abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 3 maart 2010 @ 07:32:37 #101
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_78668611
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 06:57 schreef Disorder het volgende:
Als bepaalde politieke partijen nu al aangeven niet te willen samenwerken met de PVV, kun je dan eigenlijk wel spreken van een democratie?
Natuurlijk, waarom niet? Het Nederlandse politieke systeem is er ook op berekend.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  woensdag 3 maart 2010 @ 07:57:05 #102
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_78668787
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 20:20 schreef teamlead het volgende:
ik word echt een beetje misselijk als ik pvv-aanhangers puur etnocentristisch gedachtengoed zie goedpraten.

Of de leer van de Islam nu wel of niet overeenkomt met wat "wij" als westerse samenleving acceptabele omgangsvormen vinden, is volstrekt irrelevant. Die discussie kun je over elk geloof en elke uitwas van geloof voeren, compleet met uit context en tijdsgeest gerukte citaten uit een heilig verklaard boek.
Wat voor mij maatgevend is, is de vrijheid die wij in de grondwet verankerd hebben om in dit land vrij te zijn je geloof te belijden. Wil jij het spaghettimonster aanbidden door dagelijks in een bad met pasta te rollen? Best, ga je gang. Wil jij een hoofddoek dragen, omdat in de Koran staat dat dat handig is: doe je ding, wil jij pijpekrullen en een debiel hoedje, omdat in de Thora daar iets over staat: leef je helemaal uit.
Maar laat mij dan ook die vrijheid.

De voorstellen van de PVV die gericht zijn op het uitroeien van de Islam in Nederland (hoe onrealistisch dat idee ook moge zijn), is voor mij juist een aantasting van die vrijheid. Vandaag is het de islam. morgen de grieks-orthodoxie (want niet westers) en overmorgen weer wat anders. En al die tijd wordt het échte probleem niet aangepakt: duizenden mensen staan in dit land al dan niet vrijwillig aan de kant en leven van onze sociale voorzieningen en tuig terroriseert wijken en buurten. Vandaag de marocs, vorige eeuw de molukkers, volgende eeuw wel weer een andere groep. En niet omdat het tuig is, maar omdat ze door de samenleving worden uitgekotst.
Partijen als de PVV staan voor een Nederland waarin politici gaan bepalen wat de samenleving moet vinden en wat mij betreft strookt dat voor geen meter met het tolerante Nederland waarin ik ben geboren
IJzersterke post.

En hopelijk nog op tijd.

Lieve PVV'ertjes, stem dan tenminste VVD. Die zijn ook voor een keiharde aanpak van criminaliteit, maar wel op een eerlijke manier. Straf de criminelen, niet hun (groot)ouders en zusjes.
pi_78668965
De partij van de vrijheid....en recht op vrije meningsuiting --> dat hebben ze in hun eigen partij dan goed in de kiem gesmoord. Allemaal mondjes dicht natuurlijk.

[ Bericht 15% gewijzigd door dramatiek op 03-03-2010 08:57:38 ]
http://www.mrwonkish.nl Eurocrisis, Documentaires, Economie
pi_78673680
kent de pvv stemmer eigenlijk ook de andere pvv "talenten" in de kamer

http://www.youtube.com/user/samerspace#p/a/u/2/R5vdKCADcHo
pi_78674015
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 20:20 schreef teamlead het volgende:
Of de leer van de Islam nu wel of niet overeenkomt met wat "wij" als westerse samenleving acceptabele omgangsvormen vinden, is volstrekt irrelevant. Die discussie kun je over elk geloof en elke uitwas van geloof voeren, compleet met uit context en tijdsgeest gerukte citaten uit een heilig verklaard boek.
Wat voor mij maatgevend is, is de vrijheid die wij in de grondwet verankerd hebben om in dit land vrij te zijn je geloof te belijden. Wil jij het spaghettimonster aanbidden door dagelijks in een bad met pasta te rollen? Best, ga je gang. Wil jij een hoofddoek dragen, omdat in de Koran staat dat dat handig is: doe je ding, wil jij pijpekrullen en een debiel hoedje, omdat in de Thora daar iets over staat: leef je helemaal uit.
Maar laat mij dan ook die vrijheid.
Je hoeft van mij religie niet te verbieden, maar het lijkt me wel wenselijk dat binnen ieder geloof een ontkerkelijking of een soort verlichting plaatsvindt. Religie heeft meer kapot gemaakt dan lief is en je moet dat soort irrationeel en intollerant gedachtegoed niet stimuleren.
Dat is natuurlijk wel de grote paradox van de PVV; intollerant tegen intollerantie.

[ Bericht 0% gewijzigd door poon op 03-03-2010 11:19:06 ]
  woensdag 3 maart 2010 @ 11:21:28 #106
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_78674347
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 11:13 schreef poon het volgende:

[..]

Je hoeft van religie niet te verbieden, maar het lijkt me wel wenselijk dat binnen ieder geloof een ontkerkelijking of een soort verlichting plaatsvindt. Religie heeft meer kapot gemaakt dan lief is en je moet dat soort irrationeel en intollerant gedachtegoed niet stimuleren.
Dat is natuurlijk wel de grote paradox van de PVV; intollerant tegen intollerantie.
wie ben jij / is de pvv om dat voor anderen te bepalen? De kiezer-base van de SGP is bepaald niet verlichter dan de radicale moslims waar PVV zo bang voor is.
En zélfs als je vindt dat die verlichting en/of ontkerkelijking wenselijk is: het is ongelofelijk naïef om te veronderstellen dat dit afgedwongen kan worden. Kijk naar de schuilkerken ten tijde van de Republiek.
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
pi_78674409
[Centraal] Wilders/PVV - wat te doen ermee? #15

Klinkt een beetje als een topic waarin de volgende Volkert van der G. opstaat
  woensdag 3 maart 2010 @ 11:27:11 #108
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_78674595
wordt er 1 keer een politicus overhoop geschoten door een idioot sinds het bestaan van een democratisch bestel in Nederland, moet die idioot er meteen iedere keer bijgesleept worden

Get over it: Fortuyn is nu een jaartje of wat dood, Volkert zit nog een jaartje of wat vast,..
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
pi_78677367
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 11:21 schreef teamlead het volgende:

[..]

wie ben jij / is de pvv om dat voor anderen te bepalen? De kiezer-base van de SGP is bepaald niet verlichter dan de radicale moslims waar PVV zo bang voor is.
En zélfs als je vindt dat die verlichting en/of ontkerkelijking wenselijk is: het is ongelofelijk naïef om te veronderstellen dat dit afgedwongen kan worden. Kijk naar de schuilkerken ten tijde van de Republiek.
Ik bepaal helemaal niets. Ik geef gewoon mijn mening. Net zoals jouw mening is dat iedereen vrij is om te dragen wat hij/zij wilt, zonder naar de ideologie erachter te kijken. Verder maak ik in mijn post geen onderscheid tussen verschillende religies en zeg ik ook nergens (juist niet) dat het afgedwongen moet worden.

En nog wat iedereen die iemand vermoord afschilderen als een idioot louter omdat hij iemand vermoord heeft vind ik ook makkelijk.
pi_78679225
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 22:00 schreef poon het volgende:

Of heb je die ene gast gezien die door iemand beticht werd van dierensex en toen helemaal niet schuimde maar hem in koele bloede neerstak in de naam van één of andere niet bestaande vent. Dat was ook lachen geblazen.
Goh nou, wat erg he? Weet je wat, we kicken alle moslims het land uit, probleem opgelost. Wat? Die miljoen moslims hebben niets te maken met die ene idioot? Niks mee te maken, eruit ermee!
pi_78679656
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 06:57 schreef Disorder het volgende:
Als bepaalde politieke partijen nu al aangeven niet te willen samenwerken met de PVV, kun je dan eigenlijk wel spreken van een democratie?
Natuurlijk wel. Stemgerechtigden in Nederland mogen een parlement kiezen, niet de regering. De PVV komt in het parlement, en de wil van de kiezer wordt dus gehonoreerd. Dat de PVV vervolgens niet aan een regering deelneemt omdat andere partijen niet met ze willen samenwerken staat daar los van.
  woensdag 3 maart 2010 @ 13:40:59 #112
293211 AardbeefMachine
I rock your world when i want!
pi_78680167
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 11:27 schreef teamlead het volgende:
wordt er 1 keer een politicus overhoop geschoten door een idioot sinds het bestaan van een democratisch bestel in Nederland, moet die idioot er meteen iedere keer bijgesleept worden

Get over it: Fortuyn is nu een jaartje of wat dood, Volkert zit nog een jaartje of wat vast,..
Zie hier het grote probleem, de mentaliteit dat de Moordenaar metvoorbedachte rade en terroristisch oogpunt de aankomende MinisterPresident executeert nog in de samenleving los gelaten zou moeten worden.
In een solide rechtstaat krijgt deze terrorist natuurlijk gewoon standaard levenslang of de doodstraf.

En ja dan had je deze terrorist maar niet moeten aansporen tot moord, en we weten allemaal dat jullie geweld niet schuwen.
Al het politieke geweld komt van Linkse snuiters zoals jij.
Laten we het gewoon vergeten en nog meer politieke moorden plegen is het uitgangspunt van linkse zoals jij.
I rock your world when i want!
[quote]Op woensdag 10 maart 2010 09:30 schreef Monolith het volgende:
Soms is fysiek geweld de enige optie.
[/quote]
pi_78680408
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 13:40 schreef AardbeefMachine het volgende:

[..]

Zie hier het grote probleem, de mentaliteit dat de Moordenaar metvoorbedachte rade en terroristisch oogpunt de aankomende MinisterPresident executeert nog in de samenleving los gelaten zou moeten worden.
In een solide rechtstaat krijgt deze terrorist natuurlijk gewoon standaard levenslang of de doodstraf.

En ja dan had je deze terrorist maar niet moeten aansporen tot moord, en we weten allemaal dat jullie geweld niet schuwen.
Laten we het gewoon vergeten en nog meer politieke moorden plegen is het uitgangspunt van linkse zoals jij.
DE aardbeienmachine spreekt.
  woensdag 3 maart 2010 @ 14:17:33 #114
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_78681809
Volkert van der G. is natuurlijk gewoon een verzetsheld.

Ja, dat was schokkend toen
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  woensdag 3 maart 2010 @ 15:47:31 #115
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_78685666
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 11:13 schreef poon het volgende:
Je hoeft van mij religie niet te verbieden, maar het lijkt me wel wenselijk dat binnen ieder geloof een ontkerkelijking of een soort verlichting plaatsvindt. Religie heeft meer kapot gemaakt dan lief is en je moet dat soort irrationeel en intollerant gedachtegoed niet stimuleren.
Op zich heb ik er ook helemaal geen probleem mee om religie binnen de perken te houden, en dan bedoel ik dus qua staats-inmenging zoals het subsidieren van Christelijke scholen, christelijke omroepen etc, niet de religieuze vrijheid an-sich. Het grote probleem dat ik heb met de PVV is dat Wilders DAT dus niet wil. Sterker nog, hij is voorstander van een grondwet met "Joods-Christelijke Normen en Waarden", en hij is zelf een groot voorstander van Israel en het Joodse geloof.

Hij wil het ENE geloof inperken, en het ANDERE geloof laten bloeien.

Als hij het nu ook zo af en toe over een "kerkenverbod" had, en "geen kosher slachten", een "keppeltjesverbod" en "geen nieuwe christelijke scholen", dan zou ie wellicht nog kunnen overkomen als een seculier-rechts politicus die voor een seculiere samenleving is zonder christelijke scholengemeenschappen etc. Nu komt hij echt over als iemand die erg ANTI de ene religie is, en erg PRO minstens 2 andere religies.

Het valt me tevens op dat een aantal PVV-aanhangers tegen religie in het algemeen zijn, maar blijkbaar wel brood zien in Wilders en zijn "Joods-Christelijke normen en waarden".
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_78686310
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 15:47 schreef maartena het volgende:

[..]

Op zich heb ik er ook helemaal geen probleem mee om religie binnen de perken te houden, en dan bedoel ik dus qua staats-inmenging zoals het subsidieren van Christelijke scholen, christelijke omroepen etc, niet de religieuze vrijheid an-sich. Het grote probleem dat ik heb met de PVV is dat Wilders DAT dus niet wil. Sterker nog, hij is voorstander van een grondwet met "Joods-Christelijke Normen en Waarden", en hij is zelf een groot voorstander van Israel en het Joodse geloof.

Hij wil het ENE geloof inperken, en het ANDERE geloof laten bloeien.

Als hij het nu ook zo af en toe over een "kerkenverbod" had, en "geen kosher slachten", een "keppeltjesverbod" en "geen nieuwe christelijke scholen", dan zou ie wellicht nog kunnen overkomen als een seculier-rechts politicus die voor een seculiere samenleving is zonder christelijke scholengemeenschappen etc. Nu komt hij echt over als iemand die erg ANTI de ene religie is, en erg PRO minstens 2 andere religies.

Het valt me tevens op dat een aantal PVV-aanhangers tegen religie in het algemeen zijn, maar blijkbaar wel brood zien in Wilders en zijn "Joods-Christelijke normen en waarden".
Ik denk dat Wilders met NL meer naar een soort Israel wil waar de arabieren bv als tweederangsburgers worden gezien. Een soort van apartheid, maar dan voor moslims/allochtonen en de klompendragende hollander (Henk,Jan,Freek)

1. Israel heeft geen grondwet die gelijkheid garandeert. Er zijn wel een aantal ‘Basic Laws’, maar daarin is geen sprake van recht op gelijke behandeling.
2. Mede als gevolg daarvan is er sprake van ongelijkheid op het gebied van politieke participatie. In de Basic Law van 1992 is aangenomen dat de Knesset (het parlement) een partij kan verbieden om aan de verkiezingen deel te nemen, als die “ontkent dat de staat Israel de staat is van het joodse volk”. Dat betekent dat een groep of partij die opkomt voor gelijke rechten voor alle staatsburgers verboden kan worden om aan de verkiezingen deel te nemen - zoals ook is voorgekomen. In geen enkele andere democratische staat zou het mogelijk zijn dat een partij die opkomt voor gelijke burgerrechten om die reden van politieke participatie wordt uitgesloten.
3. De wet op het recht van terugkeer geeft elke jood ter wereld het automatische recht om naar Israel te emigreren en daar staatsburgerschap te krijgen. Palestijnse Arabieren kunnen alleen staatsburgerschap verkrijgen doordat ze in Israel zijn geboren, dan wel door een buitengewoon moeizaam naturalisatieproces heengaan.
4. Een aantal joodse organisaties hebben wettelijke status gekregen, waarbij het mogelijk is om Arabische burgers buiten te sluiten. De semi-overheidsorganisaties zijn met name Het Joods Nationale Fonds, het Joodse Agentschap en de Wereld Zionistische Organisatie. Zij houden zich bijvoorbeeld bezig met het beheren van land, en met huisvestingsprojecten. Ze ontvangen daarvoor staatssteun. Deze organisaties hebben het recht om te beslissen dat het land dat ze in beheer hebben niet mag worden verkocht of verpacht aan niet-joden, of dat huisvestingsprojecten alleen voor joden zijn (soms onder het mom dat de huisvestingscommissie mag beslissen wie er in de ‘cultuur’ van een nieuwe wijk passen.
pi_78690050
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 13:20 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Goh nou, wat erg he? Weet je wat, we kicken alle moslims het land uit, probleem opgelost. Wat? Die miljoen moslims hebben niets te maken met die ene idioot? Niks mee te maken, eruit ermee!
Ja dat wilde ik inderdaad zeggen ja...
Jij vond het lachwekkend dat iemand zich ergerde aan hoofddoekjes. Sommige mensen ergeren zich ergens aan en bespreken dat op een forum. Anderen steken iemand neer. Slechts een kleine kanttekening waar jij geen rekening mee houdt.
Ik vind dit een debiele reactie. Je bagataliseert moord in de naam van Allah en wuift het weg als een daad van een idioot. Aan dat gedachtegoed erger ik me en dat is de reden waarom ik hier tot op zekere hoogte Wilders verdedig zonder zelf op te roepen tot het uitzetten van moslims oid.
pi_78690145
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 15:58 schreef dramatiek het volgende:

[..]

Ik denk dat Wilders met NL meer naar een soort Israel wil waar de arabieren bv als tweederangsburgers worden gezien. Een soort van apartheid, maar dan voor moslims/allochtonen en de klompendragende hollander (Henk,Jan,Freek)
Ah de zionistische complottheorie, die had ik een tijdje niet gehoord. Ik denk dat je als arabier in Israël veiliger bent en minder als 2e-rangsburger wordt behandeld it dan als jood in palestina.
pi_78690277
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 17:17 schreef poon het volgende:

[..]

Ah de zionistische complottheorie, die had ik een tijdje niet gehoord. Ik denk dat je als arabier in Israël veiliger bent en minder als 2e-rangsburger wordt behandeld it dan als jood in palestina.
Dat lijkt me ook logisch. Wanneer Nederland belgie 60 jaar lang zou bombarderen zouden ze er ook geen nederlander meer kunnen verdragen. Op zich niet echt vreemd natuurlijk.

Geertje draagt Israel in ieder geval een warm hart toe en maakt ook wel redelijk wat vergelijkingen met Israel die dat ondersteunen. Dus echt uit de lucht vallen komt het niet.
pi_78690347
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 17:17 schreef poon het volgende:

[..]

En dat rechtvaardigt het Israëlische beleid?
pi_78690401
Owja...en hij heeft natuurlijk de foto van Lieberman op het nachtkastje staan. Dus een link is er wel.

Warme partij zo te zien:

Lieberman staat bekend als een uiterst rechts-nationalistisch en bovenal zeer zionistisch politicus die een voorstander is van een uitvergroot Israël waarin voor Palestijnen geen plaats is.[3]

Zo pleitte hij in 2002 nadat twee jaar daarvoor de Tweede Intifada was uitgebroken, voor een keihard optreden tegen de Palestijnen door te opperen dat alle belangrijke gebouwen in de Palestijnse Autoriteit met de grond gelijk gemaakt zouden moeten worden. Hierbij stond hem het optreden van het Russische leger in het opstandige Tsjetsjenië voor ogen, waaraan het Israëlische leger zich zou moeten spiegelen.

In 2004 kwam hij met een plan om Israël etnisch te zuiveren door de Arabische Israëliërs plus een klein gedeelte van het Israël van voor de Zesdaagse Oorlog van 1967 naar de Westelijke Jordaanoever over te brengen. Joodse nederzettingen en strategisch geachte punten op de Westoever zouden dan bij Israël moeten worden gevoegd.

Een paar jaar later, in 2006, keerde hij zich tegen de Routekaart naar Vrede omdat hij die afbrekend vond en betitelde hij de Palestijnse president Mahmoud Abbas als niet van belang. Verder verklaarde hij dat hij leiders van de Hamas en de Islamitische Jihad het liefst van de aardbodem zou zien verdwijnen. Ook zei hij dat alle Arabische parlementsleden in de Knesset die banden met de Hamas of Fatah hebben of die de Arabisch-Israëlische Oorlog van 1948 in negatieve zin herdenken, als collaborateurs ter dood dienen te worden gebracht.

En daar wil Wilders dan de banden mee aanhalen

>>

PVV-leider Geert Wilders heeft woensdagavond een persoonlijke afspraak met de omstreden Israëlische minister van Buitenlandse Zaken Avigdor Lieberman, die op bezoek is in Den Haag. Tijdens een diner op een geheime plek gaan de twee de banden tussen hun partijen aanhalen.

"De banden tussen zijn partij en de mijne kunnen wel wat steviger. Daar gaan we over praten, en ook over buitenlandse politiek", zegt Wilders. Eerder op de dag wordt Lieberman ontvangen door zijn Nederlandse ambtgenoot Maxime Verhagen (CDA) en komt hij op bezoek in de Tweede Kamer

De linkse partijen staan niet te juichen bij Liebermans komst. PvdA-Kamerlid Martijn van Dam noemt Lieberman 'een heel radicale man die lid is van een extreem-rechtse partij'. "Hij heeft opgeroepen tot het verdrinken van Palestijnen en het gooien van een atoombom op Gaza. Ik weet niet wie zo iemand als vriend beschouwt, maar ik in elk geval niet."

Volgens Wilders, die Lieberman al langer kent, waarschuwt de Israëlische minister voor 'het gevaar van de islam' en strijdt hij 'een jihad voor het Westen'. Wilders: "Hij heeft standpunten waar je het niet mee eens hoeft te zijn. Ik ben dat vaak wel."

[ Bericht 48% gewijzigd door dramatiek op 03-03-2010 17:34:15 ]
pi_78691693
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 07:17 schreef Grinderman het volgende:

[..]

Ja.
"Het Nederlandse woord stamt af van de Griekse woorden δῆμος (dèmos), "volk" en κρατέω (krateo), "heersen, regeren" en betekent dus letterlijk volksheerschappij."

Dus als politici de stemmen van het volk uitsluiten, kan er geen sprake zijn van een democratie.
pi_78691761
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 17:21 schreef Sloggi het volgende:

[..]

En dat rechtvaardigt het Israëlische beleid?
En dat impliceer ik, hoe precies?
pi_78691980
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 07:57 schreef Frollo het volgende:

[..]

IJzersterke post.

En hopelijk nog op tijd.

Lieve PVV'ertjes, stem dan tenminste VVD. Die zijn ook voor een keiharde aanpak van criminaliteit, maar wel op een eerlijke manier. Straf de criminelen, niet hun (groot)ouders en zusjes.
Wat een slappe post is dit, zo slap en zo week als een overtijdse banaan.

Helaas gaat de PVV niet ver genoeg; ik wil niet alleen geen extra islam-nieuwkomers; er mogen er van mij zo'n 1.500.000 moslims per direkt vertrekken, want dit land is veel te VOL.

Als er een partij zou bestaan iets rechtser dan de PVV dan zou ik DAAR op stemmen en niet op de VVD, want die heeft de problemen onder Paars medeveroorzaakt.
Een partij met de oude idealen van de VVD en Boer Koekoek lijkt me wel wat.
pi_78692144
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 18:05 schreef Bankfurt het volgende:

[..]

Helaas gaat de PVV niet ver genoeg; ik wil niet alleen geen extra islam-nieuwkomers; er mogen er van mij zo'n 1.500.000 moslims per direkt vertrekken, want dit land is veel te VOL.

Als er een partij zou bestaan iets rechtser dan de PVV dan zou ik DAAR op stemmen en niet op de VVD, want die heeft de problemen onder Paars medeveroorzaakt.
Zie hier een onvervalst PVV geluid. Dit is precies wat Geert denkt en niet zegt om zijn groep aanhangers zo groot mogelijk te houden. Dus als dit je werkelijke gedachte is dan zou ik zeker op hem stemmen. Momenteel lijkt hij minder radicaal, maar dat is voor de buhne. Het komt dan na je stem vanzelf goed,
  woensdag 3 maart 2010 @ 18:12:22 #126
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_78692210
Lieberman.... dat is echt de vuilste RAT van de Amerikaanse Senaat. Voormalig Democraat, verloor in de primaries, dus ging ie maar van partij wisselen (independent) om zodoende alsnog een stoel in de Senaat te bemachtigen.
-
pi_78692473
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 18:12 schreef maartena het volgende:
Lieberman.... dat is echt de vuilste RAT van de Amerikaanse Senaat. Voormalig Democraat, verloor in de primaries, dus ging ie maar van partij wisselen (independent) om zodoende alsnog een stoel in de Senaat te bemachtigen.
Ja Joe ook. Maar ik bedoelde Avigdor, die ex portier en ex lid van een terroristische joodse organisatie die nu minister van buitenlandse zaken is in Israel.
pi_78692474
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 17:14 schreef poon het volgende:

[..]

Ja dat wilde ik inderdaad zeggen ja...
Jij vond het lachwekkend dat iemand zich ergerde aan hoofddoekjes. Sommige mensen ergeren zich ergens aan en bespreken dat op een forum. Anderen steken iemand neer. Slechts een kleine kanttekening waar jij geen rekening mee houdt.
Ik vind dit een debiele reactie. Je bagataliseert moord in de naam van Allah en wuift het weg als een daad van een idioot. Aan dat gedachtegoed erger ik me en dat is de reden waarom ik hier tot op zekere hoogte Wilders verdedig zonder zelf op te roepen tot het uitzetten van moslims oid.
Eh, een hoofddoekje dragen is geen zwaar misdrijf en niet eens beledigend in Nederland. Ik hoef geen rekening te houden met idioten die hoofddoekjes beledigend vinden. Ik vergeleek dat ook niet met iemand neersteken dus waar jij dat in godsnaam vandaan haalt ontgaat mij, blijkbaar gaat je IQ zelfs al omlaag als je Wilders verdedigd.

Het debiele is jouw reactie die helemaal geen connectie heeft met mijn post.
pi_78692655
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 18:10 schreef dramatiek het volgende:

[..]

Zie hier een onvervalst PVV geluid. Dit is precies wat Geert denkt en niet zegt om zijn groep aanhangers zo groot mogelijk te houden. Dus als dit je werkelijke gedachte is dan zou ik zeker op hem stemmen. Momenteel lijkt hij minder radicaal, maar dat is voor de buhne. Het komt dan na je stem vanzelf goed,
Ah, jij meent dat dit het onvervalste geluid van de PVV is. Men spreekt het (nog) niet uit, maar het zit wel degelijk in die koppies? Dat zou ik eens moeten doen; zeggen wat een bepaalde eenheid denkt op basis van één persoon op een forum. (iets met moslims ofzo?)
pi_78692699
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 18:24 schreef poon het volgende:

[..]

Ah, jij meent dat dit het onvervalste geluid van de PVV is. Men spreekt het (nog) niet uit, maar het zit wel degelijk in die koppies? Dat zou ik eens moeten doen; zeggen wat een bepaalde eenheid denkt op basis van één persoon op een forum. (iets met moslims ofzo?)
Lees eens terug.....hoe verder je terug gaat (verder weg van de verkiezingen) hoe radicaler de uitspraken van Wilders zijn. En nu een beetje inbinden voor electoraal gewin.

3 jaar geleden kwam hij nog met dit soort dingen aan.(1 van de 200)

"Het [is] volstrekt onwenselijk dat Amsterdam maar liefst 177 nationaliteiten telt".
Geert Wilders, AT5 (n.a.v. Kamervragen PVV),
22 augustus 2007

"Ik geloof niet dat Culturen gelijkwaardig zijn. Onze cultuur is veel beter dan de achterlijke islamitische cultuur."
Geert Wilders, Fox News channel, 25 januari 2008

"De moslims hangen [in 2020] in ieder geval onze normen en waarden aan. (..) Iedereen past zich aan onze dominante cultuur aan. Wie dat niet doet, is hier over twintig jaar niet meer. Die wordt het land uitgezet."
Geert Wilders, interview in De Volkskrant, 7 oktober 2006
  woensdag 3 maart 2010 @ 18:32:29 #131
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_78692952
quote:

Als er een partij zou bestaan iets rechtser dan de PVV dan zou ik DAAR op stemmen
Volgens mij ben jij ideaal geschikt voor de Nederlandse Volksunie met je deportaties....
-
  woensdag 3 maart 2010 @ 18:33:25 #132
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_78692987
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 18:19 schreef dramatiek het volgende:
Ja Joe ook. Maar ik bedoelde Avigdor, die ex portier en ex lid van een terroristische joodse organisatie die nu minister van buitenlandse zaken is in Israel.

schenkt stilletjes nog wat meer koffie in.....
-
pi_78692997
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 18:19 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Eh, een hoofddoekje dragen is geen zwaar misdrijf en niet eens beledigend in Nederland. Ik hoef geen rekening te houden met idioten die hoofddoekjes beledigend vinden. Ik vergeleek dat ook niet met iemand neersteken dus waar jij dat in godsnaam vandaan haalt ontgaat mij, blijkbaar gaat je IQ zelfs al omlaag als je Wilders verdedigd.

Het debiele is jouw reactie die helemaal geen connectie heeft met mijn post.
Niet op de man spelen, hou het inhoudelijk.
Dat jij een hoofddoekje niet beledigend vindt maakt het nog geen waarheid. Het zou trouwens zomaar kunnen dat het binnenkort om bepaalde omstandigheden wel een misdrijf wordt. Ben jij het er dan mee eens? Vast niet. Dus waarom het relevant zou zijn of het een misdrijf is of niet ontgaat mij even. Jij vind dat je geen rekening hoeft te houden met mensen die je idioot vindt omdat ze het niet met je eens zijn. Tja, dan houdt het snel op.
Jij maakte de verglijking met het neersteken niet, dat deed ik inderdaad. Ik probeerde wat nuance bij je te ontlokken door te wijzen naar een persoon die moord als hij zich beledigd voelt om iets wat misschien net zo belachelijk is (terwijl anderen 'schuimbekken' wat jij lachwekkend vond). Iets wat je niet begrijpt is niet direct debiel.
pi_78693056
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 18:32 schreef maartena het volgende:

[..]

Volgens mij ben jij ideaal geschikt voor de Nederlandse Volksunie met je deportaties....
Je hebt niet goed gelezen en mij niet goed gequoted. Ik schreef nog iets meer.
pi_78693059
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 18:33 schreef poon het volgende:

[..]

Niet op de man spelen, hou het inhoudelijk.
Dat jij een hoofddoekje niet beledigend vindt maakt het nog geen waarheid. Het zou trouwens zomaar kunnen dat het binnenkort om bepaalde omstandigheden wel een misdrijf wordt. Ben jij het er dan mee eens? Vast niet. Dus waarom het relevant zou zijn of het een misdrijf is of niet ontgaat mij even. Jij vind dat je geen rekening hoeft te houden met mensen die je idioot vindt omdat ze het niet met je eens zijn. Tja, dan houdt het snel op.
Jij maakte de verglijking met het neersteken niet, dat deed ik inderdaad. Ik probeerde wat nuance bij je te ontlokken door te wijzen naar een persoon die moord als hij zich beledigd voelt om iets wat misschien net zo belachelijk is (terwijl anderen 'schuimbekken' wat jij lachwekkend vond). Iets wat je niet begrijpt is niet direct debiel.
En als ik me nu stoor aan mensen die een rode jas dragen? Waar kan ik me dan melden? Of moet ik me daar dan gewoon iets minder van aantrekken. Sommige "waarheden" slaan nergens op. De waarheid van een paranoide figuur is voor hem ook echt en voor mij niet vatbaar. Zolang die eprsoon met de rode jas me niks doet heb ik er toch geen last van. Dan wandelt ie langs, klaar....
Als ik daarover zou zeuren in mijn omgeving ,dat mensen met rode jassen me beledigen, dan zou iedereen me uitlachen en me voor gek verklaren. En terecht. Ook al was het gevoel van belediging echt bij me aanwezig.

Of de belediging moet uit zijn christelijk geloof komen. Maar ik geloof nu niet dat dat het issue was.
Ik bedoel hoe intollerant kan je zijn. En hoe alert kan je zijn, op het paranoide af. Alsof je constant naar koppen gaat kijken of er een doekje omheen zit...of is het toch een sjaal, of een pet, of een hoed...goed kijken en je dan beledigd voelen. Mijn vriendin draagt vaak een muts of een capuchon, hoop niet dat de persoon in kwestie zich beledigd voelt wanneer hij haar tegenkomt en denkt dat ze een hoofddoekje op heeft,

[ Bericht 2% gewijzigd door dramatiek op 03-03-2010 18:42:13 ]
pi_78693374
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 18:25 schreef dramatiek het volgende:

[..]

Lees eens terug.....hoe verder je terug gaat (verder weg van de verkiezingen) hoe radicaler de uitspraken van Wilders zijn. En nu een beetje inbinden voor electoraal gewin.

3 jaar geleden kwam hij nog met dit soort dingen aan.(1 van de 200)

"Het [is] volstrekt onwenselijk dat Amsterdam maar liefst 177 nationaliteiten telt".
Geert Wilders, AT5 (n.a.v. Kamervragen PVV),
22 augustus 2007

"Ik geloof niet dat Culturen gelijkwaardig zijn. Onze cultuur is veel beter dan de achterlijke islamitische cultuur."

"De moslims hangen [in 2020] in ieder geval onze normen en waarden aan. (..) Iedereen past zich aan onze dominante cultuur aan. Wie dat niet doet, is hier over twintig jaar niet meer. Die wordt het land uitgezet."
Ik vind dat je met deze post al iets anders zegt. Toch vind ik het te makkelijk om een paar quotes op een rijtje te zetten en naar aanleiding daarvan de toekomst te voorspellen. Voorbeeldje (ff zo gauw uit het hoofd):

2001 El Moumni spreekt discriminerend over homo's
2003 Samir a. bereidt terroristische aanslag voor
2004 Mohammed b. vermoord Theo van Gogh

Het is toch ook kort door de bocht als ik naar aanleiding daarvan de toekomst ga voorspellen zonder verdere onderbouwing/context?

edit: Het gaat niet om het hoofddoekje. Een lap stof op zichzelf betekend niets. Het gaat om de ideologie erachter.
Voor de duidelijkheid; ik ben niet voor een verbod op hoofddoekjes (het gaat een beetje tegen mijn principes in om me bij voorbaat al te moeten verantwoorden, maar ik ga het vanaf nu misschien toch maar doen, want dat maakt het discussieren misscien wat makkelijker).
pi_78693424
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 18:44 schreef poon het volgende:
amme
[..]

Ik vind dat je met deze post al iets anders zegt. Toch vind ik het te makkelijk om een paar quotes op een rijtje te zetten en naar aanleiding daarvan de toekomst te voorspellen. Voorbeeldje (ff zo gauw uit het hoofd):

2001 El Moumni spreekt discriminerend over homo's
2003 Samir a. bereidt terroristische aanslag voor
2004 Mohammed b. vermoord Theo van Gogh

Het is toch ook kort door de bocht als ik naar aanleiding daarvan de toekomst ga voorspellen zonder verdere onderbouwing/context?
Deze vergelijking gaat weer erg mank. 200 quotes, meerdere atikelen en interviews, over 6-8 jaar in de tijd zeggen toch wel iets over de gedachten van een persoon.

Hier en daar nog een uitstapje om warme banden aan te halen met een extreem rechtste Israelische partij. Lijkt me allemaal vrij duidelijk. Zijn uitspraken zijn door de jaren ( behalve sinds de verkiezingen zijn uitgeroepen) ook erg consistent

Uitspraken, van PVV-leider Wilders en andere PVV-woordvoerders,
die aanzetten tot haat en discriminatie of bevolkingsgroepen beledigen
(Periode 2004 -2009)

1) “Waarom durven wij niet te zeggen dat moslims zich aan ons moeten aanpassen, omdat onze
normen en waarden nu eenmaal van een hoger, beter, prettiger en humaner beschavingsniveau zijn?
Niks integratie, assimilatie! En laat daarna de hoofddoekjes maar wapperen op het Malieveld. Ik
lust ze rauw.”
Geert Wilders, HP/De Tijd, 6 februari 2004

2) “Mocht het ooit tot rassenrellen komen, wat ik dus echt niet wil, dan hoeft daarvan niet bij
voorbaat een negatieve werking uit te gaan.”
Geert Wilders, HP/De Tijd HP/De Tijd, 6 februari 2004

3) “We moeten de immigratie van moslims stoppen”.
Geert Wilders De Limburger, 4 september 2004
4) “Ik wil moskeeën afbreken…” (..) “Ik ga er als eerste met cement en stenen heen om die
moskeeën dicht te metselen”.
Geert Wilders De Limburger, 4 september 2004

5) “Ook stelt de Groep Wilders voor de Wet op het Nederlanderschap zo te wijzigen dat
genaturaliseerden hun Nederlandse nationaliteit verliezen en worden uitgezet indien zij de
Nederlandse taal niet alsnog leren, in criminaliteit vervallen dan wel veroordeelt (sic) worden
wegens handelingen in strijd met de openbare orde.”
Eerste reactie Groep Wilders op Miljoenennota, www.geertwilders.nl, 21 september 2004

6) “Ook dienen criminele allochtonen na het uitzitten van hun straf hun verblijfsvergunning kwijt te
raken en uit het land te worden gezet.”
Geert Wilders, Volkskrant, 9 oktober 2004

7) “Nederland is voller dan vol wat betreft niet-westerse allochtonen, vooral van islamitische
afkomst.”
Geert Wilders, Volkskrant, 9 oktober 2004

8) “Artikel 23 van de grondwet blijft bestaan maar islamitische scholen mogen niet worden
opgericht. Ongelijke gevallen hoeven niet gelijk te worden.”
Onafhankelijkheidsverklaring Groep Wilders, 13 maart 2005

9) “Zolang men geen Nederlander is kan geen beroep worden gedaan op sociale zekerheid.”
Onafhankelijkheidsverklaring Groep Wilders, 13 maart 2005

10) “We lijden in dit land aan een gelijkheidssyndroom. Ongelijke gevallen hoeven niet gelijk te
worden behandeld. De islam is een ongelijk geval (..) Daarom behandelen we de islam anders. Ik
wil niet toegeven aan een cultuur die ons wezensvreemd is. Geen islamonderwijs dus. Dat is het
principe”.
Geert Wilders, De Volkskrant, 13 maart 2005

11) “De immigratie uit niet-westerse landen moet de komende jaren geheel worden verboden.”
Geert Wilders, NRC Handelsblad, 22 juli 2005

12) “De omgang met de islam en moslims in ons land moet dus minder vrijblijvend worden. (..) De
analyse is helder, we hebben een groot probleem met de islam, ook in Nederland. (..) Immigratie uit
islamitische landen moet worden verboden. We moeten leren intolerant te zijn tegen de intoleranten,
op straat, in de moskee en in de rechtbank. We moeten haat en geweld van terroristen beantwoorden
met uitsluiting en intolerantie en laten zien wie de baas is in Nederland.”
Geert Wilders, NRC Handelsblad, 22 juli 2005

13) Interviewer: Meent u bijvoorbeeld, dat het feit dat steden als Amsterdam, Rotterdam en Den
Haag, spoedig als het niet nu al het geval is, in de meerderheid niet-blank zijn, onacceptabel is voor
Nederland? Wilders: “Natuurlijk is dat onacceptabel.”
Geert Wilders, BBC-Hardtalk interview, 22 maart 2006

14) “Niet alleen respect voor de wet maar ook respect voor de waarden (is fundamenteel aan de
Nederlandse samenleving), met wellicht een uitzondering, ik geloof dat mensen wiens enig doel het
is, om alles waar wij voor staan kapot te maken, ons wettelijk systeem om willen zetten in
bijvoorbeeld Sharia en Islamitische wetgeving en onze democratie willen vervangen met iets
anders, mensen die ook geweld willen gebruiken om hun islamo-fascistische doeleinden te
bereiken, die mensen verdienen volgens mij niet dezelfde rechten onder de grondwet.”
Geert Wilders, BBC-Hardtalk interview, 22 maart 2006

15) “Ik ben voor sluiting van de grenzen voor gezinshereniging en familiehereniging van nietwesterse,
islamitische allochtonen. Negenennegentig procent van die mensen voegt niets toe. Daar
hebben we alleen maar ellende van.”
Geert Wilders, Zakenblad 'Zoete', juni/juli 2006

16) “Zo lang niet duidelijk is dat de Nederlandse moslimgemeenschap de orde en spelregels van de
Nederlandse rechtsstaat van harte accepteert, ontbreekt het fundament van vertrouwen dat
noodzakelijk is om grondwettelijke rechten en vrijheden in dezelfde mate toe te kennen als aan
andere groepen in Nederland die deze orde en spelregels hebben gevormd en dragen.”
Klare Wijn (partijprogramma PVV), 31 maart 2006

17) “Strengere sancties tegen geweld in het algemeen en in het bijzonder tegen geweld dat in
toenemende door Marokkaanse jongeren wordt gepleegd, waarbij te denken valt aan uitzetting en
denaturalisatie voor recidivisten.”
Geert Wilders, NRC Handelsblad, 20 juni 2006

18) “We hebben een gigantisch probleem met moslims, het loopt aan alle kanten de spuigaten uit.”
Geert Wilders, Interview in De Volkskrant, 7 oktober 2006

19) “Iedere niet-westerse allochtoon moet een assimilatiecontract tekenen. Daarin staat precies wat
je wel en niet mag doen. Als je daar niet aan voldoet, moet je het land verlaten.”
Geert Wilders, Volkskrant 7 oktober 2006

20) “Een op de vijf Marokkaanse jongeren staat als verdachte bij de politie geregistreerd. Hun
gedrag vloeit voort uit hun religie en cultuur. (..) De paus had laatst volkomen gelijk: de islam is een
gewelddadige religie. (..) Het zit in die gemeenschap zelf.”

21) “Ik ontzeg niemand een gezinsleven. Ook niet-westerse allochtonen niet. Ze mogen trouwen, ze
mogen samenwonen. Alleen niet in Nederland.”

22) “De demografische samenstelling van de bevolking is het grootste probleem van Nederland. Ik
heb het over wat er naar Nederland komt en wat zich hier voortplant. Als je naar de cijfers kijkt en
de ontwikkeling daarin… Moslims zullen van de grote steden naar het platteland trekken.”
Geert Wilders Interview in de Volkskrant, 7 oktober 2006

23) “We moeten de tsunami van de islamisering stoppen.” En: “Van die tsunami van een ons
wezensvreemde cultuur die hier steeds dominanter wordt. Daar moet een halt aan worden
toegeroepen.”
Geert Wilders Interview in de Volkskrant, 7 oktober 2006

24) Wat is het eerste dat u verandert als u het morgen voor het zeggen krijgt in Nederland? “De
grenzen gaan nog diezelfde dag dicht voor alle niet-westerse allochtonen.”
Geert Wilders, interview in de Volkskrant, 7 oktober 2006

25) “De Nederlandse cultuur is duizend keer beter dan de islam.”
Geert Wilders, De Spits, 9 november 2006

26) “Nieuw artikel 1 van de grondwet: christelijk/joods/humanistische cultuur moet in Nederland
dominant blijven.”
Verkiezingspamflet PVV voor de Tweede Kamerverkiezingen van 25 augustus 2006

27) “De tsunami van islamisering vormt een directe bedreiging van het voortbestaan van de wereld
zoals wij die kennen en is het begin van het einde van westerse normen en waarden als vrijheid,
gelijkheid, tolerantie en scheiding van kerk en staat die ons terecht zo dierbaar zijn.”
Geert Wilders op GeenStijl, 23 januari 2007

28) "Ik ben hier gekomen om te waarschuwen voor een ander gevaar, de islam. De islam doet zich
voor als een religie maar ondertussen heeft het een ander doel; overheersing van de wereld, een
heilige oorlog, de sharia en het einde van de scheiding tussen kerk en staat. Het is geen religie het is
een politieke ideologie. Het eist je respect maar heeft geen respect voor jou."
Geert Wilders' geplande speech in London, PVV-website 12 februari 2009

29) "I propose the withdrawal of all hate speech legislation in Europe"
Toespraak van Geert Wilders in New York op PVV-website, woensdag 25 februari 2009

30) In noodgevallen moet de politie met scherp schieten op jonge relschoppers.
PVV-Kamerlid Fleur Agema in Kamerdebat over Marokkaanse jongeren in Gouda.
Spitsnieuws, 15 april 2009

31) “De islam zal bij een continuering van het huidige wanbeleid het Westen overwinnen en
overheersen. Maar dat gebeurt niet zolang ik hier ook maar iets voor het zeggen heb!”
Geert Wilders op GeenStijl, 23 januari 2007

32) “De eerste islamitische invasie werd na de verovering van Spanje, Portugal en het zuiden van
Frankrijk in het jaar 732 gestopt bij Poitiers en de tweede invasiepoging door de Ottomaanse
Turken werd voor de poorten van Wenen gekeerd toen ze daar in 1683 gelukkig de pan in werden
gehakt.” “… het aantal islamieten in ieder Europees land neemt meer dan zorgwekkende vormen
aan.” “De PVV zal zich met man en macht verzetten tegen deze derde islamitische invasiepoging.”
Geert Wilders op GeenStijl, 6 februari 2007

33) “We willen genoeg. De grenzen dicht, geen islamieten meer Nederland in, veel moslims
Nederland uit, denaturalisatie van islamitische criminelen…”
Geert Wilders, interview in De Pers, 13 februari 2007

34) “Zolang de beoogd PvdA-staatssecretarissen Ahmed Aboutaleb en Nebahat Albayrak een
dubbele nationaliteit hebben, mogen ze niet toetreden tot het nieuwe kabinet. Dat vindt Geert
Wilders. 'Een minister of staatssecretaris kan geen twee petten op hebben.' Wilders vindt het
principieel onjuist dat bewindslieden een dubbele nationaliteit hebben, zegt hij tegen Elsevier.nl.
Geert Wilders, website Elsevier 15 februari 2007

35) “Als moslims hier willen blijven, moeten ze de helft uit de Koran scheuren en weggooien.”
Geert Wilders.nl, De Pers, 13 februari 2007

36) “Maar ik wil niet dat er meer moslims in Nederland komen, ik wil liever dat het er minder
worden. Dus wil ik de grenzen voor migranten uit moslimlanden dichtgooien. Bovendien wil ik
moslims aanmoedigen om Nederland vrijwillig te verlaten. De demografische ontwikkeling moet zo
worden, dat de kans klein is dat er weer twee in het kabinet komen. Er is nu teveel islam in
Nederland.”
Geert Wilders, NRC Handelsbad, 24 februari 2007

37) "Ministers en staatssecretarissen mogen geen twee nationaliteiten hebben".
Geert Wilders, NOVA 28 februari 2007

38) "Ik zou niet graag willen dat een groeiend aantal mensen, wellicht in de toekomst een
meerderheid, van de bevolking of van het kabinet uit moslims bestaat".
Geert Wilders, NOVA 28 februari 2007

39) "Islamitische landen mogen niet toetreden tot de Europese Unie. Als Turkije lid wordt is dat
meteen het grootste land met de meeste inwoners. Je kunt ze niet meer tegenhouden als dat land
eenmaal lid is."
Interview PVV-europees lijsttrekker Barry Madlener op NU.nl, 2 juni 2009

40) "We zien dat de islam een grote bedreiging vormt voor de vrijheid van anderen. Als je ziet hoe
de islam hier wil domineren en het leven van anderen heel moeilijk maakt. Die komen niet om zich
aan te passen, maar om te overheersen."
Interview PVV-Europees lijsttrekker Barry Madlener op NU.nl, 2 juni 2009

41) “Ik heb genoeg van de Koran in Nederland: verbied dat fascistische boek.”
Geert Wilders, Volkskrant 8 augustus 2007

42) "En de Koran is het Mein Kampf van een religie die beoogt anderen te elimineren..."
Geert Wilders, Volkskrant 8 augustus 2007

43) "De kern van het probleem is de fascistische islam, de zieke ideologie van Allah en Mohammed
zoals neergelegd in de islamitische Mein Kampf: de Koran."
Geert Wilders, Volkskrant, 8 augustus 2007

44) “Die [politici] hebben lak aan de belangen van de Nederlandse burger en meewerken aan de
transformatie van Nederland in Nederabië als provincie van de islamitische superstaat Eurabië. “
Geert Wilders, Volkskrant, 8 augustus 2007

45) “De islam is een `wezensvreemde cultuur´ die nergens dominant mag worden", vindt hij. (..)
“Genoeg is genoeg. We moeten ons niet verkopen aan de islamitische cultuur en de ellende die dat
met zich meebrengt”.
Geert Wilders, Website PVV en AD 17 augustus 2007

46) “Ik zaai geen haat, dat doet de Koran. Het is een fascistisch boek. Dit is geen boek dat we hier
moeten hebben."
Geert Wilders AD, zaterdag 17 augustus 2007/vrijdag 17 augustus 2007

47) “Het [is] volstrekt onwenselijk dat Amsterdam maar liefst 177 nationaliteiten telt".
Geert Wilders, AT5, 22 augustus 2007 (n.a.v. Kamervragen PVV)

48) "Waarom dringt hij [Balkenende] ons onderwerping op? Waar ging het mis met de christelijke
normen en waarden van onze premier? Wanneer bedacht hij dat het maar beter was om te
capituleren voor de allesoverheersende en allesvernietigende ideologie van de Islam?"
Uitspraak Fleur Agema op de website PVV, maart 2008

49) “De Tweede Kamer verzoekt de regering een immigratiestop in te voeren voor migranten uit
moslimlanden, geen nieuwe moskeeën meer toe te staan, alle islamitische scholen te sluiten, de
boerka te verbieden en criminele moslims – indien nodig na denaturalisatie – het land uit te zetten.”

PVV Tweede-Kamermotie, 30 800 VI Vaststelling van de begrotingsstaten Nr. 127, 6 september 2007
50) "Deelt u de mening dat deze inwoners gelijk hebben, gezien de problemen als overlast en
criminaliteit die een asielzoekerscentrum met zich meebrengt?"
Kamervragen van PVV-ers Fritsma en Wilders op de PVV-website,14 mei 2009

51) "The Jihad against Israel is the Jihad against the West." (..) "we are here today to voice our
concern of the growing islamisation of the West. We do it in this city, the city of David, the city that,
together with Rome and Athens, symbolises our ancient heritage." (..) "We all carry Jerusalem in
our blood, in our genes."
Toespraak van Geert Wilders in Jeruzalem op PVV-website, 14 december 2008

52) De Partij voor de Vrijheid heeft bijna alle Haagse ministeries gevraagd uit te rekenen hoeveel
geld ze precies uitgeven aan (niet-westerse) allochtonen. Van de fiscus wil de PVV´er bijvoorbeeld
weten hoeveel minder allochtonen aan belasting betalen ten opzichte van oorspronkelijke
Nederlanders. Fritsma wil van het ministerie van Verkeer en Waterstaat weten "welk deel van de
aan Verkeer en Waterstaat gerelateerde kosten toe te rekenen zijn aan niet-westerse allochtonen".
Trouw over Kamervragen PVV-er Fritsma, 23 juli 2009

53) “Nog een fout en dan zetten we al die eilanden wat mij betreft op Marktplaats.nl. De hoogste
bieder mag ze dan hebben.”
Geert Wilders over de Nederlandse Antillen, AD 22 oktober 2007

54) “Autochtonen planten zich minder snel voort dan allochtonen. Nu zitten allochtonen,
overwegend moslims, voornamelijk in de grote steden. Over twintig jaar zitten ze overal, van
Apeldoorn tot Emmen en van Weert tot Middelburg. We verkopen ons land aan de duivel die
Mohammed heet, en niemand doet er iets aan.”
Geert Wilders, interview in De Pers, 27 november 2007

55) “Ik wil een nieuw artikel 1, waarin de Leitkultur van het Westen wordt verwoord. Er mogen van
mij in Nederland best joodse en christelijke scholen bestaan, maar geen islamitische scholen.”
Geert Wilders, HP/De Tijd 12 december 2007

56) “…onze cultuur [is] een betere dan die van veel immigranten.”
Geert Wilders, HP/De Tijd, 12 december 2007

57) "I will tear down Islamic schools, because I believe they are dangerous, fascist institutions
where young children are being grown up in an ideology of hate, intolerance and violence."
Interview met Geert Wilders op Zweedse zender, 13 juli 2009

58) “Stuur de moslims die problemen veroorzaken het land uit, met familie en al.”
Geert Wilders, HP/De Tijd, 12 december 2007

59) “Laten we dat corrupte boevennest [de Antillen] zo snel mogelijk in de verkoop doen. De
hoogste bieder mag het wat mij betreft hebben.”
Geert Wilders, Algemeen Dagblad, 9 januari 2008

60) “Veel fundamentele problemen in Nederland, zoals infrastructuur, files, huisvestingsproblemen
en de verzorgingsstaat, zijn uiteindelijk direct gerelateerd aan migranten.”
Geert Wilders in interview met DPA, 3 januari 2008

61) "…migranten bestaan, en hun hypothetische afwezigheid binnen de Nederlandse realiteit mag
dan wel mijn Utopia zijn, maar is niet realistisch."
Geert Wilders in interview met DPA, 3 januari 2008

62) "Beseft u dat door het inrichten van stemlokalen in moskeeën mensen in zekere zin gedwongen
worden om deze gebouwen te betreden om hun stem uit te brengen, ook wanneer zij niets met de
barbaarse islamitische ideologie te maken wensen te hebben" (..) "Deelt u tevens de mening dat hier
sprake is van een geheel andere situatie dan wanneer een stemlokaal wordt ingericht in een
kerkgebouw, daar een kerk geen symbool is van een kwaadaardige totalitaire ideologie, maar van
een religie die al vele honderden jaren deel uitmaakt van onze westerse cultuur en daar mede de
basis van vormt?"
Kamervragen PVV-Kamerleden Fritsma en Brinkman op de PVV-website, 28 mei 2009

63) “Ik geloof niet dat Culturen gelijkwaardig zijn. Onze cultuur is veel beter dan de achterlijke
islamitische cultuur.”

64) "Is het u bekend dat de top 7 van namen die in Brussel aan baby's gegeven worden is:
Mohammed, Adam, Rayan, Ayoub, Mehdi, Amine en Hamza? Kunt u aangeven wat de top 7 van
namen die aan baby's gegeven worden is in Amsterdam, Rotterdam, Den Haag, Utrecht en in heel
Nederland?"
Persbericht PVV over Kamervragen PVV-ers Wilders en Fritsma, 10 augustus 2009

65) "Bent u zich ervan bewust dat de enorme groei van de islamisering en van de moslimbevolking
in Europa enorme gevolgen zal hebben voor ons onderwijs, woningbouw, sociale zekerheid en
verzorgingsstaat, arbeidsmarkt en buitenlands beleid?"
Persbericht PVV over Kamervragen PVV-ers Wilders en Fritsma, 10 augustus 2009

66) Mensen hebben genoeg van de criminaliteit en de belastingen die ze moeten betalen, die
gepaard gaan met de islamisering van Nederland.

67) “Ik vind wel dat er minder moslims moeten zijn in Nederland.”
Geert Wilders, Het Nieuwsblad (Vlaams), 9 februari 2008

68) “Ik vind de ideologie van de islam abject, fascistisch en fout.”

69) “De profeet Mohammed is een enge duivel die we in Nederland niet moeten aanbidden. Niet uit
haat, maar uit trots en zelfbehoud van onze Nederlandse identiteit en onze westerse waarden,
verdedig ik een immigratiestop uit islamitische landen.”

70) “Niet-westerse allochtonen met een dubbele nationaliteit, die zich schuldig maken aan misdaad,
zoals die vele Marokkaanse straatterroristen die grote delen van Nederland onveilig maken, die
moeten hun Nederlandse paspoort inleveren en gaan het land uit. .”
Geert Wilders, Zendtijd voor politieke partijen PVV, 10 februari 2008

71) “Bent u met mij van mening dat wanneer kinderen van allochtone ouders bij voortduring de
boel verzieken en met politie en justitie in aanraking komen, het gezin moet worden
gedenaturaliseerd en uitgezet?”
PVV-Kamerlid Fleur Agema, Vrij Nederland, 8 maart 2008

7
72) …moslims “moeten op het gebied van de zorg de normen en waarden van onze dominant joodschristelijke
cultuur worden bijgebracht
PVV-Kamerlid Fleur Agema, Vrij Nederland, 8 maart 2008

73) "Moslims willen dat u ruimte geeft aan de islam, maar de islam biedt geen ruimte aan u. Van de
overheid moet u respect hebben voor de islam, maar de islam heeft geen enkel respect voor u. De
islam wil overheersen en is uit op de vernietiging van onze Westerse beschaving. In 1945 werd in
Europa het nazisme overwonnen. In 1989 werd in Europa het communisme overwonnen. Nu moet
de islamitische ideologie worden overwonnen. Stop de islamisering. Verdedig onze vrijheid."
Film Fitna van Geert Wilders e.a., 27 maart 2008

74) “Je kan intolerantie alleen met intolerantie beantwoorden, het is niet anders, vrienden. Dat is
misschien niet prettig, niet politiek correct. Maar als je niet wilt dat je zelf wordt opgegeten, zal je
toch de ander moeten opeten.”
Geert Wilders, NRC, 24 mei 2008

75) “De islam infiltreert Nederland, nee het hele westen.” “Niet alleen Israël voert een existentiële
strijd, Ook Europa”
Geert Wilders, NRC, 24 mei 2008

76) "Maatregelen om de massa-immigratie te stoppen, remigratie te bevorderen en de grote mate
van inactiviteit onder allochtonen te keren worden niet genomen. Jan en Annie betalen voor
Achmed en Fatima. Nederland moet kiezen: immigratieland of verzorgingsstaat."
Reactie van de PVV op rapport van de commissie Bakker, 2 juli 2008

77) "Wanneer meer mensen langer door moeten werken, zijn in de ogen van de PVV eerst de
Turken en Marokkanen aan de beurt: In de leeftijd 55-64 werkt nog geen 10% van hen. Het is
onaanvaardbaar de werkende Nederlanders daar de rekening voor te laten betalen door hen tot hun
67e te laten doorwerken, waarbij de pensioenopbouw zelfs wordt beperkt."
Reactie PVV op rapport van de commissie Bakker, 2 juli 2008

78) "Voor de PVV is duidelijk wie er uit de luie stoel moeten komen en wie na een hard werkend
leven erin mogen plaatsnemen. Voor de PVV is duidelijk dat Nederland geen immigratieland moet
zijn; alleen dan kan de verzorgingsstaat overeind blijven voor wie daar tijdens en na een
hardwerkend bestaan recht op heeft."
Reactie PVV op rapport van de commissie Bakker, 2 juli 2008

79) "We hebben Marokkaanse jeugd die zich echt als barbaren gedragen: mensen vermoorden,
mensen aanvallen, de meest verschrikkelijke dingen doen."
Geert Wilders geïnterviewd door Glenn Beck (CNN 04:17-04:35), 25 september 2008 (op pvv.nl)

80) “Voer onmiddellijk een totale immigratiestop in voor mensen uit moslimlanden”. “sluit alle
islamitische scholen, die scholen waar apartheid heerst”.
PVV-inbreng Algemene Politieke Beschouwingen, 19 september 2007

81) “Ik denk wel eens: in het vliegtuig wordt ze al geleerd: jij stemme op Wouter Bos, hij jou geve
uitkering. Maar wie betaalt de rekening? Wie betaalt die honderd miljard? Dat zijn de mensen die
Nederland hebben opgebouwd, de mensen die hard werken, de mensen die keurig sparen en netjes
hun belasting betalen. De gewone Nederlander die het niet cadeau krijgt. Henk en Ingrid betalen
voor Mohammed en Fatima.”
Geert Wilders tijdens Algemeen Politieke Beschouwingen, 18 september 2008 (op pvv.nl)

82) “Artikel 23 van de Nederlandse grondwet, waarin staat dat iedere groep in Nederland
eigenscholen mag oprichten, moet komen te vervallen voor moslims.” “Ik ben een warm
pleitbezorger voor de vrijheid van onderwijs, maar niet voor islamitische scholen”
Martin Bosma in De Morgen, 2 oktober 2008

83) “Dhr. Aboutaleb kan beter burgemeester worden van Rabat in Marokko in plaats van
Rotterdam. Met hem als burgervader is Rotterdam Rabat aan de Maas”, betoogt Geert Wilders.
“Een Marokkaan als burgemeester van de tweede stad in Nederland is net zo gek als een
Nederlander als burgemeester van Mekka. Het Kabinet mag dhr. Aboutaleb, die immers ook
Marokkaan is, niet benoemen als burgemeester van Rotterdam. Nog even en we krijgen een imam
als aartsbisschop. Dit is gekkenwerk”, aldus de PVV-leider.
Persbericht PVV, 17 oktober2008

84) "Daarom: tijd voor de grote schoonmaak van onze straten. Als onze nieuwe Nederlanders zo
graag hun liefde voor die zevende-eeuwse woestijnideologie willen tonen, doe het maar lekker in
een islamitische land, maar niet hier, niet in ons land."
Bijdrage Wilders aan het Prinsjesdagdebat op de PVV-website, 16 september 2009

85) "Dit land kent accijnzen op benzine en diesel, parkeervergunningen en een hondenbelasting,
had een vliegtax en heeft een verpakkingstax, waarom dan niet een hoofddoekjesbelasting? Een
kopvodden-tax. (..) Zo gaan we eindelijk eens iets terugverdienen aan wat ons al zoveel heeft
gekost. Ik zou zeggen: de vervuiler betaalt."
Bijdrage Wilders aan het Prinsjesdagdebat op de PVV-website, 16 september 2009

86) “Palestijnen die op dit moment in de Gazastrook en de Westelijke Jordaanoever wonen, zouden
zeer wel naar de andere kant van de Jordaan kunnen gaan - naar Jordanië of andere gebieden. Daar
is ruimte en plaats genoeg en er wonen ook al veel Palestijnen."
U bent ook nog voor etnische zuivering? Wilders: "Dat is geen etnische zuivering. Israël kan met
recht aanspraak maken op dat gebied.”
Geert Wilders in De Standaard, zaterdag 28 juni 2008

87) “De moslims hangen [in 2020] in ieder geval onze normen en waarden aan. (..) Iedereen past
zich aan onze dominante cultuur aan. Wie dat niet doet, is hier over twintig jaar niet meer. Die
wordt het land uitgezet.”

88) “Aanleiding is een voorstel van de PVV om Marokkaanse probleemjongeren samen met hun
ouders het land uit te zetten als ze een misdrijf plegen. Dat vinden de andere partijen discriminatie
omdat er voor autochtonen geen soortgelijke regeling wordt voorgesteld.”
RTL nieuws.nl over PVV-Kamerlid Fritsma, 3 december 2008

89) Maar, zegt Fritsma om uit te leggen dat het allemaal niet zo erg is: hij denkt dat er maar één of
hooguit twee vliegtuigen vol met Marokkanen teruggestuurd hoeven te worden. "Dan heeft de rest
hier zijn lesje wel geleerd", zegt Fritsma pedagogisch.
PVV-Kamerlid Fritsma, NRC, vrijdag 3 oktober 2008

90) “Hoe dominanter de islamitische cultuur in Nederland wordt hoe verder we af zullen draaien
van alles wat te maken heeft met vrijheid, tolerantie en gelijkheid. Omdat de islam in tegenstelling
tot andere religies niets anders zal accepteren dan de islam." "De samenleving zal dan veranderen
ten negatieve. Het is geen 'clash of civilizations', maar een botsing tussen cultuur en barbarisme en
achterlijkheid.”
Geert Wilders in interview Nu.nl op 11 september 2008

91) "Taqqiya is een bekend begrip in de islamitische wereld. Het wil zeggen dat moslims die nog
niet in een moslimland leven vaak niet alles zeggen wat ze werkelijk vinden."
"Maar op het moment dat de islamitische cultuur sterker wordt zullen er ook moslims zijn, die nu
als gematigd worden gezien, die meegaan in de dwangmatigheid van de Koran en zijn ideologie.
Dat begrip komt uit de moslimwereld zelf en mag dus niet worden onderschat.
"Daarom is het dus ook te makkelijk om te zeggen dat er genoeg moslims met onze samenleving
meedoen. Het zegt namelijk niets over hoe men zich gaat gedragen als er meer moslims in
Nederland vertegenwoordigd zijn."
Geert Wilders in interview Nu.nl op 11 september 2008

92) “Voorzitter, de elite noemt deze Marokkanen, die hier de boel verzieken, heel romantisch
‘nieuwe Nederlanders’. Ik noem ze liever `kolonisten´.Moslim-kolonisten. Want ze zijn niet
gekomen om te integreren, maar om de boel hier over te nemen, om ons te onderwerpen.”
PVV website over Geert Wilders tijdens Algemene Politieke Beschouwingen, 17 september 2008

93) "De terechte boosheid van zoveel mensen die klagen over hoge belastingen, over slechte zorg
voor onze ouderen en de Marokkaanse intifada die ons land teistert."
Geert Wilders tijdens Algemeen Politieke Beschouwingen, 18 september 2008

94) "De politieke elite in Europa gedraagt zich als Chamberlain, en behaagt de mensen die in
werkelijkheid niet behaagd willen worden, die niet willen assimileren, die alles willen doodmaken
waar we voor staan."
Geert Wilders geïnterviewd door Glenn Beck(CNN), 25 september 2008

95) "Maximaal helft van elke straat allochtoon" (..) "Geen migranten uit moslimlanden er bij,
criminele Antillianen en Marokkanen het land uit en mensen die de wet aan de laars lappen keihard
straffen. Ik ga een stapje verder dan Leefbaar.''
Geert Wilders interview in AD, zaterdag 7 maart 2009

96) "Hij [Wilders] verklaart dat, als het aan de PVV ligt, in de toekomst geen straat of wijk meer in
meerderheid uit allochtonen bestaat."
Persbericht PVV, 7 maart 2009

97) "Deelt u de mening dat het zeer onwenselijk is dat mogelijk al in 2012 een meerderheid van
niet-westerse allochtonen in Rotterdam zal bestaan, dit gelet op de grote problemen die aan deze
groep verbonden zijn op het gebied van criminaliteit, uitkeringsafhankelijkheid en integratie? Zo
neen, waarom niet?" (..) "Welke maatregelen wilt u nemen om te voorkomen dat autochtonen op
korte termijn een minderheid zullen vormen in Rotterdam?"
Kamervragen PVV gepubliceerd op de PVV-website, 5 mei 2009

98) "Maar als je ook maar dénkt aan invoeren van de sharia, het meppen van homo´s, als je ook
maar één millimeter over de schreef gaat, dan pakken we je op en gooien je het land uit!"
Geert Wilders op een partijbijeenkomst van de PVV, Binnenlands Bestuur 29 mei2009.
99) "But if you indeed start committing crimes, become violent or want to install Sharia or play
Jihad or anything like that, we believe that there is no room for you in the Netherlands."
Geert Wilders ABC Sydney interview op de PVV-website, 25 juni 2009

100) "Als je een misdaad begaat, als je begint te denken over jihad en sharia, dan is er maar één
oplossing: dan sturen we je dezelfde dag nog weg, dan kun je je koffers pakken en we zullen je je
nationaliteit ontnemen". Op de vraag van de interviewer hoeveel van de moslims in Europa de door
Wilders geschetste problemen vertegenwoordigen, zegt hij: "Miljoenen. Tientallen miljoenen."
Geert Wilders in een interview met de Deense televisie, 13 juni 2009
  woensdag 3 maart 2010 @ 18:51:28 #138
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_78693652
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 18:35 schreef Bankfurt het volgende:
Je hebt niet goed gelezen en mij niet goed gequoted. Ik schreef nog iets meer.
Het ligt er dus maar net aan wat je belangrijker vind. De deportatie van anderhalf miljoen mensen uit Nederland, of de idealen van de oude VVD en Boer Koekoek.

Ik heb gegokt op het eerste, anders had je VVD gestemd ipv PVV.
-
pi_78693708
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 18:45 schreef dramatiek het volgende:

[..]

Deze vergelijking gaat weer erg mank. 200 quotes, meerdere atikelen en interviews, over 6-8 jaar in de tijd zeggen toch wel iets over de gedachten van een persoon.

Hier en daar nog een uitstapje om warme banden aan te halen met een extreem rechtste Israelische partij. Lijkt me allemaal vrij duidelijk.
De vergelijking klopte prima, want nu heb je het weer over 200 quotes en inteviews. Ik denk niet dat ik het met je uitleg van al die quotes (bij die je als voorbeeld gebruikte plaats ik al wat kanttekeningen) eens ben en ik kijk ook nog naar andere zaken. Hoe dan ook, ik denk dat het zo'n vaart niet zal lopen en jij wel. De tijd zal het leren.
  woensdag 3 maart 2010 @ 19:00:11 #140
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_78693993
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 18:52 schreef poon het volgende:
De vergelijking klopte prima, want nu heb je het weer over 200 quotes en inteviews. Ik denk niet dat ik het met je uitleg van al die quotes (bij die je als voorbeeld gebruikte plaats ik al wat kanttekeningen) eens ben en ik kijk ook nog naar andere zaken. Hoe dan ook, ik denk dat het zo'n vaart niet zal lopen en jij wel. De tijd zal het leren.
Het verschil is ook dat de quotes die jij eerder aanhaalde in principe eenlingen zijn..... ze zeggen of doen iets in naam van een godsdienst natuurlijk, maar dat doet die gekke vent van de SGP ook als hij vrouwen weer eens discrimineert. En die gekken mogen van mij stuk voor stuk, een voor een, doch persoonlijk worden aangesproken dan wel veroordeeld worden voor hun uitspraken dan wel daden.

De PVV is een politieke partij met 8 zetels in de Tweede Kamer, en op z'n MINST worden die zetels verdubbeld bij de komende 2e Kamer verkiezingen. Dit geeft een partij een bepaalde macht en invloed op het regeringsproces, wat geen enkele van de door jouw genoemde moslim personen heeft.

De vergelijking die je dan trekt gaat dan ook niet helemaal op. Je zou die moslims onder jouw vergelijking dan beter kunnen vergelijken met lieden van de NVU, die ook van alles roepen en willen, en nog veel enger zijn dan Wilders..... maar geen enkele invloed hebben op het politieke proces.
-
pi_78693996
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 18:52 schreef poon het volgende:

[..]

Het zal niet zo'n vaart lopen omdat 80% van de Nederlands verstandig genoeg is om het niet te laten gebeuren, niet om dat Geert Wilders het niet meent (of het is een huichelaar).

Boeken verbieden, mensen vast zetten zonder process, religies in de grondwet, families van criminelen ook bestraffen, etc.. etc... het klinkt als een Iran.
  woensdag 3 maart 2010 @ 21:03:09 #142
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_78700679
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 13:40 schreef AardbeefMachine het volgende:

[..]

ja.. nog even en je beschuldigt mij ervan dat ik de trekker heb overgehaald

Volkert van der G. was al een volslagen klapmongool ruim voor hij bedacht om Fortuyn overhoop te schieten. En hoezeer ik het ook met Fortuyn oneens was: hem vermoorden komt op geen enkele manier overeen met de samenleving waar ik in geloof.

ergens beangstigend dat er ook gewoon écht mensen zijn die jouw tirade oprecht geloven
pi_78715260
quote:

[..]

Hoe gaan we controleren wie er moslim zijn? Waar brengen we ze heen?
Even doorgaan nu...
Wir haben es gewusst
pi_78715364
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 01:01 schreef trekhengel het volgende:

[..]

Hoe gaan we controleren wie er moslim zijn? Waar brengen we ze heen?
Even doorgaan nu...
Hij zal vast veel geld in het openbaar vervoer willen steken. Van de spoorwegen kun je nu immers niet op aan.
pi_78716821
PVV en Wilders, wat doen we ermee??.

Gewoon serieus nemen lijkt mij. Je kan van Wilders wel van alles denken, maar toch zijn er genoeg mensen, die klaarblijkelijk zich kunnen vinden in het grootste deel van zijn standpunten, ookal verwoord hij ze bij tijd en wijle nogal extreem. Denk ook dat hij dit soms expres doet en dan vooral om zijn standpunten te chargeren!.

Veel partijen hebben diverse standpunten en je zal maar weinig kiezers tegenkomen, die het met elk van de standpunten helemaal eens zijn van de partij, waarop ze uiteindelijk stemmen. Dit is voor de kiezers van de PVV niet anders lijkt mij.

Zwaartepunt is bij de PVV is natuurlijk het vreemdelingenbeleid en in het byzonder immigratie uit Islamitische landen. Echter het is niet hun enige beleidspunt.

Bang zijn of worden van een PVV is ook niet nodig, daar we in Nederland leven in een coalitie-land. Hierbij is het altijd zoeken naar compromie om tot een regering of zoals nu in de Gemeenteraad tot een bestuur te komen van wethouders. Daarbij is het voor de partijen dus geven en nemen. Dat geld voor alle partijen. Je levert dus wat in, maar je wint ook wat als partij. Zo is het altijd gweest en zal het altijd blijven.

Ook de PVV zal enkele standpunten moeten laten varen, maar zal ook in sommige gevallen hun zin krijgen, wanneer er onderhandeld wordt om tot een bestuur te komen. Dus ja..... wat we met Geert Wilders zijn partij PVV moeten doen?. Gewoon normaal mee onderhandelen en kijken of je er een compromis mee kan sluiten, waarin een ieder zich wel kan vinden uiteindelijk. Zo niet?, dan komt de PVV in de oppositie èn denk ik stiekum, dat Geert en zijn partijgenoten dat niet eens zo erg vinden, immers dan kunnen ze doorgaan met hun kritiek spuien zoals ze dat de afgelopen jaren al deden.

Het is dan aan de andere partijen om juist het antwoord te vinden om de problemen die Geert en de PVV aanstipt op te lossen èn zo de PVV de wind uit de zeilen te nemen. Maar één ding ben ik van overtuigd.....men zal dan wel wat harder en forser moeten optreden dan dat dat de laatste jaren is gebeurd. Het softe gedoe en de slappe aanpak werken namelijk niet, de kwaadwillenden lachen ze namelijk achter hun rug uit, gaan gewoon door waar ze de afgelopen jaren mee bezig waren èn verpesten het voor de grotere groep welwillenden. En daarmee 'bewijzen' zij het gelijk van Wilders en zal zijn populariteit alleen nog maar groter zijn en worden bij verkiezingen in de komende jaren.

Het wordt er dus op of eronder voor de andere politieke partijen èn de allochtone gemeenschap in Nederland.
pi_78716863
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 02:55 schreef Cellosweet het volgende:

Het wordt er dus op of eronder voor de andere politieke partijen èn de allochtone gemeenschap in Nederland.
Dat zal wel meevallen. Een coalitie met de PVV is onmogelijk, dus echte macht zal de PVV nooit krijgen. Het is wel eng dat een partij die een enorme groep mensen over 1 kam scheert anno 2010 nog mogelijk is. We stonden erbij en we keken er naar en we deden niets.
My soul is painted like the wings of butterflies
pi_78717033
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 03:02 schreef scanman1 het volgende:

[..]

Dat zal wel meevallen. Een coalitie met de PVV is onmogelijk, dus echte macht zal de PVV nooit krijgen. Het is wel eng dat een partij die een enorme groep mensen over 1 kam scheert anno 2010 nog mogelijk is. We stonden erbij en we keken er naar en we deden niets.

Wellicht heb je gelijk, dat een coalitie met de PVV onmogelijk zal blijken. Maar dat is nu, vooraf aan de onderhandelingen, gebruikelijke rhetoriek. Het gezegde is toch ook, dat 'de soep nooit zo heet gegeten wordt als dat ie opgediend wordt' ?. Bij de besprekingen in Almere heeft PVV, als grootste partij, het recht om als eerste de onderhandelingen te openen en pas dan zal blijken hoeveel 'water in de wijn' zij bereid zijn om te doen en hetzelfde voor de overige partijen.

En het over 1 kam scheren van de groep moslims is ook mijns inziens lichtelijk overdreven. Ten eerste richt Wilders en de zijnen zich hoofdzakelijk op de groep raddraaiers onder hen. Tegen moslims, die zich normaal gedragen en gewoon normaal meedoen heeft hij niet zoveel. En het hele gedonder over de hoofddoekjes verbaast mij wel enigzins. Helemaal wanneer je kijkt naar landen als Turkije en Egypte, wat je toch kan aanmerken als moslimlanden, waar ook een dergelijk verbod op hoofddoekjes speelt/speelde. Ook daar wilde men op universiteiten en openbare gebouwen de bewuste hoofdbedekking weren. Maar in Nederland wordt het gelijk een discussie op bedenkelijk niveau, wanneer PVV dit ook graag ziet gebeuren in openbare gebouwen. De fout die de PVV in Nederland maakt is om het specifiek te richten op hoofddoekjes. Het was slimmer geweest om het over 'hoofddeksels' te hebben. Waarbij het dus geen verschil maakt tussen pet, muts, hoed, hoofddoek, keppel, etc, etc....... dan was het iets geweest waar gewoon een ieder zich aan moet houden, los van welke afkomst of religie je bent. Dan is het een standaard regel die voor iedereen geldt.
Het creëren van aparte loketten voor mannen en vrouwen, het speciaal creëren van aparte zwemgelegenheden in zwembaden zorgt ervoor dat er onderscheid wordt gemaakt, iets wat tegen de van oudsher Nederlandse normen/waarden is. Het is wel de bedoeling, dat nieuwkomers zich aanpassen aan de Nederlandse maatschappij en niet omgekeerd, dat wij maar zaken zo moeten regelen zodat zij voort kunnen zetten wat zij misschien gewend zijn in het land van herkomst. Dat is dan de wereld op zijn kop.
Het laten ontstaan van "zwarte ghetto's" is ook een kwalijke zaak. Gedwongen spreiding geloof ik niet in, maar dat ter zijner tijd gewerkt gaat worden naar een betere verdeling van nieuwe Nederlanders over alle wijken......daar ben ik voor. Dat houdt dus in, dat vrije woningen in 'zwarte wijken' toegewezen moeten worden aan niet-allochtone Nederlanders en omgekeerd vrije woningen in 'blanke wijken' in eerste instantie aan allochtone Nederlanders dienen wordn toegewezen. Hierin zie ik wel degelijk een vooruitgang wbt integratie. Immers mensen van verschillende achtergrond worden 'gedwongen' om wel met elkaar om te gaan en te communiceren. Als nu veelal in 'zwarte wijken' komt, zie je dat bijv. Turken met Turken, Marokkanen met Marokkanen, etc, etc exclusief omgaan èn daarbij natuurlijk communiceren in de eigen taal. Ze vormen als het ware een aparte gemeenschap binnen de Nederlandse gemeenschap. Steeds vaker komt ook aan het licht, dat de kinderen (in Nederland geboren) zelfs nog slechter Nederlands spreken als hun ouders al doen. Alleen al dat geeft hen enorme, soms zelfs niet eens meer te achterhalen achterstand op andere kinderen en daarmee hun kansen op de arbeidsmarkt op latere leeftijd.Verder zouden de diensten in Moskeën gewoon hoofdzakelijk in het Nederlands gehouden moeten worden, al was het maar ter bevordering van de intergratie en de Nederlandse taal. De bal ligt dus ook bij de allochtone gemeenschap zelf.... ook zij zullen de 'handschoen' moeten oppakken en wel degelijk het één en ander over een andere boeg moeten gooien. Immers je doet mee of je doet niet mee en kies je ervoor om niet mee te doen plaats je jezelf eigenlijk buiten de gemeenschap. En ja.....dan kan je wel zeggen, Geert en zijn partij scheert een enorme groep over 1 kam.....maar diezelfde groep doet ook weinig zelf om zich dat stempel te ontworstelen èn staat eigenlijk te wachten op de helpende hand van in dit geval de andere politieke partijen. En zoals sommige jongeren gedragen......dacht je nu werkelijk, dat ze dat allemaal konden flikken in de landen waar hun ouders afkomstig zijn?. Ik dacht het niet, maar hier kunnen ze bijna ongestoord verder gaan, daar er geen oplossingen komen, daar vrijwel iedereen alles wil bedekken met de mantel der liefde of gebruik willen maken van de fluwelen handschoen. Alleen beseft niemand van die goedwillenden, dat ze door die raddraaiers gewoon achter hun rug worden uitgelachen.Dan mag Geert en zijn PVV wel extreem uit de hoek komen, de anderen zijn te soft. Beide is niet helemaal goed, maar als dat de enige twee mogelijke keuzes zijn, dan toch maar de harde (iets te extreme) aanpak die Wilders voorstaat dan dat softe pappen en nathouden, wat de anderen al jaren doen en die ons alleen maar van kwaad tot erger hebben geholpen.

Dus nogmaals.....op zich is over één kam scheren niet een goede zaak, maar het is wel tijd dat dat er wat verandert en als Wilders op deze manier alles en iedereen wakker schud en zijn dingen iet wat gechargeerd brengt dan heb ik er vrede mee. En vergeet niet.... een ieder die normaal doet, die normaal meedoet die heeft weinig te vrezen. Misschien dat juist die welwillenden binnen die allochtone groeperingen zelf met Wilders om de tafel moeten gaan zitten om de meeste problemen de wereld uit te helpen en naar oplossingen te zoeken.
pi_78717041
Damn, dat is om 4 uur in de nacht echt te veel tekst, sorry.

Wel las ik het laatste stuk: " En vergeet niet.... een ieder die normaal doet, die normaal meedoet die heeft weinig te vrezen. "

Dat op zich is al onzin. Wilders wil ALLE moslims aanpakken. Hij wil hoofddoekjes verbieden in openbare ruimtes en dat is pas het begin. Wilders wil de Islam WEG uit deze samenleving. Hij zegt het zelf keer op keer. En hij wil zelfs moslims die in dit land zijn geboren, laten deporteren als ze een misdaad begaan. Waar hij die mensen dan heen wil sturen is mij een raadsel. maar hopelijk zal het zover nooit komen.
pi_78717080
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 04:00 schreef scanman1 het volgende:
Damn, dat is om 4 uur in de nacht echt te veel tekst, sorry.

Wel las ik het laatste stuk: " En vergeet niet.... een ieder die normaal doet, die normaal meedoet die heeft weinig te vrezen. "

Dat op zich is al onzin. Wilders wil ALLE moslims aanpakken. Hij wil hoofddoekjes verbieden in openbare ruimtes en dat is pas het begin. Wilders wil de Islam WEG uit deze samenleving. Hij zegt het zelf keer op keer. En hij wil zelfs moslims die in dit land zijn geboren, laten deporteren als ze een misdaad begaan. Waar hij die mensen dan heen wil sturen is mij een raadsel. maar hopelijk zal het zover nooit komen.
"..........Hij wil hoofddoekjes verbieden in openbare ruimtes en dat is pas het begin"

Op zich is het een goede regel, alleen hoort hij te zeggen dat alle hoofddeksels (dus voor iedereen geldend) verboden zijn in openbare ruimtes. En wbt de Islam, duidt hij toch echt meer op de radicale Islam als de Islam in zijn totaal. Dacht je nu werkelijk, dat Geert de illusie had om de Islam in zijn geheel te kunnen verbannen in Nederland?. Natuurlijk niet!. Wat waarschijnlijk wel zijn doel is, is om verantwoordelijken binnen de Islam zo ver te krijgen, dat zij manieren vinden om de Islam zodanig aanpassen dat het past in een westerse maatschappij. Belangrijk daarin is dan hoe (in Wilders ogen verwerpelijke teksten uit de Kor'an) Imam's uitleg geven aan die teksten. Zeg maar net zoals christelijke priesters en dominee's bepaalde passages uit de Bijbel vertalen naar de hedendaagse praktijk en dus niet letterlijk zoals het wordt verwoord in de Bijbel. Daarom zei ik al in mijn eerder stukje, dat Imam's gewoon hun diensten eigenlijk in het Nederlands zouden moeten doen, al was het maar omdat het ook de integratie en het beheersen van de Nederlandse taal goed doet. Natuurlijk gaat het willen deporteren van, in Nederland geboren, misdadigers wel ver. Maar......... iemand die zich gedraagt heeft daar toch wenig van te vrezen zo lijkt mij. En voordat dat werkelijkheid zou worden, wisten de 'slachtoffers' die dan gedeporteerd worden al ruim van tevoren wat een consequentie zou kunnen zijn van hun daad. Een verrassing kan het dus dan niet zijn. En als dat een straf is......die anderen ervan weerhoudt om een misdaad te begaan.........dan kan je toch niet echt ontkennen dat het resultaat heeft. Tot op heden heeft geen enkele oplossing, die aangedragen is, gewerkt. erger nog.....die crimineeltjes lachen je erom uit doordat het zo soft is. En ja.......zou het voor sommigen eigenlijk wel zo'n straf zijn om gedeporteerd te worden?. Als je al hoort hoe ze het land van herkomst òf herkomst van hun ouders verheerlijken. Ga dan maar lekker daar je ongepaste gedrag vertonen.... es kijken wat ze er daar van vinden.
pi_78717084
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 04:25 schreef Cellosweet het volgende:

[..]

"..........Hij wil hoofddoekjes verbieden in openbare ruimtes en dat is pas het begin"

Op zich is het een goede regel, alleen hoort hij te zeggen dat alle hoofddeksels (dus voor iedereen geldend) verboden zijn in openbare ruimtes. En wbt de Islam, duidt hij toch echt meer op de radicale Islam als de Islam in zijn totaal. Dacht je nu werkelijk, dat Geert de illusie had om de Islam in zijn geheel te kunnen verbannen in Nederland?.
Wat zit je daar fout zeg

De vergelijkingen met iemand anders zal ik niet gaan noemen, maar het feit dat Wilders alles wat aanhanger is van de Islam als een gevaar ziet voor dit land en voor de wereld zegt toch genoeg denk ik zo.
Het is belachelijk om petjes, hoofddoekjes enz enz te gaan verbieden. Dat is ook niet wat Wilders doet. Wilders richt zijn pijlen puur op de moslims. Alles wat moslims doen, moet worden aangepakt. Hij wil petjes niet verbieden, maar alleen hoofddoekjes. Hij wil de grenzen niet dichtgooien voor alle vluchtelingen, maar alleen voor moslims. Hij wil vrijheden van anderen niet beperken, alleen die van moslims. Moet ik nog verder gaan of dringt het al door?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')