abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77896732
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 20:41 schreef aaipod het volgende:
Ik moet zeggen dat ik het verhaal van de casus niet helemaal heb onthouden maar dit was min of meer de strekking Laten we het maar houden op "vrij naar: Dr. mr. Mevrouw Diecollegegaf"
Een persoon die promoveert in het recht wordt mr. dr. in plaats van dr. mr.
"Patriotism is the last refuge of a scoundrel"
  donderdag 11 februari 2010 @ 20:46:18 #102
146875 aaipod
Primus inter pares
pi_77896782
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 20:44 schreef Dr_Strangelove het volgende:

[..]

Een persoon die promoveert in het recht wordt mr. dr. in plaats van dr. mr.
pi_77901903
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 20:20 schreef aaipod het volgende:

[..]

Ik ga toch geen geld uitgeven aan die onzin Ik laat de rest van de zaal het wel doen

Ik dacht wel B
Hoewel strafrecht voor mij alweer een tijdje geleden is dacht ik in eerste instantie ook niet aan C en zou ik bij een gok waarschijnlijk voor B zijn gegaan.

Mijn redenering was: OvJ zegt: Jantje heeft dit en dat gedaan en kan dat is ook precies wat Jantje heeft gedaan. Eerste vraag voldaan, dus vrijspraak niet meer mogelijk. Tweede vraag: is datgene dat Jantje heeft gedaan ook strafbaar? Nee, want niet wederrechtelijk, dus OVAR.

Daarna zag ik pas dat de OvJ kennelijk precies de delictsomschrijving ten laste heeft gelegd en dan is het dus bij de eerste vraag al spaak loopt en dus vrijspraak moet volgen.

Best leuk eigenlijk, op zo'n moment vraag ik me af waarom ik geen strafrecht ben gaan doen
pi_77904251
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 20:41 schreef aaipod het volgende:
Ik moet zeggen dat ik het verhaal van de casus niet helemaal heb onthouden maar dit was min of meer de strekking Laten we het maar houden op "vrij naar: Dr. mr. Mevrouw Diecollegegaf"
Vellinga-Schootstra?
  donderdag 11 februari 2010 @ 23:22:31 #105
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_77904374
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 22:29 schreef Bartaz het volgende:
Best leuk eigenlijk, op zo'n moment vraag ik me af waarom ik geen strafrecht ben gaan doen
Omdat je dan 90% van de tijd met kruimeldiefjes bezig bent waarvan de schuld toch wel vaststaat en je alleen maar een beetje over de gepaste strafmaat staat te onderhandelen.
pi_77904603
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 23:22 schreef Pool het volgende:

[..]

Omdat je dan 90% van de tijd met kruimeldiefjes bezig bent waarvan de schuld toch wel vaststaat en je alleen maar een beetje over de gepaste strafmaat staat te onderhandelen.
Ik heb zojuist de casus van de Oefenrechtbank gelezen en begrijp ineens wat je bedoelt.

Volgend jaar misschien een tweede master, nu het nog kan.
pi_77904730
Volgens mij is strafrecht in sommige staten van Amerika veel spannender.

Of ik kijk teveel films.
pi_77904794
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 20:01 schreef Smart_ass het volgende:

[..]

Romeins recht krijgen we hier volgens mij niet. Burgerlijk recht is wel leuk ja. Al vind ik persoonlijk goederenrecht leuker dan verbintenissenrecht.

Oh god, dat lijkt me helemaal niets nee. Vooral niet als je zelf niet gelovig bent.
Ligt eraan, Doe je Nederlands recht? Dan krijg je namelijk historische ontwikkeling van het privaatrecht, en dat is romeins recht.. Ik vind het wel interessant Vooral omdat ik in Italie toch al van plan was om dat te gaan volgen.. Alleen doe ik het dus nu in een taal die ik wel begrijp

Wel grappig want het is dus in het tweede jaar, ook ter voorbereiding op Bugerlijk recht I en II, en die heb ik beide al gehaald dus hoop dat het voor mij nu wat makkelijker is.. Alhoewel het het andersom misschien ook makkelker had gemaakt, want een van de doelen van het vak was ook een casus stapsgewijs op leren lossen ofzo

Ow en over dat goederen en verbintenissen recht, wacht maar tot je b3 jaar
Alhoewel Bartels wel echt een geniale vent is
  donderdag 11 februari 2010 @ 23:32:20 #109
146875 aaipod
Primus inter pares
pi_77904798
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 23:19 schreef Cortax het volgende:

[..]

Vellinga-Schootstra?
Ik had me dus verslapen het eerste college vandaar de onduidelijkheid over de naam Het is een beetje een kleine mollige vrouw met een 'pittig kapsel'. Voor de werkgroepen hebben we trouwens Nico Kwakman. Ik weet niet of je die kent maar das ook een toffe peer. Legt alles echt ongelooflijk duidelijk uit.
pi_77905318
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 23:31 schreef xxiessiexx het volgende:
Volgens mij is strafrecht in sommige staten van Amerika veel spannender.

Of ik kijk teveel films.
"It wasn't rape, Your Honor, it was surprise sex".
pi_77905362
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 23:46 schreef Dr_Strangelove het volgende:

[..]

"It wasn't rape, Your Honor, it was surprise sex".
Exact. De vreemdste dingen daar.
pi_77906911
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 19:57 schreef aaipod het volgende:
Het is C

B was echter het meest gesmste antwoord omdat ze net een heel verhaal had gehouden over dat strafuitsluitingsgronden pas aan bod komen bij de 3de matteriële vraag van 350 Sv.
Het moeilijke is juist om te weten wanneer strafuitsluitingsgronden tóch aan bod komen bij de eerste vraag, ik hoop dat ze dat daarna nog duidelijk heeft uitgelegd? En ik móest het wel weten, noodweerexces staat op mijn lijstje van potentiële scriptieonderwerpen
Don't cry because it's over. Smile because it happened.
Liefde is een bitch plus een macht der gewoonte
pi_77910456
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 23:32 schreef aaipod het volgende:

[..]

Ik had me dus verslapen het eerste college vandaar de onduidelijkheid over de naam Het is een beetje een kleine mollige vrouw met een 'pittig kapsel'. Voor de werkgroepen hebben we trouwens Nico Kwakman. Ik weet niet of je die kent maar das ook een toffe peer. Legt alles echt ongelooflijk duidelijk uit.
Die Vellinga geeft echt goed college strafrecht 1, maar daar kom je in het tweede jaar pas achter als je allemaal drama-docenten krijgt Kwakman is ook wel een leuke gast en snapt het ook geweldig, alleen hij is soms wat warrig
pi_77910749
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 23:32 schreef aaipod het volgende:

[..]

Ja, kwakman is inderdaad superduidelijk. Beetje warrig ogende kerel met z'n kapsel etc, maar die man weet veel en weet het echt helder over te brengen. Dit herinner ik me zelfs nog van m'n eerste jaar.
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 23:27 schreef Dr_Strangelove het volgende:

[..]

Ik heb zojuist de casus van de Oefenrechtbank gelezen en begrijp ineens wat je bedoelt.

Volgend jaar misschien een tweede master, nu het nog kan.
Begin dan in godsnaam terwijl je nog met je eerste bezig bent dokter rare_liefde!
pi_77911679
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 23:32 schreef Yashaaaaa het volgende:

[..]

Ligt eraan, Doe je Nederlands recht? Dan krijg je namelijk historische ontwikkeling van het privaatrecht, en dat is romeins recht.. Ik vind het wel interessant Vooral omdat ik in Italie toch al van plan was om dat te gaan volgen.. Alleen doe ik het dus nu in een taal die ik wel begrijp

Wel grappig want het is dus in het tweede jaar, ook ter voorbereiding op Bugerlijk recht I en II, en die heb ik beide al gehaald dus hoop dat het voor mij nu wat makkelijker is.. Alhoewel het het andersom misschien ook makkelker had gemaakt, want een van de doelen van het vak was ook een casus stapsgewijs op leren lossen ofzo

Ow en over dat goederen en verbintenissen recht, wacht maar tot je b3 jaar
Alhoewel Bartels wel echt een geniale vent is
Oh oke, dan vergiste ik me. Ik doe Nederlands recht ja. Hopelijk is dat dan wat leuker dan volkenrecht en rechtsfilosofie.. Beetje jammer ook dat we dat allemaal in 1 periode krijgen. Iemand die ik ken zei dacht ik dat zij volkenrecht nooit gehad heeft. Of pas in het 2e jaar.

Mmm oke, ik ben benieuwd. Ja ik heb die vriendin ook al gehoord over Burgerlijk recht I en II. En ze heeft me bepaalde vragen voorgelegd. Klonk inderdaad wel echt heel lastig.
pi_77914228
Ja, toen ik begon, in 2006, was het voor het eerst in het eerste jaar.. En toen moesten mijn mentormammas er bij komen zitten.. Toen werd het dus voor eerste en tweedejaars tegelijk gegeven..

Rechtsfilosofie ben ik amper naar de hoorcolleges geweest.. Die mensen waren zo oninspirerend.. Op het tentamen gewoon een eind weg gelult en ik had nog een 6.5.. Volgens mij had ik toen alleen de samenvatting van de jfv geleerd..

Maar volkenrecht is ergens ook wel geniaal, wordt het nog steeds gegeven door Wellens? Met zijn "nigouragoua keese" en die "ganze wereld"
pi_77918383
Jeej, brief van de examencommissie is al terug

Ik moet inderdaad die vakken volgen die ik nu al volg, en bij aanvraag van het afstuderen een kopie van hun brief overhandigen

pi_77926691
Een beetje laat, maar beter laat dan nooit :
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 22:39 schreef Eva4Evah het volgende:
Eerstejaars UU'ers (dreamzk, Florette en de rest die ik vergeet): zijn jullie een beetje tevreden met je nieuwe werkgroep?

Ik weet t zelf nog niet zo misschien nogal bevooroordeeld, maar op het eerste gezicht dacht ik 'mwah', zitten een paar tutjes bij enzo, maargoed hopelijk wordt het nog leuk
Heb nu twee werkgroepen gehad en het viel me nog wel mee. Het is gewoon weer ff wennen, ik vond mijn vorige werkgroep gewoon te leuk! Maar het hoort erbij, zal het hiermee moeten doen. Er zitten wel een aantal heule leuke bij haha grapje.
Vond het overigens wel shocking dat je meteen de eerste werkgroep al een partner moest vinden voor je opdracht strafrecht!

[ Bericht 1% gewijzigd door Florette op 12-02-2010 18:02:03 ]
pi_77926755
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 13:26 schreef dreamzk het volgende:

[..]

Ik snapte het ook niet helemaal, maar het is wel iets dat je op de computer doet. Morgen of zaterdag komt op WebCT wat stof die je moet leren en daar stellen ze dan vragen over ofzo.
Dat eerste tentamen stelt niets voor hoor. Dat zijn een aantal meerkeuzevragen over het vinden van bronnen/jurisprudentie ed Niets iets om je druk over te maken geloof ik!
  vrijdag 12 februari 2010 @ 18:02:30 #120
43784 Dr_Strangelove
We'll meet again
pi_77926954
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 09:56 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Begin dan in godsnaam terwijl je nog met je eerste bezig bent dokter rare_liefde!
Op zich heb ik een rustig semester maar omdat ik het niet heb op het schrijven van scripties neem ik niet meer hooi op m'n vork. Ook was het een beetje tongue in cheek, maar ook weer niet helemaal.
  vrijdag 12 februari 2010 @ 18:30:18 #121
146875 aaipod
Primus inter pares
pi_77927775
Nou, 2 uur geleden sollicitatiegesprek gehad voor Honours College. Wat een rotvragen zeg (of misschien ook wel niet, maar ik had zo geen antwoord paraat). Waarom vind je rechten zo leuk? Ja.. Weet ik eigenlijk niet.. Gewoon, het fascineert me enorm. Het boeit me.. Maar waarom? Ik had in ieder geval geen antwoord en kan nu ook niet echt bedenken.

Volgens mij vonden ze maar dom overkomen Het waren trouwens 2 dames aan de andere kant van een tafel die volgens mij zelf weinig kaas van de studie hadden gegeten maar gewoon Honours College selecties deden voor alle studies.

Nou goed, nu weer een week a anderhalf afwachten voor de uitslag. Waar weer iemand anders over beslist die de 2 dames adviseren. Als het programma zelf uit zulke nodeloos omslachtige procedures en vereisten bestaat dan haak ik snel af. Ik heb tenslotte besloten om op de uitnodiging in te gaan omdat het mij LEUK leek. De lol is er op deze manier snel af.
pi_77927830
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 18:02 schreef Dr_Strangelove het volgende:

[..]

Op zich heb ik een rustig semester maar omdat ik het niet heb op het schrijven van scripties neem ik niet meer hooi op m'n vork. Ook was het een beetje tongue in cheek, maar ook weer niet helemaal.
Was een opmerking in verband met de nieuwe wet en verhoogd collegegeld.

Zo lang je maar bent begonnen, zit je goed.
  vrijdag 12 februari 2010 @ 18:34:37 #123
43784 Dr_Strangelove
We'll meet again
pi_77927889
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 18:32 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Was een opmerking in verband met de nieuwe wet en verhoogd collegegeld.

Zo lang je maar bent begonnen, zit je goed.
Oh, bedankt voor de tip dan. Altijd handig te weten.
pi_77927947
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 18:30 schreef aaipod het volgende:
Nou, 2 uur geleden sollicitatiegesprek gehad voor Honours College. Wat een rotvragen zeg (of misschien ook wel niet, maar ik had zo geen antwoord paraat). Waarom vind je rechten zo leuk? Ja.. Weet ik eigenlijk niet.. Gewoon, het fascineert me enorm. Het boeit me.. Maar waarom? Ik had in ieder geval geen antwoord en kan nu ook niet echt bedenken.

Volgens mij vonden ze maar dom overkomen Het waren trouwens 2 dames aan de andere kant van een tafel die volgens mij zelf weinig kaas van de studie hadden gegeten maar gewoon Honours College selecties deden voor alle studies.

Nou goed, nu weer een week a anderhalf afwachten voor de uitslag. Waar weer iemand anders over beslist die de 2 dames adviseren. Als het programma zelf uit zulke nodeloos omslachtige procedures en vereisten bestaat dan haak ik snel af. Ik heb tenslotte besloten om op de uitnodiging in te gaan omdat het mij LEUK leek. De lol is er op deze manier snel af.
Lol, ik had bij een sollicitatiegesprek al afgehaakt
pi_77929501
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 17:54 schreef Florette het volgende:
Een beetje laat, maar beter laat dan nooit :
[..]

Heb nu twee werkgroepen gehad en het viel me nog wel mee. Het is gewoon weer ff wennen, ik vond mijn vorige werkgroep gewoon te leuk! Maar het hoort erbij, zal het hiermee moeten doen. Er zitten wel een aantal heule leuke bij haha grapje.
Vond het overigens wel shocking dat je meteen de eerste werkgroep al een partner moest vinden voor je opdracht strafrecht!
Haha ik heb het geluk dat de geile studiegenoot weer bij mijn werkgroep is ingedeeld, dus direct bij eerste strafrecht college afgesproken dat we samen die paper maken. Goal

Ik maak me ook geen zorgen om dat tentamen, telt toch maar voor 10%.
Cause I'm a motherlover,
You're a motherlover.
We should fuck each others mothers
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')