abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_78808710
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 10:59 schreef Thijs. het volgende:

[..]

Oftewel: de formatie van het college wordt he-le-maal niets.
Leefbaar Almere mag niet aan tafel met de PVV en de PvdA wil niet aan tafel, dan wordt het toch wel HEEL lastig voor de PVV om nog een coalitie te vormen. Dan rest de VVD, GL en D'66 waarmee ze net een meerderheid halen. Nou, ik zie GL en D'66 daar nog niet in trappen.
pi_78809061
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 11:24 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Leefbaar Almere mag niet aan tafel met de PVV en de PvdA wil niet aan tafel, dan wordt het toch wel HEEL lastig voor de PVV om nog een coalitie te vormen. Dan rest de VVD, GL en D'66 waarmee ze net een meerderheid halen. Nou, ik zie GL en D'66 daar nog niet in trappen.
Dus Almere mag over drie weken weer fijn nog een keer naar de stembus, waar ze ditmaal niet in de praatjes van de PVV trappen. Want iets bereiken, ho maar.

Hopen we.
  zaterdag 6 maart 2010 @ 11:57:08 #205
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_78809467
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 02:43 schreef scanman1 het volgende:

[..]

Artikel 1:. Allen die zich in Nederland bevinden , worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan.'

Die wil hij laten schrappen. Wilders doet al tijden exact wat volgens art.1 verboden is trouwens. Ik blijf het onbegrijpelijk vinden dat hij er mee wegkomt. Ongelooflijk.
Feitelijk doet hij alleen voorstellen om te gaan discrimineren. Iets voorstellen valt gewoon onder de vrijheid van meningsuiting.
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
pi_78809565
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 11:41 schreef Thijs. het volgende:

[..]

Dus Almere mag over drie weken weer fijn nog een keer naar de stembus, waar ze ditmaal niet in de praatjes van de PVV trappen. Want iets bereiken, ho maar.

Hopen we.
Nee, want Pvda, VVD, GL en D'66 of Leefbaar Almere kan ook. De PVV heeft 9 van de 39 zetels, ze zijn dan wel de grootste maar bij lange na niet groot genoeg om iets af te kunnen dwingen.
  zaterdag 6 maart 2010 @ 12:35:20 #207
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_78810623
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 11:41 schreef Thijs. het volgende:

[..]

Dat de PVV de grootste partij is betekent nog niet dat ze verplicht in het College moeten. Er is alleen een ongeschreven regel dat de grootste partij het initiatief neemt bij de collegeonderhandelingen.

Vervroegde raadsverkiezingen zijn niet mogelijk trouwens. De eerstvolgende raadsverkiezingen in Almere zijn in maart 2014, tenzij de gemeente eerder gemeentelijk heringedeeld wordt. Maar de kans daarop is nul.
  zaterdag 6 maart 2010 @ 16:00:08 #208
248844 Bowlingbal
Leuk je weer te zien :)
pi_78816761
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 10:57 schreef freako het volgende:

[..]

Bron: de Telegraaf

Niet een hele handige stap van de PVV, Frits Huis is een voormalige Telegraaf-journalist.
Het is ook wel erg dubbel van de PVV.

Enerzijds de Islam door de WC trekken en zeggen dat dat niets met Moslims te maken heeft,
maar als dan de PVV-ideologie (Frits verwijst duidelijk naar het programma, niet naar de stemmers) hetzelfde overkomt, kan het ineens niet. Want dan heeft de ideologie ineens wel iets te maken met de PVV-stemmers.
In these days of moral hypocrisy certain valuable commodities can be hard to import.
- Donald Love
pi_78818064
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 16:00 schreef Bowlingbal het volgende:

[..]

Enerzijds de Islam door de WC trekken en zeggen dat dat niets met Moslims te maken heeft,
maar als dan de PVV-ideologie (Frits verwijst duidelijk naar het programma, niet naar de stemmers) hetzelfde overkomt, kan het ineens niet. Want dan heeft de ideologie ineens wel iets te maken met de PVV-stemmers.
Maar welke kant op klopt het nu? Want als ik andersom redeneer is mij in dit topic meerdere malen verteld dat er wel een moslim/islam connectie is (wat tot op zekere hoogte onzin is, maar die discussie is doodgebloed).
  zaterdag 6 maart 2010 @ 18:22:54 #210
248844 Bowlingbal
pi_78821280
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 16:45 schreef poon het volgende:

[..]

Maar welke kant op klopt het nu? Want als ik andersom redeneer is mij in dit topic meerdere malen verteld dat er wel een moslim/islam connectie is (wat tot op zekere hoogte onzin is, maar die discussie is doodgebloed).
Ja, toen je zei dat ik zo alles wel dood kon relativeren, was ik niet echt gemotiveerd daarop te reageren.

Laat ik beginnen bij de connectie tussen de Islam en Moslims. Moslims leven volgens de Islam, naar mijn idee elk volgens hun eigen interpretatie, maar wel met hetzelfde boek. Het is niet een partijprogramma waar ze zich in kunnen vinden, maar een levenswijze met geboden en verboden. De Islam is daarmee, naar mijn idee, een onderdeel van de identiteit van Moslims.

Dan kom ik vervolgens op Wilders, die het ook over identiteit heeft, zonder dat woord in de mond te nemen. Hij heeft het heel vaak over de Joods-Christelijke cultuur, om maar wat te noemen. Hoe gebruiken de identiteit van de Nederlander bepalen, en dat kritiek op die gebruiken gericht zijn op de Nederlanders, en niet zozeer op de gebruiken zelf. Dat zag je al bij ook maar enig commentaar rondom Sinterklaas. Vooral Verdonk sprong hiermee op de kast, en maakte het behoud van het gebruik van Sinterklaas zo ongeveer tot haar volledige programma.
Wilders zet dus, enigszins volgens de filosofie van Immanuel Kant, identiteit en gebruiken gelijk met mensen.

Echter, zodra het over andere gebruiken gaat, anders dan de Nederlandse of Joods-Christelijke, lijkt hij dat los te willen koppelen van de mensen wiens identiteit bestaat uit die gebruiken. Specifieker gezegd, hij zegt kritiek te hebben op de Islam, maar niet op de Moslims. Enerzijds beweerd hij dus, als het op de Nederlandse identiteit aankomt, dat de normen en waarden direct verbonden zijn aan de Nederlanders, volgens een filosofie van Kant, maar beweerd hij anderzijds dat de Islamitische normen en waarden niet direct verbonden zijn aan de Moslims. Wat dan weer meer een perspectief volgens de filosofie van Nietzsche, welke juist vond dat normen en waarden veel flexibeler zijn. Nietzsche zou ook zeggen dat 'de Nederlander niet bestaat'. Gezien de hoeveelheid commentaar die o.a. Wilders en Verdonk op die uitspraak van Maxima hebben geleverd, is dat dus een dubbele houding.

Nogmaals, daar is hij dus dubbel over. Op de manier hoe hij aan de ene kant kritiek heeft op de Islam en hoe hij op een ander vlak identiteit koppelt aan mensen, is hij volgens zijn eigen standaarden beledigend bezig. Met zijn beledigingen op de Islam heeft hij, volgens zijn eigen standaarden, wél de Moslims beledigd.

Vervolgens het partijprogramma. Het lijkt me dat een partijprogramma niet een levenswijze is. Ik zou graag willen zien hoe iemand van een zojuist geschreven partijprogramma, wat voor een groot deel bestaat uit het verbieden van hoofddoekjes en het verbieden van een boek, een levenswijze of een identiteit maakt.
In these days of moral hypocrisy certain valuable commodities can be hard to import.
- Donald Love
  zaterdag 6 maart 2010 @ 19:18:53 #211
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_78823353
Het grappige is ook dat de PVV het Halal slachten wil stoppen, want dierenleed, maar tegelijkertijd mag het Kosher slachten (wat zo goed als identiek is, alleen met een rabbijn ipv een imam) dan WEL weer. De Joden mogen blijkbaar wel de keel doorsnijden van hun schapen.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  zaterdag 6 maart 2010 @ 19:43:34 #212
248844 Bowlingbal
pi_78824160
Daarbij lijkt het, als ik de rapporten erop nalees, dat Halal slachten diervriendelijker is dan 'Westers' slachten.

Al denk ik dat het beeld wel scheelt. Bij Halal slachten denken mensen aan het doorsnijden van de keel van het dier, en bij 'Westers' slachten denken mensen aan een gebouw waar koeien lachend in gaan om er compleet gesealed in een pakje à 250 gram weer uit te komen.
- Donald Love
pi_78824856
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 18:22 schreef Bowlingbal het volgende:

[..]

Ja, toen je zei dat ik zo alles wel dood kon relativeren, was ik niet echt gemotiveerd daarop te reageren.
Ik doelde niet per se op jou toen ik zei dat de discussie doodgebloed was. Ik discussierde met verschillende users tegelijk dus wie wat gezegd heeft zou ik terug moeten zoeken.
quote:
Laat ik beginnen bij de connectie tussen de Islam en Moslims. Moslims leven volgens de Islam, naar mijn idee elk volgens hun eigen interpretatie, maar wel met hetzelfde boek. Het is niet een partijprogramma waar ze zich in kunnen vinden, maar een levenswijze met geboden en verboden. De Islam is daarmee, naar mijn idee, een onderdeel van de identiteit van Moslims.

Dan kom ik vervolgens op Wilders, die het ook over identiteit heeft, zonder dat woord in de mond te nemen. Hij heeft het heel vaak over de Joods-Christelijke cultuur, om maar wat te noemen. Hoe gebruiken de identiteit van de Nederlander bepalen, en dat kritiek op die gebruiken gericht zijn op de Nederlanders, en niet zozeer op de gebruiken zelf. Dat zag je al bij ook maar enig commentaar rondom Sinterklaas. Vooral Verdonk sprong hiermee op de kast, en maakte het behoud van het gebruik van Sinterklaas zo ongeveer tot haar volledige programma.
Wilders zet dus, enigszins volgens de filosofie van Immanuel Kant, identiteit en gebruiken gelijk met mensen.

Echter, zodra het over andere gebruiken gaat, anders dan de Nederlandse of Joods-Christelijke, lijkt hij dat los te willen koppelen van de mensen wiens identiteit bestaat uit die gebruiken. Specifieker gezegd, hij zegt kritiek te hebben op de Islam, maar niet op de Moslims. Enerzijds beweerd hij dus, als het op de Nederlandse identiteit aankomt, dat de normen en waarden direct verbonden zijn aan de Nederlanders, volgens een filosofie van Kant, maar beweerd hij anderzijds dat de Islamitische normen en waarden niet direct verbonden zijn aan de Moslims. Wat dan weer meer een perspectief volgens de filosofie van Nietzsche, welke juist vond dat normen en waarden veel flexibeler zijn. Nietzsche zou ook zeggen dat 'de Nederlander niet bestaat'. Gezien de hoeveelheid commentaar die o.a. Wilders en Verdonk op die uitspraak van Maxima hebben geleverd, is dat dus een dubbele houding.

Nogmaals, daar is hij dus dubbel over. Op de manier hoe hij aan de ene kant kritiek heeft op de Islam en hoe hij op een ander vlak identiteit koppelt aan mensen, is hij volgens zijn eigen standaarden beledigend bezig. Met zijn beledigingen op de Islam heeft hij, volgens zijn eigen standaarden, wél de Moslims beledigd.

Vervolgens het partijprogramma. Het lijkt me dat een partijprogramma niet een levenswijze is. Ik zou graag willen zien hoe iemand van een zojuist geschreven partijprogramma, wat voor een groot deel bestaat uit het verbieden van hoofddoekjes en het verbieden van een boek, een levenswijze of een identiteit maakt.
Hoe relevant Kant en Nietzche in deze zijn is mij nog niet helemaal duidelijk, maar wel weet ik dat je mijn vraag niet beantwoord hebt. Je hebt het dubbele in Wilders statement nogmaals benadruk, maar de vraag was: In welke richting moet je redeneren?
  zaterdag 6 maart 2010 @ 20:20:01 #214
248844 Bowlingbal
pi_78825302
Nietzsche en Kant zie ik als 2 grote, populaire stromingen betreffende hoe je over normen, waarden en identiteit kunt denken. Kant impliceert dat ze vast liggen en gebonden zijn aan mensen en identiteit. Nietzsche zegt dat mensen normen en waarden gebruiken en frequent wijzigen voor hun eigen belang; macht.

Het is niet te zeggen dat de ene filosofische stroming meer gelijk heeft dan de ander, naar mijn mening.

Wat mijn punt was wat ik eerder al zei: Wilders is dubbel, ofwel; hypocriet. De ene keer verbind hij gebruiken met mensen, en dan koppelt hij ze weer los. Ik zei niet dat één van de twee een juist perspectief is.
- Donald Love
  zaterdag 6 maart 2010 @ 20:40:40 #215
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_78826062
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 19:43 schreef Bowlingbal het volgende:
Daarbij lijkt het, als ik de rapporten erop nalees, dat Halal slachten diervriendelijker is dan 'Westers' slachten.
Ja,dat is ook beetje het vreemde inderdaad..... de vlees-industrie staat nu niet echt bekend om haar menselijke behandeling van dieren, en de Halal en Kosher slagerijen zijn vaak veel kleiner van schaal dan de "massaslachtingen" bij de grotere slagerijen. Vaak worden de dieren ook handmatig uitgezocht en gekocht etc, waar bij de grote industrie slachterijen gewoon alles door de vleesmolen gaat.

Maar dat is niet echt het punt, de PVV wil Halal slachten aanpakken, en Kosher slachten niet.... dat is eigenlijk zoiets als auto's met het stuur aan de rechterkant verbieden en die met het stuur aan de linkerkant niet, ook al rijden ze allen aan dezelfde kant van de weg.

Ikzelf koop voornamelijk organisch vlees.... niet omdat het beter geslacht zou worden of de dieren beter behandeld worden (want dat is niet zo) maar omdat het niet volgespoten wordt met hormonen en het veel beter/anders gevoed wordt. Het gaat er dus mij meer om wat IK naar binnen werk, niet om de slachtmethode. En verder is Halal of Kosher biefstuk nog steeds een gewoon stuk biefstuk.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_78826150
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 12:00 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Nee, want Pvda, VVD, GL en D'66 of Leefbaar Almere kan ook. De PVV heeft 9 van de 39 zetels, ze zijn dan wel de grootste maar bij lange na niet groot genoeg om iets af te kunnen dwingen.
Wacht maar af.
pi_78829026
Ik pak even een eerdere post van je erbij.
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 16:00 schreef Bowlingbal het volgende:

[..]

Uiteraard heeft de islam iets met moslims te maken. Ik denk niet dat de PVV dat ontkent. Wat de PVV wel doet is de islam/koran bekritiseren om specifieke redenen en dat is niet op alle moslims van toepassing. Slechts diegen die zich aangesproken voelen in die kritiek.
Verder verwijst Frits niet louter naar het programma. Tenminste, de term 'bruine draad' werd geïnterpreteerd (en als ik het zo lees ook zo bedoeld) als verwijzing naar bruinhemden. Dat lijkt mij een personificatie en dat zou je weer kunnen koppelen aan de PVV-stemmers. Het koppelen aan de stadscommando's lijkt mij logischer, maar goed. Anyhow, een verschil zie ik wel.
  donderdag 11 maart 2010 @ 22:32:32 #218
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_79038677
En weer een pareltje van De Mos:
quote:
PVV'er onbeschoft tegen Kamerlid Van Gent

AMSTERDAM – PVV'er Richard de Mos heeft woensdagavond in een debat in de Tweede Kamer GroenLinks-Kamerlid Ineke van Gent ernstig geschoffeerd.

Tijdens het debat over klimaatonderzoek waren Van Gent en De Mos het niet eens over de aanpak van het klimaatprobleem en het stijgen van de zeespiegel.

Toen Van Gent de PVV verweet het probleem niet serieus te nemen liet De Mos zich verleiden tot de uitspraak: “we kunnen beter mevrouw Van Gent voor de dijk leggen, dan is het probleem gezien haar omvang beter opgelost.”

Excuses

Tegenover NU.nl laat Van Gent weten dat De Mos inmiddels zijn excuses heeft aangeboden voor zijn opmerkingen.

“De Mos gedraagt zich als een voetballer die niet kan voetballen en dus maar gaat trappen. Het was een zielige vertoning”, aldus Van Gent.

“Hij heeft geprobeerd mij te kwetsen. Ik kan hem zeggen dat dat niet is gelukt.” De PVV was donderdag niet bereikbaar voor een reactie.
En een videootje van dit gebeuren: http://www.zie.nl/video/n(...)n-Links/m1czmu8fl556

Ik vind het sympathiek van Wilders dat ie ook mensen met een IQ onder de 80 niet uit wil sluiten van het Kamerlidmaatschap, maar het begint nu toch een beetje genant worden met die De Mos.
pi_79038879
Leuk man, partijleden die zich verlagen tot schoolpleinniveau. Dat je je als volwassen man zo gedraagt is al erg genoeg, maar als kamerlid is dat gewoon in- en intriest. God, wat een josti's bij de PVV.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  donderdag 11 maart 2010 @ 22:39:07 #220
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_79039038
Onbeschrijflijk geteisem

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  donderdag 11 maart 2010 @ 22:41:51 #221
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_79039184
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 22:35 schreef KoosVogels het volgende:
Leuk man, partijleden die zich verlagen tot schoolpleinniveau. Dat je je als volwassen man zo gedraagt is al erg genoeg, maar als kamerlid is dat gewoon in- en intriest. God, wat een josti's bij de PVV.
Tja, dit is wat het PVV-volk wil horen. De PVV staat voor de vrijheid om anderen te beledigen en die anderen te verbieden om de PVV te beledigen. De Mos straalt die boodschap keurig uit.
pi_79039384
Niet echt gepast in de tweede kamer vind ik. Al is wel wel spraakmakend.
pi_79039410
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 22:41 schreef Pool het volgende:

[..]

Tja, dit is wat het PVV-volk wil horen. De PVV staat voor de vrijheid om anderen te beledigen en die anderen te verbieden om de PVV te beledigen. De Mos straalt die boodschap keurig uit.
Goed punt. Want als je grapjes maakt over die idiote haarbos van Wilders of over Hakkuhbar-Fritsma dan is de wereld te klein.
pi_79040559
Moet je je voorstellen, over een aantal maanden hebben +- 25 van dit soort clowns...
Op woensdag 24 augustus 2011 16:41 schreef von_Preussen het volgende:
"Ook al deel ik z'n politiek maatschappelijke visie niet, maar ik vind Zolcon een koning. Waarom? Gewoon, omdat hij WO'er is. _O_ "
pi_79043525
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 23:09 schreef Zolcon het volgende:
Moet je je voorstellen, over een aantal maanden hebben +- 25 van dit soort clowns...
vreselijk.

waar zitten al die pvv-stemmers.
pi_79045228
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 00:40 schreef Dichtpiet. het volgende:

[..]

vreselijk.

waar zitten al die pvv-stemmers.
Inderdaad. Wilders is niet het probleem. Het probleem is de mensen die op hem stemmen.
My soul is painted like the wings of butterflies
  vrijdag 12 maart 2010 @ 06:19:49 #227
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_79045856
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 02:31 schreef scanman1 het volgende:

[..]

Inderdaad. Wilders is niet het probleem. Het probleem is de mensen die op hem stemmen.
Inderdaad. En het gajes dat mede namens hem maar al te graag posities wil bekleden in de politiek.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_79051221
quote:

[..]

Nee, de kutmarokkanen die het volk in zijn armen drijven zijn het probleem.
  vrijdag 12 maart 2010 @ 10:57:29 #229
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_79051275
Want er zijn echt 2 miljoen mensen die allemaal last hebben van die paar duizend marokkanen die de problemen veroorzaken.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_79051496
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 10:57 schreef ethiraseth het volgende:
Want er zijn echt 2 miljoen mensen die allemaal last hebben van die paar duizend marokkanen die de problemen veroorzaken.
Gegarandeerd, het zijn er ook wel meer dan een paar duizend gok ik.
pi_79071467
nav: POLL: Zou de dood van Wilders een ramp zijn voor dit land?
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 16:18 schreef scanman1 het volgende:

[..]

GL verreweg het beste, qua intelligentie van de kiezers.

Maar wat mij betreft mag het weer on topic eigenlijk.De feiten over intelligentie van kiezers per partij zijn al lang besproken in een ander topic.

http://statline.cbs.nl/StatWeb/publication/?VW=T&DM=SLNL&PA=71725ned&LA=NL

Ongelooflijk hoe vaak je deze onzin blijft herhalen. Je geeft nota bene zelf de bron waarin staat dat maar 9% van de hogeropgeleiden op GL stemde. CDA, VVD, PvdA en SP trokken allemaal meer hogeropgeleiden.
pi_79071940
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 18:49 schreef 9x19 het volgende:
nav: POLL: Zou de dood van Wilders een ramp zijn voor dit land?
[..]

Ongelooflijk hoe vaak je deze onzin blijft herhalen. Je geeft nota bene zelf de bron waarin staat dat maar 9% van de hogeropgeleiden op GL stemde. CDA, VVD, PvdA en SP trokken allemaal meer hogeropgeleiden.
Jij kunt echt geen stats lezen en hebt geen kaas gegeten van de term 'in verhouding'. Het blijft leuk dat iemand als jij zichzelf zo gigantisch voor lul zetten en het zelf niet door heeft.

Nog 1 keer dan, speciaal voor jou: die stats laten zien dat GL het vooral moet hebben van de hoogopgeleiden en de PVV van de laag opgeleiden. Als je dat niet snapt dan pas jij goed bij de PVV.

Cursusje LOI iets voor jou?
pi_79072418
quote:

[..]

http://www.mrwonkish.nl Eurocrisis, Documentaires, Economie
  vrijdag 12 maart 2010 @ 19:30:20 #234
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_79073042
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 19:02 schreef scanman1 het volgende:

[..]

Jij kunt echt geen stats lezen en hebt geen kaas gegeten van de term 'in verhouding'. Het blijft leuk dat iemand als jij zichzelf zo gigantisch voor lul zetten en het zelf niet door heeft.

Nog 1 keer dan, speciaal voor jou: die stats laten zien dat GL het vooral moet hebben van de hoogopgeleiden en de PVV van de laag opgeleiden. Als je dat niet snapt dan pas jij goed bij de PVV.

Neemt niet weg dat de meeste aanhang van de pvv gewoon hard werkt. Hoe durf jij respectloze knurft die mensen zo te minachten? Zonder die mensen zou er geen eens geld zijn voor os of knuffelbeleidjes, en die uitkering had jij dan ook niet gehad.

Linkse extremist.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_79073192
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 19:30 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Neemt niet weg dat de meeste aanhang van de pvv gewoon hard werkt. Hoe durf jij respectloze knurft die mensen zo te minachten? Zonder die mensen zou er geen eens geld zijn voor os of knuffelbeleidjes, en die uitkering had jij dan ook niet gehad.

Linkse extremist.
links $insert random word$ idem voor rechts --> extreem rechtse papegaai
pi_79073830
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 19:30 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Linkse extremist.
Tuurlijk werken ze hard. En je hebt zowel 'domme' als 'slimme' mensen nodig om een samenleving draaiende te houden. Dat ontkent Scanman1 toch ook helemaal niet? Het is alleen absurt om te zeggen dat Groenlinks het vooral van de lager opgeleiden moet hebben, want dat is gewoon niet zo. En het is jammer dat veel mensen trappen in de one-liners van Wilders, en daarbij is het percentage lager opgeleiden dat op de PVV stemt in verhouding hoger, ja. Niet in absolute aantallen, though.

[ Bericht 0% gewijzigd door -Strawberry- op 12-03-2010 20:51:54 ]
  vrijdag 12 maart 2010 @ 21:05:22 #237
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_79076822
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 19:52 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Tuurlijk werken ze hard. En je hebt zowel 'domme' als 'slimme' mensen nodig om een samenleving draaiende te houden. Dat ontkent Scanman1 toch ook helemaal niet? Het is alleen absurt om te zeggen dat Groenlinks het vooral van de lager opgeleiden moet hebben, want dat is gewoon niet zo. En het is jammer dat veel mensen trappen in de one-liners van Wilders, en daarbij is het percentage lager opgeleiden dat op de PVV stemt in verhouding hoger, ja. Niet in absolute aantallen, though.
Waar heb ik aangehaald dat GL stemmers dom of laagopgeleid zijn? Het enige waar ik wilde zeggen was dat scanman1 wel eens wat meer respect mag tonen voor die domme pvv stemmers die de boel wel draaiende houden.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_79078146
Ik zeg het nog maar eens; (groen)links stemmen geeft je geen vrijbrief om te doen alsof je intelligent bent. Als een idioot zegt dat één plus één twee is dan heeft hij nog altijd gelijk, ongeacht of het een idioot is of niet. Andersom, als een slim iemand verkondigt dat één plus één drie is, dan heeft hij het toch echt fout.
Punt is dat het niet zo relevant is of PVV stemmers dom zijn. De PVV bekritiseren 'omdat de stemmes dom zijn' lijkt mij dus een kulargument. In dit topic wordt genoeg inhoudelijk kritiek geleverd, maar deze irrelevante discussie lijkt me iets te vaak terug te komen.
  vrijdag 12 maart 2010 @ 22:20:49 #239
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_79080238
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 21:34 schreef poon het volgende:
Ik zeg het nog maar eens; (groen)links stemmen geeft je geen vrijbrief om te doen alsof je intelligent bent. Als een idioot zegt dat één plus één twee is dan heeft hij nog altijd gelijk, ongeacht of het een idioot is of niet. Andersom, als een slim iemand verkondigt dat één plus één drie is, dan heeft hij het toch echt fout.
Punt is dat het niet zo relevant is of PVV stemmers dom zijn. De PVV bekritiseren 'omdat de stemmes dom zijn' lijkt mij dus een kulargument. In dit topic wordt genoeg inhoudelijk kritiek geleverd, maar deze irrelevante discussie lijkt me iets te vaak terug te komen.
Groen Links kennen ook laagopgeleide stemmers natuurlijk, net zoals de PVV hoogopgeleide stemmers kent. Wat wel interessant is dat dergelijke cijfers duidelijk laten zien bij wat voor publiek de partij populair is. Kijk, laagopgeleide stemmers zijn tevens vaak degenen die in een wijk wonen met veel andere laag opgeleide mensen, en waaronder ook een veel hoger percentage allochtonen. Als er weer een stel kut-marokkaantjes de lokale vuilcontainer in de fik aan het steken zijn, dan valt dat in zo'n wijk direct op, terwijl dat niet zo opvalt bij de hoger opgeleiden, omdat zij toch verder van zo'n wijk wonen.

Maar tevens geven dergelijke cijfers dus OOK aan waar de partij haar stemmers zoekt. Met continue uithalen naar de Islam, en 90% van je toespraken gebruiken om specifiek dat topic aan te halen, daarmee bereik je niet de groep die maar weinig te maken heeft met straatmarokkaantjes, en veel meer geïnteresseerd zijn en bijv. belastingverlaging, hypotheekrenteaftrek, milieu, verkeer, gezondheidszorg, noem maar op. Dat is de groep die dan liever VVD stemt, omdat deze niet zo eentonig is in de media.

Ik denk daarom ook dat het grote deel van de PVV stemmers voornamelijk jongeren zijn (en daarmee bedoel ik onder de 30 eigenlijk) die geen HBO of Universitaire opleiding hebben, en qua maatschappij veel vaker in aanraking zijn gekomen met Marokkanen, en dat punt het belangrijkste vinden in de politiek. Als je andere punten ook belangrijk zou vinden en/of een duidelijke mening over zou hebben, dan kom je als rechtse toch veel eerder bij de VVD uit dan de PVV.

Zegt het echter iets over de PVV stemmer als eenling? Nee, dat niet.
-
pi_79080323
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 21:05 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Waar heb ik aangehaald dat GL stemmers dom of laagopgeleid zijn? Het enige waar ik wilde zeggen was dat scanman1 wel eens wat meer respect mag tonen voor die domme pvv stemmers die de boel wel draaiende houden.
Jij niet, maar daar ging het bericht over waar je op reageerde.
En in die context had Scanman1 het dan ook over de laagopgeleiden.

Balen van het feit dat veel 'dom' volk in verhouding op de PVV stemt, betekent natuurlijk niet dat 'die mensen' op andere vlakken buiten de politiek (zoals werk) niet gewoon prima zijn.
pi_79080590
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 10:57 schreef ethiraseth het volgende:
Misschien niet direct, maar je ergert je er wel aan...

Het is echt niet zo moeiljk hoor. Als die andere partijen die Marokkaanse crimineeltjes eens een keer goed aan zouden pakken, dan zou de PVV meteen de helft in zetelaantal dalen.
pi_79088210
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 21:05 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Ik heb veel respect voor mensen die weinig opleiding hebben en dus vaak laag betaalde baantjes hebben. Ik stem niet voor niets Groen links. Wat stem jij eigenlijk? Heb jij ook zoveel respect voor de laag opgeleiden dat je de mensen die het vieze werk verrichten ook meer loon gunt?
Mijn reactie was op Gia, die met al haar intelligentie ( ) meende te moeten opmerken dat GL vooral domme mensen aantrekt.
pi_79091341
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 19:02 schreef scanman1 het volgende:

[..]

Ik heb het niet over PVV, ik heb het over de andere partijen. 9% van hogeropgeleiden stelt geen fluit voor, daar gaat het om.

[ Bericht 5% gewijzigd door 9x19 op 13-03-2010 11:51:32 ]
pi_79095294
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 11:35 schreef 9x19 het volgende:

[..]

Ik heb het niet over PVV, ik heb het over de andere partijen. 9% van hogeropgeleiden stelt geen fluit voor, daar gaat het om.
Dat was het onderwerp niet en is het ook nooit geweest. Het ging er om dat GL het vooral moet hebben van intelligente mensen en de PVV juist absoluut niet. Groen Links heeft in verhouding de meeste intelligente kiezers.
pi_79095609
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 13:58 schreef scanman1 het volgende:

[..]

Dat was het onderwerp niet en is het ook nooit geweest. Het ging er om dat GL het vooral moet hebben van intelligente mensen en de PVV juist absoluut niet. Groen Links heeft in verhouding de meeste intelligente kiezers.
Het IQ van een kiezer is volkomen irrelevant in een goed functionerende democratie. Een stem is een stem en daar moet je het maar mee doen. Ga alsjeblieft niet hetzelfde hokjesgedrag vertonen als de PVV. Bij voorbaat dank.
pi_79095731
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 22:20 schreef maartena het volgende:

Ik denk daarom ook dat het grote deel van de PVV stemmers voornamelijk jongeren zijn (en daarmee bedoel ik onder de 30 eigenlijk) die geen HBO of Universitaire opleiding hebben, en qua maatschappij veel vaker in aanraking zijn gekomen met Marokkanen, en dat punt het belangrijkste vinden in de politiek. Als je andere punten ook belangrijk zou vinden en/of een duidelijke mening over zou hebben, dan kom je als rechtse toch veel eerder bij de VVD uit dan de PVV.
Ik snap dat heel goed. Het begint bij veiligheid op straat en/of openbare gelegenheden.
pi_79095778
quote:

[..]

Wees er trots op. Je bent vast ook erg trots op dat GL de meeste subsidietrekkers, eeuwige studenten, krakers en werkschuw tuig, zogenaamde kunstenaars en niet op de laatste plaats het grootste aantal idioten in zijn gelederen heeft.
pi_79095953
quote:

[..]

Helemaal niet. Ik ben ook intelligent, maar zie direct in dat de zachte-heelmeesters-maken-stinkende-wonden aanpak van Groen Links totaal geen houdt snijdt in een maatschappij als de onze. Misschien voor hun doelgroep, maar niet voor de massa. Bovendien hebben ze geen affiniteit met de massa. Je moet in landsbelang denken, niet in het belang van je eigen elitaire clubje.
Regeren is affiniteit hebben met alle lagen van de bevolking en vanuit/op verschillende niveaus kunnen acteren. Niet alleen de bovenste laag, die een zeer kleine minderheid vormen.

Mijn stelling is dat het helemaal niet zo intelligent is, om op GL te stemmen.
pi_79095965
quote:

[..]

Ok, dat klopt wel.
pi_79096019
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 14:16 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Wees er trots op. Je bent vast ook erg trots op dat GL de meeste subsidietrekkers, eeuwige studenten, krakers en werkschuw tuig, zogenaamde kunstenaars en niet op de laatste plaats het grootste aantal idioten in zijn gelederen heeft.
Bijvoorbeeld ja. En die paria's worden volgens mij totaal niet gemotiveerd om alsnog deel te nemen aan een maatschappij. De partij is genegen een werkschuwe inborst te accepteren en als normaal te beschouwen. Economisch gezien een vernietigende overtuiging met desastreuze gevolgen van dien.
pi_79096372
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 14:22 schreef Chooselife het volgende:

[..]

Helemaal niet. Ik ben ook intelligent, maar zie direct in dat de zachte-heelmeesters-maken-stinkende-wonden aanpak van Groen Links totaal geen houdt snijdt in een maatschappij als de onze. Misschien voor hun doelgroep, maar niet voor de massa. Bovendien hebben ze geen affiniteit met de massa. Je moet in landsbelang denken, niet in het belang van je eigen elitaire clubje.
Regeren is affiniteit hebben met alle lagen van de bevolking en vanuit/op verschillende niveaus kunnen acteren. Niet alleen de bovenste laag, die een zeer kleine minderheid vormen.

Mijn stelling is dat het helemaal niet zo intelligent is, om op GL te stemmen.
Het gaat om de cijfers, en niet wat jij daar nou van vindt.
pi_79096432
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 14:09 schreef Thijs. het volgende:

[..]

Het IQ van een kiezer is volkomen irrelevant in een goed functionerende democratie. Een stem is een stem en daar moet je het maar mee doen. Ga alsjeblieft niet hetzelfde hokjesgedrag vertonen als de PVV. Bij voorbaat dank.
Voor een goed functionerende democratie is het niet relevant, nee.
Maar voor een goed functionerende maatschappij misschien wel. Ik leg in elk geval niet graag mijn toekomst in de handen van mensen die niet eens weten wie bijvoorbeeld Obama is. Maar dan denk ik ook dat die mensen niet zoveel interesse hebben in politiek en ook niet gaan stemmen.

En verder is dit geheel off-topic.
pi_79096438
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 14:38 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Het gaat om de cijfers, en niet wat jij daar nou van vindt.
Ben je het met me oneens, zo ja op welke punten?
pi_79096558
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 14:41 schreef Chooselife het volgende:

[..]

Ben je het met me oneens, zo ja op welke punten?
Het ging om de cijfers die lieten zien dat er in verhouding meer hoog opgeleide mensen stemmen op Groenlinks. Iemand ontkende dit, en Scanman1 corrigeerde dat met harde cijfers. That's all.

Dat jij het verder niet intelligent vindt om op die partij te stemmen, is helemaal niet relevant voor zowel het topic als Scanman1's post. Hij corrigeerde enkel iemand, het is niet dat hij hier begon op te scheppen dat slimme mensen op Groenlinks stemmen, toch? Maak dat er dan ook niet van.

En weer terug naar Wilders.
pi_79096857
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 14:45 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Het ging om de cijfers die lieten zien dat er in verhouding meer hoog opgeleide mensen stemmen op Groenlinks. Iemand ontkende dit, en Scanman1 corrigeerde dat met harde cijfers. That's all.

Dat jij het verder niet intelligent vindt om op die partij te stemmen, is helemaal niet relevant met zowel het topic als Scanman1's post. Hij corrigeerde enkel iemand, het is niet dat hij hier begon met opscheppen dat slimme mensen op Groenlinks stemmen, toch?

En weer terug naar Wilders.
Die statistieken kan ik prima mee leven hoor, die ga ik ook nergens te lijf. Ik reageer enkel op de stelling dat het van bovengemiddelde intelligentie getuigt om op GL te stemmen. Wat dus volstrekte nonsense is.
Er zit trouwens een wezenlijk verschil tussen hoogopgeleid zijn en intelligentie.

Ik heb niks over Wilders te melden. Ik voel me nooit aangetrokken tot notoire schreeuwers met krankzinnige denkbeelden. Als ik hierop ga reageren laat ik me verleiden tot een discussie die ik het voeren niet waard vind. Bovendien wil ik niet beoordeeld worden op basis van stemvolume en gelikte one-liners. Voor zover dat de criteria zijn, denk ik niet dat ik de Wilders achterban van enige beschaafdheid, nuttige inzichten of zelfs (mogelijke) oplossingen kan voorzien. Ik denk zelfs dat het geen dialoog tot stand brengt, maar snel ontaardt in een verwijtenshow met een heel ordinair en schreeuwerig karakter. En dat vind ik zonde van mijn energie.

Het enige wat ik erover wil zeggen is dat uitsluiting per definitie geen oplossing is. Verplichting tot deelname en erkenning, denk daar eens aan. Steek je hand uit en maak oogcontact, in plaats van minderheden de rug toe te draaien.
pi_79097404
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 14:56 schreef Chooselife het volgende:
Ik reageer enkel op de stelling dat het van bovengemiddelde intelligentie getuigt om op GL te stemmen.
Maar die stelling is er helemaal niet.
quote:
Er zit trouwens een wezenlijk verschil tussen hoogopgeleid zijn en intelligentie.
Klopt, maar over het algemeen zal je meer intelligente mensen vinden op een Uni (hoogopgeleid) dan bijvoorbeeld het MBO(laagopgeleid). Dat betekent niet dat alle mensen op de Uni ook meteen 'slim' zijn, en die op het MBO 'dom', maar het geeft wel een bepaalde indicatie. Geloof me, ik ken ook genoeg hoog opgeleide mensen die de meest domme dingen uitkramen.
quote:
Ik heb niks over Wilders te melden.
Zit je dan niet in het verkeerde topic?
quote:
Ik voel me nooit aangetrokken tot notoire schreeuwers met krankzinnige denkbeelden. Als ik hierop ga reageren laat ik me verleiden tot een discussie die ik het voeren niet waard vind. Bovendien wil ik niet beoordeeld worden op basis van stemvolume en gelikte one-liners. Voor zover dat de criteria zijn, denk ik niet dat ik de Wilders achterban van enige beschaafdheid, nuttige inzichten of zelfs (mogelijke) oplossingen kan voorzien. Ik denk zelfs dat het geen dialoog tot stand brengt, maar snel ontaardt in een verwijtenshow met een heel ordinair en schreeuwerig karakter. En dat vind ik zonde van mijn energie.

Het enige wat ik erover wil zeggen is dat uitsluiting per definitie geen oplossing is. Verplichting tot deelname en erkenning, denk daar eens aan. Steek je hand uit en maak oogcontact, in plaats van minderheden de rug toe te draaien.
Ben ik met je eens.
  zaterdag 13 maart 2010 @ 22:33:12 #257
295614 sneeuwtijger
Liefde=verleden tijd van Lief
pi_79111294
De pvv is geen goede partij en heeft een hoop onbekwame kamerleden. Dit konden wij afgelopen week weeer zien in het debat met Van Gent en het lidmaatschap van Fleur Agema bij een of andere onzinnige alternatieve geneeswijze club. Dit kan alleen maar erger worden met die groei. Maar wat anderen eraan kunnen doen is duidelijk de PVV beantwoord de gevoelens tegenover allochtenen en tegenover de islam die er bij een hoop mensen leven. Die gevoelens zijn meestal op waarheid berust. De islam zorgt voor een scheiding in deze samenleving door de zware dwang die het met zich meebrengt. Huwelijk, politiek en eten overal is er een wetje voor in de koran en het is lastig om je als moslim daaraan te ontrekken door de grote druk van anderen.
Overal waar hoge percentages moslims wonen stijgt de criminaliteit, dalen de resultaten in het onderwijs, voelen autochtonen door taal en door kleding zich niet thuis. Misschien ben je een domme idioot als je het niet fijn vindt als de halve buurt er bijloopt als een pinguin. Maar ik vind het niet raar, een buurt is een plek waar je je thuis mag voelen en iedereen heeft recht om mede te bepalen hoe je leefomgeving eruit ziet.
Als er zo vaak wordt aangegeven door mensen dat zij geen moslims meer willen en er blijven maar nieuwe immigranten binnenkomen dan keert men zich af en zal Wilders blijven stemmen.

Luister een keer naar de Wildersstemmers en probeer hun argumenten te weerleggen. Hoewel velen denken dat dit makkelijk is, blijken de wilderianen vaak gelijk te hebben.

Ik gun het niemand om in een stad te wonen waar je vader, je moeder, je opa en je oma etc. etc. zijn opgegroeid maar waar jij je niet in thuis voelt door hoge percentages moslims met een eigen identiteit die nog gesponserd wordt ook.
pi_79115308
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 14:16 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

zondag 14 maart 2010 @ 00:33:58 #259
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_79115478
quote:
Op zondag 14 maart 2010 00:27 schreef scanman1 het volgende:

[..]

Waarheid doet pijn.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_79116041
quote:
Op zondag 14 maart 2010 00:33 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Waarheid doet pijn.
Ja, ontzettend. Hoog opgeleide mensen zijn allemaal subsidietrekkers, krakers, kunstenaars en indioten. Sterk verweer tegen het feit dat GL het vooral van de hoog opgeleide mensen moet hebben. Zéér sterk Het is duidelijk in welke categorie mensen als jij vallen.
  zondag 14 maart 2010 @ 09:31:23 #261
295614 sneeuwtijger
Liefde=verleden tijd van Lief
pi_79119020
Misschien zijn ze hoogopgeleid maar de stemmers van GL zijn vaak hypocriet imo. Vliegvakantie, voor immigratie( slecht voor milieu) en bovendien zijn er veel talentloze hogeropgeleiden die in allerlei instituties en instanties loon krijgen van mensen die het geld echt verdienen. Ook kennen velen de ware aard van mensen als Duyvendak niet.
42% van mijn inkomen is te veel, zeker als je kijkt hoeveel mensen gewoon echt niets doen, de taal niet machtig zijn en de boel frauderen. Onderwijs, leefbaarheid van de buurten en ondernemerschap zittenn al jarenlang in een neergaande cirkel door het beleid van PVDA gesteund door GL en SP...

Als je tussen de 2500 en 5500 euro verdient ben je geen crimineel en ben je ook niet heel erg rijk, waarom wordt er gedaan alsof je het niet verdient, de meesten die in deze groep zitten verdienen het ook echt door hard en talent gebruiken. Terwijl ik elke dag een zootje in de coffeeshop zie zitten, alcoholisten zie rondlopen en allochtonen werkloos thee zie drinken zonder zich ook maar een cm aan te passen aan cultuur, taal en gewoontes.

GL is voor profiteurs en als je zelf geen profiteur bent ga eens na of je anderen wil sponseren in hun nietsdoen. Ik niet! Stem VVD
  zondag 14 maart 2010 @ 09:43:51 #262
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_79119107
quote:
Op zondag 14 maart 2010 09:31 schreef sneeuwtijger het volgende:
Misschien zijn ze hoogopgeleid maar de stemmers van GL zijn vaak hypocriet imo. Vliegvakantie, voor immigratie( slecht voor milieu) en bovendien zijn er veel talentloze hogeropgeleiden die in allerlei instituties en instanties loon krijgen van mensen die het geld echt verdienen. Ook kennen velen de ware aard van mensen als Duyvendak niet.
42% van mijn inkomen is te veel, zeker als je kijkt hoeveel mensen gewoon echt niets doen, de taal niet machtig zijn en de boel frauderen. Onderwijs, leefbaarheid van de buurten en ondernemerschap zittenn al jarenlang in een neergaande cirkel door het beleid van PVDA gesteund door GL en SP...

Als je tussen de 2500 en 5500 euro verdient ben je geen crimineel en ben je ook niet heel erg rijk, waarom wordt er gedaan alsof je het niet verdient, de meesten die in deze groep zitten verdienen het ook echt door hard en talent gebruiken. Terwijl ik elke dag een zootje in de coffeeshop zie zitten, alcoholisten zie rondlopen en allochtonen werkloos thee zie drinken zonder zich ook maar een cm aan te passen aan cultuur, taal en gewoontes.

GL is voor profiteurs en als je zelf geen profiteur bent ga eens na of je anderen wil sponseren in hun nietsdoen. Ik niet! Stem VVD
Weet je wat 'coherentie' betekent? Of ben ik dan te elitair voor je?
Intelligent, but fucked up.
pi_79119701
quote:
Op zondag 14 maart 2010 09:43 schreef Fortune_Cookie het volgende:

[..]

Weet je wat 'coherentie' betekent? Of ben ik dan te elitair voor je?
1.) Ja.
2.) Nee, je verwart tunnelvisie met elitair.
  zondag 14 maart 2010 @ 10:41:38 #264
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_79119736
quote:
Op zondag 14 maart 2010 10:39 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

1.) Ja.
2.) Nee, je verwart tunnelvisie met elitair.
Hee Dr. Nikita

1. Ik had van onze doctorandus in de doctorandusheid ook niet anders verwacht!
2. sneeuwtijger vertelt een nogal onsamenhangend verhaal, dat kun je moeilijk ontkennen
pi_79119898
quote:
Op zondag 14 maart 2010 10:41 schreef Fortune_Cookie het volgende:

[..]

Hee Dr. Nikita

1. Ik had van onze doctorandus in de doctorandusheid ook niet anders verwacht!
2. sneeuwtijger vertelt een nogal onsamenhangend verhaal, dat kun je moeilijk ontkennen
2.) Ik snap zijn verhaal en daar gaat het in essentie om.
  zondag 14 maart 2010 @ 10:57:02 #266
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_79119983
quote:
Op zondag 14 maart 2010 09:31 schreef sneeuwtijger het volgende:

Nou, gelukkig heb jij wel het zure wereldbeeld en de afgunst op alles en iedereen die niet precies hetzelfde doet als jij en precies evenveel heeft van de gemiddelde Nederlander overgenomen. Godsklere zeg. Ga bij je moeder huilen dat de wereld zo gemeen is en dat mensen in de coffeeshop zitten terwijl jij hard werkt.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_79120105
quote:
Wilders onwel in Duitsland AMSTERDAM - Geert Wilders is zaterdagavond onwel geworden in een hotel in het Duitse Monschau. Dat is uit betrouwbare bron in Den Haag vernomen.

nl
Volgens de website van de Volkskrant ontstond tegen acht uur zaterdagavond commotie in het hotel toen bewakers van Wilders in de lobby verschenen en er politie en een ambulance kwamen aanrijden. Even na tien uur 's avonds stonden die nog steeds bij het hotel. Wilders is door artsen onderzocht. Het zou slechts om een zekere mate van oververmoeidheid gaan, aldus de krant.

Wilders maakte zondagochtend in een sms aan het ANP alweer in een montere indruk: „Er is helemaal niks aan de hand. Alles prima met mij. Welterusten.” Hij ging niet op het incident in.

Hij was zeker weer naar een partij bijeenkomst van extreem rechtse moffen.....daar zou ik ook onwel van worden
  zondag 14 maart 2010 @ 11:06:15 #268
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_79120137
quote:
Op zondag 14 maart 2010 11:03 schreef ANTI-ALLES het volgende:

[..]

Hij was zeker weer naar een partij bijeenkomst van extreem rechtse moffen.....daar zou ik ook onwel van worden
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  zondag 14 maart 2010 @ 11:07:55 #269
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_79120168
quote:
Op zondag 14 maart 2010 10:50 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

2.) Ik snap zijn verhaal en daar gaat het in essentie om.
Ik denk ook wel te snappen wat hij wil zeggen, maar de essentie van een verhaal dient wel duidelijk te zijn en geen samenraapsel van electoraal opportuun gezwets.

Zijn verhaal roept meer vragen op dan dat het iets duidelijk maakt, maar het is zo onsamenhangend dat een gerichte vraag stellen ook lastig wordt.

Kortom: het is een vrij typisch verhaal: hij is gefrustreerd, mogelijk geheel terecht, maar er is geen duidelijke zondebok. Dus dan wordt het maar een samenraapsel van steuntrekkers, coffeeshopbezoekers en islamieten.
pi_79120404
quote:
Op zondag 14 maart 2010 11:07 schreef Fortune_Cookie het volgende:

[..]

Ik denk ook wel te snappen wat hij wil zeggen, maar de essentie van een verhaal dient wel duidelijk te zijn en geen samenraapsel van electoraal opportuun gezwets.

Zijn verhaal roept meer vragen op dan dat het iets duidelijk maakt, maar het is zo onsamenhangend dat een gerichte vraag stellen ook lastig wordt.

Kortom: het is een vrij typisch verhaal: hij is gefrustreerd, mogelijk geheel terecht, maar er is geen duidelijke zondebok. Dus dan wordt het maar een samenraapsel van steuntrekkers, coffeeshopbezoekers en islamieten.
Voor een juridisch dichtgetimmerd verhaal kun je beter op een alfa forum posten.
pi_79120495
quote:
Op zondag 14 maart 2010 11:03 schreef ANTI-ALLES het volgende:

[..]

Ja, dat zouden zijn vrienden in Israel ook zeer op prijs stellen
  zondag 14 maart 2010 @ 11:30:24 #272
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_79120644
quote:
Op zondag 14 maart 2010 11:19 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Voor een juridisch dichtgetimmerd verhaal kun je beter op een alfa forum posten.
Ik hoef geen juridisch dichtgetimmerd verhaal (als dat een poging tot lichte humor was, ik kon er om glimlachen)

Ik vind het alleen vervelend wanneer iemand gefrustreerd is en dit niet onder woorden kan brengen, en er dus maar voor kiest zijn frustratie te kanaliseren door allerlei zaken verdacht te maken van.... Tsja, van wat eigenlijk... Het veroorzaken van frustratie?

Er spreekt gewoon geen onderbouwde mening uit en daar kun je weinig mee.

Tuurlijk moeten frustraties kunnen worden geuit, maar ze moeten niet de discussie gaan beheersen en de inhoud overvleugelen.
pi_79122462
quote:
Er zijn enkele contacten aan te tonen tussen de PVV kandidaten en traditioneel extreemrechts.

Een aantal staat kandidaat. Op de tweede plek achter Wilders staat Marie (Fleur) Agema (1976) uit Assendelft. In 2003 wordt ze gekozen tot LPF-Statenlid in de provincie Noord-Holland. Met ruzie stapt ze na een ruim half jaar uit de partij en staat sindsdien te boek als onafhankelijk volksvertegenwoordiger. Ze zoekt toenadering tot het splinterpartijtje Forza! Nederland en strijdt in de provincie tegen subsidies voor milieuorganisaties. Als Theo van Gogh vermoord is organiseert een platform van allerlei Fortuynisten en rechtsextremisten een manifestatie in Amsterdam. Met onder andere Nieuw Rechts van Michiel Smit en de stichting van bovengenoemde Jan Landman vormt Fleur Agema een coalitie. Op de manifestatie komen allerhande rechtsextremisten af. In december 2004 meldt Agema zich aan op het fascistische internetforum Stormfront om daar te discussiëren over de kritiek die op haar zelf geuit is. Een paar maanden later tekent ze een petitie tegen het Centrum Informatie en Documentatie Israël (CIDI). De petitie is opgezet door het radicaalrechtse Platform de Krijger.

Tweede Kamerlid Richard de Mos (1976) is de zevende PVV-kandidaat in zijn woonplaats Den Haag. In 2006 was hij korte tijd actief op het extreemrechtse internetforum Polinco, om daar reclame te maken voor de PVV.

Arnoud van Doorn (1966) uit Den Haag stond in 2006 kandidaat voor de Partij voor Nederland (PvN) van Hilbrand Nawijn bij de Tweede Kamerverkiezingen. Hij komt uit de LPF en staat op de zesde plek van de PVV-lijst in Den Haag. Hilbrand Nawijn riep in 2005 verontwaardiging op in Fortuynistische kringen nadat hij Vlaams Belang voorman Filip de Winter in het huis van Fortuyn ontving voor een samenwerkingsproject. Nawijn deed in 2005 meer projecten met het Vlaams Belang en de Belgen zouden ook zijn verkiezingscampagne in 2006 van de Partij voor Nederland gefinancierd hebben.

Joseph Adolf Heitmann (1943) uit Amsterdam is zelf ook vervolgd wegens uitingsdelichten, net als Wilders. Sinds 2006 is hij al positief over de PVV. Eind 2009 krijgt hij een geldboete vanwege zijn uitingen op internet. Op een extreemrechts forum maakte hij homosexuelen en zwarte mensen uit voor "kruipende dieren" en noemde hij de "Hersen en zielssstruktier des Joods zwaar ziek"

De zevende kandidaat voor de Partij voor de Vrijheid is Barry Madlener (1969) uit Rotterdam. Hij is nu vier jaar gemeenteraadslid voor Leefbaar Rotterdam en was mede-initiatiefnemer van de discussie over een allochtonenstop in Rotterdam. Hij ziet de komst van migranten als een bedreiging van de scheiding tussen kerk en staat en wil daarom hoofddoekjes verbieden op het stadhuis. Volgens een artikel in het Reformatorisch Dagblad zou hij in januari 2005 met enkele andere mensen van Leefbaar Rotterdam een congres van het Vlaams Belang in Antwerpen bezoeken. Barry Madlener bestrijdt deze bewering overigens en stelt nooit bij het Vlaams belang te zijn geweest.

Uit Krimpen aan den IJssel komt Pieter van Soelen (1930). Hij steunde in 2002 de LPF met een handtekening en nu de PvdV. Hij is actief op een emaillijst van extreemrechtse Fortuynisten. Hier post Van Soelen eind 2004 een namenlijst van allerlei politici en journalisten die Pim Fortuyn gedemoniseerd zouden hebben. Hij stuurt dat bericht ook naar Nieuw Rechts. Van Soelen is de voorzitter van Stichting Artikel 7 van de Grondwet dat een vrije meningsuiting bepleit. Maar de critici van Pim Fortuyn hebben volgens hem dan een grens overschreden en "hebben Pim Fortuyn op een zeer ondemocratische wijze intens gekwetst en beledigd met onwaarheden. Ook was er sprake van laffe demoniseringen en wel zodanig dat diens ziekelijke moordenaar Volkert van der Graaf hierin zeker steun gevonden zou kunnen hebben om de moord te begaan en te rechtvaardigen." aldus Van Soelen
Nog meer Fortuynisten
Meer dan vijftig ex-LPF'ers zijn bij de Partij voor de Vrijheid opgedoken. Veel steunen de partij met een handtekening waaronder bijvoorbeeld ex-Kamerlid Ton Alblas (1940) uit Leiden.
Heee dit zijn gewoon feiten hoor
pi_79122503
quote:
Op zondag 14 maart 2010 12:39 schreef ANTI-ALLES het volgende:

[..]

Rot op met je Kafka onzin, Josti.
pi_79123057
Gisteren onwel geworden las ik. Zielig voor hem.
pi_79123200
quote:
Op zondag 14 maart 2010 00:57 schreef scanman1 het volgende:

[..]

Ja, ontzettend. Hoog opgeleide mensen zijn allemaal subsidietrekkers, krakers, kunstenaars en indioten. Sterk verweer tegen het feit dat GL het vooral van de hoog opgeleide mensen moet hebben. Zéér sterk Het is duidelijk in welke categorie mensen als jij vallen.
Er werd beweerd dat GL-stemmers subsidietrekkers, kraker etc. bevat. Nergens werd gezegd dat dat samenging met de hoogopgeleiden. Dus naast hoogopgeleiden de genoemde groeperingen.
Verder kan strawberry wel beweren dat je niet loopt te kokketeren met de verhouding GL en hoogopgeleiden, maar je noemt het zo vaak dat het een beetje verdacht overkomt. En die laatste zin getuigt van misplaatste minachting die ik vaker in je posts tegenkom.
  zondag 14 maart 2010 @ 13:33:53 #277
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_79124285
quote:
Op zondag 14 maart 2010 12:55 schreef scanman1 het volgende:
Gisteren onwel geworden las ik. Zielig voor hem.
Hartaanval zou je leuker vinden he?
Ik moet je teleurstellen, het bleek een grap te zijn, zie de tweet van Frits Wester,
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_79125033
quote:
Op zondag 14 maart 2010 13:33 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Ik moet je teleurstellen, het bleek een grap te zijn, zie de tweet van Frits Wester,
Leuke grap [sarcasme], wie is de bedenker ervan?
  zondag 14 maart 2010 @ 15:57:25 #279
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_79129574
quote:
Op zondag 14 maart 2010 14:00 schreef Bernhard.von.Galen het volgende:

[..]

Leuke grap [sarcasme], wie is de bedenker ervan?
hu, ik zou het juist erg vinden als geertje ziek zou zijn
Oh en:

Geert Wilders ( PVV) (follow)
Vandaag, 14:36
Helaas voor sommigen die in sensatieverhalen geloven: ben kerngezond en vol energie! Alleen zou wat meer eten en slapen goed zijn vanaf nu!
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_79134215
quote:
Op zondag 14 maart 2010 12:39 schreef ANTI-ALLES het volgende:

[..]
Er zijn enkele contacten aan te tonen tussen de PVV kandidaten en traditioneel extreemrechts.

Een aantal staat kandidaat. Op de tweede plek achter Wilders staat Marie (Fleur) Agema (1976) uit Assendelft. In 2003 wordt ze gekozen tot LPF-Statenlid in de provincie Noord-Holland. Met ruzie stapt ze na een ruim half jaar uit de partij en staat sindsdien te boek als onafhankelijk volksvertegenwoordiger. Ze zoekt toenadering tot het splinterpartijtje Forza! Nederland en strijdt in de provincie tegen subsidies voor milieuorganisaties. Als Theo van Gogh vermoord is organiseert een platform van allerlei Fortuynisten en rechtsextremisten een manifestatie in Amsterdam. Met onder andere Nieuw Rechts van Michiel Smit en de stichting van bovengenoemde Jan Landman vormt Fleur Agema een coalitie. Op de manifestatie komen allerhande rechtsextremisten af. In december 2004 meldt Agema zich aan op het fascistische internetforum Stormfront om daar te discussiëren over de kritiek die op haar zelf geuit is. Een paar maanden later tekent ze een petitie tegen het Centrum Informatie en Documentatie Israël (CIDI). De petitie is opgezet door het radicaalrechtse Platform de Krijger.

Tweede Kamerlid Richard de Mos (1976) is de zevende PVV-kandidaat in zijn woonplaats Den Haag. In 2006 was hij korte tijd actief op het extreemrechtse internetforum Polinco, om daar reclame te maken voor de PVV.

Arnoud van Doorn (1966) uit Den Haag stond in 2006 kandidaat voor de Partij voor Nederland (PvN) van Hilbrand Nawijn bij de Tweede Kamerverkiezingen. Hij komt uit de LPF en staat op de zesde plek van de PVV-lijst in Den Haag. Hilbrand Nawijn riep in 2005 verontwaardiging op in Fortuynistische kringen nadat hij Vlaams Belang voorman Filip de Winter in het huis van Fortuyn ontving voor een samenwerkingsproject. Nawijn deed in 2005 meer projecten met het Vlaams Belang en de Belgen zouden ook zijn verkiezingscampagne in 2006 van de Partij voor Nederland gefinancierd hebben.

Joseph Adolf Heitmann (1943) uit Amsterdam is zelf ook vervolgd wegens uitingsdelichten, net als Wilders. Sinds 2006 is hij al positief over de PVV. Eind 2009 krijgt hij een geldboete vanwege zijn uitingen op internet. Op een extreemrechts forum maakte hij homosexuelen en zwarte mensen uit voor "kruipende dieren" en noemde hij de "Hersen en zielssstruktier des Joods zwaar ziek"

De zevende kandidaat voor de Partij voor de Vrijheid is Barry Madlener (1969) uit Rotterdam. Hij is nu vier jaar gemeenteraadslid voor Leefbaar Rotterdam en was mede-initiatiefnemer van de discussie over een allochtonenstop in Rotterdam. Hij ziet de komst van migranten als een bedreiging van de scheiding tussen kerk en staat en wil daarom hoofddoekjes verbieden op het stadhuis. Volgens een artikel in het Reformatorisch Dagblad zou hij in januari 2005 met enkele andere mensen van Leefbaar Rotterdam een congres van het Vlaams Belang in Antwerpen bezoeken. Barry Madlener bestrijdt deze bewering overigens en stelt nooit bij het Vlaams belang te zijn geweest.

Uit Krimpen aan den IJssel komt Pieter van Soelen (1930). Hij steunde in 2002 de LPF met een handtekening en nu de PvdV. Hij is actief op een emaillijst van extreemrechtse Fortuynisten. Hier post Van Soelen eind 2004 een namenlijst van allerlei politici en journalisten die Pim Fortuyn gedemoniseerd zouden hebben. Hij stuurt dat bericht ook naar Nieuw Rechts. Van Soelen is de voorzitter van Stichting Artikel 7 van de Grondwet dat een vrije meningsuiting bepleit. Maar de critici van Pim Fortuyn hebben volgens hem dan een grens overschreden en "hebben Pim Fortuyn op een zeer ondemocratische wijze intens gekwetst en beledigd met onwaarheden. Ook was er sprake van laffe demoniseringen en wel zodanig dat diens ziekelijke moordenaar Volkert van der Graaf hierin zeker steun gevonden zou kunnen hebben om de moord te begaan en te rechtvaardigen." aldus Van Soelen
Nog meer Fortuynisten
Meer dan vijftig ex-LPF'ers zijn bij de Partij voor de Vrijheid opgedoken. Veel steunen de partij met een handtekening waaronder bijvoorbeeld ex-Kamerlid Ton Alblas (1940) uit Leiden.

En dan nog niet de warme banden met iemand zoals Lieberman. Ook een lekker figuur >Lieberman staat bekend als een uiterst rechts-nationalistisch en bovenal zeer zionistisch politicus die een voorstander is van een uitvergroot Israël waarin voor Palestijnen geen plaats is.[3]

Zo pleitte hij in 2002 nadat twee jaar daarvoor de Tweede Intifada was uitgebroken, voor een keihard optreden tegen de Palestijnen door te opperen dat alle belangrijke gebouwen in de Palestijnse Autoriteit met de grond gelijk gemaakt zouden moeten worden. Hierbij stond hem het optreden van het Russische leger in het opstandige Tsjetsjenië voor ogen, waaraan het Israëlische leger zich zou moeten spiegelen.

In 2004 kwam hij met een plan om Israël etnisch te zuiveren door de Arabische Israëliërs plus een klein gedeelte van het Israël van voor de Zesdaagse Oorlog van 1967 naar de Westelijke Jordaanoever over te brengen. Joodse nederzettingen en strategisch geachte punten op de Westoever zouden dan bij Israël moeten worden gevoegd.

Een paar jaar later, in 2006, keerde hij zich tegen de Routekaart naar Vrede omdat hij die afbrekend vond en betitelde hij de Palestijnse president Mahmoud Abbas als niet van belang. Verder verklaarde hij dat hij leiders van de Hamas en de Islamitische Jihad het liefst van de aardbodem zou zien verdwijnen. Ook zei hij dat alle Arabische parlementsleden in de Knesset die banden met de Hamas of Fatah hebben of die de Arabisch-Israëlische Oorlog van 1948 in negatieve zin herdenken, als collaborateurs ter dood dienen te worden gebracht.

En daar wil Wilders dan de banden mee aanhalen

>>

PVV-leider Geert Wilders heeft woensdagavond een persoonlijke afspraak met de omstreden Israëlische minister van Buitenlandse Zaken Avigdor Lieberman, die op bezoek is in Den Haag. Tijdens een diner op een geheime plek gaan de twee de banden tussen hun partijen aanhalen.

"De banden tussen zijn partij en de mijne kunnen wel wat steviger. Daar gaan we over praten, en ook over buitenlandse politiek", zegt Wilders. Eerder op de dag wordt Lieberman ontvangen door zijn Nederlandse ambtgenoot Maxime Verhagen (CDA) en komt hij op bezoek in de Tweede Kamer

De linkse partijen staan niet te juichen bij Liebermans komst. PvdA-Kamerlid Martijn van Dam noemt Lieberman 'een heel radicale man die lid is van een extreem-rechtse partij'. "Hij heeft opgeroepen tot het verdrinken van Palestijnen en het gooien van een atoombom op Gaza. Ik weet niet wie zo iemand als vriend beschouwt, maar ik in elk geval niet."

Volgens Wilders, die Lieberman al langer kent, waarschuwt de Israëlische minister voor 'het gevaar van de islam' en strijdt hij 'een jihad voor het Westen'. Wilders: "Hij heeft standpunten waar je het niet mee eens hoeft te zijn. Ik ben dat vaak wel."

pi_79149253
Nou extreem rechtse partijen zijn geen fan van Wilders omdat hij pro-joods is.
pi_79149401
quote:
Op zondag 14 maart 2010 22:22 schreef Visionair333 het volgende:
Wat zal Cohen blij zijn.
pi_79149484
quote:
Op zondag 14 maart 2010 13:33 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Laat ik het zo zeggen: ik zou er geen moment wakker van liggen. Wel triest voor al die PVV'ertjes die het dan zonder hun grote leider moeten doen.
  zondag 14 maart 2010 @ 22:26:11 #284
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_79149550
quote:
Doe eens niet zo kortzichtig. Extreem rechts is niet per definitie anti-semitisch. Dat de nazi's toevallig de Joden uitkozen, maakt het geen definitie. Tegenwoordig zijn het de moslims die dezelfde rol toebedeeld krijgen.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_79149706
quote:
Op zondag 14 maart 2010 22:26 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Doe eens niet zo kortzichtig. Extreem rechts is niet per definitie anti-semitisch. Dat de nazi's toevallig de Joden uitkozen, maakt het geen definitie. Tegenwoordig zijn het de moslims die dezelfde rol toebedeeld krijgen.
Kijk uit hoor, want die vergelijking schijn je niet meer te mogen maken.
pi_79159979
quote:
Extreem-rechts is niet per definitie gekant tegen joden.
pi_79160219
quote:
Op maandag 15 maart 2010 10:09 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Extreem-rechts is niet per definitie gekant tegen joden.
Inderdaad, anders zou heel Israel links zijn.
pi_79171827
quote:
Op zondag 14 maart 2010 22:26 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Het is een feit dat de NVU niets met Wilders heeft omdat hij pro-joods is (of iig die frontman). Visionair stelt dan toch gewoon een feit? En zoals Scanman al aangeeft; één op één de joden uit WOII vergelijken met moslims van nu lijkt mij juist kortzichtig.
pi_79176107
quote:
Op maandag 15 maart 2010 15:43 schreef poon het volgende:

[..]

Het is een feit dat de NVU niets met Wilders heeft omdat hij pro-joods is (of iig die frontman). Visionair stelt dan toch gewoon een feit? En zoals Scanman al aangeeft; één op één de joden uit WOII vergelijken met moslims van nu lijkt mij juist kortzichtig.
Huh? Waar zeg ik dat?
pi_79177856
quote:
'Wilders wereldvreemd' AMSTERDAM - PVV-leider Geert Wilders is door de jarenlange afzondering en het continu leven in angst 'wereldvreemd' geworden. "Hij gaat steeds meer geloven in zijn eigen gelijk." Dat stelt psychotherapeut Joost Bosland.

Dat zegt Bosland in BN/De Stem. De jarenlange afzondering en het continu leven in angst - Wilders wordt al 5,5 jaar omringd door een team van bodyguards heeft volgens de therapeut 'verregaande gevolgen'.

Immuun

De PVV-leider is het contact met het volk kwijtgeraakt en is wereldvreemd geworden, stelt Bosland. "Hij gaat steeds meer geloven in zijn eigen gelijk en raakt immuun voor kritiek."

Safe houses

In 2004, na de moord op Theo van Gogh, moest Wilders hals over kop zijn huis en haard in Venlo verlaten. Ook zijn appartement in Utrecht was verboden terrein en de PVV-leider moest een tijd lang in zogenaamde 'safe houses' doorbrengen.

Bosland schreef het boek 'De waanzin rond Wilders' en werkt als gezinstherapeut.
wilders vertoont gewoon tekenen van psychische angst voor zijn leven en daarmee samenhangend dementie
pi_79177964
Zal wel een hele knappe psycholoog wezen als hij op afstand een diagnose kan stellen.
  maandag 15 maart 2010 @ 18:18:45 #292
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_79178097
moh, je kan een hoop aflezen uit gedrag, houding en taalgebruik. En het is niet alsof hij nu iets nieuws zegt. Ik kon ook nog wel zien dat Wilders wereldvreemd is.
pi_79178120
quote:
Op maandag 15 maart 2010 18:14 schreef Sloggi het volgende:
Zal wel een hele knappe psycholoog wezen als hij op afstand een diagnose kan stellen.
Hoezo op afstand. Je hoeft tv of radio maar aan te zetten of de krant open te slaan en je wordt geconfronteerd met uitspraken van Wilders. De houding van Wilders spreekt waarschijnlijk boekdelen voor de gemiddelde psycholoog. Vooral voor een die Wilders de afgelopen jaren heeft gevolgd.
  maandag 15 maart 2010 @ 18:20:06 #294
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_79178149
quote:
Op maandag 15 maart 2010 18:11 schreef ANTI-ALLES het volgende:

[..]

wilders vertoont gewoon tekenen van psychische angst voor zijn leven en daarmee samenhangend dementie
http://nl.wikipedia.org/wiki/26.000_gezichten

Dit is de schrijver ervan.

Een linkse extremist, hoezo serieus?
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_79178238
quote:
Op maandag 15 maart 2010 18:20 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

http://nl.wikipedia.org/wiki/26.000_gezichten

Dit is de schrijver ervan.

Een linkse extremist, hoezo serieus?
Waaruit maak jij op dat het een linkse extremist is? Omdat hij een programma maakt over asielzoekers? Kom op zeg
  maandag 15 maart 2010 @ 18:24:00 #296
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_79178288
quote:
Op maandag 15 maart 2010 18:22 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Waaruit maak jij op dat het een linkse extremist is? Omdat hij een programma maakt over asielzoekers? Kom op zeg
Wel toevallig he dat hij ook een ''negatief'' boek schrijf over Wilders en zijn gekke ideeen. Als wilders met dit haar en deze attitude het kapitalisme had bestreden dat had ie waarschijnlijk een pluim gekregen.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  maandag 15 maart 2010 @ 18:25:02 #297
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_79178324
26.000 gezichten
Uit Wikipedia, de vrije encyclopedie
Ga naar: navigatie, zoeken
26.000 gezichten is een Nederlands televisieprogramma, geproduceerd door de gelijknamige stichting en uitgezonden door de VARA op Nederland 3.

Het programma is een serie korte portretten (1 tot 5 minuten) van uitgeprocedeerde asielzoekers, die onder de "oude vreemdelingenwet" van voor 1 april 2001 vallen. Initiatiefnemer van het project 26.000 gezichten was filmmaker en psychotherapeut Joost Bosland.

Voor Z@ppelin, het kinderblok van Nederland 3, werd ook een serie portretten gemaakt van asielzoekerskinderen. Deze werd uitgezonden door NPS en VPRO.

In 2006 bracht de stichting een boek uit met foto's en verhalen van asielzoekers.

In juni 2005 bracht HP/De Tijd een artikel waarin werd gesteld dat in vier onderzochte gevallen weinig klopte van het vluchtverhaal.

Wel objectief blijven jongens.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_79178344
quote:
Op maandag 15 maart 2010 18:24 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Wel toevallig he dat hij ook een ''negatief'' boek schrijf over Wilders en zijn gekke ideeen. Als wilders met dit haar en deze attitude het kapitalisme had bestreden dat had ie waarschijnlijk een pluim gekregen.
Als Wilders' kritiek op het kapitalisme gefunderdeerd en terecht was geweest, dan had hij inderdaad een pluim gekregen. Die vlieger gaat echter niet op voor de labiele Wilders waar we mee zitten opgescheept.
  maandag 15 maart 2010 @ 18:30:11 #299
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_79178487
quote:
Op maandag 15 maart 2010 18:25 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Als Wilders' kritiek op het kapitalisme gefunderdeerd en terecht was geweest, dan had hij inderdaad een pluim gekregen. Die vlieger gaat echter niet op voor de labiele Wilders waar we mee zitten opgescheept.
Is jouw subjectiefe mening. Veel mensen hebben laste van die ''linkse dromen''. Sociaal, economisch, ga zo maar door.

En dit is nou democratie, afschaffen?
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_79178552
quote:
Op maandag 15 maart 2010 18:30 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Is jouw subjectiefe mening. Veel mensen hebben laste van die ''linkse dromen''. Sociaal, economisch, ga zo maar door.

En dit is nou democratie, afschaffen?
Ik zeg toch niet dat Wilders zijn uitspraken niet mag doen? Ik beweer alleen dat hij labiel is en dat zijn 'voorstellen' kant noch wal raken.
  maandag 15 maart 2010 @ 18:34:38 #301
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_79178656
quote:
Op maandag 15 maart 2010 18:32 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik zeg toch niet dat Wilders zijn uitspraken niet mag doen? Ik beweer alleen dat hij labiel is en dat zijn 'voorstellen' kant noch wal raken.
Zijn die van halsema kant en bos ook. Zie waar we in terecht zijn gekomen. Labiel? Die man heeft meer bereikt dat jij ooit zult doen met die uitkering van je.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')