abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 12 mei 2010 @ 23:23:02 #276
171161 Bellatrix
video et taceo
pi_81364988
Bij Shownieuws: ''Bekend Nederland geschokt door vliegtuigramp.''

Ja wie niet?
“I am become a sour woman, I take no joy in mead nor meat, and song and laughter have become suspicious strangers to me. I am a creature of grief and dust and bitter longings. There is an empty place within me where my heart was once.”
  Moderator woensdag 12 mei 2010 @ 23:23:39 #277
184769 crew  Deisyy
pi_81365012
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 23:21 schreef Greys het volgende:

[..]

Tsjah. Hoe je het ook wendt of keert, het is nieuws. Het verkoopt. En zie het aantal topics dat er hier is doorgegaan vandaag, we lezen en posten hier zelf ook.

Ik keur het niet perse goed, maar het is de énige overlevende van deze ramp. Een wonder. En dus nieuws, groot nieuws. Stond het niet op de Telegraaf, dan lees, hoor en zie je het elders wereldwijd. Dus je kunt het de telegraaf moeilijk kwamen nemen, CNN kwam schijnbaar nog eerder met zijn naam dan de Ned. media.
Ik wil het nieuws erover graag volgen, maar ik ben even ermee gestopt omdat ik het één grote sensatiezoekerij vind. Ouders van omgekomen mensen die frontaal worden gefilmd, de naam van het joch op de voorpagina, dat wil ik allemaal niet weten en zien
Ik ga gaten graven! Want waar gaten zijn is hoop!
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 12 mei 2010 @ 23:28:39 #278
163650 Greys
pi_81365250
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 23:23 schreef Deisyy het volgende:

[..]

Ik wil het nieuws erover graag volgen, maar ik ben even ermee gestopt omdat ik het één grote sensatiezoekerij vind. Ouders van omgekomen mensen die frontaal worden gefilmd, de naam van het joch op de voorpagina, dat wil ik allemaal niet weten en zien
Dat van die ouders kan ik me wel voorstellen, maar ik vind het een tikkie naïef om niet de naam op de voorpagina te willen lezen. Want nogmaals, als het op diverse buitenlandse zenders en in weet ik veel hoeveel kranten staat en te zien is, dan zou de Telegraaf ook wel gek zijn om het níet te plaatsen.
Dus ik bedoel nogmaals... als je het niet op de Telegraaf zou lezen, dan zou je het ongetwijfeld elders tegenkomen. Het is haast niet te ontlopen denk ik. Dus dan kan Telegraaf wel heel nobel denken 'nou, laten wij het dan maar NIET plaatsen', maar vanuit die krant gezien zou dat natuurlijk onzin zijn als alle andere media het wel brengen.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Moderator woensdag 12 mei 2010 @ 23:28:43 #279
236264 crew  capricia
pi_81365254
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 23:23 schreef Deisyy het volgende:

[..]

Misselijk, he...
Het gekke is dat ik bij het vreemdgaan van Jack de Vries ook zijn hyves e.d. opzocht. Maar dat voelt anders dan mensen die echt dodelijk verongelukt zijn.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_81365404
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 23:23 schreef Bellatrix het volgende:
Bij Shownieuws: ''Bekend Nederland geschokt door vliegtuigramp.''

Ja wie niet?
Misschien hebben sommige mensen het idee dat het hoort om te doen alsof ze heel geschokt zijn, maar je maakt mij niet wijs dat alle BN'ers er ook echt oprechte emoties bij hebben.
  woensdag 12 mei 2010 @ 23:31:57 #281
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_81365433
Ik snap soesa niet rond de privacy. Ik zou juist opgelucht zijn als ik zekerheid heb, het maakt me niet uit of dit via de media gaat. Als je op de officiële instanties moet wachten....
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 12 mei 2010 @ 23:32:54 #282
163650 Greys
pi_81365490
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 23:31 schreef LosPollos het volgende:

[..]

Misschien hebben sommige mensen het idee dat het hoort om te doen alsof ze heel geschokt zijn, maar je maakt mij niet wijs dat alle BN'ers er ook echt oprechte emoties bij hebben.
Ik zou het eerder vreemd vinden als iemand hier niet door geschokt is, eerlijk gezegd.
Je hoeft er niet drie nachten hysterisch huilend voor in je bed te liggen om geschokt te zijn?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  woensdag 12 mei 2010 @ 23:35:36 #283
97934 ASroma
Flamboyant
pi_81365628
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 23:32 schreef Greys het volgende:

[..]

Ik zou het eerder vreemd vinden als iemand hier niet door geschokt is, eerlijk gezegd.
Je hoeft er niet drie nachten hysterisch huilend voor in je bed te liggen om geschokt te zijn?
nah het is tragisch voor de nabestaanden en direct betrokken die dierbaren hebben verloren. Ik ben niet geschokt, vliegtuigen storten nu eenmaal neer.
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 12 mei 2010 @ 23:37:44 #284
163650 Greys
pi_81365711
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 23:35 schreef ASroma het volgende:

[..]

nah het is tragisch voor de nabestaanden en direct betrokken die dierbaren hebben verloren. Ik ben niet geschokt, vliegtuigen storten nu eenmaal neer.
Het is ook maar net hoe je 'geschokt' definieert natuurlijk
Als je als BNer om een reactie wordt gevraagd kan je ook moeilijk zeggen 'het interesseert me werkelijk helemaal niets', toch? Ff eerlijk?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_81365738
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 23:06 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

Dat is gewoon dikke onzin. Zo'n vliegtuig kan gewoon vliegen op 1 motor. Helemaal bij een landing waar hij niet full thrust hoeft te geven.
Ja, leuk, maar een toestel sturen ze natuurlijk niet met een defecte motor de lucht in.
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_81365786
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 23:32 schreef Greys het volgende:

[..]

Ik vind geschokt toch wel een dusdanig zware lading hebben, dat het nauwelijks valt te rijmen met de oprechte beleving van veel mensen van dit ongeval.

Definities lopen uiteen van aangedaan, ontredderd etc, maar hoe dan ook heb ik het idee dat het vrij overdreven wordt. De 1 vast wat meer dan de ander, maar een zin als "Alle BN'ers reageren geschokt", vind ik eigenlijk nietszeggend.
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 12 mei 2010 @ 23:41:57 #287
163650 Greys
pi_81365907
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 23:39 schreef LosPollos het volgende:

[..]

Ik vind geschokt toch wel een dusdanig zware lading hebben, dat het nauwelijks valt te rijmen met de oprechte beleving van veel mensen van dit ongeval.

Definities lopen uiteen van aangedaan, ontredderd etc, maar hoe dan ook heb ik het idee dat het vrij overdreven wordt. De 1 vast wat meer dan de ander, maar een zin als "Alle BN'ers reageren geschokt", vind ik eigenlijk nietszeggend.
Zoals er héél veel zinnen in de media nietszeggend zijn.
Het is een verzamelzinnetje. Niet teveel waarde aan hechten. Ze kunnen moeilijk gaan roepen 'Patries vond het echt heel erg, ik zag drie tranen, Leontien vond het volgens mij net iets minder erg, Tatjana was hysterisch, Marco zou het aan zijn reet roesten en wat Dony van x-factor er van vindt, dat hopen we morgenochtend om 9.14 uur te vernemen'.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_81365996
Ruben van assouw heet het jochie zie www.brabantsdagblad.nl
pi_81366005
Is het verontrustend dat ik totaal geen gevoel heb bij de berichten over deze crash? Voelen mensen zich werkelijk geschokt en verdrietig enzo voor de slachtoffers? Of zeggen ze dit alleen omdat dit van ze verwacht wordt? Ik had dit ook al vorig jaar met Koninginnedag... Ik voelde daar dus helemaal niks bij... ik vond het alleen zonde dat iedereen zo in mineur stemming was.

Als je elke keer als er iemand (die je niet kent) dood gaat helemaal van de kaart bent, en gaat nadenken over al het leed, dan ben je toch elke dag bezig? Heeft dat enkele zin?

Zijn er meer mensen die dit zo voelen en op (wederom) schokkende reacties kunnen rekenen als ze dit aangeven??
pi_81366109
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 23:41 schreef Greys het volgende:

[..]

Zoals er héél veel zinnen in de media nietszeggend zijn.
Het is een verzamelzinnetje. Niet teveel waarde aan hechten. Ze kunnen moeilijk gaan roepen 'Patries vond het echt heel erg, ik zag drie tranen, Leontien vond het volgens mij net iets minder erg, Tatjana was hysterisch, Marco zou het aan zijn reet roesten en wat Dony van x-factor er van vindt, dat hopen we morgenochtend om 9.14 uur te vernemen'.
Natuurlijk, maar jij stelt dat het vrij logisch is dat mensen 'geschokt' reageren op dit ongeval. Ik zie eigenlijk om me heen genoeg neutralere reacties. Natuurlijk is het erg voor de nabestaanden en de slachtoffers, maar ik vind het nogal overdreven om te praten in termen van geschokt.

Misschien willen bepaalde mensen het niet horen en komt het niet zo sympathiek over, maar ik denk dat een behoorlijk percentage van de Nederlandse bevolking het overmorgen al praktisch weer vergeten is. (Alleen door de media er soms aan worden herinnerd)

Deze reactie bijvoorbeeld van Dwab is eigenlijk niet zo uitzonderlijk:
Vliegtuig crash in Tripoli met 61 Nederlandse doden #5
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 12 mei 2010 @ 23:49:46 #291
163650 Greys
pi_81366257
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 23:46 schreef LosPollos het volgende:

[..]

Natuurlijk, maar jij stelt dat het vrij logisch is dat mensen 'geschokt' reageren op dit ongeval. Ik zie eigenlijk om me heen genoeg neutralere reacties. Natuurlijk is het erg voor de nabestaanden en de slachtoffers, maar ik vind het nogal overdreven om te praten in termen van geschokt.

Misschien willen bepaalde mensen het niet horen en komt het niet zo sympathiek over, maar ik denk dat een behoorlijk percentage van de Nederlandse bevolking het overmorgen al praktisch weer vergeten is. (Alleen door de media er soms aan worden herinnerd)

Deze reactie is eigenlijk niet zo uitzonderlijk:
Vliegtuig crash in Tripoli met 61 Nederlandse doden #5
Volgens mij zijn we het gewoon eens hoor, maar leggen we het allebei anders uit
Ik denk dat ik gewoon een mindere lading geef aan het woord 'geschokt' dan jij. En ik begrijp de BNers wel, als ze zeggen dat ze geschokt zijn, juist omdat ze dus moeilijk kunnen zeggen 'eerlijk gezegd zal ik er echt niet wakker van liggen'. Wees realistisch, dan staan ZIJ namelijk op de voorpagina morgen. Zo werkt dat.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  woensdag 12 mei 2010 @ 23:52:01 #292
24533 ACT-F
pi_81366348
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 23:44 schreef Dwab het volgende:
Is het verontrustend dat ik totaal geen gevoel heb bij de berichten over deze crash? Voelen mensen zich werkelijk geschokt en verdrietig enzo voor de slachtoffers? Of zeggen ze dit alleen omdat dit van ze verwacht wordt? Ik had dit ook al vorig jaar met Koninginnedag... Ik voelde daar dus helemaal niks bij... ik vond het alleen zonde dat iedereen zo in mineur stemming was.

Als je elke keer als er iemand (die je niet kent) dood gaat helemaal van de kaart bent, en gaat nadenken over al het leed, dan ben je toch elke dag bezig? Heeft dat enkele zin?

Zijn er meer mensen die dit zo voelen en op (wederom) schokkende reacties kunnen rekenen als ze dit aangeven??
Heb ik ook hoor, ondanks dat een plaatsgenoot vrijwel zeker omgekomen is heb ik er geen diep gevoel bij.
pi_81366426
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 23:49 schreef Greys het volgende:

[..]

Volgens mij zijn we het gewoon eens hoor, maar leggen we het allebei anders uit
Ik denk dat ik gewoon een mindere lading geef aan het woord 'geschokt' dan jij. En ik begrijp de BNers wel, als ze zeggen dat ze geschokt zijn, juist omdat ze dus moeilijk kunnen zeggen 'eerlijk gezegd zal ik er echt niet wakker van liggen'. Wees realistisch, dan staan ZIJ namelijk op de voorpagina morgen. Zo werkt dat.
Even los van die BN'ers. Een zin als:
quote:
Onderschrijf ik dus niet. Ik vind het eigenlijk helemaal niet zo vreemd. Als je om je heenkijkt en ook een beetje weet hoe de gemiddelde mens in elkaar zit. Je kunt het wel afdoen met een verschil in opvatting over het woord geschokt, maar ik denk eerder dat jij de maatschappij een beetje "overschat".
pi_81366458
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 23:52 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Heb ik ook hoor, ondanks dat een plaatsgenoot vrijwel zeker omgekomen is heb ik er geen diep gevoel bij.
Ok, gelukkig ik voel me altijd best vreemd als allemaal vrienden enzo zich daar serieus druk over kunnen maken... Vrij hypocriet ook, want als je hier consequent in wilt zijn kun je je hele leven wel wijden aan 24/7 geschokt en verdrietig te zijn omdat 500 kilometer verderop iemand dood gaat...
pi_81366558
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 23:54 schreef Dwab het volgende:

[..]

Ok, gelukkig ik voel me altijd best vreemd als allemaal vrienden enzo zich daar serieus druk over kunnen maken... Vrij hypocriet ook, want als je hier consequent in wilt zijn kun je je hele leven wel wijden aan 24/7 geschokt en verdrietig te zijn omdat 500 kilometer verderop iemand dood gaat...
Ik denk dat jij zelf al min of meer een antwoord hebt gegeven door het cruciale onderscheid te maken tussen wat mensen zeggen en de manier waarop ze zich gedragen (omdat ze het idee hebben dat het van ze wordt "verwacht") en wat de daadwerkelijke beleving en emoties zijn bij dit ongeval.
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 12 mei 2010 @ 23:58:51 #296
163650 Greys
pi_81366630
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 23:53 schreef LosPollos het volgende:

[..]

Even los van die BN'ers. Een zin als:
[..]

Onderschrijf ik dus niet. Ik vind het eigenlijk helemaal niet zo vreemd. Als je om je heenkijkt en ook een beetje weet hoe de gemiddelde mens in elkaar zit. Je kunt het wel afdoen met een verschil in opvatting over het woord geschokt, maar ik denk eerder dat jij de maatschappij een beetje "overschat".
Nogmaals, jij geeft gewoon een andere lading aan het woord 'geschokt' dan ik. Dat kan toch?
Ik vind het raar als iemand er echt NIETS bij voelt, niet eens 'Jemig, wat erg, het zal je familie maar zijn' oid.

En de zin die jij noemt, die jij 'los van de BN-ers' ziet... met 'niemand' bedoelde ik 'niemand van die BN-ers'. Misschien niet zo duidelijk, maar ik reageerde op de uitspraak dat 'al die BN-ers maar geschokt zijn'. En dus bedoelde ik dat ik het raar zou vinden als er ook maar iemand van die BN-ers zou zeggen 'Mwah, interesseert me niet zo eigenlijk'. Anyway, volgens mij draven we door
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_81366647
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 23:43 schreef geso het volgende:
Ruben van assouw heet het jochie zie www.brabantsdagblad.nl
Dat klopt beter waarschijnlijk, die naam komt wel vaker voor in Tilburg.
  woensdag 12 mei 2010 @ 23:59:36 #298
24533 ACT-F
pi_81366668
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 23:54 schreef Dwab het volgende:
Dat dus

Het is een soort politieke correctheid om je medeleven te betuigen. Net zoals het van de daken schreeuwen dat de privacy niet gerespecteerd wordt, maar ondertussen wil men maar al te graag het naadje van de kous weten.
pi_81366894
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 23:58 schreef Greys het volgende:

[..]

Nogmaals, jij geeft gewoon een andere lading aan het woord 'geschokt' dan ik. Dat kan toch?
Ik vind het raar als iemand er echt NIETS bij voelt, niet eens 'Jemig, wat erg, het zal je familie maar zijn' oid.
Tussen het erg vinden voor de nabestaanden en wat verbazing en geschokt zijn, zit nogal wat verschil in mijn beleving. Wanneer ietst iemand schokt dan doet het ook iets met de persoonlijke beleving en ik denk dat die beleving nogal eens overdreven en overschat wordt.

Maargoed, het is verder wel duidelijk nu.
  donderdag 13 mei 2010 @ 00:13:08 #300
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_81367268
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 23:06 schreef capricia het volgende:
Dus ze hebben van gevonden foto-camera's op de plek des onheils foto's laten zien?
Digitale camera. Internet cafe.

Foto's kunnen al tijdens de vakantie naar het thuisfront gezonden zijn..... er zijn er wel meer die een blogje bijhouden of fotootjes posten op Facebook o.i.d. tijdens de vakantie.

Iedereen die dan een "vriend" is kan die foto's zien en doorsturen naar de media.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')