abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 15 februari 2010 @ 21:41:00 #226
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_78033812
quote:
Op maandag 15 februari 2010 21:08 schreef Igen het volgende:

[..]
Op het nieuws werd verteld dat juist op deze lijn al een nieuwe treinbeïnvloeding was geïnstalleerd.
Volgens Wikipedia is dat TBL 2, momenteel echter nog uitgeschakeld.
Dan nog: de trein moet het ook nog snappen...
quote:
Op het journaal werd ook gezegd dat het nieuwe systeem wellicht nog niet helemaal in bedrijf was, dat soort dingen zouden in België nogal "stroperig" verlopen.
De invoering van ERTMS is anders ook geen pretje...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_78035804
quote:
Onbekende fout
Helaas is de door u geselecteerde reis niet mogelijk.
Wijzig uw reiswens(en) en probeer opnieuw.
Controleer eventueel uw reis via de Internationale Treinplanner
Voor meer informatie belt u NS Hispeed Telesales 0900-9296 (¤ 0,35 p.m.).
pi_78037173
zeg waar blijven die SLT treinen nou ? iemand al gespot?
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_78037387
quote:
Op maandag 15 februari 2010 22:41 schreef Nightshadow het volgende:
'Voet tussen de treindeur'
Mooi die advertentie OVER het filmpje. Goede site dat Geenstijl
  maandag 15 februari 2010 @ 22:45:18 #231
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_78037394
quote:
Op maandag 15 februari 2010 21:08 schreef Igen het volgende:

[..]

Op het nieuws werd verteld dat juist op deze lijn al een nieuwe treinbeïnvloeding was geïnstalleerd.

Volgens Wikipedia is dat TBL 2, momenteel echter nog uitgeschakeld.

Op het journaal werd ook gezegd dat het nieuwe systeem wellicht nog niet helemaal in bedrijf was, dat soort dingen zouden in België nogal "stroperig" verlopen.
InfraBel zegt in het nieuws dat hun er alles aan doen, om het er in te voeren
Hun geven de NMBS de schuld dat hun treinen hebben die die beveiliging nog niet begrijpen.

Zijn al 18 doden bevestigd, en worden meer verwacht. De zoekactie is gestaakt, en word morgen verder gezet.
De trein blijft de hele nacht bewaakt
pi_78037443
quote:
Op maandag 15 februari 2010 22:41 schreef Nightshadow het volgende:
'Voet tussen de treindeur'
Geniaal filmpje, hij blijft ook leuk om te zien,
Die meid ook he
pi_78038634
quote:
Op maandag 15 februari 2010 22:45 schreef greavy het volgende:
dat hun er alles aan doen,
Hun geven de NMBS de schuld
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 15 februari 2010 @ 23:30:31 #234
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_78039644
Ik word echt zo moe van die hele NMBS-Groep he... de dienstregeling is buiten spitsuren gewoon bagger (1x per 2 uur doordeweeks en in het weekend helemaal geen treinen), een hele hoop treinen is gewoon aftandse meuk die nog zeker een hoop jaar meemoet (ok, hebben wij ook met Mat '64, maar zij nog veel meer), de handige dingen (zoals een 50%-kortingskaart) worden afgeschaft wegens 'te weinig interesse'.

De cargogroep draait al jaren alleen maar verlies en gaat failliet als er niet hard wordt ingegrepen, en wordt langs alle kanten ingehaald door de concurrentie. Zelfs de SNCF concurreert met ze, terwijl ze meestal samenwerken.

Dan heb je nog de infrastructuurbeheerder, Infrabel, die zijn op zich wel goed bezig met initiatieven zoals Railtime, maar ook daar kan flink wat verbeterd worden. Infrabel moet meer op hun strepen gaan staan watbetreft die veiligheidssystemen, en de NMBS simpelweg een deadline stellen waarop al hun materieel van TBL1+ voorzien moet zijn. Niet voorzien? Geen toegang tot het net. Net zoals ProRail inmiddels ATB verplicht stelt op alle materieel.

Dat men nu overal nog TBL1+ gaat uitrollen is ook een beetje mosterd na de maaltijd... ERTMS wordt nu op grote schaal uitgerold en nu gaan ze nog nationwide TBL1+ uitrollen? Ik zie ProRail dat toch niet flikken met ATB-NG.

Dit ongeluk is vreselijk, daar zal iedereen het over eens zijn. Toch hoop ik dat één van de hieruit voortkomende dingen zal zijn dat er koppen gaan rollen, zowel bij NMBS als bij Infrabel. Maar België kennende moeten er nog 5 van zulke ongelukken gebeuren
  maandag 15 februari 2010 @ 23:53:52 #235
216495 Mkr
Stay out of trouble, boys.
pi_78040496
quote:
Het treinongeluk maandagochtend bij het Belgische Halle was geen frontale botsing. De twee treinen botsten zijdelings tegen elkaar op een wissel.
© ANP

Dat maakten de Belgische spoorwegbeheerder Infrabel en de Belgische spoorwegmaatschappij NMBS maandagavond gezamenlijk bekend.

Zij tasten nog in het duister over de oorzaak van de ramp, waarbij zeker achttien personen om het leven kwamen.

''Om voorlopig onbekende redenen hebben beide treinen elkaar lateraal aangereden ter hoogte van een wissel bij het buitenrijden van het station van Halle richting Brussel'', aldus de verklaring.

Infrabel en NMBS verwachten dat het nog zeker drie dagen duurt voordat weer treinen over het traject kunnen rijden.
bron: Nu.nl
"I am nice, and if that makes me a pussy, so be it."
pi_78040509
quote:
Op maandag 15 februari 2010 23:30 schreef James1988 het volgende:
Dit ongeluk is vreselijk, daar zal iedereen het over eens zijn. Toch hoop ik dat één van de hieruit voortkomende dingen zal zijn dat er koppen gaan rollen, zowel bij NMBS als bij Infrabel. Maar België kennende moeten er nog 5 van zulke ongelukken gebeuren
Precies. Pécrot lag ook niet aan het veiligheidssysteem (zoals ze dat geheugensteuntje durven te noemen). En dit ook niet, dus het deugt
  maandag 15 februari 2010 @ 23:56:41 #237
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_78040587
Een zijdelingse aanrijding... dat klinkt als een wissel die verkeerdstond. Dan is de vraag: waarom stond die fout? Ging hij ineens om terwijl de trein eroverheenreed?

Vragen, vragen...
pi_78040814
quote:
Op maandag 15 februari 2010 23:56 schreef James1988 het volgende:
Een zijdelingse aanrijding... dat klinkt als een wissel die verkeerdstond. Dan is de vraag: waarom stond die fout? Ging hij ineens om terwijl de trein eroverheenreed?

Vragen, vragen...
Het klinkt bij mij meer als een wissel die goed stond maar een trein die er dus niet overheen hoorde te rijden..
pi_78040882
een opengereden wissel past wel bij een STS-passage op zich. Maar het blijft speculeren.
pi_78046515
x
quote:
Op maandag 15 februari 2010 17:54 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

De premier van Vlaanderen vindt het zielig voor Vlaanderen
De premier van Wallonië vindt het zielig voor Wallonië
Leterme vindt het zielig voor heel België
De burgemeester van Brussel vindt het zielig voor BHV
Descheemaecker vindt het zielig want zijn treintjes zijn stuk
Infrabel vindt het zielig want hun spoortjes en waslijntjes zijn stuk
Nabestaanden vinden het zielig want hun dierbaren zijn stuk
Reizigers vinden het zielig want ze moeten vanavond vet omreizen
De bonden vinden het zielig want nou hoeven ze niet te staken om de boel plat te leggen
Fles vindt het zielig want er is een bordje geraakt

Enfin, iedereen vindt het op zijn eigen manier zielig Denk ik.
Ach, de waalse machinsten staken alsnog. Omdat ze het zielig vinden.
  dinsdag 16 februari 2010 @ 08:03:20 #241
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_78046707
NS acties gelden niet meer bij Arriva
quote:
Vanmiddag onderweg van school naar huis tussen Sneek en Workum sprak ik met een Arriva steward. We hadden het over de verschillende vervoersbewijzen. Hij vertelde mij dat er vanaf 28 februari wat gaat veranderen bij Arriva. Hij had het over conflicten omtrent de vergoeding van NS voor het accepteren van deze kaartjes met het zogeheten C tarief.

Hij liet mij een brief zien die hij had gekregen, de volgende maatregelen stonden daarin vermeld:
Meereiskorting op losse kaartjes niet meer geldig(Bij Arriva kortingkaart en VDU wel).
Kruidvatkaartjes niet meer geldig.
CJP kortingskaartjes niet meer geldig.

Die tweede maatregel vind ik vaag, ik ga er vanuit dat hieronder ook de Blokkerkaartjes, Bruna, Albert Heyn, Ebay, Marktplaats, Tickets+, enz. worden bedoeld.

Nu vraag ik me af of dat voor altijd zo is nou ook gaat gebeuren bij Connexxion, Syntus, Veolia, DB regio en PEG?

EDIT: op de tickets+ dagkaartjes die geldig zijn van 01.03.10 tot 29.04.10 staat dat ze ook geldig zijn bij Arriva, Connexxion, Syntus en Veolia.
Quote van manuel25 op Somda
quote:
Bericht klopt,alle aparte vervoerbewijzen zijn met onmiddelijke ingang niet geldig bij Arriva,Connexxion,Syntus en Veolia.(Dus wel enkeltjes en retourtjes etc)
Het gaat dan om Zomer/Herfst/Lentetoer,Kruidvat/Blokkerkaartjes,en actiekaartjes zoals meereiskaartjes,voordeelbonnen,railrunnerakties,evenementenkaartjes en dergelijke(indien uitgegeven bij een speciale aktie).Alleen de standaard railrunners,voordeelbonnen,overgangskaarten en meereiskaarten zijn nog wel geldig.
Overigens gelden oude blokkerkaarten(die t/m 28 feb geldig zijn)nog wel.
Waarschijnlijk komt er op de nieuwe kaartjes ook te staan dat ze alleen bij NS geldig zijn.
Quote van Scooter op Somda

Dit zal dus betekenen dat je straks voor elke vervoerder een aparte kaart nodig hebt...
Alhoewel ik het nog niet gevonden heb in het nieuws, lijkt het wel waar te zijn.

Kijk voor het hele topic op Somda

[ Bericht 3% gewijzigd door greavy op 16-02-2010 08:17:48 ]
  dinsdag 16 februari 2010 @ 08:27:27 #242
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_78046914
En als je nou al een Kruidvatkaartje in je bezit hebt? Knappe jongen die mij dan die Arriva-trein uitbonjourt. Ik denk toch niet dat ik zou accepteren dat ze de spelregels tijdens het spelletje zouden veranderen.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_78046956
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 08:03 schreef greavy het volgende:
NS acties gelden niet meer bij Arriva
[..]

Quote van manuel25 op Somda
[..]

Quote van Scooter op Somda

Dit zal dus betekenen dat je straks voor elke vervoerder een aparte kaart nodig hebt...
Alhoewel ik het nog niet gevonden heb in het nieuws, lijkt het wel waar te zijn.

Kijk voor het hele topic op Somda
Wat nou "lijkt het wel waar te zijn"? geen enkele vervoerder meldt er ook maar een letter over op zijn site Dat gezanik iedere keer met die geruchten die nergens vandaan komen en dan heel hip gevonden worden als zogenaamd "inside information" Word er doodziek van verdulle
  dinsdag 16 februari 2010 @ 08:35:34 #244
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_78046968
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 08:33 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Wat nou "lijkt het wel waar te zijn"? geen enkele vervoerder meldt er ook maar een letter over op zijn site Dat gezanik iedere keer met die geruchten die nergens vandaan komen en dan heel hip gevonden worden als zogenaamd "inside information" Word er doodziek van verdulle
Het is alweer bijna 1 april.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_78047017
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 07:28 schreef Fixers het volgende:
x
[..]

Ach, de waalse machinsten staken alsnog. Omdat ze het zielig vinden.
Het is godverdomme nog waar ook Uitschot
  dinsdag 16 februari 2010 @ 08:57:17 #246
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_78047205
quote:
8:24 Door een werkonderbreking van een deel van het personeel van de NMBS-Groep is het treinverkeer erg verstoord op het ganse net.
RailTime

Wtf?
pi_78047414
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 08:57 schreef James1988 het volgende:

[..]

RailTime

Wtf?
quote:
125 Teletekst di 16 feb
Deel Belgische machinisten staakt

` Een deel van de machinisten in België
heeft het werk neergelegd.Het betreft
een spontane actie na het treinongeluk
van gisteren.Het treinpersoneel wil met
de staking aandacht vragen voor de
veiligheidsproblemen op het spoor.

De acties zijn vooral in Wallonië,maar
ook in Vlaanderen vallen treinen uit.
De vakbonden zeggen begrip te hebben
voor de acties van het treinpersoneel.

Ondertussen is het bergingswerk hervat.
Er zijn 18 doden,maar mogelijk liggen
er nog mensen onder wrakstukken.Ook
wordt gezocht naar de zwarte dozen.Die
moeten inzicht geven in de oorzaak van
het ongeluk van gisteren.
volgende nieuws weer&verkeer sport
  Moderator dinsdag 16 februari 2010 @ 09:16:24 #248
155227 crew  Guppy
dus
pi_78047455
Zat ik vanmorgen met een vriendin in de trein wat te kletsen, worden we heel vuil aangekeken door onze medereizigers Terwijl we heel zachtjes praatten... En nee, we zaten niet in een stiltecoupe...

Al die zure mensen 's morgens ook
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_78047677
Ja ja Kletsende vrouwen en "heel zachtjes praten". Ra ra, wat klopt hier niet
pi_78047780
Als ik stoel 101 en 103 in de ICE geboekt heb, is dat dan naast / tegenover elkaar?
Er is vast wel een fanatiekeling hier die me dat kan vertellen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')