abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 7 februari 2010 @ 13:30:25 #251
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_77727935
quote:
Op zondag 7 februari 2010 12:41 schreef Eva4Evah het volgende:

[..]

huiswerk maken
pi_77728114
Ik heb ook geluk gehad met mijn rooster. Maandag en vrijdag vrij, dinsdag dan hoorcolleges + woensdag om 13.00 en donderdag om 11 werkgroep. Mag dus niet klagen

Weet iemand trouwens wanneer we echt vakantie hebben? Ik wil namelijk graag beginnen met het boeken van vakantie, maar volgens het onderwijsjaarrooster moeten we tot midden juli oid naar school??? Hebben we in die laatste weken ook echt tentamens of houdt het ergens in juni al op? (hoopt op het laatste)
pi_77728191
quote:
Op zaterdag 6 februari 2010 22:50 schreef evelien89 het volgende:

[..]

Bedankt voor je uitgebreide reactie!
Ik werk al een tijdje bij een bedrijf als 'sales support'. Het is directiesecretaresse, servicedesk (relatiebeheer etc.) en werk voor/met accountmanagers in één functie. Commercieel werk dus. Ben er nog niet uit of het niet slimmer zou zijn om een juridisch baantje te nemen. Ik stel nu wel contracten op, maar meer dan dat heeft mijn werk niks met rechten te maken.
Valt de studie mee, of moet je er echt veel tijd in steken?
Ik ga met Evah4evah mee. Ik denk ook dat het heel erg verschilt per persoon. Ik ken mensen in mijn werkgroep die met moeite een 6 halen en uren studeren, maar ken er ook wat die helemaal niets doen behalve de dag van te voren en vervolgens een 8 halen. Ik vind het over het algemeen allemaal wel meevallen, het is veel leeswerk en dergelijke, maar absoluut niet moeilijk.
  zondag 7 februari 2010 @ 13:59:35 #254
189229 Eva4Evah
Niet teveel zuipen
pi_77728720
quote:
Op zondag 7 februari 2010 13:36 schreef Florette het volgende:
Ik heb ook geluk gehad met mijn rooster. Maandag en vrijdag vrij, dinsdag dan hoorcolleges + woensdag om 13.00 en donderdag om 11 werkgroep. Mag dus niet klagen

Weet iemand trouwens wanneer we echt vakantie hebben? Ik wil namelijk graag beginnen met het boeken van vakantie, maar volgens het onderwijsjaarrooster moeten we tot midden juli oid naar school??? Hebben we in die laatste weken ook echt tentamens of houdt het ergens in juni al op? (hoopt op het laatste)
Volgens mij - als ik het rooster goed heb bekeken - hebben we sowieso tot 3 juli les. De weken erna zijn herkansingen dus die kan je voor de zekerheid beter vrij houden lijkt me. Volgens mij heb je pas gegarandeerd vrij vanaf de laatste week van juli t/m de eerste week van september
pi_77728990
quote:
Op zondag 7 februari 2010 13:30 schreef Pool het volgende:

[..]
Nja, als je op school geen tussenuren hebt en je kunt het in de les niet afkrijgen dan kun je het beter thuis doen, vandaar huiswerk.
pi_77729023
quote:
Op zondag 7 februari 2010 13:59 schreef Eva4Evah het volgende:

[..]

Volgens mij - als ik het rooster goed heb bekeken - hebben we sowieso tot 3 juli les. De weken erna zijn herkansingen dus die kan je voor de zekerheid beter vrij houden lijkt me. Volgens mij heb je pas gegarandeerd vrij vanaf de laatste week van juli t/m de eerste week van september
In Leiden had je gewoon de laatste twee weken van de zomervakantie roostervrije periode in de zomer herkansingen
  zondag 7 februari 2010 @ 14:12:03 #257
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_77729058
quote:
Op zondag 7 februari 2010 14:09 schreef xxiessiexx het volgende:

[..]

Nja, als je op school geen tussenuren hebt en je kunt het in de les niet afkrijgen dan kun je het beter thuis doen, vandaar huiswerk.
En daarom gaan ze dus de studiefinanciering afschaffen hè.
pi_77729184
quote:
Op zondag 7 februari 2010 14:12 schreef Pool het volgende:

[..]

En daarom gaan ze dus de studiefinanciering afschaffen hè.
Nou, niet zo gemeen gelijk
  zondag 7 februari 2010 @ 14:20:38 #259
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_77729270
quote:
Op zondag 7 februari 2010 14:17 schreef xxiessiexx het volgende:

[..]

Nou, niet zo gemeen gelijk
Sorry, ik moet inderdaad geen onschuldige schoolmeisjes plagen.
pi_77729288
quote:
Op zondag 7 februari 2010 14:20 schreef Pool het volgende:

[..]

Sorry, ik moet inderdaad geen onschuldige schoolmeisjes plagen.
Idd, anders hang ik ff een rechtszaak aan je broek
  zondag 7 februari 2010 @ 14:25:47 #261
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_77729390
quote:
Op zondag 7 februari 2010 14:21 schreef xxiessiexx het volgende:

[..]

Idd, anders hang ik ff een rechtszaak aan je broek
Zou wel een originele vorm van een fok!meet zijn!

Kunnen we niet ergens een leuk kantongerecht uitzoeken waarvoor de ene helft van dit topic de andere dagvaardt?
pi_77729444
quote:
Op zondag 7 februari 2010 14:25 schreef Pool het volgende:

[..]

Zou wel een originele vorm van een fok!meet zijn!

Kunnen we niet ergens een leuk kantongerecht uitzoeken waarvoor de ene helft van dit topic de andere dagvaardt?
Dat zeker
Nja doe me dan toch maar gewoon Utrecht Centraal
pi_77729450
Oei, ninja-edit
  zondag 7 februari 2010 @ 14:32:04 #264
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_77729535
quote:
Op zondag 7 februari 2010 14:27 schreef xxiessiexx het volgende:

[..]

Dat zeker
Nja doe me dan toch maar gewoon Utrecht Centraal
Bij dat trefpuntstandbeeld dat iedere 10 minuten minstens een keer door een 'grappige' treinreiziger van achteren wordt 'genomen'? Dan kunnen we toch beter die 5 minuten doorlopen naar Vrouwe Justitiaplein 1.
pi_77729565
quote:
Op zondag 7 februari 2010 14:32 schreef Pool het volgende:

[..]

Bij dat trefpuntstandbeeld dat iedere 10 minuten minstens een keer door een 'grappige' treinreiziger van achteren wordt 'genomen'? Dan kunnen we toch beter die 5 minuten doorlopen naar Vrouwe Justitiaplein 1.
Ik heb geen idee wat je bedoelt Heb pas één keer een meeting gehad op Utrecht Centraal en toen was ik zo zenuwachtig dat dit soort dingen me niet opvielen Toen werd ik gewoon opgehaald bij het perron waar m'n trein aankwam trouwens.
  zondag 7 februari 2010 @ 14:39:01 #266
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_77729709
quote:
Op zondag 7 februari 2010 14:33 schreef xxiessiexx het volgende:

[..]

Ik heb geen idee wat je bedoelt Heb pas één keer een meeting gehad op Utrecht Centraal en toen was ik zo zenuwachtig dat dit soort dingen me niet opvielen Toen werd ik gewoon opgehaald bij het perron waar m'n trein aankwam trouwens.
Vroeger had je midden in de centrale hal bij dat vertrektijdenbord een bordje staan met 'Trefpunt'. Tot dat ineens niet meer artistiek genoeg was natuurlijk. Nu staat er een bronzen beeld met geloof ik twee mensen, waarvan er eentje bukt. En laatst moest ik daar ruim een half uur wachten op de nachttrein en gebeurde het dus al twee keer dat ik het zag. Maar goed het pleit voor je dat het je niet is opgevallen.

(en met Vrouwe Justitiaplein 1 bedoelde ik het kantongerecht, dat daar vlakbij het station is)
pi_77729796
quote:
Op zondag 7 februari 2010 14:39 schreef Pool het volgende:

[..]

Vroeger had je midden in de centrale hal bij dat vertrektijdenbord een bordje staan met 'Trefpunt'. Tot dat ineens niet meer artistiek genoeg was natuurlijk. Nu staat er een bronzen beeld met geloof ik twee mensen, waarvan er eentje bukt. En laatst moest ik daar ruim een half uur wachten op de nachttrein en gebeurde het dus al twee keer dat ik het zag. Maar goed het pleit voor je dat het je niet is opgevallen.

(en met Vrouwe Justitiaplein 1 bedoelde ik het kantongerecht, dat daar vlakbij het station is)
Hahaha oke vanaf nu ga ik er natuurlijk op letten, ook al kom ik echt bijna nooit op Utrecht Centraal

En ja ja Vrouw Justitiaplein begreep ik wel

Voel ik nu een eerste WO Rechten meeting aankomen?
  zondag 7 februari 2010 @ 14:55:10 #268
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_77730119
quote:
Op zondag 7 februari 2010 14:42 schreef xxiessiexx het volgende:

[..]

Hahaha oke vanaf nu ga ik er natuurlijk op letten, ook al kom ik echt bijna nooit op Utrecht Centraal

En ja ja Vrouw Justitiaplein begreep ik wel

Voel ik nu een eerste WO Rechten meeting aankomen?
Dat mag, maar daar ben ik dan zelf niet bij, nogal gesteld op de internetanonimiteit en zo.

Bovendien: een al afgestudeerde ouwe vent op zo'n studentenmeeting kan natuurlijk echt niet.
pi_77730160
quote:
Op zondag 7 februari 2010 14:55 schreef Pool het volgende:

[..]

Dat mag, maar daar ben ik dan zelf niet bij, nogal gesteld op de internetanonimiteit en zo.

Bovendien: een al afgestudeerde ouwe vent op zo'n studentenmeeting kan natuurlijk echt niet.
1983 en oud?
Meh, ik hoor er ook niet echt meer bij, ben geen student meer, net gestopt met m'n opleiding
pi_77730621
Godgloeiende #$)U#$(*#)($*#. Gisternacht (ja, ik heb een opdracht lopen maken en ik was niet uit ) al ruim 3 uur bezig geweest en nu ook alweer 4 uur bezig...en IK KOM ER NIET UIT .

Tax Accounting 1 - Maharbal 0
pi_77730832
quote:
Op zondag 7 februari 2010 15:13 schreef Maharbal het volgende:
Godgloeiende #$)U#$(*#)($*#. Gisternacht (ja, ik heb een opdracht lopen maken en ik was niet uit ) al ruim 3 uur bezig geweest en nu ook alweer 4 uur bezig...en IK KOM ER NIET UIT .

Tax Accounting 1 - Maharbal 0
Ben je gek ofzo. Stop en ga morgen verder. Geniet van je vrije zondag
pi_77730879
quote:
Op zondag 7 februari 2010 15:20 schreef xxiessiexx het volgende:

[..]

Ben je gek ofzo. Stop en ga morgen verder. Geniet van je vrije zondag
Morgen moet de opdracht zijn ingeleverd wil ik eventueel een bonuspunt krijgen op m'n tentamen (+nog 4 andere opdrachten). En gezien de moeite die ik hier nu mee heb, lijkt die bonuspunt mij niet een slecht idee.
pi_77730915
quote:
Op zondag 7 februari 2010 15:22 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Morgen moet de opdracht zijn ingeleverd wil ik eventueel een bonuspunt krijgen op m'n tentamen (+nog 4 andere opdrachten). En gezien de moeite die ik hier nu mee heb, lijkt die bonuspunt mij niet een slecht idee.
Oh ik dacht dat je een paar weekjes niks hoefde te doen na die tentamens laatst Succes dan maar
pi_77730954
quote:
Op zondag 7 februari 2010 13:36 schreef Florette het volgende:

Bleh de uni verneukt me gewoon omdat ik te weinig punten heb gehaald. Ach veel brak in de les zitten is het studentikoos dus ik ga daar maar voor.

En we hebben tot eind juni colleges en dan in juli nog herkansingen. Kijk naar je totaalrooster op Osiris dan krijg je ongeveer een idee wanneer we vrij hebben. In april (dacht ik) hebben we weer een onderwijsvrije week, alleen ik weet niet of we dan ook moeten studeren voor de tentamens.
Cause I'm a motherlover,
You're a motherlover.
We should fuck each others mothers
pi_77730993
quote:
Op zondag 7 februari 2010 15:23 schreef xxiessiexx het volgende:

[..]

Oh ik dacht dat je een paar weekjes niks hoefde te doen na die tentamens laatst Succes dan maar
Dat was het geval geweest als ik mezelf niet had opgezadeld met veel meer vakken .

Ik haat het als ik echt al constant naar iets loop te staren en het maar niet lukt.
pi_77731114
quote:
Op zondag 7 februari 2010 15:26 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Dat was het geval geweest als ik mezelf niet had opgezadeld met veel meer vakken .

Ik haat het als ik echt al constant naar iets loop te staren en het maar niet lukt.
Haha ja dan ben ik toch meer van vrijheid blijheid
Constant naar iets lopen staren bevordert de concentratie niet echt. Ga een rondje (hard)lopen en adem wat frisse lucht in. Bij mij helpt dat vaak wel en kom ik tot nieuwe (zeer filosofische, Nobelprijswaardige) inzichten.
pi_77731163
quote:
Op zondag 7 februari 2010 15:24 schreef dreamzk het volgende:

[..]

Bleh de uni verneukt me gewoon omdat ik te weinig punten heb gehaald. Ach veel brak in de les zitten is het studentikoos dus ik ga daar maar voor.

En we hebben tot eind juni colleges en dan in juli nog herkansingen. Kijk naar je totaalrooster op Osiris dan krijg je ongeveer een idee wanneer we vrij hebben. In april (dacht ik) hebben we weer een onderwijsvrije week, alleen ik weet niet of we dan ook moeten studeren voor de tentamens.
Je hóeft niet brak in de les te zitten hoor. Je kan de dag ervoor ook gewoon op tijd naar bed gaan.

Mja nu klink ik misschien anti-studentachtig.
  zondag 7 februari 2010 @ 15:32:02 #278
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_77731190
quote:
Op zondag 7 februari 2010 14:55 schreef Pool het volgende:

[..]

Oude man! Daar waar ik hilarische of geweldige uitspraken normaal altijd naar je mail, dacht ik, ik zal dit topic eens ontdoen van het tentamen-geneuzel en weer terugbrengen naar daar waar het ooit voor bedoeld was. Heb je het geweldige vonnis over het herenigde Jan Steen-schilderij al gelezen?
Nulla verba sed acta
pi_77731351
Leonoor

Augustusherkansingen
  zondag 7 februari 2010 @ 16:05:02 #280
43784 Dr_Strangelove
We'll meet again
pi_77732082
Ik ben als oude deeltijder toch al op twee UvT Fok meetings geweest.
"Patriotism is the last refuge of a scoundrel"
pi_77732154
quote:
Op zondag 7 februari 2010 15:38 schreef Yashaaaaa het volgende:

Augustusherkansingen
Afgelopen augustus zat ik te leren voor Burgerlijk Recht hertentamen, terwijl de rest van het gezin vakantie vierde in Duitsland. Narigheid
quote:
Op zondag 7 februari 2010 16:05 schreef Dr_Strangelove het volgende:
Ik ben als oude deeltijder toch al op twee UvT Fok meetings geweest.
Waarom ook niet? Meestal zijn meetings heel leuk!
pi_77732658
quote:
Op zondag 7 februari 2010 15:31 schreef xxiessiexx het volgende:

[..]

Je hóeft niet brak in de les te zitten hoor. Je kan de dag ervoor ook gewoon op tijd naar bed gaan.

Mja nu klink ik misschien anti-studentachtig.
Dat kan je doen, maar uitgaan is leuk en tijdens je studententijd is de enige tijd in je leven dat je brak kan komen op je verplichtingen. Later als je een full-time baan hebt kan je dat niet meer maken
Cause I'm a motherlover,
You're a motherlover.
We should fuck each others mothers
pi_77733656
Ik loop wel al weer achter met mijn stofbijhoudplanning..

Maar goed ik ga dinsdag weer voor even naar italie.. Heb daar niet zo superveel te doen dus neem mijn Prota wel mee
  zondag 7 februari 2010 @ 17:22:08 #284
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_77734710
quote:
Op zondag 7 februari 2010 15:32 schreef Leonoor het volgende:

[..]

Oude man! Daar waar ik hilarische of geweldige uitspraken normaal altijd naar je mail, dacht ik, ik zal dit topic eens ontdoen van het tentamen-geneuzel en weer terugbrengen naar daar waar het ooit voor bedoeld was. Heb je het geweldige vonnis over het herenigde Jan Steen-schilderij al gelezen?
Ja, had 'em toevallig al gezien! Ik was ook van plan om nog een Ars Aequi terug te pakken waarin het daar een tijd geleden over ging, toen vooral over de goederenrechtelijke vragen met zaaksvorming/natrekking/hoofdzaak/bestanddelen etc. Maar een erg mooie casus, die mensen normaal niet eens zouden kunnen bedenken.
  zondag 7 februari 2010 @ 17:37:16 #285
189229 Eva4Evah
Niet teveel zuipen
pi_77735217
Weet iemand waar we het rooster van de uni Utrecht kunnen vinden? Eerstejaars, en dan bedoel ik niet osiris. Heb het ooit gevonden in een pdf bestand, maar kan het nu niet meer vinden!
  zondag 7 februari 2010 @ 18:07:05 #286
43784 Dr_Strangelove
We'll meet again
pi_77736052
Ik heb die zaak van dat schilderij van Jan Steen niet helemaal gevolgd, maar voor zover ik het heb meegemaakt snap ik niet dat iedereen zo makkelijk afstapt (of af lijkt te stappen) van zaaksvorming.
  zondag 7 februari 2010 @ 18:34:37 #287
43784 Dr_Strangelove
We'll meet again
pi_77736884
Oh, met twee afgestudeerde juristen op de huidige pagina wil ik nog een vraagje (her)plaatsen. Leonoor of Pool (of iemand anders met verstand van zaken), weten jullie het antwoord op de volgende BPR-vraag (ik heb dinsdag een schikkingsoverleg hangende mijn beroep en wil geen domme standpunten innemen ). Aangeven welk(e) antwoord(en) in ieder geval niet goed is of zijn is ook prima.
quote:
A heeft met B over de koop van een woning onderhandeld. In het geding vordert A onder meer betaling van de tussen partijen overeengekomen boete vermeerderd met de wettelijke rente en proceskosten. B stelt zich op het standpunt dat de onderhandelingen weliswaar tot een mondelinge koopovereenkomst hebben geleid, maar dat de overeenkomst is gesloten onder de ontbindende voorwaarde dat B geen toereikende financiering zou kunnen verkregen [sic]. Wie moet hier wat bewijzen?

a. A moet alleen de totstandkoming van de overeenkomst bewijzen.
b. A moet de totstandkoming van de overeenkomst bewijzen zonder
een financieringsvoorbehoud.
c. B moet de totstandkoming van de overeenkomst bewijzen met een
financieringsvoorbehoud
d. B moet bewijzen dat er geen overeenkomst tot stand is gekomen.

[ Bericht 6% gewijzigd door Dr_Strangelove op 07-02-2010 18:39:41 ]
  zondag 7 februari 2010 @ 23:44:42 #288
146875 aaipod
Primus inter pares
pi_77753595
Pfff semester 2 valt me ontzettend veel zwaarder dan het eerste. We moeten echt ontzettend veel lezen. De eerste week meteen al 300 pagina's en dat is alleen nog maar voor bestuursrecht en voor burgerlijk recht. Daar komt deze week nog strafrecht en staatsrecht bij. Ik hoop dat dat iets minder is en dat het voor deze 2 vakken volgende week ook wat minder wordt. Als ik daadwerkelijk 600 pagina's per week moet gaan lezen dan komt het niet goed..

Dat boek van bestuursrecht is vreselijk geschreven overigens en maakt het er ook niet makkelijker op.
pi_77760072
Strafrecht lezen is niet veel, en ook weinig hoorcolleges (van bemmelen/van veen nog steeds?) en als je gewoon alle schema's uit je hoofd leert dan is het tentamen een eitje
Bestuursrecht is wel redelijk wat lezen volgens mij, maar daar ben je na 7 weken al vanaf. Na die 7 weken wordt het een superrustig einde van het collegejaar met Strafrecht, Burgerlijk en Elementair Belastingrecht (?). Valt allemaal wel mee dus, ik las trouwens wel nooit voor Staatsrecht, omdat dat boek zo drama is.
pi_77765992
quote:
Op zondag 7 februari 2010 17:37 schreef Eva4Evah het volgende:
Weet iemand waar we het rooster van de uni Utrecht kunnen vinden? Eerstejaars, en dan bedoel ik niet osiris. Heb het ooit gevonden in een pdf bestand, maar kan het nu niet meer vinden!
Bedoel je deze: http://www.uu.nl/SiteColl(...)rrooster%2009-10.pdf
Don't cry because it's over. Smile because it happened.
Liefde is een bitch plus een macht der gewoonte
  maandag 8 februari 2010 @ 13:37:20 #291
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_77766457
quote:
Op zondag 7 februari 2010 18:34 schreef Dr_Strangelove het volgende:
Oh, met twee afgestudeerde juristen op de huidige pagina wil ik nog een vraagje (her)plaatsen. Leonoor of Pool (of iemand anders met verstand van zaken), weten jullie het antwoord op de volgende BPR-vraag (ik heb dinsdag een schikkingsoverleg hangende mijn beroep en wil geen domme standpunten innemen ). Aangeven welk(e) antwoord(en) in ieder geval niet goed is of zijn is ook prima.
[..]
Je hebt eigenlijk te weinig informatie: een koopovk voor een woning kan met een consument alleen schriftelijk tot stand komen, terwijl niet-consumenten een mondelinge koopovk kunnen sluiten. Ik lees in de vraagstelling dat dat kennelijk geen probleem is, althans dat B niet betwist dat er een ovk tot stand is gekomen, hij stelt alleen dat deze ovk een ontbindende voorwaarde omvat.

Dat er een ovk is, staat dus vast en hoeft niet bewezen te worden. B beroept zich op het bestaan van een ontbindende voorwaarde alsmede op het feit dat deze in vervulling is gegaan. Dit is een zogenoemde bevrijdend verweer (ook wel "ja-maar-verweer"). Het is in dat geval aan B om te bewijzen dat partijen de ontbindende voorwaarde zijn overeengekomen alsmede dat deze voorwaarde in vervulling is gegaan, ik zou dus gaan voor optie C, hoewel dit mijns inziens ook niet geheel juist is (B hoeft het tot stand komen van de ovk an sich niet te bewijzen namelijk).

Deze kwestie lijkt overigens heel erg op een recente uitspraak van de Hoge Raad, 17 april 2009, LJN BH2955. Mijns inziens is deze uitspraak overigens onjuist, althans gebaseerd op onjuiste lezing van het arrest van het Hof. De uitkomst - vernietiging van dit arrest - lijkt mij wel terecht.
Nulla verba sed acta
  maandag 8 februari 2010 @ 13:48:32 #292
146875 aaipod
Primus inter pares
pi_77766820
quote:
Op maandag 8 februari 2010 09:53 schreef Cortax het volgende:
Strafrecht lezen is niet veel, en ook weinig hoorcolleges (van bemmelen/van veen nog steeds?) en als je gewoon alle schema's uit je hoofd leert dan is het tentamen een eitje
Bestuursrecht is wel redelijk wat lezen volgens mij, maar daar ben je na 7 weken al vanaf. Na die 7 weken wordt het een superrustig einde van het collegejaar met Strafrecht, Burgerlijk en Elementair Belastingrecht (?). Valt allemaal wel mee dus, ik las trouwens wel nooit voor Staatsrecht, omdat dat boek zo drama is.
Ja ok daar heb je wel gelijk in. Juridische Vaardigheden C is er ook nog hé Dat valt natuurlijk wel mee maar we moeten al wel in de eerste 7 weken het concept van ons essay inleveren dus het komt er nog wel even bij.

Maar goed Ik heb vandaag een mailtje ontvangen dat ik uitgenodigd ben voor een sollicitatiegesprek voor het Honours College a.s vrijdag. Heb jij die toevallig ook gehad? Heb je nog enig idee wat ze vragen? Nog iets ongewoons wat ik kan verwachten?

Ik zie trouwens dat de sollicitatiegesprek uitnodiging verstuurd is naar 43 andere dus als daar nog veel van afvallen wordt het een kleine groep
  maandag 8 februari 2010 @ 15:15:58 #293
43784 Dr_Strangelove
We'll meet again
pi_77769780
quote:
Op maandag 8 februari 2010 13:37 schreef Leonoor het volgende:

[..]

Je hebt eigenlijk te weinig informatie: een koopovk voor een woning kan met een consument alleen schriftelijk tot stand komen, terwijl niet-consumenten een mondelinge koopovk kunnen sluiten. Ik lees in de vraagstelling dat dat kennelijk geen probleem is, althans dat B niet betwist dat er een ovk tot stand is gekomen, hij stelt alleen dat deze ovk een ontbindende voorwaarde omvat.

Dat er een ovk is, staat dus vast en hoeft niet bewezen te worden. B beroept zich op het bestaan van een ontbindende voorwaarde alsmede op het feit dat deze in vervulling is gegaan. Dit is een zogenoemde bevrijdend verweer (ook wel "ja-maar-verweer"). Het is in dat geval aan B om te bewijzen dat partijen de ontbindende voorwaarde zijn overeengekomen alsmede dat deze voorwaarde in vervulling is gegaan, ik zou dus gaan voor optie C, hoewel dit mijns inziens ook niet geheel juist is (B hoeft het tot stand komen van de ovk an sich niet te bewijzen namelijk).

Deze kwestie lijkt overigens heel erg op een recente uitspraak van de Hoge Raad, 17 april 2009, LJN BH2955. Mijns inziens is deze uitspraak overigens onjuist, althans gebaseerd op onjuiste lezing van het arrest van het Hof. De uitkomst - vernietiging van dit arrest - lijkt mij wel terecht.
Oh, bedankt voor je commentaar, ik had eerst m'n pm gelezen.

Maar je betoog volgt het probleem goed - ik had B en de docenten hadden C. C was voor mij eigenlijk direct afgevallen om de reden die jij noemt (hoe kan B ooit de totstandkoming van de overeenkomst moeten bewijzen?).

Misschien grammaticaal ook niet helemaal sterk, maar ik heb door de onduidelijkheid van de antwoorden antwoord B welwillend zo gelezen dat A de totstandkoming van de ovk moet bewijzen zonder daarbij de ontbindende voorwaarde te moeten bewijzen.
  maandag 8 februari 2010 @ 16:23:39 #294
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_77772475
quote:
Op maandag 8 februari 2010 15:15 schreef Dr_Strangelove het volgende:

[..]

Oh, bedankt voor je commentaar, ik had eerst m'n pm gelezen.

Maar je betoog volgt het probleem goed - ik had B en de docenten hadden C. C was voor mij eigenlijk direct afgevallen om de reden die jij noemt (hoe kan B ooit de totstandkoming van de overeenkomst moeten bewijzen?).

Misschien grammaticaal ook niet helemaal sterk, maar ik heb door de onduidelijkheid van de antwoorden antwoord B welwillend zo gelezen dat A de totstandkoming van de ovk moet bewijzen zonder daarbij de ontbindende voorwaarde te moeten bewijzen.
Nu had ik precies hetzelfde gedaan . Ik vind de antwoorden overigens niet zo sterk geformuleerd, ik begrijp wel dat daardoor verwarring kan ontstaan. De vraagstelling roept daarnaast ook de nodige vragen op, dat had zeker beter en duidelijker gekund!
Nulla verba sed acta
  maandag 8 februari 2010 @ 16:33:00 #295
43784 Dr_Strangelove
We'll meet again
pi_77772811
quote:
Op maandag 8 februari 2010 16:23 schreef Leonoor het volgende:

[..]

Nu had ik precies hetzelfde gedaan . Ik vind de antwoorden overigens niet zo sterk geformuleerd, ik begrijp wel dat daardoor verwarring kan ontstaan. De vraagstelling roept daarnaast ook de nodige vragen op, dat had zeker beter en duidelijker gekund!
Bedankt voor je input - heb ik echt wat aan voor morgen.

Dit was trouwens een twijfelachtige vraag, een andere vraag is gewoon evident fout. Maar die ging niet over BPR maar over onderhandelen (distributief/integratief), dus daar zal ik jullie niet opnieuw mee lastigvallen.
  maandag 8 februari 2010 @ 16:49:30 #296
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_77773562
quote:
Op maandag 8 februari 2010 16:33 schreef Dr_Strangelove het volgende:

[..]

Bedankt voor je input - heb ik echt wat aan voor morgen.

Dit was trouwens een twijfelachtige vraag, een andere vraag is gewoon evident fout. Maar die ging niet over BPR maar over onderhandelen (distributief/integratief), dus daar zal ik jullie niet opnieuw mee lastigvallen.
Dat is ook niet zo mijn vakgebied dus daar had ik je wsl. niet mee kunnen helpen. Ben benieuwd wat ze morgen zeggen, succes!
Nulla verba sed acta
  dinsdag 9 februari 2010 @ 16:43:28 #297
290008 Mandarin
ubi dubium ibi libertas
pi_77813036
Bij aanvang van het tweede semester van mijn propedeuse heb ik me aangemeld als vast medewerker van ons faculteitsblad.

Enerzijds om ervaring op te doen met het schrijven van juridische artikelen, anderzijds om me te verdiepen in leerstukken uit verschillende rechtsgebieden.

Het valt voor een beginnend student echter niet mee om interessante onderwerpen uit de mouw te schudden. Helemaal omdat detailkwesties me nu nog vaak boven de pet gaan.

Mijn eerste artikel gaat over de Gut Springenheide-consument en de Wet oneerlijke handelspraktijken. Het beoogde onderwerp voor het nog te schrijven tweede stuk is het terug- en verwijzingsbeleid van de Hoge Raad.

Als iemand een idee heeft voor een toekomstig artikel, hoor ik dat graag!
  dinsdag 9 februari 2010 @ 20:16:28 #298
43784 Dr_Strangelove
We'll meet again
pi_77821282
quote:
Op maandag 8 februari 2010 16:49 schreef Leonoor het volgende:

[..]

Dat is ook niet zo mijn vakgebied dus daar had ik je wsl. niet mee kunnen helpen. Ben benieuwd wat ze morgen zeggen, succes!
Eigenlijk wel een goed gesprek gehad, maar we zijn er niet uitgekomen. Daarom binnenkort toch maar een hoorzitting en een uitspraak van het CBE. Er wordt (uiteraard) marginaal getoetst, dus ik heb misschien niet zo heel veel kans (maar ik denk dat ik bij de onderhandelingsvraag wel veel kans heb).
pi_77823626
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 16:43 schreef Mandarin het volgende:
Bij aanvang van het tweede semester van mijn propedeuse heb ik me aangemeld als vast medewerker van ons faculteitsblad.

Enerzijds om ervaring op te doen met het schrijven van juridische artikelen, anderzijds om me te verdiepen in leerstukken uit verschillende rechtsgebieden.

Het valt voor een beginnend student echter niet mee om interessante onderwerpen uit de mouw te schudden. Helemaal omdat detailkwesties me nu nog vaak boven de pet gaan.

Mijn eerste artikel gaat over de Gut Springenheide-consument en de Wet oneerlijke handelspraktijken. Het beoogde onderwerp voor het nog te schrijven tweede stuk is het terug- en verwijzingsbeleid van de Hoge Raad.

Als iemand een idee heeft voor een toekomstig artikel, hoor ik dat graag!
Aan mij zul je niets hebben, want ik ben zo creatief als een koelkast Ik zou het dan ook vreselijk vinden om voor zo'n blad te schrijven

In ieder geval veel succes ermee, het zal vast wel een geval zijn van 'oefening baart kunst' en hoe verder je in je studie komt, hoe makkelijker je die detailkwesties uitzoekt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')