Heb je wel de uitstekende catering gemist.quote:Op maandag 22 maart 2010 18:13 schreef tha_rizzo het volgende:
Ik ga as zaterdag kijken, als 't wat rustiger is
Nou ja, ik kom voor de auto, niet voor de catering.quote:Op maandag 22 maart 2010 19:46 schreef kasper het volgende:
[..]
Heb je wel de uitstekende catering gemist.
Misschien ligt je E39 alleen aan de achterkant lager omdat daar iets stuk/verlept is.quote:Op maandag 22 maart 2010 19:38 schreef eevebe het volgende:
[..]
ik had op bmwfans gekeken en daar stonden wel andere partnumbers voor m onderstellen
http://bmwfans.info/parts(...)rrier_wheel_bearing/
dus daardoor vroeg ik me ook af of de veren wel onderling uitwisselbaar zijn tussen die onderstellen.
mijn auto ligt wel duidelijk lager dan een standaard e39, maar dat lijkt eigenlijk alleen maar aan de achterkant zo te zijn![]()
weet iemand trouwens ook welk merk goede verlagingsveren levert voor bmw?
ik had op mijn vorige auto verstelbare koni's maar zo stug en laag wil ik het niet meer maken
ik had hem laatst op de brug staan maar ik kon niks geks zien.quote:Op maandag 22 maart 2010 19:50 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Misschien ligt je E39 alleen aan de achterkant lager omdat daar iets stuk/verlept is.
Overigens levert Koni dempers, en geen veren (voor zover ik weet).
Goede merken:
- Eibach (Bilstein = dempers of dempers + eibach veren)
- H&R
- KW
- Weitec
- Apex
Weitec, KW en Apex zijn een beetje meer budget dan H&R en Eibach en ietwat stugger. Eibach is redelijk comfortabel nog en niet veel stugger dan de veren die je nu hebt waarschijnlijk. H&R is (cijfermatig) stugger dan Eibach, maar aangezien H&R (net als Eibach) progressief is, merk je daar weinig van op gewone wegen. Voordeel van progressieve veren: op normale wegen en rechtdoor zoeft het redelijk vooruit, zodra je een bocht pakt voel je de progressieve werking (hoe meer ingedrukt hoe stijver) en voel je dat de wegligging echt een pak beter is.
H&R is wat duurder dan Eibach.
Ik heb H&R, en m'n auto is eigenlijk geen stuiterbak als het niet nodig is.
Dan heb je wss geen sleepring achterop je stuur zittenquote:Op maandag 22 maart 2010 16:23 schreef piekartz87 het volgende:
[..]
mijn richtingaanwijzer is nog nooit vanzelf teruggegaanmaar als je er aan gewend raakt dan is het eigenlijk een stuk fijner moet ik zeggen.
Of van die veertjes die niet terugklikken ofzo. Ik gok bij mij op die veertjes..want die sleepring (zwart puntje achterop je stuur) zat gewoon op m'n stuur toen ik 'm in oktober monteerde.quote:Op maandag 22 maart 2010 20:30 schreef metallicattim het volgende:
[..]
Dan heb je wss geen sleepring achterop je stuur zittenDat is een zwarte ring met een uitsteeksel, die klikt je richtingaanwijzer terug
Bij de dorpels MOET een nieuw stuk gezien jouw plaatjes.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 01:09 schreef piekartz87 het volgende:
Ik zal eens kijken, ik heb eerst andere problemen, ben vandaag ff beziggeweest met het roest wegsteken/schuren.
er kwamen een aantal gaten tevoorschijn. morgen haal ik er ff een maat van mij bij die kan lassen.
even zien wat de mogelijkheden zijn.
het zijn vooral de dorpels
Van MP een gloednieuw setje veren incl. aankoopbonnen. De persoon had ze gekocht voor zijn E30, maar voor montage z'n E30 verkocht. Zonder aankoopbonnen had ik 't niet gedaan, maar alles was nog gloednieuw dus tsjah.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 13:40 schreef piekartz87 het volgende:
ok bedankt voor de tips, ik wacht het even af wat die maat van mij vanavond zegt.
ik leg het hem wel voor dat we er ook nieuwe dorpels onder zouden kunnen lassen.
verder is het voorscherm rechtsvoor ook aardig krokant aan de onderkant
het is wat..
verder heb ik nog het probleem van mijn vering, meharbal waar heb jij toen je setje weggehaald en wat koste dat ?
ik heb ff een gsm fotootje gemaakt net.quote:Op maandag 22 maart 2010 20:25 schreef eevebe het volgende:
ja idd paars, en dat was echt te stug. ik moest gewoon na een uur rijden altijd pissen van het getril![]()
maar ik zal proberen om komend weekend even een foto van de zijkant van mn auto te maken.
eens kijken of jullie de achterkant ook te laag vinden (of de voorkant te hoog)
want misschien maak ik het verschil in mn hoofd wel erger dan het is![]()
Dat ziet er redelijk normaal uit als je 't mij vraagt. Dat heeft een E30 bijvoorbeeld standaard ook. Wat men dan vaak doet (als men het niet zo wil) is de voorkant meer vervlagen dan de achterkant. 60/40 etc.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 19:07 schreef eevebe het volgende:
[..]
ik heb ff een gsm fotootje gemaakt net.
het verschil tussen voor en achter is zo'n 3 cm gok ik.
de vorige eigenaar zei me dat er een fabrieks sportonderstel op zat en dat de voorste veerpoten vervangen waren.
misschien heeft hij die dan eens vervangen voor standaard poten ofzo![]()
[ afbeelding ]
ik heb er eigenlijk nooit op gelet hoe het bij andere 5ers is.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 19:17 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Dat ziet er redelijk normaal uit als je 't mij vraagt. Dat heeft een E30 bijvoorbeeld standaard ook. Wat men dan vaak doet (als men het niet zo wil) is de voorkant meer vervlagen dan de achterkant. 60/40 etc.
Ik heb gewoon 35/35 omdat 't me niet heel veel uitmaakte + wilde niet te laag.
Ik bedoel: ga eerst kijken of je die motorkapisolatie nog wel hebt. Als het goed is hoort er gewoon een soort kussentje/isolatie aan de onderkant van je motorkap te zitten, dat de bende een beetje dempt. Het meeste geluid komt toch echt van je motor (normaal gesprokenquote:
Misschien dat de rubbers zijn uitgelubberd. Maar ik ben geen E39 specialist.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 21:01 schreef disyn het volgende:
Ja ik heb dat wel.
Maar eigenlijk ben ik wat onduidelijk geweest lees ik nu, ik bedoel met name de wind-geluid. Dus als ik met hogere snelheid rij dan hoor ik redelijk wat wind terwijl de ramen dicht zijn. Kan dit aan de deurrubbers/raamrubbers liggen?
oke thanks for the info.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 19:06 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Van MP een gloednieuw setje veren incl. aankoopbonnen. De persoon had ze gekocht voor zijn E30, maar voor montage z'n E30 verkocht. Zonder aankoopbonnen had ik 't niet gedaan, maar alles was nog gloednieuw dus tsjah.
Het hangt er van af wat voor eisen je hebt, welk merk je wilt etc. De H&R veren die ik heb kosten ~235 dacht ik, de Eibach veren (ietwat meer comfort schijnbaar, maar je merkt er weinig van) zitten op ongeveer ~200.
Dan heb je nog:
Apex: zitten op 150 of iets dergelijks, maar die zijn dus wel redelijk stug/hard en als ik 't goed heb niet progressief.
Weitec: redelijk stug maar wat goedkoper. Kwalitatief schijnen ze wel oké te zijn.
KW: zelfde als Weitec (volgens mij is Weitec en kW ongeveer hetzelfde, ook qua leverancier)
Je moet maar een beetje rondkijken naar je eisen en je budget bepalen. Je kunt tot ~35mm verlagen zonder dempers, maar reken er maar op dat je die dempers ooit zult moeten vervangen. Ik had al verkorte dempers door m'n M-Tech set, maar toch zal ik die ook ooit moeten vervangen. Ze slijten nu eenmaal sneller omdat je auto lager op z'n pootjes staat, dus hebben die dempers een kleinere dempings-weg zegmaar.
Dus: wat wil je ermee, hoe stug/comfortabel wil je en wat wil je er aan uitgeven.
Ik heb net een aantal weken geleden m'n oude M-Tech voorveren voor een prikkie verkocht, dan had je wat eerder moeten zijn.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 22:52 schreef piekartz87 het volgende:
m-tech zou mooi zijn. maar ik zit een beetje met die apk. als ie daar doorkomt zoals hij dr nu bij staat dan kan ik mooi nog even sparen zegmaar.
jij bent toch studentchauffeur ofniet meharbal?
dat wil ik ookmaar het is niet te vinden. tips?
nouja niet te vinden... ik heb het overal al geprobeerd, laat ik het zo zeggen.
het zou echt wat voor mij zijn
Ik ook niet, maar het zijn goudmijnen (aan onderdelen en informatie)quote:Op dinsdag 23 maart 2010 23:38 schreef piekartz87 het volgende:
aah op die fiets, ja kben nu 22 dus ik ben alweer een oude lul voor veel bijbaantjes
en ik zit nog niet zo bijster lang op die e30 fora's dus vandaar dat ik niet eerder fanatiek zocht ernaar.
Om je maar bang te maken:quote:Op woensdag 24 maart 2010 10:37 schreef Alicey het volgende:
Mijn E34 heeft, zoals veel bij BMW's schijnt voor te komen, last van "dode pixels". Voor de E34 houdt dit in dat het display onleesbaar is. Soms herstelt dat zich plotseling, om dan later weer onleesbaar te worden. Soms lijkt het te maken hebben met weersomstandigheden of hobbelige wegen, maar er is niet echt een peil op te trekken.
Dankzij het wereldwijde internet heb ik een artikel er over gevonden, waar wordt gesteld dat deze problemen te wijten zijn aan de flatcable aan de achterkant van het display. Een setje is te bestellen voor 30 euro (incl. verzendkosten), waar ook een handleiding bij zit.
Nu lijkt het mij nogal een gedoe om het dashboard er uit te slopen, hierin de flatcable te vervangen en - voornamelijk - daarna het dashboard weer te monteren. Is er misschien iemand die dit al eens heeft gedaan en kan vertellen hoe makkelijk of moeilijk dat is en of het verstandig is om dat zelf te doen?
Hmm.. Het ging hier weliswaar dan over een display dat een stuk ingewikkelder is dan die van een E34, maar de techniek zal wel vergelijkbaar zijn... Klinkt alsof het leuker is om het door een garage te laten doen vooralsnog..quote:Op woensdag 24 maart 2010 10:48 schreef Maharbal het volgende:
Om je maar bang te maken:
http://forums.bimmerforums.com/forum/showthread.php?p=19000853
Ah ja, had even niet gezien dat dat over de E39 ging.quote:Op woensdag 24 maart 2010 11:05 schreef Alicey het volgende:
[..]
Hmm.. Het ging hier weliswaar dan over een display dat een stuk ingewikkelder is dan die van een E34, maar de techniek zal wel vergelijkbaar zijn... Klinkt alsof het leuker is om het door een garage te laten doen vooralsnog..
Even gekeken en de kabel voor de E34 ziet er wel een stuk eenvoudiger uit.. Hmm, ik twijfel nog.quote:Op woensdag 24 maart 2010 11:08 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Ah ja, had even niet gezien dat dat over de E39 ging.
Chauffeurscentrale, daar kan je ook solliciteren.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 23:38 schreef piekartz87 het volgende:
aah op die fiets, ja kben nu 22 dus ik ben alweer een oude lul voor veel bijbaantjes
en ik zit nog niet zo bijster lang op die e30 fora's dus vandaar dat ik niet eerder fanatiek zocht ernaar.
Wij zoeken op dit moment geen chauffeurs in Leeuwarden, probeer het over een paar maanden nog eens.quote:Op woensdag 24 maart 2010 18:20 schreef tha_rizzo het volgende:
[..]
Chauffeurscentrale, daar kan je ook solliciteren.
Ik ben daar begonnen op m'n 22ste en werk er nu iets meer dan drie jaar.
Ik verdien ¤9,50 per uur vanaf het moment dat ik thuis vertrek. Als ik met m'n eigen auto naar de klant moet wordt de benzine vergoed (voorkeur voor hen gaat natuurlijk uit voor OV, maar dat gaat niet altijd)quote:Op woensdag 24 maart 2010 18:58 schreef YoshiBignose het volgende:
Klinkt wel als een relaxte baan, maar wat verdient dat nou?
Een lijst waar alle bekende Z8 incl. kenteken opstaanquote:Op woensdag 24 maart 2010 21:07 schreef YoshiBignose het volgende:
Wat bedoel je met database?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |