IJzersterke post.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 20:20 schreef teamlead het volgende:
ik word echt een beetje misselijk als ik pvv-aanhangers puur etnocentristisch gedachtengoed zie goedpraten.
Of de leer van de Islam nu wel of niet overeenkomt met wat "wij" als westerse samenleving acceptabele omgangsvormen vinden, is volstrekt irrelevant. Die discussie kun je over elk geloof en elke uitwas van geloof voeren, compleet met uit context en tijdsgeest gerukte citaten uit een heilig verklaard boek.
Wat voor mij maatgevend is, is de vrijheid die wij in de grondwet verankerd hebben om in dit land vrij te zijn je geloof te belijden. Wil jij het spaghettimonster aanbidden door dagelijks in een bad met pasta te rollen? Best, ga je gang. Wil jij een hoofddoek dragen, omdat in de Koran staat dat dat handig is: doe je ding, wil jij pijpekrullen en een debiel hoedje, omdat in de Thora daar iets over staat: leef je helemaal uit.
Maar laat mij dan ook die vrijheid.
De voorstellen van de PVV die gericht zijn op het uitroeien van de Islam in Nederland (hoe onrealistisch dat idee ook moge zijn), is voor mij juist een aantasting van die vrijheid. Vandaag is het de islam. morgen de grieks-orthodoxie (want niet westers) en overmorgen weer wat anders. En al die tijd wordt het échte probleem niet aangepakt: duizenden mensen staan in dit land al dan niet vrijwillig aan de kant en leven van onze sociale voorzieningen en tuig terroriseert wijken en buurten. Vandaag de marocs, vorige eeuw de molukkers, volgende eeuw wel weer een andere groep. En niet omdat het tuig is, maar omdat ze door de samenleving worden uitgekotst.
Partijen als de PVV staan voor een Nederland waarin politici gaan bepalen wat de samenleving moet vinden en wat mij betreft strookt dat voor geen meter met het tolerante Nederland waarin ik ben geboren
Je hoeft van mij religie niet te verbieden, maar het lijkt me wel wenselijk dat binnen ieder geloof een ontkerkelijking of een soort verlichting plaatsvindt. Religie heeft meer kapot gemaakt dan lief is en je moet dat soort irrationeel en intollerant gedachtegoed niet stimuleren.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 20:20 schreef teamlead het volgende:
Of de leer van de Islam nu wel of niet overeenkomt met wat "wij" als westerse samenleving acceptabele omgangsvormen vinden, is volstrekt irrelevant. Die discussie kun je over elk geloof en elke uitwas van geloof voeren, compleet met uit context en tijdsgeest gerukte citaten uit een heilig verklaard boek.
Wat voor mij maatgevend is, is de vrijheid die wij in de grondwet verankerd hebben om in dit land vrij te zijn je geloof te belijden. Wil jij het spaghettimonster aanbidden door dagelijks in een bad met pasta te rollen? Best, ga je gang. Wil jij een hoofddoek dragen, omdat in de Koran staat dat dat handig is: doe je ding, wil jij pijpekrullen en een debiel hoedje, omdat in de Thora daar iets over staat: leef je helemaal uit.
Maar laat mij dan ook die vrijheid.
wie ben jij / is de pvv om dat voor anderen te bepalen? De kiezer-base van de SGP is bepaald niet verlichter dan de radicale moslims waar PVV zo bang voor is.quote:Op woensdag 3 maart 2010 11:13 schreef poon het volgende:
[..]
Je hoeft van religie niet te verbieden, maar het lijkt me wel wenselijk dat binnen ieder geloof een ontkerkelijking of een soort verlichting plaatsvindt. Religie heeft meer kapot gemaakt dan lief is en je moet dat soort irrationeel en intollerant gedachtegoed niet stimuleren.
Dat is natuurlijk wel de grote paradox van de PVV; intollerant tegen intollerantie.
Ik bepaal helemaal niets. Ik geef gewoon mijn mening. Net zoals jouw mening is dat iedereen vrij is om te dragen wat hij/zij wilt, zonder naar de ideologie erachter te kijken. Verder maak ik in mijn post geen onderscheid tussen verschillende religies en zeg ik ook nergens (juist niet) dat het afgedwongen moet worden.quote:Op woensdag 3 maart 2010 11:21 schreef teamlead het volgende:
[..]
wie ben jij / is de pvv om dat voor anderen te bepalen? De kiezer-base van de SGP is bepaald niet verlichter dan de radicale moslims waar PVV zo bang voor is.
En zélfs als je vindt dat die verlichting en/of ontkerkelijking wenselijk is: het is ongelofelijk naïef om te veronderstellen dat dit afgedwongen kan worden. Kijk naar de schuilkerken ten tijde van de Republiek.
Goh nou, wat erg he? Weet je wat, we kicken alle moslims het land uit, probleem opgelost. Wat? Die miljoen moslims hebben niets te maken met die ene idioot? Niks mee te maken, eruit ermee!quote:Op dinsdag 2 maart 2010 22:00 schreef poon het volgende:
Of heb je die ene gast gezien die door iemand beticht werd van dierensex en toen helemaal niet schuimde maar hem in koele bloede neerstak in de naam van één of andere niet bestaande vent. Dat was ook lachen geblazen.
Natuurlijk wel. Stemgerechtigden in Nederland mogen een parlement kiezen, niet de regering. De PVV komt in het parlement, en de wil van de kiezer wordt dus gehonoreerd. Dat de PVV vervolgens niet aan een regering deelneemt omdat andere partijen niet met ze willen samenwerken staat daar los van.quote:Op woensdag 3 maart 2010 06:57 schreef Disorder het volgende:
Als bepaalde politieke partijen nu al aangeven niet te willen samenwerken met de PVV, kun je dan eigenlijk wel spreken van een democratie?
Zie hier het grote probleem, de mentaliteit dat de Moordenaar metvoorbedachte rade en terroristisch oogpunt de aankomende MinisterPresident executeert nog in de samenleving los gelaten zou moeten worden.quote:Op woensdag 3 maart 2010 11:27 schreef teamlead het volgende:wordt er 1 keer een politicus overhoop geschoten door een idioot sinds het bestaan van een democratisch bestel in Nederland, moet die idioot er meteen iedere keer bijgesleept worden
Get over it: Fortuyn is nu een jaartje of wat dood, Volkert zit nog een jaartje of wat vast,..
quote:Op woensdag 3 maart 2010 13:40 schreef AardbeefMachine het volgende:
[..]
Zie hier het grote probleem, de mentaliteit dat de Moordenaar metvoorbedachte rade en terroristisch oogpunt de aankomende MinisterPresident executeert nog in de samenleving los gelaten zou moeten worden.
In een solide rechtstaat krijgt deze terrorist natuurlijk gewoon standaard levenslang of de doodstraf.
En ja dan had je deze terrorist maar niet moeten aansporen tot moord, en we weten allemaal dat jullie geweld niet schuwen.
Al het politieke geweld komt van Linkse snuiters zoals jij.
Laten we het gewoon vergeten en nog meer politieke moorden plegen is het uitgangspunt van linkse zoals jij.
Op zich heb ik er ook helemaal geen probleem mee om religie binnen de perken te houden, en dan bedoel ik dus qua staats-inmenging zoals het subsidieren van Christelijke scholen, christelijke omroepen etc, niet de religieuze vrijheid an-sich. Het grote probleem dat ik heb met de PVV is dat Wilders DAT dus niet wil. Sterker nog, hij is voorstander van een grondwet met "Joods-Christelijke Normen en Waarden", en hij is zelf een groot voorstander van Israel en het Joodse geloof.quote:Op woensdag 3 maart 2010 11:13 schreef poon het volgende:
Je hoeft van mij religie niet te verbieden, maar het lijkt me wel wenselijk dat binnen ieder geloof een ontkerkelijking of een soort verlichting plaatsvindt. Religie heeft meer kapot gemaakt dan lief is en je moet dat soort irrationeel en intollerant gedachtegoed niet stimuleren.
Dat is natuurlijk wel de grote paradox van de PVV; intollerant tegen intollerantie.
Ik denk dat Wilders met NL meer naar een soort Israel wil waar de arabieren bv als tweederangsburgers worden gezien. Een soort van apartheid, maar dan voor moslims/allochtonen en de klompendragende hollander (Henk,Jan,Freek)quote:Op woensdag 3 maart 2010 15:47 schreef maartena het volgende:
[..]
Op zich heb ik er ook helemaal geen probleem mee om religie binnen de perken te houden, en dan bedoel ik dus qua staats-inmenging zoals het subsidieren van Christelijke scholen, christelijke omroepen etc, niet de religieuze vrijheid an-sich. Het grote probleem dat ik heb met de PVV is dat Wilders DAT dus niet wil. Sterker nog, hij is voorstander van een grondwet met "Joods-Christelijke Normen en Waarden", en hij is zelf een groot voorstander van Israel en het Joodse geloof.
Hij wil het ENE geloof inperken, en het ANDERE geloof laten bloeien.
Als hij het nu ook zo af en toe over een "kerkenverbod" had, en "geen kosher slachten", een "keppeltjesverbod" en "geen nieuwe christelijke scholen", dan zou ie wellicht nog kunnen overkomen als een seculier-rechts politicus die voor een seculiere samenleving is zonder christelijke scholengemeenschappen etc. Nu komt hij echt over als iemand die erg ANTI de ene religie is, en erg PRO minstens 2 andere religies.
Het valt me tevens op dat een aantal PVV-aanhangers tegen religie in het algemeen zijn, maar blijkbaar wel brood zien in Wilders en zijn "Joods-Christelijke normen en waarden".
Ja dat wilde ik inderdaad zeggen ja...quote:Op woensdag 3 maart 2010 13:20 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Goh nou, wat erg he? Weet je wat, we kicken alle moslims het land uit, probleem opgelost. Wat? Die miljoen moslims hebben niets te maken met die ene idioot? Niks mee te maken, eruit ermee!
Ah de zionistische complottheorie, die had ik een tijdje niet gehoord. Ik denk dat je als arabier in Israël veiliger bent en minder als 2e-rangsburger wordt behandeld it dan als jood in palestina.quote:Op woensdag 3 maart 2010 15:58 schreef dramatiek het volgende:
[..]
Ik denk dat Wilders met NL meer naar een soort Israel wil waar de arabieren bv als tweederangsburgers worden gezien. Een soort van apartheid, maar dan voor moslims/allochtonen en de klompendragende hollander (Henk,Jan,Freek)
Dat lijkt me ook logisch. Wanneer Nederland belgie 60 jaar lang zou bombarderen zouden ze er ook geen nederlander meer kunnen verdragen. Op zich niet echt vreemd natuurlijk.quote:Op woensdag 3 maart 2010 17:17 schreef poon het volgende:
[..]
Ah de zionistische complottheorie, die had ik een tijdje niet gehoord. Ik denk dat je als arabier in Israël veiliger bent en minder als 2e-rangsburger wordt behandeld it dan als jood in palestina.
En dat rechtvaardigt het Israëlische beleid?quote:Op woensdag 3 maart 2010 17:17 schreef poon het volgende:
[..]
Ah de zionistische complottheorie, die had ik een tijdje niet gehoord. Ik denk dat je als arabier in Israël veiliger bent en minder als 2e-rangsburger wordt behandeld it dan als jood in palestina.
"Het Nederlandse woord stamt af van de Griekse woorden δῆμος (dèmos), "volk" en κρατέω (krateo), "heersen, regeren" en betekent dus letterlijk volksheerschappij."quote:
En dat impliceer ik, hoe precies?quote:Op woensdag 3 maart 2010 17:21 schreef Sloggi het volgende:
[..]
En dat rechtvaardigt het Israëlische beleid?
Wat een slappe post is dit, zo slap en zo week als een overtijdse banaan.quote:Op woensdag 3 maart 2010 07:57 schreef Frollo het volgende:
[..]
IJzersterke post.
En hopelijk nog op tijd.
Lieve PVV'ertjes, stem dan tenminste VVD. Die zijn ook voor een keiharde aanpak van criminaliteit, maar wel op een eerlijke manier. Straf de criminelen, niet hun (groot)ouders en zusjes.
Zie hier een onvervalst PVV geluid. Dit is precies wat Geert denkt en niet zegt om zijn groep aanhangers zo groot mogelijk te houden. Dus als dit je werkelijke gedachte is dan zou ik zeker op hem stemmen. Momenteel lijkt hij minder radicaal, maar dat is voor de buhne. Het komt dan na je stem vanzelf goed,quote:Op woensdag 3 maart 2010 18:05 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
Wat een slappe post is dit, zo slap en zo week als een overtijdse banaan.![]()
Helaas gaat de PVV niet ver genoeg; ik wil niet alleen geen extra islam-nieuwkomers; er mogen er van mij zo'n 1.500.000 moslims per direkt vertrekken, want dit land is veel te VOL.
Als er een partij zou bestaan iets rechtser dan de PVV dan zou ik DAAR op stemmen en niet op de VVD, want die heeft de problemen onder Paars medeveroorzaakt.
Een partij met de oude idealen van de VVD en Boer Koekoek lijkt me wel wat.
Ja Joe ook. Maar ik bedoelde Avigdor, die ex portier en ex lid van een terroristische joodse organisatie die nu minister van buitenlandse zaken is in Israel.quote:Op woensdag 3 maart 2010 18:12 schreef maartena het volgende:
Lieberman.... dat is echt de vuilste RAT van de Amerikaanse Senaat. Voormalig Democraat, verloor in de primaries, dus ging ie maar van partij wisselen (independent) om zodoende alsnog een stoel in de Senaat te bemachtigen.
Eh, een hoofddoekje dragen is geen zwaar misdrijf en niet eens beledigend in Nederland. Ik hoef geen rekening te houden met idioten die hoofddoekjes beledigend vinden. Ik vergeleek dat ook niet met iemand neersteken dus waar jij dat in godsnaam vandaan haalt ontgaat mij, blijkbaar gaat je IQ zelfs al omlaag als je Wilders verdedigd.quote:Op woensdag 3 maart 2010 17:14 schreef poon het volgende:
[..]
Ja dat wilde ik inderdaad zeggen ja...![]()
Jij vond het lachwekkend dat iemand zich ergerde aan hoofddoekjes. Sommige mensen ergeren zich ergens aan en bespreken dat op een forum. Anderen steken iemand neer. Slechts een kleine kanttekening waar jij geen rekening mee houdt.
Ik vind dit een debiele reactie. Je bagataliseert moord in de naam van Allah en wuift het weg als een daad van een idioot. Aan dat gedachtegoed erger ik me en dat is de reden waarom ik hier tot op zekere hoogte Wilders verdedig zonder zelf op te roepen tot het uitzetten van moslims oid.
Ah, jij meent dat dit het onvervalste geluid van de PVV is. Men spreekt het (nog) niet uit, maar het zit wel degelijk in die koppies? Dat zou ik eens moeten doen; zeggen wat een bepaalde eenheid denkt op basis van één persoon op een forum. (iets met moslims ofzo?)quote:Op woensdag 3 maart 2010 18:10 schreef dramatiek het volgende:
[..]
Zie hier een onvervalst PVV geluid. Dit is precies wat Geert denkt en niet zegt om zijn groep aanhangers zo groot mogelijk te houden. Dus als dit je werkelijke gedachte is dan zou ik zeker op hem stemmen. Momenteel lijkt hij minder radicaal, maar dat is voor de buhne. Het komt dan na je stem vanzelf goed,
Lees eens terug.....hoe verder je terug gaat (verder weg van de verkiezingen) hoe radicaler de uitspraken van Wilders zijn. En nu een beetje inbinden voor electoraal gewin.quote:Op woensdag 3 maart 2010 18:24 schreef poon het volgende:
[..]
Ah, jij meent dat dit het onvervalste geluid van de PVV is. Men spreekt het (nog) niet uit, maar het zit wel degelijk in die koppies? Dat zou ik eens moeten doen; zeggen wat een bepaalde eenheid denkt op basis van één persoon op een forum. (iets met moslims ofzo?)
Volgens mij ben jij ideaal geschikt voor de Nederlandse Volksunie met je deportaties....quote:Op woensdag 3 maart 2010 18:05 schreef Bankfurt het volgende:
Helaas gaat de PVV niet ver genoeg; ik wil niet alleen geen extra islam-nieuwkomers; er mogen er van mij zo'n 1.500.000 moslims per direkt vertrekken, want dit land is veel te VOL.
Als er een partij zou bestaan iets rechtser dan de PVV dan zou ik DAAR op stemmen
quote:Op woensdag 3 maart 2010 18:19 schreef dramatiek het volgende:
Ja Joe ook. Maar ik bedoelde Avigdor, die ex portier en ex lid van een terroristische joodse organisatie die nu minister van buitenlandse zaken is in Israel.
Niet op de man spelen, hou het inhoudelijk.quote:Op woensdag 3 maart 2010 18:19 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Eh, een hoofddoekje dragen is geen zwaar misdrijf en niet eens beledigend in Nederland. Ik hoef geen rekening te houden met idioten die hoofddoekjes beledigend vinden. Ik vergeleek dat ook niet met iemand neersteken dus waar jij dat in godsnaam vandaan haalt ontgaat mij, blijkbaar gaat je IQ zelfs al omlaag als je Wilders verdedigd.
Het debiele is jouw reactie die helemaal geen connectie heeft met mijn post.
Je hebt niet goed gelezen en mij niet goed gequoted. Ik schreef nog iets meer.quote:Op woensdag 3 maart 2010 18:32 schreef maartena het volgende:
[..]
Volgens mij ben jij ideaal geschikt voor de Nederlandse Volksunie met je deportaties....
En als ik me nu stoor aan mensen die een rode jas dragen? Waar kan ik me dan melden? Of moet ik me daar dan gewoon iets minder van aantrekken. Sommige "waarheden" slaan nergens op. De waarheid van een paranoide figuur is voor hem ook echt en voor mij niet vatbaar. Zolang die eprsoon met de rode jas me niks doet heb ik er toch geen last van. Dan wandelt ie langs, klaar....quote:Op woensdag 3 maart 2010 18:33 schreef poon het volgende:
[..]
Niet op de man spelen, hou het inhoudelijk.
Dat jij een hoofddoekje niet beledigend vindt maakt het nog geen waarheid. Het zou trouwens zomaar kunnen dat het binnenkort om bepaalde omstandigheden wel een misdrijf wordt. Ben jij het er dan mee eens? Vast niet. Dus waarom het relevant zou zijn of het een misdrijf is of niet ontgaat mij even. Jij vind dat je geen rekening hoeft te houden met mensen die je idioot vindt omdat ze het niet met je eens zijn. Tja, dan houdt het snel op.
Jij maakte de verglijking met het neersteken niet, dat deed ik inderdaad. Ik probeerde wat nuance bij je te ontlokken door te wijzen naar een persoon die moord als hij zich beledigd voelt om iets wat misschien net zo belachelijk is (terwijl anderen 'schuimbekken' wat jij lachwekkend vond). Iets wat je niet begrijpt is niet direct debiel.
Ik vind dat je met deze post al iets anders zegt. Toch vind ik het te makkelijk om een paar quotes op een rijtje te zetten en naar aanleiding daarvan de toekomst te voorspellen. Voorbeeldje (ff zo gauw uit het hoofd):quote:Op woensdag 3 maart 2010 18:25 schreef dramatiek het volgende:
[..]
Lees eens terug.....hoe verder je terug gaat (verder weg van de verkiezingen) hoe radicaler de uitspraken van Wilders zijn. En nu een beetje inbinden voor electoraal gewin.
3 jaar geleden kwam hij nog met dit soort dingen aan.(1 van de 200)
"Het [is] volstrekt onwenselijk dat Amsterdam maar liefst 177 nationaliteiten telt".
Geert Wilders, AT5 (n.a.v. Kamervragen PVV),
22 augustus 2007
"Ik geloof niet dat Culturen gelijkwaardig zijn. Onze cultuur is veel beter dan de achterlijke islamitische cultuur."
Geert Wilders, Fox News channel, 25 januari 2008
"De moslims hangen [in 2020] in ieder geval onze normen en waarden aan. (..) Iedereen past zich aan onze dominante cultuur aan. Wie dat niet doet, is hier over twintig jaar niet meer. Die wordt het land uitgezet."
Geert Wilders, interview in De Volkskrant, 7 oktober 2006
Deze vergelijking gaat weer erg mank. 200 quotes, meerdere atikelen en interviews, over 6-8 jaar in de tijd zeggen toch wel iets over de gedachten van een persoon.quote:Op woensdag 3 maart 2010 18:44 schreef poon het volgende:
amme
[..]
Ik vind dat je met deze post al iets anders zegt. Toch vind ik het te makkelijk om een paar quotes op een rijtje te zetten en naar aanleiding daarvan de toekomst te voorspellen. Voorbeeldje (ff zo gauw uit het hoofd):
2001 El Moumni spreekt discriminerend over homo's
2003 Samir a. bereidt terroristische aanslag voor
2004 Mohammed b. vermoord Theo van Gogh
Het is toch ook kort door de bocht als ik naar aanleiding daarvan de toekomst ga voorspellen zonder verdere onderbouwing/context?
Het ligt er dus maar net aan wat je belangrijker vind. De deportatie van anderhalf miljoen mensen uit Nederland, of de idealen van de oude VVD en Boer Koekoek.quote:Op woensdag 3 maart 2010 18:35 schreef Bankfurt het volgende:
Je hebt niet goed gelezen en mij niet goed gequoted. Ik schreef nog iets meer.
De vergelijking klopte prima, want nu heb je het weer over 200 quotes en inteviews. Ik denk niet dat ik het met je uitleg van al die quotes (bij die je als voorbeeld gebruikte plaats ik al wat kanttekeningen) eens ben en ik kijk ook nog naar andere zaken. Hoe dan ook, ik denk dat het zo'n vaart niet zal lopen en jij wel. De tijd zal het leren.quote:Op woensdag 3 maart 2010 18:45 schreef dramatiek het volgende:
[..]
Deze vergelijking gaat weer erg mank. 200 quotes, meerdere atikelen en interviews, over 6-8 jaar in de tijd zeggen toch wel iets over de gedachten van een persoon.
Hier en daar nog een uitstapje om warme banden aan te halen met een extreem rechtste Israelische partij. Lijkt me allemaal vrij duidelijk.
Het verschil is ook dat de quotes die jij eerder aanhaalde in principe eenlingen zijn..... ze zeggen of doen iets in naam van een godsdienst natuurlijk, maar dat doet die gekke vent van de SGP ook als hij vrouwen weer eens discrimineert. En die gekken mogen van mij stuk voor stuk, een voor een, doch persoonlijk worden aangesproken dan wel veroordeeld worden voor hun uitspraken dan wel daden.quote:Op woensdag 3 maart 2010 18:52 schreef poon het volgende:
De vergelijking klopte prima, want nu heb je het weer over 200 quotes en inteviews. Ik denk niet dat ik het met je uitleg van al die quotes (bij die je als voorbeeld gebruikte plaats ik al wat kanttekeningen) eens ben en ik kijk ook nog naar andere zaken. Hoe dan ook, ik denk dat het zo'n vaart niet zal lopen en jij wel. De tijd zal het leren.
Het zal niet zo'n vaart lopen omdat 80% van de Nederlands verstandig genoeg is om het niet te laten gebeuren, niet om dat Geert Wilders het niet meent (of het is een huichelaar).quote:Op woensdag 3 maart 2010 18:52 schreef poon het volgende:
[..]
De vergelijking klopte prima, want nu heb je het weer over 200 quotes en inteviews. Ik denk niet dat ik het met je uitleg van al die quotes (bij die je als voorbeeld gebruikte plaats ik al wat kanttekeningen) eens ben en ik kijk ook nog naar andere zaken. Hoe dan ook, ik denk dat het zo'n vaart niet zal lopen en jij wel. De tijd zal het leren.
quote:Op woensdag 3 maart 2010 13:40 schreef AardbeefMachine het volgende:
[..]
Zie hier het grote probleem, de mentaliteit dat de Moordenaar metvoorbedachte rade en terroristisch oogpunt de aankomende MinisterPresident executeert nog in de samenleving los gelaten zou moeten worden.
In een solide rechtstaat krijgt deze terrorist natuurlijk gewoon standaard levenslang of de doodstraf.
En ja dan had je deze terrorist maar niet moeten aansporen tot moord, en we weten allemaal dat jullie geweld niet schuwen.
Al het politieke geweld komt van Linkse snuiters zoals jij.
Laten we het gewoon vergeten en nog meer politieke moorden plegen is het uitgangspunt van linkse zoals jij.
Hoe gaan we controleren wie er moslim zijn? Waar brengen we ze heen?quote:Op woensdag 3 maart 2010 18:05 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
Wat een slappe post is dit, zo slap en zo week als een overtijdse banaan.![]()
Als er een partij zou bestaan iets rechtser dan de PVV dan zou ik DAAR op stemmen en niet op de VVD, want die heeft de problemen onder Paars medeveroorzaakt.
Een partij met de oude idealen van de VVD en Boer Koekoek lijkt me wel wat.
Hij zal vast veel geld in het openbaar vervoer willen steken. Van de spoorwegen kun je nu immers niet op aan.quote:Op donderdag 4 maart 2010 01:01 schreef trekhengel het volgende:
[..]
Hoe gaan we controleren wie er moslim zijn? Waar brengen we ze heen?
Even doorgaan nu...
Dat zal wel meevallen. Een coalitie met de PVV is onmogelijk, dus echte macht zal de PVV nooit krijgen. Het is wel eng dat een partij die een enorme groep mensen over 1 kam scheert anno 2010 nog mogelijk is. We stonden erbij en we keken er naar en we deden niets.quote:Op donderdag 4 maart 2010 02:55 schreef Cellosweet het volgende:
Het wordt er dus op of eronder voor de andere politieke partijen èn de allochtone gemeenschap in Nederland.
quote:Op donderdag 4 maart 2010 03:02 schreef scanman1 het volgende:
[..]
Dat zal wel meevallen. Een coalitie met de PVV is onmogelijk, dus echte macht zal de PVV nooit krijgen. Het is wel eng dat een partij die een enorme groep mensen over 1 kam scheert anno 2010 nog mogelijk is. We stonden erbij en we keken er naar en we deden niets.
"..........Hij wil hoofddoekjes verbieden in openbare ruimtes en dat is pas het begin"quote:Op donderdag 4 maart 2010 04:00 schreef scanman1 het volgende:
Damn, dat is om 4 uur in de nacht echt te veel tekst, sorry.
Wel las ik het laatste stuk: " En vergeet niet.... een ieder die normaal doet, die normaal meedoet die heeft weinig te vrezen. "
Dat op zich is al onzin. Wilders wil ALLE moslims aanpakken. Hij wil hoofddoekjes verbieden in openbare ruimtes en dat is pas het begin. Wilders wil de Islam WEG uit deze samenleving. Hij zegt het zelf keer op keer. En hij wil zelfs moslims die in dit land zijn geboren, laten deporteren als ze een misdaad begaan. Waar hij die mensen dan heen wil sturen is mij een raadsel. maar hopelijk zal het zover nooit komen.
Wat zit je daar fout zegquote:Op donderdag 4 maart 2010 04:25 schreef Cellosweet het volgende:
[..]
"..........Hij wil hoofddoekjes verbieden in openbare ruimtes en dat is pas het begin"
Op zich is het een goede regel, alleen hoort hij te zeggen dat alle hoofddeksels (dus voor iedereen geldend) verboden zijn in openbare ruimtes. En wbt de Islam, duidt hij toch echt meer op de radicale Islam als de Islam in zijn totaal. Dacht je nu werkelijk, dat Geert de illusie had om de Islam in zijn geheel te kunnen verbannen in Nederland?.
Natuurlijk zegt ie niets over petjes, hoeden etc, etc...quote:Op donderdag 4 maart 2010 04:33 schreef scanman1 het volgende:
[..]
Wat zit je daar fout zeg
De vergelijkingen met iemand anders zal ik niet gaan noemen, maar het feit dat Wilders alles wat aanhanger is van de Islam als een gevaar ziet voor dit land en voor de wereld zegt toch genoeg denk ik zo.
Het is belachelijk om petjes, hoofddoekjes enz enz te gaan verbieden. Dat is ook niet wat Wilders doet. Wilders richt zijn pijlen puur op de moslims. Alles wat moslims doen, moet worden aangepakt. Hij wil petjes niet verbieden, maar alleen hoofddoekjes. Hij wil de grenzen niet dichtgooien voor alle vluchtelingen, maar alleen voor moslims. Hij wil vrijheden van anderen niet beperken, alleen die van moslims. Moet ik nog verder gaan of dringt het al door?
Of je neemt gewoon even de tijd om het te lezen, als het onderwerp je toch bezig houdt.quote:Op donderdag 4 maart 2010 05:13 schreef scanman1 het volgende:
Weer een veel te lang verhaal. Reageer even wat bondiger de volgende keer.
Maar wat valt dan precies onder aanpassen?quote:Op donderdag 4 maart 2010 05:10 schreef Cellosweet het volgende:
Blijf het zeggen. Zij, òf in andere gevallen de ouders, zijn de immigranten. Zij zijn de nieuwkomers, zij zullen zich moeten aanpassen aan de westerse maatschappij en niet omgekeerd.
Ik heb helemaal niets tegen mensen, die wanneer ze eens landgenoten tegenkomen hun moedertaal spreken. Maar het voorbeeld zoals jij het geeft mbt de marokkaan hier in NL en jijzelf in Amerika zijn verschillende zaken. En ik kan het weten, want ik heb daar toch ook 20 jaar mogen wonen.quote:Op donderdag 4 maart 2010 07:08 schreef maartena het volgende:
[..]
Maar wat valt dan precies onder aanpassen?
Ik bedoel, als je een Marokkaan ziet die in de auto langs rijdt, met Arabische muziek uit de auto klinkend, met een Marokkaans vlaggetje sticker op de auto, en zodra hij uitstapt praat hij in het Arabisch met zijn maat die hij daar ontmoet. Ze gaan vervolgens een restaurant binnen waar jij toevallig ook heen gaat, en de rest van de avond keuvelen ze in het Arabisch. Zijn zij nou niet aangepast?
En nu ik.... Ik heb een auto met NL sticker, een custom license plate met iets Nederlands erop, ik reed van het weekend heerlijk rond met Doe Maar en de Trockener Kecks in de CD speler, op weg naar een kroeg waar ik wat andere Nederlanders ontmoette. Vervolgens keuvelden we een uurtje of 3 in het Nederlands, pooltje leggen,lekker gezellig.
Ben ik nu minder/meer aangepast dan die Marokkaan?
Kijk, qua handen geven aan vrouwen geef ik je groot gelijk, daar pas je je maar aan. Maar qua taal en cultuur..... dat hoeft dus echt niet voor mij. Ik ben TROTS op mijn Nederlandse afkomst hier in het buitenland, dus ik begrijp erg goed dat een Marokkaan ook trots is op zijn afkomst. En niet voor niets hebben we het vele generaties later nog steeds over Italian-Americans en Irish-Americans, etc, etc.... en series als The Soprano's maken dat ook nog weer eens duidelijk in Hollywood Style. Of bijv. My Big Fat Greek Wedding. Je afkomst, cultuur, dat is niet iets wat je zomaar opgeeft, en ook niet iets wat je moet opgeven naar mijn mening.
Als iemand dus op straat lekker Turks of Arabisch wil spreken, laat ze gewoon. Ik spreek ook Nederlands met mijn vrouw, familie en Nederlandse vrienden hier in de VS. En als ze graag het Marokkaanse voetbal team willen supporten, dan zie ik daar ook geen problemen mee. Tijdens de Olympische spelen en andere sportwedstrijden (zoals voetbal) trek ik ook eerst mijn Oranje shirt aan, en daarna pas mijn Amerikaanse.
Dus wat is "aanpassen" nu eigenlijk precies? Wat is "integratie" nu eigenlijk precies? Is het handen geven aan vrouwen en respect voor westerse gewoonten genoeg? Of moet de hele cultuur en taal overboord en moet er op straat geen enkel teken van andere culturen zichtbaar zijn? Hoe ziet men dat "aanpassen" verhaal hier?
Nee, ik zou me als moslim ook helemaal geen zorgen maken in Almere, nuquote:'Niets te vrezen voor moslims Almere'
ALMERE - Moslims in Almere hoeven de PVV niet te vrezen. Dit zei partijleider Geert Wilders woensdag in de stad waar zijn partij als grootste uit de verkiezingsstrijd kwam. ,,Als zij zich aan de wetten houden, zijn ze gelijk aan ieder ander en hebben ze geen enkele reden om bang te zijn'', aldus Wilders.
[...]
Raymond de Roon, lijsttrekker van de PVV in Almere, zal de gesprekken voeren tijdens de coalitievorming. Wilders zei tijdens de uitslagenavond in Almere zich hier niet mee te bemoeien. ,,We moeten afwachten welke partijen met ons willen samengaan.''
De Roon toonde zijn kiezers dankbaarheid. ,,Ik beloof hun meer veiligheid en minder islam in de stad'', aldus De Roon
Ik weet niet of je het debat hebt gezien gisteravond bij Witteman. Eén ding is zeker...... Wilders heeft er niets van gemist. Ik vind het zo-wie-zo al een rare bedoeling, dat na afloop van de Gemeenteraadsverkiezingen, de landelijke kopstukken gaat debateren. Die verkiezing, de landelijke, is pas op 9 juni en in zoverre heeft Wilders gelijk, dat ie voorkeur geeft aan een overwinningsfeestje met zijn partijgenoten in Almere, dan aan een debat, wat wederom een herhaling was van stellingen en verwijtten over en weer zoals we die ook afgelopen maandag zagen.quote:Op donderdag 4 maart 2010 07:24 schreef nummer_zoveel het volgende:
Nu heb ik net ergens gelezen dat Wilders geen zin had in het debat na de verkiezingsuitslagen van gisteravond, omdat er over een tijdje nog genoeg komen, en hij 'die koppen nog vaak genoeg gaat zien'?
Wat moet dat toch worden met zo'n instelling? Zie je al voor je hoe het gaat als hij belangrijke beslissingen moet gaan nemen? Weken achter elkaar weinig slaap, veel reizen, er samen met andere partijen dus uit zien te komen en belangrijke beslissingen nemen.... Oh ja, en buitenlandse staathoofden ontmoeten, ook staatshoofden waar je een meningsverschil mee hebt...
Ik denk dat dit hem nog vies tegen gaat vallen.
Lol, zo zie je maar weer wat een slechte verliezers jullie zijn, immers als jullie beleid zo slim was dan hadden jullie wel gewonnen, niet het geval, dus dommer dan de andere helft.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 15:42 schreef ethiraseth het volgende:
Tja, de helft van het land is minder dan gemiddeld slim, dan krijg je dat.
Nee, behalve natuurlijk als je je niet aan de regels houdt. Maar laten we eerst maar eens afwachten hoe de coalitie-besprekingen verlopen en wat daar dus uitkomt. En voor bewust slechtwillende moslims heb ik geen gevoel van medelijden. Niemand dwingt ze om een misdaad te plegen. Of moeten we ze gaan verdedigen juist omdat ze een misdaad plegen???.quote:Op donderdag 4 maart 2010 07:55 schreef Lord_Vetinari het volgende:
De logica van de PVV:
[..]
Nee, ik zou me als moslim ook helemaal geen zorgen maken in Almere, nu
Het punt is dat De Roon 'het aanhangen van de islam' al als een misdaad lijkt te zien.quote:Op donderdag 4 maart 2010 08:06 schreef Cellosweet het volgende:
[..]
Nee, behalve natuurlijk als je je niet aan de regels houdt. Maar laten we eerst maar eens afwachten hoe de coalitie-besprekingen verlopen en wat daar dus uitkomt. En voor bewust slechtwillende moslims heb ik geen gevoel van medelijden. Niemand dwingt ze om een misdaad te plegen. Of moeten we ze gaan verdedigen juist omdat ze een misdaad plegen???.
De Roon heeft het helemaal niet over 'niet aan de regels houden'. Hij belooft sec 'minder islam in de stad'. Niet 'minder criminaliteit' of 'minder islam-criminaliteit' (whatever that might be), maar 'minder islam'.quote:Op donderdag 4 maart 2010 08:06 schreef Cellosweet het volgende:
[..]
Nee, behalve natuurlijk als je je niet aan de regels houdt. Maar laten we eerst maar eens afwachten hoe de coalitie-besprekingen verlopen en wat daar dus uitkomt. En voor bewust slechtwillende moslims heb ik geen gevoel van medelijden. Niemand dwingt ze om een misdaad te plegen. Of moeten we ze gaan verdedigen juist omdat ze een misdaad plegen???.
Heh, ja, zelfs gemiddelde intelligentie komt je niet vaak tegen bij de PVV'ers.quote:Op donderdag 4 maart 2010 08:34 schreef Dr.Nikita het volgende:
@Cellosweet
Kwalitief zeer goede posts.
Ik heb je hele verhaal even gelezen, en ben het deels wel met je eens, maar ook deels niet. Ik weet bijvoorbeeld niet waar je in Amerika hebt gewoond, maar hier in Greater Los Angeles heb je een groot aantal wijken en (voor)steden waar de taal en cultuur een eigen vorm heeft aangenomen. Je hebt bij Los Angeles bijvoorbeeld Koreatown en Little Tokyo, waar zelfs de straatnamen in het Japans of Koreaans staan aangeduid, zoals het voorbeeld hieronder in het Chinees:quote:Op donderdag 4 maart 2010 07:51 schreef Cellosweet het volgende:
Ik heb helemaal niets tegen mensen, die wanneer ze eens landgenoten tegenkomen hun moedertaal spreken. Maar het voorbeeld zoals jij het geeft mbt de marokkaan hier in NL en jijzelf in Amerika zijn verschillende zaken. En ik kan het weten, want ik heb daar toch ook 20 jaar mogen wonen.
Ten eerste wonen Nederlanders in Amerika, die elkaar daar ontmoeten, vrijwel nooit dicht bij elkaar in de buurt en al helemaal niet in ghetto's met alleen maar Nederlanders. Dus de momenten dat je Nederlanders treft zijn spaarzamer dan zoals beschreven wordt hier in Nederland. De Italiaans en Iers Amerikanen spreken, anders dan hier in Nederland bijvoorbeeld de marokkanen of turken, veel minder de taal van hun voorouders, zelfs als ze in wijken wonen waar je dat misschien wel zou verwachten. Maar ook die vergelijking loopt enigzins mank, want die wijken zijn voortgekomen uit immigratiegolven vanuit Europa die in sommige gevallen zelfs terug te leiden zijn naar de 18de en zelfs 17de eeuw en dus helemaal naar het begin van het ontstaan van de nederzettingen aldaar.
Ik kan hele lijst van buurten hier op gaan sommen, die je in Nederland makkelijk ghetto's kan noemen. Buurten, waar gewoon de voertaal op straat, op de markt, in de winkel niet de Nederlandse is. Waar je soms zelfs handen en voeten nodig hebt om überhaupt te kunnen communiceren en het net lijkt alsof deze mensen eergisteren vanuit het buitenland zijn gearriveerd, echter reeds jaren al hier wonen. Daar waar kinderen op straat spelen abominabel slecht Nederlands spreken, ondanks dat ze hier op school gaan, ondanks, dat ze hier geboren zijn en vaak slechter zelfs nog Nederlands spreken als sommige ouders.
Maar wbt aanpassen zeg ik niet, dat zij hun cultuur of zelfs hun oorspronkelijke taal moeten verloochenen, maar dat zij juist hun cultuur moeten inpassen in de westerse maatschappij. Dat betekent nu eenmaal, dat je sommige normen en waarden en zelfs gebruiken, zoals ze van huis-uit gewend zijn, niet 1-op-1 kunnen kopieëren naar de westerse samenleving. Simpelweg omdat die tegen westerse maatstaven indruisen.
In dat opzicht gaat ook jouw vergelijking mank wbt vergelijking Nederland-Amerika , want jij als Nederlander, Europeaan bent opgegroeid in een westerse samenleving, die veelal zal aansluiten bij de westerse samenleving zoals die in Amerika bestaat. Jij komt daar niet als een ongeschoold arbeider, maar wellicht als redelijk opgeleid persoon, die reeds voordat ie 1 been op Amerikaanse bodem zette de engelse taal machtig was. In ieder geval om zich meer dan verstaanbaar te maken.
Wat mij verder is opgevallen in Amerika, toen ik daar nog woonde is, dat veel immigranten enorm hun best deden om zo snel mogelijk daar de taal machtig te worden en zo goed mogelijk aan het sociale leven te willen deelnemen, zonder voor wat dan ook uitzonderingspositie's af te willen dwingen. In het geval van moslims hoor je daar niet geluiden dat die niet aparte loketten willen hebben bij instantie's om vrouwen en mannen apart te helpen. Hoor je niet dat vrouwen vanwege religieuze redenen op aparte tijdstippen moeten zwemmen en zie je zo-wie-zo niet dat er veel mensen met hoofddoeken lopen. Moslims zijn daar veel meer verwesterd, zonder grote concessie te doen aan de manier waarop zij hun geloof belijden, maar het wel in het juiste perspectief te willen zien dat ze dus niet in een islamitisch land leven, waar sommige dingen als vanzelfsprekend zijn voor moslims.
Nu haal ik dat even uit het lokale nieuws hier, maar dat zal ook niet ongewoon zijn in de rest van de VS.quote:Muslim sues O.C. over right to wear head scarf
September 05, 2007|H.G. Reza, Times Staff Writer
A woman whose Muslim religious practice requires that she cover her head in public sued the Orange County Sheriff's Department on Tuesday, alleging her rights were violated when jail officials forced her to remove a head scarf while locked up for about eight hours.
Souhair Khatib filed suit in U.S. District Court in Santa Ana, alleging that her right to practice her religion had been violated, causing her "extreme mental and emotional distress."
En daarin heeft ie wel een punt, zolang er moslims zijn, die de Islam misbruiken om tot bepaalde misdadige daden over te gaan. Al zegt ie het niet zo expliciet.Verder kan je de denkbeelden van Wilders bedenkelijk vinden, maar eerlijk gezegd was ik meer geschrokken destijds van een Imam, die predikte dat 9/11, de moord op Van Gogh en de roep om het vermoorden van Ayaan Hirshi Ali vergoeilijkte en zelfs toejuichde. Dan kan je zeggen dat het een incident was....al betwijfel ik dat, want ik herinner me nog hoe een groep marokkanen (met marokkaanse vlag) stonden te zingen en dansen en dus feest stonden te vieren 's avonds op de dag dat Van Gogh was vermoord. Eenzelfde situatie maakte ik mee met vrijwel dezelfde groep de dag dat Fortuyn werd vermoord (ookal had daar verder geen moslim mee te maken). Verder is het te treurig voor woorden, wanneer je al ruim voor de opkomst van iemand als Wilders (en nu nog meer sinds Wilders' opkomst) hoe vooral marokkanen afgeven op alles wat Nederlands is en ook letterlijk zeggen dat ze op dit land pissen, etc, etc..... en dat soort tuig loopt dan de andere helft van Nederland te verdedigen (terwijl ze dus tegelijkertijd door hen in hun hemd gezet worden). En het mooie is, dat vertegenwoordigers uit de eigen gemeenschap (om het maar zo te noemen) niets maar dan totaal niets zelf aan doet.....behalve pas op een moment dat men daar een beroep op doet vanuit de gehele gemeenschap. En dan nog is het gevoelsmatig een druppel op de gloeiende plaat. Iedereen heeft denk ik wel het tafereel van Marcouch gezien met dat jongetje dat een grote bek had omdat ie op camera verscheen. Marcouch wees hem terecht met een draai om de oren.....maar alleen al dat een jochie van amper 10 jaar zo losgeslagen en ongegeneerd mensen bedreigde en uitschold. Zo'n jochie zal 4 a 5 jaar later een nog grotere bek hebben en misschien zelfs wel een buschauffeur, ambulancebroeder of winkelier de mes op de keel zetten. En dan worden ze goedwillend verdedigd, terwijl ze achter de rug van diegen die ze verdedigen keihard uitlachen en doodgewoon verder gaan met hun praktijken. Dit soort jongeren spelen het hard, keihard en hebben totaal nergens meer ontzag voor. Dus zal je het keihard moeten aanpakken en niet het half softe gebeuren, waarbij al snel maatregelen als zielig wordt bestempeld. Immers het zijn nog kinderen. Ja kinderen met 'grote mensen' daden. Op straat heerst het recht van de sterkste....daar hebben ze nog enigzins respect en ontzag voor.......dus zal je ze keihard en op soortgelijke manier moeten aanpakken.quote:Op donderdag 4 maart 2010 08:22 schreef Frollo het volgende:
[..]
Het punt is dat De Roon 'het aanhangen van de islam' al als een misdaad lijkt te zien.
Eens.quote:Op donderdag 4 maart 2010 08:34 schreef Dr.Nikita het volgende:
@Cellosweet
Kwalitief zeer goede posts.
Er zijn ook zat moslims die in de islam inspiratie vinden om goede dingen te doen, zoals het helpen van de medemens. Ik ken die hele Koran verder niet, wat ik ervan gehoord heb lijkt me een nogal warrig boekje, maar goed dat geldt voor de meeste heilige boeken. Het gaat erom mensen ermee doen, en dat is in de meeste gevallen toch meer afhankelijk van de omstandigheden dan van het boekje zelf.quote:Op donderdag 4 maart 2010 08:52 schreef Cellosweet het volgende:
[..]
En daarin heeft ie wel een punt, zolang er moslims zijn, die de Islam misbruiken om tot bepaalde misdadige daden over te gaan.
Wat mij het beste lijkt, is misdadig gedrag bestraffen en niet-misdadig gedrag niet bestraffen. Een lastig concept voor sommigen, ik weet het, maar probeer het eens te snappen.quote:Al zegt ie het niet zo expliciet.Verder kan je de denkbeelden van Wilders bedenkelijk vinden, maar eerlijk gezegd was ik meer geschrokken destijds van een Imam, die predikte dat 9/11, de moord op Van Gogh en de roep om het vermoorden van Ayaan Hirshi Ali vergoeilijkte en zelfs toejuichde. Dan kan je zeggen dat het een incident was....al betwijfel ik dat, want ik herinner me nog hoe een groep marokkanen (met marokkaanse vlag) stonden te zingen en dansen en dus feest stonden te vieren 's avonds op de dag dat Van Gogh was vermoord. Eenzelfde situatie maakte ik mee met vrijwel dezelfde groep de dag dat Fortuyn werd vermoord (ookal had daar verder geen moslim mee te maken). Verder is het te treurig voor woorden, wanneer je al ruim voor de opkomst van iemand als Wilders (en nu nog meer sinds Wilders' opkomst) hoe vooral marokkanen afgeven op alles wat Nederlands is en ook letterlijk zeggen dat ze op dit land pissen, etc, etc..... en dat soort tuig loopt dan de andere helft van Nederland te verdedigen (terwijl ze dus tegelijkertijd door hen in hun hemd gezet worden). En het mooie is, dat vertegenwoordigers uit de eigen gemeenschap (om het maar zo te noemen) niets maar dan totaal niets zelf aan doet.....behalve pas op een moment dat men daar een beroep op doet vanuit de gehele gemeenschap. En dan nog is het gevoelsmatig een druppel op de gloeiende plaat. Iedereen heeft denk ik wel het tafereel van Marcouch gezien met dat jongetje dat een grote bek had omdat ie op camera verscheen. Marcouch wees hem terecht met een draai om de oren.....maar alleen al dat een jochie van amper 10 jaar zo losgeslagen en ongegeneerd mensen bedreigde en uitschold. Zo'n jochie zal 4 a 5 jaar later een nog grotere bek hebben en misschien zelfs wel een buschauffeur, ambulancebroeder of winkelier de mes op de keel zetten. En dan worden ze goedwillend verdedigd, terwijl ze achter de rug van diegen die ze verdedigen keihard uitlachen en doodgewoon verder gaan met hun praktijken. Dit soort jongeren spelen het hard, keihard en hebben totaal nergens meer ontzag voor. Dus zal je het keihard moeten aanpakken en niet het half softe gebeuren, waarbij al snel maatregelen als zielig wordt bestempeld. Immers het zijn nog kinderen. Ja kinderen met 'grote mensen' daden. Op straat heerst het recht van de sterkste....daar hebben ze nog enigzins respect en ontzag voor.......dus zal je ze keihard en op soortgelijke manier moeten aanpakken.
Wat?!?! Onze zondebok, wat doe je!quote:Op donderdag 4 maart 2010 09:39 schreef Frollo het volgende:
Wat mij het beste lijkt, is misdadig gedrag bestraffen en niet-misdadig gedrag niet bestraffen. Een lastig concept voor sommigen, ik weet het, maar probeer het eens te snappen.
Nee...dat van de straatnamen zal hier denk ik niet gebeuren, althans ik zie dat niet gebeuren. Maar dat is ook het issue niet echt. En het accepteren van dat er andere culturen zijn is ook niet het probleem hier... waar het mank gaat is, wanneer men voorbij gaat aan het feit dat men niet in een moslimland is, maar in een westers land. En dat je nu eenmaal juist omdat Nederland een westers land is niet alle gebruiken en gewoontes zomaar 1-op-1 kan kopieëren uit het land van herkomst. Wilders heeft het dan over hoofddoekjes, die vanuit de religie onderdrukking van de vrouw voorstaan. En.......juist omdat Wilders (op zijn manier) de vrijheid wil verdedigen wil hij het al dan niet gedwongen dragen van hoofddoekjes in publieke gebouwen verbieden. Niet zozeer om moslima's op de ziel te gaan staan, maar juist om een verschuiving in het algemeen denken bij moslis op te roepen, dat dit net zoals trouwens vrouwenbesnijdenissen niet meer van deze dag zijn, maar nog steeds voorkomen. Daar kwam Ayaan Hirshi Ali ook voor op.quote:Op donderdag 4 maart 2010 08:44 schreef maartena het volgende:
[..]
Ik heb je hele verhaal even gelezen, en ben het deels wel met je eens, maar ook deels niet. Ik weet bijvoorbeeld niet waar je in Amerika hebt gewoond, maar hier in Greater Los Angeles heb je een groot aantal wijken en (voor)steden waar de taal en cultuur een eigen vorm heeft aangenomen. Je hebt bij Los Angeles bijvoorbeeld Koreatown en Little Tokyo, waar zelfs de straatnamen in het Japans of Koreaans staan aangeduid, zoals het voorbeeld hieronder in het Chinees:
[ afbeelding ]
Zou dat in Nederland geaccepteerd worden als men in delen van Amsterdam straatnaamborden in het Arabisch zouden neerzetten?
En nu hebben ze dat toevallig ook al eens gedaan, wederom in het chinees:
[ afbeelding ]
Maar zouden Nederlanders het echt accepteren als het in bepaalde buurten in het Arabisch zou zijn?
Verder heb je hier in de buurt van Los Angeles ontzettend veel Spaanstalige steden, en tevens een compleet Vietnamese stad (Westminster/Garden Grove), waar letterlijk alles in het Vietnamees is, en men ook nauwelijks iets anders spreekt.
Je komt in Koreatown ook straatblok na straatblok dit soort taferelen tegen:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En 1 van de redenen waarom ik ook die vergelijking met Amerika trek, is juist omdat Amerikanen het juist veel meer accepteren dat er andere culturen zijn, die andere talen spreken.
En met je 20 jaar in de VS moet je het met deze stelling toch wel eens zijn:
In de VS zou men in de politiek NOOIT spreken over het verbieden van tulbanden, hoofddoekjes, keppeltjes, of andere religieuze artikelen.
En dat heeft een reden: Men respecteert hier de vrijheid van Godsdienst, men respecteert hier de vrijheid om te leven zoals iemand dat zelf wil, en de basisvrijheden die in de grondwet staan vastgenageld zijn zo goed als heilig.
Aparte loketten.... heb ik niets over gehoord, maar dat betekend niet dat moslims hier niet klagen over bepaalde zaken:
[..]
Nu haal ik dat even uit het lokale nieuws hier, maar dat zal ook niet ongewoon zijn in de rest van de VS.
Hier nog eentje:
http://www.aclu.org/women(...)ligious-freedom-jail
En ook worden moslims tegemoet gekomen, bijvoorbeeld met een alleen-vrouwen sportschool, iets waar in Nederland ook wel eens over gepraat is....
http://www.usatoday.com/news/health/2008-03-04-muslim-gym_N.htm
Halal eten in gevangenissen:
http://www.nytimes.com/20(...)al2/06muslimswe.html
Europa is dus echt niet het enige continent waar moslims steen en been klagen over allerlei zaken. Maar ik denk wel dat het feit dat Amerikanen sowieso een stuk accepterender zijn voor andere culturen door haar status als immigratieland, dat het ook makkelijker is voor immigranten om zich aan te passen. En ik denk dat een groot deel van de integratie van een volk ook te maken heeft met de acceptatie van dat volk, en dat schort er nog wel eens aan in Nederland helaas.
Ik denk dat Wilders spontaan een hartverzakking zou krijgen als hij in Amsterdam opeens een grote advertentie in het Arabisch zou zien staan waar de KPN een of andere nieuwe telefoon aanprijst.
En om als laatste nog even heel snel terug te komen op mijn originele post: JA,het is hier heel normaal om in de eigen taal te spreken, zelfs heel normaal om bepaalde wijken te hebben waar die taal veel meer gesproken wordt dan de algemeen geaccepteerde landstaal, en tevens is het vrij normaal dat bepaalde culturen hun eigen bouwwerken, scholen, en dergelijke neerpoten. DAT is ook vrijheid namelijk.
Ik heb ook verder geen probleem met 1 standaard, en aparte loketten bij de gemeente hoeft ook echt niet van mij. Dat zijn onzinnige kostenposten. En ik ben ook van mening dat moslims gewoon een vrouwlijke burgemeester de hand moeten geven. Maar ik heb er ook geen problemen mee als ze een eigen sportschool willen openen - we zijn immers een vrij land - of een moskee willen bouwen. Als ze zelf de centen opbrengen (wat met een moskee toch al het geval is) mogen ze van mij doen wat ze willen,zolang ze zich maar gewoon aan de Nederlandse wet houden.
Maar de Koran verbieden, nieuwe moskees verbieden, moslim scholen verbieden, moslim sportscholen niet toestaan, en allerlei andere dingen willen verbieden zoals coffeeshops geeft me toch het sterke idee dat een "Partij van de vrijheid" meer vrijheden wil ontnemen dan geven.
En ik snap dan ook niet dat iemand die 20 jaar lang in het land heeft gewoond waar dit soort vrijheden compleet gegeven worden, een voorstander is van het innemen van dergelijke vrijheden.
Vergelijking integratie in Amerika en in Nederland gaat natuurlijk niet erg op. Helemaal niet het argument dat de social welfare daar rutjeprut is en je dus aan het werk moet en dus beter tussen de mensen komt. Nederland is gemiddeld genomen een veel rijker land dan Amerika. Het verschil tussen arm en rijk is in Nederland veel kleiner dan in Amerika. Met PVV aan de macht zal dat verschil tussen arm en rijk in ons land alleen maar groter worden in de toekomst door hun belachelijke financiële plaatje.quote:
Nou Tyger....... dan heb ik een verrassing voor je. Ik heb geen PVV gestemd. Politiek is namelijk niet alleen maar integratie-problematiek, dat is slechts 1 onderwerp. Er zijn meer, veel meer onderwerpen zoals je weet. En ik laat me keuze niet alleen maar leiden door 1 onderwerp. wat ik wel toegeef is dat ik Wilders goed kan volgen op dit onderwerp. Misschien zou ik het in wat andere woorden zeggen dan hij doorgaans doet, maar uiteindelijk komt het wel op hetzelfde neer. En wat de integratie betreft zegt hij het hard en heeft ie bij tijd en wijle onorthodoxe methodes. Over de uitvoering daarvan kan je discussieren, maar wat als een paal boven water staat is dat je gewoon je ongenoegens moet kunnen uitten èn dat de oplossing een harde aanpak vergt. Waarom?. omdat jaren lang de softe approach klaar en duidelijk niet gewerkt heeft. Die kleine groep, die het verpest lacht al die gene die hen in de politiek aan het verdedigen hard uit. Noem het een dolk in de rug. Dat is waar je mee te maken hebt. Ontzag en respect is bij sommigen in die groep weg, die kennen alleen nog respect voor de wetten van de straat en die is keihard en zo zal je ook moeten optreden tegen bijvoorbeeld de straatterroristen van helaas te vaak marokkaanse achtergrond. Dus in dat opzicht wil ik wel eens de PVV aan de slag zien gaan.quote:Op donderdag 4 maart 2010 08:39 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Heh, ja, zelfs gemiddelde intelligentie komt je niet vaak tegen bij de PVV'ers.
Als je dit zo schrijft....dan begrijp je mijn post niet.quote:Op donderdag 4 maart 2010 10:14 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Vergelijking integratie in Amerika en in Nederland gaat natuurlijk niet erg op. Helemaal niet het argument dat de social welfare daar rutjeprut is en je dus aan het werk moet en dus beter tussen de mensen komt. Nederland is gemiddeld genomen een veel rijker land dan Amerika. Het verschil tussen arm en rijk is in Nederland veel kleiner dan in Amerika. Met PVV aan de macht zal dat verschil tussen arm en rijk in ons land alleen maar groter worden in de toekomst door hun belachelijke financiële plaatje.
Plesae do explain!quote:Op donderdag 4 maart 2010 10:31 schreef Cellosweet het volgende:
[..]
Als je dit zo schrijft....dan begrijp je mijn post niet.
Ik niet, dat scheelt alweer.quote:Op donderdag 4 maart 2010 13:04 schreef phpmystyle het volgende:
Lijkt het maar zo of zitter er omtiegelijk veel mensen op pvv.nl ?
Dat zal wel zo lijken, een DDoS is waarschijnlijkerquote:Op donderdag 4 maart 2010 13:04 schreef phpmystyle het volgende:
Dan zou de site extreem traag moeten zijn. Daarbij lijkt het mij wel heel erg abstract dat als er een ddos gaande zou zijn dat hij dan ook het aantal ip nummers telt.quote:Op donderdag 4 maart 2010 13:08 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat zal wel zo lijken, een DDoS is waarschijnlijker
Hier in California heet die groep niet "Marokkanen" maar "Mexicanen". Het geloof heeft er denk ik niet zoveel mee te maken.quote:Op donderdag 4 maart 2010 09:58 schreef Cellosweet het volgende:
Maar wanneer dan in Amerika als voorbeeld de moslimjongeren nadrukkelijker dan welke andere bevolkingsgroep in aanraking komt met justitie vanwege misdaden etc.....dan wil ik nog wel zien hoe vriendelijk iedereen daar blijft. Dan zullen de klachten niet van de lucht zijn en zal alles erbij gehaald worden, zeker op zenders als FOX-tv, etc.
Juist daarom zijn Mexicanen en Marokkanen wat dat betreft erg te vergelijken, want hier in de VS heb je hetzelfde probleem. Er zijn inderdaad weinig uitkeringen, maar als je gaat kijken naar de gratis klinieken die verzorgt worden voor de staat, dan staan daar rijen met Mexicanen. En ook al is welfare inderdaad waardeloos, de mensen die ik hier in de rij zie staan (lange rijen buiten) om hun check op te halen zijn ook inderdaad 80% Mexicaans.quote:Alleen lijkt het er tot dusver op, dat moslims zich in Amerika veel beter en sneller aanpassen aan de westerse wereld. Daar moet je wel meedoen, want social welfare is echt hopeloos...al helemaal als je het vergelijkt met Nederland. In Nederland kan je terugkruipen in je schulp en je niet buiten je wijk vertonen en toch via een uitkering voldoende genereren om te kunnen leven. dat kan je je in Amerika niet veroorloven.....eigenlijk moet je daar wel werken en dus de deur uit en veelal de wijk uit.......met als gevolg: je raakt niet geïsoleerd en bent onbewust gedwongen om met doorsnee amerikanen om te gaan. ook dat is al een verschil, een verschil wat bepalend kan zijn. het ergste is dat hier geboren kinderen, ondanks dat ze naar school gaan, vaak zelfs slechter Nederlands spreken als hun ouders en op latere leeftijd heb je dan zomaar een generatie, die niet meekan op de arbeidsmarkt. Dat is ook een probleem.
Bron?quote:En het bouwen van moskeën gebeurt hier ook, echter gaat er ook veel subsidiegeld in, naast zelf opgebracht geld.
"Any society that would give up a little liberty to gain a little security will deserve neither and lose both." - Benjamin Franklin.quote:En soms moet je bij het vechten om vrijheid de vrijheid van anderen wel eens inperken.
Ten eerste: In Katholieke kerken wordt nog steeds in het latijn gepredikt. In de Synagoge wordt in het Hebreeuws gepredikt. En in de schippers-kerken in Rotterdam word in een vrij grote verscheidenheid aan talen gepredikt, maar dat heeft andere redenen. Er zijn ook Engelstalige kerken in Den Haag en Amsterdam waar veel Amerikanen, Canadezen en Britten heen gaan (vroeger wel eens geweest met mijn Amerikaanse vrouw), en er bestaan ook een paar Duitse, en ik weet van 1 Zweedse kerk, speciaal voor immigranten die naar Nederland zijn gekomen en graag in hun eigen taal preken willen horen. Ik zie niet in waarom we voor moskeeën opeens een uitzondering moeten maken, zeker gezien dat voor de synagoge ook niet zou hoeven.quote:En als je dan ook nog eens bijvoorbeeld een Imam hebt die predikte dat de moord op Van Gogh gerechtvaardigd was en de fatwah op Hirshi Ali ook geheel gerechtvaardigd was als ook de aanslagen op de Twin Towers en je begrijpt dat dat toch echt wel vraagtekens plaatst bij de islam en hoe of die functioneert in Nederland. En persoonlijk vraag ik me af, waarom er niet gewoon in Nederlands kan worden gepredikt in Nederlandse moskeën?. Dat is goed voor de integratie en meer nog voor de volgelingen van de Islam, die dan eenste meer reden hebben om goed en behoorlijk Nederlands te leren schrijven en praten. Dat mag toch geen onoverkomelijk probleem zijn als je ervoor kiest in Nederland te komen wonen?.
Allemaal aan het zoeken naar de vacature voor stadscommando in almere natuurlijk nu de pvv daar aan de macht isquote:Op donderdag 4 maart 2010 13:04 schreef phpmystyle het volgende:
zou je er een mooi uniform bij krijgen anders heb ik er op zolder nog wel een liggenquote:ALMERE - Raymond de Roon, lijstrekker van de PVV in Almere, wil dat er stadscommando's in Almere de straat opgaan.
Dat liet hij dinsdag weten toen hij de PVV inschreef bij de gemeente om te kunnen deelnemen aan de gemeenteraadsverkiezingen in maart.
De stadscommando's moeten volgens De Roon stevige bevoegdheden krijgen om orde en veiligheid in de stad te waarborgen.
Oh op die fiets. Kan nog steeds een DDoS zijn, dan komen al die hits dan ook van andere IP's, daarom heet het 'Distributed' tenslottequote:
Het gaat bij veel mensen ook echt niet doordringen, die zullen het niet toegeven, maar ze vinden het veel te fijn hun ongenoegen op moslims te projecteren, in plaats van het bij zichzelf te zoeken.quote:Op donderdag 4 maart 2010 04:33 schreef scanman1 het volgende:
[..]
Wat zit je daar fout zeg
De vergelijkingen met iemand anders zal ik niet gaan noemen, maar het feit dat Wilders alles wat aanhanger is van de Islam als een gevaar ziet voor dit land en voor de wereld zegt toch genoeg denk ik zo.
Het is belachelijk om petjes, hoofddoekjes enz enz te gaan verbieden. Dat is ook niet wat Wilders doet. Wilders richt zijn pijlen puur op de moslims. Alles wat moslims doen, moet worden aangepakt. Hij wil petjes niet verbieden, maar alleen hoofddoekjes. Hij wil de grenzen niet dichtgooien voor alle vluchtelingen, maar alleen voor moslims. Hij wil vrijheden van anderen niet beperken, alleen die van moslims. Moet ik nog verder gaan of dringt het al door?
Ware woorden. Vraag mij dan wel af wie hun volgende doelwit zal zijn.quote:Op donderdag 4 maart 2010 22:19 schreef Dunckie het volgende:
[..]
Het gaat bij veel mensen ook echt niet doordringen, die zullen het niet toegeven, maar ze vinden het veel te fijn hun ongenoegen op moslims te projecteren, in plaats van het bij zichzelf te zoeken.
Artikel 1:. Allen die zich in Nederland bevinden , worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan.'quote:Op donderdag 4 maart 2010 17:54 schreef Tamashii het volgende:
Hebben jullie enig idee of Wilders grondwetten onzin vindt? Of enkele ervan? Ik dacht het namelijk ergens gelezen te hebben, maar kan het nergens meer terug vinden.
Inderdaadquote:Op zaterdag 6 maart 2010 02:43 schreef scanman1 het volgende:
[..]
Artikel 1:. Allen die zich in Nederland bevinden , worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan.'
Die wil hij laten schrappen. Wilders doet al tijden exact wat volgens art.1 verboden is trouwens. Ik blijf het onbegrijpelijk vinden dat hij er mee wegkomt. Ongelooflijk.
Grappig dat jij vindt dat Wilders-stemmers tegen zichzelf in bescherming genomen moeten worden.quote:Op zaterdag 6 maart 2010 02:43 schreef scanman1 het volgende:
[..]
Artikel 1:. Allen die zich in Nederland bevinden , worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan.'
Die wil hij laten schrappen. Wilders doet al tijden exact wat volgens art.1 verboden is trouwens. Ik blijf het onbegrijpelijk vinden dat hij er mee wegkomt. Ongelooflijk.
Hij maakt gebruik van de vrij grote botsing tussen art. 1 en art. 6. Dus het is aan de rechter welke nou belangrijker is.quote:Op zaterdag 6 maart 2010 02:43 schreef scanman1 het volgende:
[..]
Er staat al een video game op stapel '6 Days in Almere'quote:Op zaterdag 6 maart 2010 02:44 schreef Steeven het volgende:
En? Zijn er al zwaarbewapende stadscommando's geweest die a la Blackwater te werk zijn gegaan of zijn de straten in Almere nog in handen van moslimterroristen?
Bron: de Telegraafquote:PVV eist excuses van Leefbaar Almere
ALMERE - De PVV-fractie in Almere eist excuses van de fractieleider van Leefbaar Almere over een uitlating die hij twee weken geleden in een column in Trouw deed. Als fractieleider Frits Huis dat niet doet, is de partij uitgesloten van deelname aan de onderhandelingen over een college in Almere.
Dat heeft de partij gemeld. Huis stelde in zijn column dat „discriminatie als een bruine draad door het programma van de PVV loopt”. De PVV stelt dat de fractieleider van de Leefbaren hiermee een vergelijking trekt met de bruinhemden en zich zo „beledigend heeft uitgelaten tegenover de ruim 17.000 Almeerse PVV-kiezers”. 'Bruinhemden' was een bijnaam die in de Tweede Wereldoorlog werd gegeven aan leden van de SA, die voor Hitler politieke tegenstanders intimideerde en uitschakelde.
Fractieleider Huis weigert zijn naar eigen zeggen ironisch bedoelde uitlatingen echter terug te nemen, liet hij zaterdag weten. „Het is wellicht wat scherp geformuleerd, maar we leven in een vrij land waar je dat mag doen”, stelt hij. Bovendien vindt hij het vreemd dat hij de afgelopen twee weken nog niets van de PVV heeft gehoord over de column.
Huis noemt het „grotesk” dat de PVV nu via een persverklaring naar de media toe zijn column bekritiseert. „We hebben het hier over de partij die er geen enkele moeite mee heeft te roepen dat criminele Marokkanen door de knieën mogen worden geschoten”, stelt de fractieleider. Hij heeft het gevoel „dat de PVV helemaal niets geeft om Almere. Ze gebruiken onze prachtige stad schaamteloos als promotiepodium voor de landelijke verkiezingen op 9 juni.”
De PVV in Almere gaat maandag met alle andere partijen praten over de vorming van een college. Met negen van de 39 zetels is de PVV de grootste fractie. Het is gebruikelijk dat die het voortouw neemt bij de vorming van een coalitie.
Leefbaar Almere heeft drie zetels in de raad. De PVV en Leefbaar Almere botsten vorige week ook al tijdens een verkiezingsdebat. Fractieleider Huis noemde PVV-lijsttrekker Raymond de Roon toen „prins carnaval” omdat hij een „polonaiseprogramma” zou hebben. De Roon stelde toen zich „gedemoniseerd” te voelen.
Oftewel: de formatie van het college wordt he-le-maal niets.quote:Op zaterdag 6 maart 2010 10:57 schreef freako het volgende:
[..]
Bron: de Telegraaf
Niet een hele handige stap van de PVV, Frits Huis is een voormalige Telegraaf-journalist.
Min of meer samengevat met de volgende quote:quote:Op zaterdag 6 maart 2010 11:03 schreef ethiraseth het volgende:
Mooi staaltje vrijheid van meningsuiting PVV-stijl.
Aanpassinkje op Voltaire.quote:"Monsieur l'abbé, je déteste ce que vous écrivez, mais je donnerai ma vie pour que vous puissiez continuer arrêter à écrire"
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |