quote:Op zondag 14 februari 2010 10:48 schreef davidov2009 het volgende:
[..]
Jep al deze problemen zijn opgelost en SLT's zijn (opnieuw) uitgebreid getest of ze een beetje failsafe waren. De duurzaamheid van deze foutoplossing zal uiteraard pas in reizigersdienst merkbaar zijn
Nu alleen nog de problemen met Thalys oplossen op de HSL-Zuid en NS heeft weer een betrouwbaar materieelpark
Jep ik weet 't, maar NS is wel 90% aandeelhouderquote:Op zondag 14 februari 2010 10:57 schreef greavy het volgende:
[..]
NS HiSpeed zal je bedoelen. NS zelf rijdt niet op de HSL-Zuid, dit doet NS-HiSpeed.
Volgens mij klopt die datum van 8-11-2010 gewoon niet. Ik kon afgelopen week ook maar boeken tot half mei...quote:Op zaterdag 13 februari 2010 12:40 schreef Dr_Flash het volgende:
Graf neukende hoere NS Hispeed site
Ik wil een ticket voor augustus boeken, krijg ik een "notificatie" dat ik treinen tot 8 november kan boeken.![]()
JA? DUS? DAT WIL IK OOK. GA DOEN.
Nee hoor, vergeet het maar![]()
Zooitje neukfouten daar
Mooie foto's weer! Gister trouwens 2 opmerkelijke treinen in de 5600:quote:Op zondag 14 februari 2010 20:09 schreef Zug-Chef het volgende:
Dit weekend op 's lands sporen:
[ link | afbeelding ]
SBB Cargo´s 186 181 is met slechts 15 lege Tads´n als trein 48520 vanuit het Duitse Mainzlar op weg naar de Amsterdam Westhaven en passeert een tijdelijk sneeuwvrij Duivendrecht. Zaterdag 13 februari 2010
[ link | afbeelding ]
De bekende I10-stam in de Beneluxdienst rijdt alweer enkele maanden op en neer tussen Amsterdam en Brussel-Zuid. Op Valentijnsdag 2010 vertrekt de NMBS 2838 met trein 9236 uit het station Den Haag Hollands Spoor, de fraaie stationsoverkapping achter zich latend. Op de achtergrond is het Strijkijzer te zien. Dit kantoorgebouw heeft 42 verdiepingen en is 132 meter hoog. Opvallend genoeg bevinden zich in dit op een na hoogste bouwwerk van Den Haag geen kantoren, maar 51 luxe appartementen en 300 studio's voor jongeren en starters. Zondag 14 februari 2010
[ link | afbeelding ]
Sinds 1 februari 2010 is het Dagkalkvervoer tussen Beverwijk en Hermalle opgeheven, omdat de groeve aldaar gesloten is. Een andere kalkgroeve in België, die in Jemelle, is nog wel geopend, maar de aan- en afvoertreinen van/naar Beverwijk rijden in de donkere uren. Alleen op zondag is de kalktrein nog met daglicht te zien in Nederland. DBSRN 1613 wordt met slechts 4 Talns als trein 48644 uit Jemelle op het station van Geldermalsen ingehaald door de Olympische 9525 als IC Heerlen/Maastricht - Amsterdam. Links daarvan wacht Plan V 937 als stoptrein naar Utrecht Centraal. Zondag 14 februari 2010
Doe Er Uw Voordeel Meequote:
Ik zou zeggen: Stel het voor!quote:Op zondag 14 februari 2010 19:00 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Kan de NS niet gewoon een plan-v naar bombardier rijden: "Doe maar 99 hiervan".
Ah. Na meer dan tien jaar weet ik eindelijk waar het voor staat.quote:
Ik heb in een SLT gezeten die bijna een uur bij voorburg heeft gestaan. Die machinist schijnt dus continue aan het omroepen te zijn geweest, en na 3 kwartier kreeg ie door dat ook zijn speakers niet werkte en had die de conducteur de trein ingestuurd om excuus te gaan makenquote:Op zaterdag 13 februari 2010 12:01 schreef Duvel het volgende:
[..]
Maar "mensen binnen" NS hebben het over "wervelstromen" en "wisselstroom die op een bovenleiding staat". Iemand die binnen NS werkt, heeft natuurlijk niet noodzakelijk verstand van zaken op dit vakgebied. Ik las bijvoorbeeld ook dat een SLT gestrand was op Voorburg. Daar ligt de HSL wel erg ver vandaan.
Die van Talbot doen het toch ook prima.quote:Op zondag 14 februari 2010 22:32 schreef Duvel het volgende:
Werkspoor is niet opgegaan in Talbot, Werkspoor is gewoon gesloten.
De V'tjes van Talbot zijn op een andere manier gebouwd dan die van Werkspoor, o.a. te zien aan lasnaden bij de ramen in de kop.
Dat perron is een bazig spotplaatsquote:Op zondag 14 februari 2010 20:09 schreef Zug-Chef het volgende:
Dit weekend op 's lands sporen:
[ link | afbeelding ]
SBB Cargo´s 186 181 is met slechts 15 lege Tads´n als trein 48520 vanuit het Duitse Mainzlar op weg naar de Amsterdam Westhaven en passeert een tijdelijk sneeuwvrij Duivendrecht. Zaterdag 13 februari 2010
- Een gebrek aan Belgische Traxx-locs waardoor er een rode voorgezet isquote:Op maandag 15 februari 2010 08:17 schreef Duvel het volgende:
OK, wat moet er allemaal stuk en mis zijn om een rode Traxx met prio-stam incl. prio-stuurstand door Utrecht Centraal te laten rijden?
Teletekst zwijgt over storingen... Wel zeggen ze dat er een Benelux niet rijdt (trein 9209). Nou ja, het zal wel.quote:Op maandag 15 februari 2010 08:44 schreef dennistd het volgende:
[..]
- Een gebrek aan Belgische Traxx-locs waardoor er een rode voorgezet is
- Een storing ten zuiden van Rotterdam neem ik aan
Shit, dat is niet goed...quote:Op maandag 15 februari 2010 10:07 schreef dennistd het volgende:
Teletekst van Eén spreekt al van 20 doden. Om 10.30u is er daarop een extra journaal.
quote:10:12 uur
HSL Amsterdam<->Parijs
Door een aanrijding in Belgie rijden er
tussen Amsterdam en Parijs geen
Thalys-treinen.
Vertraging: meer dan 60 minuten.
Prognose:
* onbekend.
quote:Op maandag 15 februari 2010 10:13 schreef TommyGun het volgende:
Nieuwe rel? Franse en Belgische trein op elkaar?
Sorry, niet om te lachen
Het zouden die klassiekjes zijn die op elkaar gebotst zijn?quote:Op maandag 15 februari 2010 10:28 schreef Duvel het volgende:
Ik zie twee klassiekjes de lucht in staan, en ik zie nog wat break-ramen. De twee klassiekjes, dat lijken me twee treinstellen van één van de twee gebotste treinen...
OK, ik heb net wat beelden gezien, maar wat een puinhoop.quote:Op maandag 15 februari 2010 10:35 schreef trainfreak het volgende:
[..]
Het zouden die klassiekjes zijn die op elkaar gebotst zijn?
Die break was er volgens mij toevallig.
Waarom zouden het die klassiekjes niet kunnen zijn die gebotst zijn?quote:Op maandag 15 februari 2010 10:36 schreef Duvel het volgende:
[..]
OK, ik heb net wat beelden gezien, maar wat een puinhoop.Die foto van die twee klassiekjes tegen elkaar is in elk geval niet de head-on collision, maar bijkomende schade middenin één van de treinen. Kun je nagaan wat een bende het voorin moet zijn.
op die cdrik zijn twit staat ook een foto van een totaal afgeschraapte zijwand. Lijkt me idd dat die rode en die grijze klassiek 2 treinstelen van dezelfde trein waren...quote:Op maandag 15 februari 2010 10:41 schreef trainfreak het volgende:
[..]
Waarom zouden het die klassiekjes niet kunnen zijn die gebotst zijn?
Elk beeld dat je ziet komt van daar, moest er ergens anders nog een ergere ravage zijn zullen ze daar wel beelden van maken zeker?
Je zag trouwens dat de achterste wagon van de rode ferm op zijn zijkant lag.
Jij hebt het over die foto gok ik?quote:Op maandag 15 februari 2010 10:44 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
op die cdrik zijn twit staat ook een foto van een totaal afgeschraapte zijwand. Lijkt me idd dat die rode en die grijze klassiek 2 treinstelen van dezelfde trein waren...
Ik denk niet dat de brandweer je de kans geeft om dat deel echt te benaderen. Zou ook wel debiel zijn: ze zijn bezig met mensen redden.quote:Op maandag 15 februari 2010 10:41 schreef trainfreak het volgende:
[..]
Elk beeld dat je ziet komt van daar, moest er ergens anders nog een ergere ravage zijn zullen ze daar wel beelden van maken zeker?
In elk geval is het duidelijk dat je een paar meter treinstel mist.quote:Op maandag 15 februari 2010 10:52 schreef trainfreak het volgende:
[..]
Jij hebt het over die foto gok ik?
http://twitpic.com/13dg69
Volgens mij is dat wel het dak van iets...
Een klassiekje zou kunnen, die hebben van die dingen boven de deuren.
Ik heb de link ook op HGBTF gezet, er zou om 11u20 opnieuw een extra journaal zijn.quote:Op maandag 15 februari 2010 10:55 schreef dennistd het volgende:
Ik heb de uitzending even online gezet: Bekijk deze YouTube-video
Quotequote:Die 2 klassiekjes maakten inderdaad deel uit van dezelfde trein (totaal van 3 klassiekjes)...ik ben er zeker van omdat ik vanmorgen deze trein nog genomen heb van Kortenberg tot Brussel-Zuid.
Er ligt dus ergens in die puinhoop nog een loc verscholen...quote:Op maandag 15 februari 2010 11:26 schreef Dr_Flash het volgende:
Het gaat dus om een trein bestaande uit drie klassieke motorstellen en een trein bestaande uit een loc serie 21 en M4-rijtuigen.
Nee, de loc hing achteraan, het is een botsing tussen een stuurstandrijtuig en die klassiekjes.quote:Op maandag 15 februari 2010 11:28 schreef Duvel het volgende:
[..]
Er ligt dus ergens in die puinhoop nog een loc verscholen...
Dan is de boel nog lekker in elkaar gedrukt door het gewicht van de loc.quote:Op maandag 15 februari 2010 11:30 schreef trainfreak het volgende:
[..]
Nee, de loc hing achteraan, het is een botsing tussen een stuurstandrijtuig en die klassiekjes.
Of van Vlaamse en Waalse treindienstleiders die elkaar probeerden te waarschuwen, maar niet elkaar konden verstaanquote:Op maandag 15 februari 2010 11:41 schreef Fixers het volgende:
Zal dit nu zo'n voorbeeld zijn van dat rare beveiligingssysteem in België? Waar je met volle kracht door rood kan rijden?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |