quote:Op dinsdag 2 maart 2010 14:56 schreef teamlead het volgende:
Wetenschappelijk Bureau PVV: http://www.wbpvv.nl
quote:Dr. Theodorus Ignatius Bär
Dr. Theodorus Ignatius Bär, Ted voor vrienden, promoveerde als bioloog op onderzoek naar het bestrijden van plaag ontwikkeling van inheemse soorten.
quote:Plaats:
Amersfoort
Vraag:
Beste WBvdPVV, de Polen nemen in 2038 Nederland over. Hoe strookt dit met de prognose dat de Islam Nederland gaat veroveren? Anders gezegd: welke dreiging kost meer en is groter?
Antwoord:
De logische verklaring moet zijn dat ook Polen te kampen heeft met voortschrijdende islamisering, ofwel dat Polen in 2038 volledig islamitisch is. Wij zullen uw interessante vraag gedegen onderzoeken om later deze conclusie te publiceren.
quote:Op dinsdag 2 maart 2010 15:19 schreef Dunckie het volgende:
[..]
Hangjongeren hebben verhoogde kans op RSI
quote:Hangjongeren lopen verhoogd risico op RSI
Hangjongeren lopen een verhoogd risico op RSI als gevolg van kleine, herhaalde bewegingen.
Een onderzoek onder 500 jongeren in Almere, Harderwijk en Rotterdam met chronisch hanggedrag toonde aan dat rondkijken, elkaar op de schouder slaan en scherpe opmerkingen maken het risico op RSI verhoogd tot 3.15.
RSI is een aandoening die veel voorkomt als gevolg van kleine, herhaalde inspanningen die ogenschijnlijk weinig moeite kosten. Het is echter de veelvuldige herhaling die leidt tot klachten.
"Hangen blijkt niet zo ontspannend te zijn als gedacht," concludeert onderzoeksleider Dr. Ir. Lale Pahmuk van het WBvdPVV. "Teveel jongeren hangen zonder eerst op te warmen."
Op basis van dit onderzoek adviseert het WBvdPVV om gezondheidsvoorlichting te geven en gymnastiek aan te bieden op hangplekken, als verplichte scholing en tewerkstelling politiek niet haalbaar blijken.
quote:Daarnaast wordt voorgesteld om de huidige kosten voor de Nederlandse schatkist voor de huisvesting, verzekering en bestudering van kunstschatten drastisch terug te brengen.
Het rapport identificeert in totaal 297,156 unieke kunstwerken die relatief eenvoudig verkocht kunnen worden. De opbrengst bij veiling plus de besparingen op huisvesting en verzekering zouden uitkomen op nogmaals euro 350 miljard.
"Musea trekken alleen buitenlanders, dus we gaan die kunstwerken niet echt missen", aldus het WBvdPVV.
Denk dat we tegelijk bezig waren.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 15:39 schreef StephanL het volgende:
Waarom maak je een nieuw topic aan? Nouja als jij het leuk vind gaan we hier verder.
Om een en ander te vergelijken:quote:Op dinsdag 2 maart 2010 10:49 schreef poon het volgende:
Het zou een begin zijn als men inderdaad te taal leert, meedoet in de maatschappij en bepaalde culturele verschillen accepteert. Dat is lang niet in elk geval gebeurd. Als dat soort fundamentele dingen vanaf het begin serieus waren aangepakt, dan zou er nu in veel mindere mate een jullie/wij gevoel zijn, omdat men zich 'gewoon' nederlander zou voelen (denk ik). Volgens mij is dat in Amerika in ieder geval beter geregeld, maar dat kan jij vast beter beoordelen.
Amerika is een immigratieland, en dat is het al sinds 1776 en de als kolonie daarvoor natuurlijk, dus immigratie zit in het bloed. Nederland is dat eigenlijk pas sinds de afgelopen 50 jaar, en je merkt heel duidelijk aan de Nederlandse cultuur dat dit veel houteriger en minder accepterend over komt. Iemand die "anders" is, moet zich maar aan "ons" aanpassen. Eigenlijk is dequote:Wat mij betreft komt integratie grotendeels van één kant. En hoe gebeurt dat niet in Amerika btw?
http://www.wbpvv.nl/wbpvv/vraag-en-antwoord/emmen/chantalquote:Chantal
Plaats:
Emmen
Vraag:
Ik hoor veel over het kllimaat, maar weet niet meer wat ik nu moet geloven. Wat vind u?
Antwoord:
Het klimaat verandert elke dag. Er is geen wetenschappelijk bewijs dat de mens de aarde opwarmt. Wel geloven wij dat het aanbeveling verdient om de uitstoot van hete lucht door politici zoals Diederik Samson te beperken zodat eventuele risicos zo klein mogelijk blijven.
Ja natuurlijkquote:Op dinsdag 2 maart 2010 16:53 schreef Sloggi het volgende:
[..]
http://www.wbpvv.nl/wbpvv/vraag-en-antwoord/emmen/chantal
Deze site is een grap.
Toch?
Ik denk eerder dat de PVV niets van wetenschap moet hebben omdat wetenschappers volgens de partij deel uitmaken van de 'linkse elite'.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 17:01 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ja natuurlijk![]()
Denk je dat de pvv het wetenschappelijk instituut van de sgp ingehuurd heeft ofzo?
Deze website is werkelijk geniaal.quote:Leo van Gestel
Plaats:
Rotterdam
Vraag:
Beste WBvdPVV, Mijn zwager is dierenarts en vertelde mij van de ‘Canine Influenza’, of gewoon op zijn Hollands gezegd de hondenkoorts. Ik weet dat het ministerie van landbouw maatregelen heeft getroffen, maar waarom mogen wij daar niet van weten. Ik begreep dat vijf procent van de honden in de stedelijke gebieden al besmet was zonder dat de eigenaren het weten. Ik heb een hond, wat moet ik doen.
Antwoord:
Beste HR Leo van Gestel, Inderdaad, na de BSE met koeien, de varkenspest, de vogelgriep voor de kippen en nu de Q-koorts bij geiten en schapen is het wachten op de volgende epidemie bij een van de beesten die in groten getale in NL worden gehouden. Helaas is dat deze keer onze trouwe viervoeter de hond. Uit navraag door het WBvdPVV bij het RIVM bleek dat er nauwelijks geld beschikbaar is om aan een vaccin te werken wat dus tot gevolg heeft dat er niets anders rest dan ruimen van zieke honden. Dit veroorzaakt veel leed bij de dieren en de eigenaren. Als WBvdPVV hebben wij niet de capaciteit noch de laboratoria om hier wat tegen te doen. Wij hebben deze informatie doorgegeven aan onze collegae in de kamer om ervoor te zorgen dat in ieder geval preventief ruimen van honden te voorkomen. Mvg Ted I.Bär
Dat is helemaal niet eng, dat zou een grote zegen zijn.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 15:41 schreef Boxkeeper het volgende:
Het enge is dat de PVV veel stemmen gaat krijgen...
Er zit een hele hoop werk in inderdaad!quote:Op dinsdag 2 maart 2010 17:07 schreef Sloggi het volgende:
Deze website is werkelijk geniaal.
een zege voor intolerant nederland jaquote:Op dinsdag 2 maart 2010 17:38 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
Dat is helemaal niet eng, dat zou een grote zegen zijn.
Nee, het betekent niets meer dan rechtvaardigheid in de maatschappij, dat is de laatste jaren nogal wat vertroebeld door mensen van de pvdaquote:Op dinsdag 2 maart 2010 17:48 schreef Trancert het volgende:
[..]
een zege voor intolerant nederland ja
Zegen voor het redelijke verstand.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 17:48 schreef Trancert het volgende:
[..]
een zege voor intolerant nederland ja
De PVV is heel duidelijk en geeft heldere oplossingen aan i.t.t. andere partijen en draaikonten.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 17:56 schreef Trancert het volgende:
[..]
wilders en redelijk verstand erg lachwekkend
beetje jammer dat het idiote voorstellen zijn die in sommige gevallen lijnrecht tegenover onze grondwet staan.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 17:58 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
De PVV is heel duidelijk en geeft heldere oplossingen aan i.t.t. andere partijen en draaikonten.
ow ja zoals 60% van de ambtenaren ontstlaan maar tegelijkertijd meer regels en politie en onderwijzers ,(hint zijn ambtenaren), willen hebben lijkt me erg lastigquote:Op dinsdag 2 maart 2010 17:58 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
De PVV is heel duidelijk en geeft heldere oplossingen aan i.t.t. andere partijen en draaikonten.
Nee, het zijn geen ambtenaren, het zijn semi-ambtenaren, net zoals militairen dat ook zijn, of brandweermannen.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 18:03 schreef Trancert het volgende:
[..]
ow ja zoals 60% van de ambtenaren ontstlaan maar tegelijkertijd meer regels en politie en onderwijzers ,(hint zijn ambtenaren), willen hebben lijkt me erg lastig
weer de zinloze strijd tegen softdrugs oppakken
politiestaat invoeren
etc..
of had je niet verder gelezen dan het anti-moslim geneuzel
^quote:Op dinsdag 2 maart 2010 18:03 schreef Trancert het volgende:
[..]
ow ja zoals 60% van de ambtenaren ontstlaan maar tegelijkertijd meer regels en politie en onderwijzers ,(hint zijn ambtenaren), willen hebben lijkt me erg lastig
weer de zinloze strijd tegen softdrugs oppakken
politiestaat invoeren
etc..
of had je niet verder gelezen dan het anti-moslim geneuzel
idd ben je niet verder gekomen dan het moslim geneuzelquote:Op dinsdag 2 maart 2010 18:06 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
^
Geen enkele niet-westerse allochtoon komt er extra bij.
Nieuwkomers die zich niet aan de regels houden, eruit.
Geen nieuw moskeeen;
Duidelijke taal lijkt mij.
In Zwitserland wordt dat tuig inclusief Moskee er gewoon uitgeflikkerd, als ze zich niet gedragen.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 18:07 schreef Trancert het volgende:
[..]
ow gaan we onze grenzen dan weer sluiten , anders komen ze gewoon weer terug
nog meer mensen en geld nodig
Er is veel efficiency winst te behalen.quote:ontslaan van zoveel ambtenaren lijkt me ook lastig met alle nieuwe regelgeving die de pvv wil invoeren
Welke regelgeving? Welke ambtenaren precies?quote:Op dinsdag 2 maart 2010 18:07 schreef Trancert het volgende:
[..]
idd ben je niet verder gekomen dan het moslim geneuzel
ow gaan we onze grenzen dan weer sluiten , anders komen ze gewoon weer terug
nog meer mensen en geld nodig
ontslaan van zoveel ambtenaren lijkt me ook lastig met alle nieuwe regelgeving die de pvv wil invoeren
misschien moet je zelf ff kijken op de pvv sitequote:Op dinsdag 2 maart 2010 18:17 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Welke regelgeving? Welke ambtenaren precies?
Je praat onzin, en dat weet je
De PVV verschillende punten van het kopje 'Directe democratie' zo'n beetje rechtstreeks overgenomen van D66. Vertonen die partijen toch nog enige overeenkomsten.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 18:21 schreef Trancert het volgende:
[..]
misschien moet je zelf ff kijken op de pvv site
http://pvv.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=788&Itemid=139
vol met nieuwe verboden en regels
Ten behoeve van de welvaart/veiligheid/vrijheid. De 3 v's zeg zeg ik maar.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 18:21 schreef Trancert het volgende:
[..]
misschien moet je zelf ff kijken op de pvv site
http://pvv.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=788&Itemid=139
vol met nieuwe verboden en regels
Velvaart?quote:Op dinsdag 2 maart 2010 18:41 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ten behoeve van de welvaart/veiligheid/vrijheid. De 3 v's zeg zeg ik maar.
ja pvv heeft vrijheid hoog in het vaandel staan hmm overal prefentief gefouilleerd kunnen worden , niet meer een jointje kunnen roken, geen coffeeshops meer etc..quote:Op dinsdag 2 maart 2010 18:41 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ten behoeve van de welvaart/veiligheid/vrijheid. De 3 v's zeg zeg ik maar.
Duidelijke taal? Ja.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 18:06 schreef Bankfurt het volgende:
Geen enkele niet-westerse allochtoon komt er extra bij.
Nieuwkomers die zich niet aan de regels houden, eruit.
Geen nieuw moskeeen;
Duidelijke taal lijkt mij.
Wilders zelf in het EenVandaagdebat gisteravond.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 18:49 schreef Sloggi het volgende:
Wanneer heeft iemand van de PVV dat eigenlijk gezegd? Ik vind het niet in hun verkiezingspamflet terug.
Blijf jij lekker in hokjes denken.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 13:38 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Ah ja, we gaan maar de no true scotsman uit de kast halen om rechts vrij te pleiten.
Lijkt mij niet nodig.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 13:45 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ooit van 'bussing' gehoord? Gedwongen integratie van blanke en zwarte scholen? Zou in Nederland ook ingevoerd moeten worden.
Dit is pure lulkoek, wat er dus gebeurt in al die allochtonen wijken is dat zodra iemand een beetje geld heeft gespaard deze slecht buurt meteen verlaat.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 19:18 schreef maartena het volgende:
Niet-westerse allochtonen weren? Leuke gedachte, maar niet effectief. Er komen sowieso niet zoveel niet-westerse immigranten meer binnen eigenlijk, hooguit een paar duizend Marokkanen en Turken per jaar, en er gaan ook elk jaar weer een paar duizend Turken en Marokkanen naar huis. Het weren van nieuwe immigranten lost ook niets op voor de bestaande problemen.
Waarom zouden allochtone opwaarts mobielen opeens niet meer naar betere wijken verhuizen op het moment dat er geen nieuwe immigranten de grens overkomen?quote:Op dinsdag 2 maart 2010 19:23 schreef AardbeefMachine het volgende:
[..]
Dit is pure lulkoek, wat er dus gebeurt in al die allochtonen wijken is dat zodra iemand een beetje geld heeft gespaard deze slecht buurt meteen verlaat.
Er blijft dan een flat of een huisje leeg in een slechte buurt, hier wordt weer een nieuwe niet westerse allochtoon in gepropt vaak met hele familie en zo blijven deze wijken slecht en vol met niet nederlands sprekende allochtonen.
Het weren van deze kansloze mensen betekent dat deze wijken langzaam maar zeker vol komen te zitten met mensen die wel een baan hebben en wel hun tuinje bijhouden.
En zo worden dijze sloeber wijken gewoon betere buurten en zal men ook niet de noodzaak zien om perse te verhuizen.
Omdat die allochtonen wijken dan niet zo verloederen, en na verloop van tijd ook niet meer alleen allochtonen zijn maar ook blanke mensen aantrekken voor goedkope huisjes maar die niet zo gevaarlijk voor hen zijn als dat nu en in het verleden het geval is.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 19:27 schreef StormWarning het volgende:
[..]
Waarom zouden allochtone opwaarts mobielen opeens niet meer naar betere wijken verhuizen op het moment dat er geen nieuwe immigranten de grens overkomen?
Leg dat eens uit als je wiltquote:Op dinsdag 2 maart 2010 17:51 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Nee, het betekent niets meer dan rechtvaardigheid in de maatschappij, dat is de laatste jaren nogal wat vertroebeld door mensen van de pvda
Dan ga je daar toch lekker wonen?quote:Op dinsdag 2 maart 2010 18:14 schreef Bankfurt het volgende:
In Zwitserland wordt dat tuig inclusief Moskee er gewoon uitgeflikkerd, als ze zich niet gedragen.
Dus het kan wel.
Dat zeg ik ook altijd als ik een antwoord in de trend van "Nou in marokko is het anderes geen probleem" ontvang op een opmerking waarom je in godsnaam een hoofddoekje op moet in hartje Nederland.quote:
Noem ze eens op?quote:Op dinsdag 2 maart 2010 18:45 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Velvaart?
Beweer je nu trouwens ook dat de PVV goed is voor de welvaart, met haar geplande opzegging van alle Europese samenwerking en de terugkeer naar de gulden? En dat de PVV goed is voor de vrijheid met al haar verboden en restricties?
Het gaat niet om het moeten, maar om het kunnen. Als iemand een hoofddoek wilt dragen dan doet diegene dat. Maar ga het niet verbieden omdat het in Verweggistan verplicht is.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 19:38 schreef AardbeefMachine het volgende:
[..]
Dat zeg ik ook altijd als ik een antwoord in de trend van "Nou in marokko is het anderes geen probleem" ontvang op een opmerking waarom je in godsnaam een hoofddoekje op moet in hartje Nederland.
En dat niemand haar zal verkrachten al ze dat gekke ding niet afdoet.
De motivatie in de koran is anders toch echt dat de hoofddoek dient zodat wij mannen niet in de verleiding komen om haar te verkrachten.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 19:43 schreef Thijs. het volgende:
[..]
Het gaat niet om het moeten, maar om het kunnen. Als iemand een hoofddoek wilt dragen dan doet diegene dat. Maar ga het niet verbieden omdat het in Verweggistan verplicht is.
Dan zou ik graag willen weten in welke soera je dat letterlijk hebt kunnen vinden.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 19:48 schreef AardbeefMachine het volgende:
[..]
De motivatie in de koran is anders toch echt dat de hoofddoek dient zodat wij mannen niet in de verleiding komen om haar te verkrachten.
Aangezien de islaam religie altijd wordt aangedragen voor het dragen van de hoofddoek is het dus zeker dat dit de reden is waarvoor al die vrouwen een hoofddoek dragen.
Ik vind dit uitermate beledegend want ik heb nog nooit een vrouw zonder hoofddoek verkracht, en heb het ook nooit willen doen.
Toch dragen al die vrouwen een hoofddoek omdat wij haar anders gaan vekrechten.
Jij mag dat normaal vinden maar ik vindt dit ronduit beledigend en zal nooi een gesprek met iemand aangaan die denkt dat ik haar wil verkrachten.
Staat gewoon ind e koran, vrouwen moeten bedekt zijn vanwege de verleiding die vrouwen anders oproepen bij mannen.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 19:50 schreef Thijs. het volgende:
[..]
Dan zou ik graag willen weten in welke soera je dat letterlijk hebt kunnen vinden.
Soera = vers in de Koran. Dus ik vraag je: welke soera? Nummer graag.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 19:51 schreef AardbeefMachine het volgende:
[..]
Staat gewoon ind e koran, vrouwen moeten bedekt zijn vanwege de verleiding die vrouwen anders oproepen bij mannen.
quote:Op dinsdag 2 maart 2010 19:51 schreef AardbeefMachine het volgende:
[..]
Staat gewoon ind e koran, vrouwen moeten bedekt zijn vanwege de verleiding die vrouwen anders oproepen bij mannen.
24-31 (het licht)quote:Op dinsdag 2 maart 2010 19:54 schreef Thijs. het volgende:
[..]
Soera = vers in de Koran. Dus ik vraag je: welke soera? Nummer graag.
Dat betekend nog niet dat iemand niet de keuze mag hebben in Nederland om wel of niet een hoofddoekje te dragen. Dat is nou juist de kracht van vrijheid en democratie, dat iedereen in zijn recht gelaten wordt, en dat iedereen vrije keuze heeft wat men draagt.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 19:38 schreef AardbeefMachine het volgende:
Dat zeg ik ook altijd als ik een antwoord in de trend van "Nou in marokko is het anderes geen probleem" ontvang op een opmerking waarom je in godsnaam een hoofddoekje op moet in hartje Nederland.
En dat niemand haar zal verkrachten al ze dat gekke ding niet afdoet.
Toch voel ik mij elke keer ik een hoofddoekje zie zeer beledigd. en het is net zo goed mijn vrijheid om haar daarop aan te spreken.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 20:11 schreef maartena het volgende:
[..]
Dat betekend nog niet dat iemand niet de keuze mag hebben in Nederland om wel of niet een hoofddoekje te dragen. Dat is nou juist de kracht van vrijheid en democratie, dat iedereen in zijn recht gelaten wordt, en dat iedereen vrije keuze heeft wat men draagt.
Ik begrijp prima dat er om identificatieredenen het gezicht zichtbaar moet zijn, dus ik heb op zich helemaal geen problemen met een boerka verbod, net zo min ik problemen heb met een verbod op het dragen van motorhelmen als je geen motor rijdt.
Maar een verbod op het dragen van een hoofddoekje op straat..... is toch je reinste onzin.
Is dat genoeg om van de rest van de Koran een "donald duck" te maken zoals Wilders zei?quote:
Ja of de koran moet op een polderse maniergeintrepeteerd worden door de moslims zelf en soera's als deze outdated verklaren en dus alle hoofddoekjes overbodig maken.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 20:16 schreef maartena het volgende:
[..]
Is dat genoeg om van de rest van de Koran een "donald duck" te maken zoals Wilders zei?
Die mening mag je inderdaad hebben in Nederland. Ik hou er bijvoorbeeld ook niet van dat op zondagochtend als ik nog lig te ronken opeens overal van die kerkklokken gaan luiden...... dat betekend echter nog niet dat een verbod gerechtvaardigd is.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 20:14 schreef AardbeefMachine het volgende:
Toch voel ik mij elke keer ik een hoofddoekje zie zeer beledigd. en het is net zo goed mijn vrijheid om haar daarop aan te spreken.
Verbieden misschien niet maar wel regels voor stellen.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 20:21 schreef maartena het volgende:
[..]
Die mening mag je inderdaad hebben in Nederland. Ik hou er bijvoorbeeld ook niet van dat op zondagochtend als ik nog lig te ronken opeens overal van die kerkklokken gaan luiden...... dat betekend echter nog niet dat een verbod gerechtvaardigd is.
Of regels om lelijke mensen als jij overdag van straat te houden of een boete voor achterlijke uitspraken. En dan : 3 strikes -> nekschot.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 20:26 schreef AardbeefMachine het volgende:
[..]
Zo zou je ook regels kunnen stellen voor hoofddoekjes zodat mensen die daar aanstoot van hebben, deze mensen kunnen ontwijken.
Tja, in de Bijbel staan ook passages die niet meer stroken met de huidige samenleving. Maar moeten we daarom ook alle nonnen verbieden om in bedekte kleding te lopen? Of de Bijbel zelf verbieden?quote:Op dinsdag 2 maart 2010 20:18 schreef AardbeefMachine het volgende:
Ja of de koran moet op een polderse maniergeintrepeteerd worden door de moslims zelf en soera's als deze outdated verklaren en dus alle hoofddoekjes overbodig maken.
Net zoals lijfstraffen bijvoorbeeld.
quote:Op dinsdag 2 maart 2010 20:20 schreef teamlead het volgende:
ik word echt een beetje misselijk als ik pvv-aanhangers puur etnocentristisch gedachtengoed zie goedpraten.
Of de leer van de Islam nu wel of niet overeenkomt met wat "wij" als westerse samenleving acceptabele omgangsvormen vinden, is volstrekt irrelevant. Die discussie kun je over elk geloof en elke uitwas van geloof voeren, compleet met uit context en tijdsgeest gerukte citaten uit een heilig verklaard boek.
Wat voor mij maatgevend is, is de vrijheid die wij in de grondwet verankerd hebben om in dit land vrij te zijn je geloof te belijden. Wil jij het spaghettimonster aanbidden door dagelijks in een bad met pasta te rollen? Best, ga je gang. Wil jij een hoofddoek dragen, omdat in de Koran staat dat dat handig is: doe je ding, wil jij pijpekrullen en een debiel hoedje, omdat in de Thora daar iets over staat: leef je helemaal uit.
Maar laat mij dan ook die vrijheid.
De voorstellen van de PVV die gericht zijn op het uitroeien van de Islam in Nederland (hoe onrealistisch dat idee ook moge zijn), is voor mij juist een aantasting van die vrijheid. Vandaag is het de islam. morgen de grieks-orthodoxie (want niet westers) en overmorgen weer wat anders. En al die tijd wordt het échte probleem niet aangepakt: duizenden mensen staan in dit land al dan niet vrijwillig aan de kant en leven van onze sociale voorzieningen en tuig terroriseert wijken en buurten. Vandaag de marocs, vorige eeuw de molukkers, volgende eeuw wel weer een andere groep. En niet omdat het tuig is, maar omdat ze door de samenleving worden uitgekotst.
Partijen als de PVV staan voor een Nederland waarin politici gaan bepalen wat de samenleving moet vinden en wat mij betreft strookt dat voor geen meter met het tolerante Nederland waarin ik ben geboren
Er zijn nog wel wat soera's. Genoeg om de koran zo dun als de donald duck te maken? Misschien niet, maar wel genoeg om het een verwerpelijk boek te noemen (maar dat had ik al eens gezegd geloof ik).quote:Op dinsdag 2 maart 2010 20:16 schreef maartena het volgende:
[..]
Is dat genoeg om van de rest van de Koran een "donald duck" te maken zoals Wilders zei?
Ik heb nergens in de Koran het woord 'verkrachten' dan wel aanverwante woorden gezien. Nu verwijt je iedere hoofddoekdragende moslima namelijk paranoïde gedrag.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 20:26 schreef AardbeefMachine het volgende:
[..]
Verbieden misschien niet maar wel regels voor stellen.
Ook kerkklokken mogen niet ALTIJD en OVERAL luiden.
Daar zijn wettelijke regels en ijden voor.
Zo zou je ook regels kunnen stellen voor hoofddoekjes zodat mensen die daar aanstoot van hebben, deze mensen kunnen ontwijken.
Ik zou zelf ook raar staa te kijken als een priester of een non mij zou helpen op het politieburo of bij de gemeente.
Ik verwacht daar een gemeente medewerker of een agent en geen moslim, die denkt daat ik haar wil verkrachten.
Dan kom ik wel de volgende dag terug als er een normaal persoon staat.
Een moslim is geen normaal persoon? Overigens vind ik het geen slecht idee om religieuze tekens te verbieden in overheidsinstellingen, maar je formulering is op zijn minst discutabel. Sterk uitgedrukt: achterlijk.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 20:26 schreef AardbeefMachine het volgende:
[..]
Ik zou zelf ook raar staa te kijken als een priester of een non mij zou helpen op het politieburo of bij de gemeente.
Ik verwacht daar een gemeente medewerker of een agent en geen moslim, die denkt daat ik haar wil verkrachten.
Vanwaar die overdreven meningen over dingen waar je GEEN enkel verstand van hebt? Als die mensen zich er fijn bij voelen om een hoofddoek te dragen, om wat voorn reden dan ook, dan moeten ze dat vooral doen. Als jij je Lonsdale trui aan wilt doen dan mag dat toch ook gewoon?quote:Op dinsdag 2 maart 2010 20:26 schreef AardbeefMachine het volgende:
[..]
Ik merk hier het volgende op:quote:Op dinsdag 2 maart 2010 20:26 schreef AardbeefMachine het volgende:
en weet je wat nou zo mooi is? Mensen mogen dit soort volstrekt debiele en smakeloze meningen in Nederland gewoon uiten. Dankzij de vrijheid die we hier hebben en die door PVV and friends drastisch ingeperkt dreigt te gaan worden.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 20:26 schreef AardbeefMachine het volgende:
[..]
Ik zou daar ook best mee kunnen leven trouwens, het verbod in overheidsinstellingen, maar de manier waarop Aardbeefmachine zich profileert in dit topic getuigd inderdaad niet van veel intelligentie. Zijn account is ook nog maar een paar dagen oud, zou best eens een relkloon kunnen zijn.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 20:31 schreef Sloggi het volgende:
Een moslim is geen normaal persoon? Overigens vind ik het geen slecht idee om religieuze tekens te verbieden in overheidsinstellingen, maar je formulering is op zijn minst discutabel. Sterk uitgedrukt: achterlijk.
graag! liever vandaag dan morgen, inclusief opmerkingen als "zo waarlijk helpe mij God almachtig" bij de eedaflegging van kamerleden, "god zij met ons" op de 2 euro munt en "ik wens u gods zegen" aan het einde van de troonredequote:Op dinsdag 2 maart 2010 20:31 schreef Sloggi het volgende:
[..]
<knip? Overigens vind ik het geen slecht idee om religieuze tekens te verbieden in overheidsinstellingen, <knip>
Blijkbaar schaamt hij zich er zelf ook voor. Veel PVV papegaaien met een kloon account.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 20:48 schreef maartena het volgende:
[..]
Ik merk hier het volgende op:
1) Je zult op een politiebureau niet geholpen worden door een priester of non. Noch een imam trouwens. Wel door gelovigen, en die kunnen dat deels uiten door het dragen van een hoofddoek, tulband, keppeltje of kruis.
2) Je ziet een moslima niet als een "normaal persoon". Ik kan me vergissen, maar dit doet me een klein beetje denken aan rassenscheiding, en je volgende commentaar bevestigd dat ook:
3) Je komt "de volgende dag wel terug" als er een moslima staat, alsof die moslima niet in staat zou zijn de taak waarvoor jij kwam volgens de wet en met succes te vervullen.
4) Je legt een bepaalde band met hoofddoekjes en verkrachtingen die compleet overtrokken is. Een hoofddoekje mag dan wel als bedoeling hebben de vrouw bescheiden te kleden, maar moslima's denken echt niet dat alle mannen haar willen verkrachten.
Je hebt wel een beetje een vertekend wereldbeeld.....!
Wat is er precies 'rechtvaardig' aan de PVV dan? Ik hoor alleen maar losse flodders zonder onderbouwing zoals 60% minder ambtenaren! Stadscommando's! En op de vraag hoe dat dan wel in elkaar zit...doodse stilte.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 17:51 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Nee, het betekent niets meer dan rechtvaardigheid in de maatschappij, dat is de laatste jaren nogal wat vertroebeld door mensen van de pvda
Ja en dat zegt de moslima "donder op, debiel, ga je moeder pesten". Da's dan haar vrijheid weerquote:Op dinsdag 2 maart 2010 20:14 schreef AardbeefMachine het volgende:
Toch voel ik mij elke keer ik een hoofddoekje zie zeer beledigd. en het is net zo goed mijn vrijheid om haar daarop aan te spreken.
Je bent de Nederlander met de langste tenen? Die gast die ooit eens bij wedden dat is geweest?quote:Op dinsdag 2 maart 2010 20:14 schreef AardbeefMachine het volgende:
[..]
Ja, hij was degene die na een hoofddoekje nog 30 borden later volop schuimdequote:Op dinsdag 2 maart 2010 21:06 schreef dramatiek het volgende:
[..]
Je bent de Nederlander met de langste tenen? Die gast die ooit eens bij wedden dat is geweest?
Of heb je die ene gast gezien die door iemand beticht werd van dierensex en toen helemaal niet schuimde maar hem in koele bloede neerstak in de naam van één of andere niet bestaande vent. Dat was ook lachen geblazen.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 21:07 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, hij was degene die na een hoofddoekje nog 30 borden later volop schuimde
quote:Op dinsdag 2 maart 2010 22:18 schreef 9x19 het volgende:
Wel een voordeeltje voor Wilders dat Opsporing Verzocht op dinsdagavond wordt uitgezonden en woensdag de verkiezingen zijn.
Jij bent een manweif ofzoiets dat moet nog veel erger zijn.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 22:23 schreef ethiraseth het volgende:
Zijn er echt mensen beledigd omdat iemand anders een hoofddoekje draagt? Wat een triest leven moet je dan hebben zeg.
Volgens mij heb jij de klok horen klepelen maar weet je nog niet waar de bel hangt.quote:Op woensdag 3 maart 2010 00:05 schreef trekhengel het volgende:
Volgens mij staat een hoofddoekverbod op gespannen voet met rationaliteit.
Dat zou kunnen, maar jij weet het ook niet.quote:Op woensdag 3 maart 2010 00:13 schreef Dunckie het volgende:
[..]
Volgens mij heb jij de klok horen klepelen maar weet je nog niet waar de bel hangt.
De boswachter vindt een konijn. Het konijn vindt van niet.quote:Op woensdag 3 maart 2010 00:15 schreef trekhengel het volgende:
[..]
Dat zou kunnen, maar jij weet het ook niet.
Kijk, hier heeft iemand het begrepen. Hulde!quote:Op dinsdag 2 maart 2010 20:20 schreef teamlead het volgende:
ik word echt een beetje misselijk als ik pvv-aanhangers puur etnocentristisch gedachtengoed zie goedpraten.
Of de leer van de Islam nu wel of niet overeenkomt met wat "wij" als westerse samenleving acceptabele omgangsvormen vinden, is volstrekt irrelevant. Die discussie kun je over elk geloof en elke uitwas van geloof voeren, compleet met uit context en tijdsgeest gerukte citaten uit een heilig verklaard boek.
Wat voor mij maatgevend is, is de vrijheid die wij in de grondwet verankerd hebben om in dit land vrij te zijn je geloof te belijden. Wil jij het spaghettimonster aanbidden door dagelijks in een bad met pasta te rollen? Best, ga je gang. Wil jij een hoofddoek dragen, omdat in de Koran staat dat dat handig is: doe je ding, wil jij pijpekrullen en een debiel hoedje, omdat in de Thora daar iets over staat: leef je helemaal uit.
De voorstellen van de PVV die gericht zijn op het uitroeien van de Islam in Nederland (hoe onrealistisch dat idee ook moge zijn), is voor mij juist een aantasting van die vrijheid. Vandaag is het de islam. morgen de grieks-orthodoxie (want niet westers) en overmorgen weer wat anders. En al die tijd wordt het échte probleem niet aangepakt: duizenden mensen staan in dit land al dan niet vrijwillig aan de kant en leven van onze sociale voorzieningen en tuig terroriseert wijken en buurten. Vandaag de marocs, vorige eeuw de molukkers, volgende eeuw wel weer een andere groep. En niet omdat het tuig is, maar omdat ze door de samenleving worden uitgekotst.
Partijen als de PVV staan voor een Nederland waarin politici gaan bepalen wat de samenleving moet vinden en wat mij betreft strookt dat voor geen meter met het tolerante Nederland waarin ik ben geboren
Eh, die wijken zíjn toch al verloederd? Waarom zouden autochtonen daar opeens naartoe trekken?quote:Op dinsdag 2 maart 2010 19:31 schreef AardbeefMachine het volgende:
[..]
Omdat die allochtonen wijken dan niet zo verloederen, en na verloop van tijd ook niet meer alleen allochtonen zijn maar ook blanke mensen aantrekken voor goedkope huisjes maar die niet zo gevaarlijk voor hen zijn als dat nu en in het verleden het geval is.
Ja die wijken zijn al verloedert, maar als mensen niet meer wegtrekken en dus een band met die wijk hebben ook investeren in een leuk tuintje en misschien zelf een vorm van buurtwerk of vrijwillegers werk doen.quote:Op woensdag 3 maart 2010 00:29 schreef StormWarning het volgende:
[..]
Eh, die wijken zíjn toch al verloederd? Waarom zouden autochtonen daar opeens naartoe trekken?
Bovendien zijn degenen die het daar verpesten vaak tweede of zelfs derde generatie kinderen van gastarbeiders, dus dat dat los je er ook al niet mee op.
Je hebt daar de standaard PVV stemmer te pakken. Die storen zich aan alles wat een moslim doet en zullen alles uit de kast halen om die mensen dwars te zitten. Een beetje groep 8 mentaliteit en qua intelligentie van de PVV stemmer klopt dat denk ik ook wel. Ik zou al lang niet meer bekennen dat ik PVV stem. Bij zo'n stelletje idioten wil je toch niet horenquote:Op dinsdag 2 maart 2010 22:23 schreef ethiraseth het volgende:
Zijn er echt mensen beledigd omdat iemand anders een hoofddoekje draagt? Wat een triest leven moet je dan hebben zeg.
Dat is met een 'd' joh! Het is echt niet zo moeilijk hoor.quote:Op woensdag 3 maart 2010 00:44 schreef AardbeefMachine het volgende:
[..]
Ja die wijken zijn al verloedert,
Het zijn idd niet de meest intelligente mensen onder de kiezers, maar voor zover ik het kan beoordelen zijn ze vooral de niet-gelijk-willen-overstekende pret"moslims" en relmocro's, de baardapen/brulboeien met archaïsche waanideeën en de gevestigde regentenorde zat.quote:Op woensdag 3 maart 2010 04:32 schreef scanman1 het volgende:
Je hebt daar de standaard PVV stemmer te pakken. Die storen zich aan alles wat een moslim doet en zullen alles uit de kast halen om die mensen dwars te zitten. Een beetje groep 8 mentaliteit en qua intelligentie van de PVV stemmer klopt dat denk ik ook wel. Ik zou al lang niet meer bekennen dat ik PVV stem. Bij zo'n stelletje idioten wil je toch niet horen
Ja.quote:Op woensdag 3 maart 2010 06:57 schreef Disorder het volgende:
Als bepaalde politieke partijen nu al aangeven niet te willen samenwerken met de PVV, kun je dan eigenlijk wel spreken van een democratie?
Natuurlijk, waarom niet? Het Nederlandse politieke systeem is er ook op berekend.quote:Op woensdag 3 maart 2010 06:57 schreef Disorder het volgende:
Als bepaalde politieke partijen nu al aangeven niet te willen samenwerken met de PVV, kun je dan eigenlijk wel spreken van een democratie?
IJzersterke post.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 20:20 schreef teamlead het volgende:
Je hoeft van mij religie niet te verbieden, maar het lijkt me wel wenselijk dat binnen ieder geloof een ontkerkelijking of een soort verlichting plaatsvindt. Religie heeft meer kapot gemaakt dan lief is en je moet dat soort irrationeel en intollerant gedachtegoed niet stimuleren.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 20:20 schreef teamlead het volgende:
wie ben jij / is de pvv om dat voor anderen te bepalen? De kiezer-base van de SGP is bepaald niet verlichter dan de radicale moslims waar PVV zo bang voor is.quote:Op woensdag 3 maart 2010 11:13 schreef poon het volgende:
[..]
Je hoeft van religie niet te verbieden, maar het lijkt me wel wenselijk dat binnen ieder geloof een ontkerkelijking of een soort verlichting plaatsvindt. Religie heeft meer kapot gemaakt dan lief is en je moet dat soort irrationeel en intollerant gedachtegoed niet stimuleren.
Dat is natuurlijk wel de grote paradox van de PVV; intollerant tegen intollerantie.
Ik bepaal helemaal niets. Ik geef gewoon mijn mening. Net zoals jouw mening is dat iedereen vrij is om te dragen wat hij/zij wilt, zonder naar de ideologie erachter te kijken. Verder maak ik in mijn post geen onderscheid tussen verschillende religies en zeg ik ook nergens (juist niet) dat het afgedwongen moet worden.quote:Op woensdag 3 maart 2010 11:21 schreef teamlead het volgende:
[..]
wie ben jij / is de pvv om dat voor anderen te bepalen? De kiezer-base van de SGP is bepaald niet verlichter dan de radicale moslims waar PVV zo bang voor is.
En zélfs als je vindt dat die verlichting en/of ontkerkelijking wenselijk is: het is ongelofelijk naïef om te veronderstellen dat dit afgedwongen kan worden. Kijk naar de schuilkerken ten tijde van de Republiek.
Goh nou, wat erg he? Weet je wat, we kicken alle moslims het land uit, probleem opgelost. Wat? Die miljoen moslims hebben niets te maken met die ene idioot? Niks mee te maken, eruit ermee!quote:Op dinsdag 2 maart 2010 22:00 schreef poon het volgende:
Of heb je die ene gast gezien die door iemand beticht werd van dierensex en toen helemaal niet schuimde maar hem in koele bloede neerstak in de naam van één of andere niet bestaande vent. Dat was ook lachen geblazen.
Natuurlijk wel. Stemgerechtigden in Nederland mogen een parlement kiezen, niet de regering. De PVV komt in het parlement, en de wil van de kiezer wordt dus gehonoreerd. Dat de PVV vervolgens niet aan een regering deelneemt omdat andere partijen niet met ze willen samenwerken staat daar los van.quote:Op woensdag 3 maart 2010 06:57 schreef Disorder het volgende:
Zie hier het grote probleem, de mentaliteit dat de Moordenaar metvoorbedachte rade en terroristisch oogpunt de aankomende MinisterPresident executeert nog in de samenleving los gelaten zou moeten worden.quote:Op woensdag 3 maart 2010 11:27 schreef teamlead het volgende:wordt er 1 keer een politicus overhoop geschoten door een idioot sinds het bestaan van een democratisch bestel in Nederland, moet die idioot er meteen iedere keer bijgesleept worden
Get over it: Fortuyn is nu een jaartje of wat dood, Volkert zit nog een jaartje of wat vast,..
quote:Op woensdag 3 maart 2010 13:40 schreef AardbeefMachine het volgende:
[..]
Zie hier het grote probleem, de mentaliteit dat de Moordenaar metvoorbedachte rade en terroristisch oogpunt de aankomende MinisterPresident executeert nog in de samenleving los gelaten zou moeten worden.
In een solide rechtstaat krijgt deze terrorist natuurlijk gewoon standaard levenslang of de doodstraf.
En ja dan had je deze terrorist maar niet moeten aansporen tot moord, en we weten allemaal dat jullie geweld niet schuwen.
Al het politieke geweld komt van Linkse snuiters zoals jij.
Laten we het gewoon vergeten en nog meer politieke moorden plegen is het uitgangspunt van linkse zoals jij.
Op zich heb ik er ook helemaal geen probleem mee om religie binnen de perken te houden, en dan bedoel ik dus qua staats-inmenging zoals het subsidieren van Christelijke scholen, christelijke omroepen etc, niet de religieuze vrijheid an-sich. Het grote probleem dat ik heb met de PVV is dat Wilders DAT dus niet wil. Sterker nog, hij is voorstander van een grondwet met "Joods-Christelijke Normen en Waarden", en hij is zelf een groot voorstander van Israel en het Joodse geloof.quote:Op woensdag 3 maart 2010 11:13 schreef poon het volgende:
Je hoeft van mij religie niet te verbieden, maar het lijkt me wel wenselijk dat binnen ieder geloof een ontkerkelijking of een soort verlichting plaatsvindt. Religie heeft meer kapot gemaakt dan lief is en je moet dat soort irrationeel en intollerant gedachtegoed niet stimuleren.
Dat is natuurlijk wel de grote paradox van de PVV; intollerant tegen intollerantie.
Ik denk dat Wilders met NL meer naar een soort Israel wil waar de arabieren bv als tweederangsburgers worden gezien. Een soort van apartheid, maar dan voor moslims/allochtonen en de klompendragende hollander (Henk,Jan,Freek)quote:Op woensdag 3 maart 2010 15:47 schreef maartena het volgende:
[..]
Op zich heb ik er ook helemaal geen probleem mee om religie binnen de perken te houden, en dan bedoel ik dus qua staats-inmenging zoals het subsidieren van Christelijke scholen, christelijke omroepen etc, niet de religieuze vrijheid an-sich. Het grote probleem dat ik heb met de PVV is dat Wilders DAT dus niet wil. Sterker nog, hij is voorstander van een grondwet met "Joods-Christelijke Normen en Waarden", en hij is zelf een groot voorstander van Israel en het Joodse geloof.
Hij wil het ENE geloof inperken, en het ANDERE geloof laten bloeien.
Als hij het nu ook zo af en toe over een "kerkenverbod" had, en "geen kosher slachten", een "keppeltjesverbod" en "geen nieuwe christelijke scholen", dan zou ie wellicht nog kunnen overkomen als een seculier-rechts politicus die voor een seculiere samenleving is zonder christelijke scholengemeenschappen etc. Nu komt hij echt over als iemand die erg ANTI de ene religie is, en erg PRO minstens 2 andere religies.
Het valt me tevens op dat een aantal PVV-aanhangers tegen religie in het algemeen zijn, maar blijkbaar wel brood zien in Wilders en zijn "Joods-Christelijke normen en waarden".
Ja dat wilde ik inderdaad zeggen ja...quote:Op woensdag 3 maart 2010 13:20 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Goh nou, wat erg he? Weet je wat, we kicken alle moslims het land uit, probleem opgelost. Wat? Die miljoen moslims hebben niets te maken met die ene idioot? Niks mee te maken, eruit ermee!
Ah de zionistische complottheorie, die had ik een tijdje niet gehoord. Ik denk dat je als arabier in Israël veiliger bent en minder als 2e-rangsburger wordt behandeld it dan als jood in palestina.quote:Op woensdag 3 maart 2010 15:58 schreef dramatiek het volgende:
[..]
Ik denk dat Wilders met NL meer naar een soort Israel wil waar de arabieren bv als tweederangsburgers worden gezien. Een soort van apartheid, maar dan voor moslims/allochtonen en de klompendragende hollander (Henk,Jan,Freek)
Dat lijkt me ook logisch. Wanneer Nederland belgie 60 jaar lang zou bombarderen zouden ze er ook geen nederlander meer kunnen verdragen. Op zich niet echt vreemd natuurlijk.quote:Op woensdag 3 maart 2010 17:17 schreef poon het volgende:
[..]
Ah de zionistische complottheorie, die had ik een tijdje niet gehoord. Ik denk dat je als arabier in Israël veiliger bent en minder als 2e-rangsburger wordt behandeld it dan als jood in palestina.
En dat rechtvaardigt het Israëlische beleid?quote:Op woensdag 3 maart 2010 17:17 schreef poon het volgende:
[..]
Ah de zionistische complottheorie, die had ik een tijdje niet gehoord. Ik denk dat je als arabier in Israël veiliger bent en minder als 2e-rangsburger wordt behandeld it dan als jood in palestina.
"Het Nederlandse woord stamt af van de Griekse woorden δῆμος (dèmos), "volk" en κρατέω (krateo), "heersen, regeren" en betekent dus letterlijk volksheerschappij."quote:
En dat impliceer ik, hoe precies?quote:Op woensdag 3 maart 2010 17:21 schreef Sloggi het volgende:
[..]
En dat rechtvaardigt het Israëlische beleid?
Wat een slappe post is dit, zo slap en zo week als een overtijdse banaan.quote:Op woensdag 3 maart 2010 07:57 schreef Frollo het volgende:
[..]
IJzersterke post.
En hopelijk nog op tijd.
Lieve PVV'ertjes, stem dan tenminste VVD. Die zijn ook voor een keiharde aanpak van criminaliteit, maar wel op een eerlijke manier. Straf de criminelen, niet hun (groot)ouders en zusjes.
Zie hier een onvervalst PVV geluid. Dit is precies wat Geert denkt en niet zegt om zijn groep aanhangers zo groot mogelijk te houden. Dus als dit je werkelijke gedachte is dan zou ik zeker op hem stemmen. Momenteel lijkt hij minder radicaal, maar dat is voor de buhne. Het komt dan na je stem vanzelf goed,quote:Op woensdag 3 maart 2010 18:05 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
Wat een slappe post is dit, zo slap en zo week als een overtijdse banaan.![]()
Helaas gaat de PVV niet ver genoeg; ik wil niet alleen geen extra islam-nieuwkomers; er mogen er van mij zo'n 1.500.000 moslims per direkt vertrekken, want dit land is veel te VOL.
Als er een partij zou bestaan iets rechtser dan de PVV dan zou ik DAAR op stemmen en niet op de VVD, want die heeft de problemen onder Paars medeveroorzaakt.
Een partij met de oude idealen van de VVD en Boer Koekoek lijkt me wel wat.
Ja Joe ook. Maar ik bedoelde Avigdor, die ex portier en ex lid van een terroristische joodse organisatie die nu minister van buitenlandse zaken is in Israel.quote:Op woensdag 3 maart 2010 18:12 schreef maartena het volgende:
Lieberman.... dat is echt de vuilste RAT van de Amerikaanse Senaat. Voormalig Democraat, verloor in de primaries, dus ging ie maar van partij wisselen (independent) om zodoende alsnog een stoel in de Senaat te bemachtigen.
Eh, een hoofddoekje dragen is geen zwaar misdrijf en niet eens beledigend in Nederland. Ik hoef geen rekening te houden met idioten die hoofddoekjes beledigend vinden. Ik vergeleek dat ook niet met iemand neersteken dus waar jij dat in godsnaam vandaan haalt ontgaat mij, blijkbaar gaat je IQ zelfs al omlaag als je Wilders verdedigd.quote:Op woensdag 3 maart 2010 17:14 schreef poon het volgende:
[..]
Ja dat wilde ik inderdaad zeggen ja...![]()
Jij vond het lachwekkend dat iemand zich ergerde aan hoofddoekjes. Sommige mensen ergeren zich ergens aan en bespreken dat op een forum. Anderen steken iemand neer. Slechts een kleine kanttekening waar jij geen rekening mee houdt.
Ik vind dit een debiele reactie. Je bagataliseert moord in de naam van Allah en wuift het weg als een daad van een idioot. Aan dat gedachtegoed erger ik me en dat is de reden waarom ik hier tot op zekere hoogte Wilders verdedig zonder zelf op te roepen tot het uitzetten van moslims oid.
Ah, jij meent dat dit het onvervalste geluid van de PVV is. Men spreekt het (nog) niet uit, maar het zit wel degelijk in die koppies? Dat zou ik eens moeten doen; zeggen wat een bepaalde eenheid denkt op basis van één persoon op een forum. (iets met moslims ofzo?)quote:Op woensdag 3 maart 2010 18:10 schreef dramatiek het volgende:
[..]
Zie hier een onvervalst PVV geluid. Dit is precies wat Geert denkt en niet zegt om zijn groep aanhangers zo groot mogelijk te houden. Dus als dit je werkelijke gedachte is dan zou ik zeker op hem stemmen. Momenteel lijkt hij minder radicaal, maar dat is voor de buhne. Het komt dan na je stem vanzelf goed,
Lees eens terug.....hoe verder je terug gaat (verder weg van de verkiezingen) hoe radicaler de uitspraken van Wilders zijn. En nu een beetje inbinden voor electoraal gewin.quote:Op woensdag 3 maart 2010 18:24 schreef poon het volgende:
[..]
Ah, jij meent dat dit het onvervalste geluid van de PVV is. Men spreekt het (nog) niet uit, maar het zit wel degelijk in die koppies? Dat zou ik eens moeten doen; zeggen wat een bepaalde eenheid denkt op basis van één persoon op een forum. (iets met moslims ofzo?)
Volgens mij ben jij ideaal geschikt voor de Nederlandse Volksunie met je deportaties....quote:Op woensdag 3 maart 2010 18:05 schreef Bankfurt het volgende:
Helaas gaat de PVV niet ver genoeg; ik wil niet alleen geen extra islam-nieuwkomers; er mogen er van mij zo'n 1.500.000 moslims per direkt vertrekken, want dit land is veel te VOL.
Als er een partij zou bestaan iets rechtser dan de PVV dan zou ik DAAR op stemmen
quote:Op woensdag 3 maart 2010 18:19 schreef dramatiek het volgende:
Ja Joe ook. Maar ik bedoelde Avigdor, die ex portier en ex lid van een terroristische joodse organisatie die nu minister van buitenlandse zaken is in Israel.
Niet op de man spelen, hou het inhoudelijk.quote:Op woensdag 3 maart 2010 18:19 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Eh, een hoofddoekje dragen is geen zwaar misdrijf en niet eens beledigend in Nederland. Ik hoef geen rekening te houden met idioten die hoofddoekjes beledigend vinden. Ik vergeleek dat ook niet met iemand neersteken dus waar jij dat in godsnaam vandaan haalt ontgaat mij, blijkbaar gaat je IQ zelfs al omlaag als je Wilders verdedigd.
Het debiele is jouw reactie die helemaal geen connectie heeft met mijn post.
Je hebt niet goed gelezen en mij niet goed gequoted. Ik schreef nog iets meer.quote:Op woensdag 3 maart 2010 18:32 schreef maartena het volgende:
[..]
Volgens mij ben jij ideaal geschikt voor de Nederlandse Volksunie met je deportaties....
En als ik me nu stoor aan mensen die een rode jas dragen? Waar kan ik me dan melden? Of moet ik me daar dan gewoon iets minder van aantrekken. Sommige "waarheden" slaan nergens op. De waarheid van een paranoide figuur is voor hem ook echt en voor mij niet vatbaar. Zolang die eprsoon met de rode jas me niks doet heb ik er toch geen last van. Dan wandelt ie langs, klaar....quote:Op woensdag 3 maart 2010 18:33 schreef poon het volgende:
[..]
Niet op de man spelen, hou het inhoudelijk.
Dat jij een hoofddoekje niet beledigend vindt maakt het nog geen waarheid. Het zou trouwens zomaar kunnen dat het binnenkort om bepaalde omstandigheden wel een misdrijf wordt. Ben jij het er dan mee eens? Vast niet. Dus waarom het relevant zou zijn of het een misdrijf is of niet ontgaat mij even. Jij vind dat je geen rekening hoeft te houden met mensen die je idioot vindt omdat ze het niet met je eens zijn. Tja, dan houdt het snel op.
Jij maakte de verglijking met het neersteken niet, dat deed ik inderdaad. Ik probeerde wat nuance bij je te ontlokken door te wijzen naar een persoon die moord als hij zich beledigd voelt om iets wat misschien net zo belachelijk is (terwijl anderen 'schuimbekken' wat jij lachwekkend vond). Iets wat je niet begrijpt is niet direct debiel.
Ik vind dat je met deze post al iets anders zegt. Toch vind ik het te makkelijk om een paar quotes op een rijtje te zetten en naar aanleiding daarvan de toekomst te voorspellen. Voorbeeldje (ff zo gauw uit het hoofd):quote:Op woensdag 3 maart 2010 18:25 schreef dramatiek het volgende:
[..]
Lees eens terug.....hoe verder je terug gaat (verder weg van de verkiezingen) hoe radicaler de uitspraken van Wilders zijn. En nu een beetje inbinden voor electoraal gewin.
3 jaar geleden kwam hij nog met dit soort dingen aan.(1 van de 200)
"Het [is] volstrekt onwenselijk dat Amsterdam maar liefst 177 nationaliteiten telt".
Geert Wilders, AT5 (n.a.v. Kamervragen PVV),
22 augustus 2007
"Ik geloof niet dat Culturen gelijkwaardig zijn. Onze cultuur is veel beter dan de achterlijke islamitische cultuur."
Geert Wilders, Fox News channel, 25 januari 2008
"De moslims hangen [in 2020] in ieder geval onze normen en waarden aan. (..) Iedereen past zich aan onze dominante cultuur aan. Wie dat niet doet, is hier over twintig jaar niet meer. Die wordt het land uitgezet."
Geert Wilders, interview in De Volkskrant, 7 oktober 2006
Deze vergelijking gaat weer erg mank. 200 quotes, meerdere atikelen en interviews, over 6-8 jaar in de tijd zeggen toch wel iets over de gedachten van een persoon.quote:Op woensdag 3 maart 2010 18:44 schreef poon het volgende:
amme
[..]
Ik vind dat je met deze post al iets anders zegt. Toch vind ik het te makkelijk om een paar quotes op een rijtje te zetten en naar aanleiding daarvan de toekomst te voorspellen. Voorbeeldje (ff zo gauw uit het hoofd):
2001 El Moumni spreekt discriminerend over homo's
2003 Samir a. bereidt terroristische aanslag voor
2004 Mohammed b. vermoord Theo van Gogh
Het is toch ook kort door de bocht als ik naar aanleiding daarvan de toekomst ga voorspellen zonder verdere onderbouwing/context?
Het ligt er dus maar net aan wat je belangrijker vind. De deportatie van anderhalf miljoen mensen uit Nederland, of de idealen van de oude VVD en Boer Koekoek.quote:Op woensdag 3 maart 2010 18:35 schreef Bankfurt het volgende:
Je hebt niet goed gelezen en mij niet goed gequoted. Ik schreef nog iets meer.
De vergelijking klopte prima, want nu heb je het weer over 200 quotes en inteviews. Ik denk niet dat ik het met je uitleg van al die quotes (bij die je als voorbeeld gebruikte plaats ik al wat kanttekeningen) eens ben en ik kijk ook nog naar andere zaken. Hoe dan ook, ik denk dat het zo'n vaart niet zal lopen en jij wel. De tijd zal het leren.quote:Op woensdag 3 maart 2010 18:45 schreef dramatiek het volgende:
[..]
Deze vergelijking gaat weer erg mank. 200 quotes, meerdere atikelen en interviews, over 6-8 jaar in de tijd zeggen toch wel iets over de gedachten van een persoon.
Hier en daar nog een uitstapje om warme banden aan te halen met een extreem rechtste Israelische partij. Lijkt me allemaal vrij duidelijk.
Het verschil is ook dat de quotes die jij eerder aanhaalde in principe eenlingen zijn..... ze zeggen of doen iets in naam van een godsdienst natuurlijk, maar dat doet die gekke vent van de SGP ook als hij vrouwen weer eens discrimineert. En die gekken mogen van mij stuk voor stuk, een voor een, doch persoonlijk worden aangesproken dan wel veroordeeld worden voor hun uitspraken dan wel daden.quote:Op woensdag 3 maart 2010 18:52 schreef poon het volgende:
De vergelijking klopte prima, want nu heb je het weer over 200 quotes en inteviews. Ik denk niet dat ik het met je uitleg van al die quotes (bij die je als voorbeeld gebruikte plaats ik al wat kanttekeningen) eens ben en ik kijk ook nog naar andere zaken. Hoe dan ook, ik denk dat het zo'n vaart niet zal lopen en jij wel. De tijd zal het leren.
Het zal niet zo'n vaart lopen omdat 80% van de Nederlands verstandig genoeg is om het niet te laten gebeuren, niet om dat Geert Wilders het niet meent (of het is een huichelaar).quote:Op woensdag 3 maart 2010 18:52 schreef poon het volgende:
[..]
De vergelijking klopte prima, want nu heb je het weer over 200 quotes en inteviews. Ik denk niet dat ik het met je uitleg van al die quotes (bij die je als voorbeeld gebruikte plaats ik al wat kanttekeningen) eens ben en ik kijk ook nog naar andere zaken. Hoe dan ook, ik denk dat het zo'n vaart niet zal lopen en jij wel. De tijd zal het leren.
quote:Op woensdag 3 maart 2010 13:40 schreef AardbeefMachine het volgende:
[..]
Zie hier het grote probleem, de mentaliteit dat de Moordenaar metvoorbedachte rade en terroristisch oogpunt de aankomende MinisterPresident executeert nog in de samenleving los gelaten zou moeten worden.
In een solide rechtstaat krijgt deze terrorist natuurlijk gewoon standaard levenslang of de doodstraf.
En ja dan had je deze terrorist maar niet moeten aansporen tot moord, en we weten allemaal dat jullie geweld niet schuwen.
Al het politieke geweld komt van Linkse snuiters zoals jij.
Laten we het gewoon vergeten en nog meer politieke moorden plegen is het uitgangspunt van linkse zoals jij.
Hoe gaan we controleren wie er moslim zijn? Waar brengen we ze heen?quote:Op woensdag 3 maart 2010 18:05 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
Wat een slappe post is dit, zo slap en zo week als een overtijdse banaan.![]()
Als er een partij zou bestaan iets rechtser dan de PVV dan zou ik DAAR op stemmen en niet op de VVD, want die heeft de problemen onder Paars medeveroorzaakt.
Een partij met de oude idealen van de VVD en Boer Koekoek lijkt me wel wat.
Hij zal vast veel geld in het openbaar vervoer willen steken. Van de spoorwegen kun je nu immers niet op aan.quote:Op donderdag 4 maart 2010 01:01 schreef trekhengel het volgende:
[..]
Hoe gaan we controleren wie er moslim zijn? Waar brengen we ze heen?
Even doorgaan nu...
Dat zal wel meevallen. Een coalitie met de PVV is onmogelijk, dus echte macht zal de PVV nooit krijgen. Het is wel eng dat een partij die een enorme groep mensen over 1 kam scheert anno 2010 nog mogelijk is. We stonden erbij en we keken er naar en we deden niets.quote:Op donderdag 4 maart 2010 02:55 schreef Cellosweet het volgende:
Het wordt er dus op of eronder voor de andere politieke partijen èn de allochtone gemeenschap in Nederland.
quote:Op donderdag 4 maart 2010 03:02 schreef scanman1 het volgende:
[..]
Dat zal wel meevallen. Een coalitie met de PVV is onmogelijk, dus echte macht zal de PVV nooit krijgen. Het is wel eng dat een partij die een enorme groep mensen over 1 kam scheert anno 2010 nog mogelijk is. We stonden erbij en we keken er naar en we deden niets.
"..........Hij wil hoofddoekjes verbieden in openbare ruimtes en dat is pas het begin"quote:Op donderdag 4 maart 2010 04:00 schreef scanman1 het volgende:
Damn, dat is om 4 uur in de nacht echt te veel tekst, sorry.
Wel las ik het laatste stuk: " En vergeet niet.... een ieder die normaal doet, die normaal meedoet die heeft weinig te vrezen. "
Dat op zich is al onzin. Wilders wil ALLE moslims aanpakken. Hij wil hoofddoekjes verbieden in openbare ruimtes en dat is pas het begin. Wilders wil de Islam WEG uit deze samenleving. Hij zegt het zelf keer op keer. En hij wil zelfs moslims die in dit land zijn geboren, laten deporteren als ze een misdaad begaan. Waar hij die mensen dan heen wil sturen is mij een raadsel. maar hopelijk zal het zover nooit komen.
Wat zit je daar fout zegquote:Op donderdag 4 maart 2010 04:25 schreef Cellosweet het volgende:
[..]
"..........Hij wil hoofddoekjes verbieden in openbare ruimtes en dat is pas het begin"
Op zich is het een goede regel, alleen hoort hij te zeggen dat alle hoofddeksels (dus voor iedereen geldend) verboden zijn in openbare ruimtes. En wbt de Islam, duidt hij toch echt meer op de radicale Islam als de Islam in zijn totaal. Dacht je nu werkelijk, dat Geert de illusie had om de Islam in zijn geheel te kunnen verbannen in Nederland?.
Natuurlijk zegt ie niets over petjes, hoeden etc, etc...quote:Op donderdag 4 maart 2010 04:33 schreef scanman1 het volgende:
[..]
Wat zit je daar fout zeg
De vergelijkingen met iemand anders zal ik niet gaan noemen, maar het feit dat Wilders alles wat aanhanger is van de Islam als een gevaar ziet voor dit land en voor de wereld zegt toch genoeg denk ik zo.
Het is belachelijk om petjes, hoofddoekjes enz enz te gaan verbieden. Dat is ook niet wat Wilders doet. Wilders richt zijn pijlen puur op de moslims. Alles wat moslims doen, moet worden aangepakt. Hij wil petjes niet verbieden, maar alleen hoofddoekjes. Hij wil de grenzen niet dichtgooien voor alle vluchtelingen, maar alleen voor moslims. Hij wil vrijheden van anderen niet beperken, alleen die van moslims. Moet ik nog verder gaan of dringt het al door?
Of je neemt gewoon even de tijd om het te lezen, als het onderwerp je toch bezig houdt.quote:Op donderdag 4 maart 2010 05:13 schreef scanman1 het volgende:
Weer een veel te lang verhaal. Reageer even wat bondiger de volgende keer.
Maar wat valt dan precies onder aanpassen?quote:Op donderdag 4 maart 2010 05:10 schreef Cellosweet het volgende:
Blijf het zeggen. Zij, òf in andere gevallen de ouders, zijn de immigranten. Zij zijn de nieuwkomers, zij zullen zich moeten aanpassen aan de westerse maatschappij en niet omgekeerd.
Ik heb helemaal niets tegen mensen, die wanneer ze eens landgenoten tegenkomen hun moedertaal spreken. Maar het voorbeeld zoals jij het geeft mbt de marokkaan hier in NL en jijzelf in Amerika zijn verschillende zaken. En ik kan het weten, want ik heb daar toch ook 20 jaar mogen wonen.quote:Op donderdag 4 maart 2010 07:08 schreef maartena het volgende:
[..]
Maar wat valt dan precies onder aanpassen?
Ik bedoel, als je een Marokkaan ziet die in de auto langs rijdt, met Arabische muziek uit de auto klinkend, met een Marokkaans vlaggetje sticker op de auto, en zodra hij uitstapt praat hij in het Arabisch met zijn maat die hij daar ontmoet. Ze gaan vervolgens een restaurant binnen waar jij toevallig ook heen gaat, en de rest van de avond keuvelen ze in het Arabisch. Zijn zij nou niet aangepast?
En nu ik.... Ik heb een auto met NL sticker, een custom license plate met iets Nederlands erop, ik reed van het weekend heerlijk rond met Doe Maar en de Trockener Kecks in de CD speler, op weg naar een kroeg waar ik wat andere Nederlanders ontmoette. Vervolgens keuvelden we een uurtje of 3 in het Nederlands, pooltje leggen,lekker gezellig.
Ben ik nu minder/meer aangepast dan die Marokkaan?
Kijk, qua handen geven aan vrouwen geef ik je groot gelijk, daar pas je je maar aan. Maar qua taal en cultuur..... dat hoeft dus echt niet voor mij. Ik ben TROTS op mijn Nederlandse afkomst hier in het buitenland, dus ik begrijp erg goed dat een Marokkaan ook trots is op zijn afkomst. En niet voor niets hebben we het vele generaties later nog steeds over Italian-Americans en Irish-Americans, etc, etc.... en series als The Soprano's maken dat ook nog weer eens duidelijk in Hollywood Style. Of bijv. My Big Fat Greek Wedding. Je afkomst, cultuur, dat is niet iets wat je zomaar opgeeft, en ook niet iets wat je moet opgeven naar mijn mening.
Als iemand dus op straat lekker Turks of Arabisch wil spreken, laat ze gewoon. Ik spreek ook Nederlands met mijn vrouw, familie en Nederlandse vrienden hier in de VS. En als ze graag het Marokkaanse voetbal team willen supporten, dan zie ik daar ook geen problemen mee. Tijdens de Olympische spelen en andere sportwedstrijden (zoals voetbal) trek ik ook eerst mijn Oranje shirt aan, en daarna pas mijn Amerikaanse.
Dus wat is "aanpassen" nu eigenlijk precies? Wat is "integratie" nu eigenlijk precies? Is het handen geven aan vrouwen en respect voor westerse gewoonten genoeg? Of moet de hele cultuur en taal overboord en moet er op straat geen enkel teken van andere culturen zichtbaar zijn? Hoe ziet men dat "aanpassen" verhaal hier?
Nee, ik zou me als moslim ook helemaal geen zorgen maken in Almere, nuquote:'Niets te vrezen voor moslims Almere'
ALMERE - Moslims in Almere hoeven de PVV niet te vrezen. Dit zei partijleider Geert Wilders woensdag in de stad waar zijn partij als grootste uit de verkiezingsstrijd kwam. ,,Als zij zich aan de wetten houden, zijn ze gelijk aan ieder ander en hebben ze geen enkele reden om bang te zijn'', aldus Wilders.
[...]
Raymond de Roon, lijsttrekker van de PVV in Almere, zal de gesprekken voeren tijdens de coalitievorming. Wilders zei tijdens de uitslagenavond in Almere zich hier niet mee te bemoeien. ,,We moeten afwachten welke partijen met ons willen samengaan.''
De Roon toonde zijn kiezers dankbaarheid. ,,Ik beloof hun meer veiligheid en minder islam in de stad'', aldus De Roon
Ik weet niet of je het debat hebt gezien gisteravond bij Witteman. Eén ding is zeker...... Wilders heeft er niets van gemist. Ik vind het zo-wie-zo al een rare bedoeling, dat na afloop van de Gemeenteraadsverkiezingen, de landelijke kopstukken gaat debateren. Die verkiezing, de landelijke, is pas op 9 juni en in zoverre heeft Wilders gelijk, dat ie voorkeur geeft aan een overwinningsfeestje met zijn partijgenoten in Almere, dan aan een debat, wat wederom een herhaling was van stellingen en verwijtten over en weer zoals we die ook afgelopen maandag zagen.quote:Op donderdag 4 maart 2010 07:24 schreef nummer_zoveel het volgende:
Nu heb ik net ergens gelezen dat Wilders geen zin had in het debat na de verkiezingsuitslagen van gisteravond, omdat er over een tijdje nog genoeg komen, en hij 'die koppen nog vaak genoeg gaat zien'?
Wat moet dat toch worden met zo'n instelling? Zie je al voor je hoe het gaat als hij belangrijke beslissingen moet gaan nemen? Weken achter elkaar weinig slaap, veel reizen, er samen met andere partijen dus uit zien te komen en belangrijke beslissingen nemen.... Oh ja, en buitenlandse staathoofden ontmoeten, ook staatshoofden waar je een meningsverschil mee hebt...
Ik denk dat dit hem nog vies tegen gaat vallen.
Lol, zo zie je maar weer wat een slechte verliezers jullie zijn, immers als jullie beleid zo slim was dan hadden jullie wel gewonnen, niet het geval, dus dommer dan de andere helft.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 15:42 schreef ethiraseth het volgende:
Tja, de helft van het land is minder dan gemiddeld slim, dan krijg je dat.
Nee, behalve natuurlijk als je je niet aan de regels houdt. Maar laten we eerst maar eens afwachten hoe de coalitie-besprekingen verlopen en wat daar dus uitkomt. En voor bewust slechtwillende moslims heb ik geen gevoel van medelijden. Niemand dwingt ze om een misdaad te plegen. Of moeten we ze gaan verdedigen juist omdat ze een misdaad plegen???.quote:Op donderdag 4 maart 2010 07:55 schreef Lord_Vetinari het volgende:
De logica van de PVV:
[..]
Nee, ik zou me als moslim ook helemaal geen zorgen maken in Almere, nu
Het punt is dat De Roon 'het aanhangen van de islam' al als een misdaad lijkt te zien.quote:Op donderdag 4 maart 2010 08:06 schreef Cellosweet het volgende:
[..]
Nee, behalve natuurlijk als je je niet aan de regels houdt. Maar laten we eerst maar eens afwachten hoe de coalitie-besprekingen verlopen en wat daar dus uitkomt. En voor bewust slechtwillende moslims heb ik geen gevoel van medelijden. Niemand dwingt ze om een misdaad te plegen. Of moeten we ze gaan verdedigen juist omdat ze een misdaad plegen???.
De Roon heeft het helemaal niet over 'niet aan de regels houden'. Hij belooft sec 'minder islam in de stad'. Niet 'minder criminaliteit' of 'minder islam-criminaliteit' (whatever that might be), maar 'minder islam'.quote:Op donderdag 4 maart 2010 08:06 schreef Cellosweet het volgende:
[..]
Nee, behalve natuurlijk als je je niet aan de regels houdt. Maar laten we eerst maar eens afwachten hoe de coalitie-besprekingen verlopen en wat daar dus uitkomt. En voor bewust slechtwillende moslims heb ik geen gevoel van medelijden. Niemand dwingt ze om een misdaad te plegen. Of moeten we ze gaan verdedigen juist omdat ze een misdaad plegen???.
Heh, ja, zelfs gemiddelde intelligentie komt je niet vaak tegen bij de PVV'ers.quote:Op donderdag 4 maart 2010 08:34 schreef Dr.Nikita het volgende:
@Cellosweet
Kwalitief zeer goede posts.
Ik heb je hele verhaal even gelezen, en ben het deels wel met je eens, maar ook deels niet. Ik weet bijvoorbeeld niet waar je in Amerika hebt gewoond, maar hier in Greater Los Angeles heb je een groot aantal wijken en (voor)steden waar de taal en cultuur een eigen vorm heeft aangenomen. Je hebt bij Los Angeles bijvoorbeeld Koreatown en Little Tokyo, waar zelfs de straatnamen in het Japans of Koreaans staan aangeduid, zoals het voorbeeld hieronder in het Chinees:quote:Op donderdag 4 maart 2010 07:51 schreef Cellosweet het volgende:
Ik heb helemaal niets tegen mensen, die wanneer ze eens landgenoten tegenkomen hun moedertaal spreken. Maar het voorbeeld zoals jij het geeft mbt de marokkaan hier in NL en jijzelf in Amerika zijn verschillende zaken. En ik kan het weten, want ik heb daar toch ook 20 jaar mogen wonen.
Ten eerste wonen Nederlanders in Amerika, die elkaar daar ontmoeten, vrijwel nooit dicht bij elkaar in de buurt en al helemaal niet in ghetto's met alleen maar Nederlanders. Dus de momenten dat je Nederlanders treft zijn spaarzamer dan zoals beschreven wordt hier in Nederland. De Italiaans en Iers Amerikanen spreken, anders dan hier in Nederland bijvoorbeeld de marokkanen of turken, veel minder de taal van hun voorouders, zelfs als ze in wijken wonen waar je dat misschien wel zou verwachten. Maar ook die vergelijking loopt enigzins mank, want die wijken zijn voortgekomen uit immigratiegolven vanuit Europa die in sommige gevallen zelfs terug te leiden zijn naar de 18de en zelfs 17de eeuw en dus helemaal naar het begin van het ontstaan van de nederzettingen aldaar.
Ik kan hele lijst van buurten hier op gaan sommen, die je in Nederland makkelijk ghetto's kan noemen. Buurten, waar gewoon de voertaal op straat, op de markt, in de winkel niet de Nederlandse is. Waar je soms zelfs handen en voeten nodig hebt om überhaupt te kunnen communiceren en het net lijkt alsof deze mensen eergisteren vanuit het buitenland zijn gearriveerd, echter reeds jaren al hier wonen. Daar waar kinderen op straat spelen abominabel slecht Nederlands spreken, ondanks dat ze hier op school gaan, ondanks, dat ze hier geboren zijn en vaak slechter zelfs nog Nederlands spreken als sommige ouders.
Maar wbt aanpassen zeg ik niet, dat zij hun cultuur of zelfs hun oorspronkelijke taal moeten verloochenen, maar dat zij juist hun cultuur moeten inpassen in de westerse maatschappij. Dat betekent nu eenmaal, dat je sommige normen en waarden en zelfs gebruiken, zoals ze van huis-uit gewend zijn, niet 1-op-1 kunnen kopieëren naar de westerse samenleving. Simpelweg omdat die tegen westerse maatstaven indruisen.
In dat opzicht gaat ook jouw vergelijking mank wbt vergelijking Nederland-Amerika , want jij als Nederlander, Europeaan bent opgegroeid in een westerse samenleving, die veelal zal aansluiten bij de westerse samenleving zoals die in Amerika bestaat. Jij komt daar niet als een ongeschoold arbeider, maar wellicht als redelijk opgeleid persoon, die reeds voordat ie 1 been op Amerikaanse bodem zette de engelse taal machtig was. In ieder geval om zich meer dan verstaanbaar te maken.
Wat mij verder is opgevallen in Amerika, toen ik daar nog woonde is, dat veel immigranten enorm hun best deden om zo snel mogelijk daar de taal machtig te worden en zo goed mogelijk aan het sociale leven te willen deelnemen, zonder voor wat dan ook uitzonderingspositie's af te willen dwingen. In het geval van moslims hoor je daar niet geluiden dat die niet aparte loketten willen hebben bij instantie's om vrouwen en mannen apart te helpen. Hoor je niet dat vrouwen vanwege religieuze redenen op aparte tijdstippen moeten zwemmen en zie je zo-wie-zo niet dat er veel mensen met hoofddoeken lopen. Moslims zijn daar veel meer verwesterd, zonder grote concessie te doen aan de manier waarop zij hun geloof belijden, maar het wel in het juiste perspectief te willen zien dat ze dus niet in een islamitisch land leven, waar sommige dingen als vanzelfsprekend zijn voor moslims.
Nu haal ik dat even uit het lokale nieuws hier, maar dat zal ook niet ongewoon zijn in de rest van de VS.quote:Muslim sues O.C. over right to wear head scarf
September 05, 2007|H.G. Reza, Times Staff Writer
A woman whose Muslim religious practice requires that she cover her head in public sued the Orange County Sheriff's Department on Tuesday, alleging her rights were violated when jail officials forced her to remove a head scarf while locked up for about eight hours.
Souhair Khatib filed suit in U.S. District Court in Santa Ana, alleging that her right to practice her religion had been violated, causing her "extreme mental and emotional distress."
En daarin heeft ie wel een punt, zolang er moslims zijn, die de Islam misbruiken om tot bepaalde misdadige daden over te gaan. Al zegt ie het niet zo expliciet.Verder kan je de denkbeelden van Wilders bedenkelijk vinden, maar eerlijk gezegd was ik meer geschrokken destijds van een Imam, die predikte dat 9/11, de moord op Van Gogh en de roep om het vermoorden van Ayaan Hirshi Ali vergoeilijkte en zelfs toejuichde. Dan kan je zeggen dat het een incident was....al betwijfel ik dat, want ik herinner me nog hoe een groep marokkanen (met marokkaanse vlag) stonden te zingen en dansen en dus feest stonden te vieren 's avonds op de dag dat Van Gogh was vermoord. Eenzelfde situatie maakte ik mee met vrijwel dezelfde groep de dag dat Fortuyn werd vermoord (ookal had daar verder geen moslim mee te maken). Verder is het te treurig voor woorden, wanneer je al ruim voor de opkomst van iemand als Wilders (en nu nog meer sinds Wilders' opkomst) hoe vooral marokkanen afgeven op alles wat Nederlands is en ook letterlijk zeggen dat ze op dit land pissen, etc, etc..... en dat soort tuig loopt dan de andere helft van Nederland te verdedigen (terwijl ze dus tegelijkertijd door hen in hun hemd gezet worden). En het mooie is, dat vertegenwoordigers uit de eigen gemeenschap (om het maar zo te noemen) niets maar dan totaal niets zelf aan doet.....behalve pas op een moment dat men daar een beroep op doet vanuit de gehele gemeenschap. En dan nog is het gevoelsmatig een druppel op de gloeiende plaat. Iedereen heeft denk ik wel het tafereel van Marcouch gezien met dat jongetje dat een grote bek had omdat ie op camera verscheen. Marcouch wees hem terecht met een draai om de oren.....maar alleen al dat een jochie van amper 10 jaar zo losgeslagen en ongegeneerd mensen bedreigde en uitschold. Zo'n jochie zal 4 a 5 jaar later een nog grotere bek hebben en misschien zelfs wel een buschauffeur, ambulancebroeder of winkelier de mes op de keel zetten. En dan worden ze goedwillend verdedigd, terwijl ze achter de rug van diegen die ze verdedigen keihard uitlachen en doodgewoon verder gaan met hun praktijken. Dit soort jongeren spelen het hard, keihard en hebben totaal nergens meer ontzag voor. Dus zal je het keihard moeten aanpakken en niet het half softe gebeuren, waarbij al snel maatregelen als zielig wordt bestempeld. Immers het zijn nog kinderen. Ja kinderen met 'grote mensen' daden. Op straat heerst het recht van de sterkste....daar hebben ze nog enigzins respect en ontzag voor.......dus zal je ze keihard en op soortgelijke manier moeten aanpakken.quote:Op donderdag 4 maart 2010 08:22 schreef Frollo het volgende:
[..]
Het punt is dat De Roon 'het aanhangen van de islam' al als een misdaad lijkt te zien.
Eens.quote:Op donderdag 4 maart 2010 08:34 schreef Dr.Nikita het volgende:
@Cellosweet
Kwalitief zeer goede posts.
Er zijn ook zat moslims die in de islam inspiratie vinden om goede dingen te doen, zoals het helpen van de medemens. Ik ken die hele Koran verder niet, wat ik ervan gehoord heb lijkt me een nogal warrig boekje, maar goed dat geldt voor de meeste heilige boeken. Het gaat erom mensen ermee doen, en dat is in de meeste gevallen toch meer afhankelijk van de omstandigheden dan van het boekje zelf.quote:Op donderdag 4 maart 2010 08:52 schreef Cellosweet het volgende:
[..]
En daarin heeft ie wel een punt, zolang er moslims zijn, die de Islam misbruiken om tot bepaalde misdadige daden over te gaan.
Wat mij het beste lijkt, is misdadig gedrag bestraffen en niet-misdadig gedrag niet bestraffen. Een lastig concept voor sommigen, ik weet het, maar probeer het eens te snappen.quote:Al zegt ie het niet zo expliciet.Verder kan je de denkbeelden van Wilders bedenkelijk vinden, maar eerlijk gezegd was ik meer geschrokken destijds van een Imam, die predikte dat 9/11, de moord op Van Gogh en de roep om het vermoorden van Ayaan Hirshi Ali vergoeilijkte en zelfs toejuichde. Dan kan je zeggen dat het een incident was....al betwijfel ik dat, want ik herinner me nog hoe een groep marokkanen (met marokkaanse vlag) stonden te zingen en dansen en dus feest stonden te vieren 's avonds op de dag dat Van Gogh was vermoord. Eenzelfde situatie maakte ik mee met vrijwel dezelfde groep de dag dat Fortuyn werd vermoord (ookal had daar verder geen moslim mee te maken). Verder is het te treurig voor woorden, wanneer je al ruim voor de opkomst van iemand als Wilders (en nu nog meer sinds Wilders' opkomst) hoe vooral marokkanen afgeven op alles wat Nederlands is en ook letterlijk zeggen dat ze op dit land pissen, etc, etc..... en dat soort tuig loopt dan de andere helft van Nederland te verdedigen (terwijl ze dus tegelijkertijd door hen in hun hemd gezet worden). En het mooie is, dat vertegenwoordigers uit de eigen gemeenschap (om het maar zo te noemen) niets maar dan totaal niets zelf aan doet.....behalve pas op een moment dat men daar een beroep op doet vanuit de gehele gemeenschap. En dan nog is het gevoelsmatig een druppel op de gloeiende plaat. Iedereen heeft denk ik wel het tafereel van Marcouch gezien met dat jongetje dat een grote bek had omdat ie op camera verscheen. Marcouch wees hem terecht met een draai om de oren.....maar alleen al dat een jochie van amper 10 jaar zo losgeslagen en ongegeneerd mensen bedreigde en uitschold. Zo'n jochie zal 4 a 5 jaar later een nog grotere bek hebben en misschien zelfs wel een buschauffeur, ambulancebroeder of winkelier de mes op de keel zetten. En dan worden ze goedwillend verdedigd, terwijl ze achter de rug van diegen die ze verdedigen keihard uitlachen en doodgewoon verder gaan met hun praktijken. Dit soort jongeren spelen het hard, keihard en hebben totaal nergens meer ontzag voor. Dus zal je het keihard moeten aanpakken en niet het half softe gebeuren, waarbij al snel maatregelen als zielig wordt bestempeld. Immers het zijn nog kinderen. Ja kinderen met 'grote mensen' daden. Op straat heerst het recht van de sterkste....daar hebben ze nog enigzins respect en ontzag voor.......dus zal je ze keihard en op soortgelijke manier moeten aanpakken.
Wat?!?! Onze zondebok, wat doe je!quote:Op donderdag 4 maart 2010 09:39 schreef Frollo het volgende:
Wat mij het beste lijkt, is misdadig gedrag bestraffen en niet-misdadig gedrag niet bestraffen. Een lastig concept voor sommigen, ik weet het, maar probeer het eens te snappen.
Nee...dat van de straatnamen zal hier denk ik niet gebeuren, althans ik zie dat niet gebeuren. Maar dat is ook het issue niet echt. En het accepteren van dat er andere culturen zijn is ook niet het probleem hier... waar het mank gaat is, wanneer men voorbij gaat aan het feit dat men niet in een moslimland is, maar in een westers land. En dat je nu eenmaal juist omdat Nederland een westers land is niet alle gebruiken en gewoontes zomaar 1-op-1 kan kopieëren uit het land van herkomst. Wilders heeft het dan over hoofddoekjes, die vanuit de religie onderdrukking van de vrouw voorstaan. En.......juist omdat Wilders (op zijn manier) de vrijheid wil verdedigen wil hij het al dan niet gedwongen dragen van hoofddoekjes in publieke gebouwen verbieden. Niet zozeer om moslima's op de ziel te gaan staan, maar juist om een verschuiving in het algemeen denken bij moslis op te roepen, dat dit net zoals trouwens vrouwenbesnijdenissen niet meer van deze dag zijn, maar nog steeds voorkomen. Daar kwam Ayaan Hirshi Ali ook voor op.quote:Op donderdag 4 maart 2010 08:44 schreef maartena het volgende:
[..]
Ik heb je hele verhaal even gelezen, en ben het deels wel met je eens, maar ook deels niet. Ik weet bijvoorbeeld niet waar je in Amerika hebt gewoond, maar hier in Greater Los Angeles heb je een groot aantal wijken en (voor)steden waar de taal en cultuur een eigen vorm heeft aangenomen. Je hebt bij Los Angeles bijvoorbeeld Koreatown en Little Tokyo, waar zelfs de straatnamen in het Japans of Koreaans staan aangeduid, zoals het voorbeeld hieronder in het Chinees:
[ afbeelding ]
Zou dat in Nederland geaccepteerd worden als men in delen van Amsterdam straatnaamborden in het Arabisch zouden neerzetten?
En nu hebben ze dat toevallig ook al eens gedaan, wederom in het chinees:
[ afbeelding ]
Maar zouden Nederlanders het echt accepteren als het in bepaalde buurten in het Arabisch zou zijn?
Verder heb je hier in de buurt van Los Angeles ontzettend veel Spaanstalige steden, en tevens een compleet Vietnamese stad (Westminster/Garden Grove), waar letterlijk alles in het Vietnamees is, en men ook nauwelijks iets anders spreekt.
Je komt in Koreatown ook straatblok na straatblok dit soort taferelen tegen:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En 1 van de redenen waarom ik ook die vergelijking met Amerika trek, is juist omdat Amerikanen het juist veel meer accepteren dat er andere culturen zijn, die andere talen spreken.
En met je 20 jaar in de VS moet je het met deze stelling toch wel eens zijn:
In de VS zou men in de politiek NOOIT spreken over het verbieden van tulbanden, hoofddoekjes, keppeltjes, of andere religieuze artikelen.
En dat heeft een reden: Men respecteert hier de vrijheid van Godsdienst, men respecteert hier de vrijheid om te leven zoals iemand dat zelf wil, en de basisvrijheden die in de grondwet staan vastgenageld zijn zo goed als heilig.
Aparte loketten.... heb ik niets over gehoord, maar dat betekend niet dat moslims hier niet klagen over bepaalde zaken:
[..]
Nu haal ik dat even uit het lokale nieuws hier, maar dat zal ook niet ongewoon zijn in de rest van de VS.
Hier nog eentje:
http://www.aclu.org/women(...)ligious-freedom-jail
En ook worden moslims tegemoet gekomen, bijvoorbeeld met een alleen-vrouwen sportschool, iets waar in Nederland ook wel eens over gepraat is....
http://www.usatoday.com/news/health/2008-03-04-muslim-gym_N.htm
Halal eten in gevangenissen:
http://www.nytimes.com/20(...)al2/06muslimswe.html
Europa is dus echt niet het enige continent waar moslims steen en been klagen over allerlei zaken. Maar ik denk wel dat het feit dat Amerikanen sowieso een stuk accepterender zijn voor andere culturen door haar status als immigratieland, dat het ook makkelijker is voor immigranten om zich aan te passen. En ik denk dat een groot deel van de integratie van een volk ook te maken heeft met de acceptatie van dat volk, en dat schort er nog wel eens aan in Nederland helaas.
Ik denk dat Wilders spontaan een hartverzakking zou krijgen als hij in Amsterdam opeens een grote advertentie in het Arabisch zou zien staan waar de KPN een of andere nieuwe telefoon aanprijst.
En om als laatste nog even heel snel terug te komen op mijn originele post: JA,het is hier heel normaal om in de eigen taal te spreken, zelfs heel normaal om bepaalde wijken te hebben waar die taal veel meer gesproken wordt dan de algemeen geaccepteerde landstaal, en tevens is het vrij normaal dat bepaalde culturen hun eigen bouwwerken, scholen, en dergelijke neerpoten. DAT is ook vrijheid namelijk.
Ik heb ook verder geen probleem met 1 standaard, en aparte loketten bij de gemeente hoeft ook echt niet van mij. Dat zijn onzinnige kostenposten. En ik ben ook van mening dat moslims gewoon een vrouwlijke burgemeester de hand moeten geven. Maar ik heb er ook geen problemen mee als ze een eigen sportschool willen openen - we zijn immers een vrij land - of een moskee willen bouwen. Als ze zelf de centen opbrengen (wat met een moskee toch al het geval is) mogen ze van mij doen wat ze willen,zolang ze zich maar gewoon aan de Nederlandse wet houden.
Maar de Koran verbieden, nieuwe moskees verbieden, moslim scholen verbieden, moslim sportscholen niet toestaan, en allerlei andere dingen willen verbieden zoals coffeeshops geeft me toch het sterke idee dat een "Partij van de vrijheid" meer vrijheden wil ontnemen dan geven.
En ik snap dan ook niet dat iemand die 20 jaar lang in het land heeft gewoond waar dit soort vrijheden compleet gegeven worden, een voorstander is van het innemen van dergelijke vrijheden.
Vergelijking integratie in Amerika en in Nederland gaat natuurlijk niet erg op. Helemaal niet het argument dat de social welfare daar rutjeprut is en je dus aan het werk moet en dus beter tussen de mensen komt. Nederland is gemiddeld genomen een veel rijker land dan Amerika. Het verschil tussen arm en rijk is in Nederland veel kleiner dan in Amerika. Met PVV aan de macht zal dat verschil tussen arm en rijk in ons land alleen maar groter worden in de toekomst door hun belachelijke financiële plaatje.quote:
Nou Tyger....... dan heb ik een verrassing voor je. Ik heb geen PVV gestemd. Politiek is namelijk niet alleen maar integratie-problematiek, dat is slechts 1 onderwerp. Er zijn meer, veel meer onderwerpen zoals je weet. En ik laat me keuze niet alleen maar leiden door 1 onderwerp. wat ik wel toegeef is dat ik Wilders goed kan volgen op dit onderwerp. Misschien zou ik het in wat andere woorden zeggen dan hij doorgaans doet, maar uiteindelijk komt het wel op hetzelfde neer. En wat de integratie betreft zegt hij het hard en heeft ie bij tijd en wijle onorthodoxe methodes. Over de uitvoering daarvan kan je discussieren, maar wat als een paal boven water staat is dat je gewoon je ongenoegens moet kunnen uitten èn dat de oplossing een harde aanpak vergt. Waarom?. omdat jaren lang de softe approach klaar en duidelijk niet gewerkt heeft. Die kleine groep, die het verpest lacht al die gene die hen in de politiek aan het verdedigen hard uit. Noem het een dolk in de rug. Dat is waar je mee te maken hebt. Ontzag en respect is bij sommigen in die groep weg, die kennen alleen nog respect voor de wetten van de straat en die is keihard en zo zal je ook moeten optreden tegen bijvoorbeeld de straatterroristen van helaas te vaak marokkaanse achtergrond. Dus in dat opzicht wil ik wel eens de PVV aan de slag zien gaan.quote:Op donderdag 4 maart 2010 08:39 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Heh, ja, zelfs gemiddelde intelligentie komt je niet vaak tegen bij de PVV'ers.
Als je dit zo schrijft....dan begrijp je mijn post niet.quote:Op donderdag 4 maart 2010 10:14 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Vergelijking integratie in Amerika en in Nederland gaat natuurlijk niet erg op. Helemaal niet het argument dat de social welfare daar rutjeprut is en je dus aan het werk moet en dus beter tussen de mensen komt. Nederland is gemiddeld genomen een veel rijker land dan Amerika. Het verschil tussen arm en rijk is in Nederland veel kleiner dan in Amerika. Met PVV aan de macht zal dat verschil tussen arm en rijk in ons land alleen maar groter worden in de toekomst door hun belachelijke financiële plaatje.
Plesae do explain!quote:Op donderdag 4 maart 2010 10:31 schreef Cellosweet het volgende:
[..]
Als je dit zo schrijft....dan begrijp je mijn post niet.
Ik niet, dat scheelt alweer.quote:Op donderdag 4 maart 2010 13:04 schreef phpmystyle het volgende:
Lijkt het maar zo of zitter er omtiegelijk veel mensen op pvv.nl ?
Dat zal wel zo lijken, een DDoS is waarschijnlijkerquote:Op donderdag 4 maart 2010 13:04 schreef phpmystyle het volgende:
Dan zou de site extreem traag moeten zijn. Daarbij lijkt het mij wel heel erg abstract dat als er een ddos gaande zou zijn dat hij dan ook het aantal ip nummers telt.quote:Op donderdag 4 maart 2010 13:08 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat zal wel zo lijken, een DDoS is waarschijnlijker
Hier in California heet die groep niet "Marokkanen" maar "Mexicanen". Het geloof heeft er denk ik niet zoveel mee te maken.quote:Op donderdag 4 maart 2010 09:58 schreef Cellosweet het volgende:
Maar wanneer dan in Amerika als voorbeeld de moslimjongeren nadrukkelijker dan welke andere bevolkingsgroep in aanraking komt met justitie vanwege misdaden etc.....dan wil ik nog wel zien hoe vriendelijk iedereen daar blijft. Dan zullen de klachten niet van de lucht zijn en zal alles erbij gehaald worden, zeker op zenders als FOX-tv, etc.
Juist daarom zijn Mexicanen en Marokkanen wat dat betreft erg te vergelijken, want hier in de VS heb je hetzelfde probleem. Er zijn inderdaad weinig uitkeringen, maar als je gaat kijken naar de gratis klinieken die verzorgt worden voor de staat, dan staan daar rijen met Mexicanen. En ook al is welfare inderdaad waardeloos, de mensen die ik hier in de rij zie staan (lange rijen buiten) om hun check op te halen zijn ook inderdaad 80% Mexicaans.quote:Alleen lijkt het er tot dusver op, dat moslims zich in Amerika veel beter en sneller aanpassen aan de westerse wereld. Daar moet je wel meedoen, want social welfare is echt hopeloos...al helemaal als je het vergelijkt met Nederland. In Nederland kan je terugkruipen in je schulp en je niet buiten je wijk vertonen en toch via een uitkering voldoende genereren om te kunnen leven. dat kan je je in Amerika niet veroorloven.....eigenlijk moet je daar wel werken en dus de deur uit en veelal de wijk uit.......met als gevolg: je raakt niet geïsoleerd en bent onbewust gedwongen om met doorsnee amerikanen om te gaan. ook dat is al een verschil, een verschil wat bepalend kan zijn. het ergste is dat hier geboren kinderen, ondanks dat ze naar school gaan, vaak zelfs slechter Nederlands spreken als hun ouders en op latere leeftijd heb je dan zomaar een generatie, die niet meekan op de arbeidsmarkt. Dat is ook een probleem.
Bron?quote:En het bouwen van moskeën gebeurt hier ook, echter gaat er ook veel subsidiegeld in, naast zelf opgebracht geld.
"Any society that would give up a little liberty to gain a little security will deserve neither and lose both." - Benjamin Franklin.quote:En soms moet je bij het vechten om vrijheid de vrijheid van anderen wel eens inperken.
Ten eerste: In Katholieke kerken wordt nog steeds in het latijn gepredikt. In de Synagoge wordt in het Hebreeuws gepredikt. En in de schippers-kerken in Rotterdam word in een vrij grote verscheidenheid aan talen gepredikt, maar dat heeft andere redenen. Er zijn ook Engelstalige kerken in Den Haag en Amsterdam waar veel Amerikanen, Canadezen en Britten heen gaan (vroeger wel eens geweest met mijn Amerikaanse vrouw), en er bestaan ook een paar Duitse, en ik weet van 1 Zweedse kerk, speciaal voor immigranten die naar Nederland zijn gekomen en graag in hun eigen taal preken willen horen. Ik zie niet in waarom we voor moskeeën opeens een uitzondering moeten maken, zeker gezien dat voor de synagoge ook niet zou hoeven.quote:En als je dan ook nog eens bijvoorbeeld een Imam hebt die predikte dat de moord op Van Gogh gerechtvaardigd was en de fatwah op Hirshi Ali ook geheel gerechtvaardigd was als ook de aanslagen op de Twin Towers en je begrijpt dat dat toch echt wel vraagtekens plaatst bij de islam en hoe of die functioneert in Nederland. En persoonlijk vraag ik me af, waarom er niet gewoon in Nederlands kan worden gepredikt in Nederlandse moskeën?. Dat is goed voor de integratie en meer nog voor de volgelingen van de Islam, die dan eenste meer reden hebben om goed en behoorlijk Nederlands te leren schrijven en praten. Dat mag toch geen onoverkomelijk probleem zijn als je ervoor kiest in Nederland te komen wonen?.
Allemaal aan het zoeken naar de vacature voor stadscommando in almere natuurlijk nu de pvv daar aan de macht isquote:Op donderdag 4 maart 2010 13:04 schreef phpmystyle het volgende:
zou je er een mooi uniform bij krijgen anders heb ik er op zolder nog wel een liggenquote:ALMERE - Raymond de Roon, lijstrekker van de PVV in Almere, wil dat er stadscommando's in Almere de straat opgaan.
Dat liet hij dinsdag weten toen hij de PVV inschreef bij de gemeente om te kunnen deelnemen aan de gemeenteraadsverkiezingen in maart.
De stadscommando's moeten volgens De Roon stevige bevoegdheden krijgen om orde en veiligheid in de stad te waarborgen.
Oh op die fiets. Kan nog steeds een DDoS zijn, dan komen al die hits dan ook van andere IP's, daarom heet het 'Distributed' tenslottequote:
Het gaat bij veel mensen ook echt niet doordringen, die zullen het niet toegeven, maar ze vinden het veel te fijn hun ongenoegen op moslims te projecteren, in plaats van het bij zichzelf te zoeken.quote:Op donderdag 4 maart 2010 04:33 schreef scanman1 het volgende:
[..]
Wat zit je daar fout zeg
De vergelijkingen met iemand anders zal ik niet gaan noemen, maar het feit dat Wilders alles wat aanhanger is van de Islam als een gevaar ziet voor dit land en voor de wereld zegt toch genoeg denk ik zo.
Het is belachelijk om petjes, hoofddoekjes enz enz te gaan verbieden. Dat is ook niet wat Wilders doet. Wilders richt zijn pijlen puur op de moslims. Alles wat moslims doen, moet worden aangepakt. Hij wil petjes niet verbieden, maar alleen hoofddoekjes. Hij wil de grenzen niet dichtgooien voor alle vluchtelingen, maar alleen voor moslims. Hij wil vrijheden van anderen niet beperken, alleen die van moslims. Moet ik nog verder gaan of dringt het al door?
Ware woorden. Vraag mij dan wel af wie hun volgende doelwit zal zijn.quote:Op donderdag 4 maart 2010 22:19 schreef Dunckie het volgende:
[..]
Het gaat bij veel mensen ook echt niet doordringen, die zullen het niet toegeven, maar ze vinden het veel te fijn hun ongenoegen op moslims te projecteren, in plaats van het bij zichzelf te zoeken.
Artikel 1:. Allen die zich in Nederland bevinden , worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan.'quote:Op donderdag 4 maart 2010 17:54 schreef Tamashii het volgende:
Hebben jullie enig idee of Wilders grondwetten onzin vindt? Of enkele ervan? Ik dacht het namelijk ergens gelezen te hebben, maar kan het nergens meer terug vinden.
Inderdaadquote:Op zaterdag 6 maart 2010 02:43 schreef scanman1 het volgende:
[..]
Artikel 1:. Allen die zich in Nederland bevinden , worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan.'
Die wil hij laten schrappen. Wilders doet al tijden exact wat volgens art.1 verboden is trouwens. Ik blijf het onbegrijpelijk vinden dat hij er mee wegkomt. Ongelooflijk.
Grappig dat jij vindt dat Wilders-stemmers tegen zichzelf in bescherming genomen moeten worden.quote:Op zaterdag 6 maart 2010 02:43 schreef scanman1 het volgende:
[..]
Artikel 1:. Allen die zich in Nederland bevinden , worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan.'
Die wil hij laten schrappen. Wilders doet al tijden exact wat volgens art.1 verboden is trouwens. Ik blijf het onbegrijpelijk vinden dat hij er mee wegkomt. Ongelooflijk.
Hij maakt gebruik van de vrij grote botsing tussen art. 1 en art. 6. Dus het is aan de rechter welke nou belangrijker is.quote:Op zaterdag 6 maart 2010 02:43 schreef scanman1 het volgende:
[..]
Er staat al een video game op stapel '6 Days in Almere'quote:Op zaterdag 6 maart 2010 02:44 schreef Steeven het volgende:
En? Zijn er al zwaarbewapende stadscommando's geweest die a la Blackwater te werk zijn gegaan of zijn de straten in Almere nog in handen van moslimterroristen?
Bron: de Telegraafquote:PVV eist excuses van Leefbaar Almere
ALMERE - De PVV-fractie in Almere eist excuses van de fractieleider van Leefbaar Almere over een uitlating die hij twee weken geleden in een column in Trouw deed. Als fractieleider Frits Huis dat niet doet, is de partij uitgesloten van deelname aan de onderhandelingen over een college in Almere.
Dat heeft de partij gemeld. Huis stelde in zijn column dat „discriminatie als een bruine draad door het programma van de PVV loopt”. De PVV stelt dat de fractieleider van de Leefbaren hiermee een vergelijking trekt met de bruinhemden en zich zo „beledigend heeft uitgelaten tegenover de ruim 17.000 Almeerse PVV-kiezers”. 'Bruinhemden' was een bijnaam die in de Tweede Wereldoorlog werd gegeven aan leden van de SA, die voor Hitler politieke tegenstanders intimideerde en uitschakelde.
Fractieleider Huis weigert zijn naar eigen zeggen ironisch bedoelde uitlatingen echter terug te nemen, liet hij zaterdag weten. „Het is wellicht wat scherp geformuleerd, maar we leven in een vrij land waar je dat mag doen”, stelt hij. Bovendien vindt hij het vreemd dat hij de afgelopen twee weken nog niets van de PVV heeft gehoord over de column.
Huis noemt het „grotesk” dat de PVV nu via een persverklaring naar de media toe zijn column bekritiseert. „We hebben het hier over de partij die er geen enkele moeite mee heeft te roepen dat criminele Marokkanen door de knieën mogen worden geschoten”, stelt de fractieleider. Hij heeft het gevoel „dat de PVV helemaal niets geeft om Almere. Ze gebruiken onze prachtige stad schaamteloos als promotiepodium voor de landelijke verkiezingen op 9 juni.”
De PVV in Almere gaat maandag met alle andere partijen praten over de vorming van een college. Met negen van de 39 zetels is de PVV de grootste fractie. Het is gebruikelijk dat die het voortouw neemt bij de vorming van een coalitie.
Leefbaar Almere heeft drie zetels in de raad. De PVV en Leefbaar Almere botsten vorige week ook al tijdens een verkiezingsdebat. Fractieleider Huis noemde PVV-lijsttrekker Raymond de Roon toen „prins carnaval” omdat hij een „polonaiseprogramma” zou hebben. De Roon stelde toen zich „gedemoniseerd” te voelen.
Oftewel: de formatie van het college wordt he-le-maal niets.quote:Op zaterdag 6 maart 2010 10:57 schreef freako het volgende:
[..]
Bron: de Telegraaf
Niet een hele handige stap van de PVV, Frits Huis is een voormalige Telegraaf-journalist.
Min of meer samengevat met de volgende quote:quote:Op zaterdag 6 maart 2010 11:03 schreef ethiraseth het volgende:
Mooi staaltje vrijheid van meningsuiting PVV-stijl.
Aanpassinkje op Voltaire.quote:"Monsieur l'abbé, je déteste ce que vous écrivez, mais je donnerai ma vie pour que vous puissiez continuer arrêter à écrire"
Leefbaar Almere mag niet aan tafel met de PVV en de PvdA wil niet aan tafel, dan wordt het toch wel HEEL lastig voor de PVV om nog een coalitie te vormen. Dan rest de VVD, GL en D'66 waarmee ze net een meerderheid halen. Nou, ik zie GL en D'66 daar nog niet in trappen.quote:Op zaterdag 6 maart 2010 10:59 schreef Thijs. het volgende:
[..]
Oftewel: de formatie van het college wordt he-le-maal niets.
Dus Almere mag over drie weken weer fijn nog een keer naar de stembus, waar ze ditmaal niet in de praatjes van de PVV trappen. Want iets bereiken, ho maar.quote:Op zaterdag 6 maart 2010 11:24 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Leefbaar Almere mag niet aan tafel met de PVV en de PvdA wil niet aan tafel, dan wordt het toch wel HEEL lastig voor de PVV om nog een coalitie te vormen. Dan rest de VVD, GL en D'66 waarmee ze net een meerderheid halen. Nou, ik zie GL en D'66 daar nog niet in trappen.
Feitelijk doet hij alleen voorstellen om te gaan discrimineren. Iets voorstellen valt gewoon onder de vrijheid van meningsuiting.quote:Op zaterdag 6 maart 2010 02:43 schreef scanman1 het volgende:
[..]
Nee, want Pvda, VVD, GL en D'66 of Leefbaar Almere kan ook. De PVV heeft 9 van de 39 zetels, ze zijn dan wel de grootste maar bij lange na niet groot genoeg om iets af te kunnen dwingen.quote:Op zaterdag 6 maart 2010 11:41 schreef Thijs. het volgende:
[..]
Dus Almere mag over drie weken weer fijn nog een keer naar de stembus, waar ze ditmaal niet in de praatjes van de PVV trappen. Want iets bereiken, ho maar.
Hopen we.
Dat de PVV de grootste partij is betekent nog niet dat ze verplicht in het College moeten. Er is alleen een ongeschreven regel dat de grootste partij het initiatief neemt bij de collegeonderhandelingen.quote:Op zaterdag 6 maart 2010 11:41 schreef Thijs. het volgende:
[..]
Dus Almere mag over drie weken weer fijn nog een keer naar de stembus, waar ze ditmaal niet in de praatjes van de PVV trappen. Want iets bereiken, ho maar.
Het is ook wel erg dubbel van de PVV.quote:Op zaterdag 6 maart 2010 10:57 schreef freako het volgende:
[..]
Bron: de Telegraaf
Niet een hele handige stap van de PVV, Frits Huis is een voormalige Telegraaf-journalist.
Maar welke kant op klopt het nu? Want als ik andersom redeneer is mij in dit topic meerdere malen verteld dat er wel een moslim/islam connectie is (wat tot op zekere hoogte onzin is, maar die discussie is doodgebloed).quote:Op zaterdag 6 maart 2010 16:00 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Het is ook wel erg dubbel van de PVV.
Enerzijds de Islam door de WC trekken en zeggen dat dat niets met Moslims te maken heeft,
maar als dan de PVV-ideologie (Frits verwijst duidelijk naar het programma, niet naar de stemmers) hetzelfde overkomt, kan het ineens niet. Want dan heeft de ideologie ineens wel iets te maken met de PVV-stemmers.
Ja, toen je zei dat ik zo alles wel dood kon relativeren, was ik niet echt gemotiveerd daarop te reageren.quote:Op zaterdag 6 maart 2010 16:45 schreef poon het volgende:
[..]
Maar welke kant op klopt het nu? Want als ik andersom redeneer is mij in dit topic meerdere malen verteld dat er wel een moslim/islam connectie is (wat tot op zekere hoogte onzin is, maar die discussie is doodgebloed).
Ik doelde niet per se op jou toen ik zei dat de discussie doodgebloed was. Ik discussierde met verschillende users tegelijk dus wie wat gezegd heeft zou ik terug moeten zoeken.quote:Op zaterdag 6 maart 2010 18:22 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Ja, toen je zei dat ik zo alles wel dood kon relativeren, was ik niet echt gemotiveerd daarop te reageren.
Hoe relevant Kant en Nietzche in deze zijn is mij nog niet helemaal duidelijk, maar wel weet ik dat je mijn vraag niet beantwoord hebt. Je hebt het dubbele in Wilders statement nogmaals benadruk, maar de vraag was: In welke richting moet je redeneren?quote:Laat ik beginnen bij de connectie tussen de Islam en Moslims. Moslims leven volgens de Islam, naar mijn idee elk volgens hun eigen interpretatie, maar wel met hetzelfde boek. Het is niet een partijprogramma waar ze zich in kunnen vinden, maar een levenswijze met geboden en verboden. De Islam is daarmee, naar mijn idee, een onderdeel van de identiteit van Moslims.
Dan kom ik vervolgens op Wilders, die het ook over identiteit heeft, zonder dat woord in de mond te nemen. Hij heeft het heel vaak over de Joods-Christelijke cultuur, om maar wat te noemen. Hoe gebruiken de identiteit van de Nederlander bepalen, en dat kritiek op die gebruiken gericht zijn op de Nederlanders, en niet zozeer op de gebruiken zelf. Dat zag je al bij ook maar enig commentaar rondom Sinterklaas. Vooral Verdonk sprong hiermee op de kast, en maakte het behoud van het gebruik van Sinterklaas zo ongeveer tot haar volledige programma.
Wilders zet dus, enigszins volgens de filosofie van Immanuel Kant, identiteit en gebruiken gelijk met mensen.
Echter, zodra het over andere gebruiken gaat, anders dan de Nederlandse of Joods-Christelijke, lijkt hij dat los te willen koppelen van de mensen wiens identiteit bestaat uit die gebruiken. Specifieker gezegd, hij zegt kritiek te hebben op de Islam, maar niet op de Moslims. Enerzijds beweerd hij dus, als het op de Nederlandse identiteit aankomt, dat de normen en waarden direct verbonden zijn aan de Nederlanders, volgens een filosofie van Kant, maar beweerd hij anderzijds dat de Islamitische normen en waarden niet direct verbonden zijn aan de Moslims. Wat dan weer meer een perspectief volgens de filosofie van Nietzsche, welke juist vond dat normen en waarden veel flexibeler zijn. Nietzsche zou ook zeggen dat 'de Nederlander niet bestaat'. Gezien de hoeveelheid commentaar die o.a. Wilders en Verdonk op die uitspraak van Maxima hebben geleverd, is dat dus een dubbele houding.
Nogmaals, daar is hij dus dubbel over. Op de manier hoe hij aan de ene kant kritiek heeft op de Islam en hoe hij op een ander vlak identiteit koppelt aan mensen, is hij volgens zijn eigen standaarden beledigend bezig. Met zijn beledigingen op de Islam heeft hij, volgens zijn eigen standaarden, wél de Moslims beledigd.
Vervolgens het partijprogramma. Het lijkt me dat een partijprogramma niet een levenswijze is. Ik zou graag willen zien hoe iemand van een zojuist geschreven partijprogramma, wat voor een groot deel bestaat uit het verbieden van hoofddoekjes en het verbieden van een boek, een levenswijze of een identiteit maakt.
Ja,dat is ook beetje het vreemde inderdaad..... de vlees-industrie staat nu niet echt bekend om haar menselijke behandeling van dieren, en de Halal en Kosher slagerijen zijn vaak veel kleiner van schaal dan de "massaslachtingen" bij de grotere slagerijen. Vaak worden de dieren ook handmatig uitgezocht en gekocht etc, waar bij de grote industrie slachterijen gewoon alles door de vleesmolen gaat.quote:Op zaterdag 6 maart 2010 19:43 schreef Bowlingbal het volgende:
Daarbij lijkt het, als ik de rapporten erop nalees, dat Halal slachten diervriendelijker is dan 'Westers' slachten.
Wacht maar af.quote:Op zaterdag 6 maart 2010 12:00 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nee, want Pvda, VVD, GL en D'66 of Leefbaar Almere kan ook. De PVV heeft 9 van de 39 zetels, ze zijn dan wel de grootste maar bij lange na niet groot genoeg om iets af te kunnen dwingen.
Uiteraard heeft de islam iets met moslims te maken. Ik denk niet dat de PVV dat ontkent. Wat de PVV wel doet is de islam/koran bekritiseren om specifieke redenen en dat is niet op alle moslims van toepassing. Slechts diegen die zich aangesproken voelen in die kritiek.quote:Op zaterdag 6 maart 2010 16:00 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Het is ook wel erg dubbel van de PVV.
Enerzijds de Islam door de WC trekken en zeggen dat dat niets met Moslims te maken heeft,
maar als dan de PVV-ideologie (Frits verwijst duidelijk naar het programma, niet naar de stemmers) hetzelfde overkomt, kan het ineens niet. Want dan heeft de ideologie ineens wel iets te maken met de PVV-stemmers.
En een videootje van dit gebeuren: http://www.zie.nl/video/n(...)n-Links/m1czmu8fl556quote:PVV'er onbeschoft tegen Kamerlid Van Gent
AMSTERDAM – PVV'er Richard de Mos heeft woensdagavond in een debat in de Tweede Kamer GroenLinks-Kamerlid Ineke van Gent ernstig geschoffeerd.
Tijdens het debat over klimaatonderzoek waren Van Gent en De Mos het niet eens over de aanpak van het klimaatprobleem en het stijgen van de zeespiegel.
Toen Van Gent de PVV verweet het probleem niet serieus te nemen liet De Mos zich verleiden tot de uitspraak: “we kunnen beter mevrouw Van Gent voor de dijk leggen, dan is het probleem gezien haar omvang beter opgelost.”
Excuses
Tegenover NU.nl laat Van Gent weten dat De Mos inmiddels zijn excuses heeft aangeboden voor zijn opmerkingen.
“De Mos gedraagt zich als een voetballer die niet kan voetballen en dus maar gaat trappen. Het was een zielige vertoning”, aldus Van Gent.
“Hij heeft geprobeerd mij te kwetsen. Ik kan hem zeggen dat dat niet is gelukt.” De PVV was donderdag niet bereikbaar voor een reactie.
Tja, dit is wat het PVV-volk wil horen. De PVV staat voor de vrijheid om anderen te beledigen en die anderen te verbieden om de PVV te beledigen. De Mos straalt die boodschap keurig uit.quote:Op donderdag 11 maart 2010 22:35 schreef KoosVogels het volgende:
Leuk man, partijleden die zich verlagen tot schoolpleinniveau. Dat je je als volwassen man zo gedraagt is al erg genoeg, maar als kamerlid is dat gewoon in- en intriest. God, wat een josti's bij de PVV.
Goed punt. Want als je grapjes maakt over die idiote haarbos van Wilders of over Hakkuhbar-Fritsma dan is de wereld te klein.quote:Op donderdag 11 maart 2010 22:41 schreef Pool het volgende:
[..]
Tja, dit is wat het PVV-volk wil horen. De PVV staat voor de vrijheid om anderen te beledigen en die anderen te verbieden om de PVV te beledigen. De Mos straalt die boodschap keurig uit.
vreselijk.quote:Op donderdag 11 maart 2010 23:09 schreef Zolcon het volgende:
Moet je je voorstellen, over een aantal maanden hebben +- 25 van dit soort clowns...
Inderdaad. Wilders is niet het probleem. Het probleem is de mensen die op hem stemmen.quote:Op vrijdag 12 maart 2010 00:40 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
vreselijk.
waar zitten al die pvv-stemmers.
Inderdaad. En het gajes dat mede namens hem maar al te graag posities wil bekleden in de politiek.quote:Op vrijdag 12 maart 2010 02:31 schreef scanman1 het volgende:
[..]
Inderdaad. Wilders is niet het probleem. Het probleem is de mensen die op hem stemmen.
Nee, de kutmarokkanen die het volk in zijn armen drijven zijn het probleem.quote:Op vrijdag 12 maart 2010 02:31 schreef scanman1 het volgende:
[..]
Inderdaad. Wilders is niet het probleem. Het probleem is de mensen die op hem stemmen.
Gegarandeerd, het zijn er ook wel meer dan een paar duizend gok ik.quote:Op vrijdag 12 maart 2010 10:57 schreef ethiraseth het volgende:
Want er zijn echt 2 miljoen mensen die allemaal last hebben van die paar duizend marokkanen die de problemen veroorzaken.
quote:Op vrijdag 12 maart 2010 16:18 schreef scanman1 het volgende:
[..]
GL verreweg het beste, qua intelligentie van de kiezers.
Maar wat mij betreft mag het weer on topic eigenlijk.De feiten over intelligentie van kiezers per partij zijn al lang besproken in een ander topic.
http://statline.cbs.nl/StatWeb/publication/?VW=T&DM=SLNL&PA=71725ned&LA=NL
quote:Op vrijdag 12 maart 2010 18:49 schreef 9x19 het volgende:
nav: POLL: Zou de dood van Wilders een ramp zijn voor dit land?
[..]
![]()
Ongelooflijk hoe vaak je deze onzin blijft herhalen. Je geeft nota bene zelf de bron waarin staat dat maar 9% van de hogeropgeleiden op GL stemde. CDA, VVD, PvdA en SP trokken allemaal meer hogeropgeleiden.
quote:Op vrijdag 12 maart 2010 02:31 schreef scanman1 het volgende:
[..]
Neemt niet weg dat de meeste aanhang van de pvv gewoon hard werkt. Hoe durf jij respectloze knurft die mensen zo te minachten? Zonder die mensen zou er geen eens geld zijn voor os of knuffelbeleidjes, en die uitkering had jij dan ook niet gehad.quote:Op vrijdag 12 maart 2010 19:02 schreef scanman1 het volgende:
[..]Jij kunt echt geen stats lezen en hebt geen kaas gegeten van de term 'in verhouding'. Het blijft leuk dat iemand als jij zichzelf zo gigantisch voor lul zetten en het zelf niet door heeft.
Nog 1 keer dan, speciaal voor jou: die stats laten zien dat GL het vooral moet hebben van de hoogopgeleiden en de PVV van de laag opgeleiden. Als je dat niet snapt dan pas jij goed bij de PVV.![]()
Cursusje LOI iets voor jou?
links $insert random word$ idem voor rechts --> extreem rechtse papegaaiquote:Op vrijdag 12 maart 2010 19:30 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Neemt niet weg dat de meeste aanhang van de pvv gewoon hard werkt. Hoe durf jij respectloze knurft die mensen zo te minachten? Zonder die mensen zou er geen eens geld zijn voor os of knuffelbeleidjes, en die uitkering had jij dan ook niet gehad.
Linkse extremist.
Tuurlijk werken ze hard. En je hebt zowel 'domme' als 'slimme' mensen nodig om een samenleving draaiende te houden. Dat ontkent Scanman1 toch ook helemaal niet?quote:Op vrijdag 12 maart 2010 19:30 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Neemt niet weg dat de meeste aanhang van de pvv gewoon hard werkt. Hoe durf jij respectloze knurft die mensen zo te minachten? Zonder die mensen zou er geen eens geld zijn voor os of knuffelbeleidjes, en die uitkering had jij dan ook niet gehad.
Linkse extremist.
Waar heb ik aangehaald dat GL stemmers dom of laagopgeleid zijn? Het enige waar ik wilde zeggen was dat scanman1 wel eens wat meer respect mag tonen voor die domme pvv stemmers die de boel wel draaiende houden.quote:Op vrijdag 12 maart 2010 19:52 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Tuurlijk werken ze hard. En je hebt zowel 'domme' als 'slimme' mensen nodig om een samenleving draaiende te houden. Dat ontkent Scanman1 toch ook helemaal niet?Het is alleen absurt om te zeggen dat Groenlinks het vooral van de lager opgeleiden moet hebben, want dat is gewoon niet zo. En het is jammer dat veel mensen trappen in de one-liners van Wilders, en daarbij is het percentage lager opgeleiden dat op de PVV stemt in verhouding hoger, ja. Niet in absolute aantallen, though.
Groen Links kennen ook laagopgeleide stemmers natuurlijk, net zoals de PVV hoogopgeleide stemmers kent. Wat wel interessant is dat dergelijke cijfers duidelijk laten zien bij wat voor publiek de partij populair is. Kijk, laagopgeleide stemmers zijn tevens vaak degenen die in een wijk wonen met veel andere laag opgeleide mensen, en waaronder ook een veel hoger percentage allochtonen. Als er weer een stel kut-marokkaantjes de lokale vuilcontainer in de fik aan het steken zijn, dan valt dat in zo'n wijk direct op, terwijl dat niet zo opvalt bij de hoger opgeleiden, omdat zij toch verder van zo'n wijk wonen.quote:Op vrijdag 12 maart 2010 21:34 schreef poon het volgende:
Ik zeg het nog maar eens; (groen)links stemmen geeft je geen vrijbrief om te doen alsof je intelligent bent. Als een idioot zegt dat één plus één twee is dan heeft hij nog altijd gelijk, ongeacht of het een idioot is of niet. Andersom, als een slim iemand verkondigt dat één plus één drie is, dan heeft hij het toch echt fout.
Punt is dat het niet zo relevant is of PVV stemmers dom zijn. De PVV bekritiseren 'omdat de stemmes dom zijn' lijkt mij dus een kulargument. In dit topic wordt genoeg inhoudelijk kritiek geleverd, maar deze irrelevante discussie lijkt me iets te vaak terug te komen.
Jij niet, maar daar ging het bericht over waar je op reageerde.quote:Op vrijdag 12 maart 2010 21:05 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Waar heb ik aangehaald dat GL stemmers dom of laagopgeleid zijn? Het enige waar ik wilde zeggen was dat scanman1 wel eens wat meer respect mag tonen voor die domme pvv stemmers die de boel wel draaiende houden.
Misschien niet direct, maar je ergert je er wel aan...quote:Op vrijdag 12 maart 2010 10:57 schreef ethiraseth het volgende:
Want er zijn echt 2 miljoen mensen die allemaal last hebben van die paar duizend marokkanen die de problemen veroorzaken.
Ik heb veel respect voor mensen die weinig opleiding hebben en dus vaak laag betaalde baantjes hebben. Ik stem niet voor niets Groen links. Wat stem jij eigenlijk? Heb jij ook zoveel respect voor de laag opgeleiden dat je de mensen die het vieze werk verrichten ook meer loon gunt?quote:Op vrijdag 12 maart 2010 21:05 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Waar heb ik aangehaald dat GL stemmers dom of laagopgeleid zijn? Het enige waar ik wilde zeggen was dat scanman1 wel eens wat meer respect mag tonen voor die domme pvv stemmers die de boel wel draaiende houden.
Ik heb het niet over PVV, ik heb het over de andere partijen. 9% van hogeropgeleiden stelt geen fluit voor, daar gaat het om.quote:Op vrijdag 12 maart 2010 19:02 schreef scanman1 het volgende:
[..]Jij kunt echt geen stats lezen en hebt geen kaas gegeten van de term 'in verhouding'. Het blijft leuk dat iemand als jij zichzelf zo gigantisch voor lul zetten en het zelf niet door heeft.
Nog 1 keer dan, speciaal voor jou: die stats laten zien dat GL het vooral moet hebben van de hoogopgeleiden en de PVV van de laag opgeleiden. Als je dat niet snapt dan pas jij goed bij de PVV.![]()
Cursusje LOI iets voor jou?
Dat was het onderwerp niet en is het ook nooit geweest. Het ging er om dat GL het vooral moet hebben van intelligente mensen en de PVV juist absoluut niet. Groen Links heeft in verhouding de meeste intelligente kiezers.quote:Op zaterdag 13 maart 2010 11:35 schreef 9x19 het volgende:
[..]
Ik heb het niet over PVV, ik heb het over de andere partijen. 9% van hogeropgeleiden stelt geen fluit voor, daar gaat het om.
Het IQ van een kiezer is volkomen irrelevant in een goed functionerende democratie. Een stem is een stem en daar moet je het maar mee doen. Ga alsjeblieft niet hetzelfde hokjesgedrag vertonen als de PVV. Bij voorbaat dank.quote:Op zaterdag 13 maart 2010 13:58 schreef scanman1 het volgende:
[..]
Dat was het onderwerp niet en is het ook nooit geweest. Het ging er om dat GL het vooral moet hebben van intelligente mensen en de PVV juist absoluut niet. Groen Links heeft in verhouding de meeste intelligente kiezers.
Ik snap dat heel goed. Het begint bij veiligheid op straat en/of openbare gelegenheden.quote:Op vrijdag 12 maart 2010 22:20 schreef maartena het volgende:
Ik denk daarom ook dat het grote deel van de PVV stemmers voornamelijk jongeren zijn (en daarmee bedoel ik onder de 30 eigenlijk) die geen HBO of Universitaire opleiding hebben, en qua maatschappij veel vaker in aanraking zijn gekomen met Marokkanen, en dat punt het belangrijkste vinden in de politiek. Als je andere punten ook belangrijk zou vinden en/of een duidelijke mening over zou hebben, dan kom je als rechtse toch veel eerder bij de VVD uit dan de PVV.
Wees er trots op. Je bent vast ook erg trots op dat GL de meeste subsidietrekkers, eeuwige studenten, krakers en werkschuw tuig, zogenaamde kunstenaars en niet op de laatste plaats het grootste aantal idioten in zijn gelederen heeft.quote:Op zaterdag 13 maart 2010 13:58 schreef scanman1 het volgende:
[..]
Dat was het onderwerp niet en is het ook nooit geweest. Het ging er om dat GL het vooral moet hebben van intelligente mensen en de PVV juist absoluut niet. Groen Links heeft in verhouding de meeste intelligente kiezers.
Helemaal niet. Ik ben ook intelligent, maar zie direct in dat de zachte-heelmeesters-maken-stinkende-wonden aanpak van Groen Links totaal geen houdt snijdt in een maatschappij als de onze. Misschien voor hun doelgroep, maar niet voor de massa. Bovendien hebben ze geen affiniteit met de massa. Je moet in landsbelang denken, niet in het belang van je eigen elitaire clubje.quote:Op zaterdag 13 maart 2010 13:58 schreef scanman1 het volgende:
[..]
Ok, dat klopt wel.quote:Op zaterdag 13 maart 2010 13:58 schreef scanman1 het volgende:
[..]
Bijvoorbeeld ja. En die paria's worden volgens mij totaal niet gemotiveerd om alsnog deel te nemen aan een maatschappij. De partij is genegen een werkschuwe inborst te accepteren en als normaal te beschouwen. Economisch gezien een vernietigende overtuiging met desastreuze gevolgen van dien.quote:Op zaterdag 13 maart 2010 14:16 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Wees er trots op. Je bent vast ook erg trots op dat GL de meeste subsidietrekkers, eeuwige studenten, krakers en werkschuw tuig, zogenaamde kunstenaars en niet op de laatste plaats het grootste aantal idioten in zijn gelederen heeft.
Het gaat om de cijfers, en niet wat jij daar nou van vindt.quote:Op zaterdag 13 maart 2010 14:22 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Helemaal niet. Ik ben ook intelligent, maar zie direct in dat de zachte-heelmeesters-maken-stinkende-wonden aanpak van Groen Links totaal geen houdt snijdt in een maatschappij als de onze. Misschien voor hun doelgroep, maar niet voor de massa. Bovendien hebben ze geen affiniteit met de massa. Je moet in landsbelang denken, niet in het belang van je eigen elitaire clubje.
Regeren is affiniteit hebben met alle lagen van de bevolking en vanuit/op verschillende niveaus kunnen acteren. Niet alleen de bovenste laag, die een zeer kleine minderheid vormen.
Mijn stelling is dat het helemaal niet zo intelligent is, om op GL te stemmen.
Voor een goed functionerende democratie is het niet relevant, nee.quote:Op zaterdag 13 maart 2010 14:09 schreef Thijs. het volgende:
[..]
Het IQ van een kiezer is volkomen irrelevant in een goed functionerende democratie. Een stem is een stem en daar moet je het maar mee doen. Ga alsjeblieft niet hetzelfde hokjesgedrag vertonen als de PVV. Bij voorbaat dank.
Ben je het met me oneens, zo ja op welke punten?quote:Op zaterdag 13 maart 2010 14:38 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Het gaat om de cijfers, en niet wat jij daar nou van vindt.
Het ging om de cijfers die lieten zien dat er in verhouding meer hoog opgeleide mensen stemmen op Groenlinks. Iemand ontkende dit, en Scanman1 corrigeerde dat met harde cijfers. That's all.quote:Op zaterdag 13 maart 2010 14:41 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Ben je het met me oneens, zo ja op welke punten?
Die statistieken kan ik prima mee leven hoor, die ga ik ook nergens te lijf. Ik reageer enkel op de stelling dat het van bovengemiddelde intelligentie getuigt om op GL te stemmen. Wat dus volstrekte nonsense is.quote:Op zaterdag 13 maart 2010 14:45 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Het ging om de cijfers die lieten zien dat er in verhouding meer hoog opgeleide mensen stemmen op Groenlinks. Iemand ontkende dit, en Scanman1 corrigeerde dat met harde cijfers. That's all.
Dat jij het verder niet intelligent vindt om op die partij te stemmen, is helemaal niet relevant met zowel het topic als Scanman1's post. Hij corrigeerde enkel iemand, het is niet dat hij hier begon met opscheppen dat slimme mensen op Groenlinks stemmen, toch?
En weer terug naar Wilders.
Maar die stelling is er helemaal niet.quote:Op zaterdag 13 maart 2010 14:56 schreef Chooselife het volgende:
Ik reageer enkel op de stelling dat het van bovengemiddelde intelligentie getuigt om op GL te stemmen.
Klopt, maar over het algemeen zal je meer intelligente mensen vinden op een Uni (hoogopgeleid) dan bijvoorbeeld het MBO(laagopgeleid). Dat betekent niet dat alle mensen op de Uni ook meteen 'slim' zijn, en die op het MBO 'dom', maar het geeft wel een bepaalde indicatie. Geloof me, ik ken ook genoeg hoog opgeleide mensen die de meest domme dingen uitkramen.quote:Er zit trouwens een wezenlijk verschil tussen hoogopgeleid zijn en intelligentie.
Zit je dan niet in het verkeerde topic?quote:Ik heb niks over Wilders te melden.
Ben ik met je eens.quote:Ik voel me nooit aangetrokken tot notoire schreeuwers met krankzinnige denkbeelden. Als ik hierop ga reageren laat ik me verleiden tot een discussie die ik het voeren niet waard vind. Bovendien wil ik niet beoordeeld worden op basis van stemvolume en gelikte one-liners. Voor zover dat de criteria zijn, denk ik niet dat ik de Wilders achterban van enige beschaafdheid, nuttige inzichten of zelfs (mogelijke) oplossingen kan voorzien. Ik denk zelfs dat het geen dialoog tot stand brengt, maar snel ontaardt in een verwijtenshow met een heel ordinair en schreeuwerig karakter. En dat vind ik zonde van mijn energie.
Het enige wat ik erover wil zeggen is dat uitsluiting per definitie geen oplossing is. Verplichting tot deelname en erkenning, denk daar eens aan. Steek je hand uit en maak oogcontact, in plaats van minderheden de rug toe te draaien.
quote:Op zaterdag 13 maart 2010 14:16 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Wees er trots op. Je bent vast ook erg trots op dat GL de meeste subsidietrekkers, eeuwige studenten, krakers en werkschuw tuig, zogenaamde kunstenaars en niet op de laatste plaats het grootste aantal idioten in zijn gelederen heeft.
Ja, ontzettend.quote:
Weet je wat 'coherentie' betekent? Of ben ik dan te elitair voor je?quote:Op zondag 14 maart 2010 09:31 schreef sneeuwtijger het volgende:
Misschien zijn ze hoogopgeleid maar de stemmers van GL zijn vaak hypocriet imo. Vliegvakantie, voor immigratie( slecht voor milieu) en bovendien zijn er veel talentloze hogeropgeleiden die in allerlei instituties en instanties loon krijgen van mensen die het geld echt verdienen. Ook kennen velen de ware aard van mensen als Duyvendak niet.
42% van mijn inkomen is te veel, zeker als je kijkt hoeveel mensen gewoon echt niets doen, de taal niet machtig zijn en de boel frauderen. Onderwijs, leefbaarheid van de buurten en ondernemerschap zittenn al jarenlang in een neergaande cirkel door het beleid van PVDA gesteund door GL en SP...
Als je tussen de 2500 en 5500 euro verdient ben je geen crimineel en ben je ook niet heel erg rijk, waarom wordt er gedaan alsof je het niet verdient, de meesten die in deze groep zitten verdienen het ook echt door hard en talent gebruiken. Terwijl ik elke dag een zootje in de coffeeshop zie zitten, alcoholisten zie rondlopen en allochtonen werkloos thee zie drinken zonder zich ook maar een cm aan te passen aan cultuur, taal en gewoontes.
GL is voor profiteurs en als je zelf geen profiteur bent ga eens na of je anderen wil sponseren in hun nietsdoen. Ik niet! Stem VVD
1.) Ja.quote:Op zondag 14 maart 2010 09:43 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Weet je wat 'coherentie' betekent? Of ben ik dan te elitair voor je?
Hee Dr. Nikitaquote:Op zondag 14 maart 2010 10:39 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
1.) Ja.
2.) Nee, je verwart tunnelvisie met elitair.
2.) Ik snap zijn verhaal en daar gaat het in essentie om.quote:Op zondag 14 maart 2010 10:41 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Hee Dr. Nikita
1. Ik had van onze doctorandus in de doctorandusheid ook niet anders verwacht!
2. sneeuwtijger vertelt een nogal onsamenhangend verhaal, dat kun je moeilijk ontkennen
Nou, gelukkig heb jij wel het zure wereldbeeld en de afgunst op alles en iedereen die niet precies hetzelfde doet als jij en precies evenveel heeft van de gemiddelde Nederlander overgenomen. Godsklere zeg. Ga bij je moeder huilen dat de wereld zo gemeen is en dat mensen in de coffeeshop zitten terwijl jij hard werkt.quote:Op zondag 14 maart 2010 09:31 schreef sneeuwtijger het volgende:
Misschien zijn ze hoogopgeleid maar de stemmers van GL zijn vaak hypocriet imo. Vliegvakantie, voor immigratie( slecht voor milieu) en bovendien zijn er veel talentloze hogeropgeleiden die in allerlei instituties en instanties loon krijgen van mensen die het geld echt verdienen. Ook kennen velen de ware aard van mensen als Duyvendak niet.
42% van mijn inkomen is te veel, zeker als je kijkt hoeveel mensen gewoon echt niets doen, de taal niet machtig zijn en de boel frauderen. Onderwijs, leefbaarheid van de buurten en ondernemerschap zittenn al jarenlang in een neergaande cirkel door het beleid van PVDA gesteund door GL en SP...
Als je tussen de 2500 en 5500 euro verdient ben je geen crimineel en ben je ook niet heel erg rijk, waarom wordt er gedaan alsof je het niet verdient, de meesten die in deze groep zitten verdienen het ook echt door hard en talent gebruiken. Terwijl ik elke dag een zootje in de coffeeshop zie zitten, alcoholisten zie rondlopen en allochtonen werkloos thee zie drinken zonder zich ook maar een cm aan te passen aan cultuur, taal en gewoontes.
GL is voor profiteurs en als je zelf geen profiteur bent ga eens na of je anderen wil sponseren in hun nietsdoen. Ik niet! Stem VVD
quote:Wilders onwel in Duitsland AMSTERDAM - Geert Wilders is zaterdagavond onwel geworden in een hotel in het Duitse Monschau. Dat is uit betrouwbare bron in Den Haag vernomen.
nl
Volgens de website van de Volkskrant ontstond tegen acht uur zaterdagavond commotie in het hotel toen bewakers van Wilders in de lobby verschenen en er politie en een ambulance kwamen aanrijden. Even na tien uur 's avonds stonden die nog steeds bij het hotel. Wilders is door artsen onderzocht. Het zou slechts om een zekere mate van oververmoeidheid gaan, aldus de krant.
Wilders maakte zondagochtend in een sms aan het ANP alweer in een montere indruk: „Er is helemaal niks aan de hand. Alles prima met mij. Welterusten.” Hij ging niet op het incident in.
quote:Op zondag 14 maart 2010 11:03 schreef ANTI-ALLES het volgende:
[..]
Hij was zeker weer naar een partij bijeenkomst van extreem rechtse moffen.....daar zou ik ook onwel van worden
Ik denk ook wel te snappen wat hij wil zeggen, maar de essentie van een verhaal dient wel duidelijk te zijn en geen samenraapsel van electoraal opportuun gezwets.quote:Op zondag 14 maart 2010 10:50 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
2.) Ik snap zijn verhaal en daar gaat het in essentie om.
Voor een juridisch dichtgetimmerd verhaal kun je beter op een alfa forum posten.quote:Op zondag 14 maart 2010 11:07 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Ik denk ook wel te snappen wat hij wil zeggen, maar de essentie van een verhaal dient wel duidelijk te zijn en geen samenraapsel van electoraal opportuun gezwets.
Zijn verhaal roept meer vragen op dan dat het iets duidelijk maakt, maar het is zo onsamenhangend dat een gerichte vraag stellen ook lastig wordt.
Kortom: het is een vrij typisch verhaal: hij is gefrustreerd, mogelijk geheel terecht, maar er is geen duidelijke zondebok. Dus dan wordt het maar een samenraapsel van steuntrekkers, coffeeshopbezoekers en islamieten.
Ja, dat zouden zijn vrienden in Israel ook zeer op prijs stellenquote:Op zondag 14 maart 2010 11:03 schreef ANTI-ALLES het volgende:
[..]
Hij was zeker weer naar een partij bijeenkomst van extreem rechtse moffen.....daar zou ik ook onwel van worden
Ik hoef geen juridisch dichtgetimmerd verhaal (als dat een poging tot lichte humor was, ik kon er om glimlachen)quote:Op zondag 14 maart 2010 11:19 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Voor een juridisch dichtgetimmerd verhaal kun je beter op een alfa forum posten.
Heee dit zijn gewoon feiten hoorquote:Er zijn enkele contacten aan te tonen tussen de PVV kandidaten en traditioneel extreemrechts.
Een aantal staat kandidaat. Op de tweede plek achter Wilders staat Marie (Fleur) Agema (1976) uit Assendelft. In 2003 wordt ze gekozen tot LPF-Statenlid in de provincie Noord-Holland. Met ruzie stapt ze na een ruim half jaar uit de partij en staat sindsdien te boek als onafhankelijk volksvertegenwoordiger. Ze zoekt toenadering tot het splinterpartijtje Forza! Nederland en strijdt in de provincie tegen subsidies voor milieuorganisaties. Als Theo van Gogh vermoord is organiseert een platform van allerlei Fortuynisten en rechtsextremisten een manifestatie in Amsterdam. Met onder andere Nieuw Rechts van Michiel Smit en de stichting van bovengenoemde Jan Landman vormt Fleur Agema een coalitie. Op de manifestatie komen allerhande rechtsextremisten af. In december 2004 meldt Agema zich aan op het fascistische internetforum Stormfront om daar te discussiëren over de kritiek die op haar zelf geuit is. Een paar maanden later tekent ze een petitie tegen het Centrum Informatie en Documentatie Israël (CIDI). De petitie is opgezet door het radicaalrechtse Platform de Krijger.
Tweede Kamerlid Richard de Mos (1976) is de zevende PVV-kandidaat in zijn woonplaats Den Haag. In 2006 was hij korte tijd actief op het extreemrechtse internetforum Polinco, om daar reclame te maken voor de PVV.
Arnoud van Doorn (1966) uit Den Haag stond in 2006 kandidaat voor de Partij voor Nederland (PvN) van Hilbrand Nawijn bij de Tweede Kamerverkiezingen. Hij komt uit de LPF en staat op de zesde plek van de PVV-lijst in Den Haag. Hilbrand Nawijn riep in 2005 verontwaardiging op in Fortuynistische kringen nadat hij Vlaams Belang voorman Filip de Winter in het huis van Fortuyn ontving voor een samenwerkingsproject. Nawijn deed in 2005 meer projecten met het Vlaams Belang en de Belgen zouden ook zijn verkiezingscampagne in 2006 van de Partij voor Nederland gefinancierd hebben.
Joseph Adolf Heitmann (1943) uit Amsterdam is zelf ook vervolgd wegens uitingsdelichten, net als Wilders. Sinds 2006 is hij al positief over de PVV. Eind 2009 krijgt hij een geldboete vanwege zijn uitingen op internet. Op een extreemrechts forum maakte hij homosexuelen en zwarte mensen uit voor "kruipende dieren" en noemde hij de "Hersen en zielssstruktier des Joods zwaar ziek"
De zevende kandidaat voor de Partij voor de Vrijheid is Barry Madlener (1969) uit Rotterdam. Hij is nu vier jaar gemeenteraadslid voor Leefbaar Rotterdam en was mede-initiatiefnemer van de discussie over een allochtonenstop in Rotterdam. Hij ziet de komst van migranten als een bedreiging van de scheiding tussen kerk en staat en wil daarom hoofddoekjes verbieden op het stadhuis. Volgens een artikel in het Reformatorisch Dagblad zou hij in januari 2005 met enkele andere mensen van Leefbaar Rotterdam een congres van het Vlaams Belang in Antwerpen bezoeken. Barry Madlener bestrijdt deze bewering overigens en stelt nooit bij het Vlaams belang te zijn geweest.
Uit Krimpen aan den IJssel komt Pieter van Soelen (1930). Hij steunde in 2002 de LPF met een handtekening en nu de PvdV. Hij is actief op een emaillijst van extreemrechtse Fortuynisten. Hier post Van Soelen eind 2004 een namenlijst van allerlei politici en journalisten die Pim Fortuyn gedemoniseerd zouden hebben. Hij stuurt dat bericht ook naar Nieuw Rechts. Van Soelen is de voorzitter van Stichting Artikel 7 van de Grondwet dat een vrije meningsuiting bepleit. Maar de critici van Pim Fortuyn hebben volgens hem dan een grens overschreden en "hebben Pim Fortuyn op een zeer ondemocratische wijze intens gekwetst en beledigd met onwaarheden. Ook was er sprake van laffe demoniseringen en wel zodanig dat diens ziekelijke moordenaar Volkert van der Graaf hierin zeker steun gevonden zou kunnen hebben om de moord te begaan en te rechtvaardigen." aldus Van Soelen
Nog meer Fortuynisten
Meer dan vijftig ex-LPF'ers zijn bij de Partij voor de Vrijheid opgedoken. Veel steunen de partij met een handtekening waaronder bijvoorbeeld ex-Kamerlid Ton Alblas (1940) uit Leiden.
Er werd beweerd dat GL-stemmers subsidietrekkers, kraker etc. bevat. Nergens werd gezegd dat dat samenging met de hoogopgeleiden. Dus naast hoogopgeleiden de genoemde groeperingen.quote:Op zondag 14 maart 2010 00:57 schreef scanman1 het volgende:
[..]
Ja, ontzettend.Hoog opgeleide mensen zijn allemaal subsidietrekkers, krakers, kunstenaars en indioten. Sterk verweer tegen het feit dat GL het vooral van de hoog opgeleide mensen moet hebben. Zéér sterk
Het is duidelijk in welke categorie mensen als jij vallen.
Hartaanval zou je leuker vinden he?quote:Op zondag 14 maart 2010 12:55 schreef scanman1 het volgende:
Gisteren onwel geworden las ik. Zielig voor hem.
Leuke grap [sarcasme], wie is de bedenker ervan?quote:Op zondag 14 maart 2010 13:33 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Hartaanval zou je leuker vinden he?
Ik moet je teleurstellen, het bleek een grap te zijn, zie de tweet van Frits Wester,
hu, ik zou het juist erg vinden als geertje ziek zou zijnquote:Op zondag 14 maart 2010 14:00 schreef Bernhard.von.Galen het volgende:
[..]
Leuke grap [sarcasme], wie is de bedenker ervan?
En dan nog niet de warme banden met iemand zoals Lieberman. Ook een lekker figuur >Lieberman staat bekend als een uiterst rechts-nationalistisch en bovenal zeer zionistisch politicus die een voorstander is van een uitvergroot Israël waarin voor Palestijnen geen plaats is.[3]quote:Op zondag 14 maart 2010 12:39 schreef ANTI-ALLES het volgende:
[..]
Er zijn enkele contacten aan te tonen tussen de PVV kandidaten en traditioneel extreemrechts.
Een aantal staat kandidaat. Op de tweede plek achter Wilders staat Marie (Fleur) Agema (1976) uit Assendelft. In 2003 wordt ze gekozen tot LPF-Statenlid in de provincie Noord-Holland. Met ruzie stapt ze na een ruim half jaar uit de partij en staat sindsdien te boek als onafhankelijk volksvertegenwoordiger. Ze zoekt toenadering tot het splinterpartijtje Forza! Nederland en strijdt in de provincie tegen subsidies voor milieuorganisaties. Als Theo van Gogh vermoord is organiseert een platform van allerlei Fortuynisten en rechtsextremisten een manifestatie in Amsterdam. Met onder andere Nieuw Rechts van Michiel Smit en de stichting van bovengenoemde Jan Landman vormt Fleur Agema een coalitie. Op de manifestatie komen allerhande rechtsextremisten af. In december 2004 meldt Agema zich aan op het fascistische internetforum Stormfront om daar te discussiëren over de kritiek die op haar zelf geuit is. Een paar maanden later tekent ze een petitie tegen het Centrum Informatie en Documentatie Israël (CIDI). De petitie is opgezet door het radicaalrechtse Platform de Krijger.
Tweede Kamerlid Richard de Mos (1976) is de zevende PVV-kandidaat in zijn woonplaats Den Haag. In 2006 was hij korte tijd actief op het extreemrechtse internetforum Polinco, om daar reclame te maken voor de PVV.
Arnoud van Doorn (1966) uit Den Haag stond in 2006 kandidaat voor de Partij voor Nederland (PvN) van Hilbrand Nawijn bij de Tweede Kamerverkiezingen. Hij komt uit de LPF en staat op de zesde plek van de PVV-lijst in Den Haag. Hilbrand Nawijn riep in 2005 verontwaardiging op in Fortuynistische kringen nadat hij Vlaams Belang voorman Filip de Winter in het huis van Fortuyn ontving voor een samenwerkingsproject. Nawijn deed in 2005 meer projecten met het Vlaams Belang en de Belgen zouden ook zijn verkiezingscampagne in 2006 van de Partij voor Nederland gefinancierd hebben.
Joseph Adolf Heitmann (1943) uit Amsterdam is zelf ook vervolgd wegens uitingsdelichten, net als Wilders. Sinds 2006 is hij al positief over de PVV. Eind 2009 krijgt hij een geldboete vanwege zijn uitingen op internet. Op een extreemrechts forum maakte hij homosexuelen en zwarte mensen uit voor "kruipende dieren" en noemde hij de "Hersen en zielssstruktier des Joods zwaar ziek"
De zevende kandidaat voor de Partij voor de Vrijheid is Barry Madlener (1969) uit Rotterdam. Hij is nu vier jaar gemeenteraadslid voor Leefbaar Rotterdam en was mede-initiatiefnemer van de discussie over een allochtonenstop in Rotterdam. Hij ziet de komst van migranten als een bedreiging van de scheiding tussen kerk en staat en wil daarom hoofddoekjes verbieden op het stadhuis. Volgens een artikel in het Reformatorisch Dagblad zou hij in januari 2005 met enkele andere mensen van Leefbaar Rotterdam een congres van het Vlaams Belang in Antwerpen bezoeken. Barry Madlener bestrijdt deze bewering overigens en stelt nooit bij het Vlaams belang te zijn geweest.
Uit Krimpen aan den IJssel komt Pieter van Soelen (1930). Hij steunde in 2002 de LPF met een handtekening en nu de PvdV. Hij is actief op een emaillijst van extreemrechtse Fortuynisten. Hier post Van Soelen eind 2004 een namenlijst van allerlei politici en journalisten die Pim Fortuyn gedemoniseerd zouden hebben. Hij stuurt dat bericht ook naar Nieuw Rechts. Van Soelen is de voorzitter van Stichting Artikel 7 van de Grondwet dat een vrije meningsuiting bepleit. Maar de critici van Pim Fortuyn hebben volgens hem dan een grens overschreden en "hebben Pim Fortuyn op een zeer ondemocratische wijze intens gekwetst en beledigd met onwaarheden. Ook was er sprake van laffe demoniseringen en wel zodanig dat diens ziekelijke moordenaar Volkert van der Graaf hierin zeker steun gevonden zou kunnen hebben om de moord te begaan en te rechtvaardigen." aldus Van Soelen
Nog meer Fortuynisten
Meer dan vijftig ex-LPF'ers zijn bij de Partij voor de Vrijheid opgedoken. Veel steunen de partij met een handtekening waaronder bijvoorbeeld ex-Kamerlid Ton Alblas (1940) uit Leiden.
Heee dit zijn gewoon feiten hoor
Wat zal Cohen blij zijn.quote:Op zondag 14 maart 2010 22:22 schreef Visionair333 het volgende:
Nou extreem rechtse partijen zijn geen fan van Wilders omdat hij pro-joods is.
Laat ik het zo zeggen: ik zou er geen moment wakker van liggen. Wel triest voor al die PVV'ertjes die het dan zonder hun grote leider moeten doen.quote:Op zondag 14 maart 2010 13:33 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Hartaanval zou je leuker vinden he?
Ik moet je teleurstellen, het bleek een grap te zijn, zie de tweet van Frits Wester,
Doe eens niet zo kortzichtig. Extreem rechts is niet per definitie anti-semitisch. Dat de nazi's toevallig de Joden uitkozen, maakt het geen definitie. Tegenwoordig zijn het de moslims die dezelfde rol toebedeeld krijgen.quote:Op zondag 14 maart 2010 22:22 schreef Visionair333 het volgende:
Kijk uit hoor, want die vergelijking schijn je niet meer te mogen maken.quote:Op zondag 14 maart 2010 22:26 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Doe eens niet zo kortzichtig. Extreem rechts is niet per definitie anti-semitisch. Dat de nazi's toevallig de Joden uitkozen, maakt het geen definitie. Tegenwoordig zijn het de moslims die dezelfde rol toebedeeld krijgen.
quote:Op zondag 14 maart 2010 22:22 schreef Visionair333 het volgende:
Inderdaad, anders zou heel Israel links zijn.quote:Op maandag 15 maart 2010 10:09 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Extreem-rechts is niet per definitie gekant tegen joden.
Het is een feit dat de NVU niets met Wilders heeft omdat hij pro-joods is (of iig die frontman). Visionair stelt dan toch gewoon een feit? En zoals Scanman al aangeeft; één op één de joden uit WOII vergelijken met moslims van nu lijkt mij juist kortzichtig.quote:Op zondag 14 maart 2010 22:26 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Doe eens niet zo kortzichtig. Extreem rechts is niet per definitie anti-semitisch. Dat de nazi's toevallig de Joden uitkozen, maakt het geen definitie. Tegenwoordig zijn het de moslims die dezelfde rol toebedeeld krijgen.
Huh? Waar zeg ik dat?quote:Op maandag 15 maart 2010 15:43 schreef poon het volgende:
[..]
Het is een feit dat de NVU niets met Wilders heeft omdat hij pro-joods is (of iig die frontman). Visionair stelt dan toch gewoon een feit? En zoals Scanman al aangeeft; één op één de joden uit WOII vergelijken met moslims van nu lijkt mij juist kortzichtig.
wilders vertoont gewoon tekenen van psychische angst voor zijn leven en daarmee samenhangend dementiequote:'Wilders wereldvreemd' AMSTERDAM - PVV-leider Geert Wilders is door de jarenlange afzondering en het continu leven in angst 'wereldvreemd' geworden. "Hij gaat steeds meer geloven in zijn eigen gelijk." Dat stelt psychotherapeut Joost Bosland.
Dat zegt Bosland in BN/De Stem. De jarenlange afzondering en het continu leven in angst - Wilders wordt al 5,5 jaar omringd door een team van bodyguards heeft volgens de therapeut 'verregaande gevolgen'.
Immuun
De PVV-leider is het contact met het volk kwijtgeraakt en is wereldvreemd geworden, stelt Bosland. "Hij gaat steeds meer geloven in zijn eigen gelijk en raakt immuun voor kritiek."
Safe houses
In 2004, na de moord op Theo van Gogh, moest Wilders hals over kop zijn huis en haard in Venlo verlaten. Ook zijn appartement in Utrecht was verboden terrein en de PVV-leider moest een tijd lang in zogenaamde 'safe houses' doorbrengen.
Bosland schreef het boek 'De waanzin rond Wilders' en werkt als gezinstherapeut.
Hoezo op afstand. Je hoeft tv of radio maar aan te zetten of de krant open te slaan en je wordt geconfronteerd met uitspraken van Wilders. De houding van Wilders spreekt waarschijnlijk boekdelen voor de gemiddelde psycholoog. Vooral voor een die Wilders de afgelopen jaren heeft gevolgd.quote:Op maandag 15 maart 2010 18:14 schreef Sloggi het volgende:
Zal wel een hele knappe psycholoog wezen als hij op afstand een diagnose kan stellen.
http://nl.wikipedia.org/wiki/26.000_gezichtenquote:Op maandag 15 maart 2010 18:11 schreef ANTI-ALLES het volgende:
[..]
wilders vertoont gewoon tekenen van psychische angst voor zijn leven en daarmee samenhangend dementie
Waaruit maak jij op dat het een linkse extremist is? Omdat hij een programma maakt over asielzoekers? Kom op zegquote:Op maandag 15 maart 2010 18:20 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/26.000_gezichten
Dit is de schrijver ervan.
Een linkse extremist, hoezo serieus?
Wel toevallig he dat hij ook een ''negatief'' boek schrijf over Wilders en zijn gekke ideeen. Als wilders met dit haar en deze attitude het kapitalisme had bestreden dat had ie waarschijnlijk een pluim gekregen.quote:Op maandag 15 maart 2010 18:22 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Waaruit maak jij op dat het een linkse extremist is? Omdat hij een programma maakt over asielzoekers? Kom op zeg
Als Wilders' kritiek op het kapitalisme gefunderdeerd en terecht was geweest, dan had hij inderdaad een pluim gekregen. Die vlieger gaat echter niet op voor de labiele Wilders waar we mee zitten opgescheept.quote:Op maandag 15 maart 2010 18:24 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Wel toevallig he dat hij ook een ''negatief'' boek schrijf over Wilders en zijn gekke ideeen. Als wilders met dit haar en deze attitude het kapitalisme had bestreden dat had ie waarschijnlijk een pluim gekregen.
Is jouw subjectiefe mening. Veel mensen hebben laste van die ''linkse dromen''. Sociaal, economisch, ga zo maar door.quote:Op maandag 15 maart 2010 18:25 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Als Wilders' kritiek op het kapitalisme gefunderdeerd en terecht was geweest, dan had hij inderdaad een pluim gekregen. Die vlieger gaat echter niet op voor de labiele Wilders waar we mee zitten opgescheept.
Ik zeg toch niet dat Wilders zijn uitspraken niet mag doen? Ik beweer alleen dat hij labiel is en dat zijn 'voorstellen' kant noch wal raken.quote:Op maandag 15 maart 2010 18:30 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Is jouw subjectiefe mening. Veel mensen hebben laste van die ''linkse dromen''. Sociaal, economisch, ga zo maar door.
En dit is nou democratie, afschaffen?
Zijn die van halsema kant en bos ook. Zie waar we in terecht zijn gekomen. Labiel? Die man heeft meer bereikt dat jij ooit zult doen met die uitkering van je.quote:Op maandag 15 maart 2010 18:32 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik zeg toch niet dat Wilders zijn uitspraken niet mag doen? Ik beweer alleen dat hij labiel is en dat zijn 'voorstellen' kant noch wal raken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |