abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_81350681
Het is bijna onmogelijk dat er 1 persoon de hele ramp overleeft. Wat is er bij hem dan anders geweest dan bij de rest? Zat ie alleen of zo? Ben ik wel benieuwd naar hoe dat kan. Maar ja, wat er voor hem ook gebeurt, dit zal voor altijd zn leven tekenen. Wat moet dit verschrikkelijk zijn om het uberhaupt te overleven als iedereen om je heen dus dood is gegaan.
Doe maar gek, de rest van Nederland doet al gewoon genoeg
pi_81350694
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 18:26 schreef Onverlaatje het volgende:
Ik weet het niet hoor, maar als de reisorganisatie kras (crash?) heet neem je dan extra risico?
hi-hi
Op zondag 23 mei 2010 17:22 schreef kutkabouter het volgende:[/b]
wat zijn jullie echt kankertriest zeg :W ik ben weg hier, trieste kankerautisten
-na 4 minuut 25 terug-
  woensdag 12 mei 2010 @ 18:28:09 #28
180739 Qebbel
Stewardesbisch!
pi_81350696
Jezus, je zal maar je familie hebben willen ophalen en op Dusseldorf gewoon nietvermoedend hebben staan wachten, tot je opeens in een kamertje met andere mensen wordt geleid en ze vertellen je even dat het toestel is neergestort.

Wat wel vreemd is, is dat het niet eerder bekend was, als het al zo vroeg in de morgen was gebeurd.
Als kunst volmaakt is, is de wereld overbodig.
Wees wie je bent, maar accepteer ook anderen!
pi_81350709
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 18:27 schreef SuperFokker het volgende:

[..]

Hoezo je hele leven kapot?

Je kunt er altijd nog wat van maken hoor!
Denk je dat ie dit ooit nog van zn netvlies kwijt raakt
Doe maar gek, de rest van Nederland doet al gewoon genoeg
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 12 mei 2010 @ 18:29:06 #30
163650 Greys
pi_81350723
Ah, dus de ANWB heeft de passagiersgegevens, ze bemannen het alarm/infonummer, maar ze mogen geen mensen matchen aan hun evt. familie op de lijst. Dat moet dan weer via BZ.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Moderator woensdag 12 mei 2010 @ 18:29:18 #31
236264 crew  capricia
pi_81350732
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 18:26 schreef Arcee het volgende:

[..]

Zet zo'n bericht dan niet meer in de OP.
Heb een edit bij de OP geplaatst.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_81350739
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 18:26 schreef Arcee het volgende:

[..]

Zet zo'n bericht dan niet meer in de OP.
ik heb het topic niet gemaakt hoor
Doe maar gek, de rest van Nederland doet al gewoon genoeg
  Moderator woensdag 12 mei 2010 @ 18:30:18 #33
236264 crew  capricia
pi_81350766
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 18:29 schreef Samson het volgende:

[..]

ik heb het topic niet gemaakt hoor
Hey, het is goed, ik heb de OP aangepast.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  woensdag 12 mei 2010 @ 18:30:35 #34
180739 Qebbel
Stewardesbisch!
pi_81350781
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 18:27 schreef Samson het volgende:
Het is bijna onmogelijk dat er 1 persoon de hele ramp overleeft. Wat is er bij hem dan anders geweest dan bij de rest? Zat ie alleen of zo? Ben ik wel benieuwd naar hoe dat kan. Maar ja, wat er voor hem ook gebeurt, dit zal voor altijd zn leven tekenen. Wat moet dit verschrikkelijk zijn om het uberhaupt te overleven als iedereen om je heen dus dood is gegaan.
Cnn: Survivor still haunted by 1971 air crash
Over het duitse meisje die als enige een vliegramp overleefde. Zeer bizar!
Als kunst volmaakt is, is de wereld overbodig.
Wees wie je bent, maar accepteer ook anderen!
  woensdag 12 mei 2010 @ 18:30:37 #35
97934 ASroma
Flamboyant
pi_81350782
Ghadaffi adopteert dus dat jochie lees ik net
pi_81350790
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 18:27 schreef Samson het volgende:
Het is bijna onmogelijk dat er 1 persoon de hele ramp overleeft. Wat is er bij hem dan anders geweest dan bij de rest? Zat ie alleen of zo? Ben ik wel benieuwd naar hoe dat kan.
Kan toch best, als je bv. heel veel geluk hebt met hoe het vliegtuig precies crasht, hoe de brokstukken zich verplaatsen, op welke manier je precies op de grond terechtkomt etc. Veel geluk moet je waarschijnlijk wel hebben.
pi_81350795
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 18:28 schreef Samson het volgende:

[..]

Denk je dat ie dit ooit nog van zn netvlies kwijt raakt
Dat zeg ik niet.
  woensdag 12 mei 2010 @ 18:31:00 #38
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_81350796
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 18:09 schreef Q.E.D. het volgende:
Maar is dat een argument tegen de bewering dat het een aanslag kan zijn???

Wat voor bananenredenering is dit?
Ik kijk alleen maar even naar de feiten die we nu weten:

- Piloot gaf per radio aan te verwachten ambulances nodig te hebben.
- Het gaat om een Libisch vliegtuig, niet om een westers vliegtuig.
- Er is geen reden om specifiek een vliegtuig met Nederlanders neer te schieten.

Is het onmogelijk? Nee, het KAN een aanslag zijn.... ik acht het alleen onwaarschijnlijk.

Maar zoals ik al zei: De zwarte dozen zijn gevonden, dus die zullen meer uitwijzen.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_81350799
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 18:28 schreef Qebbel het volgende:
Jezus, je zal maar je familie hebben willen ophalen en op Dusseldorf gewoon nietvermoedend hebben staan wachten, tot je opeens in een kamertje met andere mensen wordt geleid en ze vertellen je even dat het toestel is neergestort.

Wat wel vreemd is, is dat het niet eerder bekend was, als het al zo vroeg in de morgen was gebeurd.
Ik schat zo in dat ze media pas later ingelicht hebben. Als daar meteen lui op de stoep staan met camera's kun je wachten op de beelden met alle lijken (voorzover die er nog zijn). Lijkt me dat ze eerst aan het "ruimen" zijn geweest.
Doe maar gek, de rest van Nederland doet al gewoon genoeg
pi_81350813
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 18:29 schreef Greys het volgende:
Ah, dus de ANWB heeft de passagiersgegevens, ze bemannen het alarm/infonummer, maar ze mogen geen mensen matchen aan hun evt. familie op de lijst. Dat moet dan weer via BZ.
Waarom maken ze hem niet openbaar?
pi_81350817
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 18:30 schreef Krantenman het volgende:

[..]

Kan toch best, als je bv. heel veel geluk hebt met hoe het vliegtuig precies crasht, hoe de brokstukken zich verplaatsen, op welke manier je precies op de grond terechtkomt etc. Veel geluk moet je waarschijnlijk wel hebben.
Tja, zo zal het dan idd wel zijn, blijft heel bijzonder dus.
Doe maar gek, de rest van Nederland doet al gewoon genoeg
pi_81350831
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 18:30 schreef capricia het volgende:

[..]

Hey, het is goed, ik heb de OP aangepast.
Op zondag 23 mei 2010 17:22 schreef kutkabouter het volgende:[/b]
wat zijn jullie echt kankertriest zeg :W ik ben weg hier, trieste kankerautisten
-na 4 minuut 25 terug-
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 12 mei 2010 @ 18:32:24 #43
862 Arcee
Look closer
pi_81350844
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 18:27 schreef Q.E.D. het volgende:
Que?
Als er geen twijfel is of het een jongen of meisje is, zet dat dan ook niet in de OP.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_81350848
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 18:30 schreef capricia het volgende:

[..]

Hey, het is goed, ik heb de OP aangepast.
Doe maar gek, de rest van Nederland doet al gewoon genoeg
  woensdag 12 mei 2010 @ 18:32:40 #45
145755 kahaarin
You are my sunshine......
pi_81350854
Crash vlucht 8U771 in Tripoli - 12/05/2010

Brussels Airport:
quote:
Deze ochtend rond 6 uur is een Airbus A330 van de Libische luchtvaartmaatschappij Afriqiyah Airways komende uit Johannesburg neergestort in Tripoli.

Aan boord zouden zich een aantal passagiers hebben bevonden met als eindbestemming Brussel.

Vrienden en familie die vragen hebben kunnen bellen naar het Passenger Information Centre van Brussels Airport op het nr. +32 (0)2 753 73 00.

Nederlanders kunnen contact opnemen met het crisiscentrum in Nederland op +31 703 48 7770.

Dit is ook voor de mensen die op Düsseldorf zouden landen.
be nice or go away
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 12 mei 2010 @ 18:32:51 #46
862 Arcee
Look closer
pi_81350860
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 18:30 schreef capricia het volgende:
Hey, het is goed, ik heb de OP aangepast.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_81350879
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 18:30 schreef ASroma het volgende:
Ghadaffi adopteert dus dat jochie lees ik net
Financieel mag ik hopen? Ik neem aan dat dat jochie gewoon naar Nederland komt.
  woensdag 12 mei 2010 @ 18:34:15 #48
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_81350893
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 18:27 schreef Samson het volgende:
Het is bijna onmogelijk dat er 1 persoon de hele ramp overleeft.
Oh?

Vorig jaar nog nabij de Seychellen in de Indische Oceaan: http://www.nydailynews.co(...)o_wreckage_for_.html

Hier staat zelfs een top 10... http://listverse.com/2008(...)rs-of-a-plane-crash/

Hier staat een lijst met 14 crashes, tot die van vorig jaar dus, sinds 1970 waarbij 1 overlevende was.... dit zou dus de 15e kunnen zijn: http://www.airsafe.com/events/survivor.htm

Met 15 sinds 1970 komt het dus toch zo eens in de twee en een half jaar voor. En dan hebben we het nog niet gehad over vliegtuigcrashes met bijvoorbeeld slechts 2 of 3 overlevenden.

"Bijna onmogelijk" zou ik dus niet willen zeggen, het komt vaker voor dan je denkt.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  woensdag 12 mei 2010 @ 18:34:16 #49
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_81350894
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 18:30 schreef ASroma het volgende:
Ghadaffi adopteert dus dat jochie lees ik net
??? Yeah Right
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_81350914



quote:
Das Wunder von Tripolis Dieser kleine Holländer überlebte das Absturz-Drama

12.05.2010 - 17:02 UHR

Ein Auge geschlossen, das andere leicht geöffnet. Das ist der holländische Junge, der wie durch ein Wunder als Einziger das Absturz-Drama mit 103 Toten bei Tripolis (Libyen) überlebte. Er ist nach Angaben der Regierung in Den Haag zehn Jahre alt.

Wie aus Kreisen der libyschen Fluggesellschaft Al Afriquiyah bekannt wurde, saßen an Bord des neuen Airbus A330 auch zwei Deutsche. Eine offizielle Bestätigung gibt es noch nicht.

Der verletzte Zehnjährige wurde nach Angaben des niederländischen Außenministeriums in Tripolis im Krankenhaus operiert. Er habe mehrere Knochenbrüche erlitten. Auf Bildern des libyschen Fernsehens war der Junge in einem Krankenhausbett zu sehen. Sein Kopf war verbunden, und er atmete über eine Sauerstoffmaske. Ein Arzt erklärte im Fernsehen, der Junge werde auf der Intensivstation versorgt, sein Zustand sei stabil.

Der Airbus der libyschen Fluggesellschaft Afrikijah aus Johannesburg stürzte beim Landeanflug auf den Flughafen von Tripolis ab. An Bord waren 93 Passagiere und elf Besatzungsmitglieder.

Außer dem Jungen seien alle Insassen getötet worden, sagte der niederländische Ministerpräsident Jan Peter Balkenende. Der libysche Verkehrsminister Mohammed Ali Saidan erklärte, aus dem Wrack seien bisher 96 Leichen geborgen worden.

Über die Ursache des Unglücks am frühen Morgen war zunächst nichts bekannt. Die Wetterbedingungen in Tripolis waren zu dem Zeitpunkt gut, und Daten britischer Meteorologen zufolge war der Luftraum nicht durch Aschepartikel des isländischen Vulkans Eyjafjalla beeinträchtigt.

Das libysche Fernsehen zeigte Bilder weit verstreuter Wrackteile. Dutzende Polizisten und Rettungskräfte waren an der Unglücksstelle im Einsatz. Fünf Spezialisten von Airbus und zwei Experten der französischen Agentur für Luftfahrtsicherheit (BEA) brachen nach Tripolis auf, um bei der Suche nach der Unfallursache zu helfen.

Nach Angaben des Tourismus-Ministeriums in Amsterdam kamen bei dem Absturz 61 Niederländer ums Leben. Sie seien auf dem Weg von Johannesburg (Südafrika) nach Brüssel (Belgien) gewesen, und einige Passagiere hätten nach Düsseldorf weiterfliegen wollen, sagte eine Behördensprecherin. In Tripolis sei ein Zwischenstopp geplant gewesen.

Dem niederländischen Außenminister Maxime Verhagen zufolge entschieden sich die Niederländer offenbar wegen der günstigen Preise für die Fluggesellschaft Afrikijah.

Die Fluggesellschaft Afrikijah wurde im April 2001 gegründet und ist im Besitz der libyschen Regierung. Sie steht nicht auf der Schwarzen Liste der EU. Auf europäischen Flughäfen sei Afrikijah kürzlich zehn Sicherheitsinspektionen unterzogen worden, teilte die Europäische Agentur für Flugsicherung mit. Dabei seien keine erheblichen Mängel festgestellt worden.

Das Unglück war das vierte derartige am Flughafen Tripolis in den vergangenen 40 Jahren. Zuletzt kamen 1989 beim Absturz einer Maschine der Korean Air 75 der 199 Insassen ums Leben.

Bron: bild.de
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')