abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_79710757
Dus vroeger op school was Geert Wilders het pispaaltje, met zijn Indische uiterlijk; over zijn rug werd de groepscohesie versterkt, en nu hij gezien heeft hoe dat in zijn werk gaat, komt hij zijn gram halen, door de moslims in te zetten. Met zijn mooie blonde pruik. En de PVV-kiezers slikken dat als zoete koek. En straks zitten er ze zelf ook mee in hun maag, maar dan is het al te laat.
pi_79710858
quote:
Op maandag 29 maart 2010 16:21 schreef OeJ het volgende:
Dus vroeger op school was Geert Wilders het pispaaltje, met zijn Indische uiterlijk; over zijn rug werd de groepscohesie versterkt, en nu hij gezien heeft hoe dat in zijn werk gaat, komt hij zijn gram halen, door de moslims in te zetten. Met zijn mooie blonde pruik. En de PVV-kiezers slikken dat als zoete koek. En straks zitten er ze zelf ook mee in hun maag, maar dan is het al te laat.
Snap Geert eigenlijk niet. Hij is zelf dus gediscrimineerd, en nu doet hij hetzelfde. Misschien probeert hij de schade uit zijn jeugd in te halen, of iets in die geest. Mensen die zulke kwellingen hebben moeten doorstaan, zouden toch beter moeten weten.

Maar misschien is dit Geert's wraak op de Nederlanders. Hij doet ons land immers weinig goed met zn idiote uitspraken.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_79711342
quote:
Op maandag 29 maart 2010 16:24 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Snap Geert eigenlijk niet. Hij is zelf dus gediscrimineerd, en nu doet hij hetzelfde. Misschien probeert hij de schade uit zijn jeugd in te halen, of iets in die geest. Mensen die zulke kwellingen hebben moeten doorstaan, zouden toch beter moeten weten.

Maar misschien is dit Geert's wraak op de Nederlanders. Hij doet ons land immers weinig goed met zn idiote uitspraken.
Ik zie er in ieder geval weinig nobels in.
  maandag 29 maart 2010 @ 18:15:28 #154
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_79715168
quote:
Op zondag 28 maart 2010 20:12 schreef Zienswijze het volgende:
Tweede Wereldoorlog vergelijkingen vind ik ook te ver gaan. Wilders is niet van plan om gaskamers te bouwen, noch is hij van plan om alle niet-blanken op de trein te zetten.
Vergelijkingen met de Tweede Wereldoorlog zijn ook niet terecht. Maar voorafgaand aan die periode, is er een periode van economische onrust geweest in vooral Duitsland en de VS na de beurskrach van 1929. Het gevolg hiervan is ook een enorme politieke onrust geweest. In de VS resulteerde dit in maar liefst 4 (!) ambtstermijnen van 1 president, Franklin D. Roosevelt, die onder andere Social Security invoerde. In Duitsland resulteerde dit in de verkiezing van de NSDAP met kopstuk Adolf Hitler.

De vergelijking met de periode van pak-em-beet 1938 tot 1945 is totaal onterecht. Maar voor die tijd, en dan met name in de periode 1933 tot 1935 werden door de heersende NSDAP een flink pakket maatregelen ingevoerd met als eindbestemming de Neurenberg rassenwetten. En alhoewel de oorzaak en redenvoering van de NSDAP natuurlijk geheel anders is dan de PVV, zijn er wel een aantal opvallende gelijkenissen. Vergelijkingen zijn natuurlijk altijd te trekken, want er zijn na WO2 genoeg andere partijen geweest die bijvoorbeeld voorstander waren van de aanleg van snelwegen, en voorstander van het autobezit van iedere burger. Maar deze vergelijkingen zijn anders..... het is sinds die periode namelijk niet meer voorgekomen dat een partij echt op zo'n duidelijke wijze in de media specifieke maatregelen afkondigt die te maken hebben met 1 bepaalde groep.

Tussen 1933 en 1935 werden onder andere verboden ingesteld op het openen van nieuwe Synagoges, de Tora werd verboden bezit, Joden mochten geen eigen verenigingen meer stichten, en uiteindelijk werd in 1935 ook een nieuwe rijkswet met betrekking tot het staatsburgerschap aangenomen die het makkelijker maakte het Duitse staatsburgerschap van Joden af te nemen na (lichte) criminaliteit. Na 1935 gingen de maatregelen steeds verder natuurlijk, en uiteindelijk weten we waar dat toe heeft geleid.

Echter het is wel opvallend dat een groot deel van de maatregelen die Wilders graag wil invoeren met betrekking tot Moslims, in de geschiedenis van de 20e eeuw slechts 1 gelijkenis kent..... en dat zijn veel van de maatregelen die ingevoerd zijn in de eerste twee, drie jaar van de NSDAP regering.

Ik verwacht niet dat dergelijke maatregelen in Nederland ook echt ingevoerd gaan worden omdat er behoorlijk wat veiligheids-schakels zitten in de Nederlandse democratie. Maar de vergelijking is op zijn minst opmerkelijk, en kan niet worden ontkent.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  maandag 29 maart 2010 @ 18:24:31 #155
268409 voice-over
Geeft commentaar op alles
pi_79715446
Elke vergelijking met WO II gaat mank:

- Hitler roeide de joden uit; Wilders is een fan van het door God uitverkoren volk
- Joden moesten een gele ster dragen ter identificatie; Wilders wil het dragen van de hoofddoek - het symbool van vrouwenonderdrukking - verbieden
- Joden reisden per door de overheid beschikbaar gestelde treinen; Marokkanen rijden in dure bolides die zijzelf hebben 'aangeschaft'
- Joden waren brave mensen die niks verkeerds deden; Marokkanen zorgen al dertig jaar voor een gigantische overlast
- Joden werden door het Duitse bezettingsleger opgepakt en vermoord; Marokkanen bezetten de grote steden in Nederland en vallen autochtonen aan

[ Bericht 0% gewijzigd door voice-over op 29-03-2010 18:54:39 ]
  maandag 29 maart 2010 @ 18:27:48 #156
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_79715534
quote:
Op maandag 29 maart 2010 18:24 schreef voice-over het volgende:
Elke vergelijking met WO II gaat mank:

Wat snap je niet aan de opmerking van diverse mensen, dat dat inderdaad zo is, maar dat er voor WO2 OOK al een Hitler en een nazi-partij was? Of aan de opmerking dat je eens moet kijken naar de periode VOOR Hitler aan de macht kwam?
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_79715613
Klopkoek goes down under Kloon--> voice-over?
http://www.mrwonkish.nl Eurocrisis, Documentaires, Economie
  maandag 29 maart 2010 @ 18:34:28 #158
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_79715743
quote:
Op maandag 29 maart 2010 18:24 schreef voice-over het volgende:
Elke vergelijking met WO II gaat mank
Dat zeg ik toch ook? WOII begon ook pas in 1939..... (Of hooguit 1938 als je de Chamberlaine-impasse en Sudetenland meerekend.....)
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_79716202
Laten we dan zo stellen dat Wilders nu eindelijk iets "voorstelt", na zijn getraumatiseerde jeugd, en dat hij er best veel voor over heeft om dat vast te houden, als je ziet hoe ver hij gaat in het Islambashen. Hitler heeft een vergelijkbaar verhaal als het zijn jeugd betreft.
  maandag 29 maart 2010 @ 19:04:30 #160
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_79716902
quote:
Op maandag 29 maart 2010 06:24 schreef voice-over het volgende:
Geert Wilders heeft veel betere ideeën: criminele Marokkanen met dubbel paspoort het land uitzetten.
Leuk bedacht.... maar Wilders is tevens tegen de dubbele nationaliteit. Als je enige rechtskennis hebt, dan zul je zelf ook tot de ontdekking komen dat om het Nederlanderschap af te nemen, dat je eerst zal moeten erkennen dat de tweede nationaliteit bestaat.

Aangezien het afnemen van het Nederlanderschap een behoorlijk ingewikkelde zaak is, die momenteel nog grotendeels beschermd wordt door de grondwet in combinatie met de Rijkswet op het Nederlanderschap, zul je ook moeten voorzien in een wettelijke erkenning van twee staatsburgerschap.

Anders krijg je wettelijk gezien de Belgische situatie van voor 2007, waar wettelijk was vastgelegd dat de dubbele nationaliteit niet bestond, maar in de werkelijkheid er veel mensen waren die wel een tweede nationaliteit hadden. Echter, de Belgische kon NOOIT worden afgenomen, omdat volgens de Belgische wet de tweede nationaliteit niet bestond.

Terzijde, zul je ook moeten vaststellen welke criminaliteit valt onder het rechtmatig kunnen afnemen van een staatsburgerschap. Onder de huidige wetgeving, en die van de meeste westerse landen trouwens, valt hieronder het plegen van hoogverraad tegen de landsregering, het plegen van oorlogsmisdaden, het plegen van een terroristische aanslag, het frauderen met toegangsdocumenten (Ayaan), en het overtreden van het folteringsverdrag. Frankrijk heeft aan dit lijstje ook het plegen van moord toegevoegd.

Er zijn mensen in dit topic die denken dat het enorm makkelijk is om de wet aan te passen met betrekking tot het Nederlanderschap, en dat er vervolgens een "grote schoonmaak" gaat plaatsvinden. Dit zijn mensen die niet begrijpen hoe nationaliteitswetten, internationale verdragen, en de grondwet echt in elkaar zitten, en geloven dat de "afpakken en uitzetten" tactiek echt ingevoerd zal gaan worden zodra de PVV de meeste zetels heeft.

Maar ja, de PVV moest het in de verkiezingen van 2006 ook voornamelijk hebben van laag- en middenopgeleiden, en zelfs mensen met een hogere opleiding begrijpen vaak weinig van de complexiteit van nationaliteitswetgevingen. Het heeft mij ook maanden aan leeswerk gekost voor ik het begreep..... ik had dan ook wel een persoonlijke reden om hier onderzoek naar te doen, ik heb namelijk twee nationaliteiten.

Het blijft jammer dat veel mensen hier weinig kaas gegeten lijken te hebben over hoe regeren nu eigenlijk werkt, wat de effecten zijn van bepaalde wetten, en wijzigingen eraan, en dat men volledig meegaat in een soort van "Marokkanen dit, Marokkanen dat" geleuter zonder ook echt te kijken naar de feiten.....
-
pi_79717114
quote:
Op maandag 29 maart 2010 06:14 schreef voice-over het volgende:

[..]

Dus jij raadt homo's aan te gaan leven in moslimlanden?
Waar zeg ik dat? Quote me maar!
quote:
Jij haalt er ook van alles bij om de Islam superieur te stellen aan het christendom.
Zie boven. Ik stel de Islam helemaal niet boven het christendom. Beide zijn volstrekt irrelevant in mijn dagelijks leven totdat ik er last van heb.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_79722854
quote:
Op maandag 29 maart 2010 18:27 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Wat snap je niet aan de opmerking van diverse mensen, dat dat inderdaad zo is, maar dat er voor WO2 OOK al een Hitler en een nazi-partij was? Of aan de opmerking dat je eens moet kijken naar de periode VOOR Hitler aan de macht kwam?
Nu is het mijn beurt om jou terecht te wijzen. L_V, geef het nou maar op. Zulke mensen zijn gewoon niet voor rede vatbaar en zijn niet in staat zo'n verband te leggen.

Overigens ben ik erachter wat Wilders ware doelstelling is. Hij wil ons land naar de klote helpen. In zijn jeugd is hij gepest door autochtonen en hij wil nu wraak op hen nemen door ons land economisch ten gronde te richten en Nederland internationaal belachelijk te maken.

Yup, ik heb em door, die malle Geert.
pi_79722888
quote:
Dat blijkt dus inmiddels een onzinverhaal te zijn.
  maandag 29 maart 2010 @ 22:30:04 #164
94609 TheVotary
Let's go Apeshit!
pi_79727064
quote:
Op maandag 29 maart 2010 21:07 schreef Dutchguy het volgende:

[..]

Dat blijkt dus inmiddels een onzinverhaal te zijn.
Alles is geoorloofd bij de moderne zelfverklaarde 'verzetsstrijders' hier op fok. Deze topicreeks is verzand in een aantal die-hards van beide zijde met hooguit 1 user (zienswijze) die het nog probeert met goede bedoelingen en daadwerkelijke argumentatie.
pi_79727247
quote:
Op maandag 29 maart 2010 22:30 schreef TheVotary het volgende:

[..]

Alles is geoorloofd bij de moderne zelfverklaarde 'verzetsstrijders' hier op fok. Deze topicreeks is verzand in een aantal die-hards van beide zijde met hooguit 1 user (zienswijze) die het nog probeert met goede bedoelingen en daadwerkelijke argumentatie.
De enigen hier die structureel iets bij te dragen hebben zijn maartena, koosvogels en LV.

Van de PVV zijde idd alleen klonen aanwezig die het vaak hebben over marokkanenpis, straatterroristen, Islam, Islam Islam,Islam, Islam Islam, af en toe een hoofddoekje, VEEL thee, veel " in de kont zitten" , linkse kerk, links hobby hok, multikul, knieschoten, uitzetten, uitsluiten, angst, haat, " getinte jongen"...etc etc....Ze dragen daarmee wel de juiste strekking van het PVV programma naar voren.
http://www.mrwonkish.nl Eurocrisis, Documentaires, Economie
pi_79727331
quote:
Op maandag 29 maart 2010 22:30 schreef TheVotary het volgende:

[..]

Zienswijze en goede bedoelingen? ZW is een van de meest notoire islamhaters op FOK!
  maandag 29 maart 2010 @ 22:38:50 #167
94609 TheVotary
Let's go Apeshit!
pi_79727532
Voor mij als niet-pvv stemmer, maar wel iemand die de partij serieus neemt (zit zelf ook aan de rechterkant van het spectrum) en gewoonweg benieuwd is. Is deze hele reeks in ieder geval totaal niet meer interresant door de dezelfde manier van argumenteren ten tijde van Fortuyn door continue te blijven slepen met een oorlogsgeschiedenis die mijn inziens totaal niet terzake doet en een hele discussie doodslaat. En die 2 boven mij die echt elke minuut hier aanwezig lijken te zijn, zijn daar een schoolvoorbeeld van. Maargoed voor de rest niks aan de hand, ik lees wel ergens anders mee.
pi_79727863
quote:
Op maandag 29 maart 2010 22:38 schreef TheVotary het volgende:
Voor mij als niet-pvv stemmer, maar wel iemand die de partij serieus neemt (zit zelf ook aan de rechterkant van het spectrum) en gewoonweg benieuwd is. Is deze hele reeks in ieder geval totaal niet meer interresant door de dezelfde manier van argumenteren ten tijde van Fortuyn door continue te blijven slepen met een oorlogsgeschiedenis die mijn inziens totaal niet terzake doet en een hele discussie doodslaat. En die 2 boven mij die echt elke minuut hier aanwezig lijken te zijn, zijn daar een schoolvoorbeeld van. Maargoed voor de rest niks aan de hand, ik lees wel ergens anders mee.
Even voor alle duidelijkheid: ongefundeerde kritiek uiten op de islam en zijn aanhangers is prima, maar een terechte vergelijking maken tussen Wilders en de Hitler van de jaren twintig is fout?
  maandag 29 maart 2010 @ 22:46:22 #169
66444 Lord_Vetinari
pi_79727950
quote:
door continue te blijven slepen met een oorlogsgeschiedenis die mijn inziens totaal niet terzake doet
Helemaal gelijk. En daarmee geef je aan al net zo subjectief te lezen als een voice-over. Want het gaat helemaal niet over de oorlog. Als we heel technisch en mierenneukerig zouden gaan benoemen, hebben we het over een vergelijking met de Republiek van Weimar (tot 1933) en het voor-oorlogse Derde Rijk (1933 - 1939). De oorlog heeft er niks mee te maken en wordt ook niet gebruikt.
pi_79728098
quote:
Op maandag 29 maart 2010 22:46 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Helemaal gelijk. En daarmee geef je aan al net zo subjectief te lezen als een voice-over. Want het gaat helemaal niet over de oorlog. Als we heel technisch en mierenneukerig zouden gaan benoemen, hebben we het over een vergelijking met de Republiek van Weimar (tot 1933) en het voor-oorlogse Derde Rijk (1933 - 1939). De oorlog heeft er niks mee te maken en wordt ook niet gebruikt.
En zelfs Hilter's vooroorlogse Derde Rijk hebben we nooit in verband gebracht met Wilders. Moet je nagaan.
  maandag 29 maart 2010 @ 22:51:39 #171
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_79728253
quote:
quote:
Op maandag 29 maart 2010 16:24 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Geert Wilders blijkt geen neger

maandag 29 maart 2010 @ 22:51:55 #172
66444 Lord_Vetinari
pi_79728260
quote:
Op maandag 29 maart 2010 22:49 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

En zelfs Hilter's vooroorlogse Derde Rijk hebben we nooit in verband gebracht met Wilders. Moet je nagaan.
Ik wel.. De Neurenberger wetten van '35 lijken heel sterk op wat Wilders met onze Grondwet wil uithalen.
  maandag 29 maart 2010 @ 22:56:11 #173
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_79728507
quote:
door continue te blijven slepen met een oorlogsgeschiedenis die mijn inziens totaal niet terzake doet en een hele discussie doodslaat.
Niemand maakt vergelijkingen met WO2. Die begon pas in 1939.

Wel worden vergelijkingen getrokken met de politieke campagne van de NSDAP in de jaren 20, en de eerste jaren dat de NSDAP aan de macht was in Duitsland, zeg de periode 1933-1935, en de maatregelen die toen tegen Joden werden genomen.

De reden dat dergelijke vergelijkingen gemaakt worden, is dat het type maatregelen sinds die tijd door niemand meer in Europa is voorgesteld. (Alhoewel eerlijkheid gebied te zeggen ik niet weet wat de voorstellen van Le Pen in de jaren 90 inhielden).

Er zijn dan mensen die komen met andere vergelijkingen met veel minder substantie..... want ja, de PvdA was ten tijde van Drees ook voor het aanleggen van een rijkssnelwegen netwerk, en Hitler was dat ook! Maar die vergelijking is te vinden bij zo'n beetje de meeste na-oorlogse partijen in zo'n beetje heel Europa....

De vergelijking waar een bepaalde groep minder burgerrechten zou krijgen of zou moeten krijgen..... die vergelijking is alleen te maken met de laatste keer dat zoiets ook daadwerkelijk is ingevoerd, en dat is geweest ten tijde van de periode 1933-1935.

NIEMAND hier maakt vergelijkingen met de oorlog of de holocaust. NIEMAND.
-
pi_79728530
quote:
Op maandag 29 maart 2010 22:51 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

[..]

Geert Wilders blijkt geen neger

Oke, en nu? Ik ben niet degene met een afkeer voor buitenlanders.
  maandag 29 maart 2010 @ 22:59:12 #175
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_79728702
quote:
Op maandag 29 maart 2010 22:56 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Oke, en nu? Ik ben niet degene met een afkeer voor buitenlanders.
Voortaan niet zo snel conclusies trekken of een heel theorie op basis van één artikel creëren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')