Dan nog: de trein moet het ook nog snappen...quote:Op maandag 15 februari 2010 21:08 schreef Igen het volgende:
[..]
Op het nieuws werd verteld dat juist op deze lijn al een nieuwe treinbeïnvloeding was geïnstalleerd.
Volgens Wikipedia is dat TBL 2, momenteel echter nog uitgeschakeld.
De invoering van ERTMS is anders ook geen pretje...quote:Op het journaal werd ook gezegd dat het nieuwe systeem wellicht nog niet helemaal in bedrijf was, dat soort dingen zouden in België nogal "stroperig" verlopen.
quote:Onbekende fout
Helaas is de door u geselecteerde reis niet mogelijk.
Wijzig uw reiswens(en) en probeer opnieuw.
Controleer eventueel uw reis via de Internationale Treinplanner
Voor meer informatie belt u NS Hispeed Telesales 0900-9296 (¤ 0,35 p.m.).
InfraBel zegt in het nieuws dat hun er alles aan doen, om het er in te voerenquote:Op maandag 15 februari 2010 21:08 schreef Igen het volgende:
[..]
Op het nieuws werd verteld dat juist op deze lijn al een nieuwe treinbeïnvloeding was geïnstalleerd.
Volgens Wikipedia is dat TBL 2, momenteel echter nog uitgeschakeld.
Op het journaal werd ook gezegd dat het nieuwe systeem wellicht nog niet helemaal in bedrijf was, dat soort dingen zouden in België nogal "stroperig" verlopen.
quote:Op maandag 15 februari 2010 22:45 schreef greavy het volgende:
dat hun er alles aan doen,
Hun geven de NMBS de schuld
bron: Nu.nlquote:Het treinongeluk maandagochtend bij het Belgische Halle was geen frontale botsing. De twee treinen botsten zijdelings tegen elkaar op een wissel.
© ANP
Dat maakten de Belgische spoorwegbeheerder Infrabel en de Belgische spoorwegmaatschappij NMBS maandagavond gezamenlijk bekend.
Zij tasten nog in het duister over de oorzaak van de ramp, waarbij zeker achttien personen om het leven kwamen.
''Om voorlopig onbekende redenen hebben beide treinen elkaar lateraal aangereden ter hoogte van een wissel bij het buitenrijden van het station van Halle richting Brussel'', aldus de verklaring.
Infrabel en NMBS verwachten dat het nog zeker drie dagen duurt voordat weer treinen over het traject kunnen rijden.
Precies. Pécrot lag ook niet aan het veiligheidssysteem (zoals ze dat geheugensteuntje durven te noemen). En dit ook niet, dus het deugtquote:Op maandag 15 februari 2010 23:30 schreef James1988 het volgende:
Dit ongeluk is vreselijk, daar zal iedereen het over eens zijn. Toch hoop ik dat één van de hieruit voortkomende dingen zal zijn dat er koppen gaan rollen, zowel bij NMBS als bij Infrabel. Maar België kennende moeten er nog 5 van zulke ongelukken gebeuren
Het klinkt bij mij meer als een wissel die goed stond maar een trein die er dus niet overheen hoorde te rijden..quote:Op maandag 15 februari 2010 23:56 schreef James1988 het volgende:
Een zijdelingse aanrijding... dat klinkt als een wissel die verkeerdstond. Dan is de vraag: waarom stond die fout? Ging hij ineens om terwijl de trein eroverheenreed?
Vragen, vragen...
Ach, de waalse machinsten staken alsnog. Omdat ze het zielig vinden.quote:Op maandag 15 februari 2010 17:54 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
De premier van Vlaanderen vindt het zielig voor Vlaanderen
De premier van Wallonië vindt het zielig voor Wallonië
Leterme vindt het zielig voor heel België
De burgemeester van Brussel vindt het zielig voor BHV
Descheemaecker vindt het zielig want zijn treintjes zijn stuk
Infrabel vindt het zielig want hun spoortjes en waslijntjes zijn stuk
Nabestaanden vinden het zielig want hun dierbaren zijn stuk
Reizigers vinden het zielig want ze moeten vanavond vet omreizen
De bonden vinden het zielig want nou hoeven ze niet te staken om de boel plat te leggen
Fles vindt het zielig want er is een bordje geraakt
Enfin, iedereen vindt het op zijn eigen manier zieligDenk ik.
Quote van manuel25 op Somdaquote:Vanmiddag onderweg van school naar huis tussen Sneek en Workum sprak ik met een Arriva steward. We hadden het over de verschillende vervoersbewijzen. Hij vertelde mij dat er vanaf 28 februari wat gaat veranderen bij Arriva. Hij had het over conflicten omtrent de vergoeding van NS voor het accepteren van deze kaartjes met het zogeheten C tarief.
Hij liet mij een brief zien die hij had gekregen, de volgende maatregelen stonden daarin vermeld:
Meereiskorting op losse kaartjes niet meer geldig(Bij Arriva kortingkaart en VDU wel).
Kruidvatkaartjes niet meer geldig.
CJP kortingskaartjes niet meer geldig.
Die tweede maatregel vind ik vaag, ik ga er vanuit dat hieronder ook de Blokkerkaartjes, Bruna, Albert Heyn, Ebay, Marktplaats, Tickets+, enz. worden bedoeld.
Nu vraag ik me af of dat voor altijd zo is nou ook gaat gebeuren bij Connexxion, Syntus, Veolia, DB regio en PEG?
EDIT: op de tickets+ dagkaartjes die geldig zijn van 01.03.10 tot 29.04.10 staat dat ze ook geldig zijn bij Arriva, Connexxion, Syntus en Veolia.
Quote van Scooter op Somdaquote:Bericht klopt,alle aparte vervoerbewijzen zijn met onmiddelijke ingang niet geldig bij Arriva,Connexxion,Syntus en Veolia.(Dus wel enkeltjes en retourtjes etc)
Het gaat dan om Zomer/Herfst/Lentetoer,Kruidvat/Blokkerkaartjes,en actiekaartjes zoals meereiskaartjes,voordeelbonnen,railrunnerakties,evenementenkaartjes en dergelijke(indien uitgegeven bij een speciale aktie).Alleen de standaard railrunners,voordeelbonnen,overgangskaarten en meereiskaarten zijn nog wel geldig.
Overigens gelden oude blokkerkaarten(die t/m 28 feb geldig zijn)nog wel.
Waarschijnlijk komt er op de nieuwe kaartjes ook te staan dat ze alleen bij NS geldig zijn.
Wat nou "lijkt het wel waar te zijn"?quote:Op dinsdag 16 februari 2010 08:03 schreef greavy het volgende:
NS acties gelden niet meer bij Arriva
[..]
Quote van manuel25 op Somda
[..]
Quote van Scooter op Somda
Dit zal dus betekenen dat je straks voor elke vervoerder een aparte kaart nodig hebt...
Alhoewel ik het nog niet gevonden heb in het nieuws, lijkt het wel waar te zijn.
Kijk voor het hele topic op Somda
Het is alweer bijna 1 april.quote:Op dinsdag 16 februari 2010 08:33 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wat nou "lijkt het wel waar te zijn"?geen enkele vervoerder meldt er ook maar een letter over op zijn site
Dat gezanik iedere keer met die geruchten die nergens vandaan komen en dan heel hip gevonden worden als zogenaamd "inside information"
Word er doodziek van verdulle
Het is godverdomme nog waar ookquote:Op dinsdag 16 februari 2010 07:28 schreef Fixers het volgende:
x
[..]
Ach, de waalse machinsten staken alsnog. Omdat ze het zielig vinden.
RailTimequote:8:24 Door een werkonderbreking van een deel van het personeel van de NMBS-Groep is het treinverkeer erg verstoord op het ganse net.
quote:
quote:125 Teletekst di 16 feb
***************************************
Deel Belgische machinisten staakt
***************************************
` Een deel van de machinisten in België
heeft het werk neergelegd.Het betreft
een spontane actie na het treinongeluk
van gisteren.Het treinpersoneel wil met
de staking aandacht vragen voor de
veiligheidsproblemen op het spoor.
De acties zijn vooral in Wallonië,maar
ook in Vlaanderen vallen treinen uit.
De vakbonden zeggen begrip te hebben
voor de acties van het treinpersoneel.
Ondertussen is het bergingswerk hervat.
Er zijn 18 doden,maar mogelijk liggen
er nog mensen onder wrakstukken.Ook
wordt gezocht naar de zwarte dozen.Die
moeten inzicht geven in de oorzaak van
het ongeluk van gisteren.
***************************************
volgende nieuws weer&verkeer sport
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |