Filmen en fotograferen voor eigen gebruik op luchthavens zal niet iets zijn waar je over aangesproken zult worden, en dat is ook niet het idee achter een dergelijk verbod lijkt me zo.quote:Op zondag 25 april 2010 10:35 schreef DutchTrain het volgende:
Filmen en fotograferen op luchthavens is ook verboden, tenzij je er toestemming voor hebt. Op Schiphol staat dat bijvoorbeeld al op de deuren aangegeven.
Bij de security is fotograferen natuurlijk ook verboden.
Het zal echter wel opvallen als je er met een professionele camera komt, maar bijzonder dat het niet geheel verboden (meer) is.quote:Maken van foto- video- en filmopnamen
1. Het is binnen het luchthavengebied zonder de voorafgaande schriftelijke toestemming van de exploitant niet toegestaan foto-, video- en filmopnamen te maken, anders dan ten behoeve van strikt eigen gebruik.
2. Aan de toestemming in het vorige lid genoemd kunnen door de exploitant nadere eisen worden gesteld.
Waar vlieg je naartoe? Op een vlucht langer dan 7 uur / nachtvlucht kan het wel prettig zijn om iets meer ruimte te hebben dan de standaard KLM sardineklasse.quote:Op maandag 26 april 2010 21:50 schreef sander89 het volgende:
Op de terug vlucht vlieg ik met een 747 en word dan gewoon economy plek.
Vraag mij alleen af of het gewoon krap is met mijn lengte of niet te doen is?
Anders word het toch proberen stoel bij nooduitgang te reserveren voor 50 euro extra en geen uitzicht naar buiten, alleen die zijn snel weg en als je op vakantie bent moet je net precies dan op internet kunnen.
Kan ook nog stoel in economy comfort, alleen word dan stuk duurder omdat we met ze 4e zijn en bewaar liever het geld voor de vakantie zelf.
Dat had ik al wel eerder meegemaakt, maar nog niet met iemand met handschoenen aan en een vreemd apparaat.quote:Op maandag 26 april 2010 21:50 schreef Fogel het volgende:
In 1996 moest je in Atlanta al je mobiele telefoon en laptop aanzetten en op een paar knoppen drukken om te laten zien dat het een echte, werkende, telefoon/laptop was. Redenatie zal vast zijn dat als het werkt dat er dan geen plek meer is voor explosieven/drugs?
Mmm, wat is dan het nut van het opgeven van je vluchtnummer? Zeker commerciële doeleinden.quote:Op dinsdag 27 april 2010 07:42 schreef Fogel het volgende:
Nee, de verhuurder gaat gewoon op hun normale tijdstip dicht.
Als je grote vertraging hebt of je vlucht is geannuleerd dan kunnen ze de auto nog aan iemand anders verhuren ipv op een no-show te wachten. Daarnaast kunnen ze ook de drukte inschatten, als er tussen bv 1200 en 1400 maar drie vluchten aankomen kunnen de werknemers lekker ruim gaan lunchen zonder dat er klanten langer moet wachten.quote:Op dinsdag 27 april 2010 07:47 schreef MCH het volgende:
[..]
Mmm, wat is dan het nut van het opgeven van je vluchtnummer? Zeker commerciële doeleinden.
Yep, in Tel Aviv moest ik met mijn fototoestel een foto maken om te laten zien dat het geen gun wasquote:Op maandag 26 april 2010 21:50 schreef Fogel het volgende:
In 1996 moest je in Atlanta al je mobiele telefoon en laptop aanzetten en op een paar knoppen drukken om te laten zien dat het een echte, werkende, telefoon/laptop was. Redenatie zal vast zijn dat als het werkt dat er dan geen plek meer is voor explosieven/drugs?
Laat maar. Heb al ff zitten zoeken (was een beetje haast bij vanochtend)quote:Op dinsdag 27 april 2010 08:28 schreef kikoooooo het volgende:
Ik wil over twee weken naar NY. Mijn paspoort is nog tot juni volgend jaar geldig. Gaat dit een probleem opleveren? (er zit dus geen vingerafdruk en chip e.d. in)
Ik heb weleens een professionele HDR camera neergeplant compleet met groot statief. Geen gezeik gehad. Was wel voor de douane.quote:Op maandag 26 april 2010 21:29 schreef DutchTrain het volgende:
Inderdaad
[..]
Het zal echter wel opvallen als je er met een professionele camera komt, maar bijzonder dat het niet geheel verboden (meer) is.
Vergeet niet dat bij de meeste maatschappijen de stoelen niet helemaal naar achteren kunnen, en ik kan uit eigen ervaring mededelen dat de 747(-combi) toestellen van de KLM op de laatste rijen beperkte mogelijkheid hebben om naar achteren te gaan. Maar goed, mij hoor je niet klagen aangezien ik daar maar 30 minuten op heb gezeten en toen naar de business klasse mocht, ik moet er niet aan denken dat een lange vlucht vol te moeten houden.quote:Op maandag 26 april 2010 21:58 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Waar vlieg je naartoe? Op een vlucht langer dan 7 uur / nachtvlucht kan het wel prettig zijn om iets meer ruimte te hebben dan de standaard KLM sardineklasse.
Als je het niet erg vindt dat er veel mensen langs lopen, kies dan voor de allerlaatste rij; daar wil bijna niemand in de buurt zitten omdat het wordt afgeraden door sites als seatguru, maar je kan wel lekker je stoel helemaal naar achter zetten, zonder dat iemand met z'n knieën in je rug zit
Niet doen als je snel luchtziek wordt overigens (ook weer afhankelijk van je route) want het is geen fijne plek in turbulent weer.
quote:Op maandag 26 april 2010 21:31 schreef DutchTrain het volgende:
Weet iemand eigenlijk wat ze op de Britse luchthavens tegenwoordig onderzoeken, als ze je vragen om je mobiele telefoon te laten zien, je het ding moet aanzetten en er iemand een apparaat met een watje overheenhaalt en vervolgens zegt dat alles in orde is
Slim!quote:Op dinsdag 27 april 2010 07:51 schreef Fogel het volgende:
[..]
Als je grote vertraging hebt of je vlucht is geannuleerd dan kunnen ze de auto nog aan iemand anders verhuren ipv op een no-show te wachten. Daarnaast kunnen ze ook de drukte inschatten, als er tussen bv 1200 en 1400 maar drie vluchten aankomen kunnen de werknemers lekker ruim gaan lunchen zonder dat er klanten langer moet wachten.
Transavia, maar geboekt via Neckermann. Ik dacht dat het hier om Europese wetgeving ging ipv maatschappij afhankelijke regelgeving?quote:Op donderdag 29 april 2010 14:25 schreef Fogel het volgende:
Ligt eraan welke maatschappij je gevlogen hebt, ze hebben allemaal verschillende regels mbt vergoedingen.
Laat maar dusquote:How to Apply for a Transit Visa
As part of the visa application process, an interview at the embassy consular section is required for visa applicants from age 14 through 79.
Op sommige amerikaanse vliegvelden is er een aparte looproute voor International Transfers. Je hoeft dan niet door de Immigration kontrole. Je hoeft ook je bagage dan niet op te halen van de band en je hebt geen visum nodig.quote:Op vrijdag 30 april 2010 15:53 schreef flipsen het volgende:
Even een snel vraagje, geen zin om zelf te gaan zoeken als hier vast mensen zijn die het weten: als ik van Santiago de Chile naar de Dominicaanse Republique wil vliegen (retour) hebben de meeste vluchten een overstap in Miami. Moet ik in dat geval beschikken over een visum voor de US of is het geen punt als je gewoon bij de transit-balie blijft wachten?
Ik niet nee, maar mijn Argentijnse vrouw welquote:Op vrijdag 30 april 2010 17:17 schreef jaco het volgende:
Ook moet je voor je vertrek online een ESTA invullen. Een hoop gedoe dus, maar je hoeft in ieder geval niet langs een consulaat om een visa aan te vragen.
Wat ik boven jouw post zegquote:
Annuleren kan altijd, maar hoeveel je dan terugkrijgt van wat je betaald hebt, hangt af van wat voor soort ticket je koopt. Koop je een goedkoop ticket (zeg 600 euro voor dit traject) dan zul je niets kunnen wijzigen. Koop je een duurder ticket (zeg 1200 euro of meer) dan kun je voor een meerprijs wel wat wijzigen en met een bussiness ticket kun je nog veel meer wijzigen.quote:Op woensdag 5 mei 2010 02:05 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Ik wil een ticket direct bij Cathay Pacific boeken naar Hong Kong maar ik vroeg me af hoe het zit met de mogelijkheid tot annuleren. Op de faq lees ik dat een online ticket geannuleerd kan worden maar zie verder niet wat de voorwaarden zijn.
http://www.cathaypacific.(...)urchase/changecancel
Dat verschilt per vlucht.quote:Op woensdag 5 mei 2010 12:37 schreef kikoooooo het volgende:
Iemand enig idee wat een upgrade van Econmy naar Economy Comfort kost bij KLM? Ik kan het nergens vinden. Of verschilt dat per vlucht?
Je kan 30 uur vantevoren inchecken. Als je vriendin 1 boeking heeft gemaakt komen beide passagiers automatisch samen tevoorschijn. Als het twee verschillende boekingen zijn kan je die aan elkaar koppelen bij het inchecken.quote:Op maandag 10 mei 2010 10:07 schreef kikoooooo het volgende:
Vraagje over online inchecken.
Bij KLM kan ik 24 uur vtv inchecken. Mijn vriendin heeft voor ons beiden geboekt. Moet ik nu 2x inchecken straks? Of gaat dat in 1x voor ons samen? (in 1 boeking?)
Nee, vluchten naar de VS vanaf 24 uur, als ik het goed gelezen heb.quote:Op maandag 10 mei 2010 10:13 schreef Fogel het volgende:
[..]
Je kan 30 uur vantevoren inchecken. Als je vriendin 1 boeking heeft gemaakt komen beide passagiers automatisch samen tevoorschijn. Als het twee verschillende boekingen zijn kan je die aan elkaar koppelen bij het inchecken.
Wij vliegen in juni naar Hong Kong voor 540 pp... met Emirates vanaf Dusseldorf.. dus best goedkoopquote:Op woensdag 5 mei 2010 12:32 schreef ozzietukker het volgende:Ik weet niet voor wanneer je naar Hong Kong wilt vertrekken, maar gezien het vele aanbod van vluchten naar Hong Kong is een tarief nooit extreem hoog over het algemeen, als je wilt kunnen annuleren zit je sowieso in een duurderde ticketklasse, en kan je misschien beter afwachten totdat je zeker bent dat je kunt gaan.
Mocht je geen goede tarieven naar Hong Kong vanaf Amsterdam vinden, kijk dan met vertrek van Duitse of Engelse luchthavens, er is op deze route zoveel aanbod dat de tarieven nooit extreem hoog zijn.
En dan zit je op van die hele smalle leren stoelen. En doordat de rugleuning vrij dik en hoog is geeft dat een behoorlijk krap gevoel. Maar toch vlieg ik wel graag met ze, want zij delen nog ouderwets upgrades uit. Overigens is die comfort class van KLM in hun 747's wel een verbetering, maar niet echt op de voorste rij. Want ondanks de meer beenruimte, zijn die stoelen door de vaste armleuningen gewoon een stuk smaller en is de traytable zo gammel als wat.quote:Op maandag 10 mei 2010 19:44 schreef Thetallguy het volgende:
Als je een 'KLM' vlucht hebt geboekt en hij wordt door een 767 gevlogen, dan wordt de vlucht door Delta uitgevoerd
Dat klopt niet. De stoelen bij Delta in een 767 zijn ruimer dan de stoelen in een KLM 747.quote:Op maandag 10 mei 2010 21:45 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
En dan zit je op van die hele smalle leren stoelen. En doordat de rugleuning vrij dik en hoog is geeft dat een behoorlijk krap gevoel. Maar toch vlieg ik wel graag met ze, want zij delen nog ouderwets upgrades uit. Overigens is die comfort class van KLM in hun 747's wel een verbetering, maar niet echt op de voorste rij. Want ondanks de meer beenruimte, zijn die stoelen door de vaste armleuningen gewoon een stuk smaller en is de traytable zo gammel als wat.
Wat bedoel je met " hoe zit het bij Emirates? "quote:Op maandag 26 april 2010 13:49 schreef Zonnestraaltje86 het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met een annuleringsverzekering als ik rechtstreeks bij
Emirates boek?
Ik zag hetzelfde ticket bij een Duits reisbureau (www.ticketpoint.de) nog een
stuk goedkoper, maar dan kon ik wel een losse annuleringsverzekering erbij nemen..
Wat is slim om te doen.. die 30 euro p.p extra te betalen bij dat reisbureau, of rechtstreeks
bij Emirates te boeken?
In tegenstelling tot de KLM kennen de budgetairliners zoals Easyjet en Ryanair geen retourvluchten en is elke vlucht die je boekt een apart contract.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 12:14 schreef SaskiaR het volgende:
Ik heb een vlucht met Easyjet geboekt, maar de heenvlucht heb ik niet genomen (ben op een andere manier gekomen). Nu wil ik wel de terugvlucht gebruiken; kan dat zomaar? Of vervalt de terugvlucht als je de heenvlucht niet neemt?
Normaalgesproken vervalt de retourvlucht inderdaad als je de heenvlucht niet neemt. Echter, bij low cost carriers is het missen van de heenvlucht vaak geen probleem.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 12:14 schreef SaskiaR het volgende:
Ik heb een vlucht met Easyjet geboekt, maar de heenvlucht heb ik niet genomen (ben op een andere manier gekomen). Nu wil ik wel de terugvlucht gebruiken; kan dat zomaar? Of vervalt de terugvlucht als je de heenvlucht niet neemt?
Of gewoon 't antwoord boven je lezenquote:Op zaterdag 15 mei 2010 14:04 schreef jaco het volgende:
[..]
Normaalgesproken vervalt de retourvlucht inderdaad als je de heenvlucht niet neemt. Echter, bij low cost carriers is het missen van de heenvlucht vaak geen probleem.
Ik zou echter even met Easyjet bellen met deze vraag.
Dat zeg ik toch ook helemaal niet? Ik vergelijk helemaal niet. Het is gewoon een persoonlijk gevoel dat je in een 767 van Delta krap zit.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 10:01 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Dat klopt niet. De stoelen bij Delta in een 767 zijn ruimer dan de stoelen in een KLM 747.
quote:Op zaterdag 15 mei 2010 16:51 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Dat zeg ik toch ook helemaal niet? Ik vergelijk helemaal niet. Het is gewoon een persoonlijk gevoel dat je in een 767 van Delta krap zit.
Je zegt dat ze smal zijn, maar dat zijn ze helemaal niet.quote:Op maandag 10 mei 2010 21:45 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
En dan zit je op van die hele smalle leren stoelen.
Nah ja, vliegtuigstoelen zijn over het algemeen in economy classe niet al te riant in formaat. Wel is de 18 inch bij Delta meer dan de 17-17,5 inch van KLM. Daarnaast is ook de beenruimte beter.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 17:19 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
[..]
Je zegt dat ze smal zijn, maar dat zijn ze helemaal niet.
Ik raad je aan om deze zelf online te boeken.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 20:35 schreef ShadyLane het volgende:
Maar nu ga ik deze zomer naar de VS. Is het aan te raden om de tickets bij maatschappijen als Continental enzo zelf online te boeken of kun je het beter door een of ander reisbureau laten regelen?
Ik vorig jaar voor 511 gevlogen met Emirates naar Hong Kong. Geweldige maatschappij, lekker eten, vriendelijk personeel en hun ICE-service is echt geweldig. (Op de terugweg vooral, kregen we de nieuwe systemen). Alleen de wachttijd van 4 uur was killing, vooral omdat Dubai Airport verschrikkelijk saai is. HK Airport daarintegen.quote:Op maandag 10 mei 2010 13:49 schreef Zonnestraaltje86 het volgende:
[..]
Wij vliegen in juni naar Hong Kong voor 540 pp... met Emirates vanaf Dusseldorf.. dus best goedkoop
Zolang je verzekerd bent is er niks aan het handje. (alleen een vakantie die in het water valt)quote:Op maandag 17 mei 2010 09:27 schreef Guppyfriend het volgende:
Hoe gaat dat eigenlijk als je vakantie in het water valt doordat er niet gevlogen wordt door de aswolk? Ben je dan gewoon fucked, of ben je nog recht op geld terug?
Als het een package tour is zal die touroperator wel voor de kosten opdraaien. Is het een gewoon vliegticket, dan zal KLM er waarschijnlijk net zo soepel mee omgaan als dat ze dat de laatste keer deden. Bellen met KLM en geen gezeur, gewoon omboeken op de door jou gewenste heen en terugvlucht datum zonder bijkomende kosten. Wat wil je nog meer? En als je niet terug kunt vliegen... Tsja, ik weet nog wel een paar plekken op deze aardkloot waar ik het geen straf zou vinden wanneer ik door wat vulkaanas een paar dagen zou worden opgehouden op basis van gratis verblijf, maaltijden mogen ze dan wel houden.....quote:Op maandag 17 mei 2010 12:31 schreef Guppyfriend het volgende:
Welke verzekering zou je dan moeten hebben tegen aswolken?
Een vakantie die in het water valt is niet zo erg, liever veilig dan anders. Maar als je dan wel je geld kwijt bent, is dat wel erg zuur.
Het was puur hypothetisch gezien.quote:Op maandag 17 mei 2010 13:27 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Als het een package tour is zal die touroperator wel voor de kosten opdraaien. Is het een gewoon vliegticket, dan zal KLM er waarschijnlijk net zo soepel mee omgaan als dat ze dat de laatste keer deden. Bellen met KLM en geen gezeur, gewoon omboeken op de door jou gewenste heen en terugvlucht datum zonder bijkomende kosten. Wat wil je nog meer? En als je niet terug kunt vliegen... Tsja, ik weet nog wel een paar plekken op deze aardkloot waar ik het geen straf zou vinden wanneer ik door wat vulkaanas een paar dagen zou worden opgehouden op basis van gratis verblijf, maaltijden mogen ze dan wel houden.....
Correctquote:Op donderdag 20 mei 2010 23:08 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:
Vraagje m.b.t. EasyJet:
Betekent dit:
[ afbeelding ]
... dat ik op beide vluchten (2 verschillende dagen) mijn koffer mag meenemen? Bij die koffer staat namelijk niet vermeld voor welke vlucht het is, dus je zou denken dat het voor de gehele reis is.
Wij hebben de Aegon gepakt.. deze dekt ook de annulering door een aswolk..quote:Op maandag 17 mei 2010 12:31 schreef Guppyfriend het volgende:
Welke verzekering zou je dan moeten hebben tegen aswolken?
Een vakantie die in het water valt is niet zo erg, liever veilig dan anders. Maar als je dan wel je geld kwijt bent, is dat wel erg zuur.
ICE-service?quote:Op zondag 16 mei 2010 20:42 schreef Zinedinho het volgende:
[..]
Ik vorig jaar voor 511 gevlogen met Emirates naar Hong Kong. Geweldige maatschappij, lekker eten, vriendelijk personeel en hun ICE-service is echt geweldig. (Op de terugweg vooral, kregen we de nieuwe systemen). Alleen de wachttijd van 4 uur was killing, vooral omdat Dubai Airport verschrikkelijk saai is. HK Airport daarintegen.
OK, thanksquote:Op vrijdag 21 mei 2010 16:17 schreef Thetallguy het volgende:
easyJet bagage tarieven zijn afaik nog steeds ¤11/enkele reis. Dus als je 2 vluchten boekt en ¤22 moet betalen zou dat goed moeten zijn
Potverdorie, geen personal entertainment dus...quote:Op maandag 10 mei 2010 19:44 schreef Thetallguy het volgende:
Als je een 'KLM' vlucht hebt geboekt en hij wordt door een 767 gevlogen, dan wordt de vlucht door Delta uitgevoerd
Maar dat heb je in de 747-combi kist van de KL(e)M ook niet, en dan ik zit liever in een Delta kist dan die van KLM gezien 2-3-2 eigenlijk best wel een fijne opstelling is, nooit meer dan 1 persoon van het gangpad verwijderd!quote:Op maandag 24 mei 2010 14:48 schreef Fargo het volgende:
[..]
Potverdorie, geen personal entertainment dus...
Over enkele weken vlieg ik weer met American Airlines tussen London Heathrow en JFK,NY. Op deze 777 is de configuratie in economy 2-5-2. Rampzalig als je het mij vraagt, en gelukkig maar 1 van de 7 vluchten uit het geheel. Zijn er wel meer airlines die met die configuratie vliegen?quote:Op maandag 24 mei 2010 19:33 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Maar dat heb je in de 747-combi kist van de KL(e)M ook niet, en dan ik zit liever in een Delta kist dan die van KLM gezien 2-3-2 eigenlijk best wel een fijne opstelling is, nooit meer dan 1 persoon van het gangpad verwijderd!
Vroegâh United Airlines, maar die zijn er nu vanaf gestapt, en Saudi Arabian Airlines vliegen in de 777 met een 2-5-2 configuratie.quote:Op maandag 24 mei 2010 20:12 schreef Masanga het volgende:
[..]
Over enkele weken vlieg ik weer met American Airlines tussen London Heathrow en JFK,NY. Op deze 777 is de configuratie in economy 2-5-2. Rampzalig als je het mij vraagt, en gelukkig maar 1 van de 7 vluchten uit het geheel. Zijn er wel meer airlines die met die configuratie vliegen?
Delta heeft wel degelijk een IFE systeem in hun 764 vliegtuigen zitten. Bij KLM weet je zeker dat je er geen hebt als je in een 744 combi vliegt.quote:Op maandag 24 mei 2010 14:48 schreef Fargo het volgende:
[..]
Potverdorie, geen personal entertainment dus...
Ik meen me te herinneren dat de eerste keer dat ik ooit per vliegtuig vloog in 2000, ik in een 2-5-2 opstelling zat met Delta Airlines van Amsterdam naar Atlanta. Met z'n drieën, maar niemand aan het gangpad...quote:Op maandag 24 mei 2010 20:38 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Vroegâh United Airlines, maar die zijn er nu vanaf gestapt, en Saudi Arabian Airlines vliegen in de 777 met een 2-5-2 configuratie.
Een dramatische opstelling, maar helaas kunnen KL(e)M en Emirates er ook wat van met de 3-4-3 opstelling in de 777, en hoewel Emirates eerder wel veel beenruimte had, brengen ze dit ook steeds meer terug.
Maar in de 767's van Delta ook?quote:Op dinsdag 25 mei 2010 08:49 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Delta heeft wel degelijk een IFE systeem in hun 764 vliegtuigen zitten. Bij KLM weet je zeker dat je er geen hebt als je in een 744 combi vliegt.
Ja ook in de 764 van Delta.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 12:01 schreef Fargo het volgende:
[..]
Maar in de 767's van Delta ook?
By the way, wat zijn nu de beste toestellen (economy klasse) om intercontinentaal mee te vliegen? Ik hoor heel goede verhalen over bijvoorbeeld Jet Airways over de service, beenruimte en entertainment bijvoorbeeld. Kloppen die verhalen? Iemand van jullie al ervaring hiermee?
Hoorde ik ook al veel, hoewel ik er persoonlijk nog geen ervaring mee heb.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 12:01 schreef Fargo het volgende:
[..]
Maar in de 767's van Delta ook?
By the way, wat zijn nu de beste toestellen (economy klasse) om intercontinentaal mee te vliegen? Ik hoor heel goede verhalen over bijvoorbeeld Jet Airways over de service, beenruimte en entertainment bijvoorbeeld. Kloppen die verhalen? Iemand van jullie al ervaring hiermee?
In de 3-3-3 opstelling, moet iedereen met een raamplaats 2 mensen lastig vallen om naar het toilet te kunnen gaan. In een 2-5-2 opstelling, hoeft alleen de middelste stoelzitter twee medepassagiers lastig te vallen. Bovendien kan diegene kiezen tussen het linker of rechter gangpad, zodat hij een buurman die slaapt of die slecht ter been is, kan laten zitten.quote:Op maandag 24 mei 2010 20:38 schreef ozzietukker het volgende:
2-5-2 is wel een opstelling die het makkelijker maakt bij volle vluchten mensen die samen reizen ook naast elkaar te kunnen zetten, en het merendeel van de reizigers in de economy klasse reizen toch samen of in familievorm vermoed ik zo. Blijft het natuurlijk vervelend als je nou net in het midden van de 2-5-2 configuratie terecht komt, geen raam, en wel over 2 mensen heenklimmen om naar het toilet te gaan....
En toch moet ik niet denken om in die middenplaats terecht te komen, dan kan het nog zo efficiënt zijn, het zou voor mij een reden zijn om nooit voor een maatschappij te kiezen. Dan liever 2-3-2 met Delta in de 767, want ondanks geen aanwezigheid van PTV bij Delta in de oudere 767 die over het algemeen ingezet worden op Amsterdam, is het wel lekker te overzien, daarnaast doet een IPOD wonderen.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 13:45 schreef jaco het volgende:
[..]
In de 3-3-3 opstelling, moet iedereen met een raamplaats 2 mensen lastig vallen om naar het toilet te kunnen gaan. In een 2-5-2 opstelling, hoeft alleen de middelste stoelzitter twee medepassagiers lastig te vallen. Bovendien kan diegene kiezen tussen het linker of rechter gangpad, zodat hij een buurman die slaapt of die slecht ter been is, kan laten zitten.
Gemeten in totale overlast is de 2-5-2 in feite efficienter.
Ik had het enkele jaren geleden op een nachtvlucht (MIA-LHR) aan mijn been met een 777 van AA. Op een dagvlucht (wat ik nu zal hebben) is de sfeer sowieso anders. Nu zal ik mijn terugvlucht hebben 's nachts met Iberia. Iemand een idee hoe de loadfactors zijn voor de route SJU-MAD op de A340?quote:Op dinsdag 25 mei 2010 22:58 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
En toch moet ik niet denken om in die middenplaats terecht te komen, dan kan het nog zo efficiënt zijn, het zou voor mij een reden zijn om nooit voor een maatschappij te kiezen. Dan liever 2-3-2 met Delta in de 767, want ondanks geen aanwezigheid van PTV bij Delta in de oudere 767 die over het algemeen ingezet worden op Amsterdam, is het wel lekker te overzien, daarnaast doet een IPOD wonderen.
Dat dacht ik dus ook..... totdat ik deze week op een vlucht naar Amerika opeens in een KLM 747 Combi MET een IFE systeem voor iedere passagier in Economy terecht kwam. En niet van die brakke kleine schermen maar van een fatsoenlijk formaat, en het werkte ook nog eens gedurende de gehele vlucht. En over het film en muziek aanbod valt bij KLM al helemaal niet te klagen. Alleen nog even die kut dubbele stekkers door een enkele vervangen, dan kan ik gewoon mijn eigen in-ear doppen gebruiken.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 08:49 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Delta heeft wel degelijk een IFE systeem in hun 764 vliegtuigen zitten. Bij KLM weet je zeker dat je er geen hebt als je in een 744 combi vliegt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |