abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77650584
Gewoon waarop veranderen in waarin of iets dergelijks.
pi_77651126
Misschien dat dit beter is Yasha?

Ik ben bereid mijn verzoek mondeling toe te lichten als er enige onduidelijkheid is.
pi_77651821
Dat zei mijn vader inderdaad ook al maar ik was die zin kwijt en te lui om te bellen
Tnx!
pi_77651946
Verder denk ik niet dat ik een vakkenlijst bij hoef te voegen, aangezien het binnen de opleiding is, het volgens de studieadviseur regelmatig gebeurt en dus maar een formaliteit is.

Hier misschien ervaringen?
pi_77652017
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 23:30 schreef Yashaaaaa het volgende:
Dat zei mijn vader inderdaad ook al maar ik was die zin kwijt en te lui om te bellen
Tnx!
Haha toevallig
  donderdag 4 februari 2010 @ 23:40:37 #231
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_77652267
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 22:40 schreef Yashaaaaa het volgende:
Ja, de een zegt kort en bondig, de ander lang blabla..

Nou dit gaat hem wss worden:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mijn vader vond de zin, graag in de gelegenheid worden gesteld een beetje alsof je dr al van uit ging dat je ging falen ofzo..
Is toch een prima brieffie dan?
Ik zet altijd aan het einde: "Mocht u nog vragen hebben, dan ben ik natuurlijk graag bereid dit verzoek mondeling nader toe te lichten"

Heb je er met jouw studieadviseur over gesproken? Als deze positief was en jouw verzoek steunt, is het mss een goed idee om dit in de brief te zetten. Uit ervaring weet ik dat de examencie vrijwel altijd het advies van de studieadviseur vraagt en belangrijk vindt. Just a thought..

(Edit: was al genoemd dus..... gaat snel met die reacties..... )
Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
pi_77653774
"Op het moment volg ik ook op aanraden van de studieadviseur de vakken Historische ontwikkeling van het Privaatrecht en de aanvullende stof van Burgerlijk recht II, personen en familierecht. Aangezien deze vakken vereist zijn voor de Burgerlijk Recht Master."

Die laatste zin is niet echt een aparte zin, maar hoort bij de vorige zin. Ik zou dit stukje even lichtelik herschikken...
pi_77660363
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 23:40 schreef RobertoCarlos het volgende:

Heb je er met jouw studieadviseur over gesproken? Als deze positief was en jouw verzoek steunt, is het mss een goed idee om dit in de brief te zetten. Uit ervaring weet ik dat de examencie vrijwel altijd het advies van de studieadviseur vraagt en belangrijk vindt. Just a thought..
Precies. Bij ons zit er volgens mij zelfs standaard een studieadviseur in de examencommissie.
pi_77663556
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 00:18 schreef Bartaz het volgende:
"Op het moment volg ik ook op aanraden van de studieadviseur de vakken Historische ontwikkeling van het Privaatrecht en de aanvullende stof van Burgerlijk recht II, personen en familierecht. Aangezien deze vakken vereist zijn voor de Burgerlijk Recht Master."

Die laatste zin is niet echt een aparte zin, maar hoort bij de vorige zin. Ik zou dit stukje even lichtelik herschikken...
Dat aangezien deze vakken.. Ja dat zei ik ook al, maar mijn vriend maakte dat het dan wel weer een erg lange zin wordt

Door te zeggen op aanraden van de studieadviseur geef ik toch eigenlijk al aan dat zij het eens is met de keuze?
pi_77674804
Ik zat me iets af te vragen, misschien weten jullie het antwoord er op.

Stel dat je op een bepaalde zaak in een gebouw een pandrecht vestigt, maar dat later blijkt dat de zaak wordt nagetrokken door het gebouw en de zaak dus onroerend wordt/altijd al onroerend is geweest. Wat gebeurt er dan met het pandrecht? Wordt dat vanzelf omgezet in een hypotheekrecht, vervalt het of?
Op maandag 5 september 2016 23:16 schreef -Deluzion- het volgende:
En ik antwoord liever niet op Fascination. aka Alex Vause.
pi_77675216
Pandrecht gaat teniet. Het kan niet bestaan zonder het goed waar het op gevestigd is, en aangezien dat goed is nagetrokken is dat goed "teniet" gegaan.
Zie ook art. 3:81, lid 2 sub a BW.

Een pandrecht kan niet automatisch worden omgezet in een hypotheekrecht. Een hypotheekrecht dient expliciet gevestigd te worden.

Er kan wel een pandrecht op de vordering die de pandgever heeft op de derde m.b.t. de natrekking ontstaan.
pi_77675291
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 16:56 schreef Maharbal het volgende:
Pandrecht gaat teniet. Het kan niet bestaan zonder het goed waar het op gevestigd is, en aangezien dat goed is nagetrokken is dat goed "teniet" gegaan.
Zie ook art. 3:81, lid 2 sub a BW.
Ahh oké. Thanks.
Op maandag 5 september 2016 23:16 schreef -Deluzion- het volgende:
En ik antwoord liever niet op Fascination. aka Alex Vause.
  vrijdag 5 februari 2010 @ 19:21:36 #238
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_77679430
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 11:48 schreef Yashaaaaa het volgende:

[..]
Door te zeggen op aanraden van de studieadviseur geef ik toch eigenlijk al aan dat zij het eens is met de keuze?
Ok, prima. Ik dacht dat dat alleen over die vakken ging. Suc 6!
Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
pi_77708057
Iemand een samenvatting van "Geleerd recht een geschiedenis van de Europese rechtswetenschap in vogelvlucht" in de aanbieding? Kom er totaal niet doorheen
  zaterdag 6 februari 2010 @ 17:58:39 #240
43784 Dr_Strangelove
We'll meet again
pi_77708212
Ik kan je in ieder geval niet helpen.
"Patriotism is the last refuge of a scoundrel"
pi_77709805
quote:
Op zaterdag 6 februari 2010 17:53 schreef TiMPiN het volgende:
Iemand een samenvatting van "Geleerd recht een geschiedenis van de Europese rechtswetenschap in vogelvlucht" in de aanbieding? Kom er totaal niet doorheen
Lol, het klinkt al knudde
pi_77714543
Hallo,

Vraagje van een aankomend rechtenstudent aan de UU: hoe ziet het rooster van een eerstejaars er over t algemeen uit? Mijn baas wil me vanaf september parttime laten werken, maar dan moet ik wel weten of het kan. Heb je bijvoorbeeld standaard 1 (of meer) dag vrij? Zijn de hoorcolleges/werkcolleges verspreid over 5 dagen in de week? Heeft iemand misschien een voorbeeldrooster? Ik heb al contact gehad met UU maar die gaven aan dat ik 40u in de week beschikbaar moet zijn, heb ik dus niet zoveel aan.

Ik hoor het graag!

Gr
Evelien
  zaterdag 6 februari 2010 @ 21:31:53 #243
189229 Eva4Evah
Niet teveel zuipen
pi_77714923
quote:
Op zaterdag 6 februari 2010 21:20 schreef evelien89 het volgende:
Hallo,

Vraagje van een aankomend rechtenstudent aan de UU: hoe ziet het rooster van een eerstejaars er over t algemeen uit? Mijn baas wil me vanaf september parttime laten werken, maar dan moet ik wel weten of het kan. Heb je bijvoorbeeld standaard 1 (of meer) dag vrij? Zijn de hoorcolleges/werkcolleges verspreid over 5 dagen in de week? Heeft iemand misschien een voorbeeldrooster? Ik heb al contact gehad met UU maar die gaven aan dat ik 40u in de week beschikbaar moet zijn, heb ik dus niet zoveel aan.

Ik hoor het graag!

Gr
Evelien
Hoi,

ik ben nu eerstejaars aan de UU en ik heb tot nu toe een heel relaxt rooster gehad. De eerste 2 maanden had ik denk ik elke dag 2 uurtjes, maar er waren ook groepen die inderdaad 1 dag in de week vrij hadden. Na die twee maanden kreeg ik idd ook 1 dag in de week vrij, het lullige is wel dat de rest een beetje ongelukkig verspreid kan zijn, bijv 1 dag van 15 - 17 uur college, beetje irritant dus.
Na de kerst heb je heel januari en de eerste week van februari vrij (op een congres, 1 tentamen en als je pech hebt hertentamens na dan). Dan krijg je je nieuwe rooster en dat begint voor mij dus a.s. dinsdag. Mijn rooster ziet er momenteel zo uit:
Maandag vrij
Dinsdag van 13 - 17 uur college
Woensdag van 11 tot 13 uur werkgroep
Donderdag van 15 uur tot 17 uur werkgroep
Vrijdag vrij

dus je kan met gemak parttime werken. Wat voor werk doe je als ik vragen mag? Ben zelf ook nog op zoek naar een baantje
pi_77717210
quote:
Op zaterdag 6 februari 2010 21:31 schreef Eva4Evah het volgende:

[..]

Hoi,

ik ben nu eerstejaars aan de UU en ik heb tot nu toe een heel relaxt rooster gehad. De eerste 2 maanden had ik denk ik elke dag 2 uurtjes, maar er waren ook groepen die inderdaad 1 dag in de week vrij hadden. Na die twee maanden kreeg ik idd ook 1 dag in de week vrij, het lullige is wel dat de rest een beetje ongelukkig verspreid kan zijn, bijv 1 dag van 15 - 17 uur college, beetje irritant dus.
Na de kerst heb je heel januari en de eerste week van februari vrij (op een congres, 1 tentamen en als je pech hebt hertentamens na dan). Dan krijg je je nieuwe rooster en dat begint voor mij dus a.s. dinsdag. Mijn rooster ziet er momenteel zo uit:
Maandag vrij
Vrijdag vrij

dus je kan met gemak parttime werken. Wat voor werk doe je als ik vragen mag? Ben zelf ook nog op zoek naar een baantje
Je hebt geluk gehad met je rooster eva, ik moet elke donderdag en vrijdag om 9 uur beginnen
Cause I'm a motherlover,
You're a motherlover.
We should fuck each others mothers
pi_77717226
quote:
Op zaterdag 6 februari 2010 21:31 schreef Eva4Evah het volgende:

[..]

Hoi,

Maandag vrij
Vrijdag vrij

Bedankt voor je uitgebreide reactie!
Ik werk al een tijdje bij een bedrijf als 'sales support'. Het is directiesecretaresse, servicedesk (relatiebeheer etc.) en werk voor/met accountmanagers in één functie. Commercieel werk dus. Ben er nog niet uit of het niet slimmer zou zijn om een juridisch baantje te nemen. Ik stel nu wel contracten op, maar meer dan dat heeft mijn werk niks met rechten te maken.
Valt de studie mee, of moet je er echt veel tijd in steken?
  zaterdag 6 februari 2010 @ 23:14:05 #246
189229 Eva4Evah
Niet teveel zuipen
pi_77717908
quote:
Op zaterdag 6 februari 2010 22:50 schreef evelien89 het volgende:

[..]

Bedankt voor je uitgebreide reactie!
Ik werk al een tijdje bij een bedrijf als 'sales support'. Het is directiesecretaresse, servicedesk (relatiebeheer etc.) en werk voor/met accountmanagers in één functie. Commercieel werk dus. Ben er nog niet uit of het niet slimmer zou zijn om een juridisch baantje te nemen. Ik stel nu wel contracten op, maar meer dan dat heeft mijn werk niks met rechten te maken.
Valt de studie mee, of moet je er echt veel tijd in steken?
Graag gedaan Oh commercieel werk, dat is niks voor mij. En tja een juridisch baantje, ik denk dat je momenteel nog niet zoveel kan als leek zegmaar. Tenzij je ergens weet in te rollen natuurlijk. Zou het zelf niet weten iig.

Wat betreft tijd stoppen in je studie: tja dat verschilt toch echt per persoon. Ikzelf hoef er niet ontzettend veel voor te doen, ja voor de tentamens wel ff flink bikkelen maar als je verder alles een beetje bijhoudt is het wel prima, wat mij betreft dan. Maar ik spreek ook mensen die zeggen dat ze niet meer aan hun sociale leven toekomen en dag en nacht moeten studeren. Terwijl ik echt teveel tijd over heb (hehe, daarom ook een baantje ).
pi_77718642
quote:
Op zaterdag 6 februari 2010 23:14 schreef Eva4Evah het volgende:

[..]

Graag gedaan Oh commercieel werk, dat is niks voor mij. En tja een juridisch baantje, ik denk dat je momenteel nog niet zoveel kan als leek zegmaar. Tenzij je ergens weet in te rollen natuurlijk. Zou het zelf niet weten iig.
Wel eens DAS Je Goed Recht gezien? Daar kan je eigenlijk wel aan de slag zonder echte juridische kennis Wat een kneuzen zijn die juristen daar zeg
  zondag 7 februari 2010 @ 12:18:53 #248
189229 Eva4Evah
Niet teveel zuipen
pi_77726140
quote:
Op zaterdag 6 februari 2010 22:50 schreef dreamzk het volgende:

[..]

Je hebt geluk gehad met je rooster eva, ik moet elke donderdag en vrijdag om 9 uur beginnen
Ai das minder. Heb je dan woensdag vrij?
pi_77726608
quote:
Op zondag 7 februari 2010 12:18 schreef Eva4Evah het volgende:

[..]

Ai das minder. Heb je dan woensdag vrij?
Dat dan weer wel, maar liever de vrijdag vrij gehad, lekker lang weekend
Cause I'm a motherlover,
You're a motherlover.
We should fuck each others mothers
  zondag 7 februari 2010 @ 12:41:29 #250
189229 Eva4Evah
Niet teveel zuipen
pi_77726688
quote:
Op zondag 7 februari 2010 12:37 schreef dreamzk het volgende:

[..]

Dat dan weer wel, maar liever de vrijdag vrij gehad, lekker lang weekend
Inderdaad, woensdag vrij heb je niet zoveel aan... Nouja, huiswerk maken dan maar he
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')