abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77992040
Met de nieuwe dienstregeling is de Mat 64 volgens mij vervangen door sprinters op traject van Hoorn-Hoofddorp ik zal ze missen.
Facts don't care about your feelings
pi_77994055
quote:
Op zondag 14 februari 2010 10:48 schreef davidov2009 het volgende:

[..]

Jep al deze problemen zijn opgelost en SLT's zijn (opnieuw) uitgebreid getest of ze een beetje failsafe waren. De duurzaamheid van deze foutoplossing zal uiteraard pas in reizigersdienst merkbaar zijn

Nu alleen nog de problemen met Thalys oplossen op de HSL-Zuid en NS heeft weer een betrouwbaar materieelpark
quote:
Op zondag 14 februari 2010 10:57 schreef greavy het volgende:

[..]

NS HiSpeed zal je bedoelen. NS zelf rijdt niet op de HSL-Zuid, dit doet NS-HiSpeed.
Jep ik weet 't, maar NS is wel 90% aandeelhouder Technisch gezien zijn de Thalys stellen zelfs deels van SCNF, maar goed, het ging gewoon om het materieel dat in Nederland rijdt
Killing as few patients as possible.
pi_77994137
quote:
Op zaterdag 13 februari 2010 12:40 schreef Dr_Flash het volgende:
Graf neukende hoere NS Hispeed site

Ik wil een ticket voor augustus boeken, krijg ik een "notificatie" dat ik treinen tot 8 november kan boeken.

JA? DUS? DAT WIL IK OOK. GA DOEN.

Nee hoor, vergeet het maar

Zooitje neukfouten daar
Volgens mij klopt die datum van 8-11-2010 gewoon niet. Ik kon afgelopen week ook maar boeken tot half mei...
pi_77994294
Dit weekend op 's lands sporen:


SBB Cargo´s 186 181 is met slechts 15 lege Tads´n als trein 48520 vanuit het Duitse Mainzlar op weg naar de Amsterdam Westhaven en passeert een tijdelijk sneeuwvrij Duivendrecht. Zaterdag 13 februari 2010


De bekende I10-stam in de Beneluxdienst rijdt alweer enkele maanden op en neer tussen Amsterdam en Brussel-Zuid. Op Valentijnsdag 2010 vertrekt de NMBS 2838 met trein 9236 uit het station Den Haag Hollands Spoor, de fraaie stationsoverkapping achter zich latend. Op de achtergrond is het Strijkijzer te zien. Dit kantoorgebouw heeft 42 verdiepingen en is 132 meter hoog. Opvallend genoeg bevinden zich in dit op een na hoogste bouwwerk van Den Haag geen kantoren, maar 51 luxe appartementen en 300 studio's voor jongeren en starters. Zondag 14 februari 2010


Sinds 1 februari 2010 is het Dagkalkvervoer tussen Beverwijk en Hermalle opgeheven, omdat de groeve aldaar gesloten is. Een andere kalkgroeve in België, die in Jemelle, is nog wel geopend, maar de aan- en afvoertreinen van/naar Beverwijk rijden in de donkere uren. Alleen op zondag is de kalktrein nog met daglicht te zien in Nederland. DBSRN 1613 wordt met slechts 4 Talns als trein 48644 uit Jemelle op het station van Geldermalsen ingehaald door de Olympische 9525 als IC Heerlen/Maastricht - Amsterdam. Links daarvan wacht Plan V 937 als stoptrein naar Utrecht Centraal. Zondag 14 februari 2010
  zondag 14 februari 2010 @ 20:13:26 #105
216495 Mkr
Stay out of trouble, boys.
pi_77994514
quote:
Op zondag 14 februari 2010 20:09 schreef Zug-Chef het volgende:
Dit weekend op 's lands sporen:

[ link | afbeelding ]
SBB Cargo´s 186 181 is met slechts 15 lege Tads´n als trein 48520 vanuit het Duitse Mainzlar op weg naar de Amsterdam Westhaven en passeert een tijdelijk sneeuwvrij Duivendrecht. Zaterdag 13 februari 2010

[ link | afbeelding ]
De bekende I10-stam in de Beneluxdienst rijdt alweer enkele maanden op en neer tussen Amsterdam en Brussel-Zuid. Op Valentijnsdag 2010 vertrekt de NMBS 2838 met trein 9236 uit het station Den Haag Hollands Spoor, de fraaie stationsoverkapping achter zich latend. Op de achtergrond is het Strijkijzer te zien. Dit kantoorgebouw heeft 42 verdiepingen en is 132 meter hoog. Opvallend genoeg bevinden zich in dit op een na hoogste bouwwerk van Den Haag geen kantoren, maar 51 luxe appartementen en 300 studio's voor jongeren en starters. Zondag 14 februari 2010

[ link | afbeelding ]
Sinds 1 februari 2010 is het Dagkalkvervoer tussen Beverwijk en Hermalle opgeheven, omdat de groeve aldaar gesloten is. Een andere kalkgroeve in België, die in Jemelle, is nog wel geopend, maar de aan- en afvoertreinen van/naar Beverwijk rijden in de donkere uren. Alleen op zondag is de kalktrein nog met daglicht te zien in Nederland. DBSRN 1613 wordt met slechts 4 Talns als trein 48644 uit Jemelle op het station van Geldermalsen ingehaald door de Olympische 9525 als IC Heerlen/Maastricht - Amsterdam. Links daarvan wacht Plan V 937 als stoptrein naar Utrecht Centraal. Zondag 14 februari 2010
Mooie foto's weer! Gister trouwens 2 opmerkelijke treinen in de 5600:

- Olympische VIRM (9520 meen ik?)
- ICM (oude revisie)
"I am nice, and if that makes me a pussy, so be it."
  zondag 14 februari 2010 @ 20:24:15 #106
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_77995009
tipje misschien: 24 april is er een Tagessonderfahrt vanuit het museum Bochum-Dahlhausen naar de Keukenhof. alle info hier

Geen stoom trouwens. Diesel 2225 en DB 212 007.

Deuvm
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport zondag 14 februari 2010 @ 20:32:20 #107
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_77995406
Is er vorig jaar ook niet zo'n rit geweest?

edit: gevonden, 9 mei afgelopen jaar, inclusief een bezoek aan de SSN http://www.somda.nl/drgl/584/
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zondag 14 februari 2010 @ 20:49:08 #108
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_77996263
quote:
Op zondag 14 februari 2010 20:24 schreef Dr_Flash het volgende:
Deuvm
Wøt?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Sport zondag 14 februari 2010 @ 20:56:12 #109
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_77996613
quote:
Op zondag 14 februari 2010 20:49 schreef Duvel het volgende:

[..]

Wøt?
Doe Er Uw Voordeel Mee
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zondag 14 februari 2010 @ 22:21:48 #110
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_78001390
quote:
Op zondag 14 februari 2010 19:00 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]

Kan de NS niet gewoon een plan-v naar bombardier rijden: "Doe maar 99 hiervan".
Ik zou zeggen: Stel het voor!
Je hebt nee, en kan ja krijgen
  zondag 14 februari 2010 @ 22:28:41 #111
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_78001799
quote:
Op zondag 14 februari 2010 20:56 schreef dennistd het volgende:

[..]

Doe Er Uw Voordeel Mee
Ah. Na meer dan tien jaar weet ik eindelijk waar het voor staat.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 14 februari 2010 @ 22:29:42 #112
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_78001857
Heeft iemand de website " Pazzup " van ProFail al gezien?
Vind hem wel geinig in elkaar gezet.
  zondag 14 februari 2010 @ 22:29:59 #113
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_78001874
De bouwtekeningen zullen ze vast nog wel ergens hebben. Tenslotte, de eerste V'tjes werden gebouwd door Werkspoor, wat opging in Talbot, wat weer opging in Bombardier.
  zondag 14 februari 2010 @ 22:32:39 #114
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_78002036
Werkspoor is niet opgegaan in Talbot, Werkspoor is gewoon gesloten.

De V'tjes van Talbot zijn op een andere manier gebouwd dan die van Werkspoor, o.a. te zien aan lasnaden bij de ramen in de kop.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_78004342
quote:
Op zaterdag 13 februari 2010 12:01 schreef Duvel het volgende:

[..]

Maar "mensen binnen" NS hebben het over "wervelstromen" en "wisselstroom die op een bovenleiding staat". Iemand die binnen NS werkt, heeft natuurlijk niet noodzakelijk verstand van zaken op dit vakgebied. Ik las bijvoorbeeld ook dat een SLT gestrand was op Voorburg. Daar ligt de HSL wel erg ver vandaan.
Ik heb in een SLT gezeten die bijna een uur bij voorburg heeft gestaan. Die machinist schijnt dus continue aan het omroepen te zijn geweest, en na 3 kwartier kreeg ie door dat ook zijn speakers niet werkte en had die de conducteur de trein ingestuurd om excuus te gaan maken
pi_78005668
quote:
Op zondag 14 februari 2010 22:32 schreef Duvel het volgende:
Werkspoor is niet opgegaan in Talbot, Werkspoor is gewoon gesloten.

De V'tjes van Talbot zijn op een andere manier gebouwd dan die van Werkspoor, o.a. te zien aan lasnaden bij de ramen in de kop.
Die van Talbot doen het toch ook prima.

Ik ben voor. Geen ontwikkelingskosten, kleine kans op kinderziektes, betrouwbaar en een puur Nederlandse trein.
pi_78006132
quote:
Op zondag 14 februari 2010 20:09 schreef Zug-Chef het volgende:
Dit weekend op 's lands sporen:

[ link | afbeelding ]
SBB Cargo´s 186 181 is met slechts 15 lege Tads´n als trein 48520 vanuit het Duitse Mainzlar op weg naar de Amsterdam Westhaven en passeert een tijdelijk sneeuwvrij Duivendrecht. Zaterdag 13 februari 2010


Dat perron is een bazig spotplaats . In de verte zie je de hes staan
  maandag 15 februari 2010 @ 08:17:08 #118
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_78009689
OK, wat moet er allemaal stuk en mis zijn om een rode Traxx met prio-stam incl. prio-stuurstand door Utrecht Centraal te laten rijden?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Sport maandag 15 februari 2010 @ 08:44:01 #119
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_78009884
quote:
Op maandag 15 februari 2010 08:17 schreef Duvel het volgende:
OK, wat moet er allemaal stuk en mis zijn om een rode Traxx met prio-stam incl. prio-stuurstand door Utrecht Centraal te laten rijden?
- Een gebrek aan Belgische Traxx-locs waardoor er een rode voorgezet is
- Een storing ten zuiden van Rotterdam neem ik aan
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  maandag 15 februari 2010 @ 08:49:42 #120
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_78009937
quote:
Op maandag 15 februari 2010 08:44 schreef dennistd het volgende:

[..]

- Een gebrek aan Belgische Traxx-locs waardoor er een rode voorgezet is
- Een storing ten zuiden van Rotterdam neem ik aan
Teletekst zwijgt over storingen... Wel zeggen ze dat er een Benelux niet rijdt (trein 9209). Nou ja, het zal wel.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Sport maandag 15 februari 2010 @ 08:51:39 #121
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_78009955
Ah, gevonden op somda:
HSA 186.111 met 28.105 om 8.19 uur door Utge opweg richting Ehv voor geluidsproeven Ehv-Br vv.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_78010534
Geluidsproeven? Gaat die Traxxtroep planmatig ingezet worden ergens voor dan? Mag er eerst wel een fatsoenlijk kleurtje op Ik dacht trouwens dat ze af wilden van Lokbespanntes?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 15 februari 2010 @ 10:00:32 #123
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
  Redactie Sport maandag 15 februari 2010 @ 10:07:55 #124
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_78011110
Teletekst van Eén spreekt al van 20 doden. Om 10.30u is er daarop een extra journaal.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  maandag 15 februari 2010 @ 10:13:02 #125
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_78011214
Nieuwe rel? Franse en Belgische trein op elkaar?

Sorry, niet om te lachen
  maandag 15 februari 2010 @ 10:20:26 #126
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_78011366
quote:
Op maandag 15 februari 2010 10:07 schreef dennistd het volgende:
Teletekst van Eén spreekt al van 20 doden. Om 10.30u is er daarop een extra journaal.
Shit, dat is niet goed...
quote:
10:12 uur

HSL Amsterdam<->Parijs

Door een aanrijding in Belgie rijden er
tussen Amsterdam en Parijs geen
Thalys-treinen.

Vertraging: meer dan 60 minuten.

Prognose:
* onbekend.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_78011381
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_78011422
quote:
Op maandag 15 februari 2010 10:13 schreef TommyGun het volgende:
Nieuwe rel? Franse en Belgische trein op elkaar?

Sorry, niet om te lachen
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport maandag 15 februari 2010 @ 10:24:03 #129
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_78011452
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_78011504
om 10:30 extra journaal op ÉÉN.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 15 februari 2010 @ 10:28:45 #131
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_78011562
Ik zie twee klassiekjes de lucht in staan, en ik zie nog wat break-ramen. De twee klassiekjes, dat lijken me twee treinstellen van één van de twee gebotste treinen...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_78011686
quote:
Op maandag 15 februari 2010 10:28 schreef Duvel het volgende:
Ik zie twee klassiekjes de lucht in staan, en ik zie nog wat break-ramen. De twee klassiekjes, dat lijken me twee treinstellen van één van de twee gebotste treinen...
Het zouden die klassiekjes zijn die op elkaar gebotst zijn?
Die break was er volgens mij toevallig.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 15 februari 2010 @ 10:35:56 #133
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_78011706
Daar word je niet vrolijk van
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 15 februari 2010 @ 10:36:26 #134
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_78011714
quote:
Op maandag 15 februari 2010 10:35 schreef trainfreak het volgende:

[..]

Het zouden die klassiekjes zijn die op elkaar gebotst zijn?
Die break was er volgens mij toevallig.
OK, ik heb net wat beelden gezien, maar wat een puinhoop. Die foto van die twee klassiekjes tegen elkaar is in elk geval niet de head-on collision, maar bijkomende schade middenin één van de treinen. Kun je nagaan wat een bende het voorin moet zijn.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_78011759
Weinig nieuws in dat extra journaal. Maar als er nu al minstens 20 doden bevestigd zijn dan gaat het dus nog oplopen
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_78011818
http://twitpic.com/13dg9r

draaistellen wel mooi losgelaten zeg KWA liteit
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_78011822
quote:
Op maandag 15 februari 2010 10:36 schreef Duvel het volgende:

[..]

OK, ik heb net wat beelden gezien, maar wat een puinhoop. Die foto van die twee klassiekjes tegen elkaar is in elk geval niet de head-on collision, maar bijkomende schade middenin één van de treinen. Kun je nagaan wat een bende het voorin moet zijn.
Waarom zouden het die klassiekjes niet kunnen zijn die gebotst zijn?
Elk beeld dat je ziet komt van daar, moest er ergens anders nog een ergere ravage zijn zullen ze daar wel beelden van maken zeker?
Je zag trouwens dat de achterste wagon van de rode ferm op zijn zijkant lag.
pi_78011886
quote:
Op maandag 15 februari 2010 10:41 schreef trainfreak het volgende:

[..]

Waarom zouden het die klassiekjes niet kunnen zijn die gebotst zijn?
Elk beeld dat je ziet komt van daar, moest er ergens anders nog een ergere ravage zijn zullen ze daar wel beelden van maken zeker?
Je zag trouwens dat de achterste wagon van de rode ferm op zijn zijkant lag.
op die cdrik zijn twit staat ook een foto van een totaal afgeschraapte zijwand. Lijkt me idd dat die rode en die grijze klassiek 2 treinstelen van dezelfde trein waren...
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_78012030
quote:
Op maandag 15 februari 2010 10:44 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

op die cdrik zijn twit staat ook een foto van een totaal afgeschraapte zijwand. Lijkt me idd dat die rode en die grijze klassiek 2 treinstelen van dezelfde trein waren...
Jij hebt het over die foto gok ik?
http://twitpic.com/13dg69
Volgens mij is dat wel het dak van iets...
Een klassiekje zou kunnen, die hebben van die dingen boven de deuren.
Magoed, we zien het wel in het 13u journaal.
  maandag 15 februari 2010 @ 10:54:58 #140
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_78012093
quote:
Op maandag 15 februari 2010 10:41 schreef trainfreak het volgende:

[..]

Elk beeld dat je ziet komt van daar, moest er ergens anders nog een ergere ravage zijn zullen ze daar wel beelden van maken zeker?
Ik denk niet dat de brandweer je de kans geeft om dat deel echt te benaderen. Zou ook wel debiel zijn: ze zijn bezig met mensen redden.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 15 februari 2010 @ 10:55:43 #141
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_78012109
quote:
Op maandag 15 februari 2010 10:52 schreef trainfreak het volgende:

[..]

Jij hebt het over die foto gok ik?
http://twitpic.com/13dg69
Volgens mij is dat wel het dak van iets...
Een klassiekje zou kunnen, die hebben van die dingen boven de deuren.
In elk geval is het duidelijk dat je een paar meter treinstel mist.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Sport maandag 15 februari 2010 @ 10:55:54 #142
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_78012116
Ik heb de uitzending even online gezet: Bekijk deze YouTube-video
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_78012272
quote:
Op maandag 15 februari 2010 10:55 schreef dennistd het volgende:
Ik heb de uitzending even online gezet: Bekijk deze YouTube-video
Ik heb de link ook op HGBTF gezet, er zou om 11u20 opnieuw een extra journaal zijn.
pi_78012682
quote:
Die 2 klassiekjes maakten inderdaad deel uit van dezelfde trein (totaal van 3 klassiekjes)...ik ben er zeker van omdat ik vanmorgen deze trein nog genomen heb van Kortenberg tot Brussel-Zuid.
Quote
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_78012756


Dit is vermoedelijk wel de botslokatie
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_78012916
Het gaat dus om een trein bestaande uit drie klassieke motorstellen en een trein bestaande uit een loc serie 21 en M4-rijtuigen.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 15 februari 2010 @ 11:28:47 #147
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_78012980
quote:
Op maandag 15 februari 2010 11:26 schreef Dr_Flash het volgende:
Het gaat dus om een trein bestaande uit drie klassieke motorstellen en een trein bestaande uit een loc serie 21 en M4-rijtuigen.
Er ligt dus ergens in die puinhoop nog een loc verscholen...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_78013030
quote:
Op maandag 15 februari 2010 11:28 schreef Duvel het volgende:

[..]

Er ligt dus ergens in die puinhoop nog een loc verscholen...
Nee, de loc hing achteraan, het is een botsing tussen een stuurstandrijtuig en die klassiekjes.
pi_78013289
quote:
Op maandag 15 februari 2010 11:30 schreef trainfreak het volgende:

[..]

Nee, de loc hing achteraan, het is een botsing tussen een stuurstandrijtuig en die klassiekjes.
Dan is de boel nog lekker in elkaar gedrukt door het gewicht van de loc.

Zal dit nu zo'n voorbeeld zijn van dat rare beveiligingssysteem in België? Waar je met volle kracht door rood kan rijden?
pi_78013358
quote:
Op maandag 15 februari 2010 11:41 schreef Fixers het volgende:
Zal dit nu zo'n voorbeeld zijn van dat rare beveiligingssysteem in België? Waar je met volle kracht door rood kan rijden?
Of van Vlaamse en Waalse treindienstleiders die elkaar probeerden te waarschuwen, maar niet elkaar konden verstaan
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_78013563
Ik word niet goed van de NS HiSpeed website, kunnen ze dan echt niks goed bij de HSA?
  maandag 15 februari 2010 @ 11:59:36 #152
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_78013743
wat ik net las, had de trein die niet vertraagd was rood, en de vertraagde trein groen.
Echter reed de niet vertraagde trein met volle snelheid door rood.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 15 februari 2010 @ 12:03:40 #153
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_78013872
quote:
Op maandag 15 februari 2010 11:59 schreef greavy het volgende:
wat ik net las, had de trein die niet vertraagd was rood, en de vertraagde trein groen.
Echter reed de niet vertraagde trein met volle snelheid door rood.
vroege conclusie. Laten we eerst de rapporten over het ongeval maar afwachten.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_78013951
Het is ook wel vaak raak in België.
pi_78014012
quote:
Op maandag 15 februari 2010 12:03 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

vroege conclusie. Laten we eerst de rapporten over het ongeval maar afwachten.
Dat hoekje op pagina 18 in de krant over een half jaar bedoel je. Dingen als fatsoenlijke IVW-rapporten kun je vet schudden daar
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 15 februari 2010 @ 12:16:50 #156
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_78014203
quote:
Op maandag 15 februari 2010 12:09 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dat hoekje op pagina 18 in de krant over een half jaar bedoel je. Dingen als fatsoenlijke IVW-rapporten kun je vet schudden daar
Serieus? Hebben ze daar geen IVW of zo?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_78014422
quote:
Op maandag 15 februari 2010 12:16 schreef Duvel het volgende:

[..]

Serieus? Hebben ze daar geen IVW of zo?
Lijkt er op van niet
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 15 februari 2010 @ 12:25:54 #158
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_78014458
Ik hoop dat ze er nog even een bezempje langshalen, moet er straks langs... :'')
pi_78014488
quote:
Op maandag 15 februari 2010 12:25 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ik hoop dat ze er nog even een bezempje langshalen, moet er straks langs... :'')
stupidity has become as common as common sense was before
pi_78014551
quote:
Op maandag 15 februari 2010 12:25 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ik hoop dat ze er nog even een bezempje langshalen, moet er straks langs... :'')
Het is mooi van je dat je zo begaan bent met de rest van de wereld. Als jij er maar langs kunt, dan maakt het niet uit.

Mensen die alleen maar aan zichzelf denken.
  maandag 15 februari 2010 @ 12:32:09 #161
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_78014620
quote:
Op maandag 15 februari 2010 12:27 schreef marcb1974 het volgende:

[..]

Ok, was misschien wat ongefundeerd, ik ben er nooit zo handig in.
Beetje jammer dit, voor alle partijen. Sterkte aan alle betrokkenen

[ Bericht 12% gewijzigd door Darkwing_Duck op 15-02-2010 13:06:41 ]
pi_78014628
quote:
Op maandag 15 februari 2010 12:25 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ik hoop dat ze er nog even een bezempje langshalen, moet er straks langs... :'')
Jij gaat daar voorlopig niet langs maat
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 15 februari 2010 @ 12:34:13 #163
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_78014678
quote:
Op maandag 15 februari 2010 12:32 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Ok, was misschien wat ongefundeerd, ik ben er nooit zo handig in. <KNIP>

Beetje jammer dit, voor alle partijen. Sterkte aan alle betrokkenen
Ga dan met echt vervoer. de auto of zo.

[ Bericht 13% gewijzigd door TommyGun op 15-02-2010 13:55:13 ]
  maandag 15 februari 2010 @ 12:34:50 #164
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_78014695
quote:
Op maandag 15 februari 2010 12:32 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Jij gaat daar voorlopig niet langs maat
Laat ze de boel eerst maar ens onderzoeken

[ Bericht 9% gewijzigd door Darkwing_Duck op 15-02-2010 13:26:06 (Interpunctie) ]
  maandag 15 februari 2010 @ 12:36:02 #166
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_78014730
quote:
Op maandag 15 februari 2010 12:34 schreef TommyGun het volgende:

[..]

Ga dan met echt vervoer. de auto of zo.
De auto is me net zo duur met alle tol als de trein, en bovendien levensgevaarlijk met al die sneeuw hier op de wegen, de trein is dat niet.
pi_78014836
quote:
Op maandag 15 februari 2010 12:36 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

De auto is me net zo duur met alle tol als de trein, en bovendien levensgevaarlijk met al die sneeuw hier op de wegen, de trein is dat niet.
Maar met de trein ga je vandaag niet meer thuisgeraken denk ik.
Tenzij ze die Thalys gaan omrijden via de gewone lijnen, als dat al mogelijk zou zijn.
pi_78014853
quote:
Op maandag 15 februari 2010 12:03 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

vroege conclusie. Laten we eerst de rapporten over het ongeval maar afwachten.
conclusie: er heeft IETS niet goed gewerkt of IEMAND niet goed gewerkt

  Lieve Belg maandag 15 februari 2010 @ 12:47:50 #169
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_78015050
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
&nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
pi_78015097
Zijn die 20 doden nou al zeker? Ik hoor 10, 11, 20, 25...
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_78015139
quote:
Op maandag 15 februari 2010 12:49 schreef Dr_Flash het volgende:
Zijn die 20 doden nou al zeker? Ik hoor 10, 11, 20, 25...
Ik hoorde zeker 11, maar het kan oplopen tot 25
  maandag 15 februari 2010 @ 12:54:50 #172
257721 Lord_Brett_Sinclair
You can call me Brett
pi_78015257
quote:
Op maandag 15 februari 2010 10:41 schreef Dr_Flash het volgende:
http://twitpic.com/13dg9r
draaistellen wel mooi losgelaten zeg KWA liteit

Loopdraaistellen zitten meestal los. Die paar kabels zitten ze ook niet echt vast mee. De zwaartekracht houdt normaal alles wel op z'n plek..
There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.
pi_78015783
echt verschrikkelijk.
zijn er geen betere foto's in hogere kwaliteit
pi_78015857
quote:
Op maandag 15 februari 2010 13:12 schreef Kwaliteit het volgende:
echt verschrikkelijk.
zijn er geen betere foto's in hogere kwaliteit
Je wilt de lijken zien liggen?
  maandag 15 februari 2010 @ 13:17:49 #175
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_78015966
quote:
Op maandag 15 februari 2010 12:36 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

De auto is me net zo duur met alle tol als de trein, en bovendien levensgevaarlijk met al die sneeuw hier op de wegen, de trein is dat niet.
I see
pi_78016322
quote:
In dat artikel spreken ze ook over een rood sein trouwens. Hopelijk gaan die Belgen nu eindelijk eens serieus werk maken van die treinbeïnvloeding.
pi_78016410
Vet mooi hoe rap ze in dat ongeregelde kloteland weten uit te sluiten dat een technische oorzaak er iets mee te maken zou kunnen hebben

Lekker vingertje wijzen naar de machinist, zijn kop moet eraf, oh wacht, is er al af, prima, kop in het zand en voortblunderen Leve België!
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_78016612


De helft van het M4-sturstandrijtuig ligt vlak bij de kop van het klassiekje, de andere helft 3 bakken verderop op zijn oorspronkelijke plek. Denk ik.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_78016866
quote:
Op maandag 15 februari 2010 13:31 schreef Dr_Flash het volgende:
Vet mooi hoe rap ze in dat ongeregelde kloteland weten uit te sluiten dat een technische oorzaak er iets mee te maken zou kunnen hebben

Lekker vingertje wijzen naar de machinist, zijn kop moet eraf, oh wacht, is er al af, prima, kop in het zand en voortblunderen Leve België!
Zelfs al zouden we in Nederland geen IVW hebben, dan zouden er over dit soort dingen toch kamervragen gesteld worden met als gevolg het afdwingen van zo'n onderzoek.
Dit kunnen ze in België toch niet zomaar langs laten gaan. Echt heel erg dit
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_78016973
quote:
Op maandag 15 februari 2010 13:48 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Zelfs al zouden we in Nederland geen IVW hebben, dan zouden er over dit soort dingen toch kamervragen gesteld worden met als gevolg het afdwingen van zo'n onderzoek.
Dit kunnen ze in België toch niet zomaar langs laten gaan. Echt heel erg dit
Kamervragen zullen er wel gesteld worden hoor, maar van die rapporten zien we hier bijna nooit iets.
Het parket komt ter plaatse en doet onderzoek naar de oorzaak, maar verder...
pi_78017072
Wat hebben ze nou per saldo opgestoken van Pécrot bijvoorbeeld? Is het inmiddels al zo dat spoorpersoneel tweetalig dient te zijn? Is het seinstelsel aangepast? Is de opleiding verbeterd? Of zijn die acht doden totaal voor niets geweest daar?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_78017667
quote:
Op maandag 15 februari 2010 13:53 schreef Dr_Flash het volgende:
Wat hebben ze nou per saldo opgestoken van Pécrot bijvoorbeeld? Is het inmiddels al zo dat spoorpersoneel tweetalig dient te zijn? Is het seinstelsel aangepast? Is de opleiding verbeterd? Of zijn die acht doden totaal voor niets geweest daar?
Tweetaligheid is er zeker voor mensen die naar tweetalige gebieden rijden, dus eigenlijk zo goed als iedereen (wel de basis he...)
En sindsdien heeft iedereen ook een dienstgsm, je bent als persoon gekoppeld aan een bepaald gsmnummer dus. En er is grond-treinverbinding, dus als men dan belt naar uw trein gaat uw telefoon af in de loc.
Al deze systemen zijn wel geen 100% waterdicht, maar wat is dat wel??
pi_78018355
quote:
Op maandag 15 februari 2010 12:25 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ik hoop dat ze er nog even een bezempje langshalen, moet er straks langs... :'')
Hoe laat zou je weg? Neem anders Thalys 9499 van Paris Nord naar Luik via Charleroi en Namen. Ga je daarna via Maastricht verder. Deze trein, die één keer per dag rijdt, vertrekt om 19.43u uit Parijs. Succes.
pi_78018844
quote:
Op maandag 15 februari 2010 14:30 schreef Socios het volgende:

[..]

Hoe laat zou je weg? Neem anders Thalys 9499 van Paris Nord naar Luik via Charleroi en Namen. Ga je daarna via Maastricht verder. Deze trein, die één keer per dag rijdt, vertrekt om 19.43u uit Parijs. Succes.
Ik zou wel die route pakken, maar eerder weggaan. Of "1:08 x 5:30 Ehv" klinkt als pret? Darkwing lijkt me nou niet direct een carnavalsbeest pur sang
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 15 februari 2010 @ 15:25:16 #185
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_78020171
Wat een ravage En zoveel slachtoffers... als het echt te wijten is aan het 'beveiligingssysteem' moeten ze in België maar eens flink onder hun kont worden getrapt.

Zowel Thalys als Eurostar zijn geschrapt voor de rest van de dag. Door zware beschadiging aan de bovenleiding kunnen herstelwerkzaamheden nog wel even duren...
pi_78022543
quote:
Op maandag 15 februari 2010 13:53 schreef Dr_Flash het volgende:
Wat hebben ze nou per saldo opgestoken van Pécrot bijvoorbeeld? Is het inmiddels al zo dat spoorpersoneel tweetalig dient te zijn? Is het seinstelsel aangepast? Is de opleiding verbeterd? Of zijn die acht doden totaal voor niets geweest daar?
Het Belgische nieuws liet Pécrot ook zien (link, vanaf 1:34), toen snapte ik je referentie ernaar pas, maar ook dat is wel erg slecht.
pi_78022901
Oh ja sorry, dacht dat dat vrij algemeen bekend was
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport maandag 15 februari 2010 @ 17:01:53 #188
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_78023128
quote:
Op maandag 15 februari 2010 14:44 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ik zou wel die route pakken, maar eerder weggaan. Of "1:08 x 5:30 Ehv" klinkt als pret? Darkwing lijkt me nou niet direct een carnavalsbeest pur sang
Mja, met de TGV naar Lille en daar overstappen naar de Internationale naar Antwerpen kan ook
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_78023199
Waarom was spoor 3-4 op Rtd dicht vanmiddag?
  maandag 15 februari 2010 @ 17:18:57 #190
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_78023543
quote:
Op maandag 15 februari 2010 14:11 schreef trainfreak het volgende:

[..]

Tweetaligheid is er zeker voor mensen die naar tweetalige gebieden rijden, dus eigenlijk zo goed als iedereen (wel de basis he...)
En sindsdien heeft iedereen ook een dienstgsm, je bent als persoon gekoppeld aan een bepaald gsmnummer dus. En er is grond-treinverbinding, dus als men dan belt naar uw trein gaat uw telefoon af in de loc.
Al deze systemen zijn wel geen 100% waterdicht, maar wat is dat wel??
Wat mij nou opviel was dat de premier van Vlaanderen zei dat het een zwarte dag was voor Vlaanderen. Zouden er geen Walen in die trein gezeten hebben, of ben ik gewoon een naieve Nederlander die die Belgen maar raar vindt met hun taalstrijd?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_78024262
quote:
Op maandag 15 februari 2010 17:01 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Mja, met de TGV naar Lille en daar overstappen naar de Internationale naar Antwerpen kan ook
Inmiddels weer wel ja Vanochtend was er ook nog een aanrijding tussen Kortrijk en Gent, maar dat is opgelost
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_78024500
quote:
Op maandag 15 februari 2010 17:18 schreef Duvel het volgende:

[..]

Wat mij nou opviel was dat de premier van Vlaanderen zei dat het een zwarte dag was voor Vlaanderen. Zouden er geen Walen in die trein gezeten hebben, of ben ik gewoon een naieve Nederlander die die Belgen maar raar vindt met hun taalstrijd?
De premier van Vlaanderen vindt het zielig voor Vlaanderen
De premier van Wallonië vindt het zielig voor Wallonië
Leterme vindt het zielig voor heel België
De burgemeester van Brussel vindt het zielig voor BHV
Descheemaecker vindt het zielig want zijn treintjes zijn stuk
Infrabel vindt het zielig want hun spoortjes en waslijntjes zijn stuk
Nabestaanden vinden het zielig want hun dierbaren zijn stuk
Reizigers vinden het zielig want ze moeten vanavond vet omreizen
De bonden vinden het zielig want nou hoeven ze niet te staken om de boel plat te leggen
Fles vindt het zielig want er is een bordje geraakt

Enfin, iedereen vindt het op zijn eigen manier zielig Denk ik.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_78024862
quote:
Op maandag 15 februari 2010 17:54 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

De premier van Vlaanderen vindt het zielig voor Vlaanderen
De premier van Wallonië vindt het zielig voor Wallonië
Leterme vindt het zielig voor heel België
De burgemeester van Brussel vindt het zielig voor BHV
Descheemaecker vindt het zielig want zijn treintjes zijn stuk
Infrabel vindt het zielig want hun spoortjes en waslijntjes zijn stuk
Nabestaanden vinden het zielig want hun dierbaren zijn stuk
Reizigers vinden het zielig want ze moeten vanavond vet omreizen
De bonden vinden het zielig want nou hoeven ze niet te staken om de boel plat te leggen
Fles vindt het zielig want er is een bordje geraakt

Enfin, iedereen vindt het op zijn eigen manier zielig Denk ik.
Ik lachte hard
  maandag 15 februari 2010 @ 18:20:01 #194
141414 NordicBlue
Iets met Noord en Blauw Zeker?
pi_78025143
TVP, even volgen.
Wat was dat met die sprinter en de bonbonwinkel?
pi_78025304
quote:
Op maandag 15 februari 2010 18:20 schreef NordicBlue het volgende:
TVP, even volgen.
Wat was dat met die sprinter en de bonbonwinkel?
Boem. Lang geleden.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Moderator maandag 15 februari 2010 @ 18:41:06 #196
155227 crew  Guppy
dus
pi_78025788
Guppy vindt het ook zielig. Gewoon, omdat t kan
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_78025829
quote:
Op maandag 15 februari 2010 18:41 schreef Guppyfriend het volgende:
Guppy vindt het ook zielig. Gewoon, omdat t kan
Oh als er bloed is dan kom je ook weer meedoen he
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 15 februari 2010 @ 18:45:19 #198
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_78025920
De Belgische koning en de premier onderbreken hun reizen en vakanties om naar de ongevalsplek te komen. Waar is in vredesnaam NMBS-topman Descheemaecker?
  Moderator maandag 15 februari 2010 @ 18:47:03 #199
155227 crew  Guppy
dus
pi_78025983
quote:
Op maandag 15 februari 2010 18:42 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Oh als er bloed is dan kom je ook weer meedoen he
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
oooh! Ik wil heul geen bloed zien

Haii
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_78026041
quote:
Op maandag 15 februari 2010 18:45 schreef James1988 het volgende:
De Belgische koning en de premier onderbreken hun reizen en vakanties om naar de ongevalsplek te komen. Waar is in vredesnaam NMBS-topman Descheemaecker?
Die is wel in het crisiscentrum gesignaleerd heb ik van horen zeggen. Van Infra-tingeling geen spoor though.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')