Omdat ze Libiërs zijn. 't Zou me niets verbazen als het toch een bom is.quote:Op woensdag 12 mei 2010 18:01 schreef stef040 het volgende:
Hoezo kunnen ze een terroristische aanslag uitsluiten?
Bevreemde mij ook al. Dat was zelfs in de eerste reactie van de Libische autoriteiten.quote:Op woensdag 12 mei 2010 18:01 schreef stef040 het volgende:
Voor de crash heeft de piloot doorgegeven aan ATC dat hij in problemen was en er alvast een aantal ambulances opgeroepen kon worden.quote:Op woensdag 12 mei 2010 18:01 schreef stef040 het volgende:
Nouja, een bom in het vrachtruim kan ook brand opleveren... Dus dat lijkt me een onzinnige verklaring.quote:Op woensdag 12 mei 2010 18:02 schreef Knallert het volgende:
[..]
Voor de crash heeft de piloot doorgegeven aan ATC dat hij in problemen was en er alvast een aantal ambulances opgeroepen kon worden.
Misschien geraakt door een raket waardoor er iets defect is gegaan maar wel nog even door heeft kunnen vliegen?quote:Op woensdag 12 mei 2010 18:02 schreef Knallert het volgende:
[..]
Voor de crash heeft de piloot doorgegeven aan ATC dat hij in problemen was en er alvast een aantal ambulances opgeroepen kon worden.
De piloten gaven per radio van te voren aan dat er iets mis was in het vliegtuig, en dat ze ambulances nodig zouden hebben.... als het een bom was, of een vanaf een schouder afgevuurde raket, dan zouden ze dat niet doen.quote:Op woensdag 12 mei 2010 18:01 schreef miaeak het volgende:
Beetje stom dat iedereen het uitsluiten van een terroristische aanslag geloofd.
Toen met turkish airlines zeiden ze ook gelijk dat er geen doden waren.
Ze weten de oorzaak niet, maar ze weten wel dat het geen terroristische aanslag is?
Yeah right
Omdat Libië een geschiedenis heeft op dat gebied. En dus roepen ze maar gelijk wat.quote:Op woensdag 12 mei 2010 18:01 schreef stef040 het volgende:
Wraak voor Lockerbie ofzo.quote:Op woensdag 12 mei 2010 18:07 schreef maartena het volgende:
[..]
De piloten gaven per radio van te voren aan dat er iets mis was in het vliegtuig, en dat ze ambulances nodig zouden hebben.... als het een bom was, of een vanaf een schouder afgevuurde raket, dan zouden ze dat niet doen.
Maar de zwarte dozen zijn gevonden, dus we wachten af..... dat moet een hoop meer duidelijkheid geven.
Het is tevens ook een Libische airliner, en er is geen sprake van vijandigheden tussen Libië en Nederland..... dus ik denk dat een terroristische aanslag niet heel realistisch is.
quote:Geschiedenis
Afriqiyah Airways is opgericht in 2001 door de Libische overheid met hulp van Blue Panorama Airlines uit Italië. De maatschappij was geheel eigendom van de Libische overheid, tegenwoordig is de Afriqiyah bezit van een private investeerder. De eerste vluchten waren op 1 december 2001.
Ongeval
Op 12 mei 2010 stortte Afriqiyah Airways-vlucht 771, afkomstig uit Johannesburg, vlak voor de landing in Tripoli neer. Dit was het eerste ongeval waar Afriqiyah Airways bij betrokken was.
Maar is dat een argument tegen de bewering dat het een aanslag kan zijn???quote:Op woensdag 12 mei 2010 18:07 schreef maartena het volgende:
[..]
De piloten gaven per radio van te voren aan dat er iets mis was in het vliegtuig, en dat ze ambulances nodig zouden hebben.... als het een bom was, of een vanaf een schouder afgevuurde raket, dan zouden ze dat niet doen.
Maar de zwarte dozen zijn gevonden, dus we wachten af..... dat moet een hoop meer duidelijkheid geven.
Het is tevens ook een Libische airliner, en er is geen sprake van vijandigheden tussen Libië en Nederland..... dus ik denk dat een terroristische aanslag niet heel realistisch is.
Wat moeten ze dan.... "Och, het is maar een vliegtuig..... Laten we ons meer richten op de verkeersdoden, schande dat dat er zoveel zijn in Nederland, STEM OP MIJ en ik fix het wel?"quote:Op woensdag 12 mei 2010 18:05 schreef miaeak het volgende:
Ik vind het heel vervelend dat al die politici "ontzet" zijn. Alsof ze er persoonlijk bij betrokken zijn :S
De Lockerbie rechtszaak vond plaats op Nederlands terreinquote:Op woensdag 12 mei 2010 18:07 schreef maartena het volgende:
Alsof ze bij een terroristische aanslag naar de inzittende kijkenquote:Op woensdag 12 mei 2010 18:07 schreef maartena het volgende:
[..]
Ik zie geen ervaringen staan...quote:Op woensdag 12 mei 2010 18:07 schreef Qebbel het volgende:
Hm, als je op vliegervaringen.com leest over Afriqiyah Airways word je niet vrolijk en gezien hun anti-organisatietalent en wereldverhschillende mentaliteit met de onze, vrees ik dat het nog weleens lang kan gaan duren voor men echt duidelijkheid krijgt over de toedracht van de crash. Laat staan te spreken over het weloverwogen opvangen van nabestaanden en zulks.
Dat is heel netjes in orde juist, NOS:quote:Op woensdag 12 mei 2010 18:07 schreef Qebbel het volgende:
Hm, als je op vliegervaringen.com leest over Afriqiyah Airways word je niet vrolijk en gezien hun anti-organisatietalent en wereldverhschillende mentaliteit met de onze, vrees ik dat het nog weleens lang kan gaan duren voor men echt duidelijkheid krijgt over de toedracht van de crash. Laat staan te spreken over het weloverwogen opvangen van nabestaanden en zulks.
quote:Crisisteam
De Libische luchtvaartmaatschappij Afriqiyah Airways heeft de nabestaanden van de slachtoffers uitgenodigd om op kosten van de maatschappij naar Tripoli te gaan. De directie regelt niet alleen de vlucht en het onderdak, maar ook de vereiste visa. Afriqiyah zorgt ook voor de begeleiding, staat in een verklaring.
Op het ministerie is een crisisteam bijeengekomen en de Nederlandse ambassade in Tripoli probeert in Libië hulp te bieden waar dat kan.
Het crisisteam probeert te achterhalen wie er in het vliegtuig zaten. In een later stadium zal het team helpen met de identificatie en repatriëring van de slachtoffers.
Het WK begint pas over 30 dagen.quote:Op woensdag 12 mei 2010 18:13 schreef Tiemie het volgende:
Holland Holland.
Dat ouder paar netquote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |