En:quote:Op woensdag 10 februari 2010 12:10 schreef xxiessiexx het volgende:
Even reclame maken heur
[TK] Boeken Rechtsgeleerdheid eerste en tweede jaar
Ontstaan tussen m.n. Leonoor en mij.quote:Op woensdag 10 februari 2010 12:29 schreef Dr_Strangelove het volgende:
Waar slaat dat dingessen eigenlijk op?
Tevens TVP.
Ja, ik hoop dat mijn grote dinges van een jaar geleden nu eindelijk een keer tot afronding gaat komen, over dingessen gesproken. Hoe gaat het met jouw gedinges?quote:Op woensdag 10 februari 2010 12:35 schreef Pool het volgende:
Reclame uit het vorige deel, tevens in de TT:
[..]
En:
[..]
Ontstaan tussen m.n. Leonoor en mij.Maar door dingessen te ontdingessen gaat de spannende lading er een beetje af (omdat het minder spannend is dan het klinkt
), dus we houden het gewoon op dinges.
Goh, wat leuk een topic voor rechtenstudenten! Ik studeer ook rechten, in Leiden! Ik ben x-e jaars, lijkt me gezellig om hier ook mee te posten. Dit blok volg ik die en die vakken, hartstikke leuk/stom/interessant/gaaf/saai.quote:Op woensdag 10 februari 2010 13:01 schreef ArcticBlizzard het volgende:
Nooit geweten dat dit topic bestond, schrijf mij maar op de lijst van Uni Leiden.
Alleen behoort die natuurlijk bovenaan te staan, aangezien dat de tofste universiteit is, al helemaal nu met carnavalquote:Op woensdag 10 februari 2010 13:35 schreef Rucebo het volgende:
Deze topicreeks gaat hard tegenwoordig.
Ik zie dat de UM is aangepast naar Universiteit Mestreech...
Tot nu toe 1 presentatie gehad die verplicht is en je hebt ook nog een groepsproject waar 1 iemand bij moet presenteren. Voor het tweede blok (waar ik nu pas aan begin) weet ik nog niet.quote:Op woensdag 10 februari 2010 13:04 schreef evelien89 het volgende:
Voor de UU'ers, hebben jullie in het eerste jaar veel presentaties moeten houden?
Welkom, ik heb je toegevoegd!quote:Op woensdag 10 februari 2010 13:01 schreef ArcticBlizzard het volgende:
Goh, wat leuk een topic voor rechtenstudenten! Ik studeer ook rechten, in Leiden! Ik ben x-e jaars, lijkt me gezellig om hier ook mee te posten. Dit blok volg ik die en die vakken, hartstikke leuk/stom/interessant/gaaf/saai.
Misschien wil de TS mij ook in het lijstje in de OP zetten, nu ik van plan ben hier vaker te gaan posten? Dankjewel!
quote:Op woensdag 10 februari 2010 13:46 schreef Leonoor het volgende:
[..]
Goh, wat leuk een topic voor rechtenstudenten! Ik studeer ook rechten, in Leiden! Ik ben x-e jaars, lijkt me gezellig om hier ook mee te posten. Dit blok volg ik die en die vakken, hartstikke leuk/stom/interessant/gaaf/saai.
Misschien wil de TS mij ook in het lijstje in de OP zetten, nu ik van plan ben hier vaker te gaan posten? Dankjewel!
Oh sorry, nou je mag hem nog steeds van me kopen hoorquote:Op woensdag 10 februari 2010 15:36 schreef Yashaaaaa het volgende:
Had je niet eerder daarmee kunnen komen xxiessiexx
Net een prota aangeschaft voor 44 euro
Haha okequote:Op woensdag 10 februari 2010 15:46 schreef Yashaaaaa het volgende:
Haha jammer genoeg nietplastic is er al af en was sowieso bij de boekverkoop hier
Ik ben wel geïnteresseerd in je 3ejaarsboeken eigenlijk, als die volgend jaar nog voorgeschreven zijn (zal haast wel).quote:
Ik ben allang gestopt johquote:Op woensdag 10 februari 2010 15:56 schreef RobertoCarlos het volgende:
Matige TT hoor: zet dan gelijk: "Xxiessiexx stopt ermee!"![]()
(ik dagt even dat Zwalve ermee ging stoppen... heb ik voor niet Prota geleerd..)
Mijn 3e jaars boeken? Je bedoelt die van Burgerlijk Procesrecht en Rechtsfilosofie? Dat laatste vak verschilt het onderwerp per werkgroep en zijn alleen de boeken van Aquino voorgeschreven voor het tentamen. Over De Vier Liefdes moesten we elke week een essay schrijvenquote:Op woensdag 10 februari 2010 15:58 schreef -Trinity- het volgende:
[..]
Ik ben wel geïnteresseerd in je 3ejaarsboeken eigenlijk, als die volgend jaar nog voorgeschreven zijn (zal haast wel).
quote:
Nice, dat is nog eens een goede keuze, rechtsgebiedtechnisch!quote:Op woensdag 10 februari 2010 16:43 schreef ArcticBlizzard het volgende:
[..]
@ Leonoor, dank u voor de introductie![]()
Ik heb afgelopen periode mijn bach weten te halen (heb er wat langer over gedaan om dit te behalen wegens diverse omstandigheden) en ben nu op zoek naar een baan/stage om het komende half jaar te overbruggen. De bedoeling is om in het nieuwe jaar een master aan de Erasmus te volgen, daar start dan als het goed is een master maritiem/zee recht.
Misschien ook interessante info voor iemand in dit topic, want daar werd laatst nog naar gevraagd.quote:Op woensdag 10 februari 2010 16:43 schreef ArcticBlizzard het volgende:
[..]
@ Leonoor, dank u voor de introductie![]()
Ik heb afgelopen periode mijn bach weten te halen (heb er wat langer over gedaan om dit te behalen wegens diverse omstandigheden) en ben nu op zoek naar een baan/stage om het komende half jaar te overbruggen. De bedoeling is om in het nieuwe jaar een master aan de Erasmus te volgen, daar start dan als het goed is een master maritiem/zee recht.
Bij ons wel.quote:Op woensdag 10 februari 2010 17:14 schreef Yashaaaaa het volgende:
Is dat helemaal hip ineens, dat maritiem recht
Hmm ik zit me ergens af te vragen of ik al dit nu niet voor niets ga doen.. Aangezien je op de ru volgens mij voortaan je bachelor en master niet in één jaar aan mag vragen..
Maar goed, misschien dat ik, als ik geen andere hers in augustus heb, de twee vakken ga herren die ik dan nog open heb staan voor mijn bachelor.. En anders red ik het toch waarschijnlik niet om 7 vakken in 1 semester te volgen, dus haal ik het jaar erop mijn master..
Als je je master haalt in januari, hoef je dan maar een half jaar college geld te betalen?
Nee maar 't zou ook zonde zijn als je bijvoorbeeld maar 2 vakken niet haalt ofzo, en je een heel (of half jaar) collegegeld moet betalen volgend jaar voor 2 vakken of iets dergelijks.quote:Op woensdag 10 februari 2010 17:18 schreef Yashaaaaa het volgende:
5 master vakken en 2 bachelorvakken, weet niet of ik dat wel aankan
Zijn niet allemaal van de +50 ec per semester hier
Oke, dat valt nog best mee. Wat voor soort presentatie? Ben heel erg benieuwd hoe dat straks gaat:)quote:Op woensdag 10 februari 2010 14:05 schreef dreamzk het volgende:
[..]
Tot nu toe 1 presentatie gehad die verplicht is en je hebt ook nog een groepsproject waar 1 iemand bij moet presenteren. Voor het tweede blok (waar ik nu pas aan begin) weet ik nog niet.
Zo, dit vind ik ook wel een mooie tvp
Komt vast goedquote:Op woensdag 10 februari 2010 21:44 schreef Yashaaaaa het volgende:
Dat is ook zo, maar ik ga eerst proberen om de twee bachelorvakken wss in augustus te doen
Over een arrest of een casusquote:Op woensdag 10 februari 2010 21:46 schreef evelien89 het volgende:
[..]
Oke, dat valt nog best mee. Wat voor soort presentatie? Ben heel erg benieuwd hoe dat straks gaat:)
Uhm die verplichte presentatie was voor Inleiding Strafrecht, je kreeg een casus en die moest je uitwerken per 4 man en daar dan een presentatie van 10min over geven. Tot nu toe valt dat idd allemaal wel mee gelukkig, ik heb het ook niet zo op presenterenquote:Op woensdag 10 februari 2010 21:46 schreef evelien89 het volgende:
[..]
Oke, dat valt nog best mee. Wat voor soort presentatie? Ben heel erg benieuwd hoe dat straks gaat:)
Lekker getimedquote:Op woensdag 10 februari 2010 22:29 schreef Eva4Evah het volgende:
[..]
Over een arrest of een casusMaak je niet druk, stelt geen bal voor. Wijst zich allemaal vanzelf
In het eerste jaar al?quote:Op woensdag 10 februari 2010 22:48 schreef Eva4Evah het volgende:
[..]
HehehBinnenkort komt die oefenrechtbank eraan he. Daar heb ik niet zoveel zin in
Wablief?quote:Op woensdag 10 februari 2010 22:53 schreef Dr_Strangelove het volgende:
Ik heb de algemene colleges van de Oefenrechtbank inmiddels gehad, en bij een van de twee gelegenheden gepleit namens mijn groepje.
Nu komen de bijzondere delen. Ik heb me voor Strafrecht ingeschreven, en heb vandaag vernomen dat ik mag gaan requireren in mei.
Toevallig genoeg zit ik weer met die knappe werkgroepgenoot van het eerste semesterquote:Op woensdag 10 februari 2010 22:39 schreef Eva4Evah het volgende:
Eerstejaars UU'ers (dreamzk, Florette en de rest die ik vergeet): zijn jullie een beetje tevreden met je nieuwe werkgroep?
Ik weet t zelf nog niet zomisschien nogal bevooroordeeld, maar op het eerste gezicht dacht ik 'mwah', zitten een paar tutjes bij enzo, maargoed hopelijk wordt het nog leuk
Dat betekent dat ik OvJ moet spelen en een flinke straf moet eisen.quote:
Maar niet in het echie toch?quote:Op woensdag 10 februari 2010 23:30 schreef Dr_Strangelove het volgende:
[..]
Dat betekent dat ik OvJ moet spelen en een flinke straf moet eisen.
Oh oeps, mijn excuses Officier van Justitiequote:Op woensdag 10 februari 2010 23:53 schreef Dr_Strangelove het volgende:
Haha nee, ik had het toch over de Oefenrechtbank. M'n laatste bachelorvak....
Dat vind ik ook niks voor een eerstejaars eigenlijk. Hier is het ook in het derde jaar. Dan ben je er veel meer klaar voor...quote:Op woensdag 10 februari 2010 22:48 schreef Eva4Evah het volgende:
[..]
HehehBinnenkort komt die oefenrechtbank eraan he. Daar heb ik niet zoveel zin in
Als de oefenrechtbank hetzelfde is als in Maastricht bedoel je dan, want wij hebben (volgens de coordinatoren van de OR, maarja, hoe betrouwbaar is dat?) een speciale opzet die nergens anders in Nederland wordt gevolgd.quote:Op donderdag 11 februari 2010 00:12 schreef Rucebo het volgende:
[..]
Dat vind ik ook niks voor een eerstejaars eigenlijk. Hier is het ook in het derde jaar. Dan ben je er veel meer klaar voor...
12 manquote:Op woensdag 10 februari 2010 23:26 schreef dreamzk het volgende:
[..]
Toevallig genoeg zit ik weer met die knappe werkgroepgenoot van het eerste semestermaar voor de rest zit er niet echt veel leuks/aardigs tussen lijkt het. Ik heb wel een hele kleine werkgroep, 12 man ofzo maar.
Ik denk nog niet eens aan die oefenrechtbank, volgende week maandag al eerste tentamen voor IER
quote:Op donderdag 11 februari 2010 01:22 schreef Yashaaaaa het volgende:
In nijmegen was ik OvJ met als zaak iemand die voor de lol 112 had gebeld
Alleen de doodstraf voldoet in dit gevalquote:Op donderdag 11 februari 2010 12:05 schreef Eva4Evah het volgende:
[..]
Heb je wel een fikse straf geeist?
Ik had hier een zaak van iemand waarvan het schietverlof werd ingetrokken (bestuurs) en eentje waarbij iemand onzorgvuldig was geweest met zaakwaarnemen. Beide zaken gewonnenquote:Op donderdag 11 februari 2010 01:22 schreef Yashaaaaa het volgende:
In nijmegen was ik OvJ met als zaak iemand die voor de lol 112 had gebeld
Ik snapte het ook niet helemaal, maar het is wel iets dat je op de computer doet. Morgen of zaterdag komt op WebCT wat stof die je moet leren en daar stellen ze dan vragen over ofzo.quote:Op donderdag 11 februari 2010 12:04 schreef Eva4Evah het volgende:
[..]
12 mandat is wel relaxed, ik heb volle bak helaas. En dat aankomende tentamen, das toch dat ding op de computer? Je kan toch gewoon je boeken erbij houden, dus dat is toch een eitje? Of mis ik nu iets
We krijgen 2 uur en de leraar zei dat dat ruim voldoende zou zijn, ik ben iig benieuwdquote:Op donderdag 11 februari 2010 13:28 schreef ScottTracy het volgende:
Oh, doen ze die online toets nog steeds bij IER? Dat is best eenvoudig omdat je alles erbij mag houden, je moet alleen op de tijd letten. Maar daar moet je toch makkelijk een 8 voor kunnen halen.
Ik zou onmiddellijk overstappen naar de UU als ik jou was hoor! Toets op internet is hartstikke makkelijk met je boeken erbij, je krijgt 30 minuten de tijd voor 10 vragen over Internationaal en Europees recht, als eerstejaars na 2 weken onderwijs is dat echt appeltje-eitje opzoeken en invullen!quote:Op donderdag 11 februari 2010 14:05 schreef Yashaaaaa het volgende:
soms krijg ik het idee dat op sommige universiteiten het makkelijker is om punten te halen dan op andere universiteiten..
Maar goed die discussie hadden we al eens gehad he
Hm, de opzet zal wel wat gewijzigd zijn dan. Wij hadden de opzet zoals Leonoor hierboven beschrijft, 30 minuten voor 10 vragenquote:Op donderdag 11 februari 2010 14:24 schreef dreamzk het volgende:
[..]
We krijgen 2 uur en de leraar zei dat dat ruim voldoende zou zijn, ik ben iig benieuwd
Happerdehaphapquote:Op donderdag 11 februari 2010 14:27 schreef Leonoor het volgende:
[..]
Ik zou onmiddellijk overstappen naar de UU als ik jou was hoor! Toets op internet is hartstikke makkelijk met je boeken erbij, je krijgt 30 minuten de tijd voor 10 vragen over Internationaal en Europees recht, als eerstejaars na 2 weken onderwijs is dat echt appeltje-eitje opzoeken en invullen!,
Liever open vragen dan MC, die dingen zijn soms echt onwijs moeilijk. Alle antwoorden kan je wel wat bij bedenken maar op de een of andere manier gok ik toch altijd de verkeerdequote:Op donderdag 11 februari 2010 14:58 schreef Yashaaaaa het volgende:
[..]
Happerdehaphap
Zo te zien hebben ze zelfs 2 uur! Niet eerlijk!
Nee maar ik vind het hele meerkeuzevragen bij rechtententamens wel vrij apart.. Sowieso op WO meerkeuzetentamens
Ik heb deze periode een open-boek tentamenquote:Op donderdag 11 februari 2010 14:58 schreef Yashaaaaa het volgende:
[..]
Happerdehaphap
Zo te zien hebben ze zelfs 2 uur! Niet eerlijk!
Nee maar ik vind het hele meerkeuzevragen bij rechtententamens wel vrij apart.. Sowieso op WO meerkeuzetentamens
Klote voor jequote:Op donderdag 11 februari 2010 10:16 schreef Maharbal het volgende:
Dat vak waar ik zo door baalde omdat ik het leuk vond en verneukt had.......
daar had ik een 6 op. Ik snap er geen bal van, maargoed. Wel jammer want ik vond het vak echt leuk en dan is een zes nogal magertjes, maar een voldoende nonetheless.
Ja, dat heb ik dit jaar ook voor het eerst, voor romeins recht, zodat we niet alle latijnse benamingen uit ons hoofd hoeven te leren ofzo..quote:Op donderdag 11 februari 2010 16:17 schreef GDPP het volgende:
[..]
Ik heb deze periode een open-boek tentamen.
Als je straks bent afgestudeerd heb je de hele dag je boeken ter beschikking. De essentie is dat je leert het juridische probleem te doorgronden en op te lossen. Niet dat je wetten en jurisprudentie uit je hoofd kunt opdreunen.quote:Op donderdag 11 februari 2010 16:17 schreef GDPP het volgende:
[..]
Ik heb deze periode een open-boek tentamen.
Dat snap ik, maar ik keek wel even vreemd op toen ik het las.quote:Op donderdag 11 februari 2010 16:35 schreef Leonoor het volgende:
[..]
Als je straks bent afgestudeerd heb je de hele dag je boeken ter beschikking. De essentie is dat je leert het juridische probleem te doorgronden en op te lossen. Niet dat je wetten en jurisprudentie uit je hoofd kunt opdreunen.
Ik wou dat ik daar toen een open boek tentamen voor hadquote:Op donderdag 11 februari 2010 16:28 schreef Yashaaaaa het volgende:
[..]
Ja, dat heb ik dit jaar ook voor het eerst, voor romeins recht, zodat we niet alle latijnse benamingen uit ons hoofd hoeven te leren ofzo..
Denk niet dat Prota erbij hebben mij veel had geholpen toentertijdquote:Op donderdag 11 februari 2010 16:59 schreef xxiessiexx het volgende:
Ik wou dat ik daar toen een open boek tentamen voor had
Dat andere boekje wel "Beknopte geschiedenis.."quote:Op donderdag 11 februari 2010 18:30 schreef -Trinity- het volgende:
[..]
Denk niet dat Prota erbij hebben mij veel had geholpen toentertijd.
Haha ja die wel jaquote:Op donderdag 11 februari 2010 18:36 schreef xxiessiexx het volgende:
Dat andere boekje wel "Beknopte geschiedenis.."
Lolquote:Op donderdag 11 februari 2010 18:59 schreef Smart_ass het volgende:
Bij ons is het nieuwe semester 1,5 week geleden begonnen, en die nieuwe vakken..![]()
Inleiding Europees vond ik sowieso al saai, nu ook nog volkenrecht, en rechtsfilosofie.
Gelukkig toch nog privaatrecht en strafrecht om het goed te maken.
Rechtsfilosofie kreeg ik pas in het tweede jaar hoorquote:Op donderdag 11 februari 2010 19:07 schreef Smart_ass het volgende:
Ja erg he. En dan allemaal in 1 blok.
Volkenrecht is erg, geloof me. Zit zo'n beetje tussen rechtsfilosofie en Europees in qua saaiheid, waar rechtsfilosofie dan op 1 staat.![]()
Strafrecht vind ik nog wel te doen. Toch knap van je trouwens, dat je het dan zo lang hebt volgehouden.
quote:Op donderdag 11 februari 2010 19:17 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
(was laat met inschrijven dus het enige dat over was was een werkgroep speciaal voor mensen die geïnteresseerd waren in het christelijk geloof)
Cquote:Op donderdag 11 februari 2010 19:12 schreef aaipod het volgende:
Vandaag bij strafrecht een proef gehad met SMS stemmen tijdens Hoorcollege's. Ik zie de toegevoegde waarde er niet van in maar het was wel leukDe timer rechtsonderin de dia is realtime
O en wie het goede antwoord weet mag hem zeggen. Het was het tweede college strafrecht
[ afbeelding ]
edit: ow kut de casus staat er niet in. Ff in het kort.
Jantje zit in zijn kamer als hij opeens wat gestommel hoort. Plotsklaps staat er zomaar een dief achter hem in zijn kamertje. Hij bedenkt zich geen moment en duwt de vuigaard de badkamer in, trekt de deur dicht en sluit de deur van buitenaf af (door een stoel onder de deurkruk te drukken oid als in de film)
Jantje belt meteen de politie, wacht geduldig ze tot arriveren en draagt de dief over. De OVJ besluit jantje te vervolgen voor het delict als te zien op de foto. Jantje beroept zich op noodweer. De rechter...
Romeins recht krijgen we hier volgens mij niet. Burgerlijk recht is wel leuk ja. Al vind ik persoonlijk goederenrecht leuker dan verbintenissenrecht.quote:Op donderdag 11 februari 2010 19:17 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Rechtsfilosofie kreeg ik pas in het tweede jaar hoorGing mij in de werkgroepen een beetje te veel over God. (was laat met inschrijven dus het enige dat over was was een werkgroep speciaal voor mensen die geïnteresseerd waren in het christelijk geloof
)
Vakken als Burgerlijk Recht, Verbintenissenrecht en Romeins Recht vond ik wel onwijs tof om te volgen. Alleen het tentamen van die laatste niet.
Ik ga toch geen geld uitgeven aan die onzinquote:Op donderdag 11 februari 2010 20:01 schreef Dr_Strangelove het volgende:
Wat had jij gesmst?
Of had je het te druk met foto's maken voor Fok?
Een persoon die promoveert in het recht wordt mr. dr. in plaats van dr. mr.quote:Op donderdag 11 februari 2010 20:41 schreef aaipod het volgende:
Ik moet zeggen dat ik het verhaal van de casus niet helemaal heb onthouden maar dit was min of meer de strekkingLaten we het maar houden op "vrij naar: Dr. mr. Mevrouw Diecollegegaf"
quote:Op donderdag 11 februari 2010 20:44 schreef Dr_Strangelove het volgende:
[..]
Een persoon die promoveert in het recht wordt mr. dr. in plaats van dr. mr.
Hoewel strafrecht voor mij alweer een tijdje geleden is dacht ik in eerste instantie ook niet aan C en zou ik bij een gok waarschijnlijk voor B zijn gegaan.quote:Op donderdag 11 februari 2010 20:20 schreef aaipod het volgende:
[..]
Ik ga toch geen geld uitgeven aan die onzinIk laat de rest van de zaal het wel doen
Ik dacht wel B![]()
Vellinga-Schootstra?quote:Op donderdag 11 februari 2010 20:41 schreef aaipod het volgende:
Ik moet zeggen dat ik het verhaal van de casus niet helemaal heb onthouden maar dit was min of meer de strekkingLaten we het maar houden op "vrij naar: Dr. mr. Mevrouw Diecollegegaf"
Omdat je dan 90% van de tijd met kruimeldiefjes bezig bent waarvan de schuld toch wel vaststaat en je alleen maar een beetje over de gepaste strafmaat staat te onderhandelen.quote:Op donderdag 11 februari 2010 22:29 schreef Bartaz het volgende:
Best leuk eigenlijk, op zo'n moment vraag ik me af waarom ik geen strafrecht ben gaan doen
Ik heb zojuist de casus van de Oefenrechtbank gelezen en begrijp ineens wat je bedoelt.quote:Op donderdag 11 februari 2010 23:22 schreef Pool het volgende:
[..]
Omdat je dan 90% van de tijd met kruimeldiefjes bezig bent waarvan de schuld toch wel vaststaat en je alleen maar een beetje over de gepaste strafmaat staat te onderhandelen.
Ligt eraan, Doe je Nederlands recht? Dan krijg je namelijk historische ontwikkeling van het privaatrecht, en dat is romeins recht.. Ik vind het wel interessantquote:Op donderdag 11 februari 2010 20:01 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Romeins recht krijgen we hier volgens mij niet. Burgerlijk recht is wel leuk ja. Al vind ik persoonlijk goederenrecht leuker dan verbintenissenrecht.
Oh god, dat lijkt me helemaal niets nee. Vooral niet als je zelf niet gelovig bent.
Ik had me dus verslapen het eerste college vandaar de onduidelijkheid over de naamquote:
"It wasn't rape, Your Honor, it was surprise sex".quote:Op donderdag 11 februari 2010 23:31 schreef xxiessiexx het volgende:
Volgens mij is strafrecht in sommige staten van Amerika veel spannender.
Of ik kijk teveel films.
Exact.quote:Op donderdag 11 februari 2010 23:46 schreef Dr_Strangelove het volgende:
[..]
"It wasn't rape, Your Honor, it was surprise sex".
Het moeilijke is juist om te weten wanneer strafuitsluitingsgronden tóch aan bod komen bij de eerste vraag, ik hoop dat ze dat daarna nog duidelijk heeft uitgelegd?quote:Op donderdag 11 februari 2010 19:57 schreef aaipod het volgende:
Het is C
B was echter het meest gesmste antwoord omdat ze net een heel verhaal had gehouden over dat strafuitsluitingsgronden pas aan bod komen bij de 3de matteriële vraag van 350 Sv.
Die Vellinga geeft echt goed college strafrecht 1, maar daar kom je in het tweede jaar pas achter als je allemaal drama-docenten krijgtquote:Op donderdag 11 februari 2010 23:32 schreef aaipod het volgende:
[..]
Ik had me dus verslapen het eerste college vandaar de onduidelijkheid over de naamHet is een beetje een kleine mollige vrouw met een 'pittig kapsel'. Voor de werkgroepen hebben we trouwens Nico Kwakman. Ik weet niet of je die kent maar das ook een toffe peer. Legt alles echt ongelooflijk duidelijk uit.
Ja, kwakman is inderdaad superduidelijk. Beetje warrig ogende kerel met z'n kapsel etc, maar die man weet veel en weet het echt helder over te brengen. Dit herinner ik me zelfs nog van m'n eerste jaar.quote:Op donderdag 11 februari 2010 23:32 schreef aaipod het volgende:
[..]
Ik had me dus verslapen het eerste college vandaar de onduidelijkheid over de naamHet is een beetje een kleine mollige vrouw met een 'pittig kapsel'. Voor de werkgroepen hebben we trouwens Nico Kwakman. Ik weet niet of je die kent maar das ook een toffe peer. Legt alles echt ongelooflijk duidelijk uit.
Begin dan in godsnaam terwijl je nog met je eerste bezig bent dokter rare_liefde!quote:Op donderdag 11 februari 2010 23:27 schreef Dr_Strangelove het volgende:
[..]
Ik heb zojuist de casus van de Oefenrechtbank gelezen en begrijp ineens wat je bedoelt.
Volgend jaar misschien een tweede master, nu het nog kan.
Oh oke, dan vergiste ik me. Ik doe Nederlands recht ja. Hopelijk is dat dan wat leuker dan volkenrecht en rechtsfilosofie..quote:Op donderdag 11 februari 2010 23:32 schreef Yashaaaaa het volgende:
[..]
Ligt eraan, Doe je Nederlands recht? Dan krijg je namelijk historische ontwikkeling van het privaatrecht, en dat is romeins recht.. Ik vind het wel interessantVooral omdat ik in Italie toch al van plan was om dat te gaan volgen.. Alleen doe ik het dus nu in een taal die ik wel begrijp
Wel grappig want het is dus in het tweede jaar, ook ter voorbereiding op Bugerlijk recht I en II, en die heb ik beide al gehaalddus hoop dat het voor mij nu wat makkelijker is.. Alhoewel het het andersom misschien ook makkelker had gemaakt, want een van de doelen van het vak was ook een casus stapsgewijs op leren lossen ofzo
Ow en over dat goederen en verbintenissen recht, wacht maar tot je b3 jaar
Alhoewel Bartels wel echt een geniale vent is
Heb nu twee werkgroepen gehad en het viel me nog wel mee. Het is gewoon weer ff wennen, ik vond mijn vorige werkgroep gewoon te leuk!quote:Op woensdag 10 februari 2010 22:39 schreef Eva4Evah het volgende:
Eerstejaars UU'ers (dreamzk, Florette en de rest die ik vergeet): zijn jullie een beetje tevreden met je nieuwe werkgroep?
Ik weet t zelf nog niet zomisschien nogal bevooroordeeld, maar op het eerste gezicht dacht ik 'mwah', zitten een paar tutjes bij enzo, maargoed hopelijk wordt het nog leuk
Dat eerste tentamen stelt niets voor hoor. Dat zijn een aantal meerkeuzevragen over het vinden van bronnen/jurisprudentie edquote:Op donderdag 11 februari 2010 13:26 schreef dreamzk het volgende:
[..]
Ik snapte het ook niet helemaal, maar het is wel iets dat je op de computer doet. Morgen of zaterdag komt op WebCT wat stof die je moet leren en daar stellen ze dan vragen over ofzo.
Op zich heb ik een rustig semester maar omdat ik het niet heb op het schrijven van scripties neem ik niet meer hooi op m'n vork. Ook was het een beetje tongue in cheek, maar ook weer niet helemaal.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 09:56 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Begin dan in godsnaam terwijl je nog met je eerste bezig bent dokter rare_liefde!
Was een opmerking in verband met de nieuwe wet en verhoogd collegegeld.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 18:02 schreef Dr_Strangelove het volgende:
[..]
Op zich heb ik een rustig semester maar omdat ik het niet heb op het schrijven van scripties neem ik niet meer hooi op m'n vork. Ook was het een beetje tongue in cheek, maar ook weer niet helemaal.
Oh, bedankt voor de tip dan. Altijd handig te weten.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 18:32 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Was een opmerking in verband met de nieuwe wet en verhoogd collegegeld.
Zo lang je maar bent begonnen, zit je goed.
Lol, ik had bij een sollicitatiegesprek al afgehaaktquote:Op vrijdag 12 februari 2010 18:30 schreef aaipod het volgende:
Nou, 2 uur geleden sollicitatiegesprek gehad voor Honours College. Wat een rotvragen zeg (of misschien ook wel niet, maar ik had zo geen antwoord paraat). Waarom vind je rechten zo leuk? Ja.. Weet ik eigenlijk niet.. Gewoon, het fascineert me enorm. Het boeit me.. Maar waarom? Ik had in ieder geval geen antwoord en kan nu ook niet echt bedenken.
Volgens mij vonden ze maar dom overkomenHet waren trouwens 2 dames aan de andere kant van een tafel die volgens mij zelf weinig kaas van de studie hadden gegeten maar gewoon Honours College selecties deden voor alle studies.
Nou goed, nu weer een week a anderhalf afwachten voor de uitslag. Waar weer iemand anders over beslist die de 2 dames adviseren. Als het programma zelf uit zulke nodeloos omslachtige procedures en vereisten bestaat dan haak ik snel af. Ik heb tenslotte besloten om op de uitnodiging in te gaan omdat het mij LEUK leek. De lol is er op deze manier snel af.
Haha ik heb het geluk dat de geile studiegenoot weer bij mijn werkgroep is ingedeeld, dus direct bij eerste strafrecht college afgesproken dat we samen die paper maken. Goalquote:Op vrijdag 12 februari 2010 17:54 schreef Florette het volgende:
Een beetje laat, maar beter laat dan nooit:
[..]
Heb nu twee werkgroepen gehad en het viel me nog wel mee. Het is gewoon weer ff wennen, ik vond mijn vorige werkgroep gewoon te leuk!Maar het hoort erbij, zal het hiermee moeten doen. Er zitten wel een aantal heule leuke bij
haha grapje.
Vond het overigens wel shocking dat je meteen de eerste werkgroep al een partner moest vinden voor je opdracht strafrecht!
Is er iets wat je überhaupt wel leuk vindt?quote:Op vrijdag 12 februari 2010 18:36 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Lol, ik had bij een sollicitatiegesprek al afgehaakt
En wat ga je concreet doen? Het gaat zeer waarschijnlijk per 1-9-2010 in...quote:Op vrijdag 12 februari 2010 18:34 schreef Dr_Strangelove het volgende:
[..]
Oh, bedankt voor de tip dan. Altijd handig te weten.
quote:Op vrijdag 12 februari 2010 19:25 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Is er iets wat je überhaupt wel leuk vindt?
Laat ik het anders zeggen: ga je nog opleidingen bezoeken? Je zou tog naar de NHTV gaan?quote:
Ik doe nu het accent Strafrecht en hoef daarvoor nog maar twee vakken plus de scriptie. Ik twijfelde aan het begin van het jaar ook nog een beetje over de master Arbeidsrecht en een heel klein beetje over het accent Privaat, dus die zitten nog wel een heel klein beetje in m'n hoofd.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 19:26 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
En wat ga je concreet doen? Het gaat zeer waarschijnlijk per 1-9-2010 in...
Ah ik dacht al dat ik als pestchagrijn gezien werdquote:Op vrijdag 12 februari 2010 19:30 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Laat ik het anders zeggen: ga je nog opleidingen bezoeken? Je zou tog naar de NHTV gaan?
quote:Op vrijdag 12 februari 2010 19:22 schreef dreamzk het volgende:
[..]
Haha ik heb het geluk dat de geile studiegenoot weer bij mijn werkgroep is ingedeeld, dus direct bij eerste strafrecht college afgesproken dat we samen die paper maken. Goal
Nou, zo erg is het nog niet hoorquote:Op vrijdag 12 februari 2010 19:44 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
[quote]
Ah ik dacht al dat ik als pestchagrijn gezien werd![]()
Mooi zo, ben benieuwd of het wat wordtquote:Ja ik ben naar het NHTV geweest en ik vond het een heel leuke open avond. Heb me aangemeld voor de meeloopdag.
Oh nóg niet, gelukkig maarquote:Op zaterdag 13 februari 2010 14:00 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Nou, zo erg is het nog niet hoor![]()
[..]
Mooi zo, ben benieuwd of het wat wordtZitten leuke opleidingen tussen, ik zou eigenlijk ook nog wel eens zo'n opleiding Urban Design of erbij willen doen......
Haha ja, ik had gevraagd "Jullie hebben mij toch uitgenodigd? Waarom dan? Ja maar waarom dan?"quote:Op vrijdag 12 februari 2010 18:36 schreef xxiessiexx het volgende:
Lol, ik had bij een sollicitatiegesprek al afgehaakt
Enige belemmering is dat ze nog steeds een vriend heeftquote:
Ja precies, als zij jou zo graag willen hebbenquote:Op zaterdag 13 februari 2010 15:12 schreef -Trinity- het volgende:
[..]
Haha ja, ik had gevraagd "Jullie hebben mij toch uitgenodigd? Waarom dan? Ja maar waarom dan?"
Alles kan kapot.quote:Op zaterdag 13 februari 2010 16:12 schreef dreamzk het volgende:
[..]
Enige belemmering is dat ze nog steeds een vriend heeft
Vooral nu 't carnavalstijd isquote:Op zaterdag 13 februari 2010 16:35 schreef xxiessiexx het volgende:
Alles kan kapot.
Ah nee dat zei ik niet![]()
Maar niet je tong doordrukken als ze niet wil, want dan is het meteen verkrachting.quote:Op zaterdag 13 februari 2010 17:01 schreef -Trinity- het volgende:
[..]
Vooral nu 't carnavalstijd is.
Niet echt een toptijd om ziek te zijn, zoals ik nu benquote:Op zaterdag 13 februari 2010 17:01 schreef -Trinity- het volgende:
[..]
Vooral nu 't carnavalstijd is.
Maar dingen met een bevroren frikandel uitvoeren mag weer wel =)quote:Op zaterdag 13 februari 2010 17:37 schreef Dr_Strangelove het volgende:
[..]
Maar niet je tong doordrukken als ze niet wil, want dan is het meteen verkrachting.
Of een KitKatquote:Op zondag 14 februari 2010 14:58 schreef aardappel het volgende:
[..]
Maar dingen met een bevroren frikandel uitvoeren mag weer wel =)
Er is een arrest waarbij een man een vrouw verkracht met een kitkat, en de rechtsvraag is het penetreren met een kitkat verkrachting aangezien het geen lichaamsdeel is. Zelf heb ik dit arrest nog niet behandeld, maar van ouderejaars rechtenstudenten heb ik dit gehoord.quote:
Dat lijkt me toch niet helemaal juist. Je kunt ook seksueel binnendringen met een voorwerp.quote:Op zondag 14 februari 2010 15:26 schreef dreamzk het volgende:
[..]
Er is een arrest waarbij een man een vrouw verkracht met een kitkat, en de rechtsvraag is het penetreren met een kitkat verkrachting aangezien het geen lichaamsdeel is. Zelf heb ik dit arrest nog niet behandeld, maar van ouderejaars rechtenstudenten heb ik dit gehoord.
Een Mars, Twix of Nuts kan ik me nog voorstellen, maar een KitKat? Als er wel iets niet geschikt is qua vorm om iemand mee te verkrachten is het toch wel een KitKat?quote:Op zondag 14 februari 2010 15:26 schreef dreamzk het volgende:
[..]
Er is een arrest waarbij een man een vrouw verkracht met een kitkat, en de rechtsvraag is het penetreren met een kitkat verkrachting aangezien het geen lichaamsdeel is. Zelf heb ik dit arrest nog niet behandeld, maar van ouderejaars rechtenstudenten heb ik dit gehoord.
Meh, Kitkat smelt ook wel snel.quote:Op zondag 14 februari 2010 17:33 schreef Dr_Strangelove het volgende:
Smelt in je mond en niet in je...
Oh nee, dat zijn M&M´s...
Nee tot nu toe uit kunnen stellenquote:Op maandag 15 februari 2010 17:36 schreef Eva4Evah het volgende:
Eerstejaars UU: hebben jullie de webct toets al gemaakt? Ik heb hem net gedaan en het ging goedHeb alles in een uurtje kunnen vinden. Viel me 100% mee
Ja klopt, donderdag zijn de uitslagen bekendquote:Op maandag 15 februari 2010 19:35 schreef dreamzk het volgende:
Klaar, was idd een stuk makkelijker dan ik dacht. Ik moest er even in het begin inkomen maar vanaf vraag 3 vloog ik er door heenKlopt het dat je niet direct je cijfer krijgt?
Ah prima, net ook mn werkgroep en hoorcollege van strafrecht voorbereid. Wat een ontzettend saai boek is dat zeg. Ik had veel moeite om door de tekst heen te komen en er een verhaal van te maken. Hopelijk wordt het morgen wat beter uitgelegdquote:Op maandag 15 februari 2010 22:04 schreef Eva4Evah het volgende:
[..]
Ja klopt, donderdag zijn de uitslagen bekend
Welk boek is dat?quote:Op maandag 15 februari 2010 23:31 schreef dreamzk het volgende:
[..]
Ah prima, net ook mn werkgroep en hoorcollege van strafrecht voorbereid. Wat een ontzettend saai boek is dat zeg. Ik had veel moeite om door de tekst heen te komen en er een verhaal van te maken. Hopelijk wordt het morgen wat beter uitgelegd
Ik heb de toets ook gisteren gemaakt, was binnen 45 minuten klaar, vond het echt makkelijk.quote:Op maandag 15 februari 2010 22:04 schreef Eva4Evah het volgende:
[..]
Ja klopt, donderdag zijn de uitslagen bekend
Prima, welkom!quote:Op woensdag 17 februari 2010 12:16 schreef Mandarin het volgende:
Voordat ik het vergeet: mijn naam mag ook onder 'Radboud' worden geplakt!
Het gaat om een afwijzend besluit genomen door de NMa naar aanleiding van een WOB verzoek.quote:Uiteraard is KRO niet tevreden met het besluit 6863/3.B1147 en overweegt nadere juridische stappen. Dhr. D. Schouten van de KRO laat mw. Van Oers weten desnoods ‘tot het gaatje’ te zullen gaan.
Beschrijf alle processuele mogelijkheden die de KRO op grond van het bestuursrecht heeft om het besluit aan te vechten. Denk daarbij aan de opmerking van dhr. D. Schouten dat hij ‘desnoods tot aan het gaatje’ zal doorgaan en - dus - geen rechtsmiddel onbenut zal laten.
Om gek van te worden somsquote:Op maandag 22 februari 2010 19:34 schreef Dr_Strangelove het volgende:
Ik word soms een beetje gek in WGR als iedereen maar wat roept, en probeer soms te lang iedereen te overtuigen, zelfs al gaat het nergens over. Goed dat je dus even bijvalt, Maharbal.
Al vind ik het zeker ook aardig om de opgedane kennis een beetje in de praktijk te brengen/toetsen.
Zojuist gesprek gehad met scriptiebegeleider: onderwerp goedgekeurd, dus ik kan aan de slag. Met inlezen.
Boom Basic boekjes zijn wel handig, maar het is geen must om dat allemaal al te kennen voordat je begint.quote:Op maandag 22 februari 2010 19:51 schreef evelien89 het volgende:
Zegg, ik heb nog een vraagje.Is het slim al wat Boom Basics-boekjes te kopen vantevoren? Of andere boeken? Ik lees hier vaak mee en dan vliegen er termen in het rond die me helemaal niks zeggen. Zou geen 1 voorbeeldvraag kunnen beantwoorden, laat staan dat ik snap wat er nou gevraagd wordt.
Ik heb ze nooit gebruikt. Ik ben gewoon vanaf day 1 naar de hoor- en werkcolleges gegaan en heb gelezen uit de voorgeschreven boeken, dat was voor mij (meer dan) voldoende tot nu toe.quote:Op maandag 22 februari 2010 19:51 schreef evelien89 het volgende:
Zegg, ik heb nog een vraagje.Is het slim al wat Boom Basics-boekjes te kopen vantevoren? Of andere boeken? Ik lees hier vaak mee en dan vliegen er termen in het rond die me helemaal niks zeggen. Zou geen 1 voorbeeldvraag kunnen beantwoorden, laat staan dat ik snap wat er nou gevraagd wordt.
Hah, gebruiken jullie ook P&F in een notendop? Geinig boekje inderdaad geschreven door twee docenten hier.quote:Op maandag 22 februari 2010 20:28 schreef -Trinity- het volgende:
[..]
Ik heb ze nooit gebruikt. Ik ben gewoon vanaf day 1 naar de hoor- en werkcolleges gegaan en heb gelezen uit de voorgeschreven boeken, dat was voor mij (meer dan) voldoende tot nu toe.
Als je graag al wilt beginnen met lezen omdat je het interessant vindt, kan ik je wel op 't gebied van strafrecht aanraden Het beslissingsmodel van 348/350 Sv van Koopmans en Personen- en familierecht & erfrecht in een notendop van Ter Haar en Kolkman op dat gebied. Die vond ik althans goed te lezen in het eerste jaar zonder voorkennis.
Bedankt! Ik heb tot september niks beters te doen, en ik vind het ook interessant. Welke Booms zijn een aanrader? Kan ze moeilijk allemaal aanschaffen denk ik.quote:Op maandag 22 februari 2010 20:28 schreef -Trinity- het volgende:
[..]
Ik heb ze nooit gebruikt. Ik ben gewoon vanaf day 1 naar de hoor- en werkcolleges gegaan en heb gelezen uit de voorgeschreven boeken, dat was voor mij (meer dan) voldoende tot nu toe.
Als je graag al wilt beginnen met lezen omdat je het interessant vindt, kan ik je wel op 't gebied van strafrecht aanraden Het beslissingsmodel van 348/350 Sv van Koopmans en Personen- en familierecht & erfrecht in een notendop van Ter Haar en Kolkman op dat gebied. Die vond ik althans goed te lezen in het eerste jaar zonder voorkennis.
Ik weet niet of je het al hebt gezegd, maar wat is je beoogde onderwerp?quote:Op maandag 22 februari 2010 19:54 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Ik heb mijn onderwerp ietwat aangepast en ter beoordeling voorgelegd aan de begeleider. Wordt het goedgekeurd, dan ga ik het onderwerp definitief vastleggen.
Estate Planning in de ondernemingssfeer (en dan vooral de niet-kapitaalvennootschappen/vof etc)quote:Op maandag 22 februari 2010 21:09 schreef Dr_Strangelove het volgende:
[..]
Ik weet niet of je het al hebt gezegd, maar wat is je beoogde onderwerp?
Ja, maar was hoorde het ook niet bij dat arrest dat je voor dit soort dingen gewoon het recht van hypotheek moet gebruiken? In dit geval is de eigendom nooit overgegaan, dus kan er ook niet sprake zijn van het fiducia-verbod. Het recht van executie hoort bij het hypotheekrecht.quote:Op maandag 22 februari 2010 21:49 schreef Dr_Strangelove het volgende:
[..]
Wordt misschien een beetje semantische discussie, maar een "executoriale verkoop" dient er toch juist toe om de schulden van de schuldenaar te voldoen aan de schuldeisers? Dat impliceert toch dat de schuldeiser zich door de executie niet meer mag toeëigenen dan de hoogte van zijn vordering?
Maar misschien ben ik er gewoon te gewend aan geraakt dat dit bijna altijd het geval is...
Mmm, ik denk niet dat het recht van executie alleen bij pand of hypotheek hoort.quote:Op maandag 22 februari 2010 21:50 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Ja, maar was hoorde het ook niet bij dat arrest dat je voor dit soort dingen gewoon het recht van hypotheek moet gebruiken? In dit geval is de eigendom nooit overgegaan, dus kan er ook niet sprake zijn van het fiducia-verbod. Het recht van executie hoort bij het hypotheekrecht.
Zodra jij dat pand overdraagt ten titel van zekerheid (door dat "overwaarde" zinnetje), dan draag je over in strijd met het fiduciaverbod want het is niet echt de bedoeling de eigendom in handen van de bank te brengen.
Ik bedoel ook niet te zeggen dat het recht van executie alleen bij pand of hypotheek hoort, ik bedoel dat het gewoon bij het recht van pand of hypotheek hoort (maar niet exclusief). Enfin, wat ik bedoelde te zeggen is dat bij hypotheek er niet sprake is van (fiduciaire)overdracht van de eigendom, en bij sale-and-lease-back constructies eventueel wel.quote:Op maandag 22 februari 2010 22:05 schreef Dr_Strangelove het volgende:
[..]
Mmm, ik denk niet dat het recht van executie alleen bij pand of hypotheek hoort.
Van de andere kant klopt het volgens mij ook niet helemaal hoe ik het in die context had geformuleerd.
Maar het was door het kiezen van de woorden dat de bank "de woning executoriaal mag verkopen" in ieder geval de bedoeling om te impliceren dat de bank een eventueel overschot zou moeten terugbetalen. Het ligt een beetje aan de betekenis van "executoriaal" in deze context: slaat het "uitvoeren" simpelweg op de verkoop, of betreft het een verkoop ter "uitvoering" van de niet nagekomen verbintenis? Indien dat laatste het geval is, lijkt het me logisch dat een eventueel overschot niet gehouden mag worden, en zo niet dan niet.
Zoals Strangelove zegt, zou ik niet de Booms gebruiken als 'beginstof'. Ze zijn lekker beknopt, ja, maar als je nog geen voorkennis hebt is het allemaal wat beter te volgen met een verhaaltje eromheen en dat bieden die boekjes nu juist niet.quote:Op maandag 22 februari 2010 20:55 schreef evelien89 het volgende:
Bedankt! Ik heb tot september niks beters te doen, en ik vind het ook interessant. Welke Booms zijn een aanrader? Kan ze moeilijk allemaal aanschaffen denk ik.
Ik vond de Booms juist goed te doen in mijn eerste jaar. Ik ging toen niet naar colleges en weinig naar werkgroepen. Heb uiteindelijk toch alles op die boekjes gehaaldquote:Op maandag 22 februari 2010 22:30 schreef -Trinity- het volgende:
[..]
Zoals Strangelove zegt, zou ik niet de Booms gebruiken als 'beginstof'. Ze zijn lekker beknopt, ja, maar als je nog geen voorkennis hebt is het allemaal wat beter te volgen met een verhaaltje eromheen en dat bieden die boekjes nu juist niet.
Niet te overtuigend zijn voor de strafbaarstelling hequote:Op dinsdag 23 februari 2010 09:01 schreef Dr_Strangelove het volgende:
Moeilijk precies te zeggen. Het zijn gewoon dingen waar je tegenaan loopt.
Ik download best eens wat, dus lag een onderwerp over de strafbaarstelling van downloaden toch wel voor de hand.
Ik had er ook aan gedacht maar denk dat dat misschien wel heel creatief wordt als het op grond van het bestuursrecht moet zijn. Ik heb het inmiddels in moeten leveren en heb er maar gewoon bezwaar/beroep/hoger beroep van gemaakt aangezien we ook nog niet veel meer hebben behandeld (derde week bestuursrecht). Ik heb donderdag werkgroep bestuursrecht en zal de docent meteen even vragen wat het nou was..quote:Op zondag 21 februari 2010 16:32 schreef Dr_Strangelove het volgende:
Ik zou het ook niet weten. Misschien een onrechtmatige daad (strijd met een wettelijke plicht). Dus art. 6:162 BW jo art. 3 lid 5 Wob. Dat zou je ook nog wel als een processuele mogelijkheid op grond van het bestuursrecht kunnen zien.
Iemand die weet welk boek dat in Utrecht is? Ik wil wel graag iets lezen dat ze in september ook nog gebruiken. Ik heb ook de gruwelijkste verhalen over Romeins Recht gehoord, is daar nog een interessant boek van?quote:Op dinsdag 23 februari 2010 15:17 schreef aaipod het volgende:
edit: O en Evelien, ik zou de boombasics niet kopen maar eerder het boek wat je hebt voor het meest inleidende vak. Hier in Groningen is dat Algemene Rechtswetenschappen en in Leiden is het geloof ik Encyclopedie van de rechtswetenschap of iets dergelijks. Je zou zelf even moeten kijken welk vak dit is in Utrecht en dat boek aan moeten schaffen!
Bij ons komt in dit boek een beetje van alles van de grootste rechtsgebieden aan bod en en als dit op je gemak bestudeert heb je al een enorme voorsprong in September. Ik zie ongelooflijk vaak mensen zo hard falen nu het tweede semester omdat ze de basis nog niet onder de knie hebben.
Protaquote:Op dinsdag 23 februari 2010 17:10 schreef evelien89 het volgende:
[..]
Iemand die weet welk boek dat in Utrecht is? Ik wil wel graag iets lezen dat ze in september ook nog gebruiken. Ik heb ook de gruwelijkste verhalen over Romeins Recht gehoord, is daar nog een interessant boek van?
thx!
Omdat ik het niet met je eens ben is dat directquote:Op dinsdag 23 februari 2010 14:13 schreef -Trinity- het volgende:
Ik zou nu niet al een wettenbundel aanschaffen als ik haar was.
Dat is inderdaad zo, het is tamelijk duur, maar van de andere kant: wat zijn die 100 euro nou die je kwijt bent aan een inleidend boek en wettenbundels? Gedurende je studie zul je veel en veel meer geld aan boeken uitgeven... (jaja, dan krijg je wel stufi en zoquote:Op dinsdag 23 februari 2010 18:20 schreef xxiessiexx het volgende:
Wettenbundel is handig in combinatie met studieboeken en een uitleg hoe je een wettenbundel moet gebruiken. Alleen zijn de meeste studieboeken ook niet goedkoop. Dat samen met de onzekerheid of de studieboeken daadwerkelijk gebruikt gaan worden in het eerste jaar, maakt de kans dat de kosten onnodig oplopen best groot. Denk dat je dan beter in de bieb kunt kijken of daar boeken met uitleg over het recht staan, met basiskennis in goed uitgelegde vorm. Bij mij in de bieb staan zulke boekjes wel terwijl het een zeer kleine bieb is.
Ligt er inderdaad maar net aan, hier hebben ze poortjes waar je met je collegekaart naar binnen moetquote:Op dinsdag 23 februari 2010 18:32 schreef aaipod het volgende:
Je kan natuurlijk ook gewoon de universitaire/juridische bieb inlopen. Geen haan die ernaar zou kraaien hier in Groningen en daar heb je natuurlijk een schat aan informatie
Het is meerquote:Op dinsdag 23 februari 2010 18:15 schreef Bartaz het volgende:
Omdat ik het niet met je eens ben is dat direct? Leren ze je in Leiden niet beargumenteren?
![]()
Ik heb dat wel geleerd, dus bij deze: ik maakte op uit de posts dat ze meer begrip wilde krijgen van het recht omdat ze niets snapt van wat wij hier bespreken. Ja, dan kun je uit de losse pols boekjes gaan lezen (of dat nu Boom Basics zijn of 'echte' studieboeken, maar dan zul je daar weinig mee bereiken dan een hele hoop losse (en dus nogal onbruikbare) kennis.
Dat 60 euro een hoop geld is voor een half jaar (als ze in september met de opleiding zou beginnen) begrijp ik ook, daarom zet ik het er ook bij, maar als ze al iets wil leren is die bundel heel erg nuttig in combinatie met een van de eerder genoemde opties.
Nu jij weer...
100 euro is voor de een meer dan voor de ander. Vooral als je in september weer nieuwe wettenbundels nodig hebt.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 18:34 schreef Bartaz het volgende:
[..]
Dat is inderdaad zo, het is tamelijk duur, maar van de andere kant: wat zijn die 100 euro nou die je kwijt bent aan een inleidend boek en wettenbundels? Gedurende je studie zul je veel en veel meer geld aan boeken uitgeven... (jaja, dan krijg je wel stufi en zo)
[..]
Ligt er inderdaad maar net aan, hier hebben ze poortjes waar je met je collegekaart naar binnen moet![]()
Niet dat dat werkt, je kunt meerdere mensen binnenlaten op één kaart, dus als je iemand een beetje lief aankijkt kom je hier ook binnen
Dank voor de suggesties:) ik heb een tijd gewerkt (doe ik nog steeds) dus 100 euro is niet echt een punt. Maar dan vind ik natuurlijk wel dat het een investering moet zijn. Dat ik tijdens een college denk 'he, dat komt me bekend voor'. Inleiding in het Nederlands recht heb ik wel eens in de bieb zien staan, zal hem eens lenen.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 19:19 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
100 euro is voor de een meer dan voor de ander. Vooral als je in september weer nieuwe wettenbundels nodig hebt.
Daarom in combinatie met een inleidend boek. Ik denk dat je met een inleidend boek wel een aantal feitjes kunt leren, maar uiteindelijk is het de bedoeling dat je op je tentamen (en in de beroepspraktijk) weet waar je de zaken kunt vinden. Een wettenbundel zonder inleidend boek is een net zo slechte combinatie, want je hebt natuurlijk wel een leidraad naast je bundel nodig.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 19:03 schreef -Trinity- het volgende:
[..]
Het is meeromdat ze nog niet eens is ingeschreven voor de studie (denk ik, zo in februari). Dan is het een beetje voorbarig om al een heel legio aan (dure) boeken te gaan kopen terwijl er misschien volgend jaar een nieuwe druk uitkomt en je het dan sowieso nog allemaal leert. Als ik een halfjaar voordat ik met mijn studie begon al een in een wettenbundel was gaan bladeren had ik er niks uit kunnen halen denk ik, dat gaat veel meer leven tijdens de eerste lessen en tutorbijeenkomsten.
Er is niks tegen een beetje voorwerken, maar om gelijk in een Kluwer/Vermande te gaan beginnen lijkt me meer een vorm van 'losse en onbruikbare kennis' dan inleidende boeken met tekst en uitleg.
Tja, ik vind 't zonde geld want waar ze die zaken kan vinden leert ze toch allemaal nog volgend jaar, lijkt me niet nuttig dat ze dan nu zelf op eigen benen gaat lopen 'prutsen', als ik het zo mag stellen. Als het allemaal zo (makkelijk) was dat 't zelf wel kon zonder enige begeleiding, zouden de hele hoorcolleges en vooral ook de werkgroepen en tutorbijeenkomsten in het eerste jaar nergens op slaan en beter afgeschaft kunnen worden, terwijl ik daar juist veel aan heb gehad.quote:Op woensdag 24 februari 2010 00:30 schreef Bartaz het volgende:
Daarom in combinatie met een inleidend boek. Ik denk dat je met een inleidend boek wel een aantal feitjes kunt leren, maar uiteindelijk is het de bedoeling dat je op je tentamen (en in de beroepspraktijk) weet waar je de zaken kunt vinden. Een wettenbundel zonder inleidend boek is een net zo slechte combinatie, want je hebt natuurlijk wel een leidraad naast je bundel nodig.
Daarom postte je natuurlijk diequote:Op woensdag 24 februari 2010 07:41 schreef -Trinity- het volgende:
[..]
Overigens nog op je 'hebben ze in Leiden niet geleerd om te beargumenteren' verdient een respons: Ja, maar ze hebben me ook geleerd dat op de man spelen niet erg professioneel is
Jerry, Jerry!quote:Op woensdag 24 februari 2010 10:12 schreef Bartaz het volgende:
Zullen we de strijdbijl maar begraven?
Ah, die casus heeft een vriendin van mij ook. JVC is een eitje. Ik had er vrijwel niks voor gedaan toen maar kreeg een 7 ofzo.quote:Op zaterdag 27 februari 2010 13:39 schreef aaipod het volgende:
En het is weekend! Wat een drukke rotweek zegWe moesten een essay schrijven. Een advies naar aanleiding van een casus. We krijgen er een cijfer voor (2 EC's), dus moet hem wel even halen op mijn P te halen.
Mijn casus ging over het verbieden van een betoging door de burgemeester op grond van art. 5 WOM. Ik moest zelf literatuur en jurisprudentie zoeken. Was nog best lastig en weet niet helemaal zeker of ik wel in de juiste richting zat. Maar goed, afwachten nuNaar aanleiding van deze eerste versie hebben we een beoordelingsgesprek en mits je niet lager dan een 4 haalt mag je het verbeteren in een 2de versie.
quote:Op zaterdag 27 februari 2010 14:27 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Ah, die casus heeft een vriendin van mij ook. JVC is een eitje. Ik had er vrijwel niks voor gedaan toen maar kreeg een 7 ofzo.
Wel grappig, want in het allereerste jaar had ik een stukje geschreven over een (dacht ik) onrechtmatige daad (was volgens mij m.b.t. Baby Kelly). Het was dus wanprestatie...en dat moest ik aanpassen van de begeleider. Alle "Onrechtmatige daad" woordjes vervangen door "wanprestatie". Werd me niet in dank afgenomen
.
Dat was wel m'n allereerste jaar studeren, waarin ik echt weinig tot niets deed.
Feli! Nu hard aan het werkquote:Op zaterdag 27 februari 2010 16:41 schreef ScottTracy het volgende:
Mijn afstudeeronderwerp is goedgekeurd!De dubbele causaliteit van het noodweerexces
Leuk onderwerp! Feli!quote:Op zaterdag 27 februari 2010 16:41 schreef ScottTracy het volgende:
Mijn afstudeeronderwerp is goedgekeurd!De dubbele causaliteit van het noodweerexces
Hier op de RuG kan ik ook geen digitaal abonnement ontdekken. Wellicht moet je Leiden proberen, volgens mij wordt het daar uitgegeven? Zag in ieder geval iets dergelijks via Google.quote:Op zondag 28 februari 2010 15:01 schreef Dr_Strangelove het volgende:
Vraagje: ik heb wat artikelen nodig uit het NJCM Bulletin (NJCM = Nederlands Juristen Comite voor de Mensenrechten). Heeft iemand een linkje of kan iemand die voor me binnenhalen als ik de titels geef?![]()
In Tilburg hebben ze volgens mij geen digitaal abonnement.![]()
[..]
Leuk onderwerp! Feli!
Ik heb hier het juli/augustusnummer van 2008 liggen, ik weet niet of ik via de digibieb van Leiden aan de artikelen kan komen voor je, heb er nog nooit naar gezocht.quote:Op zondag 28 februari 2010 15:01 schreef Dr_Strangelove het volgende:
Vraagje: ik heb wat artikelen nodig uit het NJCM Bulletin (NJCM = Nederlands Juristen Comite voor de Mensenrechten). Heeft iemand een linkje of kan iemand die voor me binnenhalen als ik de titels geef?![]()
In Tilburg hebben ze volgens mij geen digitaal abonnement.![]()
quote:
Thanks! Ik vind 't zelf ook een leuk onderwerp dus ik heb er gewoon zin in om eraan te beginnenquote:
Ik kon na lang zoeken (wat een rampensitequote:Op zondag 28 februari 2010 15:30 schreef -Trinity- het volgende:
[..]
Ik heb hier het juli/augustusnummer van 2008 liggen, ik weet niet of ik via de digibieb van Leiden aan de artikelen kan komen voor je, heb er nog nooit naar gezocht.
Erg hè?quote:Op zondag 28 februari 2010 16:11 schreef xxiessiexx het volgende:
Ik kon na lang zoeken (wat een rampensite) ook niks vinden.
Het LJN is BC2153, maar waar die annotaties staan, geen idee.quote:Zoek in de LJN-index op de website www.rechtspraak.nl naar de uitspraak van de Hoge Raad in de zaak van de Endstra tapes, 30 mei 2008, nr. C07/131HR. Wat is het LJN nummer? Hoeveel annotaties zijn er bij dit arrest? In welke tijdschriften zijn deze annotaties gepubliceerd? Noteer de gegevens.
Thx, nu snap ik wat ik fout deedquote:Op dinsdag 2 maart 2010 14:49 schreef Dr_Strangelove het volgende:
Je moet dan op de ljn index van www.rechtspraak.nl kijken. Heel toevallig op ljn.rechtspraak.nl te vinden.
Zin om het onderwerp te delen? Ben wel benieuwdquote:Op dinsdag 2 maart 2010 17:59 schreef Maharbal het volgende:
Scriptieonderwerp goedgekeurd.
Laten we er maar iets van maken...
Ga gewoon (online) de vakbladen af + rondkijken op Kluwer Navigator / Opmaat en dergelijke. Genoeg inspiratie.quote:Op woensdag 3 maart 2010 00:31 schreef aardappel het volgende:
[..]
Zin om het onderwerp te delen? Ben wel benieuwdMoet zelf ook nog een thesisonderwerp verzinnen, ik wil sowieso de ondernemingsrechtelijke kant op en het liefste iets met overnames, maar heb echt nog geen flauwwww idee :/
Die heb ik als materieel strafrecht docent gehad, wat een verschrikkelijke vent.. Die zou het goed gedaan hebben in het legerquote:Op dinsdag 2 maart 2010 17:58 schreef Eva4Evah het volgende:
Vandaag naar de Hoge Raad geweest met de JSVU (rechtenstudievereniging Utrecht)Was best boeiend, maar lijkt me enorm saai om er te werken, het enige wat je krijgt is dossiers, stapels papierwerk...
Nee lijkt me niks. Maar desondanks was het leuk. Kregen ook een praatje van A-G Machielse, die kennen jullie vast wel
In de eerste delen van deze reeks is er wel eens iets misgegaan met iemand die iets over iemand anders zei, dus ik dacht: ik waarschuw maar even.quote:Op woensdag 3 maart 2010 10:33 schreef Yashaaaaa het volgende:
I knowmaar ik denk niet dat hij er achter gaat komen wie ik ben
Maar heb het maar even iets genuanceerd
ehm, je profiel is anders vrij duidelijkquote:Op woensdag 3 maart 2010 10:33 schreef Yashaaaaa het volgende:
I knowmaar ik denk niet dat hij er achter gaat komen wie ik ben
![]()
Jij ook. In het keukenkastjequote:Op woensdag 3 maart 2010 16:19 schreef aardappel het volgende:
[..]
ehm, je profiel is anders vrij duidelijkIk denk dat je te vinden bent binnen een half uur
Beetje laat, maar nog bedankt voor de reacties. Ik blijf het lastig vinden om een onderwerp te vinden, dus ik begin nu alvast maarquote:Op dinsdag 23 februari 2010 05:26 schreef RobertoCarlos het volgende:
@Maharbal & Dr Strangelove: hoe zijn jullie nou op het onderwerp voor de scriptie gekomen? Waar kwam de inspiratie vandaan?
quote:Op woensdag 3 maart 2010 23:07 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Beetje laat, maar nog bedankt voor de reacties. Ik blijf het lastig vinden om een onderwerp te vinden, dus ik begin nu alvast maar
In algemene zin lukt dat nog wel, maar om dat om te zetten naar een originele, nuttige, goed afgebakende, nog niet onderzochte onderzoeksvraag vind ik dan weer best lastig. Maar goed, tijdens de vakken de komende jaartjes maar goed opletten of er niet iets interessants tussen zit.quote:Op woensdag 3 maart 2010 23:15 schreef Maharbal het volgende:
[..]
.
Beetje bepalen waar je interesses liggen, en dan dus de vakbladen en dergelijke doorlezen. Om eerlijk te zijn had ik al binnen 30 min zoeken zoiets van "Hey, dit is interessant".
Die tijden zijn voorbij inmiddels....quote:Op woensdag 3 maart 2010 22:44 schreef xxiessiexx het volgende:
Vraag me sowieso af wat een docent wil gaan doen als ik hem een klootzak noem op een forum. Vrijheid van meningsuiting etc.?
Ik ben dan ook afgestapt van het "nog niet onderzochte". Zo vernieuwend ben ik niet. Mijn scriptie wordt meer een beschouwende scriptie + het bekijken van nieuwe wetgeving en de invloed er op.quote:Op woensdag 3 maart 2010 23:20 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
In algemene zin lukt dat nog wel, maar om dat om te zetten naar een originele, nuttige, goed afgebakende, nog niet onderzochte onderzoeksvraag vind ik dan weer best lastig. Maar goed, tijdens de vakken de komende jaartjes maar goed opletten of er niet iets interessants tussen zit.
Jouw identiteit achterhalen valt trouwens tegen. Kun je niet gewoon ff jouw naam en adres zeggen?![]()
Dat maakt het idd al weer makkelijker. Aan sommige studies van de UL eisen ze dat je scriptie iets moet bijdragen aan de wetenschap, dat maakt het zoeken iets lastiger....quote:Op woensdag 3 maart 2010 23:27 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Ik ben dan ook afgestapt van het "nog niet onderzochte". Zo vernieuwend ben ik niet. Mijn scriptie wordt meer een beschouwende scriptie + het bekijken van nieuwe wetgeving en de invloed er op.
Mijn achternaam noem ik vrijwel nooit, maar waar ik werk/wat ik doe/waar ik studeer etc. ben ik niet zo geheimzinnig over.
Ik heb er echt uuuuuuren over gedaan om Maharbals identiteit te achterhalen, ondanks talloze pm-hints van een ongetwijfeld zeer geamuseerde Maharbal himself... Hij had mij daarentegen razendsnel gevondenquote:Op donderdag 4 maart 2010 18:34 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Dat maakt het idd al weer makkelijker. Aan sommige studies van de UL eisen ze dat je scriptie iets moet bijdragen aan de wetenschap, dat maakt het zoeken iets lastiger....
Marc-Harrie van Ballegooijen misschien?
Volgens mij weet ik het wel door een verstuurde samenvatting via hotmail (tenzij je op hotmail een andere naam gebruiktquote:Op woensdag 3 maart 2010 23:27 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Ik ben dan ook afgestapt van het "nog niet onderzochte". Zo vernieuwend ben ik niet. Mijn scriptie wordt meer een beschouwende scriptie + het bekijken van nieuwe wetgeving en de invloed er op.
Mijn achternaam noem ik vrijwel nooit, maar waar ik werk/wat ik doe/waar ik studeer etc. ben ik niet zo geheimzinnig over.
O, hier is het ook een eis dat het bijdraagt aan de wetenschap. Hoe realistisch is zo'n eis? Het staat er m.i. in voor de formaliteit. Overigens was ik vandaag bij een symposium en heb daar iets heel interessants gehoord en even gesproken met een fiscalist. Weet een goede manier om een (originele + nieuwe) twist aan m'n scriptie te geven!quote:Op donderdag 4 maart 2010 18:34 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Dat maakt het idd al weer makkelijker. Aan sommige studies van de UL eisen ze dat je scriptie iets moet bijdragen aan de wetenschap, dat maakt het zoeken iets lastiger....
Marc-Harrie van Ballegooijen misschien?
Dat is bij elke universiteit zo. Maar dat betekent niet altijd dat je echt iets nieuws moet 'ontdekken' met empirisch onderzoek of dat je met een nieuwe theorie in het recht moet komen.quote:Op donderdag 4 maart 2010 18:34 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Een pak beter verwoord dan ikquote:Op vrijdag 5 maart 2010 19:55 schreef Pool het volgende:
[..]
Dat is bij elke universiteit zo. Maar dat betekent niet altijd dat je echt iets nieuws moet 'ontdekken' met empirisch onderzoek of dat je met een nieuwe theorie in het recht moet komen.
Als je een bepaald rechtsfiguur vanuit een originele invalshoek beschouwd (een bepaalde filosofie, economische theorie, etc.) of als je op een originele manier onderzoeksresultaten van andere (rechts)wetenschappers systematisch ordent in een overzichtsartikel, dan voeg je ook nog steeds kennis toe.
Uiteindelijk bepalen originaliteit en diepgang wel mede je cijfer natuurlijk.
I need it too!quote:Op zaterdag 6 maart 2010 17:58 schreef Eva4Evah het volgende:
Heeft iemand voor mij misschien een samenvatting van Nollkaemper - Kern van het internationaal publiekrecht?
http://www.studentsonly.nl/uittreksels/sv2.asp?boekid=249quote:Op zaterdag 6 maart 2010 17:58 schreef Eva4Evah het volgende:
Heeft iemand voor mij misschien een samenvatting van Nollkaemper - Kern van het internationaal publiekrecht?
Voor wanneer moeten we die pleitnota inleveren? Ik moet nl nog beginnen en ik moet ook nog die toets doen, ik loop zwaar achter. Vanaf morgen weer om 9uur in de biebquote:Op zondag 7 maart 2010 19:46 schreef Florette het volgende:
[..]
I need it too!![]()
Ik ben bijna klaar met mijn opzet, moet een pleitnota over rechtsvraag 4 schrijven, wat een *** werk
Welke moet jij?
Ik moet een vonnis schrijven over vraag 2. Heb er vandaag al aardig aan gewerkt, maar vind het wel lastig hoor. Zit nogal in dubio. Het hoeft trouwens toch niet zo lang te zijn, die 4 vragen in totaal moeten toch maar 1 a4 zijn (de voorlopige dus he, niet de definitieve)?quote:Op zondag 7 maart 2010 19:46 schreef Florette het volgende:
[..]
I need it too!![]()
Ik ben bijna klaar met mijn opzet, moet een pleitnota over rechtsvraag 4 schrijven, wat een *** werk
Welke moet jij?
Volgens mij dinsdag, maar weet het niet zeker. Moet die toets ook nog doen, hoorde dat je veel moest opzoeken in de reader en dat 40 min wel weinig is (vermoedde ik al)...quote:Op zondag 7 maart 2010 21:11 schreef dreamzk het volgende:
[..]
Voor wanneer moeten we die pleitnota inleveren? Ik moet nl nog beginnen en ik moet ook nog die toets doen, ik loop zwaar achter. Vanaf morgen weer om 9uur in de bieb
Thanks, ik ben al voorzien.quote:Op zondag 7 maart 2010 19:55 schreef ScottTracy het volgende:
[..]
http://www.studentsonly.nl/uittreksels/sv2.asp?boekid=249
Kost wel een paar euro maar ach
Als je hem ook naar mij kan sturen?quote:Op zondag 7 maart 2010 22:53 schreef Florette het volgende:
[..]
Thanks, ik ben al voorzien.
Evah4Evah, heb je 'm nog nodig? Ik heb deze via via gekregen! Kan 'm je wel even sturen.
En wat ik ervan begreep was dat iedereen een nota moest inleveren en dat je daarna als groep die oefenrechtbank moet voorbereiden.quote:Op zondag 7 maart 2010 22:49 schreef Florette het volgende:
Ik hoorde ook dat 40 minuten weinig is.. Moet de toets ook nog doen, maar ga wel eerst de samenvatting doorlezen. Ik zie het wel, het is maar 5% dus ach.
Vind die nota ook echt lastig, kon twee kanten op en wist echt niet welke ik moest kiezen... Moet het trouwens 1 a4 per persoon zijn of 1 a4 voor de hele groep? Ik dacht namelijk 1 a4-tje voor mezelf.. heb 'm nu wel af, maar ben er nog niet echt tevreden over.
Dat zou super zijnquote:Op zondag 7 maart 2010 22:53 schreef Florette het volgende:
[..]
Thanks, ik ben al voorzien.
Evah4Evah, heb je 'm nog nodig? Ik heb deze via via gekregen! Kan 'm je wel even sturen.
Ik dacht 1 a4tje voor de hele groep, maar nou weet ik het ook niet meer zekerquote:Op zondag 7 maart 2010 22:49 schreef Florette het volgende:
Ik hoorde ook dat 40 minuten weinig is.. Moet de toets ook nog doen, maar ga wel eerst de samenvatting doorlezen. Ik zie het wel, het is maar 5% dus ach.
Vind die nota ook echt lastig, kon twee kanten op en wist echt niet welke ik moest kiezen... Moet het trouwens 1 a4 per persoon zijn of 1 a4 voor de hele groep? Ik dacht namelijk 1 a4-tje voor mezelf.. heb 'm nu wel af, maar ben er nog niet echt tevreden over.
Kheb net even flink ingelezen en we moeten dus per groepje 1 a4-tje met de beantwoording van de vier rechtsvragen in het kort. Is niet zo heel veel werk dus ik ga daar zo maar eens aan beginnen.quote:Op maandag 8 maart 2010 10:20 schreef Eva4Evah het volgende:
[..]
Ik dacht 1 a4tje voor de hele groep, maar nou weet ik het ook niet meer zeker
Waar heb je dat gevonden? Heb het werkboek ook al doorgespit maar niet gezien...quote:Op maandag 8 maart 2010 10:43 schreef dreamzk het volgende:
[..]
Kheb net even flink ingelezen en we moeten dus per groepje 1 a4-tje met de beantwoording van de vier rechtsvragen in het kort. Is niet zo heel veel werk dus ik ga daar zo maar eens aan beginnen.
Casus van strafrecht staat ook online, gaat over noodweer dus dat is interessant
Op webCT en via een studiegenoot die in een andere werkgroep zit.quote:Op maandag 8 maart 2010 10:44 schreef Eva4Evah het volgende:
[..]
Waar heb je dat gevonden? Heb het werkboek ook al doorgespit maar niet gezien...
Per persoon? Nu ben ik verwardquote:Op maandag 8 maart 2010 12:25 schreef Florette het volgende:
Ik heb de samenvatting naar zowel Evah4Evah als dreamzk gestuurd.
Over de nota; het schijnt dus inderdaad dat de opzet maar 1 a4-tje per persoon moet zijn, dus ik ga de mijne maar even inkorten/samenvatten dan.
Je bent een heldquote:Op maandag 8 maart 2010 12:25 schreef Florette het volgende:
Over de nota; het schijnt dus inderdaad dat de opzet maar 1 a4-tje per persoon moet zijn, dus ik ga de mijne maar even inkorten/samenvatten dan.
Chill. Toets net gemaakt, viel me nog best tegen. Nu aan die pleitnota en dan ben ik klaar voor vandaagquote:Op maandag 8 maart 2010 13:21 schreef Florette het volgende:
Grapjeeeee, ik was nog niet helemaal wakker vanochtend, ik bedoel inderdaad 1 a4-tje per GROEPJE
Ja belachelijk want je had niet eens de tijd om iets op te zoeken? Laat staan om überhaupt iets uit de reader te gaan lezen!quote:Op maandag 8 maart 2010 18:20 schreef Eva4Evah het volgende:
Fokkk, die toets was best kut jaIk hoop dat ik er wat van heb gemaakt
Vond 40 minuten echt veel te weinig
Niet iedereen is van het "3 dagen van tevoren even keihard non stop in de bieb zitten met een vakantie-voorraad redbull en nachten doortrekken" of andere extremiteiten. Er is niks mis met (bonus)opdrachten maken zodat je de stof beter beheerst. Dat je een bonuspunt krijgt is een mooie bijkomstigheid.quote:Op maandag 8 maart 2010 21:01 schreef Cortax het volgende:
Joh, laat al die debiele bonusopdrachten zitten, gewoon gaan voor het tentamen.
Als mensen al uberhaupt zwoegen met bonusopdrachten, dan is dat al een beetje een graadmeter voor de beheersing van de stof. Om dan de slechtere prestaties helemaal toe te kennen aan het zwoegen aan de opdracht is dan nogal krom. Die opdrachten zijn niet zo verschrikkelijk lastig en veronderstellen vaak een beetje basis-beheersing van de te bestuderen stof.quote:Op maandag 8 maart 2010 21:18 schreef Cortax het volgende:
Zo iemand ben ik ook niet. 3 dagen voor het tentamen ben ik meestal al klaar met leren, maar ik heb veel mensen zien zwoegen voor bonusopdrachten waardoor ze met de gewone stof achter kwamen en uiteindelijk beduidend slechter presteerden op het tentamen.
Ik meen me te herinneren dat vrijwel alle bonusopdrachten juist in de vorm waren gegoten van "gewoon je huiswerk" doen en niet zozeer iets extra. Alleen Burgerlijk Recht 1 was ooit gewoon één extra opdracht over eeeuh....Iggy de leguaan ofzo in mijn tijdquote:Op maandag 8 maart 2010 21:50 schreef Cortax het volgende:
Bonuswerk in de zin van gewoon huiswerk inleveren oid is ook niets mis mee, ik bedoel meer de bonusopdrachten waarbij je extra dingen moet doen, naast de reguliere stof, zie het zelf nooit het nut van en vind het toch echt een extra belasting.
Haha, ik heb net onze deelvragen verstuurd. Ik had het nog redelijk kort gehouden (half a4tje), maar de rest niet echt, we hebben in totaal 5 a4tjes gemaildquote:Op maandag 8 maart 2010 13:44 schreef dreamzk het volgende:
[..]
Chill. Toets net gemaakt, viel me nog best tegen. Nu aan die pleitnota en dan ben ik klaar voor vandaag
Nou ik ben ervanaf gekomen met een 5/10 score, dus 1 puntquote:Op maandag 8 maart 2010 18:44 schreef Florette het volgende:
[..]
Ja belachelijk want je had niet eens de tijd om iets op te zoeken? Laat staan om überhaupt iets uit de reader te gaan lezen!
He Florette. Zou je die samenvatting misschien ook naar mij kunnen mailen? (--) Altijd handig voor erbij!quote:Op maandag 8 maart 2010 12:25 schreef Florette het volgende:
quote:Op zondag 14 maart 2010 00:03 schreef dreamzk het volgende:
Kijk ik net even door mijn werkboek van IER, zie ik dat het over 2 weken al is, net als ik dan op wintersport benIk dacht dat het de week daarna was dus ik heb mezelf goed genaaid hiermee. Kzal deze week even met mijn leraar overleggen of er een alternatieve optie bestaat. Wel klote aangezien het best goed ging bij IER.
Ja je moet ook wel een andere smoes verzinnen hequote:Op zondag 14 maart 2010 10:06 schreef Maharbal het volgende:
[..]
![]()
Tentamens verplaatsen omdat je op wintersport bent. Als die leraar daarmee akkoord gaat...waar gaat in godsnaam de wereld dan naartoe.
Ja kan je beter zeggen dat je een begrafenis hebt ofzo...quote:Op zondag 14 maart 2010 11:24 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Ja je moet ook wel een andere smoes verzinnen he
[braaf]quote:Op zondag 14 maart 2010 11:26 schreef Eva4Evah het volgende:
[..]
Ja kan je beter zeggen dat je een begrafenis hebt ofzo...
Ja dat laatste was hier ook het geval.quote:Op zondag 14 maart 2010 11:45 schreef Maharbal het volgende:
[..]
[braaf]
Je kunt natuurlijk ook gewoon wel plannen
[/braaf].
Volgens mij accepteren ze hier niet echt van dat soort excuses. Zelfs met de hevige sneeuwval van afgelopen winter was het "dan moet je maar herkansen".
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |