quote:Op zondag 21 maart 2010 23:26 schreef Maharbal het volgende:
En voor het geval mensen niet in m'n eigen project-topic lurken, hier nog een aantal foto's van m'n voiture op de mini-meet vandaag in Leeuwarden:
Volgens mij heeft Justmattie er ook nog wel een paar.
quote:Op zondag 21 maart 2010 23:32 schreef eevebe het volgende:
leuk ding![]()
velgen staan hem goed!
ik heb gister bij de mijne weer de zomer bbsjes eronder gedaan. ziet er toch wat beter uit dan de standaard e39 velgen die ik voor de winter heb
quote:Op zondag 21 maart 2010 23:35 schreef Maharbal het volgende:
[..]
.
Ik ben ook erg tevreden over de velgen. Binnenkort ook maar weer eens poetsen, het weer leent zich er goed voor!
~19º komende donderdagquote:Op zondag 21 maart 2010 23:59 schreef eevebe het volgende:
gaat weer snel zo![]()
ik hoop dat het mooie weer een beetje door gaat zetten. ik heb het toch wel gehad met de gladheid en nattigheid
Mijn excuses, ik was met mijn gedachten bij 143PK, dat is een 16 kleppert DUS de M44 blok, De M43b19 heeft maar 108 en 118PK ofzo (iets in die richting).quote:Op zondag 21 maart 2010 22:29 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Het is een M43. En crash, burn en fail again.
Ik zie overigens niet in wat geluid te maken heeft met rijeigenschappen van een auto.
Ik zei toch dat er hier één voor de deur stond, en niet dat ik er één ging kopen.quote:Op maandag 22 maart 2010 00:17 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Mijn excuses, ik was met mijn gedachten bij 143PK, dat is een 16 kleppert DUS de M44 blok, De M43b19 heeft maar 108 en 118PK ofzo (iets in die richting).
Maar waarom niet gelijk kijken voor een N42? 2.0 16v met ook 143PKtjes, maar wel wat meer koppel?![]()
Had ik ook in gedachten voor mijn e36, maar zou te veel moeite zijn ivm. automaat e.d.
M52quote:Op maandag 22 maart 2010 00:22 schreef eevebe het volgende:
zit er ook een logica in die type namen die jullie voor die motorblokken hebben?
wat voor blok zit er in mijn oto?
die laatste 28 zal dan wel betekenen dat het een 2.8 is lijkt mequote:
Leuke is, ze zijn nu zelfs begonnen met F voor de nieuwe 5 seriequote:Op maandag 22 maart 2010 00:29 schreef eevebe het volgende:
[..]
die laatste 28 zal dan wel betekenen dat het een 2.8 is lijkt me
maar staat m52tub dan ook nog ergens voor?
k heb nu voor het eerst een bmw, maar k moet ook steeds wennen aan die modelnamen (e30, e39 enzo)
waarom kan het niet gewoon mk1,2,3 of a,b,c zijn?![]()
Dan is 't een M52B28.quote:Op maandag 22 maart 2010 00:43 schreef eevebe het volgende:
die van mij is van december 96 maar is in 2002 vanuit duitsland geimporteerd.
k heb wel eens gehoord dat ze daar andere katalysators hebben waardoor ze wel een paar pk meer hadden dan de nederlanders. k weet niet of het zo is, maar het zal vast niet merkbaar zijn
140PK voor de M44 bedoel je, en de M44 heeft nooit in de E46 gelegen.quote:Op maandag 22 maart 2010 00:17 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Mijn excuses, ik was met mijn gedachten bij 143PK, dat is een 16 kleppert DUS de M44 blok, De M43b19 heeft maar 108 en 118PK ofzo (iets in die richting).
Ja die ene paar paardjes meer of minder doet mij niks, kat leeg houwe en zelfde resultaatquote:Op maandag 22 maart 2010 01:20 schreef rycemasta het volgende:
[..]
140PK voor de M44 bedoel je, en de M44 heeft nooit in de E46 gelegen.
Maharbal heeft het eigenlijk perfect uitgelegd.. Had ook liever een simpele bijdrage willen leveren:quote:Op maandag 22 maart 2010 00:22 schreef eevebe het volgende:
zit er ook een logica in die type namen die jullie voor die motorblokken hebben?
wat voor blok zit er in mijn oto?
Ik was gister vergeten de iso waarde in te stellen waardoor alle foto's overbelicht zijnquote:Op zondag 21 maart 2010 23:26 schreef Maharbal het volgende:
En voor het geval mensen niet in m'n eigen project-topic lurken, hier nog een aantal foto's van m'n voiture op de mini-meet vandaag in Leeuwarden:
Volgens mij heeft Justmattie er ook nog wel een paar.
Daar heb je Lightroom voorquote:Op maandag 22 maart 2010 08:07 schreef justmattie het volgende:
[..]
Ik was gister vergeten de iso waarde in te stellen waardoor alle foto's overbelicht zijn![]()
Dat komt nog welquote:Op maandag 22 maart 2010 08:35 schreef metallicattim het volgende:
@Maharbal, ga jij eens eff snel een paar klemmetje voor je voorspoiler halen!! Dat kan echt niet
Ik was er eens om die dingen rondom te bestellen...of ik even een kleine ¤100 wilde afrekenen. Ammehoelaquote:Op maandag 22 maart 2010 13:19 schreef metallicattim het volgende:
en je koopt ze voor een habbekrats gewoon bij de dealer
Jij bent gek.quote:Op maandag 22 maart 2010 13:24 schreef kasper het volgende:
Afgelopen zaterdag de BMW dealer bezocht. Introductie van de nieuwe 5 serie.
Wat een beauty!
Jah rondom is een ander verhaal, er zijn een aantal klemmen die zijn pokkeduur... maar die voor de voorspoiler zijn maar paar euroquote:Op maandag 22 maart 2010 13:20 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Ik was er eens om die dingen rondom te bestellen...of ik even een kleine ¤100 wilde afrekenen. Ammehoela
Volgens mij heb ik die dingen nog wel, maar het was gewoon meer het gebrek aan zin in de koude wintermaandenquote:Op maandag 22 maart 2010 14:18 schreef metallicattim het volgende:
[..]
Jah rondom is een ander verhaal, er zijn een aantal klemmen die zijn pokkeduur... maar die voor de voorspoiler zijn maar paar euro
Dat is niet de nieuwe 5 maar de 5 GT, niet hetzelfde....quote:
Nu wel.quote:Op maandag 22 maart 2010 14:31 schreef boegschroef het volgende:
[..]
Dat is niet de nieuwe 5 maar de 5 GT, niet hetzelfde....
Overigens sta ik niet in de openingspost
(3serie: e92 320d, e30 320i, e30 323i baur; 5 serie e60 525d)
OMG! Mooie vloot.quote:Op maandag 22 maart 2010 14:31 schreef boegschroef het volgende:
[..]
(3serie: e92 320d, e30 320i, e30 323i baur; 5 serie e60 525d)
mijn richtingaanwijzer is nog nooit vanzelf teruggegaanquote:Op maandag 22 maart 2010 16:21 schreef Maharbal het volgende:
Hmpf, gister is volgens mij m'n mechanisme van de richtingaanwijzerhendel kaputt gegaan. Hij klikt niet meer terug als het stuur recht staat (HEEL af en toe wel, vraag me niet waarom). Binnenkort het stuur er maar eens af en kijken of de veertjes nog goed zitten. Zitten ze niet goed/weg, dan even een nieuw hendeltje scoren.
Overigens viel me net op dat m'n ABS lampje het ook niet meer doet. Die hoort het te doen (op contact) en erna uit te gaan. Afgezien van het feit dat dat ding is doorgelust aan het accu-lampje, hoor ie dus aan te gaan bij contact. Ook maar eens binnenkort kijken. Waarschijnlijk is het lampje zelf kapot en is het ff een kwestie van vervangen.
Mwah, ik vind het een beetje vervelend op dit moment.quote:Op maandag 22 maart 2010 16:23 schreef piekartz87 het volgende:
[..]
mijn richtingaanwijzer is nog nooit vanzelf teruggegaanmaar als je er aan gewend raakt dan is het eigenlijk een stuk fijner moet ik zeggen.
Ik ga as zaterdag kijken, als 't wat rustiger isquote:Op maandag 22 maart 2010 13:24 schreef kasper het volgende:
Afgelopen zaterdag de BMW dealer bezocht. Introductie van de nieuwe 5 serie.
Wat een beauty!
Dat zijn mijn wintervelgen.quote:Op maandag 22 maart 2010 16:27 schreef Twista101 het volgende:
[ afbeelding ]
Eindelijk de zomervelgen erop kunnen zetten.
Ik trap er wéér inquote:Op maandag 22 maart 2010 19:00 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Dat zijn mijn wintervelgen.
Zijn, geloof ik, "officieel" wintervelgen voor de E46 330i/d.
[ afbeelding ]
hahaha ja ik zie het ook zo 1,2,3 niet.quote:Op maandag 22 maart 2010 19:17 schreef Bowny het volgende:
[..]
Ik trap er wéér inLijkt zoveul op een 5 serie (E39)
Die achterkant lijkt heul niet op die van een E39quote:Op maandag 22 maart 2010 19:17 schreef Bowny het volgende:
[..]
Ik trap er wéér inLijkt zoveul op een 5 serie (E39)
Naar mijn weten bestaat er niet zoiets als een "M veerpoot". Je kunt ook gewoon je optielijst opvragen aan de hand van je VIN.quote:Op maandag 22 maart 2010 19:19 schreef eevebe het volgende:
[..]
hahaha ja ik zie het ook zo 1,2,3 niet.
komt ook doordat de koplampen er niet op staan natuurlijk
heeft iemand van de e39 eigenaren hier trouwens een fabrieks sportonderstel onder zijn auto?
volgens de vorige eigenaar heeft mijn auto dat. is dat dan het M onderstel?
de voorkant lijkt hoger te staan dan de achterkant, dus ik zit er aan te twijfelen om hem nog iets te verlagen
maar er zat volgens mij verschil tussen de normale veerpoten en de M veerpoten dus ik moet eerst ook zeker weten wat ik heb...
(ik heb zelf geen foto van mijn auto van opzij)
Kentekenplaat!quote:Op maandag 22 maart 2010 19:35 schreef Bowny het volgende:
Inkoppertje: De kleur!
Come on! Voor mijn gemoedsrust....ze lijken toch wel een beetje op elkaar hey!
Ik zie het nog steeds niet, zit je ons te foppen?![]()
ik had op bmwfans gekeken en daar stonden wel andere partnumbers voor m onderstellenquote:Op maandag 22 maart 2010 19:29 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Naar mijn weten bestaat er niet zoiets als een "M veerpoot". Je kunt ook gewoon je optielijst opvragen aan de hand van je VIN.
Er bestaan wel dikkere en dunnere veerpoten, althans bij de E30.
Volgens mij gaan de meeste BMW rijders voor Eibach of Bilstein. Meestal kan je op eBay (DE) wel setjes op de kop tikken voor een mooi prijsje.quote:Op maandag 22 maart 2010 19:38 schreef eevebe het volgende:
[..]
weet iemand trouwens ook welk merk goede verlagingsveren levert voor bmw?
Heb je wel de uitstekende catering gemist.quote:Op maandag 22 maart 2010 18:13 schreef tha_rizzo het volgende:
Ik ga as zaterdag kijken, als 't wat rustiger is
Nou ja, ik kom voor de auto, niet voor de catering.quote:Op maandag 22 maart 2010 19:46 schreef kasper het volgende:
[..]
Heb je wel de uitstekende catering gemist.
Misschien ligt je E39 alleen aan de achterkant lager omdat daar iets stuk/verlept is.quote:Op maandag 22 maart 2010 19:38 schreef eevebe het volgende:
[..]
ik had op bmwfans gekeken en daar stonden wel andere partnumbers voor m onderstellen
http://bmwfans.info/parts(...)rrier_wheel_bearing/
dus daardoor vroeg ik me ook af of de veren wel onderling uitwisselbaar zijn tussen die onderstellen.
mijn auto ligt wel duidelijk lager dan een standaard e39, maar dat lijkt eigenlijk alleen maar aan de achterkant zo te zijn![]()
weet iemand trouwens ook welk merk goede verlagingsveren levert voor bmw?
ik had op mijn vorige auto verstelbare koni's maar zo stug en laag wil ik het niet meer maken
ik had hem laatst op de brug staan maar ik kon niks geks zien.quote:Op maandag 22 maart 2010 19:50 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Misschien ligt je E39 alleen aan de achterkant lager omdat daar iets stuk/verlept is.
Overigens levert Koni dempers, en geen veren (voor zover ik weet).
Goede merken:
- Eibach (Bilstein = dempers of dempers + eibach veren)
- H&R
- KW
- Weitec
- Apex
Weitec, KW en Apex zijn een beetje meer budget dan H&R en Eibach en ietwat stugger. Eibach is redelijk comfortabel nog en niet veel stugger dan de veren die je nu hebt waarschijnlijk. H&R is (cijfermatig) stugger dan Eibach, maar aangezien H&R (net als Eibach) progressief is, merk je daar weinig van op gewone wegen. Voordeel van progressieve veren: op normale wegen en rechtdoor zoeft het redelijk vooruit, zodra je een bocht pakt voel je de progressieve werking (hoe meer ingedrukt hoe stijver) en voel je dat de wegligging echt een pak beter is.
H&R is wat duurder dan Eibach.
Ik heb H&R, en m'n auto is eigenlijk geen stuiterbak als het niet nodig is.
Dan heb je wss geen sleepring achterop je stuur zittenquote:Op maandag 22 maart 2010 16:23 schreef piekartz87 het volgende:
[..]
mijn richtingaanwijzer is nog nooit vanzelf teruggegaanmaar als je er aan gewend raakt dan is het eigenlijk een stuk fijner moet ik zeggen.
Of van die veertjes die niet terugklikken ofzo. Ik gok bij mij op die veertjes..want die sleepring (zwart puntje achterop je stuur) zat gewoon op m'n stuur toen ik 'm in oktober monteerde.quote:Op maandag 22 maart 2010 20:30 schreef metallicattim het volgende:
[..]
Dan heb je wss geen sleepring achterop je stuur zittenDat is een zwarte ring met een uitsteeksel, die klikt je richtingaanwijzer terug
Bij de dorpels MOET een nieuw stuk gezien jouw plaatjes.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 01:09 schreef piekartz87 het volgende:
Ik zal eens kijken, ik heb eerst andere problemen, ben vandaag ff beziggeweest met het roest wegsteken/schuren.
er kwamen een aantal gaten tevoorschijn. morgen haal ik er ff een maat van mij bij die kan lassen.
even zien wat de mogelijkheden zijn.
het zijn vooral de dorpels
Van MP een gloednieuw setje veren incl. aankoopbonnen. De persoon had ze gekocht voor zijn E30, maar voor montage z'n E30 verkocht. Zonder aankoopbonnen had ik 't niet gedaan, maar alles was nog gloednieuw dus tsjah.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 13:40 schreef piekartz87 het volgende:
ok bedankt voor de tips, ik wacht het even af wat die maat van mij vanavond zegt.
ik leg het hem wel voor dat we er ook nieuwe dorpels onder zouden kunnen lassen.
verder is het voorscherm rechtsvoor ook aardig krokant aan de onderkant
het is wat..
verder heb ik nog het probleem van mijn vering, meharbal waar heb jij toen je setje weggehaald en wat koste dat ?
ik heb ff een gsm fotootje gemaakt net.quote:Op maandag 22 maart 2010 20:25 schreef eevebe het volgende:
ja idd paars, en dat was echt te stug. ik moest gewoon na een uur rijden altijd pissen van het getril![]()
maar ik zal proberen om komend weekend even een foto van de zijkant van mn auto te maken.
eens kijken of jullie de achterkant ook te laag vinden (of de voorkant te hoog)
want misschien maak ik het verschil in mn hoofd wel erger dan het is![]()
Dat ziet er redelijk normaal uit als je 't mij vraagt. Dat heeft een E30 bijvoorbeeld standaard ook. Wat men dan vaak doet (als men het niet zo wil) is de voorkant meer vervlagen dan de achterkant. 60/40 etc.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 19:07 schreef eevebe het volgende:
[..]
ik heb ff een gsm fotootje gemaakt net.
het verschil tussen voor en achter is zo'n 3 cm gok ik.
de vorige eigenaar zei me dat er een fabrieks sportonderstel op zat en dat de voorste veerpoten vervangen waren.
misschien heeft hij die dan eens vervangen voor standaard poten ofzo![]()
[ afbeelding ]
ik heb er eigenlijk nooit op gelet hoe het bij andere 5ers is.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 19:17 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Dat ziet er redelijk normaal uit als je 't mij vraagt. Dat heeft een E30 bijvoorbeeld standaard ook. Wat men dan vaak doet (als men het niet zo wil) is de voorkant meer vervlagen dan de achterkant. 60/40 etc.
Ik heb gewoon 35/35 omdat 't me niet heel veel uitmaakte + wilde niet te laag.
Ik bedoel: ga eerst kijken of je die motorkapisolatie nog wel hebt. Als het goed is hoort er gewoon een soort kussentje/isolatie aan de onderkant van je motorkap te zitten, dat de bende een beetje dempt. Het meeste geluid komt toch echt van je motor (normaal gesprokenquote:
Misschien dat de rubbers zijn uitgelubberd. Maar ik ben geen E39 specialist.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 21:01 schreef disyn het volgende:
Ja ik heb dat wel.
Maar eigenlijk ben ik wat onduidelijk geweest lees ik nu, ik bedoel met name de wind-geluid. Dus als ik met hogere snelheid rij dan hoor ik redelijk wat wind terwijl de ramen dicht zijn. Kan dit aan de deurrubbers/raamrubbers liggen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |