Snap Geert eigenlijk niet. Hij is zelf dus gediscrimineerd, en nu doet hij hetzelfde. Misschien probeert hij de schade uit zijn jeugd in te halen, of iets in die geest. Mensen die zulke kwellingen hebben moeten doorstaan, zouden toch beter moeten weten.quote:Op maandag 29 maart 2010 16:21 schreef OeJ het volgende:
Dus vroeger op school was Geert Wilders het pispaaltje, met zijn Indische uiterlijk; over zijn rug werd de groepscohesie versterkt, en nu hij gezien heeft hoe dat in zijn werk gaat, komt hij zijn gram halen, door de moslims in te zetten. Met zijn mooie blonde pruik. En de PVV-kiezers slikken dat als zoete koek. En straks zitten er ze zelf ook mee in hun maag, maar dan is het al te laat.
Ik zie er in ieder geval weinig nobels in.quote:Op maandag 29 maart 2010 16:24 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Snap Geert eigenlijk niet. Hij is zelf dus gediscrimineerd, en nu doet hij hetzelfde. Misschien probeert hij de schade uit zijn jeugd in te halen, of iets in die geest. Mensen die zulke kwellingen hebben moeten doorstaan, zouden toch beter moeten weten.
Maar misschien is dit Geert's wraak op de Nederlanders. Hij doet ons land immers weinig goed met zn idiote uitspraken.
Vergelijkingen met de Tweede Wereldoorlog zijn ook niet terecht. Maar voorafgaand aan die periode, is er een periode van economische onrust geweest in vooral Duitsland en de VS na de beurskrach van 1929. Het gevolg hiervan is ook een enorme politieke onrust geweest. In de VS resulteerde dit in maar liefst 4 (!) ambtstermijnen van 1 president, Franklin D. Roosevelt, die onder andere Social Security invoerde. In Duitsland resulteerde dit in de verkiezing van de NSDAP met kopstuk Adolf Hitler.quote:Op zondag 28 maart 2010 20:12 schreef Zienswijze het volgende:
Tweede Wereldoorlog vergelijkingen vind ik ook te ver gaan. Wilders is niet van plan om gaskamers te bouwen, noch is hij van plan om alle niet-blanken op de trein te zetten.
Wat snap je niet aan de opmerking van diverse mensen, dat dat inderdaad zo is, maar dat er voor WO2 OOK al een Hitler en een nazi-partij was? Of aan de opmerking dat je eens moet kijken naar de periode VOOR Hitler aan de macht kwam?quote:Op maandag 29 maart 2010 18:24 schreef voice-over het volgende:
Elke vergelijking met WO II gaat mank:
Dat zeg ik toch ook? WOII begon ook pas in 1939.....quote:Op maandag 29 maart 2010 18:24 schreef voice-over het volgende:
Elke vergelijking met WO II gaat mank
Leuk bedacht.... maar Wilders is tevens tegen de dubbele nationaliteit. Als je enige rechtskennis hebt, dan zul je zelf ook tot de ontdekking komen dat om het Nederlanderschap af te nemen, dat je eerst zal moeten erkennen dat de tweede nationaliteit bestaat.quote:Op maandag 29 maart 2010 06:24 schreef voice-over het volgende:
Geert Wilders heeft veel betere ideeën: criminele Marokkanen met dubbel paspoort het land uitzetten.
Waar zeg ik dat? Quote me maar!quote:Op maandag 29 maart 2010 06:14 schreef voice-over het volgende:
[..]
Dus jij raadt homo's aan te gaan leven in moslimlanden?![]()
Zie boven. Ik stel de Islam helemaal niet boven het christendom. Beide zijn volstrekt irrelevant in mijn dagelijks leven totdat ik er last van heb.quote:Jij haalt er ook van alles bij om de Islam superieur te stellen aan het christendom.
Nu is het mijn beurt om jou terecht te wijzen. L_V, geef het nou maar op. Zulke mensen zijn gewoon niet voor rede vatbaar en zijn niet in staat zo'n verband te leggen.quote:Op maandag 29 maart 2010 18:27 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Wat snap je niet aan de opmerking van diverse mensen, dat dat inderdaad zo is, maar dat er voor WO2 OOK al een Hitler en een nazi-partij was? Of aan de opmerking dat je eens moet kijken naar de periode VOOR Hitler aan de macht kwam?
Dat blijkt dus inmiddels een onzinverhaal te zijn.quote:Op maandag 29 maart 2010 16:21 schreef OeJ het volgende:
Dus vroeger op school was Geert Wilders het pispaaltje, met zijn Indische uiterlijk; over zijn rug werd de groepscohesie versterkt, en nu hij gezien heeft hoe dat in zijn werk gaat, komt hij zijn gram halen, door de moslims in te zetten. Met zijn mooie blonde pruik. En de PVV-kiezers slikken dat als zoete koek. En straks zitten er ze zelf ook mee in hun maag, maar dan is het al te laat.
Alles is geoorloofd bij de moderne zelfverklaarde 'verzetsstrijders'quote:Op maandag 29 maart 2010 21:07 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Dat blijkt dus inmiddels een onzinverhaal te zijn.
De enigen hier die structureel iets bij te dragen hebben zijn maartena, koosvogels en LV.quote:Op maandag 29 maart 2010 22:30 schreef TheVotary het volgende:
[..]
Alles is geoorloofd bij de moderne zelfverklaarde 'verzetsstrijders'hier op fok. Deze topicreeks is verzand in een aantal die-hards van beide zijde met hooguit 1 user (zienswijze) die het nog probeert met goede bedoelingen en daadwerkelijke argumentatie.
Zienswijze en goede bedoelingen?quote:Op maandag 29 maart 2010 22:30 schreef TheVotary het volgende:
[..]
Alles is geoorloofd bij de moderne zelfverklaarde 'verzetsstrijders'hier op fok. Deze topicreeks is verzand in een aantal die-hards van beide zijde met hooguit 1 user (zienswijze) die het nog probeert met goede bedoelingen en daadwerkelijke argumentatie.
Even voor alle duidelijkheid: ongefundeerde kritiek uiten op de islam en zijn aanhangers is prima, maar een terechte vergelijking maken tussen Wilders en de Hitler van de jaren twintig is fout?quote:Op maandag 29 maart 2010 22:38 schreef TheVotary het volgende:
Voor mij als niet-pvv stemmer, maar wel iemand die de partij serieus neemt (zit zelf ook aan de rechterkant van het spectrum) en gewoonweg benieuwd is. Is deze hele reeks in ieder geval totaal niet meer interresant door de dezelfde manier van argumenteren ten tijde van Fortuyn door continue te blijven slepen met een oorlogsgeschiedenis die mijn inziens totaal niet terzake doet en een hele discussie doodslaat. En die 2 boven mij die echt elke minuut hier aanwezig lijken te zijn, zijn daar een schoolvoorbeeld van. Maargoed voor de rest niks aan de hand, ik lees wel ergens anders mee.![]()
Helemaal gelijk. En daarmee geef je aan al net zo subjectief te lezen als een voice-over. Want het gaat helemaal niet over de oorlog. Als we heel technisch en mierenneukerig zouden gaan benoemen, hebben we het over een vergelijking met de Republiek van Weimar (tot 1933) en het voor-oorlogse Derde Rijk (1933 - 1939). De oorlog heeft er niks mee te maken en wordt ook niet gebruikt.quote:Op maandag 29 maart 2010 22:38 schreef TheVotary het volgende:
door continue te blijven slepen met een oorlogsgeschiedenis die mijn inziens totaal niet terzake doet
En zelfs Hilter's vooroorlogse Derde Rijk hebben we nooit in verband gebracht met Wilders. Moet je nagaan.quote:Op maandag 29 maart 2010 22:46 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Helemaal gelijk. En daarmee geef je aan al net zo subjectief te lezen als een voice-over. Want het gaat helemaal niet over de oorlog. Als we heel technisch en mierenneukerig zouden gaan benoemen, hebben we het over een vergelijking met de Republiek van Weimar (tot 1933) en het voor-oorlogse Derde Rijk (1933 - 1939). De oorlog heeft er niks mee te maken en wordt ook niet gebruikt.
quote:Op maandag 29 maart 2010 16:21 schreef OeJ het volgende:
Geert Wilders blijkt geen negerquote:Op maandag 29 maart 2010 16:24 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Snap Geert eigenlijk niet. Hij is zelf dus gediscrimineerd, en nu doet hij hetzelfde. Misschien probeert hij de schade uit zijn jeugd in te halen, of iets in die geest. Mensen die zulke kwellingen hebben moeten doorstaan, zouden toch beter moeten weten.
Maar misschien is dit Geert's wraak op de Nederlanders. Hij doet ons land immers weinig goed met zn idiote uitspraken.
Ik wel.. De Neurenberger wetten van '35 lijken heel sterk op wat Wilders met onze Grondwet wil uithalen.quote:Op maandag 29 maart 2010 22:49 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
En zelfs Hilter's vooroorlogse Derde Rijk hebben we nooit in verband gebracht met Wilders. Moet je nagaan.
Niemand maakt vergelijkingen met WO2. Die begon pas in 1939.quote:Op maandag 29 maart 2010 22:38 schreef TheVotary het volgende:
door continue te blijven slepen met een oorlogsgeschiedenis die mijn inziens totaal niet terzake doet en een hele discussie doodslaat.
Oke, en nu?quote:Op maandag 29 maart 2010 22:51 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
[..]
Geert Wilders blijkt geen neger
Voortaan niet zo snel conclusies trekken of een heel theorie op basis van één artikel creëren.quote:Op maandag 29 maart 2010 22:56 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Oke, en nu?Ik ben niet degene met een afkeer voor buitenlanders.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |