toeter de toeter.]Je zou een collega moeten worden van Ab Osterhaus, kan je volgende winter nog wat angst de wereld inpompen i.v.m. de mexicaanse griep. Jullie zouden een mooi duo zijn.quote:Op woensdag 31 maart 2010 18:01 schreef voice-over het volgende:
Kortom, mijn bewering dat Marokkanen schrikbarend hoog vertegenwoordigd zijn in gevangenissen, staat nog steeds overeind. Het wordt tijd dat er zeer strenge maatregelen van apocalyptische aard worden genomen tegen deze bevolkingsgroep. De veiligheid van Nederland staat op het spel. Gelukkig hebben ze allemaal een dubbel paspoort, dus ze kunnen bij misdragingen zo op het vliegtuig naar Rabat worden gezet.
Ik moet het wel wat zwaar aanzetten want in dit land beginnen ze eerst kopjes T te drinken en dat schiet niet op.quote:Op woensdag 31 maart 2010 18:16 schreef dramatiek het volgende:
[..]
toeter de toeter.]Je zou een collega moeten worden van Ab Osterhaus, kan je volgende winter nog wat angst de wereld inpompen i.v.m. de mexicaanse griep. Jullie zouden een mooi duo zijn.
- zeer strenge maatregelen van apocalyptische aard
- De veiligheid van Nederland staat op het spelVolgens mij onderschat je de overige 99.8% van de samenleving. Dat zijn natuurlijk allemaal weerloze calimero's die zich onder de voet laten lopen door jongeren tussen de 12 en 18 jaar..
![]()
Nee dus. Ze zijn namelijk voor de Nederlandse grondwet eerst Nederlander. De Marokkaanse nationaliteit doet voor de Nederlandse wet niets terzake, totdat je de dubbele nationaliteit volledig erkend. Zolang die erkenning er niet is, is zo'n iemand EERST Nederlander, en zolang die persoon in Nederland woont, maakt het niets uit of deze een andere nationaliteit heeft.quote:Op woensdag 31 maart 2010 18:01 schreef voice-over het volgende:
Gelukkig hebben ze allemaal een dubbel paspoort, dus ze kunnen bij misdragingen zo op het vliegtuig naar Rabat worden gezet.
Maar ik zie nog steeds geen harde onderbouwing dat dit om 30% van de gevangenisbevolking gaat. Waar heb je dat nummer precies gevonden?quote:Op woensdag 31 maart 2010 18:01 schreef voice-over het volgende:
Kortom, mijn bewering dat Marokkanen schrikbarend hoog vertegenwoordigd zijn in gevangenissen, staat nog steeds overeind.
quote:Op woensdag 31 maart 2010 16:30 schreef maartena het volgende:
[..]
Maar waar ik nog steeds geen antwoord op heb...... is de vraag of een Koran verbod - wat de PVV dus wil - en daarmee effectief een einde aan het in het openbaar preken uit die Koran, de haatimams echt voorkomt. In de moskee kan de AIVD makkelijk infiltreren en ze eruit pikken. Als ze straks wegens een Koranverbod op huisbezoek gaan en verder preken in een "schuilmoskee" status, dan is het einde zoek.
Zie je dat echt als een vooruitgang in Nederland?
Ik zie het meer als wegdrukken zodat wij het niet "zien", maar het probleem wordt zo alleen maar erger.
En dat vraagstuk wordt keer op keer genegeerd door PVV aanhangers, of compleet weg-gequote....
quote:Op woensdag 31 maart 2010 10:22 schreef poon het volgende:
[..]
En nog even Maartena's stelling over het al dan niet verbieden van de koran. Ik heb zelf al eens in een post te kennen gegeven dat een verbod me niet als muziek in de oren klinkt. Het lijkt mij niet handig, niet nodig en niet haalbaar. Maar dat geldt wat mij betreft voor ieder boek en dus zou ik er ook geen bezwaar tegen hebben als mein kampf weer legaal zou zijn in Nederland. Zo lang dat niet het geval is, vind ik Wilders niet fouter bezig dan mensen die het verbod op mein kampf in stand willen houden (en daar hoor ik niemand over). Zo lang de overheid niet van plan is dat te veranderen lijkt het mij lastig om hem daarop te veroordelen. En laat dat nu net relevant zijn.
quote:
Waarom niet?quote:Op dinsdag 30 maart 2010 23:08 schreef poon het volgende:
Je kan namelijk niet in naam van het atheïsme herrie schoppen.
Wat me VOORAL duidelijk wordt uit dit verslag.... is dat het vooral om JONGE Marokkanen, EN Antillianen gaat, en dat heb ik ook al diverse malen aangegeven.quote:Op woensdag 31 maart 2010 17:24 schreef damian5700 het volgende:
In Nederland is er geen wettelijke basis criminaliteit te duiden naar etniciteit.
In Rotterdam, echter, wordt dit wel gedaan.
Bron
Dit is geen onderbouwing van de eerder genoemde 30%. Kan ook niet, dus.
De bovenstaande gegevens zijn gebaseerd op het jaarverslag Integratie 2008 en geven een zekere indicatie.
Met permissie een aantal citaten uit dit verslag:
Bron
Dan zijn we het eens.quote:Op woensdag 31 maart 2010 19:05 schreef poon het volgende:
En nog even Maartena's stelling over het al dan niet verbieden van de koran. Ik heb zelf al eens in een post te kennen gegeven dat een verbod me niet als muziek in de oren klinkt. Het lijkt mij niet handig, niet nodig en niet haalbaar. Maar dat geldt wat mij betreft voor ieder boek en dus zou ik er ook geen bezwaar tegen hebben als mein kampf weer legaal zou zijn in Nederland. Zo lang dat niet het geval is, vind ik Wilders niet fouter bezig dan mensen die het verbod op mein kampf in stand willen houden (en daar hoor ik niemand over). Zo lang de overheid niet van plan is dat te veranderen lijkt het mij lastig om hem daarop te veroordelen. En laat dat nu net relevant zijn.
Sommige Rotterdammers zullen ook beweren dat Feijenoord een geloof is.quote:Op woensdag 31 maart 2010 19:10 schreef Kikopuz het volgende:
Precies, je kan in de naam van alles iets doen.
Dat vraag ik me dus ook al af sinds meneer VS-en-Israël-knuffelaar met zijn rare voorstellen kwam. Wilt een medeknuffelaar antwoord geven?quote:Op woensdag 31 maart 2010 19:11 schreef maartena het volgende:
De PVV wil de Koran gaan verbieden, maar hoe precies worden daarmee Antilliaanse jongeren minder crimineel, en heeft dat echt effect op de jonge Marokkaanse bevolking?
Het is erg gemakkelijk om een indeling te maken PVV en anti-PVV, maar dat ik die bijdrage postte heeft alleen te maken met de eerder genoemde 30%.quote:Op woensdag 31 maart 2010 19:11 schreef maartena het volgende:
Wat me VOORAL duidelijk wordt uit dit verslag.... is dat het vooral om JONGE Marokkanen, EN Antillianen gaat, en dat heb ik ook al diverse malen aangegeven.
Dit lees ik op de website van de PVV over Antilliaanse criminelen:quote:Op woensdag 31 maart 2010 19:11 schreef maartena het volgende:
De PVV wil de Koran gaan verbieden, maar hoe precies worden daarmee Antilliaanse jongeren minder crimineel, en heeft dat echt effect op de jonge Marokkaanse bevolking?
Dit had je ook zelf op kunnen zoeken, mijn inziens.quote:Overigens moet Nederland niet alleen af van de Antillen, maar ook van alle Antilliaanse criminelen. Antillianen plegen relatief ongeveer zes keer zoveel delicten als autochtone Nederlanders. Of het nu gaat om gewelds-, zeden- of drugsmisdrijven, uit onderzoek van het Wetenschappelijk Onderzoeks- en Documentatiecentrum (WODC) blijkt dat Antillianen hiervan relatief veel vaker dan autochtonen verdacht worden. Ik vind dat het door dit kabinet ingetrokken wetsvoorstel dat het terugsturen van criminele Antillianen mogelijk maakte alsnog moet worden doorgevoerd.
Antillianen zijn Nederlanders. Als we de Antillen afstoten, worden ze niet opeens magisch bezitter van een Antilliaanse nationaliteit.quote:Op woensdag 31 maart 2010 19:30 schreef damian5700 het volgende:
Dit lees ik op de website van de PVV over Antilliaanse criminelen:
Dit had je ook zelf op kunnen zoeken, mijn inziens.
Ja, maar dit heeft niks met de Koran te maken..quote:Op woensdag 31 maart 2010 19:30 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Dit lees ik op de website van de PVV over Antilliaanse criminelen:
[..]
Dit had je ook zelf op kunnen zoeken, mijn inziens.
Maar is "afpakken en uitzetten" daarbij een terechte oplossing, als je in het achterhoofd ook weet dat de meeste Marokkanen na hun jeugd prima terecht komen?quote:Op woensdag 31 maart 2010 19:26 schreef damian5700 het volgende:
Dat het vooral jongeren zijn in deze statistieken maakt de delicten en problematiek niet minder om. Te meer omdat veel van deze delicten geweldsdelicten zijn en een bepaalde weerslag heeft op slachtoffers en naasten. Dit lijkt me niet iets om relativeringen bij aan te brengen.
Aruba heeft binnen de Nederlandse Antillen een status aparte en Curaçao wordtt na het referendum van vorig jaar een autonoom land, net als Sint-Maarten.quote:Op woensdag 31 maart 2010 20:15 schreef maartena het volgende:
[..]
Antillianen zijn Nederlanders. Als we de Antillen afstoten, worden ze niet opeens magisch bezitter van een Antilliaanse nationaliteit.
Je bent het hopelijk toch wel met me eens dat het afnemen van het Nederlanderschap in zo'n geval niet mogelijk is. Bovendien kom ik dan toch weer terug op een eerdere stelling:
Net zoals het oplossen van de problemen in verzorgings- en verpleeghuizen, dat bij monde van Agema een speerpunt kan worden genoemd, ook weinig met de koran te maken heeft.quote:Op woensdag 31 maart 2010 20:16 schreef Kikopuz het volgende:
[..]
Ja, maar dit heeft niks met de Koran te maken..
Ik heb geen behoefte om aan het citaat, dat jij zelf ook had kunnen opzoeken, een oordeel te verbinden.quote:Op woensdag 31 maart 2010 20:17 schreef maartena het volgende:
[..]
Maar is "afpakken en uitzetten" daarbij een terechte oplossing, als je in het achterhoofd ook weet dat de meeste Marokkanen na hun jeugd prima terecht komen?
quote:Op woensdag 31 maart 2010 20:15 schreef maartena het volgende:
De PVV oplossingen zijn geen oplossingen, maar zoals Frank Boeijen Het Goede Doel het zo mooi omschreef een pakketje schroot met een dun laagje chroom.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |