1 2 3 4 5 | [url=http://forum.fok.nl/topic/1424694/4/50#79124868]Eerste klas door Nederland[/url] - [i]Greavy[/i] [url=http://forum.fok.nl/topic/1426705/6/50#79393836]Monaco[/url] - [i]KapiteinT[/i] [url=http://forum.fok.nl/topic/1426705/1/50#79195073]Koninklijke wachtkaners[/url] - [i]Bork[/i] [url=http://forum.fok.nl/topic/1417111/2/50#78489169]Eerste klas richting het Noorden[/url] - [i]Greavy[/i] |
Ze staan er bijquote:Op woensdag 24 maart 2010 15:03 schreef Ireyon het volgende:
Hmm blijkbaar heb ik bij het aanpassen van het Dagkaarten deel ook de nieuwste reportagelinks ongedaan gemaakt..![]()
Zou je de volgende urls er evt. nog bij willen zetten?
[ code verwijderd ]
Bron Algemeen Dagblad: Lees hier meerquote:Kleuter voor ogen moeder doodgereden door trein
PEAKIRK - Hij keek nog even naar zijn moeder en een fractie later werd hij opgeschept door een locomotief. Johnny Hall, een kleuter van twee was alleen een overweg opgelopen en toen zijn moeder riep dat hij van de sporen moest gaan, dacht hij dat zijn mama een spelletje aan het spelen was. Elizabeth Connors (28) zag met haar eigen ogen hoe haar oogappel doodgereden werd.
die laatse foto van jouw in het vorige topic was toch tegen half 4? Want die heb ik ook gezienquote:Op woensdag 24 maart 2010 15:07 schreef Zug-Chef het volgende:
tieviepie
[ link | afbeelding ]
Tussen de stapelwolken door schijnt de zon, gelukkig ook tijdens het passeren van de zondagse containertrein 50049 uit Veendam naar de Maasvlakte West. Met op kop de 513-9 passeert de nagenoeg vol beladen en bont gekleurde trein de agglomeratie Hoogezand, met op de achtergrond het station Hoogezand-Sappemeer. Zondag 21 maart 2010
Die is voor mij ook onduidelijk, foto's die ik tot nu toe gevonden heb zie ik geen enkele treinquote:Op woensdag 24 maart 2010 15:26 schreef Guppyfriend het volgende:
De ravage in Oslo... Maar waar de trein nu precies ligt...?
[ afbeelding ]
OK, 160 km/hquote:Op woensdag 24 maart 2010 14:23 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
126 meter en 18 centimeter.
Wat dacht je van "een beetje vaart" in een getal uitdrukken?
Ik wil graag op een NS-station werken. Maar is lastig om baan als service-medewerker te vinden...quote:Op woensdag 24 maart 2010 16:00 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Wat ik me afvroeg: ben ik de enige user die ook daadwerkelijk bij het spoor werkt?
160km/h is zo'n 44 meter per seconde. Als je ervan uitgaat dat een trein afremt met een versnelling van 1m/s2, zou het afremmen 44 seconde duren en 968 meter aan afstand kosten. Ruwweg een kilometer dusquote:
Klopt wel aardig volgens mij. Wel allemaal afhankelijk van gewicht, belading, snelheid en conditie van het spoor natuurlijk.quote:Op woensdag 24 maart 2010 16:25 schreef Ireyon het volgende:
[..]
160km/h is zo'n 44 meter per seconde. Als je ervan uitgaat dat een trein afremt met een versnelling van 1m/s2, zou het afremmen 44 seconde duren en 968 meter aan afstand kosten. Ruwweg een kilometer dus
Onder andere. Bij noodremming moet je denk ik de 600m wel kunnen halen. Overigens is de remwerking niet over het hele bereik constant. Met railremmen, zoals onder Koplopers, VIRM en DD-AR haal je ook een goede vertraging.quote:Op woensdag 24 maart 2010 16:48 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Klopt wel aardig volgens mij. Wel allemaal afhankelijk van gewicht, belading, snelheid en conditie van het spoor natuurlijk.
Van de NS geloof ik wel.quote:Op woensdag 24 maart 2010 18:15 schreef James1988 het volgende:
Ze mochten dan wel de eersten op het Europese vasteland zijn, ze zijn zeker niet de beste. DB doet het volgens mij een stuk beter wbt. klantwaardering, en NS denk ik ook wel.
Hoe chill, lekker pendelen met ICEquote:Op woensdag 24 maart 2010 18:44 schreef Igen het volgende:
Maar de DB? Ga eens een weekje pendelen Düsseldorf - Dortmund
Nou ten eerste: waarom zou je dat doen? En ten tweede, wat denk je allemaal voor wantoestanden tegen te komen?quote:Op woensdag 24 maart 2010 18:44 schreef Igen het volgende:
[..]
Van de NS geloof ik wel.
Maar de DB? Ga eens een weekje pendelen Düsseldorf - Dortmund, of Berlijn - B-Wannsee. Ben benieuwd of je er dan nog steeds zo over denkt.
Toch hopelijk wel ICRm danquote:Op woensdag 24 maart 2010 18:52 schreef dennistd het volgende:
Geen ICL in de IC Den Haag-Venlo gezien vandaag
Nee, niet met de ICE, want daarin gelden de Jan-Modaal-pendelaars-abonnementen niet hè.quote:
Och gut, arme Calimero-socialistquote:Op woensdag 24 maart 2010 19:06 schreef Igen het volgende:
[..]
Nee, niet met de ICE, want daarin gelden de Jan-Modaal-pendelaars-abonnementen niet hè.
Alleen met de sneltrein, zo vol dat de deuren nauwelijks nog dicht kunnen, en die vervolgens op Essen een kwartiertje aan de kant wordt gezet omdat er een vertraagde rijke-elite-ICE langs moet.
quote:Op woensdag 24 maart 2010 15:33 schreef Yreal het volgende:
[..]
die laatse foto van jouw in het vorige topic was toch tegen half 4? Want die heb ik ook gezien
Er stond een trein met ICL voor een rood sein in Utrecht om ongeveer 16.45u, loc voor, loc achter, te zien aan waar ie stond kwam ie uit de richting Woerden.quote:Op woensdag 24 maart 2010 18:52 schreef dennistd het volgende:
Geen ICL in de IC Den Haag-Venlo gezien vandaag
Ha, ik ben niet de enige die zich verbaast.quote:Ohja, en welke &)*$&*)#@ bedenkt om de sprinter naar Veenendaal voor de vertraagde IC naar Nijmegen te zetten in Utrecht? De IC (van .53) was om .59 klaar voor vertrek, maar mocht wachten tot de sprinter van .01 weg weg en daar vervolgens achteraan boemelen tot De Haar aansluiting. Uiteindelijke vertraging in Arnhem +15....
Hmm, ik werk wel vlak bij het station. Maar een ah to go is niet echt bij het spoor te noemen denk ik.quote:Op woensdag 24 maart 2010 16:00 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Hoi.
Wat ik me afvroeg: ben ik de enige user die ook daadwerkelijk bij het spoor werkt?
Ik werk bij de bus- en treinvervoermaatschappij Connexxion, op kantoor.quote:Op woensdag 24 maart 2010 16:00 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Hoi.
Wat ik me afvroeg: ben ik de enige user die ook daadwerkelijk bij het spoor werkt?
Jij bent zo'n deurenlapper in een rijdende trein of ben je forens?quote:Op woensdag 24 maart 2010 19:55 schreef SingleCoil het volgende:
ik werk wel een paar uur per week in de trein, telt dat ook?
Ik vroeg me al af wat ze daar aan het doen waren.quote:Op woensdag 24 maart 2010 15:47 schreef MarkoAlmelo het volgende:
In Hengelo zijn ze nu bezig om spoor 11 (zakspoor) gereed te maken voor de stopper Hengelo - Bad Bentheim denk ik
Wat doe jij dan bij het spoor?quote:Op woensdag 24 maart 2010 16:00 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Hoi.
Wat ik me afvroeg: ben ik de enige user die ook daadwerkelijk bij het spoor werkt?
Wat voor softwareaanpassingen zijn er dan gedaan?quote:Op woensdag 24 maart 2010 20:07 schreef KapiteinT het volgende:
De TRAXX E186 234 is één van de NMBS Cargo's locs die softwarematig is aangepast om te kunnen rijden in reizigersdienst.
Geen idee, dat had ik ook maar van Rolandrail.quote:Op woensdag 24 maart 2010 20:43 schreef James1988 het volgende:
[..]
Wat voor softwareaanpassingen zijn er dan gedaan?
Vmax = 140 ipv 120 oid?quote:Op woensdag 24 maart 2010 20:43 schreef James1988 het volgende:
[..]
Wat voor softwareaanpassingen zijn er dan gedaan?
Ik zal deze even aangrijpen als binnenkomerquote:Op woensdag 24 maart 2010 16:00 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Hoi.
Wat ik me afvroeg: ben ik de enige user die ook daadwerkelijk bij het spoor werkt?
Ik woon in Schiedam en werk 2 á 3 dagen per week in Brussel. Ik reis met de Thalys, ComfortClasse,met WiFi, en begin mijn werkdag dus in Rotterdamquote:Op woensdag 24 maart 2010 19:59 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Jij bent zo'n deurenlapper in een rijdende trein of ben je forens?
Nix gemist. Krap, oud. Goed dat ze gerenoveerd worden.quote:Op woensdag 24 maart 2010 21:57 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik heb nog nooit met de Thalys gereden
Is begonnen met Amersfoort, dat is ergens begin 21e eeuw verbouwd en dat heeft zich over heel Nederland verspreid. Toen is het onderscheid tussen kleine stations en de grote knooppunten (met die borden zoals Amsterdam) ook zoekgeraakt.quote:Op woensdag 24 maart 2010 22:29 schreef Dr_Flash het volgende:
daar staan weer die oude naamborden op het perron he. Ooit moet het vrij plotseling omgezet zijn naar de nieuwe stijl, tussen 1997 en 2002. Maar wanneer precies? En waarom? Niets over te vinden
Kan die foto nog groter o.Oquote:Op woensdag 24 maart 2010 22:31 schreef Dr_Flash het volgende:
Ehmm, dude? Wat DOE je daar?![]()
[ afbeelding ]
Ziek.quote:Op woensdag 24 maart 2010 22:31 schreef Dr_Flash het volgende:
Ehmm, dude? Wat DOE je daar?![]()
[ afbeelding ]
Veel nostalgie is er niet meer te vinden, maar Almelo heeft voor spoortje 3 nog wel dat kenmerkende gele in de CTA hangen.quote:Op woensdag 24 maart 2010 22:34 schreef Duvel het volgende:
[..]
Is begonnen met Amersfoort, dat is ergens begin 21e eeuw verbouwd en dat heeft zich over heel Nederland verspreid. Toen is het onderscheid tussen kleine stations en de grote knooppunten (met die borden zoals Amsterdam) ook zoekgeraakt.
Al een tijdje niet meer hoorquote:Op woensdag 24 maart 2010 22:44 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Veel nostalgie is er niet meer te vinden, maar Almelo heeft voor spoortje 3 nog wel dat kenmerkende gele in de CTA hangen.
Hangt die er nog? Ik meen dat ie weg is inmiddels.quote:Op woensdag 24 maart 2010 22:44 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Veel nostalgie is er niet meer te vinden, maar Almelo heeft voor spoortje 3 nog wel dat kenmerkende gele in de CTA hangen.
Die is ondertussen al een jaartje geleden vervangen voor een normale bord..quote:Op woensdag 24 maart 2010 22:44 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Veel nostalgie is er niet meer te vinden, maar Almelo heeft voor spoortje 3 nog wel dat kenmerkende gele in de CTA hangen.
Ik heb m hier thuis hangenquote:Op woensdag 24 maart 2010 22:51 schreef Peterselieman het volgende:
Jammer. Welke klapjosti heeft dat nu weer gedaan?
Wachten op de tegentrein...quote:Op woensdag 24 maart 2010 22:31 schreef Dr_Flash het volgende:
Ehmm, dude? Wat DOE je daar?![]()
[ afbeelding ]
Denk dan ook aan de koninklijke wachtkamers, anders lijken ze zich zo vol te eten met wachtenquote:
Heb het aangepast, en ja, je hebt er een account voor nodig (en kennis van wiki)quote:Op woensdag 24 maart 2010 23:32 schreef Wimpeh het volgende:
[..]
Denk dan ook aan de koninklijke wachtkamers, anders lijken ze zich zo vol te eten met wachten(en voor de wiki moet ik me aanmelden als ik het zou willen verbeteren? das te veel moeite
)
Die kans is zo'n beetje nul.quote:Op woensdag 24 maart 2010 23:24 schreef Light het volgende:
[..]
Ah
Weinig kans dat je mijn kaartjes komt controleren dus
zoals het grootste deel van die ouwe meuk die hier langs komtquote:Op woensdag 24 maart 2010 22:00 schreef Duvel het volgende:
[..]
Nix gemist. Krap, oud. Goed dat ze gerenoveerd worden.
Lachen, wat doe je daar voor werk?quote:Op woensdag 24 maart 2010 19:50 schreef Zug-Chef het volgende:
Ik werk bij de bus- en treinvervoermaatschappij Connexxion, op kantoor.
Als het pijn doet moet je ophouden hoor!quote:
Vervoersarchitect/Vervoerkundige. Ben verantwoordelijk voor de dienstregeling en lijnennet voor Friesland daar waar Connexxion rijdt.quote:
Laat dan in ieder geval een bus naar station Dronrijp rijdenquote:Op donderdag 25 maart 2010 10:14 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Vervoersarchitect/Vervoerkundige. Ben verantwoordelijk voor de dienstregeling en lijnennet voor Friesland daar waar Connexxion rijdt.
quote:Meer intercitytreinen tussen Dordrecht en Roosendaal
24 maart 2010
Tussen Dordrecht en Roosendaal gaat elk uur een extra intercity rijden. Minister Eurlings heeft dat aangekondigd in de Tweede Kamer tijdens een debat over het treinvervoer.
Er zijn al een tijd klachten over de dienstregeling vanuit Dordrecht. Volgens de minister wordt de kwaliteit van de lijn straks beter.
Eurlings blijft zich zorgen maken over de Beneluxtrein vanuit Rotterdam. Het overleg met de Belgen over de verbinding tussen Amsterdam en Brussel gaat nog altijd moeizaam, zegt Eurlings.
De minister wil dat de Beneluxtrein blijft rijden als alternatief voor reizigers die het duurdere kaartje van de HSL niet kunnen betalen.
Bron
Mag niet van de provincie vanwege concurrentie met Arriva trein. En fietsen is gezond!quote:Op donderdag 25 maart 2010 10:26 schreef greavy het volgende:
[..]
Laat dan in ieder geval een bus naar station Dronrijp rijdenScheelt me zus dan weer 20 minuten fietsen
![]()
Naja, ze fietst nu ook wel goed, vind ik
wanneer een trein onttakeld is / word, worden er bruikbare onderdelen verwijderd, en opgeslagen in een magazijn van NedTrain (doet onderhoud aan NS materieel).quote:Op donderdag 25 maart 2010 12:25 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ehm... stomme vraag, wat betekend onttakeld precies in het planT bestandje (overigens dank voor het bijhouden daarvan)
...maar iig minder erg dan de benelux-trein.quote:Op donderdag 25 maart 2010 12:16 schreef Yaku het volgende:
Nou, de Thalys is nou ook niet echt betrouwbaar. Moest vorige week vanuit Belgie naar Rotterdam, stond te wachten op het station en krijg ik 3 minuten voor vertrek te horen dat de trein 1 uur vertraging heeft.
Krijgen we te horen, 'wij danken u voor uw begrip'.
lulkoek.
de mogelijkheid om er met OV te komen is kut. Er ligt een treinstation zonder enige andere OV mogelijkheden. Naar het dichtbijzijnste dorp Dronrijp is plusminus 2 km.quote:Op donderdag 25 maart 2010 10:34 schreef Dr_Flash het volgende:
Boeiend. Er rijdt nu een TREIN.En daar gaat het hier over
Ja ik zie ook niet in waarom Connexxion niet náár het station zou mogen rijden, dat lijkt mij alleen maar stimulering van de Arriva-dienst, geen concurrentie. Als er nou eens een pendelbusje (zoals deze ) Winsum-Dronrijp Station-Dronrijp Centrum-Menaldum zou rijden, dan wordt het verzorgingsgebied van 't station bediend...quote:Op donderdag 25 maart 2010 13:19 schreef greavy het volgende:
[..]
de mogelijkheid om er met OV te komen is kut. Er ligt een treinstation zonder enige andere OV mogelijkheden. Naar het dichtbijzijnste dorp Dronrijp is plusminus 2 km.
@Zug-chef: dus als je met OV naar Dronrijp wilt, moet je dus met de bus van Leeuwarden naar Dronrijp, of vanaf het station een pokke eind lopen.. Arriva mag der zeker met de bus niet rijden?
En oja, de Opstapper heb je der wel, maar geen halte bij het station..
Herken ik. Het is bijna altijd raak. Zowel de beneluxtrein als de boemeltjes. Je kunt er niet betrouwbaar mee naar Brussel reizen, ik heb in Antwerpen geregeld de aansluiting gemist door vertraging.quote:Op donderdag 25 maart 2010 10:57 schreef SingleCoil het volgende:
De reden dat ik altijd met de thalys ga is dat de beneluxtrein echt onredelijk slecht rijdt. Hij valt vaak uit of heeftbizrre vertragingen, 2 uur ofzi. Ik heb er ook heel dwaze ervaringen mee, dat je bijv.op Brussel-Midi in de trein stapt, een uur zit te wachten tot je vertrekt, dan de trein weer uit moet om te wachten op een volgende, die vervolgens niet verder gaat dan Brussel-Centraal, zodat je daar eerst met trein naar toe moet, om dan weer te constateren dat die trein uitgevallen is...
Het systeem waarbij de bus klaar staat als de trein binnenkomt. Diezelfde bus heeft de instappers van de trein gebracht. Het systeem zoals Syntus hanteert, en dat werkt goed. Helaas zijn in Friesland bus en trein in verschillende handen. Zou m.i. geen belemmering moeten zijn.quote:Op donderdag 25 maart 2010 13:47 schreef davidov2009 het volgende:
[..]
Ja ik zie ook niet in waarom Connexxion niet náár het station zou mogen rijden, dat lijkt mij alleen maar stimulering van de Arriva-dienst, geen concurrentie. Als er nou eens een pendelbusje (zoals deze ) Winsum-Dronrijp Station-Dronrijp Centrum-Menaldum zou rijden, dan wordt het verzorgingsgebied van 't station bediend...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |