quote:Op vrijdag 12 februari 2010 22:59 schreef greavy het volgende:
Rijtuig samenstelling Alpen Expres(of 'De Ski Trein') 13211 Ut - Ht - Vl met doorgaande rijtuigen naar Zell am See:
D-BTEX 5680 50-80 847-1 BCM
D-BTEX 5680 50-71 213-8 Bvcmz
D-BTEX 5680 21-80 080-6 BOM
D-BTEX 5680 50-80 827-4 BCM
D-BTEX 5680 50-80 811-8 BCM
D-BTEX 5680 50-80 814-2 BCM
D-BTEX 5680 50-80 821-7 BCM
NL EETC 6184 09-70 020-9 (reed als Discorijtuig mee)
D-BTEX 5680 50-80 817-5 BCM
5184 05-70 011-4 BCM
5184 05-70 017-1 BCM
NL EETC 6184 05-70 126-8 Bcvmh
NL EETC 6184 05-70 123-5 Bcvmh
NL EETC 6184 06-70 417-0
Dit is wat ik heb kunnen registreren van deze rijtuigen te Utrecht Centraal.
Weet iemand waar ze opgesteld staan / schoon gemaakt worden, als ze zondag terug komen in Nederland?
Liet ik nou net 3x Plan V hebben in de sprinter Rtd - Asd. Ik moest er echter in Bkl uit.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 23:05 schreef Duvel het volgende:
Ik hoopte vanmiddag een trio Plan V te hebben van Utrecht naar Gouda, maar het was een SLT.
Een deur zou wel handig zijn, of zijn de ramen te openen?quote:Op vrijdag 12 februari 2010 23:13 schreef James1988 het volgende:
Er is een set artists impressions opgedoken van het nieuwe station Breda, die staan hier.
Wat mij en anderen opviel, was dit:
[ afbeelding ]
Busfoto heeft duidelijk geen verstand van treinen.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 23:44 schreef busfoto.nl het volgende:
Fijn dat SLT nu eindelijk zijn intrede op een grotere schaal zijn intrede doet.
Voorheen ook vaak Plan V... SLT weg er mee.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 23:07 schreef greavy het volgende:
[..]
Ut - Gd in de sprinter rijd vaak SGMm of SLT.
Je hebt gelijk.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 23:50 schreef Duvel het volgende:
[..]
Voorheen ook vaak Plan V... SLT weg er mee.
Ik vind die Plan V/T ook wel leuk hoor om te zien, vanuit mijn hobbyistische blik. Voor de reiziger is de Sprinter SLT een veel interessanter en comfortabeler 'product'. Gelijkvloerse instap, volledige doorkijk door de trein, betere spreiding van de reizigers, minder geluid.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 23:49 schreef Duvel het volgende:
[..]
Busfoto heeft duidelijk geen verstand van treinen.
Dat is het, maar als je ziet wat een klote gat er soms tussen zit, bij het perron en de treinquote:
SLT vind ik iig beter dan DDar en SGMmquote:Op zaterdag 13 februari 2010 01:42 schreef oshiro het volgende:
Geef mij maar SLT ipv plan V. Die dingen maken echt een ontzettende kolereherrie, zijn bedompt en donker.
Enige kutte aan SLT is dat het lang duurt voor de deuren open gaan, ivm dat uitklapplankje.
Ik begrijp dat er inmiddels twee keer zoveel zitplaatsen, alsmede toiletten zijn ingebouwd?quote:Op zaterdag 13 februari 2010 01:42 schreef oshiro het volgende:
Geef mij maar SLT ipv plan V. Die dingen maken echt een ontzettende kolereherrie, zijn bedompt en donker.
Enige kutte aan SLT is dat het lang duurt voor de deuren open gaan, ivm dat uitklapplankje.
Dat trio kwam gisteren aankachelen op station Alexander, het remde werkelijk waar verschikkelijk.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 23:05 schreef Duvel het volgende:
Ik hoopte vanmiddag een trio Plan V te hebben van Utrecht naar Gouda, maar het was een SLT.
Een Thalys in NS kleurstelling, ziet er niet eens heel verkeerd uit. Alleen jammer dat de deuren missen.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 23:13 schreef James1988 het volgende:
Er is een set artists impressions opgedoken van het nieuwe station Breda, die staan hier.
Wat mij en anderen opviel, was dit:
[ afbeelding ]
Dat trio zat in de stoptrein Rotterdam - Amsterdam, die komen niet op Utrecht...quote:Op zaterdag 13 februari 2010 08:52 schreef Kankerkachelsverkopert het volgende:
[..]
Dat trio kwam gisteren aankachelen op station Alexander, het remde werkelijk waar verschikkelijk.
Ja da's al jaren zo, ook wel eens een paar conducteurs over horen mopperen.quote:Op zaterdag 13 februari 2010 04:09 schreef Irritatie100 het volgende:
Hmmm, vandaag op Rtd viel me op dat er iets niet klopt. Als het omroepbericht en het digitale bord met vertrektijden het over spoor 1B hebben, dan staat de trein op het deel wat de CTA op het perron zelf spoor 1A vindt en andersom
Of het plankje gaat helemaal niet uitklappenquote:Op zaterdag 13 februari 2010 01:42 schreef oshiro het volgende:
Geef mij maar SLT ipv plan V. Die dingen maken echt een ontzettende kolereherrie, zijn bedompt en donker.
Enige kutte aan SLT is dat het lang duurt voor de deuren open gaan, ivm dat uitklapplankje.
Je hebt geen smaak! Kan ook niet anders, werkbouwtuig.quote:Op zaterdag 13 februari 2010 01:42 schreef oshiro het volgende:
Geef mij maar SLT ipv plan V. Die dingen maken echt een ontzettende kolereherrie, zijn bedompt en donker.
Enige kutte aan SLT is dat het lang duurt voor de deuren open gaan, ivm dat uitklapplankje.
Ik wil gewoon niet m'n stem hoeven verheffen om met iemand te kunnen praten in de treinquote:Op zaterdag 13 februari 2010 10:43 schreef Duvel het volgende:
[..]
Je hebt geen smaak! Kan ook niet anders, werkbouwtuig.
Wanneer moet dit af zijn? Als je vergelijkt met wat ze het afgelopen jaar aan vooruitgang hebben geboekt, lijkt 2050 me al een erg optimistische streeftijdquote:Op vrijdag 12 februari 2010 23:13 schreef James1988 het volgende:
Er is een set artists impressions opgedoken van het nieuwe station Breda, die staan hier.
Wat mij en anderen opviel, was dit:
[ afbeelding ]
Dat is voorlopig nog niet rondquote:Op zaterdag 13 februari 2010 05:39 schreef SpeedyRich het volgende:
Weet iemand al hoe het staat met de onderhandse gunning van Hoofdrailnet aan NS ?
Dat je in Plan V nooit kunt zitten ligt niet aan het materieel, maar aan NS. Plan V stinkt niet maar heeft een authentiek, karakteristiek aroma en de verwarming is de schuld van de conducteur de de kachel een standje te laag of te hoog heeft gezet.quote:Op zaterdag 13 februari 2010 11:20 schreef oshiro het volgende:
[..]
Ik wil gewoon niet m'n stem hoeven verheffen om met iemand te kunnen praten in de trein
Maar dat doen jullie natuurlijk niet, jullie hebben het veel te druk om naar de trein zelf te kijken
Ik heb overigens in de spits meer last van een gebrek aan zitplaatsen in die 2 keer plan V wat ze langs laten rollen (Gouda - R'dam Centraal) dan in SLT. Heb tot nu toe altijd kunnen zitten in SLT, en zo goed als nooit in plan V. En dan stinken ze nog, maken herrie, en zijn OF te koud, OF te warm. Van mij mogen ze allemaal in de brand vliegen die krengen.
Als je "Hmm.. die koppelen we maar niet meer aan elkaar" een oplossing vindt..quote:Op zaterdag 13 februari 2010 11:37 schreef spectrumanalyser het volgende:
- storing bij gekoppeld rijden van treinen met een verschillende lengte (SLT-4 en SLT-6)
Bedoel je de noodremmingen bij Zoetermeer? Die kwamen door het magnetisch veld van de HSL waar de SLeT op reageerde.quote:Op zaterdag 13 februari 2010 11:37 schreef spectrumanalyser het volgende:
- spontane nood-remmingen bij bepaalde snelheden
Hè, wat? Heb je daar meer info over (bron of zo)?quote:Op zaterdag 13 februari 2010 11:41 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Bedoel je de noodremmingen bij Zoetermeer? Die kwamen door het magnetisch veld van de HSL waar de SLeT op reageerde.
Er moet iets over staan in het SLeT-topic op Somdaquote:Op zaterdag 13 februari 2010 11:44 schreef Duvel het volgende:
[..]
Wat? Heb je daar meer info over (bron of zo)?
Hm, het broodje-aap gehalte zou dus wel eens vrij hoog kunnen zijn...quote:Op zaterdag 13 februari 2010 11:46 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Er moet iets over staan in het SLeT-topic op Somda
Wat ze zich niet realiseren is dat er zat plaatsen zijn waar een trein een hoogspanningslijn kruist, wat op zich niet veel veschilt van een HSL (ook 50Hz en zo).quote:Het heeft te maken met storingen bij Ztm door de invloed van wervelstromen van de HSL-bovenleiding waar SLT gevoelig voor is. Er zit een filter voor de tractie-installatie om af te schakelen als er een 75 Hz puls van de ATB op de verkeerde plek de trein binnenkomt, maar die reageert ook op de 50 Hz spanning van de HSL, die met 25 kV een groot magnetisch veld opwekt. Blijkbaar is wel een oplossing gevonden, maar werkt dit niet of zijn niet alle stellen aangepast ??? Het is raar dat het toch weer misgaat terwijl er een oplossing zou zijn.
Mja, het komt van mensen van binnen de NS en niet van de users die maar wat roepen.quote:Op zaterdag 13 februari 2010 11:47 schreef Duvel het volgende:
[..]
Hm, het broodje-aap gehalte zou dus wel eens vrij hoog kunnen zijn...
Maar "mensen binnen" NS hebben het over "wervelstromen" en "wisselstroom die op een bovenleiding staat". Iemand die binnen NS werkt, heeft natuurlijk niet noodzakelijk verstand van zaken op dit vakgebied. Ik las bijvoorbeeld ook dat een SLT gestrand was op Voorburg. Daar ligt de HSL wel erg ver vandaan.quote:Op zaterdag 13 februari 2010 11:50 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Mja, het komt van mensen van binnen de NS en niet van de users die maar wat roepen.
Is daar iets vreemds aan dan?quote:Op zaterdag 13 februari 2010 11:50 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Mja, het komt van mensen van binnen de NS en niet van de users die maar wat roepen.
quote:Op zaterdag 13 februari 2010 11:29 schreef Duvel het volgende:
[..]
Dat je in Plan V nooit kunt zitten ligt niet aan het materieel, maar aan NS. Plan V stinkt niet maar heeft een authentiek, karakteristiek aroma en de verwarming is de schuld van de conducteur de de kachel een standje te laag of te hoog heeft gezet.
Tel daarbij op het momenteel ongeëvenaarde motorgeluid van echte, authentieke gelijkstroommotoren en je hebt het beste mat op het Nederlandse spoor te pakken: Mat '64.
quote:Op zaterdag 13 februari 2010 12:44 schreef Dr_Flash het volgende:
Crepeer aan iets ergs, eet poep en sterf![]()
[ afbeelding ]
Vaak toch wel, doordeweeks rijden ze Rotterdam-Uitgeest-Rhenen dus komen ook langs Utrecht. Plan T wil er ook nog weleens inzitten.quote:Op zaterdag 13 februari 2010 10:42 schreef Duvel het volgende:
[..]
Dat trio zat in de stoptrein Rotterdam - Amsterdam, die komen niet op Utrecht...
Misschien staat die datum verkeerd en bedoelen ze op z'n Amerikaans 11 augustus? Probeer eens een reisje van 2 tot 8 augustus te boekenquote:Op zaterdag 13 februari 2010 12:44 schreef Dr_Flash het volgende:
Crepeer aan iets ergs, eet poep en sterf![]()
[ afbeelding ]
2014.quote:
Ja, dat klopt. Als ze de remmentest tussen Eindhoven en Blerick hebben volbracht, zullen ze zeer snel worden ingezet in de Benelux dienst.quote:
Meer I6/I10quote:Op zaterdag 13 februari 2010 13:10 schreef greavy het volgende:
[..]
Ja, dat klopt. Als ze de remmentest tussen Eindhoven en Blerick hebben volbracht, zullen ze zeer snel worden ingezet in de Benelux dienst.
Straks dus een vingerverf combinatie minder in de BeNeLux
SPR 9700: SLTquote:Op zaterdag 13 februari 2010 12:56 schreef ReisT het volgende:
[..]
Vaak toch wel, doordeweeks rijden ze Rotterdam-Uitgeest-Rhenen dus komen ook langs Utrecht. Plan T wil er ook nog weleens inzitten.
Nee. Tot zoverre ik heb kunnen lezen, is er nog niks over bekend.quote:Op zaterdag 13 februari 2010 13:15 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Meer I6/I10![]()
Minder rode-stuurstand/vingerverf- en blauwgele rijtuigen/rode- of mintgroene lok combinaties
Is al bekend op welke tijden deze gaat rijden?
"Ja hallo? Hotel Zur Geile Heidi? Ja, Dr Flasche hier. Kann ich niet een weekje früher kommen? Die website der Spurwegen tut raar, Danke!"quote:Op zaterdag 13 februari 2010 13:00 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Misschien staat die datum verkeerd en bedoelen ze op z'n Amerikaans 11 augustus? Probeer eens een reisje van 2 tot 8 augustus te boeken
Ik vind dat wel een beetje om als ik gewoon van Utrecht naar Gouda wil.quote:Op zaterdag 13 februari 2010 12:56 schreef ReisT het volgende:
Dat je maar tot 11 augustus kan boeken is wel erg stom ja.
[..]
Vaak toch wel, doordeweeks rijden ze Rotterdam-Uitgeest-Rhenen dus komen ook langs Utrecht. Plan T wil er ook nog weleens inzitten.
1 2 3 4 5 6 7 8 | 7400 Sprinter Mat'64 / SLT Rhenen - Breukelen (- Amsterdam Centraal) 9700 Sprinter SLT Rotterdam Centraal - Gouda Goverwelle 9800 Sprinter SLT Den Haag Centraal - Utrecht 14000 Stoptrein SLT / Mat'64 / SGMm Utrecht Centraal - Rotterdam Centraal 14700 Sprinter Mat'64 / SLT Amsterdam Centraal - Uitgeest 17400 Sprinter Mat'64 / SLT (Veenendaal Centrum -) Utrecht Centraal - Breukelen 19800 Stoptrein SLT Den Haag Centraal - Gouda Goverwelle |
quote:14000 Stoptrein SLT / Mat'64 / SGMm Utrecht Centraal - Rotterdam Centraal
quote:Rijdt slechts twee keer per dag, 's ochtends vroeg vanuit Utrecht Centraal, treinen 14015 en 14017 (stopt niet in Utrecht Terwijde en Vleuten).
Je kan toch ook overstappen in Breukelenquote:Op zaterdag 13 februari 2010 13:26 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik vind dat wel een beetje om als ik gewoon van Utrecht naar Gouda wil.
Dat past niet binnen mijn JTK...quote:Op zaterdag 13 februari 2010 13:42 schreef ReisT het volgende:
Klopt niet helemaal, er bestaat ook nog een 14088 maar da's de nachtsprinter Amsterdam-Heerhugowaard.
[..]
Je kan toch ook overstappen in Breukelen
Ja, klopt, dat duurt een eeuwigheid: 10 minuten.quote:Op zaterdag 13 februari 2010 15:05 schreef greavy het volgende:
[..]
Dan stap je in Wd over.. Heb je waarschijnlijk wel een langere overstap.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zaterdag 13 februari 2010 16:18 schreef greavy het volgende:
Alsof 10 minuten zolang is.. Ik heb ook wel overstappen van 15 minutenIk heb dagelijks overstappen van 15 minuten, maar daar kan ik zelf niks aan doenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ik "hoorde" dat DM'90 nog wel eens last had van diesellekkage, wat in deze tijden van milieuhippies en ander groen tuig word dat niet meer zo 123 geaccepteerd...quote:Op zaterdag 13 februari 2010 18:18 schreef greavy het volgende:
Dat zie je nu al met het DM'90, waar al van terzijde was gesteld.
Idd relatief weinig problemen, maar het is wel zo dat er ook weinig stuk kan gaan. Die nieuwe treinen stoppen ze vol met elektronica, terwijl de helft gewoon imo overbodig is.quote:Op zaterdag 13 februari 2010 18:10 schreef Socios het volgende:
Mat ´64 is het meest degelijk materieel dat nog in Nederland rijdt. Onverwoestbaar, nooit problemen. Daar kunnen de treinen van tegenwoordig niet tegenop. Sowieso zie ik die treinen de levensduur van Mat ´64 niet evenaren.
Klopt helemaal. Heb ik bij Arriva ook wel eens gezienquote:Op zaterdag 13 februari 2010 18:55 schreef dennistd het volgende:
Mja, in Enschede ligt er niet voor niks zeil bovenop het ballast op spoor 1 en 3 (tot december werd daarop 30 minuten stilgestaan met de kering). De motor schijnt overigens niet uitgezet te mogen worden omdat bij het starten ervan alle deuren van het treinstel sluiten (en volgens mij ook nog eens zonder klembeveiliging)
Jep al deze problemen zijn opgelost en SLT's zijn (opnieuw) uitgebreid getest of ze een beetje failsafe waren. De duurzaamheid van deze foutoplossing zal uiteraard pas in reizigersdienst merkbaar zijnquote:Op zaterdag 13 februari 2010 11:37 schreef spectrumanalyser het volgende:
blijkbaar zijn dus alle problemen met de software opgelost ?
- om aan het ATB-remcritrium te voldoen dient er redelijk fors geremd te worden. Dit
veroorzaakt vertragingen zodat dit nog via de software verbetert dient te worden.
- problem met de deuren
- spontane nood-remmingen bij bepaalde snelheden
- storing bij gekoppeld rijden van treinen met een verschillende lengte (SLT-4 en SLT-6)
't mooiste was nog het hele 'reset' verhaal. de trein zou om het half uur vastlopen en een engineer zou dan 5 minuten nodig hebben om de trein te 'resetten'. jammer dat we daar niet meer over te weten krijgen.
het was zelfs zo erg dat de NS de betalingen stopgezet had, en Bombardier/Siemens de bouw omdat ze niet genoeg plaats hadden om de SLT-treinstellen tijdelijk te stallen.
ben benieuwd
quote:Op zondag 14 februari 2010 10:48 schreef davidov2009 het volgende:
[..]
Jep al deze problemen zijn opgelost en SLT's zijn (opnieuw) uitgebreid getest of ze een beetje failsafe waren. De duurzaamheid van deze foutoplossing zal uiteraard pas in reizigersdienst merkbaar zijn
Nu alleen nog de problemen met Thalys oplossen op de HSL-Zuid en NS heeft weer een betrouwbaar materieelpark
In Zutphen op spoor 3a ligt ook zo'n ding, terwijl daar eigenlijk alleen ICRm en VIRM over heen komt. Sinds de laatste wijziging van de dienstregeling vertrekt de stoptrein naar Apeldoorn vanaf spoor 2a.quote:Op zaterdag 13 februari 2010 18:55 schreef dennistd het volgende:
Mja, in Enschede ligt er niet voor niks zeil bovenop het ballast op spoor 1 en 3 (tot december werd daarop 30 minuten stilgestaan met de kering). De motor schijnt overigens niet uitgezet te mogen worden omdat bij het starten ervan alle deuren van het treinstel sluiten (en volgens mij ook nog eens zonder klembeveiliging)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
quote:Op zondag 14 februari 2010 12:43 schreef dennistd het volgende:
Dit ding heeft geen mat nodig hoop ik toch:
[ afbeelding ]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
ICE in NS-kleuren![]()
quote:Op zondag 14 februari 2010 12:43 schreef dennistd het volgende:
Dit ding heeft geen mat nodig hoop ik toch:
[ afbeelding ]Mijn ogen, wat doe jeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Altijd onderweg naar het avontuur
Theoretisch zou je ook zeggen: hoe minder er stuk kan gaan, des te minder onderhoud en des te betrouwbaarder de trein.quote:Op zaterdag 13 februari 2010 18:57 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Idd relatief weinig problemen, maar het is wel zo dat er ook weinig stuk kan gaan. Die nieuwe treinen stoppen ze vol met elektronica, terwijl de helft gewoon imo overbodig is.
Tja, de moderne motoren worden nou eenmaal aangestuurd met elektronica. Het voordeel is dat het geheel enorm veel energiezuiniger geworden is. Verder is een diagnostisch systeem in een trein veel makkelijker bij het onderhoud: de trein houdt zelf bij wat een stuk gaat. Maar ja: ook een diagnostisch systeem kan stuk.quote:Op zondag 14 februari 2010 13:36 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Theoretisch zou je ook zeggen: hoe minder er stuk kan gaan, des te minder onderhoud en des te betrouwbaarder de trein.
Ik snap ook niet waarom ze die zooi tegenwoordig zo vol bouwen met computershit.
Dat wel, maar met die sneeuw zag je wel dat er toch niet over na gedacht was.quote:Op zondag 14 februari 2010 14:04 schreef Duvel het volgende:
[..]
Tja, de moderne motoren worden nou eenmaal aangestuurd met elektronica. Het voordeel is dat het geheel enorm veel energiezuiniger geworden is. Verder is een diagnostisch systeem in een trein veel makkelijker bij het onderhoud: de trein houdt zelf bij wat een stuk gaat. Maar ja: ook een diagnostisch systeem kan stuk.
Dat wordt in het vervolg op het balkon pissen dusquote:Op zondag 14 februari 2010 16:34 schreef Peterselieman het volgende:
De laatste ICM-III zal morgen Haarlem binnen gaan lopen voor de modernisering
Yes.quote:Op zondag 14 februari 2010 16:34 schreef Peterselieman het volgende:
De laatste ICM-III zal morgen Haarlem binnen gaan lopen voor de modernisering
Gaan de toiletten helemaal weg?quote:Op zondag 14 februari 2010 16:52 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat wordt in het vervolg op het balkon pissen dus
Minder ja.. Er blijft er nog 1 aanwezig toch? Anders heb ik alvast medelijden met de mensen die van Rotterdam naar Leeuwarden willenquote:Op zondag 14 februari 2010 17:34 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Gaan de toiletten helemaal weg?Ik dacht alleen minder toiletten.
Eentje ipv 2 in de ICM-IIIquote:Op zondag 14 februari 2010 17:42 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Minder ja.. Er blijft er nog 1 aanwezig toch? Anders heb ik alvast medelijden met de mensen die van Rotterdam naar Leeuwarden willen
Bedoel je ICMm? DIe krijgt er wel twee ja, afaik.quote:Op zondag 14 februari 2010 17:52 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
De ICM-IV heeft wel 2 toiletten aan boord
ICM-IV heeft 3 toiletten op dit moment en ICMm-IV krijgt er 2 (waarvan 1 een invalidentoilet zoals ook in ICMm-III zit)quote:Op zondag 14 februari 2010 17:52 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Eentje ipv 2 in de ICM-III
De ICM-IV heeft wel 2 toiletten aan boord
die bedoelde ik jaquote:Op zondag 14 februari 2010 17:59 schreef Duvel het volgende:
[..]
Bedoel je ICMm? DIe krijgt er wel twee ja, afaik.
quote:Op zaterdag 13 februari 2010 11:29 schreef Duvel het volgende:
[..]
Dat je in Plan V nooit kunt zitten ligt niet aan het materieel, maar aan NS. Plan V stinkt niet maar heeft een authentiek, karakteristiek aroma en de verwarming is de schuld van de conducteur de de kachel een standje te laag of te hoog heeft gezet.
Tel daarbij op het momenteel ongeëvenaarde motorgeluid van echte, authentieke gelijkstroommotoren en je hebt het beste mat op het Nederlandse spoor te pakken: Mat '64.
Kan de NS niet gewoon een plan-v naar bombardier rijden: "Doe maar 99 hiervan".quote:Op zaterdag 13 februari 2010 18:18 schreef greavy het volgende:
Nee. De nieuwere treinen dan het Mat'64 zullen niet snel de leeftijd van 40 jaar of ouder behalen.
Dat zie je nu al met het DM'90, waar al van terzijde was gesteld. Echter is het weer in dienst gekomen door de winterse perikelen, maar word tzt weer terzijde gesteld.
De nieuwe treinen krijgen zoveel technische hoogstandjes, dat kan nooit lang goed gaan.. Het materieel is niet meer zoals het vroeger was.. Het wordt steeds zwakker.
De nieuwe technische dingen zorgen er niet altijd voor om het materieel langer te gebruiken![]()
En van mij mag die reizigers informatie in die SLT er gelijk uit gesloopt worden![]()
Continu dat irritante gejengel ervan, als de trein een station nadert.. Laat de MCN of HC het lekker omroepen, dát is tenminste mooi![]()
quote:Op zondag 14 februari 2010 10:48 schreef davidov2009 het volgende:
[..]
Jep al deze problemen zijn opgelost en SLT's zijn (opnieuw) uitgebreid getest of ze een beetje failsafe waren. De duurzaamheid van deze foutoplossing zal uiteraard pas in reizigersdienst merkbaar zijn
Nu alleen nog de problemen met Thalys oplossen op de HSL-Zuid en NS heeft weer een betrouwbaar materieelpark
Jep ik weet 't, maar NS is wel 90% aandeelhouderquote:Op zondag 14 februari 2010 10:57 schreef greavy het volgende:
[..]
NS HiSpeed zal je bedoelen. NS zelf rijdt niet op de HSL-Zuid, dit doet NS-HiSpeed.
Volgens mij klopt die datum van 8-11-2010 gewoon niet. Ik kon afgelopen week ook maar boeken tot half mei...quote:Op zaterdag 13 februari 2010 12:40 schreef Dr_Flash het volgende:
Graf neukende hoere NS Hispeed site
Ik wil een ticket voor augustus boeken, krijg ik een "notificatie" dat ik treinen tot 8 november kan boeken.![]()
JA? DUS? DAT WIL IK OOK. GA DOEN.
Nee hoor, vergeet het maar![]()
Zooitje neukfouten daar
Mooie foto's weer! Gister trouwens 2 opmerkelijke treinen in de 5600:quote:Op zondag 14 februari 2010 20:09 schreef Zug-Chef het volgende:
Dit weekend op 's lands sporen:
[ link | afbeelding ]
SBB Cargo´s 186 181 is met slechts 15 lege Tads´n als trein 48520 vanuit het Duitse Mainzlar op weg naar de Amsterdam Westhaven en passeert een tijdelijk sneeuwvrij Duivendrecht. Zaterdag 13 februari 2010
[ link | afbeelding ]
De bekende I10-stam in de Beneluxdienst rijdt alweer enkele maanden op en neer tussen Amsterdam en Brussel-Zuid. Op Valentijnsdag 2010 vertrekt de NMBS 2838 met trein 9236 uit het station Den Haag Hollands Spoor, de fraaie stationsoverkapping achter zich latend. Op de achtergrond is het Strijkijzer te zien. Dit kantoorgebouw heeft 42 verdiepingen en is 132 meter hoog. Opvallend genoeg bevinden zich in dit op een na hoogste bouwwerk van Den Haag geen kantoren, maar 51 luxe appartementen en 300 studio's voor jongeren en starters. Zondag 14 februari 2010
[ link | afbeelding ]
Sinds 1 februari 2010 is het Dagkalkvervoer tussen Beverwijk en Hermalle opgeheven, omdat de groeve aldaar gesloten is. Een andere kalkgroeve in België, die in Jemelle, is nog wel geopend, maar de aan- en afvoertreinen van/naar Beverwijk rijden in de donkere uren. Alleen op zondag is de kalktrein nog met daglicht te zien in Nederland. DBSRN 1613 wordt met slechts 4 Talns als trein 48644 uit Jemelle op het station van Geldermalsen ingehaald door de Olympische 9525 als IC Heerlen/Maastricht - Amsterdam. Links daarvan wacht Plan V 937 als stoptrein naar Utrecht Centraal. Zondag 14 februari 2010
Doe Er Uw Voordeel Meequote:
Ik zou zeggen: Stel het voor!quote:Op zondag 14 februari 2010 19:00 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Kan de NS niet gewoon een plan-v naar bombardier rijden: "Doe maar 99 hiervan".
Ah. Na meer dan tien jaar weet ik eindelijk waar het voor staat.quote:
Ik heb in een SLT gezeten die bijna een uur bij voorburg heeft gestaan. Die machinist schijnt dus continue aan het omroepen te zijn geweest, en na 3 kwartier kreeg ie door dat ook zijn speakers niet werkte en had die de conducteur de trein ingestuurd om excuus te gaan makenquote:Op zaterdag 13 februari 2010 12:01 schreef Duvel het volgende:
[..]
Maar "mensen binnen" NS hebben het over "wervelstromen" en "wisselstroom die op een bovenleiding staat". Iemand die binnen NS werkt, heeft natuurlijk niet noodzakelijk verstand van zaken op dit vakgebied. Ik las bijvoorbeeld ook dat een SLT gestrand was op Voorburg. Daar ligt de HSL wel erg ver vandaan.
Die van Talbot doen het toch ook prima.quote:Op zondag 14 februari 2010 22:32 schreef Duvel het volgende:
Werkspoor is niet opgegaan in Talbot, Werkspoor is gewoon gesloten.
De V'tjes van Talbot zijn op een andere manier gebouwd dan die van Werkspoor, o.a. te zien aan lasnaden bij de ramen in de kop.
Dat perron is een bazig spotplaatsquote:Op zondag 14 februari 2010 20:09 schreef Zug-Chef het volgende:
Dit weekend op 's lands sporen:
[ link | afbeelding ]
SBB Cargo´s 186 181 is met slechts 15 lege Tads´n als trein 48520 vanuit het Duitse Mainzlar op weg naar de Amsterdam Westhaven en passeert een tijdelijk sneeuwvrij Duivendrecht. Zaterdag 13 februari 2010
- Een gebrek aan Belgische Traxx-locs waardoor er een rode voorgezet isquote:Op maandag 15 februari 2010 08:17 schreef Duvel het volgende:
OK, wat moet er allemaal stuk en mis zijn om een rode Traxx met prio-stam incl. prio-stuurstand door Utrecht Centraal te laten rijden?
Teletekst zwijgt over storingen... Wel zeggen ze dat er een Benelux niet rijdt (trein 9209). Nou ja, het zal wel.quote:Op maandag 15 februari 2010 08:44 schreef dennistd het volgende:
[..]
- Een gebrek aan Belgische Traxx-locs waardoor er een rode voorgezet is
- Een storing ten zuiden van Rotterdam neem ik aan
Shit, dat is niet goed...quote:Op maandag 15 februari 2010 10:07 schreef dennistd het volgende:
Teletekst van Eén spreekt al van 20 doden. Om 10.30u is er daarop een extra journaal.
quote:10:12 uur
HSL Amsterdam<->Parijs
Door een aanrijding in Belgie rijden er
tussen Amsterdam en Parijs geen
Thalys-treinen.
Vertraging: meer dan 60 minuten.
Prognose:
* onbekend.
quote:Op maandag 15 februari 2010 10:13 schreef TommyGun het volgende:
Nieuwe rel? Franse en Belgische trein op elkaar?
Sorry, niet om te lachen
Het zouden die klassiekjes zijn die op elkaar gebotst zijn?quote:Op maandag 15 februari 2010 10:28 schreef Duvel het volgende:
Ik zie twee klassiekjes de lucht in staan, en ik zie nog wat break-ramen. De twee klassiekjes, dat lijken me twee treinstellen van één van de twee gebotste treinen...
OK, ik heb net wat beelden gezien, maar wat een puinhoop.quote:Op maandag 15 februari 2010 10:35 schreef trainfreak het volgende:
[..]
Het zouden die klassiekjes zijn die op elkaar gebotst zijn?
Die break was er volgens mij toevallig.
Waarom zouden het die klassiekjes niet kunnen zijn die gebotst zijn?quote:Op maandag 15 februari 2010 10:36 schreef Duvel het volgende:
[..]
OK, ik heb net wat beelden gezien, maar wat een puinhoop.Die foto van die twee klassiekjes tegen elkaar is in elk geval niet de head-on collision, maar bijkomende schade middenin één van de treinen. Kun je nagaan wat een bende het voorin moet zijn.
op die cdrik zijn twit staat ook een foto van een totaal afgeschraapte zijwand. Lijkt me idd dat die rode en die grijze klassiek 2 treinstelen van dezelfde trein waren...quote:Op maandag 15 februari 2010 10:41 schreef trainfreak het volgende:
[..]
Waarom zouden het die klassiekjes niet kunnen zijn die gebotst zijn?
Elk beeld dat je ziet komt van daar, moest er ergens anders nog een ergere ravage zijn zullen ze daar wel beelden van maken zeker?
Je zag trouwens dat de achterste wagon van de rode ferm op zijn zijkant lag.
Jij hebt het over die foto gok ik?quote:Op maandag 15 februari 2010 10:44 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
op die cdrik zijn twit staat ook een foto van een totaal afgeschraapte zijwand. Lijkt me idd dat die rode en die grijze klassiek 2 treinstelen van dezelfde trein waren...
Ik denk niet dat de brandweer je de kans geeft om dat deel echt te benaderen. Zou ook wel debiel zijn: ze zijn bezig met mensen redden.quote:Op maandag 15 februari 2010 10:41 schreef trainfreak het volgende:
[..]
Elk beeld dat je ziet komt van daar, moest er ergens anders nog een ergere ravage zijn zullen ze daar wel beelden van maken zeker?
In elk geval is het duidelijk dat je een paar meter treinstel mist.quote:Op maandag 15 februari 2010 10:52 schreef trainfreak het volgende:
[..]
Jij hebt het over die foto gok ik?
http://twitpic.com/13dg69
Volgens mij is dat wel het dak van iets...
Een klassiekje zou kunnen, die hebben van die dingen boven de deuren.
Ik heb de link ook op HGBTF gezet, er zou om 11u20 opnieuw een extra journaal zijn.quote:Op maandag 15 februari 2010 10:55 schreef dennistd het volgende:
Ik heb de uitzending even online gezet: Bekijk deze YouTube-video
Quotequote:Die 2 klassiekjes maakten inderdaad deel uit van dezelfde trein (totaal van 3 klassiekjes)...ik ben er zeker van omdat ik vanmorgen deze trein nog genomen heb van Kortenberg tot Brussel-Zuid.
Er ligt dus ergens in die puinhoop nog een loc verscholen...quote:Op maandag 15 februari 2010 11:26 schreef Dr_Flash het volgende:
Het gaat dus om een trein bestaande uit drie klassieke motorstellen en een trein bestaande uit een loc serie 21 en M4-rijtuigen.
Nee, de loc hing achteraan, het is een botsing tussen een stuurstandrijtuig en die klassiekjes.quote:Op maandag 15 februari 2010 11:28 schreef Duvel het volgende:
[..]
Er ligt dus ergens in die puinhoop nog een loc verscholen...
Dan is de boel nog lekker in elkaar gedrukt door het gewicht van de loc.quote:Op maandag 15 februari 2010 11:30 schreef trainfreak het volgende:
[..]
Nee, de loc hing achteraan, het is een botsing tussen een stuurstandrijtuig en die klassiekjes.
Of van Vlaamse en Waalse treindienstleiders die elkaar probeerden te waarschuwen, maar niet elkaar konden verstaanquote:Op maandag 15 februari 2010 11:41 schreef Fixers het volgende:
Zal dit nu zo'n voorbeeld zijn van dat rare beveiligingssysteem in België? Waar je met volle kracht door rood kan rijden?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |