abonnement Unibet Coolblue
pi_80688284
Deel 13.
Nee niet over die zoemende beestjes, maar over het vliegtuig als vervoermiddel

Als vervolg op:
Lange vliegreizen en
[Centraal] Vragen over vliegen
[Centraal] Vragen over vliegen #2
[Centraal] Vragen over vliegen #3
[Centraal] Vragen over vliegen! Deel #4
Vragen over vliegen Deel #5 (e-tickets, bagage etc.)
Vragen over Vliegen #6 (e-tickets, bagage, belasting etc.)
Vragen over vliegen #7 (e-tickets, bagage, belasting etc)
Vragen over vliegen #8 (e-tickets, bagage, belasting etc)
Vragen over vliegen deel 9 (tickets, bagage, etc)
Vragen over vliegen #10 (e-tickets, bagage, belasting etc)
Vragen over vliegen #11 (e-tickets, bagage, belasting etc)
Vragen over vliegen #12 (e-tickets, bagage, belasting etc)

kun je hier al je vragen kwijt over het vervoer door de lucht. Hoe werkt zo\\\'n e-ticket, waar kan ik vluchtinfo vinden, heeft een 777-200 van KLM nou wel of geen IFE en zitten die stoelen van BA nou lekkerder dan die van Singapore Airlines?

En hoe krijg je nou een goede plek in het vliegtuig? En hoe lukt het het best om te slapen in het vliegtuig?

Bediscussieer het allemaal hier

Veelgestelde vragen

Waar is de beste plek in het vliegtuig?
Dat is erg persoonlijk, beenruimte, aan het raam, niemand achter je of niemand voor je ? Maar www.seatguru.com helpt je een beetje op weg.

Hoe weet ik hoe vol het vliegtuig zit?

Kijk op www.seatcounter.com.

Hoe werkt een e-ticket?
Print het uit, neem je paspoort mee naar het vliegtuig en volg de instructies die je van de luchtvaartmaatschappij krijgt

Hoeveel (hand-)bagage mag ik meenemen?
Dat staat aangegeven in de voorwaarden bij het boeken bij de luchtvaartmaatschappij. Sommige luchthavens zoals veel Engelse beperken het aantal stuks handbagage tot 1

Welke voornaam vul ik in bij het boeken van een ticket?
Altijd de eerste volledige voornaam als in je paspoort.

Mag m'n koffer op slot?
Ja, maar niet naar de VS. Daarvoor kun je een speciaal TSA slot kopen.

Hoe kom ik aan een visum?
Kijk op www.wijsopreis.nl voor visuminformatie

Hoe werkt het visum voor de VS?

Kijk op deze website en http://esta.cbp.dhs.gov/esta/esta.html

Waarom zijn enkele reizen duurder dan retourtickets?
Enkele reizen worden verkocht voor de zakelijke markt

Waarom is een ticket van KLM vanaf Dusseldorf goedkoper dan vanaf Amsterdam voor dezelfde vlucht?

Dat is vanwege de concurrentie. Daar profiteer je hier ook van als je met BA of Lufthansa vliegt.

Kan ik een vlucht via Amsterdam boeken en dan pas daar opstappen?
Nee, als je een deel van een als 1 geheel geboekte reis niet maakt, dan is je ticket niet meer geldig. Dit geldt dus niet voor bijna alle low-cost maatschappijen waar je reis bestaat uit losse enkele reizen.

Nog meer weten?
Kijk naar The Secret Life of Airports op BBC4 => http://www.bbc.co.uk/programmes/b00lbnkh

Let nog wel op deze centrale topics:
  • Mocht je specifieke vragen hebben over vliegangst, kijk dan in: Vliegangst? Wat doe jij er tegen? (deel 2)
  • of over pijn in je oren : Last van de oren met vliegen?
  • Wil je de beste deal voor vliegtickets, stel je vraag dan in: Het grote -Hoe kom ik goedkoop van A naar B- topic #19
  • En kom je een ongelooflijke aanbieding of nieuwtje tegen, post die dan in: [TRV] Nieuws en aanbiedingen

    tvp's en offtopic reacties vliegen het topic uit zonder te vragen
  • pi_80726251
    Hoe zit het eigenlijk met een annuleringsverzekering als ik rechtstreeks bij Emirates boek?

    Ik zag hetzelfde ticket bij een Duits reisbureau (www.ticketpoint.de) nog een stuk goedkoper, maar dan kon ik wel een losse annuleringsverzekering erbij nemen..

    Wat is slim om te doen.. die 30 euro p.p extra te betalen bij dat reisbureau, of rechtstreeks bij Emirates te boeken?
      Moderator maandag 26 april 2010 @ 13:54:49 #3
    45833 crew  Fogel
    pi_80726415
    Mijn ervaring is dat direct boeken bij de luchtvaartmaatschappij altijd het handigste is. Als je je ticket wil veranderen/annuleren heb je dan tenminste niet te maken met een extra communicatiekanaal (en reisbureaus vragen meestal ook geld voor de "service" van dingen die je ook makkelijk zelf had kunnen doen direct met de airline).
    I'm surrounded by morons!
    TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
    TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
    TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
    pi_80727140
    Ja zelf was ik ook van plan om bij Emirates zelf te gaan boeken, maar het reisbureau is p.p. ongeveer 40 euro goedkoper.. Maarrr.. wanneer je wilt gaan afrekenen, komt er dan nog 30 bij (voor annuleringen etc)..

    Of komen er bij Emirates ook nog extra kosten bij?
    pi_80736457
    Ik denk dat je het beste even op de site van Emirates zelf kunt kijken wat de condities zijn..

    Kijk eens even hier bijvoorbeeld:

    http://www.emirates.com/n(...)Category=193389#faq4
      maandag 26 april 2010 @ 21:16:36 #6
    64459 ozzietukker
    no worries mate
    pi_80742450
    quote:
    Op zondag 25 april 2010 10:35 schreef DutchTrain het volgende:
    Filmen en fotograferen op luchthavens is ook verboden, tenzij je er toestemming voor hebt. Op Schiphol staat dat bijvoorbeeld al op de deuren aangegeven.
    Bij de security is fotograferen natuurlijk ook verboden.
    Filmen en fotograferen voor eigen gebruik op luchthavens zal niet iets zijn waar je over aangesproken zult worden, en dat is ook niet het idee achter een dergelijk verbod lijkt me zo.
    Sterker nog, zelfs fotograferen bij de beveiliging is niet altijd verboden, zeker niet in de Verenigde Staten. Je mag dan alleen geen hinder opleveren.
    Maar voor de leek is het filmen van de beveiliging niet interessant, althans, ik kan niet iets bedenken wat je daar vast zou willen leggen behalve de lange rijen.....

    Er zijn natuurlijk uitzonderingen, in Griekenland zijn ze niet zo happig op het fotograferen omdat je officieel geen foto's van militaire objecten mag maken, en veel luchthavens doen dienst als militair en civiel vliegveld.
    Op Schiphol mag je absoluut voor eigen gebruik foto en videoopnamen maken. (Artikel 14).

    http://www.schiphol.nl/Reizigers/OpSchiphol/Schipholregels.htm

    [ Bericht 20% gewijzigd door ozzietukker op 26-04-2010 21:22:06 ]
    RTFM
    Zo niet? Dan toch!
    Nawie, just Nawie!
    TWENTE KAMPIOEN.
    pi_80743080
    Inderdaad
    quote:
    Maken van foto- video- en filmopnamen
    1. Het is binnen het luchthavengebied zonder de voorafgaande schriftelijke toestemming van de exploitant niet toegestaan foto-, video- en filmopnamen te maken, anders dan ten behoeve van strikt eigen gebruik.
    2. Aan de toestemming in het vorige lid genoemd kunnen door de exploitant nadere eisen worden gesteld.
    Het zal echter wel opvallen als je er met een professionele camera komt, maar bijzonder dat het niet geheel verboden (meer) is.
    pi_80743163
    Weet iemand eigenlijk wat ze op de Britse luchthavens tegenwoordig onderzoeken, als ze je vragen om je mobiele telefoon te laten zien, je het ding moet aanzetten en er iemand een apparaat met een watje overheenhaalt en vervolgens zegt dat alles in orde is
    pi_80743893
    Check op explosieven en/of drugs Alleen op elektronica meestal, mijn iPod wil er ook nog wel eens doorheen gaan.
    2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
    pi_80744063
    Even vraag over beenruimte in de economy class van KLM.

    Deze zomer ga ik voor het eerst vliegen en ik weet dat niet erg ruim word met 31 inch pitch en mijn lengte van 1.95m.
    Voor de heen vlucht met de MD-11 stoelen op rij 37 gereserveerd omdat stoelen wat gedraaid staat en daardoor meer beenruimte schijn te hebben.(SeatGuru)

    Op de terug vlucht vlieg ik met een 747 en word dan gewoon economy plek.

    Vraag mij alleen af of het gewoon krap is met mijn lengte of niet te doen is?

    Anders word het toch proberen stoel bij nooduitgang te reserveren voor 50 euro extra en geen uitzicht naar buiten, alleen die zijn snel weg en als je op vakantie bent moet je net precies dan op internet kunnen.
    Kan ook nog stoel in economy comfort, alleen word dan stuk duurder omdat we met ze 4e zijn en bewaar liever het geld voor de vakantie zelf.
    ............................
      Moderator maandag 26 april 2010 @ 21:50:26 #11
    45833 crew  Fogel
    pi_80744085
    In 1996 moest je in Atlanta al je mobiele telefoon en laptop aanzetten en op een paar knoppen drukken om te laten zien dat het een echte, werkende, telefoon/laptop was. Redenatie zal vast zijn dat als het werkt dat er dan geen plek meer is voor explosieven/drugs?
    I'm surrounded by morons!
    TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
    TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
    TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
    pi_80744468
    quote:
    Op maandag 26 april 2010 21:50 schreef sander89 het volgende:
    Op de terug vlucht vlieg ik met een 747 en word dan gewoon economy plek.

    Vraag mij alleen af of het gewoon krap is met mijn lengte of niet te doen is?

    Anders word het toch proberen stoel bij nooduitgang te reserveren voor 50 euro extra en geen uitzicht naar buiten, alleen die zijn snel weg en als je op vakantie bent moet je net precies dan op internet kunnen.
    Kan ook nog stoel in economy comfort, alleen word dan stuk duurder omdat we met ze 4e zijn en bewaar liever het geld voor de vakantie zelf.
    Waar vlieg je naartoe? Op een vlucht langer dan 7 uur / nachtvlucht kan het wel prettig zijn om iets meer ruimte te hebben dan de standaard KLM sardineklasse.
    Als je het niet erg vindt dat er veel mensen langs lopen, kies dan voor de allerlaatste rij; daar wil bijna niemand in de buurt zitten omdat het wordt afgeraden door sites als seatguru, maar je kan wel lekker je stoel helemaal naar achter zetten, zonder dat iemand met z'n knieën in je rug zit
    Niet doen als je snel luchtziek wordt overigens (ook weer afhankelijk van je route) want het is geen fijne plek in turbulent weer.
    pi_80744548
    quote:
    Op maandag 26 april 2010 21:50 schreef Fogel het volgende:
    In 1996 moest je in Atlanta al je mobiele telefoon en laptop aanzetten en op een paar knoppen drukken om te laten zien dat het een echte, werkende, telefoon/laptop was. Redenatie zal vast zijn dat als het werkt dat er dan geen plek meer is voor explosieven/drugs?
    Dat had ik al wel eerder meegemaakt, maar nog niet met iemand met handschoenen aan en een vreemd apparaat.
    pi_80753033
    Deze vraag is deels air travel gerelateerd dus daarom hier. Voor het boeken van een auto wordt vaak een vluchtnummer gevraagd. Betekent dit dat de verhuurder bij eventuele vertragingen bij avondvluchten wacht op het vliegtuig als er nog huurders komen?
      Moderator dinsdag 27 april 2010 @ 07:42:03 #15
    45833 crew  Fogel
    pi_80754345
    Nee, de verhuurder gaat gewoon op hun normale tijdstip dicht.
    I'm surrounded by morons!
    TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
    TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
    TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
    pi_80754386
    quote:
    Op dinsdag 27 april 2010 07:42 schreef Fogel het volgende:
    Nee, de verhuurder gaat gewoon op hun normale tijdstip dicht.
    Mmm, wat is dan het nut van het opgeven van je vluchtnummer? Zeker commerciële doeleinden.
      Moderator dinsdag 27 april 2010 @ 07:51:26 #17
    45833 crew  Fogel
    pi_80754421
    quote:
    Op dinsdag 27 april 2010 07:47 schreef MCH het volgende:

    [..]

    Mmm, wat is dan het nut van het opgeven van je vluchtnummer? Zeker commerciële doeleinden.
    Als je grote vertraging hebt of je vlucht is geannuleerd dan kunnen ze de auto nog aan iemand anders verhuren ipv op een no-show te wachten. Daarnaast kunnen ze ook de drukte inschatten, als er tussen bv 1200 en 1400 maar drie vluchten aankomen kunnen de werknemers lekker ruim gaan lunchen zonder dat er klanten langer moet wachten.
    I'm surrounded by morons!
    TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
    TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
    TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
    pi_80754877
    Ik wil over twee weken naar NY. Mijn paspoort is nog tot juni volgend jaar geldig. Gaat dit een probleem opleveren? (er zit dus geen vingerafdruk en chip e.d. in)
    pi_80754975
    quote:
    Op maandag 26 april 2010 21:50 schreef Fogel het volgende:
    In 1996 moest je in Atlanta al je mobiele telefoon en laptop aanzetten en op een paar knoppen drukken om te laten zien dat het een echte, werkende, telefoon/laptop was. Redenatie zal vast zijn dat als het werkt dat er dan geen plek meer is voor explosieven/drugs?
    Yep, in Tel Aviv moest ik met mijn fototoestel een foto maken om te laten zien dat het geen gun was
    Honey ! Take me drunk, i am home !
    pi_80756179
    quote:
    Op dinsdag 27 april 2010 08:28 schreef kikoooooo het volgende:
    Ik wil over twee weken naar NY. Mijn paspoort is nog tot juni volgend jaar geldig. Gaat dit een probleem opleveren? (er zit dus geen vingerafdruk en chip e.d. in)
    Laat maar. Heb al ff zitten zoeken (was een beetje haast bij vanochtend)
    pi_80773773
    quote:
    Op maandag 26 april 2010 21:29 schreef DutchTrain het volgende:
    Inderdaad
    [..]

    Het zal echter wel opvallen als je er met een professionele camera komt, maar bijzonder dat het niet geheel verboden (meer) is.
    Ik heb weleens een professionele HDR camera neergeplant compleet met groot statief. Geen gezeik gehad. Was wel voor de douane.

    [ Bericht 0% gewijzigd door Kankerkachelsverkopert op 27-04-2010 17:40:42 ]
      dinsdag 27 april 2010 @ 21:06:29 #22
    64459 ozzietukker
    no worries mate
    pi_80781885
    quote:
    Op maandag 26 april 2010 21:58 schreef DutchTrain het volgende:

    [..]

    Waar vlieg je naartoe? Op een vlucht langer dan 7 uur / nachtvlucht kan het wel prettig zijn om iets meer ruimte te hebben dan de standaard KLM sardineklasse.
    Als je het niet erg vindt dat er veel mensen langs lopen, kies dan voor de allerlaatste rij; daar wil bijna niemand in de buurt zitten omdat het wordt afgeraden door sites als seatguru, maar je kan wel lekker je stoel helemaal naar achter zetten, zonder dat iemand met z'n knieën in je rug zit
    Niet doen als je snel luchtziek wordt overigens (ook weer afhankelijk van je route) want het is geen fijne plek in turbulent weer.
    Vergeet niet dat bij de meeste maatschappijen de stoelen niet helemaal naar achteren kunnen, en ik kan uit eigen ervaring mededelen dat de 747(-combi) toestellen van de KLM op de laatste rijen beperkte mogelijkheid hebben om naar achteren te gaan. Maar goed, mij hoor je niet klagen aangezien ik daar maar 30 minuten op heb gezeten en toen naar de business klasse mocht, ik moet er niet aan denken dat een lange vlucht vol te moeten houden.
    RTFM
    Zo niet? Dan toch!
    Nawie, just Nawie!
    TWENTE KAMPIOEN.
      dinsdag 27 april 2010 @ 21:14:56 #23
    64459 ozzietukker
    no worries mate
    pi_80782285
    quote:
    Op maandag 26 april 2010 21:31 schreef DutchTrain het volgende:
    Weet iemand eigenlijk wat ze op de Britse luchthavens tegenwoordig onderzoeken, als ze je vragen om je mobiele telefoon te laten zien, je het ding moet aanzetten en er iemand een apparaat met een watje overheenhaalt en vervolgens zegt dat alles in orde is
    Ze doen een poging om met technische hulpmiddelen te bepalen of er bepaalde sporen worden aangetroffen welke kunnen worden gebruikt bij het vervaardigen van exposieven. (Dus ook als je een 'bom' in elkaar heb lopen knutselen die met de telefoon of ander electronisch apparaat moet worden geactiveerd zullen stoffen daarop aangetroffen worden omdat de sporen van het vervaardigen van de 'bom' via de handen dan op de telefoon terecht kan komen, naast natuurlijk dat het electronische apparaat zelf de bom zou kunnen zijn).

    Ik zeg een poging tot, want wat ik heb gezien van de kwaliteit van de test en de gebruikte programma's betwijfel ik of deze test echt serieus is of meer een windowdressingmaatregel waar de Britten wel vaker last van hebben.
    Laat ik het zo zeggen, deze gebruikte hulpmiddelen hebben een hoge onbetrouwbaarheid, en in de UK wordt na 1 swab bepaald of iets veilig is of niet, terwijl dat absoluut niet mogelijk is! (Maar goed, het is een requirement dat ze een X percentage met de swab afnemen om de bureaucraten gelukkig te houden, net zoals soms de schoenen apart moeten worden gescand).
    RTFM
    Zo niet? Dan toch!
    Nawie, just Nawie!
    TWENTE KAMPIOEN.
    pi_80784383
    quote:
    Op dinsdag 27 april 2010 07:51 schreef Fogel het volgende:

    [..]

    Als je grote vertraging hebt of je vlucht is geannuleerd dan kunnen ze de auto nog aan iemand anders verhuren ipv op een no-show te wachten. Daarnaast kunnen ze ook de drukte inschatten, als er tussen bv 1200 en 1400 maar drie vluchten aankomen kunnen de werknemers lekker ruim gaan lunchen zonder dat er klanten langer moet wachten.
    Slim!
    pi_80805169
    De prijzen die ik zie bij Emirates wanneer ik wil gaan boeken, zijn dit eindprijzen?? Of komen hier nog boekingskosten e.d. bij..

    Wilde bij budgetair boeken, maar toen kwamen er nog een hoop leuke extraatjes bij..
    pi_80805235
    Gewoon altijd overal een boeking maken totdat je bij de betaalpagina zelf komt, op dat moment zie je vanzelf wat de uiteindelijke prijs is. Of er nou 'dossierkosten' of 'airline reservation fees' door Budgetair worden gerekend of niet.
    2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
      donderdag 29 april 2010 @ 14:21:19 #27
    3394 Coelho
    BigGreenEgg
    pi_80842168
    Ik was een van de vele "slachtoffers" die niet naar huis kon vanaf het vakantieadres vanwege de aswolk en het daarop volgende vliegverbod. Nu lees ik op verschillende plaatsen dat ik recht heb op compensatie van mijn vliegticket.

    Geldt deze compensatie ook als je dagen later naar huis gevlogen bent, met andere woorden is dit eenzelfde regeling als met bijvoorbeeld een NS trajectkaart: je bent van A naar B gegaan, maar de trein had meer dan X vertraging. Je bent dan toch vervoerd wordt tegelijkertijd voor (een deel van) de reis gecompenseerd. Of gaat het hier alleen om compensatie als je er voor kiest niet meer te vliegen/om te boeken?
      Moderator donderdag 29 april 2010 @ 14:25:47 #28
    45833 crew  Fogel
    pi_80842322
    Ligt eraan welke maatschappij je gevlogen hebt, ze hebben allemaal verschillende regels mbt vergoedingen.
    I'm surrounded by morons!
    TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
    TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
    TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
      donderdag 29 april 2010 @ 14:29:40 #29
    3394 Coelho
    BigGreenEgg
    pi_80842448
    quote:
    Op donderdag 29 april 2010 14:25 schreef Fogel het volgende:
    Ligt eraan welke maatschappij je gevlogen hebt, ze hebben allemaal verschillende regels mbt vergoedingen.
    Transavia, maar geboekt via Neckermann. Ik dacht dat het hier om Europese wetgeving ging ipv maatschappij afhankelijke regelgeving?
    pi_80842468
    Je hebt uiteindelijk gebruik gemaakt van hetzelfde ticket toch? Dus geen recht op enige vorm van vergoeding daarop.

    Wel zou je afhankelijk van de airline nog een claim indienen voor hotel/maaltijden etc.
    2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
      Moderator donderdag 29 april 2010 @ 14:33:55 #31
    45833 crew  Fogel
    pi_80842588
    De interpretering van de wetgeving verschilt nogal per maatschappij.
    Sommigen bieden alleen de mogelijkheid tot gratis omboeken of geld terug aan, waar andere ook overnachtingen voeding vergoeden.
    Zoals ik jou begrijp heb je je retourticket een paar dagen later dan geplanned gebruikt, en daarmee vervalt in ieder geval de mogelijkheid geld terug krijgen voor je ticket, want die heb je immers gebruikt. Wat je nu achteraf van Transavia zou kunnen krijgen als redelijke vergoeding tov voeding en overnachting, kan thetallguy vast beter op antwoorden

    -edit- ttg reageerde al terwijl ik aan het posten was
    I'm surrounded by morons!
    TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
    TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
    TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
      Moderator donderdag 29 april 2010 @ 14:34:59 #32
    45833 crew  Fogel
    pi_80842634
    Misschien kan je wat via je reisverzekering terugkrijgen? Mijn ouders hebben een claim ingediend.
    I'm surrounded by morons!
    TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
    TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
    TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
    pi_80842648
    Als je via Neckermann geboekt hebt moet je hiervoor eerst bij Neckermann aankloppen
    2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
      donderdag 29 april 2010 @ 15:33:28 #34
    3394 Coelho
    BigGreenEgg
    pi_80844767
    Mail naar Neckermann is de deur uit.

    Het was me alleen niet duidelijk of er nog van compensatie sprake zou zijn ondanks het feit dat ik het retourticket later nog gebruikt heb (zoals de NS het dus uitlegt). Voor verblijfskosten e.d. heb ik contact opgenomen met Neckermann.
      Moderator donderdag 29 april 2010 @ 20:03:47 #35
    45833 crew  Fogel
    pi_80853701
    Begrijp ik het goed dat ik als silver member op alle KLM vluchten 1 stuk extra check-in baggage mee mag nemen volgens de nieuwe baggageregels? http://www.klm.com/travel(...)_allowance/index.htm
    Dus dat ik nu binnen Europa ipv de 20kg + 5kg voorheen nu 2 koffers van 23 kg mee mag slepen? En als ik naar de VS vlieg mag ik 3 koffers van ieder 23 kg meenemen?
    I'm surrounded by morons!
    TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
    TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
    TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
      vrijdag 30 april 2010 @ 15:53:39 #36
    16918 flipsen
    Argentinie-specialist!
    pi_80875358
    Even een snel vraagje, geen zin om zelf te gaan zoeken als hier vast mensen zijn die het weten: als ik van Santiago de Chile naar de Dominicaanse Republique wil vliegen (retour) hebben de meeste vluchten een overstap in Miami. Moet ik in dat geval beschikken over een visum voor de US of is het geen punt als je gewoon bij de transit-balie blijft wachten?
    Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
    pi_80876095
    Ik ben zelf vorig jaar over Atlanta naar Mexico gevlogen. Daarbij moesten we wel door de hele screening-ellende in de US. Voor zover ik me herinner was daar toen een transit-visum voor nodig. Die kon je toen ter plekke aanvragen. Maar als je het helemaal zeker wil weten zou ik even contact opnemen met de maatschappij. Hier ook nog wat info:
    http://travel.state.gov/visa/temp/types/types_4383.html
      vrijdag 30 april 2010 @ 16:58:08 #38
    16918 flipsen
    Argentinie-specialist!
    pi_80876823
    quote:
    How to Apply for a Transit Visa

    As part of the visa application process, an interview at the embassy consular section is required for visa applicants from age 14 through 79.
    Laat maar dus Ga niet eerst 2 uur vliegen naar Buenos Aires om de ambassade daar te bezoeken voor een fucking Transit-visum
    Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
    pi_80877274
    quote:
    Op vrijdag 30 april 2010 15:53 schreef flipsen het volgende:
    Even een snel vraagje, geen zin om zelf te gaan zoeken als hier vast mensen zijn die het weten: als ik van Santiago de Chile naar de Dominicaanse Republique wil vliegen (retour) hebben de meeste vluchten een overstap in Miami. Moet ik in dat geval beschikken over een visum voor de US of is het geen punt als je gewoon bij de transit-balie blijft wachten?
    Op sommige amerikaanse vliegvelden is er een aparte looproute voor International Transfers. Je hoeft dan niet door de Immigration kontrole. Je hoeft ook je bagage dan niet op te halen van de band en je hebt geen visum nodig.

    Meestal moet je echter wel door immigration, je koffer van de band halen, douane en opnieuw inchecken. Als je een Nederlander bent met een Nederlands paspoort dan val je echter onder het Visa Waiver Program. Bij de check-in of in het vliegtuig moet je vragen om een douane formulier en een I-94W formulier. Dit is een groen formulier en bij de vraag "address while in the united states" vul je in "TRANSIT".

    Ook moet je voor je vertrek online een ESTA invullen. Een hoop gedoe dus, maar je hoeft in ieder geval niet langs een consulaat om een visa aan te vragen.
      vrijdag 30 april 2010 @ 20:12:56 #40
    16918 flipsen
    Argentinie-specialist!
    pi_80881656
    quote:
    Op vrijdag 30 april 2010 17:17 schreef jaco het volgende:
    Ook moet je voor je vertrek online een ESTA invullen. Een hoop gedoe dus, maar je hoeft in ieder geval niet langs een consulaat om een visa aan te vragen.
    Ik niet nee, maar mijn Argentijnse vrouw wel
    Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
    pi_80895116
    wat Jaco zegt
    Nobody expects the Spanish Inquisition!
      zaterdag 1 mei 2010 @ 17:19:16 #42
    16918 flipsen
    Argentinie-specialist!
    pi_80906283
    quote:
    Op zaterdag 1 mei 2010 07:35 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
    wat Jaco zegt
    Wat ik boven jouw post zeg
    Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
    pi_81039117
    Ik wil een ticket direct bij Cathay Pacific boeken naar Hong Kong maar ik vroeg me af hoe het zit met de mogelijkheid tot annuleren. Op de faq lees ik dat een online ticket geannuleerd kan worden maar zie verder niet wat de voorwaarden zijn.
    http://www.cathaypacific.(...)urchase/changecancel
    pi_81039209
    quote:
    Op woensdag 5 mei 2010 02:05 schreef Arthur_Spooner het volgende:
    Ik wil een ticket direct bij Cathay Pacific boeken naar Hong Kong maar ik vroeg me af hoe het zit met de mogelijkheid tot annuleren. Op de faq lees ik dat een online ticket geannuleerd kan worden maar zie verder niet wat de voorwaarden zijn.
    http://www.cathaypacific.(...)urchase/changecancel
    Annuleren kan altijd, maar hoeveel je dan terugkrijgt van wat je betaald hebt, hangt af van wat voor soort ticket je koopt. Koop je een goedkoop ticket (zeg 600 euro voor dit traject) dan zul je niets kunnen wijzigen. Koop je een duurder ticket (zeg 1200 euro of meer) dan kun je voor een meerprijs wel wat wijzigen en met een bussiness ticket kun je nog veel meer wijzigen.

    Lees dus de ticketvoorwaarden van het ticket dat je gaat boeken; gewoon blijven doorklikken totdat je het ticket nog net niet gekocht hebt.

    [ Bericht 1% gewijzigd door DutchTrain op 05-05-2010 02:18:07 ]
      woensdag 5 mei 2010 @ 12:32:53 #45
    64459 ozzietukker
    no worries mate
    pi_81045702
    Ik weet niet voor wanneer je naar Hong Kong wilt vertrekken, maar gezien het vele aanbod van vluchten naar Hong Kong is een tarief nooit extreem hoog over het algemeen, als je wilt kunnen annuleren zit je sowieso in een duurderde ticketklasse, en kan je misschien beter afwachten totdat je zeker bent dat je kunt gaan.

    Mocht je geen goede tarieven naar Hong Kong vanaf Amsterdam vinden, kijk dan met vertrek van Duitse of Engelse luchthavens, er is op deze route zoveel aanbod dat de tarieven nooit extreem hoog zijn.
    RTFM
    Zo niet? Dan toch!
    Nawie, just Nawie!
    TWENTE KAMPIOEN.
    pi_81045850
    Iemand enig idee wat een upgrade van Econmy naar Economy Comfort kost bij KLM? Ik kan het nergens vinden. Of verschilt dat per vlucht?
      woensdag 5 mei 2010 @ 13:03:10 #47
    64459 ozzietukker
    no worries mate
    pi_81046780
    quote:
    Op woensdag 5 mei 2010 12:37 schreef kikoooooo het volgende:
    Iemand enig idee wat een upgrade van Econmy naar Economy Comfort kost bij KLM? Ik kan het nergens vinden. Of verschilt dat per vlucht?
    Dat verschilt per vlucht.

    http://www.klm.com/travel(...)my_comfort/index.htm

    Persoonlijk vind ik het niet waard, want hoewel de beenruimte bij KLM relatief beperkt is, vliegt KLM op mijn bestemmingen met nachtvluchten, en 'overleef' ik het altijd wel. Emergency Exit seats klinken leuk, maar zijn vooral vervelend dat je geen tas in de buurt kan hebben bij landen en opstijgen, en ook mensen die naar het toilet gaan lopen altijd tegen je benen aan.
    Voorin de 747-combi heb je wel wat meer ruimte en kan de stoel verder naar achter, maar dat kan degene die voor jouw zit ook.....
    RTFM
    Zo niet? Dan toch!
    Nawie, just Nawie!
    TWENTE KAMPIOEN.
    pi_81243495
    Vraagje over online inchecken.

    Bij KLM kan ik 24 uur vtv inchecken. Mijn vriendin heeft voor ons beiden geboekt. Moet ik nu 2x inchecken straks? Of gaat dat in 1x voor ons samen? (in 1 boeking?)
      Moderator maandag 10 mei 2010 @ 10:13:55 #49
    45833 crew  Fogel
    pi_81243641
    quote:
    Op maandag 10 mei 2010 10:07 schreef kikoooooo het volgende:
    Vraagje over online inchecken.

    Bij KLM kan ik 24 uur vtv inchecken. Mijn vriendin heeft voor ons beiden geboekt. Moet ik nu 2x inchecken straks? Of gaat dat in 1x voor ons samen? (in 1 boeking?)
    Je kan 30 uur vantevoren inchecken. Als je vriendin 1 boeking heeft gemaakt komen beide passagiers automatisch samen tevoorschijn. Als het twee verschillende boekingen zijn kan je die aan elkaar koppelen bij het inchecken.
    I'm surrounded by morons!
    TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
    TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
    TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
    pi_81243780
    quote:
    Op maandag 10 mei 2010 10:13 schreef Fogel het volgende:

    [..]

    Je kan 30 uur vantevoren inchecken. Als je vriendin 1 boeking heeft gemaakt komen beide passagiers automatisch samen tevoorschijn. Als het twee verschillende boekingen zijn kan je die aan elkaar koppelen bij het inchecken.
    Nee, vluchten naar de VS vanaf 24 uur, als ik het goed gelezen heb.

    Het is idd 1 boeking. Ik zit op seatguru goeie stoelen te azen, maar die zijn vast al bezet vanmiddag.
      Moderator maandag 10 mei 2010 @ 10:39:19 #51
    45833 crew  Fogel
    pi_81244327
    De VS is inderdaad 24u vantevoren (maar je had er niet bij staan dat je naar de VS ging ).
    De "extra goede stoelen" staan niet in economy, zolang je geen stoel hebt die bij seatguru als slecht gemerkt is maakt het allemaal niet zo veel uit waar je zit.
    I'm surrounded by morons!
    TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
    TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
    TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
    pi_81251089
    quote:
    Op woensdag 5 mei 2010 12:32 schreef ozzietukker het volgende:
    Ik weet niet voor wanneer je naar Hong Kong wilt vertrekken, maar gezien het vele aanbod van vluchten naar Hong Kong is een tarief nooit extreem hoog over het algemeen, als je wilt kunnen annuleren zit je sowieso in een duurderde ticketklasse, en kan je misschien beter afwachten totdat je zeker bent dat je kunt gaan.

    Mocht je geen goede tarieven naar Hong Kong vanaf Amsterdam vinden, kijk dan met vertrek van Duitse of Engelse luchthavens, er is op deze route zoveel aanbod dat de tarieven nooit extreem hoog zijn.
    Wij vliegen in juni naar Hong Kong voor 540 pp... met Emirates vanaf Dusseldorf.. dus best goedkoop
    pi_81260222
    Weet iemand welke toestellen KLM inzet voor haar vluchten naar Amerika (New York)? Kreeg in de bevestiging van Vliegtarieven.nl de melding dat er gevlogen gaat worden met een Boeing 767, maar volgens mij zijn die bij KLM al een poosje uit de roulatie.

    Iemand die hier meer over weet?
    pi_81260499
    777, of 747, volgens seatguru
    pi_81262123
    Thnx, kikooo. Geldt dat trouwens ook voor de vluchten die vanaf Brussel vertrekken?
      Moderator maandag 10 mei 2010 @ 19:38:07 #56
    45833 crew  Fogel
    pi_81265165
    KLM vliegt zover ik weet niet direct vanaf Brussel naar NYC maar moet je in Amsterdam overstappen. Op de route Brussel-Amsterdam vlieg je een Embraer 190.
    I'm surrounded by morons!
    TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
    TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
    TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
    pi_81265505
    Als je een 'KLM' vlucht hebt geboekt en hij wordt door een 767 gevlogen, dan wordt de vlucht door Delta uitgevoerd
    2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
      maandag 10 mei 2010 @ 21:45:20 #58
    267333 buzz1291
    Never a dull moment
    pi_81271905
    quote:
    Op maandag 10 mei 2010 19:44 schreef Thetallguy het volgende:
    Als je een 'KLM' vlucht hebt geboekt en hij wordt door een 767 gevlogen, dan wordt de vlucht door Delta uitgevoerd
    En dan zit je op van die hele smalle leren stoelen. En doordat de rugleuning vrij dik en hoog is geeft dat een behoorlijk krap gevoel. Maar toch vlieg ik wel graag met ze, want zij delen nog ouderwets upgrades uit. Overigens is die comfort class van KLM in hun 747's wel een verbetering, maar niet echt op de voorste rij. Want ondanks de meer beenruimte, zijn die stoelen door de vaste armleuningen gewoon een stuk smaller en is de traytable zo gammel als wat.
    2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
    pi_81408517
    quote:
    Op maandag 10 mei 2010 21:45 schreef buzz1291 het volgende:

    [..]

    En dan zit je op van die hele smalle leren stoelen. En doordat de rugleuning vrij dik en hoog is geeft dat een behoorlijk krap gevoel. Maar toch vlieg ik wel graag met ze, want zij delen nog ouderwets upgrades uit. Overigens is die comfort class van KLM in hun 747's wel een verbetering, maar niet echt op de voorste rij. Want ondanks de meer beenruimte, zijn die stoelen door de vaste armleuningen gewoon een stuk smaller en is de traytable zo gammel als wat.
    Dat klopt niet. De stoelen bij Delta in een 767 zijn ruimer dan de stoelen in een KLM 747.
      zaterdag 15 mei 2010 @ 12:14:14 #60
    93505 SaskiaR
    The sword of ice and fire
    pi_81452959
    Ik heb een vlucht met Easyjet geboekt, maar de heenvlucht heb ik niet genomen (ben op een andere manier gekomen). Nu wil ik wel de terugvlucht gebruiken; kan dat zomaar? Of vervalt de terugvlucht als je de heenvlucht niet neemt?
    Carpe diem, quam minimum credula postero.
    pi_81454440
    quote:
    Op maandag 26 april 2010 13:49 schreef Zonnestraaltje86 het volgende:
    Hoe zit het eigenlijk met een annuleringsverzekering als ik rechtstreeks bij
    Emirates boek?

    Ik zag hetzelfde ticket bij een Duits reisbureau (www.ticketpoint.de) nog een
    stuk goedkoper, maar dan kon ik wel een losse annuleringsverzekering erbij nemen..

    Wat is slim om te doen.. die 30 euro p.p extra te betalen bij dat reisbureau, of rechtstreeks
    bij Emirates te boeken?
    Wat bedoel je met " hoe zit het bij Emirates? "

    Ik heb goede ervaringen met Emirates en direct zaken doen met de maatschappij is altijd
    handiger want dan weet je tenminste zeker dat het voldaan is,waar bij een reisbureau je
    maar moet hopen dat men jouw bijdrage voldaan heeft.

    Waarom vlieg je met Emirates eigelijk?
    75 topics = FIN
      zaterdag 15 mei 2010 @ 13:36:06 #62
    64459 ozzietukker
    no worries mate
    pi_81455253
    quote:
    Op zaterdag 15 mei 2010 12:14 schreef SaskiaR het volgende:
    Ik heb een vlucht met Easyjet geboekt, maar de heenvlucht heb ik niet genomen (ben op een andere manier gekomen). Nu wil ik wel de terugvlucht gebruiken; kan dat zomaar? Of vervalt de terugvlucht als je de heenvlucht niet neemt?
    In tegenstelling tot de KLM kennen de budgetairliners zoals Easyjet en Ryanair geen retourvluchten en is elke vlucht die je boekt een apart contract.
    Bij Ryanair is dat helemaal duidelijk aangezien je voor elke vlucht per persoon ook credit card kosten moet betalen, wat dus duidelijk aangeeft dat elke vlucht voor elke persoon een apart contract is.
    Maar ook Easyjet ziet elke vlucht als aparte vlucht, als je een bepaalde vlucht niet gemaakt hebt in een boeking kan je wel de andere vluchten nemen, het is ook niet voordeliger om een retourvlucht te boeken dan een enkele reis, aangezien de prijs per vlucht berekend wordt.
    RTFM
    Zo niet? Dan toch!
    Nawie, just Nawie!
    TWENTE KAMPIOEN.
    pi_81456108
    quote:
    Op zaterdag 15 mei 2010 12:14 schreef SaskiaR het volgende:
    Ik heb een vlucht met Easyjet geboekt, maar de heenvlucht heb ik niet genomen (ben op een andere manier gekomen). Nu wil ik wel de terugvlucht gebruiken; kan dat zomaar? Of vervalt de terugvlucht als je de heenvlucht niet neemt?
    Normaalgesproken vervalt de retourvlucht inderdaad als je de heenvlucht niet neemt. Echter, bij low cost carriers is het missen van de heenvlucht vaak geen probleem.

    Ik zou echter even met Easyjet bellen met deze vraag.
    pi_81456196
    quote:
    Op zaterdag 15 mei 2010 14:04 schreef jaco het volgende:

    [..]

    Normaalgesproken vervalt de retourvlucht inderdaad als je de heenvlucht niet neemt. Echter, bij low cost carriers is het missen van de heenvlucht vaak geen probleem.

    Ik zou echter even met Easyjet bellen met deze vraag.
    Of gewoon 't antwoord boven je lezen
      zaterdag 15 mei 2010 @ 16:51:37 #65
    267333 buzz1291
    Never a dull moment
    pi_81460743
    quote:
    Op vrijdag 14 mei 2010 10:01 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

    [..]

    Dat klopt niet. De stoelen bij Delta in een 767 zijn ruimer dan de stoelen in een KLM 747.
    Dat zeg ik toch ook helemaal niet? Ik vergelijk helemaal niet. Het is gewoon een persoonlijk gevoel dat je in een 767 van Delta krap zit.
    2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
    pi_81461442
    quote:
    Op zaterdag 15 mei 2010 16:51 schreef buzz1291 het volgende:

    [..]

    Dat zeg ik toch ook helemaal niet? Ik vergelijk helemaal niet. Het is gewoon een persoonlijk gevoel dat je in een 767 van Delta krap zit.
    quote:
    Op maandag 10 mei 2010 21:45 schreef buzz1291 het volgende:

    [..]

    En dan zit je op van die hele smalle leren stoelen.
    Je zegt dat ze smal zijn, maar dat zijn ze helemaal niet.
      zaterdag 15 mei 2010 @ 18:03:36 #67
    64459 ozzietukker
    no worries mate
    pi_81462865
    quote:
    Op zaterdag 15 mei 2010 17:19 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

    [..]


    [..]

    Je zegt dat ze smal zijn, maar dat zijn ze helemaal niet.
    Nah ja, vliegtuigstoelen zijn over het algemeen in economy classe niet al te riant in formaat. Wel is de 18 inch bij Delta meer dan de 17-17,5 inch van KLM. Daarnaast is ook de beenruimte beter.

    Ik zat prima in de 767 van Delta, ik had aan de raamkant dan ook 2 stoelen voor mezelf, wel kan ik begrijpen dat een 767 wat klein aanvoelt, het vliegtuig is immers gemaakt voor 2-3-2 opstelling en de ruimte is aanmerkelijk kleiner dan een 777 of 747.
    Wat wel een voordeel is, omdat er dan ook minder mensen meekunnen, zodat ik op de terugreis niet meekon en een extra nachtje mocht blijven (vrijwillig) en daar nog 600 dollar voor kreeg, meer dan het hele vliegticket mij gekost had...
    RTFM
    Zo niet? Dan toch!
    Nawie, just Nawie!
    TWENTE KAMPIOEN.
    pi_81467781
    Ik heb voor reisjes binnen Europa m'n tickets altijd bij Ryanair, Easyjet enz. zelf geboekt en niet via een of andere touroperator ofzo. Maar nu ga ik deze zomer naar de VS. Is het aan te raden om de tickets bij maatschappijen als Continental enzo zelf online te boeken of kun je het beter door een of ander reisbureau laten regelen? Sinds de aswolk en berichten over "compensatie als je reisorganisatie is aangesloten bij..." vraag ik me dat af.
    pi_81482128
    quote:
    Op zaterdag 15 mei 2010 20:35 schreef ShadyLane het volgende:
    Maar nu ga ik deze zomer naar de VS. Is het aan te raden om de tickets bij maatschappijen als Continental enzo zelf online te boeken of kun je het beter door een of ander reisbureau laten regelen?
    Ik raad je aan om deze zelf online te boeken.

    Een reisbureau biedt in het geval van een los ticket geen extra voordeel. Het voorbeeld dat je noemt in verband met de aswolk heeft betrekking op organisaties zoals Jan Doets en Kras Reizen die een vakantie deels of compleet (reis, verblijf, maaltijden, entertainment) verzorgen. Tijdens de aswolk stonden die voor de vraag of de extra hotel en maaltijd kosten van gestrande passagiers vergoed moesten worden.

    Als je alleen een ticket wilt, dan biedt een reisbureau alleen maar nadelen: de totale kosten zijn meestal hoger en voor wijzigingen moet je opnieuw kontakt opnemen met het reisbureau. Als je op een luchthaven staat en er loopt onverhoopt iets mis, dan is het handiger als je alleen met de luchtvaartmaatschappij te maken hebt.

    Ik gebruik ticketsites zoals expedia en cheaptickets om een indruk te krijgen welke maatschappijen een goede route en goede prijs bieden voor mijn gewenste data en bestemming. Vervolgens boek ik het ticket meestal direkt bij de maatschappij van mijn keuze.
    pi_81484212
    Dank! Je bevestigt wat ik al dacht, maar toch even wilde navragen omdat ik nul ervaring heb met het boeken van vluchten buiten Europa. Ik zal z.s.m. eens op zoek gaan .
    pi_81505044
    quote:
    Op maandag 10 mei 2010 13:49 schreef Zonnestraaltje86 het volgende:

    [..]

    Wij vliegen in juni naar Hong Kong voor 540 pp... met Emirates vanaf Dusseldorf.. dus best goedkoop
    Ik vorig jaar voor 511 gevlogen met Emirates naar Hong Kong. Geweldige maatschappij, lekker eten, vriendelijk personeel en hun ICE-service is echt geweldig. (Op de terugweg vooral, kregen we de nieuwe systemen). Alleen de wachttijd van 4 uur was killing, vooral omdat Dubai Airport verschrikkelijk saai is. HK Airport daarintegen.
      zondag 16 mei 2010 @ 23:19:21 #72
    128088 Masanga
    Hakuna matata!
    pi_81516167
    FYI

    AIRFRANCE from 12JUN10 to 30AUG10 begins Airbus A380 service on Paris CDG – London Heathrow route. Service operates 3 to 4 weekly for crew training. First class seating is not open for reservation.

    Schedules:

    CODE: SELECT ALL
    AF1980 CDG1005 – 1025LHR 388 167
    AF1981 LHR1250 – 1505CDG 388 167


    From 02JUL10 to 02AUG10, service operates on Day x234

    AF1980/1981 usually operates with Airbus A321

    Source: airlineroute.net

    A word of caution: An advisory on the Air France website states, "For internal or operating reasons, the carrier may change the type of aircraft without advance warning."
    When all things seem to end, the future still remains..
    pi_81516891
    http://airlineroute.net/2010/05/13/af-lhr-388/

    Volgens die site zouden er tickets aangeboden worden vanaf 3 euro retour. Wellicht iets voor iemand die heel graag een keer in de a380 wilt vliegen?
      Moderator maandag 17 mei 2010 @ 09:27:23 #74
    155227 crew  Guppy
    dus
    pi_81523888
    Hoe gaat dat eigenlijk als je vakantie in het water valt doordat er niet gevlogen wordt door de aswolk? Ben je dan gewoon fucked, of ben je nog recht op geld terug?
    [b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
    pi_81525677
    quote:
    Op maandag 17 mei 2010 09:27 schreef Guppyfriend het volgende:
    Hoe gaat dat eigenlijk als je vakantie in het water valt doordat er niet gevlogen wordt door de aswolk? Ben je dan gewoon fucked, of ben je nog recht op geld terug?
    Zolang je verzekerd bent is er niks aan het handje. (alleen een vakantie die in het water valt)
    Zelf ga ik as donderdag voor 10 dagen naar Tunesie. Ik hoop dat het doorgaat.

    Om 14.00 is er meer bekend. Blijft Schiphol langer dicht of wordt er alsnog gevolgen.
      Moderator maandag 17 mei 2010 @ 12:31:01 #76
    155227 crew  Guppy
    dus
    pi_81529522
    Welke verzekering zou je dan moeten hebben tegen aswolken?

    Een vakantie die in het water valt is niet zo erg, liever veilig dan anders. Maar als je dan wel je geld kwijt bent, is dat wel erg zuur.
    [b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
      maandag 17 mei 2010 @ 13:27:10 #77
    267333 buzz1291
    Never a dull moment
    pi_81531805
    quote:
    Op maandag 17 mei 2010 12:31 schreef Guppyfriend het volgende:
    Welke verzekering zou je dan moeten hebben tegen aswolken?

    Een vakantie die in het water valt is niet zo erg, liever veilig dan anders. Maar als je dan wel je geld kwijt bent, is dat wel erg zuur.
    Als het een package tour is zal die touroperator wel voor de kosten opdraaien. Is het een gewoon vliegticket, dan zal KLM er waarschijnlijk net zo soepel mee omgaan als dat ze dat de laatste keer deden. Bellen met KLM en geen gezeur, gewoon omboeken op de door jou gewenste heen en terugvlucht datum zonder bijkomende kosten. Wat wil je nog meer? En als je niet terug kunt vliegen... Tsja, ik weet nog wel een paar plekken op deze aardkloot waar ik het geen straf zou vinden wanneer ik door wat vulkaanas een paar dagen zou worden opgehouden op basis van gratis verblijf, maaltijden mogen ze dan wel houden.....
    2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
      Moderator maandag 17 mei 2010 @ 13:31:42 #78
    155227 crew  Guppy
    dus
    pi_81531983
    quote:
    Op maandag 17 mei 2010 13:27 schreef buzz1291 het volgende:

    [..]

    Als het een package tour is zal die touroperator wel voor de kosten opdraaien. Is het een gewoon vliegticket, dan zal KLM er waarschijnlijk net zo soepel mee omgaan als dat ze dat de laatste keer deden. Bellen met KLM en geen gezeur, gewoon omboeken op de door jou gewenste heen en terugvlucht datum zonder bijkomende kosten. Wat wil je nog meer? En als je niet terug kunt vliegen... Tsja, ik weet nog wel een paar plekken op deze aardkloot waar ik het geen straf zou vinden wanneer ik door wat vulkaanas een paar dagen zou worden opgehouden op basis van gratis verblijf, maaltijden mogen ze dan wel houden.....
    Het was puur hypothetisch gezien.

    Wat wij meestal doen is een pakketreis boeken bij expedia. Ik vroeg me dus af wat er dan zou gebeuren wanneer het niet door zou kunnen gaan. Bij wie moet je dan aankloppen? Zou je in dat geval dan toch een verzekering moeten hebben?
    [b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
      maandag 17 mei 2010 @ 20:14:29 #79
    128088 Masanga
    Hakuna matata!
    pi_81549905
    KLM is set to begin operations in Rwanda with plans to operate five flights a week between Amsterdam and Kigali, a top official has said.
    The Minister of Infrastructure in Rwanda, Vincent Karega, told a Cabinet meeting on Friday that the Dutch Airline would begin in the next three months.
    When all things seem to end, the future still remains..
    pi_81698975
    Vraagje m.b.t. EasyJet:

    Betekent dit:



    ... dat ik op beide vluchten (2 verschillende dagen) mijn koffer mag meenemen? Bij die koffer staat namelijk niet vermeld voor welke vlucht het is, dus je zou denken dat het voor de gehele reis is.
    Ohh, you touch my tralalala
    Mhh, my ding ding dong...
    Naamtopic.
    pi_81701557
    quote:
    Op donderdag 20 mei 2010 23:08 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:
    Vraagje m.b.t. EasyJet:

    Betekent dit:

    [ afbeelding ]

    ... dat ik op beide vluchten (2 verschillende dagen) mijn koffer mag meenemen? Bij die koffer staat namelijk niet vermeld voor welke vlucht het is, dus je zou denken dat het voor de gehele reis is.
    Correct
    pi_81706548
    quote:
    Op maandag 17 mei 2010 12:31 schreef Guppyfriend het volgende:
    Welke verzekering zou je dan moeten hebben tegen aswolken?

    Een vakantie die in het water valt is niet zo erg, liever veilig dan anders. Maar als je dan wel je geld kwijt bent, is dat wel erg zuur.
    Wij hebben de Aegon gepakt.. deze dekt ook de annulering door een aswolk..
    pi_81722459
    quote:
    Op vrijdag 21 mei 2010 00:05 schreef zeebeschuit het volgende:

    [..]

    Correct
    Ervaring mee?
    Ohh, you touch my tralalala
    Mhh, my ding ding dong...
    Naamtopic.
    pi_81724870
    easyJet bagage tarieven zijn afaik nog steeds ¤11/enkele reis. Dus als je 2 vluchten boekt en ¤22 moet betalen zou dat goed moeten zijn
    2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
    pi_81783089
    quote:
    Op zondag 16 mei 2010 20:42 schreef Zinedinho het volgende:

    [..]

    Ik vorig jaar voor 511 gevlogen met Emirates naar Hong Kong. Geweldige maatschappij, lekker eten, vriendelijk personeel en hun ICE-service is echt geweldig. (Op de terugweg vooral, kregen we de nieuwe systemen). Alleen de wachttijd van 4 uur was killing, vooral omdat Dubai Airport verschrikkelijk saai is. HK Airport daarintegen.
    ICE-service?
    pi_81784813
    Information, communication, entertainment. Alles op het schermpje in de stoel voor je dus
    2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
    pi_81824006
    quote:
    Op vrijdag 21 mei 2010 16:17 schreef Thetallguy het volgende:
    easyJet bagage tarieven zijn afaik nog steeds ¤11/enkele reis. Dus als je 2 vluchten boekt en ¤22 moet betalen zou dat goed moeten zijn
    OK, thanks
    Ohh, you touch my tralalala
    Mhh, my ding ding dong...
    Naamtopic.
    pi_81830781
    quote:
    Op maandag 10 mei 2010 19:44 schreef Thetallguy het volgende:
    Als je een 'KLM' vlucht hebt geboekt en hij wordt door een 767 gevlogen, dan wordt de vlucht door Delta uitgevoerd
    Potverdorie, geen personal entertainment dus...
      maandag 24 mei 2010 @ 19:33:23 #89
    64459 ozzietukker
    no worries mate
    pi_81840782
    quote:
    Op maandag 24 mei 2010 14:48 schreef Fargo het volgende:

    [..]

    Potverdorie, geen personal entertainment dus...
    Maar dat heb je in de 747-combi kist van de KL(e)M ook niet, en dan ik zit liever in een Delta kist dan die van KLM gezien 2-3-2 eigenlijk best wel een fijne opstelling is, nooit meer dan 1 persoon van het gangpad verwijderd!
    RTFM
    Zo niet? Dan toch!
    Nawie, just Nawie!
    TWENTE KAMPIOEN.
      maandag 24 mei 2010 @ 20:12:52 #90
    128088 Masanga
    Hakuna matata!
    pi_81842668
    quote:
    Op maandag 24 mei 2010 19:33 schreef ozzietukker het volgende:

    [..]

    Maar dat heb je in de 747-combi kist van de KL(e)M ook niet, en dan ik zit liever in een Delta kist dan die van KLM gezien 2-3-2 eigenlijk best wel een fijne opstelling is, nooit meer dan 1 persoon van het gangpad verwijderd!
    Over enkele weken vlieg ik weer met American Airlines tussen London Heathrow en JFK,NY. Op deze 777 is de configuratie in economy 2-5-2. Rampzalig als je het mij vraagt, en gelukkig maar 1 van de 7 vluchten uit het geheel. Zijn er wel meer airlines die met die configuratie vliegen?
    When all things seem to end, the future still remains..
      maandag 24 mei 2010 @ 20:38:17 #91
    64459 ozzietukker
    no worries mate
    pi_81843948
    quote:
    Op maandag 24 mei 2010 20:12 schreef Masanga het volgende:

    [..]

    Over enkele weken vlieg ik weer met American Airlines tussen London Heathrow en JFK,NY. Op deze 777 is de configuratie in economy 2-5-2. Rampzalig als je het mij vraagt, en gelukkig maar 1 van de 7 vluchten uit het geheel. Zijn er wel meer airlines die met die configuratie vliegen?
    Vroegâh United Airlines, maar die zijn er nu vanaf gestapt, en Saudi Arabian Airlines vliegen in de 777 met een 2-5-2 configuratie.
    Een dramatische opstelling, maar helaas kunnen KL(e)M en Emirates er ook wat van met de 3-4-3 opstelling in de 777, en hoewel Emirates eerder wel veel beenruimte had, brengen ze dit ook steeds meer terug.

    2-5-2 is wel een opstelling die het makkelijker maakt bij volle vluchten mensen die samen reizen ook naast elkaar te kunnen zetten, en het merendeel van de reizigers in de economy klasse reizen toch samen of in familievorm vermoed ik zo. Blijft het natuurlijk vervelend als je nou net in het midden van de 2-5-2 configuratie terecht komt, geen raam, en wel over 2 mensen heenklimmen om naar het toilet te gaan....
    RTFM
    Zo niet? Dan toch!
    Nawie, just Nawie!
    TWENTE KAMPIOEN.
    pi_81858765
    quote:
    Op maandag 24 mei 2010 14:48 schreef Fargo het volgende:

    [..]

    Potverdorie, geen personal entertainment dus...
    Delta heeft wel degelijk een IFE systeem in hun 764 vliegtuigen zitten. Bij KLM weet je zeker dat je er geen hebt als je in een 744 combi vliegt.

    [ Bericht 1% gewijzigd door Dirk-Kuijt op 25-05-2010 10:17:40 ]
      dinsdag 25 mei 2010 @ 10:11:26 #93
    229392 Lemans24
    dé ervaringsdeskundige
    pi_81860792
    quote:
    Op maandag 24 mei 2010 20:38 schreef ozzietukker het volgende:

    [..]

    Vroegâh United Airlines, maar die zijn er nu vanaf gestapt, en Saudi Arabian Airlines vliegen in de 777 met een 2-5-2 configuratie.
    Een dramatische opstelling, maar helaas kunnen KL(e)M en Emirates er ook wat van met de 3-4-3 opstelling in de 777, en hoewel Emirates eerder wel veel beenruimte had, brengen ze dit ook steeds meer terug.
    Ik meen me te herinneren dat de eerste keer dat ik ooit per vliegtuig vloog in 2000, ik in een 2-5-2 opstelling zat met Delta Airlines van Amsterdam naar Atlanta. Met z'n drieën, maar niemand aan het gangpad...
    pi_81864610
    quote:
    Op dinsdag 25 mei 2010 08:49 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

    [..]

    Delta heeft wel degelijk een IFE systeem in hun 764 vliegtuigen zitten. Bij KLM weet je zeker dat je er geen hebt als je in een 744 combi vliegt.
    Maar in de 767's van Delta ook?

    By the way, wat zijn nu de beste toestellen (economy klasse) om intercontinentaal mee te vliegen? Ik hoor heel goede verhalen over bijvoorbeeld Jet Airways over de service, beenruimte en entertainment bijvoorbeeld. Kloppen die verhalen? Iemand van jullie al ervaring hiermee?
    pi_81864830
    quote:
    Op dinsdag 25 mei 2010 12:01 schreef Fargo het volgende:

    [..]

    Maar in de 767's van Delta ook?

    By the way, wat zijn nu de beste toestellen (economy klasse) om intercontinentaal mee te vliegen? Ik hoor heel goede verhalen over bijvoorbeeld Jet Airways over de service, beenruimte en entertainment bijvoorbeeld. Kloppen die verhalen? Iemand van jullie al ervaring hiermee?
    Ja ook in de 764 van Delta.
    Even zoeken of ik een foto kan vinden.

    Edit:

      dinsdag 25 mei 2010 @ 12:12:26 #96
    128088 Masanga
    Hakuna matata!
    pi_81864952
    quote:
    Op dinsdag 25 mei 2010 12:01 schreef Fargo het volgende:

    [..]

    Maar in de 767's van Delta ook?

    By the way, wat zijn nu de beste toestellen (economy klasse) om intercontinentaal mee te vliegen? Ik hoor heel goede verhalen over bijvoorbeeld Jet Airways over de service, beenruimte en entertainment bijvoorbeeld. Kloppen die verhalen? Iemand van jullie al ervaring hiermee?
    Hoorde ik ook al veel, hoewel ik er persoonlijk nog geen ervaring mee heb.
    Alleszins (met de nodige veralgemening) Aziatische maatschappijen >> Europese/Amerikaanse maaatschappijen qua IFE, maaltijden, beenruimte, bediening en service in het algemeen.. Nadeel voor jullie is dat Jet Airways vnl uit Brussel vliegt. Misschien dat er wel iets verandert met de komst van de A380 bij verschillende Europese maatschappijen.
    When all things seem to end, the future still remains..
    pi_81868204
    quote:
    Op maandag 24 mei 2010 20:38 schreef ozzietukker het volgende:
    2-5-2 is wel een opstelling die het makkelijker maakt bij volle vluchten mensen die samen reizen ook naast elkaar te kunnen zetten, en het merendeel van de reizigers in de economy klasse reizen toch samen of in familievorm vermoed ik zo. Blijft het natuurlijk vervelend als je nou net in het midden van de 2-5-2 configuratie terecht komt, geen raam, en wel over 2 mensen heenklimmen om naar het toilet te gaan....
    In de 3-3-3 opstelling, moet iedereen met een raamplaats 2 mensen lastig vallen om naar het toilet te kunnen gaan. In een 2-5-2 opstelling, hoeft alleen de middelste stoelzitter twee medepassagiers lastig te vallen. Bovendien kan diegene kiezen tussen het linker of rechter gangpad, zodat hij een buurman die slaapt of die slecht ter been is, kan laten zitten.

    Gemeten in totale overlast is de 2-5-2 in feite efficienter.
      dinsdag 25 mei 2010 @ 22:58:26 #98
    64459 ozzietukker
    no worries mate
    pi_81899184
    quote:
    Op dinsdag 25 mei 2010 13:45 schreef jaco het volgende:

    [..]

    In de 3-3-3 opstelling, moet iedereen met een raamplaats 2 mensen lastig vallen om naar het toilet te kunnen gaan. In een 2-5-2 opstelling, hoeft alleen de middelste stoelzitter twee medepassagiers lastig te vallen. Bovendien kan diegene kiezen tussen het linker of rechter gangpad, zodat hij een buurman die slaapt of die slecht ter been is, kan laten zitten.

    Gemeten in totale overlast is de 2-5-2 in feite efficienter.
    En toch moet ik niet denken om in die middenplaats terecht te komen, dan kan het nog zo efficiënt zijn, het zou voor mij een reden zijn om nooit voor een maatschappij te kiezen. Dan liever 2-3-2 met Delta in de 767, want ondanks geen aanwezigheid van PTV bij Delta in de oudere 767 die over het algemeen ingezet worden op Amsterdam, is het wel lekker te overzien, daarnaast doet een IPOD wonderen.
    RTFM
    Zo niet? Dan toch!
    Nawie, just Nawie!
    TWENTE KAMPIOEN.
      dinsdag 25 mei 2010 @ 23:55:04 #99
    128088 Masanga
    Hakuna matata!
    pi_81902486
    quote:
    Op dinsdag 25 mei 2010 22:58 schreef ozzietukker het volgende:

    [..]

    En toch moet ik niet denken om in die middenplaats terecht te komen, dan kan het nog zo efficiënt zijn, het zou voor mij een reden zijn om nooit voor een maatschappij te kiezen. Dan liever 2-3-2 met Delta in de 767, want ondanks geen aanwezigheid van PTV bij Delta in de oudere 767 die over het algemeen ingezet worden op Amsterdam, is het wel lekker te overzien, daarnaast doet een IPOD wonderen.
    Ik had het enkele jaren geleden op een nachtvlucht (MIA-LHR) aan mijn been met een 777 van AA. Op een dagvlucht (wat ik nu zal hebben) is de sfeer sowieso anders. Nu zal ik mijn terugvlucht hebben 's nachts met Iberia. Iemand een idee hoe de loadfactors zijn voor de route SJU-MAD op de A340?
    When all things seem to end, the future still remains..
      woensdag 26 mei 2010 @ 05:23:58 #100
    267333 buzz1291
    Never a dull moment
    pi_81905958
    quote:
    Op dinsdag 25 mei 2010 08:49 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

    [..]

    Delta heeft wel degelijk een IFE systeem in hun 764 vliegtuigen zitten. Bij KLM weet je zeker dat je er geen hebt als je in een 744 combi vliegt.
    Dat dacht ik dus ook..... totdat ik deze week op een vlucht naar Amerika opeens in een KLM 747 Combi MET een IFE systeem voor iedere passagier in Economy terecht kwam. En niet van die brakke kleine schermen maar van een fatsoenlijk formaat, en het werkte ook nog eens gedurende de gehele vlucht. En over het film en muziek aanbod valt bij KLM al helemaal niet te klagen. Alleen nog even die kut dubbele stekkers door een enkele vervangen, dan kan ik gewoon mijn eigen in-ear doppen gebruiken.
    2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
      Moderator woensdag 26 mei 2010 @ 07:50:55 #101
    45833 crew  Fogel
    pi_81906464
    quote:
    Op woensdag 26 mei 2010 05:23 schreef buzz1291 het volgende:

    [..]

    Dat dacht ik dus ook..... totdat ik deze week op een vlucht naar Amerika opeens in een KLM 747 Combi MET een IFE systeem voor iedere passagier in Economy terecht kwam. En niet van die brakke kleine schermen maar van een fatsoenlijk formaat, en het werkte ook nog eens gedurende de gehele vlucht. En over het film en muziek aanbod valt bij KLM al helemaal niet te klagen. Alleen nog even die kut dubbele stekkers door een enkele vervangen, dan kan ik gewoon mijn eigen in-ear doppen gebruiken.
    Bij Delta kreeg ik gewoon gratis een convertorplug daarvoor. En die convertors kosten ook maar een paar euro, dus dat je die als veelreizende nog niet hebt verbaasd me eigenlijk.
    I'm surrounded by morons!
    TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
    TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
    TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
    pi_81907148
    quote:
    Op woensdag 26 mei 2010 05:23 schreef buzz1291 het volgende:

    [..]
    Alleen nog even die kut dubbele stekkers door een enkele vervangen, dan kan ik gewoon mijn eigen in-ear doppen gebruiken.
    http://www.truesupplier.c(...)dapter-pr-16947.html

    3.50 dollar
    pi_81911120
    Hoi, ik heb een vraag en weet niet precies waar ik hem moet plaatsen maar misschien dat hier iemand weet hoe ik dit moet aanpakken.
    Vrijdag ochtend vlieg ik naar Cleveland, met een overstap in London Heathrow en Chicago. De eerste vlucht heeft als nummer AA6435, maar er staat bij: operated by British Airlines. Ik ben dus bang dat ik last ga krijgen van de staking. 3 Mensen van school hebben dezelfde vlucht als mij, en deze zijn gebeld dat ze naar een eerdere vlucht van British Airways zijn verplaatst, omdat hun eerste vlucht vervallen zou zijn (AA6435 dus..). Ik zelf heb echter nog helemaal niets gehoord. Ook als ik inlog op de American Airlines site, staat er bij mijn reisschema nog geen verandering. Ik probeer American Airlines te bellen maar dat heeft voorals nog weinig succes. Wat kan ik in de tussentijd doen? Is er iemand die een oplossing heeft o.i.d. ? Ik kan ook nergens vinden of AA6435 nou daadwerkelijk is gecancelled.. Alvast bedankt!
    pi_81913002
    Bel BA op
    Nobody expects the Spanish Inquisition!
    pi_81914646
    Ik heb zojuist gebeld en die meneer aan de lijn vertelde dat alles hetzelfde was gebleven en dat ik mij geen zorgen hoefde te maken. Toch nog even wat vluchtnummers gaan bekijken en uiteindelijk gevonden welk BA vluchtnummer ik had , en jahoor gecancelled. Dus opnieuw gebeld en nu had ik iemand aan de lijn die mij wel goed kon helpen. Deze heeft de vlucht omgeboekt naar een eerdere vlucht. Dit is nu ook veranderd op de site bij mijn boekingen. Ik heb nog geen mailtje gehad met andere tickets, maar volgens de man aan de lijn kon ik gewoon mijn oude gebruiken, omdat er verder niets veranderd. Ik zal straks even kijken of ik nog wat ontvang en anders daar ook nog maar een keer voor bellen..
      woensdag 26 mei 2010 @ 12:23:04 #106
    229392 Lemans24
    dé ervaringsdeskundige
    pi_81915065
    quote:
    Op woensdag 26 mei 2010 08:48 schreef kikoooooo het volgende:

    [..]

    http://www.truesupplier.c(...)dapter-pr-16947.html

    3.50 dollar
    + $7,24 verzendkosten. (ze zullen ook wel in NL te koop zijn)
      woensdag 26 mei 2010 @ 12:24:54 #107
    128088 Masanga
    Hakuna matata!
    pi_81915139
    quote:
    Op woensdag 26 mei 2010 12:13 schreef Hyperdunk_15 het volgende:
    Ik heb zojuist gebeld en die meneer aan de lijn vertelde dat alles hetzelfde was gebleven en dat ik mij geen zorgen hoefde te maken. Toch nog even wat vluchtnummers gaan bekijken en uiteindelijk gevonden welk BA vluchtnummer ik had , en jahoor gecancelled. Dus opnieuw gebeld en nu had ik iemand aan de lijn die mij wel goed kon helpen. Deze heeft de vlucht omgeboekt naar een eerdere vlucht. Dit is nu ook veranderd op de site bij mijn boekingen. Ik heb nog geen mailtje gehad met andere tickets, maar volgens de man aan de lijn kon ik gewoon mijn oude gebruiken, omdat er verder niets veranderd. Ik zal straks even kijken of ik nog wat ontvang en anders daar ook nog maar een keer voor bellen..
    Tickets heb je toch niet echt nodig? Je internationale pas volstaat om in te checken.
    When all things seem to end, the future still remains..
    pi_81915270
    Internationale pas? Sorry ik vlieg niet zo vaak dus ik ben hier niet echt bekend mee. Maar ik kreeg de eerste keer een mail met een soort streepjes code erop die ik kon gebruiken..
      woensdag 26 mei 2010 @ 12:50:47 #109
    128088 Masanga
    Hakuna matata!
    pi_81916214
    quote:
    Op woensdag 26 mei 2010 12:27 schreef Hyperdunk_15 het volgende:
    Internationale pas? Sorry ik vlieg niet zo vaak dus ik ben hier niet echt bekend mee. Maar ik kreeg de eerste keer een mail met een soort streepjes code erop die ik kon gebruiken..
    Om de US binnen te gaan heb je niet voldoende aan je Nederlandse ID, je hebt een internationaal paspoort nodig. De systemen van de luchtvaaartmaatschappijen zijn er op voorzien dat je geen tickets meer moet afgeven aan de check-in, maar dat ze aan de hand van je internationale pas al voldoende gegevens hebben (e-tickets). Echter, het kan handig (of geruststellend) zijn een afdruk mee te nemen voor het geval er problemen zouden zijn.

    Fijne vlucht!
    When all things seem to end, the future still remains..
    pi_81916385
    Ok, dan begrijp ik het. Ik heb wel een internationaal paspoort, maar dat is geen e-passport. Toen ik het ESTA formulier ging invullen was dit geen probleem. Ik kan het paspoort nog gebruiken tot dat het vervalt volgend jaar en dan krijg ik wel een passport. Het passport is wel machine readable en heeft een digitale pasfoto. Geen probleem toch?
      woensdag 26 mei 2010 @ 12:58:47 #111
    128088 Masanga
    Hakuna matata!
    pi_81916537
    quote:
    Op woensdag 26 mei 2010 12:55 schreef Hyperdunk_15 het volgende:
    Ok, dan begrijp ik het. Ik heb wel een internationaal paspoort, maar dat is geen e-passport. Toen ik het ESTA formulier ging invullen was dit geen probleem. Ik kan het paspoort nog gebruiken tot dat het vervalt volgend jaar en dan krijg ik wel een passport. Het passport is wel machine readable en heeft een digitale pasfoto. Geen probleem toch?
    Neen. Je bent klaar om te vertrekken (op dat vlak toch).
    When all things seem to end, the future still remains..
    pi_81938688
    12 juni vlieg ik met via Zürich vanaf Amsterdam naar New York. Eerst naar Zürich met Swiss Air en dan van Zürich naar New York met American Airlines... Ik heb 1 uur en 50 minuten overstaptijd. Is dat redelijk haalbaar? Weet iemand ook of in Zürich mijn koffer automatisch doorgelabeld wordt? Of moet ik met dat ding lopen zeulen?
    Zelf ben ik niet zo'n vlieger... dus ik heb geen idee.
    Kwaliteit kende geen recessie
    pi_81939107
    1u50m is meer dan genoeg in Zurich Met het treintje van de ene naar de andere terminal toe, door de controle en that's it.
    Als je het ticket in 1x zo geboekt hebt wordt je bagage ook gelijk doorgelabeld.
    2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
    pi_81940619
    Dankje, dat stelt mij weer gerust
    Kwaliteit kende geen recessie
      woensdag 26 mei 2010 @ 21:45:35 #115
    128088 Masanga
    Hakuna matata!
    pi_81943202
    quote:
    Op woensdag 26 mei 2010 20:53 schreef Thetallguy het volgende:
    1u50m is meer dan genoeg in Zurich Met het treintje van de ene naar de andere terminal toe, door de controle en that's it.
    Als je het ticket in 1x zo geboekt hebt wordt je bagage ook gelijk doorgelabeld.
    Een idee welke gates gebruikt worden voor vluchten binnen Europa, en welke voor intercontinentale (vb Zurich-Nairobi) op de luchthaven van Zurich? Een vriendin van me moet voor het eerst alleen vliegen, heeft vliegangst en wil dat ik op voorhand zoveel mogelijk info kan geven..
    When all things seem to end, the future still remains..
    pi_81944254
    quote:
    Op woensdag 26 mei 2010 21:45 schreef Masanga het volgende:

    [..]

    Een idee welke gates gebruikt worden voor vluchten binnen Europa, en welke voor intercontinentale (vb Zurich-Nairobi) op de luchthaven van Zurich? Een vriendin van me moet voor het eerst alleen vliegen, heeft vliegangst en wil dat ik op voorhand zoveel mogelijk info kan geven..


    Intercontinentale vluchten grotendeels vanaf de E-gates. Ondergronds treintje daarnaartoe vanaf de main terminal. Wijst allemaal behoorlijk voor zich, Zurich is niet zo groot en transfers gaan Zwitsers efficient
    2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
      woensdag 26 mei 2010 @ 22:05:58 #117
    128088 Masanga
    Hakuna matata!
    pi_81944762
    quote:
    Op woensdag 26 mei 2010 21:58 schreef Thetallguy het volgende:

    [..]

    [ afbeelding ]

    Intercontinentale vluchten grotendeels vanaf de E-gates. Ondergronds treintje daarnaartoe vanaf de main terminal. Wijst allemaal behoorlijk voor zich, Zurich is niet zo groot en transfers gaan Zwitsers efficient
    Dank!
    When all things seem to end, the future still remains..
    pi_82060498
    Heb vanochtend de volgende mail uitgestuurd naar Icelandair, maar het is weekend dus vandaag een reactie krijgen kan ik wel vergeten. Misschien dat iemand mij hier al enigszins kan helpen:
    quote:
    Beste heer/mevrouw,

    Voor mijn studie zal ik halverwege augustus naar Toronto moeten. Het meest comfortabel in combinatie met de prijs is voor mij Icelandair. De bedoeling is dat ik in januari 2011 weer terug ga naar Nederland. Op de heenreis wil ik een verlengde overstop nemen op Reykjavik.

    Ik heb het ongeveer zo gepland:

    22-08-2010 AMS-KEF
    24-08-2010 KEF-YYZ
    03-08-2011 YYZ-AMS

    Deze data zijn variabel, maar rond deze data zal het in ieder geval liggen.

    Nu staat het systeem op uw website mij niet toe om voor deze periode een ticket te boeken.
    Ben ik nu echt genoodzaakt om twee enkeltjes te boeken en daarmee extra hoge kosten te maken?
    Daarnaast levert het volgens mij op de luchthaven wat extra vraagtekens op wanneer zij zien dat ik een enkele reis heb geboekt.

    Ik hoor graag van u. Alvast bedankt voor uw tijd.

    Vriendelijke groeten,
    Is het normaal dat ik niet zo ver vantevoren kan boeken? Op zich wel lijkt me, vanaf oktober gaat natuurlijk pas het winterschema in..
    Maar ik ben toch niet de eerste die voor een wat langere tijd in het buitenland verblijft, hoe wordt zoiets normaal gesproken geregeld?

    Bij voorbaat dank.
    pi_82061608
    Je bent aan de vroege kant, veel tickets kan je namelijk maximaal 11 maanden van tevoren boeken. Hierdoor is het dus waarschijnlijk nog niet mogelijk om een retour te boeken die vertrekt in augustus 2011.
    TRV
    pi_82062057
    quote:
    Op zaterdag 29 mei 2010 15:13 schreef HomoSaabiens het volgende:
    Je bent aan de vroege kant, veel tickets kan je namelijk maximaal 11 maanden van tevoren boeken. Hierdoor is het dus waarschijnlijk nog niet mogelijk om een retour te boeken die vertrekt in augustus 2011.
    Het gaat om augustus 2010 en retour in januari 2011.
    pi_82064375
    quote:
    Op zaterdag 29 mei 2010 15:30 schreef EddyAlbena het volgende:

    [..]

    Het gaat om augustus 2010 en retour in januari 2011.
    In de email van je quote, geef je 03-08-2011 YYZ-AMS aan. De 8ste maand is augustus, niet januari. Als het inderdaad januari 2011 betreft, dan kun je het gewoon boeken op de website van Icelandair.
    pi_82065898
    quote:
    Op zaterdag 29 mei 2010 16:57 schreef jaco het volgende:

    [..]

    In de email van je quote, geef je 03-08-2011 YYZ-AMS aan. De 8ste maand is augustus, niet januari. Als het inderdaad januari 2011 betreft, dan kun je het gewoon boeken op de website van Icelandair.
    Oeps, domme fout. Maar januari 2011 kan ik wel selecteren, maar wanneer ik vervolgens verder wil geeft het systeem dat het niet kan:
    quote:
    Wij kunnen geen aanbevelingen vinden bij uw zoekopdracht. Wijzig uw zoekcriteria en probeer het opnieuw. (66002 [-1])
    Als ik dezelfde zoekopdracht invoer, maar dan ipv januari 2011 een datum die dichterbij ligt, bijv. oktober 2010, dan krijg ik wel gewoon een prijs.
    pi_82067034
    quote:
    Op zaterdag 29 mei 2010 17:48 schreef EddyAlbena het volgende:
    Als ik dezelfde zoekopdracht invoer, maar dan ipv januari 2011 een datum die dichterbij ligt, bijv. oktober 2010, dan krijg ik wel gewoon een prijs.
    Ik geloof dat Icelandair in de winter niet dagelijks naar Amsterdam vliegt en ook niet dagelijks naar Toronto. Mogelijk dat je de januari 2011 zoekopdrachten uitvoerde met weekdagen waarop niet gevlogen wordt?

    Ik zou dit even checken met de dienstregeling. Anders weet ik het ook niet.
    pi_82068696
    quote:
    Op zaterdag 29 mei 2010 18:25 schreef jaco het volgende:

    [..]

    Ik geloof dat Icelandair in de winter niet dagelijks naar Amsterdam vliegt en ook niet dagelijks naar Toronto. Mogelijk dat je de januari 2011 zoekopdrachten uitvoerde met weekdagen waarop niet gevlogen wordt?

    Ik zou dit even checken met de dienstregeling. Anders weet ik het ook niet.
    De dienstregeling is ook alleen van de zomer.
    Ik wacht de reactie van Icelandair wel ff af dan.
    Toch dank voor de reacties.
      zaterdag 29 mei 2010 @ 19:31:10 #125
    64459 ozzietukker
    no worries mate
    pi_82069308
    Dit soort tickets zijn nou net tickets die je niet via de website van een luchtvaartmaatschappij kan boeken omdat dit toch wel specialistische tickets zijn.

    Een reisburo heeft voor het boeken van een vlucht naar je vakantiebestemming voor een periode van 1 tot 4 weken niet echt een toegevoegde waarde, je kan dat zelf veel goedkoper online.
    Echter tickets met een geldigheid langer dan 6 maanden zijn over het algemeen niet te boeken via een boekingsengine, simpelweg omdat de schema's niet bekend zijn.
    Je kan trouwens door contact met een reisburo of de luchtvaartmaatschappij wel degelijk deze tickets boeken, hou er wel rekening mee dat de kosten voor een jaarticket relatief hoog zijn, wel hebben deze jaartickets normaliter gratis of tegen een geringe vergoeding mogelijkheden om data te wijzigen, want ze vallen onder een hogere boekingsklasse.

    En eigenlijk is dat maar goed ook dat je de mogelijkheid hebt om je tickets te wijzigen, als je 3 weken op vakantie gaat zal er weinig wijzigen aan je plannen, en stap je na 3 weken weer terug op het vliegtuig naar huis.
    Als je een jaar weggaat kan er zoveel veranderen op persoonlijk gebied dat de plannen helemaal kunnen wijzigen en je toch eerder terug wilt, dat kan dan met een dergelijk ticket zonder dat je een nieuw ticket hoeft te kopen.
    (Als je in je vakantie terug naar huis moet is dat over het algemeen wel voor een calamiteit door overlijden, als je een reisverzekering hebt wordt de terugvlucht naar huis dan gedekt, als je een jaar in het buitenland zit en je hebt heimwee is dat vervelend, maar betaald de verzekering natuurlijk niets, en ben je op jezelf aangewezen).
    RTFM
    Zo niet? Dan toch!
    Nawie, just Nawie!
    TWENTE KAMPIOEN.
    pi_82070151
    quote:
    Op zaterdag 29 mei 2010 19:31 schreef ozzietukker het volgende:
    Dit soort tickets zijn nou net tickets die je niet via de website van een luchtvaartmaatschappij kan boeken omdat dit toch wel specialistische tickets zijn.

    Een reisburo heeft voor het boeken van een vlucht naar je vakantiebestemming voor een periode van 1 tot 4 weken niet echt een toegevoegde waarde, je kan dat zelf veel goedkoper online.
    Echter tickets met een geldigheid langer dan 6 maanden zijn over het algemeen niet te boeken via een boekingsengine, simpelweg omdat de schema's niet bekend zijn.
    Je kan trouwens door contact met een reisburo of de luchtvaartmaatschappij wel degelijk deze tickets boeken, hou er wel rekening mee dat de kosten voor een jaarticket relatief hoog zijn, wel hebben deze jaartickets normaliter gratis of tegen een geringe vergoeding mogelijkheden om data te wijzigen, want ze vallen onder een hogere boekingsklasse.

    En eigenlijk is dat maar goed ook dat je de mogelijkheid hebt om je tickets te wijzigen, als je 3 weken op vakantie gaat zal er weinig wijzigen aan je plannen, en stap je na 3 weken weer terug op het vliegtuig naar huis.
    Als je een jaar weggaat kan er zoveel veranderen op persoonlijk gebied dat de plannen helemaal kunnen wijzigen en je toch eerder terug wilt, dat kan dan met een dergelijk ticket zonder dat je een nieuw ticket hoeft te kopen.
    (Als je in je vakantie terug naar huis moet is dat over het algemeen wel voor een calamiteit door overlijden, als je een reisverzekering hebt wordt de terugvlucht naar huis dan gedekt, als je een jaar in het buitenland zit en je hebt heimwee is dat vervelend, maar betaald de verzekering natuurlijk niets, en ben je op jezelf aangewezen).
    Dank je.

    Ik ga zelf vijf maanden weg, zeker niet langer.
    Maar volgens mij moet ik wel via de site van Icelandair boeken als ik die verlengde overstop wil, want dat zou ik wel echt graag willen.
    Anders zou ik net zo goed met airTransat kunnen gaan, veel goedkoper en non-stop (hoewel wel echte baggerkisten zonder laptoppower en ife).
    pi_82159667
    Nou ik heb reactie(s) gehad.
    Ik gebruikte in eerste instantie de verkeerde optie. Met de optie die ik nu gebruik kan het gewoon.

    Nu is er het volgende probleem(pje). In de winter vliegen ze niet op Toronto vanaf AMS. De retour die wordt aangegeven is én duurder én ik moet twee keer overstappen. Ik weet zeker dat ik op een andere manier echt wel goedkoper uit kan zijn en één overstop max zal hebben, dus dat ik ter plekke een terugreis boek.
    Wat zegt de man van Icelandair: kan niet, je moet een retour boeken want de immigratie laat je dan niet binnen.

    Waarom biedt je het dan aan?

    Ik weet dat ze moeilijker gaan doen op het vliegveld, maar met een bewijs van inschrijving op de university, study permit en het verhaal dat het voor mij veel goedkoper zou zijn als ik in januari een ticket terug koop, moet dat toch gewoon lukken?

    Dan is er nog de volgende optie.

    Ik wil na de studie dus nog ff blijven. New York lijkt me wel tof, met de multi-city optie kan ik er ook voor kiezen om het retourticket te plaatsen op JFK-AMS. In dat geval betaal ik 200 euro minder, maar moet ik wel ff het reisje van Toronto naar New York regelen.
    Of gaat dit juist nóg meer problemen opleveren (ook met immigratie... ik ga zeer waarschijnlijk in de tijd tijdens mijn studie een weekendje naar NYC > twee keer in een paar maanden naar NYC, mag dat zomaar?).

    Zomaar wat punten waarvan ik hoop dat iemand daar wat info en tips over heeft.
    pi_82165258
    quote:
    Op maandag 31 mei 2010 20:11 schreef EddyAlbena het volgende:
    Nu is er het volgende probleem(pje). In de winter vliegen ze niet op Toronto vanaf AMS.
    Dit zou toch sowieso met een overstap via Reykjavik moeten gaan ?
    quote:
    Wat zegt de man van Icelandair: kan niet, je moet een retour boeken want de immigratie laat je dan niet binnen.

    Waarom biedt je het dan aan?
    Natuurlijk mag je een enkele reis boeken. De man van Icelandair heeft gelijk dat je zonder een retourticket lastige vragen krijgt van de immigration in Toronto. Maar in jouw geval zijn die vragen met een redelijk verhaal te beantwoorden.
    quote:
    Ik wil na de studie dus nog ff blijven. New York lijkt me wel tof, met de multi-city optie kan ik er ook voor kiezen om het retourticket te plaatsen op JFK-AMS. In dat geval betaal ik 200 euro minder, maar moet ik wel ff het reisje van Toronto naar New York regelen.
    Of gaat dit juist nóg meer problemen opleveren (ook met immigratie... ik ga zeer waarschijnlijk in de tijd tijdens mijn studie een weekendje naar NYC > twee keer in een paar maanden naar NYC, mag dat zomaar?).

    Zomaar wat punten waarvan ik hoop dat iemand daar wat info en tips over heeft.
    Je kunt van Toronto naar New York met een treinreis of een lokale vlucht. Via http://www.expedia.com kun je jezelf orienteren over hoe duur het zal uitpakken. Het is waarschijnlijk wel meer dan 200 euro.

    Ik ben zelf student geweest in de VS en ik kon met mijn studentenvisum zo vaak het land uit en in als ik wilde, zolang ik maar werkelijk studeerde. De voorwaarden in Canada zullen denk ik niet strenger zijn. Je kunt dit echter nagaan in de voorwaarden van het betreffende visum te vinden op de website van ambassade of consulaat van Canada.

    Het lijkt erop alsof je van de reis naar en van Toronto een toeristische ervaring wilt maken. Mijn tip zou zijn om eerst te zoeken naar een zo goedkoop en handig mogelijke retourvlucht Amsterdam - Toronto. Als je dan eenmaal in Toronto gesettled bent, kun je op zoek naar een goedkope manier om New York (of IJsland of een andere bestemming) te bezoeken. Dan heb je zowel de doelstelling van de toeristische ervaring als de lage kosten gehaald.
    pi_82174318
    Heb vandaag tickets bij Alitalia gekocht, van Amsterdam naar Istanbul. Overstap in rome.

    Heb 1 uur de overstap tijd ( als alles goed gaat), is dat te doen?
    Ik neem aan dat de bagage automatisch wordt overgezet want het zijn allebei vluchten van Alitalia, klopt dat?
    pi_82177687
    quote:
    Op dinsdag 1 juni 2010 00:41 schreef xminator het volgende:
    Heb vandaag tickets bij Alitalia gekocht, van Amsterdam naar Istanbul. Overstap in rome.

    Heb 1 uur de overstap tijd ( als alles goed gaat), is dat te doen?
    Ik neem aan dat de bagage automatisch wordt overgezet want het zijn allebei vluchten van Alitalia, klopt dat?
    Uurtje lijkt mij voldoende. Rome is niet zo groot. Bagage wordt gewoon doorgelabeld.
    Honey ! Take me drunk, i am home !
    pi_82184292
    Ik ga binnenkort voor het eerst in mijn leven vliegen.
    Ben wel grotendeels Europa door geweest, maar altijd per auto/trein/bus/boot. Mijn ouders hebben het simpelweg niet op vliegen en hebben me als kind altijd in de auto gezet. Nu ik zelf de leeftijd heb bereikt dat ik zelfstandig reis ga ik voor het eerst vliegen.

    Ik vlieg met KLM zonder tussenstop naar Moskou, de reis duurt ongeveer 3,5 uur. Kan véééél goedkoper, vooral met tussenstop, maar aangezien het de eerste keer is doe ik het 'safe' met KLM zonder tussenstop. Ik heb de 100 euro extra er graag voor over.

    Ik vind het beschamend, maar verder dan mensen ophalen van Schiphol ben ik nog niet gekomen. Heb er ook nooit in verdiept. Natuurlijk heb ik mijn paspoort met juiste visum e.d., maar qua vlucht is het de eerste keer. Kan iemand mij gewoon globaal even vertellen hoe het in zijn werk gaat? Eerst check je in, dan wandel je richting je gate? etc. Qua vliegen ben ik echt een newbie.
    pi_82184612
    quote:
    Op dinsdag 1 juni 2010 12:27 schreef Alec690 het volgende:
    Eerst check je in, dan wandel je richting je gate? etc. Qua vliegen ben ik echt een newbie.
    Inchecken bij juiste balie,
    boardingpass meenemen
    in de rij staan voor de paspoortcontrole,
    vloeistoffen >100ml weggooien of opdrinken
    paspoort afgeven
    doorlopen
    rondhuppelen in winkelgebied,
    1 uur tevoren lopen naar je gate,
    effe naar de wc,
    laptop uit je tas en riempjes en ander metaal op traytje doen voor douanecontrole,
    door metaaldetector lopen,
    je metalen spullen van traytje halen,
    riempje omdoen, schoenen aan en effe jezelf ordenen
    zoek plekje uit om te zitten of maak foto's van vliegtuig zoals alle newbies
    wachten tot stoelnummers waar jouw stoel bij hoort wordt opgeroepen,
    opstaan
    in de rij staan met boardingpass in de hand,
    door tunnel lopen
    plaatsbewijs tonen aan vliegtuigconducteur
    plaats opzoeken
    handbagage opbergen
    zitten
    gordel omdoen.
    pi_82186053
    quote:
    Op dinsdag 1 juni 2010 12:37 schreef athlonkmf het volgende:

    [..]

    Inchecken bij juiste balie,
    boardingpass meenemen
    in de rij staan voor de paspoortcontrole,
    vloeistoffen >100ml weggooien of opdrinken
    paspoort afgeven
    doorlopen
    rondhuppelen in winkelgebied,
    1 uur tevoren lopen naar je gate,
    effe naar de wc,
    laptop uit je tas en riempjes en ander metaal op traytje doen voor douanecontrole,
    door metaaldetector lopen,
    je metalen spullen van traytje halen,
    riempje omdoen, schoenen aan en effe jezelf ordenen
    zoek plekje uit om te zitten of maak foto's van vliegtuig zoals alle newbies
    wachten tot stoelnummers waar jouw stoel bij hoort wordt opgeroepen,
    opstaan
    in de rij staan met boardingpass in de hand,
    door tunnel lopen
    plaatsbewijs tonen aan vliegtuigconducteur
    plaats opzoeken
    handbagage opbergen
    zitten
    gordel omdoen.
    na het opstijgen gratis biertjes van de KLM drinken
    Volgens mij hoef je bij de paspoortcontrole nog niet je vloeistoffen >100 ml te dumpen hoor. Dat hoeft pas bij het boarden. Denk dat je in de war bent bij vliegen binnen het Schengen gebied.
    Honey ! Take me drunk, i am home !
    pi_82214130
    Ik wil online inchecken voor onze vlucht naar New York.
    Nu zie ik dat er volgens mij nog plekken beschikbaar zijn bij de nooduitgang. Nu vraag ik me af óf dit inderdaad zo is en ik dit goed zie, want ik zie dat er al behoorlijk wat plekken bezet zijn, maar net niet die plekken. Dat begrijp ik niet, want dat lijken mij de plekken die als eerste weg zijn?
    Het gaat om een Boeing 767.

    pi_82214506
    quote:
    Op dinsdag 1 juni 2010 22:44 schreef Man_Made_God het volgende:
    Ik wil online inchecken voor onze vlucht naar New York.
    Nu zie ik dat er volgens mij nog plekken beschikbaar zijn bij de nooduitgang. Nu vraag ik me af óf dit inderdaad zo is en ik dit goed zie, want ik zie dat er al behoorlijk wat plekken bezet zijn, maar net niet die plekken. Dat begrijp ik niet, want dat lijken mij de plekken die als eerste weg zijn?
    Het gaat om een Boeing 767.

    [ afbeelding ]
    Als je het om de beenruimte doet, dan zijn het goede plekken, maar als je wilt slapen, dan kun je beter ergens anders zitten; de stoelen zijn wat korter, het is naast de toiletten en in de 767's wordt het erg koud naast de nooduitgang

    => http://www.seatguru.com/a(...)Boeing_767-300_I.php
    pi_82215349
    quote:
    Op dinsdag 1 juni 2010 22:50 schreef DutchTrain het volgende:

    [..]

    Als je het om de beenruimte doet, dan zijn het goede plekken, maar als je wilt slapen, dan kun je beter ergens anders zitten; de stoelen zijn wat korter, het is naast de toiletten en in de 767's wordt het erg koud naast de nooduitgang

    => http://www.seatguru.com/a(...)Boeing_767-300_I.php
    Zo, das handig, thanks!
    Ik dacht dat ik al eens met dit toestel had gevlogen, maar aan de locatie van het toilet te zien, is dat niet het geval.
    pi_82224133
    Ik ben op zoek naar wat advies, ben benieuwd wat jullie zouden doen.

    Ik vlieg eind juni vanaf Dusseldorf naar Bangkok met een overstap in Iran. Mijn vlucht vertrekt om 11.45 vanuit Dusseldorf en ik heb het vroegst mogelijke treinticket geboekt naar Dusseldorf HBF, hier kom ik om 09.20 aan.

    Geeft dit naar jullie mening genoeg tijd om over te stappen van trein naar vliegtuig? Ik zit met het idee te spelen de avond tevoren met de trein naar Dusseldorf te gaan, daar een overnachting te regelen (duur!) en dan zeker op tijd te zijn. Dan hoef ik mezelf niet op te vreten bij treinvertraging oid.
    Op dinsdag 1 september 2009 17:55 schreef Graseter het volgende:
    Sinceria is de liefste user van FOK!
      Moderator woensdag 2 juni 2010 @ 09:54:23 #138
    155227 crew  Guppy
    dus
    pi_82224218
    Is er niemand die met je naar Dusseldorf kan rijden? Of is dat erg ver voor je?
    [b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
      Moderator woensdag 2 juni 2010 @ 09:55:03 #139
    45833 crew  Fogel
    pi_82224233
    Waarom pak je niet de trein naar het vliegveld ipv naar HBF?
    En wanneer gaat de volgende trein, voor het geval dat je de eerste niet haalt. En kan je met de tweede trein het nog wel redden? Indien ja op de laatste vraag, gewoon de trein pakken.
    En check voor de zekerheid of je reisverzekering bij vertraging met OV een nieuw ticket naar Bangkok vergoed
    I'm surrounded by morons!
    TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
    TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
    TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
    pi_82224799
    quote:
    Op woensdag 2 juni 2010 09:54 schreef Guppyfriend het volgende:
    Is er niemand die met je naar Dusseldorf kan rijden? Of is dat erg ver voor je?
    Ik ken eigenlijk vrij weinig mensen met een auto, ik woon in de Randstad en iedereen doet altijd alles met het openbaar vervoer eigenlijk.
    quote:
    Op woensdag 2 juni 2010 09:55 schreef Fogel het volgende:
    Waarom pak je niet de trein naar het vliegveld ipv naar HBF?
    En wanneer gaat de volgende trein, voor het geval dat je de eerste niet haalt. En kan je met de tweede trein het nog wel redden? Indien ja op de laatste vraag, gewoon de trein pakken.
    En check voor de zekerheid of je reisverzekering bij vertraging met OV een nieuw ticket naar Bangkok vergoed
    Ik heb wel een ticket geboekt naar Dusseldorf Airport, maar moet om 09.20 dus nog van Dusseldorf HBF daarheen met een trein die elke 10 minuten gaat.

    Tja, tis een beetje lastig te zeggen. Ik moet 3 verschillende treinen nemen. Eerst naar Amsterdam, dan naar Dusseldorf HBF en dan naar het vliegveld. Die tweede trein is het belangrijkst en als ik er daarvan 1tje later neem ben ik in principe zo'n half uur voordat het vliegtuig vertrekt op het vliegveld. Ik weet alleen niet hoeveel tijd het kost om in te checken etc., denk dat dat wel echt een probleem wordt als ik vertraging oploop met de trein.
    Op dinsdag 1 september 2009 17:55 schreef Graseter het volgende:
    Sinceria is de liefste user van FOK!
      woensdag 2 juni 2010 @ 10:50:48 #141
    128088 Masanga
    Hakuna matata!
    pi_82225846
    Avond voordien en goedkope slaapplaats zoeken in Dusseldorf?
    When all things seem to end, the future still remains..
    pi_82228313
    quote:
    Op woensdag 2 juni 2010 10:14 schreef Sinceria het volgende:
    Die tweede trein is het belangrijkst en als ik er daarvan 1tje later neem ben ik in principe zo'n half uur voordat het vliegtuig vertrekt op het vliegveld. Ik weet alleen niet hoeveel tijd het kost om in te checken etc., denk dat dat wel echt een probleem wordt als ik vertraging oploop met de trein.
    Ik denk dat als je op de tweede trein bent aangewezen, dat je dan te laat komt. De check-in sluit meestal 30 minuten voor vertrektijd. Met de eerste trein kom je netjes op tijd aan en ook een kleine vertraging mag geen probleem zijn.

    Toch zou ik zelf een eenvoudig hotel in Dusseldorf uitkiezen en de avond daarvoor arriveren. Ik zou die reis in de ochtend vermijden, omdat er geen backup plan is als die niet exact volgens de planning verloopt. Dit is me de stress niet waard, maar een ander zou zich er niet druk om maken.
      woensdag 2 juni 2010 @ 12:08:44 #143
    3394 Coelho
    BigGreenEgg
    pi_82229011
    Ik wil in het najaar naar Barcelona. Nu vind ik een goede ticketprijs via Brussel met maatschappij Vueling. Ik heb er echter nog nooit van gehoord. No-go, of is het een dochter van een gerenommeerde maatschappij en kan het geen kwaad?
    pi_82229157
    quote:
    Op woensdag 2 juni 2010 12:08 schreef Coelho het volgende:
    Ik wil in het najaar naar Barcelona. Nu vind ik een goede ticketprijs via Brussel met maatschappij Vueling. Ik heb er echter nog nooit van gehoord. No-go, of is het een dochter van een gerenommeerde maatschappij en kan het geen kwaad?
    Is prima, ben er vorig jaar ook mee naar Barca gevlogen. Een soort Spaanse Transavia.
    Ohh, you touch my tralalala
    Mhh, my ding ding dong...
    Naamtopic.
      woensdag 2 juni 2010 @ 12:47:14 #145
    204963 Kankerkachelsverkopert
    2 halen, 3 betalen!
    pi_82230672
    quote:
    Op woensdag 2 juni 2010 12:12 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:

    [..]

    Is prima, ben er vorig jaar ook mee naar Barca gevlogen. Een soort Spaanse Transavia.
    Precies, heb er al vaker mee gevlogen, niks op aan te merken.
      Moderator woensdag 2 juni 2010 @ 12:53:41 #146
    155227 crew  Guppy
    dus
    pi_82230932
    quote:
    Op woensdag 2 juni 2010 10:14 schreef Sinceria het volgende:

    Tja, tis een beetje lastig te zeggen. Ik moet 3 verschillende treinen nemen. Eerst naar Amsterdam, dan naar Dusseldorf HBF en dan naar het vliegveld. Die tweede trein is het belangrijkst en als ik er daarvan 1tje later neem ben ik in principe zo'n half uur voordat het vliegtuig vertrekt op het vliegveld. Ik weet alleen niet hoeveel tijd het kost om in te checken etc., denk dat dat wel echt een probleem wordt als ik vertraging oploop met de trein.
    Voor rond de 50 - 60 euro heb je een heel simpele slaapplaats rond Dusseldorf Flughafen. Dat is echt niet zo gek duur, en het bespaart je een hoop stress. Ik zou het doen Kun je nog ff relaxed ontbijten en zo
    [b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
    pi_82231538
    quote:
    Op woensdag 2 juni 2010 09:50 schreef Sinceria het volgende:
    Ik ben op zoek naar wat advies, ben benieuwd wat jullie zouden doen.

    Ik vlieg eind juni vanaf Dusseldorf naar Bangkok met een overstap in Iran. Mijn vlucht vertrekt om 11.45 vanuit Dusseldorf en ik heb het vroegst mogelijke treinticket geboekt naar Dusseldorf HBF, hier kom ik om 09.20 aan.

    Geeft dit naar jullie mening genoeg tijd om over te stappen van trein naar vliegtuig? Ik zit met het idee te spelen de avond tevoren met de trein naar Dusseldorf te gaan, daar een overnachting te regelen (duur!) en dan zeker op tijd te zijn. Dan hoef ik mezelf niet op te vreten bij treinvertraging oid.
    Ik zat in dezelfde situatie. Doe ik nooit meer. De stress en kosten was het niet waard. Nu ga ik gewoon met de auto. Parkeerkosten vallen mee.
    Als ik met de trein moet, dan plak ik wel een overnachting aan vast.
    pi_82233261
    Oke, ik heb inderdaad een hotel geboekt in Dusseldorf zodat ik niet hoef te stressen of ik het wel ga halen of niet. Bedankt voor jullie advies.
    Op dinsdag 1 september 2009 17:55 schreef Graseter het volgende:
    Sinceria is de liefste user van FOK!
      Moderator woensdag 2 juni 2010 @ 15:33:30 #149
    155227 crew  Guppy
    dus
    pi_82238668
    Mooi, goed plan geniet ervan
    [b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
    pi_82241946
    quote:
    Op woensdag 2 juni 2010 15:33 schreef Guppyfriend het volgende:
    Mooi, goed plan geniet ervan
    Thnx! Gaat goed komen.
    Op dinsdag 1 september 2009 17:55 schreef Graseter het volgende:
    Sinceria is de liefste user van FOK!
      woensdag 2 juni 2010 @ 19:03:48 #151
    64459 ozzietukker
    no worries mate
    pi_82247885
    quote:
    Op woensdag 2 juni 2010 13:42 schreef Sinceria het volgende:
    Oke, ik heb inderdaad een hotel geboekt in Dusseldorf zodat ik niet hoef te stressen of ik het wel ga halen of niet. Bedankt voor jullie advies.
    Jammer, want je moet namelijk met de ICE trein helemaal niet tot Duseldorf HBF, maar je kan in Oberhausen reeds overstappen op de lokale trein die wel op Dusseldorf Airport stopt. Dan ben je daar om 09:23, en met de skytrain vanaf het station Dusseldorf Flughafen kan je dan om 09:33 op Dusseldorf Airport staan, ruim voldoende in tijd.

    Ik heb regelmatig een vucht vanaf Dusseldorf gemaakt met vertrekttijd tussen 10:00 en 11:00 uur en kon het allemaal prima halen met de eerste ICE n vanaf Utrecht.

    Wat ik mij wel afvraag.. Mahan air...
    RTFM
    Zo niet? Dan toch!
    Nawie, just Nawie!
    TWENTE KAMPIOEN.
    pi_82249933
    Ik had even wat vraagjes
    Binnenkort vlieg ik het traject AMS - MAD - TFS en dezelfde weg weer terug.
    Ik had eigenlijk geen ervaring met een overstap dus heb wat vraagjes daarover, hoop dat jullie me kunnen helpen
    Wordt mijn koffer gelijk doorgelabeld naar mn eindbestemming of moet ik die eerst weer ophalen?
    Als ik geland ben ik kan ik dan zo doorlopen naar de andere gate of eerst weer opnieuw inchecken?
    Op de heenweg heb ik anderhalf uur overstap tijd en op de terugweg 1 uur, is dit genoeg? Zo niet, kan ik dan met de eerstvolgende vlucht mee of?
    Ik vlieg het hele traject met Iberia, ik zag dat ik aankom in Madrid in terminal 4 en ook weer vertrek vanaf terminal 4. Iemand ervaring met overstappen in Madrid?
    Alvast bedankt voor jullie antwoorden
    pi_82254648
    quote:
    Op woensdag 2 juni 2010 19:03 schreef ozzietukker het volgende:

    [..]

    Jammer, want je moet namelijk met de ICE trein helemaal niet tot Duseldorf HBF, maar je kan in Oberhausen reeds overstappen op de lokale trein die wel op Dusseldorf Airport stopt. Dan ben je daar om 09:23, en met de skytrain vanaf het station Dusseldorf Flughafen kan je dan om 09:33 op Dusseldorf Airport staan, ruim voldoende in tijd.

    Ik heb regelmatig een vucht vanaf Dusseldorf gemaakt met vertrekttijd tussen 10:00 en 11:00 uur en kon het allemaal prima halen met de eerste ICE n vanaf Utrecht.

    Wat ik mij wel afvraag.. Mahan air...
    Ik vind het niet jammer, het gaat mij uiteindelijk meer om het feit dat ik ga zitten stressen en dat wil ik niet tijdens mijn vakantie. Bovendien heeft mijn moeder aangeboden om het hotel te betalen, dus ook dat is niet zo'n punt.

    Ik heb niet veel slechts gelezen over Mahan Air eigenlijk, behalve dat incident van een paar jaar geleden.
    Op dinsdag 1 september 2009 17:55 schreef Graseter het volgende:
    Sinceria is de liefste user van FOK!
      Moderator woensdag 2 juni 2010 @ 21:13:27 #154
    155227 crew  Guppy
    dus
    pi_82254722
    quote:
    Op woensdag 2 juni 2010 21:12 schreef Sinceria het volgende:

    [..]

    Ik vind het niet jammer, het gaat mij uiteindelijk meer om het feit dat ik ga zitten stressen en dat wil ik niet tijdens mijn vakantie. Bovendien heeft mijn moeder aangeboden om het hotel te betalen, dus ook dat is niet zo'n punt.

    Ik heb niet veel slechts gelezen over Mahan Air eigenlijk, behalve dat incident van een paar jaar geleden.
    Precies, nu ga je lekker stressloos op vakantie
    [b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
    pi_82256116
    quote:
    Op woensdag 2 juni 2010 21:13 schreef Guppyfriend het volgende:

    [..]

    Precies, nu ga je lekker stressloos op vakantie
    Inderdaad, dat is mij meer waard.
    Op dinsdag 1 september 2009 17:55 schreef Graseter het volgende:
    Sinceria is de liefste user van FOK!
      vrijdag 4 juni 2010 @ 12:43:14 #156
    62913 Blik
    The one and Only!
    pi_82324103
    Even een vraag over mijn ticket.

    Ik heb een ticket van Amsterdam - Bali (Denpasar). Volgens de gegevens op de website en op het ticket is het een directe vlucht. Ik hoorde echter gisteren van een collega van mij dat ze toen naar Bali vloog precies hetzelfde had, maar er wel een tussenstop werd gemaakt in Maleisië. Waarschijnlijk om de crew te wisselen etc.

    Iemand hier ervaring mee, kan dit kloppen?
    pi_82324386
    Ga je met KLM? Die maken een stop in Singapore, denk inderdaad een crewchange, en voor de security moet iedereen ook het vliegtuig even uit. Kan je de benen weer wat strekken
    2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
    pi_82326369
    quote:
    Op vrijdag 4 juni 2010 12:50 schreef Thetallguy het volgende:
    Ga je met KLM? Die maken een stop in Singapore, denk inderdaad een crewchange, en voor de security moet iedereen ook het vliegtuig even uit. Kan je de benen weer wat strekken
    En...mocht je een roker zijn, een peukie doen op het mooiste rookterras op een vliegveld
    Honey ! Take me drunk, i am home !
      vrijdag 4 juni 2010 @ 13:56:25 #159
    62913 Blik
    The one and Only!
    pi_82327229
    quote:
    Op vrijdag 4 juni 2010 12:50 schreef Thetallguy het volgende:
    Ga je met KLM? Die maken een stop in Singapore, denk inderdaad een crewchange, en voor de security moet iedereen ook het vliegtuig even uit. Kan je de benen weer wat strekken
    hmm, tegenvaller, dat laatste stuk boeit dan ook niet meer. Naja, het zij zo. Inderdaad wel even lekker om de benen te kunnen strekken.
      zaterdag 5 juni 2010 @ 00:56:47 #160
    104963 ETA
    European Travel Author
    pi_82354681
    zit in een opwelling naar tripjes richting Madagascar te kijken. Dus ben beetje op zoek gegaan naar vliegtickets. Nu vind ik voor ~¤1350 een ticket vanaf AMS met KLM. Na wat meer gezoek vind ik een ticket vanuit Londen voor ~¤850, ook met KLM. Dat blijkt dus dezelfde vlucht te zijn als vanuit AMS.

    Het is natuurlijk erg raar dat door een extra vlucht te nemen, je goedkoper uit bent. Voorbeelden hiervan waren tijdje geleden op het nieuws geweest, maar heb het toen niet goed gevolgd. Het was volgens mij niet mogelijk om de ticket te boeken vanaf londen en dan in amsterdam in/uitstappen. Weet iemand hoe dat nu zit?
    Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
    Mijn reisfotos!
    pi_82358226
    quote:
    Op zaterdag 5 juni 2010 00:56 schreef ETA het volgende:
    Het was volgens mij niet mogelijk om de ticket te boeken vanaf londen en dan in amsterdam in/uitstappen. Weet iemand hoe dat nu zit?
    Zie de OP
    quote:
    Kan ik een vlucht via Amsterdam boeken en dan pas daar opstappen?
    Nee, als je een deel van een als 1 geheel geboekte reis niet maakt, dan is je ticket niet meer geldig. Dit geldt dus niet voor bijna alle low-cost maatschappijen waar je reis bestaat uit losse enkele reizen.

    En de vorige twee topics
      zaterdag 5 juni 2010 @ 10:54:15 #162
    104963 ETA
    European Travel Author
    pi_82359206
    quote:
    Op zaterdag 5 juni 2010 10:07 schreef DutchTrain het volgende:

    [..]

    Zie de OP
    [..]

    En de vorige twee topics
    Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
    Mijn reisfotos!
    pi_82424001
    Waarom kan ik mijn vlucht nergens vinden op de Schiphol site en Seatguru etc?

    HV 127, 8 juni 05:20.
      Moderator zondag 6 juni 2010 @ 23:31:48 #164
    45833 crew  Fogel
    pi_82424201
    Kan je het bij Transavia zelf ook niet vinden?
    I'm surrounded by morons!
    TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
    TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
    TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
    pi_82424392
    quote:
    Op zondag 6 juni 2010 23:31 schreef Fogel het volgende:
    Kan je het bij Transavia zelf ook niet vinden?
    Nee niets om 05:20....
      Moderator zondag 6 juni 2010 @ 23:39:04 #166
    45833 crew  Fogel
    pi_82424526
    En als je op bestemming ipv tijd zoekt? Neem aan dat het een charter is, en die veranderen nogal eens van tijd.
    I'm surrounded by morons!
    TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
    TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
    TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
    pi_82424604
    quote:
    Op zondag 6 juni 2010 23:39 schreef Fogel het volgende:
    En als je op bestemming ipv tijd zoekt? Neem aan dat het een charter is, en die veranderen nogal eens van tijd.
    Ik kan echt helemaal niks vinden er over ik snap er geen klote van.

    Staat helemaal niks tussen over een vlucht HV127 van Transavia.

    Dit staat op de Sunweb site:

    8 juni Amsterdam-Barcelona
    vluchtnummer: HV 127
    tijdstip vertrek: 05:20
    tijdstip aankomst: 07:25

    Maar ik kan het echt nergens anders terugvinden?
      Moderator zondag 6 juni 2010 @ 23:55:32 #168
    45833 crew  Fogel
    pi_82425251
    Da's wel erg apart, ik vind ook niks (en heb voor de zekerheid Eindhoven, Rotterdam en Girona ook maar bekeken). Er gaan vluchten, maar niet met vluchtnummers die op 127 lijken en al helemaal niet op de tijden die je aangeeft. Ik zou sunweb er over bellen...
    I'm surrounded by morons!
    TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
    TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
    TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
    pi_82425689
    quote:
    Op zondag 6 juni 2010 23:55 schreef Fogel het volgende:
    Da's wel erg apart, ik vind ook niks (en heb voor de zekerheid Eindhoven, Rotterdam en Girona ook maar bekeken). Er gaan vluchten, maar niet met vluchtnummers die op 127 lijken en al helemaal niet op de tijden die je aangeeft. Ik zou sunweb er over bellen...
    Pff het zal maar eens fout zitten, dan baal ik echt enorm.

    Morgenochtend ga ik ze meteen bellen.
    pi_82425742
    In de officiele dienstregeling voor dit seizoen staat ie ook niet. Alleen om 06:10 staat er een vlucht in de ochtend gepland.
    pi_82425863
    quote:
    Op maandag 7 juni 2010 00:09 schreef EddyAlbena het volgende:
    In de officiele dienstregeling voor dit seizoen staat ie ook niet. Alleen om 06:10 staat er een vlucht in de ochtend gepland.
    Wtf.
    pi_82426005
    Hey nu staat ie ineens wel op schiphol.nl?

    Geplande tijd Bestemming Vluchtnr. Verwacht vertrek Hal Balie
    di 8 jun 05:20 Barcelona HV 0127 05:20 3 17,18

    Transavia.com: +31 (0)900 - 0737 / Boeing 737-700 / PHXRW

    Blijft wel dubieus dat ie niet op andere sites te vinden is.

    [ Bericht 12% gewijzigd door pfefferkatze op 07-06-2010 00:36:19 ]
    pi_82427329
    Iemand ervaring met XL.com vanuit Weeze? Vind de site erg onoverzichtelijk (en alleen in het Duits).
    pi_82428869
    quote:
    Op maandag 7 juni 2010 01:09 schreef DUK het volgende:
    Iemand ervaring met XL.com vanuit Weeze? Vind de site erg onoverzichtelijk (en alleen in het Duits).
    Ervaring niet, maar het is geen kleintje. Er is ook een Franse en een Engelse afdeling met een groot aantal bestemmingen.
    pi_82432721
    quote:
    Op maandag 7 juni 2010 00:18 schreef RacerDKB het volgende:
    Hey nu staat ie ineens wel op schiphol.nl?

    Geplande tijd Bestemming Vluchtnr. Verwacht vertrek Hal Balie
    di 8 jun 05:20 Barcelona HV 0127 05:20 3 17,18

    Transavia.com: +31 (0)900 - 0737 / Boeing 737-700 / PHXRW

    Blijft wel dubieus dat ie niet op andere sites te vinden is.
    Chartervluchten staan niet in de officiele dienstregeling. Pas een dag voor vertrek verschijnen die op de Schiphol dienstregeling op de site
    2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
      donderdag 10 juni 2010 @ 22:08:24 #176
    124657 Facies
    Let's touch stomachs
    pi_82640620
    Weet iemand of je schiphol mag verlaten tijdens een tussenstop van 5,5 uur om Amsterdam te bezoeken?
    Een vriend van mij vliegt vanuit China naar Spanje. Hij is spaans dus heeft een eu-paspoort. Op internet kan ik er geen info over vinden.
    I am metaphorically curled up in the fetal position and you continue to kick me about the ear, nose and throat?!
      Moderator donderdag 10 juni 2010 @ 22:09:32 #177
    45833 crew  Fogel
    pi_82640683
    quote:
    Op donderdag 10 juni 2010 22:08 schreef Facies het volgende:
    Weet iemand of je schiphol mag verlaten tijdens een tussenstop van 5,5 uur om Amsterdam te bezoeken?
    Een vriend van mij vliegt vanuit China naar Spanje. Hij is spaans dus heeft een eu-paspoort. Op internet kan ik er geen info over vinden.
    Ja, dat kan en mag
    I'm surrounded by morons!
    TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
    TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
    TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
      donderdag 10 juni 2010 @ 22:15:58 #178
    124657 Facies
    Let's touch stomachs
    pi_82641087
    quote:
    Op donderdag 10 juni 2010 22:09 schreef Fogel het volgende:

    [..]

    Ja, dat kan en mag
    Jeuj thanks!!
    I am metaphorically curled up in the fetal position and you continue to kick me about the ear, nose and throat?!
    pi_82698696
    Biinenkort wil ik voor het eerst gaan vliegen zonder ruimbagage. Moet kunnen voor een tripje van slechts twee overnachtingen en scheelt weer in de kosten.

    Alleen rijst dan de vraag hoe deo en tandpasta mee te krijgen?

    Het simpelste antwoord is natuurlijk: even terplekke kopen. Alleen heb ik terplekke al zo weinig tijd, dat ik dat liever niet doe. Is er een ander slimmigheidje denkbaar?
      Moderator zaterdag 12 juni 2010 @ 10:01:08 #180
    45833 crew  Fogel
    pi_82698733
    Gewoon zo'n doorzichtige 1 liter zak meenemen met daarin een tandpastatube van minder dan 100ml en een deo van minder dan 100ml, dan heb je zelfs nog 800ml plek over voor andere dingen...

    I'm surrounded by morons!
    TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
    TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
    TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
    pi_82698741
    Koop bij de Kruidvat of Etos zo'n klein reissetje van Axe, Nivea, Adidas oid. Alles is onder de 75 ml per stuk en voor je tandpasta neem je een bijna lege tube mee (bestaat tandpasta eigenlijk wel in tubes van meer dan 100ml? ). Of je gebruikt de spullen uit het hotel.
      Moderator zaterdag 12 juni 2010 @ 10:05:03 #182
    45833 crew  Fogel
    pi_82698785
    Oh en dat "new regulations" in mijn plaatje klopt niet helemaal, het is al een jaar of wat van kracht
    Heb je echt nog nooit eerder vloeistoffen mee aanboord gehad nadat deze regeling in kracht trad??
    I'm surrounded by morons!
    TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
    TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
    TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
      zaterdag 12 juni 2010 @ 10:05:09 #183
    199256 kwiwi
    de enige echte.
    pi_82698788
    quote:
    Op zaterdag 12 juni 2010 10:01 schreef DutchTrain het volgende:
    Koop bij de Kruidvat of Etos zo'n klein reissetje van Axe, Nivea, Adidas oid. Alles is onder de 75 ml per stuk en voor je tandpasta neem je een bijna lege tube mee (bestaat tandpasta eigenlijk wel in tubes van meer dan 100ml? ). Of je gebruikt de spullen uit het hotel.
    Tandpasta is eigenlijk altijd +/-75 ml, dus geen probleem.
    pi_82699131
    quote:
    Op zaterdag 12 juni 2010 10:05 schreef Fogel het volgende:
    Oh en dat "new regulations" in mijn plaatje klopt niet helemaal, het is al een jaar of wat van kracht
    Heb je echt nog nooit eerder vloeistoffen mee aanboord gehad nadat deze regeling in kracht trad??
    Jawel, maar altijd in het ruim. Ik wist niet precies hoe het zat met die plastic zakken. Ik dacht eigenlijk dat je dat alleen mocht met dingen die op het vliegveld gesealed zijn.

    Verkopen ze die zakken gewoon bij de drogist?
      Moderator zaterdag 12 juni 2010 @ 10:39:00 #185
    45833 crew  Fogel
    pi_82699437
    Een standaard 1 liter ziplock zak uit de supermarkt voldoet al aan de eisen... transparant, max 1 liter en hersluitbaar.
    I'm surrounded by morons!
    TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
    TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
    TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
      zaterdag 12 juni 2010 @ 13:16:43 #186
    64459 ozzietukker
    no worries mate
    pi_82703696
    quote:
    Op zaterdag 12 juni 2010 10:05 schreef kwiwi het volgende:

    [..]

    Tandpasta is eigenlijk altijd +/-75 ml, dus geen probleem.
    In Nederland wordt tandpasta in relatief kleine tubes verkocht, in andere landen worden deze tubes echter in 125 ml of groter verkocht.
    Niet dat het in andere landen niet in kleinere tubes te krijgen was, maar je moet vaak echt naar een travel section waar miniaturen verkocht worden.

    Meestal kan je de doorzichtige zakjes gratis op het vliegveld krijgen, en ik kan mij niet meer heugen dat ik de vloeistoffen in een plastic zakje heb gedaan en apart aangegeven, het blijft gewoon in mijn tas, en de beveiligingsmedewerker ziet het heus wel op de scanner maar maakt een inschatting dat het wel goed zit.
    De enige uitzondering hierop is Dusseldorf airport voor vluchten binnen Europa, als ik daar door de beveiliging ga is het altijd rustig en hebben die medewerkers niets te doen en willen ze de vloeistoffen altijd zien... zucht... aan de andere kant ik hoef daar nooit in de rij te wachten, alleen na de scan willen ze even kijken, dat doen ze dan snel en mag ik weer verder. (Of ze met het blote oog even kunnen zien of de vloeistoffen wel of niet gevaarlijk zijn, ze zullen wel de afmetingen willen zien van de deo van 50 ML die groter lijkt dan deze is).
    RTFM
    Zo niet? Dan toch!
    Nawie, just Nawie!
    TWENTE KAMPIOEN.
    pi_82738757
    quote:
    Op donderdag 10 juni 2010 22:15 schreef Facies het volgende:

    [..]

    Jeuj thanks!!
    Er staan ook handige kluisjes voor 5 euro hoef je niet al je zooi mee A'dam in te slepen.
    pi_82739495
    quote:
    Op zaterdag 12 juni 2010 13:16 schreef ozzietukker het volgende:

    [..]

    In Nederland wordt tandpasta in relatief kleine tubes verkocht, in andere landen worden deze tubes echter in 125 ml of groter verkocht.
    Niet dat het in andere landen niet in kleinere tubes te krijgen was, maar je moet vaak echt naar een travel section waar miniaturen verkocht worden.

    Meestal kan je de doorzichtige zakjes gratis op het vliegveld krijgen, en ik kan mij niet meer heugen dat ik de vloeistoffen in een plastic zakje heb gedaan en apart aangegeven, het blijft gewoon in mijn tas, en de beveiligingsmedewerker ziet het heus wel op de scanner maar maakt een inschatting dat het wel goed zit.
    De enige uitzondering hierop is Dusseldorf airport voor vluchten binnen Europa, als ik daar door de beveiliging ga is het altijd rustig en hebben die medewerkers niets te doen en willen ze de vloeistoffen altijd zien... zucht... aan de andere kant ik hoef daar nooit in de rij te wachten, alleen na de scan willen ze even kijken, dat doen ze dan snel en mag ik weer verder. (Of ze met het blote oog even kunnen zien of de vloeistoffen wel of niet gevaarlijk zijn, ze zullen wel de afmetingen willen zien van de deo van 50 ML die groter lijkt dan deze is).
    Ah, ik ben dus niet de enige die te bedonderd is om z'n vloeibare dingen in een apart zakje te doen. Wordt bij mij ook nooit wat van gezegd overigens.
    Doe wat je niet durft.
    Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
    www.Facebook.com/AbecoleNL
    pi_82740304
    Hoe zit dit trouwens?

    Op PEK had ik per ongeluk nog wat vloeistof in m'n handbaggage zitten. Tas moest dus gecontroleerd worden na de scan. Nou, ding gevonden bleek dus een flesje water te zijn.
    Dit heb ik wel eens vaker gehad, maar dan was het gewoon weggooien en klaar. Hier werden gelijk alle gegevens mij en m'n vlucht genoteerd.
    Wat is hier de reden van? Bij problemen op de vlucht gaan ze mij er als eerst uitpikken omdat ik toevallig vergeten was dat er nog iets in zat? Of het wordt op een soort van 'account' gezet en als het vaker gebeurt in China gaan ze er wat van zeggen?

    Zal wel niet allemaal, maar dan is het toch onzin...
    pi_82754227
    Ik zou het onder 'Chinese bureaucreatie' scharen, en je hebt weer iemand 10 minuten bezig gehouden zo
    2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
    pi_82780220
    Oh trouwens, over die zakjes; je krijgt ze niet meer gratis op het vliegveld. Je kan ze wel gewoon kopen in de HEMA op het vliegveld, voor 0,90 ofzo.
      maandag 14 juni 2010 @ 11:52:34 #192
    199256 kwiwi
    de enige echte.
    pi_82780539
    quote:
    Op maandag 14 juni 2010 11:43 schreef Coastertommm het volgende:
    Oh trouwens, over die zakjes; je krijgt ze niet meer gratis op het vliegveld. Je kan ze wel gewoon kopen in de HEMA op het vliegveld, voor 0,90 ofzo.
    Op AMS zag ik ze dus laatst wel weer gratis liggen, maar niet op alle plekken. Heb er maar gelijk een stapeltje meegenomen En op DUS kun je ze kopen uit zo'n automaat dacht ik.
    pi_82781501
    Oh echt? En ik nog lekker Hollands zoeken naar de gratis zakjes... maar dus niet gevonden .
      maandag 14 juni 2010 @ 12:29:08 #194
    199256 kwiwi
    de enige echte.
    pi_82781949
    quote:
    Op maandag 14 juni 2010 12:18 schreef Coastertommm het volgende:
    Oh echt? En ik nog lekker Hollands zoeken naar de gratis zakjes... maar dus niet gevonden .
    Normaal hebben ze ze ook niet. Maar schijnbaar liggen ze bij de bagagecontrole achter Swiss Air (en anderen) wel nog
      maandag 14 juni 2010 @ 20:18:05 #195
    64459 ozzietukker
    no worries mate
    pi_82802892
    quote:
    Op maandag 14 juni 2010 11:43 schreef Coastertommm het volgende:
    Oh trouwens, over die zakjes; je krijgt ze niet meer gratis op het vliegveld. Je kan ze wel gewoon kopen in de HEMA op het vliegveld, voor 0,90 ofzo.
    Ik gebruiik ze nooit, maar ik kom ze toch nog regelmatig tegen, in ieder geval op Eindhoven, Amsterdam en London Stansted heb ik ze de laatste maand nog zien liggen.
    Maar goed, het is niet het eind van de wereld als je zo'n zakje moet kopen, maar er zijn eigenlijk in Nederland weinig beveiligingsmedewerkers die echt specifiek zo'n zakje verlangen, want het is echt niet steeds een toevallig incident dat ik mijn vloeistoffen niet apart hoef te laten zien, aangezien ik nog nooit ben gevraagd om de vloeistoffen apart aan te geven, en dat is helemaal in lijn met de securityberichten die onder de beveiligers wordt verspreid, er wordt nagenoeg geen aandacht gevraagd om extra te letten op vloeistoffen!
    RTFM
    Zo niet? Dan toch!
    Nawie, just Nawie!
    TWENTE KAMPIOEN.
    pi_82821985
    iemand ervaring met American Airlines? beetje verlijkbaar met KLM/BA of meer met Malasia / Singapore airlines
      dinsdag 15 juni 2010 @ 09:13:12 #197
    199256 kwiwi
    de enige echte.
    pi_82822198
    quote:
    Op dinsdag 15 juni 2010 09:04 schreef DancePlaza het volgende:
    iemand ervaring met American Airlines? beetje verlijkbaar met KLM/BA of meer met Malasia / Singapore airlines
    Ik heb geen ervaring met Malesia/Singapore Airlines, maar American Airlines is in ieder geval wel te vergelijken met KLM.
      dinsdag 15 juni 2010 @ 09:47:59 #198
    62913 Blik
    The one and Only!
    pi_82823042
    quote:
    Op dinsdag 15 juni 2010 09:13 schreef kwiwi het volgende:

    [..]

    Ik heb geen ervaring met Malesia/Singapore Airlines, maar American Airlines is in ieder geval wel te vergelijken met KLM.
    Nou, ik vind KLM wel beter hoor. American Airlines heeft wat mij betreft toch wel iets cheaper imago dan KLM

    Maar qua beenruimte e.d. maakt het niet uit.
      dinsdag 15 juni 2010 @ 09:53:21 #199
    62913 Blik
    The one and Only!
    pi_82823190
    quote:
    Op maandag 14 juni 2010 20:18 schreef ozzietukker het volgende:

    [..]

    Ik gebruiik ze nooit, maar ik kom ze toch nog regelmatig tegen, in ieder geval op Eindhoven, Amsterdam en London Stansted heb ik ze de laatste maand nog zien liggen.
    Maar goed, het is niet het eind van de wereld als je zo'n zakje moet kopen, maar er zijn eigenlijk in Nederland weinig beveiligingsmedewerkers die echt specifiek zo'n zakje verlangen, want het is echt niet steeds een toevallig incident dat ik mijn vloeistoffen niet apart hoef te laten zien, aangezien ik nog nooit ben gevraagd om de vloeistoffen apart aan te geven, en dat is helemaal in lijn met de securityberichten die onder de beveiligers wordt verspreid, er wordt nagenoeg geen aandacht gevraagd om extra te letten op vloeistoffen!
    In Europa en zelfs in de US doen ze eigenlijk helemaal niet heel moeilijk. In Latijns-Amerika echter... daar zijn ze echt onverbiddelijk. Ik moest zelfs een klein flesje desinfectiemiddel voor de handen inleveren dat in een zijvak zat van mijn tas. En uiteraard tweemaal controle, éénmaal bij de douane en éénmaal bij de gate. Want het drinken wat je op het vliegveld koopt kan ook echt explosieven bevatten
      dinsdag 15 juni 2010 @ 11:39:53 #200
    199256 kwiwi
    de enige echte.
    pi_82827128
    quote:
    Op dinsdag 15 juni 2010 09:47 schreef Blik het volgende:

    [..]

    Nou, ik vind KLM wel beter hoor. American Airlines heeft wat mij betreft toch wel iets cheaper imago dan KLM

    Maar qua beenruimte e.d. maakt het niet uit.
    O ik dacht daar TS daar ook op doelde, beenruimte/service etc. Want de service is ook gewoon prima bij AA (teminste die keren dat ik ermee gevlogen heb had ik er niks op aan te merken).
    pi_82887275
    KLM met AA vergelijken lijkt me vergezocht aangezien ik vaak beelden zie hoe armzalig en gebruikt die maatschappij is. KLM heeft mi meer klasse
    Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
    13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
    Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
    Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
    pi_82888807
    quote:
    Op woensdag 16 juni 2010 16:03 schreef rubje het volgende:
    KLM met AA vergelijken lijkt me vergezocht aangezien ik vaak beelden zie hoe armzalig en gebruikt die maatschappij is. KLM heeft mi meer klasse
    Klasse zijn maatschappijen als Cathay, Emirates, Qatar Airlines en Singapore Airlines. Armzalig zijn lowcost carriers zoals Ryanair en derde wereld maatschappijen. Daartussen zit een grote groep airlines waarin zowel KLM en AA zitten. Ik vind ze wel degelijk te vergelijken.
      woensdag 16 juni 2010 @ 16:44:57 #203
    62913 Blik
    The one and Only!
    pi_82889684
    quote:
    Op dinsdag 15 juni 2010 11:39 schreef kwiwi het volgende:

    [..]

    O ik dacht daar TS daar ook op doelde, beenruimte/service etc. Want de service is ook gewoon prima bij AA (teminste die keren dat ik ermee gevlogen heb had ik er niks op aan te merken).
    Ik vind het eten beter en dat ze bij KLM alcohol schenken ook een groot pluspunt. Na een wijntje en een likeurtje slaap ik altijd een stuk beter.

    Entertainment is verder ook wel handig dat het NL subs heeft
      donderdag 17 juni 2010 @ 21:38:53 #204
    199256 kwiwi
    de enige echte.
    pi_82952104
    Even wat anders;

    Weet iemand of je zomaar in plaats van een koffer met kleding e.d., een doos met koekjes, satésaus, drop, curry e.d. ( ) a 20 kilo mag inchecken als bagage?
    De doos moet van Düsseldorf, via Praag, naar Cyprus.
    pi_82952258
    quote:
    Op donderdag 17 juni 2010 21:38 schreef kwiwi het volgende:
    Even wat anders;

    Weet iemand of je zomaar in plaats van een koffer met kleding e.d., een doos met koekjes, satésaus, drop, curry e.d. ( ) a 20 kilo mag inchecken als bagage?
    De doos moet van Düsseldorf, via Praag, naar Cyprus.
    Waarom niet?
      Moderator donderdag 17 juni 2010 @ 21:44:46 #206
    45833 crew  Fogel
    pi_82952431
    Hou er wel rekening mee dat je het waarschijnlijk bij de speciale baggage in moet leveren en dat dat meestal vroeger moet gebeuren dan standaardbaggage.
    I'm surrounded by morons!
    TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
    TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
    TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
      donderdag 17 juni 2010 @ 21:54:02 #207
    199256 kwiwi
    de enige echte.
    pi_82953039
    quote:
    Op donderdag 17 juni 2010 21:41 schreef MCH het volgende:

    [..]

    Waarom niet?
    Vanwege dingen zoals onderstaande. Ik heb nog nooit echt veel eten ingechecked, dus wist niet of daar misschien regels voor waren o.i.d.
    quote:
    Op donderdag 17 juni 2010 21:44 schreef Fogel het volgende:
    Hou er wel rekening mee dat je het waarschijnlijk bij de speciale baggage in moet leveren en dat dat meestal vroeger moet gebeuren dan standaardbaggage.
    En is dat omdat het in een doos zit en niet in een koffer, of omdat het veel eten is?
    pi_82953098
    Een koffer lijkt mij iets praktischer vervoeren, en is wellicht ook wat steviger, maar ach
    2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
      donderdag 17 juni 2010 @ 21:56:28 #209
    199256 kwiwi
    de enige echte.
    pi_82953185
    quote:
    Op donderdag 17 juni 2010 21:55 schreef Thetallguy het volgende:
    Een koffer lijkt mij iets praktischer vervoeren, en is wellicht ook wat steviger, maar ach
    Ja dat was eerst ook de bedoeling maar dan zou ik dus een lege koffer mee terug moeten slepen Een lege doos kan ik gewoon achterlaten.
      Moderator donderdag 17 juni 2010 @ 22:33:19 #210
    45833 crew  Fogel
    pi_82955900
    quote:
    Op donderdag 17 juni 2010 21:54 schreef kwiwi het volgende:

    [..]

    Vanwege dingen zoals onderstaande. Ik heb nog nooit echt veel eten ingechecked, dus wist niet of daar misschien regels voor waren o.i.d.
    Het zou kunnen dat in het land van aankomst er restricties zijn op import van bepaalde groepen voedingswaren.
    Vooral vlees mag vaak niet mee bijvoorbeeld.
    quote:
    En is dat omdat het in een doos zit en niet in een koffer, of omdat het veel eten is?
    Bij de speciale baggage omdat het geen koffer is, wat er in zit interesseert ze vrij weinig bij het inchecken (zolang je aangeeft dat het niks gevaarlijks of verboden spul is).
    Tip: maak met tape een fatsoenlijk steving handvat voor je pakket, scheelt veel gekloot als je het ding verplaatst.
    I'm surrounded by morons!
    TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
    TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
    TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
      vrijdag 18 juni 2010 @ 00:45:51 #211
    199256 kwiwi
    de enige echte.
    pi_82962315
    quote:
    Op donderdag 17 juni 2010 22:33 schreef Fogel het volgende:

    [..]

    Het zou kunnen dat in het land van aankomst er restricties zijn op import van bepaalde groepen voedingswaren.
    Vooral vlees mag vaak niet mee bijvoorbeeld.
    [..]

    Bij de speciale baggage omdat het geen koffer is, wat er in zit interesseert ze vrij weinig bij het inchecken (zolang je aangeeft dat het niks gevaarlijks of verboden spul is).
    Tip: maak met tape een fatsoenlijk steving handvat voor je pakket, scheelt veel gekloot als je het ding verplaatst.
    Ah oke Bedankt voor je reactie in ieder geval! Dan weet ik waar ik op moet letten
    pi_82966073
    quote:
    Op donderdag 17 juni 2010 22:33 schreef Fogel het volgende:
    Bij de speciale baggage omdat het geen koffer is, wat er in zit interesseert ze vrij weinig bij het inchecken (zolang je aangeeft dat het niks gevaarlijks of verboden spul is).
    Weet jij of de maatschappij/afhandelaar ook extra zorg besteedt aan 'speciale' bagage ? Door de kruiers wordt altijd zeer wild met de bagage omgegaan. Ook op de bagageband gaat het er wild aan toe. Voor koekjes en flessen vrees ik het ergste.
      vrijdag 18 juni 2010 @ 09:56:50 #213
    199256 kwiwi
    de enige echte.
    pi_82967134
    quote:
    Op vrijdag 18 juni 2010 09:19 schreef jaco het volgende:

    [..]

    Weet jij of de maatschappij/afhandelaar ook extra zorg besteedt aan 'speciale' bagage ? Door de kruiers wordt altijd zeer wild met de bagage omgegaan. Ook op de bagageband gaat het er wild aan toe. Voor koekjes en flessen vrees ik het ergste.
    Denk eigenlijk niet dat ze aan speciale bagage extra zorg besteden, als je soms ziet hoe de kinderwagens gewoon naar beneden worden geflikkerd op de band bij de deur van het vliegtuig Het is waarschijnlijk je eigen verantwoordelijkheid het zo in te pakken dat er onder 'normale' omstandigheden niks mee kan gebeuren.
    pi_82985705
    Hoe zit het met buggy's in een vliegtuig?
    Moet je die inchecken als bagage of mag dat mee als handbagage?
      vrijdag 18 juni 2010 @ 16:13:46 #215
    199256 kwiwi
    de enige echte.
    pi_82986242
    quote:
    Op vrijdag 18 juni 2010 16:04 schreef Neede_Radical het volgende:
    Hoe zit het met buggy's in een vliegtuig?
    Moet je die inchecken als bagage of mag dat mee als handbagage?
    Voor zover ik weet mag je ze meenemen tot aan de deur van het vliegtuig en worden ze daarna alsnog in het ruim gezet.
    pi_83046361
    quote:
    Op vrijdag 18 juni 2010 16:13 schreef kwiwi het volgende:

    [..]

    Voor zover ik weet mag je ze meenemen tot aan de deur van het vliegtuig en worden ze daarna alsnog in het ruim gezet.
    Geldt dat dan als handbagage of moet je het inchecken?
    Heb namelijk vlucht geboekt met Easyjet en geen bagage aangevinkt..
    Heb dus liever dat ik het nu verander dan straks @ de balie!
    pi_83060727
    Vraag: heeft er iemand ooit met oud en nieuw gevlogen? Ik vlieg komend oud en nieuw eerst van Denver naar Newark en dan van Newark naar Amsterdam. Ik vertrek om 7 uur 's avonds daar en kom 8 uur 's ochtends op Schiphol aan, dus middernacht is ergens boven de oceaan. Nu vraag ik me uit nieuwschierigheid af of dit nog gevierd of vermeld wordt op de een of andere manier?
    I had this song playing when Mary Ellen was born. Had her right there on the pool table, and they didn't stop the game...
    pi_83066352
    Ik heb zelf nooit met oud en nieuw gevlogen maar heb wel gehoord en gelezen dat het heel erg aan de crew en de airline ligt. Sommige doen echt gewoon niks en anderen brengen champagne rond, maar of dat met deze economische situatie ook nog gebeurt... Welke airline vlieg je?
    pi_83071725
    quote:
    Op zondag 20 juni 2010 16:54 schreef Jac0bus het volgende:
    Vraag: heeft er iemand ooit met oud en nieuw gevlogen? Ik vlieg komend oud en nieuw eerst van Denver naar Newark en dan van Newark naar Amsterdam. Ik vertrek om 7 uur 's avonds daar en kom 8 uur 's ochtends op Schiphol aan, dus middernacht is ergens boven de oceaan. Nu vraag ik me uit nieuwschierigheid af of dit nog gevierd of vermeld wordt op de een of andere manier?
    Ik heb in het verleden eens op 1 januari s'ochtend moeten vliegen. Ik herinner me dat het grond en cabine personeel merkbaar in een slechte stemming was. Ik geloof wel dat ze extra betaling krijgt op zulke feestdagen, maar de meesten zouden het liever bij hun familie hebben gevierd.
      User die je het meest gemist hebt 2022 zondag 20 juni 2010 @ 22:48:08 #220
    78918 SeLang
    Black swans matter
    pi_83078238
    Ik heb ook weleens op 1 januari gevlogen (vanuit Peru) omdat dat de enige nog beschikbare ticket was Verder geen verschil gemerkt in bediening, maar de meeste tijd heb ik sowieso m'n roes liggen uit te slapen
    "If you want to make God laugh, tell him about your plans"
    Mijn reisverslagen
    pi_83078995
    Ja ok, als je 's ochtends om 9 uur op 1 januari moet vliegen kan ik me voorstellen dat iedereen brak en chagrijnig is omdat ze het allemaal thuis gevierd hebben, maar ik moet dus op 31 december en land op 1 januari weer, dus middernacht hang ik in de lucht. Zo te horen hangt het dus gewoon van de maatschappij af?
    I had this song playing when Mary Ellen was born. Had her right there on the pool table, and they didn't stop the game...
    pi_83091449
    quote:
    Op maandag 14 juni 2010 11:43 schreef Coastertommm het volgende:
    Oh trouwens, over die zakjes; je krijgt ze niet meer gratis op het vliegveld. Je kan ze wel gewoon kopen in de HEMA op het vliegveld, voor 0,90 ofzo.
    Oh, dat is nu dus overal? Kreeg ze een paar weken geleden op Schiphol wel gratis, maar moest een paar dagen geleden op de terugweg vanuit Lissabon opeens een euro betalen voor twee van die kutzakjes. Gaat weer helemaal nergens over.
      dinsdag 22 juni 2010 @ 10:45:00 #223
    62913 Blik
    The one and Only!
    pi_83134701
    Vraagje:

    Paar weken kwam er een nieuwsbericht dat mensen uit de EU op Schiphol sneller door de douane heen kunnen met hun paspoort. Dit is een soort van self-service balie. Weet iemand waar die dingen staan op Schiphol? Ik wil ze namelijk wel uitproberen komende vrijdag
      dinsdag 22 juni 2010 @ 11:18:41 #224
    267333 buzz1291
    Never a dull moment
    pi_83135775
    quote:
    Op zondag 20 juni 2010 16:54 schreef Jac0bus het volgende:
    Vraag: heeft er iemand ooit met oud en nieuw gevlogen? Ik vlieg komend oud en nieuw eerst van Denver naar Newark en dan van Newark naar Amsterdam. Ik vertrek om 7 uur 's avonds daar en kom 8 uur 's ochtends op Schiphol aan, dus middernacht is ergens boven de oceaan. Nu vraag ik me uit nieuwschierigheid af of dit nog gevierd of vermeld wordt op de een of andere manier?
    Ligt een beetje aan de maatschappij, Newark Liberty zei je? Dat is is dus een Delta vlucht. Nou bereid je maar vast voor op een Turkey feestmaal met champagne en firecrackers na afloop. Man dat is gewoon dolle pret op zo'n vlucht!
    2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
      dinsdag 22 juni 2010 @ 11:26:48 #225
    267333 buzz1291
    Never a dull moment
    pi_83136067
    quote:
    Op dinsdag 22 juni 2010 10:45 schreef Blik het volgende:
    Vraagje:

    Paar weken kwam er een nieuwsbericht dat mensen uit de EU op Schiphol sneller door de douane heen kunnen met hun paspoort. Dit is een soort van self-service balie. Weet iemand waar die dingen staan op Schiphol? Ik wil ze namelijk wel uitproberen komende vrijdag
    Je bedoelt door de paspoort controle? En dan bij binnenkomst of bij vertrek? Ik heb de laatste maanden geen veranderingen gezien bij binnenkomst. 's Morgens heel vroeg maak ik het vaak mee dat er maar 2 van die snurkers zitten, en dan ontstaat er vaak genoeg een wachtrij. Bij vertrek is er al langer een priority lane voor business class reizigers, waar ook Flying Blue Gold en Platinum members gebruik van mogen maken ongeacht de vliegklasse. En daarnaast heb je dus dat proleten gedoe met Privium wat behoorlijk wat knaken kost en eigenlijk geen voordeel oplevert tov een FB card met de juiste kleur.
    2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
      dinsdag 22 juni 2010 @ 11:42:02 #226
    62913 Blik
    The one and Only!
    pi_83136591
    quote:
    Op dinsdag 22 juni 2010 11:26 schreef buzz1291 het volgende:

    [..]

    Je bedoelt door de paspoort controle? En dan bij binnenkomst of bij vertrek? Ik heb de laatste maanden geen veranderingen gezien bij binnenkomst. 's Morgens heel vroeg maak ik het vaak mee dat er maar 2 van die snurkers zitten, en dan ontstaat er vaak genoeg een wachtrij. Bij vertrek is er al langer een priority lane voor business class reizigers, waar ook Flying Blue Gold en Platinum members gebruik van mogen maken ongeacht de vliegklasse. En daarnaast heb je dus dat proleten gedoe met Privium wat behoorlijk wat knaken kost en eigenlijk geen voordeel oplevert tov een FB card met de juiste kleur.
    Ik ben even op zoek gegaan naar het nieuwsbericht, maar na even snel zoeken kan ik alleen het volgende vinden

    http://www.zakenreis.nl/message.php?msgid=3626

    Het heeft echter ook op nu.nl gestaan e.d. Het is dus een systeem waarmee je zonder tussenkomst van de douane door de grenscontrole heen komt

    edit: hier ook het nu.nl bericht

    http://www.nu.nl/binnenla(...)bij-pascontrole.html
    pi_83136598
    quote:
    Op dinsdag 22 juni 2010 11:18 schreef buzz1291 het volgende:

    [..]

    Ligt een beetje aan de maatschappij, Newark Liberty zei je? Dat is is dus een Delta vlucht. Nou bereid je maar vast voor op een Turkey feestmaal met champagne en firecrackers na afloop. Man dat is gewoon dolle pret op zo'n vlucht!
    Nope Continental geloof ik.
    I had this song playing when Mary Ellen was born. Had her right there on the pool table, and they didn't stop the game...
      dinsdag 22 juni 2010 @ 12:38:38 #228
    267333 buzz1291
    Never a dull moment
    pi_83138584
    quote:
    Op dinsdag 22 juni 2010 11:42 schreef Blik het volgende:

    [..]

    Ik ben even op zoek gegaan naar het nieuwsbericht, maar na even snel zoeken kan ik alleen het volgende vinden
    http://www.nu.nl/binnenla(...)bij-pascontrole.html
    Lees dat bericht van 26 mei eens goed, en dan met name de laatste regel.

    Proef tot 30 juni 2010 Daar hebben we wat aan. Maar ik kan me niet herinneren dat ik die apparatuur begin juni gezien heb in Terminal 1.
    2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
      dinsdag 22 juni 2010 @ 12:48:53 #229
    199256 kwiwi
    de enige echte.
    pi_83138951
    quote:
    Op dinsdag 22 juni 2010 12:38 schreef buzz1291 het volgende:

    [..]

    Lees dat bericht van 26 mei eens goed, en dan met name de laatste regel.

    Proef tot 30 juni 2010 Daar hebben we wat aan. Maar ik kan me niet herinneren dat ik die apparatuur begin juni gezien heb in Terminal 1.
    Ik heb ook niks gezien verder, vertrok vanaf Schiphol op de dag dat de proef begon.
    pi_83142640
    Nu herinner ik me dat ook ja, want ik wilde dat systeem ook uitproberen (en vloog 9 juni).

    Ik heb ze niet gezien, lange rijen voor de controle wel.
      dinsdag 22 juni 2010 @ 14:26:57 #231
    62913 Blik
    The one and Only!
    pi_83142760
    quote:
    Op dinsdag 22 juni 2010 12:38 schreef buzz1291 het volgende:

    [..]

    Lees dat bericht van 26 mei eens goed, en dan met name de laatste regel.

    Proef tot 30 juni 2010 Daar hebben we wat aan. Maar ik kan me niet herinneren dat ik die apparatuur begin juni gezien heb in Terminal 1.
    En wat voor datum is het komende vrijdag?
      dinsdag 22 juni 2010 @ 16:34:08 #232
    267333 buzz1291
    Never a dull moment
    pi_83149393
    quote:
    Op dinsdag 22 juni 2010 14:26 schreef Blik het volgende:

    [..]

    En wat voor datum is het komende vrijdag?

    Ik bedoelde het in het kader van de lengte van de proef. Als ze er staan, zullen ze wel in gebruik zijn. Maar als ze, gezien het verhaal, net zo snel een paspoort scannen als die KLM incheck terminals, kun je beter gewoon in de rij voor de marechaussee gaan staan.
    2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
    pi_83162185
    quote:
    Op dinsdag 22 juni 2010 16:34 schreef buzz1291 het volgende:
    Maar als ze, gezien het verhaal, net zo snel een paspoort scannen als die KLM incheck terminals, kun je beter gewoon in de rij voor de marechaussee gaan staan.
    Het verschil is dat die apparaten veel goedkoper zijn. Ze kunnen er dus veel meer inzetten, dan dat er nu marechaussee beambten zitten. Ik verwacht om die reden wel snelheidswinst als dit systeem gaat werken. Bovendien kan de marechaussee zich meer op de lastige gevallen focussen, zodat de veiligheid waarschijnlijk ook omhoog gaat.
    pi_83199003
    Nou, maandag ga ik voor het eerst met Easyjet vliegen..ben benieuwd.
    Kwam er gisteren achter dat ik ook m'n middelnaam in moet voeren voor het ticket, dus ik kijken hoeveel het zou kosten om mijn naam aan te passen online.. 162 euro! !!
    Gebeld met Easyjet, en ze veranderden het kosteloos ipv 175 euro.
    Iig een pluspuntje voor Easyjet .
    pi_83199443
    Je hoeft alleen de eerste voornaam en je achternaam zoals in je paspoort in te vullen. Je middlle name is iets typisch amerikaans, omdat er daar nogal veel John Smiths zijn
    pi_83199540
    quote:
    Op woensdag 23 juni 2010 17:00 schreef DutchTrain het volgende:
    Je hoeft alleen de eerste voornaam en je achternaam zoals in je paspoort in te vullen. Je middlle name is iets typisch amerikaans, omdat er daar nogal veel John Smiths zijn
    Ja, het staat in m'n paspoort als voornaam (gek genoeg), maar even niet bij nagedacht toen ik m'n gegevens invulde .

    Maargoed, bovenstaande was even als kleine tip dat je beter kan bellen voor dit soort dingen
    pi_83199596
    quote:
    Op woensdag 23 juni 2010 17:02 schreef GotC het volgende:

    Maargoed, bovenstaande was even als kleine tip dat je beter kan bellen voor dit soort dingen
    Oh ja, dat zeker
    pi_83209584
    Ik vroeg me af of het toegestaan is een scheerapparaat mee te nemen in je handbagage, ik wil namelijk zonder luchtruimbagage reizen. Ik heb er zo een met 3 van die scheerkoppen:

      woensdag 23 juni 2010 @ 20:38:32 #239
    199256 kwiwi
    de enige echte.
    pi_83210829
    quote:
    Op woensdag 23 juni 2010 20:21 schreef thabit het volgende:
    Ik vroeg me af of het toegestaan is een scheerapparaat mee te nemen in je handbagage, ik wil namelijk zonder luchtruimbagage reizen. Ik heb er zo een met 3 van die scheerkoppen:

    [ afbeelding ]
    Mag wel mee, kan alleen zijn dat je 'm er bij de bagagecontrole even uit moet halen.
    pi_83212667
    quote:
    Op woensdag 23 juni 2010 20:21 schreef thabit het volgende:
    Ik vroeg me af of het toegestaan is een scheerapparaat mee te nemen in je handbagage, ik wil namelijk zonder luchtruimbagage reizen. Ik heb er zo een met 3 van die scheerkoppen:

    [ afbeelding ]
    Yep, al tientallen keren meegenomen. Nog nooit uit bagage hoeven te halen.
      zondag 27 juni 2010 @ 15:31:28 #241
    64792 Mryc
    play me one more song
    pi_83359546
    Half september vlieg ik met Icelandair vanaf Schiphol via IJsland naar New York.

    Wat zijn jullie ervaringen met Icelandair? Hoe zit het met de beenruimte e.d.?
      zondag 27 juni 2010 @ 19:00:56 #242
    173465 MoneyTalks
    You listen.
    pi_83368094
    Iemand ervaring met Finnair? Vlieg vanaf Helsinki naar Zuid-Korea in augustus..
    Karakter en zelfvertrouwen verkopen ze niet in kledingwinkels vrees ik.
    pi_83369689
    quote:
    Op zondag 27 juni 2010 19:00 schreef MoneyTalks het volgende:
    Iemand ervaring met Finnair? Vlieg vanaf Helsinki naar Zuid-Korea in augustus..
    Even een quote van mij uit een andere topic:
    quote:
    Op zondag 27 juni 2010 08:07 schreef EddyAlbena het volgende:
    Ik heb zelf zeer goede ervaringen met Finnair. Maaltijden zijn goed, gratis bier en wijn doet ook goed op een lange vlucht, aardig en behulpzaam personeel.
    IFE aanbod is ook zeer ruim en de camera tijdens het opstijgen en vooral landen (alleen op de continentale vluchten) is wel heel tof
    Neem wel je eigen plugs mee voor je IFE zodat je je eigen oortjes kan gebruiken, met de oortjes die je krijgt (gratis dus) kun je amper iets horen door de hoeveelheid ruis van het vliegtuig.
    pi_83369722
    En de IFEs zijn touchscreens dus wanneer iemand achter je enthousiast een spelletje zit te spelen voel je de hele tijd getik

    Maar wel Fins bier
    2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
    pi_83374602
    ben met finnair naar shanghai gevolgen prima maatschappij

    goeie service en aardige stewardessen
    pi_83375148
    quote:
    Op zondag 27 juni 2010 19:53 schreef Thetallguy het volgende:
    En de IFEs zijn touchscreens dus wanneer iemand achter je enthousiast een spelletje zit te spelen voel je de hele tijd getik

    Maar wel Fins bier
    Tenzij je gewoon de remote control/gamepad gebruikt :p

    Nu zit ik met een dilemma:

    Ik verblijf vanaf september vier á vijf maanden in Toronto voor mijn studie. Heb een enkeltje geboekt en van Icelandair mag ik 2x23 kilo meenemen. Lekker royaal dus, maar ik was helemaal vergeten dat die niet echt praktisch gaat worden.
    Het is ideaal voor mijn verblijf daar omdat ik daar min of meer hetzelfde ga leven als daar en dus alledaagse dingen mee ga nemen.
    Het probleem wat nu ontstaat is als volgt: na mijn studie heb ik nog tijd om wat rond te reizen en dit ben ik ook zeker van plan. Ik ga sowieso naar NYC, maar vind het ook wel een goed plan om ook naar Vegas of SAF te gaan. Terugweg zou ik ook nog een weekend in Madrid verblijven. Leuke ideeen allemaal, maar er zijn natuurlijk bijna geen maatschappijen meer die ook 2x23kg toestaan.
    Dat blijven er de volgende opties over:

    - met één koffer op reis gaan
    - twee koffers meenemen en continue extra betalen voor zowel de koffer als het waarschijnlijke overgewicht
    - onnodige spullen via de post terugsturen naar Nederland

    Ik ga in die vijf maanden natuurlijk niet niets kopen, dus ik er komen sowieso extra kilo's en goederen bij (hoewel dat ook weer afhankelijk is hoeveel ik van de meegenomen spullen daar laat)

    Iemand die hier mij hier wat tips over kan geven?
      zondag 27 juni 2010 @ 21:53:18 #247
    267333 buzz1291
    Never a dull moment
    pi_83375503
    Dan stuur je die ene koffer toch gewoon met UPC terug in een zee container. Ben je in ieder geval veel goedkoper uit dan iedere keer dat overgewicht te betalen.
    2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
    pi_83383549
    We hebben kutvluchttijden, 04:55.
    Dan moeten we er al om 02:25 zijn en dus rond 01:45 van huis weg.

    Terug worden we al om 03:00 in de nacht opgehaald bij zo'n opstapplaats voor zo'n bus naar het vliegveld terwijl we pas om 08:10 vliegen.

    Zijn de winkels etc op Schiphol dan al open?
    pi_83383668
    Nee, in Schiphol Plaza is alles dan dicht.

    Achter de douane is er volgens mij wel ergens iets open, maar neem vooral zelf wat mee.
    pi_83383743
    quote:
    Op maandag 28 juni 2010 00:47 schreef Charie het volgende:
    We hebben kutvluchttijden, 04:55.
    Dan moeten we er al om 02:25 zijn en dus rond 01:45 van huis weg.
    Waarom in vredesnaam 2,5 uur voor de vlucht aanwezig zijn dan?
    pi_83383770
    quote:
    Op maandag 28 juni 2010 00:51 schreef Coastertommm het volgende:
    Nee, in Schiphol Plaza is alles dan dicht.

    Achter de douane is er volgens mij wel ergens iets open, maar neem vooral zelf wat mee.
    Ja dat zeiden vrienden ook al alleen je mag toch geen eten meenemen achter de douane en zo? Ook de terugweg is best vroeg. Er zal toch wel iets van een vreettent open zijn? Neem aan dat we niet de enige vroege chartervlucht hebben..

    Iemand ervaring met luchthaven Palma (in de nacht)?
    Een vriend van me was er vorig jaar gaan eten (achter de douane) op de borden stond nog niks, en uit het niets was het opeens Last call zonder dat er eerst boarding stond of zo.. Toen zij rennen (volgens hem was het een grote luchthaven voor Spaanse begrippen) en namen werden omgeroepen en zo Was het vliegtuig al van de gate weg maar ze werden met een busje er nog net heengebracht.

    Ik heb zo'n naar voorgevoel dit keer
    pi_83384088
    quote:
    Op maandag 28 juni 2010 00:53 schreef zeebeschuit het volgende:

    [..]

    Waarom in vredesnaam 2,5 uur voor de vlucht aanwezig zijn dan?
    Toen we vorig jaar 2 uur deden hadden we hem gemist
    Dan maar iets eerder gaan dit keer, nemen we maar voor lief.
    pi_83387396
    quote:
    Op zondag 27 juni 2010 21:53 schreef buzz1291 het volgende:
    Dan stuur je die ene koffer toch gewoon met UPC terug in een zee container. Ben je in ieder geval veel goedkoper uit dan iedere keer dat overgewicht te betalen.
    Heb jij daar ervaring mee?
    Als ik particulier iets wil verzenden met UPS krijg ik op dit moment een kostenschatting van 500CAD, is mij iets teveel. Met Canadian Post is het al minder, 150CAD. TOch heb ik meer vertrouwen in UPS en volgens mij moet het ook goedkoper kunnen dan die 500.
    pi_83387759
    quote:
    Op maandag 28 juni 2010 00:54 schreef Charie het volgende:
    Ja dat zeiden vrienden ook al alleen je mag toch geen eten meenemen achter de douane en zo? Ook de terugweg is best vroeg. Er zal toch wel iets van een vreettent open zijn? Neem aan dat we niet de enige vroege chartervlucht hebben..
    Na de douane zijn er twee restaurants open ....
    http://www.schiphol.nl/Re(...)role/EtenDrinken.htm

    Ik denk echter dat jij Lounge 1 hebt, waar er niets open is. Voor de douane zijn er wel verschillende tenten open op Schiphol plaza ...
    http://www.schiphol.nl/Re(...)role/EtenDrinken.htm

    Ik raad je aan om eerst even te checken of er een lange rij bij de douane staat. Als dat niet zo is, kun je dus beter nog even op Schiphol Plaza blijven en daar wat eten/drinken. Uit eigen ervaring weet ik dat deze informatie klopt voor de Burger King en Deli France. Die zijn altijd open.
    quote:
    Een vriend van me was er vorig jaar gaan eten (achter de douane) op de borden stond nog niks, en uit het niets was het opeens Last call zonder dat er eerst boarding stond of zo.. Toen zij rennen (volgens hem was het een grote luchthaven voor Spaanse begrippen) en namen werden omgeroepen en zo Was het vliegtuig al van de gate weg maar ze werden met een busje er nog net heengebracht.
    Ik denk dat dit een beetje aangedikt verhaal is, want ik heb nog nooit meegemaakt dat passagiers alsnog mochten boarden nadat de gate gesloten is. Daar zijn strenge voorschriften voor.

    Dat die borden soms raar zijn, herken ik wel. Ik zou echter gewoon 45 a 60 minuten voor het boarden naar de gate gaan. Dan zit je altijd goed. Tenzij er duidelijk 'delayed' bij je vlucht staat.
    pi_83391588
    quote:
    Op maandag 28 juni 2010 09:05 schreef jaco het volgende:

    [..]

    Na de douane zijn er twee restaurants open ....
    http://www.schiphol.nl/Re(...)role/EtenDrinken.htm

    Ik denk echter dat jij Lounge 1 hebt, waar er niets open is. Voor de douane zijn er wel verschillende tenten open op Schiphol plaza ...
    http://www.schiphol.nl/Re(...)role/EtenDrinken.htm

    Ik raad je aan om eerst even te checken of er een lange rij bij de douane staat. Als dat niet zo is, kun je dus beter nog even op Schiphol Plaza blijven en daar wat eten/drinken. Uit eigen ervaring weet ik dat deze informatie klopt voor de Burger King en Deli France. Die zijn altijd open.
    [..]

    Ik denk dat dit een beetje aangedikt verhaal is, want ik heb nog nooit meegemaakt dat passagiers alsnog mochten boarden nadat de gate gesloten is. Daar zijn strenge voorschriften voor.

    Dat die borden soms raar zijn, herken ik wel. Ik zou echter gewoon 45 a 60 minuten voor het boarden naar de gate gaan. Dan zit je altijd goed. Tenzij er duidelijk 'delayed' bij je vlucht staat.
    Bedankt voor je moeite!
    Dat verhaal was trouwens echt waar, kreeg t te horen van z'n ouders. Maargoed wel raar inderdaad.
    pi_83398640
    Als het boardingproces eenmaal afgesloten is dan komt er niemand meer bij, of je nou hoog of laag springt maakt niet uit. Wel kan het natuurlijk zijn dat het vliegtuig op een remote stand stond (= niet aan een slurf aan het vliegtuiggebouw, en dus moet je er met de bus heen). Als die vrienden van je dan net in de laatste bus zaten kan het zijn dat deze vrij leeg was als het toestel niet zo vol zit, en als je het verhaal dan wat mooier maakt dan dat het echt is klinkt het opeens erg spannend
    2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
    pi_83403875
    Heeft iemand misschien nog een site met tips of iets in die richting, over hoe je het meest efficient dingen mee kan nemen die wel door die vloeistofregelingdinges heen komen
    pi_83409773
    quote:
    Op maandag 28 juni 2010 15:59 schreef Maisnon het volgende:
    Heeft iemand misschien nog een site met tips of iets in die richting, over hoe je het meest efficient dingen mee kan nemen die wel door die vloeistofregelingdinges heen komen
    Wat is je probleem en wat begrijp je niet aan alle tips die al in dit topic zijn gegeven?
    pi_83410372
    quote:
    Op maandag 28 juni 2010 00:54 schreef Charie het volgende:
    Ja dat zeiden vrienden ook al alleen je mag toch geen eten meenemen achter de douane en zo?
    Jawel hoor.
    pi_83410448
    quote:
    Op maandag 28 juni 2010 09:05 schreef jaco het volgende:
    Ik zou echter gewoon 45 a 60 minuten voor het boarden naar de gate gaan. Dan zit je altijd goed. Tenzij er duidelijk 'delayed' bij je vlucht staat.
    Dat is wel heul vroeg. Als je nou gezegd had 45 à 60 minuten voor vertrek, oké. Maar waarom zou je een uur bij de gate uit je neus gaan zitten eten? Nergens voor nodig. Zeker niet als je een vaste plaats hebt (bij Easyjet, Ryanair kan ik me er nog iets bij voorstellen dat je vooran wilt staan in de rij bij het boarden).
    pi_83410524
    quote:
    Op maandag 28 juni 2010 18:44 schreef k_man het volgende:
    Zeker niet als je een vaste plaats hebt (bij Easyjet, Ryanair kan ik me er nog iets bij voorstellen dat je vooran wilt staan in de rij bij het boarden).
    Bij Easyjet hangt het af van het moment dat je hebt ingecheckt wanneer het toestel in mag. Daar hoef je voor in de rij te gaan staan
    pi_83411714
    Ja, maar volgens mij is die groepenindeling in de praktijk iets waar niet erg nauw op gelet wordt.
    pi_83411841
    Vanaf hoe ver van tevoren kan je eigenlijk inchecken?

    Wij vliegen vlak na de WK-finale, dus in geval van dat Nederland het haalt willen we van tevoren alles inchecken en bagage droppen en lekker op het vliegveld kijken.
    If I'm sad, I stop being sad and be awesome instead. True story
    pi_83412021
    Ligt eraan welke airline je mee vliegt. De meeste Hollandse en Skyteam airlines hebben wel een baggage dropoff die continu open is. Vlieg je met bijv. een airline die elke dag 1x vliegt dan wordt het een wat lastiger verhaal.
    2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
      maandag 28 juni 2010 @ 20:01:11 #265
    64459 ozzietukker
    no worries mate
    pi_83413264
    quote:
    Op maandag 28 juni 2010 18:46 schreef DutchTrain het volgende:

    [..]

    Bij Easyjet hangt het af van het moment dat je hebt ingecheckt wanneer het toestel in mag. Daar hoef je voor in de rij te gaan staan
    Daar zijn ze bij Easyjet helaas vanaf gestapt, ze hebben wel boardinggroepen, maar het is een soort Ryanair, je hebt of priority, boardinggroep 1, en de rest, online ingechecked of niet boardinggroep 2. Het enige wat Easyjet wel doet en Ryanair niet is dat ze mensen met kinderen eerst laten gaan.

    In Amsterdam waren ze daar wel streng op, kinderen zijn dan echt alleen 3 en 4 jarigen, en alleen vader en moeder, niet mafkezen die menen ook kinderen te hebben of gewoon met de familie meelopen.

    Vroegâh was dat met Easyjet beter, gewoon lekker boardinggroep A bij online inchecken of optijd inchecken zodat het gemakkelijk was een raamplaats te bemachtigen.
    RTFM
    Zo niet? Dan toch!
    Nawie, just Nawie!
    TWENTE KAMPIOEN.
    pi_83426676
    Ben ik weer, onverhoopt met een spoedvraag.
    We brengen zo vrienden weg naar Schiphol die op vakantie gaan, vertrekken om 06:30 naar Mitilini. Alleen nu zie ik op teletekst dit:



    Is dit normaal? Zomaar een vlucht vervroegen, er is niet gebeld niks... en zij hadden net de luchthaven gebeld maar er wordt niet opgenomen En Transavia kon er geen uitsluitsel over geven

    Je zou maar om 4.30 komen opdagen en dan dat ding voor je neus weg zien gaan, ik vind het nogal vaag..


    Neem aan dan maar twee uurtjes eerder wegbrengen? Beter het zekere voor het onzekere..?.

    [ Bericht 9% gewijzigd door Charie op 29-06-2010 00:53:19 ]
      dinsdag 29 juni 2010 @ 01:02:49 #267
    173465 MoneyTalks
    You listen.
    pi_83427855
    quote:
    Op dinsdag 29 juni 2010 00:17 schreef Charie het volgende:
    Ben ik weer, onverhoopt met een spoedvraag.
    We brengen zo vrienden weg naar Schiphol die op vakantie gaan, vertrekken om 06:30 naar Mitilini. Alleen nu zie ik op teletekst dit:

    [ afbeelding ]

    Is dit normaal? Zomaar een vlucht vervroegen, er is niet gebeld niks... en zij hadden net de luchthaven gebeld maar er wordt niet opgenomen En Transavia kon er geen uitsluitsel over geven

    Je zou maar om 4.30 komen opdagen en dan dat ding voor je neus weg zien gaan, ik vind het nogal vaag..


    Neem aan dan maar twee uurtjes eerder wegbrengen? Beter het zekere voor het onzekere..?.
    Lijkt me erg verstandig ja LOL
    Karakter en zelfvertrouwen verkopen ze niet in kledingwinkels vrees ik.
    pi_83430815
    quote:
    Op dinsdag 29 juni 2010 00:17 schreef Charie het volgende:
    Ben ik weer, onverhoopt met een spoedvraag.
    We brengen zo vrienden weg naar Schiphol die op vakantie gaan, vertrekken om 06:30 naar Mitilini. Alleen nu zie ik op teletekst dit:

    [ afbeelding ]

    Is dit normaal? Zomaar een vlucht vervroegen, er is niet gebeld niks... en zij hadden net de luchthaven gebeld maar er wordt niet opgenomen En Transavia kon er geen uitsluitsel over geven

    Je zou maar om 4.30 komen opdagen en dan dat ding voor je neus weg zien gaan, ik vind het nogal vaag..


    Neem aan dan maar twee uurtjes eerder wegbrengen? Beter het zekere voor het onzekere..?.
    Dat is niet een vervroeging van 2 uur maar een vertraging van 22 uur Dat toestel gaat pas morgen.
      Moderator dinsdag 29 juni 2010 @ 09:31:47 #269
    155227 crew  Guppy
    dus
    pi_83431216
    quote:
    Op dinsdag 29 juni 2010 00:17 schreef Charie het volgende:
    Ben ik weer, onverhoopt met een spoedvraag.
    We brengen zo vrienden weg naar Schiphol die op vakantie gaan, vertrekken om 06:30 naar Mitilini. Alleen nu zie ik op teletekst dit:

    [ afbeelding ]

    Is dit normaal? Zomaar een vlucht vervroegen, er is niet gebeld niks... en zij hadden net de luchthaven gebeld maar er wordt niet opgenomen En Transavia kon er geen uitsluitsel over geven

    Je zou maar om 4.30 komen opdagen en dan dat ding voor je neus weg zien gaan, ik vind het nogal vaag..


    Neem aan dan maar twee uurtjes eerder wegbrengen? Beter het zekere voor het onzekere..?.


    En, wat was het nou?
    [b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
    pi_83432342
    quote:
    Op dinsdag 29 juni 2010 09:31 schreef Guppyfriend het volgende:

    [..]



    En, wat was het nou?
    Zoals ik het zei. Dat toestel gaat morgen pas. Ze hebben gewoon voor niets op Schiphol gestaan vannacht.
    pi_83433964
    quote:
    Op dinsdag 29 juni 2010 10:13 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

    [..]

    Zoals ik het zei. Dat toestel gaat morgen pas. Ze hebben gewoon voor niets op Schiphol gestaan vannacht.
    We brachten ze weg, reden weg... na tien minuten kregen we een belletje toen we alweer op de snelweg terug zaten dat het pas morgen 04:25 of zo is 22 uur vertraging
      dinsdag 29 juni 2010 @ 11:11:17 #272
    199256 kwiwi
    de enige echte.
    pi_83434167
    quote:
    Op dinsdag 29 juni 2010 11:06 schreef Charie het volgende:

    [..]

    na tien minuten kregen we een belletje toen we alweer op de snelweg terug zaten
    lekker op tijd
    pi_83434362
    Vannacht in de herkansing dan maar..
    pi_83434469
    quote:
    Op dinsdag 29 juni 2010 11:06 schreef Charie het volgende:

    [..]

    We brachten ze weg, reden weg... na tien minuten kregen we een belletje toen we alweer op de snelweg terug zaten dat het pas morgen 04:25 of zo is 22 uur vertraging
    Heb je wel kunnen bekijken welke vreettenten er open zijn zo laat s'nachts ?
      Moderator dinsdag 29 juni 2010 @ 11:27:25 #275
    155227 crew  Guppy
    dus
    pi_83434815
    quote:
    Op dinsdag 29 juni 2010 11:06 schreef Charie het volgende:

    [..]

    We brachten ze weg, reden weg... na tien minuten kregen we een belletje toen we alweer op de snelweg terug zaten dat het pas morgen 04:25 of zo is 22 uur vertraging
    Lekker dan...
    [b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
    pi_83434925
    quote:
    Op dinsdag 29 juni 2010 11:27 schreef Guppyfriend het volgende:

    [..]

    Lekker dan...
    Eigen schuld. Als hij verder had gekeken dan zijn neus lang was dan had hij het vanacht al kunnen zien dat het vliegtuig niet eerder vertrok maar met een dikke vertraging. Er staat niet voor niets een * achter die vlucht. Dat betekend dat er nadere uitleg te vinden is op teletekst.
    pi_83435161
    quote:
    Op dinsdag 29 juni 2010 11:19 schreef jaco het volgende:

    [..]

    Heb je wel kunnen bekijken welke vreettenten er open zijn zo laat s'nachts ?
    Nee want ze kwamen nog niet langs de paspoortcontrole aangezien die vlucht nog niet ging
    pi_83435331
    quote:
    Op dinsdag 29 juni 2010 11:29 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

    [..]

    Eigen schuld. Als hij verder had gekeken dan zijn neus lang was dan had hij het vanacht al kunnen zien dat het vliegtuig niet eerder vertrok maar met een dikke vertraging. Er staat niet voor niets een * achter die vlucht. Dat betekend dat er nadere uitleg te vinden is op teletekst.
    Nee, op Schiphol zeiden ze dat teletekst het een beetje onduidelijk heeft gedaan tegen degene die we wegbrachten, ze zeiden dat er normaal gesproken bij vertrek op een andere dag Zie762 (wat er nu wel eindelijk staat) of *Wordt 04:25 30/6 had moeten staan, aangezien gewoon *wordt ... geldt bij vertragingen op dezelfde dag. Of zo iets wat ik van ze ongelukkige vakantiegangers begreep

    Maargoed ze krijgen een redelijke vergoeding terug als ik ze goed begreep.
    pi_83468745
    quote:
    Op zondag 27 juni 2010 21:53 schreef buzz1291 het volgende:
    Dan stuur je die ene koffer toch gewoon met UPC terug in een zee container. Ben je in ieder geval veel goedkoper uit dan iedere keer dat overgewicht te betalen.
    quote:
    Op maandag 28 juni 2010 08:45 schreef EddyAlbena het volgende:

    [..]

    Heb jij daar ervaring mee?
    Als ik particulier iets wil verzenden met UPS krijg ik op dit moment een kostenschatting van 500CAD, is mij iets teveel. Met Canadian Post is het al minder, 150CAD. TOch heb ik meer vertrouwen in UPS en volgens mij moet het ook goedkoper kunnen dan die 500.
    Reminder voor buzz1291
    pi_83471698
    Zometeen in de herkansing!
    Aangezien het nu wel heel erg vroeg is smst hij me of vreettenten open zijn, is dat probleem voor mij binnenkort ook opgelost
    pi_83489996
    Ik heb een vraag over het boeken van een ticket:
    Ik wil rond 2 augustus richting bali vliegen en op de 24ste terug. Voor deze reis zijn nog een aantal vluchten te boeken. Nu kijk ik op wordticketcenter en dan kan ik een vlucht boeken voor 1199 euro. Op vliegtickets.nl kost het mij 1229 euro. Als ik naar de site van de maatschappij ga ( malaysia airlines) kost het 1220 euro. Is het dan verstandig om via de site van malaysia airlines te boeken of gewoon bij worldticketcenter? Het gaat dan met name om communicatie. Ik ben zojuist terug uit Cleveland en dat ticket heb ik ook rechtstreeks bij een maatschappij geboekt, maar om nou te zeggen dat de communicatie soepel verliep ( er was het een en ander mis met boeking e.d.). Iemand tips of aanbevelingen?
    pi_83491602
    WorldTicketCenter voegt nog een 'Customer Service Charge' van ¤65 pp. toe he, weet niet of je die al had meegerekend?

    Verder is het qua communicatie meestal juist handig direct bij de airline te boeken, dan zit er toch weer een schakel minder tussen. Bij een wijziging oid. die automatisch door Malaysia Airlines naar het mailadres gestuurd wordt (@worldticketcenter.nl) moet deze later nog naar jou doorgestuurd worden, en hoe snel dit ook gaat het duurt altijd langer
    2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
      Moderator woensdag 30 juni 2010 @ 15:08:19 #283
    45833 crew  Fogel
    pi_83491921
    Inderdaad, gewoon bij de airline zelf boeken. Mocht er wat mis zijn, dan scheelt het een schakel (die naar mijn ervaring zelfs nog geld vraagt voor iedere -nota bene gratis- handeling die je -indien je bij de luchtvaartmaatschappij zelf had geboekd- zelf had kunnen doen).
    I'm surrounded by morons!
    TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
    TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
    TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
    pi_83517622
    quote:
    Op dinsdag 29 juni 2010 23:53 schreef Charie het volgende:
    Zometeen in de herkansing!
    Aangezien het nu wel heel erg vroeg is smst hij me of vreettenten open zijn, is dat probleem voor mij binnenkort ook opgelost
    Hoe verliep de tweede poging nou ? En wat meldde je kennis over de vreettenten ?
    pi_83518012
    quote:
    Op donderdag 1 juli 2010 00:39 schreef jaco het volgende:

    [..]

    Hoe verliep de tweede poging nou ? En wat meldde je kennis over de vreettenten ?
    Uiteindelijk had hij nog 4 uur vertraging en vertrok rond 8:30. Was wel al om 02:30 aanwezig. Uiteindelijk dus 26 uur vertraging gehad. Er was een vreettent gewoon 24/7 open in de maanden jun/jul/aug in hal 1 achter de paspoortcontrole, zo'n lopend ding waar je zelf dingen moet pakken, vlakbij de zwartglinsterendevloer met fontijn, smste hij. Komt mensen die vaak reizen hier misschien wel bekend voor, en daarnaast was Starbucks ook open Dus t valt wel mee in de zomermaanden als ik het zo mag begrijpen
    pi_83520352
    quote:
    Op donderdag 1 juli 2010 00:54 schreef Charie het volgende:

    [..]

    Uiteindelijk had hij nog 4 uur vertraging en vertrok rond 8:30. Was wel al om 02:30 aanwezig. Uiteindelijk dus 26 uur vertraging gehad. Er was een vreettent gewoon 24/7 open in de maanden jun/jul/aug in hal 1 achter de paspoortcontrole, zo'n lopend ding waar je zelf dingen moet pakken, vlakbij de zwartglinsterendevloer met fontijn, smste hij. Komt mensen die vaak reizen hier misschien wel bekend voor, en daarnaast was Starbucks ook open Dus t valt wel mee in de zomermaanden als ik het zo mag begrijpen
    Wat was nou de reden van die vertraging? Transavia had natuurlijk zijn vliegtuig weer voor veel geld op het laatste moment verhuurd. Dit brengt meer geld op dan dat het compenseren van hun eigen passagiers kost na zo'n vertraging.
    pi_83520431
    Er was ook een staking op enkele Griekse luchthavens.
    2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
    pi_83520524
    quote:
    Op donderdag 1 juli 2010 07:47 schreef Thetallguy het volgende:
    Er was ook een staking op enkele Griekse luchthavens.
    Ah oke, dat toestel kwam dus uit Griekenland.
    pi_83525790
    Bijna alles heeft een beetje vertraging zie ik nu... Hoop dat het vanavond niet zo doorgaat.

    Heb maar 1 uur de tijd om over te stappen met 30 minuten vertraging zou dat niet lukken denk? Wat te doen
    pi_83526030
    quote:
    Op donderdag 1 juli 2010 11:28 schreef xminator het volgende:
    Heb maar 1 uur de tijd om over te stappen met 30 minuten vertraging zou dat niet lukken denk?
    Waar moet je overstappen ? De overstap tijd verschilt sterk per luchthaven en of je van het domestic naar het international gedeelte moet.
    pi_83533020
    quote:
    Op donderdag 1 juli 2010 11:34 schreef jaco het volgende:

    [..]

    Waar moet je overstappen ? De overstap tijd verschilt sterk per luchthaven en of je van het domestic naar het international gedeelte moet.
    Rome, Alitalia.

    Moet van International naar Internation geloof ik.
      donderdag 1 juli 2010 @ 14:48:35 #292
    104963 ETA
    European Travel Author
    pi_83533331
    30 minuten is wel heel krap. Als alles 100% meezit, dan kan het in theorie wel lukken. Zorg voor een stoeltje vooraan in je vlucht naar Rome, scheelt weer 5 minuten. En dan hopen dat de gate van je aansluitende vlucht dichtbij is. Ik weet alleen niet hoe snel ze je bagage kunnen overladen van vliegtuig naar vliegtuig....

    Maar stressen heeft weinig zin, je haalt het, of je haalt het niet, je kan er weinig aan doen. Zolang je met dezelfde maatschappij beide stukken doet, dan hoef je je niet al te grote zorgen te maken. Je wordt bij het missen van je aansluiting op de volgende vlucht gezet. heb je al gekeken wanneer de volgende vlucht is?
    Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
    Mijn reisfotos!
    pi_83563260
    Nja had uiteindelijk 1 uur vertraging in Nederland, gelukkig had de vlucht in Rome ook een vertraging. Dus kwam mooi op tijd.

    Anders zouden we een hotel krijgen in Rome en overgeboekt worden naar de volgende vlucht.
      vrijdag 2 juli 2010 @ 11:09:57 #294
    199256 kwiwi
    de enige echte.
    pi_83563409
    Ik heb het een keer gered in 20 minuten in Praag (dit was 's ochtends vroeg overigens, uur of 6).. Volgens mij heb ik in m'n hele leven nog nooit zo hard gerend

    Maar normaal gezien moet je er inderdaad minimaal 30 minuten voor uittrekken, zeker overdag want dan is het drukker.
    pi_83563422
    quote:
    Op donderdag 1 juli 2010 07:58 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

    [..]

    Ah oke, dat toestel kwam dus uit Griekenland.
    Inderdaad, hij moest terugkomen uit Griekenland, maar kwam maar niet door die stakingen. Vandaar dus.
    pi_83605607
    ik ben altijd vebaast dat jullie schijnbaar tegen zoveel pech aanlopen want ik heb het nog nooit meegemaakt.
    zeker vaak met die ryan air= budget reizen?
    Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
    13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
    Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
    Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
    pi_83606016
    quote:
    Op zaterdag 3 juli 2010 13:34 schreef rubje het volgende:
    ik ben altijd vebaast dat jullie schijnbaar tegen zoveel pech aanlopen want ik heb het nog nooit meegemaakt.
    zeker vaak met die ryan air= budget reizen?
    da's mooi voor jou

    Maar ik heb zelf niet het idee dat het direct bij low cost of old style veel meer of minder mis gaat. Ik vlieg regelmatig met allerlei soorten maatschappijen en uit eigen ervaring gaat er bij beide regelmatig wat mis, dus jouw punt ontgaat me een beetje.
    Nobody expects the Spanish Inquisition!
      zaterdag 3 juli 2010 @ 15:03:03 #298
    199256 kwiwi
    de enige echte.
    pi_83608647
    quote:
    Op zaterdag 3 juli 2010 13:34 schreef rubje het volgende:
    ik ben altijd vebaast dat jullie schijnbaar tegen zoveel pech aanlopen want ik heb het nog nooit meegemaakt.
    zeker vaak met die ryan air= budget reizen?
    Volgens mij heeft het niet eens zoveel met een budget reis of niet te maken. Ik heb met veel verschillende maatschappijen gevlogen, van goedkoop tot duur, en overal kom je wel eens problemen tegen.
    En hoe meer je vliegt hoe vaker je daar (in absolute cijfers) tegenaan loopt uiteraard.
      zondag 4 juli 2010 @ 20:51:30 #299
    64459 ozzietukker
    no worries mate
    pi_83654429
    quote:
    Op zaterdag 3 juli 2010 13:34 schreef rubje het volgende:
    ik ben altijd vebaast dat jullie schijnbaar tegen zoveel pech aanlopen want ik heb het nog nooit meegemaakt.
    zeker vaak met die ryan air= budget reizen?
    Juist met de point to point low cost airlines vallen de vertragingen wel mee, over het algemeen gezien. Je loopt de meeste kans op vertragingen op vluchten van dezelfde maatschappij met een overstap, zeker met de zogenoemde feeder vluchten uit de rest van Europa.

    De airliners bieden natuurlijk het liefst een vlucht aan met een zo kort mogelijke overstaptijd zodat de totale reisduur niet zo lang is, met het risico als er een kleine vertraging optreed je de overstap met moeite kan halen. Tip, indien met KLM op Schiphol van Schengen naar niet Schengen, het is meestal niet zo'n goed idee om de transfer paspoortcontrole te gebruiken, je kan betere via arrivals naar de publieke kant, dan 1 etage omhoog en daar via de paspoortcontrole bij terminal 2, dat is stukken sneller gezien de lange rij bij de echte transfer paspoortcontrole.
    RTFM
    Zo niet? Dan toch!
    Nawie, just Nawie!
    TWENTE KAMPIOEN.
    pi_83672155
    Weet iemand hoe laat incheck-balies op Schiphol open gaan? Zou ik om bijvoorbeeld 15:00 al kunnen inchecken voor een vlucht van 21:00?
    pi_83672418
    quote:
    Op maandag 5 juli 2010 10:17 schreef WimTol het volgende:
    Weet iemand hoe laat incheck-balies op Schiphol open gaan? Zou ik om bijvoorbeeld 15:00 al kunnen inchecken voor een vlucht van 21:00?
    Hangt van de maatschappij af. Als je met KLM vliegt zou het zomaar kunnen. Is het met een maatschappij met 1 vlucht per dag waarschijnlijk niet.
    Honey ! Take me drunk, i am home !
    abonnement Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')