abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_79602729
Als je 'Werkelijk waar, sommige mensen. ' als reactie geeft dan vind Friek het waarschijnlijk de normaalste zaak van de wereld dat hij softdrugs gebruikt. Voor mij een teken van weinig inlevingsvermogen dat anderen daar wellicht anders over denken, het gebruik van softdrugs.
pi_79604010
Mint_Clansell, je vindt het gewoon leuk om zomaar wat te brullen he? Je zit aannames te maken die gebaseerd zijn op lucht.

De reden dat ik het gebruik is heel simpel: het is leuk. Net als dat alcohol drinken in de kroeg leuk is, net als dat naar een goed concert gaan leuk is, enzovoort. Ik zie drugs als een toevoeging tot mijn leven waaruit ik mogelijk plezier kan beleven. Waarom drink jij alcohol in de kroeg? Het is een factor is die bepaald of het een leuke avond wordt of niet. Net als dat bijvoorbeeld muziek zo'n factor is. Meer dan dat is het gewoon niet en ik vind ook niet dat je er meer van moet maken. De vergelijking met alcohol gaat zeker weten op. Dat is niet voor niets net zo hard een harddrugs als cocaïne of heroïne.

Ik heb van begin af aan open en eerlijk verteld over mijn drugsgebruik. Die foto die je ziet op mijn fotoboek had ik zelfs een tijdje als MSN-icon. Hierbij heb ik gewoon alles gezegd: dat ik af en toe blow, dat ik om het half jaar drugs doe op een feestje of bij iemand thuis (zeker met mate), maar bovenal één ding: dat ik het met verstand doe.

Met verstand gebruiken wil zeggen dat je a) je drugs laat testen (opsturen naar een laboratorium), b) een goede voor- en nabereiding treft (fruit, groente, goed geslapen, vitamine-supplementen), c) diverse wetenschappelijke bronnen checkt op de drug in kwestie, d) je goed inleest op de daadwerkelijke effecten en bijwerkingen, e) het in een veilige (bekende) of eventueel gecontroleerde omgeving gebruikt (thuis bijvoorbeeld) en e) met ruime tussenpauzes gebruikt. Dit alles op onnodige schade aan je gezondheid te beperken.

Het ging precies te zijn om dertig xtc-pillen. Met een dergelijk aantal kun je niet gaan dealen vanwege het feit dat je er simpelweg veels te weinig winst op maakt. Ook was ik niet van plan om alles voor mezelf te houden, maar ook de mogelijkheid te verschaffen om mensen die het wel eens wilde uitproberen met mij om dat ook eens daadwerkelijk te doen. Hierbij moet ik zeggendat ik het enkel met vrienden doe en niet met vriendinnen als ik in een relatie zit (dat vind ik spelen met vuur slash de kat op het spek binden). En och, stel dat ik ze zelf niet opmaak, dan verkoop ik ze toch net zo goed door aan vrienden/kennissen die er toevallig een keer zin in hebben?

Zelf ben ik een persoon dat behoorlijk liberaal over drugs denkt. Dat wil zeggen dat ik niemand er toe zal dwingen om het te doen en iedereen het recht heeft om zijn eigen behoefte eraan te vervullen in eigen mate. Ik heb nooit mijn (inmiddels ex-)vriendin (min of meer) gedwongen om tabak, alcohol of drugs te doen; dat moest ze maar voor zichzelf weten (zij kan immers ook nadenken voor zichzelf). Mijn grens trek ik zodra iemand overmatige schade berokkent aan zichzelf of aan anderen. Dat zij daarentegen mij voor het blok zet door te gaan moraliseren en op louter principiële gronden verwacht dat ik het maar zal laten vind ik te ver gaan. Je komt bedrogen uit als je denkt dat dingen voor je ga laten puur omdat dat jij er anders over denkt dan ik. Zodoende ben ik ook opgestapt met een "Houdoe en bedankt."..

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 26-03-2010 15:22:18 ]
pi_79605136
Goedezaak Friek.. Cocaine is inderdaad nog maar net een tandje erger dan alcohol.. Vergelijk XTC met Alcohol en Alcohol komt vele malen schadelijker uit de bus... Ik heb er zelf ook een handje van maarja, je zegt boven eigenlijk al genoeg... Echter, ik kan me wel een vreemde reactie van je vriendin voorstellen als jij 30 pillen XTC koopt...
pi_79610747
30 pillen is geen gebruikershoeveelheid meer. Als je ermee opgepakt wordt, reken er maar op dat je een flinke straf krijgt. Ik vind het begrijpelijk van je vriendin dat zij zich zorgen maakt over jouw drugsgebruik.
pi_79610786
Blijft ook zo dat drugs illegaal zijn itt alcohol.
pi_79610872
Met 30 pillen pakken ze je inderdaad wel op, met 2 tot 3 pilletjes of een grammetje coke nemen ze je vaak niet eens mee naar het bureau...

Alcohol is ook drugs, en zéér geestelijk verslavend.

Om verder een beetje on topic te gaan: voel je je er nog kut over dat je ex je om die reden gedumpt heeft
pi_79611225
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 15:08 schreef Merziyas het volgende:
30 pillen is geen gebruikershoeveelheid meer. Als je ermee opgepakt wordt, reken er maar op dat je een flinke straf krijgt. Ik vind het begrijpelijk van je vriendin dat zij zich zorgen maakt over jouw drugsgebruik.
Héél overdreven wat je nu zegt hoor. Flinke straf voor een dergelijke hoeveelheid? Een boete hoogstens.

Verder vind ik sowieso het feit dat het illegaal is een beetje een non-argument. Het gaat eerder om de moraal waarmee je het doet: je motieven, je redenen et cetera. Een regel of wet moet je toetsen op zijn redelijkheid en billijkheid.

Ik moet ook zeggen dat ik er amper mee kan zitten dat ik gedumpt word om dergelijke redenen. Haar reactie kwam gewoon wereldvreemd en blind principieel op me over.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 26-03-2010 15:23:12 ]
pi_79611487
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 15:19 schreef Friek_ het volgende:

[..]

Héél overdreven wat je nu zegt hoor. Flinke straf voor een dergelijke hoeveelheid? Een boete hoogstens.

Verder vind ik sowieso het feit dat het illegaal is een beetje een non-argument. Het gaat eerder om de moraal waarmee je het doet: je motieven, je redenen et cetera. Een regel of wet moet je toetsen op zijn redelijkheid en billijkheid.

Ik moet ook zeggen dat ik er amper mee kan zitten dat ik gedumpt word om dergelijke redenen. Haar reactie kwam gewoon wereldvreemd en blind principieel op me over.
Ik niet.

"Dat mijn vriendin me dumpt omdat ik af en toe wat steel vind ik gewoon wereldvreemd en blind principieel op me over."

Same thing .
pi_79611697
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 15:26 schreef Tegan het volgende:

[..]

Ik niet.

"Dat mijn vriendin me dumpt omdat ik af en toe wat steel vind ik gewoon wereldvreemd en blind principieel op me over."

Same thing .
... vind je die vergelijking echt terecht? Heb jij dan ook wel eens vriendjes gedumpt omdat ze illegaal muziek aan het downloaden waren?

Begrijp me niet verkeerd, ik vind stelen/plagiaat/etc. ook een vorm van geweld richting de ander. Om die reden vind ik het immoreel en keur ik het af; niet omdat het volgens de wet niet mag.
pi_79611812
In reactie op voorgaande posts: ik drink wel eens, zou mijn vriendin direct de deur wijzen als ze rookt/drugs gebruikt (roken vind ik gewoon smerig, en drugs worden gedoogd, maar zijn dus niet legaal), had gemengde gevoelens toen mijn ex vertelde over de hoeveelheid zooi die ze zomaar van het internet plukt (download). Nog meer opmerkingen?

Nee, ik ben geen moraal ridder, ik doe ook wel eens iets fout. Maar trek geen vergelijking tussen alcohol en overige drugs, alcohol is normaal (nee, niet normaal, maar schijnt in de wereld normaal gevonden te worden), drugs is niet normaal (kijk eens naar het buitenland)
If there is evil in this world, it lies in the heart of mankind!" -Edward D. Morrison
pi_79611886
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 15:34 schreef Xanthas het volgende:
In reactie op voorgaande posts: ik drink wel eens, zou mijn vriendin direct de deur wijzen als ze rookt/drugs gebruikt (roken vind ik gewoon smerig, en drugs worden gedoogd, maar zijn dus niet legaal), had gemengde gevoelens toen mijn ex vertelde over de hoeveelheid zooi die ze zomaar van het internet plukt (download). Nog meer opmerkingen?

Nee, ik ben geen moraal ridder, ik doe ook wel eens iets fout. Maar trek geen vergelijking tussen alcohol en overige drugs, alcohol is normaal, drugs is niet normaal (kijk eens naar het buitenland)
Nee, behalve dat jij en ik een compleet ander wereldbeeld hebben dan.
pi_79611916
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 15:31 schreef Friek_ het volgende:

[..]

... vind je die vergelijking echt terecht? Heb jij dan ook wel eens vriendjes gedumpt omdat ze illegaal muziek aan het downloaden waren?

Begrijp me niet verkeerd, ik vind stelen/plagiaat/etc. ook een vorm van geweld richting de ander. Om die reden vind ik het immoreel en keur ik het af; niet omdat het volgens de wet niet mag.
Ik zeg alleen, omdat jij iets wereldvreemd en blind principieel vindt hoeft een ander dat nog niet te vinden. Waarom vind je haar belachelijk voor het fout vinden van iets wat illegaal is.
pi_79612030
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 15:19 schreef Friek_ het volgende:

[..]

Héél overdreven is het niet hoor, en ik vind het redelijk en billijk dat je daar een straf (boete, taakstraf whatever it is) voor krijgt. Daarom ook dat je voor enkele pilletjes geen straf krijgt, terwijl het voor de wet een misdrijf is (dat is redelijkheid en billijkheid). Maar het ging hier over je vriendin. Ik kan heel goed begrijpen dat er mensen zijn die daar gewoon niet op zitten te wachten. Als mijn vriendin aan de harddrugs zou zitten, zou ik het ook zonder pardon uitmaken. Ik word zelfs kwaad als ze een keer in de zoveel maanden een jointje rookt. Omgekeerd geldt hetzelfde overigens. Mijn ervaring is dat het met drugs van kwaad naar erger wordt. Het begint met een jointje, dan wordt het een keer een pilletje en voor dat je het weet kan je niet meer zonder. Als je vriendin zelf nooit gebruikt, zal ze het moeilijk vinden om met iemand te leven die drugs gebruikt. Dan kun je beter iemand vinden die zelf ook zo nu en dan een pilletje neemt en daar verder geen problemen mee heeft.
pi_79612094
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 15:37 schreef Tegan het volgende:

[..]

Ik zeg alleen, omdat jij iets wereldvreemd en blind principieel vindt hoeft een ander dat nog niet te vinden.
En blijkbaar is communicatie en eerlijkheid in mijn deel hier ook niet datgene wat zegeviert. Het feit dat sommige mensen een andere mening zijn toegedaan dan ik is mijn probleem ook totaal niet, maar dat zij zo kortzichtig reageert vind ik alleen maar getuigen van bekrompenheid. Al die tijd was ik er open en eerlijk over en nu word ik daar min of meer voor gestraft. Rechtvaardig? In mijn ogen niet.
quote:
Waarom vind je haar belachelijk voor het fout vinden van iets wat illegaal is.
Omdat je je mening niet moet laat bepalen door een wet die je iets voorschrijft, maar voor jezelf moet nadenken.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 26-03-2010 15:41:41 ]
pi_79612129
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 15:40 schreef Merziyas het volgende:

[..]

Héél overdreven is het niet hoor, en ik vind het redelijk en billijk dat je daar een straf (boete, taakstraf whatever it is) voor krijgt. Daarom ook dat je voor enkele pilletjes geen straf krijgt, terwijl het voor de wet een misdrijf is (dat is redelijkheid en billijkheid). Maar het ging hier over je vriendin. Ik kan heel goed begrijpen dat er mensen zijn die daar gewoon niet op zitten te wachten. Als mijn vriendin aan de harddrugs zou zitten, zou ik het ook zonder pardon uitmaken. Ik word zelfs kwaad als ze een keer in de zoveel maanden een jointje rookt. Omgekeerd geldt hetzelfde overigens. Mijn ervaring is dat het met drugs van kwaad naar erger wordt. Het begint met een jointje, dan wordt het een keer een pilletje en voor dat je het weet kan je niet meer zonder. Als je vriendin zelf nooit gebruikt, zal ze het moeilijk vinden om met iemand te leven die drugs gebruikt. Dan kun je beter iemand vinden die zelf ook zo nu en dan een pilletje neemt en daar verder geen problemen mee heeft.
En dat is de reden dat ik het dus nooit zou toelaten in mijn leven.
If there is evil in this world, it lies in the heart of mankind!" -Edward D. Morrison
pi_79612276
Misschien zegt je gezond verstand iets anders dan de wet voorschrijft en overtreed jij die, maar dit betekend niet dat andere mensen dat van jou hoeven te accepteren. Jouw vriendin accepteert dit blijkbaar niet en heeft een ander kijk op de wereld dan jij. Jullie pasten dus toch niet zo goed bij elkaar als dat je aanvankelijk dacht.
pi_79612554
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 15:31 schreef Friek_ het volgende:

[..]

Muziek downloaden voor eigen gebruik is nog steeds legaal in Nederland.

-----
@ merziyas
Ik geloof niet dat het jou ervaring is dat het met drugs altijd van kwaad tot erger wordt. Zeggen dat het begint met een jointje en vervolgens een pilletje en daarna kan je niet meer zonder is geen feit, dit is de maatschappij aangepraat. Alcohol is een nog zwaardere drugs dan xtc, en zit iedereen die op zijn 16e geregeld een biertje drinkt 10 jaar later aan de heroïne (want dan zit je wel in een gat volgens mij...)? Nee dus. Als je dan vergelijkingen maakt, maak dan wel realistische vergelijkingen.

Verder snap ik het van de vriendin dat zij geschrokken is van het aantal pillen en het om die redenen uit heeft gemaakt. Ook al ben je in alles open en eerlijk geweest. Wel begrijpelijk dat het daardoor als een soort van klap aankomt.
pi_79612632
Zijn uit deze topicreeks weleens stelletjes ontstaan vraag ik me af.
Daar zit je dan.
pi_79613278
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 15:41 schreef Friek_ het volgende:

[..]

En blijkbaar is communicatie en eerlijkheid in mijn deel hier ook niet datgene wat zegeviert. Het feit dat sommige mensen een andere mening zijn toegedaan dan ik is mijn probleem ook totaal niet, maar dat zij zo kortzichtig reageert vind ik alleen maar getuigen van bekrompenheid. Al die tijd was ik er open en eerlijk over en nu word ik daar min of meer voor gestraft. Rechtvaardig? In mijn ogen niet.
[..]

Omdat je je mening niet moet laat bepalen door een wet die je iets voorschrijft, maar voor jezelf moet nadenken.
Het gaat even totaal niet om wat ik persoonlijk vind. Alleen omdat jij het belachelijk vindt dat iemand zijn mening deels laat afhangen van de wet maakt die overweging niet minder redelijk. Jouw ex staat goed in haar recht dit af te keuren, en dan kan jij het nog wel bekrompen vinden, maar de wet staat aan haar kant en dat maakt haar verhaal een stuk redelijker dan jouwe.
pi_79613590
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 15:11 schreef Fes1-2 het volgende:
Alcohol is ook drugs, en zéér geestelijk verslavend.
Hoe vaak je die alcoholvergelijking wel niet voorbij ziet komen als het om (soft)drugs gaat. Ik drink wel eens een biertje, dus nu ben ik volgens jou dus zéér geestelijk verslaafd aan alcohol? Kom zeg, die vergelijking van (soft/hard)drugs en alcohol houdt echt geen stand als je ze naast elkaar legt. En daarbij komt dat xtc en cocaine verboden is en alcohol niet.
pi_79616883
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 16:10 schreef Tegan het volgende:

[..]

Het gaat even totaal niet om wat ik persoonlijk vind. Alleen omdat jij het belachelijk vindt dat iemand zijn mening deels laat afhangen van de wet maakt die overweging niet minder redelijk. Jouw ex staat goed in haar recht dit af te keuren, en dan kan jij het nog wel bekrompen vinden, maar de wet staat aan haar kant en dat maakt haar verhaal een stuk redelijker dan jouwe.
Heb je wel mijn vorige berichten gelezen? Daarin laat ik juist zien dat de wet niet als argument gebruikt kan worden omdat dit geen uitgangspunt kan zijn. Als je dat als uitgangspunt neemt zijn alle argumenten redelijker zodra ze in lijn staan met wat een bepaalde overheid van je verlangd. Dus als er in de wet staat dat ik iemands hoofd mag inslaan zodra hij mij beledigd, dan is dat ineens redelijker dan wanneer je zelf nadenkt over wat je redelijk vindt.

Als je die redeneertrant voortzet kom je uiteindelijk bij 'regels zijn regels' uit. Dat is iets wat ik zeker verwerp.
pi_79617266
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 16:17 schreef Mint_Clansell het volgende:

[..]

Hoe vaak je die alcoholvergelijking wel niet voorbij ziet komen als het om (soft)drugs gaat. Ik drink wel eens een biertje, dus nu ben ik volgens jou dus zéér geestelijk verslaafd aan alcohol? Kom zeg, die vergelijking van (soft/hard)drugs en alcohol houdt echt geen stand als je ze naast elkaar legt. En daarbij komt dat xtc en cocaine verboden is en alcohol niet.
Die vergelijking is gewoon terecht. Puur omdat iets legaal is of cultureel erfgoed maakt iets niet beter. Verder heeft nooit hier iemand beweert dat wanneer je eens een biertje drinkt dat je per definitie verslaafd bent, maar dat de potentiële gevaren van alcohol net zo hard aanwezig zijn - zo niet aanweziger - als bij andere drugs. Vanuit dat perspectief is bijvoorbeeld het huidige drugsbeleid ook niet langer vol te houden: een dergelijk beleid moet afgestemd zijn op datgene wat het meeste schade veroorzaakt aan de maatschappij en diens individuen.

Kijk voor de grap eens naar deze documentaire van BBC Horizon. Daarin bespreken ze het onderzoek van vele wetenschappers die de link hebben geanalyseerd tussen de schadelijke effecten van drugs gerelateerd aan hun classificatie in de wet (vergelijkbaar met de hard-/softdrugs classificatie gebruikt in het Nederlands recht). Of als je eens een frisse politieke visie op deze zaken wil hier.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 26-03-2010 18:27:02 ]
pi_79617758
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 15:52 schreef Fes1-2 het volgende:
Verder snap ik het van de vriendin dat zij geschrokken is van het aantal pillen en het om die redenen uit heeft gemaakt. Ook al ben je in alles open en eerlijk geweest. Wel begrijpelijk dat het daardoor als een soort van klap aankomt.
Ik denk dat het dit vooral is, inderdaad. Zij was al die tijd al een erg braaf meisje: nooit drinken, nooit überhaupt een sigaret aangeraakt, nooit uitgaan en altijd op tijd naar bed. Zelf vond ik dit niet zo erg, aangezien ik gewoon bij tijd en wijle zo'n typische student ben. Maar ja, dan schrik je wel als je ziet wat voor gevolgen je (impliciete) instemming had.

Moet ook toegeven dat ik diegene was die aanstuurde op praten met elkaar en overleggen wat je te ver vindt gaan en wat niet. Rekening houden met elkaar, communiceren, de hele mikmak. Zij vond het daarentegen gewoon nodig om zonder enige waarschuwing mij maar de deur te wijzen. Dan vraag ik me ook af of ze me wel werkelijk zo leuk vond of dat dit juist een mooie smoes was om het uit te maken.
pi_79617827
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 15:45 schreef Merziyas het volgende:
Jouw vriendin accepteert dit blijkbaar niet en heeft een ander kijk op de wereld dan jij. Jullie pasten dus toch niet zo goed bij elkaar als dat je aanvankelijk dacht.
Jup, komt het wel op neer. De overtuigingen die niet gedeeld werden op een bepaald punt teveel. Doodzonde wel.
  vrijdag 26 maart 2010 @ 18:55:18 #50
25878 MOD
Hee!! Bob is aan het kotsen!!
pi_79619316
Een eerdere ex van mij dreigde ook tot uitmaken toen ik keihard aan het blowen was. Achteraf gezien had ze wel een punt, maar ik vind het te ver gaan om alleen op dat punt er klaar mee te zijn. Het kan natuurlijk ook een opeenstapeling van irritaties zijn..

Even mijn progressie:
Verschillende gevoelens van boosheid, geluk, blijdschap, genegenheid, respect, irritatie, afkeer etc etc. zijn allemaal in de race om uiteindelijk als "winnaar" de eindstreep te halen, mocht ik eenmaal over haar heen zijn. Heel irritant want het is echt een trommelmachine vol met gevoelens die helemaal in de war zijn en ik ben benieuwd welke uit eindelijk gaat overheersen. Het maakt naderhand toch niet meer uit, maar ik wil gewoon niet boos zijn terwijl het toch een overheersende is.. Ik zie het nog wel aan.
Met het zelfde gemak, woon je in de afvalbak!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')