Ik zou daar ook best mee kunnen leven trouwens, het verbod in overheidsinstellingen, maar de manier waarop Aardbeefmachine zich profileert in dit topic getuigd inderdaad niet van veel intelligentie. Zijn account is ook nog maar een paar dagen oud, zou best eens een relkloon kunnen zijn.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 20:31 schreef Sloggi het volgende:
Een moslim is geen normaal persoon? Overigens vind ik het geen slecht idee om religieuze tekens te verbieden in overheidsinstellingen, maar je formulering is op zijn minst discutabel. Sterk uitgedrukt: achterlijk.
graag! liever vandaag dan morgen, inclusief opmerkingen als "zo waarlijk helpe mij God almachtig" bij de eedaflegging van kamerleden, "god zij met ons" op de 2 euro munt en "ik wens u gods zegen" aan het einde van de troonredequote:Op dinsdag 2 maart 2010 20:31 schreef Sloggi het volgende:
[..]
<knip? Overigens vind ik het geen slecht idee om religieuze tekens te verbieden in overheidsinstellingen, <knip>
Blijkbaar schaamt hij zich er zelf ook voor. Veel PVV papegaaien met een kloon account.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 20:48 schreef maartena het volgende:
[..]
Ik merk hier het volgende op:
1) Je zult op een politiebureau niet geholpen worden door een priester of non. Noch een imam trouwens. Wel door gelovigen, en die kunnen dat deels uiten door het dragen van een hoofddoek, tulband, keppeltje of kruis.
2) Je ziet een moslima niet als een "normaal persoon". Ik kan me vergissen, maar dit doet me een klein beetje denken aan rassenscheiding, en je volgende commentaar bevestigd dat ook:
3) Je komt "de volgende dag wel terug" als er een moslima staat, alsof die moslima niet in staat zou zijn de taak waarvoor jij kwam volgens de wet en met succes te vervullen.
4) Je legt een bepaalde band met hoofddoekjes en verkrachtingen die compleet overtrokken is. Een hoofddoekje mag dan wel als bedoeling hebben de vrouw bescheiden te kleden, maar moslima's denken echt niet dat alle mannen haar willen verkrachten.
Je hebt wel een beetje een vertekend wereldbeeld.....!
Wat is er precies 'rechtvaardig' aan de PVV dan? Ik hoor alleen maar losse flodders zonder onderbouwing zoals 60% minder ambtenaren! Stadscommando's! En op de vraag hoe dat dan wel in elkaar zit...doodse stilte.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 17:51 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Nee, het betekent niets meer dan rechtvaardigheid in de maatschappij, dat is de laatste jaren nogal wat vertroebeld door mensen van de pvda
Ja en dat zegt de moslima "donder op, debiel, ga je moeder pesten". Da's dan haar vrijheid weerquote:Op dinsdag 2 maart 2010 20:14 schreef AardbeefMachine het volgende:
Toch voel ik mij elke keer ik een hoofddoekje zie zeer beledigd. en het is net zo goed mijn vrijheid om haar daarop aan te spreken.
Je bent de Nederlander met de langste tenen? Die gast die ooit eens bij wedden dat is geweest?quote:Op dinsdag 2 maart 2010 20:14 schreef AardbeefMachine het volgende:
[..]
Toch voel ik mij elke keer ik een hoofddoekje zie zeer beledigd. en het is net zo goed mijn vrijheid om haar daarop aan te spreken.
Ja, hij was degene die na een hoofddoekje nog 30 borden later volop schuimdequote:Op dinsdag 2 maart 2010 21:06 schreef dramatiek het volgende:
[..]
Je bent de Nederlander met de langste tenen? Die gast die ooit eens bij wedden dat is geweest?
Of heb je die ene gast gezien die door iemand beticht werd van dierensex en toen helemaal niet schuimde maar hem in koele bloede neerstak in de naam van één of andere niet bestaande vent. Dat was ook lachen geblazen.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 21:07 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, hij was degene die na een hoofddoekje nog 30 borden later volop schuimde
quote:Op dinsdag 2 maart 2010 22:18 schreef 9x19 het volgende:
Wel een voordeeltje voor Wilders dat Opsporing Verzocht op dinsdagavond wordt uitgezonden en woensdag de verkiezingen zijn.
Jij bent een manweif ofzoiets dat moet nog veel erger zijn.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 22:23 schreef ethiraseth het volgende:
Zijn er echt mensen beledigd omdat iemand anders een hoofddoekje draagt? Wat een triest leven moet je dan hebben zeg.
Volgens mij heb jij de klok horen klepelen maar weet je nog niet waar de bel hangt.quote:Op woensdag 3 maart 2010 00:05 schreef trekhengel het volgende:
Volgens mij staat een hoofddoekverbod op gespannen voet met rationaliteit.
Dat zou kunnen, maar jij weet het ook niet.quote:Op woensdag 3 maart 2010 00:13 schreef Dunckie het volgende:
[..]
Volgens mij heb jij de klok horen klepelen maar weet je nog niet waar de bel hangt.
De boswachter vindt een konijn. Het konijn vindt van niet.quote:Op woensdag 3 maart 2010 00:15 schreef trekhengel het volgende:
[..]
Dat zou kunnen, maar jij weet het ook niet.
Kijk, hier heeft iemand het begrepen. Hulde!quote:Op dinsdag 2 maart 2010 20:20 schreef teamlead het volgende:
ik word echt een beetje misselijk als ik pvv-aanhangers puur etnocentristisch gedachtengoed zie goedpraten.
Of de leer van de Islam nu wel of niet overeenkomt met wat "wij" als westerse samenleving acceptabele omgangsvormen vinden, is volstrekt irrelevant. Die discussie kun je over elk geloof en elke uitwas van geloof voeren, compleet met uit context en tijdsgeest gerukte citaten uit een heilig verklaard boek.
Wat voor mij maatgevend is, is de vrijheid die wij in de grondwet verankerd hebben om in dit land vrij te zijn je geloof te belijden. Wil jij het spaghettimonster aanbidden door dagelijks in een bad met pasta te rollen? Best, ga je gang. Wil jij een hoofddoek dragen, omdat in de Koran staat dat dat handig is: doe je ding, wil jij pijpekrullen en een debiel hoedje, omdat in de Thora daar iets over staat: leef je helemaal uit.
Maar laat mij dan ook die vrijheid.
De voorstellen van de PVV die gericht zijn op het uitroeien van de Islam in Nederland (hoe onrealistisch dat idee ook moge zijn), is voor mij juist een aantasting van die vrijheid. Vandaag is het de islam. morgen de grieks-orthodoxie (want niet westers) en overmorgen weer wat anders. En al die tijd wordt het échte probleem niet aangepakt: duizenden mensen staan in dit land al dan niet vrijwillig aan de kant en leven van onze sociale voorzieningen en tuig terroriseert wijken en buurten. Vandaag de marocs, vorige eeuw de molukkers, volgende eeuw wel weer een andere groep. En niet omdat het tuig is, maar omdat ze door de samenleving worden uitgekotst.
Partijen als de PVV staan voor een Nederland waarin politici gaan bepalen wat de samenleving moet vinden en wat mij betreft strookt dat voor geen meter met het tolerante Nederland waarin ik ben geboren
Eh, die wijken zíjn toch al verloederd? Waarom zouden autochtonen daar opeens naartoe trekken?quote:Op dinsdag 2 maart 2010 19:31 schreef AardbeefMachine het volgende:
[..]
Omdat die allochtonen wijken dan niet zo verloederen, en na verloop van tijd ook niet meer alleen allochtonen zijn maar ook blanke mensen aantrekken voor goedkope huisjes maar die niet zo gevaarlijk voor hen zijn als dat nu en in het verleden het geval is.
Ja die wijken zijn al verloedert, maar als mensen niet meer wegtrekken en dus een band met die wijk hebben ook investeren in een leuk tuintje en misschien zelf een vorm van buurtwerk of vrijwillegers werk doen.quote:Op woensdag 3 maart 2010 00:29 schreef StormWarning het volgende:
[..]
Eh, die wijken zíjn toch al verloederd? Waarom zouden autochtonen daar opeens naartoe trekken?
Bovendien zijn degenen die het daar verpesten vaak tweede of zelfs derde generatie kinderen van gastarbeiders, dus dat dat los je er ook al niet mee op.
Je hebt daar de standaard PVV stemmer te pakken. Die storen zich aan alles wat een moslim doet en zullen alles uit de kast halen om die mensen dwars te zitten. Een beetje groep 8 mentaliteit en qua intelligentie van de PVV stemmer klopt dat denk ik ook wel. Ik zou al lang niet meer bekennen dat ik PVV stem. Bij zo'n stelletje idioten wil je toch niet horenquote:Op dinsdag 2 maart 2010 22:23 schreef ethiraseth het volgende:
Zijn er echt mensen beledigd omdat iemand anders een hoofddoekje draagt? Wat een triest leven moet je dan hebben zeg.
Dat is met een 'd' joh! Het is echt niet zo moeilijk hoor.quote:Op woensdag 3 maart 2010 00:44 schreef AardbeefMachine het volgende:
[..]
Ja die wijken zijn al verloedert,
Het zijn idd niet de meest intelligente mensen onder de kiezers, maar voor zover ik het kan beoordelen zijn ze vooral de niet-gelijk-willen-overstekende pret"moslims" en relmocro's, de baardapen/brulboeien met archaïsche waanideeën en de gevestigde regentenorde zat.quote:Op woensdag 3 maart 2010 04:32 schreef scanman1 het volgende:
Je hebt daar de standaard PVV stemmer te pakken. Die storen zich aan alles wat een moslim doet en zullen alles uit de kast halen om die mensen dwars te zitten. Een beetje groep 8 mentaliteit en qua intelligentie van de PVV stemmer klopt dat denk ik ook wel. Ik zou al lang niet meer bekennen dat ik PVV stem. Bij zo'n stelletje idioten wil je toch niet horen
Ja.quote:Op woensdag 3 maart 2010 06:57 schreef Disorder het volgende:
Als bepaalde politieke partijen nu al aangeven niet te willen samenwerken met de PVV, kun je dan eigenlijk wel spreken van een democratie?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |