Zou dat kind daar misschien gewoon op de grond hebben gestaan zat het wel in dat vliegtuig.quote:Op woensdag 12 mei 2010 21:54 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Aan de andere kant vraag ik me af hoe zo'n kind zo'n explosie dan heeft kunnen overleven.
Ik kan je ook 3 namen noemen van mensen die omgekomen zijn.quote:Op woensdag 12 mei 2010 21:58 schreef Roel_Jewel het volgende:
CNN heeft de naam van het overleden jongetje bekend gemaakt![]()
.
He was identified as Ruben van Ashout (volgens cnn.com)quote:Op woensdag 12 mei 2010 21:58 schreef Roel_Jewel het volgende:
.
Is het nog niet bevestigt dat het een Nederlander is dan? Wel toch?quote:Op woensdag 12 mei 2010 21:59 schreef awesomedude het volgende:
[..]
Zou dat kind daar misschien gewoon op de grond hebben gestaan zat het wel in dat vliegtuig.
Ik lees het.quote:Op woensdag 12 mei 2010 21:58 schreef Roel_Jewel het volgende:
.
Oud nieuws. Al meer dan 5 minuten bekendquote:Op woensdag 12 mei 2010 22:03 schreef Mestras het volgende:
BREAKING: Child who survived Libya plane crash is Ruben van Ashout, 8, Dutch, doctor tells CNN
overleden, of overlevende?quote:Op woensdag 12 mei 2010 21:58 schreef Roel_Jewel het volgende:
.
Ik las het net ja, ik dacht even dat ie misschien toch overleden was.quote:Op woensdag 12 mei 2010 22:06 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Dat laatste. Typefout van mijn kant.
quote:Als ik een abonnement op de Telegraaf had, had ik het nu opgezegd nu zo onbarmhartig de privacy van een kind wordt geschonden #tripoli
quote:En datzelfde geldt voor de NOS
verkocht door Oom van Ashout, voor het snelle geld.quote:Op woensdag 12 mei 2010 22:14 schreef zoeperzazke het volgende:
Het klinkt iig wel Nederlands, van Ashout.... nu zal er vast snel meer info komen over het gezin enzo.... wedden dat er morgen in de telegraaf op de voorpagina een foto staat van het gelukkige gezien Van Ashout
Ik vind het werkelijk stuitend hoe door de media met de privacy van dat kind wordt omgesprongenquote:Op woensdag 12 mei 2010 22:14 schreef zoeperzazke het volgende:
Het klinkt iig wel Nederlands, van Ashout.... nu zal er vast snel meer info komen over het gezin enzo.... wedden dat er morgen in de telegraaf op de voorpagina een foto staat van het gelukkige gezien Van Ashout
Op de voorpagina van de speciale vliegramp editie.quote:Op woensdag 12 mei 2010 22:14 schreef zoeperzazke het volgende:
quote:Behandelend arts bevestigt tegen NOS dat jongetje Ruben heet en acht jaar oud is. Nationaliteit kan nog niet worden vastgesteld. #tripoli
De dag na Haiti was het ook zo, stond gelijk het gezin dat nooit terug zou keren van de gelukkige adoptie op de voorpagina. Ik heb het beeld van de krant van morgen dus ook wel voor me....quote:Op woensdag 12 mei 2010 22:16 schreef Mestras het volgende:
[..]
Op de voorpagina van de speciale vliegramp editie.
Vaststelling van de nationaliteit zal via de officiële kanalen moeten gebeuren..... maar het mag nu toch wel zeker zijn dat Ruben een Nederlands jochie is dat in het vliegtuig zat.quote:Op woensdag 12 mei 2010 22:17 schreef Memento-Mori het volgende:
Hoewel ik het met je eens ben, denk ik dat je die opmerkingen eerder moet opvatten als mogelijke optie dat het een kind uit Libie zou betreffen dat 'toevallig in de buurt was', zoals ook werd gespeculeerd.quote:Op woensdag 12 mei 2010 22:24 schreef maartena het volgende:
Mag ik ook zeggen dat ik trouwens best kriebels in mijn maag kreeg van opmerkingen van "hij heeft zwart haar" en "hij heeft een donkere huidskleur", alsof dat zou betekenen dat het daarom geen Nederlander zou kunnen zijn.....![]()
precies.... ik vind dat ook echt heel, heel erg gek....quote:Op woensdag 12 mei 2010 22:27 schreef Greys het volgende:
Van Ashout klinkt wel erg Nederlands idd.
Maar goed, als ze zijn naam weten, dan weten ze toch ook zijn nationaliteit? Want dan hebben ze dus of zijn paspoort gevonden, of hij heeft het zelf gezegd, of wat dan ook. Maar als ze zijn naam hebben 'gevonden', dan weten ze de rest toch ook?
als je op zijn naam, of uberhaupt op 'van ashout' googelt, kom je niks anders tegen dan berichten van het ongeluk. Kennelijk staat er weinig openbaar op internet over deze familie....quote:Op woensdag 12 mei 2010 22:28 schreef marcodej het volgende:
Hebben we al een hyves van het jongetje??
Viel me ook al op ja. Vreemde kop van Fox.quote:Op woensdag 12 mei 2010 22:29 schreef Mestras het volgende:
[..]
Dubbel gevoel bij deze kop van Fox News...
Hij heeft gewoon erg veel geluk gehad, tenzij je redeneert dat hij misschien ook wel beter dood zou kunnen zijn, na dit drama. Daar ben ik het overigens niet mee eens.quote:Op woensdag 12 mei 2010 22:29 schreef Mestras het volgende:
[..]
Dubbel gevoel bij deze kop van Fox News...
Kan ook Belgisch zijn.quote:Op woensdag 12 mei 2010 22:14 schreef zoeperzazke het volgende:
Ik was ook al aan het zoeken en zelfs op alleen "ashout" kom je weinig tegen.quote:Op woensdag 12 mei 2010 22:29 schreef zoeperzazke het volgende:
[..]
als je op zijn naam, of uberhaupt op 'van ashout' googelt, kom je niks anders tegen dan berichten van het ongeluk. Kennelijk staat er weinig openbaar op internet over deze familie....
En dan is er 1 jongetje dat er met wat breuken vanaf komt, blijft toch erg bijzonder vind ik.quote:Op woensdag 12 mei 2010 21:56 schreef blckbb het volgende:
[..]
Is niks meer van over na zo'n harde crash.
Ja, er is zeker geen sprake van een aanslag, zeiden ze. Oh? Hoezo dan? Dan vertelden ze er niet bij.quote:Op woensdag 12 mei 2010 21:37 schreef Lightning_NL het volgende:
Inderdaad!!!
Ook frappant hoe die Libiers rond liepen te struinen en dingen oppakten op de crash-site. Alsof ze de boel al aan het opruimen zijn. Onderzoek niet nodig? Achterlijk kutland.
De Nederlandse Familienamen Databank kent de naam "Van Ashout" in ieder geval niet.quote:Op woensdag 12 mei 2010 22:35 schreef Felixa het volgende:
[..]
Ik was ook al aan het zoeken en zelfs op alleen "ashout" kom je weinig tegen.
Dus of een naam die gewoon heel weinig voorkomt of misschien foute spelling?
"De lamgeslagen buren zeggen alleen maar te hopen dat ze niet op de rampvlucht hebben gezeten."quote:Op woensdag 12 mei 2010 22:34 schreef Bart884 het volgende:
http://www.gelderlander.n(...)-om-bij-aircrash.ece
Verschrikkelijk nieuws dat nu bij veel meer mensen ook meer persoonlijk gaat aankomen, ik bedoel de mensen die uit Nederland in het vliegtuig zaten gaan een naam krijgen; bij familie, bij klasgenootjes, vrienden en anderen
Heb te doen met familieleden uit dit bericht die achterbleven.
Sterkte voor iedereen!
Technisch gezien kan een "Ruben van Ashout" ook een Belgje zijn natuurlijk. Of Zuid Afrikaans. Het kunnen zelfs Amerikanen zijn die 8 generaties terug nog Nederlander waren en al sinds de 18e eeuw in de VS wonen.... en toevallig een tijdje werken in Nederland, en deze vakantie namen.quote:Op woensdag 12 mei 2010 22:22 schreef zoeperzazke het volgende:
en hoe bizar is het dat er nog steeds niet 100% de nationaliteit bevestigd kan worden? Weten ze al wel zeker dat het Ruben is en geen Ruby dan?
Hulpteams uit Nederland zijn al onderweg.quote:Op woensdag 12 mei 2010 22:47 schreef __Saviour__ het volgende:
Ik denk dat die Libiërs het onderzoek nog flink gaan frustreren. Geen enkele buitenlandse hulp aanvaarden, dat soort dingen.
Dat kan het nog wel steeds om een technisch mankement gaan.quote:Op woensdag 12 mei 2010 22:53 schreef jack4ya het volgende:
Wat gegoogle levert op (omdat ik weinig mee krijg over mogelijke oorzaken) dat getuigen menen gezien te hebben/gehoord te hebben, een vuurbal/steekvlam van in een motor, daarna gevolgd door de explosie.
UIteraard weet men pas meer na onderzoek, maar gezien de ravage, de melding dat de piloot om standby gevraagd heeft, etc.
Klinkt allemaal heel plausibel.
Een vuurbal, een minuut later nog een vuurbal, gevolgd door een explosie... (SBS6)
Fox is de Amerikaanse Telegraaf.quote:Op woensdag 12 mei 2010 22:30 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Viel me ook al op ja. Vreemde kop van Fox.
En als het uit de motoren komt.....mss had die anonieme e-mail die RTL vanmiddag aan het voorlezen was dan toch gelijk. Die was van een persoon die half april met dat toestel zou vliegen, die vlucht werd gecancelled omdat er vogels in de motor waren gevlogen. Motor werd gemaakt, maar na negen dagen werd er nog steeds niet met het ding gevlogen, volgens de mail, omdat er nog steeds problemen waren met de motor.quote:Op woensdag 12 mei 2010 22:54 schreef Arcee het volgende:
[..]
Dat kan het nog wel steeds om een technisch mankement gaan.
Ik dacht eigenlijk dat een motor werd vervangen als er een probleem mee is. Dat is goedkoper dan de kist aan de grond houdenquote:Op woensdag 12 mei 2010 22:57 schreef Jill-RMC het volgende:
[..]
En als het uit de motoren komt.....mss had die anonieme e-mail die RTL vanmiddag aan het voorlezen was dan toch gelijk. Die was van een persoon die half april met dat toestel zou vliegen, die vlucht werd gecancelled omdat er vogels in de motor waren gevlogen. Motor werd gemaakt, maar na negen dagen werd er nog steeds niet met het ding gevlogen, volgens de mail, omdat er nog steeds problemen waren met de motor.
Maar goed anonieme bron....we pakken er nog een speculaasje bij
Ja leek me ook al vaagheid...ook dat ie negen dagen ging wachten op zn terugvlucht en toen maar met een andere maatschappij ging. Had dat toch iets eerder gedaan.quote:Op woensdag 12 mei 2010 23:01 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Ik dacht eigenlijk dat een motor werd vervangen als er een probleem mee is. Dat is goedkoper dan de kist aan de grond houden
Sorry, maar dat kun je niet menen...echt?quote:Op woensdag 12 mei 2010 23:05 schreef Mestras het volgende:
Hart van Nederland liet net al een vakantiefoto zien van een van de mogelijke slachtoffers.
Dat is gewoon dikke onzin. Zo'n vliegtuig kan gewoon vliegen op 1 motor. Helemaal bij een landing waar hij niet full thrust hoeft te geven.quote:Op woensdag 12 mei 2010 22:57 schreef Jill-RMC het volgende:
[..]
En als het uit de motoren komt.....mss had die anonieme e-mail die RTL vanmiddag aan het voorlezen was dan toch gelijk. Die was van een persoon die half april met dat toestel zou vliegen, die vlucht werd gecancelled omdat er vogels in de motor waren gevlogen. Motor werd gemaakt, maar na negen dagen werd er nog steeds niet met het ding gevlogen, volgens de mail, omdat er nog steeds problemen waren met de motor.
Maar goed anonieme bron....we pakken er nog een speculaasje bij
Die Sandra uit het bericht is een collega van mij. De buren hebben blijkbaar nog enige hoop maar op kantoor hoorde ik vanmiddag al van een collega dat de vluchtnummers overeen komen dus het is wel 99.99% zeker dat ze in het vliegtuig zat.quote:Op woensdag 12 mei 2010 22:34 schreef Bart884 het volgende:
http://www.gelderlander.n(...)-om-bij-aircrash.ece
Verschrikkelijk nieuws dat nu bij veel meer mensen ook meer persoonlijk gaat aankomen, ik bedoel de mensen die uit Nederland in het vliegtuig zaten gaan een naam krijgen; bij familie, bij klasgenootjes, vrienden en anderen
Heb te doen met familieleden uit dit bericht die achterbleven.
Sterkte voor iedereen!
Als er geen replacements aanwezig zijn... Motoren zijn echt extreem duur.quote:Op woensdag 12 mei 2010 23:01 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Ik dacht eigenlijk dat een motor werd vervangen als er een probleem mee is. Dat is goedkoper dan de kist aan de grond houden
Of van een nabestaande aan wie dat slachtoffer de foto heeft gemaild tijdens de vakantie.quote:Op woensdag 12 mei 2010 23:06 schreef capricia het volgende:
[..]
Sorry, maar dat kun je niet menen...echt?
Dus ze hebben van gevonden foto-camera's op de plek des onheils foto's laten zien?
Dat is echt misselijk.
Dat lijkt me sterkquote:Op woensdag 12 mei 2010 23:06 schreef capricia het volgende:
Dus ze hebben van gevonden foto-camera's op de plek des onheils foto's laten zien?
Dat is echt misselijk.
Nee. Ze lieten een vakantiefoto van een paar jaar geleden zien van een vrouw met haar vriend. Die vrouw zat waarschijnlijk in dat vliegtuig.quote:Op woensdag 12 mei 2010 23:06 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat is echt misselijk.
Oh, okay...ik was er al boos om.quote:Op woensdag 12 mei 2010 23:09 schreef Mestras het volgende:
[..]
Nee. Ze lieten een vakantiefoto van een paar jaar geleden zien van een vrouw met haar vriend. Die vrouw zat waarschijnlijk in dat vliegtuig.
Dat hoeft natuurlijk niet. Kan ook dat iemand tijdens de vakantie foto's online heeft gezet of heeft gemaild naar vrienden.quote:Op woensdag 12 mei 2010 23:06 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat is echt misselijk.
Het valt me uberhaupt nog mee dat er op telegraaf.nl niet al 6 verhalen staan van "mn neefje zn vriendin, haar broer die zat waarschijnlijk op dezelfde voetbalvereniging als dat jongetje wat het overleeft heeft." Of die bewaren ze natuurlijk voor de speciale uitgave van morgen.quote:Op woensdag 12 mei 2010 23:10 schreef Jane het volgende:
[..]
Dat hoeft natuurlijk niet. Kan ook dat iemand tijdens de vakantie foto's online heeft gezet of heeft gemaild naar vrienden.
Niet dat het dan per se smaakvol is om ze in HvN te tonen...
Ze hadden contact gezocht met familie volgens mij. Ze lieten ook zien dat familie/vrienden van de vrouw bij haar huis bij elkaar kwamen om op nieuws te wachten.quote:Op woensdag 12 mei 2010 23:10 schreef capricia het volgende:
[..]
Oh, okay...ik was er al boos om.![]()
Maar dan vraag ik me weer af: hoe komen ze aan die foto's? Misschien van iemand zijn hyves afgehaald of zo?
dat hoef ik dus niet te lezen he.quote:Op woensdag 12 mei 2010 23:15 schreef Jill-RMC het volgende:
[..]
Het valt me uberhaupt nog mee dat er op telegraaf.nl niet al 6 verhalen staan van "mn neefje zn vriendin, haar broer die zat waarschijnlijk op dezelfde voetbalvereniging als dat jongetje wat het overleeft heeft." Of die bewaren ze natuurlijk voor de speciale uitgave van morgen.
hebben ze de filmrechten al gekocht?quote:Op woensdag 12 mei 2010 23:16 schreef Deisyy het volgende:
Voorpagina Telegraaf: "Het jongetje heet Ruben van Ashout".
Ik kots op de hele berichtgeving over deze ramp
Ik zie Danielle en Reinout al op de bank zitten: "Het is toch niet te filmen!"quote:Op woensdag 12 mei 2010 23:16 schreef capricia het volgende:
[..]
hebben ze de filmrechten al gekocht?
quote:Op woensdag 12 mei 2010 23:18 schreef Jill-RMC het volgende:
[..]
Ik zie Danielle en Reinout al op de bank zitten: "Het is toch niet te filmen!"
Tsjah. Hoe je het ook wendt of keert, het is nieuws. Het verkoopt. En zie het aantal topics dat er hier is doorgegaan vandaag, we lezen en posten hier zelf ook.quote:Op woensdag 12 mei 2010 23:16 schreef Deisyy het volgende:
Voorpagina Telegraaf: "Het jongetje heet Ruben van Ashout".
Ik kots op de hele berichtgeving over deze ramp
Ik wil het nieuws erover graag volgen, maar ik ben even ermee gestopt omdat ik het één grote sensatiezoekerij vind. Ouders van omgekomen mensen die frontaal worden gefilmd, de naam van het joch op de voorpagina, dat wil ik allemaal niet weten en zienquote:Op woensdag 12 mei 2010 23:21 schreef Greys het volgende:
[..]
Tsjah. Hoe je het ook wendt of keert, het is nieuws. Het verkoopt. En zie het aantal topics dat er hier is doorgegaan vandaag, we lezen en posten hier zelf ook.
Ik keur het niet perse goed, maar het is de énige overlevende van deze ramp. Een wonder. En dus nieuws, groot nieuws. Stond het niet op de Telegraaf, dan lees, hoor en zie je het elders wereldwijd. Dus je kunt het de telegraaf moeilijk kwamen nemen, CNN kwam schijnbaar nog eerder met zijn naam dan de Ned. media.
Dat van die ouders kan ik me wel voorstellen, maar ik vind het een tikkie naïef om niet de naam op de voorpagina te willen lezen. Want nogmaals, als het op diverse buitenlandse zenders en in weet ik veel hoeveel kranten staat en te zien is, dan zou de Telegraaf ook wel gek zijn om het níet te plaatsen.quote:Op woensdag 12 mei 2010 23:23 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Ik wil het nieuws erover graag volgen, maar ik ben even ermee gestopt omdat ik het één grote sensatiezoekerij vind. Ouders van omgekomen mensen die frontaal worden gefilmd, de naam van het joch op de voorpagina, dat wil ik allemaal niet weten en zien
Misselijk, he...quote:Op woensdag 12 mei 2010 23:23 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Ik wil het nieuws erover graag volgen, maar ik ben even ermee gestopt omdat ik het één grote sensatiezoekerij vind. Ouders van omgekomen mensen die frontaal worden gefilmd, de naam van het joch op de voorpagina, dat wil ik allemaal niet weten en zien
Misschien hebben sommige mensen het idee dat het hoort om te doen alsof ze heel geschokt zijn, maar je maakt mij niet wijs dat alle BN'ers er ook echt oprechte emoties bij hebben.quote:Op woensdag 12 mei 2010 23:23 schreef Bellatrix het volgende:
Bij Shownieuws: ''Bekend Nederland geschokt door vliegtuigramp.''
Ja wie niet?
Ik zou het eerder vreemd vinden als iemand hier niet door geschokt is, eerlijk gezegd.quote:Op woensdag 12 mei 2010 23:31 schreef LosPollos het volgende:
[..]
Misschien hebben sommige mensen het idee dat het hoort om te doen alsof ze heel geschokt zijn, maar je maakt mij niet wijs dat alle BN'ers er ook echt oprechte emoties bij hebben.
nah het is tragisch voor de nabestaanden en direct betrokken die dierbaren hebben verloren. Ik ben niet geschokt, vliegtuigen storten nu eenmaal neer.quote:Op woensdag 12 mei 2010 23:32 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik zou het eerder vreemd vinden als iemand hier niet door geschokt is, eerlijk gezegd.
Je hoeft er niet drie nachten hysterisch huilend voor in je bed te liggen om geschokt te zijn?
Het is ook maar net hoe je 'geschokt' definieert natuurlijkquote:Op woensdag 12 mei 2010 23:35 schreef ASroma het volgende:
[..]
nah het is tragisch voor de nabestaanden en direct betrokken die dierbaren hebben verloren. Ik ben niet geschokt, vliegtuigen storten nu eenmaal neer.
Ja, leuk, maar een toestel sturen ze natuurlijk niet met een defecte motor de lucht in.quote:Op woensdag 12 mei 2010 23:06 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Dat is gewoon dikke onzin. Zo'n vliegtuig kan gewoon vliegen op 1 motor. Helemaal bij een landing waar hij niet full thrust hoeft te geven.
Ik vind geschokt toch wel een dusdanig zware lading hebben, dat het nauwelijks valt te rijmen met de oprechte beleving van veel mensen van dit ongeval.quote:Op woensdag 12 mei 2010 23:32 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik zou het eerder vreemd vinden als iemand hier niet door geschokt is, eerlijk gezegd.
Je hoeft er niet drie nachten hysterisch huilend voor in je bed te liggen om geschokt te zijn?
Zoals er héél veel zinnen in de media nietszeggend zijn.quote:Op woensdag 12 mei 2010 23:39 schreef LosPollos het volgende:
[..]
Ik vind geschokt toch wel een dusdanig zware lading hebben, dat het nauwelijks valt te rijmen met de oprechte beleving van veel mensen van dit ongeval.
Definities lopen uiteen van aangedaan, ontredderd etc, maar hoe dan ook heb ik het idee dat het vrij overdreven wordt. De 1 vast wat meer dan de ander, maar een zin als "Alle BN'ers reageren geschokt", vind ik eigenlijk nietszeggend.
Natuurlijk, maar jij stelt dat het vrij logisch is dat mensen 'geschokt' reageren op dit ongeval. Ik zie eigenlijk om me heen genoeg neutralere reacties. Natuurlijk is het erg voor de nabestaanden en de slachtoffers, maar ik vind het nogal overdreven om te praten in termen van geschokt.quote:Op woensdag 12 mei 2010 23:41 schreef Greys het volgende:
[..]
Zoals er héél veel zinnen in de media nietszeggend zijn.
Het is een verzamelzinnetje. Niet teveel waarde aan hechten. Ze kunnen moeilijk gaan roepen 'Patries vond het echt heel erg, ik zag drie tranen, Leontien vond het volgens mij net iets minder erg, Tatjana was hysterisch, Marco zou het aan zijn reet roesten en wat Dony van x-factor er van vindt, dat hopen we morgenochtend om 9.14 uur te vernemen'.
Volgens mij zijn we het gewoon eens hoor, maar leggen we het allebei anders uitquote:Op woensdag 12 mei 2010 23:46 schreef LosPollos het volgende:
[..]
Natuurlijk, maar jij stelt dat het vrij logisch is dat mensen 'geschokt' reageren op dit ongeval. Ik zie eigenlijk om me heen genoeg neutralere reacties. Natuurlijk is het erg voor de nabestaanden en de slachtoffers, maar ik vind het nogal overdreven om te praten in termen van geschokt.
Misschien willen bepaalde mensen het niet horen en komt het niet zo sympathiek over, maar ik denk dat een behoorlijk percentage van de Nederlandse bevolking het overmorgen al praktisch weer vergeten is. (Alleen door de media er soms aan worden herinnerd)
Deze reactie is eigenlijk niet zo uitzonderlijk:
Vliegtuig crash in Tripoli met 61 Nederlandse doden #5
Heb ik ook hoor, ondanks dat een plaatsgenoot vrijwel zeker omgekomen is heb ik er geen diep gevoel bij.quote:Op woensdag 12 mei 2010 23:44 schreef Dwab het volgende:
Is het verontrustend dat ik totaal geen gevoel heb bij de berichten over deze crash? Voelen mensen zich werkelijk geschokt en verdrietig enzo voor de slachtoffers? Of zeggen ze dit alleen omdat dit van ze verwacht wordt? Ik had dit ook al vorig jaar met Koninginnedag... Ik voelde daar dus helemaal niks bij... ik vond het alleen zonde dat iedereen zo in mineur stemming was.
Als je elke keer als er iemand (die je niet kent) dood gaat helemaal van de kaart bent, en gaat nadenken over al het leed, dan ben je toch elke dag bezig? Heeft dat enkele zin?
Zijn er meer mensen die dit zo voelen en op (wederom) schokkende reacties kunnen rekenen als ze dit aangeven??
Even los van die BN'ers. Een zin als:quote:Op woensdag 12 mei 2010 23:49 schreef Greys het volgende:
[..]
Volgens mij zijn we het gewoon eens hoor, maar leggen we het allebei anders uit
Ik denk dat ik gewoon een mindere lading geef aan het woord 'geschokt' dan jij. En ik begrijp de BNers wel, als ze zeggen dat ze geschokt zijn, juist omdat ze dus moeilijk kunnen zeggen 'eerlijk gezegd zal ik er echt niet wakker van liggen'. Wees realistisch, dan staan ZIJ namelijk op de voorpagina morgen. Zo werkt dat.
Onderschrijf ik dus niet. Ik vind het eigenlijk helemaal niet zo vreemd. Als je om je heenkijkt en ook een beetje weet hoe de gemiddelde mens in elkaar zit. Je kunt het wel afdoen met een verschil in opvatting over het woord geschokt, maar ik denk eerder dat jij de maatschappij een beetje "overschat".quote:Ik zou het eerder vreemd vinden als iemand hier niet door geschokt is, eerlijk gezegd.
Ok, gelukkig ik voel me altijd best vreemd als allemaal vrienden enzo zich daar serieus druk over kunnen maken... Vrij hypocriet ook, want als je hier consequent in wilt zijn kun je je hele leven wel wijden aan 24/7 geschokt en verdrietig te zijn omdat 500 kilometer verderop iemand dood gaat...quote:Op woensdag 12 mei 2010 23:52 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Heb ik ook hoor, ondanks dat een plaatsgenoot vrijwel zeker omgekomen is heb ik er geen diep gevoel bij.
Ik denk dat jij zelf al min of meer een antwoord hebt gegeven door het cruciale onderscheid te maken tussen wat mensen zeggen en de manier waarop ze zich gedragen (omdat ze het idee hebben dat het van ze wordt "verwacht") en wat de daadwerkelijke beleving en emoties zijn bij dit ongeval.quote:Op woensdag 12 mei 2010 23:54 schreef Dwab het volgende:
[..]
Ok, gelukkig ik voel me altijd best vreemd als allemaal vrienden enzo zich daar serieus druk over kunnen maken... Vrij hypocriet ook, want als je hier consequent in wilt zijn kun je je hele leven wel wijden aan 24/7 geschokt en verdrietig te zijn omdat 500 kilometer verderop iemand dood gaat...
Nogmaals, jij geeft gewoon een andere lading aan het woord 'geschokt' dan ik. Dat kan toch?quote:Op woensdag 12 mei 2010 23:53 schreef LosPollos het volgende:
[..]
Even los van die BN'ers. Een zin als:
[..]
Onderschrijf ik dus niet. Ik vind het eigenlijk helemaal niet zo vreemd. Als je om je heenkijkt en ook een beetje weet hoe de gemiddelde mens in elkaar zit. Je kunt het wel afdoen met een verschil in opvatting over het woord geschokt, maar ik denk eerder dat jij de maatschappij een beetje "overschat".
Dat klopt beter waarschijnlijk, die naam komt wel vaker voor in Tilburg.quote:Op woensdag 12 mei 2010 23:43 schreef geso het volgende:
Ruben van assouw heet het jochie zie www.brabantsdagblad.nl
Dat dusquote:Op woensdag 12 mei 2010 23:54 schreef Dwab het volgende:
Ok, gelukkig ik voel me altijd best vreemd als allemaal vrienden enzo zich daar serieus druk over kunnen maken... Vrij hypocriet ook, want als je hier consequent in wilt zijn kun je je hele leven wel wijden aan 24/7 geschokt en verdrietig te zijn omdat 500 kilometer verderop iemand dood gaat...
Tussen het erg vinden voor de nabestaanden en wat verbazing en geschokt zijn, zit nogal wat verschil in mijn beleving. Wanneer ietst iemand schokt dan doet het ook iets met de persoonlijke beleving en ik denk dat die beleving nogal eens overdreven en overschat wordt.quote:Op woensdag 12 mei 2010 23:58 schreef Greys het volgende:
[..]
Nogmaals, jij geeft gewoon een andere lading aan het woord 'geschokt' dan ik. Dat kan toch?
Ik vind het raar als iemand er echt NIETS bij voelt, niet eens 'Jemig, wat erg, het zal je familie maar zijn' oid.
Digitale camera. Internet cafe.quote:Op woensdag 12 mei 2010 23:06 schreef capricia het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |