En:quote:Op woensdag 10 februari 2010 12:10 schreef xxiessiexx het volgende:
Even reclame maken heur
[TK] Boeken Rechtsgeleerdheid eerste en tweede jaar
Ontstaan tussen m.n. Leonoor en mij.quote:Op woensdag 10 februari 2010 12:29 schreef Dr_Strangelove het volgende:
Waar slaat dat dingessen eigenlijk op?
Tevens TVP.
Ja, ik hoop dat mijn grote dinges van een jaar geleden nu eindelijk een keer tot afronding gaat komen, over dingessen gesproken. Hoe gaat het met jouw gedinges?quote:Op woensdag 10 februari 2010 12:35 schreef Pool het volgende:
Reclame uit het vorige deel, tevens in de TT:
[..]
En:
[..]
Ontstaan tussen m.n. Leonoor en mij.Maar door dingessen te ontdingessen gaat de spannende lading er een beetje af (omdat het minder spannend is dan het klinkt
), dus we houden het gewoon op dinges.
Goh, wat leuk een topic voor rechtenstudenten! Ik studeer ook rechten, in Leiden! Ik ben x-e jaars, lijkt me gezellig om hier ook mee te posten. Dit blok volg ik die en die vakken, hartstikke leuk/stom/interessant/gaaf/saai.quote:Op woensdag 10 februari 2010 13:01 schreef ArcticBlizzard het volgende:
Nooit geweten dat dit topic bestond, schrijf mij maar op de lijst van Uni Leiden.
Alleen behoort die natuurlijk bovenaan te staan, aangezien dat de tofste universiteit is, al helemaal nu met carnavalquote:Op woensdag 10 februari 2010 13:35 schreef Rucebo het volgende:
Deze topicreeks gaat hard tegenwoordig.
Ik zie dat de UM is aangepast naar Universiteit Mestreech...
Tot nu toe 1 presentatie gehad die verplicht is en je hebt ook nog een groepsproject waar 1 iemand bij moet presenteren. Voor het tweede blok (waar ik nu pas aan begin) weet ik nog niet.quote:Op woensdag 10 februari 2010 13:04 schreef evelien89 het volgende:
Voor de UU'ers, hebben jullie in het eerste jaar veel presentaties moeten houden?
Welkom, ik heb je toegevoegd!quote:Op woensdag 10 februari 2010 13:01 schreef ArcticBlizzard het volgende:
Goh, wat leuk een topic voor rechtenstudenten! Ik studeer ook rechten, in Leiden! Ik ben x-e jaars, lijkt me gezellig om hier ook mee te posten. Dit blok volg ik die en die vakken, hartstikke leuk/stom/interessant/gaaf/saai.
Misschien wil de TS mij ook in het lijstje in de OP zetten, nu ik van plan ben hier vaker te gaan posten? Dankjewel!
quote:Op woensdag 10 februari 2010 13:46 schreef Leonoor het volgende:
[..]
Goh, wat leuk een topic voor rechtenstudenten! Ik studeer ook rechten, in Leiden! Ik ben x-e jaars, lijkt me gezellig om hier ook mee te posten. Dit blok volg ik die en die vakken, hartstikke leuk/stom/interessant/gaaf/saai.
Misschien wil de TS mij ook in het lijstje in de OP zetten, nu ik van plan ben hier vaker te gaan posten? Dankjewel!
Oh sorry, nou je mag hem nog steeds van me kopen hoorquote:Op woensdag 10 februari 2010 15:36 schreef Yashaaaaa het volgende:
Had je niet eerder daarmee kunnen komen xxiessiexx
Net een prota aangeschaft voor 44 euro
Haha okequote:Op woensdag 10 februari 2010 15:46 schreef Yashaaaaa het volgende:
Haha jammer genoeg nietplastic is er al af en was sowieso bij de boekverkoop hier
Ik ben wel geďnteresseerd in je 3ejaarsboeken eigenlijk, als die volgend jaar nog voorgeschreven zijn (zal haast wel).quote:
Ik ben allang gestopt johquote:Op woensdag 10 februari 2010 15:56 schreef RobertoCarlos het volgende:
Matige TT hoor: zet dan gelijk: "Xxiessiexx stopt ermee!"![]()
(ik dagt even dat Zwalve ermee ging stoppen... heb ik voor niet Prota geleerd..)
Mijn 3e jaars boeken? Je bedoelt die van Burgerlijk Procesrecht en Rechtsfilosofie? Dat laatste vak verschilt het onderwerp per werkgroep en zijn alleen de boeken van Aquino voorgeschreven voor het tentamen. Over De Vier Liefdes moesten we elke week een essay schrijvenquote:Op woensdag 10 februari 2010 15:58 schreef -Trinity- het volgende:
[..]
Ik ben wel geďnteresseerd in je 3ejaarsboeken eigenlijk, als die volgend jaar nog voorgeschreven zijn (zal haast wel).
quote:
Nice, dat is nog eens een goede keuze, rechtsgebiedtechnisch!quote:Op woensdag 10 februari 2010 16:43 schreef ArcticBlizzard het volgende:
[..]
@ Leonoor, dank u voor de introductie![]()
Ik heb afgelopen periode mijn bach weten te halen (heb er wat langer over gedaan om dit te behalen wegens diverse omstandigheden) en ben nu op zoek naar een baan/stage om het komende half jaar te overbruggen. De bedoeling is om in het nieuwe jaar een master aan de Erasmus te volgen, daar start dan als het goed is een master maritiem/zee recht.
Misschien ook interessante info voor iemand in dit topic, want daar werd laatst nog naar gevraagd.quote:Op woensdag 10 februari 2010 16:43 schreef ArcticBlizzard het volgende:
[..]
@ Leonoor, dank u voor de introductie![]()
Ik heb afgelopen periode mijn bach weten te halen (heb er wat langer over gedaan om dit te behalen wegens diverse omstandigheden) en ben nu op zoek naar een baan/stage om het komende half jaar te overbruggen. De bedoeling is om in het nieuwe jaar een master aan de Erasmus te volgen, daar start dan als het goed is een master maritiem/zee recht.
Bij ons wel.quote:Op woensdag 10 februari 2010 17:14 schreef Yashaaaaa het volgende:
Is dat helemaal hip ineens, dat maritiem recht
Hmm ik zit me ergens af te vragen of ik al dit nu niet voor niets ga doen.. Aangezien je op de ru volgens mij voortaan je bachelor en master niet in één jaar aan mag vragen..
Maar goed, misschien dat ik, als ik geen andere hers in augustus heb, de twee vakken ga herren die ik dan nog open heb staan voor mijn bachelor.. En anders red ik het toch waarschijnlik niet om 7 vakken in 1 semester te volgen, dus haal ik het jaar erop mijn master..
Als je je master haalt in januari, hoef je dan maar een half jaar college geld te betalen?
Nee maar 't zou ook zonde zijn als je bijvoorbeeld maar 2 vakken niet haalt ofzo, en je een heel (of half jaar) collegegeld moet betalen volgend jaar voor 2 vakken of iets dergelijks.quote:Op woensdag 10 februari 2010 17:18 schreef Yashaaaaa het volgende:
5 master vakken en 2 bachelorvakken, weet niet of ik dat wel aankan
Zijn niet allemaal van de +50 ec per semester hier
Oke, dat valt nog best mee. Wat voor soort presentatie? Ben heel erg benieuwd hoe dat straks gaat:)quote:Op woensdag 10 februari 2010 14:05 schreef dreamzk het volgende:
[..]
Tot nu toe 1 presentatie gehad die verplicht is en je hebt ook nog een groepsproject waar 1 iemand bij moet presenteren. Voor het tweede blok (waar ik nu pas aan begin) weet ik nog niet.
Zo, dit vind ik ook wel een mooie tvp
Komt vast goedquote:Op woensdag 10 februari 2010 21:44 schreef Yashaaaaa het volgende:
Dat is ook zo, maar ik ga eerst proberen om de twee bachelorvakken wss in augustus te doen
Over een arrest of een casusquote:Op woensdag 10 februari 2010 21:46 schreef evelien89 het volgende:
[..]
Oke, dat valt nog best mee. Wat voor soort presentatie? Ben heel erg benieuwd hoe dat straks gaat:)
Uhm die verplichte presentatie was voor Inleiding Strafrecht, je kreeg een casus en die moest je uitwerken per 4 man en daar dan een presentatie van 10min over geven. Tot nu toe valt dat idd allemaal wel mee gelukkig, ik heb het ook niet zo op presenterenquote:Op woensdag 10 februari 2010 21:46 schreef evelien89 het volgende:
[..]
Oke, dat valt nog best mee. Wat voor soort presentatie? Ben heel erg benieuwd hoe dat straks gaat:)
Lekker getimedquote:Op woensdag 10 februari 2010 22:29 schreef Eva4Evah het volgende:
[..]
Over een arrest of een casusMaak je niet druk, stelt geen bal voor. Wijst zich allemaal vanzelf
In het eerste jaar al?quote:Op woensdag 10 februari 2010 22:48 schreef Eva4Evah het volgende:
[..]
HehehBinnenkort komt die oefenrechtbank eraan he. Daar heb ik niet zoveel zin in
Wablief?quote:Op woensdag 10 februari 2010 22:53 schreef Dr_Strangelove het volgende:
Ik heb de algemene colleges van de Oefenrechtbank inmiddels gehad, en bij een van de twee gelegenheden gepleit namens mijn groepje.
Nu komen de bijzondere delen. Ik heb me voor Strafrecht ingeschreven, en heb vandaag vernomen dat ik mag gaan requireren in mei.
Toevallig genoeg zit ik weer met die knappe werkgroepgenoot van het eerste semesterquote:Op woensdag 10 februari 2010 22:39 schreef Eva4Evah het volgende:
Eerstejaars UU'ers (dreamzk, Florette en de rest die ik vergeet): zijn jullie een beetje tevreden met je nieuwe werkgroep?
Ik weet t zelf nog niet zomisschien nogal bevooroordeeld, maar op het eerste gezicht dacht ik 'mwah', zitten een paar tutjes bij enzo, maargoed hopelijk wordt het nog leuk
Dat betekent dat ik OvJ moet spelen en een flinke straf moet eisen.quote:
Maar niet in het echie toch?quote:Op woensdag 10 februari 2010 23:30 schreef Dr_Strangelove het volgende:
[..]
Dat betekent dat ik OvJ moet spelen en een flinke straf moet eisen.
Oh oeps, mijn excuses Officier van Justitiequote:Op woensdag 10 februari 2010 23:53 schreef Dr_Strangelove het volgende:
Haha nee, ik had het toch over de Oefenrechtbank. M'n laatste bachelorvak....
Dat vind ik ook niks voor een eerstejaars eigenlijk. Hier is het ook in het derde jaar. Dan ben je er veel meer klaar voor...quote:Op woensdag 10 februari 2010 22:48 schreef Eva4Evah het volgende:
[..]
HehehBinnenkort komt die oefenrechtbank eraan he. Daar heb ik niet zoveel zin in
Als de oefenrechtbank hetzelfde is als in Maastricht bedoel je dan, want wij hebben (volgens de coordinatoren van de OR, maarja, hoe betrouwbaar is dat?) een speciale opzet die nergens anders in Nederland wordt gevolgd.quote:Op donderdag 11 februari 2010 00:12 schreef Rucebo het volgende:
[..]
Dat vind ik ook niks voor een eerstejaars eigenlijk. Hier is het ook in het derde jaar. Dan ben je er veel meer klaar voor...
12 manquote:Op woensdag 10 februari 2010 23:26 schreef dreamzk het volgende:
[..]
Toevallig genoeg zit ik weer met die knappe werkgroepgenoot van het eerste semestermaar voor de rest zit er niet echt veel leuks/aardigs tussen lijkt het. Ik heb wel een hele kleine werkgroep, 12 man ofzo maar.
Ik denk nog niet eens aan die oefenrechtbank, volgende week maandag al eerste tentamen voor IER
quote:Op donderdag 11 februari 2010 01:22 schreef Yashaaaaa het volgende:
In nijmegen was ik OvJ met als zaak iemand die voor de lol 112 had gebeld
Alleen de doodstraf voldoet in dit gevalquote:Op donderdag 11 februari 2010 12:05 schreef Eva4Evah het volgende:
[..]
Heb je wel een fikse straf geeist?
Ik had hier een zaak van iemand waarvan het schietverlof werd ingetrokken (bestuurs) en eentje waarbij iemand onzorgvuldig was geweest met zaakwaarnemen. Beide zaken gewonnenquote:Op donderdag 11 februari 2010 01:22 schreef Yashaaaaa het volgende:
In nijmegen was ik OvJ met als zaak iemand die voor de lol 112 had gebeld
Ik snapte het ook niet helemaal, maar het is wel iets dat je op de computer doet. Morgen of zaterdag komt op WebCT wat stof die je moet leren en daar stellen ze dan vragen over ofzo.quote:Op donderdag 11 februari 2010 12:04 schreef Eva4Evah het volgende:
[..]
12 mandat is wel relaxed, ik heb volle bak helaas. En dat aankomende tentamen, das toch dat ding op de computer? Je kan toch gewoon je boeken erbij houden, dus dat is toch een eitje? Of mis ik nu iets
We krijgen 2 uur en de leraar zei dat dat ruim voldoende zou zijn, ik ben iig benieuwdquote:Op donderdag 11 februari 2010 13:28 schreef ScottTracy het volgende:
Oh, doen ze die online toets nog steeds bij IER? Dat is best eenvoudig omdat je alles erbij mag houden, je moet alleen op de tijd letten. Maar daar moet je toch makkelijk een 8 voor kunnen halen.
Ik zou onmiddellijk overstappen naar de UU als ik jou was hoor! Toets op internet is hartstikke makkelijk met je boeken erbij, je krijgt 30 minuten de tijd voor 10 vragen over Internationaal en Europees recht, als eerstejaars na 2 weken onderwijs is dat echt appeltje-eitje opzoeken en invullen!quote:Op donderdag 11 februari 2010 14:05 schreef Yashaaaaa het volgende:
soms krijg ik het idee dat op sommige universiteiten het makkelijker is om punten te halen dan op andere universiteiten..
Maar goed die discussie hadden we al eens gehad he
Hm, de opzet zal wel wat gewijzigd zijn dan. Wij hadden de opzet zoals Leonoor hierboven beschrijft, 30 minuten voor 10 vragenquote:Op donderdag 11 februari 2010 14:24 schreef dreamzk het volgende:
[..]
We krijgen 2 uur en de leraar zei dat dat ruim voldoende zou zijn, ik ben iig benieuwd
Happerdehaphapquote:Op donderdag 11 februari 2010 14:27 schreef Leonoor het volgende:
[..]
Ik zou onmiddellijk overstappen naar de UU als ik jou was hoor! Toets op internet is hartstikke makkelijk met je boeken erbij, je krijgt 30 minuten de tijd voor 10 vragen over Internationaal en Europees recht, als eerstejaars na 2 weken onderwijs is dat echt appeltje-eitje opzoeken en invullen!,
Liever open vragen dan MC, die dingen zijn soms echt onwijs moeilijk. Alle antwoorden kan je wel wat bij bedenken maar op de een of andere manier gok ik toch altijd de verkeerdequote:Op donderdag 11 februari 2010 14:58 schreef Yashaaaaa het volgende:
[..]
Happerdehaphap
Zo te zien hebben ze zelfs 2 uur! Niet eerlijk!
Nee maar ik vind het hele meerkeuzevragen bij rechtententamens wel vrij apart.. Sowieso op WO meerkeuzetentamens
Ik heb deze periode een open-boek tentamenquote:Op donderdag 11 februari 2010 14:58 schreef Yashaaaaa het volgende:
[..]
Happerdehaphap
Zo te zien hebben ze zelfs 2 uur! Niet eerlijk!
Nee maar ik vind het hele meerkeuzevragen bij rechtententamens wel vrij apart.. Sowieso op WO meerkeuzetentamens
Klote voor jequote:Op donderdag 11 februari 2010 10:16 schreef Maharbal het volgende:
Dat vak waar ik zo door baalde omdat ik het leuk vond en verneukt had.......
daar had ik een 6 op. Ik snap er geen bal van, maargoed. Wel jammer want ik vond het vak echt leuk en dan is een zes nogal magertjes, maar een voldoende nonetheless.
Ja, dat heb ik dit jaar ook voor het eerst, voor romeins recht, zodat we niet alle latijnse benamingen uit ons hoofd hoeven te leren ofzo..quote:Op donderdag 11 februari 2010 16:17 schreef GDPP het volgende:
[..]
Ik heb deze periode een open-boek tentamen.
Als je straks bent afgestudeerd heb je de hele dag je boeken ter beschikking. De essentie is dat je leert het juridische probleem te doorgronden en op te lossen. Niet dat je wetten en jurisprudentie uit je hoofd kunt opdreunen.quote:Op donderdag 11 februari 2010 16:17 schreef GDPP het volgende:
[..]
Ik heb deze periode een open-boek tentamen.
Dat snap ik, maar ik keek wel even vreemd op toen ik het las.quote:Op donderdag 11 februari 2010 16:35 schreef Leonoor het volgende:
[..]
Als je straks bent afgestudeerd heb je de hele dag je boeken ter beschikking. De essentie is dat je leert het juridische probleem te doorgronden en op te lossen. Niet dat je wetten en jurisprudentie uit je hoofd kunt opdreunen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |