Klasse zijn maatschappijen als Cathay, Emirates, Qatar Airlines en Singapore Airlines. Armzalig zijn lowcost carriers zoals Ryanair en derde wereld maatschappijen. Daartussen zit een grote groep airlines waarin zowel KLM en AA zitten. Ik vind ze wel degelijk te vergelijken.quote:Op woensdag 16 juni 2010 16:03 schreef rubje het volgende:
KLM met AA vergelijken lijkt me vergezocht aangezien ik vaak beelden zie hoe armzalig en gebruikt die maatschappij is. KLM heeft mi meer klasse
Ik vind het eten beter en dat ze bij KLM alcohol schenken ook een groot pluspunt. Na een wijntje en een likeurtje slaap ik altijd een stuk beter.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 11:39 schreef kwiwi het volgende:
[..]
O ik dacht daar TS daar ook op doelde, beenruimte/service etc. Want de service is ook gewoon prima bij AA (teminste die keren dat ik ermee gevlogen heb had ik er niks op aan te merken).
Waarom niet?quote:Op donderdag 17 juni 2010 21:38 schreef kwiwi het volgende:
Even wat anders;
Weet iemand of je zomaar in plaats van een koffer met kleding e.d., een doos met koekjes, satésaus, drop, curry e.d. ( ) a 20 kilo mag inchecken als bagage?
De doos moet van Düsseldorf, via Praag, naar Cyprus.
Vanwege dingen zoals onderstaande. Ik heb nog nooit echt veel eten ingechecked, dus wist niet of daar misschien regels voor waren o.i.d.quote:
En is dat omdat het in een doos zit en niet in een koffer, of omdat het veel eten is?quote:Op donderdag 17 juni 2010 21:44 schreef Fogel het volgende:
Hou er wel rekening mee dat je het waarschijnlijk bij de speciale baggage in moet leveren en dat dat meestal vroeger moet gebeuren dan standaardbaggage.
Ja dat was eerst ook de bedoeling maar dan zou ik dus een lege koffer mee terug moeten slepen Een lege doos kan ik gewoon achterlaten.quote:Op donderdag 17 juni 2010 21:55 schreef Thetallguy het volgende:
Een koffer lijkt mij iets praktischer vervoeren, en is wellicht ook wat steviger, maar ach
Het zou kunnen dat in het land van aankomst er restricties zijn op import van bepaalde groepen voedingswaren.quote:Op donderdag 17 juni 2010 21:54 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Vanwege dingen zoals onderstaande. Ik heb nog nooit echt veel eten ingechecked, dus wist niet of daar misschien regels voor waren o.i.d.
Bij de speciale baggage omdat het geen koffer is, wat er in zit interesseert ze vrij weinig bij het inchecken (zolang je aangeeft dat het niks gevaarlijks of verboden spul is).quote:En is dat omdat het in een doos zit en niet in een koffer, of omdat het veel eten is?
Ah oke Bedankt voor je reactie in ieder geval! Dan weet ik waar ik op moet lettenquote:Op donderdag 17 juni 2010 22:33 schreef Fogel het volgende:
[..]
Het zou kunnen dat in het land van aankomst er restricties zijn op import van bepaalde groepen voedingswaren.
Vooral vlees mag vaak niet mee bijvoorbeeld.
[..]
Bij de speciale baggage omdat het geen koffer is, wat er in zit interesseert ze vrij weinig bij het inchecken (zolang je aangeeft dat het niks gevaarlijks of verboden spul is).
Tip: maak met tape een fatsoenlijk steving handvat voor je pakket, scheelt veel gekloot als je het ding verplaatst.
Weet jij of de maatschappij/afhandelaar ook extra zorg besteedt aan 'speciale' bagage ? Door de kruiers wordt altijd zeer wild met de bagage omgegaan. Ook op de bagageband gaat het er wild aan toe. Voor koekjes en flessen vrees ik het ergste.quote:Op donderdag 17 juni 2010 22:33 schreef Fogel het volgende:
Bij de speciale baggage omdat het geen koffer is, wat er in zit interesseert ze vrij weinig bij het inchecken (zolang je aangeeft dat het niks gevaarlijks of verboden spul is).
Denk eigenlijk niet dat ze aan speciale bagage extra zorg besteden, als je soms ziet hoe de kinderwagens gewoon naar beneden worden geflikkerd op de band bij de deur van het vliegtuig Het is waarschijnlijk je eigen verantwoordelijkheid het zo in te pakken dat er onder 'normale' omstandigheden niks mee kan gebeuren.quote:Op vrijdag 18 juni 2010 09:19 schreef jaco het volgende:
[..]
Weet jij of de maatschappij/afhandelaar ook extra zorg besteedt aan 'speciale' bagage ? Door de kruiers wordt altijd zeer wild met de bagage omgegaan. Ook op de bagageband gaat het er wild aan toe. Voor koekjes en flessen vrees ik het ergste.
Voor zover ik weet mag je ze meenemen tot aan de deur van het vliegtuig en worden ze daarna alsnog in het ruim gezet.quote:Op vrijdag 18 juni 2010 16:04 schreef Neede_Radical het volgende:
Hoe zit het met buggy's in een vliegtuig?
Moet je die inchecken als bagage of mag dat mee als handbagage?
Geldt dat dan als handbagage of moet je het inchecken?quote:Op vrijdag 18 juni 2010 16:13 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Voor zover ik weet mag je ze meenemen tot aan de deur van het vliegtuig en worden ze daarna alsnog in het ruim gezet.
Ik heb in het verleden eens op 1 januari s'ochtend moeten vliegen. Ik herinner me dat het grond en cabine personeel merkbaar in een slechte stemming was. Ik geloof wel dat ze extra betaling krijgt op zulke feestdagen, maar de meesten zouden het liever bij hun familie hebben gevierd.quote:Op zondag 20 juni 2010 16:54 schreef Jac0bus het volgende:
Vraag: heeft er iemand ooit met oud en nieuw gevlogen? Ik vlieg komend oud en nieuw eerst van Denver naar Newark en dan van Newark naar Amsterdam. Ik vertrek om 7 uur 's avonds daar en kom 8 uur 's ochtends op Schiphol aan, dus middernacht is ergens boven de oceaan. Nu vraag ik me uit nieuwschierigheid af of dit nog gevierd of vermeld wordt op de een of andere manier?
Oh, dat is nu dus overal? Kreeg ze een paar weken geleden op Schiphol wel gratis, maar moest een paar dagen geleden op de terugweg vanuit Lissabon opeens een euro betalen voor twee van die kutzakjes. Gaat weer helemaal nergens over.quote:Op maandag 14 juni 2010 11:43 schreef Coastertommm het volgende:
Oh trouwens, over die zakjes; je krijgt ze niet meer gratis op het vliegveld. Je kan ze wel gewoon kopen in de HEMA op het vliegveld, voor 0,90 ofzo.
Ligt een beetje aan de maatschappij, Newark Liberty zei je? Dat is is dus een Delta vlucht. Nou bereid je maar vast voor op een Turkey feestmaal met champagne en firecrackers na afloop. Man dat is gewoon dolle pret op zo'n vlucht!quote:Op zondag 20 juni 2010 16:54 schreef Jac0bus het volgende:
Vraag: heeft er iemand ooit met oud en nieuw gevlogen? Ik vlieg komend oud en nieuw eerst van Denver naar Newark en dan van Newark naar Amsterdam. Ik vertrek om 7 uur 's avonds daar en kom 8 uur 's ochtends op Schiphol aan, dus middernacht is ergens boven de oceaan. Nu vraag ik me uit nieuwschierigheid af of dit nog gevierd of vermeld wordt op de een of andere manier?
Je bedoelt door de paspoort controle? En dan bij binnenkomst of bij vertrek? Ik heb de laatste maanden geen veranderingen gezien bij binnenkomst. 's Morgens heel vroeg maak ik het vaak mee dat er maar 2 van die snurkers zitten, en dan ontstaat er vaak genoeg een wachtrij. Bij vertrek is er al langer een priority lane voor business class reizigers, waar ook Flying Blue Gold en Platinum members gebruik van mogen maken ongeacht de vliegklasse. En daarnaast heb je dus dat proleten gedoe met Privium wat behoorlijk wat knaken kost en eigenlijk geen voordeel oplevert tov een FB card met de juiste kleur.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 10:45 schreef Blik het volgende:
Vraagje:
Paar weken kwam er een nieuwsbericht dat mensen uit de EU op Schiphol sneller door de douane heen kunnen met hun paspoort. Dit is een soort van self-service balie. Weet iemand waar die dingen staan op Schiphol? Ik wil ze namelijk wel uitproberen komende vrijdag
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |