En weer gaat de PVV-aanhanger de fout in door te denken dat wij Wilders met WOII-Hitler vergelijken. Hilter begon niet van de een op de andere dag vernietgingskampen te bouwen. Sterker, genocide was in eerste instantie helemaal niet aan de orde.quote:Op zondag 28 maart 2010 20:12 schreef Zienswijze het volgende:
Tweede Wereldoorlog vergelijkingen vind ik ook te ver gaan. Wilders is niet van plan om gaskamers te bouwen, noch is hij van plan om alle niet-blanken op de trein te zetten.
Dat klopt. Wat dat betreft gaat de vergelijking mi compleet mank. Maar waar hij wel klopt is het stelselmatig alle problemen negeren ofwel terugvoeren op een (one) issue dat een bevolkingsgroep in het geheel op de korrel neemt en beticht van een geheime agenda om de Hele Wereld te overheersen. In onze achtertuin!quote:Op zondag 28 maart 2010 20:12 schreef Zienswijze het volgende:
Tweede Wereldoorlog vergelijkingen vind ik ook te ver gaan. Wilders is niet van plan om gaskamers te bouwen, noch is hij van plan om alle niet-blanken op de trein te zetten.
Dat is wel de insteek van dit forum ja, discussie.quote:Wij (anti-Wilders en pro-Wilders mensen) kunnen best een respectabele discussie voeren toch?
Je blijft ook maar doorgaan he?quote:Op zondag 28 maart 2010 20:23 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
En weer gaat de PVV-aanhanger de fout in door te denken dat wij Wilders met WOII-Hitler vergelijken. Hilter begon niet van de een op de andere dag vernietgingskampen te bouwen. Sterker, genocide was in eerste instantie helemaal niet aan de orde.
Zoals L_V al zegt: verdiep je eens in de Hitler voordat hij aan de macht kwam.
En verdiep jij je eens in 2000 jaar christelijke geschiedenis. Die staat ook vol van wandaden en pure slechtheid. Niet dat ik de daden van Mohammed daarmee goed praat, maar het is evident om te beseffen dat onze cultuur ook bloed aan de handen heeft.quote:Op zondag 28 maart 2010 20:33 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Je blijft ook maar doorgaan he?
Verdiep jij je nou maar in de 1400 jaar lange islamitische geschiedenis en de wanpraktijken van Mohammed en zijn volgelingen op het Arabische schiereiland. Kijk tevens naar de huidige gang van zaken in de wereld en je begrijpt toch wel dat het niet verstandig is om de invloed van de islam nog groter te laten worden in Europa?
Nou sorry, als we "de moslims" nog steeds gaan afrekenen op waar Mohammed zijn zwaard of iets anders stak, dan kan ik me helemaal voorstellen dat "de islamitische wereld" zich wel drie keer bedenkt om ons nog in de buurt te laten komen na de kinderkruistochten (kindsoldaten! indoctrinatie!). Daarnaast zou het inderdaad verstandig zijn om ons even te verdiepen in 1400 jaar geschiedenis om te zien dat het allemaal iets genuanceerder ligt dan een Grote Boze Boerka.quote:Op zondag 28 maart 2010 20:33 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Je blijft ook maar doorgaan he?
Verdiep jij je nou maar in de 1400 jaar lange islamitische geschiedenis en de wanpraktijken van Mohammed en zijn volgelingen op het Arabische schiereiland. Kijk tevens naar de huidige gang van zaken in de wereld en je begrijpt toch wel dat het niet verstandig is om de invloed van de islam nog groter te laten worden in Europa?
Wat heb ik te maken met gebeurtenissen van 2000 jaar geleden? Ik leef nu en nu vormen de moslims de grootste bedreiging voor onze beschaving. Ik weet niet of jij een homofiel bent maar jij mag God op je blote knieën danken dat je in een christelijk land leeft.quote:Op zondag 28 maart 2010 20:38 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
En verdiep jij je eens in 2000 jaar christelijke geschiedenis. Die staat ook vol van wandaden en pure slechtheid. Niet dat ik de daden van Mohammed daarmee goed praat, maar het is evident om te beseffen dat onze cultuur ook bloed aan de handen heeft.
Euh Mohammed geldt als de profeet van moslims. Een zeer belangrijk en intrigerend persoon dus. Het schijnt zelfs dat krijgsheer Mohammed de hele islam heeft bedacht, net zoals Jezus (die een pacifist was) het christendom heeft bedacht.quote:Op zondag 28 maart 2010 20:44 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Nou sorry, als we "de moslims" nog steeds gaan afrekenen op waar Mohammed zijn zwaard of iets anders stak,
Weet je trouwens wel dat jonge meisjes (kind! indoctrinatie!) zich opblazen doordat een paar doorgedraaide islamieten hen voorhouden dat ze daardoor in het Almachtige Paradijs komen? Nee, dat gebeurde niet in de Middeleeuwen. Dat gebeurt nu, in de moderne tijd!quote:dan kan ik me helemaal voorstellen dat "de islamitische wereld" zich wel drie keer bedenkt om ons nog in de buurt te laten komen na de kinderkruistochten (kindsoldaten! indoctrinatie!).
Dat kan jij ons hier vast wel even uitleggenquote:Daarnaast zou het inderdaad verstandig zijn om ons even te verdiepen in 1400 jaar geschiedenis om te zien dat het allemaal iets genuanceerder ligt dan een Grote Boze Boerka.
Ja want christenen zijn al-tijd tolerant tov homoseksuelen. Per definitie. Net zoals moslims per definitie bezig zijn met een grote samenzwering om ons middels hun baarmoeders te bedwingen. Die nemen geen kinderen, die nemen minaretten op pootjes.quote:Op zondag 28 maart 2010 20:50 schreef voice-over het volgende:
[..]
Wat heb ik te maken met gebeurtenissen van 2000 jaar geleden? Ik leef nu en nu vormen de moslims de grootste bedreiging voor onze beschaving. Ik weet niet of jij een homofiel bent maar jij mag God op je blote knieën danken dat je in een christelijk land leeft.
En bij de Religie van de Vrede komt dat geweld nog steeds grootschalig voor. Tijd om te stoppen dus. Hoe? Door keihard kritiek te leveren op de Religie van de Vrede, net zoals op het christendom keihard kritiek is geleverd tot in de jaren '90 van de 20e eeuw toe. Waarom hoor ik de linksen nooit zware kritiek op de islam leveren?quote:Op zondag 28 maart 2010 20:38 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
En verdiep jij je eens in 2000 jaar christelijke geschiedenis. Die staat ook vol van wandaden en pure slechtheid. Niet dat ik de daden van Mohammed daarmee goed praat, maar het is evident om te beseffen dat onze cultuur ook bloed aan de handen heeft.
Serieuse vraag hoor, heb je soms een autistische aandoening ? Ik probeer echt je reacties te plaatsen in een bepaalde leefwereld, dan kan ik daar rekening mee houden.quote:Op zondag 28 maart 2010 21:00 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
En bij de Religie van de Vrede komt dat geweld nog steeds grootschalig voor. Tijd om te stoppen dus. Hoe? Door keihard kritiek te leveren op de Religie van de Vrede, net zoals op het christendom keihard kritiek is geleverd tot in de jaren '90 van de 20e eeuw toe. Waarom hoor ik de linksen nooit zware kritiek op de islam leveren?
Net zoals de levenswandel/ideologie van Jezus nou niet echt afstraalt op het gros van zijn volgelingen, is het belachelijk om moslims af te rekenen op wat jou niet aanstaat aan hun profeet.quote:Op zondag 28 maart 2010 20:56 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Euh Mohammed geldt als de profeet van moslims. Een zeer belangrijk en intrigerend persoon dus. Het schijnt zelfs dat krijgsheer Mohammed de hele islam heeft bedacht, net zoals Jezus (die een pacifist was) het christendom heeft bedacht.
[..]
Ja, wel ook in de Middeleeuwen. Maakt dat het minder laakbaar in het heden? Nee.quote:Weet je trouwens wel dat jonge meisjes (kind! indoctrinatie!) zich opblazen doordat een paar doorgedraaide islamieten hen voorhouden dat ze daardoor in het Almachtige Paradijs komen? Nee, dat gebeurde niet in de Middeleeuwen. Dat gebeurt nu, in de moderne tijd!
[..]
Wat moet ik daarover uitleggen? Dat ze in de loop van de eeuwen nagenoeg verdwenen zijn hetzij door geweld hetzij door assimilatie? Of had jij een beeld voor je van één tijdvak en één profeet die in in klap het schiereiland schoonveegde?quote:Dat kan jij ons hier vast wel even uitleggenGang je gang... Misschien kan je beginnen met de joden, christenen en polytheisten van het Arabisch schiereiland.
quote:After the rise of Islam in the 7th century, the Jewish population of Yemen was treated in a progressively harsher fashion despite the Quranic verse "There is no compulsion in religion" (verse 2:256).
Jews had the status of dhimmi, protected persons. Dhimmi were not liable to pay zakat, but pay a lesser tax known as jizya, ineligible to serve in the army, not allowed to proselytise, forbidden to blaspheme against the Muslim religion and so on.
In the region now known as Saudi Arabia, Jews gradually disappeared via assimilation or the more frequent attrition. While Jewish populations seem to have increased in that region even after the Islamic Advent, by the middle of the the 16th century all Jews had disappeared from al Hejaz Region. This was made so in the rest of Saudi Arabia by royal edict after that nation's independence.
Omdat je in die hoek misschien een beetje een blinde vlek hebt zitten?quote:Op zondag 28 maart 2010 21:00 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
En bij de Religie van de Vrede komt dat geweld nog steeds grootschalig voor. Tijd om te stoppen dus. Hoe? Door keihard kritiek te leveren op de Religie van de Vrede, net zoals op het christendom keihard kritiek is geleverd tot in de jaren '90 van de 20e eeuw toe. Waarom hoor ik de linksen nooit zware kritiek op de islam leveren?
Mijn zus is geheel vrijwillig in een islamitisch land gaan wonen, heeft het prima naar dr zin en heeft daar zelfs een gezin gesticht. Maar volgens jou zijn dergelijke landen natuurlijk onleefbaar ondanks dat je zelf waarschijnlijk nog nooit Europa uit bent geweest.quote:Op zondag 28 maart 2010 20:50 schreef voice-over het volgende:
[..]
Wat heb ik te maken met gebeurtenissen van 2000 jaar geleden? Ik leef nu en nu vormen de moslims de grootste bedreiging voor onze beschaving. Ik weet niet of jij een homofiel bent maar jij mag God op je blote knieën danken dat je in een christelijk land leeft.
Kritiek leveren is wel iets anders dan de moslimgemeenschap een deel van hun rechten ontnemen, zoals Wilders voorstaat. Zelf heb ik kritiek op alle vormen van religie, maar ben wel van mening dat mensen vrij moeten om te bepalen wat zij willen geloven.quote:Op zondag 28 maart 2010 21:00 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Jezus had toch echt wel een andere visie en ethiek dan Mohammed. Als je dat niet begrijpt, moet je toch echt terug naar de basisschool.quote:Op zondag 28 maart 2010 21:04 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Net zoals de levenswandel/ideologie van Jezus nou niet echt afstraalt op het gros van zijn volgelingen, is het belachelijk om moslims af te rekenen op wat jou niet aanstaat aan hun profeet.
Echter wel frappant dat moderntiteit in de islamitische ideologie ver te zoeken is.quote:Ja, wel ook in de Middeleeuwen. Maakt dat het minder laakbaar in het heden? Nee.
Weet jij trouwens wel dat joden (en andere niet-moslims) in de islamitische deologie een kleur stof op hun kleding moeten dragen. Dit om hen te onderscheiden van de superieure moslims. Een ideologie uit het 20e eeuwse Duitsland deed ook zoiets na, volgens mij.quote:Wat moet ik daarover uitleggen? Dat ze in de loop van de eeuwen nagenoeg verdwenen zijn hetzij door geweld hetzij door assimilatie? Of had jij een beeld voor je van één tijdvak en één profeet die in in klap het schiereiland schoonveegde?
Van Halsema wist ik al. Waar zijn die andere 8 miljoen linksen met hun zware kritiek?quote:Op zondag 28 maart 2010 21:07 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Omdat je in die hoek misschien een beetje een blinde vlek hebt zitten?
http://www.nu.nl/algemeen(...)e-met-hoofddoek.html
http://boilingpoints.word(...)voor-importbruid-op/
http://www.volkskrant.nl/(...)an_moslima_strafbaar
1 minuutje googelen.
En ik zeg dat die visie en ethiek irrelevant zijn in het kader van hoe je hun volgelingen erop afrekent eeuwen na dato. Daar heb ik helemaal geen denigrerende persoonlijke aanvallen voor nodig. Ook iets wat je op school leert: netjes discussiëren.quote:Op zondag 28 maart 2010 21:13 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Jezus had toch echt wel een andere visie en ethiek dan Mohammed. Als je dat niet begrijpt, moet je toch echt terug naar de basisschool.
[..]
Welke ideologie van de ziljoenen?quote:Echter wel frappant dat moderntiteit in de islamitische ideologie ver te zoeken is.
[..]
Ja, in alle islamitische staten in alle tijdvakken was dat het geval, in tegenstelling tot bij de ruimdenkende christenen, waar joden nóóít gestigmatiseerd werden.quote:Weet jij trouwens wel dat joden (en andere niet-moslims) in de islamitische deologie een kleur stof op hun kleding moeten dragen. Dit om hen te onderscheiden van de superieure moslims. Een ideologie uit het 20e eeuwse Duitsland deed ook zoiets na, volgens mij.
In Afghanistan. Afghanistan is een kutzooi. Daar heeft Abdullah met de Pet op in Rotjeknor geen fuck mee te maken.quote:"For dhimmis to be clearly distinguishable from Muslims in public, Muslim rulers often prohibited dhimmis from wearing certain types of clothing, while forcing them to put on highly distinctive garments, usually of a bright color. The scholars cited the Pact of Umar in which Christians supposedly took an obligation to "always dress in the same way wherever we may be, and… bind the zunar [wide belt] round our waists". Al-Nawawi required dhimmis to wear a piece of yellow cloth and a belt, as well as a metallic ring, inside public baths [..] In 849 al-Mutawakkil ordered dhimmis to put a yellow veil on their heads and shoulders and wear a wide belt"
http://en.wikipedia.org/wiki/Dhimmis#Distinctive_clothing
Dit zijn trouwens wetten in de islamitische ideologie:
- dragen van speciale kleding die zich onderscheidt van die van moslims http://nl.wikipedia.org/wiki/Dhimmi
Gebeurt nu trouwens nog steeds hoor. Niet-moslims in Afghanistan, voorzover zij nog niet allemaal religieus zijn gezuiverd, moeten zich als dhimmi gedragen volgens Karzai's Administration.
"Van Wilders wist ik het wel. Waar zijn die andere x miljoen PVV-stemmers met hun nuancering?"quote:Op zondag 28 maart 2010 21:18 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Van Halsema wist ik al. Waar zijn die andere 8 miljoen linksen met hun zware kritiek?
quote:Op zondag 28 maart 2010 21:21 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
En ik zeg dat die visie en ethiek irrelevant zijn in het kader van hoe je hun volgelingen erop afrekent eeuwen na dato. Daar heb ik helemaal geen denigrerende persoonlijke aanvallen voor nodig. Ook iets wat je op school leert: netjes discussiëren.
Waarom moet je altijd christenen erbij halen? Het christendom heeft, i.t.t., tot de islam geen fascistische trekken waarop ik je gewezen hebt. Jij bent toch als anti-PVV'er tegen fascisme? Spreek je dan ook uit tegen de islam.quote:Ja, in alle islamitische staten in alle tijdvakken was dat het geval, in tegenstelling tot bij de ruimdenkende christenen, waar joden nóóít gestigmatiseerd werden.
Nee hoor, dat komt omdat je geen flauw benul hebt van geschiedenis en alleen maar de PvdA- aan het napraten bent. Afghanistan was eerst boeddhistisch, totdat de islam met al haar gewelddadige facetten Afghanistan kwam binnenvallen. Met als gevolg nu een instabiel moslimland met de Taliban als roeptoeter. Was Afghanistan nog boeddhistisch, dan hadden we nu geen Taliban en had het Westen minder terreurdreiging.quote:In Afghanistan. Afghanistan is een kutzooi. Daar heeft Abdullah met de Pet op in Rotjeknor geen fuck mee te maken.
Waarom geef je geen antwoord op mijn vraag?quote:Op zondag 28 maart 2010 21:22 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
"Van Wilders wist ik het wel. Waar zijn die andere x miljoen PVV-stemmers met hun nuan cering?"
Dat zei ik niet en dat weet je best.quote:Op zondag 28 maart 2010 21:30 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Als jij me kan betogen dat Mohammed geen rol speelt in de islam, heb je mijn stem
Gang je gang...
[..]
Ik maak zelf wel uit waar ik me tegen uitspreek en waarom, en dat is niet jouw brakke manier van redeneren. Het christendom is niks. In de Bijbel staan net als in de Koran een aantal stukken waar je de broek van afzakt qua houding naar vrouwen, homo's en andersgelovigen. Pas als volgelingen juist die stukken gaan toepassen en opnemen in wetgevingen, dan heb ik een probleem daarmee. Zo ben ik pertinent tegen wat voor praktische invloed van de sharias. In de meeste vormen hiervan staan namelijk discriminerende en rechtenschendende wetten. Tegen mensen die zo denken en dat willen invoeren spreek ik me uit, niet tegen elke moslim omdat Mohammed dit of dat minder etisch verantwoord dan Jezus opgelost heeft 1400 jaar geleden.quote:Waarom moet je altijd christenen erbij halen? Het christendom heeft, i.t.t., tot de islam geen fascistische trekken waarop ik je gewezen hebt. Jij bent toch als anti-PVV'er tegen fascisme? Spreek je dan ook uit tegen de islam.
[..]
Ja. En nu? Wat heeft dit te maken met het stigmatiseren van onze islamitische burgers als geheel? Hebben die de Boeddha-beelden opgeblazen?quote:Nee hoor, dat komt omdat je geen flauw benul hebt van geschiedenis en alleen maar de PvdA- aan het napraten bent. Afghanistan was eerst boeddhistisch, totdat de islam met al haar gewelddadige facetten Afghanistan kwam binnenvallen. Met als gevolg nu een instabiel moslimland met de Taliban als roeptoeter. Was Afghanistan nog boeddhistisch, dan hadden we nu geen Taliban en had het Westen minder terreurdreiging.
Wat voor antwoord wil je van me? Een verantwoording voor elke linkse stemmer, acht miljoen in getal? Waarom die niet op Fok zitten? Waarom ze niet massaal aan de telefoon met de Elsevier hangen?quote:Op zondag 28 maart 2010 21:32 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Waarom geef je geen antwoord op mijn vraag?
Zware kritiek op christendom betekent ook zware kritiek op de islam.
Links staat toch voor rechtvaardighed? Waar zijn al die 8 miljoen linksen?
Doet Wilders dat ook dan? Ooh nee, die kruipt in de reet van zowel de paus als z'n rabbi.quote:Op zondag 28 maart 2010 21:32 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Waarom geef je geen antwoord op mijn vraag?
Zware kritiek op christendom betekent ook zware kritiek op de islam.
Links staat toch voor rechtvaardighed? Waar zijn al die 8 miljoen linksen?
Wat moeten we anders? We zijn wanhopig omdat de gevestigde partijen er een zooitje van hebben gemaakt in dit land en geen echte wil tonen om hun fouten goed te maken. Wat dat betreft is de PvdA net de katholieke kerk.quote:Op maandag 29 maart 2010 04:54 schreef OeJ het volgende:
De PVV wil straks de Koninklijke marechaussee door bepaalde wijken heen laten 'marcheren', hij laat zich onwelgevallig vaak erg negatief uit over een bevolkingsgroep, veel mensen hier ook maken zich daar zorgen om, en dan nog zeggen de pro-Wildersaanhangers: "Nou ja, we zien wel, als het kut wordt, doen we over vier jaar wel weer iets anders."
Ik snap dat dus niet, hè, dat je nog zo blind kunt vertrouwen op iemand waarbij juist eerder alle alarmbellen af zouden moeten gaan.
Al vind je dat de andere politieke partijen gefaald hebben, en ben je over een heleboel ontevreden, zelfs dan...want dat is het vaak: ontevredenheid.
Ik kan dat echt geen kritische houding noemen hoor.
Begin eens met logisch nadenken.quote:Op maandag 29 maart 2010 05:28 schreef voice-over het volgende:
[..]
Wat moeten we anders? We zijn wanhopig omdat de gevestigde partijen er een zooitje van hebben gemaakt in dit land en geen echte wil tonen om hun fouten goed te maken. Wat dat betreft is de PvdA net de katholieke kerk.
Dat vraag ik mij ook af. Tientallen jaren werden christenen belachelijk gemaakt door de linkse kerk die emancipatie een belangrijk goed vindt. Maar bij de Islam die openlijk oproept tot het discrimineren van vrouwen en homo's houden de sociaal-democraten hun mond. Wat is de reden daar van? Juist, electoraal gewin.quote:Op zondag 28 maart 2010 21:00 schreef Zienswijze het volgende:
Waarom hoor ik de linksen nooit zware kritiek op de islam leveren?
En Wilders is jou nu niet naar de mond aan het praten, wil je dat beweren?quote:Op maandag 29 maart 2010 06:02 schreef voice-over het volgende:
[..]
Dat vraag ik mij ook af. Tientallen jaren werden christenen belachelijk gemaakt door de linkse kerk die emancipatie een belangrijk goed vindt. Maar bij de Islam die openlijk oproept tot het discrimineren van vrouwen en homo's houden de sociaal-democraten hun mond. Wat is de reden daar van? Juist, electoraal gewin.
Dat zal dan terecht zijn.quote:Op maandag 29 maart 2010 06:03 schreef voice-over het volgende:
[..]
Je bedoelt stemmen op een linkse partij?
Weer dat misplaatste superioriteitsgevoel-toontje.
Ik heb 100% gelijk en Wilders heeft 100% gelijk. Dus wie praat wie na?quote:Op maandag 29 maart 2010 06:03 schreef OeJ het volgende:
[..]
En Wilders is jou nu niet naar de mond aan het praten, wil je dat beweren?
CPB: Immigrant kost 43.000 euroquote:Het onderzoek leverde twee belangrijke conclusies op. Ten eerste leveren niet-Westerse immigranten geen voordeel op voor de Nederlandse economie. Zij kosten de Nederlandse staat in totaal 43.000 euro gedurende hun hele leven. Ten tweede draagt immigratie niet bij aan het opvangen van de gevolgen van de vergrijzing.
Laat ik voorop stellen dat ik geen last heb van falende immigratie, althans het interesseert me niet, maar goed, ik las ergens dat in sommige wijken in Amsterdam wel veel problemen zijn, mbt criminaliteit.quote:Op maandag 29 maart 2010 06:08 schreef voice-over het volgende:
[..]
Ik heb 100% gelijk en Wilders heeft 100% gelijk. Dus wie praat wie na?
Wie beweert dat de immigratie van de afgelopen 40-50 jaar een succes is geweest voor Nederland is compleet achterlijk.
[..]
CPB: Immigrant kost 43.000 euro
Dus jij raadt homo's aan te gaan leven in moslimlanden?quote:Op zondag 28 maart 2010 20:58 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Ja want christenen zijn al-tijd tolerant tov homoseksuelen. Per definitie. Net zoals moslims per definitie bezig zijn met een grote samenzwering om ons middels hun baarmoeders te bedwingen. Die nemen geen kinderen, die nemen minaretten op pootjes.
Als in de USA dezelfde linkse principes zouden worden gehanteerd als in Nederland mbt criminaliteit, was de USA al lang ten onder gegaan.quote:Op maandag 29 maart 2010 06:13 schreef OeJ het volgende:
[..]
Laat ik voorop stellen dat ik geen last heb van falende immigratie, althans het interesseert me niet, maar goed, ik las ergens dat in sommige wijken in Amsterdam wel veel problemen zijn, mbt criminaliteit.
Ik heb die vergelijking al eerder gemaakt, maar speciaal voor jou, in Amerika hanteren ze ook een harde aanpak, zijn er die opvoedingskampen, zware gevangenisstraffen en strenge scholen, maar ook een corrupte (lees: racistisch) politie, is het criminaliteitscijfer hoger dan hier, en detectiepoorten op scholen, en camera's door heel de stad - terwijl dat bijvoorbeeld in Londen dus geen fuck helpt. Nou, wat een zegen! Nu mag jij weer.
En je hebt daar dus ghetto's met bijna alleen zwarte mensen, omdat zij nog niet zo lang geleden, en waarschijnlijk nog steeds, in de hoek werden gezet, en Geert Wilders die doet momenteel niet anders, maar dan met moslims. Dat vind jij een vooruitgang om ook die kant op te gaan?quote:Op maandag 29 maart 2010 06:18 schreef voice-over het volgende:
[..]
Als in de USA dezelfde linkse principes zouden worden gehanteerd als in Nederland mbt criminaliteit, was de USA al lang ten onder gegaan.
Een kinderverkrachter die levenslang krijgt, zal nooit meer kinderen verkrachten. Een moordenaar zal na zijn executie nooit meer moorden. Een winkeldief die voor de 3e maal betrapt is, zal 25 jaar nooit meer kunnen stelen.
Geert Wilders heeft veel betere ideeën: criminele Marokkanen met dubbel paspoort het land uitzetten. Al dat smerige, Noord-Afrikaanse tuig dat toch nooit van plan is hun leven te beteren en dat met de nek door ons wordt aangekeken, eindelijk opgerot.quote:Op maandag 29 maart 2010 06:21 schreef OeJ het volgende:
[..]
En je hebt daar dus ghetto's met bijna alleen zwarte mensen, omdat zij nog niet zo lang geleden, en waarschijnlijk nog steeds, in de hoek werden gezet, en Geert Wilders die doet momenteel niet anders, maar dan met moslims. Dat vind jij een vooruitgang om ook die kant op te gaan?
Met zo'n grondhouding geef je bij voorbaat al geen kansen meer (ook niet op een goeie baan), weet je bijna zeker dat ze in de criminaliteit belanden, wordt jouw buurt alleen maar onveiliger van hoor.quote:Op maandag 29 maart 2010 06:24 schreef voice-over het volgende:
[..]
Geert Wilders heeft veel betere ideeën: criminele Marokkanen met dubbel paspoort het land uitzetten. Al dat smerige, Noord-Afrikaanse tuig dat toch nooit van plan is hun leven te beteren en dat met de nek door ons wordt aangekeken, eindelijk opgerot.
Een goede baan? Ja, laten we slecht gedrag gaan belonen. Dat helpt.quote:Op maandag 29 maart 2010 06:28 schreef OeJ het volgende:
[..]
Met zo'n grondhouding geef je bij voorbaat al geen kansen meer (ook niet op een goeie baan), weet je bijna zeker dat ze in de criminaliteit belanden, wordt jouw buurt alleen maar onveiliger van hoor.
Niet waar. Surinamers, Chinezen, Afghanen, Turken noem maar op hebben ook goede banen. Tja, het woord Marokkaan heeft tegenwoordig dezelfde lading als Mexicaanse griep. Niet onterecht als je het mij vraagt.quote:Op maandag 29 maart 2010 06:34 schreef OeJ het volgende:
En al die "heilige" Nederlanders zien ruime kans om alle goede banen op te eisen, want die bevolkingsgroep staat toch al in de verdrukking. En ondertussen maar klagen hoe slecht zij het doen.
Mensen ruiken bloed bij een gewond dier, of gewonde dieren, zoals Wilders het nu wegzet krijg je, dat kan ik je nu al vertellen hele scheve verhoudingen.quote:Op maandag 29 maart 2010 06:34 schreef voice-over het volgende:
Voor alle duidelijkheid: niet criminele Marokkanen mogen van mij blijven hoor.
Acht criminele Marokkanen op straat ruiken ook bloed als ze 's avonds één Hollander zien lopen.quote:Op maandag 29 maart 2010 06:37 schreef OeJ het volgende:
[..]
Mensen ruiken bloed bij een gewond dier, of gewonde dieren, zoals Wilders het nu wegzet krijg je, dat kan ik je nu al vertellen hele scheve verhoudingen.
Nou ja, ik zou alleen nog eens kritisch nadenken of Wilders wel al die verbeteringen gaat brengen die jij denkt te krijgen met hem aan de macht. Ik geloof er geen reet van.quote:Op maandag 29 maart 2010 06:41 schreef voice-over het volgende:
[..]
Acht criminele Marokkanen op straat ruiken ook bloed als ze 's avonds één Hollander zien lopen.
Ik geloof het ook niet zo maar in de andere partijen heb ik nog minder vertrouwen.quote:Op maandag 29 maart 2010 06:43 schreef OeJ het volgende:
[..]
Nou ja, ik zou alleen nog eens kritisch nadenken of Wilders wel al die verbeteringen gaat brengen die jij denkt te krijgen met hem aan de macht. Ik geloof er geen reet van.
Ik vertrouw de andere partijen ook niet, maar ik zie juist weer nog veel meer bezwaren met Wilders.quote:Op maandag 29 maart 2010 06:49 schreef voice-over het volgende:
[..]
Ik geloof het ook niet zo maar in de andere partijen heb ik nog minder vertrouwen.
Laten we wel zijn, het hele politieke stelsel van nu is van een achterlijkheid die niet te beschrijven is. Ik word nu al moe bij de gedachte aan de lijsttrekkersdebatten op TV waar 8fractieleiders door elkaar heen tetteren zonder dat de kijker snapt waar de verschillen liggen.
LINKSE RAT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!quote:Op maandag 29 maart 2010 06:34 schreef voice-over het volgende:
Voor alle duidelijkheid: niet criminele Marokkanen mogen van mij blijven hoor.
Snap Geert eigenlijk niet. Hij is zelf dus gediscrimineerd, en nu doet hij hetzelfde. Misschien probeert hij de schade uit zijn jeugd in te halen, of iets in die geest. Mensen die zulke kwellingen hebben moeten doorstaan, zouden toch beter moeten weten.quote:Op maandag 29 maart 2010 16:21 schreef OeJ het volgende:
Dus vroeger op school was Geert Wilders het pispaaltje, met zijn Indische uiterlijk; over zijn rug werd de groepscohesie versterkt, en nu hij gezien heeft hoe dat in zijn werk gaat, komt hij zijn gram halen, door de moslims in te zetten. Met zijn mooie blonde pruik. En de PVV-kiezers slikken dat als zoete koek. En straks zitten er ze zelf ook mee in hun maag, maar dan is het al te laat.
Ik zie er in ieder geval weinig nobels in.quote:Op maandag 29 maart 2010 16:24 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Snap Geert eigenlijk niet. Hij is zelf dus gediscrimineerd, en nu doet hij hetzelfde. Misschien probeert hij de schade uit zijn jeugd in te halen, of iets in die geest. Mensen die zulke kwellingen hebben moeten doorstaan, zouden toch beter moeten weten.
Maar misschien is dit Geert's wraak op de Nederlanders. Hij doet ons land immers weinig goed met zn idiote uitspraken.
Vergelijkingen met de Tweede Wereldoorlog zijn ook niet terecht. Maar voorafgaand aan die periode, is er een periode van economische onrust geweest in vooral Duitsland en de VS na de beurskrach van 1929. Het gevolg hiervan is ook een enorme politieke onrust geweest. In de VS resulteerde dit in maar liefst 4 (!) ambtstermijnen van 1 president, Franklin D. Roosevelt, die onder andere Social Security invoerde. In Duitsland resulteerde dit in de verkiezing van de NSDAP met kopstuk Adolf Hitler.quote:Op zondag 28 maart 2010 20:12 schreef Zienswijze het volgende:
Wat snap je niet aan de opmerking van diverse mensen, dat dat inderdaad zo is, maar dat er voor WO2 OOK al een Hitler en een nazi-partij was? Of aan de opmerking dat je eens moet kijken naar de periode VOOR Hitler aan de macht kwam?quote:Op maandag 29 maart 2010 18:24 schreef voice-over het volgende:
Elke vergelijking met WO II gaat mank:
Dat zeg ik toch ook? WOII begon ook pas in 1939.....quote:Op maandag 29 maart 2010 18:24 schreef voice-over het volgende:
Elke vergelijking met WO II gaat mank
Leuk bedacht.... maar Wilders is tevens tegen de dubbele nationaliteit. Als je enige rechtskennis hebt, dan zul je zelf ook tot de ontdekking komen dat om het Nederlanderschap af te nemen, dat je eerst zal moeten erkennen dat de tweede nationaliteit bestaat.quote:Op maandag 29 maart 2010 06:24 schreef voice-over het volgende:
Geert Wilders heeft veel betere ideeën: criminele Marokkanen met dubbel paspoort het land uitzetten.
Waar zeg ik dat? Quote me maar!quote:Op maandag 29 maart 2010 06:14 schreef voice-over het volgende:
[..]
Dus jij raadt homo's aan te gaan leven in moslimlanden?![]()
Zie boven. Ik stel de Islam helemaal niet boven het christendom. Beide zijn volstrekt irrelevant in mijn dagelijks leven totdat ik er last van heb.quote:Jij haalt er ook van alles bij om de Islam superieur te stellen aan het christendom.
Nu is het mijn beurt om jou terecht te wijzen. L_V, geef het nou maar op. Zulke mensen zijn gewoon niet voor rede vatbaar en zijn niet in staat zo'n verband te leggen.quote:Op maandag 29 maart 2010 18:27 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Wat snap je niet aan de opmerking van diverse mensen, dat dat inderdaad zo is, maar dat er voor WO2 OOK al een Hitler en een nazi-partij was? Of aan de opmerking dat je eens moet kijken naar de periode VOOR Hitler aan de macht kwam?
Dat blijkt dus inmiddels een onzinverhaal te zijn.quote:Op maandag 29 maart 2010 16:21 schreef OeJ het volgende:
Dus vroeger op school was Geert Wilders het pispaaltje, met zijn Indische uiterlijk; over zijn rug werd de groepscohesie versterkt, en nu hij gezien heeft hoe dat in zijn werk gaat, komt hij zijn gram halen, door de moslims in te zetten. Met zijn mooie blonde pruik. En de PVV-kiezers slikken dat als zoete koek. En straks zitten er ze zelf ook mee in hun maag, maar dan is het al te laat.
Alles is geoorloofd bij de moderne zelfverklaarde 'verzetsstrijders'quote:Op maandag 29 maart 2010 21:07 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Dat blijkt dus inmiddels een onzinverhaal te zijn.
De enigen hier die structureel iets bij te dragen hebben zijn maartena, koosvogels en LV.quote:Op maandag 29 maart 2010 22:30 schreef TheVotary het volgende:
[..]
Alles is geoorloofd bij de moderne zelfverklaarde 'verzetsstrijders'hier op fok. Deze topicreeks is verzand in een aantal die-hards van beide zijde met hooguit 1 user (zienswijze) die het nog probeert met goede bedoelingen en daadwerkelijke argumentatie.
Zienswijze en goede bedoelingen?quote:Op maandag 29 maart 2010 22:30 schreef TheVotary het volgende:
[..]
Alles is geoorloofd bij de moderne zelfverklaarde 'verzetsstrijders'hier op fok. Deze topicreeks is verzand in een aantal die-hards van beide zijde met hooguit 1 user (zienswijze) die het nog probeert met goede bedoelingen en daadwerkelijke argumentatie.
Even voor alle duidelijkheid: ongefundeerde kritiek uiten op de islam en zijn aanhangers is prima, maar een terechte vergelijking maken tussen Wilders en de Hitler van de jaren twintig is fout?quote:Op maandag 29 maart 2010 22:38 schreef TheVotary het volgende:
Voor mij als niet-pvv stemmer, maar wel iemand die de partij serieus neemt (zit zelf ook aan de rechterkant van het spectrum) en gewoonweg benieuwd is. Is deze hele reeks in ieder geval totaal niet meer interresant door de dezelfde manier van argumenteren ten tijde van Fortuyn door continue te blijven slepen met een oorlogsgeschiedenis die mijn inziens totaal niet terzake doet en een hele discussie doodslaat. En die 2 boven mij die echt elke minuut hier aanwezig lijken te zijn, zijn daar een schoolvoorbeeld van. Maargoed voor de rest niks aan de hand, ik lees wel ergens anders mee.![]()
Helemaal gelijk. En daarmee geef je aan al net zo subjectief te lezen als een voice-over. Want het gaat helemaal niet over de oorlog. Als we heel technisch en mierenneukerig zouden gaan benoemen, hebben we het over een vergelijking met de Republiek van Weimar (tot 1933) en het voor-oorlogse Derde Rijk (1933 - 1939). De oorlog heeft er niks mee te maken en wordt ook niet gebruikt.quote:Op maandag 29 maart 2010 22:38 schreef TheVotary het volgende:
door continue te blijven slepen met een oorlogsgeschiedenis die mijn inziens totaal niet terzake doet
En zelfs Hilter's vooroorlogse Derde Rijk hebben we nooit in verband gebracht met Wilders. Moet je nagaan.quote:Op maandag 29 maart 2010 22:46 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Helemaal gelijk. En daarmee geef je aan al net zo subjectief te lezen als een voice-over. Want het gaat helemaal niet over de oorlog. Als we heel technisch en mierenneukerig zouden gaan benoemen, hebben we het over een vergelijking met de Republiek van Weimar (tot 1933) en het voor-oorlogse Derde Rijk (1933 - 1939). De oorlog heeft er niks mee te maken en wordt ook niet gebruikt.
quote:Op maandag 29 maart 2010 16:21 schreef OeJ het volgende:
Geert Wilders blijkt geen negerquote:Op maandag 29 maart 2010 16:24 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Snap Geert eigenlijk niet. Hij is zelf dus gediscrimineerd, en nu doet hij hetzelfde. Misschien probeert hij de schade uit zijn jeugd in te halen, of iets in die geest. Mensen die zulke kwellingen hebben moeten doorstaan, zouden toch beter moeten weten.
Maar misschien is dit Geert's wraak op de Nederlanders. Hij doet ons land immers weinig goed met zn idiote uitspraken.
Ik wel.. De Neurenberger wetten van '35 lijken heel sterk op wat Wilders met onze Grondwet wil uithalen.quote:Op maandag 29 maart 2010 22:49 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
En zelfs Hilter's vooroorlogse Derde Rijk hebben we nooit in verband gebracht met Wilders. Moet je nagaan.
Niemand maakt vergelijkingen met WO2. Die begon pas in 1939.quote:Op maandag 29 maart 2010 22:38 schreef TheVotary het volgende:
door continue te blijven slepen met een oorlogsgeschiedenis die mijn inziens totaal niet terzake doet en een hele discussie doodslaat.
Oke, en nu?quote:Op maandag 29 maart 2010 22:51 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
[..]
Geert Wilders blijkt geen neger
Voortaan niet zo snel conclusies trekken of een heel theorie op basis van één artikel creëren.quote:Op maandag 29 maart 2010 22:56 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Oke, en nu?Ik ben niet degene met een afkeer voor buitenlanders.
En jij denkt dat ik serieus meende wat ik had geschreven? Kom op zeg.quote:Op maandag 29 maart 2010 22:59 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Voortaan niet zo snel conclusies trekken of een heel theorie op basis van één artikel creëren.
Poon en Zienswijze kunnen ook fatsoenlijk discussiëren.... niet overdrijven dus. Maar aan de andere kant heb je inderdaad ook figuren die denken dat je met commentaar over thee en marokkanenpis ook echt iets bijdraagt aan de discussie.quote:Op maandag 29 maart 2010 22:33 schreef dramatiek het volgende:
De enigen hier die structureel iets bij te dragen hebben zijn maartena, koosvogels en LV.
Zo lang je dat er niet bij zegt blijft er een vervelende connotatie aan iedere nsdap/nazi/jaren '30 vergelijking hangen (en als we er niet om vragen wordt het ook niet gezegd). Hetzelfde geldt voor het woord deportatie in de context van het uitzetten. Het lijkt mij lastig om het over de jaren '30/nsdap te hebben, maar WOII/holocaust buiten beschouwing te laten, die zijn denk ik onlosmakelijk met elkaar verbonden. En als ik dan teksten hoor als: 'We moeten van de geschiedenis leren', dan krijg ik de indruk dat er toch wel degelijk gedoeld wordt op den verschrikkingen van WOII (maar dat kan ik fout hebben natuurlijk).quote:Op maandag 29 maart 2010 22:56 schreef maartena het volgende:
[..]
Niemand maakt vergelijkingen met WO2. Die begon pas in 1939.
[...]
NIEMAND hier maakt vergelijkingen met de oorlog of de holocaust. NIEMAND.
Nee, daar heb je deels wel gelijk in.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 00:07 schreef poon het volgende:
Zo lang je dat er niet bij zegt blijft er een vervelende connotatie aan iedere nsdap/nazi/jaren '30 vergelijking hangen (en als we er niet om vragen wordt het ook niet gezegd). Hetzelfde geldt voor het woord deportatie in de context van het uitzetten. Het lijkt mij lastig om het over de jaren '30/nsdap te hebben, maar WOII/holocaust buiten beschouwing te laten, die zijn denk ik onlosmakelijk met elkaar verbonden. En als ik dan teksten hoor als: 'We moeten van de geschiedenis leren', dan krijg ik de indruk dat er toch wel degelijk gedoeld wordt op den verschrikkingen van WOII (maar dat kan ik fout hebben natuurlijk).
Ik denk dat die argumenten ook wel duidelijk zijn. Er zit inderdaad een heel andere beweegreden achter de vrijheidsvermindering van Joden in de jaren 30. Maar wederom betekend dat niet dat - hoe vervelend dan ook - de vergelijkingen die gemaakt worden met de jaren 30 daarom maar achterwege gelaten hoeven te worden.quote:En dan nog. De joden van toen zijn niet één op één te vergelijken de moslims van nu. Je kan Wilders' plannen niet in hetzelfde licht zien als de maatregelen tegen de joden van toen. Er zit een andere argumentatie achter. Dat je dat daar niet mee eens bent dat kan. Maar door te zeggen: 'Hé, dat lijkt op de nazi's van de jaren '30 DUS is het fout', sla je een paar bochten kort af en ben je naar mijn idee eerder aan het stigmatiseren. Als het argument namelijk zou zijn, 'het lijkt op de jaren '30 en je ziet wat dat heeft voortgebracht', dan zou er iets voor zo'n vergelijking te zeggen zijn. Ik zou het er niet mee eens zijn, maar dan geef je aan wat voor verschrikkelijks (holocaust; daar is IEDEREEN het namelijk over eens) het te weeg kan brengen. Nu is nog niet iedereen overtuigd van het verschrikkelijke van de maatregelen van Wilders. Dus waarom dan wijzen naar iets wat er op lijkt? Nogmaals, omdat het nazi's waren is het per definitie fout en moeten PVV-maatregels-aanhangers overstag gaan?
Tja....er zitten een aantal figuren in deze topic reeks waarmee ik en andere toch op redelijk niveau hebben geprobeerd te discusieren, maar vaak wordt de helft weggeknipt, of komt men met "kopje thee" opmerkingen die nergens op slaan. Ik heb al een paar keer de volgende vraag gesteld, en er nooit echt een antwoord op gekregen:quote:Dit klinkt een beetje als een grijze plaat, maar dat is dit topic nu eenmaal (aan het worden). Beide kampen (toch?) hopende dat we het ooit eens zullen worden c.q. elkaar in het midden treffen (of een andere demensie). Het wordt denk ik echter een lastig verhaal omdat beide partijen steeds dezelfde standpunten en argumenten aanhalen (heb ik het idee). Waar ligt nu toch de crux?
Snap je niet hoe ongelofelijk dom je bent door Wilders met Hitler te vergelijken? Werkelijk, ik begrijp niet wat jij op fok! doet. Dit is veel te moeilijk voor jou.quote:Op maandag 29 maart 2010 22:44 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Even voor alle duidelijkheid: ongefundeerde kritiek uiten op de islam en zijn aanhangers is prima, maar een terechte vergelijking maken tussen Wilders en de Hitler van de jaren twintig is fout?
Ik ben liever geen schoothond of slaaf...quote:Op zondag 28 maart 2010 11:45 schreef voice-over het volgende:
[..]
Liever dat dan de slaven van de Islam.
Ongefundeerd omdat de moslims in Nederland een heel stuk gematigder en beschaafder zijn dan jij schijnt te denken.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 05:40 schreef voice-over het volgende:
Hoe zo ongefundeerde kritiek op de Islam?
Er is geen Taliban in Nederland, en moslimmeisjes die in Nederland naar school gaan worden niet vermoord.quote:Ben jij het er soms mee eens dat de Taliban schoolgaande meisjes vermoord?
Alhoewel we niet in de huiskamer kunnen kijken, hebben moslimvrouwen in Nederland volgens de Nederlandse wet gelijke rechten als iedere andere vrouw in Nederland. (En mannen trouwens). Verder komt mishandeling in de westerse cultuur net zo vaak voor.quote:Ben njij het ermee eens dat de rechten van vrouwen beperkt zijn?
In Nederland is nog nooit een homo van een gebouw gegooid.quote:Ben jij het ermee eens dat homo's van gebouwen worden gegooid?
In Nederland zijn alle gelovigen EN ongelovigen gelijk voor de wet. Dat een moslim omdat ik niet geloof mij minderwaardig vind..... dat moeten moslims zelf weten. Maar ik sta als ongelovige onder de Nederlandse wet beschermd, en geniet dezelfde rechten. En dat is maar goed ook.quote:Tenslotte, ben jij het ermee eens dat ongelovigen minder waard zijn dan moslims?
Lees nou eens terug wat jij geschreven bent, en of dat in Nederland gebeurd. De PVV wil IN NEDERLAND regeren, en Wilders is een NEDERLANDSE politicus. Je hebt het over Nederlandse normen en waarden,en het vrije Nederland.....quote:Besef je wel dat jouw normen en waarden totaal niet passen in het vrije Nederland? Besef jij wel dat jij een gevaar vormt voor de Nederlandse samenleving?
maartena, ik waardeer enorm je wil tot nadenken maar ergens gaat er in je denkproces iets mis. Wie denkt dat Nederlandse moslims totaal onafhankelijk zijn van wereldwijde trends in de Islam is naïef of heeft op zijn minst een verwrongen wereldbeeld. Ik zeg niet dat Nederlandse moslims eenmaal aan de macht daadwerkelijk de daad bij het woord voegen en homofielen een kopje kleiner maken maar dat bedrijvers van de gelijkslachtige liefde dan een onprettig leven zullen hebben, is wel duidelijk.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 06:37 schreef maartena het volgende:
[..]
Ongefundeerd omdat de moslims in Nederland een heel stuk gematigder en beschaafder zijn dan jij schijnt te denken.
[..]
Er is geen Taliban in Nederland, en moslimmeisjes die in Nederland naar school gaan worden niet vermoord.
[..]
Alhoewel we niet in de huiskamer kunnen kijken, hebben moslimvrouwen in Nederland volgens de Nederlandse wet gelijke rechten als iedere andere vrouw in Nederland. (En mannen trouwens). Verder komt mishandeling in de westerse cultuur net zo vaak voor.
[..]
In Nederland is nog nooit een homo van een gebouw gegooid.
[..]
In Nederland zijn alle gelovigen EN ongelovigen gelijk voor de wet. Dat een moslim omdat ik niet geloof mij minderwaardig vind..... dat moeten moslims zelf weten. Maar ik sta als ongelovige onder de Nederlandse wet beschermd, en geniet dezelfde rechten. En dat is maar goed ook.
[..]
Lees nou eens terug wat jij geschreven bent, en of dat in Nederland gebeurd. De PVV wil IN NEDERLAND regeren, en Wilders is een NEDERLANDSE politicus. Je hebt het over Nederlandse normen en waarden,en het vrije Nederland.....
En waar kom je mee aanzetten? Met zaken die in landen als Afghanistan, Iran, Sudan, etc gebeuren..... En zaken die in die landen gebeuren zijn zeker geen reden om moslims hier van minder burgerrechten te voorzien.
Wat jij hier doet is puur angst zaaien. Pas op, anders gaan moslims in Nederland homo's van de daken gooien, of worden schoolgaande meisjes door Taliban strijders op de hoek van de kerkstraat en de kaasmarkt neergeschoten!!![]()
Ik ben bang. Snel PVV stemmen, want als Wilders wint komt er een grote schoonmaak!!
En om dat te voorkomen stemmen we PVV en zorgen ervoor dat mensen die de islam aanhangen een onprettig leven krijgen in Nederland? Ben ik nou de enige die hier enige hypocrisie bespeurt?quote:Op dinsdag 30 maart 2010 07:42 schreef voice-over het volgende:
[..]
maartena, ik waardeer enorm je wil tot nadenken maar ergens gaat er in je denkproces iets mis. Wie denkt dat Nederlandse moslims totaal onafhankelijk zijn van wereldwijde trends in de Islam is naïef of heeft op zijn minst een verwrongen wereldbeeld. Ik zeg niet dat Nederlandse moslims eenmaal aan de macht daadwerkelijk de daad bij het woord voegen en homofielen een kopje kleiner maken maar dat bedrijvers van de gelijkslachtige liefde dan een onprettig leven zullen hebben, is wel duidelijk.
Moslims die zich aan de wet houden, behouden hun prettig leventje. Alleen hun provocerende en intimiderende symbolen van onderwerping aan de wetten van Allah worden verboden: geen hoofddoekjes, nikaabs, burkas, groezelige baarden en soepjurken meer. Uitsluitend de Nederlandse grondwet dient voor elke Nederlander Heilig te zijn.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 07:44 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
En om dat te voorkomen stemmen we PVV en zorgen ervoor dat mensen die de islam aanhangen een onprettig leven krijgen in Nederland? Ben ik nou de enige die hier enige hypocrisie bespeurt?
Heilig nog wel.....lijkt dan een beetje op een theocratie niet?quote:Op dinsdag 30 maart 2010 07:49 schreef voice-over het volgende:
[..]
Moslims die zich aan de wet houden, behouden hun prettig leventje. Alleen hun provocerende en intimiderende symbolen van onderwerping aan de wetten van Allah worden verboden: geen hoofddoekjes, nikaabs, burkas, groezelige baarden en soepjurken meer. Uitsluitend de Nederlandse grondwet dient voor elke Nederlander Heilig te zijn.
De grondwet is voor jou niet heilig dan? Jij onderwerpt je liever aan de religieuze wetten en terreur van een cultuurvreemde mogendheid?quote:Op dinsdag 30 maart 2010 08:31 schreef dramatiek het volgende:
[..]
Heilig nog wel.....lijkt dan een beetje op een theocratie niet?
<tekst>
Wetten zijn voor mij niet Heilig met een hoofdletter H. Ook wetten zijn aan verandering onderhevig. Zou een statische boel worden wanneer we ze Heilig met een hoofdletter H verklaren en er niet meer aan mogen komen.(verbod op godslastering mag er voor mij bv wel uit, tzt zal er ook wel weer iets inkomen lijkt me, of vervangen worden)quote:Op dinsdag 30 maart 2010 08:37 schreef voice-over het volgende:
[..]
De grondwet is voor jou niet heilig dan? Jij onderwerpt je liever aan de religieuze wetten en terreur van een cultuurvreemde mogendheid?
Ik zou echt bij jezelf te rade gaan. Want als jij werkelijk geen verband ziet tussen de opkomst van Hilter en de hedendaagse Wilders, dan zou ik mij serieus zorgen gaan maken om mijn interpretatievermogen. Ik vind het dan ook van buitengewoon veel lef getuigen dat je meent te zeggen dat FOK! te moeilijk voor mij is.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 05:40 schreef voice-over het volgende:
[..]
Snap je niet hoe ongelofelijk dom je bent door Wilders met Hitler te vergelijken? Werkelijk, ik begrijp niet wat jij op fok! doet. Dit is veel te moeilijk voor jou.
Het door de staat verplicht dragen van bepaalde kleding zal niet de geest van de grondwet bevorderen.... integendeel.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 07:49 schreef voice-over het volgende:
[..]
Moslims die zich aan de wet houden, behouden hun prettig leventje. Alleen hun provocerende en intimiderende symbolen van onderwerping aan de wetten van Allah worden verboden: geen hoofddoekjes, nikaabs, burkas, groezelige baarden en soepjurken meer. Uitsluitend de Nederlandse grondwet dient voor elke Nederlander Heilig te zijn.
Je wilt gewoon niet snappen dat elke vergelijking met WO II onzinnig is.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 08:59 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik zou echt bij jezelf te rade gaan. Want als jij werkelijk geen verband ziet tussen de opkomst van Hilter en de hedendaagse Wilders, dan zou ik mij serieus zorgen gaan maken om mijn interpretatievermogen. Ik vind het dan ook van buitengewoon veel lef getuigen dat je meent te zeggen dat FOK! te moeilijk voor mij is.
Er wordt dan ook geen vergelijking met WOII gemaakt.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 10:59 schreef voice-over het volgende:
[..]
Je wilt gewoon niet snappen dat elke vergelijking met WO II onzinnig is.
Je zal religieuze intolerantie met wortel en tak moeten uitroeien want anders komen de vrijheden van andersdenkenden in groot gevaar. Daarom zal je nu paal en perk moeten stellen aan de duistere kant van de Islam, een religie die zoals bekend in strijd is met de universele verklaring van de rechten van de mens. Iedere schabouwelijke protagonist van deze fundamentalistische leer is geen democraat en dus een gevaar voor de samenleving.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 09:05 schreef Bluesdude het volgende:
Vrijheden van meningsuiting en godsdienst worden verkracht..... Een autoritaire collectieve geest met geen respect voor andere levensstijlen en afkomsten wordt zo het volk opgelegd... en ook dat is zwaar in strijd met de grondwet mn art 1.
Iets tot Heilig verklaren en/of dan in feite dat schenden is typisch iets voor fundamentalisten.
Ik vind kleding op zich niks duisters aan... Net als schoenen of armbanden...quote:Op dinsdag 30 maart 2010 11:06 schreef voice-over het volgende:
[..]
Je zal religieuze intolerantie met wortel en tak moeten uitroeien want anders komen de vrijheden van andersdenkenden in groot gevaar. Daarom zal je nu paal en perk moeten stellen aan de duistere kant van de Islam, een religie die zoals bekend in strijd is met de universele verklaring van de rechten van de mens. Iedere schabouwelijke protagonist van deze fundamentalistische leer is geen democraat en dus een gevaar voor de samenleving.
Je begrijpt het niet. Symbolen van onvrijheid, onderdrukking en intolerantie kunnen eenvoudigweg niet getoond worden. Dat geldt voor hakenkruizen maar ook voor moslima-kleding. In het ene geval betreft het minachting van de slachtoffers, in het andere geval is het pure intimidatie die vrees aanwakkert.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 11:40 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Ik vind kleding op zich niks duisters aan... Net als schoenen of armbanden...
Bovendien bestrijdt je zo die duistere ideeën niet die jij bedoelt.
Een van de mooie dingen in onze grondwet is dat er een verdediging zit ingebouwd om te voorkomen dat duistere fundamentalisten zoals jij hun duistere plannen kunnen uitvoeren .
Wat dat betreft ben je frauduleus bezig..
Aan de ene kant roepen dat de grondwet heilig is (politiekcorrect de democraat uithangen) ... en tegelijkertijd... belangrijke democratische elementen van die grondwet willen vernielen.
Feitelijk propageer je etnische vervolgingen die je kunt vergelijken met jodenvervolgingen van vroegere eeuwen.. Dezelfde intolerantie, dezelfde soort demonisering van een reli-etnische minderheid.
Dezelfde minachting voor democratische opvattingen en menselijke gelijkwaardigheid
Ach kom, zo'n kwaaie vent is v/d Vlies nou ook weer niet.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 11:06 schreef voice-over het volgende:
[..]
Je zal religieuze intolerantie met wortel en tak moeten uitroeien want anders komen de vrijheden van andersdenkenden in groot gevaar.
Zozo, 10.000 op 1 miljard. En dan nog, er hoeft maar een klein percentage radicaal te zijn om veel invloed te hebben. Als de rest niet praktiserend is, maar (on)gewillig volgt, dan is er wat mij betreft alsnog een probleem. Gematigde gelovigen die op zichzelf niets fout doen kunnen radicalisatie in de kaart spelen. Als je bent opgevoed om blind te geloven in een boek dat het woord van God behelst en niet alles kritisch te betwisten wat je voorgeschoteld krijgt dan hoeft er maar één Abdul Jabar van de Ven langs te komen die van gematigde gelovigen potentieel radicalen maakt.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 08:31 schreef dramatiek het volgende:
[..]
of thousands of interviews with residents of more than 35 nations that are predominantly Muslim or have significant Muslim populations.[/b][/u]
Hakenkruizen hebben een specifieke geschiedenis in dit land.. dat is een geval van apart..quote:Op dinsdag 30 maart 2010 11:53 schreef voice-over het volgende:
[..]
Je begrijpt het niet. Symbolen van onvrijheid, onderdrukking en intolerantie kunnen eenvoudigweg niet getoond worden. Dat geldt voor hakenkruizen maar ook voor moslima-kleding. In het ene geval betreft het minachting van de slachtoffers, in het andere geval is het pure intimidatie die vrees aanwakkert.
Baarden en soepjurken zijn symbolen van onderdrukking?quote:Op dinsdag 30 maart 2010 11:53 schreef voice-over het volgende:
[..]
Je begrijpt het niet. Symbolen van onvrijheid, onderdrukking en intolerantie kunnen eenvoudigweg niet getoond worden. Dat geldt voor hakenkruizen maar ook voor moslima-kleding. In het ene geval betreft het minachting van de slachtoffers, in het andere geval is het pure intimidatie die vrees aanwakkert.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |