quote:Op donderdag 25 maart 2010 17:00 schreef rijsttafel het volgende:
[..]
Winkelen doet me juist aan m'n ex denken
Geen van beiden.quote:Op donderdag 25 maart 2010 20:19 schreef Mint_Clansell het volgende:
Die is of terug bij d'r ex of die vermaakt zich met die andere leuke jongen waar ze het over had.
Nou, beetje duidelijk gemaakt die dag dat het maar van zijn kant moet komen. En nu toch onbewust aan het wachten/denken aan of ik ooit wel iets ga horenquote:Op woensdag 24 maart 2010 14:54 schreef Tegan het volgende:
Jeez, mijn ex. Hebben we samen besloten dat we toch binnekort weer een keer iets willen afspreken. Heb ik hem drie keer gevraagd, maar kon hij steeds niet. Zeg ik net dat ik niet blijf vragen en dat we anders maar gewoon toch afstand moeten houden. Smst hij net terug dat dat goed is, en dat hij wel even vraagt aan zijn werk of ze een andere keer bijna failliet willen gaan. *zucht* Als hij nou gewoon had gezegd wat er speelde. Nu zoekt hij het maar ook zelf uit ook
.
Je ziet wat hij gedaan heeft. Leef verder, laat hem je eigen toekomst niet beperken.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 00:10 schreef caroline1234 het volgende:
Af en toe heb ik echt zo'n terugval.
Snap gewoon niet waarom hij zo gehandeld heeft. Zo respectloos. Alsof ik een of ander ding ben dat je weg kunt zetten als je er geen zin meer in hebt.
En dan toch steeds die hoop dat ie nog wat laat horen. Dat ie zegt dat het een vergissing was en dat ie me terug wil.
Het voelt zo triest.
Gezien het feit dat meneer met een joint in zijn bek op de foto staat in zijn profiel zegt al genoeg over wat voor een recreatief gebruiker Friek is. Als zijn ex-vriendin er niets van wist dan vind ik het normale reactie en een goeie reden om iemand te dumpen, vooral als ze er zelf heel anders over denkt (wat ook het geval is).quote:Op vrijdag 26 maart 2010 11:19 schreef Tegan het volgende:
Nou, ik heb er zelf niet zoveel problemen mee, mits het met mate is. Maar ik snap totaal dat jouw vriendin dat wel heeft.
Dat idd. Was zeker vrij korte relatie want Friek_ klonk ook niet heartbroken.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 11:26 schreef Mint_Clansell het volgende:
Ik vind het trouwens wel grappig dat ze je daar gelijk om dumpt. Als het je vriendin was dan zou ze dat toch moeten weten dat je een softdugsgebruiker bent? Anyway, ik moet ook geen vriendin die rookt en al helemaal geen die (soft)drugs gebruikt.
En ja, ik drink wel eens alcohol. Maar dat is niet te vergelijken met elkaar. Enne... waarom gebruik je die shit eigenlijk?
Héél overdreven wat je nu zegt hoor. Flinke straf voor een dergelijke hoeveelheid? Een boete hoogstens.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 15:08 schreef Merziyas het volgende:
30 pillen is geen gebruikershoeveelheid meer. Als je ermee opgepakt wordt, reken er maar op dat je een flinke straf krijgt. Ik vind het begrijpelijk van je vriendin dat zij zich zorgen maakt over jouw drugsgebruik.
Ik niet.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 15:19 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Héél overdreven wat je nu zegt hoor. Flinke straf voor een dergelijke hoeveelheid? Een boete hoogstens.
Verder vind ik sowieso het feit dat het illegaal is een beetje een non-argument. Het gaat eerder om de moraal waarmee je het doet: je motieven, je redenen et cetera. Een regel of wet moet je toetsen op zijn redelijkheid en billijkheid.
Ik moet ook zeggen dat ik er amper mee kan zitten dat ik gedumpt word om dergelijke redenen. Haar reactie kwam gewoon wereldvreemd en blind principieel op me over.
... vind je die vergelijking echt terecht?quote:Op vrijdag 26 maart 2010 15:26 schreef Tegan het volgende:
[..]
Ik niet.
"Dat mijn vriendin me dumpt omdat ik af en toe wat steel vind ik gewoon wereldvreemd en blind principieel op me over."
Same thing.
Nee, behalve dat jij en ik een compleet ander wereldbeeld hebben dan.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 15:34 schreef Xanthas het volgende:
In reactie op voorgaande posts: ik drink wel eens, zou mijn vriendin direct de deur wijzen als ze rookt/drugs gebruikt (roken vind ik gewoon smerig, en drugs worden gedoogd, maar zijn dus niet legaal), had gemengde gevoelens toen mijn ex vertelde over de hoeveelheid zooi die ze zomaar van het internet plukt (download). Nog meer opmerkingen?
Nee, ik ben geen moraal ridder, ik doe ook wel eens iets fout. Maar trek geen vergelijking tussen alcohol en overige drugs, alcohol is normaal, drugs is niet normaal (kijk eens naar het buitenland)
Ik zeg alleen, omdat jij iets wereldvreemd en blind principieel vindt hoeft een ander dat nog niet te vinden. Waarom vind je haar belachelijk voor het fout vinden van iets wat illegaal is.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 15:31 schreef Friek_ het volgende:
[..]
... vind je die vergelijking echt terecht?Heb jij dan ook wel eens vriendjes gedumpt omdat ze illegaal muziek aan het downloaden waren?
Begrijp me niet verkeerd, ik vind stelen/plagiaat/etc. ook een vorm van geweld richting de ander. Om die reden vind ik het immoreel en keur ik het af; niet omdat het volgens de wet niet mag.
Héél overdreven is het niet hoor, en ik vind het redelijk en billijk dat je daar een straf (boete, taakstraf whatever it is) voor krijgt. Daarom ook dat je voor enkele pilletjes geen straf krijgt, terwijl het voor de wet een misdrijf is (dat is redelijkheid en billijkheid). Maar het ging hier over je vriendin. Ik kan heel goed begrijpen dat er mensen zijn die daar gewoon niet op zitten te wachten. Als mijn vriendin aan de harddrugs zou zitten, zou ik het ook zonder pardon uitmaken. Ik word zelfs kwaad als ze een keer in de zoveel maanden een jointje rookt. Omgekeerd geldt hetzelfde overigens. Mijn ervaring is dat het met drugs van kwaad naar erger wordt. Het begint met een jointje, dan wordt het een keer een pilletje en voor dat je het weet kan je niet meer zonder. Als je vriendin zelf nooit gebruikt, zal ze het moeilijk vinden om met iemand te leven die drugs gebruikt. Dan kun je beter iemand vinden die zelf ook zo nu en dan een pilletje neemt en daar verder geen problemen mee heeft.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 15:19 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Héél overdreven wat je nu zegt hoor. Flinke straf voor een dergelijke hoeveelheid? Een boete hoogstens.
Verder vind ik sowieso het feit dat het illegaal is een beetje een non-argument. Het gaat eerder om de moraal waarmee je het doet: je motieven, je redenen et cetera. Een regel of wet moet je toetsen op zijn redelijkheid en billijkheid.
Ik moet ook zeggen dat ik er amper mee kan zitten dat ik gedumpt word om dergelijke redenen. Haar reactie kwam gewoon wereldvreemd en blind principieel op me over.
En blijkbaar is communicatie en eerlijkheid in mijn deel hier ook niet datgene wat zegeviert. Het feit dat sommige mensen een andere mening zijn toegedaan dan ik is mijn probleem ook totaal niet, maar dat zij zo kortzichtig reageert vind ik alleen maar getuigen van bekrompenheid. Al die tijd was ik er open en eerlijk over en nu word ik daar min of meer voor gestraft. Rechtvaardig? In mijn ogen niet.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 15:37 schreef Tegan het volgende:
[..]
Ik zeg alleen, omdat jij iets wereldvreemd en blind principieel vindt hoeft een ander dat nog niet te vinden.
Omdat je je mening niet moet laat bepalen door een wet die je iets voorschrijft, maar voor jezelf moet nadenken.quote:Waarom vind je haar belachelijk voor het fout vinden van iets wat illegaal is.
En dat is de reden dat ik het dus nooit zou toelaten in mijn leven.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 15:40 schreef Merziyas het volgende:
[..]
Héél overdreven is het niet hoor, en ik vind het redelijk en billijk dat je daar een straf (boete, taakstraf whatever it is) voor krijgt. Daarom ook dat je voor enkele pilletjes geen straf krijgt, terwijl het voor de wet een misdrijf is (dat is redelijkheid en billijkheid). Maar het ging hier over je vriendin. Ik kan heel goed begrijpen dat er mensen zijn die daar gewoon niet op zitten te wachten. Als mijn vriendin aan de harddrugs zou zitten, zou ik het ook zonder pardon uitmaken. Ik word zelfs kwaad als ze een keer in de zoveel maanden een jointje rookt. Omgekeerd geldt hetzelfde overigens. Mijn ervaring is dat het met drugs van kwaad naar erger wordt. Het begint met een jointje, dan wordt het een keer een pilletje en voor dat je het weet kan je niet meer zonder. Als je vriendin zelf nooit gebruikt, zal ze het moeilijk vinden om met iemand te leven die drugs gebruikt. Dan kun je beter iemand vinden die zelf ook zo nu en dan een pilletje neemt en daar verder geen problemen mee heeft.
Muziek downloaden voor eigen gebruik is nog steeds legaal in Nederland.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 15:31 schreef Friek_ het volgende:
[..]
... vind je die vergelijking echt terecht?Heb jij dan ook wel eens vriendjes gedumpt omdat ze illegaal muziek aan het downloaden waren?
Begrijp me niet verkeerd, ik vind stelen/plagiaat/etc. ook een vorm van geweld richting de ander. Om die reden vind ik het immoreel en keur ik het af; niet omdat het volgens de wet niet mag.
Het gaat even totaal niet om wat ik persoonlijk vind. Alleen omdat jij het belachelijk vindt dat iemand zijn mening deels laat afhangen van de wet maakt die overweging niet minder redelijk. Jouw ex staat goed in haar recht dit af te keuren, en dan kan jij het nog wel bekrompen vinden, maar de wet staat aan haar kant en dat maakt haar verhaal een stuk redelijker dan jouwe.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 15:41 schreef Friek_ het volgende:
[..]
En blijkbaar is communicatie en eerlijkheid in mijn deel hier ook niet datgene wat zegeviert. Het feit dat sommige mensen een andere mening zijn toegedaan dan ik is mijn probleem ook totaal niet, maar dat zij zo kortzichtig reageert vind ik alleen maar getuigen van bekrompenheid. Al die tijd was ik er open en eerlijk over en nu word ik daar min of meer voor gestraft. Rechtvaardig? In mijn ogen niet.
[..]
Omdat je je mening niet moet laat bepalen door een wet die je iets voorschrijft, maar voor jezelf moet nadenken.
Hoe vaak je die alcoholvergelijking wel niet voorbij ziet komen als het om (soft)drugs gaat. Ik drink wel eens een biertje, dus nu ben ik volgens jou dus zéér geestelijk verslaafd aan alcohol? Kom zeg, die vergelijking van (soft/hard)drugs en alcohol houdt echt geen stand als je ze naast elkaar legt. En daarbij komt dat xtc en cocaine verboden is en alcohol niet.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 15:11 schreef Fes1-2 het volgende:
Alcohol is ook drugs, en zéér geestelijk verslavend.
Heb je wel mijn vorige berichten gelezen? Daarin laat ik juist zien dat de wet niet als argument gebruikt kan worden omdat dit geen uitgangspunt kan zijn. Als je dat als uitgangspunt neemt zijn alle argumenten redelijker zodra ze in lijn staan met wat een bepaalde overheid van je verlangd. Dus als er in de wet staat dat ik iemands hoofd mag inslaan zodra hij mij beledigd, dan is dat ineens redelijker dan wanneer je zelf nadenkt over wat je redelijk vindt.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 16:10 schreef Tegan het volgende:
[..]
Het gaat even totaal niet om wat ik persoonlijk vind. Alleen omdat jij het belachelijk vindt dat iemand zijn mening deels laat afhangen van de wet maakt die overweging niet minder redelijk. Jouw ex staat goed in haar recht dit af te keuren, en dan kan jij het nog wel bekrompen vinden, maar de wet staat aan haar kant en dat maakt haar verhaal een stuk redelijker dan jouwe.
Die vergelijking is gewoon terecht. Puur omdat iets legaal is of cultureel erfgoed maakt iets niet beter. Verder heeft nooit hier iemand beweert dat wanneer je eens een biertje drinkt dat je per definitie verslaafd bent, maar dat de potentiële gevaren van alcohol net zo hard aanwezig zijn - zo niet aanweziger - als bij andere drugs. Vanuit dat perspectief is bijvoorbeeld het huidige drugsbeleid ook niet langer vol te houden: een dergelijk beleid moet afgestemd zijn op datgene wat het meeste schade veroorzaakt aan de maatschappij en diens individuen.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 16:17 schreef Mint_Clansell het volgende:
[..]
Hoe vaak je die alcoholvergelijking wel niet voorbij ziet komen als het om (soft)drugs gaat. Ik drink wel eens een biertje, dus nu ben ik volgens jou dus zéér geestelijk verslaafd aan alcohol? Kom zeg, die vergelijking van (soft/hard)drugs en alcohol houdt echt geen stand als je ze naast elkaar legt. En daarbij komt dat xtc en cocaine verboden is en alcohol niet.
Ik denk dat het dit vooral is, inderdaad. Zij was al die tijd al een erg braaf meisje: nooit drinken, nooit überhaupt een sigaret aangeraakt, nooit uitgaan en altijd op tijd naar bed. Zelf vond ik dit niet zo erg, aangezien ik gewoon bij tijd en wijle zo'n typische student ben. Maar ja, dan schrik je wel als je ziet wat voor gevolgen je (impliciete) instemming had.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 15:52 schreef Fes1-2 het volgende:
Verder snap ik het van de vriendin dat zij geschrokken is van het aantal pillen en het om die redenen uit heeft gemaakt. Ook al ben je in alles open en eerlijk geweest. Wel begrijpelijk dat het daardoor als een soort van klap aankomt.
Jup, komt het wel op neer. De overtuigingen die niet gedeeld werden op een bepaald punt teveel. Doodzonde wel.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 15:45 schreef Merziyas het volgende:
Jouw vriendin accepteert dit blijkbaar niet en heeft een ander kijk op de wereld dan jij. Jullie pasten dus toch niet zo goed bij elkaar als dat je aanvankelijk dacht.
Daar heb ik jammer genoeg ook nog steeds last van, hoewel ik niet meer boos ben. Ik zou gewoon graag eens normaal met haar willen praten. Zoals we dat ooit deden voordat we close werden. Maar ik weet niet of dat er ooit nog inzit. Vanuit haar kant is het verdacht stil en ik wil me ook niet laten kennen, vooral omdat de laatste paar keren dat we contact hadden niet echt geaccepteerd werden van haar kant.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 18:55 schreef MOD het volgende:
Even mijn progressie:
Verschillende gevoelens van boosheid, geluk, blijdschap, genegenheid, respect, irritatie, afkeer etc etc. zijn allemaal in de race om uiteindelijk als "winnaar" de eindstreep te halen, mocht ik eenmaal over haar heen zijn. Heel irritant want het is echt een trommelmachine vol met gevoelens die helemaal in de war zijn en ik ben benieuwd welke uit eindelijk gaat overheersen. Het maakt naderhand toch niet meer uit, maar ik wil gewoon niet boos zijn terwijl het toch een overheersende is.. Ik zie het nog wel aan.
Verstandige zetquote:Op vrijdag 26 maart 2010 21:44 schreef Xanthas het volgende:
Al het contact kwam in de tijd na onze breakup steeds van mij. Ik wacht niet op haar, maar maak zelf ook geen contact meer. In de relatie was ze op het einde al weinig ondernemend, nu mag ze zelf eens iets ondernemen.
Ik wacht niet, ik zie het allemaal wel verschijnen als de tijd daar is. Maar ik ga geen contact meer zoeken (en tot op hede lukt dat goed)
Het heeft even geduurd, maar ook ik zie het licht weerquote:
Dit ziet er ook wel erg bekend uit. ik ben soms best boos maar te gevoelig op dit moment om dat te uiten naar haar en wil nog teveel doen waarvan ik denk dat dat goed is en helpt om het enigzins weer te "lijmen" zoals ze nu doet en reageert is soms zo erg tegenstrijdig dat ik het soms totaal niet snap of begrijp. Af en toe word je daar best boos over maar je uit het niet.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 18:55 schreef MOD het volgende:
Even mijn progressie:
Verschillende gevoelens van boosheid, geluk, blijdschap, genegenheid, respect, irritatie, afkeer etc etc. zijn allemaal in de race om uiteindelijk als "winnaar" de eindstreep te halen, mocht ik eenmaal over haar heen zijn. Heel irritant want het is echt een trommelmachine vol met gevoelens die helemaal in de war zijn en ik ben benieuwd welke uit eindelijk gaat overheersen. Het maakt naderhand toch niet meer uit, maar ik wil gewoon niet boos zijn terwijl het toch een overheersende is.. Ik zie het nog wel aan.
De eerste 6 weken nadat het uit ging zijn bij mij ook zo gegaan. We zagen of spreken elkaar nog dagelijks en dat terwijl je los moet komen. Inmiddels hebben we elkaar in de afgelopen 2 weken elkaar 1 gezien en verder dus ook niet gebeld. En geloof me, het is beter voor je. Het is heeel erg moeilijk om niet te bellen of op een andere manier contact te zoeken, maar elke dag dat het lukt voelt weer als een (hele kleine) overwinning en daardoor wordt het de dag daarop weer een heeeel klein beetje makkelijker om niet te bellen.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 23:10 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Dit ziet er ook wel erg bekend uit. ik ben soms best boos maar te gevoelig op dit moment om dat te uiten naar haar en wil nog teveel doen waarvan ik denk dat dat goed is en helpt om het enigzins weer te "lijmen" zoals ze nu doet en reageert is soms zo erg tegenstrijdig dat ik het soms totaal niet snap of begrijp. Af en toe word je daar best boos over maar je uit het niet.
We spreken elkaar nog wel is via msn al gaat het soms niet echt ergens over en het is het heel globaal. Het was haar idee om elkaar een maand weinig te spreken en niet of nauwelijks te zien en makkelijk zou dat hoe dan ook niet worden met verjaardagen van haar, ikzelf, mijn vader en haar vader. Nu is er dus wel contact en belden we dinsdag bijna 3 kwartier... kom ik daar vanavond even om zo vriendelijk te zijn om even de post te brengen die nog bij mij was bezorgd, werd ik vrij snel weer verzocht te gaan... opzich vrij bot en heel tegenstrijdig met eerder deze week.
Alsof ze zelf moeite heeft met loslaten en het zien van mij dat juist tegenwerkt en even spreken of praten op msn wel gewoon kan. Ik vind het ook leuk om de kat even te zien hoe gek dat ook klinkt want je hecht je ook wel aan een een beest en zij heeft um meegenomen en in die zin heeft zij die om haar heen en ik dus niet.
In de zin van dat ik het ongeveer 1 op de 7 dagen niet leuk vind om in een leeg huis thuis te komen. Niet dat ik haar per se mis.. maar wel iemand in het algemeen.quote:
Niet op korte termijn he?quote:Op maandag 22 maart 2010 21:21 schreef Murmeli het volgende:
sja t was al de 3e keer he dat ie het had uitgemaakt. weliswaar was het de eerste 2x niet officieel aan, maar waren allebei wel gek op elkaar en wisten dat ook van elkaar.
Maargoed, nu dus niet meteen teruggerend nee, gaat ook niet op korte termijn gebeuren.
quote:Op zaterdag 27 maart 2010 15:46 schreef Mint_Clansell het volgende:
[..]
Niet op korte termijn he?
Maar na 3x aan-uit zou ik toch wel eens even gaan nadenken hoor, hopelijk heb je dat ook gedaan. Maar gefeliciteerd.
Hoe weet je dit...?quote:Op zaterdag 27 maart 2010 16:12 schreef Murmeli het volgende:
[..]ja heb ik gedaan, hij ook. en hij weet ook dat het nog wel ff gaat duren voor ik hem echt vertrouw.
ook veel gepraat eroverde korte samenvatting is dat ie zn issues nu zelf ook ziet en ze aan het oplossen is, en dat ik dat heel erg merk in zn gedrag naar mij maar ook zn gedrag in het algemeen, naar anderen dus
omdat hij dingen zegt die hij niet zou kunnen zeggen als hij ze niet wistquote:
Jij hebt het nooit met hem over zijn issues gehad?quote:Op zaterdag 27 maart 2010 17:02 schreef Murmeli het volgende:
[..]
omdat hij dingen zegt die hij niet zou kunnen zeggen als hij ze niet wist
jawel, maar ik kwam er niet echt doorheen bij hem, liet ie niet toe. nu ineens welquote:Op zaterdag 27 maart 2010 17:51 schreef EviL_AleX het volgende:
[..]
Jij hebt het nooit met hem over zijn issues gehad?
Als iemand met als opleiding psychologie ga ik ervan uit dat je weet hoe onbetrouwbaar self-report is, en dat sociaal wenselijk antwoorden iets is wat men vooral tegen een geliefde doet...quote:Op zaterdag 27 maart 2010 18:20 schreef Murmeli het volgende:
[..]
jawel, maar ik kwam er niet echt doorheen bij hem, liet ie niet toe. nu ineens welen volgens mij snapte ie niet dat hij zich door zijn issues tegen mij lullig gedroeg en dat dat niet eerlijk was. snapt ie nu wel.
ik weet ook niet wat ie met zichzelf gedaan heeft, maar het bevalt me wel. geeft mij ook de ruimte om mezelf te zijn en ook mijn issues aan te pakken
eh ja klopt, maar als je meerdere onderzoeksmethoden tegelijk toepast wordt de kans op onbetrouwbare metingen kleinerquote:Op zaterdag 27 maart 2010 18:58 schreef EviL_AleX het volgende:
[..]
Als iemand met als opleiding psychologie ga ik ervan uit dat je weet hoe onbetrouwbaar self-report is, en dat sociaal wenselijk antwoorden iets is wat men vooral tegen een geliefde doet...
Niet dat ik lullig wil doen, want ik hoop dat het werkelijk is zoals jij het denkt
Dat doorzien enzo, dat heb ik ook... Maar als afsluiter wil toch nog zeggen: The closer you are the harder it is to see..quote:Op zaterdag 27 maart 2010 19:17 schreef Murmeli het volgende:
[..]
eh ja klopt, maar als je meerdere onderzoeksmethoden tegelijk toepast wordt de kans op onbetrouwbare metingen kleiner![]()
en zekerheid heb je idd nooit![]()
maar ik vertrouw redelijk om mijn vermogens om mensen te doorzien. (soms wilde ik dat ik daar minder goed in was eigk)
--> nu naar de surieten halen
thanx! ga je stappen?quote:Op zaterdag 27 maart 2010 19:24 schreef EviL_AleX het volgende:
[..]
Dat doorzien enzo, dat heb ik ook... Maar als afsluiter wil toch nog zeggen: The closer you are the harder it is to see..
In ieder geval óók veel geluk, en eet smakelijk! Ik ga Enschede onveilig maken
kleine vraag, hoelang is het al uit ?quote:Op zaterdag 27 maart 2010 10:38 schreef MOD het volgende:
Haar volledig weg schrijven uit mijn leven. Niet meer aan denken, er helemaal klaar mee zijn. Want hoe leuk het ook was, zij heeft een nieuwe invulling aan haar leven en waarom zou ze mij er nog bij willen hebben na al het leed dat ik veroorzaakt heb door het uit te maken. Terug komen doet ze toch niet meer, want ze heeft nieuwe vrienden, nieuwe mensen, een nieuwe omgeving, zat nieuwe gasten waar ze weer wat leuks mee kan doen. Ik pas er gewoon niet meer bij.
Ik kom eigenlijk alleen even hier (in dit topic) om te zeggen dat dat best een feestje waard is! Well done Alex!quote:Op vrijdag 26 maart 2010 19:16 schreef EviL_AleX het volgende:
Vandaag is het precies een half jaar uit, en ik heb in die tijd geen domme dingen gedaan. Dus ik vier een feestje vanavond!
Ojee.. Nouja, doe voorzichtig, denk aan jezelf, en verder.. gefeliciteerd!quote:
Blij mee?quote:
quote:Op zaterdag 27 maart 2010 20:09 schreef Murmeli het volgende:
[..]
thanx! ga je stappen?
veel plezier
en hoe was het eigenlijk gisteravond? je vierde toch dat het een half jaar uit was en dat je geen domme dingen had gedaan?
Dank, dames! Ja, ik ben wezen stappen tot in de kleine uurtjes. Was leuk!quote:Op zondag 28 maart 2010 11:26 schreef maartjeh het volgende:
[..]
Ik kom eigenlijk alleen even hier (in dit topic) om te zeggen dat dat best een feestje waard is! Well done Alex!![]()
Gaat 't verder goed met je?
![]()
[..]
Ojee.. Nouja, doe voorzichtig, denk aan jezelf, en verder.. gefeliciteerd!
hehe, die drag heb ik soms ook wel om dan de stad weer in te gaan omdat ik weinig zin heb als het ware niks te doen...niet dat ik dat voorheen niet kon maar nu is het toch anders. Ik vraag me dan ook wel is af wat ik er dan uiteindelijk doe...quote:Op zondag 28 maart 2010 15:35 schreef fokvragen het volgende:
Nog steeds stil hier rond mijn ex en mij. Heb eigenlijk nog wel dat ik er dagelijks even aan denk en bij het uitgaan wanneer ik me niet helemaal vermaak denk ik "Waarom ben ik nu weer vrijgezel en heb ik weer de drang om hier te staan" Dan zou ik het wel anders willen.
Haha ja klopt. Als ik in mijn eigen stad naar de kroeg ga waar ik regelmatig kom en veel bekenden zijn heb ik dat gevoel niet. Maar wel als in een onbekende stad uitga in een soort discotheek met een hoog "kijk-mij-eens" gehalte.quote:Op zondag 28 maart 2010 15:55 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
hehe, die drag heb ik soms ook wel om dan de stad weer in te gaan omdat ik weinig zin heb als het ware niks te doen...niet dat ik dat voorheen niet kon maar nu is het toch anders. Ik vraag me dan ook wel is af wat ik er dan uiteindelijk doe...
Nu inmiddels langer dan een jaar officieel uit. We hebben nog zeker een jaar aangekloot. Ik kreeg na een half jaar keihard spijt en zij wilde mij ook graag terug, maar uiteindelijk is gebleken dat het niet meer ging werken. Nu achteraf bekeken zie ik welke fouten ik gemaakt heb die het allemaal zo hebben laten lopen, maar daar koop je weinig voor. We passen heel goed bij elkaar, maar woede en de vertrouwensbreuk overheerst bij haar en ziet nu in dat andere jongens ook heul leuk kunnen zijn.quote:Op zondag 28 maart 2010 11:09 schreef Youaintseennothingyet het volgende:
[..]
kleine vraag, hoelang is het al uit ?
ik zelf heb het negen maand geleden uitgemaakt met mijn ex, maar de laatste twee maanden denk ik steeds vaker aan haar ( vannacht zelfs over haar gedroomd).
als ik er nuchter over na denk dan wil ik niks meer met haar, en volgens mij komt het feit dat ik zoveel aan haar denk voort uit de gedachte dat ik graag weer iemand in mijn leven wil waarmee ik het net zo leuk had als met haar.
maar het is wel kut als je continu aan haar denkt terwijl je weet dat het toch nooit meer wat wordt.
heb btw sinds dat ik het heb uitgemaakt geen contact meer met haar gehad en haar sindsdien maar een paar keer gezien in het café, dus het contact compleet verbreken met je ex werkt niet altijd goed.
Maar uiteindelijk zal het contact met je ex ook minder worden en zelfs helemaal verdwijnen als ze bijvoorbeeld een ander heeft. Dan krijg je dan opeens nog die klap. Ik denk dat het het beste is om zo snel mogelijk het contact te verbreken en vanuit daar later weer kijken of er contact mogelijk is op vriendschappelijke basis.quote:Op zondag 28 maart 2010 11:09 schreef Youaintseennothingyet het volgende:
[..]
heb btw sinds dat ik het heb uitgemaakt geen contact meer met haar gehad en haar sindsdien maar een paar keer gezien in het café, dus het contact compleet verbreken met je ex werkt niet altijd goed.
Ja, dat heb ik ook.quote:Op zondag 28 maart 2010 16:49 schreef fokvragen het volgende:
Ik merk dat ik steeds zondags me kut voel als ik wat thuis achter de computer zit...eigenlijk constant dezelfde sites bezoek waarop niets veranderd...net of wacht ik ergens op.
Heel herkenbaar. Zondagen zijn voor mij ook een ramp.quote:Op zondag 28 maart 2010 16:49 schreef fokvragen het volgende:
Ik merk dat ik steeds zondags me kut voel als ik wat thuis achter de computer zit...eigenlijk constant dezelfde sites bezoek waarop niets veranderd...net of wacht ik ergens op.
Het is op zich wel goed om te lezen dat je dit niet alleen mee maakt. Maar aan de andere kant word ik er wel steeds weer aan herinnerd door dit topicquote:Op zondag 28 maart 2010 16:55 schreef Mint_Clansell het volgende:
[..]
Ja, dat heb ik ook.
Meestal gingen we op zondag iets doen, langs de familie, uit eten, of gewoon de hele dag in bed liggen en 's avonds op de bank tegen elkaar aanhangen met een filmpje. Dat mis ik wel. Weer invulling geven aan je leven wanneer je dat allemaal moet missen is toch moeilijker dan ik had verwacht. Maar het is niet anders...
Gelukkig bestaan er topics zoals dit waar ik me lekker kan afreageren.
Dit is super herkenbaar. Tijdens het uitgaan rond je heen kijken en je afvragen wat doe ik hierquote:Op zondag 28 maart 2010 15:55 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
hehe, die drag heb ik soms ook wel om dan de stad weer in te gaan omdat ik weinig zin heb als het ware niks te doen...niet dat ik dat voorheen niet kon maar nu is het toch anders. Ik vraag me dan ook wel is af wat ik er dan uiteindelijk doe...
Daarom post ik ook niet meer van die echt diepe reacties. Ik heb gemerkt dat als ik dat doe, ik zoveel wonden bij mijzelf openhaal. Ik heb mijzelf echt laten verzuren door de relatie, maar ik merk dat ik nu op de hele goede weg terug zit. Toch..., hier lezen blijft interessant.quote:Op zondag 28 maart 2010 17:02 schreef fokvragen het volgende:
[..]
Het is op zich wel goed om te lezen dat je dit niet alleen mee maakt. Maar aan de andere kant word ik er wel steeds weer aan herinnerd door dit topic![]()
![]()
Ik ga zo maar even weg en voortaan een afleiding zoeken op zondag.
dat heb ik nog zo heel af en toe, vooral vandaag is het erg, maar dat komt omdat ik vandaag ook niks leuks te doen heb. heb deze week toetsweek dus ben daar voor aan het 'leren' ..quote:Op zondag 28 maart 2010 16:49 schreef fokvragen het volgende:
Toch leuk dat het leuk was en dat je hem om advies kon vragen? Geeft alleen maar aan dat jullie nog goed overweg kunnen en dús wel uit kan groeien tot een goede vriendschap? Geef het nog wat tijd. Het komt wel goedquote:Op zondag 28 maart 2010 18:34 schreef Tegan het volgende:
Vandaag bij mijn ex langs geweest. Was erg leuk, wat stom. Maar wel fijn dat ik wat dingen kon voorleggen waar ik mee zat, niet over hem maar moest ff goed advies over wat andere dingen. Gelukkig kon ik niet lang blijven door een andere afspraak.
Ja, misschien. Maar, nu is hij ook nog single. Ik kan het echt niet hebben dat hij me gaat vertellen dat hij een ander date ofzo. En ook gewoon als ik hem zie dan wil ik gewoon een relatie en geen vriendschap. Ik weet niet of het wel gaat lukken. Zie hem nu vrijwel nooit, dus dan heb je sowieso een hoop bij te praten wat dan automatisch wel gezellig is. Ik probeer me mooi af te leiden als ik zulke gedachten heb, en dat lukt aardig voor nu.quote:Op zondag 28 maart 2010 19:03 schreef MOD het volgende:
[..]
Toch leuk dat het leuk was en dat je hem om advies kon vragen? Geeft alleen maar aan dat jullie nog goed overweg kunnen en dús wel uit kan groeien tot een goede vriendschap? Geef het nog wat tijd. Het komt wel goed
Jeeetje, dat is me ff een jaar geweest voor je zeg..quote:Op zondag 28 maart 2010 15:51 schreef EviL_AleX het volgende:
[..]
[..]
Dank, dames! Ja, ik ben wezen stappen tot in de kleine uurtjes. Was leuk!
Het gaat zeker goed met me, alles begint weer op rolletjes te lopen. Maar wat was 2009 een klote-jaar. Chronologisch: psychologisch vader-figuur ligt op sterven, hond dood, vriendin weg, sterk verminderde financiële zekerheid, biologische vader dood. 2010 kon alleen maar beter worden, en dat klopt zeker!
quote:Op zondag 28 maart 2010 16:55 schreef Mint_Clansell het volgende:
[..]
Ja, dat heb ik ook.
Meestal gingen we op zondag iets doen, langs de familie, uit eten, of gewoon de hele dag in bed liggen en 's avonds op de bank tegen elkaar aanhangen met een filmpje. Dat mis ik wel. Weer invulling geven aan je leven wanneer je dat allemaal moet missen is toch moeilijker dan ik had verwacht. Maar het is niet anders...
Gelukkig bestaan er topics zoals dit waar ik me lekker kan afreageren.
Daarom ben ik dus ook gestopt met uitgaan. Eigenlijk vond ik er geen zak meer aan, tenzij ik genoeg had gezopen. en iemand leren kennen gebeurt toch vaak niet met stappen is mijn ervaring. dus ik doe het gewoon niet meer, of ik nou single ben of nietquote:Op zondag 28 maart 2010 17:10 schreef fokvragen het volgende:
Haha volgens mij denkt iedereen dat. Maar elke week is iedereen er wel weer cool te kijken
Behalve in de kroeg, daar is het gezellig
quote:
Same. Ik heb komende week een date met een meid.. Heb er niet eens zin in maar ik doe het maar om over mijn sociale fobie heen te komen of zo. Gewoon zo veel mogelijk chillen met mensen. Ik heb ook veel te doen ondanks dat ik op dit moment werkloos ben (quote:Op zondag 28 maart 2010 19:27 schreef fokvragen het volgende:
Kreeg net een smsje van een meisje. Of ik zin had om vanavond wat te gaan drinken. Ga ik zeker even doen, heel leuk. Maar toch voelt het beetje 2e rang. Had liever wat gedronken met mijn ex
quote:Op zondag 28 maart 2010 22:56 schreef fokvragen het volgende:
Ik ga nu wat drinken met een meisje in de stad![]()
![]()
Ik blijf hier.quote:Op zondag 28 maart 2010 22:56 schreef fokvragen het volgende:
Ik ga nu wat drinken met een meisje in de stad![]()
![]()
Dank, zal lastig worden.quote:Op maandag 29 maart 2010 12:31 schreef maartjeh het volgende:
Jeetje Sjechov.. gecondoleerd. Hopelijk krijg je alles rond op je werk..
Wat goed Xanthas!quote:Op maandag 29 maart 2010 16:19 schreef Xanthas het volgende:
Ik hoop dat alles gaat zoals je wenst Sjechov.
En goed nieuws vanuit mijn kant: ik ben vrij van nare gevoelens jegens mijn ex. Ik ben weer gelukkig, zelfs als ik haar zie. En het tentamen ging toppie.
Mooi om te lezen Xanthas! Gisteren avond was ook erg gezellig met dat meisje. We zijn van 23:00uur tot 3:30 weggeweest en toen ik thuis kwam had ik al een smsje van haar dat ze het gezellig vond!quote:Op maandag 29 maart 2010 16:19 schreef Xanthas het volgende:
Ik hoop dat alles gaat zoals je wenst Sjechov.
En goed nieuws vanuit mijn kant: ik ben vrij van nare gevoelens jegens mijn ex. Ik ben weer gelukkig, zelfs als ik haar zie. En het tentamen ging toppie.
Love is in the air, everywhere I look around.quote:Op maandag 29 maart 2010 17:10 schreef fokvragen het volgende:
[..]
Mooi om te lezen Xanthas! Gisteren avond was ook erg gezellig met dat meisje. We zijn van 23:00uur tot 3:30 weggeweest en toen ik thuis kwam had ik al een smsje van haar dat ze het gezellig vond!Einde van de week komt ze bij mij eten
Dat had ik ook dat ik mn vrienden uit het oog verloren ben, maar de meeste staan nog wel voor me open dus haal gewoon weer wat oude contacten op zoeken en bier drinken!quote:
Dat is verstandig...quote:[b]
Dus jah... Ga gewoon chillen, laat die meid met rust, want achteraf krijg je spijt van je daden. WIl je haar terug? Laat haar maar spijt krijgen en dergelijk en met hangende pootjes terug komen. Maar ga verder met je eigen leven. Plan vooruit, onderneem dingen, blijf niet hangen en stel doelen!
Hoop ik stiekem ook, zonder dat schuldgevoel dan.... ook al weet ik nu heel goed dat dat juist funest is en straks de klap veel harder zal zijn als ze een ander heeft.quote:Op maandag 29 maart 2010 23:11 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Stiekum hoop ik dat ze dat gevoel ook krijgt wat je zegt...deels dat ze zich gewoon alleen gaat voelen en dat ze helemaal niet slecht zat toen WE er waren samen.
Ja dat is ook kut. Ik weet dat mijn vriendin nog alle tijd voor me zal hebben maar ik zal daar met opzet geen gebruik van maken. Ik zal zo min mogelijk mijn zwakke kant aan haar laten zien. Als we weer contact hebben krijgen we snel weer teveel contact en voelt het weer heel vertrouwt. Wanneer we ons daarna realiseren dat het niet goed is komt het verdriet en besef weer. (zij is ook verdrietiger als we meer contact hebben) Dus beter van geen contact. Soms is het zo tegenstrijdig en lijkt het wel of ze er helemaal niet achter staat dat het uit is. Vooral op momenten dat ze haar kut voelt. Maar goed daarom geen contact meer want daar wordt ik gek van.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 00:13 schreef MOD het volgende:
Hmm ik kan me denk ik niet echt slecht voelen als ze een ander heeft.. Op de een of andere manier heb ik zo iets als "ik ben blij voor haar als zij zich goed voelt". Dus ook met een ander. Face it. Het zal nooit zo leuk meer worden als dat je het hadden. Dan kan je beter van haar weg lopen en haar het beste gunnen me dunkt.
Ik voel me juist kut omdat zij mij volledig de rug toe keert.. Zal ik wel verdient hebben misschien, maar jah.. Had liever nog leuk met haar gepraat en alles... Dat je niet bij elkaar past is één ding, maar het hoeft niet in ruzie te ontaarden. Maar daar zal gewoon wel spanning overheen moeten. Ik wacht wel af en kijk ondertussen verder.
Btw.. Het helpt mij enorm om al mijn furie er uit te gooien tegen andere mensen.. Zodra ik helemaal uitgebrand ben over haar helpt het mij er vrede er mee te hebben en verder te gaan. Stukje bij beetje..
Watte?quote:Op dinsdag 30 maart 2010 00:26 schreef fokvragen het volgende:
Soms is het zo tegenstrijdig en lijkt het wel of ze er helemaal niet achter staat dat het uit is. Vooral op momenten dat ze haar kut voelt.
Zo'n instelling heb ik ook. Maar omdat mijn ex zeer waarschijnlijk een borderliner is (zeker weten doe ik het niet ook al heeft ze alle symptomen en ze niet naar de psych wilde) wens ik haar en vooral haar nieuwe verovering veel succes en sterkte. Want als ze hetzelfde flikt bij hem wat ze allemaal bij mij heeft geflikt dan zal dat nog een hele klus worden voor die kerel.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 00:13 schreef MOD het volgende:
Hmm ik kan me denk ik niet echt slecht voelen als ze een ander heeft.. Op de een of andere manier heb ik zo iets als "ik ben blij voor haar als zij zich goed voelt". Dus ook met een ander. Face it. Het zal nooit zo leuk meer worden als dat je het hadden. Dan kan je beter van haar weg lopen en haar het beste gunnen me dunkt.
Je bedoelt natuurlijk 'Vooral op momenten dat ze zich kut voelt.'quote:Op dinsdag 30 maart 2010 00:37 schreef fokvragen het volgende:
[..]
Haha nu ik het voor de 2e keer lees moet ik lachen![]()
![]()
Dat bedoel ik inderdaad.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 00:37 schreef Mint_Clansell het volgende:
[..]
Zo'n instelling heb ik ook. Maar omdat mijn ex zeer waarschijnlijk een borderliner is (zeker weten doe ik het niet ook al heeft ze alle symptomen en ze niet naar de psych wilde) wens ik haar en vooral haar nieuwe verovering veel succes en sterkte. Want als ze hetzelfde flikt bij hem wat ze allemaal bij mij heeft geflikt dan zal dat nog een hele klus worden voor die kerel.
[..]
Je bedoelt natuurlijk 'Vooral op momenten dat ze zich kut voelt.'
Hoeft toch niet, miss was ie wel heel goed tussen de lakensquote:Op dinsdag 30 maart 2010 00:37 schreef Mint_Clansell het volgende:
[..]
Je bedoelt natuurlijk 'Vooral op momenten dat ze zich kut voelt.'
Heb je helemaal gelijk in. Het moeilijke voor mij is echter te beseffen dat een andere jongen het beter kan doen. Ik stond namelijk altijd voor haar klaar als dat moest en ging voor haar door het vuur. Toch mistte ze iets wat ik haar waarschijnlijk niet kon geven ofzo....of ze is nog jong en wil nog even lekker genieten van het vrij zijn. Zoals ik ook heb kunnen genieten toen ik 21 was. Dat begrijp ik heel goed. Ik was voor haar haar eerste. Terwijl zij voor mij de x veelste was. Ik begrijp best dat je nog wat van de wereld wilt zien voordat je serieus verder gaat. Maar daar is iedereen anders in.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 01:05 schreef MOD het volgende:
Ach ja... Ik gun mijn ex het beste. Dat er dadelijk een kerel rond loopt die dingen met haar gaat doen hoef ik eerlijk gezegd niet te weten, maar ik gun het haar van harte dat ze iemand krijgt waarbij zij wel het gevoel heeft dat hij een goede jongen voor haar is.
Dat ik dat ik haar dan niet meer heb is kut voor mij, maar denk je eens in wat er allemaal rond loopt. Je loopt zo veel mis door achter iemand aan te lopen die je niet meer kan krijgen. Koester dan de goede momenten en ga het met een ander naar je zin hebben denk ik dan.. Later kan je best nog ouwehoeren met elkaar, maar dat zit er nu niet meer in...
En Mint, volgens mij is het heel kut voor haar maar ben jij gewoon beter af bij een ander. Ik zou zeggen, steun haar in hoeverre je dat kan maar laat het voor de rest gaan. Als zij daar op zit te wachten iig..
Ik weet het niet, wat zegt je gevoel? Wil je sowieso nog wel contact met haar in de toekomst, of vind je het wel prima zo? Wat je zegt.. je herkent haar taalgebruik, ga na wat jij toen zelf wilde bereiken..quote:Op dinsdag 30 maart 2010 10:51 schreef Xanthas het volgende:
Guys (and girls), even een quickie-question: wat moet ik met drie mailtjes van mijn ex in minder dan een week? Ik reageer op niets, toch blijft ze maar mailen.... Nu zit ik te dubben of ik moet reageren of niet. Any tips?
Ik vind haar taalgebruik afstandelijk (zelfde taalgebruik wat ik gebruikte om afstand te creëren). Maar mijn geweten knaagt dat ik niet reageer.
Wat is de strekking van die mailtjes?quote:Op dinsdag 30 maart 2010 10:51 schreef Xanthas het volgende:
Guys (and girls), even een quickie-question: wat moet ik met drie mailtjes van mijn ex in minder dan een week? Ik reageer op niets, toch blijft ze maar mailen.... Nu zit ik te dubben of ik moet reageren of niet. Any tips?
Ik vind haar taalgebruik afstandelijk (zelfde taalgebruik wat ik gebruikte om afstand te creëren). Maar mijn geweten knaagt dat ik niet reageer.
Zij heeft jou gedumpt? Laat haar dan lekker mailen. Ze zal moeten leren hoe het is om te leven zonder je.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 10:51 schreef Xanthas het volgende:
quote:Op dinsdag 30 maart 2010 14:06 schreef EviL_AleX het volgende:
[..]
Zij heeft jou gedumpt? Laat haar dan lekker mailen. Ze zal moeten leren hoe het is om te leven zonder je.
Sterkte!quote:Op dinsdag 30 maart 2010 14:30 schreef Sjechov het volgende:
Pfff vanmorgen de bloemen geregeld.
Dan komt het allemaal toch wel bovendrijven kwa emotie(s).
Voelde me tot dat moment leeg, emotieloos, maar nu .....
Zal wat worden de komende 2 dagen .......
Confronteren met het feit waarom ze die mails stuurt?quote:Op dinsdag 30 maart 2010 10:51 schreef Xanthas het volgende:
Dan kan je aangeven in een e-mail dat je het niet ziet zitten om via de e-mail contact te hebben en dat ze jou maar moet bellen dan. Lastig he als je elkaar niet anders kan dan dat je een relatie met elkaar hebt en het leuk hebt samen. Ik heb dat ook met mijn ex, ik kon haar niet goed voordat we wat kregen en nu ben je opeens eigenlijk niets meer dan bekenden van elkaar maar je hoort niet meer bij elkaar.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 15:42 schreef Xanthas het volgende:
Ik ben zo bang dat ik bij mijzelf weer een soort van valse hoop ga creëren als ik weer contact ga opbouwen (vanuit het feit dat ik haar eigenlijk alleen maar ken terwijl wij van elkaar hielden). Zij heeft de relatie beeindigd, als ze me wilt opzoeken, doet ze dat maar via de telefoon ofzo. Mailtjes zijn zo afstandelijk.
Goedzo! aanpakken die slettenquote:Op dinsdag 30 maart 2010 19:43 schreef Lallend het volgende:
Zo, me ex en ik wonen praktisch nog samen maar heb haar nu duidelijk laten weten dat ik zelf ook gewoon niet meer verder wil en dat ze zo snel mogelijk een eigen slaap plek krijgt en hier niet meer hoeft te komen
Voel mij best sterk zo en ik ga zonnebanken om lekker te ontspannen!
Als ze dit wil, kan ze het krijgen ook
Hoe meer je nu aan jezelf werkt, hoe makkelijker dat weerzien over een halfjaar wordt.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 20:28 schreef MOD het volgende:
...Zeker als je in het vooruitzicht heb dat je elkaar weer gaat treffen over een half jaar. Ik moet me er gewoon niet druk over maken...
Als je haar terug wil moet je juist zorgen dat ze je gaat missen, dus zo min mogelijk contact etc. En als ze je dan toch niet mist dan gaat het nooit lukken. Dus eigenlijk gewoon verdergaan met je leven en haar proberen te vergeten. Dat is en de beste manier om haar terug te krijgen en ook de beste manier om haar te vergeten.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 21:18 schreef Mido85 het volgende:
Hebben jullie wellicht tips om je vriendin weer terug te winnen? Zij heeft het afgelopen weekend uitgemaakt. Ze had persoonlijke problemen die ze uit de weg wilde hebben. Ik snap dat ik mijzelf er overheen moet zetten en door moet gaan met mijn leven. Maar ik wil haar zo graag terug zonder iets te forceren.
Heel herkenbaar.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 20:01 schreef MOD het volgende:
Serieus. Ik heb de hoop opgegeven en geaccepteerd dat het klaar is.
Het is nou een week of zes verder en ik merk aan me zelf dat de pijn minder en minder word.
Maar ze BLIJFT in mijn hoofd rondspoken. Het gaat ALLEEN maar over haar.
Ik heb genoeg plannen en doelen voor ogen en goede vooruitzichten, genoeg aan mijn hoofd om mij druk over te maken, maar ze BLIJFT hangen. En het gaat alleen maar over waar ze nu mee bezig is, hoe erg ze me haat, wat voor leuke dingen ze doet zonder mij, hoe het in de toekomst gaat verlopen tussen ons en wat ik moet missen zonder haar.
Zo fucked up is dat, terwijl ik donders goed besef dat er een hele wereld mensen rond lopen met wie ik het net zo leuk kan hebben. Waarom blijf ik mij vast grijpen aan haar. Aargh!
Oh, dan weet ik alvast waar ik naar op uit kan kijken.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 21:40 schreef fokvragen het volgende:
[..]
Heel herkenbaar.
Wat doet ze?
Wat zou ze denken?
Hoe zou ze nou over mij denken?
Zou ze me ook missen?
Zou ze ook denken dat ik haar mis?
Wat zou ze denken dat ik nu doe?
Denk dat ik eerst een ander nodig heb om mijn op te storten (letterlijk en figuurlijk)
Ik ken een jongen waarbij ze zonder ruzie uit elkaar zijn gegaan en waarbij ze het er allebei wel erg moeilijk mee hadden. Alleen zij moet nog even beseffen dat ze de verkeerde keuze heeft gemaakt.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 21:45 schreef INViCTuS het volgende:
Zijn hier of kennen jullie mensen die opzich goed uit elkaar zijn gegaan of juist wel met een beetje ruzie en na een tijd ( maand, 2,3 of nog meer maanden ) toch weer bij elkaar zijn gekomen?
Hoe ging het in die tussentijd met beiden, wat deed je wel of juist niet en hoe gaat het dan als je opnieuw begint en de tijd erna?! Ik vroeg me dat gewoon af en ben er erg beniewd naar...
quote:Op dinsdag 30 maart 2010 21:49 schreef Mido85 het volgende:
[..]
Oh, dan weet ik alvast waar ik naar op uit kan kijken.
Deze boodschap kwam voor mij te laat. Inmiddels ervaringsdeskundigequote:Op maandag 15 maart 2010 13:04 schreef Krullehoofd het volgende:
[..]
Gewoon er als een puppy achteraan blijven lopen, veel aandacht geven en naar haar problemen luisteren van hoe ze zwaar ze het wel niet heeft. En proberen haar zoveel mogelijk te overtuigen met ellenlange gesprekken om maar weer terug bij jou te komen.![]()
Bovenstaande zijn de ingrediënten voor een recept om een vrouw nog sneller dan jij "boeh" kunt zeggen haar benen te laten spreiden voor een ander.
Klopt helemaal!quote:Op dinsdag 30 maart 2010 22:03 schreef MOD het volgende:
[..]
Oh das lang niet alles.. Als je denkt de grootste klap gehad te hebben begint het gedonder pas juist.
Mijn advies: Doen als of er geen ruk veranderd is en door gaan met je leven. Klinkt heel tegenstrijdig met alles wat er in dit topic beschreven staat, maar ik haal de volgende quote uit een ander topic:
[..]
Deze boodschap kwam voor mij te laat. Inmiddels ervaringsdeskundige
Ik denk dat iedereen dat hier heeft anders kwamen ze niet in dit topic terecht. Dat maakt het verwerken ook een stuk zwaarder. Succes!quote:Op dinsdag 30 maart 2010 22:44 schreef Mido85 het volgende:
Bedankt voor het advies. Het is voor mij extra pijnlijk om haar los te laten omdat ze tevens mijn beste vriend is. We waren maatjes en deden alles samen. Die ben ik in 1 klap allebei kwijt.
Klopt, ik liet gem. om de 3 dagen nog wat van me horen maar dat vond zij ook heel fijn gaf ze aan. Maar ze begreep ook heel goed dat dat dubbel voor mij was.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 22:42 schreef INViCTuS het volgende:
In principe is het op de vlakte / stil houden de eerste weken wel verstandig denk ik ook...Het zal toch wel blijven kriebelen maar dat zou het bij de ander ook kunnen doen...
Ja, zonder ruzie uit elkaar gegaan, zij maakte het uit en kwam na 2 maanden terug. Vervolgens is het iets langer dan een half jaar goed gegaan waarna ze het weer om dezelfde reden (twijfel over gevoelens bla bla) uitmaakte. Niet meer aan beginnen dus (vooral niet op korte termijn zoals enkele maanden).quote:Op dinsdag 30 maart 2010 21:45 schreef INViCTuS het volgende:
Zijn hier of kennen jullie mensen die opzich goed uit elkaar zijn gegaan of juist wel met een beetje ruzie en na een tijd ( maand, 2,3 of nog meer maanden ) toch weer bij elkaar zijn gekomen?
Hoe ging het in die tussentijd met beiden, wat deed je wel of juist niet en hoe gaat het dan als je opnieuw begint en de tijd erna?! Ik vroeg me dat gewoon af en ben er erg beniewd naar...
Ja het is eerder met mijn ex uit geweest en we zijn toen goed uit elkaar gegaan. Eerste 2/3 maanden amper contact en toen op den duur weer afspreken, filmpjes, concerten dat soort dingen, gewoon een vriendschap. Ik heb haar in die tijd ook gewoon met andere jongens gezien. En toen verhuisde ik en woonde ik opeens heel dichtbij en we spraken steeds vaker af en was die "vonk" er opeens weer (was na ongeveer een jaar). Die vonk stak het vuurtje weer aan maar er was blijkbaar niet genoeg hout om het brandend te houden. En nu zijn we weer "goed" uit elkaar. Binnenkort weer eens afspreken maar dan zorg ik wel dat ik water bij me hebquote:Op dinsdag 30 maart 2010 21:45 schreef INViCTuS het volgende:
Dat is voor mij echt heel herkenbaar. Het moet alles of niets zijn, niet iets daar tussenin. Die kleine dingen geven je onbewust toch nog hoop, al wil je van niet.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 21:30 schreef Tegan het volgende:
Kut, nu kan ik niet meer rustig series kijken want hij kwam online.
Ik wilde nog even een ding zeggen over onze meet zondag. Het was heel gezellig enzo, maar dan doet hij toch weer dingen die ik//hij niet/nooit met vrienden doe/zou doen. Hij speelde met mijn haar om me te troosten toen ik advies vroeg, en hij dronk later ook ineens uit mijn glas (omdat die van hem leeg was). Het zijn dan toch die kleine dingen waardoor ik moeite heb om alles los te laten en het alleen als vriendschap te zien. Het moet voor mij dan echt zwart-wit zijn. Pff.
Dat moet ik mijn ex maar eens duidelijk proberen te maken.quote:Op woensdag 31 maart 2010 08:10 schreef maartjeh het volgende:
[..]
Dat is voor mij echt heel herkenbaar. Het moet alles of niets zijn, niet iets daar tussenin. Die kleine dingen geven je onbewust toch nog hoop, al wil je van niet.
Poeh 3 maanden, wat zeur ik dan met mijn 4,5 weken?quote:Op woensdag 31 maart 2010 08:59 schreef EviL_AleX het volgende:
Ik blijf er persoonlijk bij dat geen contact echt belangrijk is in het begin. En dan heb ik het niet over dagen of weken, maar maanden. Het is bij mij al wel vaker uitgegaan, dus bij de vorige keer heb ik meteen aangegeven dat ik minstens 3 maanden geen enkele vorm van contact wil. Erg handig om zelf zaken op een rijtje te zetten en er snel bovenop te komen!
Jij hebt het zelf uitgemaakt?quote:Op woensdag 31 maart 2010 08:59 schreef EviL_AleX het volgende:
Ik blijf er persoonlijk bij dat geen contact echt belangrijk is in het begin. En dan heb ik het niet over dagen of weken, maar maanden. Het is bij mij al wel vaker uitgegaan, dus bij de vorige keer heb ik meteen aangegeven dat ik minstens 3 maanden geen enkele vorm van contact wil. Erg handig om zelf zaken op een rijtje te zetten en er snel bovenop te komen!
Ik zal het tegenbewijs leveren...nog 2 maanden te gaan!quote:Op woensdag 31 maart 2010 10:32 schreef Tegan het volgende:
[..]
Jij hebt het zelf uitgemaakt?
Ik denk dat jij echt klaar was met je relatie toen het uit ging, en dat maakt dit allemaal zoveel makkelijker voor jou. Ik denk dat de rest van ons echt geen drie maanden geen contact kan hebben.
3 maanden zonder contact? Lijkt me inderdaad op dit moment onmogelijk. Nou moet ik zeggen dat het in mijn geval onmogelijk is omdat we nog veel praktische dingen moeten regelen (verkoop van het huis, etc...) maar afgezien daarvan kan ik me niet inhouden om na twee weken stilte toch weer te vragen hoe het met haar gaat.quote:Op woensdag 31 maart 2010 10:32 schreef Tegan het volgende:
[..]
Ik denk dat jij echt klaar was met je relatie toen het uit ging, en dat maakt dit allemaal zoveel makkelijker voor jou. Ik denk dat de rest van ons echt geen drie maanden geen contact kan hebben.
Gewoon zakelijk contact houden over het huis en dat laatste niet meer vragen. Je hebt dan kans dat ze gaat denken "waarom toont hij geen interesse meer in me?" als ze dat niet gaat doen is het sowieso beter dat het uit is.quote:Op woensdag 31 maart 2010 12:27 schreef CoendeW het volgende:
[..]
3 maanden zonder contact? Lijkt me inderdaad op dit moment onmogelijk. Nou moet ik zeggen dat het in mijn geval onmogelijk is omdat we nog veel praktische dingen moeten regelen (verkoop van het huis, etc...) maar afgezien daarvan kan ik me niet inhouden om na twee weken stilte toch weer te vragen hoe het met haar gaat.
Nee, zij maakte het uit. Ik heb het proces van mij eens volledig uitgetypt in een eerder topic hier(zie link onderaan). Als ik het voor het zeggen had gehad dan waren we nu nog samen. Maar inmiddels is het 6 maanden uit.quote:Op woensdag 31 maart 2010 10:32 schreef Tegan het volgende:
[..]
Wel heel herkenbaar met mijn situatie. Wij hadden ook een afstandsrelatie en dat van mij is 4 maanden ofzo voordat het uit ging ook een week uit geweest of een soort van dat ze niet wist wat ze wou...twijfel...Daarna is die twijfel toch weer teruggekomen..quote:Op donderdag 28 januari 2010 12:40 schreef EviL_AleX het volgende:
[..]
Bij deze mijn verhaal:
[Aanloop]
Het is februari 2009, en ik ben 3 jaar samen met mijn vriendin. Onze relatie bestaat vooral uit weekenden samen, omdat zij in België woont en ik in Nederland. Absoluut geen vuiltje aan de lucht, van haar krijg ik een boekwerkje met foto's van ons samen en verklaart ze haar eeuwige liefde aan mij in haar eigen woorden en met andermans gedichten. Maart en april gaan voorbij zonder iets noemenswaardigs negatiefs. Ergens halverwege mei merk ik dat er iets scheelt bij haar. Omdat ik het type ben dat eerst een patroon in gedrag wil zien voor hij het de moeite waard vindt om aan te spreken kijk ik het even aan. Halverwege juni, net wanneer ik haar wil aanspreken op haar gedrag, geeft ze zelf aan dat het niet goed gaat tussen haar en mij. Ik bevestig die indruk. Ze laat merken dat ze overweegt een punt achter de relatie te zetten. Ik slaag erin haar te overtuigen het nog een kans te geven, en we praten over dingen die we onprettig vinden in elkaars gedrag. Er wordt een doorstart gemaakt nadat we elkaar een paar weken besluiten niet te zien. In die tijd schrijf ik haar een brief van 2 A4tjes waarin ik uitleg hoe ik de situatie zie en hoe ik me erbij voel. Het is nu juni.
Dingen lijken aan de beterende hand te zijn. Ik geef haar alle ruimte die ze wenste, we zorgen ervoor dat we leuke dingen samen doen. Ik merk nog steeds wel twijfel van haar kant, maar die lijkt af te nemen. Het is nu augustus en ik merk een afname in affectie van haar kant. Gedurende de gehele doorstart kan ik alleen maar concluderen dat het is alsof alleen ik me moet bewijzen, en zij vrij passief is. Het begint me enorm te irriteren, en ik stel voor eens goed te praten. Het is nu eind september en ze komt naar mij toe. Gebasseerd op haar gedrag verwacht ik enkele weken al heel sterk dat het uit zal gaan. En zo geschiedde. Ze zegt dat ze in de war is, en ongelukkig. Ze weet niet of ze ongelukkig is omdat de relatie slecht gaat, of dat ze anderzijds ongelukkig is en dat dit de relatie verziekt. Ze geeft aan dat het niet aan mij ligt, dat ik altijd goed voor haar ben geweest, en ook dat er geen ander in het spel is. Ze kan slecht liegen, zeker over belangrijke zaken, dus ik geloof haar in de afwezigheid van aanwijzingen dat ze liegt. Ik geef haar dezelfde dag haar spullen terug die ik de dag daarvoor al verzameld had. Ze bekijkt wat ik allemaal teruggeef en wordt weer emotioneel, en zegt nu al spijt te hebben. Ik blijf de hele dag relatief rustig en respectvol naar buiten toe en vertel haar dat ik het niet zie zitten om nog een doorstart te maken. De manier waarmee ze met me omgaat is veel minder dan ik verdien, en daar is ze het mee eens. Ze geeft aan toch heel graag vrienden te willen blijven omdat ze met mij echt over alles kan praten. Ik vertel haar dat ik niet meteen vrienden kan zijn en raadt haar dan ook aan om minstens 3 maanden geen contact met me op te nemen.
Hm ja ik ook... komt mis door dit kuttopic.. En kzit net met een nieuw scharreltje te datenquote:Op woensdag 31 maart 2010 15:43 schreef Mint_Clansell het volgende:
Ik weet niet wat ik de laatste paar dagen heb, maar ik heb steeds meer de behoefte om te weten hoe het gaat met m'n ex. Zo stom.
Heb je hier toestemming voor?quote:Op woensdag 31 maart 2010 16:11 schreef MarcelMaalderink het volgende:
Ik ben bezig met een onderzoek over singles en internet. Daarbij wil ik graag weten hoe actief singles online zijn. En hoe actief singles elkaar online opzoeken.
Hiervoor heb ik een vragenlijst opgesteld. Deze vragenlijst bestaat uit totaal 17 multiple-choice vragen en het invullen duurt maximaal 5 min. Wil je mijn vragenlijst invullen?
Alvast heel erg bedankt voor je medewerking. Wanneer je bij de vragenlijst je emailadres achterlaat., dan maak je kans op een avondje gratis speeddaten. Je antwoorden worden altijd vertrouwelijk en anoniem behandeld.
Nog even stil houden misschienquote:Op woensdag 31 maart 2010 16:09 schreef Xanthas het volgende:
Vandaag na m'n tentamen weer contact gehad met mijn ex. Ze snapt niet wat ze me heeft aangedaan, zo lijkt het. Ik zit nu te dubben of ik met haar wil praten. Zij vindt de stilte niet leuk, en ik voel me nu raar na het contact. Ik wil niet weer vallen.
Op wat voor manier heb je contact gehad? Je twijfelt nu of je met haar wil praten, maar contact is toch een vorm van wederzijds contact of was het weer een e-mail?quote:Op woensdag 31 maart 2010 16:09 schreef Xanthas het volgende:
Vandaag na m'n tentamen weer contact gehad met mijn ex. Ze snapt niet wat ze me heeft aangedaan, zo lijkt het. Ik zit nu te dubben of ik met haar wil praten. Zij vindt de stilte niet leuk, en ik voel me nu raar na het contact. Ik wil niet weer vallen.
Je spreekt inderdaad voor velen. Ook ik probeer alles aan de kant te schuiven. Wetende dat dit de beste genezing is op een ongeantwoorde liefdesaanzoek. Ik voel me vandaag wel weer ietsje beter. Stiekem hou ik diep in mijn gedachte de deur open voor dat kleine beetje hoop dat het ooit weer goedkomt. Zodra ik dat denk begin ik me weer kut te voelen.quote:Op donderdag 1 april 2010 01:35 schreef MOD het volgende:
Stelselmatig mijn gevoel aan de kant schuiven zonder het te willen is wel het meest moeilijke dat er bestaat, maar het vordert en het vordert. Ik zie oude foto's en ze zijn echt super lief om te zien maar ik krijg er minder en minder een moeilijk gevoel bij. We zien er zo super blij uit en het is mooi om te zien maar niet meer de tijd dat het was. En toch hoop ik dat dat gevoel weer helemaal terug komt als ik haar zie, waarom weet ik niet. Omdat ik het niet wil los laten denk ik. Maar ik doe het toch, en het lukt. Steeds minder de behoefte. Als ik fantaseer over haar nabijheid krijg ik steeds meer oppervlakkige gevoelens. Ook als ik denk wat ze aan het doen is boeit het me minder en minder. Maar ik blijf het haten. Echt simpelweg verschrikkelijk dat ik dit aan de kant moet schuiven. Mijn leven gaat door en ik heb het weer naar mijn zin, ik mis haar minder, maar de leegte blijft. Ik zie genoeg meisjes rond lopen maar kan me niet voorstellen en wil me totaal niet overgeven aan zo iemand, omdat ik vind dat mijn liefde voor mijn ex bestemd is. Dus dan maar liever niks. Waarschijnlijk spreek ik weer voor vele. En zo is het wel weer even genoeg, lief dagboek. Ik ga slapen
Weer zo herkenbaar he MOD. Ik zei het vanmorgen nog tegen een klasgenoot, alles vervaagt en ook mijn gevoel voor haar....maar dat wil ik helemaal niet. Ik wil niet dat ik niets meer voor haar voel. Het is net of glij je weg en wil je vastgrijpen om te blijven, wetende dat dat niet zal lukken.quote:Op donderdag 1 april 2010 01:35 schreef MOD het volgende:
Stelselmatig mijn gevoel aan de kant schuiven zonder het te willen is wel het meest moeilijke dat er bestaat, maar het vordert en het vordert. Ik zie oude foto's en ze zijn echt super lief om te zien maar ik krijg er minder en minder een moeilijk gevoel bij. We zien er zo super blij uit en het is mooi om te zien maar niet meer de tijd dat het was. En toch hoop ik dat dat gevoel weer helemaal terug komt als ik haar zie, waarom weet ik niet. Omdat ik het niet wil los laten denk ik. Maar ik doe het toch, en het lukt. Steeds minder de behoefte. Als ik fantaseer over haar nabijheid krijg ik steeds meer oppervlakkige gevoelens. Ook als ik denk wat ze aan het doen is boeit het me minder en minder. Maar ik blijf het haten. Echt simpelweg verschrikkelijk dat ik dit aan de kant moet schuiven. Mijn leven gaat door en ik heb het weer naar mijn zin, ik mis haar minder, maar de leegte blijft. Ik zie genoeg meisjes rond lopen maar kan me niet voorstellen en wil me totaal niet overgeven aan zo iemand, omdat ik vind dat mijn liefde voor mijn ex bestemd is. Dus dan maar liever niks. Waarschijnlijk spreek ik weer voor vele. En zo is het wel weer even genoeg, lief dagboek. Ik ga slapen
Niet jouw zaak (meer). Nee dus. Met wraak schiet je ook geen zak op.quote:Op donderdag 1 april 2010 08:41 schreef Fes1-2 het volgende:
Jup.. het voelt weer vervelend als je weer contact met je ex krijgt. Ik heb nu ook zoiets...
Mijn ex ging vreemd en ik moest hier zelf achterkomen, de man waarmee ze vreemd ging ging ook vreemd (7 jaar relatie + kind zelfs!). Nu heb ik hem dus aan de telefoon gehad en gezegd dat hij het zijn vriendin zelf maar moest vertellen waar ze mee bezig zijn.. Ik gunde niemand de pijn die ik had gekregen door er zelf achter te komen. Nu denk ik niet dat hij dit gedaan heeft en hoorde laatst dat hij met zijn kind nog in zijn armen bij mn ex naar binnen ging.... Nu wil ik die gast zo graag een mailtje sturen of zoiets. Doen of niet?
Joh Mies, je heb het in ieder geval geprobeerd man!quote:Op zondag 28 maart 2010 19:58 schreef Miesjel het volgende:
Ik kom hier weer eens terug, maar nu van de andere kant. Ik heb zojuist een meisje verteld dat ik niet verder met haar wil. En ik snap mezelf niet, ze is lief leuk en mooi, maar het gevoel is er niet. Het is een collega, dus maandag wordt het op z'n minst een beetje vreemd..
We hadden eigenlijk maar net iets, of wellicht nog net niets... een maandje ofzo liep het pas.
En toch voel ik me behoorlijk kut.
Gefeliciteerd alex!quote:Op vrijdag 26 maart 2010 19:16 schreef EviL_AleX het volgende:
Vandaag is het precies een half jaar uit, en ik heb in die tijd geen domme dingen gedaan. Dus ik vier een feestje vanavond!
Dank je!quote:
Ja ok, maar voorlopig regelt ze dus tegen de afspraak in, helemaal niks. En dat snap ik dus niet. Ze is klaar met ons, kan niet meer voor ons vechten en wil verder met haar eigen leven. Dan zou ze toch juist zo snel mogelijk het huis willen verkopen zodat ze ook echt verder kan.quote:Op vrijdag 2 april 2010 13:15 schreef MOD het volgende:
Je hebben het afgesproken, dus laat haar het regelen dan.
Kan je toelichten? begrijp je post niet.quote:Op vrijdag 2 april 2010 17:07 schreef Socios het volgende:
Fotos van haar gezien na 4 jaar en 3 maanden. Wat een geweldige vrouw is het toch.
Gaat over m´n ex. Zo lang is het al uit...quote:Op vrijdag 2 april 2010 21:25 schreef fokvragen het volgende:
Kan je toelichten? begrijp je post niet.
Je loopt al 4 jaar en 3 maanden met je ex in je hoofd?quote:Op vrijdag 2 april 2010 21:28 schreef Socios het volgende:
[..]
Gaat over m´n ex. Zo lang is het al uit...
Kut man. Kop op!quote:Op vrijdag 2 april 2010 23:13 schreef Xanthas het volgende:
Whe, weer een week van ups en downs gehad. Ik ga morgenavond waarschijnlijk weer een lange post opzetten. Ik voel me rot.
Als je echt van van iemand hebt gehouden is het verdomd moeilijk om het van je af te zetten. Ook al zit je ex niet altijd in je hoofd, toch zal hij/ zij langskomen in gedachten en is het weer even niet zo leuk. Ik kan er helaas over mee praten :/.quote:Op vrijdag 2 april 2010 23:39 schreef fokvragen het volgende:
[..]
Je loopt al 4 jaar en 3 maanden met je ex in je hoofd?Kan je het niet van je af zetten? Heb je geen leuke andere vrouw ontmoet? Ik weet je verhaal niet maar als ik nu kijk hoe ik er in sta na 3 maanden. Ik besef gewoon dat zij niet genoeg voor mij voelde en denk niet aan wat ik had en kwijt ben maar wat ik nu heb en nog kan krijgen.
Daar heb je gelijk in Joyvke. Mijn relatie leek voor mij en de buitenwereld ook super goed en ik hield super veel van haar. Ik heb zelfs tijdens de relatie gedacht dat zij de ware voor mij is en we hadden het wel eens over samenwonen. Weet ook zeker dat ik nog heel vaak over haar na zal denken. Maar dat zal wel minder worden als ik weer een tijd verder ben. Ik heb zelfs tijdens de relatie gedacht dat zij de ware voor mij is en we hadden het wel eens over samenwonen. In grote lijnen komen veel gevallen qua verwerking met elkaar overeen en kan je elkaar daar in helpen en steunen. Toch blijft het voor een groot deel ook persoonlijk omdat geen enkel mens gelijk is.quote:Op zaterdag 3 april 2010 00:09 schreef joyvke het volgende:
[..]
Als je echt van van iemand hebt gehouden is het verdomd moeilijk om het van je af te zetten. Ook al zit je ex niet altijd in je hoofd, toch zal hij/ zij langskomen in gedachten en is het weer even niet zo leuk. Ik kan er helaas over mee praten :/.
Vooral als ze na een aantal jaren ineens niet meer van je houden terwijl je 2 weken van te voren over samenwonen praatte en je dacht dat het goed zat. Geen andere vrouw in het spel. En jezelf af blijven vragen waarom en of je niet goed genoeg was... Nauwelijks ruzie, genoeg cuddles en intimiteit, dus mjah.
Meh. Sorry voor het, waarschijnlijk, foute Nederlands.
Heel herkenbaar. Ik dacht ook altijd dat hij de ware was. Ja hij had 'gebreken' volgens de buitenwereld. Niet erg spraakzaam, introvert, maar voor mij was hij alles wat ik wilde. Hij blijkt depressief te zijn, dus wie weet had het daar mee te maken. Ik weet het niet en zal het waarschijnlijk nooit te weten krijgen. En dat is waar ik erg veel moeite mee heb. Ik heb dates gehad en leuke jongens ontmoet, maar ze waren geen van allen personen waar ik de kriebels van kreeg.quote:Op zaterdag 3 april 2010 00:39 schreef fokvragen het volgende:
[..]
Daar heb je gelijk in Joyvke. Mijn relatie leek voor mij en de buitenwereld ook super goed en ik hield super veel van haar. Ik heb zelfs tijdens de relatie gedacht dat zij de ware voor mij is en we hadden het wel eens over samenwonen. Weet ook zeker dat ik nog heel vaak over haar na zal denken. Maar dat zal wel minder worden als ik weer een tijd verder ben. Ik heb zelfs tijdens de relatie gedacht dat zij de ware voor mij is en we hadden het wel eens over samenwonen. In grote lijnen komen veel gevallen qua verwerking met elkaar overeen en kan je elkaar daar in helpen en steunen. Toch blijft het voor een groot deel ook persoonlijk omdat geen enkel mens gelijk is.
En hoe komt dat? Je verpest het voor jezelf door te blijven hangen bij die *kuch* 'perfecte' ex.quote:Op zaterdag 3 april 2010 00:59 schreef Socios het volgende:
Klopt ja, joyvke. Het is ook niet zo dat ik in al die jaren nooit andere vrouwen ontmoet heb. Maar ja, daar is tot op heden nog niets serieus´ uitgekomen.
Er zijn meerdere medicijnen, en dit medicijn zie ik als enkel symptoom-bestrijding.quote:Op vrijdag 2 april 2010 23:42 schreef fokvragen het volgende:
[..]
Kut man. Kop op!
Ik zal jullie zeggen, er is 1 medicijn. Dat is een nieuw leuk meisje ontmoeten! Ik heb het gedaan en voel me op en top! Ze is bij me blijven slapen en was echt een super nacht...mooi meisje en we hebben veel gelachen. Ze is eigenlijk het tegenovergestelde van mijn ex, die was rustig, lief, beheerst, soms verlegen, nooit uitbundig, intelligent (uni met 2 vingers in de neus). Dit is meisje is, extravert, lult me de oren van het hoofd en lief, wel minder intelligent dan mijn ex (hbo) en dat merk je wel in de gespreksstof maar hiermee kan je wel lachenIk ben zelf ook meer van het spontane en niet altijd van die diepzinnige gesprekken.
We hebben natuurlijk nog geen relatie en dat zal de eerste maanden ook niet gebeuren (ze gaat 5 maanden weg) en dan kan ik mooi nadenken wat ik wil
Sorry maar dit klinkt niet meer dan een rebound....quote:Op vrijdag 2 april 2010 23:42 schreef fokvragen het volgende:
[..]
Kut man. Kop op!
Ik zal jullie zeggen, er is 1 medicijn. Dat is een nieuw leuk meisje ontmoeten! Ik heb het gedaan en voel me op en top! Ze is bij me blijven slapen en was echt een super nacht...mooi meisje en we hebben veel gelachen. Ze is eigenlijk het tegenovergestelde van mijn ex, die was rustig, lief, beheerst, soms verlegen, nooit uitbundig, intelligent (uni met 2 vingers in de neus). Dit is meisje is, extravert, lult me de oren van het hoofd en lief, wel minder intelligent dan mijn ex (hbo) en dat merk je wel in de gespreksstof maar hiermee kan je wel lachenIk ben zelf ook meer van het spontane en niet altijd van die diepzinnige gesprekken.
We hebben natuurlijk nog geen relatie en dat zal de eerste maanden ook niet gebeuren (ze gaat 5 maanden weg) en dan kan ik mooi nadenken wat ik wil
Er zijn al wat rebounders geweestquote:Op zaterdag 3 april 2010 12:29 schreef CoendeW het volgende:
[..]
Sorry maar dit klinkt niet meer dan een rebound....
Lees je posts eens terug van twee weken geleden. En dan ben je nu ineens zoveel verder?
Ieder is verschillend natuurlijk maar toch.
Destijds toen het pas uit was ergens gelezen dat liefdesverdriet fysiek en psychologisch gezien 7 jaar kan aanhouden.quote:Op zaterdag 3 april 2010 02:57 schreef Mint_Clansell het volgende:
En hoe komt dat? Je verpest het voor jezelf door te blijven hangen bij die *kuch* 'perfecte' ex.
Sarcastisch: en nu probeer je die zeven jaar vol te houden?quote:Op zaterdag 3 april 2010 14:20 schreef Socios het volgende:
[..]
Destijds toen het pas uit was ergens gelezen dat liefdesverdriet fysiek en psychologisch gezien 7 jaar kan aanhouden.
Ja, na 7 jaar zou het over moeten zijn. Puur afwachten dus.quote:Op zaterdag 3 april 2010 14:34 schreef Xanthas het volgende:
Sarcastisch: en nu probeer je die zeven jaar vol te houden?![]()
Het is gewoon compleet verschillend per persoon hoe lang je ermee blijft hangen.
Maar doordat je aan je ex blijft denken, steeds nieuwe vrouwen vergelijkt met je ex zul je nooit de ware tegen komen omdat je je daar niet voor open staat. Verwacht je dat je nieuwe vlam exact gelijk is dan je ex? Probeer realistisch te zijn en kijk ook naar jezelf, niemand is perfect, iedereen heeft wel wat.quote:Op zaterdag 3 april 2010 14:41 schreef Socios het volgende:
[..]
Ja, na 7 jaar zou het over moeten zijn. Puur afwachten dus.
Als je er zo in blijft steken, duurt het inderdaad 7 jaar (of langer). Je hebt je zelf erop gefocust dat het na 7 jaar over gaat en doet er waarschijnlijk in de tussentijd weinig aan om het eerder te verwerken. Je zult er na 7 jaar ook achterkomen dat het niet vanzelf gaat, je moet toch echt zelf stappen ondernemen.quote:Op zaterdag 3 april 2010 14:41 schreef Socios het volgende:
[..]
Ja, na 7 jaar zou het over moeten zijn. Puur afwachten dus.
dan zit je daar toch wel weer "alleen" he...gelukkig heeft mijn broertje dat niet.quote:Op zondag 4 april 2010 12:43 schreef maartjeh het volgende:
Mijn zusje en haar vriend zitten hier nu aan een Paasbrunch. Dat is toch wel even confronterend..
Wel herkenbaar die gedachten van wat doe ik hier. Maar gisteren tot 3uur in een soort kroeg/salon achtig iets geweest en me goed vermaakt. Hangt er dus ook vanaf wat voor avond he.quote:Op zondag 4 april 2010 12:51 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
dan zit je daar toch wel weer "alleen" he...gelukkig heeft mijn broertje dat niet.
Maar wat las ik? dat het 7 jaar kan duren..foei, dat is wel erg lang.Gister toch weer de stad in gegaan wat eerst wel gezellig was maar naarmate het later ik me afvroeg wat ik er eigenlijk weer kwam doen.achja...nog woorden genoeg over maar even geen zin in...
Ja precies, helemaal nu mijn ouders op vakantie zijn enzo. (En het besef dat mijn ex, net als ik, alleen thuis zit nu. Te niksen, just like me.)quote:Op zondag 4 april 2010 12:51 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
dan zit je daar toch wel weer "alleen" he...gelukkig heeft mijn broertje dat niet.
Maar wat las ik? dat het 7 jaar kan duren..foei, dat is wel erg lang.Gister toch weer de stad in gegaan wat eerst wel gezellig was maar naarmate het later ik me afvroeg wat ik er eigenlijk weer kwam doen.achja...nog woorden genoeg over maar even geen zin in...
Dit. Je moet je gedachtes ergens anders op focussen, desnoods gedwongen. Je raakt er nooit overheen als je er maar over na blijft denken.quote:Op zondag 4 april 2010 13:17 schreef EviL_AleX het volgende:
Het enige wat ik nog in het algemeen hier kwijt wil is dat er een moment is waarop het delen van je gedachtes over je ex niet meer heilzaam is, maar juist verwerking sterk vertraagd.
Bedankt.quote:
Die zijn er zeker wel inderdaad.quote:Op zondag 4 april 2010 14:52 schreef maartjeh het volgende:
Pff Sjech.. wat moet dit een moeilijke tijd voor jou zijn zeg. Lijkt me ook niet uitgesloten dat er (verwarrende) gevoelens van en naar je ex en jou zijn nu?
Ik wens je echt heel veel sterkte en kracht toe in ieder geval.
Sterkte *knuffelende smiley*quote:Op zondag 4 april 2010 14:43 schreef Sjechov het volgende:
De tijden van balans en rust heb ik helaas achter mij liggen.
Zoals de vaste volgens van dit topic weten ben ik sinds 6 mnd weer vrijgezel, maar was mijn schoonmoeder (ex) terminaal ziek. Zij is precies een week geleden rustig ingeslapen.
Echter merk ik dat ik geestelijk echt een wrak (geworden) ben.
Na de avondwake en dag erop de crematie merk ik dat ik echt van het rabat ben.
Kan me werkelijk nergens toe zetten, alles is teveel en bij het minst geringste kan/wordt ik emotioneel.
Mensen om mij heen doen hun best, maar ik heb daar momenteel ook weinig interesse in.
Nu is verdorie nog pasen ook en komen hier mensen over de vloer.
Het liefste zou ik in een hoekje gaan zitten en de hele dag janken, zo slecht voel ik mij.
Nu heb ik de afgelopen 6 mnd wel moeilijke momenten gehad, maar zo diep als nu, nee dat niet.
Vanaf dinsdag weer werken, ik hoop dat ik daardoor weer iets stabiliteit terug krijg, athans wat er van over is .....
Lijkt 't me ook niet echt makkelijker maken, die gevoelens. Wel fijn dat je een gevoelige snaar bij haar hebt geraakt, hoop dat zij toch nog enige vorm van steun bij jou heeft kunnen vinden en andersom, jij bij haar. Je bent tenslotte zo lang samen geweest dat het gewoon onmogelijk is dat je elkaars steun niet zou missen in tijden als deze.quote:Op zondag 4 april 2010 14:57 schreef Sjechov het volgende:
[..]
Die zijn er zeker wel inderdaad.
Ze wordt momenteel (al sinds januari) behandeld voor verwaarloosde klachten.
Ondanks haar zeer passieve aanwezigheid en vrij emotieloze houding heb ik toch nog eventje 5 min goed met haar kunnen "praten".
Gelukkig raakte ik nog wel een gevoelig snaar.
Hopelijk heeft ze het allemaal wel ervaren, dat ze niet later tot de conclusie moet komen dat het allemaal langs haar heen gegaan is.
Ik zou haat steun graag willen zijn, maar ik kan het niet.quote:Op zondag 4 april 2010 15:14 schreef maartjeh het volgende:
[..]
Lijkt 't me ook niet echt makkelijker maken, die gevoelens. Wel fijn dat je een gevoelige snaar bij haar hebt geraakt, hoop dat zij toch nog enige vorm van steun bij jou heeft kunnen vinden en andersom, jij bij haar. Je bent tenslotte zo lang samen geweest dat het gewoon onmogelijk is dat je elkaars steun niet zou missen in tijden als deze.
Bedanktquote:
Sterkte Sjechov en gun je zelf ook de ruimte om het te verwerken.quote:Op zondag 4 april 2010 14:43 schreef Sjechov het volgende:
Zoals de vaste volgens van dit topic weten ben ik sinds 6 mnd weer vrijgezel, maar was mijn schoonmoeder (ex) terminaal ziek. Zij is precies een week geleden rustig ingeslapen.
Kan me werkelijk nergens toe zetten, alles is teveel en bij het minst geringste kan/wordt ik emotioneel.
Mensen om mij heen doen hun best, maar ik heb daar momenteel ook weinig interesse in.
Het liefste zou ik in een hoekje gaan zitten en de hele dag janken, zo slecht voel ik mij.
Nu heb ik de afgelopen 6 mnd wel moeilijke momenten gehad, maar zo diep als nu, nee dat niet.
Vanaf dinsdag weer werken, ik hoop dat ik daardoor weer iets stabiliteit terug krijg, athans wat er van over is .....
Jeetje Sjechov, klinkt allemaal behoorlijk naar. Ik hoop dat je de Pasen goed doorkomt en daarna je rust kan pakken.quote:Op zondag 4 april 2010 14:43 schreef Sjechov het volgende:
Dit kom ik goed tot vorige week (toen ze uiteindelijk overleed).quote:Op zondag 4 april 2010 20:45 schreef formerjellybean het volgende:
[..]
Sterkte Sjechov en gun je zelf ook de ruimte om het te verwerken.
In tijd van een overlijden mag je best af en toe even egoistisch zijn en zeggen tegen de omgeving nu even niet , en even goed voor jezelf te zorgen want jij moet ook verder en dat betekend even aansterken.
Ik heb met het overlijden van een vriend gezorgd dat ik juist even alles er ook even uit moest gooien en ook voor afleiding zorgen wat prettig was, daarbij dus even weg van alle problemen en zorgen voor ontspanning.
En inderdaad werk helpt ook goed.
quote:Op zondag 4 april 2010 20:53 schreef Sjechov het volgende:
[..]
Dit kom ik goed tot vorige week (toen ze uiteindelijk overleed).
Had echt het gevoel weer in "belans" te zijn en mijn zaakjes langzaam op orde te krijgen.
Toen gebeurde het verwachte toch een beetje onverwachts.
Helaas druppelt deze dagen ook meer slecht nieuws binnen van vrienden van de familie.
Allemaal tumoren, kankers en zware operaties.
Momenteel is het een ellende ....
Het normaal met elkaar omgaan zorgt ook direct voor een positieve houding.quote:Op zondag 4 april 2010 21:04 schreef formerjellybean het volgende:
[..]
oh dat is dan helemaal lastig. evengoed sterkte.
Het gaat hier zijn gangetje mijn ex en ik zijn nu gewone op gewone voet nog steeds wat wennen is, en wel heb ik soms dat ik moet wennen omdat hij nu af en toe heel anders is , dan die eerst was.
Zoals eerst als ik op zijn hyves was haalde die reactie van mij weg uit angst voor reactie vrienden ( we schelen tien jaar , ik ben 10 jaar ouder als hem) maar tegenwoordig laat die het staan een respect staat al heel lang wat schijnbaar wil zeggen dat die er erg blij mee is.
Ik moet wennen aan het gewoon omgaan met elkaar, omdat we eerst juist vaak ruzies hadden en nu totaal niet meer.
Wel vind ik het erg lekker omdat ik gewoon leuke dingen kan vertellen en juist zonder zware lading dingen doe.
Zoals bevoorbeeld ben nu aan het mangatekenen recentelijk en het ook aan hem door te sturen van kijk dit is wat ik recentelijk gedaan heb.
Daar en tegen is hij ook makkelijker en open tegen mij wat eigenlijk best raar is omdat ik hem heel gesloten ken.
Wel positieve veranderingen dus.
Zo herkenbaar.quote:Op zondag 4 april 2010 21:24 schreef MOD het volgende:
Hmm.. toch wel redelijk positief dat je nu op een goede manier om kan gaan met je ex. Ik snap het wel dat veel mensen het contact volledig af kappen, maar ik vind het zelf altijd zo stom om contacten af te snijden terwijl je best goed met elkaar over weg kan. Dat er dan een ditch in the road van vriendschap zit, is iets dat even de tijd moet hebben om te helen, maar voor mij geen reden om elkaar voor altijd met boze ogen aan te kijken. Imo wel iets dat vaak onterecht gebeurd. Maar goed, allemaal een gevoelens kwestie..
Dat is ook meer zo gegaan hoor we zijn er beiden niet krampachtig mee bezig geweest om het contact te houden.quote:Op zondag 4 april 2010 21:24 schreef MOD het volgende:
Hmm.. toch wel redelijk positief dat je nu op een goede manier om kan gaan met je ex. Ik snap het wel dat veel mensen het contact volledig af kappen, maar ik vind het zelf altijd zo stom om contacten af te snijden terwijl je best goed met elkaar over weg kan. Dat er dan een ditch in the road van vriendschap zit, is iets dat even de tijd moet hebben om te helen, maar voor mij geen reden om elkaar voor altijd met boze ogen aan te kijken. Imo wel iets dat vaak onterecht gebeurd. Maar goed, allemaal een gevoelens kwestie..
Dat is ook zo en het leuke is wel dat ik me ook weer voor kan stellen dat ik verliefd op hem werd en in de ruzie tijd kon dat niet.quote:Op zondag 4 april 2010 21:26 schreef Sjechov het volgende:
[..]
Het normaal met elkaar omgaan zorgt ook direct voor een positieve houding.
Scheelt in alles.
Ik hoop dat ik dan ook over een jaar kan zeggen als haar behandeling (groot en deels) achter de rug is.
Leeftijds verschil maakt natuurlijk op zich niet uit.
Ligt er net aan wat de leeftijden zijn.
Jij ook sterkte & succes!
Inderdaad.quote:Op zondag 4 april 2010 21:39 schreef fokvragen het volgende:
Ja hier ook. Toen het uit ging had ik niet alleen het gevoel mijn vriendin kwijt te raken maar ook haar familie. En ik heb van mijn ex schoonvader toen ook te horen gekregen dat hij het oprecht jammer vind en mijn aanwezigheid ook mist. En van een andere oom kreeg ik nog een telefoontje dat hij er van was geschrokken en hij het erg jammer vond. Toch leuk om te horen!
Ik kan me inderdaad voorstellen dat het uit kan maken binnen zijn vriendengroep, echter had dat ook andersom kunnen zijn (immers oudere dame aan de haak geslagen).quote:Op zondag 4 april 2010 21:41 schreef formerjellybean het volgende:
[..]
Dat is ook zo en het leuke is wel dat ik me ook weer voor kan stellen dat ik verliefd op hem werd en in de ruzie tijd kon dat niet.
Leeftijdverschil maakte wel een verschil omdat hij 23 was toen ik hem leerde kennen en ik 33.
Zijn vrienden vonden het raar en zullen hem er waarschijnlijk mee gepest hebben . Ik heb ook het een en andere verduren gehad door zijn broer .
Toen is er een knop bij mij omgegaan van ok ik val op iemand die jonger is en als je daar niet mee om kan gaan is dat jouw probleem en waarschijnlijk werkte dat aanstekelijk want hij is er toen ook makkelijker in geworden
Bedankt trouwens verder
Mijn mening is dat contact (vlak) na een breuk funest is voor de verwerking. Want onbewust kan er dan onterecht hoop ontstaan. Ik vind, voor een zo snel mogelijke verwerking, dat je na een breuk van "houden van" naar "niks" moet gaan. En DAN kan je weer naar vriendschap gaan. Deze aanpak heeft voor mij altijd erg goed gewerkt, en ik heb prettig contact met elke ex van me.quote:Op zondag 4 april 2010 21:24 schreef MOD het volgende:
Helemaal eens!quote:Op zondag 4 april 2010 22:32 schreef EviL_AleX het volgende:
[..]
Mijn mening is dat contact (vlak) na een breuk funest is voor de verwerking. Want onbewust kan er dan onterecht hoop ontstaan. Ik vind, voor een zo snel mogelijke verwerking, dat je na een breuk van "houden van" naar "niks" moet gaan. En DAN kan je weer naar vriendschap gaan. Deze aanpak heeft voor mij altijd erg goed gewerkt, en ik heb prettig contact met elke ex van me.
Je kan dus wel meteen contact blijven onderhouden of vrij snel weer, maar dan zal je verwerking langer duren. En ik vind een snelle verwerking het belangrijkst, omdat zo'n emotionele zaak ALLES in je leven in vertraging brengt. De kans op het ontstaan van een warme vriendschap neemt wel af met mijn aanpak, zeker waar. Maar dat interesseert mij persoonlijk een stuk minder. Het is natuurlijk voor een reden nu je ex.
Dat heb ik ook best wel eigenlijk. Kon het prima vinden met iedereen van haar familie. Ik vind het daarom ook erg jammer dat ik broer, zussen, ouders en aanhang niet meer zal zien of in ieder geval niet meer zo vaak.quote:Op zondag 4 april 2010 21:39 schreef fokvragen het volgende:
Ja hier ook. Toen het uit ging had ik niet alleen het gevoel mijn vriendin kwijt te raken maar ook haar familie. En ik heb van mijn ex schoonvader toen ook te horen gekregen dat hij het oprecht jammer vind en mijn aanwezigheid ook mist. En van een andere oom kreeg ik nog een telefoontje dat hij er van was geschrokken en hij het erg jammer vond. Toch leuk om te horen!
Klinkt bekend. Ik was ook helemaal murw geslagen door die rare acties van mijn ex. Het interesseerde me op een gegeven moment gewoon niet meer of het uit of aan was. Dus toen heb ik zelf maar de knoop doorgehakt. Ik wilde gewoon rust aan mijn hoofd en geen jaloers wijf die steeds allerlei insinuaties maakte naar wat ik allemaal zou hebben uitgespookt achter haar rug.quote:Op zondag 4 april 2010 23:57 schreef Jed1Gam het volgende:
Ik meld mij hier ook maar weer. Ik heb echt een akelig gevoel, maar probeer mij deze keer groot te houden. Mijn ex had het uitgemaakt, maar wilde me daarna weer terug. Een tweede kans, ze stuurde me cadeautjes, brieven. Ze zou moeite doen etc. etc. Ze had een grote fout begaan en hield opeens toch wel weer van me. Twee weken duurde de moeite die ze er in stak, daarna draaiden de rollen langzaam weer om. Sorry dat ik je niet gebeld heb. Sorry dat ik dit of dat vergeten ben. Tevens was ze stikjaloers doordat ze dacht dat ik mijn gevoelens voor haar had verloren aan een ander meisje. Toch hield ze vol dat ze helemaal niet jaloers was.
Eerst maximaal aandacht trekken op de momenten dat ze het moeilijk had en daarna mij weer compleet de afgrond in werken. Ik had al genoeg ervaring met soortgelijke spelletjes, het rare is dat je er toch langzaam weer inrolt. Deze keer ben ik er gelukkig maar half ingetuind. Nadat ze wederom weer begon te zeiken over iets kleins en dat ze geen zin had om verder te gaan kon ik alleen maar droog en vrolijk antwoorden. Ze verwachte waarschijnlijk dat ik boos of verdrietig zou zijn en snapte niet waarom ik zo reageerde. Later in het gesprek moest ze toch weer janken.![]()
Ben natuurlijk nog steeds wel half kapot.
Ja maar, wiet is eng want het is drugsquote:Op vrijdag 26 maart 2010 02:39 schreef Friek_ het volgende:
Vandaag ben ik gedumpt omdat ik voor mezelf drugs had gekocht (recreatief gebruik). Blijkbaar was mijn vriendinnetje het er niet mee eens en bestempelde het als 'onvolwassen' en 'onnodig'.
Werkelijk waar, sommige mensen.
Hoe herkenbaar...quote:Op maandag 5 april 2010 12:08 schreef Lallend het volgende:
heerlijk weekend gehad en veel momenten gehad van wow ik denk niet aan haar!
maar op de terugweg was het wel weer heel ontnuchterend, dacht dat ze thuis zou zijn (bleek niet het geval te zijn) dus heb mij een groot gedeelte van de reis op zitten vreten en mijzelf gek lopen maken.
hoop echt dat ik op dat soort momenten mijn dubbele gedachten de baas kan worden want het is erg vermoeiend en slopend, aan de ene kant probeer ik hoop te zoeken en houden en bevestiging te krijgen maar aan de andere kant weet ik heel goed dat het voor altijd over moet zijn omdat het vertrouwen er echt niet meer is. Heel pijnlijke gewaarwording dat mij uit elkaar trekt en mijn gedachten domineren.
ik moet mij er echt overheen gaan zetten en ik moet zeggen dat het lezen van deze topics (ook de oudere) erg rustgevend zijn om alle adviezen te lezen en op te nemen.
gadver ik mis die trutwaarom.............
Veel sterkte!quote:Op maandag 5 april 2010 18:09 schreef Sjechov het volgende:
Voor mij staat er straks een bezoek aan de vader van mijn ex op het programma.
Zal ook wel een hele emotionele avond worden.
Dit is allemaal nog n.a.v. het overleden van zijn vrouw (mijn ex schoonmoeder).
Komt alles weer naar boven ... heerlijk .... NOT
Maargoed ik besef dat het allemaal gebeuren moet en dan hebben we het maar achter de rug.
Op haar sterfbed heb ik haar een belofte gemaakt en die kom ik na.......
Bedankt, zal het nodig hebben ...quote:
quote:Op maandag 5 april 2010 19:45 schreef Lallend het volgende:
veel succes en sterkte! getuigt van veel moed om het door te zetten, bekijk het dus positief!
Ik heb nu meer dan ooit zoveel moeite om mijn ex niet te bellen/sms-en
ze zit nu bij d'r ouders en ik vind het allemaal zo klote gaan, ze zei altijd dat ze vrienden wou blijven maar ze laat zelf ook totaal niks van zich horen... ugh weer zo'n avond dat ik mij te pletter verveel
vanmiddag nog wel een stuk gelopen en kwam een bekende tegen en daar een stuk mee gelopen en gepraat en was erg gezellig, toen zag ik het allemaal nog zo positief in en zag ik zo duidelijk dat ze voor ons beiden eigenlijk wel de juiste beslissing heeft gemaakt maar nu mis ik haar aanwezigheid toch wel weer hevig.. wat een klote situatie zo en terwijl ik er juist zo positief naar probeer te kijken helpt dit niks aan het feit dat ik super onrustig ben en mij stierlijk verveel. Ik ben met van alles en nog wat bezig maar het voldoet gewoon helemaal niet.. ik mis mijn maatje die naast mij stond gewoon zo erg en waarmee ik gezellig kon kletsen en mij kon troosten...
Herkenbaarrrrrrrquote:Op maandag 5 april 2010 19:45 schreef Lallend het volgende:
Ik ben met van alles en nog wat bezig maar het voldoet gewoon helemaal niet.. ik mis mijn maatje die naast mij stond gewoon zo erg en waarmee ik gezellig kon kletsen en mij kon troosten...
sterkte sjechov, wel sterk dat je dat doet. Denk zelf dat het goed is voor jou maar ook voor de familie waar je het mee deelt ook al is het moeilijk.quote:Op maandag 5 april 2010 19:45 schreef Lallend het volgende:
veel succes en sterkte! getuigt van veel moed om het door te zetten, bekijk het dus positief!
Ik heb nu meer dan ooit zoveel moeite om mijn ex niet te bellen/sms-en
ze zit nu bij d'r ouders en ik vind het allemaal zo klote gaan, ze zei altijd dat ze vrienden wou blijven maar ze laat zelf ook totaal niks van zich horen... ugh weer zo'n avond dat ik mij te pletter verveel
vanmiddag nog wel een stuk gelopen en kwam een bekende tegen en daar een stuk mee gelopen en gepraat en was erg gezellig, toen zag ik het allemaal nog zo positief in en zag ik zo duidelijk dat ze voor ons beiden eigenlijk wel de juiste beslissing heeft gemaakt maar nu mis ik haar aanwezigheid toch wel weer hevig.. wat een klote situatie zo en terwijl ik er juist zo positief naar probeer te kijken helpt dit niks aan het feit dat ik super onrustig ben en mij stierlijk verveel. Ik ben met van alles en nog wat bezig maar het voldoet gewoon helemaal niet.. ik mis mijn maatje die naast mij stond gewoon zo erg en waarmee ik gezellig kon kletsen en mij kon troosten...
Ja precies.quote:Op maandag 5 april 2010 20:02 schreef fokvragen het volgende:
Ik heb dit weekend 5 weken geen contact met haar en is best moeilijk. Maar zo lang ik niets van haar hoor heeft zij de behoefte ook niet en heeft het voor mij geen zin om contact op te nemen.
Goh, ik denk dat ik deze post in ga lijsten omdat dit eigenlijk toch wel de harde waarheid zal zijn. Dit zal echt een motivatie moeten zijn om geen contact op te gaan nemen!quote:Op maandag 5 april 2010 20:02 schreef fokvragen het volgende:
Ik heb dit weekend 5 weken geen contact met haar en is best moeilijk. Maar zo lang ik niets van haar hoor heeft zij de behoefte ook niet en heeft het voor mij geen zin om contact op te nemen.
zo zal je je nog wel even blijven voelen maar probeer er niet aan toe te geven, ik heb een vergelijkende situatie meegemaakt met een ex en deed alles voor hem, ik was niet meer wie ik was, slaat helemaal nergens op! in het begin wilde ik hem ook alleen maar terug en dacht ik aan wat ik beter had kunnen doen (niet doen!) maar mettertijd ga je zien hoe veel beter af je bent zonder die persoon, je verdient iemand waar je jezelf bij kan zijn en waar je je niet continu aanpast aan de ander.. nu wil je natuurlijk alleen bij die persoon zijn want de gevoelens en de leuke herinneringen zijn er.. maar geef het wat tijd en je zal het inzien, bovendien zijn er genoeg vissen in de zee en er is altijd een beterequote:Op maandag 5 april 2010 20:17 schreef Lallend het volgende:
[..]
nu ik dit zo type kan ik ook weer niet die laatste zin begrijpen... waarom wil ik nog steeds bij haar zijn.. het ligt niet aan mij! waarom wil ik dan toch voor haar veranderen!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |