Klasse zijn maatschappijen als Cathay, Emirates, Qatar Airlines en Singapore Airlines. Armzalig zijn lowcost carriers zoals Ryanair en derde wereld maatschappijen. Daartussen zit een grote groep airlines waarin zowel KLM en AA zitten. Ik vind ze wel degelijk te vergelijken.quote:Op woensdag 16 juni 2010 16:03 schreef rubje het volgende:
KLM met AA vergelijken lijkt me vergezocht aangezien ik vaak beelden zie hoe armzalig en gebruikt die maatschappij is. KLM heeft mi meer klasse
Ik vind het eten beter en dat ze bij KLM alcohol schenken ook een groot pluspunt. Na een wijntje en een likeurtje slaap ik altijd een stuk beter.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 11:39 schreef kwiwi het volgende:
[..]
O ik dacht daar TS daar ook op doelde, beenruimte/service etc. Want de service is ook gewoon prima bij AA (teminste die keren dat ik ermee gevlogen heb had ik er niks op aan te merken).
Waarom niet?quote:Op donderdag 17 juni 2010 21:38 schreef kwiwi het volgende:
Even wat anders;
Weet iemand of je zomaar in plaats van een koffer met kleding e.d., een doos met koekjes, satésaus, drop, curry e.d. ( ) a 20 kilo mag inchecken als bagage?
De doos moet van Düsseldorf, via Praag, naar Cyprus.
Vanwege dingen zoals onderstaande. Ik heb nog nooit echt veel eten ingechecked, dus wist niet of daar misschien regels voor waren o.i.d.quote:
En is dat omdat het in een doos zit en niet in een koffer, of omdat het veel eten is?quote:Op donderdag 17 juni 2010 21:44 schreef Fogel het volgende:
Hou er wel rekening mee dat je het waarschijnlijk bij de speciale baggage in moet leveren en dat dat meestal vroeger moet gebeuren dan standaardbaggage.
Ja dat was eerst ook de bedoeling maar dan zou ik dus een lege koffer mee terug moeten slepen Een lege doos kan ik gewoon achterlaten.quote:Op donderdag 17 juni 2010 21:55 schreef Thetallguy het volgende:
Een koffer lijkt mij iets praktischer vervoeren, en is wellicht ook wat steviger, maar ach
Het zou kunnen dat in het land van aankomst er restricties zijn op import van bepaalde groepen voedingswaren.quote:Op donderdag 17 juni 2010 21:54 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Vanwege dingen zoals onderstaande. Ik heb nog nooit echt veel eten ingechecked, dus wist niet of daar misschien regels voor waren o.i.d.
Bij de speciale baggage omdat het geen koffer is, wat er in zit interesseert ze vrij weinig bij het inchecken (zolang je aangeeft dat het niks gevaarlijks of verboden spul is).quote:En is dat omdat het in een doos zit en niet in een koffer, of omdat het veel eten is?
Ah oke Bedankt voor je reactie in ieder geval! Dan weet ik waar ik op moet lettenquote:Op donderdag 17 juni 2010 22:33 schreef Fogel het volgende:
[..]
Het zou kunnen dat in het land van aankomst er restricties zijn op import van bepaalde groepen voedingswaren.
Vooral vlees mag vaak niet mee bijvoorbeeld.
[..]
Bij de speciale baggage omdat het geen koffer is, wat er in zit interesseert ze vrij weinig bij het inchecken (zolang je aangeeft dat het niks gevaarlijks of verboden spul is).
Tip: maak met tape een fatsoenlijk steving handvat voor je pakket, scheelt veel gekloot als je het ding verplaatst.
Weet jij of de maatschappij/afhandelaar ook extra zorg besteedt aan 'speciale' bagage ? Door de kruiers wordt altijd zeer wild met de bagage omgegaan. Ook op de bagageband gaat het er wild aan toe. Voor koekjes en flessen vrees ik het ergste.quote:Op donderdag 17 juni 2010 22:33 schreef Fogel het volgende:
Bij de speciale baggage omdat het geen koffer is, wat er in zit interesseert ze vrij weinig bij het inchecken (zolang je aangeeft dat het niks gevaarlijks of verboden spul is).
Denk eigenlijk niet dat ze aan speciale bagage extra zorg besteden, als je soms ziet hoe de kinderwagens gewoon naar beneden worden geflikkerd op de band bij de deur van het vliegtuig Het is waarschijnlijk je eigen verantwoordelijkheid het zo in te pakken dat er onder 'normale' omstandigheden niks mee kan gebeuren.quote:Op vrijdag 18 juni 2010 09:19 schreef jaco het volgende:
[..]
Weet jij of de maatschappij/afhandelaar ook extra zorg besteedt aan 'speciale' bagage ? Door de kruiers wordt altijd zeer wild met de bagage omgegaan. Ook op de bagageband gaat het er wild aan toe. Voor koekjes en flessen vrees ik het ergste.
Voor zover ik weet mag je ze meenemen tot aan de deur van het vliegtuig en worden ze daarna alsnog in het ruim gezet.quote:Op vrijdag 18 juni 2010 16:04 schreef Neede_Radical het volgende:
Hoe zit het met buggy's in een vliegtuig?
Moet je die inchecken als bagage of mag dat mee als handbagage?
Geldt dat dan als handbagage of moet je het inchecken?quote:Op vrijdag 18 juni 2010 16:13 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Voor zover ik weet mag je ze meenemen tot aan de deur van het vliegtuig en worden ze daarna alsnog in het ruim gezet.
Ik heb in het verleden eens op 1 januari s'ochtend moeten vliegen. Ik herinner me dat het grond en cabine personeel merkbaar in een slechte stemming was. Ik geloof wel dat ze extra betaling krijgt op zulke feestdagen, maar de meesten zouden het liever bij hun familie hebben gevierd.quote:Op zondag 20 juni 2010 16:54 schreef Jac0bus het volgende:
Vraag: heeft er iemand ooit met oud en nieuw gevlogen? Ik vlieg komend oud en nieuw eerst van Denver naar Newark en dan van Newark naar Amsterdam. Ik vertrek om 7 uur 's avonds daar en kom 8 uur 's ochtends op Schiphol aan, dus middernacht is ergens boven de oceaan. Nu vraag ik me uit nieuwschierigheid af of dit nog gevierd of vermeld wordt op de een of andere manier?
Oh, dat is nu dus overal? Kreeg ze een paar weken geleden op Schiphol wel gratis, maar moest een paar dagen geleden op de terugweg vanuit Lissabon opeens een euro betalen voor twee van die kutzakjes. Gaat weer helemaal nergens over.quote:Op maandag 14 juni 2010 11:43 schreef Coastertommm het volgende:
Oh trouwens, over die zakjes; je krijgt ze niet meer gratis op het vliegveld. Je kan ze wel gewoon kopen in de HEMA op het vliegveld, voor 0,90 ofzo.
Ligt een beetje aan de maatschappij, Newark Liberty zei je? Dat is is dus een Delta vlucht. Nou bereid je maar vast voor op een Turkey feestmaal met champagne en firecrackers na afloop. Man dat is gewoon dolle pret op zo'n vlucht!quote:Op zondag 20 juni 2010 16:54 schreef Jac0bus het volgende:
Vraag: heeft er iemand ooit met oud en nieuw gevlogen? Ik vlieg komend oud en nieuw eerst van Denver naar Newark en dan van Newark naar Amsterdam. Ik vertrek om 7 uur 's avonds daar en kom 8 uur 's ochtends op Schiphol aan, dus middernacht is ergens boven de oceaan. Nu vraag ik me uit nieuwschierigheid af of dit nog gevierd of vermeld wordt op de een of andere manier?
Je bedoelt door de paspoort controle? En dan bij binnenkomst of bij vertrek? Ik heb de laatste maanden geen veranderingen gezien bij binnenkomst. 's Morgens heel vroeg maak ik het vaak mee dat er maar 2 van die snurkers zitten, en dan ontstaat er vaak genoeg een wachtrij. Bij vertrek is er al langer een priority lane voor business class reizigers, waar ook Flying Blue Gold en Platinum members gebruik van mogen maken ongeacht de vliegklasse. En daarnaast heb je dus dat proleten gedoe met Privium wat behoorlijk wat knaken kost en eigenlijk geen voordeel oplevert tov een FB card met de juiste kleur.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 10:45 schreef Blik het volgende:
Vraagje:
Paar weken kwam er een nieuwsbericht dat mensen uit de EU op Schiphol sneller door de douane heen kunnen met hun paspoort. Dit is een soort van self-service balie. Weet iemand waar die dingen staan op Schiphol? Ik wil ze namelijk wel uitproberen komende vrijdag
Ik ben even op zoek gegaan naar het nieuwsbericht, maar na even snel zoeken kan ik alleen het volgende vindenquote:Op dinsdag 22 juni 2010 11:26 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Je bedoelt door de paspoort controle? En dan bij binnenkomst of bij vertrek? Ik heb de laatste maanden geen veranderingen gezien bij binnenkomst. 's Morgens heel vroeg maak ik het vaak mee dat er maar 2 van die snurkers zitten, en dan ontstaat er vaak genoeg een wachtrij. Bij vertrek is er al langer een priority lane voor business class reizigers, waar ook Flying Blue Gold en Platinum members gebruik van mogen maken ongeacht de vliegklasse. En daarnaast heb je dus dat proleten gedoe met Privium wat behoorlijk wat knaken kost en eigenlijk geen voordeel oplevert tov een FB card met de juiste kleur.
Nope Continental geloof ik.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 11:18 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Ligt een beetje aan de maatschappij, Newark Liberty zei je? Dat is is dus een Delta vlucht. Nou bereid je maar vast voor op een Turkey feestmaal met champagne en firecrackers na afloop. Man dat is gewoon dolle pret op zo'n vlucht!
Lees dat bericht van 26 mei eens goed, en dan met name de laatste regel.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 11:42 schreef Blik het volgende:
[..]
Ik ben even op zoek gegaan naar het nieuwsbericht, maar na even snel zoeken kan ik alleen het volgende vinden
http://www.nu.nl/binnenla(...)bij-pascontrole.html
Ik heb ook niks gezien verder, vertrok vanaf Schiphol op de dag dat de proef begon.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 12:38 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Lees dat bericht van 26 mei eens goed, en dan met name de laatste regel.
Proef tot 30 juni 2010 Daar hebben we wat aan. Maar ik kan me niet herinneren dat ik die apparatuur begin juni gezien heb in Terminal 1.
En wat voor datum is het komende vrijdag?quote:Op dinsdag 22 juni 2010 12:38 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Lees dat bericht van 26 mei eens goed, en dan met name de laatste regel.
Proef tot 30 juni 2010 Daar hebben we wat aan. Maar ik kan me niet herinneren dat ik die apparatuur begin juni gezien heb in Terminal 1.
Ik bedoelde het in het kader van de lengte van de proef. Als ze er staan, zullen ze wel in gebruik zijn. Maar als ze, gezien het verhaal, net zo snel een paspoort scannen als die KLM incheck terminals, kun je beter gewoon in de rij voor de marechaussee gaan staan.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 14:26 schreef Blik het volgende:
[..]
En wat voor datum is het komende vrijdag?
Het verschil is dat die apparaten veel goedkoper zijn. Ze kunnen er dus veel meer inzetten, dan dat er nu marechaussee beambten zitten. Ik verwacht om die reden wel snelheidswinst als dit systeem gaat werken. Bovendien kan de marechaussee zich meer op de lastige gevallen focussen, zodat de veiligheid waarschijnlijk ook omhoog gaat.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 16:34 schreef buzz1291 het volgende:
Maar als ze, gezien het verhaal, net zo snel een paspoort scannen als die KLM incheck terminals, kun je beter gewoon in de rij voor de marechaussee gaan staan.
Ja, het staat in m'n paspoort als voornaam (gek genoeg), maar even niet bij nagedacht toen ik m'n gegevens invulde .quote:Op woensdag 23 juni 2010 17:00 schreef DutchTrain het volgende:
Je hoeft alleen de eerste voornaam en je achternaam zoals in je paspoort in te vullen. Je middlle name is iets typisch amerikaans, omdat er daar nogal veel John Smiths zijn
Oh ja, dat zekerquote:Op woensdag 23 juni 2010 17:02 schreef GotC het volgende:
Maargoed, bovenstaande was even als kleine tip dat je beter kan bellen voor dit soort dingen
Mag wel mee, kan alleen zijn dat je 'm er bij de bagagecontrole even uit moet halen.quote:Op woensdag 23 juni 2010 20:21 schreef thabit het volgende:
Ik vroeg me af of het toegestaan is een scheerapparaat mee te nemen in je handbagage, ik wil namelijk zonder luchtruimbagage reizen. Ik heb er zo een met 3 van die scheerkoppen:
[ afbeelding ]
Yep, al tientallen keren meegenomen. Nog nooit uit bagage hoeven te halen.quote:Op woensdag 23 juni 2010 20:21 schreef thabit het volgende:
Ik vroeg me af of het toegestaan is een scheerapparaat mee te nemen in je handbagage, ik wil namelijk zonder luchtruimbagage reizen. Ik heb er zo een met 3 van die scheerkoppen:
[ afbeelding ]
Even een quote van mij uit een andere topic:quote:Op zondag 27 juni 2010 19:00 schreef MoneyTalks het volgende:
Iemand ervaring met Finnair? Vlieg vanaf Helsinki naar Zuid-Korea in augustus..
Neem wel je eigen plugs mee voor je IFE zodat je je eigen oortjes kan gebruiken, met de oortjes die je krijgt (gratis dus) kun je amper iets horen door de hoeveelheid ruis van het vliegtuig.quote:Op zondag 27 juni 2010 08:07 schreef EddyAlbena het volgende:
Ik heb zelf zeer goede ervaringen met Finnair. Maaltijden zijn goed, gratis bier en wijn doet ook goed op een lange vlucht, aardig en behulpzaam personeel.
IFE aanbod is ook zeer ruim en de camera tijdens het opstijgen en vooral landen (alleen op de continentale vluchten) is wel heel tof
Tenzij je gewoon de remote control/gamepad gebruikt :pquote:Op zondag 27 juni 2010 19:53 schreef Thetallguy het volgende:
En de IFEs zijn touchscreens dus wanneer iemand achter je enthousiast een spelletje zit te spelen voel je de hele tijd getik
Maar wel Fins bier
Waarom in vredesnaam 2,5 uur voor de vlucht aanwezig zijn dan?quote:Op maandag 28 juni 2010 00:47 schreef Charie het volgende:
We hebben kutvluchttijden, 04:55.
Dan moeten we er al om 02:25 zijn en dus rond 01:45 van huis weg.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |