Tandpasta is eigenlijk altijd +/-75 ml, dus geen probleem.quote:Op zaterdag 12 juni 2010 10:01 schreef DutchTrain het volgende:
Koop bij de Kruidvat of Etos zo'n klein reissetje van Axe, Nivea, Adidas oid. Alles is onder de 75 ml per stuk en voor je tandpasta neem je een bijna lege tube mee (bestaat tandpasta eigenlijk wel in tubes van meer dan 100ml? ). Of je gebruikt de spullen uit het hotel.
Jawel, maar altijd in het ruim. Ik wist niet precies hoe het zat met die plastic zakken. Ik dacht eigenlijk dat je dat alleen mocht met dingen die op het vliegveld gesealed zijn.quote:Op zaterdag 12 juni 2010 10:05 schreef Fogel het volgende:
Oh en dat "new regulations" in mijn plaatje klopt niet helemaal, het is al een jaar of wat van kracht
Heb je echt nog nooit eerder vloeistoffen mee aanboord gehad nadat deze regeling in kracht trad??
In Nederland wordt tandpasta in relatief kleine tubes verkocht, in andere landen worden deze tubes echter in 125 ml of groter verkocht.quote:Op zaterdag 12 juni 2010 10:05 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Tandpasta is eigenlijk altijd +/-75 ml, dus geen probleem.
Ah, ik ben dus niet de enige die te bedonderd is om z'n vloeibare dingen in een apart zakje te doen. Wordt bij mij ook nooit wat van gezegd overigens.quote:Op zaterdag 12 juni 2010 13:16 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
In Nederland wordt tandpasta in relatief kleine tubes verkocht, in andere landen worden deze tubes echter in 125 ml of groter verkocht.
Niet dat het in andere landen niet in kleinere tubes te krijgen was, maar je moet vaak echt naar een travel section waar miniaturen verkocht worden.
Meestal kan je de doorzichtige zakjes gratis op het vliegveld krijgen, en ik kan mij niet meer heugen dat ik de vloeistoffen in een plastic zakje heb gedaan en apart aangegeven, het blijft gewoon in mijn tas, en de beveiligingsmedewerker ziet het heus wel op de scanner maar maakt een inschatting dat het wel goed zit.
De enige uitzondering hierop is Dusseldorf airport voor vluchten binnen Europa, als ik daar door de beveiliging ga is het altijd rustig en hebben die medewerkers niets te doen en willen ze de vloeistoffen altijd zien... zucht... aan de andere kant ik hoef daar nooit in de rij te wachten, alleen na de scan willen ze even kijken, dat doen ze dan snel en mag ik weer verder. (Of ze met het blote oog even kunnen zien of de vloeistoffen wel of niet gevaarlijk zijn, ze zullen wel de afmetingen willen zien van de deo van 50 ML die groter lijkt dan deze is).
Op AMS zag ik ze dus laatst wel weer gratis liggen, maar niet op alle plekken. Heb er maar gelijk een stapeltje meegenomen En op DUS kun je ze kopen uit zo'n automaat dacht ik.quote:Op maandag 14 juni 2010 11:43 schreef Coastertommm het volgende:
Oh trouwens, over die zakjes; je krijgt ze niet meer gratis op het vliegveld. Je kan ze wel gewoon kopen in de HEMA op het vliegveld, voor 0,90 ofzo.
Normaal hebben ze ze ook niet. Maar schijnbaar liggen ze bij de bagagecontrole achter Swiss Air (en anderen) wel nogquote:Op maandag 14 juni 2010 12:18 schreef Coastertommm het volgende:
Oh echt? En ik nog lekker Hollands zoeken naar de gratis zakjes... maar dus niet gevonden .
Ik gebruiik ze nooit, maar ik kom ze toch nog regelmatig tegen, in ieder geval op Eindhoven, Amsterdam en London Stansted heb ik ze de laatste maand nog zien liggen.quote:Op maandag 14 juni 2010 11:43 schreef Coastertommm het volgende:
Oh trouwens, over die zakjes; je krijgt ze niet meer gratis op het vliegveld. Je kan ze wel gewoon kopen in de HEMA op het vliegveld, voor 0,90 ofzo.
Ik heb geen ervaring met Malesia/Singapore Airlines, maar American Airlines is in ieder geval wel te vergelijken met KLM.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 09:04 schreef DancePlaza het volgende:
iemand ervaring met American Airlines? beetje verlijkbaar met KLM/BA of meer met Malasia / Singapore airlines
Nou, ik vind KLM wel beter hoor. American Airlines heeft wat mij betreft toch wel iets cheaper imago dan KLMquote:Op dinsdag 15 juni 2010 09:13 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ik heb geen ervaring met Malesia/Singapore Airlines, maar American Airlines is in ieder geval wel te vergelijken met KLM.
In Europa en zelfs in de US doen ze eigenlijk helemaal niet heel moeilijk. In Latijns-Amerika echter... daar zijn ze echt onverbiddelijk. Ik moest zelfs een klein flesje desinfectiemiddel voor de handen inleveren dat in een zijvak zat van mijn tas. En uiteraard tweemaal controle, éénmaal bij de douane en éénmaal bij de gate. Want het drinken wat je op het vliegveld koopt kan ook echt explosieven bevattenquote:Op maandag 14 juni 2010 20:18 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Ik gebruiik ze nooit, maar ik kom ze toch nog regelmatig tegen, in ieder geval op Eindhoven, Amsterdam en London Stansted heb ik ze de laatste maand nog zien liggen.
Maar goed, het is niet het eind van de wereld als je zo'n zakje moet kopen, maar er zijn eigenlijk in Nederland weinig beveiligingsmedewerkers die echt specifiek zo'n zakje verlangen, want het is echt niet steeds een toevallig incident dat ik mijn vloeistoffen niet apart hoef te laten zien, aangezien ik nog nooit ben gevraagd om de vloeistoffen apart aan te geven, en dat is helemaal in lijn met de securityberichten die onder de beveiligers wordt verspreid, er wordt nagenoeg geen aandacht gevraagd om extra te letten op vloeistoffen!
O ik dacht daar TS daar ook op doelde, beenruimte/service etc. Want de service is ook gewoon prima bij AA (teminste die keren dat ik ermee gevlogen heb had ik er niks op aan te merken).quote:Op dinsdag 15 juni 2010 09:47 schreef Blik het volgende:
[..]
Nou, ik vind KLM wel beter hoor. American Airlines heeft wat mij betreft toch wel iets cheaper imago dan KLM
Maar qua beenruimte e.d. maakt het niet uit.
Klasse zijn maatschappijen als Cathay, Emirates, Qatar Airlines en Singapore Airlines. Armzalig zijn lowcost carriers zoals Ryanair en derde wereld maatschappijen. Daartussen zit een grote groep airlines waarin zowel KLM en AA zitten. Ik vind ze wel degelijk te vergelijken.quote:Op woensdag 16 juni 2010 16:03 schreef rubje het volgende:
KLM met AA vergelijken lijkt me vergezocht aangezien ik vaak beelden zie hoe armzalig en gebruikt die maatschappij is. KLM heeft mi meer klasse
Ik vind het eten beter en dat ze bij KLM alcohol schenken ook een groot pluspunt. Na een wijntje en een likeurtje slaap ik altijd een stuk beter.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 11:39 schreef kwiwi het volgende:
[..]
O ik dacht daar TS daar ook op doelde, beenruimte/service etc. Want de service is ook gewoon prima bij AA (teminste die keren dat ik ermee gevlogen heb had ik er niks op aan te merken).
Waarom niet?quote:Op donderdag 17 juni 2010 21:38 schreef kwiwi het volgende:
Even wat anders;
Weet iemand of je zomaar in plaats van een koffer met kleding e.d., een doos met koekjes, satésaus, drop, curry e.d. ( ) a 20 kilo mag inchecken als bagage?
De doos moet van Düsseldorf, via Praag, naar Cyprus.
Vanwege dingen zoals onderstaande. Ik heb nog nooit echt veel eten ingechecked, dus wist niet of daar misschien regels voor waren o.i.d.quote:
En is dat omdat het in een doos zit en niet in een koffer, of omdat het veel eten is?quote:Op donderdag 17 juni 2010 21:44 schreef Fogel het volgende:
Hou er wel rekening mee dat je het waarschijnlijk bij de speciale baggage in moet leveren en dat dat meestal vroeger moet gebeuren dan standaardbaggage.
Ja dat was eerst ook de bedoeling maar dan zou ik dus een lege koffer mee terug moeten slepen Een lege doos kan ik gewoon achterlaten.quote:Op donderdag 17 juni 2010 21:55 schreef Thetallguy het volgende:
Een koffer lijkt mij iets praktischer vervoeren, en is wellicht ook wat steviger, maar ach
Het zou kunnen dat in het land van aankomst er restricties zijn op import van bepaalde groepen voedingswaren.quote:Op donderdag 17 juni 2010 21:54 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Vanwege dingen zoals onderstaande. Ik heb nog nooit echt veel eten ingechecked, dus wist niet of daar misschien regels voor waren o.i.d.
Bij de speciale baggage omdat het geen koffer is, wat er in zit interesseert ze vrij weinig bij het inchecken (zolang je aangeeft dat het niks gevaarlijks of verboden spul is).quote:En is dat omdat het in een doos zit en niet in een koffer, of omdat het veel eten is?
Ah oke Bedankt voor je reactie in ieder geval! Dan weet ik waar ik op moet lettenquote:Op donderdag 17 juni 2010 22:33 schreef Fogel het volgende:
[..]
Het zou kunnen dat in het land van aankomst er restricties zijn op import van bepaalde groepen voedingswaren.
Vooral vlees mag vaak niet mee bijvoorbeeld.
[..]
Bij de speciale baggage omdat het geen koffer is, wat er in zit interesseert ze vrij weinig bij het inchecken (zolang je aangeeft dat het niks gevaarlijks of verboden spul is).
Tip: maak met tape een fatsoenlijk steving handvat voor je pakket, scheelt veel gekloot als je het ding verplaatst.
Weet jij of de maatschappij/afhandelaar ook extra zorg besteedt aan 'speciale' bagage ? Door de kruiers wordt altijd zeer wild met de bagage omgegaan. Ook op de bagageband gaat het er wild aan toe. Voor koekjes en flessen vrees ik het ergste.quote:Op donderdag 17 juni 2010 22:33 schreef Fogel het volgende:
Bij de speciale baggage omdat het geen koffer is, wat er in zit interesseert ze vrij weinig bij het inchecken (zolang je aangeeft dat het niks gevaarlijks of verboden spul is).
Denk eigenlijk niet dat ze aan speciale bagage extra zorg besteden, als je soms ziet hoe de kinderwagens gewoon naar beneden worden geflikkerd op de band bij de deur van het vliegtuig Het is waarschijnlijk je eigen verantwoordelijkheid het zo in te pakken dat er onder 'normale' omstandigheden niks mee kan gebeuren.quote:Op vrijdag 18 juni 2010 09:19 schreef jaco het volgende:
[..]
Weet jij of de maatschappij/afhandelaar ook extra zorg besteedt aan 'speciale' bagage ? Door de kruiers wordt altijd zeer wild met de bagage omgegaan. Ook op de bagageband gaat het er wild aan toe. Voor koekjes en flessen vrees ik het ergste.
Voor zover ik weet mag je ze meenemen tot aan de deur van het vliegtuig en worden ze daarna alsnog in het ruim gezet.quote:Op vrijdag 18 juni 2010 16:04 schreef Neede_Radical het volgende:
Hoe zit het met buggy's in een vliegtuig?
Moet je die inchecken als bagage of mag dat mee als handbagage?
Geldt dat dan als handbagage of moet je het inchecken?quote:Op vrijdag 18 juni 2010 16:13 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Voor zover ik weet mag je ze meenemen tot aan de deur van het vliegtuig en worden ze daarna alsnog in het ruim gezet.
Ik heb in het verleden eens op 1 januari s'ochtend moeten vliegen. Ik herinner me dat het grond en cabine personeel merkbaar in een slechte stemming was. Ik geloof wel dat ze extra betaling krijgt op zulke feestdagen, maar de meesten zouden het liever bij hun familie hebben gevierd.quote:Op zondag 20 juni 2010 16:54 schreef Jac0bus het volgende:
Vraag: heeft er iemand ooit met oud en nieuw gevlogen? Ik vlieg komend oud en nieuw eerst van Denver naar Newark en dan van Newark naar Amsterdam. Ik vertrek om 7 uur 's avonds daar en kom 8 uur 's ochtends op Schiphol aan, dus middernacht is ergens boven de oceaan. Nu vraag ik me uit nieuwschierigheid af of dit nog gevierd of vermeld wordt op de een of andere manier?
Oh, dat is nu dus overal? Kreeg ze een paar weken geleden op Schiphol wel gratis, maar moest een paar dagen geleden op de terugweg vanuit Lissabon opeens een euro betalen voor twee van die kutzakjes. Gaat weer helemaal nergens over.quote:Op maandag 14 juni 2010 11:43 schreef Coastertommm het volgende:
Oh trouwens, over die zakjes; je krijgt ze niet meer gratis op het vliegveld. Je kan ze wel gewoon kopen in de HEMA op het vliegveld, voor 0,90 ofzo.
Ligt een beetje aan de maatschappij, Newark Liberty zei je? Dat is is dus een Delta vlucht. Nou bereid je maar vast voor op een Turkey feestmaal met champagne en firecrackers na afloop. Man dat is gewoon dolle pret op zo'n vlucht!quote:Op zondag 20 juni 2010 16:54 schreef Jac0bus het volgende:
Vraag: heeft er iemand ooit met oud en nieuw gevlogen? Ik vlieg komend oud en nieuw eerst van Denver naar Newark en dan van Newark naar Amsterdam. Ik vertrek om 7 uur 's avonds daar en kom 8 uur 's ochtends op Schiphol aan, dus middernacht is ergens boven de oceaan. Nu vraag ik me uit nieuwschierigheid af of dit nog gevierd of vermeld wordt op de een of andere manier?
Je bedoelt door de paspoort controle? En dan bij binnenkomst of bij vertrek? Ik heb de laatste maanden geen veranderingen gezien bij binnenkomst. 's Morgens heel vroeg maak ik het vaak mee dat er maar 2 van die snurkers zitten, en dan ontstaat er vaak genoeg een wachtrij. Bij vertrek is er al langer een priority lane voor business class reizigers, waar ook Flying Blue Gold en Platinum members gebruik van mogen maken ongeacht de vliegklasse. En daarnaast heb je dus dat proleten gedoe met Privium wat behoorlijk wat knaken kost en eigenlijk geen voordeel oplevert tov een FB card met de juiste kleur.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 10:45 schreef Blik het volgende:
Vraagje:
Paar weken kwam er een nieuwsbericht dat mensen uit de EU op Schiphol sneller door de douane heen kunnen met hun paspoort. Dit is een soort van self-service balie. Weet iemand waar die dingen staan op Schiphol? Ik wil ze namelijk wel uitproberen komende vrijdag
Ik ben even op zoek gegaan naar het nieuwsbericht, maar na even snel zoeken kan ik alleen het volgende vindenquote:Op dinsdag 22 juni 2010 11:26 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Je bedoelt door de paspoort controle? En dan bij binnenkomst of bij vertrek? Ik heb de laatste maanden geen veranderingen gezien bij binnenkomst. 's Morgens heel vroeg maak ik het vaak mee dat er maar 2 van die snurkers zitten, en dan ontstaat er vaak genoeg een wachtrij. Bij vertrek is er al langer een priority lane voor business class reizigers, waar ook Flying Blue Gold en Platinum members gebruik van mogen maken ongeacht de vliegklasse. En daarnaast heb je dus dat proleten gedoe met Privium wat behoorlijk wat knaken kost en eigenlijk geen voordeel oplevert tov een FB card met de juiste kleur.
Nope Continental geloof ik.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 11:18 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Ligt een beetje aan de maatschappij, Newark Liberty zei je? Dat is is dus een Delta vlucht. Nou bereid je maar vast voor op een Turkey feestmaal met champagne en firecrackers na afloop. Man dat is gewoon dolle pret op zo'n vlucht!
Lees dat bericht van 26 mei eens goed, en dan met name de laatste regel.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 11:42 schreef Blik het volgende:
[..]
Ik ben even op zoek gegaan naar het nieuwsbericht, maar na even snel zoeken kan ik alleen het volgende vinden
http://www.nu.nl/binnenla(...)bij-pascontrole.html
Ik heb ook niks gezien verder, vertrok vanaf Schiphol op de dag dat de proef begon.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 12:38 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Lees dat bericht van 26 mei eens goed, en dan met name de laatste regel.
Proef tot 30 juni 2010 Daar hebben we wat aan. Maar ik kan me niet herinneren dat ik die apparatuur begin juni gezien heb in Terminal 1.
En wat voor datum is het komende vrijdag?quote:Op dinsdag 22 juni 2010 12:38 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Lees dat bericht van 26 mei eens goed, en dan met name de laatste regel.
Proef tot 30 juni 2010 Daar hebben we wat aan. Maar ik kan me niet herinneren dat ik die apparatuur begin juni gezien heb in Terminal 1.
Ik bedoelde het in het kader van de lengte van de proef. Als ze er staan, zullen ze wel in gebruik zijn. Maar als ze, gezien het verhaal, net zo snel een paspoort scannen als die KLM incheck terminals, kun je beter gewoon in de rij voor de marechaussee gaan staan.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 14:26 schreef Blik het volgende:
[..]
En wat voor datum is het komende vrijdag?
Het verschil is dat die apparaten veel goedkoper zijn. Ze kunnen er dus veel meer inzetten, dan dat er nu marechaussee beambten zitten. Ik verwacht om die reden wel snelheidswinst als dit systeem gaat werken. Bovendien kan de marechaussee zich meer op de lastige gevallen focussen, zodat de veiligheid waarschijnlijk ook omhoog gaat.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 16:34 schreef buzz1291 het volgende:
Maar als ze, gezien het verhaal, net zo snel een paspoort scannen als die KLM incheck terminals, kun je beter gewoon in de rij voor de marechaussee gaan staan.
Ja, het staat in m'n paspoort als voornaam (gek genoeg), maar even niet bij nagedacht toen ik m'n gegevens invulde .quote:Op woensdag 23 juni 2010 17:00 schreef DutchTrain het volgende:
Je hoeft alleen de eerste voornaam en je achternaam zoals in je paspoort in te vullen. Je middlle name is iets typisch amerikaans, omdat er daar nogal veel John Smiths zijn
Oh ja, dat zekerquote:Op woensdag 23 juni 2010 17:02 schreef GotC het volgende:
Maargoed, bovenstaande was even als kleine tip dat je beter kan bellen voor dit soort dingen
Mag wel mee, kan alleen zijn dat je 'm er bij de bagagecontrole even uit moet halen.quote:Op woensdag 23 juni 2010 20:21 schreef thabit het volgende:
Ik vroeg me af of het toegestaan is een scheerapparaat mee te nemen in je handbagage, ik wil namelijk zonder luchtruimbagage reizen. Ik heb er zo een met 3 van die scheerkoppen:
[ afbeelding ]
Yep, al tientallen keren meegenomen. Nog nooit uit bagage hoeven te halen.quote:Op woensdag 23 juni 2010 20:21 schreef thabit het volgende:
Ik vroeg me af of het toegestaan is een scheerapparaat mee te nemen in je handbagage, ik wil namelijk zonder luchtruimbagage reizen. Ik heb er zo een met 3 van die scheerkoppen:
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |