Ooit twee keer geweestquote:
LJN AY4273 is het verhaal van het b-orgaan, ik ben vandaag in de bieb gedoken die af leekquote:Op dinsdag 11 mei 2010 23:33 schreef Dr_Strangelove het volgende:
Daar sluit ik volgende week (hopelijk) de bachelor af.
Jijquote:Op dinsdag 11 mei 2010 14:36 schreef GlowMouse het volgende:
Wie maakt een nieuwe?
ik zat mobielquote:
Ik kon helaas niet want ik had om 16.00 een afspraak. Verder heb ik er ook niets van meegekregen, terwijl ik toch best veel heb rondgehobbeld.quote:Hoe was de lipdub?
Universiteit van Tilburg #37quote:
hoe krijg ik je wel zover dat je een pi lipdub gaat maken op de tu/e?quote:
voor jou misschien een optie, maar er zijn zoveel mensen die niet dagelijks backuppen. Je zult hem maar vrijdag kwijtraken/gestolen laten worden als je in het weekend backupt, of erger, helemaal geen backup hebben.quote:Ik neem de computer gewoon mee.
Niet.quote:Op woensdag 12 mei 2010 19:19 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
hoe krijg ik je wel zover dat je een pi lipdub gaat maken op de tu/e?
Ik heb altijd backups via mailquote:[..]
voor jou misschien een optie, maar er zijn zoveel mensen die niet dagelijks backuppen. Je zult hem maar vrijdag kwijtraken/gestolen laten worden als je in het weekend backupt, of erger, helemaal geen backup hebben.
Die gaan mijn begeleider en ik volgend jaar ook opzetten, voor code en dataquote:Op woensdag 12 mei 2010 19:13 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Universiteit van Tilburg #37
Vandaag heb ik een SVN-server opgezet voor mijn texfiles, is handig als je zowel thuis als op de universiteit aan een scriptie werkt. Nu nog hypen en kijken hoeveel mensen ik over een halfjaar aan de tortoisesvnclient heb geholpen
Voor data lijkt het me enorm inefficiënt.quote:Op woensdag 12 mei 2010 19:31 schreef arj1o1 het volgende:
[..]
Die gaan mijn begeleider en ik volgend jaar ook opzetten, voor code en data
Maandagmorgen, 11.40. Kan ik helaas niet bij zijnquote:Op dinsdag 11 mei 2010 23:33 schreef Dr_Strangelove het volgende:
Daar sluit ik volgende week (hopelijk) de bachelor af.
doe deze eens, zonder google:quote:Op woensdag 12 mei 2010 19:52 schreef Dr_Strangelove het volgende:
Alsof je nog zin hebt om mij weer hakkelend m'n verhaal te zien doen.
Maar jij moet tegen een vetgedrukte, die daarna ook nog een keer moet. Wat is daar de gedachte achter?
quote:Goedbeschouwd/t/dt snakten we kortgeleden nog naar Siberische vrieskou, maar inmiddels word/t/dt je door een bijdehand/t/dte havo-leerling die halverwege juli nog spectaculair in de rond/t/dte skateboardde, alweer ontactisch toegesnauwd/t/dt dat hij een zonovergoten pinksterdag verbeid/t/dt; het is ook nooit goed!
Neequote:Op woensdag 12 mei 2010 20:47 schreef Dr_Strangelove het volgende:
Ik twijfelde ook, maar als je de zin vervoegt naar "jullie" (of "wij") verandert "word" toch ook naar "worden"?
Het goed antwoord moest dan "wordt" zijn, omdat dat (het overstappen) wordt verzocht en niet "reizigers". Maar laatst las ik dat dat toch niet zo eenduidig lag. Omdat "ik word(t) verzocht" goed is, en ik geen meewerkend voorwerp kan zijn, moet het "ik word verzocht" (en "mij wordt verzocht") zijn. En dus kan "reizigers worden verzocht" ook.quote:Reizigers in de richting Rotterdam word[t][en] verzocht over te stappen in Tilburg.
Nee, juist is 'mij wordt verzocht ...'.quote:Op woensdag 12 mei 2010 21:18 schreef Dr_Strangelove het volgende:
Omdat "ik word(t) verzocht" goed is
Kun je niet op een bepaalde website bekijken waar je ingeschreven staat. Bij DUO of Studielink ofzo?quote:Op vrijdag 14 mei 2010 11:27 schreef GlowMouse het volgende:
gewoon zeggen dat je hem in september weer hebt
Volgens mij kunnen ze die zo voor je uitprinten bij de studentenbalie?quote:Op vrijdag 14 mei 2010 11:03 schreef automatic_ het volgende:
Shit. Ik ben mijn bewijs van inschrijving kwijt
En die heb ik nu net nodig om te bewijzen dat ik nu student ben (i.v.m. studentenrekening)
Wat raar.. bij mij vroegen ze gewoon: ga je studeren straks? Ik: ja, in september. Oke, dan krijg je een studentenrekening, klaar. Rabobankquote:Op vrijdag 14 mei 2010 11:03 schreef automatic_ het volgende:
Shit. Ik ben mijn bewijs van inschrijving kwijt
En die heb ik nu net nodig om te bewijzen dat ik nu student ben (i.v.m. studentenrekening)
Vooral dat laatste.. bij ons is de bank weg en zelfs de pinautomaat hebben ze ffs IN de supermarkt (ja, we hebben een mini-supermarkt in ons dorp.. dat dan weer wel) geplaatst. Zo een die tussen de middag dicht is ook nog 's. Kortom: als ik 's avonds nog even wil pinnen, dan kan ik de auto pakken want de dichtstbijzijnde pinautomaat is dan 5km verderop. Tsssk.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 16:11 schreef GlowMouse het volgende:
waar is de tijd dat een rekening nog gratis was, je rente kreeg en in elk dorp een bankfiliaal stond
In het dorp waar mijn ouders wonen is nooit een pin-automaat geweestquote:Op vrijdag 14 mei 2010 17:03 schreef hetzusjevan het volgende:
[..]
Vooral dat laatste.. bij ons is de bank weg en zelfs de pinautomaat hebben ze ffs IN de supermarkt (ja, we hebben een mini-supermarkt in ons dorp.. dat dan weer wel) geplaatst. Zo een die tussen de middag dicht is ook nog 's. Kortom: als ik 's avonds nog even wil pinnen, dan kan ik de auto pakken want de dichtstbijzijnde pinautomaat is dan 5km verderop. Tsssk.
Vond dat vroegah altijd verschrikkelijk.. al mijn vrienden woonden in "het" dorp, 5km verderop, en zij spraken 's avonds nog weleens af, maar ik kon dan nooit want tsja pa liet me toen echt niet alleen op en neer fietsen 's avonds en hij ging me ook niet telkens brengen en ophalen (denk: brugklas, 2e klas oid).quote:Op vrijdag 14 mei 2010 17:43 schreef Citizen.Erased het volgende:
Hier circa 800 inwoners, qua voorzieningen is ook praktisch niets aanwezig dus. Ik ben wel gewend dat ik ver moet gaan voor vanalles en nog wat.
Ik heb ook zo'n rekeningquote:Op vrijdag 14 mei 2010 15:57 schreef hetzusjevan het volgende:
[..]
Wat raar.. bij mij vroegen ze gewoon: ga je studeren straks? Ik: ja, in september. Oke, dan krijg je een studentenrekening, klaar. Rabobank![]()
Ja, ik bel weer wel terug. Desnoods (als ze moeilijk doen) laat ik hem nu overzetten op een rekening dat ik een termijn moet betalen en dan vanaf september weer studentrekeningquote:Op vrijdag 14 mei 2010 11:27 schreef GlowMouse het volgende:
gewoon zeggen dat je hem in september weer hebt
Gewoon braaf om laten zetten in de bank zodra je afgestudeerd bentquote:Op vrijdag 14 mei 2010 22:03 schreef GlowMouse het volgende:
Ik zal er tzt ook wel mee te maken krijgen, ben benieuwd hoelang ik hem nog aan kan houden.
ik ben nog zeker twee jaar ingeschreven voor een andere studie, alleen ontvang ik geen stufi/lening meer maar loon. Maar ze verdienen al genoeg door geen rente uit te betalen op een betaalrekening, dus ik ben wel benieuwd wat ze gaan doen.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 11:37 schreef Tegan het volgende:
[..]
Gewoon braaf om laten zetten in de bank zodra je afgestudeerd bent.
Oh, mooi! Straks eens een mail sturen. Valt mee dat ze dan niet zeiden "die heb je toch?"quote:Op zaterdag 15 mei 2010 10:34 schreef Hartigan het volgende:
Ik had laatst ook mijn bewijs van inschrijving nodig. Ik heb gewoon gemaild naar centralestudentenbalie@uvt.nl met het verzoek me zo'n bewijs te versturen. Twee uur later kreeg ik hem per mail in een pdf.
Na mijn weten hoef je je niet in te schrijven, maar moet je gewoon die vakken gaan volgen & je inschrijven voor de tentamens / Blackboard etc.quote:Op maandag 17 mei 2010 19:41 schreef Gatenkaas het volgende:
Weet iemand toevallig waar ik me kan inschrijven voor een minor Filosofie(ik studeer @ FEB)? Ik heb dit gevonden maar ik zie niet direct waarlangs ik me aan kan melden.
De cijfers komen dan gewoon bij je studieresultaat te staan en misschien dat je dan een aantekening o.i.d. op je diploma krijgt? Geen ideequote:Op maandag 17 mei 2010 20:49 schreef Gatenkaas het volgende:
Oke, dat is geen enkel probleem, bedankt. Weet je toevallig ook hoe ik een bewijs krijg dat ik een minor Filosofie heb gevolgd? Kan ik dan beter naar de studie-adviseur mailen?
Wat een kromme redenering, volgens haar kan het vak van auto dus ook nog veranderen (want: de oproepen zijn de deur nog niet uit) maar zij krijgen de tijd wel door (van een andere medewerker). Mens, doe niet zo moeilijk en geef me de "voorlopige" tijd gewoon door.quote:Het klopt dat de tentamenoproepen van de maand juni eind mei worden verzonden.
Helaas is het niet mogelijk eerder tijden door te geven aangezien deze nog gewijzigd kunnen worden totdat de tentamenoproepen worden verzonden
Oh, ik vind zoiets wel zo handig om te weten.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 17:00 schreef arj1o1 het volgende:
Wat maakt het uit hoe laat het tentamen is?
Nou, het is toch wel handig om dat te weten?quote:Op dinsdag 18 mei 2010 17:00 schreef arj1o1 het volgende:
Misschien een beetjequote:Op dinsdag 18 mei 2010 18:18 schreef Gatenkaas het volgende:
Inmiddels een mailtje gestuurd naar de studie-adviseur. Ik hoop morgenvroeg een mailtje terug te krijgen, of zou dat te overmoedig zijn.
Tijden zijn zeerrrr belangrijk. Sowieso als het om plannen gaan, als je bijvoorbeeld op die dag moet werken en dus moet weten of je wel of niet vrij moet vragen. Of als je een goede avond stappen gepland had voor je tentamen ^^quote:Op dinsdag 18 mei 2010 17:00 schreef arj1o1 het volgende:
Stappen voor een tentamen heb ik 1x gedaan, toen boeide het me totaaal niet. Heb dat tentamen uiteindelijk nog gehaald (op het nippertje)quote:Op dinsdag 18 mei 2010 20:07 schreef aardappel het volgende:
[..]
Tijden zijn zeerrrr belangrijk. Sowieso als het om plannen gaan, als je bijvoorbeeld op die dag moet werken en dus moet weten of je wel of niet vrij moet vragen. Of als je een goede avond stappen gepland had voor je tentamen ^^
uitleg staat in Wie zijn je forumvriendjes? (ctrl-f topic) [2]quote:Op woensdag 19 mei 2010 13:38 schreef Tegan het volgende:
http://www.fok.nl/gm/forumvriendjes.php
Wat is dit?!
jullie staan allemaal bovenaanquote:Mijn forumvriendjes:
Tegan
automatic_
Dr_Strangelove
arj1o1
hetzusjevan
Renesite
BrandX
motorbloempje
oompaloompa
Iblis
remlof
Danny
Breuls
Friek_
Borizzz
thabit
Roonaan
aardappel
Sally
Riparius
Ron.Burgundy
swarmahoer
The_Terminator
Light
iteejer
Surveillance-Fiets
TwyLight
cptmarco
cablegunmaster
Juicyhil
Harajuku.
HuHu
Snakey
Arcee
PiRANiA
Mirjam
Haushofer
Trollface.
Muis006
Citizen.Erased
Chandler
yvonne
-J-D-
Dirkh
BasementDweller
Isdatzo
static
teletubbies
Puala
Lenny_Leonard
quote:Op woensdag 19 mei 2010 14:08 schreef GlowMouse het volgende:
Mijn all-time BFFF-lijstje met licht verbeterd algoritme
Mijn forumvriendjes gebaseerd op een periode van een jaar:
jullie staan allemaal bovenaan
Die tekst staat nog fout in het script jaquote:
Bedankt voor je reactie. Hierop reageren helpt welquote:Op woensdag 19 mei 2010 14:31 schreef Dr_Strangelove het volgende:
Moet je vooral op haar blijven reageren.
Dat is tijdens je studie in het eerste jaarquote:Op woensdag 19 mei 2010 16:22 schreef Impressie het volgende:
Even een vraag: Ik wil volgend jaar psychologie studeren aan de UvT en hiervoor moet ik ook een wiskundecursus doen. Nu staat er niet heel duidelijk of je deze wiskundecursus al moet doen voor je studie begint, of dat dit erbij komt tijdens het eerste jaar. Iemand die hier ervaring mee heeft?
Er zijn vier mensen in dit topic die psychologie studeren in uiteenlopende jaren, waarvan 2 wat actiever dan de rest (automatic_ en ikquote:Op woensdag 19 mei 2010 16:57 schreef Impressie het volgende:
Bedankt voor de hulp! Nu even verder aanprutsen om te kijken of ik alles goed snap
Vanmiddag een mail gekregen. Ik sta nu op de lijst van studenten die de minor willen volgen. Nu enkel nog in augustus inschrijven @ COMAP.quote:
quote:
Van achter naar vorenquote:Op woensdag 19 mei 2010 16:06 schreef Dr_Strangelove het volgende:
Ken je je tekst voor morgen? Het grootste verwijt aan mijn adres was dat ik teveel naar het papier bleef kijken.
waarschijnlijk wel, maar das niks speciaalsquote:Op woensdag 19 mei 2010 21:36 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
ik loop al een tijdje rond met de vraag of jij nou boos op mij bent.
Met zo'n antwoord weet je wel waar je aan toe bent.quote:Op woensdag 19 mei 2010 21:47 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
waarschijnlijk wel, maar das niks speciaals
ik zag jou op 21 april nog in P, maar ik durfde natuurlijk niks te zeggenquote:Op woensdag 19 mei 2010 21:47 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
waarschijnlijk wel, maar das niks speciaals
wijs besluit, voor een econometrist heb je nog wat sociale vaardigheden!quote:Op woensdag 19 mei 2010 21:53 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
ik zag jou op 21 april nog in P, maar ik durfde natuurlijk niks te zeggen
volgende keer ga ik keihard schreeuwenquote:Op woensdag 19 mei 2010 22:31 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
wijs besluit, voor een econometrist heb je nog wat sociale vaardigheden!
Dat is zijn rechtenstudentkant.quote:Op woensdag 19 mei 2010 22:31 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
wijs besluit, voor een econometrist heb je nog wat sociale vaardigheden!
Mooi.quote:Op donderdag 20 mei 2010 14:45 schreef GlowMouse het volgende:
Ik heb geen vraag gekregen. Maar het was een mooi verhaal en t kwam er goed uit
Je mocht best komen kijken hoor. Ik heb jou immers ook een keer zien pleitenquote:Op donderdag 20 mei 2010 14:51 schreef Dr_Strangelove het volgende:
[..]
Mooi.![]()
Ik was rond 11 uur wel op de UvT maar ik dacht ik zal 'm maar niet gaan vervelen.
http://www.uvt.nl/faculte(...)pits/webfolders.htmlquote:Op donderdag 20 mei 2010 20:14 schreef aardappel het volgende:
woeeeh, belangrijke vraag!
Kun je via vpn of iets dergelijks bij je bestanden die je opgeslagen hebt op de uni?
Haha, okequote:Op donderdag 20 mei 2010 20:48 schreef aardappel het volgende:
Had het al gevonden, maar toch bedankt, je bent een schat
Doe dat maarquote:Op donderdag 20 mei 2010 20:53 schreef aardappel het volgende:
(ik zal de volgende keer ook eerst ff googlen voordat ik iets vraag =)
Waarom dan?quote:Op donderdag 20 mei 2010 20:55 schreef Friek_ het volgende:
Nou, daar ben ik weer.Unbanned en wel. Oorspronkelijk geband (althans, die vroeg hem aan) door een wat onintelligent crewlid. Maar goed, kan zij ook niks aan doen.
Krachttermen (ziekten) enzo gebruiken. Die werden geedit, wat ik gewoon flauw vond. Maar och, ik ben er weer!quote:
Welkom terug danquote:Op donderdag 20 mei 2010 21:24 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Krachttermen (ziekten) enzo gebruiken. Die werden geedit, wat ik gewoon flauw vond. Maar och, ik ben er weer!
Die werkt bij mij nietquote:Op donderdag 20 mei 2010 20:15 schreef automatic_ het volgende:
[..]
http://www.uvt.nl/faculte(...)pits/webfolders.html
quote:
mijn forumvriendjestoolquote:
quote:Op woensdag 19 mei 2010 21:53 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
ik zag jou op 21 april nog in P, maar ik durfde natuurlijk niks te zeggen
quote:Op donderdag 20 mei 2010 21:41 schreef GlowMouse het volgende:
mijn forumvriendjestool
quote:Mijn forumvriendjes gebaseerd op een periode van een jaar:
GlowMouse
Tegan
automatic_
hetzusjevan
arj1o1
Dr_Strangelove
Seven.
aardappel
Ron.Burgundy
oompaloompa
Xennia
Haushofer
FUFR
motorbloempje
Garisson72
Iblis
Citizen.Erased
Fortitude
Re
koningdavid
Copycat
Catbert
Jumping-Skippy
Lenny_Leonard
Stormqueen
VonHinten
Muis006
Yorrit
ArTiC
Murmeli
Schenkstroop
cablegunmaster
RRGJL
Steve
Smart_ass
-Strawberry-
Probably_on_pcp
Karina
Xa1pt
Ribbenburg
Nosh
NightH4wk
Levitation
Inu
SpecialK
speknek
Alestorm
Lady_1989
Greys
Mordreth
bij mij ook niet trouwens.. miss alleen voor fsw studenten?quote:Op donderdag 20 mei 2010 21:41 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Die werkt bij mij nietFTP wel.
[..]
[..]
mijn forumvriendjestool
HEE SPANGA IK HEB LAATST NOG EEN BERICHT VAN JOU GEËDIT OP HET FOK!FORUM!quote:
Nou ja, mocht je me nu nog een keer tegenkomen in je academisch verantwoorde dagelijks leven dan ondernemen we wel een herkansing. Mocht het daarna nog niet vlotten beschouw ik ons gewoon als sociaal incapabel en houden we het op simpele 'hoi's waarna we snel wegrennen om een mogelijk ongemakkelijke situatie te voorkomen.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 10:15 schreef oompaloompa het volgende:
ja klopt wel ongeveer behalve dan dat je niet echt terugzwaaide en dus heel erg vreemd op me af kwam lopen :/
Vandaar mijn eerste vraag die zo half bedoeld was als grapje / kijk eens wat vrolijker. Nja toen ging t snel bergaf
Ik weet het niet. Eerder op de middag had ze alleen een groen truitje aan, maar niet veel later werd dat een paars trainingsjack.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 19:55 schreef Friek_ het volgende:
Wat is dat toch met Oompaloompa en trainingspakken. Ze is vast nog niet uit haar gabbertijd.
Wat ben je toch ook een voyeur.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 19:56 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Ik weet het niet. Eerder op de middag had ze alleen een groen truitje aan, maar niet veel later werd dat een paars trainingsjack.
Oefenhof, en als fiscalist heb ik pas een deelcijfer gekregen. En dat was een 7.3quote:Op vrijdag 21 mei 2010 20:33 schreef Dr_Strangelove het volgende:
Weet je al wat je voor de Oefenrechtbank hebt, GlowMouse?
Of het woord blauwquote:Op vrijdag 21 mei 2010 19:37 schreef GlowMouse het volgende:
Ik heb oompaloompa gezien! In paars trainingspak vandaag. Ik kon alleen niet op het woord spanga komen
Hahaquote:
Nee, gewoon final version inleveren. Ik snap het echt niet, die studiegenoot en ik hebben allebei -afzonderlijk van elkaar - 15 juni in onze agenda staan als definitieve deadline voor de final version inleveren, lijkt me toch dat we dat niet uit de lucht gegrepen hebben. Of wij hebben ons heel, heeel erg vergist of onze begeleider zit met iets anders in de war. Hoe dan ook, vervelende situatie dit.quote:Op zondag 23 mei 2010 22:58 schreef GlowMouse het volgende:
moet je hem ook presenteren dan? Ik snap die deadline anders ook niet,
Om de één of andere reden werkt het bij mij altijd wel goed, lekker buitenquote:
Vast wel, meteen even een mailtje sturen naar de centrale studentenbalie oid.quote:Op woensdag 26 mei 2010 19:22 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Verdomme. Net tentamenoproep gekregen en heb 2 tentamens op precies dezelfde dag & tijd. Weet iemand of hier een regeling voor is?
Oeh, dat is zuur!quote:Op woensdag 26 mei 2010 19:22 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Verdomme. Net tentamenoproep gekregen en heb 2 tentamens op precies dezelfde dag & tijd. Weet iemand of hier een regeling voor is?
Je wist toch al dat ze op dezelfde dag waren? Toen had je dat aan moeten geven.quote:Op woensdag 26 mei 2010 19:22 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Ik wist van tevoren niet dat ik 1 van de 2 tentamens op die dag had (ging er vanuit dat ik geen herkansing zou hebben). Dan nog zou ik het niet erg vinden als ik er 2 op 1 dag had maar beide tentamens om 15:45, hoe krijgen ze het voor elkaar.quote:Op woensdag 26 mei 2010 20:54 schreef Tegan het volgende:
[..]
Je wist toch al dat ze op dezelfde dag waren? Toen had je dat aan moeten geven.
is het allemaal nog aangekomen?quote:Op woensdag 26 mei 2010 20:54 schreef Tegan het volgende:
[..]
Je wist toch al dat ze op dezelfde dag waren? Toen had je dat aan moeten geven.
quote:
ik kan wel zeggen dat ik voor je ga duimen, maar dan ben ik toch nog niet wakkerquote:
Dat heb ik al meerdere keren zo gehad. Hopelijk valt mijn laatste tentamen wel beetje op een gunstig tijdstip.quote:Op donderdag 27 mei 2010 03:09 schreef Friek_ het volgende:
Wat zijn het toch ook een stel mongolen af en toe bij de UvT.Wie zet er nu in hemelsnaam om 8.45u een tentamen? Ik snap het serieus niet.
Ik krijg gisteren m'n (her)tentamenoproep binnen en ze houden één tentamen gewoon om 8:30 uur. Gelukkig dat ik dat gehaald heb.quote:Op donderdag 27 mei 2010 03:09 schreef Friek_ het volgende:
Wat zijn het toch ook een stel mongolen af en toe bij de UvT.Wie zet er nu in hemelsnaam om 8.45u een tentamen? Ik snap het serieus niet.
Om 8.45u zijn mijn hersenen amper op gang gekomen en is mijn concentratie lang niet zo goed als 11 uur of later. En dat ik vroeg buiten sta boeit me eigenlijk geen zak, ik hoef niet per se nuttige dingen te doen met m'n dag of zo. Dat doen de gebrainwashte werkpaarden maar van de consumptiemaatschappij.quote:Op donderdag 27 mei 2010 09:09 schreef hetzusjevan het volgende:
Aan de ene kant is 8.45u tentamen wel relaxed, om 10 uur ben je klaar en sta je buiten, heb je de rest van de dag nog. Maar als de eerste tentamens voortaan pas om 10.45u beginnen ofzo hoor je mij ook niet klagen. Vind ik wel een mooie tijd.
Als ik de dag erna weer een tentamen heb dan is het wel fijn als ik de hele middag nog voor dat andere tentamen kan lerenquote:Op donderdag 27 mei 2010 09:51 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Om 8.45u zijn mijn hersenen amper op gang gekomen en is mijn concentratie lang niet zo goed als 11 uur of later. En dat ik vroeg buiten sta boeit me eigenlijk geen zak, ik hoef niet per se nuttige dingen te doen met m'n dag of zo. Dat doen de gebrainwashte werkpaarden maar van de consumptiemaatschappij.
Voor last-minute leren is het inderdaad wel handig aangezien je gewoon per se op moet staan. Maar in andere gevallen.. nee bedankt.quote:Op donderdag 27 mei 2010 10:11 schreef hetzusjevan het volgende:
[..]
Als ik de dag erna weer een tentamen heb dan is het wel fijn als ik de hele middag nog voor dat andere tentamen kan leren.
8.45u is inderdaad wat vroeg, ik had er gisterochtend ook moeite mee haha. Maar zo vind ik 's avonds rond 19u ook echt bagger, kan ik me ook totaal niet meer concentreren.
Hahahaquote:Op donderdag 27 mei 2010 11:49 schreef hetzusjevan het volgende:
Filosofie leert gemakkelijker met wikipedia dan met mijn sheets.
Echt hoor, het boek is pauper en met de sheets snap ik nog niets van die zombie van Chalmersquote:
Da's nog niks, ik kom binnenkort in Univers.quote:Op donderdag 27 mei 2010 12:09 schreef Tegan het volgende:
Oh, mijn zus heeft op haar stage laatst een brief moeten schrijven naar Maxima.
Als covermodel?quote:Op donderdag 27 mei 2010 13:35 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Da's nog niks, ik kom binnenkort in Univers.
met poster op de middelste paginaquote:
Maxima > Univers.quote:Op donderdag 27 mei 2010 13:35 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Da's nog niks, ik kom binnenkort in Univers.
quote:
quote:Dear all,
I would like to draw your attention to a small error regaring one of the questions of the multiple-choice questions of the exam tomorrow (May 28, 2010). Each question has four alternatives (a, b, c or d), but, as you will notice, the first answer option of question 26 is incorrectly labeled 'e'; this label is obviously incorrect and should be 'a'.
I wish you all success tomorrow!
P.S. As a tip: pay some extra attention to schizophrenia.
Naar mediums? Dus dingen als Jomanda?quote:Op donderdag 27 mei 2010 16:31 schreef hetzusjevan het volgende:
Het mooie aan filosofie vind ik dan weer wel dat er altijd uitgehaald wordt naar mediums enzo
Ja, en Char.. en voodoo heeft Schouten het ook een keer over gehad, maar Dooremalen niet.quote:Op donderdag 27 mei 2010 20:09 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Naar mediums? Dus dingen als Jomanda?
Tsja, tijdens een cursus wetenschapsfilosofie horen die dingen ook aan bod te komen om te analyseren en te beargumenteren wat er niet aan klopt. Wel frappant dat Dooremalen er niet zo over begint, aangezien hij juist samen met de Regt flink afgeven op pseudowetenschappelijke claims. Schouten is wat gematigder.quote:Op donderdag 27 mei 2010 20:19 schreef hetzusjevan het volgende:
[..]
Ja, en Char.. en voodoo heeft Schouten het ook een keer over gehad, maar Dooremalen niet.
Vond ik ook vreemd, ik wist inderdaad dat Dooremalen en de Regt daar een boek over geschreven hadden.. Maar ik moet zeggen dat Dooremalen zijn huiswerk uitzonderlijk goed gedaan heeft. Hij herhaalde het eerste college een aantal aspecten van Schouten, maar ging nergens te diep op in en leek ook precies te weten wat we al uitgebreid gehad hebben en wat niet. Misschien dat hij daarom die dingen achterwege heeft gelaten, we hebben nl al best veel over Char het Medium gehadquote:Op donderdag 27 mei 2010 20:37 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Tsja, tijdens een cursus wetenschapsfilosofie horen die dingen ook aan bod te komen om te analyseren en te beargumenteren wat er niet aan klopt. Wel frappant dat Dooremalen er niet zo over begint, aangezien hij juist samen met de Regt flink afgeven op pseudowetenschappelijke claims. Schouten is wat gematigder.
Dacht dat je trouwens eerst filosofie in z'n algemeenheid bedoelde, daarom snapte ik niet zo goed wat je bedoelde.
Zelfs mij lieten ze toequote:Op donderdag 27 mei 2010 21:35 schreef Soldier2000 het volgende:
Waarom heeft de UVT zulke strenge (niet individueel te bespreken) aanmeldingseisen
Kom je net bij de mastervoorlichting vandaan? Bij de bachelor zijn ze soepeler.quote:Op donderdag 27 mei 2010 21:35 schreef Soldier2000 het volgende:
Waarom heeft de UVT zulke strenge (niet individueel te bespreken) aanmeldingseisen
Verkeerde vooropleiding voor de (Pre-)Master.quote:Op donderdag 27 mei 2010 22:09 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Kom je net bij de mastervoorlichting vandaan? Bij de bachelor zijn ze soepeler.
Neem aan Maxima > Universquote:
Wat heeft dat te maken met Maxima en Universquote:Op donderdag 27 mei 2010 22:13 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Neem aan Maxima > Univers
Laat a=1 en b=1.
a = b
a˛ = b˛
a˛ - b˛ = 0
(a-b)(a+b) = 0
(a-b)(a+b)/(a-b) = 0/(a-b)
(a+b) = 0
1 + 1 = 0
Dit is een tegenspraak. De aanname is dus onjuist.
Nee.quote:Op donderdag 27 mei 2010 22:18 schreef GlowMouse het volgende:
Ik definieer een paar getallen, dat mag toch best onder de aanname dat Maxima > Univers? Met die definities en logisch redeneren kom ik op een tegenspraak. De aanname Maxima > Univers is dus onjuist. Volgens de trichotomie geldt daarom dat Maxima <= Univers.
http://en.wikipedia.org/wiki/Reductio_ad_absurdumquote:Op donderdag 27 mei 2010 22:21 schreef Tegan het volgende:
Het heeft niets te maken met Maxima > Univers.
Het hoeft niets met de aanname te maken te hebben, zolang het maar duidelijk onjuist is.quote:Reductio ad absurdum (Latin: "reduction to the absurd") is a form of argument in which a proposition is disproven by following its implications to a logical but absurd consequence.
quote:Op donderdag 27 mei 2010 22:28 schreef Dr_Strangelove het volgende:
Voor ik 'm in Vraag/Aanbod gooi: iemand hier nog interesse in een netbook? Compaq mini, ideaal voor aantekeningen (en om Fok te checken tijdens colleges).
quote:
Ik had al een hekel aan Pim van Lommel omdat mijn levensbeschouwing docent op de middelbare school hem zag als een heel interessant figuur. Toen ik doorvroeg aan hem over de wetenschappelijke status van zijn ideeën ervan kreeg ik al idee dat ik bullshit zat te ruiken. Dat werd idd wel compleet bevestigd door Dooremalen en andere wetenschappers die hem amper serieus nemen.quote:Op donderdag 27 mei 2010 20:47 schreef hetzusjevan het volgende:
[..]
Hij heeft alleen wat uitgebreider verteld over Pim van Lommel. Die kerel loopt in de media te verkondigen dat hij de onafhankelijkheidsstelling bewezen had.. want buitenlichamelijke ervaringen, dat bestond! Ja uhu, zijn hele onderzoek wees niks uit en het enige "bewijs" wat hij telkens aanhaalde bleek een anekdote te zijn, die hij weer gehoord had van een verpleger en waarbij de desbetreffende patiënt ook allang dood was. Gast!
Mee eens.quote:Dooremalen en Schoutengoede colleges geven die, verveelt nooit, ze kunnen zo boeiend vertellen.
Die vinden ze vooral tof.quote:Op donderdag 27 mei 2010 22:40 schreef GlowMouse het volgende:
Hoe kijken filosofen eigenlijk naar Bach?
Dooremalen is weer terug hoorquote:Op donderdag 27 mei 2010 22:39 schreef Friek_ het volgende:
Mee eens.Al is Dooremalen al een tijdje weg bij de UvT (is nu verbonden aan de RU en UvA). Schouten is buiten colleges om ook echt een ontzettend aardige kerel.
Jep. Laatst ging ik eten in de Esplanade en toen ging Dooremalen daar een boek zitten lezen, Scientific proof for God ofzo? Zoek dat boek nog steeds, maar kan hem niet vinden. Wil 'm weleens lezen, maar op internet matcht de titel die ik denk dat het is niet met de voorkant van het boek dat ik me herinner, dusquote:Op donderdag 27 mei 2010 23:00 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Dooremalen is weer terug hoor
Hij geeft bij "ons" Filosofie voor Psychologen
Ik zou zo ontzettend graag aan de pre master marketing management beginnen, maar UVT wil me gewoon niet toe laten met mijn bedrijfskundige informatica (+minor marketing) opleidingquote:Op donderdag 27 mei 2010 21:39 schreef Tegan het volgende:
[..]
Zelfs mij lieten ze toe.
Wat is de strenge eis?
Jep, maarja ik heb al bijna 1 bachelor gedaan, en om er nu nog 1 te doenquote:Op donderdag 27 mei 2010 22:09 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Kom je net bij de mastervoorlichting vandaan? Bij de bachelor zijn ze soepeler.
Ja, bij de voorlichting hamerde ze er weer op dat je gewoon de goede vooropleiding moest hebben gehad wil je toegelaten worden tot een specifieke premasterquote:Op donderdag 27 mei 2010 22:11 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Verkeerde vooropleiding voor de (Pre-)Master.
Ik dacht juist dat de premaster ervoor diende om de juiste voorkennis op te doen voor die specifieke masters.. de premaster bestaat uit alle "kernvakken" die je moet hebben voor die master toch?quote:Op donderdag 27 mei 2010 23:16 schreef Soldier2000 het volgende:
[..]
Ik zou zo ontzettend graag aan de pre master marketing management beginnen, maar UVT wil me gewoon niet toe laten met mijn bedrijfskundige informatica (+minor marketing) opleiding![]()
[..]
Jep, maarja ik heb al bijna 1 bachelor gedaan, en om er nu nog 1 te doen![]()
[..]
Ja, bij de voorlichting hamerde ze er weer op dat je gewoon de goede vooropleiding moest hebben gehad wil je toegelaten worden tot een specifieke premaster
Heh? Serieus? Dan heb ik wat gemist de laatste tijd. Coole vent verder sowieso hoor. Volgens mij krijgen jullie dat samen met Monica Meijsing van hem. Dat is het zusje van Doeschka Meijsing overigens; de schrijfster.quote:Op donderdag 27 mei 2010 23:00 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Dooremalen is weer terug hoor
Hij geeft bij "ons" Filosofie voor Psychologen
Dit zal wel niet op de UVT zijn?quote:Op vrijdag 28 mei 2010 00:30 schreef automatic_ het volgende:
Ja, daar is de pre master inderdaad voor. En dat komt grotendeels omdat er bijna geen HBO Masters zijn (of je moet er werkervaring voor hebben). Naja, in sommige gevallen is het ook wel logisch dat je niet kan overstappen, maar het is ook wel faculteit gericht.
Collega van mij heeft HBO Psychologie gedaan en die is nu toegelaten aan de pre-master voor Digitale Communicatie (ofzo), terwijl HBO-Psy niet bij het "toelating lijstje" stond
Ik ben eergister bij een studieadviseur geweest, maar het kwam er uiteindelijk op neer dat ze niet naar individuele gevallen kijken.quote:Op donderdag 27 mei 2010 23:51 schreef hetzusjevan het volgende:
[..]
Ik dacht juist dat de premaster ervoor diende om de juiste voorkennis op te doen voor die specifieke masters.. de premaster bestaat uit alle "kernvakken" die je moet hebben voor die master toch?
Ik snap het nut van die premaster niet anders, is toch een verkorte, beknopte bachelor in feite? Kan je niet informeren bij een studieadviseur hier ofzo welke vakken je evt. zou moeten hebben alvorens je toegelaten kan worden tot de premaster? Omdat je al een minor gedaan hebt in die richting, misschien hoef je niet alles te doen maar een selectie?
Met andere woorden iemand heeft bij het doornemen van zijn aanmeldingspapieren niet goed opgelet.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 09:16 schreef automatic_ het volgende:
Ja, dat is ook Uvt, anders heeft het geen nut om hier te plaatsen
Ik heb maar 3 vakken van communicatie bijgevolgd + bachelor psychologie en ik ben ook toegelaten tot de Master Bedrijfscommunicatie en Digitale Mediaquote:Op vrijdag 28 mei 2010 00:30 schreef automatic_ het volgende:
Ja, daar is de pre master inderdaad voor. En dat komt grotendeels omdat er bijna geen HBO Masters zijn (of je moet er werkervaring voor hebben). Naja, in sommige gevallen is het ook wel logisch dat je niet kan overstappen, maar het is ook wel faculteit gericht.
Collega van mij heeft HBO Psychologie gedaan en die is nu toegelaten aan de pre-master voor Digitale Communicatie (ofzo), terwijl HBO-Psy niet bij het "toelating lijstje" stond
Dat is natuurlijk het proberen waardquote:Op vrijdag 28 mei 2010 11:28 schreef GlowMouse het volgende:
De examencommissie kijkt wel naar individuele gevallen. Als je een verzoek indient, heb je binnen 6 weken antwoord.
Op zich wel, maar het blijft een tikje vreemd. Communicatiewetenschappen zit nu bij faculteit geesteswetenschappen, terwijl psychologie bij faculteit sociale wetenschappen zit. Je zou daardoor verwachten dat communicatie een meer geesteswetenschappelijk karakter heeft gekregen waardoor het niet meer aansluit bij psychologie.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 11:46 schreef hetzusjevan het volgende:
[..]
Ik heb maar 3 vakken van communicatie bijgevolgd + bachelor psychologie en ik ben ook toegelaten tot de Master Bedrijfscommunicatie en Digitale Media. Zo raar is dat niet. Communicatie heeft veel raakvlakken met psychologie
.
Volgens mij hebben ze communicatie maar gewoon ergens bijgeduwd, want ik vind het niet passen bij de FGW. Inderdaad vreemd.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 12:44 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Op zich wel, maar het blijft een tikje vreemd. Communicatiewetenschappen zit nu bij faculteit geesteswetenschappen, terwijl psychologie bij faculteit sociale wetenschappen zit. Je zou daardoor verwachten dat communicatie een meer geesteswetenschappelijk karakter heeft gekregen waardoor het niet meer aansluit bij psychologie.
Denk dat het vooral een oplossing was om FGW te redden van financiële ondergang. Beetje creatief bedrijfseconomisch opgelost dus.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 12:47 schreef hetzusjevan het volgende:
[..]
Volgens mij hebben ze communicatie maar gewoon ergens bijgeduwd, want ik vind het niet passen bij de FGW. Inderdaad vreemd.
Ja, maar zij heeft HBO Psy gedaan en dat is, qua niveau, wel anders dan de Bachelor Psy op WO (als ik het vergelijk zeg maar), maar goed... Dan heeft zij misschien geluk of zijn ze daar soepeler, geen idee..quote:Op vrijdag 28 mei 2010 11:46 schreef hetzusjevan het volgende:
[..]
Ik heb maar 3 vakken van communicatie bijgevolgd + bachelor psychologie en ik ben ook toegelaten tot de Master Bedrijfscommunicatie en Digitale Media. Zo raar is dat niet. Communicatie heeft veel raakvlakken met psychologie
.
Nee... Is dat je nieuwe vlam?quote:Op vrijdag 28 mei 2010 17:11 schreef MouzurX het volgende:
Kent er hier iemand een blonde rechtenstudente met een naam van iets in de richting van "cher" ?
Dat wist ik alquote:Op vrijdag 28 mei 2010 17:13 schreef Graseter het volgende:
Ik mag lekker in personeels fietsenstalling mijn fiets zetten bij de UvT![]()
Ja maar jij doet ook geen rechtenquote:
Er zijn er ook maar een paar....quote:Op vrijdag 28 mei 2010 17:17 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Ja maar jij doet ook geen rechtenDus dan is de kans klein.
Geen idee wrs 1ste of 2dequote:Op vrijdag 28 mei 2010 17:18 schreef Tegan het volgende:
Welk jaar? Ken wel iemand die de master doet, maar ik denk niet dat die eerstejaars kent.
Wil ik ook!quote:Op vrijdag 28 mei 2010 17:13 schreef Graseter het volgende:
Ik mag lekker in personeels fietsenstalling mijn fiets zetten bij de UvT![]()
Bachelor is de eerste drie jaar van het Wo, en de master het laatste/de laatste twee jaarquote:Op vrijdag 28 mei 2010 17:21 schreef Graseter het volgende:
Wat is nou het verschil tussen bachelor en master
Ah, dus als je master doet doe je 4/5 jaarquote:Op vrijdag 28 mei 2010 17:53 schreef Tegan het volgende:
[..]
Bachelor is de eerste drie jaar van het Wo, en de master het laatste/de laatste twee jaar.
quote:Op vrijdag 28 mei 2010 17:55 schreef Graseter het volgende:
[..]
Ah, dus als je master doet doe je 4/5 jaar?
en zesdejaars dan?quote:Op vrijdag 28 mei 2010 17:56 schreef Tegan het volgende:
[..]
. Worden ook weleens vierdejaars ofzo genoemd dus
.
Mag je die uitlachen?quote:Op vrijdag 28 mei 2010 18:06 schreef Tegan het volgende:
[..]
Dat zijn alsnog tweede/derde/vierde/vijfdejaars alleen die dan blijven zitten.
Haha goeiequote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 28 mei 2010 18:19 schreef Graseter het volgende:
[..]
Haha goeieik had het niet tegen jouSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
eee7a201261dfdad9fdfe74277d27e68890cf0a220f41425870f2ca26e0521b0
ik kan er -\infty van makenquote:Op vrijdag 28 mei 2010 18:20 schreef Tegan het volgende:
[..]
Als ik je uitlach kan je daar vrij weinig aan doen.
maar nog steeds geen antwoord op de vraag; waarom zou je een ''zesdejaars' uitlachen?quote:
Die vraag was ook niet gesteld.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 18:24 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
maar nog steeds geen antwoord op de vraag; waarom zou je een ''zesdejaars' uitlachen?
Van mijn ∞? Alsof ik daar wakker van lig.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 18:24 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
ik kan er -\infty van maken
[..]
maar nog steeds geen antwoord op de vraag; waarom zou je een ''zesdejaars' uitlachen?
Master is ook specifieker dan de bachelor, je volgt een meer algemenere, bredere opleiding met de bachelor en met behulp van de master specialiseer je je. Toch?quote:Op vrijdag 28 mei 2010 17:53 schreef Tegan het volgende:
[..]
Bachelor is de eerste drie jaar van het Wo, en de master het laatste/de laatste twee jaar.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |