abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator maandag 10 mei 2010 @ 10:39:19 #51
45833 crew  Fogel
pi_81244327
De VS is inderdaad 24u vantevoren (maar je had er niet bij staan dat je naar de VS ging ).
De "extra goede stoelen" staan niet in economy, zolang je geen stoel hebt die bij seatguru als slecht gemerkt is maakt het allemaal niet zo veel uit waar je zit.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
pi_81251089
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 12:32 schreef ozzietukker het volgende:
Ik weet niet voor wanneer je naar Hong Kong wilt vertrekken, maar gezien het vele aanbod van vluchten naar Hong Kong is een tarief nooit extreem hoog over het algemeen, als je wilt kunnen annuleren zit je sowieso in een duurderde ticketklasse, en kan je misschien beter afwachten totdat je zeker bent dat je kunt gaan.

Mocht je geen goede tarieven naar Hong Kong vanaf Amsterdam vinden, kijk dan met vertrek van Duitse of Engelse luchthavens, er is op deze route zoveel aanbod dat de tarieven nooit extreem hoog zijn.
Wij vliegen in juni naar Hong Kong voor 540 pp... met Emirates vanaf Dusseldorf.. dus best goedkoop
pi_81260222
Weet iemand welke toestellen KLM inzet voor haar vluchten naar Amerika (New York)? Kreeg in de bevestiging van Vliegtarieven.nl de melding dat er gevlogen gaat worden met een Boeing 767, maar volgens mij zijn die bij KLM al een poosje uit de roulatie.

Iemand die hier meer over weet?
pi_81260499
777, of 747, volgens seatguru
pi_81262123
Thnx, kikooo. Geldt dat trouwens ook voor de vluchten die vanaf Brussel vertrekken?
  Moderator maandag 10 mei 2010 @ 19:38:07 #56
45833 crew  Fogel
pi_81265165
KLM vliegt zover ik weet niet direct vanaf Brussel naar NYC maar moet je in Amsterdam overstappen. Op de route Brussel-Amsterdam vlieg je een Embraer 190.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
pi_81265505
Als je een 'KLM' vlucht hebt geboekt en hij wordt door een 767 gevlogen, dan wordt de vlucht door Delta uitgevoerd
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  maandag 10 mei 2010 @ 21:45:20 #58
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_81271905
quote:
Op maandag 10 mei 2010 19:44 schreef Thetallguy het volgende:
Als je een 'KLM' vlucht hebt geboekt en hij wordt door een 767 gevlogen, dan wordt de vlucht door Delta uitgevoerd
En dan zit je op van die hele smalle leren stoelen. En doordat de rugleuning vrij dik en hoog is geeft dat een behoorlijk krap gevoel. Maar toch vlieg ik wel graag met ze, want zij delen nog ouderwets upgrades uit. Overigens is die comfort class van KLM in hun 747's wel een verbetering, maar niet echt op de voorste rij. Want ondanks de meer beenruimte, zijn die stoelen door de vaste armleuningen gewoon een stuk smaller en is de traytable zo gammel als wat.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_81408517
quote:
Op maandag 10 mei 2010 21:45 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

En dan zit je op van die hele smalle leren stoelen. En doordat de rugleuning vrij dik en hoog is geeft dat een behoorlijk krap gevoel. Maar toch vlieg ik wel graag met ze, want zij delen nog ouderwets upgrades uit. Overigens is die comfort class van KLM in hun 747's wel een verbetering, maar niet echt op de voorste rij. Want ondanks de meer beenruimte, zijn die stoelen door de vaste armleuningen gewoon een stuk smaller en is de traytable zo gammel als wat.
Dat klopt niet. De stoelen bij Delta in een 767 zijn ruimer dan de stoelen in een KLM 747.
pi_81452959
Ik heb een vlucht met Easyjet geboekt, maar de heenvlucht heb ik niet genomen (ben op een andere manier gekomen). Nu wil ik wel de terugvlucht gebruiken; kan dat zomaar? Of vervalt de terugvlucht als je de heenvlucht niet neemt?
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_81454440
quote:
Op maandag 26 april 2010 13:49 schreef Zonnestraaltje86 het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met een annuleringsverzekering als ik rechtstreeks bij
Emirates boek?

Ik zag hetzelfde ticket bij een Duits reisbureau (www.ticketpoint.de) nog een
stuk goedkoper, maar dan kon ik wel een losse annuleringsverzekering erbij nemen..

Wat is slim om te doen.. die 30 euro p.p extra te betalen bij dat reisbureau, of rechtstreeks
bij Emirates te boeken?
Wat bedoel je met " hoe zit het bij Emirates? "

Ik heb goede ervaringen met Emirates en direct zaken doen met de maatschappij is altijd
handiger want dan weet je tenminste zeker dat het voldaan is,waar bij een reisbureau je
maar moet hopen dat men jouw bijdrage voldaan heeft.

Waarom vlieg je met Emirates eigelijk?
75 topics = FIN
  zaterdag 15 mei 2010 @ 13:36:06 #62
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_81455253
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 12:14 schreef SaskiaR het volgende:
Ik heb een vlucht met Easyjet geboekt, maar de heenvlucht heb ik niet genomen (ben op een andere manier gekomen). Nu wil ik wel de terugvlucht gebruiken; kan dat zomaar? Of vervalt de terugvlucht als je de heenvlucht niet neemt?
In tegenstelling tot de KLM kennen de budgetairliners zoals Easyjet en Ryanair geen retourvluchten en is elke vlucht die je boekt een apart contract.
Bij Ryanair is dat helemaal duidelijk aangezien je voor elke vlucht per persoon ook credit card kosten moet betalen, wat dus duidelijk aangeeft dat elke vlucht voor elke persoon een apart contract is.
Maar ook Easyjet ziet elke vlucht als aparte vlucht, als je een bepaalde vlucht niet gemaakt hebt in een boeking kan je wel de andere vluchten nemen, het is ook niet voordeliger om een retourvlucht te boeken dan een enkele reis, aangezien de prijs per vlucht berekend wordt.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_81456108
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 12:14 schreef SaskiaR het volgende:
Ik heb een vlucht met Easyjet geboekt, maar de heenvlucht heb ik niet genomen (ben op een andere manier gekomen). Nu wil ik wel de terugvlucht gebruiken; kan dat zomaar? Of vervalt de terugvlucht als je de heenvlucht niet neemt?
Normaalgesproken vervalt de retourvlucht inderdaad als je de heenvlucht niet neemt. Echter, bij low cost carriers is het missen van de heenvlucht vaak geen probleem.

Ik zou echter even met Easyjet bellen met deze vraag.
pi_81456196
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 14:04 schreef jaco het volgende:

[..]

Normaalgesproken vervalt de retourvlucht inderdaad als je de heenvlucht niet neemt. Echter, bij low cost carriers is het missen van de heenvlucht vaak geen probleem.

Ik zou echter even met Easyjet bellen met deze vraag.
Of gewoon 't antwoord boven je lezen
  zaterdag 15 mei 2010 @ 16:51:37 #65
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_81460743
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 10:01 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

Dat klopt niet. De stoelen bij Delta in een 767 zijn ruimer dan de stoelen in een KLM 747.
Dat zeg ik toch ook helemaal niet? Ik vergelijk helemaal niet. Het is gewoon een persoonlijk gevoel dat je in een 767 van Delta krap zit.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_81461442
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 16:51 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Dat zeg ik toch ook helemaal niet? Ik vergelijk helemaal niet. Het is gewoon een persoonlijk gevoel dat je in een 767 van Delta krap zit.
quote:
Op maandag 10 mei 2010 21:45 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

En dan zit je op van die hele smalle leren stoelen.
Je zegt dat ze smal zijn, maar dat zijn ze helemaal niet.
  zaterdag 15 mei 2010 @ 18:03:36 #67
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_81462865
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 17:19 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]


[..]

Je zegt dat ze smal zijn, maar dat zijn ze helemaal niet.
Nah ja, vliegtuigstoelen zijn over het algemeen in economy classe niet al te riant in formaat. Wel is de 18 inch bij Delta meer dan de 17-17,5 inch van KLM. Daarnaast is ook de beenruimte beter.

Ik zat prima in de 767 van Delta, ik had aan de raamkant dan ook 2 stoelen voor mezelf, wel kan ik begrijpen dat een 767 wat klein aanvoelt, het vliegtuig is immers gemaakt voor 2-3-2 opstelling en de ruimte is aanmerkelijk kleiner dan een 777 of 747.
Wat wel een voordeel is, omdat er dan ook minder mensen meekunnen, zodat ik op de terugreis niet meekon en een extra nachtje mocht blijven (vrijwillig) en daar nog 600 dollar voor kreeg, meer dan het hele vliegticket mij gekost had...
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_81467781
Ik heb voor reisjes binnen Europa m'n tickets altijd bij Ryanair, Easyjet enz. zelf geboekt en niet via een of andere touroperator ofzo. Maar nu ga ik deze zomer naar de VS. Is het aan te raden om de tickets bij maatschappijen als Continental enzo zelf online te boeken of kun je het beter door een of ander reisbureau laten regelen? Sinds de aswolk en berichten over "compensatie als je reisorganisatie is aangesloten bij..." vraag ik me dat af.
pi_81482128
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 20:35 schreef ShadyLane het volgende:
Maar nu ga ik deze zomer naar de VS. Is het aan te raden om de tickets bij maatschappijen als Continental enzo zelf online te boeken of kun je het beter door een of ander reisbureau laten regelen?
Ik raad je aan om deze zelf online te boeken.

Een reisbureau biedt in het geval van een los ticket geen extra voordeel. Het voorbeeld dat je noemt in verband met de aswolk heeft betrekking op organisaties zoals Jan Doets en Kras Reizen die een vakantie deels of compleet (reis, verblijf, maaltijden, entertainment) verzorgen. Tijdens de aswolk stonden die voor de vraag of de extra hotel en maaltijd kosten van gestrande passagiers vergoed moesten worden.

Als je alleen een ticket wilt, dan biedt een reisbureau alleen maar nadelen: de totale kosten zijn meestal hoger en voor wijzigingen moet je opnieuw kontakt opnemen met het reisbureau. Als je op een luchthaven staat en er loopt onverhoopt iets mis, dan is het handiger als je alleen met de luchtvaartmaatschappij te maken hebt.

Ik gebruik ticketsites zoals expedia en cheaptickets om een indruk te krijgen welke maatschappijen een goede route en goede prijs bieden voor mijn gewenste data en bestemming. Vervolgens boek ik het ticket meestal direkt bij de maatschappij van mijn keuze.
pi_81484212
Dank! Je bevestigt wat ik al dacht, maar toch even wilde navragen omdat ik nul ervaring heb met het boeken van vluchten buiten Europa. Ik zal z.s.m. eens op zoek gaan .
pi_81505044
quote:
Op maandag 10 mei 2010 13:49 schreef Zonnestraaltje86 het volgende:

[..]

Wij vliegen in juni naar Hong Kong voor 540 pp... met Emirates vanaf Dusseldorf.. dus best goedkoop
Ik vorig jaar voor 511 gevlogen met Emirates naar Hong Kong. Geweldige maatschappij, lekker eten, vriendelijk personeel en hun ICE-service is echt geweldig. (Op de terugweg vooral, kregen we de nieuwe systemen). Alleen de wachttijd van 4 uur was killing, vooral omdat Dubai Airport verschrikkelijk saai is. HK Airport daarintegen.
  zondag 16 mei 2010 @ 23:19:21 #72
128088 Masanga
Hakuna matata!
pi_81516167
FYI

AIRFRANCE from 12JUN10 to 30AUG10 begins Airbus A380 service on Paris CDG – London Heathrow route. Service operates 3 to 4 weekly for crew training. First class seating is not open for reservation.

Schedules:

CODE: SELECT ALL
AF1980 CDG1005 – 1025LHR 388 167
AF1981 LHR1250 – 1505CDG 388 167


From 02JUL10 to 02AUG10, service operates on Day x234

AF1980/1981 usually operates with Airbus A321

Source: airlineroute.net

A word of caution: An advisory on the Air France website states, "For internal or operating reasons, the carrier may change the type of aircraft without advance warning."
When all things seem to end, the future still remains..
pi_81516891
http://airlineroute.net/2010/05/13/af-lhr-388/

Volgens die site zouden er tickets aangeboden worden vanaf 3 euro retour. Wellicht iets voor iemand die heel graag een keer in de a380 wilt vliegen?
  Moderator maandag 17 mei 2010 @ 09:27:23 #74
155227 crew  Guppy
dus
pi_81523888
Hoe gaat dat eigenlijk als je vakantie in het water valt doordat er niet gevlogen wordt door de aswolk? Ben je dan gewoon fucked, of ben je nog recht op geld terug?
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_81525677
quote:
Op maandag 17 mei 2010 09:27 schreef Guppyfriend het volgende:
Hoe gaat dat eigenlijk als je vakantie in het water valt doordat er niet gevlogen wordt door de aswolk? Ben je dan gewoon fucked, of ben je nog recht op geld terug?
Zolang je verzekerd bent is er niks aan het handje. (alleen een vakantie die in het water valt)
Zelf ga ik as donderdag voor 10 dagen naar Tunesie. Ik hoop dat het doorgaat.

Om 14.00 is er meer bekend. Blijft Schiphol langer dicht of wordt er alsnog gevolgen.
  Moderator maandag 17 mei 2010 @ 12:31:01 #76
155227 crew  Guppy
dus
pi_81529522
Welke verzekering zou je dan moeten hebben tegen aswolken?

Een vakantie die in het water valt is niet zo erg, liever veilig dan anders. Maar als je dan wel je geld kwijt bent, is dat wel erg zuur.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  maandag 17 mei 2010 @ 13:27:10 #77
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_81531805
quote:
Op maandag 17 mei 2010 12:31 schreef Guppyfriend het volgende:
Welke verzekering zou je dan moeten hebben tegen aswolken?

Een vakantie die in het water valt is niet zo erg, liever veilig dan anders. Maar als je dan wel je geld kwijt bent, is dat wel erg zuur.
Als het een package tour is zal die touroperator wel voor de kosten opdraaien. Is het een gewoon vliegticket, dan zal KLM er waarschijnlijk net zo soepel mee omgaan als dat ze dat de laatste keer deden. Bellen met KLM en geen gezeur, gewoon omboeken op de door jou gewenste heen en terugvlucht datum zonder bijkomende kosten. Wat wil je nog meer? En als je niet terug kunt vliegen... Tsja, ik weet nog wel een paar plekken op deze aardkloot waar ik het geen straf zou vinden wanneer ik door wat vulkaanas een paar dagen zou worden opgehouden op basis van gratis verblijf, maaltijden mogen ze dan wel houden.....
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  Moderator maandag 17 mei 2010 @ 13:31:42 #78
155227 crew  Guppy
dus
pi_81531983
quote:
Op maandag 17 mei 2010 13:27 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Als het een package tour is zal die touroperator wel voor de kosten opdraaien. Is het een gewoon vliegticket, dan zal KLM er waarschijnlijk net zo soepel mee omgaan als dat ze dat de laatste keer deden. Bellen met KLM en geen gezeur, gewoon omboeken op de door jou gewenste heen en terugvlucht datum zonder bijkomende kosten. Wat wil je nog meer? En als je niet terug kunt vliegen... Tsja, ik weet nog wel een paar plekken op deze aardkloot waar ik het geen straf zou vinden wanneer ik door wat vulkaanas een paar dagen zou worden opgehouden op basis van gratis verblijf, maaltijden mogen ze dan wel houden.....
Het was puur hypothetisch gezien.

Wat wij meestal doen is een pakketreis boeken bij expedia. Ik vroeg me dus af wat er dan zou gebeuren wanneer het niet door zou kunnen gaan. Bij wie moet je dan aankloppen? Zou je in dat geval dan toch een verzekering moeten hebben?
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  maandag 17 mei 2010 @ 20:14:29 #79
128088 Masanga
Hakuna matata!
pi_81549905
KLM is set to begin operations in Rwanda with plans to operate five flights a week between Amsterdam and Kigali, a top official has said.
The Minister of Infrastructure in Rwanda, Vincent Karega, told a Cabinet meeting on Friday that the Dutch Airline would begin in the next three months.
When all things seem to end, the future still remains..
pi_81698975
Vraagje m.b.t. EasyJet:

Betekent dit:



... dat ik op beide vluchten (2 verschillende dagen) mijn koffer mag meenemen? Bij die koffer staat namelijk niet vermeld voor welke vlucht het is, dus je zou denken dat het voor de gehele reis is.
Ohh, you touch my tralalala
Mhh, my ding ding dong...
Naamtopic.
pi_81701557
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 23:08 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:
Vraagje m.b.t. EasyJet:

Betekent dit:

[ afbeelding ]

... dat ik op beide vluchten (2 verschillende dagen) mijn koffer mag meenemen? Bij die koffer staat namelijk niet vermeld voor welke vlucht het is, dus je zou denken dat het voor de gehele reis is.
Correct
pi_81706548
quote:
Op maandag 17 mei 2010 12:31 schreef Guppyfriend het volgende:
Welke verzekering zou je dan moeten hebben tegen aswolken?

Een vakantie die in het water valt is niet zo erg, liever veilig dan anders. Maar als je dan wel je geld kwijt bent, is dat wel erg zuur.
Wij hebben de Aegon gepakt.. deze dekt ook de annulering door een aswolk..
pi_81722459
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 00:05 schreef zeebeschuit het volgende:

[..]

Correct
Ervaring mee?
Ohh, you touch my tralalala
Mhh, my ding ding dong...
Naamtopic.
pi_81724870
easyJet bagage tarieven zijn afaik nog steeds ¤11/enkele reis. Dus als je 2 vluchten boekt en ¤22 moet betalen zou dat goed moeten zijn
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_81783089
quote:
Op zondag 16 mei 2010 20:42 schreef Zinedinho het volgende:

[..]

Ik vorig jaar voor 511 gevlogen met Emirates naar Hong Kong. Geweldige maatschappij, lekker eten, vriendelijk personeel en hun ICE-service is echt geweldig. (Op de terugweg vooral, kregen we de nieuwe systemen). Alleen de wachttijd van 4 uur was killing, vooral omdat Dubai Airport verschrikkelijk saai is. HK Airport daarintegen.
ICE-service?
pi_81784813
Information, communication, entertainment. Alles op het schermpje in de stoel voor je dus
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_81824006
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 16:17 schreef Thetallguy het volgende:
easyJet bagage tarieven zijn afaik nog steeds ¤11/enkele reis. Dus als je 2 vluchten boekt en ¤22 moet betalen zou dat goed moeten zijn
OK, thanks
Ohh, you touch my tralalala
Mhh, my ding ding dong...
Naamtopic.
pi_81830781
quote:
Op maandag 10 mei 2010 19:44 schreef Thetallguy het volgende:
Als je een 'KLM' vlucht hebt geboekt en hij wordt door een 767 gevlogen, dan wordt de vlucht door Delta uitgevoerd
Potverdorie, geen personal entertainment dus...
  maandag 24 mei 2010 @ 19:33:23 #89
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_81840782
quote:
Op maandag 24 mei 2010 14:48 schreef Fargo het volgende:

[..]

Potverdorie, geen personal entertainment dus...
Maar dat heb je in de 747-combi kist van de KL(e)M ook niet, en dan ik zit liever in een Delta kist dan die van KLM gezien 2-3-2 eigenlijk best wel een fijne opstelling is, nooit meer dan 1 persoon van het gangpad verwijderd!
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  maandag 24 mei 2010 @ 20:12:52 #90
128088 Masanga
Hakuna matata!
pi_81842668
quote:
Op maandag 24 mei 2010 19:33 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Maar dat heb je in de 747-combi kist van de KL(e)M ook niet, en dan ik zit liever in een Delta kist dan die van KLM gezien 2-3-2 eigenlijk best wel een fijne opstelling is, nooit meer dan 1 persoon van het gangpad verwijderd!
Over enkele weken vlieg ik weer met American Airlines tussen London Heathrow en JFK,NY. Op deze 777 is de configuratie in economy 2-5-2. Rampzalig als je het mij vraagt, en gelukkig maar 1 van de 7 vluchten uit het geheel. Zijn er wel meer airlines die met die configuratie vliegen?
When all things seem to end, the future still remains..
  maandag 24 mei 2010 @ 20:38:17 #91
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_81843948
quote:
Op maandag 24 mei 2010 20:12 schreef Masanga het volgende:

[..]

Over enkele weken vlieg ik weer met American Airlines tussen London Heathrow en JFK,NY. Op deze 777 is de configuratie in economy 2-5-2. Rampzalig als je het mij vraagt, en gelukkig maar 1 van de 7 vluchten uit het geheel. Zijn er wel meer airlines die met die configuratie vliegen?
Vroegâh United Airlines, maar die zijn er nu vanaf gestapt, en Saudi Arabian Airlines vliegen in de 777 met een 2-5-2 configuratie.
Een dramatische opstelling, maar helaas kunnen KL(e)M en Emirates er ook wat van met de 3-4-3 opstelling in de 777, en hoewel Emirates eerder wel veel beenruimte had, brengen ze dit ook steeds meer terug.

2-5-2 is wel een opstelling die het makkelijker maakt bij volle vluchten mensen die samen reizen ook naast elkaar te kunnen zetten, en het merendeel van de reizigers in de economy klasse reizen toch samen of in familievorm vermoed ik zo. Blijft het natuurlijk vervelend als je nou net in het midden van de 2-5-2 configuratie terecht komt, geen raam, en wel over 2 mensen heenklimmen om naar het toilet te gaan....
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_81858765
quote:
Op maandag 24 mei 2010 14:48 schreef Fargo het volgende:

[..]

Potverdorie, geen personal entertainment dus...
Delta heeft wel degelijk een IFE systeem in hun 764 vliegtuigen zitten. Bij KLM weet je zeker dat je er geen hebt als je in een 744 combi vliegt.

[ Bericht 1% gewijzigd door Dirk-Kuijt op 25-05-2010 10:17:40 ]
  dinsdag 25 mei 2010 @ 10:11:26 #93
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_81860792
quote:
Op maandag 24 mei 2010 20:38 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Vroegâh United Airlines, maar die zijn er nu vanaf gestapt, en Saudi Arabian Airlines vliegen in de 777 met een 2-5-2 configuratie.
Een dramatische opstelling, maar helaas kunnen KL(e)M en Emirates er ook wat van met de 3-4-3 opstelling in de 777, en hoewel Emirates eerder wel veel beenruimte had, brengen ze dit ook steeds meer terug.
Ik meen me te herinneren dat de eerste keer dat ik ooit per vliegtuig vloog in 2000, ik in een 2-5-2 opstelling zat met Delta Airlines van Amsterdam naar Atlanta. Met z'n drieën, maar niemand aan het gangpad...
pi_81864610
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 08:49 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

Delta heeft wel degelijk een IFE systeem in hun 764 vliegtuigen zitten. Bij KLM weet je zeker dat je er geen hebt als je in een 744 combi vliegt.
Maar in de 767's van Delta ook?

By the way, wat zijn nu de beste toestellen (economy klasse) om intercontinentaal mee te vliegen? Ik hoor heel goede verhalen over bijvoorbeeld Jet Airways over de service, beenruimte en entertainment bijvoorbeeld. Kloppen die verhalen? Iemand van jullie al ervaring hiermee?
pi_81864830
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 12:01 schreef Fargo het volgende:

[..]

Maar in de 767's van Delta ook?

By the way, wat zijn nu de beste toestellen (economy klasse) om intercontinentaal mee te vliegen? Ik hoor heel goede verhalen over bijvoorbeeld Jet Airways over de service, beenruimte en entertainment bijvoorbeeld. Kloppen die verhalen? Iemand van jullie al ervaring hiermee?
Ja ook in de 764 van Delta.
Even zoeken of ik een foto kan vinden.

Edit:

  dinsdag 25 mei 2010 @ 12:12:26 #96
128088 Masanga
Hakuna matata!
pi_81864952
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 12:01 schreef Fargo het volgende:

[..]

Maar in de 767's van Delta ook?

By the way, wat zijn nu de beste toestellen (economy klasse) om intercontinentaal mee te vliegen? Ik hoor heel goede verhalen over bijvoorbeeld Jet Airways over de service, beenruimte en entertainment bijvoorbeeld. Kloppen die verhalen? Iemand van jullie al ervaring hiermee?
Hoorde ik ook al veel, hoewel ik er persoonlijk nog geen ervaring mee heb.
Alleszins (met de nodige veralgemening) Aziatische maatschappijen >> Europese/Amerikaanse maaatschappijen qua IFE, maaltijden, beenruimte, bediening en service in het algemeen.. Nadeel voor jullie is dat Jet Airways vnl uit Brussel vliegt. Misschien dat er wel iets verandert met de komst van de A380 bij verschillende Europese maatschappijen.
When all things seem to end, the future still remains..
pi_81868204
quote:
Op maandag 24 mei 2010 20:38 schreef ozzietukker het volgende:
2-5-2 is wel een opstelling die het makkelijker maakt bij volle vluchten mensen die samen reizen ook naast elkaar te kunnen zetten, en het merendeel van de reizigers in de economy klasse reizen toch samen of in familievorm vermoed ik zo. Blijft het natuurlijk vervelend als je nou net in het midden van de 2-5-2 configuratie terecht komt, geen raam, en wel over 2 mensen heenklimmen om naar het toilet te gaan....
In de 3-3-3 opstelling, moet iedereen met een raamplaats 2 mensen lastig vallen om naar het toilet te kunnen gaan. In een 2-5-2 opstelling, hoeft alleen de middelste stoelzitter twee medepassagiers lastig te vallen. Bovendien kan diegene kiezen tussen het linker of rechter gangpad, zodat hij een buurman die slaapt of die slecht ter been is, kan laten zitten.

Gemeten in totale overlast is de 2-5-2 in feite efficienter.
  dinsdag 25 mei 2010 @ 22:58:26 #98
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_81899184
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 13:45 schreef jaco het volgende:

[..]

In de 3-3-3 opstelling, moet iedereen met een raamplaats 2 mensen lastig vallen om naar het toilet te kunnen gaan. In een 2-5-2 opstelling, hoeft alleen de middelste stoelzitter twee medepassagiers lastig te vallen. Bovendien kan diegene kiezen tussen het linker of rechter gangpad, zodat hij een buurman die slaapt of die slecht ter been is, kan laten zitten.

Gemeten in totale overlast is de 2-5-2 in feite efficienter.
En toch moet ik niet denken om in die middenplaats terecht te komen, dan kan het nog zo efficiënt zijn, het zou voor mij een reden zijn om nooit voor een maatschappij te kiezen. Dan liever 2-3-2 met Delta in de 767, want ondanks geen aanwezigheid van PTV bij Delta in de oudere 767 die over het algemeen ingezet worden op Amsterdam, is het wel lekker te overzien, daarnaast doet een IPOD wonderen.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  dinsdag 25 mei 2010 @ 23:55:04 #99
128088 Masanga
Hakuna matata!
pi_81902486
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 22:58 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

En toch moet ik niet denken om in die middenplaats terecht te komen, dan kan het nog zo efficiënt zijn, het zou voor mij een reden zijn om nooit voor een maatschappij te kiezen. Dan liever 2-3-2 met Delta in de 767, want ondanks geen aanwezigheid van PTV bij Delta in de oudere 767 die over het algemeen ingezet worden op Amsterdam, is het wel lekker te overzien, daarnaast doet een IPOD wonderen.
Ik had het enkele jaren geleden op een nachtvlucht (MIA-LHR) aan mijn been met een 777 van AA. Op een dagvlucht (wat ik nu zal hebben) is de sfeer sowieso anders. Nu zal ik mijn terugvlucht hebben 's nachts met Iberia. Iemand een idee hoe de loadfactors zijn voor de route SJU-MAD op de A340?
When all things seem to end, the future still remains..
  woensdag 26 mei 2010 @ 05:23:58 #100
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_81905958
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 08:49 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

Delta heeft wel degelijk een IFE systeem in hun 764 vliegtuigen zitten. Bij KLM weet je zeker dat je er geen hebt als je in een 744 combi vliegt.
Dat dacht ik dus ook..... totdat ik deze week op een vlucht naar Amerika opeens in een KLM 747 Combi MET een IFE systeem voor iedere passagier in Economy terecht kwam. En niet van die brakke kleine schermen maar van een fatsoenlijk formaat, en het werkte ook nog eens gedurende de gehele vlucht. En over het film en muziek aanbod valt bij KLM al helemaal niet te klagen. Alleen nog even die kut dubbele stekkers door een enkele vervangen, dan kan ik gewoon mijn eigen in-ear doppen gebruiken.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')