Je vergist je voor de zoveelste keer. Moslimkledingstukken worden door zeer veel Nederlanders als bedreigend ervaren. Dat kan je wel bagatelliseren en walsen over de gevoelens van die mensen maar daar los je niks mee op. Zo lang de Islam in volle glorie haat (Hamas), geweld (Irak), vrouwenonderdrukking (Saoedi Arabië), godsdienstwaanzin (Taliban) en terrorisme (Iran) predikt, kan je niet zeggen dat die angsten irreëel zijn. Of je moet natuurlijk een botte lul zijn, dat kan natuurlijk ook.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 12:20 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Hakenkruizen hebben een specifieke geschiedenis in dit land.. dat is een geval van apart..
Die kledingstukken die jij noemt zijn geen symbolen van onderdrukking en zijn ook niet zo bedoeld als symbool van iets...
Hoofddoekjes zijn dode dingen, lappen stoffen, en niks engs aan...
De vermeende intimiderende werking is jouw probleem... en je moet de oorzaak daarvan zoeken bij jezelf.
Ja.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 12:39 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Baarden en soepjurken zijn symbolen van onderdrukking?
Oke, duidelijk. Baarden moeten voortaan worden afgeschoren. Wie het gore lef heeft om langer dan drie dagen niet te scheren, moet het land worden uitgeflikkerd. (Soep)jurken zijn dus ook uit den boze. We zullen het aan de bible-belters meedelen.quote:
Je hebt je echt bang laten maken door gekleurde berichtgeving. Natuurlijk bestaat er een extreme islam met vreselijke uitwassen. Toch raad ik je aan eens een bezoek te brengen aan het M-O en schroom vooral niet contact te zoeken met de lokale bevolking. Het zal je meevallen, eerlijk waar.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 12:42 schreef voice-over het volgende:
[..]
Je vergist je voor de zoveelste keer. Moslimkledingstukken worden door zeer veel Nederlanders als bedreigend ervaren. Dat kan je wel bagatelliseren en walsen over de gevoelens van die mensen maar daar los je niks mee op. Zo lang de Islam in volle glorie haat (Hamas), geweld (Irak), vrouwenonderdrukking (Saoedi Arabië), godsdienstwaanzin (Taliban) en terrorisme (Iran) predikt, kan je niet zeggen dat die angsten irreëel zijn. Of je moet natuurlijk een botte lul zijn, dat kan natuurlijk ook.
Maar wat wil je doen, voice-over, het probleem naar hier verplaatsen door te gaan radicaliseren. Dat lijkt me ook niet erg tactisch.quote:
Sinds wanneer is een hoofdoek of andere moslim kledij bedreigend voor Nederlanders? Ik weet niet uit welke kelder jij komt gekropenquote:Op dinsdag 30 maart 2010 12:42 schreef voice-over het volgende:
[..]
Je vergist je voor de zoveelste keer. Moslimkledingstukken worden door zeer veel Nederlanders als bedreigend ervaren. Dat kan je wel bagatelliseren en walsen over de gevoelens van die mensen maar daar los je niks mee op. Zo lang de Islam in volle glorie haat (Hamas), geweld (Irak), vrouwenonderdrukking (Saoedi Arabië), godsdienstwaanzin (Taliban) en terrorisme (Iran) predikt, kan je niet zeggen dat die angsten irreëel zijn. Of je moet natuurlijk een botte lul zijn, dat kan natuurlijk ook.
Irakezen vallen alles en iedereen aan, zelfs hun eigen mensen. Het is maar een voorbeeldje van hoe verknipt de Islam is. Nederlanders willen gewoon een prettig leven kunnen leiden en dat is zonder enge, haatzaaiende baardmannen in rare jurken. Als je dat niet wil begrijpen, dan heb je een nare toekomst in dit mooie, vrijheidslievende, democratische en vredelievend landje.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 13:27 schreef Killaht het volgende:
Wat heeft Irak hiermee te maken, volgens mij valt Amerika Irak aan en niet andersom.
Ik wil juist elke vorm van radicalisme bestrijden, dus dat houdt ook in het verbieden van hoofddoekjes. Verdere plannen zijn:quote:Op dinsdag 30 maart 2010 12:54 schreef OeJ het volgende:
[..]
Maar wat wil je doen, voice-over, het probleem naar hier verplaatsen door te gaan radicaliseren. Dat lijkt me ook niet erg tactisch.
Zucht. En de bijbel dan, alle geweldadige passages in de bijbel?quote:Op dinsdag 30 maart 2010 14:16 schreef voice-over het volgende:
[..]
Ik wil juist elke vorm van radicalisme bestrijden, dus dat houdt ook in het verbieden van hoofddoekjes. Verdere plannen zijn:
- alle imams dienen in Nederland geboren te zijn; importverbod van Arabisch-georienteerde imams
- censuur van de Koran: alleen die stukken die liefde en verdraagzaamheid prediken zijn toegestaan; de rest wordt verbrand
- alle moslims dienen trouw aan de Nederlandse wet te zweren
- moslima's mogen naast mannen in dezelfde ruimte de preek van de imam aanhoren
- etc, etc,
Nederland moet de Arabische Islam met wortel en tak uitroeien en zijn eigen polderislam vestigen.
Irakezen vallen mensen die in hun ogen heulen met de vijand. Collaborateurs. In WOII pleegde het verzet ook aanslagen op NSB'ers. Het is maar net welke bril je draagt.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 14:12 schreef voice-over het volgende:
[..]
Irakezen vallen alles en iedereen aan, zelfs hun eigen mensen. Het is maar een voorbeeldje van hoe verknipt de Islam is. Nederlanders willen gewoon een prettig leven kunnen leiden en dat is zonder enge, haatzaaiende baardmannen in rare jurken. Als je dat niet wil begrijpen, dan heb je een nare toekomst in dit mooie, vrijheidslievende, democratische en vredelievend landje.
Bah bah bah. Jij hebt nog meer raakvlakken met een extremistische moslim dan de doorsnee moslims die je zo verfoeit. Naar, totalitair mannetje die je er bent. Bah.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 14:16 schreef voice-over het volgende:
[..]
Ik wil juist elke vorm van radicalisme bestrijden, dus dat houdt ook in het verbieden van hoofddoekjes. Verdere plannen zijn:
- alle imams dienen in Nederland geboren te zijn; importverbod van Arabisch-georienteerde imams
- censuur van de Koran: alleen die stukken die liefde en verdraagzaamheid prediken zijn toegestaan; de rest wordt verbrand
- moslima's mogen naast mannen in dezelfde ruimte de preek van de imam aanhoren
- etc, etc,
Nederland moet de Arabische Islam met wortel en tak uitroeien en zijn eigen polderislam vestigen.
Je bedoelt het Oude Testament? Dat is in onbruik geraakt na de kruisiging van Jezus Christus, de Zoon van God. God heeft toen een Nieuw Verbond met de mensheid gesloten hetgeen beschreven staat in het Nieuwe Testament. Dat is de Bijbel geworden voor christenen, een boek van liefde, mededogen en verdraagzaamheid. Mohammed de Verschrikkelijke heeft dat 600 jaar later met voeten getreden door een afschuwelijk boek te openbaren, vol van haat en geweld.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 14:23 schreef OeJ het volgende:
[..]
Zucht. En de bijbel dan, alle geweldadige passages in de bijbel?
Heb je nou nog niet door dat ik je een spiegel voorhoudt? De splinter en de balk .....quote:Op dinsdag 30 maart 2010 14:24 schreef KoosVogels het volgende:
Niet dat ik het daarmee goedpraat, maar ik vind dat jij alles te zwart-wit bekijkt.
Zie mijn vorige posting. Ik doe gewoon wat jij doet maar je bent zo verblind van je eigen gelijk dat je dat niet ziet.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 14:26 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Bah bah bah. Jij hebt nog meer raakvlakken met een extremistische moslim dan de doorsnee moslims die je zo verfoeit. Naar, totalitair mannetje die je er bent. Bah.
Gelukkig is nuance jou niet vreemd. Mijn postings zijn gevrijwaard van enige nuance. Ik kan leren van voice-over, de ziener. Hij koestert geen haat jegens de islam of de aanhangers van dit heidense geloof. Integendeel, hij legt enkel de vinger op de zere plek.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 14:46 schreef voice-over het volgende:
[..]
Zie mijn vorige posting. Ik doe gewoon wat jij doet maar je bent zo verblind van je eigen gelijk dat je dat niet ziet.
Ok, prima, en als een jongen op school een film of een computerspel naspeelt en daarbij zijn medeleerlingen overhoop knalt, dan moeten we dus de film (of het computerspel) gaan verbieden?quote:Op dinsdag 30 maart 2010 14:44 schreef voice-over het volgende:
[..]
Je bedoelt het Oude Testament? Dat is in onbruik geraakt na de kruisiging van Jezus Christus, de Zoon van God. God heeft toen een Nieuw Verbond met de mensheid gesloten hetgeen beschreven staat in het Nieuwe Testament. Dat is de Bijbel geworden voor christenen, een boek van liefde, mededogen en verdraagzaamheid. Mohammed de Verschrikkelijke heeft dat 600 jaar later met voeten getreden door een afschuwelijk boek te openbaren, vol van haat en geweld.
Ik kan leren van KoosVogels, hij is onvoorwaardelijk voor alle zielige moslims en bestrijdt tegenstanders met verwijzingen naar gaskamers, jodentransporten en massavernietiging. Hij verwacht dat er dan een zinnige discussie ontstaat.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 14:51 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Gelukkig is nuance jou niet vreemd. Mijn postings zijn gevrijwaard van enige nuance. Ik kan leren van voice-over, de ziener. Hij koestert geen haat jegens de islam of de aanhangers van dit heidense geloof. Integendeel, hij legt enkel de vinger op de zere plek.
Een ding kan je wel van mij leren: LEZEN! Nooit heb ik een verwijzing gemaakt naar gaskamers en de holocaust. Maar goed, dat heb ik al tig keer geroepen. De vergelijkingen tussen Hitler en Wilders hebben geen betrekking op WO II. Leer dat nou eens want dat is al honderd keer geschreven. Niet alleen door mijzelf, maar ook door tal van anderen.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 15:04 schreef voice-over het volgende:
[..]
Ik kan leren van KoosVogels, hij is onvoorwaardelijk voor alle zielige moslims en bestrijdt tegenstanders met verwijzingen naar gaskamers, jodentransporten en massavernietiging. Hij verwacht dat er dan een zinnige discussie ontstaat.![]()
Dat zal ze leren!quote:Op dinsdag 30 maart 2010 14:16 schreef voice-over het volgende:
Tuurlijk niet. Het heeft betrekking op de schilderscarrière van de latere dictator in de vroege 20e eeuw.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 15:08 schreef KoosVogels het volgende:
De vergelijkingen tussen Hitler en Wilders hebben geen betrekking op WO II.
Geen dikke plaat maar een spiegel die ik voor je houdt.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 15:16 schreef OeJ het volgende:
Ik kan het gewoon niet laten te zeggen, maar die jongen heeft echt een hele dikke plaat voor zijn harses. Jezus man toch.
quote:Op dinsdag 30 maart 2010 14:12 schreef voice-over het volgende:
[..]
Irakezen vallen alles en iedereen aan, zelfs hun eigen mensen. Het is maar een voorbeeldje van hoe verknipt de Islam is. Nederlanders willen gewoon een prettig leven kunnen leiden en dat is zonder enge, haatzaaiende baardmannen in rare jurken. Als je dat niet wil begrijpen, dan heb je een nare toekomst in dit mooie, vrijheidslievende, democratische en vredelievend landje.
Dat is volgens jou perceptie en weer die tunnelvisie. Dit zijn woorden die bij jou het eerste opkomt bij de WOII, dat heb je geleerd op de basisschool. Maar Hitler was ook daadwerkelijk een persoon zoals jij en ik, met een leven. Dus dan denken de meeste mensen met een beetje kennis aan de persoon zelf, dus de eerste wereldoorlog, gevangenisstraf, NSDAP etc. Pas het laatste hoofstuk uit zijn leven bestaat uit WOII en de gevolgen daarvan. Dat terzijde, voor de 80.000ste keer NIEMAND in dit topic heeft het over de WOII en de gevolgen maar de periode daarvoor...quote:Op dinsdag 30 maart 2010 15:15 schreef voice-over het volgende:
[..]
Tuurlijk niet. Het heeft betrekking op de schilderscarrière van de latere dictator in de vroege 20e eeuw.
Luister knulletje, zodra je het H-woord hanteert, verwijs je impliciet - nee expliciet - naar gaskamers, massavernietiging, medische experimenten op babys (bijvoorbeeld 'bij welke druk ontploft een levend babyhoofdje?'), etc. etc.
Het is dom, gewoon dom om Hitler bij een discussie van wilders te betrekken.
Tuurlijk joh, als Irakezen het jaarlijkse Ashura Day vieren - de martelaarsdood van Imam Hoessein in 680 - is het net carnaval.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 15:22 schreef Killaht het volgende:
Irakezen vallen alles en iedereen aan? Volgens mij is het 99% die wil dat de oorlog over is en gewoon leven en dat er 1% is die groeperingen zijn met radicalegedachtengoed tegen de Amerikanen en degene die met hun zijn. Nederland vredelievend?
Enig idee hoe Christenen in sommige delen van de wereld Pasen vieren?quote:Op dinsdag 30 maart 2010 15:41 schreef voice-over het volgende:
vervalt
Dat is een vorm van Kastijding, als je niet weet wat het is lijkt het inderdaad of ze elkaar vermoorden. Slechts een heel klein deel van de moslims vieren dit. Want het is je vast niet bekend dat ook de Islam vele soorten voortvloeiingen heeft net als het Christendom etc. In het christendom wordt kastijding ook nog uitgeoefend, maar wederom door een bepaalde kleine groepering. Dit heeft dus niks met de overgrote meerderheid van de moslims te maken en gebruiken van de Islam.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 15:41 schreef voice-over het volgende:
[..]
Tuurlijk joh, als Irakezen het jaarlijkse Ashura Day vieren - de martelaarsdood van Imam Hoessein in 680 - is het net carnaval.![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[..]
Als jij geen onderscheid kunt maken tussen de vooroorlogse Hitler en de WO II Hitler dan is droevig met je gesteld en heb ik zelfs medelijden met je vanwege je gebrek aan historische kennis.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 15:15 schreef voice-over het volgende:
[..]
Tuurlijk niet. Het heeft betrekking op de schilderscarrière van de latere dictator in de vroege 20e eeuw.
Luister knulletje, zodra je het H-woord hanteert, verwijs je impliciet - nee expliciet - naar gaskamers, massavernietiging, medische experimenten op babys (bijvoorbeeld 'bij welke druk ontploft een levend babyhoofdje?'), etc. etc.
Dat weet ik. Maar het komt niet vredelievend over.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 15:49 schreef Killaht het volgende:
[..]
Dat is een vorm van Kastijding, als je niet weet wat het is lijkt het inderdaad of ze elkaar vermoorden.
Het feit dat jij zonder scrupules het H-woord blijft hanteren, geeft aan dat jij geen kaas hebt gegeten van het ethisch verantwoord maken van vergelijkingen. Godwin heeft jou als voorbeeld genomen, lijkt mij zo.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 15:56 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Als jij geen onderscheid kunt maken tussen de vooroorlogse Hitler en de WO II Hitler dan is droevig met je gesteld en heb ik zelfs medelijden met je vanwege je gebrek aan historische kennis.
Beetje makkelijk he. Godwin is overigens niet almachtig. Het is natuurlijk nonsens om te denken dat Hilter nooit in een discussie mag worden gebruikt, zelfs als het terecht is, enkel omdat die joker dat heeft geroepen. Het probleem is echter dat jij het maar niet wil begrijpen. Want je bent echt niet achterlijk, daar ben ik van overtuigd. Jij wil per se geen onderscheid maken tussen de verschillende perioden in Hitler's leven. In plaats daarvan zet jij Hitler vast al een onveranderlijk persoon.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 16:04 schreef voice-over het volgende:
[..]
Het feit dat jij zonder scrupules het H-woord blijft hanteren, geeft aan dat jij geen kaas hebt gegeten van het ethisch verantwoord maken van vergelijkingen. Godwin heeft jou als voorbeeld genomen, lijkt mij zo.
Dat is ie nu al, waarom zou ie moeten veranderen zoals Geert wil?quote:Op dinsdag 30 maart 2010 07:49 schreef voice-over het volgende:
Uitsluitend de Nederlandse grondwet dient voor elke Nederlander Heilig te zijn.
We spreken 40 jaar moslims in Nederland. Ik zie in Nederland niet de trends die jij hierboven met mooie plaatjes post in Iraq en andere landen..... dat is gewoon pure angstzaaierij.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 07:42 schreef voice-over het volgende:
maartena, ik waardeer enorm je wil tot nadenken maar ergens gaat er in je denkproces iets mis. Wie denkt dat Nederlandse moslims totaal onafhankelijk zijn van wereldwijde trends in de Islam is naïef of heeft op zijn minst een verwrongen wereldbeeld. Ik zeg niet dat Nederlandse moslims eenmaal aan de macht daadwerkelijk de daad bij het woord voegen en homofielen een kopje kleiner maken maar dat bedrijvers van de gelijkslachtige liefde dan een onprettig leven zullen hebben, is wel duidelijk.
Je maakt nogal duidelijk hier dat je echt geen kaas gegeten hebt van de geschiedenis, en het verschil niet kent tussen de Republiek van Weimar, de NSDAP machtsovername, de holocaust, en de Tweede Wereldoorlog.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 15:15 schreef voice-over het volgende:
Weet vader Abraham dat al?quote:Op dinsdag 30 maart 2010 12:44 schreef voice-over het volgende:
Ja.
Zolang ze het ook bij preken houden is er niks aan de hand. Een club mensen die naar een geweldadige actiefilm gaan, zijn ook nog niet meteen schuldig aan terrorisme.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 16:45 schreef maartena het volgende:
Deze vraag staat overigens nog steeds open:
Ik heb al een paar keer de volgende vraag gesteld, en er nooit echt een antwoord op gekregen:
Een verbod op nieuwe moskeeën, en een verbod op de Koran - en eigenlijk betekend een verbod op de Koran eigenlijk effectief het einde van de moskee natuurlijk - zal er onherroepelijk toe leiden dat moslims in plaats van voortaan in het openbaar, en enigszins controleerbare situatie, te preken uit de Koran, dit voortaan gaan doen in kleinere huiskamersfeer waar er absoluut geen controle is op wat er gelezen wordt uit de Koran, en wat voor boodschap er wordt verkondigd.
Momenteel is het zo dat als een Imam haat predikt, dat zo'n iemand wordt uitgezet. Dit is ook gebeurd in Breda bijvoorbeeld. Maar als een imam (ook de normale Imams natuurlijk die normaal preken) voortaan door een Koranverbod verplicht wordt dit te doen in kleinere prive sfeer, zeg maar een soort van "schuilmoskee" status zoals de Katholieken in de 17e eeuw met de schuilkerken, dan verhuis je iets waar nog enigszins een oog op te houden is naar de woonkamer waar er echt compleet geen vat meer op is. Wat we ook geleerd hebben van de geschiedenis is dat zelfs 70 jaar een verbod op de Katholieke kerk in Nederland er echt niet tot geleid heeft dat Katholieken verdwenen. En met 1 miljoen moslims in Nederland zal de Islam ook echt niet verdwijnen. Kortom je weet van te voren dat als je de Koran verbied, dat men niet stopt met het lezen ervan, maar dat het preken eruit gewoon verdwijnt naar de ondergrondse sfeer. En het is voor de AIVD een heel stuk makkelijker om op vrijdag een moskee te betreden en aandachtig te luisteren, dan dat dit het geval is bij 20 prive-sfeer moskee-sessies omdat de Koran in het openbaar niet meer gebruikt zou mogen worden.
Wat ik toch wel weten van de PVV aanhangers is waarom men denkt dat een verbod op de Koran beter is voor de maatschappij. Waarom is het in het geheim preken uit de moskee in een soort van "schuilmoskee" status beter voor de maatschappij dan in het openbaar waar men in ieder geval nog vat heeft op wat er gepreekt wordt.
Je laat dus de gevolgen 'bewust' achterwege. De vroege geschiedenis van Duitsland in de jaren '20 en '30 is alleen maar interessant vanwege die gevolgen.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 16:43 schreef maartena het volgende:
Laat de holocaust en de oorlog voor wat het is, en kijk naar de vroege geschiedenis van Duitsland in de jaren 20 en 30, en er zijn behoorlijk wat overeenkomsten te trekken.
Uiteraard. Maar vind jij het dan een goed idee dat we met een verbod op de Koran de totale controle verliezen? Men heeft geen andere keus dan in het geniep preken..... in een moskee kan de AIVD nog wel eens een infiltrant binnen brengen, en dat gebeurd ook. Haat imams worden geïdentificeerd en uitgezet.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 16:49 schreef OeJ het volgende:
Zolang ze het ook bij preken houden is er niks aan de hand. Een club mensen die naar een geweldadige actiefilm gaan, zijn ook nog niet meteen schuldig aan terrorisme.
Ook dat maakt allemaal geen fuck uit, het is angstzaaierij, zolang iemand niks doet, waarmee een groep mensen geterroriseerd wordt, moet je doen en laten wat je wilt. Stel, iemand blaast een bus op, dan pak je die persoon op, die die bus opblaast. Zo simpel is het. En dan kun je wel stellen: ja, het komt door de Koran blablabla, dat is allemaal zo'n gelul, en daarom moeten we de Imam oppakken die daar toe aangezet heeft, allemaal CRAP. Iedereen is verantwoordelijk voor zijn eigen daden. Voor hetzelfde geld was die persoon iemand die elke week een Disneyfilm bekeek.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 16:53 schreef maartena het volgende:
[..]
Uiteraard. Maar vind jij het dan een goed idee dat we met een verbod op de Koran de totale controle verliezen? Men heeft geen andere keus dan in het geniep preken..... in een moskee kan de AIVD nog wel eens een infiltrant binnen brengen, en dat gebeurd ook. Haat imams worden geïdentificeerd en uitgezet.
Met een "schuilmoskee" status is dat zo goed als onmogelijk. De hamvraag is dus of dat echt beter is voor Nederland?
Er zijn overeenkomsten te vinden tussen de maatregelen die de NSDAP nam, en de maatregelen die de PVV wil nemen. Wat er na die maatregelen gebeurd is in Duitsland weten we inderdaad uit de geschiedenisboekjes.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 16:52 schreef voice-over het volgende:
Je laat dus de gevolgen 'bewust' achterwege. De vroege geschiedenis van Duitsland in de jaren '20 en '30 is alleen maar interessant vanwege die gevolgen.
Met andere woorden, jullie suggeren dat we met Wilders aan de vooravond staan van massale treintransporten naar het Oosten.
"Godwin" roepen is ook meestal het enige antwoord wat men heeft bij dergelijke discussies, alsof het onderbouwen opeens niet meer nodig is.quote:Of dacht je soms dat ik jullie geniepige wijze van argumenteren niet doorheb?
Godwin, Godwin, Godwin .....
Ik had al zo'n vermoeden dat je daarmee zou komen, dus zal ik me verhelderen. Als een club mensen iedere week - in het geheim desnoods - bij elkaar wil komen, en elkaar dan vertellen: "We gaan alle Christenen uitroeien." Succes ermee, zolang zij dat alleen maar roepen.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 18:18 schreef maartena het volgende:
[..]
Er zijn overeenkomsten te vinden tussen de maatregelen die de NSDAP nam, en de maatregelen die de PVV wil nemen. Wat er na die maatregelen gebeurd is in Duitsland weten we inderdaad uit de geschiedenisboekjes.
Of de PVV het ook zo ver wil gaan nemen...... dat weet niemand. We weten alleen hoe het begon.
Ik zie het niet als onmogelijk - om even bijvoorbeeld de Rijksdagbrand te nemen - dat aan de vooravond van de verkiezingen een ernstige terroristische aanslag wordt gepleegd, en net zoals in de VS waar de "approval rating" van Bush op 10 september 2001 op een laag pitje van om en nabij de 40% lag - normaal voor een president - en de rating op 15 september opeens bij de 90% lag..... de PVV in Nederland opeens 76 zetels weet te behalen omdat iedereen binnen 2 dagen na de verschrikkelijke aanslag een enorme afkeer heeft van alles wat moslim is.
En als dat zou gebeuren, dan weet ik nog zo net niet wat de volgende stappen kunnen zijn, maar het zou me niets verbazen als er dan gesproken wordt over het afnemen van het Nederlanderschap en deporteren van Marokkanen van veel meer mensen dan alleen de enkele 1000 of zo die daadwerkelijk veroordeeld worden voor een misdaad.
En met 76 zetels, kun je heel wat wetten overboord gooien, en is de twee-derde voor een grondwetswijziging ook niet heel ver meer.....
Het is een opvallende, maar wel een ware vergelijking. En eentje waar we verdomd mee moeten oppassen in Nederland, omdat we de geschiedenis kennen.
[..]
Voor elke Nederlander. Inclusief G. Wilders. En die is momenteel hard bezig met diezelfde "Heilige" Grondwet van jou zijn reet af te vegen en is van plan om, als hij zijn zin krijgt, van diezelfde "heilige" Grondwet, waar 200 jaar Staatsrecht in zit, een aftreksel van de Nuremberger Wetten uit 1935 te maken.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 07:49 schreef voice-over het volgende:
[..]
Moslims die zich aan de wet houden, behouden hun prettig leventje. Alleen hun provocerende en intimiderende symbolen van onderwerping aan de wetten van Allah worden verboden: geen hoofddoekjes, nikaabs, burkas, groezelige baarden en soepjurken meer. Uitsluitend de Nederlandse grondwet dient voor elke Nederlander Heilig te zijn.
De Christenen (Katholieken) die in de Filipijnen zichzelf laten kruisigen, nadat ze eerst - net als Jezus - hun kruis de stad uit moeten dragen terwijl ze op hun rug gezweept worden.... (zoals je hier kunt zien, ik zal voor de smakelijkheid de plaatjes maar niet posten....) doen iets vergelijkbaars als die Irakezen.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 16:01 schreef voice-over het volgende:
Dat weet ik. Maar het komt niet vredelievend over.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |