Zat eigenlijk te denken, stel dat zij de opa en oma van dat jochie zijn. Echt sneu kom je je familie ophalen van het vliegveld en dan krijg je zulk nieuwsquote:Op woensdag 12 mei 2010 18:21 schreef Vaatwasafwasmiddel het volgende:
Zagen jullie net ook dat ouder paar bij RTL?
Waarom denk je dat?quote:Op woensdag 12 mei 2010 19:53 schreef ilona-scuderia het volgende:
Het is een terroristische aanslag hè...
En wat je op zo'n rampplek ziet is ook geen prettig gezicht, arm ventjequote:Op woensdag 12 mei 2010 19:43 schreef Jill-RMC het volgende:
[..]
Zat eigenlijk te denken, stel dat zij de opa en oma van dat jochie zijn. Echt sneu kom je je familie ophalen van het vliegveld en dan krijg je zulk nieuws![]()
En damn wat zal dat jochie een trauma hebben zeg, die zal de rest van zn leven zich ws afvragen 'Waarom ik niet?'.
Misschien werken die hoogtemeters bij Airbus ook niet zo goed.quote:Op woensdag 12 mei 2010 19:53 schreef ilona-scuderia het volgende:
Het is een terroristische aanslag hè...
Verdacht kort na de ramp gaf de Libische defensie een verdachte persconferentie waarin zequote:
de kleine brokstukken over een groot oppervlak 200 meter voorde landingsban geven food for thought (explosie bijv)quote:Op woensdag 12 mei 2010 19:58 schreef Jill-RMC het volgende:
[..]
Misschien werken die hoogtemeters bij Airbus ook niet zo goed.
Misschien hadden ze te weinig brandstof (zag weinig tot geen tekenen van vuur, maar daarentegen zal ie wel praktisch leeg geweest zijn aangezien ie bij de eindbestemming was)
Misschien, misschien etc....
Over een paar jaar horen we de reden waarschijnlijk zeer uitgebreid bij Air Crash Investigation.
Ik had dat juist met dat echtpaar op Brussel Airport die waarschijnlijk dochter, schoonzoon en kleinkinderen verloren hebben. Meteen zo'n camera in je gezicht. Bah.quote:Op woensdag 12 mei 2010 20:08 schreef K.Weenie het volgende:
Ik zal wel in de minderheid zijn maar, wat een ordinair, goedkoop gespeculeer hier net over de identiteit van dat kind. Het gaat ons werkelijk NIKS aan wat de leeftijd, geslacht, nationaliteit van dat kind is.
'De gezondheid van de overlevende is naar omstandigheden stabiel' Klaar.
En dan die 20 camera's in de ziekenhuiszaal, flikker toch op man, laat hem toch met rust, dat kind weet zelf waarschijnlijk amper wat hem overkomen is. Walgelijk dit, stel kippen hier.
Als de zwarte dozen er op wijzen dat het toestel plotseling naar de grond dook dan is daarmee de oorzaak nog niet bekend.quote:Op woensdag 12 mei 2010 20:05 schreef Roel_Jewel het volgende:
"Het onderzoek gaat zeker maanden duren."
Waarom? Als die zwarte dozen genoeg info bevatten, kan het morgen bekend zijn.
Inderdaad ik vond het ook maar wat amateuristisch hoor, bij RTL hadden ze dat jochie allang een microfoon in de neus gedrukt. Dan hadden we hier ook niet hoeven te speculeren of het nu een jochie of meissie betreft.quote:Op woensdag 12 mei 2010 20:08 schreef K.Weenie het volgende:
Ik zal wel in de minderheid zijn maar, wat een ordinair, goedkoop gespeculeer hier net over de identiteit van dat kind. Het gaat ons werkelijk NIKS aan wat de leeftijd, geslacht, nationaliteit van dat kind is.
'De gezondheid van de overlevende is naar omstandigheden stabiel' Klaar.
En dan die 20 camera's in de ziekenhuiszaal, flikker toch op man, laat hem toch met rust, dat kind weet zelf waarschijnlijk amper wat hem overkomen is. Walgelijk dit, stel kippen hier.
Klopt, maar ook dat hoeft bij voorbaat nog geen maanden te duren.quote:Op woensdag 12 mei 2010 20:10 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Als de zwarte dozen er op wijzen dat het toestel plotseling naar de grond dook dan is daarmee de oorzaak nog niet bekend.
Stel dat men uit de brokstukken haalt dat er een motor ontploft is dan moet nog uitgezocht worden waarom dat gebeurt is.
Oh ja en dan die idiote vragen altijd!quote:Op woensdag 12 mei 2010 20:09 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik had dat juist met dat echtpaar op Brussel Airport die waarschijnlijk dochter, schoonzoon en kleinkinderen verloren hebben. Meteen zo'n camera in je gezicht. Bah.
Dat heb ik niet gezien, klinkt wel van hetzelfde niveau.quote:Op woensdag 12 mei 2010 20:09 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik had dat juist met dat echtpaar op Brussel Airport die waarschijnlijk dochter, schoonzoon en kleinkinderen verloren hebben. Meteen zo'n camera in je gezicht. Bah.
Wat dat betreft snap ik nog steeds niet dat ze met de huidige techniek nog steeds met die oude dozen werken waarop enkel de cockpitgesprekken staan en wat nadere info. Met een beetje goede wil is er echt wel iets te maken waarop alle gegevens van die vlucht worden opgeslagen.quote:Op woensdag 12 mei 2010 20:10 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Als de zwarte dozen er op wijzen dat het toestel plotseling naar de grond dook dan is daarmee de oorzaak nog niet bekend.
Stel dat men uit de brokstukken haalt dat er een motor ontploft is dan moet nog uitgezocht worden waarom dat gebeurt is.
Goeie vraag! Dat het hetzelfde type toestel geweest is, was mij compleet ontgaan.quote:Op woensdag 12 mei 2010 20:13 schreef Mutant01 het volgende:
Hoe zit het trouwens met dat kreng dat afgelopen zomer in de zee was gestort (zelfde type toestel), wisten ze daar al de oorzaak van?
Er bestaat toch geen lampje of metertje dat aangeeft "motor ontploft" of "metaalmoeheid in de rechter-flap"quote:Op woensdag 12 mei 2010 20:14 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Wat dat betreft snap ik nog steeds niet dat ze met de huidige techniek nog steeds met die oude dozen werken waarop enkel de cockpitgesprekken staan en wat nadere info. Met een beetje goede wil is er echt wel iets te maken waarop alle gegevens van die vlucht worden opgeslagen.
quote:Op woensdag 12 mei 2010 18:30 schreef Qebbel het volgende:
[..]
Cnn: Survivor still haunted by 1971 air crash
Over het duitse meisje die als enige een vliegramp overleefde. Zeer bizar!
quote:"I had a cut on my arm and after a few days I could feel there was something in it. I took a look and a fly had laid her eggs in the hole. It was full of maggots. I was afraid I would lose my arm. Later, after I was rescued it was treated and more than 50 maggots were found inside. I still wonder how so many maggots could have fitted into that little hole, it was no bigger than a one euro coin."
Airbus A330-200quote:Op woensdag 12 mei 2010 20:16 schreef capricia het volgende:
Wat voor type toestel is het precies, een Airbus, maar verders?
KLM heeft momenteel nog een x-aantal Airbus-vliegtuigen in bestelling. Ik zou toch dit onderzoek afwachten.quote:
quote:
Ik ben het helemaal met je eens.quote:Op woensdag 12 mei 2010 20:08 schreef K.Weenie het volgende:
Ik zal wel in de minderheid zijn maar, wat een ordinair, goedkoop gespeculeer hier net over de identiteit van dat kind. Het gaat ons werkelijk NIKS aan wat de leeftijd, geslacht, nationaliteit van dat kind is.
'De gezondheid van de overlevende is naar omstandigheden stabiel.' Klaar.
En dan die 20 camera's in de ziekenhuiszaal, flikker toch op man, laat hem toch met rust, dat kind weet zelf waarschijnlijk amper wat hem overkomen is. Walgelijk dit, stel kippen hier.
Daar zijn een poosje geleden pas de zwarte dozen van gevonden, daar is alleen nog niks van bekend.quote:Op woensdag 12 mei 2010 20:13 schreef Mutant01 het volgende:
Hoe zit het trouwens met dat kreng dat afgelopen zomer in de zee was gestort (zelfde type toestel), wisten ze daar al de oorzaak van?
Metaalmoeheid en dergelijke: daar heb je dus onderhoud voor.quote:Op woensdag 12 mei 2010 20:18 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Er bestaat toch geen lampje of metertje dat aangeeft "motor ontploft" of "metaalmoeheid in de rechter-flap"
Dan kan dat ook niet gedetecteerd worden.
Wel worden alle standen van flaps, slats, rolroeren en staartroer opgeslagen dus als je die doos aansluit op een vliegsimulator doet ie het laatste half uur precies na.
nee, want daar zijn veel te weinig onderdelen van teruggevonden, van de zwarte dozen ook geen spoor.quote:Op woensdag 12 mei 2010 20:13 schreef Mutant01 het volgende:
Hoe zit het trouwens met dat kreng dat afgelopen zomer in de zee was gestort (zelfde type toestel), wisten ze daar al de oorzaak van?
De Franse marine heeft dacht ik vorige week binnen een gebied van 5km2 iets gevonden van de data recorders. Ze zijn nu exacter aan het zoeken waar, en óf, ze er bij kunnen komen.quote:Op woensdag 12 mei 2010 20:15 schreef capricia het volgende:
[..]
Goeie vraag! Dat het hetzelfde type toestel geweest is, was mij compleet ontgaan.
De NOS zijn vrijwel dezelfde ratten als al die andere sensatiemedia. Het voegt ook nogeens geen ene flikker toe om die beelden uit te zenden.quote:Op woensdag 12 mei 2010 20:32 schreef Cafe-Noir het volgende:
Erg allemaal.
En triest dat de NOS beelden uitzendt van dat jochie, weerloos, in zijn ziekenhuisbed.
Neem mij niet kwalijk, maar dat vind ik belachelijk.
Tja, gros van de mensen wil dat. En de media weet dat.quote:Op woensdag 12 mei 2010 20:32 schreef Cafe-Noir het volgende:
Erg allemaal.
En triest dat de NOS beelden uitzendt van dat jochie, weerloos, in zijn ziekenhuisbed.
Neem mij niet kwalijk, maar dat vind ik belachelijk.
Precies !quote:Op woensdag 12 mei 2010 20:36 schreef LosPollos het volgende:
[..]
De NOS zijn vrijwel dezelfde ratten als al die andere sensatiemedia. Het voegt ook nogeens geen ene flikker toe om die beelden uit te zenden.
Metaalmoeheid is nauwelijks te detekteren. Alleen door röntgenapparatuur.quote:Op woensdag 12 mei 2010 20:29 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Metaalmoeheid en dergelijke: daar heb je dus onderhoud voor.
Maar een camera (of voor mijn part een buitenboordspiegel) waarmee de cockpit alle motoren kan zien zit op geen enkel vliegtuig. Op al die 'crash-investigation-programma's' op Discovery en National Geographic zie je in heel veel gevallen dat dat soort informatie een hoop problemen wellicht had kunnen voorkomen, zowel voor de piloten als voor de onderzoeksteams.
Op basis van de waarschijnlijke positie hebben ze enkel een gebied afgebakend waarin ze denken de dozen te gaan vinden.quote:Op woensdag 12 mei 2010 20:28 schreef PiraatPiet het volgende:
[..]
Daar zijn een poosje geleden pas de zwarte dozen van gevonden, daar is alleen nog niks van bekend.
Dat kreng speelt nog steeds verstoppertjequote:Op woensdag 12 mei 2010 20:13 schreef Mutant01 het volgende:
Hoe zit het trouwens met dat kreng dat afgelopen zomer in de zee was gestort (zelfde type toestel), wisten ze daar al de oorzaak van?
Er zijn meerdere methoden om metaalmoeheid te achterhalen, maar om dat te voorkomen is er onderhoud: zorgen dat onderdelen waar metaalmoeheid optreed niet meer in het vliegtuig zitten.quote:Op woensdag 12 mei 2010 20:41 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Metaalmoeheid is nauwelijks te detekteren. Alleen door röntgenapparatuur.
Een permanente opname hoeft misschien ook niet opgeslagen te worden, maar in al die documentaires blijkt telkens weer dat als er iets misgaat, de cockpit heel vaak niet weet wát er mis is. Er gaan lampjes branden, een sirene gaat af, maar de betekenis is lang niet altijd duidelijk of gaat verloren in de gebeurtenissen.quote:Als je het hele vliegtuig continu wil filmen en zo dus achteraf kan zien wat er gebeurt is dan kan dat maar dat kost wel een paar centen.
Maar dan zegt dat nog niks over de werkelijke oorzaak. Als je op zo'n video-opname ziet dat er een deur uitvliegt dan kan dat door verroeste scharnieren zijn, een ondeugdelijk slot of een handgranaat van een terrorist dus met die opnames ben je er meestal nog lang niet.
Je moet eerst die deur vinden en dan zoeken naar aanwijzingen
Echt he, die krant zou verboden moeten worden!quote:Op woensdag 12 mei 2010 20:50 schreef Roel_Jewel het volgende:
http://www.telegraaf.nl/b(...)cht__.html?cid=short
Godverdomme, wat een NON-'nieuws'. Flikker toch op, aandachtshoer![]()
![]()
,
Morgen een hele speciale Telegraaf editie vol met dit soort non-nieuwsquote:Op woensdag 12 mei 2010 20:50 schreef Roel_Jewel het volgende:
http://www.telegraaf.nl/b(...)cht__.html?cid=short
Godverdomme, wat een NON-'nieuws'. Flikker toch op, aandachtshoer![]()
![]()
,
Wtf.quote:Op woensdag 12 mei 2010 20:50 schreef Roel_Jewel het volgende:
http://www.telegraaf.nl/b(...)cht__.html?cid=short
Godverdomme, wat een NON-'nieuws'. Flikker toch op, aandachtshoer![]()
![]()
,
quote:Op woensdag 12 mei 2010 20:50 schreef Roel_Jewel het volgende:
http://www.telegraaf.nl/b(...)cht__.html?cid=short
Godverdomme, wat een NON-'nieuws'. Flikker toch op, aandachtshoer![]()
![]()
,
En dat blijft ook zo, ze gaan die flightrecorders nooit vinden, stel je voor dat er aangegeven wordt dat de fout in Airbus zit...........quote:Op woensdag 12 mei 2010 20:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Dat kreng speelt nog steeds verstoppertje
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |