abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 22 juni 2010 @ 10:43:40 #26
62913 Blik
The one and Only!
pi_83134658
Die ene keer die ik met Singapore Airlines heb gevlogen was verreweg de beste vlucht die ik ooit heb gehad. Dat was alweer 13 jaar geleden, en het huidige entertainment-systeem van de KLM kan niet tippen aan het entertainment-systeem wat ik toen al had bij Singapore Airlines.
  dinsdag 22 juni 2010 @ 11:48:51 #27
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_83136816
Korte vraag - lang antwoord.....
Best maatschappij ooit?
British Midlands in Business class AMS-LHR op zondag avond. Die hadden werkelijk een exquise plate met alles d'r op en d'r aan. Zo ook Alitalia op de vroege ochtend vlucht naar Linate met die oude MD82 toestellen. Geweldige stoelen in C, en een ontbijt waarbij de purser de ter plekke bereide gerechten een voor een uitserveerde. Tegenwoordig is het in Europa allemaal niet beter of slechter dan een Connexxion bus. Maar daar is de prijs dan ook naar.
Intercontinentaal vind ik KLM nog steeds prima, zeker nu ze die comfort class hebben geintroduceerd. Beter dan die arrogante lui van Air France. Wat betreft Singapore Airlines en Thai Airways ben ik ook wel te spreken, al was het alleen al om de eye candy van de strakke uniformen van die kleine stewardesjes. Malaysian vind ik gewoon niet goed maar dat komt waarschijnlijk omdat ik al een paar keer op een volledig doorgezeten stoel heb mogen zitten op een vlucht naar KUL. En dan die mini glaasjes waar ze de wijn in schenken, one sip thats all! En vanwege de policy vind ik die Amerikaanse maatschappijen op intercontinentale vluchten ook wel heel goed gezien de policy dat ze altijd de Business Class opvullen met upgrades, in tegenstelling tot KLM, waarbij dat alleen gebeurt wanneer economy vol is.
Maar de vlucht die me het meeste bij is gebleven is een vlucht van Bangkok naar Mae Hong Son met PB Air. Vluchtje van een uurtje en een complete 3 gangen warme
maaltijd op een plate geserveerd, en dat alles voor iets van 40 euro (incl vlucht )

En binnenkort Emirates maar eens proberen. Ik hoor ook absoluut goede berichten over Qatar Airways, maar die vertrekt niet vanuit de buurt.

[ Bericht 4% gewijzigd door buzz1291 op 22-06-2010 11:54:17 ]
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_83138084
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 11:48 schreef buzz1291 het volgende:
Korte vraag - lang antwoord.....
Best maatschappij ooit?
British Midlands in Business class AMS-LHR op zondag avond. Die hadden werkelijk een exquise plate met alles d'r op en d'r aan. Zo ook Alitalia op de vroege ochtend vlucht naar Linate met die oude MD82 toestellen. Geweldige stoelen in C, en een ontbijt waarbij de purser de ter plekke bereide gerechten een voor een uitserveerde. Tegenwoordig is het in Europa allemaal niet beter of slechter dan een Connexxion bus. Maar daar is de prijs dan ook naar.
BMI maaltijden zijn prima, maar dat soort voer krijg je beter bij BA en vergelijkbaar bij de meeste airlines binnen Europa. Ik vlieg ze wekelijks, dus kan ze inmiddels aardig vergelijken. De maaltijd hangt ook sterk af van het tijdstip, ontbijt vind ik bij de meeste prut - dat eet ik eigenlijk nooit. Avond maaltijd eet ik ook nooit, het enige wat ik af en toe nuttig is een salade ofzo, en die zij bij BA goed en bij de rest ok.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_83142920
quote:
Op maandag 21 juni 2010 10:58 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Business class heb je nog wel, maar first class heb je nergens meer binnen Europa (helaas). Maar goed, dan nog vind ik Lufthanse in BC niet minder dan anderen ofzo. BA business class blijft het meeste relaxte, bij de anderen word je nog wel eens dicht op elkaar gezet, bij BA nauwelijks.

PS: Ik zie nu pas dat er Transavia gezegd werd, ik las Lufthansa. Transavia heeft inderdaad geen upgrade qua stoelen.
Bedoel je dat er nergens meer binnen Europa met first class gevlogen wordt, of dat er geen Europese maatschappijen meer zijn met first? Want die zijn er genoeg toch (ja, KLM natuurlijk niet met hun 'world business class' met glijbaanstoelen).

Mijn beste ervaringen zijn met British Airways. Al flink wat vluchten mee gevlogen en niet een keer vertraging gehad. En een paar keer een upgrade gehad, misschien helpt dat ook mee in mijn oordeel, haha.
pi_83143284
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 14:30 schreef Coastertommm het volgende:

[..]

Bedoel je dat er nergens meer binnen Europa met first class gevlogen wordt, of dat er geen Europese maatschappijen meer zijn met first? Want die zijn er genoeg toch (ja, KLM natuurlijk niet met hun 'world business class' met glijbaanstoelen).

Mijn beste ervaringen zijn met British Airways. Al flink wat vluchten mee gevlogen en niet een keer vertraging gehad. En een paar keer een upgrade gehad, misschien helpt dat ook mee in mijn oordeel, haha.
Binnen Europa wordt nergens meer met first class gevlogen. Wel business class, geen first. Zit nog een groot verschil tussen natuurlijk. Persoonlijk ben ik ook altijd erg tevreden over BA, maar ik begrijp dat het op het eerste gezicht wellicht vaak wat ouder personneel heeft enzo.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_83143332
Goed:
Singapore Airlines, Malaysian, en Cathay Pacific

Al het overige is dertien in een dozijn wat mij betreft...alhoewel ik Noord-Europese maatschappijen (KLM, BA en/of Lufthansa) wat prettiger vind dan Zuid-Europese (Alitalia en/of Iberia), maar dat is meer een gevoelskwestie..
Honey ! Take me drunk, i am home !
  dinsdag 22 juni 2010 @ 14:41:38 #32
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_83143374
Lufthansa roeleert inderdaad. Vooral Transatlantische vluchten.
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
  dinsdag 22 juni 2010 @ 16:57:00 #33
44629 Skeffie
@ Suzhou, China
pi_83151049
1. Singapore Airlines, vooral de business class
2. Northwest Airlines
3. Korean Airways

KLM vind ik maar matig, zeker op intercontinentale vluchten. Op de lijn Amsterdam naar Shanghai worden een paar super oude 747's gebruikt, waar (tot voor kort) geen inflight entertainment in zat.

Behalve Northwest, heb ik met andere amerikaanse maatschappijen slechte ervaringen, vooral met United. Vaak vertraging gehad en 1x mijn baggage 2 dagen te laat.

In China niet vliegen met Shanghai Airlines, 90% van de vluchten zijn te laat. Afgelopen zaterdag Nederland-Japan gemist wegens 3,5 uur vertraging....
Some call Flair, "The Dirtiest Player in the Game." Others refer to him as simply "The Nature Boy."
To be the man........ You've got to beat the man, WHOOOOOOOO
pi_83156996
KLM tot nu toe. Lijnvluchtje van A'dam - Londen en terug, maar prima! Vriendelijk personeel, genoeg beenruimte (ben 1.92). Dat was wat anders dan die chartervlucht van Transavia van A'dam - Rhodos...
pi_83337389
Singapore Airlines en Cathay Pacific. Service met een hoofdletter S.
Snap echt niet dat mensen KLM noemen, die hebben op veel vluchten naar Azie onwijs oude toestellen en niet eens een eigen schermpje voor je neus. KLM is degelijk, maar daar houdt het ook mee op. Verder vond ik Bangkok Airways ook best prima. Op een vlucht van 55 minuten een compleet menu serveren..
  zaterdag 26 juni 2010 @ 22:10:56 #36
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_83339513
quote:
Op zaterdag 26 juni 2010 21:14 schreef hollish het volgende:
Singapore Airlines en Cathay Pacific. Service met een hoofdletter S.
Snap echt niet dat mensen KLM noemen, die hebben op veel vluchten naar Azie onwijs oude toestellen en niet eens een eigen schermpje voor je neus. KLM is degelijk, maar daar houdt het ook mee op. Verder vond ik Bangkok Airways ook best prima. Op een vlucht van 55 minuten een compleet menu serveren..
Elke vlucht is een persoonlijke beleving, en je kan verschillend denken over punten die je belangrijk vindt.

KLM opzich is geen uitmunter in service of inflight entertainment op routes naar Azië, zeker niet in het verleden, wel is KLM betrouwbaar, en ook dat is belangrijk.
Oude toestellen valt wel mee, ook Cathay en Singapore airlines vliegen met oude toestellen. Daarnaast is KLM een maatschappij waar veel Nederlanders wel eens mee gevlogen hebben, en het blijft toch vertrouwd.
Voor mij persoonlijk is prijs een heel belangrijke factor, en vanaf Dusseldorf is KLM regelmatig de goedkoopste, ik bespaar liever 250-350 per vlucht dan dat ik daar een betere entertainment of een liever lachende stewardess voor krijg.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_83348865
Ik heb zelf zeer goede ervaringen met Finnair. Maaltijden zijn goed, gratis bier en wijn doet ook goed op een lange vlucht, aardig en behulpzaam personeel.
IFE aanbod is ook zeer ruim en de camera tijdens het opstijgen en vooral landen (alleen op de continentale vluchten) is wel heel tof
  zondag 27 juni 2010 @ 08:12:18 #38
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_83348878
Singapore Airlines by far...( ooit een keer het genoegen gehad om long haul business class te vliegen en dat fantastisch)
goede tweede: Cathay
derde: Air New Zealand

ik vlieg voornamelijk tussen NZ en NL en dan kan je bijna niet om Singpore en Cathay heen
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
pi_83349217
quote:
Op zaterdag 26 juni 2010 22:10 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Elke vlucht is een persoonlijke beleving, en je kan verschillend denken over punten die je belangrijk vindt.

KLM opzich is geen uitmunter in service of inflight entertainment op routes naar Azië, zeker niet in het verleden, wel is KLM betrouwbaar, en ook dat is belangrijk.
Oude toestellen valt wel mee, ook Cathay en Singapore airlines vliegen met oude toestellen. Daarnaast is KLM een maatschappij waar veel Nederlanders wel eens mee gevlogen hebben, en het blijft toch vertrouwd.
Voor mij persoonlijk is prijs een heel belangrijke factor, en vanaf Dusseldorf is KLM regelmatig de goedkoopste, ik bespaar liever 250-350 per vlucht dan dat ik daar een betere entertainment of een liever lachende stewardess voor krijg.
Klopt, en dat is maar goed ook. Anders zou iedereen met dezelfde maatschappij vliegen. Maar het gaat hier over de beste maatschappij en niet alleen de meest betrouwbare, wat natuurlijk wel meespeelt. Vooral op long haul vluchten vind ik het belangrijk een fijne stoel te hebben en wat leuke filmpjes voor mijn neus, daar wil ik dan best wat meer geld voor neer tellen. Ik heb verder ook niks tegen KLM, vlieg er regelmatig mee (niet naar Azie ) Maar om nou te zeggen dat het de beste maatschappij is.. Neen. Wellicht als je alleen charters gewend bent...
  zondag 27 juni 2010 @ 09:42:28 #40
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_83349526
quote:
Op zondag 20 juni 2010 23:14 schreef Croon het volgende:
Ik vond Jet Airways erg relaxt. Vooral omdat je een heel enternainment-schermpje voor je zelf had, waar ik films heb gezien die nauwelijk in de bioscoop te zien waren!
Je vliegt zeker niet al te vaak?

Anyway, vroeger zou ik zeggen KLM, maar dat is nu meer de budget afdeling van Air France geworden. Vooral op de route Amsterdam - Hong Kong die ik nogal eens vlieg zetten ze hele oude toestellen in. Gelukkig vlieg ik die business class, anders zou ik toch Air France nemen via Parijs. Ik probeer sowieso altijd met die twee te vliegen vanwege de punten.

China Southern Airlines is ook wel redelijk.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  zondag 27 juni 2010 @ 09:57:54 #41
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_83349766
Op nummer 1 met afstand Emirates
1. Emirates
2. KAL
3. Singapore Airlines
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_83452003
quote:
Op zondag 27 juni 2010 09:42 schreef static het volgende:

[..]

Je vliegt zeker niet al te vaak?

Nee, ik heb inderdaad niet veel ervaring!
pi_83453874
quote:
Op zondag 27 juni 2010 09:57 schreef Pietverdriet het volgende:
Op nummer 1 met afstand Emirates
1. Emirates
2. KAL
3. Singapore Airlines
kan je wat meerr info geven wat de grootste verschillen waren en waar dat dan aan lag en wat de prijsverschillen zijn ?
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
pi_83469622
quote:
Op maandag 21 juni 2010 15:00 schreef Fogel het volgende:

[..]

Dat dus, ik vlieg alleen SAS als het absoluut niet anders kan. Hun dochter Widerøe daarintegen heeft wel begrepen hoe het hoort.
Wat is er mis met SAS? Ik ben met hen van en naar Beijing gevlogen en ik vond het best een goede maatschappij. Een kennis van mij zat tijdens de aswolk vast in Beijing en wist ook te melden dat SAS en KLM de beste service hadden (waarschijnlijk dat oplossend vermogen dat andere maatschappijen niet hebben) en het eerst weer vlogen. Terwijl haar Chinese maatschappij niets anders deed dan wachtlijsten opstellen, waarop je jezelf kon inschrijven voor 1500 euro.
pi_83469903
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 23:15 schreef StormWarning het volgende:

[..]

Wat is er mis met SAS? Ik ben met hen van en naar Beijing gevlogen en ik vond het best een goede maatschappij. Een kennis van mij zat tijdens de aswolk vast in Beijing en wist ook te melden dat SAS en KLM de beste service hadden (waarschijnlijk dat oplossend vermogen dat andere maatschappijen niet hebben) en het eerst weer vlogen. Terwijl haar Chinese maatschappij niets anders deed dan wachtlijsten opstellen, waarop je jezelf kon inschrijven voor 1500 euro.
Geen idee hoe de SAS op lange vluchten is, maar binnen Europa is het gewoon redelijk knudde. Enkel nog betaalde drankjes, oude toestellen, vrij oude en onbehulpzame crew en helaas vertrekken ze in Londen vanaf een klote terminal.

En dan heb je nog de stakingen.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  Moderator dinsdag 29 juni 2010 @ 23:24:59 #46
45833 crew  Fogel
pi_83470136
Ik ken SAS ook alleen van binnenlands in Noorwegen, en verder binnen Europa, niet van intercontinentaal. De punten die Drive-r aanstipt + dat de avondvlucht van Oslo naar Trondheim zo goed als standaard een kwartier vertraging heeft (dat ze in theorie de meest punctuele airline zijn helpt mij niet als _mijn_ vluchten vertraagd zijn), dat hun bonuspuntensystem zo mogelijk nog slechter is als dat van KLM... en de eeuwige stakingen inderdaad. Als ik vlieg doe ik dat omdat ik het moet, niet omdat ik het wil, en dan wil ik dus dat de vlucht vertrekt en verder verloopt zoals het hoort. En dat is iets wat de SAS niet waar kan maken.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
pi_83472427
Aha. Nuja, ik heb dus niets te klagen. Ben ook van Amsterdam naar Stockholm en van Kopenhagen naar Amsterdam met SAS gevlogen en dat ging ook allemaal prima, niet slechter dan Transavia bijvoorbeeld.
pi_83474066
Ryanair: zonder deze maatschappij had ik nooit zoveel plaatsen goedkoop kunnen bereiken. Hulde daarvoor.

Emirates: lmfd entertainment systeem en alles tip top in orde.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 30-06-2010 00:54:29 ]
pi_83474368
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 00:08 schreef StormWarning het volgende:
Aha. Nuja, ik heb dus niets te klagen. Ben ook van Amsterdam naar Stockholm en van Kopenhagen naar Amsterdam met SAS gevlogen en dat ging ook allemaal prima, niet slechter dan Transavia bijvoorbeeld.
Maar Transavia is een budget airline en voor SAS betaal je een behoorlijk stukje meer...
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  Moderator woensdag 30 juni 2010 @ 09:52:43 #50
45833 crew  Fogel
pi_83479012
Om een indicatie te geven van mijn frustratie met SAS: ik heb (in 2004 of 2005) mijn eurobonus silver kaart doormidden geknipt en naar ze opgestuurd met de mededeling dat ik die niet meer nodig heb omdat ik geen SAS meer ga vliegen...
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')