http://www.krapuul.nl/col(...)en-verloren-intrige/quote:Afshin Ellian geeft giftig advies aan “Sint” Job Cohen. Stuiptrekkingen van een verloren intrige.
Zou NRC-columnist Afshin Ellian misschien de Krapuul-scoop over de gemiste heiligverklaring in Los Angeles van “Sint” Geert hebben gelezen? De vroegere radio-agitpropper van de Tudeh (Iraanse Communistische Partij) vanuit Kabul heeft het vandaag over “Sint” Job (Cohen).
Het is helemaal niet zeker of Cohen de minister president wordt....quote:Op zondag 28 maart 2010 08:02 schreef voice-over het volgende:
[..]
Maar onze toekomstige minister-president is gek op thee.
Niet zeker maar wel mogelijk.quote:Op zondag 28 maart 2010 08:35 schreef ANTI-ALLES het volgende:
[..]
Het is helemaal niet zeker of Cohen de minister president wordt....
Wilders, de radicale duif, drinkt thee met terreur. Met Wilders worden we de schoothond van Israel.quote:Op zondag 28 maart 2010 08:35 schreef ANTI-ALLES het volgende:
[..]
Het is helemaal niet zeker of Cohen de minister president wordt....
Geert beweert dat hij de minister president moet worden. Wat ik me dan afvraag is dat je een pschychische gestoorde persoon, die in zijn jeugd flink gepest is je minister president van een land moet maken....
Met JP zijn we de schoothonden van Amerika geworden en doen we aan veel ergere terreur mee dan israel ooit kan aanzwengelen. Als dat de enige consequentie van Wilders als premier zou zijn, zou ik het nog niet zo erg vinden. Helaas zijn er een paar andere zaken te overwegen...quote:Op zondag 28 maart 2010 09:38 schreef dramatiek het volgende:
[..]
Wilders, de radicale duif, drinkt thee met terreur. Met Wilders worden we de schoothond van Israel.
Da's idd waar ja.quote:Op zondag 28 maart 2010 09:57 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Met JP zijn we de schoothonden van Amerika geworden en doen we aan veel ergere terreur mee dan israel ooit kan aanzwengelen. Als dat de enige consequentie van Wilders als premier zou zijn, zou ik het nog niet zo erg vinden. Helaas zijn er een paar andere zaken te overwegen...
Ben benieuwd wat het theekransje van de PvdA hier tegenover wil stellen.quote:PVV: Marechaussee in probleemwijken
AD
28-3-2010
DEN HAAG - De Partij voor de Vrijheid wil meer geld om de politie in heel Nederland uit te kunnen breiden. Agenten moeten ook echt op straat zijn. In probleemwijken moet het mogelijk zijn om de Koninklijke Marechaussee te laten bijspringen. Er moet een nationale politie komen en de ministeries van Binnenlandse Zaken en Justitie kunnen opgaan in één ministerie van Veiligheid.
Dat zijn enkele speerpunten uit het verkiezingsprogramma dat PVV-leider Geert Wilders zondag naar buiten bracht. Zijn hele programma komt op zijn vroegst medio april. Om hoeveel extra geld het gaat kon Wilders nog niet zeggen, omdat dit onder meer afhangt van de berekeningen van het Centraal Planbureau (CPB) van het hele programma.
Wat Wilders betreft, moet de politie zich vooral richten op het vangen van boeven en niet zozeer op overtredingen. De quota voor het schrijven van bonnen kunnen dan ook verdwijnen. Marokkaanse criminelen of van andere buitenlandse komaf wil de PVV kunnen uitzetten.
Dat zullen dan de 300000 mensen zijn die de pvv nu al vaarwel hebben gezwaaid in de laatste drie weken. Let op, volgende week zijn er weer 65000 pleitequote:Op zondag 28 maart 2010 11:29 schreef voice-over het volgende:
Grappig, al die beledigingen van links aan het adres van Wilders-aanhangers. Die aanhangers stemden 4 jaar geleden massaal op de PvdA maar daar worden de Cohen-aanbidders niet graag aan herinnerd.
Liever dat dan de slaven van de Islam.quote:Op zondag 28 maart 2010 09:57 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Met JP zijn we de schoothonden van Amerika geworden ...
Jij bent echt naiëf. Alsof daarmee de enorme onvrede over de multiculturele misstanden pleite is.quote:Op zondag 28 maart 2010 11:41 schreef dramatiek het volgende:
[..]
Dat zullen dan de 300000 mensen zijn die de pvv nu al vaarwel hebben gezwaaid in de laatste drie weken. Let op, volgende week zijn er weer 65000 pleite
Dat hoor je me niet zeggen. Mensen lijken te kiezen voor inhoud ipv holle retoriekquote:Op zondag 28 maart 2010 11:57 schreef voice-over het volgende:
[..]
Jij bent echt naiëf. Alsof daarmee de enorme onvrede over de multiculturele misstanden pleite is.
Ik moest bij het lezen van dit stuk onmiddelijk het elitaire gebral van mensen die vinden het morele gelijk aan hun zijden te hebben denken. Alles wat Wilders roept is per definitie onzin, maar inhoudelijk wordt er geen kritiek geleverd. Er wordt simpelweg gesteld dat wat hij zegt onjuist is en van daaruit wordt verder geredeneerd. Wat duitse filosofen noemen en het intellectuele plaatje is compleet. En dan roepen dat Wilders zich berust op morele verontwaardiging, wat een bord voor je kop heb je dan zeg.quote:Op zaterdag 27 maart 2010 17:10 schreef dramatiek het volgende:
[..]
Ik moest bij het lezen van dit stuk eigenlijk meteen aan jou en je klonen denken. Ik zou er een kopje thee bij pakken. Het is nml geen oneliner.
Het ressentiment regeert
De troeven van Geert Wilders
Verhaal
quote:Op zondag 28 maart 2010 12:06 schreef poon het volgende:
[..]
Ik moest bij het lezen van dit stuk onmiddelijk het elitaire gebral van mensen die vinden het morele gelijk aan hun zijden te hebben denken. Alles wat Wilders roept is per definitie onzin, maar inhoudelijk wordt er geen kritiek geleverd. Er wordt simpelweg gesteld dat wat hij zegt onjuist is en van daaruit wordt verder geredeneerd. Wat duitse filosofen noemen en het intellectuele plaatje is compleet. En dan roepen dat Wilders zich berust op morele verontwaardiging, wat een bord voor je kop heb je dan zeg.
Onderbouwd door te verwijzen naar de Grondwet, Internationaal Volkenrecht en de nodige internationale verdragen. Maar die zijn natuurlijk ook 'onzin'.quote:Op zondag 28 maart 2010 12:06 schreef poon het volgende:
[..]
Ik moest bij het lezen van dit stuk onmiddelijk het elitaire gebral van mensen die vinden het morele gelijk aan hun zijden te hebben denken. Alles wat Wilders roept is per definitie onzin, maar inhoudelijk wordt er geen kritiek geleverd. Er wordt simpelweg gesteld dat wat hij zegt onjuist is en van daaruit wordt verder geredeneerd. Wat duitse filosofen noemen en het intellectuele plaatje is compleet. En dan roepen dat Wilders zich berust op morele verontwaardiging, wat een bord voor je kop heb je dan zeg.
Wilders wil dan ook de grondwet aanpassen. Daar hoef je het niet mee eens te zijn, maar dan moet je dat zeggen en beargumenteren. Nu wordt de PVV achterban weggezet als afgunstige mensen die door hun eigen falen anderen de schuld geven. Dat is een mening die op dit forum ook nogal eens gebezigd wordt. En dat vind ik typerend, hautain en je ondermijnt daarmee de integriteit van PVV-aanhangers en hun motieven. Bovendien sluit je je ogen voor (potentiele) problemen en doet alles wat niet in je straatje past af als gebakken lucht zonder er krittisch naar te kijken.quote:Op zondag 28 maart 2010 13:04 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Onderbouwd door te verwijzen naar de Grondwet, Internationaal Volkenrecht en de nodige internationale verdragen. Maar die zijn natuurlijk ook 'onzin'.
Ik zeg gewoon mailen: Mail aan Geertquote:Op zondag 28 maart 2010 13:14 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Laten we de discussie overigens eens proberen breder te maken. Een nieuwsfeitje, dat mijn aandacht trok:
Veel dronken automobilisten in Rotterdam
ROTTERDAM - De politie heeft zaterdagavond en -nacht in Rotterdam West veertig automobilisten betrapt op rijden onder de invloed van alcohol. Dat is aanzienlijk meer dan bij eerdere, soortgelijke controles. „Dit is echt een exces”, aldus een politiewoordvoerster zondag.
Please Wait ...
Een 25-jarige Rotterdammer werd aangehouden nadat hij agenten had beledigd. Het was de vijfde keer in twee jaar tijd dat de beginnend bestuurder betrapt werd op rijden onder de invloed. Een man op de Mecklenburglaan kreeg een lekke band door een aanrijding, waarna hij doorreed. Een getuige waarschuwde de politie, die de man later elders aantrof. De 51-jarige Rotterdammer had bijna drie keer te veel gedronken.
Er werden honderden automobilisten gecontroleerd op de Claes de Vrieselaan, de Rochussenstraat en de Beukelsdijk.
Wat zijn de plannen van Wilders op het gebied van verkeersveiligheid? Ik denk namelijk niet dat dit allemaal moslims waren, want moslims drinken niet. Wat stelt Wilders voor om hieraan te doen? Zwalkende automobilisten direct onder vuur laten nemen door commando's? Auto's waarvan wordt vermoed dat de bestuurder dronken is, door een Apache van de weg laten blazen?
Ik ben benieuwd...
quote:Laten we de discussie overigens eens proberen breder te maken.
Ik voorzie een hoogstaande discussie.quote:Zwalkende automobilisten direct onder vuur laten nemen door commando's? Auto's waarvan wordt vermoed dat de bestuurder dronken is, door een Apache van de weg laten blazen?
De Grondwet aanpassen zoals Wilders wil, is al eens geprobeerd. In Duitsland, in 1935. Ik leef liever niet in een land, dat bij de rest van de wereld associaties oproept met nazi-Duitsland, thank you very much.quote:Op zondag 28 maart 2010 13:17 schreef poon het volgende:
[..]
Wilders wil dan ook de grondwet aanpassen. Daar hoef je het niet mee eens te zijn, maar dan moet je dat zeggen en beargumenteren.
Misschien gewoon de regels die er nu zijn hanteren/handhaven? Zijn er andere partijen die een grootschalige hervorming op het gebied van verkeersveiligheid voor ogen hebben?quote:Op zondag 28 maart 2010 13:14 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Laten we de discussie overigens eens proberen breder te maken. Een nieuwsfeitje, dat mijn aandacht trok:
Wat zijn de plannen van Wilders op het gebied van verkeersveiligheid? Ik denk namelijk niet dat dit allemaal moslims waren, want moslims drinken niet. Wat stelt Wilders voor om hieraan te doen? Zwalkende automobilisten direct onder vuur laten nemen door commando's? Auto's waarvan wordt vermoed dat de bestuurder dronken is, door een Apache van de weg laten blazen?
Ik ben benieuwd...
Ik trek alleen het beleid breder door. Harder optreden: Soldaten in wijken, Marechaussee in wijken, gericht schieten op betogers. Ik zie niet in, waarom dronken automobilisten (of automobilisten waarvan men den kt dat ze dronken zijn) hierop een uitzondering zouden moeten vormen. Aanpakken die handel. Niks meer cursussen of puntjes van het rijbewijs af. Gewoon afknallen die potentiele moordenaars!quote:Op zondag 28 maart 2010 13:18 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Ik zeg gewoon mailen: Mail aan Geert
[..]
[..]
Ik voorzie een hoogstaande discussie.
quote:PVV: Marechaussee in probleemwijken DEN HAAG - De Partij voor de Vrijheid wil meer geld om de politie in heel Nederland uit te kunnen breiden. Agenten moeten ook echt op straat zijn. In probleemwijken moet het mogelijk zijn om de Koninklijke Marechaussee te laten bijspringen. Er moet een nationale politie komen en de ministeries van Binnenlandse Zaken en Justitie kunnen opgaan in één ministerie van Veiligheid.
Nee, maar de huidige regelingen zijn natuurlijk veel te soft. Kom op zeg. Als je gericht op betogers schiet (die niet eens potentieel dodelijk zijn), dan moet je automobilisten, die dronken een wapen besturen, toch minstens gelijk van de weg knallen voordat ze schade aanrichten?quote:Op zondag 28 maart 2010 13:25 schreef poon het volgende:
[..]
Misschien gewoon de regels die er nu zijn hanteren/handhaven? Zijn er andere partijen die een grootschalige hervorming op het gebied van verkeersveiligheid voor ogen hebben?
Wat jij wil, maar dit loopt dus volledig langs het punt dat ik wilde maken over het opiniestuk.quote:Op zondag 28 maart 2010 13:21 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
De Grondwet aanpassen zoals Wilders wil, is al eens geprobeerd. In Duitsland, in 1935. Ik leef liever niet in een land, dat bij de rest van de wereld associaties oproept met nazi-Duitsland, thank you very much.
En als de achterban van de PVV dat wel wil, worden ze m.i. volkomen terecht weggezet als achterlijke xenofoben.
Verlicht mij dan. Welk punt wilde je maken?quote:Op zondag 28 maart 2010 13:27 schreef poon het volgende:
[..]
Wat jij wil, maar dit loopt dus volledig langs het punt dat ik wilde maken over het opiniestuk.
jij bent gewoon debielquote:Op zondag 28 maart 2010 13:25 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ik trek alleen het beleid breder door. Harder optreden: Soldaten in wijken, Marechaussee in wijken, gericht schieten op betogers. Ik zie niet in, waarom dronken automobilisten (of automobilisten waarvan men den kt dat ze dronken zijn) hierop een uitzondering zouden moeten vormen. Aanpakken die handel. Niks meer cursussen of puntjes van het rijbewijs af. Gewoon afknallen die potentiele moordenaars!
Als dat jouw mening is. Prima. Wat heeft Wilders daar mee te maken?quote:Op zondag 28 maart 2010 13:27 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Nee, maar de huidige regelingen zijn natuurlijk veel te soft. Kom op zeg. Als je gericht op betogers schiet (die niet eens potentieel dodelijk zijn), dan moet je automobilisten, die dronken een wapen besturen, toch minstens gelijk van de weg knallen voordat ze schade aanrichten?
Ik verwacht daar steun voor van Wilders. Als je één groep over een kam scheert op basis van enkele uitwassen moet je dat met andere groepen ook doen. Dus iok verwacht een stevige parafgraaf over verkeersveiligheid. En dus vraag ik aan de fans van de PVV hier: Wat zijn de gedachten hierover? Ik zie namelijk in al deze Centrale topics alleen maar geneuzel over islam en moslims en marokkanen. Jullie gaan me toch niet vertellen dat de PVV een <gasp> one-issue partij is, he? Jullie zijn toch aanhanger? Dan weet je toch de standpunten op alle gebieden? Er zijn toch wel standpunten op andere gebieden? Die niks met de islam te maken hebben? Zoals dronken bestuurders?quote:Op zondag 28 maart 2010 13:29 schreef poon het volgende:
[..]
Als dat jouw mening is. Prima. Wat heeft Wilders daar mee te maken?
Ik weet niet op welk forum jij hebt rondgehangen de afgelopen jaren, maar er wordt regelmatig inhoudelijk kritiek geleverd op Wilders. Bijvoorbeeld met betrekking tot de zogenaamde islamisering van Nederland. In een discussie worden gegeven naar voren gebracht die aantonen dat allochtonen juist minder religieus zijn. Ik heb de gemiddelde PVV-aanhanger daar nog geen zinnig woord over horen reppen.quote:Op zondag 28 maart 2010 12:06 schreef poon het volgende:
[..]
Ik zou zeggen lees mijn posts nog eens.quote:Op zondag 28 maart 2010 13:28 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Verlicht mij dan. Welk punt wilde je maken?
Ik heb het over dat stuk, niet over dit forum.quote:Op zondag 28 maart 2010 13:32 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik weet niet op welk forum jij hebt rondgehangen de afgelopen jaren, maar er wordt regelmatig inhoudelijk kritiek geleverd op Wilders. Bijvoorbeeld met betrekking tot de zogenaamde islamisering van Nederland. In een discussie worden gegeven naar voren gebracht die aantonen dat allochtonen juist minder religieus zijn. Ik heb de gemiddelde PVV-aanhanger daar nog geen zinnig woord over horen reppen.
Dus als ik het ergens niet mee eens ben is het gelijk een Calimero-toontje? Ik zeg nu toch ook niet: 'Boehoe je doet gemeen tegen iemand die kritiek op de PVV heeft', over jouw post.quote:Jouw reactie heeft sowieso een Calimero-toontje. Boehoe, jullie doen gemeen tegen Wilders en presenteren geen goede argumenten boehoe. Nogal boude bewering voor Wilders-aanhangers die zich doorgaans bedienen van de ophitsende one-liners.
Deze gedachtegang getuigd van kortzichtigheid naar mijn idee. 'Jullie gaan.. Jullie zijn...' Alsjeblieft zeg.quote:Op zondag 28 maart 2010 13:32 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ik verwacht daar steun voor van Wilders. Als je één groep over een kam scheert op basis van enkele uitwassen moet je dat met andere groepen ook doen. Dus iok verwacht een stevige parafgraaf over verkeersveiligheid. En dus vraag ik aan de fans van de PVV hier: Wat zijn de gedachten hierover? Ik zie namelijk in al deze Centrale topics alleen maar geneuzel over islam en moslims en marokkanen. Jullie gaan me toch niet vertellen dat de PVV een <gasp> one-issue partij is, he? Jullie zijn toch aanhanger? Dan weet je toch de standpunten op alle gebieden? Er zijn toch wel standpunten op andere gebieden? Die niks met de islam te maken hebben? Zoals dronken bestuurders?
Hartstikke fijn dat jij weln argumenten gebruikt. Maar daarmee ben je een uitzondering. En waarom ik Calimero aanhaalde was omdat jij beweert dat tegenstanders van Wilders geen argumenten gebruiken om hem onderuit te halen. Dat is natuurlijk je reinste onzin. Sterker, het is eigenlijk de omgekeerde wereld.quote:Op zondag 28 maart 2010 13:38 schreef poon het volgende:
[..]
Ik heb het over dat stuk, niet over dit forum.
[..]
Dus als ik het ergens niet mee eens ben is het gelijk een Calimero-toontje? Ik zeg nu toch ook niet: 'Boehoe je doet gemeen tegen iemand die kritiek op de PVV heeft', over jouw post.
En ik ZELF probeer me doorgaans niet te bedienen van ophitsende one-liners. Ik hoop dat je het daar mee eens bent.
Je vergist je. Tegenstanders van Wilders gebruiken geen valide argumenten. Het enige wat ze roepen is dat zijn plannen racistisch en niet haalbaar zijn. Belachelijk natuurlijk.quote:Op zondag 28 maart 2010 15:12 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Hartstikke fijn dat jij weln argumenten gebruikt. Maar daarmee ben je een uitzondering. En waarom ik Calimero aanhaalde was omdat jij beweert dat tegenstanders van Wilders geen argumenten gebruiken om hem onderuit te halen. Dat is natuurlijk je reinste onzin. Sterker, het is eigenlijk de omgekeerde wereld.
Wanneer je uitgaat van een superieure morele gemeenschap om andere morele gemeenschappen uit te sluiten dan is er verder weinig argumentatie nodig denk ik. Meer valide argumenten zijn er wel, maar heb ik in ieder geval niet nodig om Wilders in de extreme hoek te plaatsen. Mensen die die uitgangspositie aanhangen (en er bewust van zijn) vind ik racistisch en extreem. Het uitgangspunt staat haaks op de zgn westerse normen die Wilders zegt te verdedigen.quote:Op zondag 28 maart 2010 15:22 schreef voice-over het volgende:
[..]
Je vergist je. Tegenstanders van Wilders gebruiken geen valide argumenten. Het enige wat ze roepen is dat zijn plannen racistisch en niet haalbaar zijn. Belachelijk natuurlijk.
Waarom zijn die argumenten niet valide. Dat de racisme-kaart wordt gespeeld vind ik zeer terecht. En dat is wel degelijk een argument tegen Wilders.quote:Op zondag 28 maart 2010 15:22 schreef voice-over het volgende:
[..]
Je vergist je. Tegenstanders van Wilders gebruiken geen valide argumenten. Het enige wat ze roepen is dat zijn plannen racistisch en niet haalbaar zijn. Belachelijk natuurlijk.
Er wordt niet uitgegaan van een superieure morele gemeenschap om andere morele gemeenschappen uit te sluiten, het gaat er bij ons om dat er moet worden opgetreden tegen andere morele gemeenschappen die voor enorm veel criminaliteit en andere overlast in de maatschappij zorgen.quote:Op zondag 28 maart 2010 15:31 schreef dramatiek het volgende:
[..]
Wanneer je uitgaat van een superieure morele gemeenschap om andere morele gemeenschappen uit te sluiten dan is er verder weinig argumentatie nodig denk ik. Meer valide argumenten zijn er wel, maar heb ik in ieder geval niet nodig om Wilders in de extreme hoek te plaatsen. Mensen die die uitgangspositie aanhangen vind ik racistisch en extreem en staat haaks op de zgn westerse normen die Wilders zegt te verdedigen.
De islam zorgt voor criminaliteit en overlast?quote:Op zondag 28 maart 2010 15:35 schreef voice-over het volgende:
[..]
Er wordt niet uitgegaan van een superieure morele gemeenschap om andere morele gemeenschappen uit te sluiten, het gaat er bij ons om dat er moet worden opgetreden tegen andere morele gemeenschappen die voor enorm veel criminaliteit en andere overlast in de maatschappij zorgen.
Nee, het is een fout argument. Als groepen allochtonen voor enorme overlast zorgen moet daar tegen opgetreden worden. Niks meer, niks minder.quote:Op zondag 28 maart 2010 15:34 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Waarom zijn die argumenten niet valide. Dat de racisme-kaart wordt gespeeld vind ik zeer terecht. En dat is wel degelijk een argument tegen Wilders.
Dan moet niet de groep worden aangepakt, maar het individu. Niets meer, niets minder.quote:Op zondag 28 maart 2010 15:37 schreef voice-over het volgende:
[..]
Nee, het is een fout argument. Als groepen allochtonen voor enorme overlast zorgen moet daar tegen opgetreden worden. Niks meer, niks minder.
Dat is wel duidelijk ja .... althans meer dan, christenen, joden en homo's.quote:Op zondag 28 maart 2010 15:36 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
De islam zorgt voor criminaliteit en overlast?
Volgens jou ligt iemand zijn religieuze achtergrond ten grondslag aan zijn of haar criminele daden? Dus wanneer ik met mijn atheistische vrienden herrie ga schoppen in de stad, en dat op regelmatige basis doe, dan moet het atheisme worden bestreden?quote:Op zondag 28 maart 2010 15:38 schreef voice-over het volgende:
[..]
Dat is wel duidelijk ja .... althans meer dan, christenen, joden en homo's.
De groep kan gerust worden aangepakt. Hooligans worden ook als groep aangepakt waarom dan niet potentiele bommenleggers?quote:Op zondag 28 maart 2010 15:38 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dan moet niet de groep worden aangepakt, maar het individu. Niets meer, niets minder.
Als dat zo zou zijn en er is een generiek patroon te herkennen, dan natuurlijk ja.quote:Op zondag 28 maart 2010 15:41 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Volgens jou ligt iemand zijn religieuze achtergrond ten grondslag aan zijn of haar criminele daden? Dus wanneer ik met mijn atheistische vrienden herrie ga schoppen in de stad, en dat op regelmatige basis doe, dan moet het atheisme worden bestreden?
Dus elke moslim is een potentiele bommenlegger?quote:Op zondag 28 maart 2010 15:41 schreef voice-over het volgende:
[..]
De groep kan gerust worden aangepakt. Hooligans worden ook als groep aangepakt waarom dan niet potentiele bommenleggers?
En jij denkt dat dat patroon aanwezig is met betrekking tot de islam? En waar baseer jij dat op? Omdat er Marokkaanse ettertjes rondlopen? Handelen zij vanuit hun geloof? Wanneer je ja zegt, dan wil ik graag dat je dat onderbouwt.quote:Op zondag 28 maart 2010 15:42 schreef voice-over het volgende:
[..]
Als dat zo zou zijn en er is een generiek patroon te herkennen, dan natuurlijk ja.
Potentiëel zeker, tenzij hij zijn handen is kwijtgeraakt door een eerdere bomaanslag. Dan natuurlijk niet.quote:Op zondag 28 maart 2010 15:42 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dus elke moslim is een potentiele bommenlegger?
Maar niet meer of minder dan een christen, atheist of boeddhist. Iedereen is in principe een potentiele bommenlegger. Althans, als ik jouw gedachtegang een beetje volg.quote:Op zondag 28 maart 2010 15:45 schreef voice-over het volgende:
[..]
Potentiëel zeker, tenzij hij zijn handen is kwijtgeraakt door een eerdere bomaanslag. Dan natuurlijk niet.
Hooligan staat tot voetbalsupporter als terrorist staat tot moslim.quote:Op zondag 28 maart 2010 15:41 schreef voice-over het volgende:
[..]
De groep kan gerust worden aangepakt. Hooligans worden ook als groep aangepakt waarom dan niet potentiele bommenleggers?
"Ik geloof niet dat Culturen gelijkwaardig zijn. Onze cultuur is veel beter dan de achterlijke islamitische cultuur."quote:Op zondag 28 maart 2010 15:35 schreef voice-over het volgende:
[..]
Er wordt niet uitgegaan van een superieure morele gemeenschap om andere morele gemeenschappen uit te sluiten, het gaat er bij ons om dat er moet worden opgetreden tegen andere morele gemeenschappen die voor enorm veel criminaliteit en andere overlast in de maatschappij zorgen.
Voetbalsupporters zijn groepen, hooligans zijn groepen, terroristen zijn groepen, moslims zijn groepen. Ik zie het probleem dus niet van een groepsgewijze aanpak.quote:Op zondag 28 maart 2010 16:23 schreef dramatiek het volgende:
Je pakt dus geen voetbalsupporters maar hooligans aan, en je pakt geen moslims maar terroristen aan
Wij hebben de indruk dat de PvdA steeds slapper reageert op allochtonengeweld. De PvdA vertegenwoordigt een achterban die zich niet aan de Nederlandse wetten houdt.quote:Op zondag 28 maart 2010 16:30 schreef dramatiek het volgende:
Zelfs Extreem Rechts lijkt hem akelig te vinden:
"Wilders vertegenwoordigt een xenofoob nationalisme"
Jean-Marie Le pen (FN), Netwerk, 25 juni 2009
"Ik heb de indruk dat Wilders radicaliseert."
Vlaams Belang Partijleider Filip Dewinter, Elsevier, 9 augustus 2007
Hieper de Piep....heb je al een poster van je racistische leider voor je slaapkamerraampje hangen?quote:Op zondag 28 maart 2010 16:32 schreef voice-over het volgende:
[..]
Wij hebben de indruk dat de PvdA steeds slapper reageert op allochtonengeweld. De PvdA vertegenwoordigt een achterban die zich niet aan de Nederlandse wetten houdt.
Wel als de overkoepelende groep niet alleen de probleemgevallen maar nog meer niet-probleemgevallen cq. normale burgers betreft. Je kunt niet alle moslims aanpakken als groep simpelweg omdat je dan het kind met het badwater weggooit.quote:Op zondag 28 maart 2010 16:29 schreef voice-over het volgende:
[..]
Voetbalsupporters zijn groepen, hooligans zijn groepen, terroristen zijn groepen, moslims zijn groepen. Ik zie het probleem dus niet van een groepsgewijze aanpak.
Nee en hoe voelt het nu lid te zijn van een landverraderspartij?quote:Op zondag 28 maart 2010 16:33 schreef dramatiek het volgende:
[..]
Hieper de Piep....heb je al een poster van je racistische leider voor je slaapkamerraampje hangen?
Dat weet jij beter dan hij, denk ik zo.quote:Op zondag 28 maart 2010 16:54 schreef voice-over het volgende:
[..]
Nee en hoe voelt het nu lid te zijn van een landverraderspartij?
Moslims worden als groep niet aangepakt. wel de criminele figuren. Dus ik zie het verschil niet. Wilders heeft herhaaldelijk gezegd dat moslims die zich aan de wet houden met rust worden gelaten.quote:Op zondag 28 maart 2010 16:35 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Wel als de overkoepelende groep niet alleen de probleemgevallen maar nog meer niet-probleemgevallen cq. normale burgers betreft. Je kunt niet alle moslims aanpakken als groep simpelweg omdat je dan het kind met het badwater weggooit.
Ga je hooligans aanpakken, no problem. Pak je alle voetbalsupporters aan, dan is een groepsgewijze aanpak gruwelijk misplaatst.
Ah, vandaar zijn uitspraak over het deporteren van 'miljoenen, tientallen miljoenen moslims' uit Europa. Zoveel ZIJN er niet eens in Europa, dus rekening houdend met een kleine hyperbool, wil Wilders gewoon ALLE moslims Europa uit hebben. Dus alle moslims zijn criminele figuren? Er zijn geen moslims die zich aan de wet houden?quote:Op zondag 28 maart 2010 16:56 schreef voice-over het volgende:
[..]
Moslims worden als groep niet aangepakt. wel de criminele figuren. Dus ik zie het verschil niet. Wilders heeft herhaaldelijk gezegd dat moslims die zich aan de wet houden met rust worden gelaten.
Zou je de context willen vermelden? Dan zullen we zien of het akelig is.quote:Op zondag 28 maart 2010 16:30 schreef dramatiek het volgende:
"Wilders vertegenwoordigt een xenofoob nationalisme"
Jean-Marie Le pen (FN), Netwerk, 25 juni 2009
"Ik heb de indruk dat Wilders radicaliseert."
Vlaams Belang Partijleider Filip Dewinter, Elsevier, 9 augustus 2007
Maar hij wil de wet zo aanpassen dat ze heel snel in overtreding zijn...quote:Op zondag 28 maart 2010 16:56 schreef voice-over het volgende:
[..]
Moslims worden als groep niet aangepakt. wel de criminele figuren. Dus ik zie het verschil niet. Wilders heeft herhaaldelijk gezegd dat moslims die zich aan de wet houden met rust worden gelaten.
Je vergeet ergens het woord 'thee' te gebruiken, lampenkap.quote:Op zondag 28 maart 2010 17:05 schreef voice-over het volgende:
De ware racisten zijn PvdA'ers, die haten alles en iedereen die geen uitkering heeft of geen ambtenaar is.
Hoe kom je daar nou bij? Niet iedereen is aanhanger van een gewelddadige haatideologie. Het is trouwens maar goed dat 80% v/d moslims niet alles van hun eigen geloof afweet. Evengoed weet 80% van alle gelovigen niks over hun eigen geloof.quote:Op zondag 28 maart 2010 15:47 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Maar niet meer of minder dan een christen, atheist of boeddhist. Iedereen is in principe een potentiele bommenlegger.
Context ? Wat een (s)links oogklepperige houdingquote:Op zondag 28 maart 2010 17:00 schreef starla het volgende:
[..]
Zou je de context willen vermelden? Dan zullen we zien of het akelig is.
Dat is waar. Nu nog goed voor zo'n 23 zetels geloof ik.quote:Op zondag 28 maart 2010 17:12 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Hoe kom je daar nou bij? Niet iedereen is aanhanger van een gewelddadige haatideologie.
Hoezo, leg uit?quote:Op zondag 28 maart 2010 17:04 schreef JoaC het volgende:
[..]
Maar hij wil de wet zo aanpassen dat ze heel snel in overtreding zijn...
Dit wordt zo ontzettend vaak genoemd (en ik heb het ook al zo vaak weerlegd), dat ik denk dat dit HET argument is dat moet bewijzen dat Wilders een racist is en alle moslims over één kam scheert.quote:Op zondag 28 maart 2010 16:59 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ah, vandaar zijn uitspraak over het deporteren van 'miljoenen, tientallen miljoenen moslims' uit Europa. Zoveel ZIJN er niet eens in Europa, dus rekening houdend met een kleine hyperbool, wil Wilders gewoon ALLE moslims Europa uit hebben. Dus alle moslims zijn criminele figuren? Er zijn geen moslims die zich aan de wet houden?
Het is niet te weerleggen. Het staat op tape, het staat op YouTube, transcripties staan overal op Internet. Wat is er te weerleggen aan feiten? Er zijn in de EU 11 miljoen moslims. Als je er tientallen miljoenen terugstuurt (wat sowieso al niet kan omdat je geen staatsburgers kunt uitzetten), deporteer je ze allemaal. Kun je lang en kort over neuzelen, kun je quasi-vermoeid gaan zuchten dat je dat al zo vaak hebt weerlegd, feit is en blijft, dat het gezegd is en dat het maar voor één uitleg vatbaar is.quote:Op zondag 28 maart 2010 17:31 schreef poon het volgende:
[..]
Dit wordt zo ontzettend vaak genoemd (en ik heb het ook al zo vaak weerlegd), dat ik denk dat dit HET argument is dat moet bewijzen dat Wilders een racist is en alle moslims over één kam scheert.
Feiten bestaan niet.quote:Op zondag 28 maart 2010 17:34 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Wat is er te weerleggen aan feiten?
Ga jij de mensen nou maar in soorten indelen en de glorie van Iran bezingen, daar ben je veel beter in en dan val je redelijk denkende mensen niet lastig.quote:
Redelijk denkende mensen. Klopt, zo redelijk en weldenkend dat onze pseudo-historicus niet weet dat feiten voortkomen uit al onze ideen, observaties en oordelen die bepaald worden door ons perspectief - en dus nooit 'objectief' zijn, maar altijd 'subjectief' van aard. Een knap staaltje weldenkendheid. Lovenswaardig.quote:Op zondag 28 maart 2010 17:37 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ga jij de mensen nou maar in soorten indelen en de glorie van Iran bezingen, daar ben je veel beter in en dan val je redelijk denkende mensen niet lastig.
Op de man inspelen is niet zo netjes en toont zwakte. Kom liever met wederargumenten, daarmee toon je sterkte aan.quote:Op zondag 28 maart 2010 17:37 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ga jij de mensen nou maar in soorten indelen en de glorie van Iran bezingen, daar ben je veel beter in en dan val je redelijk denkende mensen niet lastig.
Ah gossie, je bent het spoor bijster. De PVV zijn de vechters van vrij Nederland, de 'goeden' als het ware terwijl de linksen het 'kwaad' vertegenwoordigen. Je hebt er weinig van begrepen, is het niet?quote:Op zondag 28 maart 2010 17:05 schreef voice-over het volgende:
De ware racisten zijn PvdA'ers, die haten alles en iedereen die geen uitkering heeft of geen ambtenaar is.
Ik heb aan de moderator beloofd dat woord niet meer te gebruiken.quote:Op zondag 28 maart 2010 17:10 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Je vergeet ergens het woord 'thee' te gebruiken, lampenkap.
Precies, hij wil alleen maar aan achterstallig onderhoud doen.quote:Op zondag 28 maart 2010 17:16 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Hoezo, leg uit?
Sjezus waar zijn jullie bang voor? Wilders is alleen maar een correctie van het jarenlange falende beleid v/d traditionele partijen hoor.
Ik begrijp dat jij als zijnde een allochtoon niet heel erg bekend bent met onze vaderlandse geschiedenis. Maar er is een donkere bladzijde in de geschiedenis van Europa getiteld de Holocaust. Dat incident heeft ons geleerd waar xenofobie en racisme toe kan leiden.quote:Op zondag 28 maart 2010 17:16 schreef Zienswijze het volgende:
Sjezus waar zijn jullie bang voor? Wilders is alleen maar een correctie van het jarenlange falende beleid v/d traditionele partijen hoor.
quote:Op zondag 28 maart 2010 18:27 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik begrijp dat jij als zijnde een allochtoon niet heel erg bekend bent met onze vaderlandse geschiedenis. Maar er is een donkere bladzijde in de geschiedenis van Europa getiteld de Holocaust. Dat incident heeft ons geleerd zou mensen moeten hebben leren waar xenofobie en racisme toe kan leiden.
Deed ie dat maar. Het enige wat ik hoor zijn onhaalbare kreten als "uitzetten" en "minder ambtenaren!".quote:Op zondag 28 maart 2010 18:25 schreef voice-over het volgende:
[..]
Precies, hij wil alleen maar aan achterstallig onderhoud doen.
Dat IS achterstallig onderhoud, linkse muts!quote:Op zondag 28 maart 2010 18:37 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Deed ie dat maar. Het enige wat ik hoor zijn onhaalbare kreten als "uitzetten" en "minder ambtenaren!".
Achterstallig onderhoud was -in ieder geval de laatste keer dat ik bij de fietsenmaker stond- het bestaande systeem even nalopen en wat niet goed meer functioneert vervangen door een nieuw onderdeel, en dus niet de voorlamp de schuld geven van al die aanrijdingen de laatste tijd en daarom alle verlichting plus de rem eraf slopen terwijl de bindende overeenkomst met de klant was om de boel te smeren en hem na aflevering van het product onder de tram te zien zeilen.quote:Op zondag 28 maart 2010 18:41 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Dat IS achterstallig onderhoud, linkse muts!
Vrijheid van meningsuiting, je weet toch? Anders ga ik aangifte doen, hoor.quote:Op zondag 28 maart 2010 18:59 schreef JoaC het volgende:
Koos en Lord moeten minder direct Nazilijnen trekken.
Dat van mij was ook een mening, je komt alleen maar stom over naar mijn mening.quote:Op zondag 28 maart 2010 19:04 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Vrijheid van meningsuiting, je weet toch? Anders ga ik aangifte doen, hoor.
2.quote:Op zondag 28 maart 2010 19:07 schreef JoaC het volgende:
Dat van mij was ook een mening, je komt alleen maar stom over naar mijn mening.
?quote:
Waarom? Het beestje moet bij de naam worden genoemd.quote:Op zondag 28 maart 2010 18:59 schreef JoaC het volgende:
Koos en Lord moeten minder direct Nazilijnen trekken.
Tja, sommige mensen hebben iets meer historisch besef dan anderen. If it walks like a chicken...quote:Op zondag 28 maart 2010 19:07 schreef JoaC het volgende:
[..]
Dat van mij was ook een mening, je komt alleen maar stom over naar mijn mening.
Er zijn genoeg andere methoden (discriminatie, klassenjustitie) om je ongenoegen uit te spreken. Het kan erger dan Wilders*, en weer erger dan dat is de Holocaust.quote:Op zondag 28 maart 2010 19:27 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Waarom? Het beestje moet bij de naam worden genoemd.
Lees eens een boek over het Derde Rijk. Vooral over de tijd dat Hitler nog niet aan de macht was, dus tussen 1920 en 1933. Lees eens wat hij toen al riep en wilde invoeren en kijk dan wat Wilders roept. Als je dan nog geen overeenkomsten ziet, is een bezoek aan Hans Anders wellicht een optie. De mier is gemuteerd. De mier is resistent geworden tegen andere bestrijdingsmiddelen. Soms is een vergelijking, hoe onwelgevallig en hoe confronterend ook, nu eenmaal raak en to the point.quote:Op zondag 28 maart 2010 19:39 schreef JoaC het volgende:
[..]
Er zijn genoeg andere methoden (discriminatie, klassenjustitie) om je ongenoegen uit te spreken. Het kan erger dan Wilders*, en weer erger dan dat is de Holocaust.
Beeld je in als iemand anders dan Wilders nog een stap verder wil gaan, hoe noem je dat dan?
Je moet een mier in de keuken niet met een atoombom bestrijden.
( *= Ik weet dat ik hiermee sugereer dat Widlers erge voorstellen heeft, dit vind ik dan ook)
...It can be a turkey.quote:Op zondag 28 maart 2010 19:37 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Tja, sommige mensen hebben iets meer historisch besef dan anderen. If it walks like a chicken...
Hij die niet leert van de geschiedenis, is gedoemd deze te herhalen.quote:Op zondag 28 maart 2010 19:43 schreef JoaC het volgende:
[..]
...It can be a turkey.
Je moet de Holocaust ontwijken, nationaal-socialisme is eigenlijk al een stap te ver.
Bepaalde symptomen komen overeen, maar dat is nog te selectief...
Wilders doet ook Mein Kampf / Koran, dit is ook lomp.
(Jullie snappen ook wel dat ik het niet leuk vind om voor Wilder-aanhangers op te moeten komen, maar je kan een stap te ver gaan)
Ik denk dat een vlammenwerper succesvoller is dan de atoombom te gooien : minder collateral damage...quote:Op zondag 28 maart 2010 19:43 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Lees eens een boek over het Derde Rijk. Vooral over de tijd dat Hitler nog niet aan de macht was, dus tussen 1920 en 1933. Lees eens wat hij toen al riep en wilde invoeren en kijk dan wat Wilders roept. Als je dan nog geen overeenkomsten ziet, is een bezoek aan Hans Anders wellicht een optie. De mier is gemuteerd. De mier is resistent geworden tegen andere bestrijdingsmiddelen. Soms is een vergelijking, hoe onwelgevallig en hoe confronterend ook, nu eenmaal raak en to the point.
Er was ook een knuppel die een Anne Frank-vergelijking maakte in 2002...quote:Op zondag 28 maart 2010 19:44 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Hij die niet leert van de geschiedenis, is gedoemd deze te herhalen.
En heel de LPF viel over hem heen. Terwijl ik in de echte wereld en de historisch academische wereld genoeg geluiden hoorde van mensen die het ermee eens waren. Nogmaals: Als je op dez emanier een discussie wilt doodslaan omdat de vergelijking je niet aanstaat, heeft Wilders al voor de helft gewonnen. Ik ben er ook geen voorstander van Hitler of de NSDAP bij elke scheet van de afgelopen jaren uit de kast halen. En ook tijdens de opkomst van Wilders ben ik er verre van gebleven. Maar hoe langer het doorgaat en hoe meer ik lees en hoe meer ik Wilders hoor, des te meer vallen de overeenkomsten op. En dan kan het best zijn, dat jij dat overdreven vindt, ik vind het een noodzaak om de alarmbel te luiden. Ik wil niet over 10 jaar aan mijn kinderen moeten uitleggen, waarom hun vriendjes van school gehaald zijn en naar een ver land zijn gestuurd, puur omdat ze toevallig het geloof aanhangen, wat ook in dat land wordt beleden. En ik wil niet tegen mijn kleinkinderen moeten liegen, dat 'wir es nicht gewusst haben'.quote:Op zondag 28 maart 2010 19:48 schreef JoaC het volgende:
[..]
Er was ook een knuppel die een Anne Frank-vergelijking maakte in 2002...
En weer gaat de PVV-aanhanger de fout in door te denken dat wij Wilders met WOII-Hitler vergelijken. Hilter begon niet van de een op de andere dag vernietgingskampen te bouwen. Sterker, genocide was in eerste instantie helemaal niet aan de orde.quote:Op zondag 28 maart 2010 20:12 schreef Zienswijze het volgende:
Tweede Wereldoorlog vergelijkingen vind ik ook te ver gaan. Wilders is niet van plan om gaskamers te bouwen, noch is hij van plan om alle niet-blanken op de trein te zetten.
Dat klopt. Wat dat betreft gaat de vergelijking mi compleet mank. Maar waar hij wel klopt is het stelselmatig alle problemen negeren ofwel terugvoeren op een (one) issue dat een bevolkingsgroep in het geheel op de korrel neemt en beticht van een geheime agenda om de Hele Wereld te overheersen. In onze achtertuin!quote:Op zondag 28 maart 2010 20:12 schreef Zienswijze het volgende:
Tweede Wereldoorlog vergelijkingen vind ik ook te ver gaan. Wilders is niet van plan om gaskamers te bouwen, noch is hij van plan om alle niet-blanken op de trein te zetten.
Dat is wel de insteek van dit forum ja, discussie.quote:Wij (anti-Wilders en pro-Wilders mensen) kunnen best een respectabele discussie voeren toch?
Je blijft ook maar doorgaan he?quote:Op zondag 28 maart 2010 20:23 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
En weer gaat de PVV-aanhanger de fout in door te denken dat wij Wilders met WOII-Hitler vergelijken. Hilter begon niet van de een op de andere dag vernietgingskampen te bouwen. Sterker, genocide was in eerste instantie helemaal niet aan de orde.
Zoals L_V al zegt: verdiep je eens in de Hitler voordat hij aan de macht kwam.
En verdiep jij je eens in 2000 jaar christelijke geschiedenis. Die staat ook vol van wandaden en pure slechtheid. Niet dat ik de daden van Mohammed daarmee goed praat, maar het is evident om te beseffen dat onze cultuur ook bloed aan de handen heeft.quote:Op zondag 28 maart 2010 20:33 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Je blijft ook maar doorgaan he?
Verdiep jij je nou maar in de 1400 jaar lange islamitische geschiedenis en de wanpraktijken van Mohammed en zijn volgelingen op het Arabische schiereiland. Kijk tevens naar de huidige gang van zaken in de wereld en je begrijpt toch wel dat het niet verstandig is om de invloed van de islam nog groter te laten worden in Europa?
Nou sorry, als we "de moslims" nog steeds gaan afrekenen op waar Mohammed zijn zwaard of iets anders stak, dan kan ik me helemaal voorstellen dat "de islamitische wereld" zich wel drie keer bedenkt om ons nog in de buurt te laten komen na de kinderkruistochten (kindsoldaten! indoctrinatie!). Daarnaast zou het inderdaad verstandig zijn om ons even te verdiepen in 1400 jaar geschiedenis om te zien dat het allemaal iets genuanceerder ligt dan een Grote Boze Boerka.quote:Op zondag 28 maart 2010 20:33 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Je blijft ook maar doorgaan he?
Verdiep jij je nou maar in de 1400 jaar lange islamitische geschiedenis en de wanpraktijken van Mohammed en zijn volgelingen op het Arabische schiereiland. Kijk tevens naar de huidige gang van zaken in de wereld en je begrijpt toch wel dat het niet verstandig is om de invloed van de islam nog groter te laten worden in Europa?
Wat heb ik te maken met gebeurtenissen van 2000 jaar geleden? Ik leef nu en nu vormen de moslims de grootste bedreiging voor onze beschaving. Ik weet niet of jij een homofiel bent maar jij mag God op je blote knieën danken dat je in een christelijk land leeft.quote:Op zondag 28 maart 2010 20:38 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
En verdiep jij je eens in 2000 jaar christelijke geschiedenis. Die staat ook vol van wandaden en pure slechtheid. Niet dat ik de daden van Mohammed daarmee goed praat, maar het is evident om te beseffen dat onze cultuur ook bloed aan de handen heeft.
Euh Mohammed geldt als de profeet van moslims. Een zeer belangrijk en intrigerend persoon dus. Het schijnt zelfs dat krijgsheer Mohammed de hele islam heeft bedacht, net zoals Jezus (die een pacifist was) het christendom heeft bedacht.quote:Op zondag 28 maart 2010 20:44 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Nou sorry, als we "de moslims" nog steeds gaan afrekenen op waar Mohammed zijn zwaard of iets anders stak,
Weet je trouwens wel dat jonge meisjes (kind! indoctrinatie!) zich opblazen doordat een paar doorgedraaide islamieten hen voorhouden dat ze daardoor in het Almachtige Paradijs komen? Nee, dat gebeurde niet in de Middeleeuwen. Dat gebeurt nu, in de moderne tijd!quote:dan kan ik me helemaal voorstellen dat "de islamitische wereld" zich wel drie keer bedenkt om ons nog in de buurt te laten komen na de kinderkruistochten (kindsoldaten! indoctrinatie!).
Dat kan jij ons hier vast wel even uitleggenquote:Daarnaast zou het inderdaad verstandig zijn om ons even te verdiepen in 1400 jaar geschiedenis om te zien dat het allemaal iets genuanceerder ligt dan een Grote Boze Boerka.
Ja want christenen zijn al-tijd tolerant tov homoseksuelen. Per definitie. Net zoals moslims per definitie bezig zijn met een grote samenzwering om ons middels hun baarmoeders te bedwingen. Die nemen geen kinderen, die nemen minaretten op pootjes.quote:Op zondag 28 maart 2010 20:50 schreef voice-over het volgende:
[..]
Wat heb ik te maken met gebeurtenissen van 2000 jaar geleden? Ik leef nu en nu vormen de moslims de grootste bedreiging voor onze beschaving. Ik weet niet of jij een homofiel bent maar jij mag God op je blote knieën danken dat je in een christelijk land leeft.
En bij de Religie van de Vrede komt dat geweld nog steeds grootschalig voor. Tijd om te stoppen dus. Hoe? Door keihard kritiek te leveren op de Religie van de Vrede, net zoals op het christendom keihard kritiek is geleverd tot in de jaren '90 van de 20e eeuw toe. Waarom hoor ik de linksen nooit zware kritiek op de islam leveren?quote:Op zondag 28 maart 2010 20:38 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
En verdiep jij je eens in 2000 jaar christelijke geschiedenis. Die staat ook vol van wandaden en pure slechtheid. Niet dat ik de daden van Mohammed daarmee goed praat, maar het is evident om te beseffen dat onze cultuur ook bloed aan de handen heeft.
Serieuse vraag hoor, heb je soms een autistische aandoening ? Ik probeer echt je reacties te plaatsen in een bepaalde leefwereld, dan kan ik daar rekening mee houden.quote:Op zondag 28 maart 2010 21:00 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
En bij de Religie van de Vrede komt dat geweld nog steeds grootschalig voor. Tijd om te stoppen dus. Hoe? Door keihard kritiek te leveren op de Religie van de Vrede, net zoals op het christendom keihard kritiek is geleverd tot in de jaren '90 van de 20e eeuw toe. Waarom hoor ik de linksen nooit zware kritiek op de islam leveren?
Net zoals de levenswandel/ideologie van Jezus nou niet echt afstraalt op het gros van zijn volgelingen, is het belachelijk om moslims af te rekenen op wat jou niet aanstaat aan hun profeet.quote:Op zondag 28 maart 2010 20:56 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Euh Mohammed geldt als de profeet van moslims. Een zeer belangrijk en intrigerend persoon dus. Het schijnt zelfs dat krijgsheer Mohammed de hele islam heeft bedacht, net zoals Jezus (die een pacifist was) het christendom heeft bedacht.
[..]
Ja, wel ook in de Middeleeuwen. Maakt dat het minder laakbaar in het heden? Nee.quote:Weet je trouwens wel dat jonge meisjes (kind! indoctrinatie!) zich opblazen doordat een paar doorgedraaide islamieten hen voorhouden dat ze daardoor in het Almachtige Paradijs komen? Nee, dat gebeurde niet in de Middeleeuwen. Dat gebeurt nu, in de moderne tijd!
[..]
Wat moet ik daarover uitleggen? Dat ze in de loop van de eeuwen nagenoeg verdwenen zijn hetzij door geweld hetzij door assimilatie? Of had jij een beeld voor je van één tijdvak en één profeet die in in klap het schiereiland schoonveegde?quote:Dat kan jij ons hier vast wel even uitleggenGang je gang... Misschien kan je beginnen met de joden, christenen en polytheisten van het Arabisch schiereiland.
quote:After the rise of Islam in the 7th century, the Jewish population of Yemen was treated in a progressively harsher fashion despite the Quranic verse "There is no compulsion in religion" (verse 2:256).
Jews had the status of dhimmi, protected persons. Dhimmi were not liable to pay zakat, but pay a lesser tax known as jizya, ineligible to serve in the army, not allowed to proselytise, forbidden to blaspheme against the Muslim religion and so on.
In the region now known as Saudi Arabia, Jews gradually disappeared via assimilation or the more frequent attrition. While Jewish populations seem to have increased in that region even after the Islamic Advent, by the middle of the the 16th century all Jews had disappeared from al Hejaz Region. This was made so in the rest of Saudi Arabia by royal edict after that nation's independence.
Omdat je in die hoek misschien een beetje een blinde vlek hebt zitten?quote:Op zondag 28 maart 2010 21:00 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
En bij de Religie van de Vrede komt dat geweld nog steeds grootschalig voor. Tijd om te stoppen dus. Hoe? Door keihard kritiek te leveren op de Religie van de Vrede, net zoals op het christendom keihard kritiek is geleverd tot in de jaren '90 van de 20e eeuw toe. Waarom hoor ik de linksen nooit zware kritiek op de islam leveren?
Mijn zus is geheel vrijwillig in een islamitisch land gaan wonen, heeft het prima naar dr zin en heeft daar zelfs een gezin gesticht. Maar volgens jou zijn dergelijke landen natuurlijk onleefbaar ondanks dat je zelf waarschijnlijk nog nooit Europa uit bent geweest.quote:Op zondag 28 maart 2010 20:50 schreef voice-over het volgende:
[..]
Wat heb ik te maken met gebeurtenissen van 2000 jaar geleden? Ik leef nu en nu vormen de moslims de grootste bedreiging voor onze beschaving. Ik weet niet of jij een homofiel bent maar jij mag God op je blote knieën danken dat je in een christelijk land leeft.
Kritiek leveren is wel iets anders dan de moslimgemeenschap een deel van hun rechten ontnemen, zoals Wilders voorstaat. Zelf heb ik kritiek op alle vormen van religie, maar ben wel van mening dat mensen vrij moeten om te bepalen wat zij willen geloven.quote:Op zondag 28 maart 2010 21:00 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Jezus had toch echt wel een andere visie en ethiek dan Mohammed. Als je dat niet begrijpt, moet je toch echt terug naar de basisschool.quote:Op zondag 28 maart 2010 21:04 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Net zoals de levenswandel/ideologie van Jezus nou niet echt afstraalt op het gros van zijn volgelingen, is het belachelijk om moslims af te rekenen op wat jou niet aanstaat aan hun profeet.
Echter wel frappant dat moderntiteit in de islamitische ideologie ver te zoeken is.quote:Ja, wel ook in de Middeleeuwen. Maakt dat het minder laakbaar in het heden? Nee.
Weet jij trouwens wel dat joden (en andere niet-moslims) in de islamitische deologie een kleur stof op hun kleding moeten dragen. Dit om hen te onderscheiden van de superieure moslims. Een ideologie uit het 20e eeuwse Duitsland deed ook zoiets na, volgens mij.quote:Wat moet ik daarover uitleggen? Dat ze in de loop van de eeuwen nagenoeg verdwenen zijn hetzij door geweld hetzij door assimilatie? Of had jij een beeld voor je van één tijdvak en één profeet die in in klap het schiereiland schoonveegde?
Van Halsema wist ik al. Waar zijn die andere 8 miljoen linksen met hun zware kritiek?quote:Op zondag 28 maart 2010 21:07 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Omdat je in die hoek misschien een beetje een blinde vlek hebt zitten?
http://www.nu.nl/algemeen(...)e-met-hoofddoek.html
http://boilingpoints.word(...)voor-importbruid-op/
http://www.volkskrant.nl/(...)an_moslima_strafbaar
1 minuutje googelen.
En ik zeg dat die visie en ethiek irrelevant zijn in het kader van hoe je hun volgelingen erop afrekent eeuwen na dato. Daar heb ik helemaal geen denigrerende persoonlijke aanvallen voor nodig. Ook iets wat je op school leert: netjes discussiëren.quote:Op zondag 28 maart 2010 21:13 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Jezus had toch echt wel een andere visie en ethiek dan Mohammed. Als je dat niet begrijpt, moet je toch echt terug naar de basisschool.
[..]
Welke ideologie van de ziljoenen?quote:Echter wel frappant dat moderntiteit in de islamitische ideologie ver te zoeken is.
[..]
Ja, in alle islamitische staten in alle tijdvakken was dat het geval, in tegenstelling tot bij de ruimdenkende christenen, waar joden nóóít gestigmatiseerd werden.quote:Weet jij trouwens wel dat joden (en andere niet-moslims) in de islamitische deologie een kleur stof op hun kleding moeten dragen. Dit om hen te onderscheiden van de superieure moslims. Een ideologie uit het 20e eeuwse Duitsland deed ook zoiets na, volgens mij.
In Afghanistan. Afghanistan is een kutzooi. Daar heeft Abdullah met de Pet op in Rotjeknor geen fuck mee te maken.quote:"For dhimmis to be clearly distinguishable from Muslims in public, Muslim rulers often prohibited dhimmis from wearing certain types of clothing, while forcing them to put on highly distinctive garments, usually of a bright color. The scholars cited the Pact of Umar in which Christians supposedly took an obligation to "always dress in the same way wherever we may be, and… bind the zunar [wide belt] round our waists". Al-Nawawi required dhimmis to wear a piece of yellow cloth and a belt, as well as a metallic ring, inside public baths [..] In 849 al-Mutawakkil ordered dhimmis to put a yellow veil on their heads and shoulders and wear a wide belt"
http://en.wikipedia.org/wiki/Dhimmis#Distinctive_clothing
Dit zijn trouwens wetten in de islamitische ideologie:
- dragen van speciale kleding die zich onderscheidt van die van moslims http://nl.wikipedia.org/wiki/Dhimmi
Gebeurt nu trouwens nog steeds hoor. Niet-moslims in Afghanistan, voorzover zij nog niet allemaal religieus zijn gezuiverd, moeten zich als dhimmi gedragen volgens Karzai's Administration.
"Van Wilders wist ik het wel. Waar zijn die andere x miljoen PVV-stemmers met hun nuancering?"quote:Op zondag 28 maart 2010 21:18 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Van Halsema wist ik al. Waar zijn die andere 8 miljoen linksen met hun zware kritiek?
quote:Op zondag 28 maart 2010 21:21 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
En ik zeg dat die visie en ethiek irrelevant zijn in het kader van hoe je hun volgelingen erop afrekent eeuwen na dato. Daar heb ik helemaal geen denigrerende persoonlijke aanvallen voor nodig. Ook iets wat je op school leert: netjes discussiëren.
Waarom moet je altijd christenen erbij halen? Het christendom heeft, i.t.t., tot de islam geen fascistische trekken waarop ik je gewezen hebt. Jij bent toch als anti-PVV'er tegen fascisme? Spreek je dan ook uit tegen de islam.quote:Ja, in alle islamitische staten in alle tijdvakken was dat het geval, in tegenstelling tot bij de ruimdenkende christenen, waar joden nóóít gestigmatiseerd werden.
Nee hoor, dat komt omdat je geen flauw benul hebt van geschiedenis en alleen maar de PvdA- aan het napraten bent. Afghanistan was eerst boeddhistisch, totdat de islam met al haar gewelddadige facetten Afghanistan kwam binnenvallen. Met als gevolg nu een instabiel moslimland met de Taliban als roeptoeter. Was Afghanistan nog boeddhistisch, dan hadden we nu geen Taliban en had het Westen minder terreurdreiging.quote:In Afghanistan. Afghanistan is een kutzooi. Daar heeft Abdullah met de Pet op in Rotjeknor geen fuck mee te maken.
Waarom geef je geen antwoord op mijn vraag?quote:Op zondag 28 maart 2010 21:22 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
"Van Wilders wist ik het wel. Waar zijn die andere x miljoen PVV-stemmers met hun nuan cering?"
Dat zei ik niet en dat weet je best.quote:Op zondag 28 maart 2010 21:30 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Als jij me kan betogen dat Mohammed geen rol speelt in de islam, heb je mijn stem
Gang je gang...
[..]
Ik maak zelf wel uit waar ik me tegen uitspreek en waarom, en dat is niet jouw brakke manier van redeneren. Het christendom is niks. In de Bijbel staan net als in de Koran een aantal stukken waar je de broek van afzakt qua houding naar vrouwen, homo's en andersgelovigen. Pas als volgelingen juist die stukken gaan toepassen en opnemen in wetgevingen, dan heb ik een probleem daarmee. Zo ben ik pertinent tegen wat voor praktische invloed van de sharias. In de meeste vormen hiervan staan namelijk discriminerende en rechtenschendende wetten. Tegen mensen die zo denken en dat willen invoeren spreek ik me uit, niet tegen elke moslim omdat Mohammed dit of dat minder etisch verantwoord dan Jezus opgelost heeft 1400 jaar geleden.quote:Waarom moet je altijd christenen erbij halen? Het christendom heeft, i.t.t., tot de islam geen fascistische trekken waarop ik je gewezen hebt. Jij bent toch als anti-PVV'er tegen fascisme? Spreek je dan ook uit tegen de islam.
[..]
Ja. En nu? Wat heeft dit te maken met het stigmatiseren van onze islamitische burgers als geheel? Hebben die de Boeddha-beelden opgeblazen?quote:Nee hoor, dat komt omdat je geen flauw benul hebt van geschiedenis en alleen maar de PvdA- aan het napraten bent. Afghanistan was eerst boeddhistisch, totdat de islam met al haar gewelddadige facetten Afghanistan kwam binnenvallen. Met als gevolg nu een instabiel moslimland met de Taliban als roeptoeter. Was Afghanistan nog boeddhistisch, dan hadden we nu geen Taliban en had het Westen minder terreurdreiging.
Wat voor antwoord wil je van me? Een verantwoording voor elke linkse stemmer, acht miljoen in getal? Waarom die niet op Fok zitten? Waarom ze niet massaal aan de telefoon met de Elsevier hangen?quote:Op zondag 28 maart 2010 21:32 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Waarom geef je geen antwoord op mijn vraag?
Zware kritiek op christendom betekent ook zware kritiek op de islam.
Links staat toch voor rechtvaardighed? Waar zijn al die 8 miljoen linksen?
Doet Wilders dat ook dan? Ooh nee, die kruipt in de reet van zowel de paus als z'n rabbi.quote:Op zondag 28 maart 2010 21:32 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Waarom geef je geen antwoord op mijn vraag?
Zware kritiek op christendom betekent ook zware kritiek op de islam.
Links staat toch voor rechtvaardighed? Waar zijn al die 8 miljoen linksen?
Wat moeten we anders? We zijn wanhopig omdat de gevestigde partijen er een zooitje van hebben gemaakt in dit land en geen echte wil tonen om hun fouten goed te maken. Wat dat betreft is de PvdA net de katholieke kerk.quote:Op maandag 29 maart 2010 04:54 schreef OeJ het volgende:
De PVV wil straks de Koninklijke marechaussee door bepaalde wijken heen laten 'marcheren', hij laat zich onwelgevallig vaak erg negatief uit over een bevolkingsgroep, veel mensen hier ook maken zich daar zorgen om, en dan nog zeggen de pro-Wildersaanhangers: "Nou ja, we zien wel, als het kut wordt, doen we over vier jaar wel weer iets anders."
Ik snap dat dus niet, hè, dat je nog zo blind kunt vertrouwen op iemand waarbij juist eerder alle alarmbellen af zouden moeten gaan.
Al vind je dat de andere politieke partijen gefaald hebben, en ben je over een heleboel ontevreden, zelfs dan...want dat is het vaak: ontevredenheid.
Ik kan dat echt geen kritische houding noemen hoor.
Begin eens met logisch nadenken.quote:Op maandag 29 maart 2010 05:28 schreef voice-over het volgende:
[..]
Wat moeten we anders? We zijn wanhopig omdat de gevestigde partijen er een zooitje van hebben gemaakt in dit land en geen echte wil tonen om hun fouten goed te maken. Wat dat betreft is de PvdA net de katholieke kerk.
Dat vraag ik mij ook af. Tientallen jaren werden christenen belachelijk gemaakt door de linkse kerk die emancipatie een belangrijk goed vindt. Maar bij de Islam die openlijk oproept tot het discrimineren van vrouwen en homo's houden de sociaal-democraten hun mond. Wat is de reden daar van? Juist, electoraal gewin.quote:Op zondag 28 maart 2010 21:00 schreef Zienswijze het volgende:
Waarom hoor ik de linksen nooit zware kritiek op de islam leveren?
En Wilders is jou nu niet naar de mond aan het praten, wil je dat beweren?quote:Op maandag 29 maart 2010 06:02 schreef voice-over het volgende:
[..]
Dat vraag ik mij ook af. Tientallen jaren werden christenen belachelijk gemaakt door de linkse kerk die emancipatie een belangrijk goed vindt. Maar bij de Islam die openlijk oproept tot het discrimineren van vrouwen en homo's houden de sociaal-democraten hun mond. Wat is de reden daar van? Juist, electoraal gewin.
Dat zal dan terecht zijn.quote:Op maandag 29 maart 2010 06:03 schreef voice-over het volgende:
[..]
Je bedoelt stemmen op een linkse partij?
Weer dat misplaatste superioriteitsgevoel-toontje.
Ik heb 100% gelijk en Wilders heeft 100% gelijk. Dus wie praat wie na?quote:Op maandag 29 maart 2010 06:03 schreef OeJ het volgende:
[..]
En Wilders is jou nu niet naar de mond aan het praten, wil je dat beweren?
CPB: Immigrant kost 43.000 euroquote:Het onderzoek leverde twee belangrijke conclusies op. Ten eerste leveren niet-Westerse immigranten geen voordeel op voor de Nederlandse economie. Zij kosten de Nederlandse staat in totaal 43.000 euro gedurende hun hele leven. Ten tweede draagt immigratie niet bij aan het opvangen van de gevolgen van de vergrijzing.
Laat ik voorop stellen dat ik geen last heb van falende immigratie, althans het interesseert me niet, maar goed, ik las ergens dat in sommige wijken in Amsterdam wel veel problemen zijn, mbt criminaliteit.quote:Op maandag 29 maart 2010 06:08 schreef voice-over het volgende:
[..]
Ik heb 100% gelijk en Wilders heeft 100% gelijk. Dus wie praat wie na?
Wie beweert dat de immigratie van de afgelopen 40-50 jaar een succes is geweest voor Nederland is compleet achterlijk.
[..]
CPB: Immigrant kost 43.000 euro
Dus jij raadt homo's aan te gaan leven in moslimlanden?quote:Op zondag 28 maart 2010 20:58 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Ja want christenen zijn al-tijd tolerant tov homoseksuelen. Per definitie. Net zoals moslims per definitie bezig zijn met een grote samenzwering om ons middels hun baarmoeders te bedwingen. Die nemen geen kinderen, die nemen minaretten op pootjes.
Als in de USA dezelfde linkse principes zouden worden gehanteerd als in Nederland mbt criminaliteit, was de USA al lang ten onder gegaan.quote:Op maandag 29 maart 2010 06:13 schreef OeJ het volgende:
[..]
Laat ik voorop stellen dat ik geen last heb van falende immigratie, althans het interesseert me niet, maar goed, ik las ergens dat in sommige wijken in Amsterdam wel veel problemen zijn, mbt criminaliteit.
Ik heb die vergelijking al eerder gemaakt, maar speciaal voor jou, in Amerika hanteren ze ook een harde aanpak, zijn er die opvoedingskampen, zware gevangenisstraffen en strenge scholen, maar ook een corrupte (lees: racistisch) politie, is het criminaliteitscijfer hoger dan hier, en detectiepoorten op scholen, en camera's door heel de stad - terwijl dat bijvoorbeeld in Londen dus geen fuck helpt. Nou, wat een zegen! Nu mag jij weer.
En je hebt daar dus ghetto's met bijna alleen zwarte mensen, omdat zij nog niet zo lang geleden, en waarschijnlijk nog steeds, in de hoek werden gezet, en Geert Wilders die doet momenteel niet anders, maar dan met moslims. Dat vind jij een vooruitgang om ook die kant op te gaan?quote:Op maandag 29 maart 2010 06:18 schreef voice-over het volgende:
[..]
Als in de USA dezelfde linkse principes zouden worden gehanteerd als in Nederland mbt criminaliteit, was de USA al lang ten onder gegaan.
Een kinderverkrachter die levenslang krijgt, zal nooit meer kinderen verkrachten. Een moordenaar zal na zijn executie nooit meer moorden. Een winkeldief die voor de 3e maal betrapt is, zal 25 jaar nooit meer kunnen stelen.
Geert Wilders heeft veel betere ideeën: criminele Marokkanen met dubbel paspoort het land uitzetten. Al dat smerige, Noord-Afrikaanse tuig dat toch nooit van plan is hun leven te beteren en dat met de nek door ons wordt aangekeken, eindelijk opgerot.quote:Op maandag 29 maart 2010 06:21 schreef OeJ het volgende:
[..]
En je hebt daar dus ghetto's met bijna alleen zwarte mensen, omdat zij nog niet zo lang geleden, en waarschijnlijk nog steeds, in de hoek werden gezet, en Geert Wilders die doet momenteel niet anders, maar dan met moslims. Dat vind jij een vooruitgang om ook die kant op te gaan?
Met zo'n grondhouding geef je bij voorbaat al geen kansen meer (ook niet op een goeie baan), weet je bijna zeker dat ze in de criminaliteit belanden, wordt jouw buurt alleen maar onveiliger van hoor.quote:Op maandag 29 maart 2010 06:24 schreef voice-over het volgende:
[..]
Geert Wilders heeft veel betere ideeën: criminele Marokkanen met dubbel paspoort het land uitzetten. Al dat smerige, Noord-Afrikaanse tuig dat toch nooit van plan is hun leven te beteren en dat met de nek door ons wordt aangekeken, eindelijk opgerot.
Een goede baan? Ja, laten we slecht gedrag gaan belonen. Dat helpt.quote:Op maandag 29 maart 2010 06:28 schreef OeJ het volgende:
[..]
Met zo'n grondhouding geef je bij voorbaat al geen kansen meer (ook niet op een goeie baan), weet je bijna zeker dat ze in de criminaliteit belanden, wordt jouw buurt alleen maar onveiliger van hoor.
Niet waar. Surinamers, Chinezen, Afghanen, Turken noem maar op hebben ook goede banen. Tja, het woord Marokkaan heeft tegenwoordig dezelfde lading als Mexicaanse griep. Niet onterecht als je het mij vraagt.quote:Op maandag 29 maart 2010 06:34 schreef OeJ het volgende:
En al die "heilige" Nederlanders zien ruime kans om alle goede banen op te eisen, want die bevolkingsgroep staat toch al in de verdrukking. En ondertussen maar klagen hoe slecht zij het doen.
Mensen ruiken bloed bij een gewond dier, of gewonde dieren, zoals Wilders het nu wegzet krijg je, dat kan ik je nu al vertellen hele scheve verhoudingen.quote:Op maandag 29 maart 2010 06:34 schreef voice-over het volgende:
Voor alle duidelijkheid: niet criminele Marokkanen mogen van mij blijven hoor.
Acht criminele Marokkanen op straat ruiken ook bloed als ze 's avonds één Hollander zien lopen.quote:Op maandag 29 maart 2010 06:37 schreef OeJ het volgende:
[..]
Mensen ruiken bloed bij een gewond dier, of gewonde dieren, zoals Wilders het nu wegzet krijg je, dat kan ik je nu al vertellen hele scheve verhoudingen.
Nou ja, ik zou alleen nog eens kritisch nadenken of Wilders wel al die verbeteringen gaat brengen die jij denkt te krijgen met hem aan de macht. Ik geloof er geen reet van.quote:Op maandag 29 maart 2010 06:41 schreef voice-over het volgende:
[..]
Acht criminele Marokkanen op straat ruiken ook bloed als ze 's avonds één Hollander zien lopen.
Ik geloof het ook niet zo maar in de andere partijen heb ik nog minder vertrouwen.quote:Op maandag 29 maart 2010 06:43 schreef OeJ het volgende:
[..]
Nou ja, ik zou alleen nog eens kritisch nadenken of Wilders wel al die verbeteringen gaat brengen die jij denkt te krijgen met hem aan de macht. Ik geloof er geen reet van.
Ik vertrouw de andere partijen ook niet, maar ik zie juist weer nog veel meer bezwaren met Wilders.quote:Op maandag 29 maart 2010 06:49 schreef voice-over het volgende:
[..]
Ik geloof het ook niet zo maar in de andere partijen heb ik nog minder vertrouwen.
Laten we wel zijn, het hele politieke stelsel van nu is van een achterlijkheid die niet te beschrijven is. Ik word nu al moe bij de gedachte aan de lijsttrekkersdebatten op TV waar 8fractieleiders door elkaar heen tetteren zonder dat de kijker snapt waar de verschillen liggen.
LINKSE RAT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!quote:Op maandag 29 maart 2010 06:34 schreef voice-over het volgende:
Voor alle duidelijkheid: niet criminele Marokkanen mogen van mij blijven hoor.
Snap Geert eigenlijk niet. Hij is zelf dus gediscrimineerd, en nu doet hij hetzelfde. Misschien probeert hij de schade uit zijn jeugd in te halen, of iets in die geest. Mensen die zulke kwellingen hebben moeten doorstaan, zouden toch beter moeten weten.quote:Op maandag 29 maart 2010 16:21 schreef OeJ het volgende:
Dus vroeger op school was Geert Wilders het pispaaltje, met zijn Indische uiterlijk; over zijn rug werd de groepscohesie versterkt, en nu hij gezien heeft hoe dat in zijn werk gaat, komt hij zijn gram halen, door de moslims in te zetten. Met zijn mooie blonde pruik. En de PVV-kiezers slikken dat als zoete koek. En straks zitten er ze zelf ook mee in hun maag, maar dan is het al te laat.
Ik zie er in ieder geval weinig nobels in.quote:Op maandag 29 maart 2010 16:24 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Snap Geert eigenlijk niet. Hij is zelf dus gediscrimineerd, en nu doet hij hetzelfde. Misschien probeert hij de schade uit zijn jeugd in te halen, of iets in die geest. Mensen die zulke kwellingen hebben moeten doorstaan, zouden toch beter moeten weten.
Maar misschien is dit Geert's wraak op de Nederlanders. Hij doet ons land immers weinig goed met zn idiote uitspraken.
Vergelijkingen met de Tweede Wereldoorlog zijn ook niet terecht. Maar voorafgaand aan die periode, is er een periode van economische onrust geweest in vooral Duitsland en de VS na de beurskrach van 1929. Het gevolg hiervan is ook een enorme politieke onrust geweest. In de VS resulteerde dit in maar liefst 4 (!) ambtstermijnen van 1 president, Franklin D. Roosevelt, die onder andere Social Security invoerde. In Duitsland resulteerde dit in de verkiezing van de NSDAP met kopstuk Adolf Hitler.quote:Op zondag 28 maart 2010 20:12 schreef Zienswijze het volgende:
Wat snap je niet aan de opmerking van diverse mensen, dat dat inderdaad zo is, maar dat er voor WO2 OOK al een Hitler en een nazi-partij was? Of aan de opmerking dat je eens moet kijken naar de periode VOOR Hitler aan de macht kwam?quote:Op maandag 29 maart 2010 18:24 schreef voice-over het volgende:
Elke vergelijking met WO II gaat mank:
Dat zeg ik toch ook? WOII begon ook pas in 1939.....quote:Op maandag 29 maart 2010 18:24 schreef voice-over het volgende:
Elke vergelijking met WO II gaat mank
Leuk bedacht.... maar Wilders is tevens tegen de dubbele nationaliteit. Als je enige rechtskennis hebt, dan zul je zelf ook tot de ontdekking komen dat om het Nederlanderschap af te nemen, dat je eerst zal moeten erkennen dat de tweede nationaliteit bestaat.quote:Op maandag 29 maart 2010 06:24 schreef voice-over het volgende:
Geert Wilders heeft veel betere ideeën: criminele Marokkanen met dubbel paspoort het land uitzetten.
Waar zeg ik dat? Quote me maar!quote:Op maandag 29 maart 2010 06:14 schreef voice-over het volgende:
[..]
Dus jij raadt homo's aan te gaan leven in moslimlanden?![]()
Zie boven. Ik stel de Islam helemaal niet boven het christendom. Beide zijn volstrekt irrelevant in mijn dagelijks leven totdat ik er last van heb.quote:Jij haalt er ook van alles bij om de Islam superieur te stellen aan het christendom.
Nu is het mijn beurt om jou terecht te wijzen. L_V, geef het nou maar op. Zulke mensen zijn gewoon niet voor rede vatbaar en zijn niet in staat zo'n verband te leggen.quote:Op maandag 29 maart 2010 18:27 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Wat snap je niet aan de opmerking van diverse mensen, dat dat inderdaad zo is, maar dat er voor WO2 OOK al een Hitler en een nazi-partij was? Of aan de opmerking dat je eens moet kijken naar de periode VOOR Hitler aan de macht kwam?
Dat blijkt dus inmiddels een onzinverhaal te zijn.quote:Op maandag 29 maart 2010 16:21 schreef OeJ het volgende:
Dus vroeger op school was Geert Wilders het pispaaltje, met zijn Indische uiterlijk; over zijn rug werd de groepscohesie versterkt, en nu hij gezien heeft hoe dat in zijn werk gaat, komt hij zijn gram halen, door de moslims in te zetten. Met zijn mooie blonde pruik. En de PVV-kiezers slikken dat als zoete koek. En straks zitten er ze zelf ook mee in hun maag, maar dan is het al te laat.
Alles is geoorloofd bij de moderne zelfverklaarde 'verzetsstrijders'quote:Op maandag 29 maart 2010 21:07 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Dat blijkt dus inmiddels een onzinverhaal te zijn.
De enigen hier die structureel iets bij te dragen hebben zijn maartena, koosvogels en LV.quote:Op maandag 29 maart 2010 22:30 schreef TheVotary het volgende:
[..]
Alles is geoorloofd bij de moderne zelfverklaarde 'verzetsstrijders'hier op fok. Deze topicreeks is verzand in een aantal die-hards van beide zijde met hooguit 1 user (zienswijze) die het nog probeert met goede bedoelingen en daadwerkelijke argumentatie.
Zienswijze en goede bedoelingen?quote:Op maandag 29 maart 2010 22:30 schreef TheVotary het volgende:
[..]
Alles is geoorloofd bij de moderne zelfverklaarde 'verzetsstrijders'hier op fok. Deze topicreeks is verzand in een aantal die-hards van beide zijde met hooguit 1 user (zienswijze) die het nog probeert met goede bedoelingen en daadwerkelijke argumentatie.
Even voor alle duidelijkheid: ongefundeerde kritiek uiten op de islam en zijn aanhangers is prima, maar een terechte vergelijking maken tussen Wilders en de Hitler van de jaren twintig is fout?quote:Op maandag 29 maart 2010 22:38 schreef TheVotary het volgende:
Voor mij als niet-pvv stemmer, maar wel iemand die de partij serieus neemt (zit zelf ook aan de rechterkant van het spectrum) en gewoonweg benieuwd is. Is deze hele reeks in ieder geval totaal niet meer interresant door de dezelfde manier van argumenteren ten tijde van Fortuyn door continue te blijven slepen met een oorlogsgeschiedenis die mijn inziens totaal niet terzake doet en een hele discussie doodslaat. En die 2 boven mij die echt elke minuut hier aanwezig lijken te zijn, zijn daar een schoolvoorbeeld van. Maargoed voor de rest niks aan de hand, ik lees wel ergens anders mee.![]()
Helemaal gelijk. En daarmee geef je aan al net zo subjectief te lezen als een voice-over. Want het gaat helemaal niet over de oorlog. Als we heel technisch en mierenneukerig zouden gaan benoemen, hebben we het over een vergelijking met de Republiek van Weimar (tot 1933) en het voor-oorlogse Derde Rijk (1933 - 1939). De oorlog heeft er niks mee te maken en wordt ook niet gebruikt.quote:Op maandag 29 maart 2010 22:38 schreef TheVotary het volgende:
door continue te blijven slepen met een oorlogsgeschiedenis die mijn inziens totaal niet terzake doet
En zelfs Hilter's vooroorlogse Derde Rijk hebben we nooit in verband gebracht met Wilders. Moet je nagaan.quote:Op maandag 29 maart 2010 22:46 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Helemaal gelijk. En daarmee geef je aan al net zo subjectief te lezen als een voice-over. Want het gaat helemaal niet over de oorlog. Als we heel technisch en mierenneukerig zouden gaan benoemen, hebben we het over een vergelijking met de Republiek van Weimar (tot 1933) en het voor-oorlogse Derde Rijk (1933 - 1939). De oorlog heeft er niks mee te maken en wordt ook niet gebruikt.
quote:Op maandag 29 maart 2010 16:21 schreef OeJ het volgende:
Geert Wilders blijkt geen negerquote:Op maandag 29 maart 2010 16:24 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Snap Geert eigenlijk niet. Hij is zelf dus gediscrimineerd, en nu doet hij hetzelfde. Misschien probeert hij de schade uit zijn jeugd in te halen, of iets in die geest. Mensen die zulke kwellingen hebben moeten doorstaan, zouden toch beter moeten weten.
Maar misschien is dit Geert's wraak op de Nederlanders. Hij doet ons land immers weinig goed met zn idiote uitspraken.
Ik wel.. De Neurenberger wetten van '35 lijken heel sterk op wat Wilders met onze Grondwet wil uithalen.quote:Op maandag 29 maart 2010 22:49 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
En zelfs Hilter's vooroorlogse Derde Rijk hebben we nooit in verband gebracht met Wilders. Moet je nagaan.
Niemand maakt vergelijkingen met WO2. Die begon pas in 1939.quote:Op maandag 29 maart 2010 22:38 schreef TheVotary het volgende:
door continue te blijven slepen met een oorlogsgeschiedenis die mijn inziens totaal niet terzake doet en een hele discussie doodslaat.
Oke, en nu?quote:Op maandag 29 maart 2010 22:51 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
[..]
Geert Wilders blijkt geen neger
Voortaan niet zo snel conclusies trekken of een heel theorie op basis van één artikel creëren.quote:Op maandag 29 maart 2010 22:56 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Oke, en nu?Ik ben niet degene met een afkeer voor buitenlanders.
En jij denkt dat ik serieus meende wat ik had geschreven? Kom op zeg.quote:Op maandag 29 maart 2010 22:59 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Voortaan niet zo snel conclusies trekken of een heel theorie op basis van één artikel creëren.
Poon en Zienswijze kunnen ook fatsoenlijk discussiëren.... niet overdrijven dus. Maar aan de andere kant heb je inderdaad ook figuren die denken dat je met commentaar over thee en marokkanenpis ook echt iets bijdraagt aan de discussie.quote:Op maandag 29 maart 2010 22:33 schreef dramatiek het volgende:
De enigen hier die structureel iets bij te dragen hebben zijn maartena, koosvogels en LV.
Zo lang je dat er niet bij zegt blijft er een vervelende connotatie aan iedere nsdap/nazi/jaren '30 vergelijking hangen (en als we er niet om vragen wordt het ook niet gezegd). Hetzelfde geldt voor het woord deportatie in de context van het uitzetten. Het lijkt mij lastig om het over de jaren '30/nsdap te hebben, maar WOII/holocaust buiten beschouwing te laten, die zijn denk ik onlosmakelijk met elkaar verbonden. En als ik dan teksten hoor als: 'We moeten van de geschiedenis leren', dan krijg ik de indruk dat er toch wel degelijk gedoeld wordt op den verschrikkingen van WOII (maar dat kan ik fout hebben natuurlijk).quote:Op maandag 29 maart 2010 22:56 schreef maartena het volgende:
[..]
Niemand maakt vergelijkingen met WO2. Die begon pas in 1939.
[...]
NIEMAND hier maakt vergelijkingen met de oorlog of de holocaust. NIEMAND.
Nee, daar heb je deels wel gelijk in.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 00:07 schreef poon het volgende:
Zo lang je dat er niet bij zegt blijft er een vervelende connotatie aan iedere nsdap/nazi/jaren '30 vergelijking hangen (en als we er niet om vragen wordt het ook niet gezegd). Hetzelfde geldt voor het woord deportatie in de context van het uitzetten. Het lijkt mij lastig om het over de jaren '30/nsdap te hebben, maar WOII/holocaust buiten beschouwing te laten, die zijn denk ik onlosmakelijk met elkaar verbonden. En als ik dan teksten hoor als: 'We moeten van de geschiedenis leren', dan krijg ik de indruk dat er toch wel degelijk gedoeld wordt op den verschrikkingen van WOII (maar dat kan ik fout hebben natuurlijk).
Ik denk dat die argumenten ook wel duidelijk zijn. Er zit inderdaad een heel andere beweegreden achter de vrijheidsvermindering van Joden in de jaren 30. Maar wederom betekend dat niet dat - hoe vervelend dan ook - de vergelijkingen die gemaakt worden met de jaren 30 daarom maar achterwege gelaten hoeven te worden.quote:En dan nog. De joden van toen zijn niet één op één te vergelijken de moslims van nu. Je kan Wilders' plannen niet in hetzelfde licht zien als de maatregelen tegen de joden van toen. Er zit een andere argumentatie achter. Dat je dat daar niet mee eens bent dat kan. Maar door te zeggen: 'Hé, dat lijkt op de nazi's van de jaren '30 DUS is het fout', sla je een paar bochten kort af en ben je naar mijn idee eerder aan het stigmatiseren. Als het argument namelijk zou zijn, 'het lijkt op de jaren '30 en je ziet wat dat heeft voortgebracht', dan zou er iets voor zo'n vergelijking te zeggen zijn. Ik zou het er niet mee eens zijn, maar dan geef je aan wat voor verschrikkelijks (holocaust; daar is IEDEREEN het namelijk over eens) het te weeg kan brengen. Nu is nog niet iedereen overtuigd van het verschrikkelijke van de maatregelen van Wilders. Dus waarom dan wijzen naar iets wat er op lijkt? Nogmaals, omdat het nazi's waren is het per definitie fout en moeten PVV-maatregels-aanhangers overstag gaan?
Tja....er zitten een aantal figuren in deze topic reeks waarmee ik en andere toch op redelijk niveau hebben geprobeerd te discusieren, maar vaak wordt de helft weggeknipt, of komt men met "kopje thee" opmerkingen die nergens op slaan. Ik heb al een paar keer de volgende vraag gesteld, en er nooit echt een antwoord op gekregen:quote:Dit klinkt een beetje als een grijze plaat, maar dat is dit topic nu eenmaal (aan het worden). Beide kampen (toch?) hopende dat we het ooit eens zullen worden c.q. elkaar in het midden treffen (of een andere demensie). Het wordt denk ik echter een lastig verhaal omdat beide partijen steeds dezelfde standpunten en argumenten aanhalen (heb ik het idee). Waar ligt nu toch de crux?
Snap je niet hoe ongelofelijk dom je bent door Wilders met Hitler te vergelijken? Werkelijk, ik begrijp niet wat jij op fok! doet. Dit is veel te moeilijk voor jou.quote:Op maandag 29 maart 2010 22:44 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Even voor alle duidelijkheid: ongefundeerde kritiek uiten op de islam en zijn aanhangers is prima, maar een terechte vergelijking maken tussen Wilders en de Hitler van de jaren twintig is fout?
Ik ben liever geen schoothond of slaaf...quote:Op zondag 28 maart 2010 11:45 schreef voice-over het volgende:
[..]
Liever dat dan de slaven van de Islam.
Ongefundeerd omdat de moslims in Nederland een heel stuk gematigder en beschaafder zijn dan jij schijnt te denken.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 05:40 schreef voice-over het volgende:
Hoe zo ongefundeerde kritiek op de Islam?
Er is geen Taliban in Nederland, en moslimmeisjes die in Nederland naar school gaan worden niet vermoord.quote:Ben jij het er soms mee eens dat de Taliban schoolgaande meisjes vermoord?
Alhoewel we niet in de huiskamer kunnen kijken, hebben moslimvrouwen in Nederland volgens de Nederlandse wet gelijke rechten als iedere andere vrouw in Nederland. (En mannen trouwens). Verder komt mishandeling in de westerse cultuur net zo vaak voor.quote:Ben njij het ermee eens dat de rechten van vrouwen beperkt zijn?
In Nederland is nog nooit een homo van een gebouw gegooid.quote:Ben jij het ermee eens dat homo's van gebouwen worden gegooid?
In Nederland zijn alle gelovigen EN ongelovigen gelijk voor de wet. Dat een moslim omdat ik niet geloof mij minderwaardig vind..... dat moeten moslims zelf weten. Maar ik sta als ongelovige onder de Nederlandse wet beschermd, en geniet dezelfde rechten. En dat is maar goed ook.quote:Tenslotte, ben jij het ermee eens dat ongelovigen minder waard zijn dan moslims?
Lees nou eens terug wat jij geschreven bent, en of dat in Nederland gebeurd. De PVV wil IN NEDERLAND regeren, en Wilders is een NEDERLANDSE politicus. Je hebt het over Nederlandse normen en waarden,en het vrije Nederland.....quote:Besef je wel dat jouw normen en waarden totaal niet passen in het vrije Nederland? Besef jij wel dat jij een gevaar vormt voor de Nederlandse samenleving?
maartena, ik waardeer enorm je wil tot nadenken maar ergens gaat er in je denkproces iets mis. Wie denkt dat Nederlandse moslims totaal onafhankelijk zijn van wereldwijde trends in de Islam is naïef of heeft op zijn minst een verwrongen wereldbeeld. Ik zeg niet dat Nederlandse moslims eenmaal aan de macht daadwerkelijk de daad bij het woord voegen en homofielen een kopje kleiner maken maar dat bedrijvers van de gelijkslachtige liefde dan een onprettig leven zullen hebben, is wel duidelijk.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 06:37 schreef maartena het volgende:
[..]
Ongefundeerd omdat de moslims in Nederland een heel stuk gematigder en beschaafder zijn dan jij schijnt te denken.
[..]
Er is geen Taliban in Nederland, en moslimmeisjes die in Nederland naar school gaan worden niet vermoord.
[..]
Alhoewel we niet in de huiskamer kunnen kijken, hebben moslimvrouwen in Nederland volgens de Nederlandse wet gelijke rechten als iedere andere vrouw in Nederland. (En mannen trouwens). Verder komt mishandeling in de westerse cultuur net zo vaak voor.
[..]
In Nederland is nog nooit een homo van een gebouw gegooid.
[..]
In Nederland zijn alle gelovigen EN ongelovigen gelijk voor de wet. Dat een moslim omdat ik niet geloof mij minderwaardig vind..... dat moeten moslims zelf weten. Maar ik sta als ongelovige onder de Nederlandse wet beschermd, en geniet dezelfde rechten. En dat is maar goed ook.
[..]
Lees nou eens terug wat jij geschreven bent, en of dat in Nederland gebeurd. De PVV wil IN NEDERLAND regeren, en Wilders is een NEDERLANDSE politicus. Je hebt het over Nederlandse normen en waarden,en het vrije Nederland.....
En waar kom je mee aanzetten? Met zaken die in landen als Afghanistan, Iran, Sudan, etc gebeuren..... En zaken die in die landen gebeuren zijn zeker geen reden om moslims hier van minder burgerrechten te voorzien.
Wat jij hier doet is puur angst zaaien. Pas op, anders gaan moslims in Nederland homo's van de daken gooien, of worden schoolgaande meisjes door Taliban strijders op de hoek van de kerkstraat en de kaasmarkt neergeschoten!!![]()
Ik ben bang. Snel PVV stemmen, want als Wilders wint komt er een grote schoonmaak!!
En om dat te voorkomen stemmen we PVV en zorgen ervoor dat mensen die de islam aanhangen een onprettig leven krijgen in Nederland? Ben ik nou de enige die hier enige hypocrisie bespeurt?quote:Op dinsdag 30 maart 2010 07:42 schreef voice-over het volgende:
[..]
maartena, ik waardeer enorm je wil tot nadenken maar ergens gaat er in je denkproces iets mis. Wie denkt dat Nederlandse moslims totaal onafhankelijk zijn van wereldwijde trends in de Islam is naïef of heeft op zijn minst een verwrongen wereldbeeld. Ik zeg niet dat Nederlandse moslims eenmaal aan de macht daadwerkelijk de daad bij het woord voegen en homofielen een kopje kleiner maken maar dat bedrijvers van de gelijkslachtige liefde dan een onprettig leven zullen hebben, is wel duidelijk.
Moslims die zich aan de wet houden, behouden hun prettig leventje. Alleen hun provocerende en intimiderende symbolen van onderwerping aan de wetten van Allah worden verboden: geen hoofddoekjes, nikaabs, burkas, groezelige baarden en soepjurken meer. Uitsluitend de Nederlandse grondwet dient voor elke Nederlander Heilig te zijn.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 07:44 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
En om dat te voorkomen stemmen we PVV en zorgen ervoor dat mensen die de islam aanhangen een onprettig leven krijgen in Nederland? Ben ik nou de enige die hier enige hypocrisie bespeurt?
Heilig nog wel.....lijkt dan een beetje op een theocratie niet?quote:Op dinsdag 30 maart 2010 07:49 schreef voice-over het volgende:
[..]
Moslims die zich aan de wet houden, behouden hun prettig leventje. Alleen hun provocerende en intimiderende symbolen van onderwerping aan de wetten van Allah worden verboden: geen hoofddoekjes, nikaabs, burkas, groezelige baarden en soepjurken meer. Uitsluitend de Nederlandse grondwet dient voor elke Nederlander Heilig te zijn.
De grondwet is voor jou niet heilig dan? Jij onderwerpt je liever aan de religieuze wetten en terreur van een cultuurvreemde mogendheid?quote:Op dinsdag 30 maart 2010 08:31 schreef dramatiek het volgende:
[..]
Heilig nog wel.....lijkt dan een beetje op een theocratie niet?
<tekst>
Wetten zijn voor mij niet Heilig met een hoofdletter H. Ook wetten zijn aan verandering onderhevig. Zou een statische boel worden wanneer we ze Heilig met een hoofdletter H verklaren en er niet meer aan mogen komen.(verbod op godslastering mag er voor mij bv wel uit, tzt zal er ook wel weer iets inkomen lijkt me, of vervangen worden)quote:Op dinsdag 30 maart 2010 08:37 schreef voice-over het volgende:
[..]
De grondwet is voor jou niet heilig dan? Jij onderwerpt je liever aan de religieuze wetten en terreur van een cultuurvreemde mogendheid?
Ik zou echt bij jezelf te rade gaan. Want als jij werkelijk geen verband ziet tussen de opkomst van Hilter en de hedendaagse Wilders, dan zou ik mij serieus zorgen gaan maken om mijn interpretatievermogen. Ik vind het dan ook van buitengewoon veel lef getuigen dat je meent te zeggen dat FOK! te moeilijk voor mij is.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 05:40 schreef voice-over het volgende:
[..]
Snap je niet hoe ongelofelijk dom je bent door Wilders met Hitler te vergelijken? Werkelijk, ik begrijp niet wat jij op fok! doet. Dit is veel te moeilijk voor jou.
Het door de staat verplicht dragen van bepaalde kleding zal niet de geest van de grondwet bevorderen.... integendeel.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 07:49 schreef voice-over het volgende:
[..]
Moslims die zich aan de wet houden, behouden hun prettig leventje. Alleen hun provocerende en intimiderende symbolen van onderwerping aan de wetten van Allah worden verboden: geen hoofddoekjes, nikaabs, burkas, groezelige baarden en soepjurken meer. Uitsluitend de Nederlandse grondwet dient voor elke Nederlander Heilig te zijn.
Je wilt gewoon niet snappen dat elke vergelijking met WO II onzinnig is.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 08:59 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik zou echt bij jezelf te rade gaan. Want als jij werkelijk geen verband ziet tussen de opkomst van Hilter en de hedendaagse Wilders, dan zou ik mij serieus zorgen gaan maken om mijn interpretatievermogen. Ik vind het dan ook van buitengewoon veel lef getuigen dat je meent te zeggen dat FOK! te moeilijk voor mij is.
Er wordt dan ook geen vergelijking met WOII gemaakt.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 10:59 schreef voice-over het volgende:
[..]
Je wilt gewoon niet snappen dat elke vergelijking met WO II onzinnig is.
Je zal religieuze intolerantie met wortel en tak moeten uitroeien want anders komen de vrijheden van andersdenkenden in groot gevaar. Daarom zal je nu paal en perk moeten stellen aan de duistere kant van de Islam, een religie die zoals bekend in strijd is met de universele verklaring van de rechten van de mens. Iedere schabouwelijke protagonist van deze fundamentalistische leer is geen democraat en dus een gevaar voor de samenleving.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 09:05 schreef Bluesdude het volgende:
Vrijheden van meningsuiting en godsdienst worden verkracht..... Een autoritaire collectieve geest met geen respect voor andere levensstijlen en afkomsten wordt zo het volk opgelegd... en ook dat is zwaar in strijd met de grondwet mn art 1.
Iets tot Heilig verklaren en/of dan in feite dat schenden is typisch iets voor fundamentalisten.
Ik vind kleding op zich niks duisters aan... Net als schoenen of armbanden...quote:Op dinsdag 30 maart 2010 11:06 schreef voice-over het volgende:
[..]
Je zal religieuze intolerantie met wortel en tak moeten uitroeien want anders komen de vrijheden van andersdenkenden in groot gevaar. Daarom zal je nu paal en perk moeten stellen aan de duistere kant van de Islam, een religie die zoals bekend in strijd is met de universele verklaring van de rechten van de mens. Iedere schabouwelijke protagonist van deze fundamentalistische leer is geen democraat en dus een gevaar voor de samenleving.
Je begrijpt het niet. Symbolen van onvrijheid, onderdrukking en intolerantie kunnen eenvoudigweg niet getoond worden. Dat geldt voor hakenkruizen maar ook voor moslima-kleding. In het ene geval betreft het minachting van de slachtoffers, in het andere geval is het pure intimidatie die vrees aanwakkert.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 11:40 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Ik vind kleding op zich niks duisters aan... Net als schoenen of armbanden...
Bovendien bestrijdt je zo die duistere ideeën niet die jij bedoelt.
Een van de mooie dingen in onze grondwet is dat er een verdediging zit ingebouwd om te voorkomen dat duistere fundamentalisten zoals jij hun duistere plannen kunnen uitvoeren .
Wat dat betreft ben je frauduleus bezig..
Aan de ene kant roepen dat de grondwet heilig is (politiekcorrect de democraat uithangen) ... en tegelijkertijd... belangrijke democratische elementen van die grondwet willen vernielen.
Feitelijk propageer je etnische vervolgingen die je kunt vergelijken met jodenvervolgingen van vroegere eeuwen.. Dezelfde intolerantie, dezelfde soort demonisering van een reli-etnische minderheid.
Dezelfde minachting voor democratische opvattingen en menselijke gelijkwaardigheid
Ach kom, zo'n kwaaie vent is v/d Vlies nou ook weer niet.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 11:06 schreef voice-over het volgende:
[..]
Je zal religieuze intolerantie met wortel en tak moeten uitroeien want anders komen de vrijheden van andersdenkenden in groot gevaar.
Zozo, 10.000 op 1 miljard. En dan nog, er hoeft maar een klein percentage radicaal te zijn om veel invloed te hebben. Als de rest niet praktiserend is, maar (on)gewillig volgt, dan is er wat mij betreft alsnog een probleem. Gematigde gelovigen die op zichzelf niets fout doen kunnen radicalisatie in de kaart spelen. Als je bent opgevoed om blind te geloven in een boek dat het woord van God behelst en niet alles kritisch te betwisten wat je voorgeschoteld krijgt dan hoeft er maar één Abdul Jabar van de Ven langs te komen die van gematigde gelovigen potentieel radicalen maakt.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 08:31 schreef dramatiek het volgende:
[..]
of thousands of interviews with residents of more than 35 nations that are predominantly Muslim or have significant Muslim populations.[/b][/u]
Hakenkruizen hebben een specifieke geschiedenis in dit land.. dat is een geval van apart..quote:Op dinsdag 30 maart 2010 11:53 schreef voice-over het volgende:
[..]
Je begrijpt het niet. Symbolen van onvrijheid, onderdrukking en intolerantie kunnen eenvoudigweg niet getoond worden. Dat geldt voor hakenkruizen maar ook voor moslima-kleding. In het ene geval betreft het minachting van de slachtoffers, in het andere geval is het pure intimidatie die vrees aanwakkert.
Baarden en soepjurken zijn symbolen van onderdrukking?quote:Op dinsdag 30 maart 2010 11:53 schreef voice-over het volgende:
[..]
Je begrijpt het niet. Symbolen van onvrijheid, onderdrukking en intolerantie kunnen eenvoudigweg niet getoond worden. Dat geldt voor hakenkruizen maar ook voor moslima-kleding. In het ene geval betreft het minachting van de slachtoffers, in het andere geval is het pure intimidatie die vrees aanwakkert.
Je vergist je voor de zoveelste keer. Moslimkledingstukken worden door zeer veel Nederlanders als bedreigend ervaren. Dat kan je wel bagatelliseren en walsen over de gevoelens van die mensen maar daar los je niks mee op. Zo lang de Islam in volle glorie haat (Hamas), geweld (Irak), vrouwenonderdrukking (Saoedi Arabië), godsdienstwaanzin (Taliban) en terrorisme (Iran) predikt, kan je niet zeggen dat die angsten irreëel zijn. Of je moet natuurlijk een botte lul zijn, dat kan natuurlijk ook.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 12:20 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Hakenkruizen hebben een specifieke geschiedenis in dit land.. dat is een geval van apart..
Die kledingstukken die jij noemt zijn geen symbolen van onderdrukking en zijn ook niet zo bedoeld als symbool van iets...
Hoofddoekjes zijn dode dingen, lappen stoffen, en niks engs aan...
De vermeende intimiderende werking is jouw probleem... en je moet de oorzaak daarvan zoeken bij jezelf.
Ja.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 12:39 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Baarden en soepjurken zijn symbolen van onderdrukking?
Oke, duidelijk. Baarden moeten voortaan worden afgeschoren. Wie het gore lef heeft om langer dan drie dagen niet te scheren, moet het land worden uitgeflikkerd. (Soep)jurken zijn dus ook uit den boze. We zullen het aan de bible-belters meedelen.quote:
Je hebt je echt bang laten maken door gekleurde berichtgeving. Natuurlijk bestaat er een extreme islam met vreselijke uitwassen. Toch raad ik je aan eens een bezoek te brengen aan het M-O en schroom vooral niet contact te zoeken met de lokale bevolking. Het zal je meevallen, eerlijk waar.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 12:42 schreef voice-over het volgende:
[..]
Je vergist je voor de zoveelste keer. Moslimkledingstukken worden door zeer veel Nederlanders als bedreigend ervaren. Dat kan je wel bagatelliseren en walsen over de gevoelens van die mensen maar daar los je niks mee op. Zo lang de Islam in volle glorie haat (Hamas), geweld (Irak), vrouwenonderdrukking (Saoedi Arabië), godsdienstwaanzin (Taliban) en terrorisme (Iran) predikt, kan je niet zeggen dat die angsten irreëel zijn. Of je moet natuurlijk een botte lul zijn, dat kan natuurlijk ook.
Maar wat wil je doen, voice-over, het probleem naar hier verplaatsen door te gaan radicaliseren. Dat lijkt me ook niet erg tactisch.quote:
Sinds wanneer is een hoofdoek of andere moslim kledij bedreigend voor Nederlanders? Ik weet niet uit welke kelder jij komt gekropenquote:Op dinsdag 30 maart 2010 12:42 schreef voice-over het volgende:
[..]
Je vergist je voor de zoveelste keer. Moslimkledingstukken worden door zeer veel Nederlanders als bedreigend ervaren. Dat kan je wel bagatelliseren en walsen over de gevoelens van die mensen maar daar los je niks mee op. Zo lang de Islam in volle glorie haat (Hamas), geweld (Irak), vrouwenonderdrukking (Saoedi Arabië), godsdienstwaanzin (Taliban) en terrorisme (Iran) predikt, kan je niet zeggen dat die angsten irreëel zijn. Of je moet natuurlijk een botte lul zijn, dat kan natuurlijk ook.
Irakezen vallen alles en iedereen aan, zelfs hun eigen mensen. Het is maar een voorbeeldje van hoe verknipt de Islam is. Nederlanders willen gewoon een prettig leven kunnen leiden en dat is zonder enge, haatzaaiende baardmannen in rare jurken. Als je dat niet wil begrijpen, dan heb je een nare toekomst in dit mooie, vrijheidslievende, democratische en vredelievend landje.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 13:27 schreef Killaht het volgende:
Wat heeft Irak hiermee te maken, volgens mij valt Amerika Irak aan en niet andersom.
Ik wil juist elke vorm van radicalisme bestrijden, dus dat houdt ook in het verbieden van hoofddoekjes. Verdere plannen zijn:quote:Op dinsdag 30 maart 2010 12:54 schreef OeJ het volgende:
[..]
Maar wat wil je doen, voice-over, het probleem naar hier verplaatsen door te gaan radicaliseren. Dat lijkt me ook niet erg tactisch.
Zucht. En de bijbel dan, alle geweldadige passages in de bijbel?quote:Op dinsdag 30 maart 2010 14:16 schreef voice-over het volgende:
[..]
Ik wil juist elke vorm van radicalisme bestrijden, dus dat houdt ook in het verbieden van hoofddoekjes. Verdere plannen zijn:
- alle imams dienen in Nederland geboren te zijn; importverbod van Arabisch-georienteerde imams
- censuur van de Koran: alleen die stukken die liefde en verdraagzaamheid prediken zijn toegestaan; de rest wordt verbrand
- alle moslims dienen trouw aan de Nederlandse wet te zweren
- moslima's mogen naast mannen in dezelfde ruimte de preek van de imam aanhoren
- etc, etc,
Nederland moet de Arabische Islam met wortel en tak uitroeien en zijn eigen polderislam vestigen.
Irakezen vallen mensen die in hun ogen heulen met de vijand. Collaborateurs. In WOII pleegde het verzet ook aanslagen op NSB'ers. Het is maar net welke bril je draagt.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 14:12 schreef voice-over het volgende:
[..]
Irakezen vallen alles en iedereen aan, zelfs hun eigen mensen. Het is maar een voorbeeldje van hoe verknipt de Islam is. Nederlanders willen gewoon een prettig leven kunnen leiden en dat is zonder enge, haatzaaiende baardmannen in rare jurken. Als je dat niet wil begrijpen, dan heb je een nare toekomst in dit mooie, vrijheidslievende, democratische en vredelievend landje.
Bah bah bah. Jij hebt nog meer raakvlakken met een extremistische moslim dan de doorsnee moslims die je zo verfoeit. Naar, totalitair mannetje die je er bent. Bah.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 14:16 schreef voice-over het volgende:
[..]
Ik wil juist elke vorm van radicalisme bestrijden, dus dat houdt ook in het verbieden van hoofddoekjes. Verdere plannen zijn:
- alle imams dienen in Nederland geboren te zijn; importverbod van Arabisch-georienteerde imams
- censuur van de Koran: alleen die stukken die liefde en verdraagzaamheid prediken zijn toegestaan; de rest wordt verbrand
- moslima's mogen naast mannen in dezelfde ruimte de preek van de imam aanhoren
- etc, etc,
Nederland moet de Arabische Islam met wortel en tak uitroeien en zijn eigen polderislam vestigen.
Je bedoelt het Oude Testament? Dat is in onbruik geraakt na de kruisiging van Jezus Christus, de Zoon van God. God heeft toen een Nieuw Verbond met de mensheid gesloten hetgeen beschreven staat in het Nieuwe Testament. Dat is de Bijbel geworden voor christenen, een boek van liefde, mededogen en verdraagzaamheid. Mohammed de Verschrikkelijke heeft dat 600 jaar later met voeten getreden door een afschuwelijk boek te openbaren, vol van haat en geweld.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 14:23 schreef OeJ het volgende:
[..]
Zucht. En de bijbel dan, alle geweldadige passages in de bijbel?
Heb je nou nog niet door dat ik je een spiegel voorhoudt? De splinter en de balk .....quote:Op dinsdag 30 maart 2010 14:24 schreef KoosVogels het volgende:
Niet dat ik het daarmee goedpraat, maar ik vind dat jij alles te zwart-wit bekijkt.
Zie mijn vorige posting. Ik doe gewoon wat jij doet maar je bent zo verblind van je eigen gelijk dat je dat niet ziet.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 14:26 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Bah bah bah. Jij hebt nog meer raakvlakken met een extremistische moslim dan de doorsnee moslims die je zo verfoeit. Naar, totalitair mannetje die je er bent. Bah.
Gelukkig is nuance jou niet vreemd. Mijn postings zijn gevrijwaard van enige nuance. Ik kan leren van voice-over, de ziener. Hij koestert geen haat jegens de islam of de aanhangers van dit heidense geloof. Integendeel, hij legt enkel de vinger op de zere plek.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 14:46 schreef voice-over het volgende:
[..]
Zie mijn vorige posting. Ik doe gewoon wat jij doet maar je bent zo verblind van je eigen gelijk dat je dat niet ziet.
Ok, prima, en als een jongen op school een film of een computerspel naspeelt en daarbij zijn medeleerlingen overhoop knalt, dan moeten we dus de film (of het computerspel) gaan verbieden?quote:Op dinsdag 30 maart 2010 14:44 schreef voice-over het volgende:
[..]
Je bedoelt het Oude Testament? Dat is in onbruik geraakt na de kruisiging van Jezus Christus, de Zoon van God. God heeft toen een Nieuw Verbond met de mensheid gesloten hetgeen beschreven staat in het Nieuwe Testament. Dat is de Bijbel geworden voor christenen, een boek van liefde, mededogen en verdraagzaamheid. Mohammed de Verschrikkelijke heeft dat 600 jaar later met voeten getreden door een afschuwelijk boek te openbaren, vol van haat en geweld.
Ik kan leren van KoosVogels, hij is onvoorwaardelijk voor alle zielige moslims en bestrijdt tegenstanders met verwijzingen naar gaskamers, jodentransporten en massavernietiging. Hij verwacht dat er dan een zinnige discussie ontstaat.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 14:51 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Gelukkig is nuance jou niet vreemd. Mijn postings zijn gevrijwaard van enige nuance. Ik kan leren van voice-over, de ziener. Hij koestert geen haat jegens de islam of de aanhangers van dit heidense geloof. Integendeel, hij legt enkel de vinger op de zere plek.
Een ding kan je wel van mij leren: LEZEN! Nooit heb ik een verwijzing gemaakt naar gaskamers en de holocaust. Maar goed, dat heb ik al tig keer geroepen. De vergelijkingen tussen Hitler en Wilders hebben geen betrekking op WO II. Leer dat nou eens want dat is al honderd keer geschreven. Niet alleen door mijzelf, maar ook door tal van anderen.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 15:04 schreef voice-over het volgende:
[..]
Ik kan leren van KoosVogels, hij is onvoorwaardelijk voor alle zielige moslims en bestrijdt tegenstanders met verwijzingen naar gaskamers, jodentransporten en massavernietiging. Hij verwacht dat er dan een zinnige discussie ontstaat.![]()
Dat zal ze leren!quote:Op dinsdag 30 maart 2010 14:16 schreef voice-over het volgende:
Tuurlijk niet. Het heeft betrekking op de schilderscarrière van de latere dictator in de vroege 20e eeuw.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 15:08 schreef KoosVogels het volgende:
De vergelijkingen tussen Hitler en Wilders hebben geen betrekking op WO II.
Geen dikke plaat maar een spiegel die ik voor je houdt.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 15:16 schreef OeJ het volgende:
Ik kan het gewoon niet laten te zeggen, maar die jongen heeft echt een hele dikke plaat voor zijn harses. Jezus man toch.
quote:Op dinsdag 30 maart 2010 14:12 schreef voice-over het volgende:
[..]
Irakezen vallen alles en iedereen aan, zelfs hun eigen mensen. Het is maar een voorbeeldje van hoe verknipt de Islam is. Nederlanders willen gewoon een prettig leven kunnen leiden en dat is zonder enge, haatzaaiende baardmannen in rare jurken. Als je dat niet wil begrijpen, dan heb je een nare toekomst in dit mooie, vrijheidslievende, democratische en vredelievend landje.
Dat is volgens jou perceptie en weer die tunnelvisie. Dit zijn woorden die bij jou het eerste opkomt bij de WOII, dat heb je geleerd op de basisschool. Maar Hitler was ook daadwerkelijk een persoon zoals jij en ik, met een leven. Dus dan denken de meeste mensen met een beetje kennis aan de persoon zelf, dus de eerste wereldoorlog, gevangenisstraf, NSDAP etc. Pas het laatste hoofstuk uit zijn leven bestaat uit WOII en de gevolgen daarvan. Dat terzijde, voor de 80.000ste keer NIEMAND in dit topic heeft het over de WOII en de gevolgen maar de periode daarvoor...quote:Op dinsdag 30 maart 2010 15:15 schreef voice-over het volgende:
[..]
Tuurlijk niet. Het heeft betrekking op de schilderscarrière van de latere dictator in de vroege 20e eeuw.
Luister knulletje, zodra je het H-woord hanteert, verwijs je impliciet - nee expliciet - naar gaskamers, massavernietiging, medische experimenten op babys (bijvoorbeeld 'bij welke druk ontploft een levend babyhoofdje?'), etc. etc.
Het is dom, gewoon dom om Hitler bij een discussie van wilders te betrekken.
Tuurlijk joh, als Irakezen het jaarlijkse Ashura Day vieren - de martelaarsdood van Imam Hoessein in 680 - is het net carnaval.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 15:22 schreef Killaht het volgende:
Irakezen vallen alles en iedereen aan? Volgens mij is het 99% die wil dat de oorlog over is en gewoon leven en dat er 1% is die groeperingen zijn met radicalegedachtengoed tegen de Amerikanen en degene die met hun zijn. Nederland vredelievend?
Enig idee hoe Christenen in sommige delen van de wereld Pasen vieren?quote:Op dinsdag 30 maart 2010 15:41 schreef voice-over het volgende:
vervalt
Dat is een vorm van Kastijding, als je niet weet wat het is lijkt het inderdaad of ze elkaar vermoorden. Slechts een heel klein deel van de moslims vieren dit. Want het is je vast niet bekend dat ook de Islam vele soorten voortvloeiingen heeft net als het Christendom etc. In het christendom wordt kastijding ook nog uitgeoefend, maar wederom door een bepaalde kleine groepering. Dit heeft dus niks met de overgrote meerderheid van de moslims te maken en gebruiken van de Islam.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 15:41 schreef voice-over het volgende:
[..]
Tuurlijk joh, als Irakezen het jaarlijkse Ashura Day vieren - de martelaarsdood van Imam Hoessein in 680 - is het net carnaval.![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[..]
Als jij geen onderscheid kunt maken tussen de vooroorlogse Hitler en de WO II Hitler dan is droevig met je gesteld en heb ik zelfs medelijden met je vanwege je gebrek aan historische kennis.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 15:15 schreef voice-over het volgende:
[..]
Tuurlijk niet. Het heeft betrekking op de schilderscarrière van de latere dictator in de vroege 20e eeuw.
Luister knulletje, zodra je het H-woord hanteert, verwijs je impliciet - nee expliciet - naar gaskamers, massavernietiging, medische experimenten op babys (bijvoorbeeld 'bij welke druk ontploft een levend babyhoofdje?'), etc. etc.
Dat weet ik. Maar het komt niet vredelievend over.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 15:49 schreef Killaht het volgende:
[..]
Dat is een vorm van Kastijding, als je niet weet wat het is lijkt het inderdaad of ze elkaar vermoorden.
Het feit dat jij zonder scrupules het H-woord blijft hanteren, geeft aan dat jij geen kaas hebt gegeten van het ethisch verantwoord maken van vergelijkingen. Godwin heeft jou als voorbeeld genomen, lijkt mij zo.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 15:56 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Als jij geen onderscheid kunt maken tussen de vooroorlogse Hitler en de WO II Hitler dan is droevig met je gesteld en heb ik zelfs medelijden met je vanwege je gebrek aan historische kennis.
Beetje makkelijk he. Godwin is overigens niet almachtig. Het is natuurlijk nonsens om te denken dat Hilter nooit in een discussie mag worden gebruikt, zelfs als het terecht is, enkel omdat die joker dat heeft geroepen. Het probleem is echter dat jij het maar niet wil begrijpen. Want je bent echt niet achterlijk, daar ben ik van overtuigd. Jij wil per se geen onderscheid maken tussen de verschillende perioden in Hitler's leven. In plaats daarvan zet jij Hitler vast al een onveranderlijk persoon.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 16:04 schreef voice-over het volgende:
[..]
Het feit dat jij zonder scrupules het H-woord blijft hanteren, geeft aan dat jij geen kaas hebt gegeten van het ethisch verantwoord maken van vergelijkingen. Godwin heeft jou als voorbeeld genomen, lijkt mij zo.
Dat is ie nu al, waarom zou ie moeten veranderen zoals Geert wil?quote:Op dinsdag 30 maart 2010 07:49 schreef voice-over het volgende:
Uitsluitend de Nederlandse grondwet dient voor elke Nederlander Heilig te zijn.
We spreken 40 jaar moslims in Nederland. Ik zie in Nederland niet de trends die jij hierboven met mooie plaatjes post in Iraq en andere landen..... dat is gewoon pure angstzaaierij.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 07:42 schreef voice-over het volgende:
maartena, ik waardeer enorm je wil tot nadenken maar ergens gaat er in je denkproces iets mis. Wie denkt dat Nederlandse moslims totaal onafhankelijk zijn van wereldwijde trends in de Islam is naïef of heeft op zijn minst een verwrongen wereldbeeld. Ik zeg niet dat Nederlandse moslims eenmaal aan de macht daadwerkelijk de daad bij het woord voegen en homofielen een kopje kleiner maken maar dat bedrijvers van de gelijkslachtige liefde dan een onprettig leven zullen hebben, is wel duidelijk.
Je maakt nogal duidelijk hier dat je echt geen kaas gegeten hebt van de geschiedenis, en het verschil niet kent tussen de Republiek van Weimar, de NSDAP machtsovername, de holocaust, en de Tweede Wereldoorlog.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 15:15 schreef voice-over het volgende:
Weet vader Abraham dat al?quote:Op dinsdag 30 maart 2010 12:44 schreef voice-over het volgende:
Ja.
Zolang ze het ook bij preken houden is er niks aan de hand. Een club mensen die naar een geweldadige actiefilm gaan, zijn ook nog niet meteen schuldig aan terrorisme.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 16:45 schreef maartena het volgende:
Deze vraag staat overigens nog steeds open:
Ik heb al een paar keer de volgende vraag gesteld, en er nooit echt een antwoord op gekregen:
Een verbod op nieuwe moskeeën, en een verbod op de Koran - en eigenlijk betekend een verbod op de Koran eigenlijk effectief het einde van de moskee natuurlijk - zal er onherroepelijk toe leiden dat moslims in plaats van voortaan in het openbaar, en enigszins controleerbare situatie, te preken uit de Koran, dit voortaan gaan doen in kleinere huiskamersfeer waar er absoluut geen controle is op wat er gelezen wordt uit de Koran, en wat voor boodschap er wordt verkondigd.
Momenteel is het zo dat als een Imam haat predikt, dat zo'n iemand wordt uitgezet. Dit is ook gebeurd in Breda bijvoorbeeld. Maar als een imam (ook de normale Imams natuurlijk die normaal preken) voortaan door een Koranverbod verplicht wordt dit te doen in kleinere prive sfeer, zeg maar een soort van "schuilmoskee" status zoals de Katholieken in de 17e eeuw met de schuilkerken, dan verhuis je iets waar nog enigszins een oog op te houden is naar de woonkamer waar er echt compleet geen vat meer op is. Wat we ook geleerd hebben van de geschiedenis is dat zelfs 70 jaar een verbod op de Katholieke kerk in Nederland er echt niet tot geleid heeft dat Katholieken verdwenen. En met 1 miljoen moslims in Nederland zal de Islam ook echt niet verdwijnen. Kortom je weet van te voren dat als je de Koran verbied, dat men niet stopt met het lezen ervan, maar dat het preken eruit gewoon verdwijnt naar de ondergrondse sfeer. En het is voor de AIVD een heel stuk makkelijker om op vrijdag een moskee te betreden en aandachtig te luisteren, dan dat dit het geval is bij 20 prive-sfeer moskee-sessies omdat de Koran in het openbaar niet meer gebruikt zou mogen worden.
Wat ik toch wel weten van de PVV aanhangers is waarom men denkt dat een verbod op de Koran beter is voor de maatschappij. Waarom is het in het geheim preken uit de moskee in een soort van "schuilmoskee" status beter voor de maatschappij dan in het openbaar waar men in ieder geval nog vat heeft op wat er gepreekt wordt.
Je laat dus de gevolgen 'bewust' achterwege. De vroege geschiedenis van Duitsland in de jaren '20 en '30 is alleen maar interessant vanwege die gevolgen.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 16:43 schreef maartena het volgende:
Laat de holocaust en de oorlog voor wat het is, en kijk naar de vroege geschiedenis van Duitsland in de jaren 20 en 30, en er zijn behoorlijk wat overeenkomsten te trekken.
Uiteraard. Maar vind jij het dan een goed idee dat we met een verbod op de Koran de totale controle verliezen? Men heeft geen andere keus dan in het geniep preken..... in een moskee kan de AIVD nog wel eens een infiltrant binnen brengen, en dat gebeurd ook. Haat imams worden geïdentificeerd en uitgezet.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 16:49 schreef OeJ het volgende:
Zolang ze het ook bij preken houden is er niks aan de hand. Een club mensen die naar een geweldadige actiefilm gaan, zijn ook nog niet meteen schuldig aan terrorisme.
Ook dat maakt allemaal geen fuck uit, het is angstzaaierij, zolang iemand niks doet, waarmee een groep mensen geterroriseerd wordt, moet je doen en laten wat je wilt. Stel, iemand blaast een bus op, dan pak je die persoon op, die die bus opblaast. Zo simpel is het. En dan kun je wel stellen: ja, het komt door de Koran blablabla, dat is allemaal zo'n gelul, en daarom moeten we de Imam oppakken die daar toe aangezet heeft, allemaal CRAP. Iedereen is verantwoordelijk voor zijn eigen daden. Voor hetzelfde geld was die persoon iemand die elke week een Disneyfilm bekeek.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 16:53 schreef maartena het volgende:
[..]
Uiteraard. Maar vind jij het dan een goed idee dat we met een verbod op de Koran de totale controle verliezen? Men heeft geen andere keus dan in het geniep preken..... in een moskee kan de AIVD nog wel eens een infiltrant binnen brengen, en dat gebeurd ook. Haat imams worden geïdentificeerd en uitgezet.
Met een "schuilmoskee" status is dat zo goed als onmogelijk. De hamvraag is dus of dat echt beter is voor Nederland?
Er zijn overeenkomsten te vinden tussen de maatregelen die de NSDAP nam, en de maatregelen die de PVV wil nemen. Wat er na die maatregelen gebeurd is in Duitsland weten we inderdaad uit de geschiedenisboekjes.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 16:52 schreef voice-over het volgende:
Je laat dus de gevolgen 'bewust' achterwege. De vroege geschiedenis van Duitsland in de jaren '20 en '30 is alleen maar interessant vanwege die gevolgen.
Met andere woorden, jullie suggeren dat we met Wilders aan de vooravond staan van massale treintransporten naar het Oosten.
"Godwin" roepen is ook meestal het enige antwoord wat men heeft bij dergelijke discussies, alsof het onderbouwen opeens niet meer nodig is.quote:Of dacht je soms dat ik jullie geniepige wijze van argumenteren niet doorheb?
Godwin, Godwin, Godwin .....
Ik had al zo'n vermoeden dat je daarmee zou komen, dus zal ik me verhelderen. Als een club mensen iedere week - in het geheim desnoods - bij elkaar wil komen, en elkaar dan vertellen: "We gaan alle Christenen uitroeien." Succes ermee, zolang zij dat alleen maar roepen.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 18:18 schreef maartena het volgende:
[..]
Er zijn overeenkomsten te vinden tussen de maatregelen die de NSDAP nam, en de maatregelen die de PVV wil nemen. Wat er na die maatregelen gebeurd is in Duitsland weten we inderdaad uit de geschiedenisboekjes.
Of de PVV het ook zo ver wil gaan nemen...... dat weet niemand. We weten alleen hoe het begon.
Ik zie het niet als onmogelijk - om even bijvoorbeeld de Rijksdagbrand te nemen - dat aan de vooravond van de verkiezingen een ernstige terroristische aanslag wordt gepleegd, en net zoals in de VS waar de "approval rating" van Bush op 10 september 2001 op een laag pitje van om en nabij de 40% lag - normaal voor een president - en de rating op 15 september opeens bij de 90% lag..... de PVV in Nederland opeens 76 zetels weet te behalen omdat iedereen binnen 2 dagen na de verschrikkelijke aanslag een enorme afkeer heeft van alles wat moslim is.
En als dat zou gebeuren, dan weet ik nog zo net niet wat de volgende stappen kunnen zijn, maar het zou me niets verbazen als er dan gesproken wordt over het afnemen van het Nederlanderschap en deporteren van Marokkanen van veel meer mensen dan alleen de enkele 1000 of zo die daadwerkelijk veroordeeld worden voor een misdaad.
En met 76 zetels, kun je heel wat wetten overboord gooien, en is de twee-derde voor een grondwetswijziging ook niet heel ver meer.....
Het is een opvallende, maar wel een ware vergelijking. En eentje waar we verdomd mee moeten oppassen in Nederland, omdat we de geschiedenis kennen.
[..]
Voor elke Nederlander. Inclusief G. Wilders. En die is momenteel hard bezig met diezelfde "Heilige" Grondwet van jou zijn reet af te vegen en is van plan om, als hij zijn zin krijgt, van diezelfde "heilige" Grondwet, waar 200 jaar Staatsrecht in zit, een aftreksel van de Nuremberger Wetten uit 1935 te maken.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 07:49 schreef voice-over het volgende:
[..]
De Christenen (Katholieken) die in de Filipijnen zichzelf laten kruisigen, nadat ze eerst - net als Jezus - hun kruis de stad uit moeten dragen terwijl ze op hun rug gezweept worden.... (zoals je hier kunt zien, ik zal voor de smakelijkheid de plaatjes maar niet posten....) doen iets vergelijkbaars als die Irakezen.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 16:01 schreef voice-over het volgende:
Dat weet ik. Maar het komt niet vredelievend over.
quote:Op zondag 28 maart 2010 15:41 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Volgens jou ligt iemand zijn religieuze achtergrond ten grondslag aan zijn of haar criminele daden? Dus wanneer ik met mijn atheistische vrienden herrie ga schoppen in de stad, en dat op regelmatige basis doe, dan moet het atheisme worden bestreden?
quote:Op zondag 28 maart 2010 15:42 schreef voice-over het volgende:
[..]
Als dat zo zou zijn en er is een generiek patroon te herkennen, dan natuurlijk ja.
Ik vond dit zo'n aardige discussie op pagina 1. Gaat zo lekker over de kern. Is die laatste vraag al beantwoord door Voice-over?quote:Op zondag 28 maart 2010 15:44 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
En jij denkt dat dat patroon aanwezig is met betrekking tot de islam? En waar baseer jij dat op? Omdat er Marokkaanse ettertjes rondlopen? Handelen zij vanuit hun geloof? Wanneer je ja zegt, dan wil ik graag dat je dat onderbouwt.
Er zijn inderdaad steeds meer PVV stemmers die zijn gaan nadenken. Op zich is er niets mis met een rechtse regering, de VVD heeft in de afgelopen 30 jaar ook twee-derde van die tijd deelname gehad in de regering..... maar er is natuurlijk van alles mis met de wijze waarop de PVV wil regeren.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 18:40 schreef dramatiek het volgende:
Aan de peilingen te zien hebben al zo'n 300.000 mensen zich bedacht.
Weer is wat anders dan zelkastijdende monikkenquote:Op dinsdag 30 maart 2010 15:44 schreef voice-over het volgende:
Het zou geweldig zijn als deze culturele happening ook in Amsterdam zou worden gehouden. Prachtig, zo'n cultuur. Daar kunnen wij nederlanders heel veel van leren.
Nee. De geschiedenis van Duitsland in de jaren 20 en 30 is interessant omdat er uit te leren valt. Zoals elk tijdvak in de geschiedenis zijn leerpunten heeft. Er is te leren, hoe een redelijk stabiele democratie in korte tijd te gronde kan gaan. Hoe een politiek systeem volkomen failliet kan gaan als de partijen stuurloos aan het zwalken gaan en er één demagoog verschijnt, die beweert de oplossingen te hebben, die allemaal bestaan uit het tot zondebok verklaren van één bepaalde bevolkingsgroep.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 16:52 schreef voice-over het volgende:
[..]
Je laat dus de gevolgen 'bewust' achterwege. De vroege geschiedenis van Duitsland in de jaren '20 en '30 is alleen maar interessant vanwege die gevolgen.
Of het treintransporten zijn, weet ik niet. We zijn technisch iets verder. Maar heeft de Grote Leider zelf niet gezegd dat er 'miljoenen, nee tientallen miljoenen moslims' uit Europa gedeporteerd verwijderd moeten worden?quote:Met andere woorden, jullie suggeren dat we met Wilders aan de vooravond staan van massale treintransporten naar het Oosten.
Nee, ik ben eerlijk gezegd ook wel benieuwd naar het antwoord.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 18:46 schreef Vandaag... het volgende:
[..]
[..]
[..]
Ik vond dit zo'n aardige discussie op pagina 1. Gaat zo lekker over de kern. Is die laatste vraag al beantwoord door Voice-over?
Kon het antwoord niet zo snel terugvinden.
Even een kleine kanttekening bij deze discussie.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 20:03 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nee, ik ben eerlijk gezegd ook wel benieuwd naar het antwoord.
Paarlen für die schweine ....quote:Op dinsdag 30 maart 2010 20:03 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nee, ik ben eerlijk gezegd ook wel benieuwd naar het antwoord.
Gek genoeg had ik vanavond een discussie over de vraag of Hilter handelde vanuit een religieus gedachtegoed. Ik vond overigens van wel, omdat zijn denkbeelden toch afkomstig waren uit de mythologie.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 23:08 schreef poon het volgende:
[..]
Even een kleine kanttekening bij deze discussie.
Nee, als jij met je atheïstische vrienden herrie schopt, moet niet het atheïsme bestreden worden. Je kan namelijk niet in naam van het atheïsme herrie schoppen. Dat wordt wel eens als argument gebruikt door gelovigen die bekritiseerd worden. 'Was Stalin geen atheïst, en Hitler (hoewel dat al betwist kan worden)?' Stalin en Hitler deden hun daden niet omdat ze atheïst waren. Ze deden hun daden niet in naam van het atheïsme. Zelfs als er een groep atheïstisten gelovigen af zou maken zou het atheïsme alsnog niet bestreden worden, omdat die personen eerder geloofshaat verweten zou kunnen worden terwijl atheïsme dat niet predikt (atheïsme is de overtuiging dat er geen goden kunnen bestaan zonder daar een waardeoordeel aan te geven).
Met religie is dat natuurlijk anders. Marokkaanse straatbelhamels (de koddige doerakken!) zullen hun daden niet direct met de koran verantwoorden, nee. Maar Mohammed B., Samir A. en haatimams handelen wel in naam van de islam. Dat er veel meer gematigde moslims zijn moet geen argument zijn om de islam te bewieroken. Zoals ik eerder al betoogd heb, gematigdheid speelt radicalisatie in de kaart.
De kernvraag hierbij is echter wel of de maatregelen die Wilders wil invoeren, zoals het verbieden van de Koran, echt noodzakelijk zijn. Er zijn 1 miljoen moslims in Nederland, en het aantal echte radicalen onder die miljoen ligt volgens mij onder de 0,1% - ofwel een stuk of 1000.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 23:08 schreef poon het volgende:
Met religie is dat natuurlijk anders. Marokkaanse straatbelhamels (de koddige doerakken!) zullen hun daden niet direct met de koran verantwoorden, nee. Maar Mohammed B., Samir A. en haatimams handelen wel in naam van de islam. Dat er veel meer gematigde moslims zijn moet geen argument zijn om de islam te bewieroken. Zoals ik eerder al betoogd heb, gematigdheid speelt radicalisatie in de kaart.
Mohammed B handelde volgens hem via de Islam, maar hij moorde in een maand die uiterst heilig is en dat is de Ramadan. Hij gaat dus zwaar tegen alle regels in en mag zich eigenlijk geen moslim noemen.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 23:08 schreef poon het volgende:
[..]
Even een kleine kanttekening bij deze discussie.
Nee, als jij met je atheïstische vrienden herrie schopt, moet niet het atheïsme bestreden worden. Je kan namelijk niet in naam van het atheïsme herrie schoppen. Dat wordt wel eens als argument gebruikt door gelovigen die bekritiseerd worden. 'Was Stalin geen atheïst, en Hitler (hoewel dat al betwist kan worden)?' Stalin en Hitler deden hun daden niet omdat ze atheïst waren. Ze deden hun daden niet in naam van het atheïsme. Zelfs als er een groep atheïstisten gelovigen af zou maken zou het atheïsme alsnog niet bestreden worden, omdat die personen eerder geloofshaat verweten zou kunnen worden terwijl atheïsme dat niet predikt (atheïsme is de overtuiging dat er geen goden kunnen bestaan zonder daar een waardeoordeel aan te geven).
Zwak geformuleerd.quote:
Het verbaasd me ook helemaal niets dat jij de feiten totaal niet kent. Je roept maar een natte-vinger percentage, maar weet wederom weer niet hoe de werkelijkheid in elkaar zit.... Maar daar heb ik je al vaker op betrapt.quote:Op woensdag 31 maart 2010 07:28 schreef voice-over het volgende:
Zwak geformuleerd.
Islamieten veroorzaken buitenproportieel veel problemen. Als er geen Marokkanen in Nederland zouden wonen zouden de gevangenissen met 30% minder criminelen bevolkt zijn terwijl die bevolkingsgroep slechts 3% van het totaal aantal inwoners uitmaakt.
Dus als hij het een maand later had gedaan was het wel een vrome moslim geweest? Je kan bij iedere extremistische uitwas van de islam (en dat zijn er nogal wat) wel beargumenteren dat het geen vrome moslims waren en dat de islam er niets mee te maken heeft gehad. Wie bepaald wat een ware moslim is? Jij? Ik? Het feit dat hij het (naar eigen zeggen) in naam van de islam deed (en met hem over de hele wereld dus velen) is genoeg om de islam zelf eens zeer kritisch onder de loep te nemen. Het zijn dit soort bagatalisaties die ik kan missen als kiespijn.quote:Op woensdag 31 maart 2010 00:38 schreef Killaht het volgende:
[..]
Mohammed B handelde volgens hem via de Islam, maar hij moorde in een maand die uiterst heilig is en dat is de Ramadan. Hij gaat dus zwaar tegen alle regels in en mag zich eigenlijk geen moslim noemen.
Tja, je hebt statistieken en je hebt onzin.quote:Op woensdag 31 maart 2010 07:54 schreef maartena het volgende:
[..]
Het verbaasd me ook helemaal niets dat jij de feiten totaal niet kent. Je roept maar een natte-vinger percentage, maar weet wederom weer niet hoe de werkelijkheid in elkaar zit.... Maar daar heb ik je al vaker op betrapt.
Totaal aantal gedetineerden in Nederland in 2008: 13 530
Totaal aantal Marokkanen: 785
Percentage Marokkanen: 5.8%
Bron.
Aantal Marokkanen in Nederland op 1 Maart 2010: 350 314
Aantal Nederlanders totaal op 1 Maart 2010: 16 587 551.
Percentage Marokkanen: 2.2%
Bron.
En alhoewel de Marokkanen inderdaad twee keer zoveel vertegenwoordigd zijn in de Nederlandse gevangenissen, is het niet 30% zoals jij daar beweerd.....
Met dat soort compleet opgeblazen cijfers rondstrooien is niets meer dan angst zaaien.
Of telde je alle Surinamers en Antillianen - je weet wel, die NIET-moslims die ook crimineler zijn - ook mee?
Alsof jij, of iemand anders, op de PVV zou stemmen vanwege deze "haatimams".. PVVers mogen de Marokkanen gewoon niet, klaar..quote:Op dinsdag 30 maart 2010 23:08 schreef poon het volgende:
Haatimams zijn wel degelijk een (indirecte) reden om op de PVV te stemmen ja.quote:Op woensdag 31 maart 2010 12:31 schreef Kikopuz het volgende:
[..]
Alsof jij, of iemand anders, op de PVV zou stemmen vanwege deze "haatimams"..
Anders bepaal jij even wat de PVV vindt. Ze mogen Marokkanen inderdaad niet, vanwege hun uiterlijk. Het heeft niets met cirminaliteit te maken. Alsjeblieft zeg...quote:PVVers mogen de Marokkanen gewoon niet, klaar..
Ik ook niet en dat zeg ik ook nergens dus ik voel me niet echt aangesproken met dat 'jullie'. Maar als je mij dan quote raak ik toch weer in verwarring.quote:Elk argument dat jullie kunnen verzinnen om ze het land uit te krijgen is blijkbaar welkom![]()
Want ik zie echt geen link tussen: overlast op straat -> religie..
Of je probeert iets anders dan symptoombestrijding. Dat is niet hetzelfde als 'een heel volk aanvallen'. Eerder een geloof op zichzelf en daar heb ik niet zo'n moeite mee.quote:En als je echt iets aan mensen zoals Mohammed B wilt doen, dan moet je niet meteen een heel volk aanvallen, maar meer geld steken in anti-terreur organisaties.
Als we toch debiele uitspraken gaan doen heb ik er nog wel één: Liever Nieuw-Israël dan Nieuw-Iran/Saoudi-Arabië.quote:Stelletje makke schapenVeel plezier in Nieuw-Israël
Leve de Joden, weg met de Arabieren.quote:Op woensdag 31 maart 2010 12:31 schreef Kikopuz het volgende:
Stelletje makke schapenVeel plezier in Nieuw-Israël
En kun je dat ook fatsoenlijk onderbouwen? Je roept maar een getal van "30 %", maar komt totaal niet met een onderbouwing dat dit ook daad werkelijk zo is. Uit de lucht gegrepen? Van horen zeggen? "Iedereen weet toch dat het zo is"? Waar komt dat cijfer precies vandaan?quote:Op woensdag 31 maart 2010 12:06 schreef voice-over het volgende:
Tja, je hebt statistieken en je hebt onzin.
Het is bekend dat de herkomst van de gedetineerden naar geboorteland worden gemeten. Het gaat dus om Marokkaanse Marokkanen. Ik bedoelde natuurlijk Nederlanders met een Marokkaanse achtergrond (veelal in Nederland geboren) ... en laat dat nou net niet in de cijfers tot uitdrukking komen.
Maar die mogen natuurlijk wel gewoon Kosher slachten, en Kosher vlees overal verkopen..... wat nagenoeg identiek is aan Halal.quote:Op woensdag 31 maart 2010 14:49 schreef voice-over het volgende:
Leve de Joden, weg met de Arabieren.
Het is totaal onzinnig om de discussie over misdaadstatistieken te vervuilen met een term 'uitzetten' als het verschil van mening zich concentreert rondom de etnische achtergrond van de plegers van misdrijven.quote:Op woensdag 31 maart 2010 16:22 schreef maartena het volgende:
En inderdaad.... iemand die IN Nederland geboren is, is een Nederlander. Die zet je niet zomaar uit naar een land waar ze nog nooit zijn geweest.
Maar waar ik nog steeds geen antwoord op heb...... is de vraag of een Koran verbod - wat de PVV dus wil - en daarmee effectief een einde aan het in het openbaar preken uit die Koran, de haatimams echt voorkomt. In de moskee kan de AIVD makkelijk infiltreren en ze eruit pikken. Als ze straks wegens een Koranverbod op huisbezoek gaan en verder preken in een "schuilmoskee" status, dan is het einde zoek.quote:Op woensdag 31 maart 2010 14:08 schreef poon het volgende:
Haatimams zijn wel degelijk een (indirecte) reden om op de PVV te stemmen ja.
Daar heb je gelijk in en excuses.. Ik wacht netjes tot voice-over meer onderbouwing heeft van die 30%, en dan praten we verder.quote:Op woensdag 31 maart 2010 16:27 schreef damian5700 het volgende:
Het is totaal onzinnig om de discussie over misdaadstatistieken te vervuilen met een term 'uitzetten' als het verschil van mening zich concentreert rondom de etnische achtergrond van de plegers van misdrijven.
In Nederland is er geen wettelijke basis criminaliteit te duiden naar etniciteit.quote:Op woensdag 31 maart 2010 16:31 schreef maartena het volgende:
[..]
Daar heb je gelijk in en excuses.. Ik wacht netjes tot voice-over meer onderbouwing heeft van die 30%, en dan praten we verder.
quote:Van de Marokkaans-Nederlandse jongemannen in Rotterdam in de leeftijd van 18 tot 24 is bijna 55 procent met de politie in aanraking gekomen op verdenking van een delict.
Bronquote:Bovenkerk: ‘Je zou nog kunnen denken dat het per persoon niet verder is gegaan dan één contact met de politie, maar dat is niet zo: 90 procent van de jongens met een Marokkaanse achtergrond recidiveert, tegenover 60 procent van de autochtonen.’
quote:Het geregistreerde criminaliteitscijfer is voor niet-westers allochtone mannen ongeveer drie keer zo hoog. Van de niet-westers allochtone mannen hebben Antillianen het hoogste criminaliteitscijfer (241 delicten per 1 000). Zij worden op de voet gevolgd door Marokkaanse mannen (239 delicten per 1 000). Onder Turkse mannen wordt van de grote vier ‘klassieke’ niet-westerse herkomstgroepen relatief het laagste aantal delicten geregistreerd.
Toch is ook hun criminaliteitscijfer (123 delicten per 1 000) nog meer dan twee keer zo hoog als dat van autochtone en westers allochtone mannen.
quote:Van alle 12- tot 18-jarige verdachten in 1996 recidiveerde 70 procent in de periode 1996–2005.
Het percentage recidivisten is het hoogst onder Marokkaanse jongeren. Ongeveer negen op de tien jeugdige Marokkaanse verdachten recidiveerden in de periode 1996–2005.
quote:Behalve het gegeven of mensen recidiveren en na hoeveel tijd dat gebeurt, is ook relevant hoeveel nieuwe processen-verbaal de politie gemiddeld tegen deze geregistreerde daders opmaakte in de periode 1996–2005. Gemiddeld registreerde de politie in de deze periode 4,6 nieuwe processen-verbaal per minderjarige van 12 tot 18 jaar die in 1996 als dader te boek kwam te staan. Het gemiddelde aantal nieuw geregistreerde processen-verbaal is het hoogst onder Marokkanen (8,9) en het laagst onder autochtonen (3,6). Geregistreerden met een Surinaamse, Antilliaanse en Turkse herkomst namen een middenpositie in met gemiddeld tussen de 5 en 6 nieuwe geregistreerde processen-verbaal in de periode 1996–2005.
Bronquote:De gegevens over criminele gedragingen maken duidelijk dat vooral niet-westerse allochtonen daarbij zijn oververtegenwoordigd. Dit lijkt te wijzen op gebrekkige culturele integratie, doordat zij in onevenredige mate regels en normen overtreden.
Onder jongeren (12 tot 18 jaar) die als first offender zijn doorverwezen naar Halt zijn vooral Marokkanen en Antillianen oververtegenwoordigd. Er zijn ruim drie maal zoveel jongens als meisjes bij Halt bekend, maar onder Antilliaanse en Surinaamse jeugdigen is het aandeel meisjes groter. Ook hebben voortijdig schoolverlaters bij alle herkomstgroepen, ook autochtonen, een grotere kans om vanwege een overtreding te worden verwezen naar Halt.
De oververtegenwoordiging van Marokkaanse en Antilliaanse jongens zien we terug bij first offenders in de door de politie geregistreerde jeugdige verdachten.
Marokkanen hebben in hun tienerjaren het grootste aandeel voor het eerst ‘als verdachte geregistreerden’, gevolgd door Antillianen. Recidive onder jeugdige verdachten uit 1996 is na tien jaar het hoogst onder Marokkanen en het laagst onder autochtonen.
toeter de toeter.]Je zou een collega moeten worden van Ab Osterhaus, kan je volgende winter nog wat angst de wereld inpompen i.v.m. de mexicaanse griep. Jullie zouden een mooi duo zijn.quote:Op woensdag 31 maart 2010 18:01 schreef voice-over het volgende:
Kortom, mijn bewering dat Marokkanen schrikbarend hoog vertegenwoordigd zijn in gevangenissen, staat nog steeds overeind. Het wordt tijd dat er zeer strenge maatregelen van apocalyptische aard worden genomen tegen deze bevolkingsgroep. De veiligheid van Nederland staat op het spel. Gelukkig hebben ze allemaal een dubbel paspoort, dus ze kunnen bij misdragingen zo op het vliegtuig naar Rabat worden gezet.
Ik moet het wel wat zwaar aanzetten want in dit land beginnen ze eerst kopjes T te drinken en dat schiet niet op.quote:Op woensdag 31 maart 2010 18:16 schreef dramatiek het volgende:
[..]
toeter de toeter.]Je zou een collega moeten worden van Ab Osterhaus, kan je volgende winter nog wat angst de wereld inpompen i.v.m. de mexicaanse griep. Jullie zouden een mooi duo zijn.
- zeer strenge maatregelen van apocalyptische aard
- De veiligheid van Nederland staat op het spelVolgens mij onderschat je de overige 99.8% van de samenleving. Dat zijn natuurlijk allemaal weerloze calimero's die zich onder de voet laten lopen door jongeren tussen de 12 en 18 jaar..
![]()
Nee dus. Ze zijn namelijk voor de Nederlandse grondwet eerst Nederlander. De Marokkaanse nationaliteit doet voor de Nederlandse wet niets terzake, totdat je de dubbele nationaliteit volledig erkend. Zolang die erkenning er niet is, is zo'n iemand EERST Nederlander, en zolang die persoon in Nederland woont, maakt het niets uit of deze een andere nationaliteit heeft.quote:Op woensdag 31 maart 2010 18:01 schreef voice-over het volgende:
Gelukkig hebben ze allemaal een dubbel paspoort, dus ze kunnen bij misdragingen zo op het vliegtuig naar Rabat worden gezet.
Maar ik zie nog steeds geen harde onderbouwing dat dit om 30% van de gevangenisbevolking gaat. Waar heb je dat nummer precies gevonden?quote:Op woensdag 31 maart 2010 18:01 schreef voice-over het volgende:
Kortom, mijn bewering dat Marokkanen schrikbarend hoog vertegenwoordigd zijn in gevangenissen, staat nog steeds overeind.
quote:Op woensdag 31 maart 2010 16:30 schreef maartena het volgende:
[..]
Maar waar ik nog steeds geen antwoord op heb...... is de vraag of een Koran verbod - wat de PVV dus wil - en daarmee effectief een einde aan het in het openbaar preken uit die Koran, de haatimams echt voorkomt. In de moskee kan de AIVD makkelijk infiltreren en ze eruit pikken. Als ze straks wegens een Koranverbod op huisbezoek gaan en verder preken in een "schuilmoskee" status, dan is het einde zoek.
Zie je dat echt als een vooruitgang in Nederland?
Ik zie het meer als wegdrukken zodat wij het niet "zien", maar het probleem wordt zo alleen maar erger.
En dat vraagstuk wordt keer op keer genegeerd door PVV aanhangers, of compleet weg-gequote....
quote:Op woensdag 31 maart 2010 10:22 schreef poon het volgende:
[..]
En nog even Maartena's stelling over het al dan niet verbieden van de koran. Ik heb zelf al eens in een post te kennen gegeven dat een verbod me niet als muziek in de oren klinkt. Het lijkt mij niet handig, niet nodig en niet haalbaar. Maar dat geldt wat mij betreft voor ieder boek en dus zou ik er ook geen bezwaar tegen hebben als mein kampf weer legaal zou zijn in Nederland. Zo lang dat niet het geval is, vind ik Wilders niet fouter bezig dan mensen die het verbod op mein kampf in stand willen houden (en daar hoor ik niemand over). Zo lang de overheid niet van plan is dat te veranderen lijkt het mij lastig om hem daarop te veroordelen. En laat dat nu net relevant zijn.
quote:
Waarom niet?quote:Op dinsdag 30 maart 2010 23:08 schreef poon het volgende:
Je kan namelijk niet in naam van het atheïsme herrie schoppen.
Wat me VOORAL duidelijk wordt uit dit verslag.... is dat het vooral om JONGE Marokkanen, EN Antillianen gaat, en dat heb ik ook al diverse malen aangegeven.quote:Op woensdag 31 maart 2010 17:24 schreef damian5700 het volgende:
In Nederland is er geen wettelijke basis criminaliteit te duiden naar etniciteit.
In Rotterdam, echter, wordt dit wel gedaan.
Bron
Dit is geen onderbouwing van de eerder genoemde 30%. Kan ook niet, dus.
De bovenstaande gegevens zijn gebaseerd op het jaarverslag Integratie 2008 en geven een zekere indicatie.
Met permissie een aantal citaten uit dit verslag:
Bron
Dan zijn we het eens.quote:Op woensdag 31 maart 2010 19:05 schreef poon het volgende:
En nog even Maartena's stelling over het al dan niet verbieden van de koran. Ik heb zelf al eens in een post te kennen gegeven dat een verbod me niet als muziek in de oren klinkt. Het lijkt mij niet handig, niet nodig en niet haalbaar. Maar dat geldt wat mij betreft voor ieder boek en dus zou ik er ook geen bezwaar tegen hebben als mein kampf weer legaal zou zijn in Nederland. Zo lang dat niet het geval is, vind ik Wilders niet fouter bezig dan mensen die het verbod op mein kampf in stand willen houden (en daar hoor ik niemand over). Zo lang de overheid niet van plan is dat te veranderen lijkt het mij lastig om hem daarop te veroordelen. En laat dat nu net relevant zijn.
Sommige Rotterdammers zullen ook beweren dat Feijenoord een geloof is.quote:Op woensdag 31 maart 2010 19:10 schreef Kikopuz het volgende:
Precies, je kan in de naam van alles iets doen.
Dat vraag ik me dus ook al af sinds meneer VS-en-Israël-knuffelaar met zijn rare voorstellen kwam. Wilt een medeknuffelaar antwoord geven?quote:Op woensdag 31 maart 2010 19:11 schreef maartena het volgende:
De PVV wil de Koran gaan verbieden, maar hoe precies worden daarmee Antilliaanse jongeren minder crimineel, en heeft dat echt effect op de jonge Marokkaanse bevolking?
Het is erg gemakkelijk om een indeling te maken PVV en anti-PVV, maar dat ik die bijdrage postte heeft alleen te maken met de eerder genoemde 30%.quote:Op woensdag 31 maart 2010 19:11 schreef maartena het volgende:
Wat me VOORAL duidelijk wordt uit dit verslag.... is dat het vooral om JONGE Marokkanen, EN Antillianen gaat, en dat heb ik ook al diverse malen aangegeven.
Dit lees ik op de website van de PVV over Antilliaanse criminelen:quote:Op woensdag 31 maart 2010 19:11 schreef maartena het volgende:
De PVV wil de Koran gaan verbieden, maar hoe precies worden daarmee Antilliaanse jongeren minder crimineel, en heeft dat echt effect op de jonge Marokkaanse bevolking?
Dit had je ook zelf op kunnen zoeken, mijn inziens.quote:Overigens moet Nederland niet alleen af van de Antillen, maar ook van alle Antilliaanse criminelen. Antillianen plegen relatief ongeveer zes keer zoveel delicten als autochtone Nederlanders. Of het nu gaat om gewelds-, zeden- of drugsmisdrijven, uit onderzoek van het Wetenschappelijk Onderzoeks- en Documentatiecentrum (WODC) blijkt dat Antillianen hiervan relatief veel vaker dan autochtonen verdacht worden. Ik vind dat het door dit kabinet ingetrokken wetsvoorstel dat het terugsturen van criminele Antillianen mogelijk maakte alsnog moet worden doorgevoerd.
Antillianen zijn Nederlanders. Als we de Antillen afstoten, worden ze niet opeens magisch bezitter van een Antilliaanse nationaliteit.quote:Op woensdag 31 maart 2010 19:30 schreef damian5700 het volgende:
Dit lees ik op de website van de PVV over Antilliaanse criminelen:
Dit had je ook zelf op kunnen zoeken, mijn inziens.
Ja, maar dit heeft niks met de Koran te maken..quote:Op woensdag 31 maart 2010 19:30 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Dit lees ik op de website van de PVV over Antilliaanse criminelen:
[..]
Dit had je ook zelf op kunnen zoeken, mijn inziens.
Maar is "afpakken en uitzetten" daarbij een terechte oplossing, als je in het achterhoofd ook weet dat de meeste Marokkanen na hun jeugd prima terecht komen?quote:Op woensdag 31 maart 2010 19:26 schreef damian5700 het volgende:
Dat het vooral jongeren zijn in deze statistieken maakt de delicten en problematiek niet minder om. Te meer omdat veel van deze delicten geweldsdelicten zijn en een bepaalde weerslag heeft op slachtoffers en naasten. Dit lijkt me niet iets om relativeringen bij aan te brengen.
Aruba heeft binnen de Nederlandse Antillen een status aparte en Curaçao wordtt na het referendum van vorig jaar een autonoom land, net als Sint-Maarten.quote:Op woensdag 31 maart 2010 20:15 schreef maartena het volgende:
[..]
Antillianen zijn Nederlanders. Als we de Antillen afstoten, worden ze niet opeens magisch bezitter van een Antilliaanse nationaliteit.
Je bent het hopelijk toch wel met me eens dat het afnemen van het Nederlanderschap in zo'n geval niet mogelijk is. Bovendien kom ik dan toch weer terug op een eerdere stelling:
Net zoals het oplossen van de problemen in verzorgings- en verpleeghuizen, dat bij monde van Agema een speerpunt kan worden genoemd, ook weinig met de koran te maken heeft.quote:Op woensdag 31 maart 2010 20:16 schreef Kikopuz het volgende:
[..]
Ja, maar dit heeft niks met de Koran te maken..
Ik heb geen behoefte om aan het citaat, dat jij zelf ook had kunnen opzoeken, een oordeel te verbinden.quote:Op woensdag 31 maart 2010 20:17 schreef maartena het volgende:
[..]
Maar is "afpakken en uitzetten" daarbij een terechte oplossing, als je in het achterhoofd ook weet dat de meeste Marokkanen na hun jeugd prima terecht komen?
quote:Op woensdag 31 maart 2010 20:15 schreef maartena het volgende:
De PVV oplossingen zijn geen oplossingen, maar zoals Frank Boeijen Het Goede Doel het zo mooi omschreef een pakketje schroot met een dun laagje chroom.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |