BMI maaltijden zijn prima, maar dat soort voer krijg je beter bij BA en vergelijkbaar bij de meeste airlines binnen Europa. Ik vlieg ze wekelijks, dus kan ze inmiddels aardig vergelijken. De maaltijd hangt ook sterk af van het tijdstip, ontbijt vind ik bij de meeste prut - dat eet ik eigenlijk nooit. Avond maaltijd eet ik ook nooit, het enige wat ik af en toe nuttig is een salade ofzo, en die zij bij BA goed en bij de rest ok.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 11:48 schreef buzz1291 het volgende:
Korte vraag - lang antwoord.....
Best maatschappij ooit?
British Midlands in Business class AMS-LHR op zondag avond. Die hadden werkelijk een exquise plate met alles d'r op en d'r aan. Zo ook Alitalia op de vroege ochtend vlucht naar Linate met die oude MD82 toestellen. Geweldige stoelen in C, en een ontbijt waarbij de purser de ter plekke bereide gerechten een voor een uitserveerde. Tegenwoordig is het in Europa allemaal niet beter of slechter dan een Connexxion bus. Maar daar is de prijs dan ook naar.
Bedoel je dat er nergens meer binnen Europa met first class gevlogen wordt, of dat er geen Europese maatschappijen meer zijn met first? Want die zijn er genoeg toch (ja, KLM natuurlijk niet met hun 'world business class' met glijbaanstoelen).quote:Op maandag 21 juni 2010 10:58 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Business class heb je nog wel, maar first class heb je nergens meer binnen Europa (helaas). Maar goed, dan nog vind ik Lufthanse in BC niet minder dan anderen ofzo. BA business class blijft het meeste relaxte, bij de anderen word je nog wel eens dicht op elkaar gezet, bij BA nauwelijks.
PS: Ik zie nu pas dat er Transavia gezegd werd, ik las Lufthansa. Transavia heeft inderdaad geen upgrade qua stoelen.
Binnen Europa wordt nergens meer met first class gevlogen. Wel business class, geen first. Zit nog een groot verschil tussen natuurlijk. Persoonlijk ben ik ook altijd erg tevreden over BA, maar ik begrijp dat het op het eerste gezicht wellicht vaak wat ouder personneel heeft enzo.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 14:30 schreef Coastertommm het volgende:
[..]
Bedoel je dat er nergens meer binnen Europa met first class gevlogen wordt, of dat er geen Europese maatschappijen meer zijn met first? Want die zijn er genoeg toch (ja, KLM natuurlijk niet met hun 'world business class' met glijbaanstoelen).
Mijn beste ervaringen zijn met British Airways. Al flink wat vluchten mee gevlogen en niet een keer vertraging gehad. En een paar keer een upgrade gehad, misschien helpt dat ook mee in mijn oordeel, haha.
quote:Op zaterdag 26 juni 2010 21:14 schreef hollish het volgende:
Singapore Airlines en Cathay Pacific. Service met een hoofdletter S.
Snap echt niet dat mensen KLM noemen, die hebben op veel vluchten naar Azie onwijs oude toestellen en niet eens een eigen schermpje voor je neus. KLM is degelijk, maar daar houdt het ook mee op. Verder vond ik Bangkok Airways ook best prima. Op een vlucht van 55 minuten een compleet menu serveren..
Klopt, en dat is maar goed ook. Anders zou iedereen met dezelfde maatschappij vliegen.quote:Op zaterdag 26 juni 2010 22:10 schreef ozzietukker het volgende:
[..]Elke vlucht is een persoonlijke beleving, en je kan verschillend denken over punten die je belangrijk vindt.
KLM opzich is geen uitmunter in service of inflight entertainment op routes naar Azië, zeker niet in het verleden, wel is KLM betrouwbaar, en ook dat is belangrijk.
Oude toestellen valt wel mee, ook Cathay en Singapore airlines vliegen met oude toestellen. Daarnaast is KLM een maatschappij waar veel Nederlanders wel eens mee gevlogen hebben, en het blijft toch vertrouwd.
Voor mij persoonlijk is prijs een heel belangrijke factor, en vanaf Dusseldorf is KLM regelmatig de goedkoopste, ik bespaar liever 250-350 per vlucht dan dat ik daar een betere entertainment of een liever lachende stewardess voor krijg.
Je vliegt zeker niet al te vaak?quote:Op zondag 20 juni 2010 23:14 schreef Croon het volgende:
Ik vond Jet Airways erg relaxt. Vooral omdat je een heel enternainment-schermpje voor je zelf had, waar ik films heb gezien die nauwelijk in de bioscoop te zien waren!
kan je wat meerr info geven wat de grootste verschillen waren en waar dat dan aan lag en wat de prijsverschillen zijn ?quote:Op zondag 27 juni 2010 09:57 schreef Pietverdriet het volgende:
Op nummer 1 met afstand Emirates
1. Emirates
2. KAL
3. Singapore Airlines
Wat is er mis met SAS? Ik ben met hen van en naar Beijing gevlogen en ik vond het best een goede maatschappij. Een kennis van mij zat tijdens de aswolk vast in Beijing en wist ook te melden dat SAS en KLM de beste service hadden (waarschijnlijk dat oplossend vermogen dat andere maatschappijen niet hebben) en het eerst weer vlogen. Terwijl haar Chinese maatschappij niets anders deed dan wachtlijsten opstellen, waarop je jezelf kon inschrijven voor 1500 euro.quote:Op maandag 21 juni 2010 15:00 schreef Fogel het volgende:
[..]
Dat dus, ik vlieg alleen SAS als het absoluut niet anders kan. Hun dochter Widerøe daarintegen heeft wel begrepen hoe het hoort.
Geen idee hoe de SAS op lange vluchten is, maar binnen Europa is het gewoon redelijk knudde. Enkel nog betaalde drankjes, oude toestellen, vrij oude en onbehulpzame crew en helaas vertrekken ze in Londen vanaf een klote terminal.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 23:15 schreef StormWarning het volgende:
[..]
Wat is er mis met SAS? Ik ben met hen van en naar Beijing gevlogen en ik vond het best een goede maatschappij. Een kennis van mij zat tijdens de aswolk vast in Beijing en wist ook te melden dat SAS en KLM de beste service hadden (waarschijnlijk dat oplossend vermogen dat andere maatschappijen niet hebben) en het eerst weer vlogen. Terwijl haar Chinese maatschappij niets anders deed dan wachtlijsten opstellen, waarop je jezelf kon inschrijven voor 1500 euro.
Maar Transavia is een budget airline en voor SAS betaal je een behoorlijk stukje meer...quote:Op woensdag 30 juni 2010 00:08 schreef StormWarning het volgende:
Aha. Nuja, ik heb dus niets te klagen. Ben ook van Amsterdam naar Stockholm en van Kopenhagen naar Amsterdam met SAS gevlogen en dat ging ook allemaal prima, niet slechter dan Transavia bijvoorbeeld.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |