quote:Op vrijdag 12 februari 2010 22:59 schreef greavy het volgende:
Rijtuig samenstelling Alpen Expres(of 'De Ski Trein') 13211 Ut - Ht - Vl met doorgaande rijtuigen naar Zell am See:
D-BTEX 5680 50-80 847-1 BCM
D-BTEX 5680 50-71 213-8 Bvcmz
D-BTEX 5680 21-80 080-6 BOM
D-BTEX 5680 50-80 827-4 BCM
D-BTEX 5680 50-80 811-8 BCM
D-BTEX 5680 50-80 814-2 BCM
D-BTEX 5680 50-80 821-7 BCM
NL EETC 6184 09-70 020-9 (reed als Discorijtuig mee)
D-BTEX 5680 50-80 817-5 BCM
5184 05-70 011-4 BCM
5184 05-70 017-1 BCM
NL EETC 6184 05-70 126-8 Bcvmh
NL EETC 6184 05-70 123-5 Bcvmh
NL EETC 6184 06-70 417-0
Dit is wat ik heb kunnen registreren van deze rijtuigen te Utrecht Centraal.
Weet iemand waar ze opgesteld staan / schoon gemaakt worden, als ze zondag terug komen in Nederland?
Liet ik nou net 3x Plan V hebben in de sprinter Rtd - Asd. Ik moest er echter in Bkl uit.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 23:05 schreef Duvel het volgende:
Ik hoopte vanmiddag een trio Plan V te hebben van Utrecht naar Gouda, maar het was een SLT.
Een deur zou wel handig zijn, of zijn de ramen te openen?quote:Op vrijdag 12 februari 2010 23:13 schreef James1988 het volgende:
Er is een set artists impressions opgedoken van het nieuwe station Breda, die staan hier.
Wat mij en anderen opviel, was dit:
[ afbeelding ]
Busfoto heeft duidelijk geen verstand van treinen.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 23:44 schreef busfoto.nl het volgende:
Fijn dat SLT nu eindelijk zijn intrede op een grotere schaal zijn intrede doet.
Voorheen ook vaak Plan V... SLT weg er mee.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 23:07 schreef greavy het volgende:
[..]
Ut - Gd in de sprinter rijd vaak SGMm of SLT.
Je hebt gelijk.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 23:50 schreef Duvel het volgende:
[..]
Voorheen ook vaak Plan V... SLT weg er mee.
Ik vind die Plan V/T ook wel leuk hoor om te zien, vanuit mijn hobbyistische blik. Voor de reiziger is de Sprinter SLT een veel interessanter en comfortabeler 'product'. Gelijkvloerse instap, volledige doorkijk door de trein, betere spreiding van de reizigers, minder geluid.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 23:49 schreef Duvel het volgende:
[..]
Busfoto heeft duidelijk geen verstand van treinen.
Dat is het, maar als je ziet wat een klote gat er soms tussen zit, bij het perron en de treinquote:
SLT vind ik iig beter dan DDar en SGMmquote:Op zaterdag 13 februari 2010 01:42 schreef oshiro het volgende:
Geef mij maar SLT ipv plan V. Die dingen maken echt een ontzettende kolereherrie, zijn bedompt en donker.
Enige kutte aan SLT is dat het lang duurt voor de deuren open gaan, ivm dat uitklapplankje.
Ik begrijp dat er inmiddels twee keer zoveel zitplaatsen, alsmede toiletten zijn ingebouwd?quote:Op zaterdag 13 februari 2010 01:42 schreef oshiro het volgende:
Geef mij maar SLT ipv plan V. Die dingen maken echt een ontzettende kolereherrie, zijn bedompt en donker.
Enige kutte aan SLT is dat het lang duurt voor de deuren open gaan, ivm dat uitklapplankje.
Dat trio kwam gisteren aankachelen op station Alexander, het remde werkelijk waar verschikkelijk.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 23:05 schreef Duvel het volgende:
Ik hoopte vanmiddag een trio Plan V te hebben van Utrecht naar Gouda, maar het was een SLT.
Een Thalys in NS kleurstelling, ziet er niet eens heel verkeerd uit. Alleen jammer dat de deuren missen.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 23:13 schreef James1988 het volgende:
Er is een set artists impressions opgedoken van het nieuwe station Breda, die staan hier.
Wat mij en anderen opviel, was dit:
[ afbeelding ]
Dat trio zat in de stoptrein Rotterdam - Amsterdam, die komen niet op Utrecht...quote:Op zaterdag 13 februari 2010 08:52 schreef Kankerkachelsverkopert het volgende:
[..]
Dat trio kwam gisteren aankachelen op station Alexander, het remde werkelijk waar verschikkelijk.
Ja da's al jaren zo, ook wel eens een paar conducteurs over horen mopperen.quote:Op zaterdag 13 februari 2010 04:09 schreef Irritatie100 het volgende:
Hmmm, vandaag op Rtd viel me op dat er iets niet klopt. Als het omroepbericht en het digitale bord met vertrektijden het over spoor 1B hebben, dan staat de trein op het deel wat de CTA op het perron zelf spoor 1A vindt en andersom
Of het plankje gaat helemaal niet uitklappenquote:Op zaterdag 13 februari 2010 01:42 schreef oshiro het volgende:
Geef mij maar SLT ipv plan V. Die dingen maken echt een ontzettende kolereherrie, zijn bedompt en donker.
Enige kutte aan SLT is dat het lang duurt voor de deuren open gaan, ivm dat uitklapplankje.
Je hebt geen smaak! Kan ook niet anders, werkbouwtuig.quote:Op zaterdag 13 februari 2010 01:42 schreef oshiro het volgende:
Geef mij maar SLT ipv plan V. Die dingen maken echt een ontzettende kolereherrie, zijn bedompt en donker.
Enige kutte aan SLT is dat het lang duurt voor de deuren open gaan, ivm dat uitklapplankje.
Ik wil gewoon niet m'n stem hoeven verheffen om met iemand te kunnen praten in de treinquote:Op zaterdag 13 februari 2010 10:43 schreef Duvel het volgende:
[..]
Je hebt geen smaak! Kan ook niet anders, werkbouwtuig.
Wanneer moet dit af zijn? Als je vergelijkt met wat ze het afgelopen jaar aan vooruitgang hebben geboekt, lijkt 2050 me al een erg optimistische streeftijdquote:Op vrijdag 12 februari 2010 23:13 schreef James1988 het volgende:
Er is een set artists impressions opgedoken van het nieuwe station Breda, die staan hier.
Wat mij en anderen opviel, was dit:
[ afbeelding ]
Dat is voorlopig nog niet rondquote:Op zaterdag 13 februari 2010 05:39 schreef SpeedyRich het volgende:
Weet iemand al hoe het staat met de onderhandse gunning van Hoofdrailnet aan NS ?
Dat je in Plan V nooit kunt zitten ligt niet aan het materieel, maar aan NS. Plan V stinkt niet maar heeft een authentiek, karakteristiek aroma en de verwarming is de schuld van de conducteur de de kachel een standje te laag of te hoog heeft gezet.quote:Op zaterdag 13 februari 2010 11:20 schreef oshiro het volgende:
[..]
Ik wil gewoon niet m'n stem hoeven verheffen om met iemand te kunnen praten in de trein
Maar dat doen jullie natuurlijk niet, jullie hebben het veel te druk om naar de trein zelf te kijken
Ik heb overigens in de spits meer last van een gebrek aan zitplaatsen in die 2 keer plan V wat ze langs laten rollen (Gouda - R'dam Centraal) dan in SLT. Heb tot nu toe altijd kunnen zitten in SLT, en zo goed als nooit in plan V. En dan stinken ze nog, maken herrie, en zijn OF te koud, OF te warm. Van mij mogen ze allemaal in de brand vliegen die krengen.
Als je "Hmm.. die koppelen we maar niet meer aan elkaar" een oplossing vindt..quote:Op zaterdag 13 februari 2010 11:37 schreef spectrumanalyser het volgende:
- storing bij gekoppeld rijden van treinen met een verschillende lengte (SLT-4 en SLT-6)
Bedoel je de noodremmingen bij Zoetermeer? Die kwamen door het magnetisch veld van de HSL waar de SLeT op reageerde.quote:Op zaterdag 13 februari 2010 11:37 schreef spectrumanalyser het volgende:
- spontane nood-remmingen bij bepaalde snelheden
Hè, wat? Heb je daar meer info over (bron of zo)?quote:Op zaterdag 13 februari 2010 11:41 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Bedoel je de noodremmingen bij Zoetermeer? Die kwamen door het magnetisch veld van de HSL waar de SLeT op reageerde.
Er moet iets over staan in het SLeT-topic op Somdaquote:Op zaterdag 13 februari 2010 11:44 schreef Duvel het volgende:
[..]
Wat? Heb je daar meer info over (bron of zo)?
Hm, het broodje-aap gehalte zou dus wel eens vrij hoog kunnen zijn...quote:Op zaterdag 13 februari 2010 11:46 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Er moet iets over staan in het SLeT-topic op Somda
Wat ze zich niet realiseren is dat er zat plaatsen zijn waar een trein een hoogspanningslijn kruist, wat op zich niet veel veschilt van een HSL (ook 50Hz en zo).quote:Het heeft te maken met storingen bij Ztm door de invloed van wervelstromen van de HSL-bovenleiding waar SLT gevoelig voor is. Er zit een filter voor de tractie-installatie om af te schakelen als er een 75 Hz puls van de ATB op de verkeerde plek de trein binnenkomt, maar die reageert ook op de 50 Hz spanning van de HSL, die met 25 kV een groot magnetisch veld opwekt. Blijkbaar is wel een oplossing gevonden, maar werkt dit niet of zijn niet alle stellen aangepast ??? Het is raar dat het toch weer misgaat terwijl er een oplossing zou zijn.
Mja, het komt van mensen van binnen de NS en niet van de users die maar wat roepen.quote:Op zaterdag 13 februari 2010 11:47 schreef Duvel het volgende:
[..]
Hm, het broodje-aap gehalte zou dus wel eens vrij hoog kunnen zijn...
Maar "mensen binnen" NS hebben het over "wervelstromen" en "wisselstroom die op een bovenleiding staat". Iemand die binnen NS werkt, heeft natuurlijk niet noodzakelijk verstand van zaken op dit vakgebied. Ik las bijvoorbeeld ook dat een SLT gestrand was op Voorburg. Daar ligt de HSL wel erg ver vandaan.quote:Op zaterdag 13 februari 2010 11:50 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Mja, het komt van mensen van binnen de NS en niet van de users die maar wat roepen.
Is daar iets vreemds aan dan?quote:Op zaterdag 13 februari 2010 11:50 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Mja, het komt van mensen van binnen de NS en niet van de users die maar wat roepen.
quote:Op zaterdag 13 februari 2010 11:29 schreef Duvel het volgende:
[..]
Dat je in Plan V nooit kunt zitten ligt niet aan het materieel, maar aan NS. Plan V stinkt niet maar heeft een authentiek, karakteristiek aroma en de verwarming is de schuld van de conducteur de de kachel een standje te laag of te hoog heeft gezet.
Tel daarbij op het momenteel ongeëvenaarde motorgeluid van echte, authentieke gelijkstroommotoren en je hebt het beste mat op het Nederlandse spoor te pakken: Mat '64.
quote:Op zaterdag 13 februari 2010 12:44 schreef Dr_Flash het volgende:
Crepeer aan iets ergs, eet poep en sterf![]()
[ afbeelding ]
Vaak toch wel, doordeweeks rijden ze Rotterdam-Uitgeest-Rhenen dus komen ook langs Utrecht. Plan T wil er ook nog weleens inzitten.quote:Op zaterdag 13 februari 2010 10:42 schreef Duvel het volgende:
[..]
Dat trio zat in de stoptrein Rotterdam - Amsterdam, die komen niet op Utrecht...
Misschien staat die datum verkeerd en bedoelen ze op z'n Amerikaans 11 augustus? Probeer eens een reisje van 2 tot 8 augustus te boekenquote:Op zaterdag 13 februari 2010 12:44 schreef Dr_Flash het volgende:
Crepeer aan iets ergs, eet poep en sterf![]()
[ afbeelding ]
2014.quote:
Ja, dat klopt. Als ze de remmentest tussen Eindhoven en Blerick hebben volbracht, zullen ze zeer snel worden ingezet in de Benelux dienst.quote:
Meer I6/I10quote:Op zaterdag 13 februari 2010 13:10 schreef greavy het volgende:
[..]
Ja, dat klopt. Als ze de remmentest tussen Eindhoven en Blerick hebben volbracht, zullen ze zeer snel worden ingezet in de Benelux dienst.
Straks dus een vingerverf combinatie minder in de BeNeLux
SPR 9700: SLTquote:Op zaterdag 13 februari 2010 12:56 schreef ReisT het volgende:
[..]
Vaak toch wel, doordeweeks rijden ze Rotterdam-Uitgeest-Rhenen dus komen ook langs Utrecht. Plan T wil er ook nog weleens inzitten.
Nee. Tot zoverre ik heb kunnen lezen, is er nog niks over bekend.quote:Op zaterdag 13 februari 2010 13:15 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Meer I6/I10![]()
Minder rode-stuurstand/vingerverf- en blauwgele rijtuigen/rode- of mintgroene lok combinaties
Is al bekend op welke tijden deze gaat rijden?
"Ja hallo? Hotel Zur Geile Heidi? Ja, Dr Flasche hier. Kann ich niet een weekje früher kommen? Die website der Spurwegen tut raar, Danke!"quote:Op zaterdag 13 februari 2010 13:00 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Misschien staat die datum verkeerd en bedoelen ze op z'n Amerikaans 11 augustus? Probeer eens een reisje van 2 tot 8 augustus te boeken
Ik vind dat wel een beetje om als ik gewoon van Utrecht naar Gouda wil.quote:Op zaterdag 13 februari 2010 12:56 schreef ReisT het volgende:
Dat je maar tot 11 augustus kan boeken is wel erg stom ja.
[..]
Vaak toch wel, doordeweeks rijden ze Rotterdam-Uitgeest-Rhenen dus komen ook langs Utrecht. Plan T wil er ook nog weleens inzitten.
1 2 3 4 5 6 7 8 | 7400 Sprinter Mat'64 / SLT Rhenen - Breukelen (- Amsterdam Centraal) 9700 Sprinter SLT Rotterdam Centraal - Gouda Goverwelle 9800 Sprinter SLT Den Haag Centraal - Utrecht 14000 Stoptrein SLT / Mat'64 / SGMm Utrecht Centraal - Rotterdam Centraal 14700 Sprinter Mat'64 / SLT Amsterdam Centraal - Uitgeest 17400 Sprinter Mat'64 / SLT (Veenendaal Centrum -) Utrecht Centraal - Breukelen 19800 Stoptrein SLT Den Haag Centraal - Gouda Goverwelle |
quote:14000 Stoptrein SLT / Mat'64 / SGMm Utrecht Centraal - Rotterdam Centraal
quote:Rijdt slechts twee keer per dag, 's ochtends vroeg vanuit Utrecht Centraal, treinen 14015 en 14017 (stopt niet in Utrecht Terwijde en Vleuten).
Je kan toch ook overstappen in Breukelenquote:Op zaterdag 13 februari 2010 13:26 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik vind dat wel een beetje om als ik gewoon van Utrecht naar Gouda wil.
Dat past niet binnen mijn JTK...quote:Op zaterdag 13 februari 2010 13:42 schreef ReisT het volgende:
Klopt niet helemaal, er bestaat ook nog een 14088 maar da's de nachtsprinter Amsterdam-Heerhugowaard.
[..]
Je kan toch ook overstappen in Breukelen
Ja, klopt, dat duurt een eeuwigheid: 10 minuten.quote:Op zaterdag 13 februari 2010 15:05 schreef greavy het volgende:
[..]
Dan stap je in Wd over.. Heb je waarschijnlijk wel een langere overstap.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zaterdag 13 februari 2010 16:18 schreef greavy het volgende:
Alsof 10 minuten zolang is.. Ik heb ook wel overstappen van 15 minutenIk heb dagelijks overstappen van 15 minuten, maar daar kan ik zelf niks aan doenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ik "hoorde" dat DM'90 nog wel eens last had van diesellekkage, wat in deze tijden van milieuhippies en ander groen tuig word dat niet meer zo 123 geaccepteerd...quote:Op zaterdag 13 februari 2010 18:18 schreef greavy het volgende:
Dat zie je nu al met het DM'90, waar al van terzijde was gesteld.
Idd relatief weinig problemen, maar het is wel zo dat er ook weinig stuk kan gaan. Die nieuwe treinen stoppen ze vol met elektronica, terwijl de helft gewoon imo overbodig is.quote:Op zaterdag 13 februari 2010 18:10 schreef Socios het volgende:
Mat ´64 is het meest degelijk materieel dat nog in Nederland rijdt. Onverwoestbaar, nooit problemen. Daar kunnen de treinen van tegenwoordig niet tegenop. Sowieso zie ik die treinen de levensduur van Mat ´64 niet evenaren.
Klopt helemaal. Heb ik bij Arriva ook wel eens gezienquote:Op zaterdag 13 februari 2010 18:55 schreef dennistd het volgende:
Mja, in Enschede ligt er niet voor niks zeil bovenop het ballast op spoor 1 en 3 (tot december werd daarop 30 minuten stilgestaan met de kering). De motor schijnt overigens niet uitgezet te mogen worden omdat bij het starten ervan alle deuren van het treinstel sluiten (en volgens mij ook nog eens zonder klembeveiliging)
Jep al deze problemen zijn opgelost en SLT's zijn (opnieuw) uitgebreid getest of ze een beetje failsafe waren. De duurzaamheid van deze foutoplossing zal uiteraard pas in reizigersdienst merkbaar zijnquote:Op zaterdag 13 februari 2010 11:37 schreef spectrumanalyser het volgende:
blijkbaar zijn dus alle problemen met de software opgelost ?
- om aan het ATB-remcritrium te voldoen dient er redelijk fors geremd te worden. Dit
veroorzaakt vertragingen zodat dit nog via de software verbetert dient te worden.
- problem met de deuren
- spontane nood-remmingen bij bepaalde snelheden
- storing bij gekoppeld rijden van treinen met een verschillende lengte (SLT-4 en SLT-6)
't mooiste was nog het hele 'reset' verhaal. de trein zou om het half uur vastlopen en een engineer zou dan 5 minuten nodig hebben om de trein te 'resetten'. jammer dat we daar niet meer over te weten krijgen.
het was zelfs zo erg dat de NS de betalingen stopgezet had, en Bombardier/Siemens de bouw omdat ze niet genoeg plaats hadden om de SLT-treinstellen tijdelijk te stallen.
ben benieuwd
quote:Op zondag 14 februari 2010 10:48 schreef davidov2009 het volgende:
[..]
Jep al deze problemen zijn opgelost en SLT's zijn (opnieuw) uitgebreid getest of ze een beetje failsafe waren. De duurzaamheid van deze foutoplossing zal uiteraard pas in reizigersdienst merkbaar zijn
Nu alleen nog de problemen met Thalys oplossen op de HSL-Zuid en NS heeft weer een betrouwbaar materieelpark
In Zutphen op spoor 3a ligt ook zo'n ding, terwijl daar eigenlijk alleen ICRm en VIRM over heen komt. Sinds de laatste wijziging van de dienstregeling vertrekt de stoptrein naar Apeldoorn vanaf spoor 2a.quote:Op zaterdag 13 februari 2010 18:55 schreef dennistd het volgende:
Mja, in Enschede ligt er niet voor niks zeil bovenop het ballast op spoor 1 en 3 (tot december werd daarop 30 minuten stilgestaan met de kering). De motor schijnt overigens niet uitgezet te mogen worden omdat bij het starten ervan alle deuren van het treinstel sluiten (en volgens mij ook nog eens zonder klembeveiliging)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
quote:Op zondag 14 februari 2010 12:43 schreef dennistd het volgende:
Dit ding heeft geen mat nodig hoop ik toch:
[ afbeelding ]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
ICE in NS-kleuren![]()
quote:Op zondag 14 februari 2010 12:43 schreef dennistd het volgende:
Dit ding heeft geen mat nodig hoop ik toch:
[ afbeelding ]Mijn ogen, wat doe jeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Altijd onderweg naar het avontuur
Theoretisch zou je ook zeggen: hoe minder er stuk kan gaan, des te minder onderhoud en des te betrouwbaarder de trein.quote:Op zaterdag 13 februari 2010 18:57 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Idd relatief weinig problemen, maar het is wel zo dat er ook weinig stuk kan gaan. Die nieuwe treinen stoppen ze vol met elektronica, terwijl de helft gewoon imo overbodig is.
Tja, de moderne motoren worden nou eenmaal aangestuurd met elektronica. Het voordeel is dat het geheel enorm veel energiezuiniger geworden is. Verder is een diagnostisch systeem in een trein veel makkelijker bij het onderhoud: de trein houdt zelf bij wat een stuk gaat. Maar ja: ook een diagnostisch systeem kan stuk.quote:Op zondag 14 februari 2010 13:36 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Theoretisch zou je ook zeggen: hoe minder er stuk kan gaan, des te minder onderhoud en des te betrouwbaarder de trein.
Ik snap ook niet waarom ze die zooi tegenwoordig zo vol bouwen met computershit.
Dat wel, maar met die sneeuw zag je wel dat er toch niet over na gedacht was.quote:Op zondag 14 februari 2010 14:04 schreef Duvel het volgende:
[..]
Tja, de moderne motoren worden nou eenmaal aangestuurd met elektronica. Het voordeel is dat het geheel enorm veel energiezuiniger geworden is. Verder is een diagnostisch systeem in een trein veel makkelijker bij het onderhoud: de trein houdt zelf bij wat een stuk gaat. Maar ja: ook een diagnostisch systeem kan stuk.
Dat wordt in het vervolg op het balkon pissen dusquote:Op zondag 14 februari 2010 16:34 schreef Peterselieman het volgende:
De laatste ICM-III zal morgen Haarlem binnen gaan lopen voor de modernisering
Yes.quote:Op zondag 14 februari 2010 16:34 schreef Peterselieman het volgende:
De laatste ICM-III zal morgen Haarlem binnen gaan lopen voor de modernisering
Gaan de toiletten helemaal weg?quote:Op zondag 14 februari 2010 16:52 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat wordt in het vervolg op het balkon pissen dus
Minder ja.. Er blijft er nog 1 aanwezig toch? Anders heb ik alvast medelijden met de mensen die van Rotterdam naar Leeuwarden willenquote:Op zondag 14 februari 2010 17:34 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Gaan de toiletten helemaal weg?Ik dacht alleen minder toiletten.
Eentje ipv 2 in de ICM-IIIquote:Op zondag 14 februari 2010 17:42 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Minder ja.. Er blijft er nog 1 aanwezig toch? Anders heb ik alvast medelijden met de mensen die van Rotterdam naar Leeuwarden willen
Bedoel je ICMm? DIe krijgt er wel twee ja, afaik.quote:Op zondag 14 februari 2010 17:52 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
De ICM-IV heeft wel 2 toiletten aan boord
ICM-IV heeft 3 toiletten op dit moment en ICMm-IV krijgt er 2 (waarvan 1 een invalidentoilet zoals ook in ICMm-III zit)quote:Op zondag 14 februari 2010 17:52 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Eentje ipv 2 in de ICM-III
De ICM-IV heeft wel 2 toiletten aan boord
die bedoelde ik jaquote:Op zondag 14 februari 2010 17:59 schreef Duvel het volgende:
[..]
Bedoel je ICMm? DIe krijgt er wel twee ja, afaik.
quote:Op zaterdag 13 februari 2010 11:29 schreef Duvel het volgende:
[..]
Dat je in Plan V nooit kunt zitten ligt niet aan het materieel, maar aan NS. Plan V stinkt niet maar heeft een authentiek, karakteristiek aroma en de verwarming is de schuld van de conducteur de de kachel een standje te laag of te hoog heeft gezet.
Tel daarbij op het momenteel ongeëvenaarde motorgeluid van echte, authentieke gelijkstroommotoren en je hebt het beste mat op het Nederlandse spoor te pakken: Mat '64.
Kan de NS niet gewoon een plan-v naar bombardier rijden: "Doe maar 99 hiervan".quote:Op zaterdag 13 februari 2010 18:18 schreef greavy het volgende:
Nee. De nieuwere treinen dan het Mat'64 zullen niet snel de leeftijd van 40 jaar of ouder behalen.
Dat zie je nu al met het DM'90, waar al van terzijde was gesteld. Echter is het weer in dienst gekomen door de winterse perikelen, maar word tzt weer terzijde gesteld.
De nieuwe treinen krijgen zoveel technische hoogstandjes, dat kan nooit lang goed gaan.. Het materieel is niet meer zoals het vroeger was.. Het wordt steeds zwakker.
De nieuwe technische dingen zorgen er niet altijd voor om het materieel langer te gebruiken![]()
En van mij mag die reizigers informatie in die SLT er gelijk uit gesloopt worden![]()
Continu dat irritante gejengel ervan, als de trein een station nadert.. Laat de MCN of HC het lekker omroepen, dát is tenminste mooi![]()
quote:Op zondag 14 februari 2010 10:48 schreef davidov2009 het volgende:
[..]
Jep al deze problemen zijn opgelost en SLT's zijn (opnieuw) uitgebreid getest of ze een beetje failsafe waren. De duurzaamheid van deze foutoplossing zal uiteraard pas in reizigersdienst merkbaar zijn
Nu alleen nog de problemen met Thalys oplossen op de HSL-Zuid en NS heeft weer een betrouwbaar materieelpark
Jep ik weet 't, maar NS is wel 90% aandeelhouderquote:Op zondag 14 februari 2010 10:57 schreef greavy het volgende:
[..]
NS HiSpeed zal je bedoelen. NS zelf rijdt niet op de HSL-Zuid, dit doet NS-HiSpeed.
Volgens mij klopt die datum van 8-11-2010 gewoon niet. Ik kon afgelopen week ook maar boeken tot half mei...quote:Op zaterdag 13 februari 2010 12:40 schreef Dr_Flash het volgende:
Graf neukende hoere NS Hispeed site
Ik wil een ticket voor augustus boeken, krijg ik een "notificatie" dat ik treinen tot 8 november kan boeken.![]()
JA? DUS? DAT WIL IK OOK. GA DOEN.
Nee hoor, vergeet het maar![]()
Zooitje neukfouten daar
Mooie foto's weer! Gister trouwens 2 opmerkelijke treinen in de 5600:quote:Op zondag 14 februari 2010 20:09 schreef Zug-Chef het volgende:
Dit weekend op 's lands sporen:
[ link | afbeelding ]
SBB Cargo´s 186 181 is met slechts 15 lege Tads´n als trein 48520 vanuit het Duitse Mainzlar op weg naar de Amsterdam Westhaven en passeert een tijdelijk sneeuwvrij Duivendrecht. Zaterdag 13 februari 2010
[ link | afbeelding ]
De bekende I10-stam in de Beneluxdienst rijdt alweer enkele maanden op en neer tussen Amsterdam en Brussel-Zuid. Op Valentijnsdag 2010 vertrekt de NMBS 2838 met trein 9236 uit het station Den Haag Hollands Spoor, de fraaie stationsoverkapping achter zich latend. Op de achtergrond is het Strijkijzer te zien. Dit kantoorgebouw heeft 42 verdiepingen en is 132 meter hoog. Opvallend genoeg bevinden zich in dit op een na hoogste bouwwerk van Den Haag geen kantoren, maar 51 luxe appartementen en 300 studio's voor jongeren en starters. Zondag 14 februari 2010
[ link | afbeelding ]
Sinds 1 februari 2010 is het Dagkalkvervoer tussen Beverwijk en Hermalle opgeheven, omdat de groeve aldaar gesloten is. Een andere kalkgroeve in België, die in Jemelle, is nog wel geopend, maar de aan- en afvoertreinen van/naar Beverwijk rijden in de donkere uren. Alleen op zondag is de kalktrein nog met daglicht te zien in Nederland. DBSRN 1613 wordt met slechts 4 Talns als trein 48644 uit Jemelle op het station van Geldermalsen ingehaald door de Olympische 9525 als IC Heerlen/Maastricht - Amsterdam. Links daarvan wacht Plan V 937 als stoptrein naar Utrecht Centraal. Zondag 14 februari 2010
Doe Er Uw Voordeel Meequote:
Ik zou zeggen: Stel het voor!quote:Op zondag 14 februari 2010 19:00 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Kan de NS niet gewoon een plan-v naar bombardier rijden: "Doe maar 99 hiervan".
Ah. Na meer dan tien jaar weet ik eindelijk waar het voor staat.quote:
Ik heb in een SLT gezeten die bijna een uur bij voorburg heeft gestaan. Die machinist schijnt dus continue aan het omroepen te zijn geweest, en na 3 kwartier kreeg ie door dat ook zijn speakers niet werkte en had die de conducteur de trein ingestuurd om excuus te gaan makenquote:Op zaterdag 13 februari 2010 12:01 schreef Duvel het volgende:
[..]
Maar "mensen binnen" NS hebben het over "wervelstromen" en "wisselstroom die op een bovenleiding staat". Iemand die binnen NS werkt, heeft natuurlijk niet noodzakelijk verstand van zaken op dit vakgebied. Ik las bijvoorbeeld ook dat een SLT gestrand was op Voorburg. Daar ligt de HSL wel erg ver vandaan.
Die van Talbot doen het toch ook prima.quote:Op zondag 14 februari 2010 22:32 schreef Duvel het volgende:
Werkspoor is niet opgegaan in Talbot, Werkspoor is gewoon gesloten.
De V'tjes van Talbot zijn op een andere manier gebouwd dan die van Werkspoor, o.a. te zien aan lasnaden bij de ramen in de kop.
Dat perron is een bazig spotplaatsquote:Op zondag 14 februari 2010 20:09 schreef Zug-Chef het volgende:
Dit weekend op 's lands sporen:
[ link | afbeelding ]
SBB Cargo´s 186 181 is met slechts 15 lege Tads´n als trein 48520 vanuit het Duitse Mainzlar op weg naar de Amsterdam Westhaven en passeert een tijdelijk sneeuwvrij Duivendrecht. Zaterdag 13 februari 2010
- Een gebrek aan Belgische Traxx-locs waardoor er een rode voorgezet isquote:Op maandag 15 februari 2010 08:17 schreef Duvel het volgende:
OK, wat moet er allemaal stuk en mis zijn om een rode Traxx met prio-stam incl. prio-stuurstand door Utrecht Centraal te laten rijden?
Teletekst zwijgt over storingen... Wel zeggen ze dat er een Benelux niet rijdt (trein 9209). Nou ja, het zal wel.quote:Op maandag 15 februari 2010 08:44 schreef dennistd het volgende:
[..]
- Een gebrek aan Belgische Traxx-locs waardoor er een rode voorgezet is
- Een storing ten zuiden van Rotterdam neem ik aan
Shit, dat is niet goed...quote:Op maandag 15 februari 2010 10:07 schreef dennistd het volgende:
Teletekst van Eén spreekt al van 20 doden. Om 10.30u is er daarop een extra journaal.
quote:10:12 uur
HSL Amsterdam<->Parijs
Door een aanrijding in Belgie rijden er
tussen Amsterdam en Parijs geen
Thalys-treinen.
Vertraging: meer dan 60 minuten.
Prognose:
* onbekend.
quote:Op maandag 15 februari 2010 10:13 schreef TommyGun het volgende:
Nieuwe rel? Franse en Belgische trein op elkaar?
Sorry, niet om te lachen
Het zouden die klassiekjes zijn die op elkaar gebotst zijn?quote:Op maandag 15 februari 2010 10:28 schreef Duvel het volgende:
Ik zie twee klassiekjes de lucht in staan, en ik zie nog wat break-ramen. De twee klassiekjes, dat lijken me twee treinstellen van één van de twee gebotste treinen...
OK, ik heb net wat beelden gezien, maar wat een puinhoop.quote:Op maandag 15 februari 2010 10:35 schreef trainfreak het volgende:
[..]
Het zouden die klassiekjes zijn die op elkaar gebotst zijn?
Die break was er volgens mij toevallig.
Waarom zouden het die klassiekjes niet kunnen zijn die gebotst zijn?quote:Op maandag 15 februari 2010 10:36 schreef Duvel het volgende:
[..]
OK, ik heb net wat beelden gezien, maar wat een puinhoop.Die foto van die twee klassiekjes tegen elkaar is in elk geval niet de head-on collision, maar bijkomende schade middenin één van de treinen. Kun je nagaan wat een bende het voorin moet zijn.
op die cdrik zijn twit staat ook een foto van een totaal afgeschraapte zijwand. Lijkt me idd dat die rode en die grijze klassiek 2 treinstelen van dezelfde trein waren...quote:Op maandag 15 februari 2010 10:41 schreef trainfreak het volgende:
[..]
Waarom zouden het die klassiekjes niet kunnen zijn die gebotst zijn?
Elk beeld dat je ziet komt van daar, moest er ergens anders nog een ergere ravage zijn zullen ze daar wel beelden van maken zeker?
Je zag trouwens dat de achterste wagon van de rode ferm op zijn zijkant lag.
Jij hebt het over die foto gok ik?quote:Op maandag 15 februari 2010 10:44 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
op die cdrik zijn twit staat ook een foto van een totaal afgeschraapte zijwand. Lijkt me idd dat die rode en die grijze klassiek 2 treinstelen van dezelfde trein waren...
Ik denk niet dat de brandweer je de kans geeft om dat deel echt te benaderen. Zou ook wel debiel zijn: ze zijn bezig met mensen redden.quote:Op maandag 15 februari 2010 10:41 schreef trainfreak het volgende:
[..]
Elk beeld dat je ziet komt van daar, moest er ergens anders nog een ergere ravage zijn zullen ze daar wel beelden van maken zeker?
In elk geval is het duidelijk dat je een paar meter treinstel mist.quote:Op maandag 15 februari 2010 10:52 schreef trainfreak het volgende:
[..]
Jij hebt het over die foto gok ik?
http://twitpic.com/13dg69
Volgens mij is dat wel het dak van iets...
Een klassiekje zou kunnen, die hebben van die dingen boven de deuren.
Ik heb de link ook op HGBTF gezet, er zou om 11u20 opnieuw een extra journaal zijn.quote:Op maandag 15 februari 2010 10:55 schreef dennistd het volgende:
Ik heb de uitzending even online gezet: Bekijk deze YouTube-video
Quotequote:Die 2 klassiekjes maakten inderdaad deel uit van dezelfde trein (totaal van 3 klassiekjes)...ik ben er zeker van omdat ik vanmorgen deze trein nog genomen heb van Kortenberg tot Brussel-Zuid.
Er ligt dus ergens in die puinhoop nog een loc verscholen...quote:Op maandag 15 februari 2010 11:26 schreef Dr_Flash het volgende:
Het gaat dus om een trein bestaande uit drie klassieke motorstellen en een trein bestaande uit een loc serie 21 en M4-rijtuigen.
Nee, de loc hing achteraan, het is een botsing tussen een stuurstandrijtuig en die klassiekjes.quote:Op maandag 15 februari 2010 11:28 schreef Duvel het volgende:
[..]
Er ligt dus ergens in die puinhoop nog een loc verscholen...
Dan is de boel nog lekker in elkaar gedrukt door het gewicht van de loc.quote:Op maandag 15 februari 2010 11:30 schreef trainfreak het volgende:
[..]
Nee, de loc hing achteraan, het is een botsing tussen een stuurstandrijtuig en die klassiekjes.
Of van Vlaamse en Waalse treindienstleiders die elkaar probeerden te waarschuwen, maar niet elkaar konden verstaanquote:Op maandag 15 februari 2010 11:41 schreef Fixers het volgende:
Zal dit nu zo'n voorbeeld zijn van dat rare beveiligingssysteem in België? Waar je met volle kracht door rood kan rijden?
vroege conclusie. Laten we eerst de rapporten over het ongeval maar afwachten.quote:Op maandag 15 februari 2010 11:59 schreef greavy het volgende:
wat ik net las, had de trein die niet vertraagd was rood, en de vertraagde trein groen.
Echter reed de niet vertraagde trein met volle snelheid door rood.
Dat hoekje op pagina 18 in de krant over een half jaar bedoel je. Dingen als fatsoenlijke IVW-rapporten kun je vet schudden daarquote:Op maandag 15 februari 2010 12:03 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
vroege conclusie. Laten we eerst de rapporten over het ongeval maar afwachten.
Serieus? Hebben ze daar geen IVW of zo?quote:Op maandag 15 februari 2010 12:09 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat hoekje op pagina 18 in de krant over een half jaar bedoel je. Dingen als fatsoenlijke IVW-rapporten kun je vet schudden daar
Lijkt er op van nietquote:Op maandag 15 februari 2010 12:16 schreef Duvel het volgende:
[..]
Serieus? Hebben ze daar geen IVW of zo?
quote:Op maandag 15 februari 2010 12:25 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ik hoop dat ze er nog even een bezempje langshalen, moet er straks langs... :'')
Het is mooi van je dat je zo begaan bent met de rest van de wereld. Als jij er maar langs kunt, dan maakt het niet uit.quote:Op maandag 15 februari 2010 12:25 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ik hoop dat ze er nog even een bezempje langshalen, moet er straks langs... :'')
Ok, was misschien wat ongefundeerd, ik ben er nooit zo handig in.quote:
Jij gaat daar voorlopig niet langs maatquote:Op maandag 15 februari 2010 12:25 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ik hoop dat ze er nog even een bezempje langshalen, moet er straks langs... :'')
Ga dan met echt vervoer. de auto of zo.quote:Op maandag 15 februari 2010 12:32 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Ok, was misschien wat ongefundeerd, ik ben er nooit zo handig in. <KNIP>
Beetje jammer dit, voor alle partijen. Sterkte aan alle betrokkenen
Laat ze de boel eerst maar ens onderzoekenquote:Op maandag 15 februari 2010 12:32 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Jij gaat daar voorlopig niet langs maat
De auto is me net zo duur met alle tol als de trein, en bovendien levensgevaarlijk met al die sneeuw hier op de wegen, de trein is dat niet.quote:Op maandag 15 februari 2010 12:34 schreef TommyGun het volgende:
[..]
Ga dan met echt vervoer. de auto of zo.
Maar met de trein ga je vandaag niet meer thuisgeraken denk ik.quote:Op maandag 15 februari 2010 12:36 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
De auto is me net zo duur met alle tol als de trein, en bovendien levensgevaarlijk met al die sneeuw hier op de wegen, de trein is dat niet.
conclusie: er heeft IETS niet goed gewerkt of IEMAND niet goed gewerktquote:Op maandag 15 februari 2010 12:03 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
vroege conclusie. Laten we eerst de rapporten over het ongeval maar afwachten.
Ik hoorde zeker 11, maar het kan oplopen tot 25quote:Op maandag 15 februari 2010 12:49 schreef Dr_Flash het volgende:
Zijn die 20 doden nou al zeker? Ik hoor 10, 11, 20, 25...
quote:Op maandag 15 februari 2010 10:41 schreef Dr_Flash het volgende:
http://twitpic.com/13dg9r
draaistellen wel mooi losgelaten zegKWA liteit
Je wilt de lijken zien liggen?quote:Op maandag 15 februari 2010 13:12 schreef Kwaliteit het volgende:
echt verschrikkelijk.
zijn er geen betere foto's in hogere kwaliteit
I seequote:Op maandag 15 februari 2010 12:36 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
De auto is me net zo duur met alle tol als de trein, en bovendien levensgevaarlijk met al die sneeuw hier op de wegen, de trein is dat niet.
In dat artikel spreken ze ook over een rood sein trouwens. Hopelijk gaan die Belgen nu eindelijk eens serieus werk maken van die treinbeïnvloeding.quote:Op maandag 15 februari 2010 12:47 schreef Jump het volgende:
http://www.demorgen.be/dm(...)Halle-20-doden.dhtml
Andere luchtfoto
Zelfs al zouden we in Nederland geen IVW hebben, dan zouden er over dit soort dingen toch kamervragen gesteld worden met als gevolg het afdwingen van zo'n onderzoek.quote:Op maandag 15 februari 2010 13:31 schreef Dr_Flash het volgende:
Vet mooi hoe rap ze in dat ongeregelde kloteland weten uit te sluiten dat een technische oorzaak er iets mee te maken zou kunnen hebben
Lekker vingertje wijzen naar de machinist, zijn kop moet eraf, oh wacht, is er al af, prima, kop in het zand en voortblunderenLeve België!
Kamervragen zullen er wel gesteld worden hoor, maar van die rapporten zien we hier bijna nooit iets.quote:Op maandag 15 februari 2010 13:48 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Zelfs al zouden we in Nederland geen IVW hebben, dan zouden er over dit soort dingen toch kamervragen gesteld worden met als gevolg het afdwingen van zo'n onderzoek.
Dit kunnen ze in België toch niet zomaar langs laten gaan. Echt heel erg dit
Tweetaligheid is er zeker voor mensen die naar tweetalige gebieden rijden, dus eigenlijk zo goed als iedereen (wel de basis he...)quote:Op maandag 15 februari 2010 13:53 schreef Dr_Flash het volgende:
Wat hebben ze nou per saldo opgestoken van Pécrot bijvoorbeeld? Is het inmiddels al zo dat spoorpersoneel tweetalig dient te zijn? Is het seinstelsel aangepast? Is de opleiding verbeterd? Of zijn die acht doden totaal voor niets geweest daar?
Hoe laat zou je weg? Neem anders Thalys 9499 van Paris Nord naar Luik via Charleroi en Namen. Ga je daarna via Maastricht verder. Deze trein, die één keer per dag rijdt, vertrekt om 19.43u uit Parijs. Succes.quote:Op maandag 15 februari 2010 12:25 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ik hoop dat ze er nog even een bezempje langshalen, moet er straks langs... :'')
Ik zou wel die route pakken, maar eerder weggaan. Of "1:08 x 5:30 Ehv" klinkt als pret?quote:Op maandag 15 februari 2010 14:30 schreef Socios het volgende:
[..]
Hoe laat zou je weg? Neem anders Thalys 9499 van Paris Nord naar Luik via Charleroi en Namen. Ga je daarna via Maastricht verder. Deze trein, die één keer per dag rijdt, vertrekt om 19.43u uit Parijs. Succes.
Het Belgische nieuws liet Pécrot ook zien (link, vanaf 1:34), toen snapte ik je referentie ernaar pas, maar ook dat is wel erg slecht.quote:Op maandag 15 februari 2010 13:53 schreef Dr_Flash het volgende:
Wat hebben ze nou per saldo opgestoken van Pécrot bijvoorbeeld? Is het inmiddels al zo dat spoorpersoneel tweetalig dient te zijn? Is het seinstelsel aangepast? Is de opleiding verbeterd? Of zijn die acht doden totaal voor niets geweest daar?
Mja, met de TGV naar Lille en daar overstappen naar de Internationale naar Antwerpen kan ookquote:Op maandag 15 februari 2010 14:44 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik zou wel die route pakken, maar eerder weggaan. Of "1:08 x 5:30 Ehv" klinkt als pret?Darkwing lijkt me nou niet direct een carnavalsbeest pur sang
Wat mij nou opviel was dat de premier van Vlaanderen zei dat het een zwarte dag was voor Vlaanderen. Zouden er geen Walen in die trein gezeten hebben, of ben ik gewoon een naieve Nederlander die die Belgen maar raar vindt met hun taalstrijd?quote:Op maandag 15 februari 2010 14:11 schreef trainfreak het volgende:
[..]
Tweetaligheid is er zeker voor mensen die naar tweetalige gebieden rijden, dus eigenlijk zo goed als iedereen (wel de basis he...)
En sindsdien heeft iedereen ook een dienstgsm, je bent als persoon gekoppeld aan een bepaald gsmnummer dus. En er is grond-treinverbinding, dus als men dan belt naar uw trein gaat uw telefoon af in de loc.
Al deze systemen zijn wel geen 100% waterdicht, maar wat is dat wel??
Inmiddels weer wel jaquote:Op maandag 15 februari 2010 17:01 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Mja, met de TGV naar Lille en daar overstappen naar de Internationale naar Antwerpen kan ook
De premier van Vlaanderen vindt het zielig voor Vlaanderenquote:Op maandag 15 februari 2010 17:18 schreef Duvel het volgende:
[..]
Wat mij nou opviel was dat de premier van Vlaanderen zei dat het een zwarte dag was voor Vlaanderen. Zouden er geen Walen in die trein gezeten hebben, of ben ik gewoon een naieve Nederlander die die Belgen maar raar vindt met hun taalstrijd?
Ik lachte hardquote:Op maandag 15 februari 2010 17:54 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
De premier van Vlaanderen vindt het zielig voor Vlaanderen
De premier van Wallonië vindt het zielig voor Wallonië
Leterme vindt het zielig voor heel België
De burgemeester van Brussel vindt het zielig voor BHV
Descheemaecker vindt het zielig want zijn treintjes zijn stuk
Infrabel vindt het zielig want hun spoortjes en waslijntjes zijn stuk
Nabestaanden vinden het zielig want hun dierbaren zijn stuk
Reizigers vinden het zielig want ze moeten vanavond vet omreizen
De bonden vinden het zielig want nou hoeven ze niet te staken om de boel plat te leggen
Fles vindt het zielig want er is een bordje geraakt
Enfin, iedereen vindt het op zijn eigen manier zieligDenk ik.
Boem. Lang geleden.quote:Op maandag 15 februari 2010 18:20 schreef NordicBlue het volgende:
TVP, even volgen.
Wat was dat met die sprinter en de bonbonwinkel?
Oh als er bloed is dan kom je ook weer meedoen hequote:Op maandag 15 februari 2010 18:41 schreef Guppyfriend het volgende:
Guppy vindt het ook zielig. Gewoon, omdat t kan
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
quote:Op maandag 15 februari 2010 18:42 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Oh als er bloed is dan kom je ook weer meedoen heoooh! Ik wil heul geen bloed zienSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Haii
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
Die is wel in het crisiscentrum gesignaleerd heb ik van horen zeggen. Van Infra-tingeling geen spoor though.quote:Op maandag 15 februari 2010 18:45 schreef James1988 het volgende:
De Belgische koning en de premier onderbreken hun reizen en vakanties om naar de ongevalsplek te komen. Waar is in vredesnaam NMBS-topman Descheemaecker?
Dan kun je je misschien maar beter nog even afzijdig houdenquote:Op maandag 15 februari 2010 18:47 schreef Guppyfriend het volgende:
oooh! Ik wil heul geen bloed zien
I know. Ach, ik kan het wel hebben hoor, daar niet van. Maar ik vind het wel zielig en zo voor al die mensen. En ik ben ook wel een beetje nieuwsgierig naar hoe het zo gruwelijk mis kon gaan...quote:Op maandag 15 februari 2010 18:50 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dan kun je je misschien maar beter nog even afzijdig houden
Ik heb 'm op een persconferentie gezien, dus die was gewoon in de buurt.quote:Op maandag 15 februari 2010 18:45 schreef James1988 het volgende:
De Belgische koning en de premier onderbreken hun reizen en vakanties om naar de ongevalsplek te komen. Waar is in vredesnaam NMBS-topman Descheemaecker?
Lille - Gent - Antwerpen kon gewoon hoorquote:Op maandag 15 februari 2010 19:29 schreef JDude het volgende:
Nou, dat was even balen bij aankomst op St. Pancras. Cancelled. Cancelled. Op dat moment natuurlijk nog geen idee van het hoe en wat. Gaandeweg werd steeds meer duidelijk en toen ik een WiFi toegangspunt ontdekte hadden we er beeldmateriaal bij.
Stonden op het punt om de tickets om te boeken en iets anders te verzinnen (langer in Londen blijven? Vliegen?) toen duidelijk werd dat de Eurostar wel naar Lille zou rijden. Op first-come-first-serve basis, dus als een malle naar de check-in gegaan. En inderdaad, konden nog mee. Omdat we veel te vroeg waren zelfs 1e klas. Kudo's voor Eurostar. Intussen iemand in Nederland gebeld om ons in Lille op te laten halen. Die heeft nog een gunst tegoed.
Nu thuis natuurlijk ook de bewegende nieuwsbeelden en alle verhalen er omheen gezien. Wat een zooitje zeg.
Heeft nog een blikje bier opengetrokken.quote:Op maandag 15 februari 2010 18:45 schreef James1988 het volgende:
De Belgische koning en de premier onderbreken hun reizen en vakanties om naar de ongevalsplek te komen. Waar is in vredesnaam NMBS-topman Descheemaecker?
De Belgische variant als het aangebracht is, zal waarschijnlijk niet. Volgens mij is de 40 Km/h grens bij ATB nog niet eens zo'n slechte keuze als het op ongelukken aankomt.quote:
NMBS werkt met Memor, afkomstig uit 1930.quote:
Dat is de Belgische politiek eigen.quote:Op maandag 15 februari 2010 12:09 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat hoekje op pagina 18 in de krant over een half jaar bedoel je. Dingen als fatsoenlijke IVW-rapporten kun je vet schudden daar
Het ATB-systeem, van General Railway Systems is in eerste instantie ontwikkeld in de jaren '20 van de 20e eeuw. Dus ongeveer even oud, maar desondanks veel beter.quote:Op maandag 15 februari 2010 20:33 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
NMBS werkt met Memor, afkomstig uit 1930.
Was dit niet exact het soort ongeluk waarvoor we ATB hebben ingevoerd in Nederland? Bij Harmelen zijn destijds toch ook twee treinen frontaal op elkaar ingereden na het missen van een sein bij vertraging.quote:
+1 scherp.quote:Op maandag 15 februari 2010 20:43 schreef Fixers het volgende:
[..]
Was dit niet exact het soort ongeluk waarvoor we ATB hebben ingevoerd in Nederland? Bij Harmelen zijn destijds toch ook twee treinen frontaal op elkaar ingereden na het missen van een sein bij vertraging.
heb je het al meegemaakt dat je je 'vergist' in het aantal bakken, zodat je te vroeg stopt?quote:Op maandag 15 februari 2010 20:28 schreef Brembo het volgende:
Had vandaag maar liefst VIRM VI + VIRM IV dat is maar liefst 10 bakken in de 3600. Iets te overdreven.
Na Pecrot ging ook versneld verbetering komenquote:Op maandag 15 februari 2010 20:58 schreef Ou-Tannu het volgende:
nu gaan ze dus versnelt ETCS invoeren
nu wij nog
Waar heb je dat vandaan? Maar hier gaat dat niet komen met die incompetente vrouwen in de politiek, voor wie veiligheid te duur is. Nee, dan beter wat extra miljarden besteden aan bij voorbaat kansloze chipkaartprojecten. Kutwijvenquote:Op maandag 15 februari 2010 20:58 schreef Ou-Tannu het volgende:
nu gaan ze dus versnelt ETCS invoeren
nu wij nog
Word je de federale overheid niet stilaan beu?quote:Op maandag 15 februari 2010 21:01 schreef Jump het volgende:
[..]
Na Pecrot ging ook versneld verbetering komen
Vergeet niet dat Netelenbos, Peijs en Jorritsma opgeknoopt moeten worden vanwege deze misdaden.quote:Op maandag 15 februari 2010 21:05 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Waar heb je dat vandaan? Maar hier gaat dat niet komen met die incompetente vrouwen in de politiek, voor wie veiligheid te duur is. Nee, dan beter wat extra miljarden besteden aan bij voorbaat kansloze chipkaartprojecten. Kutwijven.
Overigens ook diep triest dat er in België eerst 20 doden moeten vallen voordat 't eindelijk doordringt.
Op het nieuws werd verteld dat juist op deze lijn al een nieuwe treinbeïnvloeding was geïnstalleerd.quote:Op maandag 15 februari 2010 20:33 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
NMBS werkt met Memor, afkomstig uit 1930.
Het 'grappige' eraan is dat een machinist bij een geeltonend sein wordt afgeremd tot de maximumsnelheid, maar later doodleuk een rood sein voorbij ijlt.
Niet dat het nu wel doordringt trouwensquote:Op maandag 15 februari 2010 21:05 schreef Ireyon het volgende:
Overigens ook diep triest dat er in België eerst 20 doden moeten vallen voordat 't eindelijk doordringt.
Misschien moet je ze even uitleggen dat er een verschil is tussen "niet perfect" en "absoluut bagger"quote:Op maandag 15 februari 2010 21:22 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Niet dat het nu wel doordringt trouwensJe moet eens HGBTF bijlezen. Ze doen ALLES om vast te houden aan memor. "Andere systemen zijn ook niet perfect" "het was een fout van de MCN, het veiligheidssysteem is dus okee" etc. Ik word er moe van gewoon.
Aan Belgen? Succesquote:Op maandag 15 februari 2010 21:33 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Misschien moet je ze even uitleggen dat er een verschil is tussen "niet perfect" en "absoluut bagger"
Die faalhazen vragen om nog meer doden...quote:Op maandag 15 februari 2010 21:22 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Niet dat het nu wel doordringt trouwensJe moet eens HGBTF bijlezen. Ze doen ALLES om vast te houden aan memor. "Andere systemen zijn ook niet perfect" "het was een fout van de MCN, het veiligheidssysteem is dus okee" etc. Ik word er moe van gewoon.
Dan nog: de trein moet het ook nog snappen...quote:Op maandag 15 februari 2010 21:08 schreef Igen het volgende:
[..]
Op het nieuws werd verteld dat juist op deze lijn al een nieuwe treinbeïnvloeding was geïnstalleerd.
Volgens Wikipedia is dat TBL 2, momenteel echter nog uitgeschakeld.
De invoering van ERTMS is anders ook geen pretje...quote:Op het journaal werd ook gezegd dat het nieuwe systeem wellicht nog niet helemaal in bedrijf was, dat soort dingen zouden in België nogal "stroperig" verlopen.
quote:Onbekende fout
Helaas is de door u geselecteerde reis niet mogelijk.
Wijzig uw reiswens(en) en probeer opnieuw.
Controleer eventueel uw reis via de Internationale Treinplanner
Voor meer informatie belt u NS Hispeed Telesales 0900-9296 (¤ 0,35 p.m.).
InfraBel zegt in het nieuws dat hun er alles aan doen, om het er in te voerenquote:Op maandag 15 februari 2010 21:08 schreef Igen het volgende:
[..]
Op het nieuws werd verteld dat juist op deze lijn al een nieuwe treinbeïnvloeding was geïnstalleerd.
Volgens Wikipedia is dat TBL 2, momenteel echter nog uitgeschakeld.
Op het journaal werd ook gezegd dat het nieuwe systeem wellicht nog niet helemaal in bedrijf was, dat soort dingen zouden in België nogal "stroperig" verlopen.
quote:Op maandag 15 februari 2010 22:45 schreef greavy het volgende:
dat hun er alles aan doen,
Hun geven de NMBS de schuld
bron: Nu.nlquote:Het treinongeluk maandagochtend bij het Belgische Halle was geen frontale botsing. De twee treinen botsten zijdelings tegen elkaar op een wissel.
© ANP
Dat maakten de Belgische spoorwegbeheerder Infrabel en de Belgische spoorwegmaatschappij NMBS maandagavond gezamenlijk bekend.
Zij tasten nog in het duister over de oorzaak van de ramp, waarbij zeker achttien personen om het leven kwamen.
''Om voorlopig onbekende redenen hebben beide treinen elkaar lateraal aangereden ter hoogte van een wissel bij het buitenrijden van het station van Halle richting Brussel'', aldus de verklaring.
Infrabel en NMBS verwachten dat het nog zeker drie dagen duurt voordat weer treinen over het traject kunnen rijden.
Precies. Pécrot lag ook niet aan het veiligheidssysteem (zoals ze dat geheugensteuntje durven te noemen). En dit ook niet, dus het deugtquote:Op maandag 15 februari 2010 23:30 schreef James1988 het volgende:
Dit ongeluk is vreselijk, daar zal iedereen het over eens zijn. Toch hoop ik dat één van de hieruit voortkomende dingen zal zijn dat er koppen gaan rollen, zowel bij NMBS als bij Infrabel. Maar België kennende moeten er nog 5 van zulke ongelukken gebeuren
Het klinkt bij mij meer als een wissel die goed stond maar een trein die er dus niet overheen hoorde te rijden..quote:Op maandag 15 februari 2010 23:56 schreef James1988 het volgende:
Een zijdelingse aanrijding... dat klinkt als een wissel die verkeerdstond. Dan is de vraag: waarom stond die fout? Ging hij ineens om terwijl de trein eroverheenreed?
Vragen, vragen...
Ach, de waalse machinsten staken alsnog. Omdat ze het zielig vinden.quote:Op maandag 15 februari 2010 17:54 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
De premier van Vlaanderen vindt het zielig voor Vlaanderen
De premier van Wallonië vindt het zielig voor Wallonië
Leterme vindt het zielig voor heel België
De burgemeester van Brussel vindt het zielig voor BHV
Descheemaecker vindt het zielig want zijn treintjes zijn stuk
Infrabel vindt het zielig want hun spoortjes en waslijntjes zijn stuk
Nabestaanden vinden het zielig want hun dierbaren zijn stuk
Reizigers vinden het zielig want ze moeten vanavond vet omreizen
De bonden vinden het zielig want nou hoeven ze niet te staken om de boel plat te leggen
Fles vindt het zielig want er is een bordje geraakt
Enfin, iedereen vindt het op zijn eigen manier zieligDenk ik.
Quote van manuel25 op Somdaquote:Vanmiddag onderweg van school naar huis tussen Sneek en Workum sprak ik met een Arriva steward. We hadden het over de verschillende vervoersbewijzen. Hij vertelde mij dat er vanaf 28 februari wat gaat veranderen bij Arriva. Hij had het over conflicten omtrent de vergoeding van NS voor het accepteren van deze kaartjes met het zogeheten C tarief.
Hij liet mij een brief zien die hij had gekregen, de volgende maatregelen stonden daarin vermeld:
Meereiskorting op losse kaartjes niet meer geldig(Bij Arriva kortingkaart en VDU wel).
Kruidvatkaartjes niet meer geldig.
CJP kortingskaartjes niet meer geldig.
Die tweede maatregel vind ik vaag, ik ga er vanuit dat hieronder ook de Blokkerkaartjes, Bruna, Albert Heyn, Ebay, Marktplaats, Tickets+, enz. worden bedoeld.
Nu vraag ik me af of dat voor altijd zo is nou ook gaat gebeuren bij Connexxion, Syntus, Veolia, DB regio en PEG?
EDIT: op de tickets+ dagkaartjes die geldig zijn van 01.03.10 tot 29.04.10 staat dat ze ook geldig zijn bij Arriva, Connexxion, Syntus en Veolia.
Quote van Scooter op Somdaquote:Bericht klopt,alle aparte vervoerbewijzen zijn met onmiddelijke ingang niet geldig bij Arriva,Connexxion,Syntus en Veolia.(Dus wel enkeltjes en retourtjes etc)
Het gaat dan om Zomer/Herfst/Lentetoer,Kruidvat/Blokkerkaartjes,en actiekaartjes zoals meereiskaartjes,voordeelbonnen,railrunnerakties,evenementenkaartjes en dergelijke(indien uitgegeven bij een speciale aktie).Alleen de standaard railrunners,voordeelbonnen,overgangskaarten en meereiskaarten zijn nog wel geldig.
Overigens gelden oude blokkerkaarten(die t/m 28 feb geldig zijn)nog wel.
Waarschijnlijk komt er op de nieuwe kaartjes ook te staan dat ze alleen bij NS geldig zijn.
Wat nou "lijkt het wel waar te zijn"?quote:Op dinsdag 16 februari 2010 08:03 schreef greavy het volgende:
NS acties gelden niet meer bij Arriva
[..]
Quote van manuel25 op Somda
[..]
Quote van Scooter op Somda
Dit zal dus betekenen dat je straks voor elke vervoerder een aparte kaart nodig hebt...
Alhoewel ik het nog niet gevonden heb in het nieuws, lijkt het wel waar te zijn.
Kijk voor het hele topic op Somda
Het is alweer bijna 1 april.quote:Op dinsdag 16 februari 2010 08:33 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wat nou "lijkt het wel waar te zijn"?geen enkele vervoerder meldt er ook maar een letter over op zijn site
Dat gezanik iedere keer met die geruchten die nergens vandaan komen en dan heel hip gevonden worden als zogenaamd "inside information"
Word er doodziek van verdulle
Het is godverdomme nog waar ookquote:Op dinsdag 16 februari 2010 07:28 schreef Fixers het volgende:
x
[..]
Ach, de waalse machinsten staken alsnog. Omdat ze het zielig vinden.
RailTimequote:8:24 Door een werkonderbreking van een deel van het personeel van de NMBS-Groep is het treinverkeer erg verstoord op het ganse net.
quote:
quote:125 Teletekst di 16 feb
***************************************
Deel Belgische machinisten staakt
***************************************
` Een deel van de machinisten in België
heeft het werk neergelegd.Het betreft
een spontane actie na het treinongeluk
van gisteren.Het treinpersoneel wil met
de staking aandacht vragen voor de
veiligheidsproblemen op het spoor.
De acties zijn vooral in Wallonië,maar
ook in Vlaanderen vallen treinen uit.
De vakbonden zeggen begrip te hebben
voor de acties van het treinpersoneel.
Ondertussen is het bergingswerk hervat.
Er zijn 18 doden,maar mogelijk liggen
er nog mensen onder wrakstukken.Ook
wordt gezocht naar de zwarte dozen.Die
moeten inzicht geven in de oorzaak van
het ongeluk van gisteren.
***************************************
volgende nieuws weer&verkeer sport
Naast elkaar:quote:Op dinsdag 16 februari 2010 09:35 schreef Stefanovic83 het volgende:
Als ik stoel 101 en 103 in de ICE geboekt heb, is dat dan naast / tegenover elkaar?
Er is vast wel een fanatiekeling hier die me dat kan vertellen
Heul niet, we deden echt heel zachtjesquote:Op dinsdag 16 februari 2010 09:30 schreef Dr_Flash het volgende:
Ja jaKletsende vrouwen en "heel zachtjes praten". Ra ra, wat klopt hier niet
Zo rijk ben ik nietquote:Op dinsdag 16 februari 2010 09:51 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Of naast elkaar met gangpad ertussen in de eersteklasrijtuigen
Moet je tot Frankfurt blijven zittenquote:Op dinsdag 16 februari 2010 09:59 schreef Stefanovic83 het volgende:
[..]
Zo rijk ben ik niet![]()
Dat ding rijdt maar max 160 tot Dusseldorf toch? Beetje jammer
Daar hebben ze ook leuke treinen, heb ik van horen zeggenquote:Op dinsdag 16 februari 2010 10:11 schreef Stefanovic83 het volgende:
Dan mis ik mijn vliegtuig denk ik :p
4 weken Thailand
Zekers, mooi station ook (zal eens foto's uploaden, ik ben er in december/januari geweest). En de skytrain in Bangkok is ook leukquote:Op dinsdag 16 februari 2010 10:28 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Daar hebben ze ook leuke treinen, heb ik van horen zeggen
Als in "het volkenrechtelijk mandaat was een beetje adequaat"? "Mijn vriendin is een beetje zwanger"?quote:
quote:Op dinsdag 16 februari 2010 11:10 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Als in "het volkenrechtelijk mandaat was een beetje adequaat"? "Mijn vriendin is een beetje zwanger"?
Categorie 'beetje zwanger' dusquote:Brandje legt treinverkeer stil
Uitgegeven: 16 februari 2010 11:33
Laatst gewijzigd: 16 februari 2010 11:33
ROTTERDAM - Een korte brand in een locomotief op station Rotterdam Blaak heeft dinsdagochtend het treinverkeer tussen Rotterdam Centraal en Dordrecht stilgelegd.
Een woordvoerster van spoorbeheerder ProRail zei te verwachten dat het treinverkeer tussen twaalf en een uur weer op gang komt.
Hoe het brandje in de sneltrein van Breda naar Amsterdam.is ontstaan, is nog onduidelijk.
Volgens een woordvoerster van de brandweer hoefde het ondergrondse station Blaak niet te worden ontruimd.
Wel is de spanning van de bovenleidingen gehaald. Monteurs moeten de stroom ter plaatse weer inschakelen.
© ANP
Das een kutte plek voor brandquote:Op dinsdag 16 februari 2010 10:54 schreef Duvel het volgende:
Op Rotterdam Blaak heeft een trein een beetje in brand gestaan, waardoor nu geen treinen rijden tussen Rotterdam Centraal en Rotterdam Zuid.
Zelfde geldt voor de Eurostar Brussel-Londen. Deze rijdt alleen tussen Lille en Londen.quote:Op dinsdag 16 februari 2010 12:03 schreef greavy het volgende:
Tevens: Thalys Asd - Parijs rijd vandaag ook niet, ivm het ongeval bij Halle, België
Dus 't was niet de sneltrein Breda - Amsterdamquote:Op dinsdag 16 februari 2010 12:03 schreef greavy het volgende:
De 2200 stond in de fik. Omdat de spanning van de bovenleiding is gehaald, loopt veel verkeer richting Rotterdam vertraging op, want elke trein kan niet verder dan Rtd, en moet dus keren.
Vanaf de andere kant gaan een aantal tot Rtz, en een aantal maar tot Ddr.
Daardoor dus die meerdere vertragingen, omdat er veel geschoven moet worden.
Tevens: Thalys Asd - Parijs rijd vandaag ook niet, ivm het ongeval bij Halle, België
Heb je nou nog foto's gemaakt J?quote:Op dinsdag 16 februari 2010 12:08 schreef JDude het volgende:
[..]
Zelfde geldt voor de Eurostar Brussel-Londen. Deze rijdt alleen tussen Lille en Londen.
De 2200 is de sneltrein Breda-Amsterdamquote:Op dinsdag 16 februari 2010 12:19 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Dus 't was niet de sneltrein Breda - Amsterdam?
Grappig genoeg kun je de spanning per spoor afschakelen, dus waarom de hele tunnel spanningsloos moest is mij een raadsel.quote:Op dinsdag 16 februari 2010 12:03 schreef greavy het volgende:
De 2200 stond in de fik. Omdat de spanning van de bovenleiding is gehaald, loopt veel verkeer richting Rotterdam vertraging op, want elke trein kan niet verder dan Rtd, en moet dus keren.
Vanaf de andere kant gaan een aantal tot Rtz, en een aantal maar tot Ddr.
Oh, ik dacht dat je het over de locomotief hadquote:Op dinsdag 16 februari 2010 12:39 schreef dennistd het volgende:
[..]
De 2200 is de sneltrein Breda-Amsterdam
De 2200 is een diesselquote:Op dinsdag 16 februari 2010 12:57 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Oh, ik dacht dat je het over de locomotief had
Zat goederentreinen die gewoon door de tunnel gaan.quote:Op dinsdag 16 februari 2010 13:42 schreef Yreal het volgende:
[..]
Maar diesellocs hebben volgensmij niet zoveel te zoeken in rotterdam blaak?
Ja daar doelt Prorail op, want de suggestie wordt gewekt dat treinen niet door rood kunnen rijden.quote:Op dinsdag 16 februari 2010 14:09 schreef Peterselieman het volgende:
ATB-VV is wel operationeel, maar ligt nog lang niet overal
Het is pas operationeel als de baanapparatuur geïnstalleerd is, getest en ingeschakeld, en dat dat aan de kant van het materieel ook het geval is. Tot die tijd zou ik het niet "operationeel" noemen.quote:Op dinsdag 16 februari 2010 14:09 schreef Peterselieman het volgende:
ATB-VV is wel operationeel, maar ligt nog lang niet overal
Dat is wel schandalig ja. Hoewel strikt genoemen niet helemaal onwaar. Er vielen geen doden onder de passagiers. Alle passagiers van de twee betrokken goederentreinen zijn in leven geblevenquote:Op dinsdag 16 februari 2010 13:43 schreef Jeroen_L het volgende:
Over lachwekkend gesproken, gisteren bij RTL Z vertelde verslaggever Koen de Recht dat doden bij treinbotsingen met passagiers al lang niet meer zijn gevallen in Nederland. "Vorig jaar in Barendrecht ging het bijna mis, maar daar vielen geen doden. Het liep daar allemaal goed af".
Nope, Duisburg-Dusseldorf is 230km/h.quote:Op dinsdag 16 februari 2010 09:59 schreef Stefanovic83 het volgende:
[..]
Zo rijk ben ik niet![]()
Dat ding rijdt maar max 160 tot Dusseldorf toch? Beetje jammer
Daar is ook lekker de ruimte voor op dat pis-eindje iddquote:Op dinsdag 16 februari 2010 15:25 schreef davidov2009 het volgende:
[..]
Nope, Duisburg-Dusseldorf is 230km/h.![]()
Volgens wikipedia welquote:Op dinsdag 16 februari 2010 14:37 schreef Dr_Flash het volgende:
Laatste keer dat er treinpassagiers omgekomen zijn bij een treinongeluk was Hoofddorp 1992 toch?
De Belgen hebben gisteren net het antwoord gegevenquote:Op dinsdag 16 februari 2010 18:42 schreef Peter het volgende:
Morgen in Willem Wever (ned 3) o.a.: hoe sloop je een trein
Ik zag het slopen/afbreken van een koploper in het voorfilmpjequote:Op dinsdag 16 februari 2010 18:51 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
De Belgen hebben gisteren net het antwoord gegeven
Deze reden is ook wel een opmerkelijke in dat lijstje: "Omdat de brugwachter zich had verslapen stond de brug over de Dubbele Wiericke nog open."quote:
Netten? Er liggen matten opdat de buffeltjes nog wel eens troep lekken en ze er tot december nogal lang stonden (30 minuten). De grond eronder is afgegraven en vervolgens zijn die matten/zeilen erop gelegd.quote:Op dinsdag 16 februari 2010 19:04 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Dennis, ik kon het niet weer vinden, maar waarom liggen die netten op het spoor in Enschede?
Ja matten ook goedquote:Op dinsdag 16 februari 2010 19:12 schreef dennistd het volgende:
[..]
Netten? Er liggen matten opdat de buffeltjes nog wel eens troep lekken en ze er tot december nogal lang stonden (30 minuten). De grond eronder is afgegraven en vervolgens zijn die matten/zeilen erop gelegd.
Hoe lang ben je van plan te blijven in Gent?quote:Op dinsdag 16 februari 2010 19:14 schreef Ireyon het volgende:
Hmm.. ik wil morgen naar Brugge en Gent, maar hoe zit dat precies met de regel dat je in België geen reizen mag onderbreken? Moet ik dan een kaartje Roosendaal - Brugge, Brugge - Gent en Gent - Roosendaal kopen? Of kan ik gewoon een retourtje Brugge halen (want die trein komt toch langs Gent..) ?
'k Zou toch wel een uur of 4 in beide steden willen blijvenquote:Op dinsdag 16 februari 2010 19:16 schreef trainfreak het volgende:
[..]
Hoe lang ben je van plan te blijven in Gent?
Als het maar 'even' is kan je gewoon Roosendaal-Brugge kopen, als je via Gent gaat ben je toch verplicht om over te stappen!
Mja, ze kunnen het controleren aan de hand van het treinnummer dat op het kaartje staat, er is wel bijna niemand die dat doet...quote:Op dinsdag 16 februari 2010 19:24 schreef Ireyon het volgende:
[..]
'k Zou toch wel een uur of 4 in beide steden willen blijvenEigenlijk langer in Gent dan in Brugge, maar 'k moet in Brugge 'even' het geboortehuis van Simon Stevin bezoeken
.
1988quote:Op dinsdag 16 februari 2010 19:22 schreef James1988 het volgende:
Wat ProRail zegt klopt half... ATB-EG stopt door rood rijdende treinen slechts wanneer dat boven 40 km/h is. Aan de andere kant is het aantal doden sinds 1992 op één hand te tellen,
Niet helemaal. Aan een rood sein gaat normaal een geel sein vooraf. Achter dit geile sein zit geen ATB-code, dat betekent dat er maximaal 40 gereden mag worden. Als een trein met een hogere snelheid dan 40 dit sein passeert, volgt een remopdracht. ATB controleert vervolgens of er daadwerkelijk geremd wordt. Zo niet, dan volgt een snelremming. Als je wel remt, is het voor ATB ok: er wordt verder geen remcurve gecontroleerd. Dus als je met hoge snelheid op een geel sein af rijdt, en net genoeg remt, zou je met meer dan 40 km/u zonder problemen door rood kunnen rijden. Dit is bijvoorbeeld bij Harmelen aansluiting gebeurd een tijdje geleden.quote:Op dinsdag 16 februari 2010 19:22 schreef James1988 het volgende:
Wat ProRail zegt klopt half... ATB-EG stopt door rood rijdende treinen slechts wanneer dat boven 40 km/h is.
Voor internationale vervoersbewijzen geldt die belgische niet-onderbreken regel toch niet?quote:Op dinsdag 16 februari 2010 19:16 schreef trainfreak het volgende:
[..]
Hoe lang ben je van plan te blijven in Gent?
Als het maar 'even' is kan je gewoon Roosendaal-Brugge kopen, als je via Gent gaat ben je toch verplicht om over te stappen!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |