Bij Delta kreeg ik gewoon gratis een convertorplug daarvoor. En die convertors kosten ook maar een paar euro, dus dat je die als veelreizende nog niet hebt verbaasd me eigenlijk.quote:Op woensdag 26 mei 2010 05:23 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Dat dacht ik dus ook..... totdat ik deze week op een vlucht naar Amerika opeens in een KLM 747 Combi MET een IFE systeem voor iedere passagier in Economy terecht kwam. En niet van die brakke kleine schermen maar van een fatsoenlijk formaat, en het werkte ook nog eens gedurende de gehele vlucht. En over het film en muziek aanbod valt bij KLM al helemaal niet te klagen. Alleen nog even die kut dubbele stekkers door een enkele vervangen, dan kan ik gewoon mijn eigen in-ear doppen gebruiken.
http://www.truesupplier.c(...)dapter-pr-16947.htmlquote:Op woensdag 26 mei 2010 05:23 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Alleen nog even die kut dubbele stekkers door een enkele vervangen, dan kan ik gewoon mijn eigen in-ear doppen gebruiken.
+ $7,24 verzendkosten. (ze zullen ook wel in NL te koop zijn)quote:Op woensdag 26 mei 2010 08:48 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
http://www.truesupplier.c(...)dapter-pr-16947.html
3.50 dollar
Tickets heb je toch niet echt nodig? Je internationale pas volstaat om in te checken.quote:Op woensdag 26 mei 2010 12:13 schreef Hyperdunk_15 het volgende:
Ik heb zojuist gebeld en die meneer aan de lijn vertelde dat alles hetzelfde was gebleven en dat ik mij geen zorgen hoefde te maken. Toch nog even wat vluchtnummers gaan bekijken en uiteindelijk gevonden welk BA vluchtnummer ik had , en jahoor gecancelled. Dus opnieuw gebeld en nu had ik iemand aan de lijn die mij wel goed kon helpen. Deze heeft de vlucht omgeboekt naar een eerdere vlucht. Dit is nu ook veranderd op de site bij mijn boekingen. Ik heb nog geen mailtje gehad met andere tickets, maar volgens de man aan de lijn kon ik gewoon mijn oude gebruiken, omdat er verder niets veranderd. Ik zal straks even kijken of ik nog wat ontvang en anders daar ook nog maar een keer voor bellen..
Om de US binnen te gaan heb je niet voldoende aan je Nederlandse ID, je hebt een internationaal paspoort nodig. De systemen van de luchtvaaartmaatschappijen zijn er op voorzien dat je geen tickets meer moet afgeven aan de check-in, maar dat ze aan de hand van je internationale pas al voldoende gegevens hebben (e-tickets). Echter, het kan handig (of geruststellend) zijn een afdruk mee te nemen voor het geval er problemen zouden zijn.quote:Op woensdag 26 mei 2010 12:27 schreef Hyperdunk_15 het volgende:
Internationale pas? Sorry ik vlieg niet zo vaak dus ik ben hier niet echt bekend mee. Maar ik kreeg de eerste keer een mail met een soort streepjes code erop die ik kon gebruiken..
Neen. Je bent klaar om te vertrekken (op dat vlak toch).quote:Op woensdag 26 mei 2010 12:55 schreef Hyperdunk_15 het volgende:
Ok, dan begrijp ik het. Ik heb wel een internationaal paspoort, maar dat is geen e-passport. Toen ik het ESTA formulier ging invullen was dit geen probleem. Ik kan het paspoort nog gebruiken tot dat het vervalt volgend jaar en dan krijg ik wel een passport. Het passport is wel machine readable en heeft een digitale pasfoto. Geen probleem toch?
Een idee welke gates gebruikt worden voor vluchten binnen Europa, en welke voor intercontinentale (vb Zurich-Nairobi) op de luchthaven van Zurich? Een vriendin van me moet voor het eerst alleen vliegen, heeft vliegangst en wil dat ik op voorhand zoveel mogelijk info kan geven..quote:Op woensdag 26 mei 2010 20:53 schreef Thetallguy het volgende:
1u50m is meer dan genoeg in ZurichMet het treintje van de ene naar de andere terminal toe, door de controle en that's it.
Als je het ticket in 1x zo geboekt hebt wordt je bagage ook gelijk doorgelabeld.
quote:Op woensdag 26 mei 2010 21:45 schreef Masanga het volgende:
[..]
Een idee welke gates gebruikt worden voor vluchten binnen Europa, en welke voor intercontinentale (vb Zurich-Nairobi) op de luchthaven van Zurich? Een vriendin van me moet voor het eerst alleen vliegen, heeft vliegangst en wil dat ik op voorhand zoveel mogelijk info kan geven..
Dank!quote:Op woensdag 26 mei 2010 21:58 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Intercontinentale vluchten grotendeels vanaf de E-gates. Ondergronds treintje daarnaartoe vanaf de main terminal. Wijst allemaal behoorlijk voor zich, Zurich is niet zo groot en transfers gaan Zwitsers efficient
Is het normaal dat ik niet zo ver vantevoren kan boeken? Op zich wel lijkt me, vanaf oktober gaat natuurlijk pas het winterschema in..quote:Beste heer/mevrouw,
Voor mijn studie zal ik halverwege augustus naar Toronto moeten. Het meest comfortabel in combinatie met de prijs is voor mij Icelandair. De bedoeling is dat ik in januari 2011 weer terug ga naar Nederland. Op de heenreis wil ik een verlengde overstop nemen op Reykjavik.
Ik heb het ongeveer zo gepland:
22-08-2010 AMS-KEF
24-08-2010 KEF-YYZ
03-08-2011 YYZ-AMS
Deze data zijn variabel, maar rond deze data zal het in ieder geval liggen.
Nu staat het systeem op uw website mij niet toe om voor deze periode een ticket te boeken.
Ben ik nu echt genoodzaakt om twee enkeltjes te boeken en daarmee extra hoge kosten te maken?
Daarnaast levert het volgens mij op de luchthaven wat extra vraagtekens op wanneer zij zien dat ik een enkele reis heb geboekt.
Ik hoor graag van u. Alvast bedankt voor uw tijd.
Vriendelijke groeten,
Het gaat om augustus 2010 en retour in januari 2011.quote:Op zaterdag 29 mei 2010 15:13 schreef HomoSaabiens het volgende:
Je bent aan de vroege kant, veel tickets kan je namelijk maximaal 11 maanden van tevoren boeken. Hierdoor is het dus waarschijnlijk nog niet mogelijk om een retour te boeken die vertrekt in augustus 2011.
In de email van je quote, geef je 03-08-2011 YYZ-AMS aan. De 8ste maand is augustus, niet januari. Als het inderdaad januari 2011 betreft, dan kun je het gewoon boeken op de website van Icelandair.quote:Op zaterdag 29 mei 2010 15:30 schreef EddyAlbena het volgende:
[..]
Het gaat om augustus 2010 en retour in januari 2011.
Oeps, domme fout. Maar januari 2011 kan ik wel selecteren, maar wanneer ik vervolgens verder wil geeft het systeem dat het niet kan:quote:Op zaterdag 29 mei 2010 16:57 schreef jaco het volgende:
[..]
In de email van je quote, geef je 03-08-2011 YYZ-AMS aan. De 8ste maand is augustus, niet januari. Als het inderdaad januari 2011 betreft, dan kun je het gewoon boeken op de website van Icelandair.
Als ik dezelfde zoekopdracht invoer, maar dan ipv januari 2011 een datum die dichterbij ligt, bijv. oktober 2010, dan krijg ik wel gewoon een prijs.quote:Wij kunnen geen aanbevelingen vinden bij uw zoekopdracht. Wijzig uw zoekcriteria en probeer het opnieuw. (66002 [-1])
Ik geloof dat Icelandair in de winter niet dagelijks naar Amsterdam vliegt en ook niet dagelijks naar Toronto. Mogelijk dat je de januari 2011 zoekopdrachten uitvoerde met weekdagen waarop niet gevlogen wordt?quote:Op zaterdag 29 mei 2010 17:48 schreef EddyAlbena het volgende:
Als ik dezelfde zoekopdracht invoer, maar dan ipv januari 2011 een datum die dichterbij ligt, bijv. oktober 2010, dan krijg ik wel gewoon een prijs.
De dienstregeling is ook alleen van de zomer.quote:Op zaterdag 29 mei 2010 18:25 schreef jaco het volgende:
[..]
Ik geloof dat Icelandair in de winter niet dagelijks naar Amsterdam vliegt en ook niet dagelijks naar Toronto. Mogelijk dat je de januari 2011 zoekopdrachten uitvoerde met weekdagen waarop niet gevlogen wordt?
Ik zou dit even checken met de dienstregeling. Anders weet ik het ook niet.
Dank je.quote:Op zaterdag 29 mei 2010 19:31 schreef ozzietukker het volgende:Dit soort tickets zijn nou net tickets die je niet via de website van een luchtvaartmaatschappij kan boeken omdat dit toch wel specialistische tickets zijn.
Een reisburo heeft voor het boeken van een vlucht naar je vakantiebestemming voor een periode van 1 tot 4 weken niet echt een toegevoegde waarde, je kan dat zelf veel goedkoper online.
Echter tickets met een geldigheid langer dan 6 maanden zijn over het algemeen niet te boeken via een boekingsengine, simpelweg omdat de schema's niet bekend zijn.
Je kan trouwens door contact met een reisburo of de luchtvaartmaatschappij wel degelijk deze tickets boeken, hou er wel rekening mee dat de kosten voor een jaarticket relatief hoog zijn, wel hebben deze jaartickets normaliter gratis of tegen een geringe vergoeding mogelijkheden om data te wijzigen, want ze vallen onder een hogere boekingsklasse.
En eigenlijk is dat maar goed ook dat je de mogelijkheid hebt om je tickets te wijzigen, als je 3 weken op vakantie gaat zal er weinig wijzigen aan je plannen, en stap je na 3 weken weer terug op het vliegtuig naar huis.
Als je een jaar weggaat kan er zoveel veranderen op persoonlijk gebied dat de plannen helemaal kunnen wijzigen en je toch eerder terug wilt, dat kan dan met een dergelijk ticket zonder dat je een nieuw ticket hoeft te kopen.
(Als je in je vakantie terug naar huis moet is dat over het algemeen wel voor een calamiteit door overlijden, als je een reisverzekering hebt wordt de terugvlucht naar huis dan gedekt, als je een jaar in het buitenland zit en je hebt heimwee is dat vervelend, maar betaald de verzekering natuurlijk niets, en ben je op jezelf aangewezen).
Dit zou toch sowieso met een overstap via Reykjavik moeten gaan ?quote:Op maandag 31 mei 2010 20:11 schreef EddyAlbena het volgende:
Nu is er het volgende probleem(pje). In de winter vliegen ze niet op Toronto vanaf AMS.
Natuurlijk mag je een enkele reis boeken. De man van Icelandair heeft gelijk dat je zonder een retourticket lastige vragen krijgt van de immigration in Toronto. Maar in jouw geval zijn die vragen met een redelijk verhaal te beantwoorden.quote:Wat zegt de man van Icelandair: kan niet, je moet een retour boeken want de immigratie laat je dan niet binnen.
Waarom biedt je het dan aan?
Je kunt van Toronto naar New York met een treinreis of een lokale vlucht. Via http://www.expedia.com kun je jezelf orienteren over hoe duur het zal uitpakken. Het is waarschijnlijk wel meer dan 200 euro.quote:Ik wil na de studie dus nog ff blijven. New York lijkt me wel tof, met de multi-city optie kan ik er ook voor kiezen om het retourticket te plaatsen op JFK-AMS. In dat geval betaal ik 200 euro minder, maar moet ik wel ff het reisje van Toronto naar New York regelen.
Of gaat dit juist nóg meer problemen opleveren (ook met immigratie... ik ga zeer waarschijnlijk in de tijd tijdens mijn studie een weekendje naar NYC > twee keer in een paar maanden naar NYC, mag dat zomaar?).
Zomaar wat punten waarvan ik hoop dat iemand daar wat info en tips over heeft.
Uurtje lijkt mij voldoende. Rome is niet zo groot. Bagage wordt gewoon doorgelabeld.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 00:41 schreef xminator het volgende:
Heb vandaag tickets bij Alitalia gekocht, van Amsterdam naar Istanbul. Overstap in rome.
Heb 1 uur de overstap tijd ( als alles goed gaat), is dat te doen?
Ik neem aan dat de bagage automatisch wordt overgezet want het zijn allebei vluchten van Alitalia, klopt dat?
Inchecken bij juiste balie,quote:Op dinsdag 1 juni 2010 12:27 schreef Alec690 het volgende:
Eerst check je in, dan wandel je richting je gate? etc. Qua vliegen ben ik echt een newbie.
Volgens mij hoef je bij de paspoortcontrole nog niet je vloeistoffen >100 ml te dumpen hoor. Dat hoeft pas bij het boarden. Denk dat je in de war bent bij vliegen binnen het Schengen gebied.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 12:37 schreef athlonkmf het volgende:
[..]
Inchecken bij juiste balie,
boardingpass meenemen
in de rij staan voor de paspoortcontrole,
vloeistoffen >100ml weggooien of opdrinken
paspoort afgeven
doorlopen
rondhuppelen in winkelgebied,
1 uur tevoren lopen naar je gate,
effe naar de wc,
laptop uit je tas en riempjes en ander metaal op traytje doen voor douanecontrole,
door metaaldetector lopen,
je metalen spullen van traytje halen,
riempje omdoen, schoenen aan en effe jezelf ordenen
zoek plekje uit om te zitten of maak foto's van vliegtuig zoals alle newbies
wachten tot stoelnummers waar jouw stoel bij hoort wordt opgeroepen,
opstaan
in de rij staan met boardingpass in de hand,
door tunnel lopen
plaatsbewijs tonen aan vliegtuigconducteur
plaats opzoeken
handbagage opbergen
zitten
gordel omdoen.
na het opstijgen gratis biertjes van de KLM drinken![]()
Als je het om de beenruimte doet, dan zijn het goede plekken, maar als je wilt slapen, dan kun je beter ergens anders zitten; de stoelen zijn wat korter, het is naast de toiletten en in de 767's wordt het erg koud naast de nooduitgangquote:Op dinsdag 1 juni 2010 22:44 schreef Man_Made_God het volgende:
Ik wil online inchecken voor onze vlucht naar New York.
Nu zie ik dat er volgens mij nog plekken beschikbaar zijn bij de nooduitgang. Nu vraag ik me af óf dit inderdaad zo is en ik dit goed zie, want ik zie dat er al behoorlijk wat plekken bezet zijn, maar net niet die plekken. Dat begrijp ik niet, want dat lijken mij de plekken die als eerste weg zijn?
Het gaat om een Boeing 767.
[ afbeelding ]
Zo, das handig, thanks!quote:Op dinsdag 1 juni 2010 22:50 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Als je het om de beenruimte doet, dan zijn het goede plekken, maar als je wilt slapen, dan kun je beter ergens anders zitten; de stoelen zijn wat korter, het is naast de toiletten en in de 767's wordt het erg koud naast de nooduitgang
=> http://www.seatguru.com/a(...)Boeing_767-300_I.php
Ik ken eigenlijk vrij weinig mensen met een auto, ik woon in de Randstad en iedereen doet altijd alles met het openbaar vervoer eigenlijk.quote:Op woensdag 2 juni 2010 09:54 schreef Guppyfriend het volgende:
Is er niemand die met je naar Dusseldorf kan rijden? Of is dat erg ver voor je?
Ik heb wel een ticket geboekt naar Dusseldorf Airport, maar moet om 09.20 dus nog van Dusseldorf HBF daarheen met een trein die elke 10 minuten gaat.quote:Op woensdag 2 juni 2010 09:55 schreef Fogel het volgende:
Waarom pak je niet de trein naar het vliegveld ipv naar HBF?
En wanneer gaat de volgende trein, voor het geval dat je de eerste niet haalt. En kan je met de tweede trein het nog wel redden? Indien ja op de laatste vraag, gewoon de trein pakken.
En check voor de zekerheid of je reisverzekering bij vertraging met OV een nieuw ticket naar Bangkok vergoed
Ik denk dat als je op de tweede trein bent aangewezen, dat je dan te laat komt. De check-in sluit meestal 30 minuten voor vertrektijd. Met de eerste trein kom je netjes op tijd aan en ook een kleine vertraging mag geen probleem zijn.quote:Op woensdag 2 juni 2010 10:14 schreef Sinceria het volgende:
Die tweede trein is het belangrijkst en als ik er daarvan 1tje later neem ben ik in principe zo'n half uur voordat het vliegtuig vertrekt op het vliegveld. Ik weet alleen niet hoeveel tijd het kost om in te checken etc., denk dat dat wel echt een probleem wordt als ik vertraging oploop met de trein.
Is prima, ben er vorig jaar ook mee naar Barca gevlogen. Een soort Spaanse Transavia.quote:Op woensdag 2 juni 2010 12:08 schreef Coelho het volgende:
Ik wil in het najaar naar Barcelona. Nu vind ik een goede ticketprijs via Brussel met maatschappij Vueling. Ik heb er echter nog nooit van gehoord. No-go, of is het een dochter van een gerenommeerde maatschappij en kan het geen kwaad?
Precies, heb er al vaker mee gevlogen, niks op aan te merken.quote:Op woensdag 2 juni 2010 12:12 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:
[..]
Is prima, ben er vorig jaar ook mee naar Barca gevlogen. Een soort Spaanse Transavia.
Voor rond de 50 - 60 euro heb je een heel simpele slaapplaats rond Dusseldorf Flughafen. Dat is echt niet zo gek duur, en het bespaart je een hoop stress. Ik zou het doenquote:Op woensdag 2 juni 2010 10:14 schreef Sinceria het volgende:
Tja, tis een beetje lastig te zeggen. Ik moet 3 verschillende treinen nemen. Eerst naar Amsterdam, dan naar Dusseldorf HBF en dan naar het vliegveld. Die tweede trein is het belangrijkst en als ik er daarvan 1tje later neem ben ik in principe zo'n half uur voordat het vliegtuig vertrekt op het vliegveld. Ik weet alleen niet hoeveel tijd het kost om in te checken etc., denk dat dat wel echt een probleem wordt als ik vertraging oploop met de trein.
Ik zat in dezelfde situatie. Doe ik nooit meer. De stress en kosten was het niet waard. Nu ga ik gewoon met de auto. Parkeerkosten vallen mee.quote:Op woensdag 2 juni 2010 09:50 schreef Sinceria het volgende:
Ik ben op zoek naar wat advies, ben benieuwd wat jullie zouden doen.
Ik vlieg eind juni vanaf Dusseldorf naar Bangkok met een overstap in Iran. Mijn vlucht vertrekt om 11.45 vanuit Dusseldorf en ik heb het vroegst mogelijke treinticket geboekt naar Dusseldorf HBF, hier kom ik om 09.20 aan.
Geeft dit naar jullie mening genoeg tijd om over te stappen van trein naar vliegtuig? Ik zit met het idee te spelen de avond tevoren met de trein naar Dusseldorf te gaan, daar een overnachting te regelen (duur!) en dan zeker op tijd te zijn. Dan hoef ik mezelf niet op te vreten bij treinvertraging oid.
Thnx! Gaat goed komen.quote:
quote:Op woensdag 2 juni 2010 13:42 schreef Sinceria het volgende:
Oke, ik heb inderdaad een hotel geboekt in Dusseldorf zodat ik niet hoef te stressen of ik het wel ga halen of niet. Bedankt voor jullie advies.
Ik vind het niet jammer, het gaat mij uiteindelijk meer om het feit dat ik ga zitten stressen en dat wil ik niet tijdens mijn vakantie. Bovendien heeft mijn moeder aangeboden om het hotel te betalen, dus ook dat is niet zo'n punt.quote:Op woensdag 2 juni 2010 19:03 schreef ozzietukker het volgende:
[..]Jammer, want je moet namelijk met de ICE trein helemaal niet tot Duseldorf HBF, maar je kan in Oberhausen reeds overstappen op de lokale trein die wel op Dusseldorf Airport stopt. Dan ben je daar om 09:23, en met de skytrain vanaf het station Dusseldorf Flughafen kan je dan om 09:33 op Dusseldorf Airport staan, ruim voldoende in tijd.
Ik heb regelmatig een vucht vanaf Dusseldorf gemaakt met vertrekttijd tussen 10:00 en 11:00 uur en kon het allemaal prima halen met de eerste ICE n vanaf Utrecht.
Wat ik mij wel afvraag.. Mahan air...
Precies, nu ga je lekker stressloos op vakantiequote:Op woensdag 2 juni 2010 21:12 schreef Sinceria het volgende:
[..]
Ik vind het niet jammer, het gaat mij uiteindelijk meer om het feit dat ik ga zitten stressen en dat wil ik niet tijdens mijn vakantie. Bovendien heeft mijn moeder aangeboden om het hotel te betalen, dus ook dat is niet zo'n punt.
Ik heb niet veel slechts gelezen over Mahan Air eigenlijk, behalve dat incident van een paar jaar geleden.
Inderdaad, dat is mij meer waard.quote:Op woensdag 2 juni 2010 21:13 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Precies, nu ga je lekker stressloos op vakantie
En...mocht je een roker zijn, een peukie doen op het mooiste rookterras op een vliegveldquote:Op vrijdag 4 juni 2010 12:50 schreef Thetallguy het volgende:
Ga je met KLM? Die maken een stop in Singapore, denk inderdaad een crewchange, en voor de security moet iedereen ook het vliegtuig even uit. Kan je de benen weer wat strekken
hmm, tegenvaller, dat laatste stuk boeit dan ook niet meer. Naja, het zij zo. Inderdaad wel even lekker om de benen te kunnen strekken.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 12:50 schreef Thetallguy het volgende:
Ga je met KLM? Die maken een stop in Singapore, denk inderdaad een crewchange, en voor de security moet iedereen ook het vliegtuig even uit. Kan je de benen weer wat strekken
Zie de OPquote:Op zaterdag 5 juni 2010 00:56 schreef ETA het volgende:
Het was volgens mij niet mogelijk om de ticket te boeken vanaf londen en dan in amsterdam in/uitstappen. Weet iemand hoe dat nu zit?
quote:Kan ik een vlucht via Amsterdam boeken en dan pas daar opstappen?
Nee, als je een deel van een als 1 geheel geboekte reis niet maakt, dan is je ticket niet meer geldig. Dit geldt dus niet voor bijna alle low-cost maatschappijen waar je reis bestaat uit losse enkele reizen.
quote:Op zaterdag 5 juni 2010 10:07 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Zie de OP
[..]
En de vorige twee topics
Nee niets om 05:20....quote:Op zondag 6 juni 2010 23:31 schreef Fogel het volgende:
Kan je het bij Transavia zelf ook niet vinden?
Ik kan echt helemaal niks vinden er over ik snap er geen klote van.quote:Op zondag 6 juni 2010 23:39 schreef Fogel het volgende:
En als je op bestemming ipv tijd zoekt? Neem aan dat het een charter is, en die veranderen nogal eens van tijd.
Pff het zal maar eens fout zitten, dan baal ik echt enorm.quote:Op zondag 6 juni 2010 23:55 schreef Fogel het volgende:
Da's wel erg apart, ik vind ook niks (en heb voor de zekerheid Eindhoven, Rotterdam en Girona ook maar bekeken). Er gaan vluchten, maar niet met vluchtnummers die op 127 lijken en al helemaal niet op de tijden die je aangeeft. Ik zou sunweb er over bellen...
quote:Op maandag 7 juni 2010 00:09 schreef EddyAlbena het volgende:
In de officiele dienstregeling voor dit seizoen staat ie ook niet. Alleen om 06:10 staat er een vlucht in de ochtend gepland.
Ervaring niet, maar het is geen kleintje. Er is ook een Franse en een Engelse afdeling met een groot aantal bestemmingen.quote:Op maandag 7 juni 2010 01:09 schreef DUK het volgende:
Iemand ervaring met XL.com vanuit Weeze? Vind de site erg onoverzichtelijk (en alleen in het Duits).
Chartervluchten staan niet in de officiele dienstregeling. Pas een dag voor vertrek verschijnen die op de Schiphol dienstregeling op de sitequote:Op maandag 7 juni 2010 00:18 schreef RacerDKB het volgende:
Hey nu staat ie ineens wel op schiphol.nl?
Geplande tijd Bestemming Vluchtnr. Verwacht vertrek Hal Balie
di 8 jun 05:20 Barcelona HV 0127 05:20 3 17,18
Transavia.com: +31 (0)900 - 0737 / Boeing 737-700 / PHXRW
Blijft wel dubieus dat ie niet op andere sites te vinden is.
Ja, dat kan en magquote:Op donderdag 10 juni 2010 22:08 schreef Facies het volgende:
Weet iemand of je schiphol mag verlaten tijdens een tussenstop van 5,5 uur om Amsterdam te bezoeken?
Een vriend van mij vliegt vanuit China naar Spanje. Hij is spaans dus heeft een eu-paspoort. Op internet kan ik er geen info over vinden.
Jeuj thanks!!quote:
Tandpasta is eigenlijk altijd +/-75 ml, dus geen probleem.quote:Op zaterdag 12 juni 2010 10:01 schreef DutchTrain het volgende:
Koop bij de Kruidvat of Etos zo'n klein reissetje van Axe, Nivea, Adidas oid. Alles is onder de 75 ml per stuk en voor je tandpasta neem je een bijna lege tube mee (bestaat tandpasta eigenlijk wel in tubes van meer dan 100ml? ). Of je gebruikt de spullen uit het hotel.
Jawel, maar altijd in het ruim. Ik wist niet precies hoe het zat met die plastic zakken. Ik dacht eigenlijk dat je dat alleen mocht met dingen die op het vliegveld gesealed zijn.quote:Op zaterdag 12 juni 2010 10:05 schreef Fogel het volgende:
Oh en dat "new regulations" in mijn plaatje klopt niet helemaal, het is al een jaar of wat van kracht
Heb je echt nog nooit eerder vloeistoffen mee aanboord gehad nadat deze regeling in kracht trad??
quote:Op zaterdag 12 juni 2010 10:05 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Tandpasta is eigenlijk altijd +/-75 ml, dus geen probleem.
Ah, ik ben dus niet de enige die te bedonderd is om z'n vloeibare dingen in een apart zakje te doen. Wordt bij mij ook nooit wat van gezegd overigens.quote:Op zaterdag 12 juni 2010 13:16 schreef ozzietukker het volgende:
[..]In Nederland wordt tandpasta in relatief kleine tubes verkocht, in andere landen worden deze tubes echter in 125 ml of groter verkocht.
Niet dat het in andere landen niet in kleinere tubes te krijgen was, maar je moet vaak echt naar een travel section waar miniaturen verkocht worden.
Meestal kan je de doorzichtige zakjes gratis op het vliegveld krijgen, en ik kan mij niet meer heugen dat ik de vloeistoffen in een plastic zakje heb gedaan en apart aangegeven, het blijft gewoon in mijn tas, en de beveiligingsmedewerker ziet het heus wel op de scanner maar maakt een inschatting dat het wel goed zit.
De enige uitzondering hierop is Dusseldorf airport voor vluchten binnen Europa, als ik daar door de beveiliging ga is het altijd rustig en hebben die medewerkers niets te doen en willen ze de vloeistoffen altijd zien... zucht... aan de andere kant ik hoef daar nooit in de rij te wachten, alleen na de scan willen ze even kijken, dat doen ze dan snel en mag ik weer verder. (Of ze met het blote oog even kunnen zien of de vloeistoffen wel of niet gevaarlijk zijn, ze zullen wel de afmetingen willen zien van de deo van 50 ML die groter lijkt dan deze is).
Op AMS zag ik ze dus laatst wel weer gratis liggen, maar niet op alle plekken. Heb er maar gelijk een stapeltje meegenomenquote:Op maandag 14 juni 2010 11:43 schreef Coastertommm het volgende:
Oh trouwens, over die zakjes; je krijgt ze niet meer gratis op het vliegveld. Je kan ze wel gewoon kopen in de HEMA op het vliegveld, voor 0,90 ofzo.
Normaal hebben ze ze ook niet. Maar schijnbaar liggen ze bij de bagagecontrole achter Swiss Air (en anderen) wel nogquote:Op maandag 14 juni 2010 12:18 schreef Coastertommm het volgende:
Oh echt? En ik nog lekker Hollands zoeken naar de gratis zakjes... maar dus niet gevonden.
quote:Op maandag 14 juni 2010 11:43 schreef Coastertommm het volgende:
Oh trouwens, over die zakjes; je krijgt ze niet meer gratis op het vliegveld. Je kan ze wel gewoon kopen in de HEMA op het vliegveld, voor 0,90 ofzo.
Ik heb geen ervaring met Malesia/Singapore Airlines, maar American Airlines is in ieder geval wel te vergelijken met KLM.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 09:04 schreef DancePlaza het volgende:
iemand ervaring met American Airlines? beetje verlijkbaar met KLM/BA of meer met Malasia / Singapore airlines
Nou, ik vind KLM wel beter hoor. American Airlines heeft wat mij betreft toch wel iets cheaper imago dan KLMquote:Op dinsdag 15 juni 2010 09:13 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ik heb geen ervaring met Malesia/Singapore Airlines, maar American Airlines is in ieder geval wel te vergelijken met KLM.
In Europa en zelfs in de US doen ze eigenlijk helemaal niet heel moeilijk. In Latijns-Amerika echter... daar zijn ze echt onverbiddelijk. Ik moest zelfs een klein flesje desinfectiemiddel voor de handen inleveren dat in een zijvak zat van mijn tas. En uiteraard tweemaal controle, éénmaal bij de douane en éénmaal bij de gate. Want het drinken wat je op het vliegveld koopt kan ook echt explosieven bevattenquote:Op maandag 14 juni 2010 20:18 schreef ozzietukker het volgende:
[..]Ik gebruiik ze nooit, maar ik kom ze toch nog regelmatig tegen, in ieder geval op Eindhoven, Amsterdam en London Stansted heb ik ze de laatste maand nog zien liggen.
Maar goed, het is niet het eind van de wereld als je zo'n zakje moet kopen, maar er zijn eigenlijk in Nederland weinig beveiligingsmedewerkers die echt specifiek zo'n zakje verlangen, want het is echt niet steeds een toevallig incident dat ik mijn vloeistoffen niet apart hoef te laten zien, aangezien ik nog nooit ben gevraagd om de vloeistoffen apart aan te geven, en dat is helemaal in lijn met de securityberichten die onder de beveiligers wordt verspreid, er wordt nagenoeg geen aandacht gevraagd om extra te letten op vloeistoffen!
O ik dacht daar TS daar ook op doelde, beenruimte/service etc. Want de service is ook gewoon prima bij AA (teminste die keren dat ik ermee gevlogen heb had ik er niks op aan te merken).quote:Op dinsdag 15 juni 2010 09:47 schreef Blik het volgende:
[..]
Nou, ik vind KLM wel beter hoor. American Airlines heeft wat mij betreft toch wel iets cheaper imago dan KLM
Maar qua beenruimte e.d. maakt het niet uit.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |