Filmen en fotograferen voor eigen gebruik op luchthavens zal niet iets zijn waar je over aangesproken zult worden, en dat is ook niet het idee achter een dergelijk verbod lijkt me zo.quote:Op zondag 25 april 2010 10:35 schreef DutchTrain het volgende:
Filmen en fotograferen op luchthavens is ook verboden, tenzij je er toestemming voor hebt. Op Schiphol staat dat bijvoorbeeld al op de deuren aangegeven.
Bij de security is fotograferen natuurlijk ook verboden.
Het zal echter wel opvallen als je er met een professionele camera komt, maar bijzonder dat het niet geheel verboden (meer) is.quote:Maken van foto- video- en filmopnamen
1. Het is binnen het luchthavengebied zonder de voorafgaande schriftelijke toestemming van de exploitant niet toegestaan foto-, video- en filmopnamen te maken, anders dan ten behoeve van strikt eigen gebruik.
2. Aan de toestemming in het vorige lid genoemd kunnen door de exploitant nadere eisen worden gesteld.
Waar vlieg je naartoe? Op een vlucht langer dan 7 uur / nachtvlucht kan het wel prettig zijn om iets meer ruimte te hebben dan de standaard KLM sardineklasse.quote:Op maandag 26 april 2010 21:50 schreef sander89 het volgende:
Op de terug vlucht vlieg ik met een 747 en word dan gewoon economy plek.
Vraag mij alleen af of het gewoon krap is met mijn lengte of niet te doen is?
Anders word het toch proberen stoel bij nooduitgang te reserveren voor 50 euro extra en geen uitzicht naar buiten, alleen die zijn snel weg en als je op vakantie bent moet je net precies dan op internet kunnen.
Kan ook nog stoel in economy comfort, alleen word dan stuk duurder omdat we met ze 4e zijn en bewaar liever het geld voor de vakantie zelf.
Dat had ik al wel eerder meegemaakt, maar nog niet met iemand met handschoenen aan en een vreemd apparaat.quote:Op maandag 26 april 2010 21:50 schreef Fogel het volgende:
In 1996 moest je in Atlanta al je mobiele telefoon en laptop aanzetten en op een paar knoppen drukken om te laten zien dat het een echte, werkende, telefoon/laptop was. Redenatie zal vast zijn dat als het werkt dat er dan geen plek meer is voor explosieven/drugs?
Mmm, wat is dan het nut van het opgeven van je vluchtnummer? Zeker commerciële doeleinden.quote:Op dinsdag 27 april 2010 07:42 schreef Fogel het volgende:
Nee, de verhuurder gaat gewoon op hun normale tijdstip dicht.
Als je grote vertraging hebt of je vlucht is geannuleerd dan kunnen ze de auto nog aan iemand anders verhuren ipv op een no-show te wachten. Daarnaast kunnen ze ook de drukte inschatten, als er tussen bv 1200 en 1400 maar drie vluchten aankomen kunnen de werknemers lekker ruim gaan lunchen zonder dat er klanten langer moet wachten.quote:Op dinsdag 27 april 2010 07:47 schreef MCH het volgende:
[..]
Mmm, wat is dan het nut van het opgeven van je vluchtnummer? Zeker commerciële doeleinden.
Yep, in Tel Aviv moest ik met mijn fototoestel een foto maken om te laten zien dat het geen gun wasquote:Op maandag 26 april 2010 21:50 schreef Fogel het volgende:
In 1996 moest je in Atlanta al je mobiele telefoon en laptop aanzetten en op een paar knoppen drukken om te laten zien dat het een echte, werkende, telefoon/laptop was. Redenatie zal vast zijn dat als het werkt dat er dan geen plek meer is voor explosieven/drugs?
Laat maar. Heb al ff zitten zoeken (was een beetje haast bij vanochtend)quote:Op dinsdag 27 april 2010 08:28 schreef kikoooooo het volgende:
Ik wil over twee weken naar NY. Mijn paspoort is nog tot juni volgend jaar geldig. Gaat dit een probleem opleveren? (er zit dus geen vingerafdruk en chip e.d. in)
Ik heb weleens een professionele HDR camera neergeplant compleet met groot statief. Geen gezeik gehad. Was wel voor de douane.quote:Op maandag 26 april 2010 21:29 schreef DutchTrain het volgende:
Inderdaad
[..]
Het zal echter wel opvallen als je er met een professionele camera komt, maar bijzonder dat het niet geheel verboden (meer) is.
Vergeet niet dat bij de meeste maatschappijen de stoelen niet helemaal naar achteren kunnen, en ik kan uit eigen ervaring mededelen dat de 747(-combi) toestellen van de KLM op de laatste rijen beperkte mogelijkheid hebben om naar achteren te gaan. Maar goed, mij hoor je niet klagen aangezien ik daar maar 30 minuten op heb gezeten en toen naar de business klasse mocht, ik moet er niet aan denken dat een lange vlucht vol te moeten houden.quote:Op maandag 26 april 2010 21:58 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Waar vlieg je naartoe? Op een vlucht langer dan 7 uur / nachtvlucht kan het wel prettig zijn om iets meer ruimte te hebben dan de standaard KLM sardineklasse.
Als je het niet erg vindt dat er veel mensen langs lopen, kies dan voor de allerlaatste rij; daar wil bijna niemand in de buurt zitten omdat het wordt afgeraden door sites als seatguru, maar je kan wel lekker je stoel helemaal naar achter zetten, zonder dat iemand met z'n knieën in je rug zit
Niet doen als je snel luchtziek wordt overigens (ook weer afhankelijk van je route) want het is geen fijne plek in turbulent weer.
quote:Op maandag 26 april 2010 21:31 schreef DutchTrain het volgende:
Weet iemand eigenlijk wat ze op de Britse luchthavens tegenwoordig onderzoeken, als ze je vragen om je mobiele telefoon te laten zien, je het ding moet aanzetten en er iemand een apparaat met een watje overheenhaalt en vervolgens zegt dat alles in orde is
Slim!quote:Op dinsdag 27 april 2010 07:51 schreef Fogel het volgende:
[..]
Als je grote vertraging hebt of je vlucht is geannuleerd dan kunnen ze de auto nog aan iemand anders verhuren ipv op een no-show te wachten. Daarnaast kunnen ze ook de drukte inschatten, als er tussen bv 1200 en 1400 maar drie vluchten aankomen kunnen de werknemers lekker ruim gaan lunchen zonder dat er klanten langer moet wachten.
Transavia, maar geboekt via Neckermann. Ik dacht dat het hier om Europese wetgeving ging ipv maatschappij afhankelijke regelgeving?quote:Op donderdag 29 april 2010 14:25 schreef Fogel het volgende:
Ligt eraan welke maatschappij je gevlogen hebt, ze hebben allemaal verschillende regels mbt vergoedingen.
Laat maar dusquote:How to Apply for a Transit Visa
As part of the visa application process, an interview at the embassy consular section is required for visa applicants from age 14 through 79.
Op sommige amerikaanse vliegvelden is er een aparte looproute voor International Transfers. Je hoeft dan niet door de Immigration kontrole. Je hoeft ook je bagage dan niet op te halen van de band en je hebt geen visum nodig.quote:Op vrijdag 30 april 2010 15:53 schreef flipsen het volgende:
Even een snel vraagje, geen zin om zelf te gaan zoeken als hier vast mensen zijn die het weten: als ik van Santiago de Chile naar de Dominicaanse Republique wil vliegen (retour) hebben de meeste vluchten een overstap in Miami. Moet ik in dat geval beschikken over een visum voor de US of is het geen punt als je gewoon bij de transit-balie blijft wachten?
Ik niet nee, maar mijn Argentijnse vrouw welquote:Op vrijdag 30 april 2010 17:17 schreef jaco het volgende:
Ook moet je voor je vertrek online een ESTA invullen. Een hoop gedoe dus, maar je hoeft in ieder geval niet langs een consulaat om een visa aan te vragen.
Wat ik boven jouw post zegquote:
Annuleren kan altijd, maar hoeveel je dan terugkrijgt van wat je betaald hebt, hangt af van wat voor soort ticket je koopt. Koop je een goedkoop ticket (zeg 600 euro voor dit traject) dan zul je niets kunnen wijzigen. Koop je een duurder ticket (zeg 1200 euro of meer) dan kun je voor een meerprijs wel wat wijzigen en met een bussiness ticket kun je nog veel meer wijzigen.quote:Op woensdag 5 mei 2010 02:05 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Ik wil een ticket direct bij Cathay Pacific boeken naar Hong Kong maar ik vroeg me af hoe het zit met de mogelijkheid tot annuleren. Op de faq lees ik dat een online ticket geannuleerd kan worden maar zie verder niet wat de voorwaarden zijn.
http://www.cathaypacific.(...)urchase/changecancel
Dat verschilt per vlucht.quote:Op woensdag 5 mei 2010 12:37 schreef kikoooooo het volgende:
Iemand enig idee wat een upgrade van Econmy naar Economy Comfort kost bij KLM? Ik kan het nergens vinden. Of verschilt dat per vlucht?
Je kan 30 uur vantevoren inchecken. Als je vriendin 1 boeking heeft gemaakt komen beide passagiers automatisch samen tevoorschijn. Als het twee verschillende boekingen zijn kan je die aan elkaar koppelen bij het inchecken.quote:Op maandag 10 mei 2010 10:07 schreef kikoooooo het volgende:
Vraagje over online inchecken.
Bij KLM kan ik 24 uur vtv inchecken. Mijn vriendin heeft voor ons beiden geboekt. Moet ik nu 2x inchecken straks? Of gaat dat in 1x voor ons samen? (in 1 boeking?)
Nee, vluchten naar de VS vanaf 24 uur, als ik het goed gelezen heb.quote:Op maandag 10 mei 2010 10:13 schreef Fogel het volgende:
[..]
Je kan 30 uur vantevoren inchecken. Als je vriendin 1 boeking heeft gemaakt komen beide passagiers automatisch samen tevoorschijn. Als het twee verschillende boekingen zijn kan je die aan elkaar koppelen bij het inchecken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |