abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_78054832
Lachwekkende reactie vandaag van Prorail in Dagblad de Limburger over de treinramp in België en hun veiligheidssysteem; "Hier in Nederland stoppen treinen automatisch wanneer ze door rood rijden"

Over lachwekkend gesproken, gisteren bij RTL Z vertelde verslaggever Koen de Recht dat doden bij treinbotsingen met passagiers al lang niet meer zijn gevallen in Nederland. "Vorig jaar in Barendrecht ging het bijna mis, maar daar vielen geen doden. Het liep daar allemaal goed af".

Wat een falers.
"Dat is een artikeltje 5"
  dinsdag 16 februari 2010 @ 14:05:02 #277
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_78055618
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 13:42 schreef Yreal het volgende:

[..]
Maar diesellocs hebben volgensmij niet zoveel te zoeken in rotterdam blaak?
Zat goederentreinen die gewoon door de tunnel gaan.

En @ Jeroen_L: dat ergert me ook. ATB-EG zet geen treinen stil voor rood sein, en ATB-Vv is nog niet operationeel volgens mij.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 16 februari 2010 @ 14:09:50 #278
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_78055799
ATB-VV is wel operationeel, maar ligt nog lang niet overal
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_78055900
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 14:09 schreef Peterselieman het volgende:
ATB-VV is wel operationeel, maar ligt nog lang niet overal
Ja daar doelt Prorail op, want de suggestie wordt gewekt dat treinen niet door rood kunnen rijden.

[ Bericht 0% gewijzigd door Jeroen_L op 16-02-2010 14:37:18 ]
"Dat is een artikeltje 5"
  dinsdag 16 februari 2010 @ 14:16:56 #280
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_78056065
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 14:09 schreef Peterselieman het volgende:
ATB-VV is wel operationeel, maar ligt nog lang niet overal
Het is pas operationeel als de baanapparatuur geïnstalleerd is, getest en ingeschakeld, en dat dat aan de kant van het materieel ook het geval is. Tot die tijd zou ik het niet "operationeel" noemen.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_78056800
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 13:43 schreef Jeroen_L het volgende:
Over lachwekkend gesproken, gisteren bij RTL Z vertelde verslaggever Koen de Recht dat doden bij treinbotsingen met passagiers al lang niet meer zijn gevallen in Nederland. "Vorig jaar in Barendrecht ging het bijna mis, maar daar vielen geen doden. Het liep daar allemaal goed af".
Dat is wel schandalig ja. Hoewel strikt genoemen niet helemaal onwaar. Er vielen geen doden onder de passagiers. Alle passagiers van de twee betrokken goederentreinen zijn in leven gebleven

Laatste keer dat er treinpassagiers omgekomen zijn bij een treinongeluk was Hoofddorp 1992 toch?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_78058731
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 09:59 schreef Stefanovic83 het volgende:

[..]

Zo rijk ben ik niet
Dat ding rijdt maar max 160 tot Dusseldorf toch? Beetje jammer
Nope, Duisburg-Dusseldorf is 230km/h. Vanaf Zevenaar-grens tot Duisburg is inderdaad 160km/h
Killing as few patients as possible.
pi_78058877
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 15:25 schreef davidov2009 het volgende:

[..]

Nope, Duisburg-Dusseldorf is 230km/h.
Daar is ook lekker de ruimte voor op dat pis-eindje idd
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_78058896
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 14:37 schreef Dr_Flash het volgende:
Laatste keer dat er treinpassagiers omgekomen zijn bij een treinongeluk was Hoofddorp 1992 toch?
Volgens wikipedia wel
So we just called him Fred too
pi_78067441
Morgen in Willem Wever (ned 3) o.a.: hoe sloop je een trein
dag
pi_78067802
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 18:42 schreef Peter het volgende:
Morgen in Willem Wever (ned 3) o.a.: hoe sloop je een trein
De Belgen hebben gisteren net het antwoord gegeven
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_78068069
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 18:51 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

De Belgen hebben gisteren net het antwoord gegeven
Ik zag het slopen/afbreken van een koploper in het voorfilmpje
dag
  Redactie Sport dinsdag 16 februari 2010 @ 19:01:41 #288
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_78068140
ProRail is ook nog niet echt nauwkeurig met het typen van verstoringsmeldingen:
Hertelwerkzaamheden in Belgie
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_78068242
Dennis, ik kon het niet weer vinden, maar waarom liggen die netten op het spoor in Enschede?
pi_78068244
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 15:28 schreef Cothen het volgende:

[..]

Volgens wikipedia wel
Deze reden is ook wel een opmerkelijke in dat lijstje: "Omdat de brugwachter zich had verslapen stond de brug over de Dubbele Wiericke nog open."
dag
  Redactie Sport dinsdag 16 februari 2010 @ 19:12:13 #291
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_78068540
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 19:04 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Dennis, ik kon het niet weer vinden, maar waarom liggen die netten op het spoor in Enschede?
Netten? Er liggen matten opdat de buffeltjes nog wel eens troep lekken en ze er tot december nogal lang stonden (30 minuten). De grond eronder is afgegraven en vervolgens zijn die matten/zeilen erop gelegd.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_78068586
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 19:12 schreef dennistd het volgende:

[..]

Netten? Er liggen matten opdat de buffeltjes nog wel eens troep lekken en ze er tot december nogal lang stonden (30 minuten). De grond eronder is afgegraven en vervolgens zijn die matten/zeilen erop gelegd.
Ja matten ook goed bedankt!

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 16-02-2010 19:13:24 ]
pi_78068616
Hmm.. ik wil morgen naar Brugge en Gent, maar hoe zit dat precies met de regel dat je in België geen reizen mag onderbreken? Moet ik dan een kaartje Roosendaal - Brugge, Brugge - Gent en Gent - Roosendaal kopen? Of kan ik gewoon een retourtje Brugge halen (want die trein komt toch langs Gent..) ?
pi_78068707
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 19:14 schreef Ireyon het volgende:
Hmm.. ik wil morgen naar Brugge en Gent, maar hoe zit dat precies met de regel dat je in België geen reizen mag onderbreken? Moet ik dan een kaartje Roosendaal - Brugge, Brugge - Gent en Gent - Roosendaal kopen? Of kan ik gewoon een retourtje Brugge halen (want die trein komt toch langs Gent..) ?
Hoe lang ben je van plan te blijven in Gent?
Als het maar 'even' is kan je gewoon Roosendaal-Brugge kopen, als je via Gent gaat ben je toch verplicht om over te stappen!
  dinsdag 16 februari 2010 @ 19:22:07 #295
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_78068980
Wat ProRail zegt klopt half... ATB-EG stopt door rood rijdende treinen slechts wanneer dat boven 40 km/h is. Aan de andere kant is het aantal doden sinds 1992 op één hand te tellen, mede door ATB.

In België heb je een stuk of 6 handen nodig voor de afgelopen 10 jaar
pi_78069106
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 19:16 schreef trainfreak het volgende:

[..]

Hoe lang ben je van plan te blijven in Gent?
Als het maar 'even' is kan je gewoon Roosendaal-Brugge kopen, als je via Gent gaat ben je toch verplicht om over te stappen!
'k Zou toch wel een uur of 4 in beide steden willen blijven Eigenlijk langer in Gent dan in Brugge, maar 'k moet in Brugge 'even' het geboortehuis van Simon Stevin bezoeken .

Waarom hebben ze in België niet gewoon dagkaarten.. dit is allemaal zo onnodig omslachtig

[ Bericht 5% gewijzigd door Ireyon op 16-02-2010 19:31:29 ]
pi_78069409
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 19:24 schreef Ireyon het volgende:

[..]

'k Zou toch wel een uur of 4 in beide steden willen blijven Eigenlijk langer in Gent dan in Brugge, maar 'k moet in Brugge 'even' het geboortehuis van Simon Stevin bezoeken .
Mja, ze kunnen het controleren aan de hand van het treinnummer dat op het kaartje staat, er is wel bijna niemand die dat doet...
Maar qua kostprijs zal het wel op hetzelfde uitkomen of je een heen en terug koopt of 3 losse ticketjes.
pi_78069447
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 19:22 schreef James1988 het volgende:
Wat ProRail zegt klopt half... ATB-EG stopt door rood rijdende treinen slechts wanneer dat boven 40 km/h is. Aan de andere kant is het aantal doden sinds 1992 op één hand te tellen,
1988
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 16 februari 2010 @ 19:34:22 #299
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_78069517
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 19:22 schreef James1988 het volgende:
Wat ProRail zegt klopt half... ATB-EG stopt door rood rijdende treinen slechts wanneer dat boven 40 km/h is.
Niet helemaal. Aan een rood sein gaat normaal een geel sein vooraf. Achter dit geile sein zit geen ATB-code, dat betekent dat er maximaal 40 gereden mag worden. Als een trein met een hogere snelheid dan 40 dit sein passeert, volgt een remopdracht. ATB controleert vervolgens of er daadwerkelijk geremd wordt. Zo niet, dan volgt een snelremming. Als je wel remt, is het voor ATB ok: er wordt verder geen remcurve gecontroleerd. Dus als je met hoge snelheid op een geel sein af rijdt, en net genoeg remt, zou je met meer dan 40 km/u zonder problemen door rood kunnen rijden. Dit is bijvoorbeeld bij Harmelen aansluiting gebeurd een tijdje geleden.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 16 februari 2010 @ 19:39:19 #300
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_78069724
Wanneer wordt DDM aan de kant geschoven? Het lijkt me dat die dubbeldeksstammen gevoeliger worden voor brandjes.

Nieuw beleid bij Deutsche Bahn: http://fok.nl/371704
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')