Alleen de doodstraf voldoet in dit gevalquote:Op donderdag 11 februari 2010 12:05 schreef Eva4Evah het volgende:
[..]
Heb je wel een fikse straf geeist?
Ik had hier een zaak van iemand waarvan het schietverlof werd ingetrokken (bestuurs) en eentje waarbij iemand onzorgvuldig was geweest met zaakwaarnemen. Beide zaken gewonnenquote:Op donderdag 11 februari 2010 01:22 schreef Yashaaaaa het volgende:
In nijmegen was ik OvJ met als zaak iemand die voor de lol 112 had gebeld
Ik snapte het ook niet helemaal, maar het is wel iets dat je op de computer doet. Morgen of zaterdag komt op WebCT wat stof die je moet leren en daar stellen ze dan vragen over ofzo.quote:Op donderdag 11 februari 2010 12:04 schreef Eva4Evah het volgende:
[..]
12 mandat is wel relaxed, ik heb volle bak helaas. En dat aankomende tentamen, das toch dat ding op de computer? Je kan toch gewoon je boeken erbij houden, dus dat is toch een eitje? Of mis ik nu iets
We krijgen 2 uur en de leraar zei dat dat ruim voldoende zou zijn, ik ben iig benieuwdquote:Op donderdag 11 februari 2010 13:28 schreef ScottTracy het volgende:
Oh, doen ze die online toets nog steeds bij IER? Dat is best eenvoudig omdat je alles erbij mag houden, je moet alleen op de tijd letten. Maar daar moet je toch makkelijk een 8 voor kunnen halen.
Ik zou onmiddellijk overstappen naar de UU als ik jou was hoor! Toets op internet is hartstikke makkelijk met je boeken erbij, je krijgt 30 minuten de tijd voor 10 vragen over Internationaal en Europees recht, als eerstejaars na 2 weken onderwijs is dat echt appeltje-eitje opzoeken en invullen!quote:Op donderdag 11 februari 2010 14:05 schreef Yashaaaaa het volgende:
soms krijg ik het idee dat op sommige universiteiten het makkelijker is om punten te halen dan op andere universiteiten..
Maar goed die discussie hadden we al eens gehad he
Hm, de opzet zal wel wat gewijzigd zijn dan. Wij hadden de opzet zoals Leonoor hierboven beschrijft, 30 minuten voor 10 vragenquote:Op donderdag 11 februari 2010 14:24 schreef dreamzk het volgende:
[..]
We krijgen 2 uur en de leraar zei dat dat ruim voldoende zou zijn, ik ben iig benieuwd
Happerdehaphapquote:Op donderdag 11 februari 2010 14:27 schreef Leonoor het volgende:
[..]
Ik zou onmiddellijk overstappen naar de UU als ik jou was hoor! Toets op internet is hartstikke makkelijk met je boeken erbij, je krijgt 30 minuten de tijd voor 10 vragen over Internationaal en Europees recht, als eerstejaars na 2 weken onderwijs is dat echt appeltje-eitje opzoeken en invullen!,
Liever open vragen dan MC, die dingen zijn soms echt onwijs moeilijk. Alle antwoorden kan je wel wat bij bedenken maar op de een of andere manier gok ik toch altijd de verkeerdequote:Op donderdag 11 februari 2010 14:58 schreef Yashaaaaa het volgende:
[..]
Happerdehaphap
Zo te zien hebben ze zelfs 2 uur! Niet eerlijk!
Nee maar ik vind het hele meerkeuzevragen bij rechtententamens wel vrij apart.. Sowieso op WO meerkeuzetentamens
Ik heb deze periode een open-boek tentamenquote:Op donderdag 11 februari 2010 14:58 schreef Yashaaaaa het volgende:
[..]
Happerdehaphap
Zo te zien hebben ze zelfs 2 uur! Niet eerlijk!
Nee maar ik vind het hele meerkeuzevragen bij rechtententamens wel vrij apart.. Sowieso op WO meerkeuzetentamens
Klote voor jequote:Op donderdag 11 februari 2010 10:16 schreef Maharbal het volgende:
Dat vak waar ik zo door baalde omdat ik het leuk vond en verneukt had.......
daar had ik een 6 op. Ik snap er geen bal van, maargoed. Wel jammer want ik vond het vak echt leuk en dan is een zes nogal magertjes, maar een voldoende nonetheless.
Ja, dat heb ik dit jaar ook voor het eerst, voor romeins recht, zodat we niet alle latijnse benamingen uit ons hoofd hoeven te leren ofzo..quote:Op donderdag 11 februari 2010 16:17 schreef GDPP het volgende:
[..]
Ik heb deze periode een open-boek tentamen.
Als je straks bent afgestudeerd heb je de hele dag je boeken ter beschikking. De essentie is dat je leert het juridische probleem te doorgronden en op te lossen. Niet dat je wetten en jurisprudentie uit je hoofd kunt opdreunen.quote:Op donderdag 11 februari 2010 16:17 schreef GDPP het volgende:
[..]
Ik heb deze periode een open-boek tentamen.
Dat snap ik, maar ik keek wel even vreemd op toen ik het las.quote:Op donderdag 11 februari 2010 16:35 schreef Leonoor het volgende:
[..]
Als je straks bent afgestudeerd heb je de hele dag je boeken ter beschikking. De essentie is dat je leert het juridische probleem te doorgronden en op te lossen. Niet dat je wetten en jurisprudentie uit je hoofd kunt opdreunen.
Ik wou dat ik daar toen een open boek tentamen voor hadquote:Op donderdag 11 februari 2010 16:28 schreef Yashaaaaa het volgende:
[..]
Ja, dat heb ik dit jaar ook voor het eerst, voor romeins recht, zodat we niet alle latijnse benamingen uit ons hoofd hoeven te leren ofzo..
Denk niet dat Prota erbij hebben mij veel had geholpen toentertijdquote:Op donderdag 11 februari 2010 16:59 schreef xxiessiexx het volgende:
Ik wou dat ik daar toen een open boek tentamen voor had
Dat andere boekje wel "Beknopte geschiedenis.."quote:Op donderdag 11 februari 2010 18:30 schreef -Trinity- het volgende:
[..]
Denk niet dat Prota erbij hebben mij veel had geholpen toentertijd.
Haha ja die wel jaquote:Op donderdag 11 februari 2010 18:36 schreef xxiessiexx het volgende:
Dat andere boekje wel "Beknopte geschiedenis.."
Lolquote:Op donderdag 11 februari 2010 18:59 schreef Smart_ass het volgende:
Bij ons is het nieuwe semester 1,5 week geleden begonnen, en die nieuwe vakken..![]()
Inleiding Europees vond ik sowieso al saai, nu ook nog volkenrecht, en rechtsfilosofie.
Gelukkig toch nog privaatrecht en strafrecht om het goed te maken.
Rechtsfilosofie kreeg ik pas in het tweede jaar hoorquote:Op donderdag 11 februari 2010 19:07 schreef Smart_ass het volgende:
Ja erg he. En dan allemaal in 1 blok.
Volkenrecht is erg, geloof me. Zit zo'n beetje tussen rechtsfilosofie en Europees in qua saaiheid, waar rechtsfilosofie dan op 1 staat.![]()
Strafrecht vind ik nog wel te doen. Toch knap van je trouwens, dat je het dan zo lang hebt volgehouden.
quote:Op donderdag 11 februari 2010 19:17 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
(was laat met inschrijven dus het enige dat over was was een werkgroep speciaal voor mensen die geďnteresseerd waren in het christelijk geloof)
Cquote:Op donderdag 11 februari 2010 19:12 schreef aaipod het volgende:
Vandaag bij strafrecht een proef gehad met SMS stemmen tijdens Hoorcollege's. Ik zie de toegevoegde waarde er niet van in maar het was wel leukDe timer rechtsonderin de dia is realtime
O en wie het goede antwoord weet mag hem zeggen. Het was het tweede college strafrecht
[ afbeelding ]
edit: ow kut de casus staat er niet in. Ff in het kort.
Jantje zit in zijn kamer als hij opeens wat gestommel hoort. Plotsklaps staat er zomaar een dief achter hem in zijn kamertje. Hij bedenkt zich geen moment en duwt de vuigaard de badkamer in, trekt de deur dicht en sluit de deur van buitenaf af (door een stoel onder de deurkruk te drukken oid als in de film)
Jantje belt meteen de politie, wacht geduldig ze tot arriveren en draagt de dief over. De OVJ besluit jantje te vervolgen voor het delict als te zien op de foto. Jantje beroept zich op noodweer. De rechter...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |