abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_79512602
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 19:06 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Van MP een gloednieuw setje veren incl. aankoopbonnen. De persoon had ze gekocht voor zijn E30, maar voor montage z'n E30 verkocht. Zonder aankoopbonnen had ik 't niet gedaan, maar alles was nog gloednieuw dus tsjah.

Het hangt er van af wat voor eisen je hebt, welk merk je wilt etc. De H&R veren die ik heb kosten ~235 dacht ik, de Eibach veren (ietwat meer comfort schijnbaar, maar je merkt er weinig van) zitten op ongeveer ~200.

Dan heb je nog:
Apex: zitten op 150 of iets dergelijks, maar die zijn dus wel redelijk stug/hard en als ik 't goed heb niet progressief.
Weitec: redelijk stug maar wat goedkoper. Kwalitatief schijnen ze wel oké te zijn.
KW: zelfde als Weitec (volgens mij is Weitec en kW ongeveer hetzelfde, ook qua leverancier)

Je moet maar een beetje rondkijken naar je eisen en je budget bepalen. Je kunt tot ~35mm verlagen zonder dempers, maar reken er maar op dat je die dempers ooit zult moeten vervangen. Ik had al verkorte dempers door m'n M-Tech set, maar toch zal ik die ook ooit moeten vervangen. Ze slijten nu eenmaal sneller omdat je auto lager op z'n pootjes staat, dus hebben die dempers een kleinere dempings-weg zegmaar.

Dus: wat wil je ermee, hoe stug/comfortabel wil je en wat wil je er aan uitgeven.
oke thanks for the info.
ik ben niet persé op zoek naar een verlaging. en het budget hangt een beetje af van wanneer het moet gebeuren. mijn auto moet 22 april gekeurd zijn weer. als het dan een punt is voor de apk dan is het budget voor nieuwe dempers vrij laag. als het een maandje later kan dan is het budget wat hoger.

het mag wel wat stugger zijn maar ik wil wel dat mn schokdempers nog een paar jaar mee kunnen gaan.

die maat van mij is ook langsgeweest en ik ga nieuwe dorpels bestellen die hij er dan oplast.
ik heb nu iig overal alle roest wat weggestoken/geschuurd en vol in de roestomvormer om tijdelijk de roest even te stoppen. over een paar weken gaat het allemaal wat beter aangepakt worden.
eventueel nog een nieuwe scherm rechtsvoor.
het spuitwerk doe ik zelf, keb de afgelopen tijd vanalles gespoten en mn auto laten spuiten is hij niet waard.
here in hell we like to keep things informal,
as well as infernal
pi_79512773
Je kunt - zoals op andere fora geopperd - proberen een M-Tech setje dempers + veren te scoren. Misschien even een advertentie plaatsen?

Je kunt natuurlijk ook wat meer budget gaan. Maar de minimale verlaging met veren anders dan M-Tech (die zijn -20mm) is ongeveer -30mm.
pi_79513053
m-tech zou mooi zijn. maar ik zit een beetje met die apk. als ie daar doorkomt zoals hij dr nu bij staat dan kan ik mooi nog even sparen zegmaar.
jij bent toch studentchauffeur ofniet meharbal?
dat wil ik ook maar het is niet te vinden. tips?

nouja niet te vinden... ik heb het overal al geprobeerd, laat ik het zo zeggen.
het zou echt wat voor mij zijn
here in hell we like to keep things informal,
as well as infernal
pi_79513434
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 22:52 schreef piekartz87 het volgende:
m-tech zou mooi zijn. maar ik zit een beetje met die apk. als ie daar doorkomt zoals hij dr nu bij staat dan kan ik mooi nog even sparen zegmaar.
jij bent toch studentchauffeur ofniet meharbal?
dat wil ik ook maar het is niet te vinden. tips?

nouja niet te vinden... ik heb het overal al geprobeerd, laat ik het zo zeggen.
het zou echt wat voor mij zijn
Ik heb net een aantal weken geleden m'n oude M-Tech voorveren voor een prikkie verkocht, dan had je wat eerder moeten zijn.

Voor studentchauffeur: niet echt tips. Ik werk er al geruime tijd (3,5 jaar), dus eigenlijk vast. Had je al bij EW gesolliciteerd?

Misschien dat je te oud bent. EW hanteert ongeveer de ~20 jaar maximum voor nieuwe hikers. Privé-chauffeurs mogen wel ouder zijn. Ik doe hiker-werk, met mijn leeftijd is dat redelijk uitzonderlijk bij EW. Maar dat komt dus omdat ik er al lang werk.
pi_79515031
aah op die fiets, ja kben nu 22 dus ik ben alweer een oude lul voor veel bijbaantjes

en ik zit nog niet zo bijster lang op die e30 fora's dus vandaar dat ik niet eerder fanatiek zocht ernaar.
here in hell we like to keep things informal,
as well as infernal
pi_79515129
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 23:38 schreef piekartz87 het volgende:
aah op die fiets, ja kben nu 22 dus ik ben alweer een oude lul voor veel bijbaantjes

en ik zit nog niet zo bijster lang op die e30 fora's dus vandaar dat ik niet eerder fanatiek zocht ernaar.
Ik ook niet, maar het zijn goudmijnen (aan onderdelen en informatie)
pi_79516509
inderdaad. keb veel geleerd. maar nu weet ik ook beter wat er allemaal mis is helaas
here in hell we like to keep things informal,
as well as infernal
  woensdag 24 maart 2010 @ 10:37:56 #83
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_79522654
Mijn E34 heeft, zoals veel bij BMW's schijnt voor te komen, last van "dode pixels". Voor de E34 houdt dit in dat het display onleesbaar is. Soms herstelt dat zich plotseling, om dan later weer onleesbaar te worden. Soms lijkt het te maken hebben met weersomstandigheden of hobbelige wegen, maar er is niet echt een peil op te trekken.

Dankzij het wereldwijde internet heb ik een artikel er over gevonden, waar wordt gesteld dat deze problemen te wijten zijn aan de flatcable aan de achterkant van het display. Een setje is te bestellen voor 30 euro (incl. verzendkosten), waar ook een handleiding bij zit.

Nu lijkt het mij nogal een gedoe om het dashboard er uit te slopen, hierin de flatcable te vervangen en - voornamelijk - daarna het dashboard weer te monteren. Is er misschien iemand die dit al eens heeft gedaan en kan vertellen hoe makkelijk of moeilijk dat is en of het verstandig is om dat zelf te doen?
pi_79523024
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 10:37 schreef Alicey het volgende:
Mijn E34 heeft, zoals veel bij BMW's schijnt voor te komen, last van "dode pixels". Voor de E34 houdt dit in dat het display onleesbaar is. Soms herstelt dat zich plotseling, om dan later weer onleesbaar te worden. Soms lijkt het te maken hebben met weersomstandigheden of hobbelige wegen, maar er is niet echt een peil op te trekken.

Dankzij het wereldwijde internet heb ik een artikel er over gevonden, waar wordt gesteld dat deze problemen te wijten zijn aan de flatcable aan de achterkant van het display. Een setje is te bestellen voor 30 euro (incl. verzendkosten), waar ook een handleiding bij zit.

Nu lijkt het mij nogal een gedoe om het dashboard er uit te slopen, hierin de flatcable te vervangen en - voornamelijk - daarna het dashboard weer te monteren. Is er misschien iemand die dit al eens heeft gedaan en kan vertellen hoe makkelijk of moeilijk dat is en of het verstandig is om dat zelf te doen?
Om je maar bang te maken:
http://forums.bimmerforums.com/forum/showthread.php?p=19000853

  woensdag 24 maart 2010 @ 11:05:11 #85
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_79523731
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 10:48 schreef Maharbal het volgende:

Om je maar bang te maken:
http://forums.bimmerforums.com/forum/showthread.php?p=19000853

Hmm.. Het ging hier weliswaar dan over een display dat een stuk ingewikkelder is dan die van een E34, maar de techniek zal wel vergelijkbaar zijn... Klinkt alsof het leuker is om het door een garage te laten doen vooralsnog..
pi_79523883
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 11:05 schreef Alicey het volgende:

[..]

Hmm.. Het ging hier weliswaar dan over een display dat een stuk ingewikkelder is dan die van een E34, maar de techniek zal wel vergelijkbaar zijn... Klinkt alsof het leuker is om het door een garage te laten doen vooralsnog..
Ah ja, had even niet gezien dat dat over de E39 ging.
  woensdag 24 maart 2010 @ 11:11:04 #87
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_79523976
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 11:08 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Ah ja, had even niet gezien dat dat over de E39 ging.
Even gekeken en de kabel voor de E34 ziet er wel een stuk eenvoudiger uit.. Hmm, ik twijfel nog.

Ach, kan altijd het zwikkie bestellen, de FM lezen en dan bedenken of ik bang ben of niet..
pi_79526372
Past de kabelboom van een M50B25 Zonder vanos op die van MET Vanos?
Want vandaag wil ik aan de slag met me blok, maar moet NU een definitieve keuze maken, MET of ZONDER Vanos...

Alles is compleet,
Assen,
Diff,
Remschijven voor en achter.
etc..
Alleen nu nog het blok.
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  woensdag 24 maart 2010 @ 18:20:02 #89
67405 tha_rizzo
Nu nog lekkerder!
pi_79539663
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 23:38 schreef piekartz87 het volgende:
aah op die fiets, ja kben nu 22 dus ik ben alweer een oude lul voor veel bijbaantjes

en ik zit nog niet zo bijster lang op die e30 fora's dus vandaar dat ik niet eerder fanatiek zocht ernaar.
Chauffeurscentrale, daar kan je ook solliciteren.
Ik ben daar begonnen op m'n 22ste en werk er nu iets meer dan drie jaar.
Je weet toch dat ik gelijk heb en jij niet?
pi_79540592
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 18:20 schreef tha_rizzo het volgende:

[..]

Chauffeurscentrale, daar kan je ook solliciteren.
Ik ben daar begonnen op m'n 22ste en werk er nu iets meer dan drie jaar.
Wij zoeken op dit moment geen chauffeurs in Leeuwarden, probeer het over een paar maanden nog eens.

here in hell we like to keep things informal,
as well as infernal
pi_79540600
maar toch bedankt voor de tip
here in hell we like to keep things informal,
as well as infernal
pi_79540914
Klinkt wel als een relaxte baan, maar wat verdient dat nou?
Facts don't care about your feelings
pi_79541182
ik heb me toch maar ingeschreven op mijn ouders hun woonplaats, daar ben ik van vrijdag tot zondag. ik hoop maar dat dat voldoende is
here in hell we like to keep things informal,
as well as infernal
  woensdag 24 maart 2010 @ 19:14:07 #94
67405 tha_rizzo
Nu nog lekkerder!
pi_79541390
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 18:58 schreef YoshiBignose het volgende:
Klinkt wel als een relaxte baan, maar wat verdient dat nou?
Ik verdien ¤9,50 per uur vanaf het moment dat ik thuis vertrek. Als ik met m'n eigen auto naar de klant moet wordt de benzine vergoed (voorkeur voor hen gaat natuurlijk uit voor OV, maar dat gaat niet altijd)
En ik mag E60 en E61jes rijden, pre en post facelift
Je weet toch dat ik gelijk heb en jij niet?
  woensdag 24 maart 2010 @ 19:14:17 #95
67405 tha_rizzo
Nu nog lekkerder!
pi_79541395
Ow, en de F01
Je weet toch dat ik gelijk heb en jij niet?
pi_79542473
Ah ok not bad, ik zie inderdaad die salarissen vanaf 23 jaar 9.50. Klinkt wel als een leuk baantje voor erbij, maar ik zou liever een baan nemen waarbij je vervoert wordt ipv dat je zelf achter het stuur zit
Facts don't care about your feelings
  Moderator woensdag 24 maart 2010 @ 21:03:50 #97
18653 crew  D.
pi_79546610
Weet iemand of er een Z8 database is?
pi_79546785
Wat bedoel je met database?
Facts don't care about your feelings
  Moderator woensdag 24 maart 2010 @ 21:09:39 #99
18653 crew  D.
pi_79546874
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 21:07 schreef YoshiBignose het volgende:
Wat bedoel je met database?
Een lijst waar alle bekende Z8 incl. kenteken opstaan
  Moderator woensdag 24 maart 2010 @ 21:19:03 #100
18653 crew  D.
pi_79547343
Nevermind, heb gevonden wat ik zocht
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')