Klasse zijn maatschappijen als Cathay, Emirates, Qatar Airlines en Singapore Airlines. Armzalig zijn lowcost carriers zoals Ryanair en derde wereld maatschappijen. Daartussen zit een grote groep airlines waarin zowel KLM en AA zitten. Ik vind ze wel degelijk te vergelijken.quote:Op woensdag 16 juni 2010 16:03 schreef rubje het volgende:
KLM met AA vergelijken lijkt me vergezocht aangezien ik vaak beelden zie hoe armzalig en gebruikt die maatschappij is. KLM heeft mi meer klasse
Ik vind het eten beter en dat ze bij KLM alcohol schenken ook een groot pluspunt. Na een wijntje en een likeurtje slaap ik altijd een stuk beter.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 11:39 schreef kwiwi het volgende:
[..]
O ik dacht daar TS daar ook op doelde, beenruimte/service etc. Want de service is ook gewoon prima bij AA (teminste die keren dat ik ermee gevlogen heb had ik er niks op aan te merken).
Waarom niet?quote:Op donderdag 17 juni 2010 21:38 schreef kwiwi het volgende:
Even wat anders;
Weet iemand of je zomaar in plaats van een koffer met kleding e.d., een doos met koekjes, satésaus, drop, curry e.d. () a 20 kilo mag inchecken als bagage?
De doos moet van Düsseldorf, via Praag, naar Cyprus.
Vanwege dingen zoals onderstaande. Ik heb nog nooit echt veel eten ingechecked, dus wist niet of daar misschien regels voor waren o.i.d.quote:
En is dat omdat het in een doos zit en niet in een koffer, of omdat het veel eten is?quote:Op donderdag 17 juni 2010 21:44 schreef Fogel het volgende:
Hou er wel rekening mee dat je het waarschijnlijk bij de speciale baggage in moet leveren en dat dat meestal vroeger moet gebeuren dan standaardbaggage.
Ja dat was eerst ook de bedoeling maar dan zou ik dus een lege koffer mee terug moeten slepenquote:Op donderdag 17 juni 2010 21:55 schreef Thetallguy het volgende:
Een koffer lijkt mij iets praktischer vervoeren, en is wellicht ook wat steviger, maar ach
Het zou kunnen dat in het land van aankomst er restricties zijn op import van bepaalde groepen voedingswaren.quote:Op donderdag 17 juni 2010 21:54 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Vanwege dingen zoals onderstaande. Ik heb nog nooit echt veel eten ingechecked, dus wist niet of daar misschien regels voor waren o.i.d.
Bij de speciale baggage omdat het geen koffer is, wat er in zit interesseert ze vrij weinig bij het inchecken (zolang je aangeeft dat het niks gevaarlijks of verboden spul is).quote:En is dat omdat het in een doos zit en niet in een koffer, of omdat het veel eten is?
Ah okequote:Op donderdag 17 juni 2010 22:33 schreef Fogel het volgende:
[..]
Het zou kunnen dat in het land van aankomst er restricties zijn op import van bepaalde groepen voedingswaren.
Vooral vlees mag vaak niet mee bijvoorbeeld.
[..]
Bij de speciale baggage omdat het geen koffer is, wat er in zit interesseert ze vrij weinig bij het inchecken (zolang je aangeeft dat het niks gevaarlijks of verboden spul is).
Tip: maak met tape een fatsoenlijk steving handvat voor je pakket, scheelt veel gekloot als je het ding verplaatst.
Weet jij of de maatschappij/afhandelaar ook extra zorg besteedt aan 'speciale' bagage ? Door de kruiers wordt altijd zeer wild met de bagage omgegaan. Ook op de bagageband gaat het er wild aan toe. Voor koekjes en flessen vrees ik het ergste.quote:Op donderdag 17 juni 2010 22:33 schreef Fogel het volgende:
Bij de speciale baggage omdat het geen koffer is, wat er in zit interesseert ze vrij weinig bij het inchecken (zolang je aangeeft dat het niks gevaarlijks of verboden spul is).
Denk eigenlijk niet dat ze aan speciale bagage extra zorg besteden, als je soms ziet hoe de kinderwagens gewoon naar beneden worden geflikkerd op de band bij de deur van het vliegtuigquote:Op vrijdag 18 juni 2010 09:19 schreef jaco het volgende:
[..]
Weet jij of de maatschappij/afhandelaar ook extra zorg besteedt aan 'speciale' bagage ? Door de kruiers wordt altijd zeer wild met de bagage omgegaan. Ook op de bagageband gaat het er wild aan toe. Voor koekjes en flessen vrees ik het ergste.
Voor zover ik weet mag je ze meenemen tot aan de deur van het vliegtuig en worden ze daarna alsnog in het ruim gezet.quote:Op vrijdag 18 juni 2010 16:04 schreef Neede_Radical het volgende:
Hoe zit het met buggy's in een vliegtuig?
Moet je die inchecken als bagage of mag dat mee als handbagage?
Geldt dat dan als handbagage of moet je het inchecken?quote:Op vrijdag 18 juni 2010 16:13 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Voor zover ik weet mag je ze meenemen tot aan de deur van het vliegtuig en worden ze daarna alsnog in het ruim gezet.
Ik heb in het verleden eens op 1 januari s'ochtend moeten vliegen. Ik herinner me dat het grond en cabine personeel merkbaar in een slechte stemming was. Ik geloof wel dat ze extra betaling krijgt op zulke feestdagen, maar de meesten zouden het liever bij hun familie hebben gevierd.quote:Op zondag 20 juni 2010 16:54 schreef Jac0bus het volgende:
Vraag: heeft er iemand ooit met oud en nieuw gevlogen? Ik vlieg komend oud en nieuw eerst van Denver naar Newark en dan van Newark naar Amsterdam. Ik vertrek om 7 uur 's avonds daar en kom 8 uur 's ochtends op Schiphol aan, dus middernacht is ergens boven de oceaan. Nu vraag ik me uit nieuwschierigheid af of dit nog gevierd of vermeld wordt op de een of andere manier?
Oh, dat is nu dus overal? Kreeg ze een paar weken geleden op Schiphol wel gratis, maar moest een paar dagen geleden op de terugweg vanuit Lissabon opeens een euro betalen voor twee van die kutzakjes. Gaat weer helemaal nergens over.quote:Op maandag 14 juni 2010 11:43 schreef Coastertommm het volgende:
Oh trouwens, over die zakjes; je krijgt ze niet meer gratis op het vliegveld. Je kan ze wel gewoon kopen in de HEMA op het vliegveld, voor 0,90 ofzo.
Ligt een beetje aan de maatschappij, Newark Liberty zei je? Dat is is dus een Delta vlucht. Nou bereid je maar vast voor op een Turkey feestmaal met champagne en firecrackers na afloop. Man dat is gewoon dolle pret op zo'n vlucht!quote:Op zondag 20 juni 2010 16:54 schreef Jac0bus het volgende:
Vraag: heeft er iemand ooit met oud en nieuw gevlogen? Ik vlieg komend oud en nieuw eerst van Denver naar Newark en dan van Newark naar Amsterdam. Ik vertrek om 7 uur 's avonds daar en kom 8 uur 's ochtends op Schiphol aan, dus middernacht is ergens boven de oceaan. Nu vraag ik me uit nieuwschierigheid af of dit nog gevierd of vermeld wordt op de een of andere manier?
Je bedoelt door de paspoort controle? En dan bij binnenkomst of bij vertrek? Ik heb de laatste maanden geen veranderingen gezien bij binnenkomst. 's Morgens heel vroeg maak ik het vaak mee dat er maar 2 van die snurkers zitten, en dan ontstaat er vaak genoeg een wachtrij. Bij vertrek is er al langer een priority lane voor business class reizigers, waar ook Flying Blue Gold en Platinum members gebruik van mogen maken ongeacht de vliegklasse. En daarnaast heb je dus dat proleten gedoe met Privium wat behoorlijk wat knaken kost en eigenlijk geen voordeel oplevert tov een FB card met de juiste kleur.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 10:45 schreef Blik het volgende:
Vraagje:
Paar weken kwam er een nieuwsbericht dat mensen uit de EU op Schiphol sneller door de douane heen kunnen met hun paspoort. Dit is een soort van self-service balie. Weet iemand waar die dingen staan op Schiphol? Ik wil ze namelijk wel uitproberen komende vrijdag
Ik ben even op zoek gegaan naar het nieuwsbericht, maar na even snel zoeken kan ik alleen het volgende vindenquote:Op dinsdag 22 juni 2010 11:26 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Je bedoelt door de paspoort controle? En dan bij binnenkomst of bij vertrek? Ik heb de laatste maanden geen veranderingen gezien bij binnenkomst. 's Morgens heel vroeg maak ik het vaak mee dat er maar 2 van die snurkers zitten, en dan ontstaat er vaak genoeg een wachtrij. Bij vertrek is er al langer een priority lane voor business class reizigers, waar ook Flying Blue Gold en Platinum members gebruik van mogen maken ongeacht de vliegklasse. En daarnaast heb je dus dat proleten gedoe met Privium wat behoorlijk wat knaken kost en eigenlijk geen voordeel oplevert tov een FB card met de juiste kleur.
Nope Continental geloof ik.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 11:18 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Ligt een beetje aan de maatschappij, Newark Liberty zei je? Dat is is dus een Delta vlucht. Nou bereid je maar vast voor op een Turkey feestmaal met champagne en firecrackers na afloop. Man dat is gewoon dolle pret op zo'n vlucht!
Lees dat bericht van 26 mei eens goed, en dan met name de laatste regel.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 11:42 schreef Blik het volgende:
[..]
Ik ben even op zoek gegaan naar het nieuwsbericht, maar na even snel zoeken kan ik alleen het volgende vinden
http://www.nu.nl/binnenla(...)bij-pascontrole.html
Ik heb ook niks gezien verder, vertrok vanaf Schiphol op de dag dat de proef begon.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 12:38 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Lees dat bericht van 26 mei eens goed, en dan met name de laatste regel.
Proef tot 30 juni 2010 Daar hebben we wat aan. Maar ik kan me niet herinneren dat ik die apparatuur begin juni gezien heb in Terminal 1.
En wat voor datum is het komende vrijdag?quote:Op dinsdag 22 juni 2010 12:38 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Lees dat bericht van 26 mei eens goed, en dan met name de laatste regel.
Proef tot 30 juni 2010 Daar hebben we wat aan. Maar ik kan me niet herinneren dat ik die apparatuur begin juni gezien heb in Terminal 1.
Ik bedoelde het in het kader van de lengte van de proef. Als ze er staan, zullen ze wel in gebruik zijn. Maar als ze, gezien het verhaal, net zo snel een paspoort scannen als die KLM incheck terminals, kun je beter gewoon in de rij voor de marechaussee gaan staan.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 14:26 schreef Blik het volgende:
[..]
En wat voor datum is het komende vrijdag?
Het verschil is dat die apparaten veel goedkoper zijn. Ze kunnen er dus veel meer inzetten, dan dat er nu marechaussee beambten zitten. Ik verwacht om die reden wel snelheidswinst als dit systeem gaat werken. Bovendien kan de marechaussee zich meer op de lastige gevallen focussen, zodat de veiligheid waarschijnlijk ook omhoog gaat.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 16:34 schreef buzz1291 het volgende:
Maar als ze, gezien het verhaal, net zo snel een paspoort scannen als die KLM incheck terminals, kun je beter gewoon in de rij voor de marechaussee gaan staan.
Ja, het staat in m'n paspoort als voornaam (gek genoeg), maar even niet bij nagedacht toen ik m'n gegevens invuldequote:Op woensdag 23 juni 2010 17:00 schreef DutchTrain het volgende:
Je hoeft alleen de eerste voornaam en je achternaam zoals in je paspoort in te vullen. Je middlle name is iets typisch amerikaans, omdat er daar nogal veel John Smiths zijn
Oh ja, dat zekerquote:Op woensdag 23 juni 2010 17:02 schreef GotC het volgende:
Maargoed, bovenstaande was even als kleine tip dat je beter kan bellen voor dit soort dingen
Mag wel mee, kan alleen zijn dat je 'm er bij de bagagecontrole even uit moet halen.quote:Op woensdag 23 juni 2010 20:21 schreef thabit het volgende:
Ik vroeg me af of het toegestaan is een scheerapparaat mee te nemen in je handbagage, ik wil namelijk zonder luchtruimbagage reizen. Ik heb er zo een met 3 van die scheerkoppen:
[ afbeelding ]
Yep, al tientallen keren meegenomen. Nog nooit uit bagage hoeven te halen.quote:Op woensdag 23 juni 2010 20:21 schreef thabit het volgende:
Ik vroeg me af of het toegestaan is een scheerapparaat mee te nemen in je handbagage, ik wil namelijk zonder luchtruimbagage reizen. Ik heb er zo een met 3 van die scheerkoppen:
[ afbeelding ]
Even een quote van mij uit een andere topic:quote:Op zondag 27 juni 2010 19:00 schreef MoneyTalks het volgende:
Iemand ervaring met Finnair? Vlieg vanaf Helsinki naar Zuid-Korea in augustus..
Neem wel je eigen plugs mee voor je IFE zodat je je eigen oortjes kan gebruiken, met de oortjes die je krijgt (gratis dus) kun je amper iets horen door de hoeveelheid ruis van het vliegtuig.quote:Op zondag 27 juni 2010 08:07 schreef EddyAlbena het volgende:
Ik heb zelf zeer goede ervaringen met Finnair. Maaltijden zijn goed, gratis bier en wijn doet ook goed op een lange vlucht, aardig en behulpzaam personeel.
IFE aanbod is ook zeer ruim en de camera tijdens het opstijgen en vooral landen (alleen op de continentale vluchten) is wel heel tof
Tenzij je gewoon de remote control/gamepad gebruikt :pquote:Op zondag 27 juni 2010 19:53 schreef Thetallguy het volgende:
En de IFEs zijn touchscreens dus wanneer iemand achter je enthousiast een spelletje zit te spelen voel je de hele tijd getik
Maar wel Fins bier
Waarom in vredesnaam 2,5 uur voor de vlucht aanwezig zijn dan?quote:Op maandag 28 juni 2010 00:47 schreef Charie het volgende:
We hebben kutvluchttijden, 04:55.
Dan moeten we er al om 02:25 zijn en dus rond 01:45 van huis weg.
Ja dat zeiden vrienden ook al alleen je mag toch geen eten meenemen achter de douane en zo? Ook de terugweg is best vroeg. Er zal toch wel iets van een vreettent open zijn? Neem aan dat we niet de enige vroege chartervlucht hebben..quote:Op maandag 28 juni 2010 00:51 schreef Coastertommm het volgende:
Nee, in Schiphol Plaza is alles dan dicht.
Achter de douane is er volgens mij wel ergens iets open, maar neem vooral zelf wat mee.
Toen we vorig jaar 2 uur deden hadden we hem gemistquote:Op maandag 28 juni 2010 00:53 schreef zeebeschuit het volgende:
[..]
Waarom in vredesnaam 2,5 uur voor de vlucht aanwezig zijn dan?
Heb jij daar ervaring mee?quote:Op zondag 27 juni 2010 21:53 schreef buzz1291 het volgende:
Dan stuur je die ene koffer toch gewoon met UPC terug in een zee container. Ben je in ieder geval veel goedkoper uit dan iedere keer dat overgewicht te betalen.
Na de douane zijn er twee restaurants open ....quote:Op maandag 28 juni 2010 00:54 schreef Charie het volgende:
Ja dat zeiden vrienden ook al alleen je mag toch geen eten meenemen achter de douane en zo? Ook de terugweg is best vroeg. Er zal toch wel iets van een vreettent open zijn? Neem aan dat we niet de enige vroege chartervlucht hebben..
Ik denk dat dit een beetje aangedikt verhaal is, want ik heb nog nooit meegemaakt dat passagiers alsnog mochten boarden nadat de gate gesloten is. Daar zijn strenge voorschriften voor.quote:Een vriend van me was er vorig jaar gaan eten (achter de douane) op de borden stond nog niks, en uit het niets was het opeens Last call zonder dat er eerst boarding stond of zo.. Toen zij rennen (volgens hem was het een grote luchthaven voor Spaanse begrippen) en namen werden omgeroepen en zoWas het vliegtuig al van de gate weg maar ze werden met een busje er nog net heengebracht.
Bedankt voor je moeite!quote:Op maandag 28 juni 2010 09:05 schreef jaco het volgende:
[..]
Na de douane zijn er twee restaurants open ....
http://www.schiphol.nl/Re(...)role/EtenDrinken.htm
Ik denk echter dat jij Lounge 1 hebt, waar er niets open is. Voor de douane zijn er wel verschillende tenten open op Schiphol plaza ...
http://www.schiphol.nl/Re(...)role/EtenDrinken.htm
Ik raad je aan om eerst even te checken of er een lange rij bij de douane staat. Als dat niet zo is, kun je dus beter nog even op Schiphol Plaza blijven en daar wat eten/drinken. Uit eigen ervaring weet ik dat deze informatie klopt voor de Burger King en Deli France. Die zijn altijd open.
[..]
Ik denk dat dit een beetje aangedikt verhaal is, want ik heb nog nooit meegemaakt dat passagiers alsnog mochten boarden nadat de gate gesloten is. Daar zijn strenge voorschriften voor.
Dat die borden soms raar zijn, herken ik wel. Ik zou echter gewoon 45 a 60 minuten voor het boarden naar de gate gaan. Dan zit je altijd goed. Tenzij er duidelijk 'delayed' bij je vlucht staat.
Wat is je probleem en wat begrijp je niet aan alle tips die al in dit topic zijn gegeven?quote:Op maandag 28 juni 2010 15:59 schreef Maisnon het volgende:
Heeft iemand misschien nog een site met tips of iets in die richting, over hoe je het meest efficient dingen mee kan nemen die wel door die vloeistofregelingdinges heen komen
Jawel hoor.quote:Op maandag 28 juni 2010 00:54 schreef Charie het volgende:
Ja dat zeiden vrienden ook al alleen je mag toch geen eten meenemen achter de douane en zo?
Dat is wel heul vroeg. Als je nou gezegd had 45 à 60 minuten voor vertrek, oké. Maar waarom zou je een uur bij de gate uit je neus gaan zitten eten? Nergens voor nodig. Zeker niet als je een vaste plaats hebt (bij Easyjet, Ryanair kan ik me er nog iets bij voorstellen dat je vooran wilt staan in de rij bij het boarden).quote:Op maandag 28 juni 2010 09:05 schreef jaco het volgende:
Ik zou echter gewoon 45 a 60 minuten voor het boarden naar de gate gaan. Dan zit je altijd goed. Tenzij er duidelijk 'delayed' bij je vlucht staat.
Bij Easyjet hangt het af van het moment dat je hebt ingecheckt wanneer het toestel in mag. Daar hoef je voor in de rij te gaan staanquote:Op maandag 28 juni 2010 18:44 schreef k_man het volgende:
Zeker niet als je een vaste plaats hebt (bij Easyjet, Ryanair kan ik me er nog iets bij voorstellen dat je vooran wilt staan in de rij bij het boarden).
quote:Op maandag 28 juni 2010 18:46 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Bij Easyjet hangt het af van het moment dat je hebt ingecheckt wanneer het toestel in mag. Daar hoef je voor in de rij te gaan staan
Lijkt me erg verstandig ja LOLquote:Op dinsdag 29 juni 2010 00:17 schreef Charie het volgende:
Ben ik weer, onverhoopt met een spoedvraag.
We brengen zo vrienden weg naar Schiphol die op vakantie gaan, vertrekken om 06:30 naar Mitilini. Alleen nu zie ik op teletekst dit:
[ afbeelding ]
Is dit normaal? Zomaar een vlucht vervroegen, er is niet gebeld niks... en zij hadden net de luchthaven gebeld maar er wordt niet opgenomenEn Transavia kon er geen uitsluitsel over geven
Je zou maar om 4.30 komen opdagen en dan dat ding voor je neus weg zien gaan, ik vind het nogal vaag..
Neem aan dan maar twee uurtjes eerder wegbrengen? Beter het zekere voor het onzekere..?.
Dat is niet een vervroeging van 2 uur maar een vertraging van 22 uurquote:Op dinsdag 29 juni 2010 00:17 schreef Charie het volgende:
We brengen zo vrienden weg naar Schiphol die op vakantie gaan, vertrekken om 06:30 naar Mitilini. Alleen nu zie ik op teletekst dit:
[ afbeelding ]
Is dit normaal? Zomaar een vlucht vervroegen, er is niet gebeld niks... en zij hadden net de luchthaven gebeld maar er wordt niet opgenomenEn Transavia kon er geen uitsluitsel over geven
Je zou maar om 4.30 komen opdagen en dan dat ding voor je neus weg zien gaan, ik vind het nogal vaag..
Neem aan dan maar twee uurtjes eerder wegbrengen? Beter het zekere voor het onzekere..?.
quote:Op dinsdag 29 juni 2010 00:17 schreef Charie het volgende:
[ afbeelding ]
Zoals ik het zei. Dat toestel gaat morgen pas. Ze hebben gewoon voor niets op Schiphol gestaan vannacht.quote:
We brachten ze weg, reden weg... na tien minuten kregen we een belletje toen we alweer op de snelweg terug zaten dat het pas morgen 04:25 of zo isquote:Op dinsdag 29 juni 2010 10:13 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Zoals ik het zei. Dat toestel gaat morgen pas. Ze hebben gewoon voor niets op Schiphol gestaan vannacht.
lekker op tijdquote:Op dinsdag 29 juni 2010 11:06 schreef Charie het volgende:
[..]
na tien minuten kregen we een belletje toen we alweer op de snelweg terug zaten
Heb je wel kunnen bekijken welke vreettenten er open zijn zo laat s'nachts ?quote:Op dinsdag 29 juni 2010 11:06 schreef Charie het volgende:
[..]
We brachten ze weg, reden weg... na tien minuten kregen we een belletje toen we alweer op de snelweg terug zaten dat het pas morgen 04:25 of zo is22 uur vertraging
Lekker dan...quote:Op dinsdag 29 juni 2010 11:06 schreef Charie het volgende:
[..]
We brachten ze weg, reden weg... na tien minuten kregen we een belletje toen we alweer op de snelweg terug zaten dat het pas morgen 04:25 of zo is22 uur vertraging
Eigen schuld. Als hij verder had gekeken dan zijn neus lang was dan had hij het vanacht al kunnen zien dat het vliegtuig niet eerder vertrok maar met een dikke vertraging. Er staat niet voor niets een * achter die vlucht. Dat betekend dat er nadere uitleg te vinden is op teletekst.quote:
Nee want ze kwamen nog niet langs de paspoortcontrole aangezien die vlucht nog niet gingquote:Op dinsdag 29 juni 2010 11:19 schreef jaco het volgende:
[..]
Heb je wel kunnen bekijken welke vreettenten er open zijn zo laat s'nachts ?
Nee, op Schiphol zeiden ze dat teletekst het een beetje onduidelijk heeft gedaan tegen degene die we wegbrachten, ze zeiden dat er normaal gesproken bij vertrek op een andere dag Zie762 (wat er nu wel eindelijk staat) of *Wordt 04:25 30/6 had moeten staan, aangezien gewoon *wordt ... geldt bij vertragingen op dezelfde dag. Of zo iets wat ik van ze ongelukkige vakantiegangers begreepquote:Op dinsdag 29 juni 2010 11:29 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Eigen schuld. Als hij verder had gekeken dan zijn neus lang was dan had hij het vanacht al kunnen zien dat het vliegtuig niet eerder vertrok maar met een dikke vertraging. Er staat niet voor niets een * achter die vlucht. Dat betekend dat er nadere uitleg te vinden is op teletekst.
quote:Op zondag 27 juni 2010 21:53 schreef buzz1291 het volgende:
Dan stuur je die ene koffer toch gewoon met UPC terug in een zee container. Ben je in ieder geval veel goedkoper uit dan iedere keer dat overgewicht te betalen.
Reminder voor buzz1291quote:Op maandag 28 juni 2010 08:45 schreef EddyAlbena het volgende:
[..]
Heb jij daar ervaring mee?
Als ik particulier iets wil verzenden met UPS krijg ik op dit moment een kostenschatting van 500CAD, is mij iets teveel. Met Canadian Post is het al minder, 150CAD. TOch heb ik meer vertrouwen in UPS en volgens mij moet het ook goedkoper kunnen dan die 500.
Hoe verliep de tweede poging nou ? En wat meldde je kennis over de vreettenten ?quote:Op dinsdag 29 juni 2010 23:53 schreef Charie het volgende:
Zometeen in de herkansing!![]()
Aangezien het nu wel heel erg vroeg is smst hij me of vreettenten open zijn, is dat probleem voor mij binnenkort ook opgelost
Uiteindelijk had hij nog 4 uur vertraging en vertrok rond 8:30. Was wel al om 02:30 aanwezig. Uiteindelijk dus 26 uur vertraging gehad. Er was een vreettent gewoon 24/7 open in de maanden jun/jul/aug in hal 1 achter de paspoortcontrole, zo'n lopend ding waar je zelf dingen moet pakken, vlakbij de zwartglinsterendevloer met fontijn, smste hij. Komt mensen die vaak reizen hier misschien wel bekend voor, en daarnaast was Starbucks ook openquote:Op donderdag 1 juli 2010 00:39 schreef jaco het volgende:
[..]
Hoe verliep de tweede poging nou ? En wat meldde je kennis over de vreettenten ?
Wat was nou de reden van die vertraging? Transavia had natuurlijk zijn vliegtuig weer voor veel geld op het laatste moment verhuurd. Dit brengt meer geld op dan dat het compenseren van hun eigen passagiers kost na zo'n vertraging.quote:Op donderdag 1 juli 2010 00:54 schreef Charie het volgende:
[..]
Uiteindelijk had hij nog 4 uur vertraging en vertrok rond 8:30. Was wel al om 02:30 aanwezig. Uiteindelijk dus 26 uur vertraging gehad. Er was een vreettent gewoon 24/7 open in de maanden jun/jul/aug in hal 1 achter de paspoortcontrole, zo'n lopend ding waar je zelf dingen moet pakken, vlakbij de zwartglinsterendevloer met fontijn, smste hij. Komt mensen die vaak reizen hier misschien wel bekend voor, en daarnaast was Starbucks ook openDus t valt wel mee in de zomermaanden als ik het zo mag begrijpen
Ah oke, dat toestel kwam dus uit Griekenland.quote:Op donderdag 1 juli 2010 07:47 schreef Thetallguy het volgende:
Er was ook een staking op enkele Griekse luchthavens.
Waar moet je overstappen ? De overstap tijd verschilt sterk per luchthaven en of je van het domestic naar het international gedeelte moet.quote:Op donderdag 1 juli 2010 11:28 schreef xminator het volgende:
Heb maar 1 uur de tijd om over te stappen met 30 minuten vertraging zou dat niet lukken denk?
Rome, Alitalia.quote:Op donderdag 1 juli 2010 11:34 schreef jaco het volgende:
[..]
Waar moet je overstappen ? De overstap tijd verschilt sterk per luchthaven en of je van het domestic naar het international gedeelte moet.
Inderdaad, hij moest terugkomen uit Griekenland, maar kwam maar niet door die stakingen. Vandaar dus.quote:Op donderdag 1 juli 2010 07:58 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Ah oke, dat toestel kwam dus uit Griekenland.
da's mooi voor jouquote:Op zaterdag 3 juli 2010 13:34 schreef rubje het volgende:
ik ben altijd vebaast dat jullie schijnbaar tegen zoveel pech aanlopen want ik heb het nog nooit meegemaakt.
zeker vaak met die ryan air= budget reizen?
Volgens mij heeft het niet eens zoveel met een budget reis of niet te maken. Ik heb met veel verschillende maatschappijen gevlogen, van goedkoop tot duur, en overal kom je wel eens problemen tegen.quote:Op zaterdag 3 juli 2010 13:34 schreef rubje het volgende:
ik ben altijd vebaast dat jullie schijnbaar tegen zoveel pech aanlopen want ik heb het nog nooit meegemaakt.
quote:Op zaterdag 3 juli 2010 13:34 schreef rubje het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |