abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 12 februari 2010 @ 23:03:42 #1
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_77939310

Welkom in alweer deel 212 van deze succesvolle reeks. Liefhebbers van de oude delen, komen hier aan hun trekken.

======================================================================================

>> Algemeen
In dit topic kun je terecht met al je vragen, opmerkingen, foto's en verslagen met betrekking tot het reizen met de trein. Voor algemene informatie over vervoersbedrijven, materieel, spoorlijnen, etc. verwijzen we je graag naar de betreffende categorie op Wikipedia.

Nietszeggende TVP's en zwaaihandjes worden niet op prijs gesteld, een leuke anekdote of foto is daarentegen altijd welkom.

Regelmatig terugkerende vragen zijn hieronder beantwoord, lees dit dus goed door voordat je jouw vraag alsnog in dit topic plaatst.

======================================================================================

>> Vragen en opmerkingen over andersoortig railtransport
In dit topic komt vooral het vervoer in reizigerstreinen aan bod, maar een goederentrein tussendoor is een leuke afwisseling. Over metro's en trammetjes doen we ook niet al te moeilijk, al zijn daar wel aparte topics voor aanwezig.

>> Met de StudentenOV-Chipkaart in internationale (hogesnelheids-)treinen reizen
Met je StudentenOV-Chipkaart mag je binnen Nederland gratis reizen in de Beneluxtrein (Amsterdam - Roosendaal) en de IC Berlijn (Schiphol - Hengelo). Voor de hogesnelheidstreinen ICE (Amsterdam - Arnhem) en Fyra (Amsterdam - Rotterdam via de HSL-Zuid) moet een toeslag worden betaald. De toeslag voor ICE bedraagt 2 euro, de toeslagen voor Fyra zijn hier te vinden. Beide toeslagen zijn in de kaartautomaat op elk station te koop. In de Thalys is je StudentenOV-Chipkaart niet geldig. Voor algemene informatie over het reizen met je StudentenOV-Chipkaart kun je het beste in dit topic terecht.

>> Reizen over de HSL-Zuid
Sinds september 2009 rijdt NS Hispeed ieder uur op de HSL-Zuid een pendeldienst tussen Amsterdam en Rotterdam. De reistijd bedraagt 41 minuten, waarvan 26 minuten tussen Rotterdam en Schiphol en 15 minuten van Schiphol naar Amsterdam Centraal. NS Hispeed voert deze dienst uit onder de naam Fyra. Voor Fyra dient, naast een gewoon kaartje, een toeslag aangeschaft te worden. Tevens is het mogelijk om een voordeliger Superdiscount kaartje te kopen. De tarieven voor Fyra zijn op deze pagina te vinden.

Met ingang van de Dienstregeling 2010, is ook de Thalys over de HSL-Zuid gaan rijden. Tussen Amsterdam en Rotterdam wordt nog met een snelheid van 160km/h gereden, vlak na Rotterdam gaan alle remmen los en rijdt hij met 300km/h richting Antwerpen. Hierdoor duurt de reis van Amsterdam naar Parijs nog maar 3:18 uur. Een rit met Thalys is alleen mogelijk met een reservering, reserveren is drie maanden van tevoren mogelijk op NsHispeed of TGV-Europe.

Station Breda is voorlopig nog niet op het HSL-netwerk aangesloten.

>> Met Kruidvatkaartjes en andere actie-dagkaarten naar het buitenland
Dagkaarten zijn geldig op elk traject in Nederland, ongeacht het vervoersbedrijf dat er rijdt. Net als met een StudentenOV-Chipkaart, moet ook met een dergelijke dagkaart voor ICE en Fyra een toeslag aangeschaft worden en mag er niet met Thalys gereisd worden.

Voor reizen naar het buitenland is je dagkaart geldig tot en met het laatste station voor de grens. Vanaf het betreffende station moet de volledige prijs voor een kaartje betaald worden, dus inclusief het Nederlandse traject tot aan de grens.

>> Afkortingen en treinserienummers
Er komen in dit topic regelmatig afkortingen en treinserienummers langs, die voor de nieuwe bezoeker erg verwarrend kunnen zijn. De betekenis van een afkorting vind je hier, voor een treinserie kun je hier terecht.

======================================================================================

>> Verhalen
Er worden af en toe verhalen geschreven over oude stations of spoorlijnen. De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder;
Hoek van Holland Haven - von_Preussen
Kesteren - Dr_Flash
Uithuizen - Socios
Buitenpost - Peterselieman
Newcastle Central Station - bork
IJmondlijn - von_Preussen

>> Tripreports
Hieronder staan een aantal interessante (foto)reportages die door diverse topic-diehards gemaakt zijn;
Reis door België, met name op station Binch - Dr_Flash
6834 kilometer InterRail - Igen
Vakantie in Oostenrijk - Dr_Flash
Polen - Zug-Chef
Eerste Klas door Nederland - Ireyon
Harlingen Haven - Socios
VSM-Rit Apeldoorn - Beekbergen - Greavy
SSN-Kerstrit naar Münster, Duitsland - greavy
Zwitserland - sander89

>> Materieel Informatie
Er is veel materieel in de omloop. Hiervoor zijn enkele bestanden gemaakt, met informatie.
Hierin is onder andere te vinden welk materieel nog in de omloop is, maar ook informatie over het terzijde gesteld materieel.
Plan T (Last update: 24-1-09 (Excel) )

======================================================================================

Het staat iedereen vrij om de OP aan te passen. Dus laat je creativiteit de vrije loop!
  vrijdag 12 februari 2010 @ 23:05:14 #2
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_77939368
Ik hoopte vanmiddag een trio Plan V te hebben van Utrecht naar Gouda, maar het was een SLT.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_77939382
  vrijdag 12 februari 2010 @ 23:05:52 #4
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_77939386
LaPo vorige topic:
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 22:59 schreef greavy het volgende:
Rijtuig samenstelling Alpen Expres(of 'De Ski Trein') 13211 Ut - Ht - Vl met doorgaande rijtuigen naar Zell am See:

D-BTEX 5680 50-80 847-1 BCM
D-BTEX 5680 50-71 213-8 Bvcmz
D-BTEX 5680 21-80 080-6 BOM
D-BTEX 5680 50-80 827-4 BCM
D-BTEX 5680 50-80 811-8 BCM
D-BTEX 5680 50-80 814-2 BCM
D-BTEX 5680 50-80 821-7 BCM
NL EETC 6184 09-70 020-9 (reed als Discorijtuig mee)
D-BTEX 5680 50-80 817-5 BCM
5184 05-70 011-4 BCM
5184 05-70 017-1 BCM
NL EETC 6184 05-70 126-8 Bcvmh
NL EETC 6184 05-70 123-5 Bcvmh
NL EETC 6184 06-70 417-0

Dit is wat ik heb kunnen registreren van deze rijtuigen te Utrecht Centraal.
Weet iemand waar ze opgesteld staan / schoon gemaakt worden, als ze zondag terug komen in Nederland?
  vrijdag 12 februari 2010 @ 23:07:14 #5
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_77939434
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 23:05 schreef Duvel het volgende:
Ik hoopte vanmiddag een trio Plan V te hebben van Utrecht naar Gouda, maar het was een SLT.
Liet ik nou net 3x Plan V hebben in de sprinter Rtd - Asd. Ik moest er echter in Bkl uit.
Mocht van mij wél SLT zijn..
Daar rijdt standaard Plan V.
Ut - Gd in de sprinter rijd vaak SGMm of SLT.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 12 februari 2010 @ 23:07:54 #6
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_77939453
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 23:05 schreef greavy het volgende:
LaPo vorige topic:
[..]
Ze gaan naar de Watergraafsmeer
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 12 februari 2010 @ 23:13:49 #7
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_77939611
Er is een set artists impressions opgedoken van het nieuwe station Breda, die staan hier.

Wat mij en anderen opviel, was dit:


pi_77940105
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 23:13 schreef James1988 het volgende:
Er is een set artists impressions opgedoken van het nieuwe station Breda, die staan hier.

Wat mij en anderen opviel, was dit:
[ afbeelding ]


Een deur zou wel handig zijn, of zijn de ramen te openen?
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_77940720
Fijn dat SLT nu eindelijk zijn intrede op een grotere schaal zijn intrede doet.

Vandaag reden onder meer de 2402, 2403, 2404, 2602 en 2604.

Als ik kijk naar Somda heb ik het idee dat de volgende stellen in Nederland zijn:
2400: (11x) 2401, 2402, 2403, 2404, 2405, 2406, 2407, 2415, 2416, 2417, 2421
2600: )11x) 2602, 2603, 2604, 2605, 2606, 2607, 2611, 2612, 2616, 2618, 2619

Iemand aanvullingen?
  vrijdag 12 februari 2010 @ 23:49:46 #10
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_77940957
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 23:44 schreef busfoto.nl het volgende:
Fijn dat SLT nu eindelijk zijn intrede op een grotere schaal zijn intrede doet.
Busfoto heeft duidelijk geen verstand van treinen.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 12 februari 2010 @ 23:50:24 #11
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_77940979
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 23:07 schreef greavy het volgende:

[..]
Ut - Gd in de sprinter rijd vaak SGMm of SLT.
Voorheen ook vaak Plan V... SLT weg er mee.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zaterdag 13 februari 2010 @ 00:08:47 #12
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_77941711
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 23:50 schreef Duvel het volgende:

[..]

Voorheen ook vaak Plan V... SLT weg er mee.
Je hebt gelijk.
Wekelijks schijnen er 4 stellen de grens over te komen vanuit Duitsland.
SLT zal dus snel zijn intrede doen op meer trajecten.

Nadeel bij de SLT vind ik dat je continu een irritante toon hoort als de deuren sluiten... En je hebt weinig beenruimte
pi_77941901
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 23:49 schreef Duvel het volgende:

[..]

Busfoto heeft duidelijk geen verstand van treinen.
Ik vind die Plan V/T ook wel leuk hoor om te zien, vanuit mijn hobbyistische blik. Voor de reiziger is de Sprinter SLT een veel interessanter en comfortabeler 'product'. Gelijkvloerse instap, volledige doorkijk door de trein, betere spreiding van de reizigers, minder geluid.

Nee hoor laat die SLT maar komen.
  zaterdag 13 februari 2010 @ 00:18:18 #14
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_77942043
quote:
Op zaterdag 13 februari 2010 00:14 schreef busfoto.nl het volgende:

[..]
Gelijkvloerse instap
Dat is het, maar als je ziet wat een klote gat er soms tussen zit, bij het perron en de trein
Dat maakt de mensen blij zeker
Wat heeft het daarnaast voor voordeel om de hele trein door te kijken
En de reizigers kunnen zich altijd meer spreiden, ook bij de V'tjes.. Alleen zijn ze daar dan weer te lui voor, om 2 meter te lopen. Zal zeker niet beter worden bij SLT.
  zaterdag 13 februari 2010 @ 00:21:53 #15
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_77942161
Potverdorie bijna vergeten, ik was een aantal weken geleden in het uiterst sfeervolle Oberhausen .



Oberhausen is een welkome ICE stop vanuit NL en verder is er echt niks te beleven tenzij je van shoppen houdt.Centro
Wat wel bijzonder is dat het bestaan van Oberhausen louter en (bijna) alleen te danken is aan de trein .
Den Namen Oberhausen erhält die junge Gemeinde vom 1847 neuangelegten gleichnamigen Bahnhof (seinerzeit erster Bahnhof der Gemeinde Borbeck) an der Cöln-Mindener Eisenbahn, der wiederum seinen Namen von dem an der Emscher gelegenen Schloss des Grafen Westerholt erhalten hatte. Bereits zwölf Jahre danach am 10. September 1874 erhält die Gemeinde Oberhausen durch Einführung der Städteordnung die Stadtrechte. Sie wurde damit kreisangehörige Stadt des Landkreises Mülheim an der Ruhr, der kurz zuvor am 8. Dezember 1873 aus dem Landkreis Duisburg (nach Ausscheiden von Duisburg als Stadtkreis am 27. Juni 1873) hervorgegangen war. Am 1. April 1901 scheidet auch Oberhausen aus ihm aus, nachdem es gemäß der Rheinischen Provinzialordnung die Marke von 40.000 Einwohnern erreicht hatte und damit ebenfalls Stadtkreis wurde. bron: Wikipedia, voor degenen die de taal van de buren niet machtig zijn is er google translate
(je moet natuurlijk de rest ook lezen ->http://de.wikipedia.org/wiki/Oberhausen als je alles wil weten.

Terug naar waar het om gaat, plaatjes!

Het schitterende vooroorlogse station bijvoorbeeld




1930 bis 1934 wurde schließlich das heutige Bahnhofsgebäude im Stil der Klassischen Moderne erbaut. Der Oberhausener Architekt Schwingel und der Reichsbahnoberrat Herrmann der Reichsbahndirektion Essen entwarfen das heutige Gebäude mit einer kubistischen Formensprache. (wederom verwijs ik de ontbrekende anderstalige kennis behoeftige naar google translate

Fotootjes (ongeshopt!)

kusje van de lokale vervoerder RRX (Rhein-Ruhr-Express)




De in het oosten van Nederland bekende Prignitzer Eisenbahn GmbH (PEG) vertrekt en komt ook aan op Oberhausen Hbf.



Eurobahn kachelt er ook rond





Voor net mag je weer gaan googlen, indien noodzakelijk

Och ja, de DB komt er natuurlijk ook met lokaal boemeltje



edit: voor de dorstige (mede-)reiziger er is geen fatsoenlijk drinklokaal op Oberhausen HBf

[ Bericht 0% gewijzigd door bork op 13-02-2010 00:29:56 ]
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  zaterdag 13 februari 2010 @ 01:42:01 #16
140565 oshiro
I don't fuckin' care
pi_77943939
Geef mij maar SLT ipv plan V. Die dingen maken echt een ontzettende kolereherrie, zijn bedompt en donker.
Enige kutte aan SLT is dat het lang duurt voor de deuren open gaan, ivm dat uitklapplankje.
"Nevertheless sir, like German tourists, the stupid are everywhere." - Arnold J. Rimmer, Red Dwarf || Last.fm
pi_77944046
quote:
Op zaterdag 13 februari 2010 01:42 schreef oshiro het volgende:
Geef mij maar SLT ipv plan V. Die dingen maken echt een ontzettende kolereherrie, zijn bedompt en donker.
Enige kutte aan SLT is dat het lang duurt voor de deuren open gaan, ivm dat uitklapplankje.
SLT vind ik iig beter dan DDar en SGMm
dag
pi_77945917
Hmmm, vandaag op Rtd viel me op dat er iets niet klopt. Als het omroepbericht en het digitale bord met vertrektijden het over spoor 1B hebben, dan staat de trein op het deel wat de CTA op het perron zelf spoor 1A vindt en andersom
pi_77946710
Weet iemand al hoe het staat met de onderhandse gunning van Hoofdrailnet aan NS ?
Op dinsdag 2 september 2008 22:59 schreef Danny het volgende:
sorry.
leukste topic aller tijden
Voor computergerelateerde vragen klik hier
pi_77946947
quote:
Op zaterdag 13 februari 2010 01:42 schreef oshiro het volgende:
Geef mij maar SLT ipv plan V. Die dingen maken echt een ontzettende kolereherrie, zijn bedompt en donker.
Enige kutte aan SLT is dat het lang duurt voor de deuren open gaan, ivm dat uitklapplankje.
Ik begrijp dat er inmiddels twee keer zoveel zitplaatsen, alsmede toiletten zijn ingebouwd?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_77947271
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 23:05 schreef Duvel het volgende:
Ik hoopte vanmiddag een trio Plan V te hebben van Utrecht naar Gouda, maar het was een SLT.
Dat trio kwam gisteren aankachelen op station Alexander, het remde werkelijk waar verschikkelijk.
  zaterdag 13 februari 2010 @ 10:25:10 #22
164283 Luco
Buongiorno!
pi_77948045
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 23:13 schreef James1988 het volgende:
Er is een set artists impressions opgedoken van het nieuwe station Breda, die staan hier.

Wat mij en anderen opviel, was dit:
[ afbeelding ]

Een Thalys in NS kleurstelling, ziet er niet eens heel verkeerd uit. Alleen jammer dat de deuren missen.
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
  zaterdag 13 februari 2010 @ 10:42:01 #23
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_77948287
quote:
Op zaterdag 13 februari 2010 08:52 schreef Kankerkachelsverkopert het volgende:

[..]

Dat trio kwam gisteren aankachelen op station Alexander, het remde werkelijk waar verschikkelijk.
Dat trio zat in de stoptrein Rotterdam - Amsterdam, die komen niet op Utrecht...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zaterdag 13 februari 2010 @ 10:42:34 #24
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_77948300
quote:
Op zaterdag 13 februari 2010 04:09 schreef Irritatie100 het volgende:
Hmmm, vandaag op Rtd viel me op dat er iets niet klopt. Als het omroepbericht en het digitale bord met vertrektijden het over spoor 1B hebben, dan staat de trein op het deel wat de CTA op het perron zelf spoor 1A vindt en andersom
Ja da's al jaren zo, ook wel eens een paar conducteurs over horen mopperen.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zaterdag 13 februari 2010 @ 10:43:24 #25
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_77948313
quote:
Op zaterdag 13 februari 2010 01:42 schreef oshiro het volgende:
Geef mij maar SLT ipv plan V. Die dingen maken echt een ontzettende kolereherrie, zijn bedompt en donker.
Enige kutte aan SLT is dat het lang duurt voor de deuren open gaan, ivm dat uitklapplankje.
Of het plankje gaat helemaal niet uitklappen
Heb ik al meerdere keren meegemaakt, en als dat plankje er alsnog is, heb je vaak nog een groot gapend gat tussen trein en perron

Geef mij maar ICMm of Plan V/T. De zittingen van Plan T in de V'tjes zetten, maar dezelfde opstelling behouden Of natuurlijk de Thalys/ICE wil ik ook wel
  zaterdag 13 februari 2010 @ 10:43:28 #26
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_77948315
quote:
Op zaterdag 13 februari 2010 01:42 schreef oshiro het volgende:
Geef mij maar SLT ipv plan V. Die dingen maken echt een ontzettende kolereherrie, zijn bedompt en donker.
Enige kutte aan SLT is dat het lang duurt voor de deuren open gaan, ivm dat uitklapplankje.
Je hebt geen smaak! Kan ook niet anders, werkbouwtuig.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zaterdag 13 februari 2010 @ 10:52:33 #27
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_77948451
Even een tussendoortje met bestemming de rijtuigen in de Benelux dienst:
Een tweede NMBS stam is overgebracht naar Nederland, en gaat binnenkort remproef ritten doen tussen Eindhoven en Blerick. Hierdoor gaat er één Prio stam uit de Benelux, die dus vervangen word door een NMBS stam. Er rijden binnenkort dus twee NMBS stammen.
  zaterdag 13 februari 2010 @ 11:18:52 #28
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_77948938
Weer I6/I10?
  zaterdag 13 februari 2010 @ 11:20:56 #29
140565 oshiro
I don't fuckin' care
pi_77948989
quote:
Op zaterdag 13 februari 2010 10:43 schreef Duvel het volgende:

[..]

Je hebt geen smaak! Kan ook niet anders, werkbouwtuig.
Ik wil gewoon niet m'n stem hoeven verheffen om met iemand te kunnen praten in de trein
Maar dat doen jullie natuurlijk niet, jullie hebben het veel te druk om naar de trein zelf te kijken

Ik heb overigens in de spits meer last van een gebrek aan zitplaatsen in die 2 keer plan V wat ze langs laten rollen (Gouda - R'dam Centraal) dan in SLT. Heb tot nu toe altijd kunnen zitten in SLT, en zo goed als nooit in plan V. En dan stinken ze nog, maken herrie, en zijn OF te koud, OF te warm. Van mij mogen ze allemaal in de brand vliegen die krengen.
"Nevertheless sir, like German tourists, the stupid are everywhere." - Arnold J. Rimmer, Red Dwarf || Last.fm
pi_77949037
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 23:13 schreef James1988 het volgende:
Er is een set artists impressions opgedoken van het nieuwe station Breda, die staan hier.

Wat mij en anderen opviel, was dit:
[ afbeelding ]


Wanneer moet dit af zijn? Als je vergelijkt met wat ze het afgelopen jaar aan vooruitgang hebben geboekt, lijkt 2050 me al een erg optimistische streeftijd . Maar 't ziet er mooi uit, dat dan weer wel.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 13 februari 2010 @ 11:25:37 #31
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_77949095
quote:
Op zaterdag 13 februari 2010 05:39 schreef SpeedyRich het volgende:
Weet iemand al hoe het staat met de onderhandse gunning van Hoofdrailnet aan NS ?
Dat is voorlopig nog niet rond
Altijd onderweg naar het avontuur
  zaterdag 13 februari 2010 @ 11:29:23 #32
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_77949171
quote:
Op zaterdag 13 februari 2010 11:20 schreef oshiro het volgende:

[..]

Ik wil gewoon niet m'n stem hoeven verheffen om met iemand te kunnen praten in de trein
Maar dat doen jullie natuurlijk niet, jullie hebben het veel te druk om naar de trein zelf te kijken

Ik heb overigens in de spits meer last van een gebrek aan zitplaatsen in die 2 keer plan V wat ze langs laten rollen (Gouda - R'dam Centraal) dan in SLT. Heb tot nu toe altijd kunnen zitten in SLT, en zo goed als nooit in plan V. En dan stinken ze nog, maken herrie, en zijn OF te koud, OF te warm. Van mij mogen ze allemaal in de brand vliegen die krengen.
Dat je in Plan V nooit kunt zitten ligt niet aan het materieel, maar aan NS. Plan V stinkt niet maar heeft een authentiek, karakteristiek aroma en de verwarming is de schuld van de conducteur de de kachel een standje te laag of te hoog heeft gezet.

Tel daarbij op het momenteel ongeëvenaarde motorgeluid van echte, authentieke gelijkstroommotoren en je hebt het beste mat op het Nederlandse spoor te pakken: Mat '64.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_77949378
blijkbaar zijn dus alle problemen met de software opgelost ?
- om aan het ATB-remcritrium te voldoen dient er redelijk fors geremd te worden. Dit
veroorzaakt vertragingen zodat dit nog via de software verbetert dient te worden.
- problem met de deuren
- spontane nood-remmingen bij bepaalde snelheden
- storing bij gekoppeld rijden van treinen met een verschillende lengte (SLT-4 en SLT-6)

't mooiste was nog het hele 'reset' verhaal. de trein zou om het half uur vastlopen en een engineer zou dan 5 minuten nodig hebben om de trein te 'resetten'. jammer dat we daar niet meer over te weten krijgen.

het was zelfs zo erg dat de NS de betalingen stopgezet had, en Bombardier/Siemens de bouw omdat ze niet genoeg plaats hadden om de SLT-treinstellen tijdelijk te stallen.
ben benieuwd
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_77949409
quote:
Op zaterdag 13 februari 2010 11:37 schreef spectrumanalyser het volgende:
- storing bij gekoppeld rijden van treinen met een verschillende lengte (SLT-4 en SLT-6)
Als je "Hmm.. die koppelen we maar niet meer aan elkaar" een oplossing vindt..
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 13 februari 2010 @ 11:41:36 #35
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_77949475
quote:
Op zaterdag 13 februari 2010 11:37 schreef spectrumanalyser het volgende:
- spontane nood-remmingen bij bepaalde snelheden
Bedoel je de noodremmingen bij Zoetermeer? Die kwamen door het magnetisch veld van de HSL waar de SLeT op reageerde.
Altijd onderweg naar het avontuur
  zaterdag 13 februari 2010 @ 11:44:29 #36
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_77949548
quote:
Op zaterdag 13 februari 2010 11:41 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Bedoel je de noodremmingen bij Zoetermeer? Die kwamen door het magnetisch veld van de HSL waar de SLeT op reageerde.
Hè, wat? Heb je daar meer info over (bron of zo)?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 13 februari 2010 @ 11:46:11 #37
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_77949579
quote:
Op zaterdag 13 februari 2010 11:44 schreef Duvel het volgende:

[..]

Wat? Heb je daar meer info over (bron of zo)?
Er moet iets over staan in het SLeT-topic op Somda
Altijd onderweg naar het avontuur
  zaterdag 13 februari 2010 @ 11:47:19 #38
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_77949613
quote:
Op zaterdag 13 februari 2010 11:46 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Er moet iets over staan in het SLeT-topic op Somda
Hm, het broodje-aap gehalte zou dus wel eens vrij hoog kunnen zijn...

Edit, gevonden (Google, hoera!):
quote:
Het heeft te maken met storingen bij Ztm door de invloed van wervelstromen van de HSL-bovenleiding waar SLT gevoelig voor is. Er zit een filter voor de tractie-installatie om af te schakelen als er een 75 Hz puls van de ATB op de verkeerde plek de trein binnenkomt, maar die reageert ook op de 50 Hz spanning van de HSL, die met 25 kV een groot magnetisch veld opwekt. Blijkbaar is wel een oplossing gevonden, maar werkt dit niet of zijn niet alle stellen aangepast ??? Het is raar dat het toch weer misgaat terwijl er een oplossing zou zijn.
Wat ze zich niet realiseren is dat er zat plaatsen zijn waar een trein een hoogspanningslijn kruist, wat op zich niet veel veschilt van een HSL (ook 50Hz en zo).
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 13 februari 2010 @ 11:50:17 #39
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_77949688
quote:
Op zaterdag 13 februari 2010 11:47 schreef Duvel het volgende:

[..]

Hm, het broodje-aap gehalte zou dus wel eens vrij hoog kunnen zijn...
Mja, het komt van mensen van binnen de NS en niet van de users die maar wat roepen.
Altijd onderweg naar het avontuur
  zaterdag 13 februari 2010 @ 12:01:14 #40
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_77949916
quote:
Op zaterdag 13 februari 2010 11:50 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Mja, het komt van mensen van binnen de NS en niet van de users die maar wat roepen.
Maar "mensen binnen" NS hebben het over "wervelstromen" en "wisselstroom die op een bovenleiding staat". Iemand die binnen NS werkt, heeft natuurlijk niet noodzakelijk verstand van zaken op dit vakgebied. Ik las bijvoorbeeld ook dat een SLT gestrand was op Voorburg. Daar ligt de HSL wel erg ver vandaan.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 13 februari 2010 @ 12:03:40 #41
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_77949978
klopt, maar goed, er waren talloze storingen aan het ding. Het is alleen maar goed dat een groot deel nu opgelost is. Ze hebben op de meest onmogelijke dagen zelfs zitten testen met die dingen, zoals de kerstdagen en nieuwsjaarsdag, dus dat zegt ook genoeg ...
Altijd onderweg naar het avontuur
  zaterdag 13 februari 2010 @ 12:04:53 #42
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_77950001
Ja, er zit wat opdruk achter.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_77950161
quote:
Op zaterdag 13 februari 2010 11:50 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Mja, het komt van mensen van binnen de NS en niet van de users die maar wat roepen.
Is daar iets vreemds aan dan?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_77950968
Graf neukende hoere NS Hispeed site

Ik wil een ticket voor augustus boeken, krijg ik een "notificatie" dat ik treinen tot 8 november kan boeken.

JA? DUS? DAT WIL IK OOK. GA DOEN.

Nee hoor, vergeet het maar

Zooitje neukfouten daar
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 13 februari 2010 @ 12:41:20 #45
140565 oshiro
I don't fuckin' care
pi_77950987
quote:
Op zaterdag 13 februari 2010 11:29 schreef Duvel het volgende:

[..]

Dat je in Plan V nooit kunt zitten ligt niet aan het materieel, maar aan NS. Plan V stinkt niet maar heeft een authentiek, karakteristiek aroma en de verwarming is de schuld van de conducteur de de kachel een standje te laag of te hoog heeft gezet.

Tel daarbij op het momenteel ongeëvenaarde motorgeluid van echte, authentieke gelijkstroommotoren en je hebt het beste mat op het Nederlandse spoor te pakken: Mat '64.
"Nevertheless sir, like German tourists, the stupid are everywhere." - Arnold J. Rimmer, Red Dwarf || Last.fm
pi_77951066
Crepeer aan iets ergs, eet poep en sterf

Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 13 februari 2010 @ 12:54:25 #47
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_77951320
quote:
Op zaterdag 13 februari 2010 12:44 schreef Dr_Flash het volgende:
Crepeer aan iets ergs, eet poep en sterf

[ afbeelding ]
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zaterdag 13 februari 2010 @ 12:56:00 #48
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_77951372
Dat je maar tot 11 augustus kan boeken is wel erg stom ja.
quote:
Op zaterdag 13 februari 2010 10:42 schreef Duvel het volgende:

[..]

Dat trio zat in de stoptrein Rotterdam - Amsterdam, die komen niet op Utrecht...
Vaak toch wel, doordeweeks rijden ze Rotterdam-Uitgeest-Rhenen dus komen ook langs Utrecht. Plan T wil er ook nog weleens inzitten.
  zaterdag 13 februari 2010 @ 13:00:01 #49
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_77951471
quote:
Op zaterdag 13 februari 2010 12:44 schreef Dr_Flash het volgende:
Crepeer aan iets ergs, eet poep en sterf

[ afbeelding ]
Misschien staat die datum verkeerd en bedoelen ze op z'n Amerikaans 11 augustus? Probeer eens een reisje van 2 tot 8 augustus te boeken
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  zaterdag 13 februari 2010 @ 13:05:07 #50
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_77951597
quote:
Op zaterdag 13 februari 2010 11:22 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Wanneer moet dit af zijn?
2014.

En de panorama's zien er beter uit dan de renders op de "Hier wordt gebouwd"-borden op het station zelf.

Al vind ik 24 kaartautomaten (16 noord, 8 zuid) wel erg veel. En er komen poortjes
  Redactie Sport zaterdag 13 februari 2010 @ 13:08:40 #51
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_77951676
Het motorgeluid van Plan V is gewoon het echte treingeluid vind ik, geweldig
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zaterdag 13 februari 2010 @ 13:10:40 #52
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_77951721
quote:
Op zaterdag 13 februari 2010 11:18 schreef James1988 het volgende:
Weer I6/I10?
Ja, dat klopt. Als ze de remmentest tussen Eindhoven en Blerick hebben volbracht, zullen ze zeer snel worden ingezet in de Benelux dienst.
Straks dus een vingerverf combinatie minder in de BeNeLux
pi_77951823
quote:
Op zaterdag 13 februari 2010 13:10 schreef greavy het volgende:

[..]

Ja, dat klopt. Als ze de remmentest tussen Eindhoven en Blerick hebben volbracht, zullen ze zeer snel worden ingezet in de Benelux dienst.
Straks dus een vingerverf combinatie minder in de BeNeLux
Meer I6/I10
Minder rode-stuurstand/vingerverf- en blauwgele rijtuigen/rode- of mintgroene lok combinaties

Is al bekend op welke tijden deze gaat rijden?
  zaterdag 13 februari 2010 @ 13:23:14 #54
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_77951987
quote:
Op zaterdag 13 februari 2010 12:56 schreef ReisT het volgende:

[..]

Vaak toch wel, doordeweeks rijden ze Rotterdam-Uitgeest-Rhenen dus komen ook langs Utrecht. Plan T wil er ook nog weleens inzitten.
SPR 9700: SLT
SPR 19800: SLT
SPR 9800: SLT & SGMm met af en toe Mat'64
SPR 4000: Mat'64
SPR 17400: Mat'64 of SGMm
SPR 4100: SGMm
SPR 4200: SGMm
SPR 5500: SGMm
Bij de overige Sprinters weet ik zo niet wat er in zit.
Als je de Sprinter hebt tussen Rtd - Gdg is er 50 % kans dat er een T/V'tje in zit. Anders heb je de SLT.
Alleen jammer dat de V'tjes en T'tjes steeds minder omlopen gaan krijgen, nu het SLT snel zijn intrede gaat doen..
  zaterdag 13 februari 2010 @ 13:25:11 #55
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_77952028
quote:
Op zaterdag 13 februari 2010 13:15 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Meer I6/I10
Minder rode-stuurstand/vingerverf- en blauwgele rijtuigen/rode- of mintgroene lok combinaties

Is al bekend op welke tijden deze gaat rijden?
Nee. Tot zoverre ik heb kunnen lezen, is er nog niks over bekend.
Dat zal dus ter zijner tijd wel bekend gaan worden
Ze zijn al in Nederland, alleen 'mogen' ze de BNL dienst nog niet rijden, omdat er eerst getest moet worden. Ik dacht dat ze naar de Watergraafsmeer zijn overgebracht. Maar kan het mis hebben.
pi_77952072
quote:
Op zaterdag 13 februari 2010 13:00 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Misschien staat die datum verkeerd en bedoelen ze op z'n Amerikaans 11 augustus? Probeer eens een reisje van 2 tot 8 augustus te boeken
"Ja hallo? Hotel Zur Geile Heidi? Ja, Dr Flasche hier. Kann ich niet een weekje früher kommen? Die website der Spurwegen tut raar, Danke!"
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 13 februari 2010 @ 13:26:56 #57
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_77952080
quote:
Op zaterdag 13 februari 2010 12:56 schreef ReisT het volgende:
Dat je maar tot 11 augustus kan boeken is wel erg stom ja.
[..]

Vaak toch wel, doordeweeks rijden ze Rotterdam-Uitgeest-Rhenen dus komen ook langs Utrecht. Plan T wil er ook nog weleens inzitten.
Ik vind dat wel een beetje om als ik gewoon van Utrecht naar Gouda wil.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Sport zaterdag 13 februari 2010 @ 13:30:22 #58
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_77952170
Officieel hoort SLT het volgende te rijden sinds 1 februari:
1
2
3
4
5
6
7
8
4000    Stoptrein   Mat'64 / SLT          Rotterdam Centraal - Uitgeest (- Alkmaar)
7400    Sprinter    Mat'64 / SLT          Rhenen - Breukelen (- Amsterdam Centraal)
9700    Sprinter    SLT                   Rotterdam Centraal - Gouda Goverwelle
9800    Sprinter    SLT                   Den Haag Centraal - Utrecht
14000   Stoptrein   SLT / Mat'64 / SGMm   Utrecht Centraal - Rotterdam Centraal
14700   Sprinter    Mat'64 / SLT          Amsterdam Centraal - Uitgeest
17400   Sprinter    Mat'64 / SLT          (Veenendaal Centrum -) Utrecht Centraal - Breukelen
19800   Stoptrein   SLT                   Den Haag Centraal - Gouda Goverwelle
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zaterdag 13 februari 2010 @ 13:32:59 #59
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_77952237
quote:
14000 Stoptrein SLT / Mat'64 / SGMm Utrecht Centraal - Rotterdam Centraal
quote:
Rijdt slechts twee keer per dag, 's ochtends vroeg vanuit Utrecht Centraal, treinen 14015 en 14017 (stopt niet in Utrecht Terwijde en Vleuten).
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zaterdag 13 februari 2010 @ 13:42:58 #60
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_77952524
Klopt niet helemaal, er bestaat ook nog een 14088 maar da's de nachtsprinter Amsterdam-Heerhugowaard.
quote:
Op zaterdag 13 februari 2010 13:26 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ik vind dat wel een beetje om als ik gewoon van Utrecht naar Gouda wil.
Je kan toch ook overstappen in Breukelen
  zaterdag 13 februari 2010 @ 14:02:04 #61
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_77952977
quote:
Op zaterdag 13 februari 2010 13:42 schreef ReisT het volgende:
Klopt niet helemaal, er bestaat ook nog een 14088 maar da's de nachtsprinter Amsterdam-Heerhugowaard.
[..]

Je kan toch ook overstappen in Breukelen
Dat past niet binnen mijn JTK...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zaterdag 13 februari 2010 @ 15:05:57 #62
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_77954656
quote:
Op zaterdag 13 februari 2010 14:02 schreef Duvel het volgende:

[..]

Dat past niet binnen mijn JTK...
Dan stap je in Wd over.. Heb je waarschijnlijk wel een langere overstap.
  zaterdag 13 februari 2010 @ 15:08:42 #63
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_77954736
quote:
Op zaterdag 13 februari 2010 15:05 schreef greavy het volgende:

[..]

Dan stap je in Wd over.. Heb je waarschijnlijk wel een langere overstap.
Ja, klopt, dat duurt een eeuwigheid: 10 minuten.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zaterdag 13 februari 2010 @ 16:18:51 #64
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_77956665
Alsof 10 minuten zolang is.. Ik heb ook wel overstappen van 15 minuten
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_77959017
:w
pi_77959616
quote:
Op zaterdag 13 februari 2010 16:18 schreef greavy het volgende:
Alsof 10 minuten zolang is.. Ik heb ook wel overstappen van 15 minuten
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb dagelijks overstappen van 15 minuten, maar daar kan ik zelf niks aan doen
pi_77960028
Mat ´64 is het meest degelijk materieel dat nog in Nederland rijdt. Onverwoestbaar, nooit problemen. Daar kunnen de treinen van tegenwoordig niet tegenop. Sowieso zie ik die treinen de levensduur van Mat ´64 niet evenaren.
  zaterdag 13 februari 2010 @ 18:18:20 #68
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_77960220
Nee. De nieuwere treinen dan het Mat'64 zullen niet snel de leeftijd van 40 jaar of ouder behalen.
Dat zie je nu al met het DM'90, waar al van terzijde was gesteld. Echter is het weer in dienst gekomen door de winterse perikelen, maar word tzt weer terzijde gesteld.
De nieuwe treinen krijgen zoveel technische hoogstandjes, dat kan nooit lang goed gaan.. Het materieel is niet meer zoals het vroeger was.. Het wordt steeds zwakker.

De nieuwe technische dingen zorgen er niet altijd voor om het materieel langer te gebruiken
En van mij mag die reizigers informatie in die SLT er gelijk uit gesloopt worden
Continu dat irritante gejengel ervan, als de trein een station nadert.. Laat de MCN of HC het lekker omroepen, dát is tenminste mooi
pi_77960811
quote:
Op zaterdag 13 februari 2010 18:18 schreef greavy het volgende:

Dat zie je nu al met het DM'90, waar al van terzijde was gesteld.
Ik "hoorde" dat DM'90 nog wel eens last had van diesellekkage, wat in deze tijden van milieuhippies en ander groen tuig word dat niet meer zo 123 geaccepteerd...
  Redactie Sport zaterdag 13 februari 2010 @ 18:55:57 #70
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_77961334
Mja, in Enschede ligt er niet voor niks zeil bovenop het ballast op spoor 1 en 3 (tot december werd daarop 30 minuten stilgestaan met de kering). De motor schijnt overigens niet uitgezet te mogen worden omdat bij het starten ervan alle deuren van het treinstel sluiten (en volgens mij ook nog eens zonder klembeveiliging)
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_77961372
Bovenin een schommelboot... Als je een beetje moe bent val je zo in slaap
dag
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 13 februari 2010 @ 18:57:54 #72
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_77961387
quote:
Op zaterdag 13 februari 2010 18:10 schreef Socios het volgende:
Mat ´64 is het meest degelijk materieel dat nog in Nederland rijdt. Onverwoestbaar, nooit problemen. Daar kunnen de treinen van tegenwoordig niet tegenop. Sowieso zie ik die treinen de levensduur van Mat ´64 niet evenaren.
Idd relatief weinig problemen, maar het is wel zo dat er ook weinig stuk kan gaan. Die nieuwe treinen stoppen ze vol met elektronica, terwijl de helft gewoon imo overbodig is.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 13 februari 2010 @ 18:59:33 #73
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_77961435
quote:
Op zaterdag 13 februari 2010 18:55 schreef dennistd het volgende:
Mja, in Enschede ligt er niet voor niks zeil bovenop het ballast op spoor 1 en 3 (tot december werd daarop 30 minuten stilgestaan met de kering). De motor schijnt overigens niet uitgezet te mogen worden omdat bij het starten ervan alle deuren van het treinstel sluiten (en volgens mij ook nog eens zonder klembeveiliging)
Klopt helemaal. Heb ik bij Arriva ook wel eens gezien

In het noorden lagen de matten, omdat de wadslopers nog meer lekkage hadden.
Altijd onderweg naar het avontuur
  zondag 14 februari 2010 @ 10:34:16 #74
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_77977162
Momenteel rijden er géén treinen tussen Zwolle en Kampen op last van de politie.
De reden hiervoor is: Lijk gevonden in een sloot langs het spoor.
pi_77977420
quote:
Op zaterdag 13 februari 2010 11:37 schreef spectrumanalyser het volgende:
blijkbaar zijn dus alle problemen met de software opgelost ?
- om aan het ATB-remcritrium te voldoen dient er redelijk fors geremd te worden. Dit
veroorzaakt vertragingen zodat dit nog via de software verbetert dient te worden.
- problem met de deuren
- spontane nood-remmingen bij bepaalde snelheden
- storing bij gekoppeld rijden van treinen met een verschillende lengte (SLT-4 en SLT-6)

't mooiste was nog het hele 'reset' verhaal. de trein zou om het half uur vastlopen en een engineer zou dan 5 minuten nodig hebben om de trein te 'resetten'. jammer dat we daar niet meer over te weten krijgen.

het was zelfs zo erg dat de NS de betalingen stopgezet had, en Bombardier/Siemens de bouw omdat ze niet genoeg plaats hadden om de SLT-treinstellen tijdelijk te stallen.
ben benieuwd
Jep al deze problemen zijn opgelost en SLT's zijn (opnieuw) uitgebreid getest of ze een beetje failsafe waren. De duurzaamheid van deze foutoplossing zal uiteraard pas in reizigersdienst merkbaar zijn

Nu alleen nog de problemen met Thalys oplossen op de HSL-Zuid en NS heeft weer een betrouwbaar materieelpark
Killing as few patients as possible.
  zondag 14 februari 2010 @ 10:57:36 #76
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_77977581
quote:
Op zondag 14 februari 2010 10:48 schreef davidov2009 het volgende:

[..]

Jep al deze problemen zijn opgelost en SLT's zijn (opnieuw) uitgebreid getest of ze een beetje failsafe waren. De duurzaamheid van deze foutoplossing zal uiteraard pas in reizigersdienst merkbaar zijn

Nu alleen nog de problemen met Thalys oplossen op de HSL-Zuid en NS heeft weer een betrouwbaar materieelpark

NS HiSpeed zal je bedoelen. NS zelf rijdt niet op de HSL-Zuid, dit doet NS-HiSpeed.
pi_77979696
quote:
Op zaterdag 13 februari 2010 18:55 schreef dennistd het volgende:
Mja, in Enschede ligt er niet voor niks zeil bovenop het ballast op spoor 1 en 3 (tot december werd daarop 30 minuten stilgestaan met de kering). De motor schijnt overigens niet uitgezet te mogen worden omdat bij het starten ervan alle deuren van het treinstel sluiten (en volgens mij ook nog eens zonder klembeveiliging)
In Zutphen op spoor 3a ligt ook zo'n ding, terwijl daar eigenlijk alleen ICRm en VIRM over heen komt. Sinds de laatste wijziging van de dienstregeling vertrekt de stoptrein naar Apeldoorn vanaf spoor 2a.
  zondag 14 februari 2010 @ 12:33:40 #78
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_77979957
Die matten lagen ook op Maastricht en Zandvoort i.v.m. lekkende tandwielkasten van e-locs. En die worden niet gesmeerd met diesel.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Sport zondag 14 februari 2010 @ 12:43:10 #79
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_77980259
Dit ding heeft geen mat nodig hoop ik toch:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zondag 14 februari 2010 @ 12:58:24 #80
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_77980706
Oei!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 14 februari 2010 @ 13:06:35 #81
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_77980956
quote:
Op zondag 14 februari 2010 12:43 schreef dennistd het volgende:
Dit ding heeft geen mat nodig hoop ik toch:
[ afbeelding ]
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

ICE in NS-kleuren
  Redactie Frontpage / Sport zondag 14 februari 2010 @ 13:22:08 #82
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_77981421
quote:
Op zondag 14 februari 2010 12:43 schreef dennistd het volgende:
Dit ding heeft geen mat nodig hoop ik toch:
[ afbeelding ]
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mijn ogen, wat doe je
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_77981873
quote:
Op zaterdag 13 februari 2010 18:57 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Idd relatief weinig problemen, maar het is wel zo dat er ook weinig stuk kan gaan. Die nieuwe treinen stoppen ze vol met elektronica, terwijl de helft gewoon imo overbodig is.
Theoretisch zou je ook zeggen: hoe minder er stuk kan gaan, des te minder onderhoud en des te betrouwbaarder de trein.

Ik snap ook niet waarom ze die zooi tegenwoordig zo vol bouwen met computershit.
  zondag 14 februari 2010 @ 14:04:03 #84
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_77982713
quote:
Op zondag 14 februari 2010 13:36 schreef RealZeus het volgende:

[..]

Theoretisch zou je ook zeggen: hoe minder er stuk kan gaan, des te minder onderhoud en des te betrouwbaarder de trein.

Ik snap ook niet waarom ze die zooi tegenwoordig zo vol bouwen met computershit.
Tja, de moderne motoren worden nou eenmaal aangestuurd met elektronica. Het voordeel is dat het geheel enorm veel energiezuiniger geworden is. Verder is een diagnostisch systeem in een trein veel makkelijker bij het onderhoud: de trein houdt zelf bij wat een stuk gaat. Maar ja: ook een diagnostisch systeem kan stuk.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_77982740
quote:
Op zondag 14 februari 2010 14:04 schreef Duvel het volgende:

[..]

Tja, de moderne motoren worden nou eenmaal aangestuurd met elektronica. Het voordeel is dat het geheel enorm veel energiezuiniger geworden is. Verder is een diagnostisch systeem in een trein veel makkelijker bij het onderhoud: de trein houdt zelf bij wat een stuk gaat. Maar ja: ook een diagnostisch systeem kan stuk.
Dat wel, maar met die sneeuw zag je wel dat er toch niet over na gedacht was.
  zondag 14 februari 2010 @ 14:08:54 #86
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_77982851
Pfff ja, kwestie van betere luchtfilters. Dat elektriciteit en vocht slecht samengaat is al veel langer bekend.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport zondag 14 februari 2010 @ 16:34:29 #87
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_77986948
De laatste ICM-III zal morgen Haarlem binnen gaan lopen voor de modernisering
Altijd onderweg naar het avontuur
  zondag 14 februari 2010 @ 16:42:01 #88
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_77987163
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_77987487
quote:
Op zondag 14 februari 2010 16:34 schreef Peterselieman het volgende:
De laatste ICM-III zal morgen Haarlem binnen gaan lopen voor de modernisering
Dat wordt in het vervolg op het balkon pissen dus
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_77988192
quote:
Op zondag 14 februari 2010 16:34 schreef Peterselieman het volgende:
De laatste ICM-III zal morgen Haarlem binnen gaan lopen voor de modernisering
Yes.

Alleen jammer van de toiletten en de doorloopkop maar verder vind ik ICMm echt moddervet materiaal.
  zondag 14 februari 2010 @ 17:32:45 #91
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_77988766
Wat is er mis met ICMm-toiletten?

* James1988 ziet in het zuiden van het land nooit ICMm
pi_77988844
quote:
Op zondag 14 februari 2010 16:52 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dat wordt in het vervolg op het balkon pissen dus
Gaan de toiletten helemaal weg? Ik dacht alleen minder toiletten.
pi_77989151
quote:
Op zondag 14 februari 2010 17:34 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

Gaan de toiletten helemaal weg? Ik dacht alleen minder toiletten.
Minder ja.. Er blijft er nog 1 aanwezig toch? Anders heb ik alvast medelijden met de mensen die van Rotterdam naar Leeuwarden willen
  zondag 14 februari 2010 @ 17:44:20 #94
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_77989231
quote:
Op zondag 14 februari 2010 17:16 schreef Kankerkachelsverkopert het volgende:

[..]

Yes.
No.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport zondag 14 februari 2010 @ 17:52:20 #95
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_77989523
quote:
Op zondag 14 februari 2010 17:42 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Minder ja.. Er blijft er nog 1 aanwezig toch? Anders heb ik alvast medelijden met de mensen die van Rotterdam naar Leeuwarden willen
Eentje ipv 2 in de ICM-III

De ICM-IV heeft wel 2 toiletten aan boord
Altijd onderweg naar het avontuur
  zondag 14 februari 2010 @ 17:59:35 #96
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_77989749
quote:
Op zondag 14 februari 2010 17:52 schreef Peterselieman het volgende:

[..]
De ICM-IV heeft wel 2 toiletten aan boord
Bedoel je ICMm? DIe krijgt er wel twee ja, afaik.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Sport zondag 14 februari 2010 @ 18:14:36 #97
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_77990162
quote:
Op zondag 14 februari 2010 17:52 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Eentje ipv 2 in de ICM-III

De ICM-IV heeft wel 2 toiletten aan boord
ICM-IV heeft 3 toiletten op dit moment en ICMm-IV krijgt er 2 (waarvan 1 een invalidentoilet zoals ook in ICMm-III zit)
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Frontpage / Sport zondag 14 februari 2010 @ 18:48:23 #98
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_77991206
quote:
Op zondag 14 februari 2010 17:59 schreef Duvel het volgende:

[..]

Bedoel je ICMm? DIe krijgt er wel twee ja, afaik.
die bedoelde ik ja
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_77991436
quote:
Op zaterdag 13 februari 2010 11:29 schreef Duvel het volgende:

[..]

Dat je in Plan V nooit kunt zitten ligt niet aan het materieel, maar aan NS. Plan V stinkt niet maar heeft een authentiek, karakteristiek aroma en de verwarming is de schuld van de conducteur de de kachel een standje te laag of te hoog heeft gezet.

Tel daarbij op het momenteel ongeëvenaarde motorgeluid van echte, authentieke gelijkstroommotoren en je hebt het beste mat op het Nederlandse spoor te pakken: Mat '64.
Facts don't care about your feelings
pi_77991644
quote:
Op zaterdag 13 februari 2010 18:18 schreef greavy het volgende:
Nee. De nieuwere treinen dan het Mat'64 zullen niet snel de leeftijd van 40 jaar of ouder behalen.
Dat zie je nu al met het DM'90, waar al van terzijde was gesteld. Echter is het weer in dienst gekomen door de winterse perikelen, maar word tzt weer terzijde gesteld.
De nieuwe treinen krijgen zoveel technische hoogstandjes, dat kan nooit lang goed gaan.. Het materieel is niet meer zoals het vroeger was.. Het wordt steeds zwakker.

De nieuwe technische dingen zorgen er niet altijd voor om het materieel langer te gebruiken
En van mij mag die reizigers informatie in die SLT er gelijk uit gesloopt worden
Continu dat irritante gejengel ervan, als de trein een station nadert.. Laat de MCN of HC het lekker omroepen, dát is tenminste mooi

Kan de NS niet gewoon een plan-v naar bombardier rijden: "Doe maar 99 hiervan".
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_77992040
Met de nieuwe dienstregeling is de Mat 64 volgens mij vervangen door sprinters op traject van Hoorn-Hoofddorp ik zal ze missen.
Facts don't care about your feelings
pi_77994055
quote:
Op zondag 14 februari 2010 10:48 schreef davidov2009 het volgende:

[..]

Jep al deze problemen zijn opgelost en SLT's zijn (opnieuw) uitgebreid getest of ze een beetje failsafe waren. De duurzaamheid van deze foutoplossing zal uiteraard pas in reizigersdienst merkbaar zijn

Nu alleen nog de problemen met Thalys oplossen op de HSL-Zuid en NS heeft weer een betrouwbaar materieelpark
quote:
Op zondag 14 februari 2010 10:57 schreef greavy het volgende:

[..]

NS HiSpeed zal je bedoelen. NS zelf rijdt niet op de HSL-Zuid, dit doet NS-HiSpeed.
Jep ik weet 't, maar NS is wel 90% aandeelhouder Technisch gezien zijn de Thalys stellen zelfs deels van SCNF, maar goed, het ging gewoon om het materieel dat in Nederland rijdt
Killing as few patients as possible.
pi_77994137
quote:
Op zaterdag 13 februari 2010 12:40 schreef Dr_Flash het volgende:
Graf neukende hoere NS Hispeed site

Ik wil een ticket voor augustus boeken, krijg ik een "notificatie" dat ik treinen tot 8 november kan boeken.

JA? DUS? DAT WIL IK OOK. GA DOEN.

Nee hoor, vergeet het maar

Zooitje neukfouten daar
Volgens mij klopt die datum van 8-11-2010 gewoon niet. Ik kon afgelopen week ook maar boeken tot half mei...
pi_77994294
Dit weekend op 's lands sporen:


SBB Cargo´s 186 181 is met slechts 15 lege Tads´n als trein 48520 vanuit het Duitse Mainzlar op weg naar de Amsterdam Westhaven en passeert een tijdelijk sneeuwvrij Duivendrecht. Zaterdag 13 februari 2010


De bekende I10-stam in de Beneluxdienst rijdt alweer enkele maanden op en neer tussen Amsterdam en Brussel-Zuid. Op Valentijnsdag 2010 vertrekt de NMBS 2838 met trein 9236 uit het station Den Haag Hollands Spoor, de fraaie stationsoverkapping achter zich latend. Op de achtergrond is het Strijkijzer te zien. Dit kantoorgebouw heeft 42 verdiepingen en is 132 meter hoog. Opvallend genoeg bevinden zich in dit op een na hoogste bouwwerk van Den Haag geen kantoren, maar 51 luxe appartementen en 300 studio's voor jongeren en starters. Zondag 14 februari 2010


Sinds 1 februari 2010 is het Dagkalkvervoer tussen Beverwijk en Hermalle opgeheven, omdat de groeve aldaar gesloten is. Een andere kalkgroeve in België, die in Jemelle, is nog wel geopend, maar de aan- en afvoertreinen van/naar Beverwijk rijden in de donkere uren. Alleen op zondag is de kalktrein nog met daglicht te zien in Nederland. DBSRN 1613 wordt met slechts 4 Talns als trein 48644 uit Jemelle op het station van Geldermalsen ingehaald door de Olympische 9525 als IC Heerlen/Maastricht - Amsterdam. Links daarvan wacht Plan V 937 als stoptrein naar Utrecht Centraal. Zondag 14 februari 2010
  zondag 14 februari 2010 @ 20:13:26 #105
216495 Mkr
Stay out of trouble, boys.
pi_77994514
quote:
Op zondag 14 februari 2010 20:09 schreef Zug-Chef het volgende:
Dit weekend op 's lands sporen:

[ link | afbeelding ]
SBB Cargo´s 186 181 is met slechts 15 lege Tads´n als trein 48520 vanuit het Duitse Mainzlar op weg naar de Amsterdam Westhaven en passeert een tijdelijk sneeuwvrij Duivendrecht. Zaterdag 13 februari 2010

[ link | afbeelding ]
De bekende I10-stam in de Beneluxdienst rijdt alweer enkele maanden op en neer tussen Amsterdam en Brussel-Zuid. Op Valentijnsdag 2010 vertrekt de NMBS 2838 met trein 9236 uit het station Den Haag Hollands Spoor, de fraaie stationsoverkapping achter zich latend. Op de achtergrond is het Strijkijzer te zien. Dit kantoorgebouw heeft 42 verdiepingen en is 132 meter hoog. Opvallend genoeg bevinden zich in dit op een na hoogste bouwwerk van Den Haag geen kantoren, maar 51 luxe appartementen en 300 studio's voor jongeren en starters. Zondag 14 februari 2010

[ link | afbeelding ]
Sinds 1 februari 2010 is het Dagkalkvervoer tussen Beverwijk en Hermalle opgeheven, omdat de groeve aldaar gesloten is. Een andere kalkgroeve in België, die in Jemelle, is nog wel geopend, maar de aan- en afvoertreinen van/naar Beverwijk rijden in de donkere uren. Alleen op zondag is de kalktrein nog met daglicht te zien in Nederland. DBSRN 1613 wordt met slechts 4 Talns als trein 48644 uit Jemelle op het station van Geldermalsen ingehaald door de Olympische 9525 als IC Heerlen/Maastricht - Amsterdam. Links daarvan wacht Plan V 937 als stoptrein naar Utrecht Centraal. Zondag 14 februari 2010
Mooie foto's weer! Gister trouwens 2 opmerkelijke treinen in de 5600:

- Olympische VIRM (9520 meen ik?)
- ICM (oude revisie)
"I am nice, and if that makes me a pussy, so be it."
  zondag 14 februari 2010 @ 20:24:15 #106
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_77995009
tipje misschien: 24 april is er een Tagessonderfahrt vanuit het museum Bochum-Dahlhausen naar de Keukenhof. alle info hier

Geen stoom trouwens. Diesel 2225 en DB 212 007.

Deuvm
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport zondag 14 februari 2010 @ 20:32:20 #107
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_77995406
Is er vorig jaar ook niet zo'n rit geweest?

edit: gevonden, 9 mei afgelopen jaar, inclusief een bezoek aan de SSN http://www.somda.nl/drgl/584/
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zondag 14 februari 2010 @ 20:49:08 #108
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_77996263
quote:
Op zondag 14 februari 2010 20:24 schreef Dr_Flash het volgende:
Deuvm
Wøt?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Sport zondag 14 februari 2010 @ 20:56:12 #109
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_77996613
quote:
Op zondag 14 februari 2010 20:49 schreef Duvel het volgende:

[..]

Wøt?
Doe Er Uw Voordeel Mee
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zondag 14 februari 2010 @ 22:21:48 #110
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_78001390
quote:
Op zondag 14 februari 2010 19:00 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]

Kan de NS niet gewoon een plan-v naar bombardier rijden: "Doe maar 99 hiervan".
Ik zou zeggen: Stel het voor!
Je hebt nee, en kan ja krijgen
  zondag 14 februari 2010 @ 22:28:41 #111
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_78001799
quote:
Op zondag 14 februari 2010 20:56 schreef dennistd het volgende:

[..]

Doe Er Uw Voordeel Mee
Ah. Na meer dan tien jaar weet ik eindelijk waar het voor staat.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 14 februari 2010 @ 22:29:42 #112
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_78001857
Heeft iemand de website " Pazzup " van ProFail al gezien?
Vind hem wel geinig in elkaar gezet.
  zondag 14 februari 2010 @ 22:29:59 #113
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_78001874
De bouwtekeningen zullen ze vast nog wel ergens hebben. Tenslotte, de eerste V'tjes werden gebouwd door Werkspoor, wat opging in Talbot, wat weer opging in Bombardier.
  zondag 14 februari 2010 @ 22:32:39 #114
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_78002036
Werkspoor is niet opgegaan in Talbot, Werkspoor is gewoon gesloten.

De V'tjes van Talbot zijn op een andere manier gebouwd dan die van Werkspoor, o.a. te zien aan lasnaden bij de ramen in de kop.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_78004342
quote:
Op zaterdag 13 februari 2010 12:01 schreef Duvel het volgende:

[..]

Maar "mensen binnen" NS hebben het over "wervelstromen" en "wisselstroom die op een bovenleiding staat". Iemand die binnen NS werkt, heeft natuurlijk niet noodzakelijk verstand van zaken op dit vakgebied. Ik las bijvoorbeeld ook dat een SLT gestrand was op Voorburg. Daar ligt de HSL wel erg ver vandaan.
Ik heb in een SLT gezeten die bijna een uur bij voorburg heeft gestaan. Die machinist schijnt dus continue aan het omroepen te zijn geweest, en na 3 kwartier kreeg ie door dat ook zijn speakers niet werkte en had die de conducteur de trein ingestuurd om excuus te gaan maken
pi_78005668
quote:
Op zondag 14 februari 2010 22:32 schreef Duvel het volgende:
Werkspoor is niet opgegaan in Talbot, Werkspoor is gewoon gesloten.

De V'tjes van Talbot zijn op een andere manier gebouwd dan die van Werkspoor, o.a. te zien aan lasnaden bij de ramen in de kop.
Die van Talbot doen het toch ook prima.

Ik ben voor. Geen ontwikkelingskosten, kleine kans op kinderziektes, betrouwbaar en een puur Nederlandse trein.
pi_78006132
quote:
Op zondag 14 februari 2010 20:09 schreef Zug-Chef het volgende:
Dit weekend op 's lands sporen:

[ link | afbeelding ]
SBB Cargo´s 186 181 is met slechts 15 lege Tads´n als trein 48520 vanuit het Duitse Mainzlar op weg naar de Amsterdam Westhaven en passeert een tijdelijk sneeuwvrij Duivendrecht. Zaterdag 13 februari 2010


Dat perron is een bazig spotplaats . In de verte zie je de hes staan
  maandag 15 februari 2010 @ 08:17:08 #118
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_78009689
OK, wat moet er allemaal stuk en mis zijn om een rode Traxx met prio-stam incl. prio-stuurstand door Utrecht Centraal te laten rijden?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Sport maandag 15 februari 2010 @ 08:44:01 #119
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_78009884
quote:
Op maandag 15 februari 2010 08:17 schreef Duvel het volgende:
OK, wat moet er allemaal stuk en mis zijn om een rode Traxx met prio-stam incl. prio-stuurstand door Utrecht Centraal te laten rijden?
- Een gebrek aan Belgische Traxx-locs waardoor er een rode voorgezet is
- Een storing ten zuiden van Rotterdam neem ik aan
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  maandag 15 februari 2010 @ 08:49:42 #120
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_78009937
quote:
Op maandag 15 februari 2010 08:44 schreef dennistd het volgende:

[..]

- Een gebrek aan Belgische Traxx-locs waardoor er een rode voorgezet is
- Een storing ten zuiden van Rotterdam neem ik aan
Teletekst zwijgt over storingen... Wel zeggen ze dat er een Benelux niet rijdt (trein 9209). Nou ja, het zal wel.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Sport maandag 15 februari 2010 @ 08:51:39 #121
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_78009955
Ah, gevonden op somda:
HSA 186.111 met 28.105 om 8.19 uur door Utge opweg richting Ehv voor geluidsproeven Ehv-Br vv.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_78010534
Geluidsproeven? Gaat die Traxxtroep planmatig ingezet worden ergens voor dan? Mag er eerst wel een fatsoenlijk kleurtje op Ik dacht trouwens dat ze af wilden van Lokbespanntes?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 15 februari 2010 @ 10:00:32 #123
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
  Redactie Sport maandag 15 februari 2010 @ 10:07:55 #124
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_78011110
Teletekst van Eén spreekt al van 20 doden. Om 10.30u is er daarop een extra journaal.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  maandag 15 februari 2010 @ 10:13:02 #125
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_78011214
Nieuwe rel? Franse en Belgische trein op elkaar?

Sorry, niet om te lachen
  maandag 15 februari 2010 @ 10:20:26 #126
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_78011366
quote:
Op maandag 15 februari 2010 10:07 schreef dennistd het volgende:
Teletekst van Eén spreekt al van 20 doden. Om 10.30u is er daarop een extra journaal.
Shit, dat is niet goed...
quote:
10:12 uur

HSL Amsterdam<->Parijs

Door een aanrijding in Belgie rijden er
tussen Amsterdam en Parijs geen
Thalys-treinen.

Vertraging: meer dan 60 minuten.

Prognose:
* onbekend.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_78011381
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_78011422
quote:
Op maandag 15 februari 2010 10:13 schreef TommyGun het volgende:
Nieuwe rel? Franse en Belgische trein op elkaar?

Sorry, niet om te lachen
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport maandag 15 februari 2010 @ 10:24:03 #129
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_78011452
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_78011504
om 10:30 extra journaal op ÉÉN.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 15 februari 2010 @ 10:28:45 #131
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_78011562
Ik zie twee klassiekjes de lucht in staan, en ik zie nog wat break-ramen. De twee klassiekjes, dat lijken me twee treinstellen van één van de twee gebotste treinen...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_78011686
quote:
Op maandag 15 februari 2010 10:28 schreef Duvel het volgende:
Ik zie twee klassiekjes de lucht in staan, en ik zie nog wat break-ramen. De twee klassiekjes, dat lijken me twee treinstellen van één van de twee gebotste treinen...
Het zouden die klassiekjes zijn die op elkaar gebotst zijn?
Die break was er volgens mij toevallig.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 15 februari 2010 @ 10:35:56 #133
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_78011706
Daar word je niet vrolijk van
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 15 februari 2010 @ 10:36:26 #134
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_78011714
quote:
Op maandag 15 februari 2010 10:35 schreef trainfreak het volgende:

[..]

Het zouden die klassiekjes zijn die op elkaar gebotst zijn?
Die break was er volgens mij toevallig.
OK, ik heb net wat beelden gezien, maar wat een puinhoop. Die foto van die twee klassiekjes tegen elkaar is in elk geval niet de head-on collision, maar bijkomende schade middenin één van de treinen. Kun je nagaan wat een bende het voorin moet zijn.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_78011759
Weinig nieuws in dat extra journaal. Maar als er nu al minstens 20 doden bevestigd zijn dan gaat het dus nog oplopen
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_78011818
http://twitpic.com/13dg9r

draaistellen wel mooi losgelaten zeg KWA liteit
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_78011822
quote:
Op maandag 15 februari 2010 10:36 schreef Duvel het volgende:

[..]

OK, ik heb net wat beelden gezien, maar wat een puinhoop. Die foto van die twee klassiekjes tegen elkaar is in elk geval niet de head-on collision, maar bijkomende schade middenin één van de treinen. Kun je nagaan wat een bende het voorin moet zijn.
Waarom zouden het die klassiekjes niet kunnen zijn die gebotst zijn?
Elk beeld dat je ziet komt van daar, moest er ergens anders nog een ergere ravage zijn zullen ze daar wel beelden van maken zeker?
Je zag trouwens dat de achterste wagon van de rode ferm op zijn zijkant lag.
pi_78011886
quote:
Op maandag 15 februari 2010 10:41 schreef trainfreak het volgende:

[..]

Waarom zouden het die klassiekjes niet kunnen zijn die gebotst zijn?
Elk beeld dat je ziet komt van daar, moest er ergens anders nog een ergere ravage zijn zullen ze daar wel beelden van maken zeker?
Je zag trouwens dat de achterste wagon van de rode ferm op zijn zijkant lag.
op die cdrik zijn twit staat ook een foto van een totaal afgeschraapte zijwand. Lijkt me idd dat die rode en die grijze klassiek 2 treinstelen van dezelfde trein waren...
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_78012030
quote:
Op maandag 15 februari 2010 10:44 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

op die cdrik zijn twit staat ook een foto van een totaal afgeschraapte zijwand. Lijkt me idd dat die rode en die grijze klassiek 2 treinstelen van dezelfde trein waren...
Jij hebt het over die foto gok ik?
http://twitpic.com/13dg69
Volgens mij is dat wel het dak van iets...
Een klassiekje zou kunnen, die hebben van die dingen boven de deuren.
Magoed, we zien het wel in het 13u journaal.
  maandag 15 februari 2010 @ 10:54:58 #140
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_78012093
quote:
Op maandag 15 februari 2010 10:41 schreef trainfreak het volgende:

[..]

Elk beeld dat je ziet komt van daar, moest er ergens anders nog een ergere ravage zijn zullen ze daar wel beelden van maken zeker?
Ik denk niet dat de brandweer je de kans geeft om dat deel echt te benaderen. Zou ook wel debiel zijn: ze zijn bezig met mensen redden.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 15 februari 2010 @ 10:55:43 #141
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_78012109
quote:
Op maandag 15 februari 2010 10:52 schreef trainfreak het volgende:

[..]

Jij hebt het over die foto gok ik?
http://twitpic.com/13dg69
Volgens mij is dat wel het dak van iets...
Een klassiekje zou kunnen, die hebben van die dingen boven de deuren.
In elk geval is het duidelijk dat je een paar meter treinstel mist.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Sport maandag 15 februari 2010 @ 10:55:54 #142
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_78012116
Ik heb de uitzending even online gezet: Bekijk deze YouTube-video
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_78012272
quote:
Op maandag 15 februari 2010 10:55 schreef dennistd het volgende:
Ik heb de uitzending even online gezet: Bekijk deze YouTube-video
Ik heb de link ook op HGBTF gezet, er zou om 11u20 opnieuw een extra journaal zijn.
pi_78012682
quote:
Die 2 klassiekjes maakten inderdaad deel uit van dezelfde trein (totaal van 3 klassiekjes)...ik ben er zeker van omdat ik vanmorgen deze trein nog genomen heb van Kortenberg tot Brussel-Zuid.
Quote
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_78012756


Dit is vermoedelijk wel de botslokatie
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_78012916
Het gaat dus om een trein bestaande uit drie klassieke motorstellen en een trein bestaande uit een loc serie 21 en M4-rijtuigen.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 15 februari 2010 @ 11:28:47 #147
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_78012980
quote:
Op maandag 15 februari 2010 11:26 schreef Dr_Flash het volgende:
Het gaat dus om een trein bestaande uit drie klassieke motorstellen en een trein bestaande uit een loc serie 21 en M4-rijtuigen.
Er ligt dus ergens in die puinhoop nog een loc verscholen...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_78013030
quote:
Op maandag 15 februari 2010 11:28 schreef Duvel het volgende:

[..]

Er ligt dus ergens in die puinhoop nog een loc verscholen...
Nee, de loc hing achteraan, het is een botsing tussen een stuurstandrijtuig en die klassiekjes.
pi_78013289
quote:
Op maandag 15 februari 2010 11:30 schreef trainfreak het volgende:

[..]

Nee, de loc hing achteraan, het is een botsing tussen een stuurstandrijtuig en die klassiekjes.
Dan is de boel nog lekker in elkaar gedrukt door het gewicht van de loc.

Zal dit nu zo'n voorbeeld zijn van dat rare beveiligingssysteem in België? Waar je met volle kracht door rood kan rijden?
pi_78013358
quote:
Op maandag 15 februari 2010 11:41 schreef Fixers het volgende:
Zal dit nu zo'n voorbeeld zijn van dat rare beveiligingssysteem in België? Waar je met volle kracht door rood kan rijden?
Of van Vlaamse en Waalse treindienstleiders die elkaar probeerden te waarschuwen, maar niet elkaar konden verstaan
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_78013563
Ik word niet goed van de NS HiSpeed website, kunnen ze dan echt niks goed bij de HSA?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')