quote:Op dinsdag 2 maart 2010 14:56 schreef teamlead het volgende:
Wetenschappelijk Bureau PVV: http://www.wbpvv.nl
quote:Dr. Theodorus Ignatius Bär
Dr. Theodorus Ignatius Bär, Ted voor vrienden, promoveerde als bioloog op onderzoek naar het bestrijden van plaag ontwikkeling van inheemse soorten.
quote:Plaats:
Amersfoort
Vraag:
Beste WBvdPVV, de Polen nemen in 2038 Nederland over. Hoe strookt dit met de prognose dat de Islam Nederland gaat veroveren? Anders gezegd: welke dreiging kost meer en is groter?
Antwoord:
De logische verklaring moet zijn dat ook Polen te kampen heeft met voortschrijdende islamisering, ofwel dat Polen in 2038 volledig islamitisch is. Wij zullen uw interessante vraag gedegen onderzoeken om later deze conclusie te publiceren.
quote:Op dinsdag 2 maart 2010 15:19 schreef Dunckie het volgende:
[..]
Hangjongeren hebben verhoogde kans op RSI
quote:Hangjongeren lopen verhoogd risico op RSI
Hangjongeren lopen een verhoogd risico op RSI als gevolg van kleine, herhaalde bewegingen.
Een onderzoek onder 500 jongeren in Almere, Harderwijk en Rotterdam met chronisch hanggedrag toonde aan dat rondkijken, elkaar op de schouder slaan en scherpe opmerkingen maken het risico op RSI verhoogd tot 3.15.
RSI is een aandoening die veel voorkomt als gevolg van kleine, herhaalde inspanningen die ogenschijnlijk weinig moeite kosten. Het is echter de veelvuldige herhaling die leidt tot klachten.
"Hangen blijkt niet zo ontspannend te zijn als gedacht," concludeert onderzoeksleider Dr. Ir. Lale Pahmuk van het WBvdPVV. "Teveel jongeren hangen zonder eerst op te warmen."
Op basis van dit onderzoek adviseert het WBvdPVV om gezondheidsvoorlichting te geven en gymnastiek aan te bieden op hangplekken, als verplichte scholing en tewerkstelling politiek niet haalbaar blijken.
quote:Daarnaast wordt voorgesteld om de huidige kosten voor de Nederlandse schatkist voor de huisvesting, verzekering en bestudering van kunstschatten drastisch terug te brengen.
Het rapport identificeert in totaal 297,156 unieke kunstwerken die relatief eenvoudig verkocht kunnen worden. De opbrengst bij veiling plus de besparingen op huisvesting en verzekering zouden uitkomen op nogmaals euro 350 miljard.
"Musea trekken alleen buitenlanders, dus we gaan die kunstwerken niet echt missen", aldus het WBvdPVV.
Denk dat we tegelijk bezig waren.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 15:39 schreef StephanL het volgende:
Waarom maak je een nieuw topic aan? Nouja als jij het leuk vind gaan we hier verder.
Om een en ander te vergelijken:quote:Op dinsdag 2 maart 2010 10:49 schreef poon het volgende:
Het zou een begin zijn als men inderdaad te taal leert, meedoet in de maatschappij en bepaalde culturele verschillen accepteert. Dat is lang niet in elk geval gebeurd. Als dat soort fundamentele dingen vanaf het begin serieus waren aangepakt, dan zou er nu in veel mindere mate een jullie/wij gevoel zijn, omdat men zich 'gewoon' nederlander zou voelen (denk ik). Volgens mij is dat in Amerika in ieder geval beter geregeld, maar dat kan jij vast beter beoordelen.
Amerika is een immigratieland, en dat is het al sinds 1776 en de als kolonie daarvoor natuurlijk, dus immigratie zit in het bloed. Nederland is dat eigenlijk pas sinds de afgelopen 50 jaar, en je merkt heel duidelijk aan de Nederlandse cultuur dat dit veel houteriger en minder accepterend over komt. Iemand die "anders" is, moet zich maar aan "ons" aanpassen. Eigenlijk is dequote:Wat mij betreft komt integratie grotendeels van één kant. En hoe gebeurt dat niet in Amerika btw?
http://www.wbpvv.nl/wbpvv/vraag-en-antwoord/emmen/chantalquote:Chantal
Plaats:
Emmen
Vraag:
Ik hoor veel over het kllimaat, maar weet niet meer wat ik nu moet geloven. Wat vind u?
Antwoord:
Het klimaat verandert elke dag. Er is geen wetenschappelijk bewijs dat de mens de aarde opwarmt. Wel geloven wij dat het aanbeveling verdient om de uitstoot van hete lucht door politici zoals Diederik Samson te beperken zodat eventuele risicos zo klein mogelijk blijven.
Ja natuurlijkquote:Op dinsdag 2 maart 2010 16:53 schreef Sloggi het volgende:
[..]
http://www.wbpvv.nl/wbpvv/vraag-en-antwoord/emmen/chantal
Deze site is een grap.
Toch?
Ik denk eerder dat de PVV niets van wetenschap moet hebben omdat wetenschappers volgens de partij deel uitmaken van de 'linkse elite'.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 17:01 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ja natuurlijk![]()
Denk je dat de pvv het wetenschappelijk instituut van de sgp ingehuurd heeft ofzo?
Deze website is werkelijk geniaal.quote:Leo van Gestel
Plaats:
Rotterdam
Vraag:
Beste WBvdPVV, Mijn zwager is dierenarts en vertelde mij van de ‘Canine Influenza’, of gewoon op zijn Hollands gezegd de hondenkoorts. Ik weet dat het ministerie van landbouw maatregelen heeft getroffen, maar waarom mogen wij daar niet van weten. Ik begreep dat vijf procent van de honden in de stedelijke gebieden al besmet was zonder dat de eigenaren het weten. Ik heb een hond, wat moet ik doen.
Antwoord:
Beste HR Leo van Gestel, Inderdaad, na de BSE met koeien, de varkenspest, de vogelgriep voor de kippen en nu de Q-koorts bij geiten en schapen is het wachten op de volgende epidemie bij een van de beesten die in groten getale in NL worden gehouden. Helaas is dat deze keer onze trouwe viervoeter de hond. Uit navraag door het WBvdPVV bij het RIVM bleek dat er nauwelijks geld beschikbaar is om aan een vaccin te werken wat dus tot gevolg heeft dat er niets anders rest dan ruimen van zieke honden. Dit veroorzaakt veel leed bij de dieren en de eigenaren. Als WBvdPVV hebben wij niet de capaciteit noch de laboratoria om hier wat tegen te doen. Wij hebben deze informatie doorgegeven aan onze collegae in de kamer om ervoor te zorgen dat in ieder geval preventief ruimen van honden te voorkomen. Mvg Ted I.Bär
Dat is helemaal niet eng, dat zou een grote zegen zijn.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 15:41 schreef Boxkeeper het volgende:
Het enge is dat de PVV veel stemmen gaat krijgen...
Er zit een hele hoop werk in inderdaad!quote:Op dinsdag 2 maart 2010 17:07 schreef Sloggi het volgende:
Deze website is werkelijk geniaal.
een zege voor intolerant nederland jaquote:Op dinsdag 2 maart 2010 17:38 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
Dat is helemaal niet eng, dat zou een grote zegen zijn.
Nee, het betekent niets meer dan rechtvaardigheid in de maatschappij, dat is de laatste jaren nogal wat vertroebeld door mensen van de pvdaquote:Op dinsdag 2 maart 2010 17:48 schreef Trancert het volgende:
[..]
een zege voor intolerant nederland ja
Zegen voor het redelijke verstand.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 17:48 schreef Trancert het volgende:
[..]
een zege voor intolerant nederland ja
De PVV is heel duidelijk en geeft heldere oplossingen aan i.t.t. andere partijen en draaikonten.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 17:56 schreef Trancert het volgende:
[..]
wilders en redelijk verstand erg lachwekkend
beetje jammer dat het idiote voorstellen zijn die in sommige gevallen lijnrecht tegenover onze grondwet staan.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 17:58 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
De PVV is heel duidelijk en geeft heldere oplossingen aan i.t.t. andere partijen en draaikonten.
ow ja zoals 60% van de ambtenaren ontstlaan maar tegelijkertijd meer regels en politie en onderwijzers ,(hint zijn ambtenaren), willen hebben lijkt me erg lastigquote:Op dinsdag 2 maart 2010 17:58 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
De PVV is heel duidelijk en geeft heldere oplossingen aan i.t.t. andere partijen en draaikonten.
Nee, het zijn geen ambtenaren, het zijn semi-ambtenaren, net zoals militairen dat ook zijn, of brandweermannen.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 18:03 schreef Trancert het volgende:
[..]
ow ja zoals 60% van de ambtenaren ontstlaan maar tegelijkertijd meer regels en politie en onderwijzers ,(hint zijn ambtenaren), willen hebben lijkt me erg lastig
weer de zinloze strijd tegen softdrugs oppakken
politiestaat invoeren
etc..
of had je niet verder gelezen dan het anti-moslim geneuzel
^quote:Op dinsdag 2 maart 2010 18:03 schreef Trancert het volgende:
[..]
ow ja zoals 60% van de ambtenaren ontstlaan maar tegelijkertijd meer regels en politie en onderwijzers ,(hint zijn ambtenaren), willen hebben lijkt me erg lastig
weer de zinloze strijd tegen softdrugs oppakken
politiestaat invoeren
etc..
of had je niet verder gelezen dan het anti-moslim geneuzel
idd ben je niet verder gekomen dan het moslim geneuzelquote:Op dinsdag 2 maart 2010 18:06 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
^
Geen enkele niet-westerse allochtoon komt er extra bij.
Nieuwkomers die zich niet aan de regels houden, eruit.
Geen nieuw moskeeen;
Duidelijke taal lijkt mij.
In Zwitserland wordt dat tuig inclusief Moskee er gewoon uitgeflikkerd, als ze zich niet gedragen.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 18:07 schreef Trancert het volgende:
[..]
ow gaan we onze grenzen dan weer sluiten , anders komen ze gewoon weer terug
nog meer mensen en geld nodig
Er is veel efficiency winst te behalen.quote:ontslaan van zoveel ambtenaren lijkt me ook lastig met alle nieuwe regelgeving die de pvv wil invoeren
Welke regelgeving? Welke ambtenaren precies?quote:Op dinsdag 2 maart 2010 18:07 schreef Trancert het volgende:
[..]
idd ben je niet verder gekomen dan het moslim geneuzel
ow gaan we onze grenzen dan weer sluiten , anders komen ze gewoon weer terug
nog meer mensen en geld nodig
ontslaan van zoveel ambtenaren lijkt me ook lastig met alle nieuwe regelgeving die de pvv wil invoeren
misschien moet je zelf ff kijken op de pvv sitequote:Op dinsdag 2 maart 2010 18:17 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Welke regelgeving? Welke ambtenaren precies?
Je praat onzin, en dat weet je
De PVV verschillende punten van het kopje 'Directe democratie' zo'n beetje rechtstreeks overgenomen van D66. Vertonen die partijen toch nog enige overeenkomsten.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 18:21 schreef Trancert het volgende:
[..]
misschien moet je zelf ff kijken op de pvv site
http://pvv.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=788&Itemid=139
vol met nieuwe verboden en regels
Ten behoeve van de welvaart/veiligheid/vrijheid. De 3 v's zeg zeg ik maar.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 18:21 schreef Trancert het volgende:
[..]
misschien moet je zelf ff kijken op de pvv site
http://pvv.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=788&Itemid=139
vol met nieuwe verboden en regels
Velvaart?quote:Op dinsdag 2 maart 2010 18:41 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ten behoeve van de welvaart/veiligheid/vrijheid. De 3 v's zeg zeg ik maar.
ja pvv heeft vrijheid hoog in het vaandel staan hmm overal prefentief gefouilleerd kunnen worden , niet meer een jointje kunnen roken, geen coffeeshops meer etc..quote:Op dinsdag 2 maart 2010 18:41 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ten behoeve van de welvaart/veiligheid/vrijheid. De 3 v's zeg zeg ik maar.
Duidelijke taal? Ja.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 18:06 schreef Bankfurt het volgende:
Geen enkele niet-westerse allochtoon komt er extra bij.
Nieuwkomers die zich niet aan de regels houden, eruit.
Geen nieuw moskeeen;
Duidelijke taal lijkt mij.
Wilders zelf in het EenVandaagdebat gisteravond.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 18:49 schreef Sloggi het volgende:
Wanneer heeft iemand van de PVV dat eigenlijk gezegd? Ik vind het niet in hun verkiezingspamflet terug.
Blijf jij lekker in hokjes denken.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 13:38 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Ah ja, we gaan maar de no true scotsman uit de kast halen om rechts vrij te pleiten.
Lijkt mij niet nodig.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 13:45 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ooit van 'bussing' gehoord? Gedwongen integratie van blanke en zwarte scholen? Zou in Nederland ook ingevoerd moeten worden.
Dit is pure lulkoek, wat er dus gebeurt in al die allochtonen wijken is dat zodra iemand een beetje geld heeft gespaard deze slecht buurt meteen verlaat.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 19:18 schreef maartena het volgende:
Niet-westerse allochtonen weren? Leuke gedachte, maar niet effectief. Er komen sowieso niet zoveel niet-westerse immigranten meer binnen eigenlijk, hooguit een paar duizend Marokkanen en Turken per jaar, en er gaan ook elk jaar weer een paar duizend Turken en Marokkanen naar huis. Het weren van nieuwe immigranten lost ook niets op voor de bestaande problemen.
Waarom zouden allochtone opwaarts mobielen opeens niet meer naar betere wijken verhuizen op het moment dat er geen nieuwe immigranten de grens overkomen?quote:Op dinsdag 2 maart 2010 19:23 schreef AardbeefMachine het volgende:
[..]
Dit is pure lulkoek, wat er dus gebeurt in al die allochtonen wijken is dat zodra iemand een beetje geld heeft gespaard deze slecht buurt meteen verlaat.
Er blijft dan een flat of een huisje leeg in een slechte buurt, hier wordt weer een nieuwe niet westerse allochtoon in gepropt vaak met hele familie en zo blijven deze wijken slecht en vol met niet nederlands sprekende allochtonen.
Het weren van deze kansloze mensen betekent dat deze wijken langzaam maar zeker vol komen te zitten met mensen die wel een baan hebben en wel hun tuinje bijhouden.
En zo worden dijze sloeber wijken gewoon betere buurten en zal men ook niet de noodzaak zien om perse te verhuizen.
Omdat die allochtonen wijken dan niet zo verloederen, en na verloop van tijd ook niet meer alleen allochtonen zijn maar ook blanke mensen aantrekken voor goedkope huisjes maar die niet zo gevaarlijk voor hen zijn als dat nu en in het verleden het geval is.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 19:27 schreef StormWarning het volgende:
[..]
Waarom zouden allochtone opwaarts mobielen opeens niet meer naar betere wijken verhuizen op het moment dat er geen nieuwe immigranten de grens overkomen?
Leg dat eens uit als je wiltquote:Op dinsdag 2 maart 2010 17:51 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Nee, het betekent niets meer dan rechtvaardigheid in de maatschappij, dat is de laatste jaren nogal wat vertroebeld door mensen van de pvda
Dan ga je daar toch lekker wonen?quote:Op dinsdag 2 maart 2010 18:14 schreef Bankfurt het volgende:
In Zwitserland wordt dat tuig inclusief Moskee er gewoon uitgeflikkerd, als ze zich niet gedragen.
Dus het kan wel.
Dat zeg ik ook altijd als ik een antwoord in de trend van "Nou in marokko is het anderes geen probleem" ontvang op een opmerking waarom je in godsnaam een hoofddoekje op moet in hartje Nederland.quote:
Noem ze eens op?quote:Op dinsdag 2 maart 2010 18:45 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Velvaart?
Beweer je nu trouwens ook dat de PVV goed is voor de welvaart, met haar geplande opzegging van alle Europese samenwerking en de terugkeer naar de gulden? En dat de PVV goed is voor de vrijheid met al haar verboden en restricties?
Het gaat niet om het moeten, maar om het kunnen. Als iemand een hoofddoek wilt dragen dan doet diegene dat. Maar ga het niet verbieden omdat het in Verweggistan verplicht is.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 19:38 schreef AardbeefMachine het volgende:
[..]
Dat zeg ik ook altijd als ik een antwoord in de trend van "Nou in marokko is het anderes geen probleem" ontvang op een opmerking waarom je in godsnaam een hoofddoekje op moet in hartje Nederland.
En dat niemand haar zal verkrachten al ze dat gekke ding niet afdoet.
De motivatie in de koran is anders toch echt dat de hoofddoek dient zodat wij mannen niet in de verleiding komen om haar te verkrachten.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 19:43 schreef Thijs. het volgende:
[..]
Het gaat niet om het moeten, maar om het kunnen. Als iemand een hoofddoek wilt dragen dan doet diegene dat. Maar ga het niet verbieden omdat het in Verweggistan verplicht is.
Dan zou ik graag willen weten in welke soera je dat letterlijk hebt kunnen vinden.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 19:48 schreef AardbeefMachine het volgende:
[..]
De motivatie in de koran is anders toch echt dat de hoofddoek dient zodat wij mannen niet in de verleiding komen om haar te verkrachten.
Aangezien de islaam religie altijd wordt aangedragen voor het dragen van de hoofddoek is het dus zeker dat dit de reden is waarvoor al die vrouwen een hoofddoek dragen.
Ik vind dit uitermate beledegend want ik heb nog nooit een vrouw zonder hoofddoek verkracht, en heb het ook nooit willen doen.
Toch dragen al die vrouwen een hoofddoek omdat wij haar anders gaan vekrechten.
Jij mag dat normaal vinden maar ik vindt dit ronduit beledigend en zal nooi een gesprek met iemand aangaan die denkt dat ik haar wil verkrachten.
Staat gewoon ind e koran, vrouwen moeten bedekt zijn vanwege de verleiding die vrouwen anders oproepen bij mannen.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 19:50 schreef Thijs. het volgende:
[..]
Dan zou ik graag willen weten in welke soera je dat letterlijk hebt kunnen vinden.
Soera = vers in de Koran. Dus ik vraag je: welke soera? Nummer graag.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 19:51 schreef AardbeefMachine het volgende:
[..]
Staat gewoon ind e koran, vrouwen moeten bedekt zijn vanwege de verleiding die vrouwen anders oproepen bij mannen.
quote:Op dinsdag 2 maart 2010 19:51 schreef AardbeefMachine het volgende:
[..]
Staat gewoon ind e koran, vrouwen moeten bedekt zijn vanwege de verleiding die vrouwen anders oproepen bij mannen.
24-31 (het licht)quote:Op dinsdag 2 maart 2010 19:54 schreef Thijs. het volgende:
[..]
Soera = vers in de Koran. Dus ik vraag je: welke soera? Nummer graag.
Dat betekend nog niet dat iemand niet de keuze mag hebben in Nederland om wel of niet een hoofddoekje te dragen. Dat is nou juist de kracht van vrijheid en democratie, dat iedereen in zijn recht gelaten wordt, en dat iedereen vrije keuze heeft wat men draagt.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 19:38 schreef AardbeefMachine het volgende:
Dat zeg ik ook altijd als ik een antwoord in de trend van "Nou in marokko is het anderes geen probleem" ontvang op een opmerking waarom je in godsnaam een hoofddoekje op moet in hartje Nederland.
En dat niemand haar zal verkrachten al ze dat gekke ding niet afdoet.
Toch voel ik mij elke keer ik een hoofddoekje zie zeer beledigd. en het is net zo goed mijn vrijheid om haar daarop aan te spreken.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 20:11 schreef maartena het volgende:
[..]
Dat betekend nog niet dat iemand niet de keuze mag hebben in Nederland om wel of niet een hoofddoekje te dragen. Dat is nou juist de kracht van vrijheid en democratie, dat iedereen in zijn recht gelaten wordt, en dat iedereen vrije keuze heeft wat men draagt.
Ik begrijp prima dat er om identificatieredenen het gezicht zichtbaar moet zijn, dus ik heb op zich helemaal geen problemen met een boerka verbod, net zo min ik problemen heb met een verbod op het dragen van motorhelmen als je geen motor rijdt.
Maar een verbod op het dragen van een hoofddoekje op straat..... is toch je reinste onzin.
Is dat genoeg om van de rest van de Koran een "donald duck" te maken zoals Wilders zei?quote:
Ja of de koran moet op een polderse maniergeintrepeteerd worden door de moslims zelf en soera's als deze outdated verklaren en dus alle hoofddoekjes overbodig maken.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 20:16 schreef maartena het volgende:
[..]
Is dat genoeg om van de rest van de Koran een "donald duck" te maken zoals Wilders zei?
Die mening mag je inderdaad hebben in Nederland. Ik hou er bijvoorbeeld ook niet van dat op zondagochtend als ik nog lig te ronken opeens overal van die kerkklokken gaan luiden...... dat betekend echter nog niet dat een verbod gerechtvaardigd is.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 20:14 schreef AardbeefMachine het volgende:
Toch voel ik mij elke keer ik een hoofddoekje zie zeer beledigd. en het is net zo goed mijn vrijheid om haar daarop aan te spreken.
Verbieden misschien niet maar wel regels voor stellen.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 20:21 schreef maartena het volgende:
[..]
Die mening mag je inderdaad hebben in Nederland. Ik hou er bijvoorbeeld ook niet van dat op zondagochtend als ik nog lig te ronken opeens overal van die kerkklokken gaan luiden...... dat betekend echter nog niet dat een verbod gerechtvaardigd is.
Of regels om lelijke mensen als jij overdag van straat te houden of een boete voor achterlijke uitspraken. En dan : 3 strikes -> nekschot.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 20:26 schreef AardbeefMachine het volgende:
[..]
Zo zou je ook regels kunnen stellen voor hoofddoekjes zodat mensen die daar aanstoot van hebben, deze mensen kunnen ontwijken.
Tja, in de Bijbel staan ook passages die niet meer stroken met de huidige samenleving. Maar moeten we daarom ook alle nonnen verbieden om in bedekte kleding te lopen? Of de Bijbel zelf verbieden?quote:Op dinsdag 2 maart 2010 20:18 schreef AardbeefMachine het volgende:
Ja of de koran moet op een polderse maniergeintrepeteerd worden door de moslims zelf en soera's als deze outdated verklaren en dus alle hoofddoekjes overbodig maken.
Net zoals lijfstraffen bijvoorbeeld.
quote:Op dinsdag 2 maart 2010 20:20 schreef teamlead het volgende:
ik word echt een beetje misselijk als ik pvv-aanhangers puur etnocentristisch gedachtengoed zie goedpraten.
Of de leer van de Islam nu wel of niet overeenkomt met wat "wij" als westerse samenleving acceptabele omgangsvormen vinden, is volstrekt irrelevant. Die discussie kun je over elk geloof en elke uitwas van geloof voeren, compleet met uit context en tijdsgeest gerukte citaten uit een heilig verklaard boek.
Wat voor mij maatgevend is, is de vrijheid die wij in de grondwet verankerd hebben om in dit land vrij te zijn je geloof te belijden. Wil jij het spaghettimonster aanbidden door dagelijks in een bad met pasta te rollen? Best, ga je gang. Wil jij een hoofddoek dragen, omdat in de Koran staat dat dat handig is: doe je ding, wil jij pijpekrullen en een debiel hoedje, omdat in de Thora daar iets over staat: leef je helemaal uit.
Maar laat mij dan ook die vrijheid.
De voorstellen van de PVV die gericht zijn op het uitroeien van de Islam in Nederland (hoe onrealistisch dat idee ook moge zijn), is voor mij juist een aantasting van die vrijheid. Vandaag is het de islam. morgen de grieks-orthodoxie (want niet westers) en overmorgen weer wat anders. En al die tijd wordt het échte probleem niet aangepakt: duizenden mensen staan in dit land al dan niet vrijwillig aan de kant en leven van onze sociale voorzieningen en tuig terroriseert wijken en buurten. Vandaag de marocs, vorige eeuw de molukkers, volgende eeuw wel weer een andere groep. En niet omdat het tuig is, maar omdat ze door de samenleving worden uitgekotst.
Partijen als de PVV staan voor een Nederland waarin politici gaan bepalen wat de samenleving moet vinden en wat mij betreft strookt dat voor geen meter met het tolerante Nederland waarin ik ben geboren
Er zijn nog wel wat soera's. Genoeg om de koran zo dun als de donald duck te maken? Misschien niet, maar wel genoeg om het een verwerpelijk boek te noemen (maar dat had ik al eens gezegd geloof ik).quote:Op dinsdag 2 maart 2010 20:16 schreef maartena het volgende:
[..]
Is dat genoeg om van de rest van de Koran een "donald duck" te maken zoals Wilders zei?
Ik heb nergens in de Koran het woord 'verkrachten' dan wel aanverwante woorden gezien. Nu verwijt je iedere hoofddoekdragende moslima namelijk paranoïde gedrag.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 20:26 schreef AardbeefMachine het volgende:
[..]
Verbieden misschien niet maar wel regels voor stellen.
Ook kerkklokken mogen niet ALTIJD en OVERAL luiden.
Daar zijn wettelijke regels en ijden voor.
Zo zou je ook regels kunnen stellen voor hoofddoekjes zodat mensen die daar aanstoot van hebben, deze mensen kunnen ontwijken.
Ik zou zelf ook raar staa te kijken als een priester of een non mij zou helpen op het politieburo of bij de gemeente.
Ik verwacht daar een gemeente medewerker of een agent en geen moslim, die denkt daat ik haar wil verkrachten.
Dan kom ik wel de volgende dag terug als er een normaal persoon staat.
Een moslim is geen normaal persoon? Overigens vind ik het geen slecht idee om religieuze tekens te verbieden in overheidsinstellingen, maar je formulering is op zijn minst discutabel. Sterk uitgedrukt: achterlijk.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 20:26 schreef AardbeefMachine het volgende:
[..]
Ik zou zelf ook raar staa te kijken als een priester of een non mij zou helpen op het politieburo of bij de gemeente.
Ik verwacht daar een gemeente medewerker of een agent en geen moslim, die denkt daat ik haar wil verkrachten.
Vanwaar die overdreven meningen over dingen waar je GEEN enkel verstand van hebt? Als die mensen zich er fijn bij voelen om een hoofddoek te dragen, om wat voorn reden dan ook, dan moeten ze dat vooral doen. Als jij je Lonsdale trui aan wilt doen dan mag dat toch ook gewoon?quote:Op dinsdag 2 maart 2010 20:26 schreef AardbeefMachine het volgende:
[..]
Ik merk hier het volgende op:quote:Op dinsdag 2 maart 2010 20:26 schreef AardbeefMachine het volgende:
en weet je wat nou zo mooi is? Mensen mogen dit soort volstrekt debiele en smakeloze meningen in Nederland gewoon uiten. Dankzij de vrijheid die we hier hebben en die door PVV and friends drastisch ingeperkt dreigt te gaan worden.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 20:26 schreef AardbeefMachine het volgende:
[..]
Ik zou daar ook best mee kunnen leven trouwens, het verbod in overheidsinstellingen, maar de manier waarop Aardbeefmachine zich profileert in dit topic getuigd inderdaad niet van veel intelligentie. Zijn account is ook nog maar een paar dagen oud, zou best eens een relkloon kunnen zijn.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 20:31 schreef Sloggi het volgende:
Een moslim is geen normaal persoon? Overigens vind ik het geen slecht idee om religieuze tekens te verbieden in overheidsinstellingen, maar je formulering is op zijn minst discutabel. Sterk uitgedrukt: achterlijk.
graag! liever vandaag dan morgen, inclusief opmerkingen als "zo waarlijk helpe mij God almachtig" bij de eedaflegging van kamerleden, "god zij met ons" op de 2 euro munt en "ik wens u gods zegen" aan het einde van de troonredequote:Op dinsdag 2 maart 2010 20:31 schreef Sloggi het volgende:
[..]
<knip? Overigens vind ik het geen slecht idee om religieuze tekens te verbieden in overheidsinstellingen, <knip>
Blijkbaar schaamt hij zich er zelf ook voor. Veel PVV papegaaien met een kloon account.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 20:48 schreef maartena het volgende:
[..]
Ik merk hier het volgende op:
1) Je zult op een politiebureau niet geholpen worden door een priester of non. Noch een imam trouwens. Wel door gelovigen, en die kunnen dat deels uiten door het dragen van een hoofddoek, tulband, keppeltje of kruis.
2) Je ziet een moslima niet als een "normaal persoon". Ik kan me vergissen, maar dit doet me een klein beetje denken aan rassenscheiding, en je volgende commentaar bevestigd dat ook:
3) Je komt "de volgende dag wel terug" als er een moslima staat, alsof die moslima niet in staat zou zijn de taak waarvoor jij kwam volgens de wet en met succes te vervullen.
4) Je legt een bepaalde band met hoofddoekjes en verkrachtingen die compleet overtrokken is. Een hoofddoekje mag dan wel als bedoeling hebben de vrouw bescheiden te kleden, maar moslima's denken echt niet dat alle mannen haar willen verkrachten.
Je hebt wel een beetje een vertekend wereldbeeld.....!
Wat is er precies 'rechtvaardig' aan de PVV dan? Ik hoor alleen maar losse flodders zonder onderbouwing zoals 60% minder ambtenaren! Stadscommando's! En op de vraag hoe dat dan wel in elkaar zit...doodse stilte.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 17:51 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Nee, het betekent niets meer dan rechtvaardigheid in de maatschappij, dat is de laatste jaren nogal wat vertroebeld door mensen van de pvda
Ja en dat zegt de moslima "donder op, debiel, ga je moeder pesten". Da's dan haar vrijheid weerquote:Op dinsdag 2 maart 2010 20:14 schreef AardbeefMachine het volgende:
Toch voel ik mij elke keer ik een hoofddoekje zie zeer beledigd. en het is net zo goed mijn vrijheid om haar daarop aan te spreken.
Je bent de Nederlander met de langste tenen? Die gast die ooit eens bij wedden dat is geweest?quote:Op dinsdag 2 maart 2010 20:14 schreef AardbeefMachine het volgende:
[..]
Ja, hij was degene die na een hoofddoekje nog 30 borden later volop schuimdequote:Op dinsdag 2 maart 2010 21:06 schreef dramatiek het volgende:
[..]
Je bent de Nederlander met de langste tenen? Die gast die ooit eens bij wedden dat is geweest?
Of heb je die ene gast gezien die door iemand beticht werd van dierensex en toen helemaal niet schuimde maar hem in koele bloede neerstak in de naam van één of andere niet bestaande vent. Dat was ook lachen geblazen.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 21:07 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, hij was degene die na een hoofddoekje nog 30 borden later volop schuimde
quote:Op dinsdag 2 maart 2010 22:18 schreef 9x19 het volgende:
Wel een voordeeltje voor Wilders dat Opsporing Verzocht op dinsdagavond wordt uitgezonden en woensdag de verkiezingen zijn.
Jij bent een manweif ofzoiets dat moet nog veel erger zijn.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 22:23 schreef ethiraseth het volgende:
Zijn er echt mensen beledigd omdat iemand anders een hoofddoekje draagt? Wat een triest leven moet je dan hebben zeg.
Volgens mij heb jij de klok horen klepelen maar weet je nog niet waar de bel hangt.quote:Op woensdag 3 maart 2010 00:05 schreef trekhengel het volgende:
Volgens mij staat een hoofddoekverbod op gespannen voet met rationaliteit.
Dat zou kunnen, maar jij weet het ook niet.quote:Op woensdag 3 maart 2010 00:13 schreef Dunckie het volgende:
[..]
Volgens mij heb jij de klok horen klepelen maar weet je nog niet waar de bel hangt.
De boswachter vindt een konijn. Het konijn vindt van niet.quote:Op woensdag 3 maart 2010 00:15 schreef trekhengel het volgende:
[..]
Dat zou kunnen, maar jij weet het ook niet.
Kijk, hier heeft iemand het begrepen. Hulde!quote:Op dinsdag 2 maart 2010 20:20 schreef teamlead het volgende:
ik word echt een beetje misselijk als ik pvv-aanhangers puur etnocentristisch gedachtengoed zie goedpraten.
Of de leer van de Islam nu wel of niet overeenkomt met wat "wij" als westerse samenleving acceptabele omgangsvormen vinden, is volstrekt irrelevant. Die discussie kun je over elk geloof en elke uitwas van geloof voeren, compleet met uit context en tijdsgeest gerukte citaten uit een heilig verklaard boek.
Wat voor mij maatgevend is, is de vrijheid die wij in de grondwet verankerd hebben om in dit land vrij te zijn je geloof te belijden. Wil jij het spaghettimonster aanbidden door dagelijks in een bad met pasta te rollen? Best, ga je gang. Wil jij een hoofddoek dragen, omdat in de Koran staat dat dat handig is: doe je ding, wil jij pijpekrullen en een debiel hoedje, omdat in de Thora daar iets over staat: leef je helemaal uit.
Maar laat mij dan ook die vrijheid.
De voorstellen van de PVV die gericht zijn op het uitroeien van de Islam in Nederland (hoe onrealistisch dat idee ook moge zijn), is voor mij juist een aantasting van die vrijheid. Vandaag is het de islam. morgen de grieks-orthodoxie (want niet westers) en overmorgen weer wat anders. En al die tijd wordt het échte probleem niet aangepakt: duizenden mensen staan in dit land al dan niet vrijwillig aan de kant en leven van onze sociale voorzieningen en tuig terroriseert wijken en buurten. Vandaag de marocs, vorige eeuw de molukkers, volgende eeuw wel weer een andere groep. En niet omdat het tuig is, maar omdat ze door de samenleving worden uitgekotst.
Partijen als de PVV staan voor een Nederland waarin politici gaan bepalen wat de samenleving moet vinden en wat mij betreft strookt dat voor geen meter met het tolerante Nederland waarin ik ben geboren
Eh, die wijken zíjn toch al verloederd? Waarom zouden autochtonen daar opeens naartoe trekken?quote:Op dinsdag 2 maart 2010 19:31 schreef AardbeefMachine het volgende:
[..]
Omdat die allochtonen wijken dan niet zo verloederen, en na verloop van tijd ook niet meer alleen allochtonen zijn maar ook blanke mensen aantrekken voor goedkope huisjes maar die niet zo gevaarlijk voor hen zijn als dat nu en in het verleden het geval is.
Ja die wijken zijn al verloedert, maar als mensen niet meer wegtrekken en dus een band met die wijk hebben ook investeren in een leuk tuintje en misschien zelf een vorm van buurtwerk of vrijwillegers werk doen.quote:Op woensdag 3 maart 2010 00:29 schreef StormWarning het volgende:
[..]
Eh, die wijken zíjn toch al verloederd? Waarom zouden autochtonen daar opeens naartoe trekken?
Bovendien zijn degenen die het daar verpesten vaak tweede of zelfs derde generatie kinderen van gastarbeiders, dus dat dat los je er ook al niet mee op.
Je hebt daar de standaard PVV stemmer te pakken. Die storen zich aan alles wat een moslim doet en zullen alles uit de kast halen om die mensen dwars te zitten. Een beetje groep 8 mentaliteit en qua intelligentie van de PVV stemmer klopt dat denk ik ook wel. Ik zou al lang niet meer bekennen dat ik PVV stem. Bij zo'n stelletje idioten wil je toch niet horenquote:Op dinsdag 2 maart 2010 22:23 schreef ethiraseth het volgende:
Zijn er echt mensen beledigd omdat iemand anders een hoofddoekje draagt? Wat een triest leven moet je dan hebben zeg.
Dat is met een 'd' joh! Het is echt niet zo moeilijk hoor.quote:Op woensdag 3 maart 2010 00:44 schreef AardbeefMachine het volgende:
[..]
Ja die wijken zijn al verloedert,
Het zijn idd niet de meest intelligente mensen onder de kiezers, maar voor zover ik het kan beoordelen zijn ze vooral de niet-gelijk-willen-overstekende pret"moslims" en relmocro's, de baardapen/brulboeien met archaïsche waanideeën en de gevestigde regentenorde zat.quote:Op woensdag 3 maart 2010 04:32 schreef scanman1 het volgende:
Je hebt daar de standaard PVV stemmer te pakken. Die storen zich aan alles wat een moslim doet en zullen alles uit de kast halen om die mensen dwars te zitten. Een beetje groep 8 mentaliteit en qua intelligentie van de PVV stemmer klopt dat denk ik ook wel. Ik zou al lang niet meer bekennen dat ik PVV stem. Bij zo'n stelletje idioten wil je toch niet horen
Ja.quote:Op woensdag 3 maart 2010 06:57 schreef Disorder het volgende:
Als bepaalde politieke partijen nu al aangeven niet te willen samenwerken met de PVV, kun je dan eigenlijk wel spreken van een democratie?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |