quote:
ik kan wel zeggen dat ik voor je ga duimen, maar dan ben ik toch nog niet wakkerquote:
Dat heb ik al meerdere keren zo gehad. Hopelijk valt mijn laatste tentamen wel beetje op een gunstig tijdstip.quote:Op donderdag 27 mei 2010 03:09 schreef Friek_ het volgende:
Wat zijn het toch ook een stel mongolen af en toe bij de UvT.Wie zet er nu in hemelsnaam om 8.45u een tentamen? Ik snap het serieus niet.
Ik krijg gisteren m'n (her)tentamenoproep binnen en ze houden één tentamen gewoon om 8:30 uur. Gelukkig dat ik dat gehaald heb.quote:Op donderdag 27 mei 2010 03:09 schreef Friek_ het volgende:
Wat zijn het toch ook een stel mongolen af en toe bij de UvT.Wie zet er nu in hemelsnaam om 8.45u een tentamen? Ik snap het serieus niet.
Om 8.45u zijn mijn hersenen amper op gang gekomen en is mijn concentratie lang niet zo goed als 11 uur of later. En dat ik vroeg buiten sta boeit me eigenlijk geen zak, ik hoef niet per se nuttige dingen te doen met m'n dag of zo. Dat doen de gebrainwashte werkpaarden maar van de consumptiemaatschappij.quote:Op donderdag 27 mei 2010 09:09 schreef hetzusjevan het volgende:
Aan de ene kant is 8.45u tentamen wel relaxed, om 10 uur ben je klaar en sta je buiten, heb je de rest van de dag nog. Maar als de eerste tentamens voortaan pas om 10.45u beginnen ofzo hoor je mij ook niet klagen. Vind ik wel een mooie tijd.
Als ik de dag erna weer een tentamen heb dan is het wel fijn als ik de hele middag nog voor dat andere tentamen kan lerenquote:Op donderdag 27 mei 2010 09:51 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Om 8.45u zijn mijn hersenen amper op gang gekomen en is mijn concentratie lang niet zo goed als 11 uur of later. En dat ik vroeg buiten sta boeit me eigenlijk geen zak, ik hoef niet per se nuttige dingen te doen met m'n dag of zo. Dat doen de gebrainwashte werkpaarden maar van de consumptiemaatschappij.
Voor last-minute leren is het inderdaad wel handig aangezien je gewoon per se op moet staan. Maar in andere gevallen.. nee bedankt.quote:Op donderdag 27 mei 2010 10:11 schreef hetzusjevan het volgende:
[..]
Als ik de dag erna weer een tentamen heb dan is het wel fijn als ik de hele middag nog voor dat andere tentamen kan leren.
8.45u is inderdaad wat vroeg, ik had er gisterochtend ook moeite mee haha. Maar zo vind ik 's avonds rond 19u ook echt bagger, kan ik me ook totaal niet meer concentreren.
Hahahaquote:Op donderdag 27 mei 2010 11:49 schreef hetzusjevan het volgende:
Filosofie leert gemakkelijker met wikipedia dan met mijn sheets.
Echt hoor, het boek is pauper en met de sheets snap ik nog niets van die zombie van Chalmersquote:
Da's nog niks, ik kom binnenkort in Univers.quote:Op donderdag 27 mei 2010 12:09 schreef Tegan het volgende:
Oh, mijn zus heeft op haar stage laatst een brief moeten schrijven naar Maxima.
Als covermodel?quote:Op donderdag 27 mei 2010 13:35 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Da's nog niks, ik kom binnenkort in Univers.
met poster op de middelste paginaquote:
Maxima > Univers.quote:Op donderdag 27 mei 2010 13:35 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Da's nog niks, ik kom binnenkort in Univers.
quote:
quote:Dear all,
I would like to draw your attention to a small error regaring one of the questions of the multiple-choice questions of the exam tomorrow (May 28, 2010). Each question has four alternatives (a, b, c or d), but, as you will notice, the first answer option of question 26 is incorrectly labeled 'e'; this label is obviously incorrect and should be 'a'.
I wish you all success tomorrow!
P.S. As a tip: pay some extra attention to schizophrenia.
Naar mediums? Dus dingen als Jomanda?quote:Op donderdag 27 mei 2010 16:31 schreef hetzusjevan het volgende:
Het mooie aan filosofie vind ik dan weer wel dat er altijd uitgehaald wordt naar mediums enzo
Ja, en Char.. en voodoo heeft Schouten het ook een keer over gehad, maar Dooremalen niet.quote:Op donderdag 27 mei 2010 20:09 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Naar mediums? Dus dingen als Jomanda?
Tsja, tijdens een cursus wetenschapsfilosofie horen die dingen ook aan bod te komen om te analyseren en te beargumenteren wat er niet aan klopt. Wel frappant dat Dooremalen er niet zo over begint, aangezien hij juist samen met de Regt flink afgeven op pseudowetenschappelijke claims. Schouten is wat gematigder.quote:Op donderdag 27 mei 2010 20:19 schreef hetzusjevan het volgende:
[..]
Ja, en Char.. en voodoo heeft Schouten het ook een keer over gehad, maar Dooremalen niet.
Vond ik ook vreemd, ik wist inderdaad dat Dooremalen en de Regt daar een boek over geschreven hadden.. Maar ik moet zeggen dat Dooremalen zijn huiswerk uitzonderlijk goed gedaan heeft. Hij herhaalde het eerste college een aantal aspecten van Schouten, maar ging nergens te diep op in en leek ook precies te weten wat we al uitgebreid gehad hebben en wat niet. Misschien dat hij daarom die dingen achterwege heeft gelaten, we hebben nl al best veel over Char het Medium gehadquote:Op donderdag 27 mei 2010 20:37 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Tsja, tijdens een cursus wetenschapsfilosofie horen die dingen ook aan bod te komen om te analyseren en te beargumenteren wat er niet aan klopt. Wel frappant dat Dooremalen er niet zo over begint, aangezien hij juist samen met de Regt flink afgeven op pseudowetenschappelijke claims. Schouten is wat gematigder.
Dacht dat je trouwens eerst filosofie in z'n algemeenheid bedoelde, daarom snapte ik niet zo goed wat je bedoelde.
Zelfs mij lieten ze toequote:Op donderdag 27 mei 2010 21:35 schreef Soldier2000 het volgende:
Waarom heeft de UVT zulke strenge (niet individueel te bespreken) aanmeldingseisen
Kom je net bij de mastervoorlichting vandaan? Bij de bachelor zijn ze soepeler.quote:Op donderdag 27 mei 2010 21:35 schreef Soldier2000 het volgende:
Waarom heeft de UVT zulke strenge (niet individueel te bespreken) aanmeldingseisen
Verkeerde vooropleiding voor de (Pre-)Master.quote:Op donderdag 27 mei 2010 22:09 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Kom je net bij de mastervoorlichting vandaan? Bij de bachelor zijn ze soepeler.
Neem aan Maxima > Universquote:
Wat heeft dat te maken met Maxima en Universquote:Op donderdag 27 mei 2010 22:13 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Neem aan Maxima > Univers
Laat a=1 en b=1.
a = b
a² = b²
a² - b² = 0
(a-b)(a+b) = 0
(a-b)(a+b)/(a-b) = 0/(a-b)
(a+b) = 0
1 + 1 = 0
Dit is een tegenspraak. De aanname is dus onjuist.
Nee.quote:Op donderdag 27 mei 2010 22:18 schreef GlowMouse het volgende:
Ik definieer een paar getallen, dat mag toch best onder de aanname dat Maxima > Univers? Met die definities en logisch redeneren kom ik op een tegenspraak. De aanname Maxima > Univers is dus onjuist. Volgens de trichotomie geldt daarom dat Maxima <= Univers.
http://en.wikipedia.org/wiki/Reductio_ad_absurdumquote:Op donderdag 27 mei 2010 22:21 schreef Tegan het volgende:
Het heeft niets te maken met Maxima > Univers.
Het hoeft niets met de aanname te maken te hebben, zolang het maar duidelijk onjuist is.quote:Reductio ad absurdum (Latin: "reduction to the absurd") is a form of argument in which a proposition is disproven by following its implications to a logical but absurd consequence.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |