quote:
Op donderdag 4 maart 2010 09:58 schreef Cellosweet het volgende:Maar wanneer dan in Amerika als voorbeeld de moslimjongeren nadrukkelijker dan welke andere bevolkingsgroep in aanraking komt met justitie vanwege misdaden etc.....dan wil ik nog wel zien hoe vriendelijk iedereen daar blijft. Dan zullen de klachten niet van de lucht zijn en zal alles erbij gehaald worden, zeker op zenders als FOX-tv, etc.
Hier in California heet die groep niet "Marokkanen" maar "Mexicanen". Het geloof heeft er denk ik niet zoveel mee te maken.
Mexicaanse jongeren zijn in sommige gevalllen hier eigenlijk net zulk vervelend straat-tuig als sommige Marokkaanse kutjochies: Ze vallen mensen lastig, ze plegen kleine criminaliteit en vandalisme, er is gang-vorming, etc... alleen neemt het hier nog een tikkeltje ergere vormen aan. Je hebt geen eermoorden, maar wel gang-killings. Ontgroening van gang members houdt vaak in dat ze "voor de gang" iemand moeten neerknallen. Zich bewijzen dat je "een van hen" bent.
Ik zie verder ook niet in wat het geloof er mee te maken heeft, moslim jongeren zijn niet "specialer" of zo, het zijn vaak net als dat Mexicaanse tuig in California gewoon criminele kutkoppen. Net zoals
Antillianen en
Surinamers in Nederland trouwens, waarbij die eerste groep zelfs crimineler is dan Marokkanen.
quote:
Alleen lijkt het er tot dusver op, dat moslims zich in Amerika veel beter en sneller aanpassen aan de westerse wereld. Daar moet je wel meedoen, want social welfare is echt hopeloos...al helemaal als je het vergelijkt met Nederland. In Nederland kan je terugkruipen in je schulp en je niet buiten je wijk vertonen en toch via een uitkering voldoende genereren om te kunnen leven. dat kan je je in Amerika niet veroorloven.....eigenlijk moet je daar wel werken en dus de deur uit en veelal de wijk uit.......met als gevolg: je raakt niet geïsoleerd en bent onbewust gedwongen om met doorsnee amerikanen om te gaan. ook dat is al een verschil, een verschil wat bepalend kan zijn. het ergste is dat hier geboren kinderen, ondanks dat ze naar school gaan, vaak zelfs slechter Nederlands spreken als hun ouders en op latere leeftijd heb je dan zomaar een generatie, die niet meekan op de arbeidsmarkt. Dat is ook een probleem.
Juist daarom zijn Mexicanen en Marokkanen wat dat betreft erg te vergelijken, want hier in de VS heb je hetzelfde probleem. Er zijn inderdaad weinig uitkeringen, maar als je gaat kijken naar de gratis klinieken die verzorgt worden voor de staat, dan staan daar rijen met Mexicanen. En ook al is welfare inderdaad waardeloos, de mensen die ik hier in de rij zie staan (lange rijen buiten) om hun check op te halen zijn ook inderdaad 80% Mexicaans.
Je bevestigd zelf al de reden waarom moslims zich sneller lijken aan te passen, en dat is omdat de
hoeveelheid moslims een stuk kleiner is, en ze veel meer zijn verspreid. De probleemgroep is echter Mexicanen, die net zoals Marokkanen vaak te kampen hebben in het land geboren kinderen, die niet/nauwelijks worden opgevoed met de gangbare taal, en op school al snel achter komen te liggen. Ze hebben dat wel anders opgelost hier: Spaanstalige scholen die zich houden aan het curriculum van het Department of Education, en zich naast het normaal les geven in het Spaans erg focussen op het geven van Engelse lessen. De kinderen worden dus niet verplicht om rekenen, lezen, geschiedenis, aardrijkskunde
direct in het Engels te leren, maar krijgen het in hun moerstaal gevoed. Aan het einde van de schoolperiode, wanneer ze klaar zijn voor Highschool is hun Engels op een dergelijk niveau dat ze direct kunnen instromen zonder problemen.
Wederom zie ik het in Nederland niet 1-2-3 - niet voordat Wilders' z'n hoofd spontaan ontploft - dat jonge kinderen in eerste instantie in het Arabisch worden geschoold met focus op het leren van Nederlands. Nee, dat moet maar METEEN in het Nederlands, en dan is het natuurlijk ook niet heel gek dat kinderen op die manier buiten de boot vallen.
quote:
En het bouwen van moskeën gebeurt hier ook, echter gaat er ook veel subsidiegeld in, naast zelf opgebracht geld.
Bron?
En mocht dit inderdaad zo zijn, is dit anders dan kerken?
quote:
En soms moet je bij het vechten om vrijheid de vrijheid van anderen wel eens inperken.
"Any society that would give up a little liberty to gain a little security will deserve neither and lose both." - Benjamin Franklin.
Die uitspraak van jou is ENORM gevaarlijk voor het voortbestaan van een fatsoenlijke democratie, zeker omdat hiervoor een ingreep in de grondwet nodig is waarin iedereen principieel gelijk staat.
quote:
En als je dan ook nog eens bijvoorbeeld een Imam hebt die predikte dat de moord op Van Gogh gerechtvaardigd was en de fatwah op Hirshi Ali ook geheel gerechtvaardigd was als ook de aanslagen op de Twin Towers en je begrijpt dat dat toch echt wel vraagtekens plaatst bij de islam en hoe of die functioneert in Nederland. En persoonlijk vraag ik me af, waarom er niet gewoon in Nederlands kan worden gepredikt in Nederlandse moskeën?. Dat is goed voor de integratie en meer nog voor de volgelingen van de Islam, die dan eenste meer reden hebben om goed en behoorlijk Nederlands te leren schrijven en praten. Dat mag toch geen onoverkomelijk probleem zijn als je ervoor kiest in Nederland te komen wonen?.
Ten eerste: In Katholieke kerken wordt nog steeds in het latijn gepredikt. In de Synagoge wordt in het Hebreeuws gepredikt. En in de schippers-kerken in Rotterdam word in een vrij grote verscheidenheid aan talen gepredikt, maar dat heeft andere redenen. Er zijn ook Engelstalige kerken in Den Haag en Amsterdam waar veel Amerikanen, Canadezen en Britten heen gaan (vroeger wel eens geweest met mijn Amerikaanse vrouw), en er bestaan ook een paar Duitse, en ik weet van 1 Zweedse kerk, speciaal voor immigranten die naar Nederland zijn gekomen en graag in hun eigen taal preken willen horen. Ik zie niet in waarom we voor moskeeën opeens een uitzondering moeten maken, zeker gezien dat voor de synagoge ook niet zou hoeven.
Ten tweede, NATUURLIJK is het goed kritisch te zijn tegen de Islam, zeker gezien het feit dat er INDERDAAD veel problemen zijn met terroristische aanslagen. Maar je kent waarschijnlijk ook de Nederlandse geschiedenis, en hoe we in de 17e eeuw met schuilkerken te maken hadden. Als Moslims niet in het openbaar kunnen preken, waar we er nog een beetje vat op hebben en een sociale controle bestaat, dan gaan moslims in achterkamertjes en woonkamers aan de slag, en dat is VEEL gevaarlijker. Sorry, maar dan heb ik liever een openbaar gebouw waar de Nederlandse staat en politie veel makkelijker een oogje in het zeil kan houden, en eventuele haat-Imams aanpakken, wat in het verleden ook diverse malen is gebeurd.
Ik krijg echt een oog-kleppen-niet-in-mijn-achtertuin idee..... men wil het
niet zien, men wil geen hoofddoekjes zien en geen moskeeën zien. Maar het verbieden ervan is nog veel erger. En ik lees inderdaad dat JIJ dat niet perse wil, maar Wilders wil dat wel. En een stem op de PVV betekend toch dat je instemt met zaken waar je het niet mee eens bent.
Nogmaals trouwens, en daarom heb ik ook delen weg geknipt: Werk met alinea's! Dat maakt dergelijke posts een stuk leesbaarder.
Proud to be American.
Hier woon ik."Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin