Zat goederentreinen die gewoon door de tunnel gaan.quote:Op dinsdag 16 februari 2010 13:42 schreef Yreal het volgende:
[..]
Maar diesellocs hebben volgensmij niet zoveel te zoeken in rotterdam blaak?
Ja daar doelt Prorail op, want de suggestie wordt gewekt dat treinen niet door rood kunnen rijden.quote:Op dinsdag 16 februari 2010 14:09 schreef Peterselieman het volgende:
ATB-VV is wel operationeel, maar ligt nog lang niet overal
Het is pas operationeel als de baanapparatuur geïnstalleerd is, getest en ingeschakeld, en dat dat aan de kant van het materieel ook het geval is. Tot die tijd zou ik het niet "operationeel" noemen.quote:Op dinsdag 16 februari 2010 14:09 schreef Peterselieman het volgende:
ATB-VV is wel operationeel, maar ligt nog lang niet overal
Dat is wel schandalig ja. Hoewel strikt genoemen niet helemaal onwaar. Er vielen geen doden onder de passagiers. Alle passagiers van de twee betrokken goederentreinen zijn in leven geblevenquote:Op dinsdag 16 februari 2010 13:43 schreef Jeroen_L het volgende:
Over lachwekkend gesproken, gisteren bij RTL Z vertelde verslaggever Koen de Recht dat doden bij treinbotsingen met passagiers al lang niet meer zijn gevallen in Nederland. "Vorig jaar in Barendrecht ging het bijna mis, maar daar vielen geen doden. Het liep daar allemaal goed af".
Nope, Duisburg-Dusseldorf is 230km/h.quote:Op dinsdag 16 februari 2010 09:59 schreef Stefanovic83 het volgende:
[..]
Zo rijk ben ik niet![]()
Dat ding rijdt maar max 160 tot Dusseldorf toch? Beetje jammer
Daar is ook lekker de ruimte voor op dat pis-eindje iddquote:Op dinsdag 16 februari 2010 15:25 schreef davidov2009 het volgende:
[..]
Nope, Duisburg-Dusseldorf is 230km/h.![]()
Volgens wikipedia welquote:Op dinsdag 16 februari 2010 14:37 schreef Dr_Flash het volgende:
Laatste keer dat er treinpassagiers omgekomen zijn bij een treinongeluk was Hoofddorp 1992 toch?
De Belgen hebben gisteren net het antwoord gegevenquote:Op dinsdag 16 februari 2010 18:42 schreef Peter het volgende:
Morgen in Willem Wever (ned 3) o.a.: hoe sloop je een trein
Ik zag het slopen/afbreken van een koploper in het voorfilmpjequote:Op dinsdag 16 februari 2010 18:51 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
De Belgen hebben gisteren net het antwoord gegeven
Deze reden is ook wel een opmerkelijke in dat lijstje: "Omdat de brugwachter zich had verslapen stond de brug over de Dubbele Wiericke nog open."quote:
Netten? Er liggen matten opdat de buffeltjes nog wel eens troep lekken en ze er tot december nogal lang stonden (30 minuten). De grond eronder is afgegraven en vervolgens zijn die matten/zeilen erop gelegd.quote:Op dinsdag 16 februari 2010 19:04 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Dennis, ik kon het niet weer vinden, maar waarom liggen die netten op het spoor in Enschede?
Ja matten ook goedquote:Op dinsdag 16 februari 2010 19:12 schreef dennistd het volgende:
[..]
Netten? Er liggen matten opdat de buffeltjes nog wel eens troep lekken en ze er tot december nogal lang stonden (30 minuten). De grond eronder is afgegraven en vervolgens zijn die matten/zeilen erop gelegd.
Hoe lang ben je van plan te blijven in Gent?quote:Op dinsdag 16 februari 2010 19:14 schreef Ireyon het volgende:
Hmm.. ik wil morgen naar Brugge en Gent, maar hoe zit dat precies met de regel dat je in België geen reizen mag onderbreken? Moet ik dan een kaartje Roosendaal - Brugge, Brugge - Gent en Gent - Roosendaal kopen? Of kan ik gewoon een retourtje Brugge halen (want die trein komt toch langs Gent..) ?
'k Zou toch wel een uur of 4 in beide steden willen blijvenquote:Op dinsdag 16 februari 2010 19:16 schreef trainfreak het volgende:
[..]
Hoe lang ben je van plan te blijven in Gent?
Als het maar 'even' is kan je gewoon Roosendaal-Brugge kopen, als je via Gent gaat ben je toch verplicht om over te stappen!
Mja, ze kunnen het controleren aan de hand van het treinnummer dat op het kaartje staat, er is wel bijna niemand die dat doet...quote:Op dinsdag 16 februari 2010 19:24 schreef Ireyon het volgende:
[..]
'k Zou toch wel een uur of 4 in beide steden willen blijvenEigenlijk langer in Gent dan in Brugge, maar 'k moet in Brugge 'even' het geboortehuis van Simon Stevin bezoeken
.
1988quote:Op dinsdag 16 februari 2010 19:22 schreef James1988 het volgende:
Wat ProRail zegt klopt half... ATB-EG stopt door rood rijdende treinen slechts wanneer dat boven 40 km/h is. Aan de andere kant is het aantal doden sinds 1992 op één hand te tellen,
Niet helemaal. Aan een rood sein gaat normaal een geel sein vooraf. Achter dit geile sein zit geen ATB-code, dat betekent dat er maximaal 40 gereden mag worden. Als een trein met een hogere snelheid dan 40 dit sein passeert, volgt een remopdracht. ATB controleert vervolgens of er daadwerkelijk geremd wordt. Zo niet, dan volgt een snelremming. Als je wel remt, is het voor ATB ok: er wordt verder geen remcurve gecontroleerd. Dus als je met hoge snelheid op een geel sein af rijdt, en net genoeg remt, zou je met meer dan 40 km/u zonder problemen door rood kunnen rijden. Dit is bijvoorbeeld bij Harmelen aansluiting gebeurd een tijdje geleden.quote:Op dinsdag 16 februari 2010 19:22 schreef James1988 het volgende:
Wat ProRail zegt klopt half... ATB-EG stopt door rood rijdende treinen slechts wanneer dat boven 40 km/h is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |