quote:Op zondag 21 maart 2010 23:26 schreef Maharbal het volgende:
En voor het geval mensen niet in m'n eigen project-topic lurken, hier nog een aantal foto's van m'n voiture op de mini-meet vandaag in Leeuwarden:
Volgens mij heeft Justmattie er ook nog wel een paar.
quote:Op zondag 21 maart 2010 23:32 schreef eevebe het volgende:
leuk ding![]()
velgen staan hem goed!
ik heb gister bij de mijne weer de zomer bbsjes eronder gedaan. ziet er toch wat beter uit dan de standaard e39 velgen die ik voor de winter heb
quote:Op zondag 21 maart 2010 23:35 schreef Maharbal het volgende:
[..]
.
Ik ben ook erg tevreden over de velgen. Binnenkort ook maar weer eens poetsen, het weer leent zich er goed voor!
~19º komende donderdagquote:Op zondag 21 maart 2010 23:59 schreef eevebe het volgende:
gaat weer snel zo![]()
ik hoop dat het mooie weer een beetje door gaat zetten. ik heb het toch wel gehad met de gladheid en nattigheid
Mijn excuses, ik was met mijn gedachten bij 143PK, dat is een 16 kleppert DUS de M44 blok, De M43b19 heeft maar 108 en 118PK ofzo (iets in die richting).quote:Op zondag 21 maart 2010 22:29 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Het is een M43. En crash, burn en fail again.
Ik zie overigens niet in wat geluid te maken heeft met rijeigenschappen van een auto.
Ik zei toch dat er hier één voor de deur stond, en niet dat ik er één ging kopen.quote:Op maandag 22 maart 2010 00:17 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Mijn excuses, ik was met mijn gedachten bij 143PK, dat is een 16 kleppert DUS de M44 blok, De M43b19 heeft maar 108 en 118PK ofzo (iets in die richting).
Maar waarom niet gelijk kijken voor een N42? 2.0 16v met ook 143PKtjes, maar wel wat meer koppel?![]()
Had ik ook in gedachten voor mijn e36, maar zou te veel moeite zijn ivm. automaat e.d.
M52quote:Op maandag 22 maart 2010 00:22 schreef eevebe het volgende:
zit er ook een logica in die type namen die jullie voor die motorblokken hebben?
wat voor blok zit er in mijn oto?
die laatste 28 zal dan wel betekenen dat het een 2.8 is lijkt mequote:
Leuke is, ze zijn nu zelfs begonnen met F voor de nieuwe 5 seriequote:Op maandag 22 maart 2010 00:29 schreef eevebe het volgende:
[..]
die laatste 28 zal dan wel betekenen dat het een 2.8 is lijkt me
maar staat m52tub dan ook nog ergens voor?
k heb nu voor het eerst een bmw, maar k moet ook steeds wennen aan die modelnamen (e30, e39 enzo)
waarom kan het niet gewoon mk1,2,3 of a,b,c zijn?![]()
Dan is 't een M52B28.quote:Op maandag 22 maart 2010 00:43 schreef eevebe het volgende:
die van mij is van december 96 maar is in 2002 vanuit duitsland geimporteerd.
k heb wel eens gehoord dat ze daar andere katalysators hebben waardoor ze wel een paar pk meer hadden dan de nederlanders. k weet niet of het zo is, maar het zal vast niet merkbaar zijn
140PK voor de M44 bedoel je, en de M44 heeft nooit in de E46 gelegen.quote:Op maandag 22 maart 2010 00:17 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Mijn excuses, ik was met mijn gedachten bij 143PK, dat is een 16 kleppert DUS de M44 blok, De M43b19 heeft maar 108 en 118PK ofzo (iets in die richting).
Ja die ene paar paardjes meer of minder doet mij niks, kat leeg houwe en zelfde resultaatquote:Op maandag 22 maart 2010 01:20 schreef rycemasta het volgende:
[..]
140PK voor de M44 bedoel je, en de M44 heeft nooit in de E46 gelegen.
Maharbal heeft het eigenlijk perfect uitgelegd.. Had ook liever een simpele bijdrage willen leveren:quote:Op maandag 22 maart 2010 00:22 schreef eevebe het volgende:
zit er ook een logica in die type namen die jullie voor die motorblokken hebben?
wat voor blok zit er in mijn oto?
Ik was gister vergeten de iso waarde in te stellen waardoor alle foto's overbelicht zijnquote:Op zondag 21 maart 2010 23:26 schreef Maharbal het volgende:
En voor het geval mensen niet in m'n eigen project-topic lurken, hier nog een aantal foto's van m'n voiture op de mini-meet vandaag in Leeuwarden:
Volgens mij heeft Justmattie er ook nog wel een paar.
Daar heb je Lightroom voorquote:Op maandag 22 maart 2010 08:07 schreef justmattie het volgende:
[..]
Ik was gister vergeten de iso waarde in te stellen waardoor alle foto's overbelicht zijn![]()
Dat komt nog welquote:Op maandag 22 maart 2010 08:35 schreef metallicattim het volgende:
@Maharbal, ga jij eens eff snel een paar klemmetje voor je voorspoiler halen!! Dat kan echt niet
Ik was er eens om die dingen rondom te bestellen...of ik even een kleine ¤100 wilde afrekenen. Ammehoelaquote:Op maandag 22 maart 2010 13:19 schreef metallicattim het volgende:
en je koopt ze voor een habbekrats gewoon bij de dealer
Jij bent gek.quote:Op maandag 22 maart 2010 13:24 schreef kasper het volgende:
Afgelopen zaterdag de BMW dealer bezocht. Introductie van de nieuwe 5 serie.
Wat een beauty!
Jah rondom is een ander verhaal, er zijn een aantal klemmen die zijn pokkeduur... maar die voor de voorspoiler zijn maar paar euroquote:Op maandag 22 maart 2010 13:20 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Ik was er eens om die dingen rondom te bestellen...of ik even een kleine ¤100 wilde afrekenen. Ammehoela
Volgens mij heb ik die dingen nog wel, maar het was gewoon meer het gebrek aan zin in de koude wintermaandenquote:Op maandag 22 maart 2010 14:18 schreef metallicattim het volgende:
[..]
Jah rondom is een ander verhaal, er zijn een aantal klemmen die zijn pokkeduur... maar die voor de voorspoiler zijn maar paar euro
Dat is niet de nieuwe 5 maar de 5 GT, niet hetzelfde....quote:
Nu wel.quote:Op maandag 22 maart 2010 14:31 schreef boegschroef het volgende:
[..]
Dat is niet de nieuwe 5 maar de 5 GT, niet hetzelfde....
Overigens sta ik niet in de openingspost
(3serie: e92 320d, e30 320i, e30 323i baur; 5 serie e60 525d)
OMG! Mooie vloot.quote:Op maandag 22 maart 2010 14:31 schreef boegschroef het volgende:
[..]
(3serie: e92 320d, e30 320i, e30 323i baur; 5 serie e60 525d)
mijn richtingaanwijzer is nog nooit vanzelf teruggegaanquote:Op maandag 22 maart 2010 16:21 schreef Maharbal het volgende:
Hmpf, gister is volgens mij m'n mechanisme van de richtingaanwijzerhendel kaputt gegaan. Hij klikt niet meer terug als het stuur recht staat (HEEL af en toe wel, vraag me niet waarom). Binnenkort het stuur er maar eens af en kijken of de veertjes nog goed zitten. Zitten ze niet goed/weg, dan even een nieuw hendeltje scoren.
Overigens viel me net op dat m'n ABS lampje het ook niet meer doet. Die hoort het te doen (op contact) en erna uit te gaan. Afgezien van het feit dat dat ding is doorgelust aan het accu-lampje, hoor ie dus aan te gaan bij contact. Ook maar eens binnenkort kijken. Waarschijnlijk is het lampje zelf kapot en is het ff een kwestie van vervangen.
Mwah, ik vind het een beetje vervelend op dit moment.quote:Op maandag 22 maart 2010 16:23 schreef piekartz87 het volgende:
[..]
mijn richtingaanwijzer is nog nooit vanzelf teruggegaanmaar als je er aan gewend raakt dan is het eigenlijk een stuk fijner moet ik zeggen.
Ik ga as zaterdag kijken, als 't wat rustiger isquote:Op maandag 22 maart 2010 13:24 schreef kasper het volgende:
Afgelopen zaterdag de BMW dealer bezocht. Introductie van de nieuwe 5 serie.
Wat een beauty!
Dat zijn mijn wintervelgen.quote:Op maandag 22 maart 2010 16:27 schreef Twista101 het volgende:
[ afbeelding ]
Eindelijk de zomervelgen erop kunnen zetten.
Ik trap er wéér inquote:Op maandag 22 maart 2010 19:00 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Dat zijn mijn wintervelgen.
Zijn, geloof ik, "officieel" wintervelgen voor de E46 330i/d.
[ afbeelding ]
hahaha ja ik zie het ook zo 1,2,3 niet.quote:Op maandag 22 maart 2010 19:17 schreef Bowny het volgende:
[..]
Ik trap er wéér inLijkt zoveul op een 5 serie (E39)
Die achterkant lijkt heul niet op die van een E39quote:Op maandag 22 maart 2010 19:17 schreef Bowny het volgende:
[..]
Ik trap er wéér inLijkt zoveul op een 5 serie (E39)
Naar mijn weten bestaat er niet zoiets als een "M veerpoot". Je kunt ook gewoon je optielijst opvragen aan de hand van je VIN.quote:Op maandag 22 maart 2010 19:19 schreef eevebe het volgende:
[..]
hahaha ja ik zie het ook zo 1,2,3 niet.
komt ook doordat de koplampen er niet op staan natuurlijk
heeft iemand van de e39 eigenaren hier trouwens een fabrieks sportonderstel onder zijn auto?
volgens de vorige eigenaar heeft mijn auto dat. is dat dan het M onderstel?
de voorkant lijkt hoger te staan dan de achterkant, dus ik zit er aan te twijfelen om hem nog iets te verlagen
maar er zat volgens mij verschil tussen de normale veerpoten en de M veerpoten dus ik moet eerst ook zeker weten wat ik heb...
(ik heb zelf geen foto van mijn auto van opzij)
Kentekenplaat!quote:Op maandag 22 maart 2010 19:35 schreef Bowny het volgende:
Inkoppertje: De kleur!
Come on! Voor mijn gemoedsrust....ze lijken toch wel een beetje op elkaar hey!
Ik zie het nog steeds niet, zit je ons te foppen?![]()
ik had op bmwfans gekeken en daar stonden wel andere partnumbers voor m onderstellenquote:Op maandag 22 maart 2010 19:29 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Naar mijn weten bestaat er niet zoiets als een "M veerpoot". Je kunt ook gewoon je optielijst opvragen aan de hand van je VIN.
Er bestaan wel dikkere en dunnere veerpoten, althans bij de E30.
Volgens mij gaan de meeste BMW rijders voor Eibach of Bilstein. Meestal kan je op eBay (DE) wel setjes op de kop tikken voor een mooi prijsje.quote:Op maandag 22 maart 2010 19:38 schreef eevebe het volgende:
[..]
weet iemand trouwens ook welk merk goede verlagingsveren levert voor bmw?
Heb je wel de uitstekende catering gemist.quote:Op maandag 22 maart 2010 18:13 schreef tha_rizzo het volgende:
Ik ga as zaterdag kijken, als 't wat rustiger is
Nou ja, ik kom voor de auto, niet voor de catering.quote:Op maandag 22 maart 2010 19:46 schreef kasper het volgende:
[..]
Heb je wel de uitstekende catering gemist.
Misschien ligt je E39 alleen aan de achterkant lager omdat daar iets stuk/verlept is.quote:Op maandag 22 maart 2010 19:38 schreef eevebe het volgende:
[..]
ik had op bmwfans gekeken en daar stonden wel andere partnumbers voor m onderstellen
http://bmwfans.info/parts(...)rrier_wheel_bearing/
dus daardoor vroeg ik me ook af of de veren wel onderling uitwisselbaar zijn tussen die onderstellen.
mijn auto ligt wel duidelijk lager dan een standaard e39, maar dat lijkt eigenlijk alleen maar aan de achterkant zo te zijn![]()
weet iemand trouwens ook welk merk goede verlagingsveren levert voor bmw?
ik had op mijn vorige auto verstelbare koni's maar zo stug en laag wil ik het niet meer maken
ik had hem laatst op de brug staan maar ik kon niks geks zien.quote:Op maandag 22 maart 2010 19:50 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Misschien ligt je E39 alleen aan de achterkant lager omdat daar iets stuk/verlept is.
Overigens levert Koni dempers, en geen veren (voor zover ik weet).
Goede merken:
- Eibach (Bilstein = dempers of dempers + eibach veren)
- H&R
- KW
- Weitec
- Apex
Weitec, KW en Apex zijn een beetje meer budget dan H&R en Eibach en ietwat stugger. Eibach is redelijk comfortabel nog en niet veel stugger dan de veren die je nu hebt waarschijnlijk. H&R is (cijfermatig) stugger dan Eibach, maar aangezien H&R (net als Eibach) progressief is, merk je daar weinig van op gewone wegen. Voordeel van progressieve veren: op normale wegen en rechtdoor zoeft het redelijk vooruit, zodra je een bocht pakt voel je de progressieve werking (hoe meer ingedrukt hoe stijver) en voel je dat de wegligging echt een pak beter is.
H&R is wat duurder dan Eibach.
Ik heb H&R, en m'n auto is eigenlijk geen stuiterbak als het niet nodig is.
Dan heb je wss geen sleepring achterop je stuur zittenquote:Op maandag 22 maart 2010 16:23 schreef piekartz87 het volgende:
[..]
mijn richtingaanwijzer is nog nooit vanzelf teruggegaanmaar als je er aan gewend raakt dan is het eigenlijk een stuk fijner moet ik zeggen.
Of van die veertjes die niet terugklikken ofzo. Ik gok bij mij op die veertjes..want die sleepring (zwart puntje achterop je stuur) zat gewoon op m'n stuur toen ik 'm in oktober monteerde.quote:Op maandag 22 maart 2010 20:30 schreef metallicattim het volgende:
[..]
Dan heb je wss geen sleepring achterop je stuur zittenDat is een zwarte ring met een uitsteeksel, die klikt je richtingaanwijzer terug
Bij de dorpels MOET een nieuw stuk gezien jouw plaatjes.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 01:09 schreef piekartz87 het volgende:
Ik zal eens kijken, ik heb eerst andere problemen, ben vandaag ff beziggeweest met het roest wegsteken/schuren.
er kwamen een aantal gaten tevoorschijn. morgen haal ik er ff een maat van mij bij die kan lassen.
even zien wat de mogelijkheden zijn.
het zijn vooral de dorpels
Van MP een gloednieuw setje veren incl. aankoopbonnen. De persoon had ze gekocht voor zijn E30, maar voor montage z'n E30 verkocht. Zonder aankoopbonnen had ik 't niet gedaan, maar alles was nog gloednieuw dus tsjah.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 13:40 schreef piekartz87 het volgende:
ok bedankt voor de tips, ik wacht het even af wat die maat van mij vanavond zegt.
ik leg het hem wel voor dat we er ook nieuwe dorpels onder zouden kunnen lassen.
verder is het voorscherm rechtsvoor ook aardig krokant aan de onderkant
het is wat..
verder heb ik nog het probleem van mijn vering, meharbal waar heb jij toen je setje weggehaald en wat koste dat ?
ik heb ff een gsm fotootje gemaakt net.quote:Op maandag 22 maart 2010 20:25 schreef eevebe het volgende:
ja idd paars, en dat was echt te stug. ik moest gewoon na een uur rijden altijd pissen van het getril![]()
maar ik zal proberen om komend weekend even een foto van de zijkant van mn auto te maken.
eens kijken of jullie de achterkant ook te laag vinden (of de voorkant te hoog)
want misschien maak ik het verschil in mn hoofd wel erger dan het is![]()
Dat ziet er redelijk normaal uit als je 't mij vraagt. Dat heeft een E30 bijvoorbeeld standaard ook. Wat men dan vaak doet (als men het niet zo wil) is de voorkant meer vervlagen dan de achterkant. 60/40 etc.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 19:07 schreef eevebe het volgende:
[..]
ik heb ff een gsm fotootje gemaakt net.
het verschil tussen voor en achter is zo'n 3 cm gok ik.
de vorige eigenaar zei me dat er een fabrieks sportonderstel op zat en dat de voorste veerpoten vervangen waren.
misschien heeft hij die dan eens vervangen voor standaard poten ofzo![]()
[ afbeelding ]
ik heb er eigenlijk nooit op gelet hoe het bij andere 5ers is.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 19:17 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Dat ziet er redelijk normaal uit als je 't mij vraagt. Dat heeft een E30 bijvoorbeeld standaard ook. Wat men dan vaak doet (als men het niet zo wil) is de voorkant meer vervlagen dan de achterkant. 60/40 etc.
Ik heb gewoon 35/35 omdat 't me niet heel veel uitmaakte + wilde niet te laag.
Ik bedoel: ga eerst kijken of je die motorkapisolatie nog wel hebt. Als het goed is hoort er gewoon een soort kussentje/isolatie aan de onderkant van je motorkap te zitten, dat de bende een beetje dempt. Het meeste geluid komt toch echt van je motor (normaal gesprokenquote:
Misschien dat de rubbers zijn uitgelubberd. Maar ik ben geen E39 specialist.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 21:01 schreef disyn het volgende:
Ja ik heb dat wel.
Maar eigenlijk ben ik wat onduidelijk geweest lees ik nu, ik bedoel met name de wind-geluid. Dus als ik met hogere snelheid rij dan hoor ik redelijk wat wind terwijl de ramen dicht zijn. Kan dit aan de deurrubbers/raamrubbers liggen?
oke thanks for the info.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 19:06 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Van MP een gloednieuw setje veren incl. aankoopbonnen. De persoon had ze gekocht voor zijn E30, maar voor montage z'n E30 verkocht. Zonder aankoopbonnen had ik 't niet gedaan, maar alles was nog gloednieuw dus tsjah.
Het hangt er van af wat voor eisen je hebt, welk merk je wilt etc. De H&R veren die ik heb kosten ~235 dacht ik, de Eibach veren (ietwat meer comfort schijnbaar, maar je merkt er weinig van) zitten op ongeveer ~200.
Dan heb je nog:
Apex: zitten op 150 of iets dergelijks, maar die zijn dus wel redelijk stug/hard en als ik 't goed heb niet progressief.
Weitec: redelijk stug maar wat goedkoper. Kwalitatief schijnen ze wel oké te zijn.
KW: zelfde als Weitec (volgens mij is Weitec en kW ongeveer hetzelfde, ook qua leverancier)
Je moet maar een beetje rondkijken naar je eisen en je budget bepalen. Je kunt tot ~35mm verlagen zonder dempers, maar reken er maar op dat je die dempers ooit zult moeten vervangen. Ik had al verkorte dempers door m'n M-Tech set, maar toch zal ik die ook ooit moeten vervangen. Ze slijten nu eenmaal sneller omdat je auto lager op z'n pootjes staat, dus hebben die dempers een kleinere dempings-weg zegmaar.
Dus: wat wil je ermee, hoe stug/comfortabel wil je en wat wil je er aan uitgeven.
Ik heb net een aantal weken geleden m'n oude M-Tech voorveren voor een prikkie verkocht, dan had je wat eerder moeten zijn.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 22:52 schreef piekartz87 het volgende:
m-tech zou mooi zijn. maar ik zit een beetje met die apk. als ie daar doorkomt zoals hij dr nu bij staat dan kan ik mooi nog even sparen zegmaar.
jij bent toch studentchauffeur ofniet meharbal?
dat wil ik ookmaar het is niet te vinden. tips?
nouja niet te vinden... ik heb het overal al geprobeerd, laat ik het zo zeggen.
het zou echt wat voor mij zijn
Ik ook niet, maar het zijn goudmijnen (aan onderdelen en informatie)quote:Op dinsdag 23 maart 2010 23:38 schreef piekartz87 het volgende:
aah op die fiets, ja kben nu 22 dus ik ben alweer een oude lul voor veel bijbaantjes
en ik zit nog niet zo bijster lang op die e30 fora's dus vandaar dat ik niet eerder fanatiek zocht ernaar.
Om je maar bang te maken:quote:Op woensdag 24 maart 2010 10:37 schreef Alicey het volgende:
Mijn E34 heeft, zoals veel bij BMW's schijnt voor te komen, last van "dode pixels". Voor de E34 houdt dit in dat het display onleesbaar is. Soms herstelt dat zich plotseling, om dan later weer onleesbaar te worden. Soms lijkt het te maken hebben met weersomstandigheden of hobbelige wegen, maar er is niet echt een peil op te trekken.
Dankzij het wereldwijde internet heb ik een artikel er over gevonden, waar wordt gesteld dat deze problemen te wijten zijn aan de flatcable aan de achterkant van het display. Een setje is te bestellen voor 30 euro (incl. verzendkosten), waar ook een handleiding bij zit.
Nu lijkt het mij nogal een gedoe om het dashboard er uit te slopen, hierin de flatcable te vervangen en - voornamelijk - daarna het dashboard weer te monteren. Is er misschien iemand die dit al eens heeft gedaan en kan vertellen hoe makkelijk of moeilijk dat is en of het verstandig is om dat zelf te doen?
Hmm.. Het ging hier weliswaar dan over een display dat een stuk ingewikkelder is dan die van een E34, maar de techniek zal wel vergelijkbaar zijn... Klinkt alsof het leuker is om het door een garage te laten doen vooralsnog..quote:Op woensdag 24 maart 2010 10:48 schreef Maharbal het volgende:
Om je maar bang te maken:
http://forums.bimmerforums.com/forum/showthread.php?p=19000853
Ah ja, had even niet gezien dat dat over de E39 ging.quote:Op woensdag 24 maart 2010 11:05 schreef Alicey het volgende:
[..]
Hmm.. Het ging hier weliswaar dan over een display dat een stuk ingewikkelder is dan die van een E34, maar de techniek zal wel vergelijkbaar zijn... Klinkt alsof het leuker is om het door een garage te laten doen vooralsnog..
Even gekeken en de kabel voor de E34 ziet er wel een stuk eenvoudiger uit.. Hmm, ik twijfel nog.quote:Op woensdag 24 maart 2010 11:08 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Ah ja, had even niet gezien dat dat over de E39 ging.
Chauffeurscentrale, daar kan je ook solliciteren.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 23:38 schreef piekartz87 het volgende:
aah op die fiets, ja kben nu 22 dus ik ben alweer een oude lul voor veel bijbaantjes
en ik zit nog niet zo bijster lang op die e30 fora's dus vandaar dat ik niet eerder fanatiek zocht ernaar.
Wij zoeken op dit moment geen chauffeurs in Leeuwarden, probeer het over een paar maanden nog eens.quote:Op woensdag 24 maart 2010 18:20 schreef tha_rizzo het volgende:
[..]
Chauffeurscentrale, daar kan je ook solliciteren.
Ik ben daar begonnen op m'n 22ste en werk er nu iets meer dan drie jaar.
Ik verdien ¤9,50 per uur vanaf het moment dat ik thuis vertrek. Als ik met m'n eigen auto naar de klant moet wordt de benzine vergoed (voorkeur voor hen gaat natuurlijk uit voor OV, maar dat gaat niet altijd)quote:Op woensdag 24 maart 2010 18:58 schreef YoshiBignose het volgende:
Klinkt wel als een relaxte baan, maar wat verdient dat nou?
Een lijst waar alle bekende Z8 incl. kenteken opstaanquote:Op woensdag 24 maart 2010 21:07 schreef YoshiBignose het volgende:
Wat bedoel je met database?
Geen database gevonden, maar de auto die ik zocht stond op autogespotquote:Op woensdag 24 maart 2010 21:56 schreef metallicattim het volgende:
Fijn, dat je het ook met ons deelt........
Ik word per privejet vervoerd, daar kunnen al jullie BMW's bij elkaar niet tegenopquote:Op woensdag 24 maart 2010 19:39 schreef YoshiBignose het volgende:
Ah ok not bad, ik zie inderdaad die salarissen vanaf 23 jaar 9.50. Klinkt wel als een leuk baantje voor erbij, maar ik zou liever een baan nemen waarbij je vervoert wordt ipv dat je zelf achter het stuur zit
Voor berijden voorbereidenquote:Op donderdag 25 maart 2010 19:21 schreef YoshiBignose het volgende:
Een wijf berijden kan, een wijf bereiden lijkt me niet maharbal.
quote:
Nope, ik rij een Charade 1.3 16v met 92 PKtjesquote:Op donderdag 25 maart 2010 20:58 schreef D. het volgende:
[..]
Daarbij, gezien je sig, trek ik de conclusie dat jij ook helemaal niet in een BMW rijdt
Tja, zoals ik al zei, da's geen rijdenquote:Op donderdag 25 maart 2010 21:08 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Nope, ik rij een Charade 1.3 16v met 92 PKtjes![]()
Maar bezit wel 2 BMW's
Nee jij rijd nu ook geen Porsche of wel?quote:
Nee, ik zit nu achter mijn pc.quote:Op donderdag 25 maart 2010 21:20 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Nee jij rijd nu ook geen Porsche of wel?
quote:
Ja dus?quote:
Woow.. ik d8 al, waar komen die berichten toch vandaan?quote:
Nee. Voor een ton zal ik er over nadenken, maar dat zien we wel als het zover isquote:Op donderdag 25 maart 2010 21:30 schreef YoshiBignose het volgende:
Zou jij voor 1000 euro een stukje hondenpoep eten, 10x kauwen?
Ik had ook met mijn iPhone in de auto kunnen zittenquote:Op donderdag 25 maart 2010 21:30 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Woow.. ik d8 al, waar komen die berichten toch vandaan?
Dat had gekund ja. Maar dat is nuniet het gevalquote:Op donderdag 25 maart 2010 21:33 schreef D. het volgende:
[..]
Ik had ook met mijn iPhone in de auto kunnen zitten
Voor 10.000 zal je toch zeker erover gaan nadenken?quote:Op donderdag 25 maart 2010 21:32 schreef D. het volgende:
[..]
Nee. Voor een ton zal ik er over nadenken, maar dat zien we wel als het zover is
Hoezo? Heb jij het dan voor 1000 gedaan?quote:Op donderdag 25 maart 2010 21:34 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Voor 10.000 zal je toch zeker erover gaan nadenken?
kloptquote:Op donderdag 25 maart 2010 21:33 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Dat had gekund ja. Maar dat is nuniet het geval
Nee. Te weinig.quote:Op donderdag 25 maart 2010 21:34 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Voor 10.000 zal je toch zeker erover gaan nadenken?
Ik blijf nu zitten, want ik heb vanmiddag al 'gecrost'.quote:Op donderdag 25 maart 2010 21:34 schreef Turquaz52 het volgende:
Ik ga Nu opstaan en zometeen met mijn charade crossen..
Doei D.
Ik mag laat opblijven van mijn mamaquote:Op donderdag 25 maart 2010 21:38 schreef Bowny het volgende:
Gaan jullie eens naar bed ofzo!
Tuurlijk kan dat wel. Beetje zout er bij, peper enzo.quote:Op donderdag 25 maart 2010 19:21 schreef YoshiBignose het volgende:
Een wijf berijden kan, een wijf bereiden lijkt me niet maharbal.
Ik wil geen lekker wijf klaarmakenquote:
Zodra ik vandaag thuis was van tentamen...ben ik in de auto gesprongen, schuifdakje helemaal open en rondgereden. Heerlijk weerquote:Op donderdag 25 maart 2010 22:17 schreef tha_rizzo het volgende:
[..]
Ik wil geen lekker wijf klaarmaken
Wel klaar laten komen, maar dat is iets anders
Had ik 't hier trouwens al vermeld dat ik het echt mis om in m'n 5je te rijden?
Lulquote:Op donderdag 25 maart 2010 22:22 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Zodra ik vandaag thuis was van tentamen...ben ik in de auto gesprongen, schuifdakje helemaal open en rondgereden. Heerlijk weer
Ik ookquote:Op donderdag 25 maart 2010 22:22 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Zodra ik vandaag thuis was van tentamen...ben ik in de auto gesprongen, schuifdakje helemaal open en rondgereden. Heerlijk weer
Haha.quote:Op donderdag 25 maart 2010 22:27 schreef tha_rizzo het volgende:
[..]
Lul
Ik rijd nu rond in een 107, automaat.
Te weinig vermogen, te weinig respect, te oncomfortabel.
Ben wel blij dat ik tenminste vervoer heb, dat dan weer wel.
Herkenbaar.quote:Op donderdag 25 maart 2010 22:34 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Haha.
Ik krijg (als ik al reacties krijg) afwisselende reacties als ik voorbij kom jagen met een hoog zingende 6cyl. Soms zie je mensen kijken van "waar is je petje?"en soms heb ik gewoon mensen die een gebaar maken dat ik NOG meer gas moeten geven / lawaai moet maken
.
Het is zo verslavend![]()
Haha ja mooi man, inderdaad aan de pomp. "6 cyl?!?!?quote:Op donderdag 25 maart 2010 22:39 schreef tha_rizzo het volgende:
[..]
Herkenbaar.
Of gewoon lachende gezichten als je mensen inhaalt, of als je ergens staat (benzinepomp oid) dat wildvreemde mensen op je afkomen "Dat is toch een 5-serie?"
Herkenbaar, ik sta dan ook vol trost te vertellen over m'n autoquote:Op donderdag 25 maart 2010 22:40 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Haha ja mooi man, inderdaad aan de pomp. "6 cyl?!?!?![]()
"
Fantastisch. Dan vertel ik uiteraard trots als een pauw dat het inderdaad de 2.5L cyl is!
Petje is voornamelijk als ik 'm doortrek, want tsjah..hij brult nou eenmaal en kennelijk is dat petje.
Optrekken vind je ook niet erg tochquote:Op donderdag 25 maart 2010 22:40 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Haha ja mooi man, inderdaad aan de pomp. "6 cyl?!?!?![]()
"
Fantastisch. Dan vertel ik uiteraard trots als een pauw dat het inderdaad de 2.5L cyl is!
Petje is voornamelijk als ik 'm doortrek, want tsjah..hij brult nou eenmaal en kennelijk is dat petje.
edit: ik ga die van mij overnieuw zwart spuiten![]()
Optrekken is tofquote:Op donderdag 25 maart 2010 22:47 schreef justmattie het volgende:
[..]
Optrekken vind je ook niet erg toch
iets met drempels![]()
Haha dan ben je nog best veel bezig denk ik, want er rijden best nog aardig wat bimmers rond.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 08:53 schreef Bowny het volgende:
Blijft tof om bij een stoplicht te staan met andere BMW'sStonden er net met zijn zevenen, allemaal zwart en "nieuw"....sta ik daar met een paupergroene E46 met sjonnievelgen
![]()
![]()
Betrap me er alleen ALTIJD op, dat wanneer ik er 2 zie, ik probeer aan te sluiten, no matter the speed![]()
![]()
Waarschijnlijk 'zweet' de koppakking.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 08:11 schreef Alicey het volgende:
Sinds een paar dagen lekt mijn auto wat olie. Als de auto een tijdje heeft stil gestaan, ligt er een hoeveelheid van een paar drupjes tot een bescheiden plasje onder.
Zijn er hier veel voorkomende oorzaken van, of is er niets over te zeggen?
Ik denk dat dat BMW eigen is, want ik heb het nooitquote:Op vrijdag 26 maart 2010 08:53 schreef Bowny het volgende:
Betrap me er alleen ALTIJD op, dat wanneer ik er 2 zie, ik probeer aan te sluiten, no matter the speed. Meer mensen last van dit syndroom?![]()
![]()
quote:Op vrijdag 26 maart 2010 09:14 schreef D. het volgende:
Waarschijnlijk 'zweet' de koppakking.
Wij hebben het ook bij één van onze auto's, en da's geen goedkoop grapje omdat ie dan vervangen moet worden.
Ik heb geen idee. Mijn garagehouder zei dat het duur was, maar ik heb niet gevraagd hoe duurquote:Op vrijdag 26 maart 2010 09:17 schreef Alicey het volgende:
[..]
Aan wat voor kosten moet ik dan denken?
Is het vervangen van een koppakking dan zo verschrikkelijk duur?
500-800 euro, afhankelijk van waar je het laat doen.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 09:17 schreef Alicey het volgende:
[..]
Aan wat voor kosten moet ik dan denken?
Is het vervangen van een koppakking dan zo verschrikkelijk duur?
Tjeempie, dat zijn geen leuke bedragen.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 09:21 schreef Bowny het volgende:
500-800 euro, afhankelijk van waar je het laat doen.
Koppakking setje is niet eens zo duur, 150-250? Het zit 'm in de man-uren. De hele bende moet uit elkaar. Ik had ook wat druppels op de bodemplaat, was gelukkig alleen een lekkend oliefilterhuis.
Hmm, even snel wat gegoogled. Het zit hem vooral in het werk en met name bij injectiemotoren is dat nogal wat werk.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 09:21 schreef D. het volgende:
[..]
Ik heb geen idee. Mijn garagehouder zei dat het duur was, maar ik heb niet gevraagd hoe duur
Daarbij kan het per auto verschillen, en het ging hier om een 106'je, dus verwacht dat het voor een BMW ook wel aan de prijs zal zijn
I rest my casequote:Op vrijdag 26 maart 2010 09:21 schreef Bowny het volgende:
[..]
500-800 euro, afhankelijk van waar je het laat doen.
.
Koppakking is als 't goed is rond de 100 euro. Die prijs die jij noemt is meer inclusief kop vlakken, wat lang niet altijd hoeft als de bende niet is krom getrokken en slechts de koppakking lek is. Het is gewoon veel werk.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 09:21 schreef Bowny het volgende:
[..]
500-800 euro, afhankelijk van waar je het laat doen.
Koppakking setje is niet eens zo duur, 150-250? Het zit 'm in de man-uren. De hele bende moet uit elkaar. Ik had ook wat druppels op de bodemplaat, was gelukkig alleen een lekkend oliefilterhuis.
Maar is dat bij een garage of bij een beunhaas?quote:Op vrijdag 26 maart 2010 14:42 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Koppakking is als 't goed is rond de 100 euro. Die prijs die jij noemt is meer inclusief kop vlakken, wat lang niet altijd hoeft als de bende niet is krom getrokken en slechts de koppakking lek is. Het is gewoon veel werk.
Ergo: een beun zoeken.
Het kost geen 800 euro, tenzij je het bij de dealer laat doen misschien.
Ter vergelijking: ik laat mijn distributieriem, spanrollen, v-snaren etc vervangen voor ¤200, INCLUSIEF materiaal.
Bij iemand die ik ken, een beunhaas.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 14:50 schreef Alicey het volgende:
[..]
Maar is dat bij een garage of bij een beunhaas?
Dat zei je inderdaad, maar ik raakte verward door "tenzij je het door de dealer laat doen"quote:Op vrijdag 26 maart 2010 14:52 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Bij iemand die ik ken, een beunhaas.
Dat zei ik volgens mij ook ergens![]()
Ik heb geen brug staan ofzo..quote:Op vrijdag 26 maart 2010 15:05 schreef Maharbal het volgende:
Wat ik me net bedenk: als een koppaking (ietwat) lekt, gaat het blok vaak zweten. Het gaat niet meteen echt lekken ofzo, helemaal niet in plasjes.
Ik zou eerst eens naar je carter kijken of er niet een scheur in zit, bij je peilstok en/of naar de leidingen. Spoel het desnoods schoon (het motorruim) en kijk waar de olie vandaan komt.
Ik bedoel gewoon dat 't kleine hoeveelheden olie zou verliezen, alsof iemand of iets zweet. Dat zie je vaak aan het blok als er kleine olielijntjes of iets dergelijks ergens vandaan komen.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 15:10 schreef Alicey het volgende:
[..]
Ik heb geen brug staan ofzo..
Maar wat houdt dat "zweten" precies in?
Wat is veel en wat is weinig olie? Vanochtend lagen er kleine plasjes (ongeveer 2-3 cm in doorsnee, niet echt nat). Dat is van ongeveer anderhalve dag..quote:Op vrijdag 26 maart 2010 15:53 schreef Maharbal het volgende:
Ik bedoel gewoon dat 't kleine hoeveelheden olie zou verliezen, alsof iemand of iets zweet. Dat zie je vaak aan het blok als er kleine olielijntjes of iets dergelijks ergens vandaan komen.
Een lekke koppakking (kan op verschillende manieren "lek" zijn) veroorzaakt niet een gigantische oliepoel, tenzij er een krater van een paar cm in zit..wat ik me niet kan voorstellen want dan had er ergens veel ergere schade moeten zijn. Een kop die krom is getrokken door hitte of iets dergelijks.
Zie het maar zo: als jij zweet, laat jij dan ook overal plasjes zweet achter?quote:Op vrijdag 26 maart 2010 15:56 schreef Alicey het volgende:
[..]
Wat is veel en wat is weinig olie? Vanochtend lagen er kleine plasjes (ongeveer 2-3 cm in doorsnee, niet echt nat). Dat is van ongeveer anderhalve dag..
Als ik net een stuk heb hardgelopen en vervolgens langer dan anderhalve dag op dezelfde plek blijf staan, wellicht wel.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 15:58 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Zie het maar zo: als jij zweet, laat jij dan ook overal plasjes zweet achter?
mkay.. dan zal dit meer dan zweten zijn.quote:Zweten is dus minimaal, het drupt niet eens..het zweet gewoon en het is vooral te zien aan/op het blok.
En dat is precies wat ik zeg. Een koppakking die "gewoon" lekt, zweet en laat geen plasjes achter.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 16:29 schreef metallicattim het volgende:
Ik vind bovenstaand, toch beduidend meer dan zweten! Zweten, dan is het blok gewoon nat van de olie, maar het drupt niet, zeker niet in plasjes! Elk ouder blok zweet in principe wel wat, dat is ook niet zo erg. maar als het druppelt dan is er zeker meer aan de hand en als je er niks aan doet, wordt het alleen maar erger
Ach, ik weet niet eens wat een m20b20 isquote:Op vrijdag 26 maart 2010 16:33 schreef Catch22- het volgende:
Ik hoor er dit topic niet echt bij met mijn m20b20
Er staat niks fout in de TT. De M20B25's in dit topic rijden op dit moment tenminstequote:Op vrijdag 26 maart 2010 16:52 schreef tha_rizzo het volgende:
ja, staat een fout in tt moet zijn m30b25
Ik krijg een bout niet los van m'n rem. Muurvast. Wd40 is nu aan 't inwerken.
Sterf. Ik krijg dat kutding echt niet los. Heb al bijna 200ml van dat spul erop gegooid, en grof geweld helpt ook niet.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 16:57 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Er staat niks fout in de TT. De M20B25's in dit topic rijden op dit moment tenminste
Omdat je niet genoeg rijdtquote:Op vrijdag 26 maart 2010 17:01 schreef tha_rizzo het volgende:
[..]
Sterf. Ik krijg dat kutding echt niet los. Heb al bijna 200ml van dat spul erop gegooid, en grof geweld helpt ook niet.
Waarom moesten m'n remmen zo nodig vastroesten?
quote:Op vrijdag 26 maart 2010 17:20 schreef tha_rizzo het volgende:
lul. Lang leve een buurman die WEL sterk is. Nu de schijf eraf halen. En het regent hier nu
Je kan ook wel zonder johquote:Op zaterdag 27 maart 2010 11:05 schreef tha_rizzo het volgende:
Duiven zijn vliegende ratten. Ow, en ik haat remmen. Echt. Ik haat de persoon die ze heeft uitgevonden.
Beschermkast? Bedoel je de stofhoes?quote:Op zaterdag 27 maart 2010 13:24 schreef tha_rizzo het volgende:
zit hard aan de rem te trekken, gaat ie eindelijk mee, ik denk 'yes!!', blijkt ik de beschermkast mee te hebben genomen. Die was dus rot... Maw, rem zit nog muurvast en ik moet oppassen dat ik niet alles lostrek...
Ja, dat is dus de stofplaat*quote:Op zaterdag 27 maart 2010 14:17 schreef tha_rizzo het volgende:
beschermkap, die direct achter de schijf zit.
Ow, het is eindelijk gelukt. De schijf zit er nu weer op, geschuurd en wel. Zodadelijk even een rondje rijden.
Ik bedoelde stofplaatquote:Op zaterdag 27 maart 2010 14:43 schreef tha_rizzo het volgende:
jij zei stofhoes. Dat is iets anders. Zit nu op m'n mobiel, zet zo de foto online.
Ik vind die schijven er niet echt "als nieuw" uitzien, maar hij zou wel aardig moeten werken zo te zien.quote:Op zaterdag 27 maart 2010 16:53 schreef tha_rizzo het volgende:
[ afbeelding ]
Ik hoop dat 't leesbaar is
Overigens, net weer een stukje gereden, dat het bloed, zweet, tranen en spierpijn was 't waard
Remmen doettie overigens nog niet zo goed
JA DUHHH!!!! Je hebt dan ook geen 535i GT!!!!quote:Op zaterdag 27 maart 2010 20:52 schreef k_man het volgende:
Ik kreeg vandaag ook complimenten over m'n autootje.
Ik ookquote:Op zaterdag 27 maart 2010 20:52 schreef k_man het volgende:
Ik kreeg vandaag ook complimenten over m'n autootje.
Ik krijg de indruk dat je dit niet zo'n mooie auto vindtquote:Op zaterdag 27 maart 2010 20:58 schreef Bowny het volgende:
[..]
JA DUHHH!!!! Je hebt dan ook geen 535i GT!!!!
Jij vind de X6 zeker ook niksquote:Op zaterdag 27 maart 2010 20:58 schreef Bowny het volgende:
[..]
JA DUHHH!!!! Je hebt dan ook geen 535i GT!!!!
Ik vind 'm zo over the top dat ie weer leuk wordtquote:
Is meer een bak voor mensen met een capuchon en geld waar de belastingdienst geen idee heeft hoe je er aan komt..quote:
In het begin vond ik m niks, maar in Leeuwarden rijdt 1 rond en hoe vaker ik 'm zie hoe mooier ie wordtquote:Op zaterdag 27 maart 2010 21:11 schreef D. het volgende:
[..]
Ik vind 'm zo over the top dat ie weer leuk wordt
Met een 'gewone' 3 serie kun je niet meer aankomen
Mensen zoals jou?quote:Op zaterdag 27 maart 2010 21:12 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Is meer een bak voor mensen met een capuchon en geld waar de belastingdienst geen idee heeft hoe je er aan komt..
Ik draag geen capuchonquote:
X6 is zo monsterlijk bruut hè! Straalt iets uit....iets van "IK EET JE OP!"quote:
Dat is trouwens zonder de X ook al zo.quote:Op zaterdag 27 maart 2010 21:12 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Is meer een bak voor mensen met een capuchon en geld waar de belastingdienst geen idee heeft hoe je er aan komt..
De X1 danquote:Op zaterdag 27 maart 2010 21:28 schreef Bowny het volgende:
[..]
X6 is zo monsterlijk bruut hè! Straalt iets uit....iets van "IK EET JE OP!"
X3 daarentegen, das zo'n Corkey-mobiel!
Ja, ik moet de voorkant nog nakijken.quote:Op zaterdag 27 maart 2010 20:29 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Ik vind die schijven er niet echt "als nieuw" uitzien, maar hij zou wel aardig moeten werken zo te zien.
Zoizo merk je niet zoveel van de achterremmen; als je echt vindt dat je auto slecht remt zou ik eerst de voorremmen eens goed (laten) bekijken.
Nicequote:Op zaterdag 27 maart 2010 18:29 schreef Xtr3mE het volgende:
Ik meld me voor de OT !
vandaag dan toch een BMW gekocht.
Een 318ci (143pk), helemaal origineel en in top staat (102.000 km stand)
Rijdt heerlijk op het eerste indruk, zal vast wel steeds leuker worden
Even 2 pics met gsm geschoten, was mooi weer vandaag !
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Interieur is vrij netjes, zitten geen sportstoelen/leer in weliswaar, maar zgan.quote:Op zondag 28 maart 2010 01:01 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
NiceHoe zit het interieur er uit en zitten er leuke opties op?
Zolang het maar originele BMW velgen zijnquote:Op zondag 28 maart 2010 10:43 schreef boegschroef het volgende:
Mooie coupe, ik zou misschien kijken voor andere velgen maar voor de rest niets aan doen.
Hey is echt bijna zelfde als mijne. Ik heb ook een 318ci executive en hetzelfde interieurquote:Op zondag 28 maart 2010 10:31 schreef Xtr3mE het volgende:
[..]
Interieur is vrij netjes, zitten geen sportstoelen/leer in weliswaar, maar zgan.
[ afbeelding ]
Verder is het een Executive uitvoering (zoals de meeste coupes, lijkt het wel) en dus alle opties die daarbij horen. De automatische rolgordijn achter vond ik wel gaaf "om te ontdekken"
En al helemaal niet te kleinquote:
Je weet maar nooitquote:Op zondag 28 maart 2010 16:22 schreef D. het volgende:
[..]
Denk dat er weinig mensen zijn die hun standaard velgen verruilen voor een kleiner exemplaar
Dat heb ik met mijn E36 originele kroonkurken. Ook 15 inch maar staat gewoon netjes en iets sportief.quote:Op zondag 28 maart 2010 16:36 schreef tha_rizzo het volgende:
het moet horen bij de auto. Vaak zie je te grote velgen die niet bij de auto past.
Ik heb vorig jaar 15" velgen gekocht, zien er sportief uit, maar wel netjes.
Ik rijd immers bmw om het sportieve met een goede comfort en niet proletarische uitstraling.
Die staan 'm wel jaquote:Op zondag 28 maart 2010 21:49 schreef Xtr3mE het volgende:
Vind dit persoonlijk de mooiste velgen bij een E46 coupe staan:
[ afbeelding ]
Persoonlijk zou ik het bij 17 inch houden, zodat er nog wat comfort over blijft.
Is ook niks mis mee eerlijk gezegd.quote:Op maandag 29 maart 2010 09:57 schreef YoshiBignose het volgende:
Die zijn inderdaad wel mooi en 17 inch met 225 overal is prima. Als ik niet gecrasht was reed ik daar ook nog op, maar toen kwam toevallig een mooie 18 inch deal op mijn pad en die vind ik ook zeker niet misstaan hoor.
[ afbeelding ]
Achterveren waren waarschijnlijk "verhoogd" door andere toplagers in verband met het slechte wegen pakket (stevigere en dikkere toplagers, waardoor de achterkant hoger komt te staan).quote:Op maandag 29 maart 2010 21:22 schreef YoshiBignose het volgende:
Mwah de coupe staat standaard al redelijk laag, dus ik denk dat het met 18 inch nog NET wel kan, maar die subtiele verlaging is toch net wat beter. Maar ik had waarschijnlijk ook geen verlagingsset eronder gedaan als mn achterveren niet verhoogd waren (welke aap doet dat?).
Heb deze foto nog:
[ afbeelding ]
Zoals je ziet is het voor best wel laag hoor, vind ik. Hoeft van mij echt niet lager. En mooie GSM camera, met groene waas aan linkerkant. 5 megapixel maar troep dat het is
Nouja, het blijkt dus een lekke koppakking onder het deksel van de distributieriemketting te zijn. Kosten 600 euro incl. een kleine beurt. Niet helemaal wat ik gehoopt had, maar het had erger gekund..quote:Op vrijdag 26 maart 2010 09:23 schreef Alicey het volgende:
Tjeempie, dat zijn geen leuke bedragen.Ik hoop dat het dan ergens anders vandaan komt.. Anders misschien er een tijdje mee door rijden en dan een keer een hobbyist naar laten kijken...
Lekke koppakking onder het deksel van de distributieketting?quote:Op dinsdag 30 maart 2010 15:47 schreef Alicey het volgende:
[..]
Nouja, het blijkt dus een lekke koppakking onder het deksel van de distributieriemketting te zijn. Kosten 600 euro incl. een kleine beurt. Niet helemaal wat ik gehoopt had, maar het had erger gekund..
Dit is wat me is bijgebleven van wat de garage mij verteld heeft. Het kan zijn dat ik het niet helemaal goed reproduceer..quote:Op dinsdag 30 maart 2010 16:36 schreef Turquaz52 het volgende:
Lekke koppakking onder het deksel van de distributieketting?
Dan zal het wel een kleppendekselpakking zijn, schat ik.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 16:44 schreef metallicattim het volgende:
Nee, onder het kleppendeksel zit de kleppendekselpakking, onder de cilinderkop zit de koppaking, die zie je niet zitten als je de kleppendeksel eraf haalt
Maar 600 euro voor een lekke koppakking te fixen is een aardig bedrag. Ligt er sterk aan hoeveel er krom is e.d.
Nee, 600 euro is een mooi bedrag. Vergeet niet dat deze motoren kettingen hebben ipv. riem wat er een stuk moeilijker is en wat ervaring vereist om het op tijd te zettenquote:Op dinsdag 30 maart 2010 16:44 schreef metallicattim het volgende:
Nee, onder het kleppendeksel zit de kleppendekselpakking, onder de cilinderkop zit de koppaking, die zie je niet zitten als je de kleppendeksel eraf haalt
Maar 600 euro voor een lekke koppakking te fixen is een aardig bedrag. Ligt er sterk aan hoeveel er krom is e.d.
Ik wil niet vervelend doen, maar veel BMW dealers raken al helemaal in paniek omdat ze niet hun standaard diagnoseapparaat kunnen gebruiken om een E30/E34/E39 of whatever fatsoenlijk uit te lezen. De meeste know-how zit dus toch echt bij de beunen (die ook nog eens actief zijn in het wereldje van je betreffende auto) omdat die het vaak al veel actiever (en specialistischer) hebben meegemaakt.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 17:51 schreef Bowny het volgende:
Stelletje cheapo's hier!
600 is een net bedrag voor koppakking en beurt hoor. Bij de beun kom ik voor dit soort "delicate" klussen echt niet, voor je het weet sta je er weer.
Je rijdt BMW, dus betalen zal je!![]()
Wat voor blok ligt er in de E34 van Alicey? En voor een koppakking ga ik liever na een dealert dan de beun. Ik doe het natuurlijk eerder zelf, maar dat terzijde..quote:Op dinsdag 30 maart 2010 18:02 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Ik wil niet vervelend doen, maar veel BMW dealers raken al helemaal in paniek omdat ze niet hun standaard diagnoseapparaat kunnen gebruiken om een E30/E34/E39 of whatever fatsoenlijk uit te lezen. De meeste know-how zit dus toch echt bij de beunen (die ook nog eens actief zijn in het wereldje van je betreffende auto) omdat die het vaak al veel actiever (en specialistischer) hebben meegemaakt.
En Alicey heeft dus een E34.
En bij de dealert laten ze het de eerste de beste stagiair doen, terwijl de beun (die vaak al jarenlang ervaring heeft met de E30 en/of vroeger zelf hoofdmonteur was) het zelf doet. Hmmm, lastige keuze.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 18:09 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Wat voor blok ligt er in de E34 van Alicey? En voor een koppakking ga ik liever na een dealert dan de beun. Ik doe het natuurlijk eerder zelf, maar dat terzijde..
Het is inderdaad gewoon die hele bende er weghalen dat het langst duurt. Ik denk niet dat Alicey haar kop weer gevlakt moet worden, anders heeft ze het wel erg bont gemaakt.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 18:28 schreef Catch22- het volgende:
koppakking vervangen is meer werk dan het lastig is volgens mij.
Ik respecteer ieders beslissing hoor, misschien heb ik een te negatieve associatie bij het woord "beun"quote:Op dinsdag 30 maart 2010 18:02 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Ik wil niet vervelend doen, maar veel BMW dealers raken al helemaal in paniek omdat ze niet hun standaard diagnoseapparaat kunnen gebruiken om een E30/E34/E39 of whatever fatsoenlijk uit te lezen. De meeste know-how zit dus toch echt bij de beunen (die ook nog eens actief zijn in het wereldje van je betreffende auto) omdat die het vaak al veel actiever (en specialistischer) hebben meegemaakt.
En Alicey heeft dus een E34.
Wat zijn eigenlijk jullie definities van "schappelijke prijzen"? Die van mij is 69 ex.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 18:20 schreef Maharbal het volgende:
Met oudere auto's zijn "beunen" / gespecialiseerde garages (met vaak erg schappelijke prijzen)
Ahhhh, dat soort beunen.....ja, die mogen prima aan mijn auto sleutelen hoor, graag zelfs!quote:Op dinsdag 30 maart 2010 19:59 schreef Maharbal het volgende:
Beun is inderdaad misschien negatief geladen. Ik noem alles buiten "officiele dealers" / "officiele garages" beun, terwijl die "beunen" vaak ook gewoon als (hoofd)monteur werken bij genoemde dealers haha.
Een 4 cylinder 1,8 liter blok.. Voor de rest weet ik het niet. Kan ik dat ergens terugvinden?quote:Op dinsdag 30 maart 2010 18:09 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Wat voor blok ligt er in de E34 van Alicey?
Mijnquote:En voor een koppakking ga ik liever na een dealert dan de beun. Ik doe het natuurlijk eerder zelf, maar dat terzijde..
Uh... Mijn kop gevlakt?quote:Op dinsdag 30 maart 2010 18:30 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Het is inderdaad gewoon die hele bende er weghalen dat het langst duurt. Ik denk niet dat Alicey haar kop weer gevlakt moet worden, anders heeft ze het wel erg bont gemaakt.
quote:Op dinsdag 30 maart 2010 21:10 schreef Catch22- het volgende:
Klussers dus
Beunen zijn sjaakies die pandaatjes e.d. last voor de hobby
@ Alicey: als je motor te warm wordt (KVS op of whatever) dan kan je kop krom trekken door de hitte, waardoor dus ook vaak je koppakking gaat lekken. Wat ze dan vaak eerst moeten doen is de kop vlakken (gewoon vlak maken) zodat de koppakking weer goed afsluit.quote:beun
beu·nen beunde, h gebeund beunhazen, m.n. zwart bijverdienen
Heb je de onderdelen al binnen gekregenquote:Op dinsdag 30 maart 2010 21:35 schreef Maharbal het volgende:
[..]
[..]
@ Alicey: als je motor te warm wordt (KVS op of whatever) dan kan je kop krom trekken door de hitte, waardoor dus ook vaak je koppakking gaat lekken. Wat ze dan vaak eerst moeten doen is de kop vlakken (gewoon vlak maken) zodat de koppakking weer goed afsluit.
Vorige week al ergens.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 21:57 schreef justmattie het volgende:
[..]
Heb je de onderdelen al binnen gekregen?
HJVquote:Op dinsdag 30 maart 2010 22:38 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Vorige week al ergens.
Hij is vandaag bij HVJ die de onderdelen morgen zal monteren. Donderdag wordt ie uitgelijnd en dan heb ik 'm weer. Ik kan er helaas niet bij zijn, moet werken etc.
* justmattie mompelt iets over MSN en vriendin in het buitenlandquote:Op dinsdag 30 maart 2010 22:44 schreef Maharbal het volgende:
Ja HJV, maar ik typ uit automatisme ALTIJD HVJ, vraag me niet waarom...ik typ te snel.
Neequote:Op dinsdag 30 maart 2010 22:44 schreef justmattie het volgende:
[..]
* justmattie mompelt iets over MSN en vriendin in het buitenland?
HVJ schatje![]()
Hmm k, dat klinkt nog duurder..quote:Op dinsdag 30 maart 2010 21:35 schreef Maharbal het volgende:
@ Alicey: als je motor te warm wordt (KVS op of whatever) dan kan je kop krom trekken door de hitte, waardoor dus ook vaak je koppakking gaat lekken. Wat ze dan vaak eerst moeten doen is de kop vlakken (gewoon vlak maken) zodat de koppakking weer goed afsluit.
Oh, op die manier.quote:Op woensdag 31 maart 2010 07:36 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Dat die van jou wel rijdt en die van hem niet (en ook niet zal doen)
Ik heb er ook 1 gehad (94'er 518i LPG Exec II, donkerblauw, mijn oude liefde) en het reed super. Niet snel, maar door het gas wel enigzins draagelijk, financieel gezien.quote:
Qua comfort en rijden heb ik niets te klagen over de auto.quote:Op woensdag 31 maart 2010 08:47 schreef Catch22- het volgende:
Ik heb er ook 1 gehad (94'er 518i LPG Exec II, donkerblauw, mijn oude liefde) en het reed super. Niet snel, maar door het gas wel enigzins draagelijk, financieel gezien.
Een 6 cilinder is veel mooier, maar een 518i is wel leuk
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |