quote:Op woensdag 12 mei 2010 18:26 schreef Onverlaatje het volgende:
Ik weet het niet hoor, maar als de reisorganisatie kras (crash?) heet neem je dan extra risico?
Denk je dat ie dit ooit nog van zn netvlies kwijt raaktquote:Op woensdag 12 mei 2010 18:27 schreef SuperFokker het volgende:
[..]
Hoezo je hele leven kapot?
Je kunt er altijd nog wat van maken hoor!
Heb een edit bij de OP geplaatst.quote:Op woensdag 12 mei 2010 18:26 schreef Arcee het volgende:
[..]
Zet zo'n bericht dan niet meer in de OP.
ik heb het topic niet gemaakt hoorquote:Op woensdag 12 mei 2010 18:26 schreef Arcee het volgende:
[..]
Zet zo'n bericht dan niet meer in de OP.
Hey, het is goed, ik heb de OP aangepast.quote:
Cnn: Survivor still haunted by 1971 air crashquote:Op woensdag 12 mei 2010 18:27 schreef Samson het volgende:
Het is bijna onmogelijk dat er 1 persoon de hele ramp overleeft. Wat is er bij hem dan anders geweest dan bij de rest? Zat ie alleen of zo? Ben ik wel benieuwd naar hoe dat kan. Maar ja, wat er voor hem ook gebeurt, dit zal voor altijd zn leven tekenen. Wat moet dit verschrikkelijk zijn om het uberhaupt te overleven als iedereen om je heen dus dood is gegaan.
Kan toch best, als je bv. heel veel geluk hebt met hoe het vliegtuig precies crasht, hoe de brokstukken zich verplaatsen, op welke manier je precies op de grond terechtkomt etc. Veel geluk moet je waarschijnlijk wel hebben.quote:Op woensdag 12 mei 2010 18:27 schreef Samson het volgende:
Het is bijna onmogelijk dat er 1 persoon de hele ramp overleeft. Wat is er bij hem dan anders geweest dan bij de rest? Zat ie alleen of zo? Ben ik wel benieuwd naar hoe dat kan.
Dat zeg ik niet.quote:Op woensdag 12 mei 2010 18:28 schreef Samson het volgende:
[..]
Denk je dat ie dit ooit nog van zn netvlies kwijt raakt
Ik kijk alleen maar even naar de feiten die we nu weten:quote:Op woensdag 12 mei 2010 18:09 schreef Q.E.D. het volgende:
Maar is dat een argument tegen de bewering dat het een aanslag kan zijn???
Wat voor bananenredenering is dit?
Ik schat zo in dat ze media pas later ingelicht hebben. Als daar meteen lui op de stoep staan met camera's kun je wachten op de beelden met alle lijken (voorzover die er nog zijn). Lijkt me dat ze eerst aan het "ruimen" zijn geweest.quote:Op woensdag 12 mei 2010 18:28 schreef Qebbel het volgende:
Jezus, je zal maar je familie hebben willen ophalen en op Dusseldorf gewoon nietvermoedend hebben staan wachten, tot je opeens in een kamertje met andere mensen wordt geleid en ze vertellen je even dat het toestel is neergestort.![]()
Wat wel vreemd is, is dat het niet eerder bekend was, als het al zo vroeg in de morgen was gebeurd.
Waarom maken ze hem niet openbaar?quote:Op woensdag 12 mei 2010 18:29 schreef Greys het volgende:
Ah, dus de ANWB heeft de passagiersgegevens, ze bemannen het alarm/infonummer, maar ze mogen geen mensen matchen aan hun evt. familie op de lijst. Dat moet dan weer via BZ.
Tja, zo zal het dan idd wel zijn, blijft heel bijzonder dus.quote:Op woensdag 12 mei 2010 18:30 schreef Krantenman het volgende:
[..]
Kan toch best, als je bv. heel veel geluk hebt met hoe het vliegtuig precies crasht, hoe de brokstukken zich verplaatsen, op welke manier je precies op de grond terechtkomt etc. Veel geluk moet je waarschijnlijk wel hebben.
quote:Op woensdag 12 mei 2010 18:30 schreef capricia het volgende:
[..]
Hey, het is goed, ik heb de OP aangepast.
Als er geen twijfel is of het een jongen of meisje is, zet dat dan ook niet in de OP.quote:Op woensdag 12 mei 2010 18:27 schreef Q.E.D. het volgende:
Que?
quote:Op woensdag 12 mei 2010 18:30 schreef capricia het volgende:
[..]
Hey, het is goed, ik heb de OP aangepast.
quote:Deze ochtend rond 6 uur is een Airbus A330 van de Libische luchtvaartmaatschappij Afriqiyah Airways komende uit Johannesburg neergestort in Tripoli.
Aan boord zouden zich een aantal passagiers hebben bevonden met als eindbestemming Brussel.
Vrienden en familie die vragen hebben kunnen bellen naar het Passenger Information Centre van Brussels Airport op het nr. +32 (0)2 753 73 00.
Nederlanders kunnen contact opnemen met het crisiscentrum in Nederland op +31 703 48 7770.
quote:Op woensdag 12 mei 2010 18:30 schreef capricia het volgende:
Hey, het is goed, ik heb de OP aangepast.
Financieel mag ik hopen? Ik neem aan dat dat jochie gewoon naar Nederland komt.quote:Op woensdag 12 mei 2010 18:30 schreef ASroma het volgende:
Ghadaffi adopteert dus dat jochie lees ik net
Oh?quote:Op woensdag 12 mei 2010 18:27 schreef Samson het volgende:
Het is bijna onmogelijk dat er 1 persoon de hele ramp overleeft.
??? Yeah Rightquote:Op woensdag 12 mei 2010 18:30 schreef ASroma het volgende:
Ghadaffi adopteert dus dat jochie lees ik net
quote:Das Wunder von Tripolis Dieser kleine Holländer überlebte das Absturz-Drama
12.05.2010 - 17:02 UHR
Ein Auge geschlossen, das andere leicht geöffnet. Das ist der holländische Junge, der wie durch ein Wunder als Einziger das Absturz-Drama mit 103 Toten bei Tripolis (Libyen) überlebte. Er ist nach Angaben der Regierung in Den Haag zehn Jahre alt.
Wie aus Kreisen der libyschen Fluggesellschaft Al Afriquiyah bekannt wurde, saßen an Bord des neuen Airbus A330 auch zwei Deutsche. Eine offizielle Bestätigung gibt es noch nicht.
Der verletzte Zehnjährige wurde nach Angaben des niederländischen Außenministeriums in Tripolis im Krankenhaus operiert. Er habe mehrere Knochenbrüche erlitten. Auf Bildern des libyschen Fernsehens war der Junge in einem Krankenhausbett zu sehen. Sein Kopf war verbunden, und er atmete über eine Sauerstoffmaske. Ein Arzt erklärte im Fernsehen, der Junge werde auf der Intensivstation versorgt, sein Zustand sei stabil.
Der Airbus der libyschen Fluggesellschaft Afrikijah aus Johannesburg stürzte beim Landeanflug auf den Flughafen von Tripolis ab. An Bord waren 93 Passagiere und elf Besatzungsmitglieder.
Außer dem Jungen seien alle Insassen getötet worden, sagte der niederländische Ministerpräsident Jan Peter Balkenende. Der libysche Verkehrsminister Mohammed Ali Saidan erklärte, aus dem Wrack seien bisher 96 Leichen geborgen worden.
Über die Ursache des Unglücks am frühen Morgen war zunächst nichts bekannt. Die Wetterbedingungen in Tripolis waren zu dem Zeitpunkt gut, und Daten britischer Meteorologen zufolge war der Luftraum nicht durch Aschepartikel des isländischen Vulkans Eyjafjalla beeinträchtigt.
Das libysche Fernsehen zeigte Bilder weit verstreuter Wrackteile. Dutzende Polizisten und Rettungskräfte waren an der Unglücksstelle im Einsatz. Fünf Spezialisten von Airbus und zwei Experten der französischen Agentur für Luftfahrtsicherheit (BEA) brachen nach Tripolis auf, um bei der Suche nach der Unfallursache zu helfen.
Nach Angaben des Tourismus-Ministeriums in Amsterdam kamen bei dem Absturz 61 Niederländer ums Leben. Sie seien auf dem Weg von Johannesburg (Südafrika) nach Brüssel (Belgien) gewesen, und einige Passagiere hätten nach Düsseldorf weiterfliegen wollen, sagte eine Behördensprecherin. In Tripolis sei ein Zwischenstopp geplant gewesen.
Dem niederländischen Außenminister Maxime Verhagen zufolge entschieden sich die Niederländer offenbar wegen der günstigen Preise für die Fluggesellschaft Afrikijah.
Die Fluggesellschaft Afrikijah wurde im April 2001 gegründet und ist im Besitz der libyschen Regierung. Sie steht nicht auf der Schwarzen Liste der EU. Auf europäischen Flughäfen sei Afrikijah kürzlich zehn Sicherheitsinspektionen unterzogen worden, teilte die Europäische Agentur für Flugsicherung mit. Dabei seien keine erheblichen Mängel festgestellt worden.
Das Unglück war das vierte derartige am Flughafen Tripolis in den vergangenen 40 Jahren. Zuletzt kamen 1989 beim Absturz einer Maschine der Korean Air 75 der 199 Insassen ums Leben.
Bron: bild.de
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |