Filmen en fotograferen voor eigen gebruik op luchthavens zal niet iets zijn waar je over aangesproken zult worden, en dat is ook niet het idee achter een dergelijk verbod lijkt me zo.quote:Op zondag 25 april 2010 10:35 schreef DutchTrain het volgende:
Filmen en fotograferen op luchthavens is ook verboden, tenzij je er toestemming voor hebt. Op Schiphol staat dat bijvoorbeeld al op de deuren aangegeven.
Bij de security is fotograferen natuurlijk ook verboden.
Het zal echter wel opvallen als je er met een professionele camera komt, maar bijzonder dat het niet geheel verboden (meer) is.quote:Maken van foto- video- en filmopnamen
1. Het is binnen het luchthavengebied zonder de voorafgaande schriftelijke toestemming van de exploitant niet toegestaan foto-, video- en filmopnamen te maken, anders dan ten behoeve van strikt eigen gebruik.
2. Aan de toestemming in het vorige lid genoemd kunnen door de exploitant nadere eisen worden gesteld.
Waar vlieg je naartoe? Op een vlucht langer dan 7 uur / nachtvlucht kan het wel prettig zijn om iets meer ruimte te hebben dan de standaard KLM sardineklasse.quote:Op maandag 26 april 2010 21:50 schreef sander89 het volgende:
Op de terug vlucht vlieg ik met een 747 en word dan gewoon economy plek.
Vraag mij alleen af of het gewoon krap is met mijn lengte of niet te doen is?
Anders word het toch proberen stoel bij nooduitgang te reserveren voor 50 euro extra en geen uitzicht naar buiten, alleen die zijn snel weg en als je op vakantie bent moet je net precies dan op internet kunnen.
Kan ook nog stoel in economy comfort, alleen word dan stuk duurder omdat we met ze 4e zijn en bewaar liever het geld voor de vakantie zelf.
Dat had ik al wel eerder meegemaakt, maar nog niet met iemand met handschoenen aan en een vreemd apparaat.quote:Op maandag 26 april 2010 21:50 schreef Fogel het volgende:
In 1996 moest je in Atlanta al je mobiele telefoon en laptop aanzetten en op een paar knoppen drukken om te laten zien dat het een echte, werkende, telefoon/laptop was. Redenatie zal vast zijn dat als het werkt dat er dan geen plek meer is voor explosieven/drugs?
Mmm, wat is dan het nut van het opgeven van je vluchtnummer? Zeker commerciële doeleinden.quote:Op dinsdag 27 april 2010 07:42 schreef Fogel het volgende:
Nee, de verhuurder gaat gewoon op hun normale tijdstip dicht.
Als je grote vertraging hebt of je vlucht is geannuleerd dan kunnen ze de auto nog aan iemand anders verhuren ipv op een no-show te wachten. Daarnaast kunnen ze ook de drukte inschatten, als er tussen bv 1200 en 1400 maar drie vluchten aankomen kunnen de werknemers lekker ruim gaan lunchen zonder dat er klanten langer moet wachten.quote:Op dinsdag 27 april 2010 07:47 schreef MCH het volgende:
[..]
Mmm, wat is dan het nut van het opgeven van je vluchtnummer? Zeker commerciële doeleinden.
Yep, in Tel Aviv moest ik met mijn fototoestel een foto maken om te laten zien dat het geen gun wasquote:Op maandag 26 april 2010 21:50 schreef Fogel het volgende:
In 1996 moest je in Atlanta al je mobiele telefoon en laptop aanzetten en op een paar knoppen drukken om te laten zien dat het een echte, werkende, telefoon/laptop was. Redenatie zal vast zijn dat als het werkt dat er dan geen plek meer is voor explosieven/drugs?
Laat maar. Heb al ff zitten zoeken (was een beetje haast bij vanochtend)quote:Op dinsdag 27 april 2010 08:28 schreef kikoooooo het volgende:
Ik wil over twee weken naar NY. Mijn paspoort is nog tot juni volgend jaar geldig. Gaat dit een probleem opleveren? (er zit dus geen vingerafdruk en chip e.d. in)
Ik heb weleens een professionele HDR camera neergeplant compleet met groot statief. Geen gezeik gehad. Was wel voor de douane.quote:Op maandag 26 april 2010 21:29 schreef DutchTrain het volgende:
Inderdaad
[..]
Het zal echter wel opvallen als je er met een professionele camera komt, maar bijzonder dat het niet geheel verboden (meer) is.
Vergeet niet dat bij de meeste maatschappijen de stoelen niet helemaal naar achteren kunnen, en ik kan uit eigen ervaring mededelen dat de 747(-combi) toestellen van de KLM op de laatste rijen beperkte mogelijkheid hebben om naar achteren te gaan. Maar goed, mij hoor je niet klagen aangezien ik daar maar 30 minuten op heb gezeten en toen naar de business klasse mocht, ik moet er niet aan denken dat een lange vlucht vol te moeten houden.quote:Op maandag 26 april 2010 21:58 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Waar vlieg je naartoe? Op een vlucht langer dan 7 uur / nachtvlucht kan het wel prettig zijn om iets meer ruimte te hebben dan de standaard KLM sardineklasse.
Als je het niet erg vindt dat er veel mensen langs lopen, kies dan voor de allerlaatste rij; daar wil bijna niemand in de buurt zitten omdat het wordt afgeraden door sites als seatguru, maar je kan wel lekker je stoel helemaal naar achter zetten, zonder dat iemand met z'n knieën in je rug zit
Niet doen als je snel luchtziek wordt overigens (ook weer afhankelijk van je route) want het is geen fijne plek in turbulent weer.
Ze doen een poging om met technische hulpmiddelen te bepalen of er bepaalde sporen worden aangetroffen welke kunnen worden gebruikt bij het vervaardigen van exposieven. (Dus ook als je een 'bom' in elkaar heb lopen knutselen die met de telefoon of ander electronisch apparaat moet worden geactiveerd zullen stoffen daarop aangetroffen worden omdat de sporen van het vervaardigen van de 'bom' via de handen dan op de telefoon terecht kan komen, naast natuurlijk dat het electronische apparaat zelf de bom zou kunnen zijn).quote:Op maandag 26 april 2010 21:31 schreef DutchTrain het volgende:
Weet iemand eigenlijk wat ze op de Britse luchthavens tegenwoordig onderzoeken, als ze je vragen om je mobiele telefoon te laten zien, je het ding moet aanzetten en er iemand een apparaat met een watje overheenhaalt en vervolgens zegt dat alles in orde is
Slim!quote:Op dinsdag 27 april 2010 07:51 schreef Fogel het volgende:
[..]
Als je grote vertraging hebt of je vlucht is geannuleerd dan kunnen ze de auto nog aan iemand anders verhuren ipv op een no-show te wachten. Daarnaast kunnen ze ook de drukte inschatten, als er tussen bv 1200 en 1400 maar drie vluchten aankomen kunnen de werknemers lekker ruim gaan lunchen zonder dat er klanten langer moet wachten.
Transavia, maar geboekt via Neckermann. Ik dacht dat het hier om Europese wetgeving ging ipv maatschappij afhankelijke regelgeving?quote:Op donderdag 29 april 2010 14:25 schreef Fogel het volgende:
Ligt eraan welke maatschappij je gevlogen hebt, ze hebben allemaal verschillende regels mbt vergoedingen.
Laat maar dus Ga niet eerst 2 uur vliegen naar Buenos Aires om de ambassade daar te bezoeken voor een fucking Transit-visumquote:How to Apply for a Transit Visa
As part of the visa application process, an interview at the embassy consular section is required for visa applicants from age 14 through 79.
Op sommige amerikaanse vliegvelden is er een aparte looproute voor International Transfers. Je hoeft dan niet door de Immigration kontrole. Je hoeft ook je bagage dan niet op te halen van de band en je hebt geen visum nodig.quote:Op vrijdag 30 april 2010 15:53 schreef flipsen het volgende:
Even een snel vraagje, geen zin om zelf te gaan zoeken als hier vast mensen zijn die het weten: als ik van Santiago de Chile naar de Dominicaanse Republique wil vliegen (retour) hebben de meeste vluchten een overstap in Miami. Moet ik in dat geval beschikken over een visum voor de US of is het geen punt als je gewoon bij de transit-balie blijft wachten?
Ik niet nee, maar mijn Argentijnse vrouw welquote:Op vrijdag 30 april 2010 17:17 schreef jaco het volgende:
Ook moet je voor je vertrek online een ESTA invullen. Een hoop gedoe dus, maar je hoeft in ieder geval niet langs een consulaat om een visa aan te vragen.
Wat ik boven jouw post zegquote:
Annuleren kan altijd, maar hoeveel je dan terugkrijgt van wat je betaald hebt, hangt af van wat voor soort ticket je koopt. Koop je een goedkoop ticket (zeg 600 euro voor dit traject) dan zul je niets kunnen wijzigen. Koop je een duurder ticket (zeg 1200 euro of meer) dan kun je voor een meerprijs wel wat wijzigen en met een bussiness ticket kun je nog veel meer wijzigen.quote:Op woensdag 5 mei 2010 02:05 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Ik wil een ticket direct bij Cathay Pacific boeken naar Hong Kong maar ik vroeg me af hoe het zit met de mogelijkheid tot annuleren. Op de faq lees ik dat een online ticket geannuleerd kan worden maar zie verder niet wat de voorwaarden zijn.
http://www.cathaypacific.(...)urchase/changecancel
Dat verschilt per vlucht.quote:Op woensdag 5 mei 2010 12:37 schreef kikoooooo het volgende:
Iemand enig idee wat een upgrade van Econmy naar Economy Comfort kost bij KLM? Ik kan het nergens vinden. Of verschilt dat per vlucht?
Je kan 30 uur vantevoren inchecken. Als je vriendin 1 boeking heeft gemaakt komen beide passagiers automatisch samen tevoorschijn. Als het twee verschillende boekingen zijn kan je die aan elkaar koppelen bij het inchecken.quote:Op maandag 10 mei 2010 10:07 schreef kikoooooo het volgende:
Vraagje over online inchecken.
Bij KLM kan ik 24 uur vtv inchecken. Mijn vriendin heeft voor ons beiden geboekt. Moet ik nu 2x inchecken straks? Of gaat dat in 1x voor ons samen? (in 1 boeking?)
Nee, vluchten naar de VS vanaf 24 uur, als ik het goed gelezen heb.quote:Op maandag 10 mei 2010 10:13 schreef Fogel het volgende:
[..]
Je kan 30 uur vantevoren inchecken. Als je vriendin 1 boeking heeft gemaakt komen beide passagiers automatisch samen tevoorschijn. Als het twee verschillende boekingen zijn kan je die aan elkaar koppelen bij het inchecken.
Wij vliegen in juni naar Hong Kong voor 540 pp... met Emirates vanaf Dusseldorf.. dus best goedkoopquote:Op woensdag 5 mei 2010 12:32 schreef ozzietukker het volgende:
Ik weet niet voor wanneer je naar Hong Kong wilt vertrekken, maar gezien het vele aanbod van vluchten naar Hong Kong is een tarief nooit extreem hoog over het algemeen, als je wilt kunnen annuleren zit je sowieso in een duurderde ticketklasse, en kan je misschien beter afwachten totdat je zeker bent dat je kunt gaan.
Mocht je geen goede tarieven naar Hong Kong vanaf Amsterdam vinden, kijk dan met vertrek van Duitse of Engelse luchthavens, er is op deze route zoveel aanbod dat de tarieven nooit extreem hoog zijn.
En dan zit je op van die hele smalle leren stoelen. En doordat de rugleuning vrij dik en hoog is geeft dat een behoorlijk krap gevoel. Maar toch vlieg ik wel graag met ze, want zij delen nog ouderwets upgrades uit. Overigens is die comfort class van KLM in hun 747's wel een verbetering, maar niet echt op de voorste rij. Want ondanks de meer beenruimte, zijn die stoelen door de vaste armleuningen gewoon een stuk smaller en is de traytable zo gammel als wat.quote:Op maandag 10 mei 2010 19:44 schreef Thetallguy het volgende:
Als je een 'KLM' vlucht hebt geboekt en hij wordt door een 767 gevlogen, dan wordt de vlucht door Delta uitgevoerd
Dat klopt niet. De stoelen bij Delta in een 767 zijn ruimer dan de stoelen in een KLM 747.quote:Op maandag 10 mei 2010 21:45 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
En dan zit je op van die hele smalle leren stoelen. En doordat de rugleuning vrij dik en hoog is geeft dat een behoorlijk krap gevoel. Maar toch vlieg ik wel graag met ze, want zij delen nog ouderwets upgrades uit. Overigens is die comfort class van KLM in hun 747's wel een verbetering, maar niet echt op de voorste rij. Want ondanks de meer beenruimte, zijn die stoelen door de vaste armleuningen gewoon een stuk smaller en is de traytable zo gammel als wat.
Wat bedoel je met " hoe zit het bij Emirates? "quote:Op maandag 26 april 2010 13:49 schreef Zonnestraaltje86 het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met een annuleringsverzekering als ik rechtstreeks bij
Emirates boek?
Ik zag hetzelfde ticket bij een Duits reisbureau (www.ticketpoint.de) nog een
stuk goedkoper, maar dan kon ik wel een losse annuleringsverzekering erbij nemen..
Wat is slim om te doen.. die 30 euro p.p extra te betalen bij dat reisbureau, of rechtstreeks
bij Emirates te boeken?
In tegenstelling tot de KLM kennen de budgetairliners zoals Easyjet en Ryanair geen retourvluchten en is elke vlucht die je boekt een apart contract.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 12:14 schreef SaskiaR het volgende:
Ik heb een vlucht met Easyjet geboekt, maar de heenvlucht heb ik niet genomen (ben op een andere manier gekomen). Nu wil ik wel de terugvlucht gebruiken; kan dat zomaar? Of vervalt de terugvlucht als je de heenvlucht niet neemt?
Normaalgesproken vervalt de retourvlucht inderdaad als je de heenvlucht niet neemt. Echter, bij low cost carriers is het missen van de heenvlucht vaak geen probleem.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 12:14 schreef SaskiaR het volgende:
Ik heb een vlucht met Easyjet geboekt, maar de heenvlucht heb ik niet genomen (ben op een andere manier gekomen). Nu wil ik wel de terugvlucht gebruiken; kan dat zomaar? Of vervalt de terugvlucht als je de heenvlucht niet neemt?
Of gewoon 't antwoord boven je lezenquote:Op zaterdag 15 mei 2010 14:04 schreef jaco het volgende:
[..]
Normaalgesproken vervalt de retourvlucht inderdaad als je de heenvlucht niet neemt. Echter, bij low cost carriers is het missen van de heenvlucht vaak geen probleem.
Ik zou echter even met Easyjet bellen met deze vraag.
Dat zeg ik toch ook helemaal niet? Ik vergelijk helemaal niet. Het is gewoon een persoonlijk gevoel dat je in een 767 van Delta krap zit.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 10:01 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Dat klopt niet. De stoelen bij Delta in een 767 zijn ruimer dan de stoelen in een KLM 747.
quote:Op zaterdag 15 mei 2010 16:51 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Dat zeg ik toch ook helemaal niet? Ik vergelijk helemaal niet. Het is gewoon een persoonlijk gevoel dat je in een 767 van Delta krap zit.
Je zegt dat ze smal zijn, maar dat zijn ze helemaal niet.quote:Op maandag 10 mei 2010 21:45 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
En dan zit je op van die hele smalle leren stoelen.
Nah ja, vliegtuigstoelen zijn over het algemeen in economy classe niet al te riant in formaat. Wel is de 18 inch bij Delta meer dan de 17-17,5 inch van KLM. Daarnaast is ook de beenruimte beter.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 17:19 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
[..]
Je zegt dat ze smal zijn, maar dat zijn ze helemaal niet.
Ik raad je aan om deze zelf online te boeken.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 20:35 schreef ShadyLane het volgende:
Maar nu ga ik deze zomer naar de VS. Is het aan te raden om de tickets bij maatschappijen als Continental enzo zelf online te boeken of kun je het beter door een of ander reisbureau laten regelen?
Ik vorig jaar voor 511 gevlogen met Emirates naar Hong Kong. Geweldige maatschappij, lekker eten, vriendelijk personeel en hun ICE-service is echt geweldig. (Op de terugweg vooral, kregen we de nieuwe systemen). Alleen de wachttijd van 4 uur was killing, vooral omdat Dubai Airport verschrikkelijk saai is. HK Airport daarintegen.quote:Op maandag 10 mei 2010 13:49 schreef Zonnestraaltje86 het volgende:
[..]
Wij vliegen in juni naar Hong Kong voor 540 pp... met Emirates vanaf Dusseldorf.. dus best goedkoop
Zolang je verzekerd bent is er niks aan het handje. (alleen een vakantie die in het water valt)quote:Op maandag 17 mei 2010 09:27 schreef Guppyfriend het volgende:
Hoe gaat dat eigenlijk als je vakantie in het water valt doordat er niet gevlogen wordt door de aswolk? Ben je dan gewoon fucked, of ben je nog recht op geld terug?
Als het een package tour is zal die touroperator wel voor de kosten opdraaien. Is het een gewoon vliegticket, dan zal KLM er waarschijnlijk net zo soepel mee omgaan als dat ze dat de laatste keer deden. Bellen met KLM en geen gezeur, gewoon omboeken op de door jou gewenste heen en terugvlucht datum zonder bijkomende kosten. Wat wil je nog meer? En als je niet terug kunt vliegen... Tsja, ik weet nog wel een paar plekken op deze aardkloot waar ik het geen straf zou vinden wanneer ik door wat vulkaanas een paar dagen zou worden opgehouden op basis van gratis verblijf, maaltijden mogen ze dan wel houden.....quote:Op maandag 17 mei 2010 12:31 schreef Guppyfriend het volgende:
Welke verzekering zou je dan moeten hebben tegen aswolken?
Een vakantie die in het water valt is niet zo erg, liever veilig dan anders. Maar als je dan wel je geld kwijt bent, is dat wel erg zuur.
Het was puur hypothetisch gezien.quote:Op maandag 17 mei 2010 13:27 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Als het een package tour is zal die touroperator wel voor de kosten opdraaien. Is het een gewoon vliegticket, dan zal KLM er waarschijnlijk net zo soepel mee omgaan als dat ze dat de laatste keer deden. Bellen met KLM en geen gezeur, gewoon omboeken op de door jou gewenste heen en terugvlucht datum zonder bijkomende kosten. Wat wil je nog meer? En als je niet terug kunt vliegen... Tsja, ik weet nog wel een paar plekken op deze aardkloot waar ik het geen straf zou vinden wanneer ik door wat vulkaanas een paar dagen zou worden opgehouden op basis van gratis verblijf, maaltijden mogen ze dan wel houden.....
Correctquote:Op donderdag 20 mei 2010 23:08 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:
Vraagje m.b.t. EasyJet:
Betekent dit:
[ afbeelding ]
... dat ik op beide vluchten (2 verschillende dagen) mijn koffer mag meenemen? Bij die koffer staat namelijk niet vermeld voor welke vlucht het is, dus je zou denken dat het voor de gehele reis is.
Wij hebben de Aegon gepakt.. deze dekt ook de annulering door een aswolk..quote:Op maandag 17 mei 2010 12:31 schreef Guppyfriend het volgende:
Welke verzekering zou je dan moeten hebben tegen aswolken?
Een vakantie die in het water valt is niet zo erg, liever veilig dan anders. Maar als je dan wel je geld kwijt bent, is dat wel erg zuur.
ICE-service?quote:Op zondag 16 mei 2010 20:42 schreef Zinedinho het volgende:
[..]
Ik vorig jaar voor 511 gevlogen met Emirates naar Hong Kong. Geweldige maatschappij, lekker eten, vriendelijk personeel en hun ICE-service is echt geweldig. (Op de terugweg vooral, kregen we de nieuwe systemen). Alleen de wachttijd van 4 uur was killing, vooral omdat Dubai Airport verschrikkelijk saai is. HK Airport daarintegen.
OK, thanksquote:Op vrijdag 21 mei 2010 16:17 schreef Thetallguy het volgende:
easyJet bagage tarieven zijn afaik nog steeds ¤11/enkele reis. Dus als je 2 vluchten boekt en ¤22 moet betalen zou dat goed moeten zijn
Potverdorie, geen personal entertainment dus...quote:Op maandag 10 mei 2010 19:44 schreef Thetallguy het volgende:
Als je een 'KLM' vlucht hebt geboekt en hij wordt door een 767 gevlogen, dan wordt de vlucht door Delta uitgevoerd
Maar dat heb je in de 747-combi kist van de KL(e)M ook niet, en dan ik zit liever in een Delta kist dan die van KLM gezien 2-3-2 eigenlijk best wel een fijne opstelling is, nooit meer dan 1 persoon van het gangpad verwijderd!quote:Op maandag 24 mei 2010 14:48 schreef Fargo het volgende:
[..]
Potverdorie, geen personal entertainment dus...
Over enkele weken vlieg ik weer met American Airlines tussen London Heathrow en JFK,NY. Op deze 777 is de configuratie in economy 2-5-2. Rampzalig als je het mij vraagt, en gelukkig maar 1 van de 7 vluchten uit het geheel. Zijn er wel meer airlines die met die configuratie vliegen?quote:Op maandag 24 mei 2010 19:33 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Maar dat heb je in de 747-combi kist van de KL(e)M ook niet, en dan ik zit liever in een Delta kist dan die van KLM gezien 2-3-2 eigenlijk best wel een fijne opstelling is, nooit meer dan 1 persoon van het gangpad verwijderd!
Vroegâh United Airlines, maar die zijn er nu vanaf gestapt, en Saudi Arabian Airlines vliegen in de 777 met een 2-5-2 configuratie.quote:Op maandag 24 mei 2010 20:12 schreef Masanga het volgende:
[..]
Over enkele weken vlieg ik weer met American Airlines tussen London Heathrow en JFK,NY. Op deze 777 is de configuratie in economy 2-5-2. Rampzalig als je het mij vraagt, en gelukkig maar 1 van de 7 vluchten uit het geheel. Zijn er wel meer airlines die met die configuratie vliegen?
Delta heeft wel degelijk een IFE systeem in hun 764 vliegtuigen zitten. Bij KLM weet je zeker dat je er geen hebt als je in een 744 combi vliegt.quote:Op maandag 24 mei 2010 14:48 schreef Fargo het volgende:
[..]
Potverdorie, geen personal entertainment dus...
Ik meen me te herinneren dat de eerste keer dat ik ooit per vliegtuig vloog in 2000, ik in een 2-5-2 opstelling zat met Delta Airlines van Amsterdam naar Atlanta. Met z'n drieën, maar niemand aan het gangpad...quote:Op maandag 24 mei 2010 20:38 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Vroegâh United Airlines, maar die zijn er nu vanaf gestapt, en Saudi Arabian Airlines vliegen in de 777 met een 2-5-2 configuratie.
Een dramatische opstelling, maar helaas kunnen KL(e)M en Emirates er ook wat van met de 3-4-3 opstelling in de 777, en hoewel Emirates eerder wel veel beenruimte had, brengen ze dit ook steeds meer terug.
Maar in de 767's van Delta ook?quote:Op dinsdag 25 mei 2010 08:49 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Delta heeft wel degelijk een IFE systeem in hun 764 vliegtuigen zitten. Bij KLM weet je zeker dat je er geen hebt als je in een 744 combi vliegt.
Ja ook in de 764 van Delta.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 12:01 schreef Fargo het volgende:
[..]
Maar in de 767's van Delta ook?
By the way, wat zijn nu de beste toestellen (economy klasse) om intercontinentaal mee te vliegen? Ik hoor heel goede verhalen over bijvoorbeeld Jet Airways over de service, beenruimte en entertainment bijvoorbeeld. Kloppen die verhalen? Iemand van jullie al ervaring hiermee?
Hoorde ik ook al veel, hoewel ik er persoonlijk nog geen ervaring mee heb.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 12:01 schreef Fargo het volgende:
[..]
Maar in de 767's van Delta ook?
By the way, wat zijn nu de beste toestellen (economy klasse) om intercontinentaal mee te vliegen? Ik hoor heel goede verhalen over bijvoorbeeld Jet Airways over de service, beenruimte en entertainment bijvoorbeeld. Kloppen die verhalen? Iemand van jullie al ervaring hiermee?
In de 3-3-3 opstelling, moet iedereen met een raamplaats 2 mensen lastig vallen om naar het toilet te kunnen gaan. In een 2-5-2 opstelling, hoeft alleen de middelste stoelzitter twee medepassagiers lastig te vallen. Bovendien kan diegene kiezen tussen het linker of rechter gangpad, zodat hij een buurman die slaapt of die slecht ter been is, kan laten zitten.quote:Op maandag 24 mei 2010 20:38 schreef ozzietukker het volgende:
2-5-2 is wel een opstelling die het makkelijker maakt bij volle vluchten mensen die samen reizen ook naast elkaar te kunnen zetten, en het merendeel van de reizigers in de economy klasse reizen toch samen of in familievorm vermoed ik zo. Blijft het natuurlijk vervelend als je nou net in het midden van de 2-5-2 configuratie terecht komt, geen raam, en wel over 2 mensen heenklimmen om naar het toilet te gaan....
En toch moet ik niet denken om in die middenplaats terecht te komen, dan kan het nog zo efficiënt zijn, het zou voor mij een reden zijn om nooit voor een maatschappij te kiezen. Dan liever 2-3-2 met Delta in de 767, want ondanks geen aanwezigheid van PTV bij Delta in de oudere 767 die over het algemeen ingezet worden op Amsterdam, is het wel lekker te overzien, daarnaast doet een IPOD wonderen.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 13:45 schreef jaco het volgende:
[..]
In de 3-3-3 opstelling, moet iedereen met een raamplaats 2 mensen lastig vallen om naar het toilet te kunnen gaan. In een 2-5-2 opstelling, hoeft alleen de middelste stoelzitter twee medepassagiers lastig te vallen. Bovendien kan diegene kiezen tussen het linker of rechter gangpad, zodat hij een buurman die slaapt of die slecht ter been is, kan laten zitten.
Gemeten in totale overlast is de 2-5-2 in feite efficienter.
Ik had het enkele jaren geleden op een nachtvlucht (MIA-LHR) aan mijn been met een 777 van AA. Op een dagvlucht (wat ik nu zal hebben) is de sfeer sowieso anders. Nu zal ik mijn terugvlucht hebben 's nachts met Iberia. Iemand een idee hoe de loadfactors zijn voor de route SJU-MAD op de A340?quote:Op dinsdag 25 mei 2010 22:58 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
En toch moet ik niet denken om in die middenplaats terecht te komen, dan kan het nog zo efficiënt zijn, het zou voor mij een reden zijn om nooit voor een maatschappij te kiezen. Dan liever 2-3-2 met Delta in de 767, want ondanks geen aanwezigheid van PTV bij Delta in de oudere 767 die over het algemeen ingezet worden op Amsterdam, is het wel lekker te overzien, daarnaast doet een IPOD wonderen.
Dat dacht ik dus ook..... totdat ik deze week op een vlucht naar Amerika opeens in een KLM 747 Combi MET een IFE systeem voor iedere passagier in Economy terecht kwam. En niet van die brakke kleine schermen maar van een fatsoenlijk formaat, en het werkte ook nog eens gedurende de gehele vlucht. En over het film en muziek aanbod valt bij KLM al helemaal niet te klagen. Alleen nog even die kut dubbele stekkers door een enkele vervangen, dan kan ik gewoon mijn eigen in-ear doppen gebruiken.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 08:49 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Delta heeft wel degelijk een IFE systeem in hun 764 vliegtuigen zitten. Bij KLM weet je zeker dat je er geen hebt als je in een 744 combi vliegt.
Bij Delta kreeg ik gewoon gratis een convertorplug daarvoor. En die convertors kosten ook maar een paar euro, dus dat je die als veelreizende nog niet hebt verbaasd me eigenlijk.quote:Op woensdag 26 mei 2010 05:23 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Dat dacht ik dus ook..... totdat ik deze week op een vlucht naar Amerika opeens in een KLM 747 Combi MET een IFE systeem voor iedere passagier in Economy terecht kwam. En niet van die brakke kleine schermen maar van een fatsoenlijk formaat, en het werkte ook nog eens gedurende de gehele vlucht. En over het film en muziek aanbod valt bij KLM al helemaal niet te klagen. Alleen nog even die kut dubbele stekkers door een enkele vervangen, dan kan ik gewoon mijn eigen in-ear doppen gebruiken.
http://www.truesupplier.c(...)dapter-pr-16947.htmlquote:Op woensdag 26 mei 2010 05:23 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Alleen nog even die kut dubbele stekkers door een enkele vervangen, dan kan ik gewoon mijn eigen in-ear doppen gebruiken.
+ $7,24 verzendkosten. (ze zullen ook wel in NL te koop zijn)quote:Op woensdag 26 mei 2010 08:48 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
http://www.truesupplier.c(...)dapter-pr-16947.html
3.50 dollar
Tickets heb je toch niet echt nodig? Je internationale pas volstaat om in te checken.quote:Op woensdag 26 mei 2010 12:13 schreef Hyperdunk_15 het volgende:
Ik heb zojuist gebeld en die meneer aan de lijn vertelde dat alles hetzelfde was gebleven en dat ik mij geen zorgen hoefde te maken. Toch nog even wat vluchtnummers gaan bekijken en uiteindelijk gevonden welk BA vluchtnummer ik had , en jahoor gecancelled. Dus opnieuw gebeld en nu had ik iemand aan de lijn die mij wel goed kon helpen. Deze heeft de vlucht omgeboekt naar een eerdere vlucht. Dit is nu ook veranderd op de site bij mijn boekingen. Ik heb nog geen mailtje gehad met andere tickets, maar volgens de man aan de lijn kon ik gewoon mijn oude gebruiken, omdat er verder niets veranderd. Ik zal straks even kijken of ik nog wat ontvang en anders daar ook nog maar een keer voor bellen..
Om de US binnen te gaan heb je niet voldoende aan je Nederlandse ID, je hebt een internationaal paspoort nodig. De systemen van de luchtvaaartmaatschappijen zijn er op voorzien dat je geen tickets meer moet afgeven aan de check-in, maar dat ze aan de hand van je internationale pas al voldoende gegevens hebben (e-tickets). Echter, het kan handig (of geruststellend) zijn een afdruk mee te nemen voor het geval er problemen zouden zijn.quote:Op woensdag 26 mei 2010 12:27 schreef Hyperdunk_15 het volgende:
Internationale pas? Sorry ik vlieg niet zo vaak dus ik ben hier niet echt bekend mee. Maar ik kreeg de eerste keer een mail met een soort streepjes code erop die ik kon gebruiken..
Neen. Je bent klaar om te vertrekken (op dat vlak toch).quote:Op woensdag 26 mei 2010 12:55 schreef Hyperdunk_15 het volgende:
Ok, dan begrijp ik het. Ik heb wel een internationaal paspoort, maar dat is geen e-passport. Toen ik het ESTA formulier ging invullen was dit geen probleem. Ik kan het paspoort nog gebruiken tot dat het vervalt volgend jaar en dan krijg ik wel een passport. Het passport is wel machine readable en heeft een digitale pasfoto. Geen probleem toch?
Een idee welke gates gebruikt worden voor vluchten binnen Europa, en welke voor intercontinentale (vb Zurich-Nairobi) op de luchthaven van Zurich? Een vriendin van me moet voor het eerst alleen vliegen, heeft vliegangst en wil dat ik op voorhand zoveel mogelijk info kan geven..quote:Op woensdag 26 mei 2010 20:53 schreef Thetallguy het volgende:
1u50m is meer dan genoeg in Zurich Met het treintje van de ene naar de andere terminal toe, door de controle en that's it.
Als je het ticket in 1x zo geboekt hebt wordt je bagage ook gelijk doorgelabeld.
quote:Op woensdag 26 mei 2010 21:45 schreef Masanga het volgende:
[..]
Een idee welke gates gebruikt worden voor vluchten binnen Europa, en welke voor intercontinentale (vb Zurich-Nairobi) op de luchthaven van Zurich? Een vriendin van me moet voor het eerst alleen vliegen, heeft vliegangst en wil dat ik op voorhand zoveel mogelijk info kan geven..
Dank!quote:Op woensdag 26 mei 2010 21:58 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Intercontinentale vluchten grotendeels vanaf de E-gates. Ondergronds treintje daarnaartoe vanaf de main terminal. Wijst allemaal behoorlijk voor zich, Zurich is niet zo groot en transfers gaan Zwitsers efficient
Is het normaal dat ik niet zo ver vantevoren kan boeken? Op zich wel lijkt me, vanaf oktober gaat natuurlijk pas het winterschema in..quote:Beste heer/mevrouw,
Voor mijn studie zal ik halverwege augustus naar Toronto moeten. Het meest comfortabel in combinatie met de prijs is voor mij Icelandair. De bedoeling is dat ik in januari 2011 weer terug ga naar Nederland. Op de heenreis wil ik een verlengde overstop nemen op Reykjavik.
Ik heb het ongeveer zo gepland:
22-08-2010 AMS-KEF
24-08-2010 KEF-YYZ
03-08-2011 YYZ-AMS
Deze data zijn variabel, maar rond deze data zal het in ieder geval liggen.
Nu staat het systeem op uw website mij niet toe om voor deze periode een ticket te boeken.
Ben ik nu echt genoodzaakt om twee enkeltjes te boeken en daarmee extra hoge kosten te maken?
Daarnaast levert het volgens mij op de luchthaven wat extra vraagtekens op wanneer zij zien dat ik een enkele reis heb geboekt.
Ik hoor graag van u. Alvast bedankt voor uw tijd.
Vriendelijke groeten,
Het gaat om augustus 2010 en retour in januari 2011.quote:Op zaterdag 29 mei 2010 15:13 schreef HomoSaabiens het volgende:
Je bent aan de vroege kant, veel tickets kan je namelijk maximaal 11 maanden van tevoren boeken. Hierdoor is het dus waarschijnlijk nog niet mogelijk om een retour te boeken die vertrekt in augustus 2011.
In de email van je quote, geef je 03-08-2011 YYZ-AMS aan. De 8ste maand is augustus, niet januari. Als het inderdaad januari 2011 betreft, dan kun je het gewoon boeken op de website van Icelandair.quote:Op zaterdag 29 mei 2010 15:30 schreef EddyAlbena het volgende:
[..]
Het gaat om augustus 2010 en retour in januari 2011.
Oeps, domme fout. Maar januari 2011 kan ik wel selecteren, maar wanneer ik vervolgens verder wil geeft het systeem dat het niet kan:quote:Op zaterdag 29 mei 2010 16:57 schreef jaco het volgende:
[..]
In de email van je quote, geef je 03-08-2011 YYZ-AMS aan. De 8ste maand is augustus, niet januari. Als het inderdaad januari 2011 betreft, dan kun je het gewoon boeken op de website van Icelandair.
Als ik dezelfde zoekopdracht invoer, maar dan ipv januari 2011 een datum die dichterbij ligt, bijv. oktober 2010, dan krijg ik wel gewoon een prijs.quote:Wij kunnen geen aanbevelingen vinden bij uw zoekopdracht. Wijzig uw zoekcriteria en probeer het opnieuw. (66002 [-1])
Ik geloof dat Icelandair in de winter niet dagelijks naar Amsterdam vliegt en ook niet dagelijks naar Toronto. Mogelijk dat je de januari 2011 zoekopdrachten uitvoerde met weekdagen waarop niet gevlogen wordt?quote:Op zaterdag 29 mei 2010 17:48 schreef EddyAlbena het volgende:
Als ik dezelfde zoekopdracht invoer, maar dan ipv januari 2011 een datum die dichterbij ligt, bijv. oktober 2010, dan krijg ik wel gewoon een prijs.
De dienstregeling is ook alleen van de zomer.quote:Op zaterdag 29 mei 2010 18:25 schreef jaco het volgende:
[..]
Ik geloof dat Icelandair in de winter niet dagelijks naar Amsterdam vliegt en ook niet dagelijks naar Toronto. Mogelijk dat je de januari 2011 zoekopdrachten uitvoerde met weekdagen waarop niet gevlogen wordt?
Ik zou dit even checken met de dienstregeling. Anders weet ik het ook niet.
Dank je.quote:Op zaterdag 29 mei 2010 19:31 schreef ozzietukker het volgende:
Dit soort tickets zijn nou net tickets die je niet via de website van een luchtvaartmaatschappij kan boeken omdat dit toch wel specialistische tickets zijn.
Een reisburo heeft voor het boeken van een vlucht naar je vakantiebestemming voor een periode van 1 tot 4 weken niet echt een toegevoegde waarde, je kan dat zelf veel goedkoper online.
Echter tickets met een geldigheid langer dan 6 maanden zijn over het algemeen niet te boeken via een boekingsengine, simpelweg omdat de schema's niet bekend zijn.
Je kan trouwens door contact met een reisburo of de luchtvaartmaatschappij wel degelijk deze tickets boeken, hou er wel rekening mee dat de kosten voor een jaarticket relatief hoog zijn, wel hebben deze jaartickets normaliter gratis of tegen een geringe vergoeding mogelijkheden om data te wijzigen, want ze vallen onder een hogere boekingsklasse.
En eigenlijk is dat maar goed ook dat je de mogelijkheid hebt om je tickets te wijzigen, als je 3 weken op vakantie gaat zal er weinig wijzigen aan je plannen, en stap je na 3 weken weer terug op het vliegtuig naar huis.
Als je een jaar weggaat kan er zoveel veranderen op persoonlijk gebied dat de plannen helemaal kunnen wijzigen en je toch eerder terug wilt, dat kan dan met een dergelijk ticket zonder dat je een nieuw ticket hoeft te kopen.
(Als je in je vakantie terug naar huis moet is dat over het algemeen wel voor een calamiteit door overlijden, als je een reisverzekering hebt wordt de terugvlucht naar huis dan gedekt, als je een jaar in het buitenland zit en je hebt heimwee is dat vervelend, maar betaald de verzekering natuurlijk niets, en ben je op jezelf aangewezen).
Dit zou toch sowieso met een overstap via Reykjavik moeten gaan ?quote:Op maandag 31 mei 2010 20:11 schreef EddyAlbena het volgende:
Nu is er het volgende probleem(pje). In de winter vliegen ze niet op Toronto vanaf AMS.
Natuurlijk mag je een enkele reis boeken. De man van Icelandair heeft gelijk dat je zonder een retourticket lastige vragen krijgt van de immigration in Toronto. Maar in jouw geval zijn die vragen met een redelijk verhaal te beantwoorden.quote:Wat zegt de man van Icelandair: kan niet, je moet een retour boeken want de immigratie laat je dan niet binnen.
Waarom biedt je het dan aan?
Je kunt van Toronto naar New York met een treinreis of een lokale vlucht. Via http://www.expedia.com kun je jezelf orienteren over hoe duur het zal uitpakken. Het is waarschijnlijk wel meer dan 200 euro.quote:Ik wil na de studie dus nog ff blijven. New York lijkt me wel tof, met de multi-city optie kan ik er ook voor kiezen om het retourticket te plaatsen op JFK-AMS. In dat geval betaal ik 200 euro minder, maar moet ik wel ff het reisje van Toronto naar New York regelen.
Of gaat dit juist nóg meer problemen opleveren (ook met immigratie... ik ga zeer waarschijnlijk in de tijd tijdens mijn studie een weekendje naar NYC > twee keer in een paar maanden naar NYC, mag dat zomaar?).
Zomaar wat punten waarvan ik hoop dat iemand daar wat info en tips over heeft.
Uurtje lijkt mij voldoende. Rome is niet zo groot. Bagage wordt gewoon doorgelabeld.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 00:41 schreef xminator het volgende:
Heb vandaag tickets bij Alitalia gekocht, van Amsterdam naar Istanbul. Overstap in rome.
Heb 1 uur de overstap tijd ( als alles goed gaat), is dat te doen?
Ik neem aan dat de bagage automatisch wordt overgezet want het zijn allebei vluchten van Alitalia, klopt dat?
Inchecken bij juiste balie,quote:Op dinsdag 1 juni 2010 12:27 schreef Alec690 het volgende:
Eerst check je in, dan wandel je richting je gate? etc. Qua vliegen ben ik echt een newbie.
Volgens mij hoef je bij de paspoortcontrole nog niet je vloeistoffen >100 ml te dumpen hoor. Dat hoeft pas bij het boarden. Denk dat je in de war bent bij vliegen binnen het Schengen gebied.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 12:37 schreef athlonkmf het volgende:
[..]
Inchecken bij juiste balie,
boardingpass meenemen
in de rij staan voor de paspoortcontrole,
vloeistoffen >100ml weggooien of opdrinken
paspoort afgeven
doorlopen
rondhuppelen in winkelgebied,
1 uur tevoren lopen naar je gate,
effe naar de wc,
laptop uit je tas en riempjes en ander metaal op traytje doen voor douanecontrole,
door metaaldetector lopen,
je metalen spullen van traytje halen,
riempje omdoen, schoenen aan en effe jezelf ordenen
zoek plekje uit om te zitten of maak foto's van vliegtuig zoals alle newbies
wachten tot stoelnummers waar jouw stoel bij hoort wordt opgeroepen,
opstaan
in de rij staan met boardingpass in de hand,
door tunnel lopen
plaatsbewijs tonen aan vliegtuigconducteur
plaats opzoeken
handbagage opbergen
zitten
gordel omdoen.
na het opstijgen gratis biertjes van de KLM drinken
Als je het om de beenruimte doet, dan zijn het goede plekken, maar als je wilt slapen, dan kun je beter ergens anders zitten; de stoelen zijn wat korter, het is naast de toiletten en in de 767's wordt het erg koud naast de nooduitgangquote:Op dinsdag 1 juni 2010 22:44 schreef Man_Made_God het volgende:
Ik wil online inchecken voor onze vlucht naar New York.
Nu zie ik dat er volgens mij nog plekken beschikbaar zijn bij de nooduitgang. Nu vraag ik me af óf dit inderdaad zo is en ik dit goed zie, want ik zie dat er al behoorlijk wat plekken bezet zijn, maar net niet die plekken. Dat begrijp ik niet, want dat lijken mij de plekken die als eerste weg zijn?
Het gaat om een Boeing 767.
[ afbeelding ]
Zo, das handig, thanks!quote:Op dinsdag 1 juni 2010 22:50 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Als je het om de beenruimte doet, dan zijn het goede plekken, maar als je wilt slapen, dan kun je beter ergens anders zitten; de stoelen zijn wat korter, het is naast de toiletten en in de 767's wordt het erg koud naast de nooduitgang
=> http://www.seatguru.com/a(...)Boeing_767-300_I.php
Ik ken eigenlijk vrij weinig mensen met een auto, ik woon in de Randstad en iedereen doet altijd alles met het openbaar vervoer eigenlijk.quote:Op woensdag 2 juni 2010 09:54 schreef Guppyfriend het volgende:
Is er niemand die met je naar Dusseldorf kan rijden? Of is dat erg ver voor je?
Ik heb wel een ticket geboekt naar Dusseldorf Airport, maar moet om 09.20 dus nog van Dusseldorf HBF daarheen met een trein die elke 10 minuten gaat.quote:Op woensdag 2 juni 2010 09:55 schreef Fogel het volgende:
Waarom pak je niet de trein naar het vliegveld ipv naar HBF?
En wanneer gaat de volgende trein, voor het geval dat je de eerste niet haalt. En kan je met de tweede trein het nog wel redden? Indien ja op de laatste vraag, gewoon de trein pakken.
En check voor de zekerheid of je reisverzekering bij vertraging met OV een nieuw ticket naar Bangkok vergoed
Ik denk dat als je op de tweede trein bent aangewezen, dat je dan te laat komt. De check-in sluit meestal 30 minuten voor vertrektijd. Met de eerste trein kom je netjes op tijd aan en ook een kleine vertraging mag geen probleem zijn.quote:Op woensdag 2 juni 2010 10:14 schreef Sinceria het volgende:
Die tweede trein is het belangrijkst en als ik er daarvan 1tje later neem ben ik in principe zo'n half uur voordat het vliegtuig vertrekt op het vliegveld. Ik weet alleen niet hoeveel tijd het kost om in te checken etc., denk dat dat wel echt een probleem wordt als ik vertraging oploop met de trein.
Is prima, ben er vorig jaar ook mee naar Barca gevlogen. Een soort Spaanse Transavia.quote:Op woensdag 2 juni 2010 12:08 schreef Coelho het volgende:
Ik wil in het najaar naar Barcelona. Nu vind ik een goede ticketprijs via Brussel met maatschappij Vueling. Ik heb er echter nog nooit van gehoord. No-go, of is het een dochter van een gerenommeerde maatschappij en kan het geen kwaad?
Precies, heb er al vaker mee gevlogen, niks op aan te merken.quote:Op woensdag 2 juni 2010 12:12 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:
[..]
Is prima, ben er vorig jaar ook mee naar Barca gevlogen. Een soort Spaanse Transavia.
Voor rond de 50 - 60 euro heb je een heel simpele slaapplaats rond Dusseldorf Flughafen. Dat is echt niet zo gek duur, en het bespaart je een hoop stress. Ik zou het doen Kun je nog ff relaxed ontbijten en zoquote:Op woensdag 2 juni 2010 10:14 schreef Sinceria het volgende:
Tja, tis een beetje lastig te zeggen. Ik moet 3 verschillende treinen nemen. Eerst naar Amsterdam, dan naar Dusseldorf HBF en dan naar het vliegveld. Die tweede trein is het belangrijkst en als ik er daarvan 1tje later neem ben ik in principe zo'n half uur voordat het vliegtuig vertrekt op het vliegveld. Ik weet alleen niet hoeveel tijd het kost om in te checken etc., denk dat dat wel echt een probleem wordt als ik vertraging oploop met de trein.
Ik zat in dezelfde situatie. Doe ik nooit meer. De stress en kosten was het niet waard. Nu ga ik gewoon met de auto. Parkeerkosten vallen mee.quote:Op woensdag 2 juni 2010 09:50 schreef Sinceria het volgende:
Ik ben op zoek naar wat advies, ben benieuwd wat jullie zouden doen.
Ik vlieg eind juni vanaf Dusseldorf naar Bangkok met een overstap in Iran. Mijn vlucht vertrekt om 11.45 vanuit Dusseldorf en ik heb het vroegst mogelijke treinticket geboekt naar Dusseldorf HBF, hier kom ik om 09.20 aan.
Geeft dit naar jullie mening genoeg tijd om over te stappen van trein naar vliegtuig? Ik zit met het idee te spelen de avond tevoren met de trein naar Dusseldorf te gaan, daar een overnachting te regelen (duur!) en dan zeker op tijd te zijn. Dan hoef ik mezelf niet op te vreten bij treinvertraging oid.
Thnx! Gaat goed komen.quote:
Jammer, want je moet namelijk met de ICE trein helemaal niet tot Duseldorf HBF, maar je kan in Oberhausen reeds overstappen op de lokale trein die wel op Dusseldorf Airport stopt. Dan ben je daar om 09:23, en met de skytrain vanaf het station Dusseldorf Flughafen kan je dan om 09:33 op Dusseldorf Airport staan, ruim voldoende in tijd.quote:Op woensdag 2 juni 2010 13:42 schreef Sinceria het volgende:
Oke, ik heb inderdaad een hotel geboekt in Dusseldorf zodat ik niet hoef te stressen of ik het wel ga halen of niet. Bedankt voor jullie advies.
Ik vind het niet jammer, het gaat mij uiteindelijk meer om het feit dat ik ga zitten stressen en dat wil ik niet tijdens mijn vakantie. Bovendien heeft mijn moeder aangeboden om het hotel te betalen, dus ook dat is niet zo'n punt.quote:Op woensdag 2 juni 2010 19:03 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Jammer, want je moet namelijk met de ICE trein helemaal niet tot Duseldorf HBF, maar je kan in Oberhausen reeds overstappen op de lokale trein die wel op Dusseldorf Airport stopt. Dan ben je daar om 09:23, en met de skytrain vanaf het station Dusseldorf Flughafen kan je dan om 09:33 op Dusseldorf Airport staan, ruim voldoende in tijd.
Ik heb regelmatig een vucht vanaf Dusseldorf gemaakt met vertrekttijd tussen 10:00 en 11:00 uur en kon het allemaal prima halen met de eerste ICE n vanaf Utrecht.
Wat ik mij wel afvraag.. Mahan air...
Precies, nu ga je lekker stressloos op vakantiequote:Op woensdag 2 juni 2010 21:12 schreef Sinceria het volgende:
[..]
Ik vind het niet jammer, het gaat mij uiteindelijk meer om het feit dat ik ga zitten stressen en dat wil ik niet tijdens mijn vakantie. Bovendien heeft mijn moeder aangeboden om het hotel te betalen, dus ook dat is niet zo'n punt.
Ik heb niet veel slechts gelezen over Mahan Air eigenlijk, behalve dat incident van een paar jaar geleden.
Inderdaad, dat is mij meer waard.quote:Op woensdag 2 juni 2010 21:13 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Precies, nu ga je lekker stressloos op vakantie
En...mocht je een roker zijn, een peukie doen op het mooiste rookterras op een vliegveldquote:Op vrijdag 4 juni 2010 12:50 schreef Thetallguy het volgende:
Ga je met KLM? Die maken een stop in Singapore, denk inderdaad een crewchange, en voor de security moet iedereen ook het vliegtuig even uit. Kan je de benen weer wat strekken
hmm, tegenvaller, dat laatste stuk boeit dan ook niet meer. Naja, het zij zo. Inderdaad wel even lekker om de benen te kunnen strekken.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 12:50 schreef Thetallguy het volgende:
Ga je met KLM? Die maken een stop in Singapore, denk inderdaad een crewchange, en voor de security moet iedereen ook het vliegtuig even uit. Kan je de benen weer wat strekken
Zie de OPquote:Op zaterdag 5 juni 2010 00:56 schreef ETA het volgende:
Het was volgens mij niet mogelijk om de ticket te boeken vanaf londen en dan in amsterdam in/uitstappen. Weet iemand hoe dat nu zit?
quote:Kan ik een vlucht via Amsterdam boeken en dan pas daar opstappen?
Nee, als je een deel van een als 1 geheel geboekte reis niet maakt, dan is je ticket niet meer geldig. Dit geldt dus niet voor bijna alle low-cost maatschappijen waar je reis bestaat uit losse enkele reizen.
quote:Op zaterdag 5 juni 2010 10:07 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Zie de OP
[..]
En de vorige twee topics
Nee niets om 05:20....quote:Op zondag 6 juni 2010 23:31 schreef Fogel het volgende:
Kan je het bij Transavia zelf ook niet vinden?
Ik kan echt helemaal niks vinden er over ik snap er geen klote van.quote:Op zondag 6 juni 2010 23:39 schreef Fogel het volgende:
En als je op bestemming ipv tijd zoekt? Neem aan dat het een charter is, en die veranderen nogal eens van tijd.
Pff het zal maar eens fout zitten, dan baal ik echt enorm.quote:Op zondag 6 juni 2010 23:55 schreef Fogel het volgende:
Da's wel erg apart, ik vind ook niks (en heb voor de zekerheid Eindhoven, Rotterdam en Girona ook maar bekeken). Er gaan vluchten, maar niet met vluchtnummers die op 127 lijken en al helemaal niet op de tijden die je aangeeft. Ik zou sunweb er over bellen...
Wtf.quote:Op maandag 7 juni 2010 00:09 schreef EddyAlbena het volgende:
In de officiele dienstregeling voor dit seizoen staat ie ook niet. Alleen om 06:10 staat er een vlucht in de ochtend gepland.
Ervaring niet, maar het is geen kleintje. Er is ook een Franse en een Engelse afdeling met een groot aantal bestemmingen.quote:Op maandag 7 juni 2010 01:09 schreef DUK het volgende:
Iemand ervaring met XL.com vanuit Weeze? Vind de site erg onoverzichtelijk (en alleen in het Duits).
Chartervluchten staan niet in de officiele dienstregeling. Pas een dag voor vertrek verschijnen die op de Schiphol dienstregeling op de sitequote:Op maandag 7 juni 2010 00:18 schreef RacerDKB het volgende:
Hey nu staat ie ineens wel op schiphol.nl?
Geplande tijd Bestemming Vluchtnr. Verwacht vertrek Hal Balie
di 8 jun 05:20 Barcelona HV 0127 05:20 3 17,18
Transavia.com: +31 (0)900 - 0737 / Boeing 737-700 / PHXRW
Blijft wel dubieus dat ie niet op andere sites te vinden is.
Ja, dat kan en magquote:Op donderdag 10 juni 2010 22:08 schreef Facies het volgende:
Weet iemand of je schiphol mag verlaten tijdens een tussenstop van 5,5 uur om Amsterdam te bezoeken?
Een vriend van mij vliegt vanuit China naar Spanje. Hij is spaans dus heeft een eu-paspoort. Op internet kan ik er geen info over vinden.
Jeuj thanks!!quote:
Tandpasta is eigenlijk altijd +/-75 ml, dus geen probleem.quote:Op zaterdag 12 juni 2010 10:01 schreef DutchTrain het volgende:
Koop bij de Kruidvat of Etos zo'n klein reissetje van Axe, Nivea, Adidas oid. Alles is onder de 75 ml per stuk en voor je tandpasta neem je een bijna lege tube mee (bestaat tandpasta eigenlijk wel in tubes van meer dan 100ml? ). Of je gebruikt de spullen uit het hotel.
Jawel, maar altijd in het ruim. Ik wist niet precies hoe het zat met die plastic zakken. Ik dacht eigenlijk dat je dat alleen mocht met dingen die op het vliegveld gesealed zijn.quote:Op zaterdag 12 juni 2010 10:05 schreef Fogel het volgende:
Oh en dat "new regulations" in mijn plaatje klopt niet helemaal, het is al een jaar of wat van kracht
Heb je echt nog nooit eerder vloeistoffen mee aanboord gehad nadat deze regeling in kracht trad??
In Nederland wordt tandpasta in relatief kleine tubes verkocht, in andere landen worden deze tubes echter in 125 ml of groter verkocht.quote:Op zaterdag 12 juni 2010 10:05 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Tandpasta is eigenlijk altijd +/-75 ml, dus geen probleem.
Ah, ik ben dus niet de enige die te bedonderd is om z'n vloeibare dingen in een apart zakje te doen. Wordt bij mij ook nooit wat van gezegd overigens.quote:Op zaterdag 12 juni 2010 13:16 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
In Nederland wordt tandpasta in relatief kleine tubes verkocht, in andere landen worden deze tubes echter in 125 ml of groter verkocht.
Niet dat het in andere landen niet in kleinere tubes te krijgen was, maar je moet vaak echt naar een travel section waar miniaturen verkocht worden.
Meestal kan je de doorzichtige zakjes gratis op het vliegveld krijgen, en ik kan mij niet meer heugen dat ik de vloeistoffen in een plastic zakje heb gedaan en apart aangegeven, het blijft gewoon in mijn tas, en de beveiligingsmedewerker ziet het heus wel op de scanner maar maakt een inschatting dat het wel goed zit.
De enige uitzondering hierop is Dusseldorf airport voor vluchten binnen Europa, als ik daar door de beveiliging ga is het altijd rustig en hebben die medewerkers niets te doen en willen ze de vloeistoffen altijd zien... zucht... aan de andere kant ik hoef daar nooit in de rij te wachten, alleen na de scan willen ze even kijken, dat doen ze dan snel en mag ik weer verder. (Of ze met het blote oog even kunnen zien of de vloeistoffen wel of niet gevaarlijk zijn, ze zullen wel de afmetingen willen zien van de deo van 50 ML die groter lijkt dan deze is).
Op AMS zag ik ze dus laatst wel weer gratis liggen, maar niet op alle plekken. Heb er maar gelijk een stapeltje meegenomen En op DUS kun je ze kopen uit zo'n automaat dacht ik.quote:Op maandag 14 juni 2010 11:43 schreef Coastertommm het volgende:
Oh trouwens, over die zakjes; je krijgt ze niet meer gratis op het vliegveld. Je kan ze wel gewoon kopen in de HEMA op het vliegveld, voor 0,90 ofzo.
Normaal hebben ze ze ook niet. Maar schijnbaar liggen ze bij de bagagecontrole achter Swiss Air (en anderen) wel nogquote:Op maandag 14 juni 2010 12:18 schreef Coastertommm het volgende:
Oh echt? En ik nog lekker Hollands zoeken naar de gratis zakjes... maar dus niet gevonden .
Ik gebruiik ze nooit, maar ik kom ze toch nog regelmatig tegen, in ieder geval op Eindhoven, Amsterdam en London Stansted heb ik ze de laatste maand nog zien liggen.quote:Op maandag 14 juni 2010 11:43 schreef Coastertommm het volgende:
Oh trouwens, over die zakjes; je krijgt ze niet meer gratis op het vliegveld. Je kan ze wel gewoon kopen in de HEMA op het vliegveld, voor 0,90 ofzo.
Ik heb geen ervaring met Malesia/Singapore Airlines, maar American Airlines is in ieder geval wel te vergelijken met KLM.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 09:04 schreef DancePlaza het volgende:
iemand ervaring met American Airlines? beetje verlijkbaar met KLM/BA of meer met Malasia / Singapore airlines
Nou, ik vind KLM wel beter hoor. American Airlines heeft wat mij betreft toch wel iets cheaper imago dan KLMquote:Op dinsdag 15 juni 2010 09:13 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ik heb geen ervaring met Malesia/Singapore Airlines, maar American Airlines is in ieder geval wel te vergelijken met KLM.
In Europa en zelfs in de US doen ze eigenlijk helemaal niet heel moeilijk. In Latijns-Amerika echter... daar zijn ze echt onverbiddelijk. Ik moest zelfs een klein flesje desinfectiemiddel voor de handen inleveren dat in een zijvak zat van mijn tas. En uiteraard tweemaal controle, éénmaal bij de douane en éénmaal bij de gate. Want het drinken wat je op het vliegveld koopt kan ook echt explosieven bevattenquote:Op maandag 14 juni 2010 20:18 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Ik gebruiik ze nooit, maar ik kom ze toch nog regelmatig tegen, in ieder geval op Eindhoven, Amsterdam en London Stansted heb ik ze de laatste maand nog zien liggen.
Maar goed, het is niet het eind van de wereld als je zo'n zakje moet kopen, maar er zijn eigenlijk in Nederland weinig beveiligingsmedewerkers die echt specifiek zo'n zakje verlangen, want het is echt niet steeds een toevallig incident dat ik mijn vloeistoffen niet apart hoef te laten zien, aangezien ik nog nooit ben gevraagd om de vloeistoffen apart aan te geven, en dat is helemaal in lijn met de securityberichten die onder de beveiligers wordt verspreid, er wordt nagenoeg geen aandacht gevraagd om extra te letten op vloeistoffen!
O ik dacht daar TS daar ook op doelde, beenruimte/service etc. Want de service is ook gewoon prima bij AA (teminste die keren dat ik ermee gevlogen heb had ik er niks op aan te merken).quote:Op dinsdag 15 juni 2010 09:47 schreef Blik het volgende:
[..]
Nou, ik vind KLM wel beter hoor. American Airlines heeft wat mij betreft toch wel iets cheaper imago dan KLM
Maar qua beenruimte e.d. maakt het niet uit.
Klasse zijn maatschappijen als Cathay, Emirates, Qatar Airlines en Singapore Airlines. Armzalig zijn lowcost carriers zoals Ryanair en derde wereld maatschappijen. Daartussen zit een grote groep airlines waarin zowel KLM en AA zitten. Ik vind ze wel degelijk te vergelijken.quote:Op woensdag 16 juni 2010 16:03 schreef rubje het volgende:
KLM met AA vergelijken lijkt me vergezocht aangezien ik vaak beelden zie hoe armzalig en gebruikt die maatschappij is. KLM heeft mi meer klasse
Ik vind het eten beter en dat ze bij KLM alcohol schenken ook een groot pluspunt. Na een wijntje en een likeurtje slaap ik altijd een stuk beter.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 11:39 schreef kwiwi het volgende:
[..]
O ik dacht daar TS daar ook op doelde, beenruimte/service etc. Want de service is ook gewoon prima bij AA (teminste die keren dat ik ermee gevlogen heb had ik er niks op aan te merken).
Waarom niet?quote:Op donderdag 17 juni 2010 21:38 schreef kwiwi het volgende:
Even wat anders;
Weet iemand of je zomaar in plaats van een koffer met kleding e.d., een doos met koekjes, satésaus, drop, curry e.d. ( ) a 20 kilo mag inchecken als bagage?
De doos moet van Düsseldorf, via Praag, naar Cyprus.
Vanwege dingen zoals onderstaande. Ik heb nog nooit echt veel eten ingechecked, dus wist niet of daar misschien regels voor waren o.i.d.quote:
En is dat omdat het in een doos zit en niet in een koffer, of omdat het veel eten is?quote:Op donderdag 17 juni 2010 21:44 schreef Fogel het volgende:
Hou er wel rekening mee dat je het waarschijnlijk bij de speciale baggage in moet leveren en dat dat meestal vroeger moet gebeuren dan standaardbaggage.
Ja dat was eerst ook de bedoeling maar dan zou ik dus een lege koffer mee terug moeten slepen Een lege doos kan ik gewoon achterlaten.quote:Op donderdag 17 juni 2010 21:55 schreef Thetallguy het volgende:
Een koffer lijkt mij iets praktischer vervoeren, en is wellicht ook wat steviger, maar ach
Het zou kunnen dat in het land van aankomst er restricties zijn op import van bepaalde groepen voedingswaren.quote:Op donderdag 17 juni 2010 21:54 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Vanwege dingen zoals onderstaande. Ik heb nog nooit echt veel eten ingechecked, dus wist niet of daar misschien regels voor waren o.i.d.
Bij de speciale baggage omdat het geen koffer is, wat er in zit interesseert ze vrij weinig bij het inchecken (zolang je aangeeft dat het niks gevaarlijks of verboden spul is).quote:En is dat omdat het in een doos zit en niet in een koffer, of omdat het veel eten is?
Ah oke Bedankt voor je reactie in ieder geval! Dan weet ik waar ik op moet lettenquote:Op donderdag 17 juni 2010 22:33 schreef Fogel het volgende:
[..]
Het zou kunnen dat in het land van aankomst er restricties zijn op import van bepaalde groepen voedingswaren.
Vooral vlees mag vaak niet mee bijvoorbeeld.
[..]
Bij de speciale baggage omdat het geen koffer is, wat er in zit interesseert ze vrij weinig bij het inchecken (zolang je aangeeft dat het niks gevaarlijks of verboden spul is).
Tip: maak met tape een fatsoenlijk steving handvat voor je pakket, scheelt veel gekloot als je het ding verplaatst.
Weet jij of de maatschappij/afhandelaar ook extra zorg besteedt aan 'speciale' bagage ? Door de kruiers wordt altijd zeer wild met de bagage omgegaan. Ook op de bagageband gaat het er wild aan toe. Voor koekjes en flessen vrees ik het ergste.quote:Op donderdag 17 juni 2010 22:33 schreef Fogel het volgende:
Bij de speciale baggage omdat het geen koffer is, wat er in zit interesseert ze vrij weinig bij het inchecken (zolang je aangeeft dat het niks gevaarlijks of verboden spul is).
Denk eigenlijk niet dat ze aan speciale bagage extra zorg besteden, als je soms ziet hoe de kinderwagens gewoon naar beneden worden geflikkerd op de band bij de deur van het vliegtuig Het is waarschijnlijk je eigen verantwoordelijkheid het zo in te pakken dat er onder 'normale' omstandigheden niks mee kan gebeuren.quote:Op vrijdag 18 juni 2010 09:19 schreef jaco het volgende:
[..]
Weet jij of de maatschappij/afhandelaar ook extra zorg besteedt aan 'speciale' bagage ? Door de kruiers wordt altijd zeer wild met de bagage omgegaan. Ook op de bagageband gaat het er wild aan toe. Voor koekjes en flessen vrees ik het ergste.
Voor zover ik weet mag je ze meenemen tot aan de deur van het vliegtuig en worden ze daarna alsnog in het ruim gezet.quote:Op vrijdag 18 juni 2010 16:04 schreef Neede_Radical het volgende:
Hoe zit het met buggy's in een vliegtuig?
Moet je die inchecken als bagage of mag dat mee als handbagage?
Geldt dat dan als handbagage of moet je het inchecken?quote:Op vrijdag 18 juni 2010 16:13 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Voor zover ik weet mag je ze meenemen tot aan de deur van het vliegtuig en worden ze daarna alsnog in het ruim gezet.
Ik heb in het verleden eens op 1 januari s'ochtend moeten vliegen. Ik herinner me dat het grond en cabine personeel merkbaar in een slechte stemming was. Ik geloof wel dat ze extra betaling krijgt op zulke feestdagen, maar de meesten zouden het liever bij hun familie hebben gevierd.quote:Op zondag 20 juni 2010 16:54 schreef Jac0bus het volgende:
Vraag: heeft er iemand ooit met oud en nieuw gevlogen? Ik vlieg komend oud en nieuw eerst van Denver naar Newark en dan van Newark naar Amsterdam. Ik vertrek om 7 uur 's avonds daar en kom 8 uur 's ochtends op Schiphol aan, dus middernacht is ergens boven de oceaan. Nu vraag ik me uit nieuwschierigheid af of dit nog gevierd of vermeld wordt op de een of andere manier?
Oh, dat is nu dus overal? Kreeg ze een paar weken geleden op Schiphol wel gratis, maar moest een paar dagen geleden op de terugweg vanuit Lissabon opeens een euro betalen voor twee van die kutzakjes. Gaat weer helemaal nergens over.quote:Op maandag 14 juni 2010 11:43 schreef Coastertommm het volgende:
Oh trouwens, over die zakjes; je krijgt ze niet meer gratis op het vliegveld. Je kan ze wel gewoon kopen in de HEMA op het vliegveld, voor 0,90 ofzo.
Ligt een beetje aan de maatschappij, Newark Liberty zei je? Dat is is dus een Delta vlucht. Nou bereid je maar vast voor op een Turkey feestmaal met champagne en firecrackers na afloop. Man dat is gewoon dolle pret op zo'n vlucht!quote:Op zondag 20 juni 2010 16:54 schreef Jac0bus het volgende:
Vraag: heeft er iemand ooit met oud en nieuw gevlogen? Ik vlieg komend oud en nieuw eerst van Denver naar Newark en dan van Newark naar Amsterdam. Ik vertrek om 7 uur 's avonds daar en kom 8 uur 's ochtends op Schiphol aan, dus middernacht is ergens boven de oceaan. Nu vraag ik me uit nieuwschierigheid af of dit nog gevierd of vermeld wordt op de een of andere manier?
Je bedoelt door de paspoort controle? En dan bij binnenkomst of bij vertrek? Ik heb de laatste maanden geen veranderingen gezien bij binnenkomst. 's Morgens heel vroeg maak ik het vaak mee dat er maar 2 van die snurkers zitten, en dan ontstaat er vaak genoeg een wachtrij. Bij vertrek is er al langer een priority lane voor business class reizigers, waar ook Flying Blue Gold en Platinum members gebruik van mogen maken ongeacht de vliegklasse. En daarnaast heb je dus dat proleten gedoe met Privium wat behoorlijk wat knaken kost en eigenlijk geen voordeel oplevert tov een FB card met de juiste kleur.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 10:45 schreef Blik het volgende:
Vraagje:
Paar weken kwam er een nieuwsbericht dat mensen uit de EU op Schiphol sneller door de douane heen kunnen met hun paspoort. Dit is een soort van self-service balie. Weet iemand waar die dingen staan op Schiphol? Ik wil ze namelijk wel uitproberen komende vrijdag
Ik ben even op zoek gegaan naar het nieuwsbericht, maar na even snel zoeken kan ik alleen het volgende vindenquote:Op dinsdag 22 juni 2010 11:26 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Je bedoelt door de paspoort controle? En dan bij binnenkomst of bij vertrek? Ik heb de laatste maanden geen veranderingen gezien bij binnenkomst. 's Morgens heel vroeg maak ik het vaak mee dat er maar 2 van die snurkers zitten, en dan ontstaat er vaak genoeg een wachtrij. Bij vertrek is er al langer een priority lane voor business class reizigers, waar ook Flying Blue Gold en Platinum members gebruik van mogen maken ongeacht de vliegklasse. En daarnaast heb je dus dat proleten gedoe met Privium wat behoorlijk wat knaken kost en eigenlijk geen voordeel oplevert tov een FB card met de juiste kleur.
Nope Continental geloof ik.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 11:18 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Ligt een beetje aan de maatschappij, Newark Liberty zei je? Dat is is dus een Delta vlucht. Nou bereid je maar vast voor op een Turkey feestmaal met champagne en firecrackers na afloop. Man dat is gewoon dolle pret op zo'n vlucht!
Lees dat bericht van 26 mei eens goed, en dan met name de laatste regel.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 11:42 schreef Blik het volgende:
[..]
Ik ben even op zoek gegaan naar het nieuwsbericht, maar na even snel zoeken kan ik alleen het volgende vinden
http://www.nu.nl/binnenla(...)bij-pascontrole.html
Ik heb ook niks gezien verder, vertrok vanaf Schiphol op de dag dat de proef begon.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 12:38 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Lees dat bericht van 26 mei eens goed, en dan met name de laatste regel.
Proef tot 30 juni 2010 Daar hebben we wat aan. Maar ik kan me niet herinneren dat ik die apparatuur begin juni gezien heb in Terminal 1.
En wat voor datum is het komende vrijdag?quote:Op dinsdag 22 juni 2010 12:38 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Lees dat bericht van 26 mei eens goed, en dan met name de laatste regel.
Proef tot 30 juni 2010 Daar hebben we wat aan. Maar ik kan me niet herinneren dat ik die apparatuur begin juni gezien heb in Terminal 1.
Ik bedoelde het in het kader van de lengte van de proef. Als ze er staan, zullen ze wel in gebruik zijn. Maar als ze, gezien het verhaal, net zo snel een paspoort scannen als die KLM incheck terminals, kun je beter gewoon in de rij voor de marechaussee gaan staan.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 14:26 schreef Blik het volgende:
[..]
En wat voor datum is het komende vrijdag?
Het verschil is dat die apparaten veel goedkoper zijn. Ze kunnen er dus veel meer inzetten, dan dat er nu marechaussee beambten zitten. Ik verwacht om die reden wel snelheidswinst als dit systeem gaat werken. Bovendien kan de marechaussee zich meer op de lastige gevallen focussen, zodat de veiligheid waarschijnlijk ook omhoog gaat.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 16:34 schreef buzz1291 het volgende:
Maar als ze, gezien het verhaal, net zo snel een paspoort scannen als die KLM incheck terminals, kun je beter gewoon in de rij voor de marechaussee gaan staan.
Ja, het staat in m'n paspoort als voornaam (gek genoeg), maar even niet bij nagedacht toen ik m'n gegevens invulde .quote:Op woensdag 23 juni 2010 17:00 schreef DutchTrain het volgende:
Je hoeft alleen de eerste voornaam en je achternaam zoals in je paspoort in te vullen. Je middlle name is iets typisch amerikaans, omdat er daar nogal veel John Smiths zijn
Oh ja, dat zekerquote:Op woensdag 23 juni 2010 17:02 schreef GotC het volgende:
Maargoed, bovenstaande was even als kleine tip dat je beter kan bellen voor dit soort dingen
Mag wel mee, kan alleen zijn dat je 'm er bij de bagagecontrole even uit moet halen.quote:Op woensdag 23 juni 2010 20:21 schreef thabit het volgende:
Ik vroeg me af of het toegestaan is een scheerapparaat mee te nemen in je handbagage, ik wil namelijk zonder luchtruimbagage reizen. Ik heb er zo een met 3 van die scheerkoppen:
[ afbeelding ]
Yep, al tientallen keren meegenomen. Nog nooit uit bagage hoeven te halen.quote:Op woensdag 23 juni 2010 20:21 schreef thabit het volgende:
Ik vroeg me af of het toegestaan is een scheerapparaat mee te nemen in je handbagage, ik wil namelijk zonder luchtruimbagage reizen. Ik heb er zo een met 3 van die scheerkoppen:
[ afbeelding ]
Even een quote van mij uit een andere topic:quote:Op zondag 27 juni 2010 19:00 schreef MoneyTalks het volgende:
Iemand ervaring met Finnair? Vlieg vanaf Helsinki naar Zuid-Korea in augustus..
Neem wel je eigen plugs mee voor je IFE zodat je je eigen oortjes kan gebruiken, met de oortjes die je krijgt (gratis dus) kun je amper iets horen door de hoeveelheid ruis van het vliegtuig.quote:Op zondag 27 juni 2010 08:07 schreef EddyAlbena het volgende:
Ik heb zelf zeer goede ervaringen met Finnair. Maaltijden zijn goed, gratis bier en wijn doet ook goed op een lange vlucht, aardig en behulpzaam personeel.
IFE aanbod is ook zeer ruim en de camera tijdens het opstijgen en vooral landen (alleen op de continentale vluchten) is wel heel tof
Tenzij je gewoon de remote control/gamepad gebruikt :pquote:Op zondag 27 juni 2010 19:53 schreef Thetallguy het volgende:
En de IFEs zijn touchscreens dus wanneer iemand achter je enthousiast een spelletje zit te spelen voel je de hele tijd getik
Maar wel Fins bier
Waarom in vredesnaam 2,5 uur voor de vlucht aanwezig zijn dan?quote:Op maandag 28 juni 2010 00:47 schreef Charie het volgende:
We hebben kutvluchttijden, 04:55.
Dan moeten we er al om 02:25 zijn en dus rond 01:45 van huis weg.
Ja dat zeiden vrienden ook al alleen je mag toch geen eten meenemen achter de douane en zo? Ook de terugweg is best vroeg. Er zal toch wel iets van een vreettent open zijn? Neem aan dat we niet de enige vroege chartervlucht hebben..quote:Op maandag 28 juni 2010 00:51 schreef Coastertommm het volgende:
Nee, in Schiphol Plaza is alles dan dicht.
Achter de douane is er volgens mij wel ergens iets open, maar neem vooral zelf wat mee.
Toen we vorig jaar 2 uur deden hadden we hem gemistquote:Op maandag 28 juni 2010 00:53 schreef zeebeschuit het volgende:
[..]
Waarom in vredesnaam 2,5 uur voor de vlucht aanwezig zijn dan?
Heb jij daar ervaring mee?quote:Op zondag 27 juni 2010 21:53 schreef buzz1291 het volgende:
Dan stuur je die ene koffer toch gewoon met UPC terug in een zee container. Ben je in ieder geval veel goedkoper uit dan iedere keer dat overgewicht te betalen.
Na de douane zijn er twee restaurants open ....quote:Op maandag 28 juni 2010 00:54 schreef Charie het volgende:
Ja dat zeiden vrienden ook al alleen je mag toch geen eten meenemen achter de douane en zo? Ook de terugweg is best vroeg. Er zal toch wel iets van een vreettent open zijn? Neem aan dat we niet de enige vroege chartervlucht hebben..
Ik denk dat dit een beetje aangedikt verhaal is, want ik heb nog nooit meegemaakt dat passagiers alsnog mochten boarden nadat de gate gesloten is. Daar zijn strenge voorschriften voor.quote:Een vriend van me was er vorig jaar gaan eten (achter de douane) op de borden stond nog niks, en uit het niets was het opeens Last call zonder dat er eerst boarding stond of zo.. Toen zij rennen (volgens hem was het een grote luchthaven voor Spaanse begrippen) en namen werden omgeroepen en zo Was het vliegtuig al van de gate weg maar ze werden met een busje er nog net heengebracht.
Bedankt voor je moeite!quote:Op maandag 28 juni 2010 09:05 schreef jaco het volgende:
[..]
Na de douane zijn er twee restaurants open ....
http://www.schiphol.nl/Re(...)role/EtenDrinken.htm
Ik denk echter dat jij Lounge 1 hebt, waar er niets open is. Voor de douane zijn er wel verschillende tenten open op Schiphol plaza ...
http://www.schiphol.nl/Re(...)role/EtenDrinken.htm
Ik raad je aan om eerst even te checken of er een lange rij bij de douane staat. Als dat niet zo is, kun je dus beter nog even op Schiphol Plaza blijven en daar wat eten/drinken. Uit eigen ervaring weet ik dat deze informatie klopt voor de Burger King en Deli France. Die zijn altijd open.
[..]
Ik denk dat dit een beetje aangedikt verhaal is, want ik heb nog nooit meegemaakt dat passagiers alsnog mochten boarden nadat de gate gesloten is. Daar zijn strenge voorschriften voor.
Dat die borden soms raar zijn, herken ik wel. Ik zou echter gewoon 45 a 60 minuten voor het boarden naar de gate gaan. Dan zit je altijd goed. Tenzij er duidelijk 'delayed' bij je vlucht staat.
Wat is je probleem en wat begrijp je niet aan alle tips die al in dit topic zijn gegeven?quote:Op maandag 28 juni 2010 15:59 schreef Maisnon het volgende:
Heeft iemand misschien nog een site met tips of iets in die richting, over hoe je het meest efficient dingen mee kan nemen die wel door die vloeistofregelingdinges heen komen
Jawel hoor.quote:Op maandag 28 juni 2010 00:54 schreef Charie het volgende:
Ja dat zeiden vrienden ook al alleen je mag toch geen eten meenemen achter de douane en zo?
Dat is wel heul vroeg. Als je nou gezegd had 45 à 60 minuten voor vertrek, oké. Maar waarom zou je een uur bij de gate uit je neus gaan zitten eten? Nergens voor nodig. Zeker niet als je een vaste plaats hebt (bij Easyjet, Ryanair kan ik me er nog iets bij voorstellen dat je vooran wilt staan in de rij bij het boarden).quote:Op maandag 28 juni 2010 09:05 schreef jaco het volgende:
Ik zou echter gewoon 45 a 60 minuten voor het boarden naar de gate gaan. Dan zit je altijd goed. Tenzij er duidelijk 'delayed' bij je vlucht staat.
Bij Easyjet hangt het af van het moment dat je hebt ingecheckt wanneer het toestel in mag. Daar hoef je voor in de rij te gaan staanquote:Op maandag 28 juni 2010 18:44 schreef k_man het volgende:
Zeker niet als je een vaste plaats hebt (bij Easyjet, Ryanair kan ik me er nog iets bij voorstellen dat je vooran wilt staan in de rij bij het boarden).
Daar zijn ze bij Easyjet helaas vanaf gestapt, ze hebben wel boardinggroepen, maar het is een soort Ryanair, je hebt of priority, boardinggroep 1, en de rest, online ingechecked of niet boardinggroep 2. Het enige wat Easyjet wel doet en Ryanair niet is dat ze mensen met kinderen eerst laten gaan.quote:Op maandag 28 juni 2010 18:46 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Bij Easyjet hangt het af van het moment dat je hebt ingecheckt wanneer het toestel in mag. Daar hoef je voor in de rij te gaan staan
Lijkt me erg verstandig ja LOLquote:Op dinsdag 29 juni 2010 00:17 schreef Charie het volgende:
Ben ik weer, onverhoopt met een spoedvraag.
We brengen zo vrienden weg naar Schiphol die op vakantie gaan, vertrekken om 06:30 naar Mitilini. Alleen nu zie ik op teletekst dit:
[ afbeelding ]
Is dit normaal? Zomaar een vlucht vervroegen, er is niet gebeld niks... en zij hadden net de luchthaven gebeld maar er wordt niet opgenomen En Transavia kon er geen uitsluitsel over geven
Je zou maar om 4.30 komen opdagen en dan dat ding voor je neus weg zien gaan, ik vind het nogal vaag..
Neem aan dan maar twee uurtjes eerder wegbrengen? Beter het zekere voor het onzekere..?.
Dat is niet een vervroeging van 2 uur maar een vertraging van 22 uur Dat toestel gaat pas morgen.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 00:17 schreef Charie het volgende:
Ben ik weer, onverhoopt met een spoedvraag.
We brengen zo vrienden weg naar Schiphol die op vakantie gaan, vertrekken om 06:30 naar Mitilini. Alleen nu zie ik op teletekst dit:
[ afbeelding ]
Is dit normaal? Zomaar een vlucht vervroegen, er is niet gebeld niks... en zij hadden net de luchthaven gebeld maar er wordt niet opgenomen En Transavia kon er geen uitsluitsel over geven
Je zou maar om 4.30 komen opdagen en dan dat ding voor je neus weg zien gaan, ik vind het nogal vaag..
Neem aan dan maar twee uurtjes eerder wegbrengen? Beter het zekere voor het onzekere..?.
quote:Op dinsdag 29 juni 2010 00:17 schreef Charie het volgende:
Ben ik weer, onverhoopt met een spoedvraag.
We brengen zo vrienden weg naar Schiphol die op vakantie gaan, vertrekken om 06:30 naar Mitilini. Alleen nu zie ik op teletekst dit:
[ afbeelding ]
Is dit normaal? Zomaar een vlucht vervroegen, er is niet gebeld niks... en zij hadden net de luchthaven gebeld maar er wordt niet opgenomen En Transavia kon er geen uitsluitsel over geven
Je zou maar om 4.30 komen opdagen en dan dat ding voor je neus weg zien gaan, ik vind het nogal vaag..
Neem aan dan maar twee uurtjes eerder wegbrengen? Beter het zekere voor het onzekere..?.
Zoals ik het zei. Dat toestel gaat morgen pas. Ze hebben gewoon voor niets op Schiphol gestaan vannacht.quote:
We brachten ze weg, reden weg... na tien minuten kregen we een belletje toen we alweer op de snelweg terug zaten dat het pas morgen 04:25 of zo is 22 uur vertragingquote:Op dinsdag 29 juni 2010 10:13 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Zoals ik het zei. Dat toestel gaat morgen pas. Ze hebben gewoon voor niets op Schiphol gestaan vannacht.
lekker op tijdquote:Op dinsdag 29 juni 2010 11:06 schreef Charie het volgende:
[..]
na tien minuten kregen we een belletje toen we alweer op de snelweg terug zaten
Heb je wel kunnen bekijken welke vreettenten er open zijn zo laat s'nachts ?quote:Op dinsdag 29 juni 2010 11:06 schreef Charie het volgende:
[..]
We brachten ze weg, reden weg... na tien minuten kregen we een belletje toen we alweer op de snelweg terug zaten dat het pas morgen 04:25 of zo is 22 uur vertraging
Lekker dan...quote:Op dinsdag 29 juni 2010 11:06 schreef Charie het volgende:
[..]
We brachten ze weg, reden weg... na tien minuten kregen we een belletje toen we alweer op de snelweg terug zaten dat het pas morgen 04:25 of zo is 22 uur vertraging
Eigen schuld. Als hij verder had gekeken dan zijn neus lang was dan had hij het vanacht al kunnen zien dat het vliegtuig niet eerder vertrok maar met een dikke vertraging. Er staat niet voor niets een * achter die vlucht. Dat betekend dat er nadere uitleg te vinden is op teletekst.quote:
Nee want ze kwamen nog niet langs de paspoortcontrole aangezien die vlucht nog niet gingquote:Op dinsdag 29 juni 2010 11:19 schreef jaco het volgende:
[..]
Heb je wel kunnen bekijken welke vreettenten er open zijn zo laat s'nachts ?
Nee, op Schiphol zeiden ze dat teletekst het een beetje onduidelijk heeft gedaan tegen degene die we wegbrachten, ze zeiden dat er normaal gesproken bij vertrek op een andere dag Zie762 (wat er nu wel eindelijk staat) of *Wordt 04:25 30/6 had moeten staan, aangezien gewoon *wordt ... geldt bij vertragingen op dezelfde dag. Of zo iets wat ik van ze ongelukkige vakantiegangers begreepquote:Op dinsdag 29 juni 2010 11:29 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Eigen schuld. Als hij verder had gekeken dan zijn neus lang was dan had hij het vanacht al kunnen zien dat het vliegtuig niet eerder vertrok maar met een dikke vertraging. Er staat niet voor niets een * achter die vlucht. Dat betekend dat er nadere uitleg te vinden is op teletekst.
quote:Op zondag 27 juni 2010 21:53 schreef buzz1291 het volgende:
Dan stuur je die ene koffer toch gewoon met UPC terug in een zee container. Ben je in ieder geval veel goedkoper uit dan iedere keer dat overgewicht te betalen.
Reminder voor buzz1291quote:Op maandag 28 juni 2010 08:45 schreef EddyAlbena het volgende:
[..]
Heb jij daar ervaring mee?
Als ik particulier iets wil verzenden met UPS krijg ik op dit moment een kostenschatting van 500CAD, is mij iets teveel. Met Canadian Post is het al minder, 150CAD. TOch heb ik meer vertrouwen in UPS en volgens mij moet het ook goedkoper kunnen dan die 500.
Hoe verliep de tweede poging nou ? En wat meldde je kennis over de vreettenten ?quote:Op dinsdag 29 juni 2010 23:53 schreef Charie het volgende:
Zometeen in de herkansing!
Aangezien het nu wel heel erg vroeg is smst hij me of vreettenten open zijn, is dat probleem voor mij binnenkort ook opgelost
Uiteindelijk had hij nog 4 uur vertraging en vertrok rond 8:30. Was wel al om 02:30 aanwezig. Uiteindelijk dus 26 uur vertraging gehad. Er was een vreettent gewoon 24/7 open in de maanden jun/jul/aug in hal 1 achter de paspoortcontrole, zo'n lopend ding waar je zelf dingen moet pakken, vlakbij de zwartglinsterendevloer met fontijn, smste hij. Komt mensen die vaak reizen hier misschien wel bekend voor, en daarnaast was Starbucks ook open Dus t valt wel mee in de zomermaanden als ik het zo mag begrijpenquote:Op donderdag 1 juli 2010 00:39 schreef jaco het volgende:
[..]
Hoe verliep de tweede poging nou ? En wat meldde je kennis over de vreettenten ?
Wat was nou de reden van die vertraging? Transavia had natuurlijk zijn vliegtuig weer voor veel geld op het laatste moment verhuurd. Dit brengt meer geld op dan dat het compenseren van hun eigen passagiers kost na zo'n vertraging.quote:Op donderdag 1 juli 2010 00:54 schreef Charie het volgende:
[..]
Uiteindelijk had hij nog 4 uur vertraging en vertrok rond 8:30. Was wel al om 02:30 aanwezig. Uiteindelijk dus 26 uur vertraging gehad. Er was een vreettent gewoon 24/7 open in de maanden jun/jul/aug in hal 1 achter de paspoortcontrole, zo'n lopend ding waar je zelf dingen moet pakken, vlakbij de zwartglinsterendevloer met fontijn, smste hij. Komt mensen die vaak reizen hier misschien wel bekend voor, en daarnaast was Starbucks ook open Dus t valt wel mee in de zomermaanden als ik het zo mag begrijpen
Ah oke, dat toestel kwam dus uit Griekenland.quote:Op donderdag 1 juli 2010 07:47 schreef Thetallguy het volgende:
Er was ook een staking op enkele Griekse luchthavens.
Waar moet je overstappen ? De overstap tijd verschilt sterk per luchthaven en of je van het domestic naar het international gedeelte moet.quote:Op donderdag 1 juli 2010 11:28 schreef xminator het volgende:
Heb maar 1 uur de tijd om over te stappen met 30 minuten vertraging zou dat niet lukken denk?
Rome, Alitalia.quote:Op donderdag 1 juli 2010 11:34 schreef jaco het volgende:
[..]
Waar moet je overstappen ? De overstap tijd verschilt sterk per luchthaven en of je van het domestic naar het international gedeelte moet.
Inderdaad, hij moest terugkomen uit Griekenland, maar kwam maar niet door die stakingen. Vandaar dus.quote:Op donderdag 1 juli 2010 07:58 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Ah oke, dat toestel kwam dus uit Griekenland.
da's mooi voor jouquote:Op zaterdag 3 juli 2010 13:34 schreef rubje het volgende:
ik ben altijd vebaast dat jullie schijnbaar tegen zoveel pech aanlopen want ik heb het nog nooit meegemaakt.
zeker vaak met die ryan air= budget reizen?
Volgens mij heeft het niet eens zoveel met een budget reis of niet te maken. Ik heb met veel verschillende maatschappijen gevlogen, van goedkoop tot duur, en overal kom je wel eens problemen tegen.quote:Op zaterdag 3 juli 2010 13:34 schreef rubje het volgende:
ik ben altijd vebaast dat jullie schijnbaar tegen zoveel pech aanlopen want ik heb het nog nooit meegemaakt.
zeker vaak met die ryan air= budget reizen?
Juist met de point to point low cost airlines vallen de vertragingen wel mee, over het algemeen gezien. Je loopt de meeste kans op vertragingen op vluchten van dezelfde maatschappij met een overstap, zeker met de zogenoemde feeder vluchten uit de rest van Europa.quote:Op zaterdag 3 juli 2010 13:34 schreef rubje het volgende:
ik ben altijd vebaast dat jullie schijnbaar tegen zoveel pech aanlopen want ik heb het nog nooit meegemaakt.
zeker vaak met die ryan air= budget reizen?
Hangt van de maatschappij af. Als je met KLM vliegt zou het zomaar kunnen. Is het met een maatschappij met 1 vlucht per dag waarschijnlijk niet.quote:Op maandag 5 juli 2010 10:17 schreef WimTol het volgende:
Weet iemand hoe laat incheck-balies op Schiphol open gaan? Zou ik om bijvoorbeeld 15:00 al kunnen inchecken voor een vlucht van 21:00?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |