abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77709805
quote:
Op zaterdag 6 februari 2010 17:53 schreef TiMPiN het volgende:
Iemand een samenvatting van "Geleerd recht een geschiedenis van de Europese rechtswetenschap in vogelvlucht" in de aanbieding? Kom er totaal niet doorheen
Lol, het klinkt al knudde
pi_77714543
Hallo,

Vraagje van een aankomend rechtenstudent aan de UU: hoe ziet het rooster van een eerstejaars er over t algemeen uit? Mijn baas wil me vanaf september parttime laten werken, maar dan moet ik wel weten of het kan. Heb je bijvoorbeeld standaard 1 (of meer) dag vrij? Zijn de hoorcolleges/werkcolleges verspreid over 5 dagen in de week? Heeft iemand misschien een voorbeeldrooster? Ik heb al contact gehad met UU maar die gaven aan dat ik 40u in de week beschikbaar moet zijn, heb ik dus niet zoveel aan.

Ik hoor het graag!

Gr
Evelien
  zaterdag 6 februari 2010 @ 21:31:53 #243
189229 Eva4Evah
Niet teveel zuipen
pi_77714923
quote:
Op zaterdag 6 februari 2010 21:20 schreef evelien89 het volgende:
Hallo,

Vraagje van een aankomend rechtenstudent aan de UU: hoe ziet het rooster van een eerstejaars er over t algemeen uit? Mijn baas wil me vanaf september parttime laten werken, maar dan moet ik wel weten of het kan. Heb je bijvoorbeeld standaard 1 (of meer) dag vrij? Zijn de hoorcolleges/werkcolleges verspreid over 5 dagen in de week? Heeft iemand misschien een voorbeeldrooster? Ik heb al contact gehad met UU maar die gaven aan dat ik 40u in de week beschikbaar moet zijn, heb ik dus niet zoveel aan.

Ik hoor het graag!

Gr
Evelien
Hoi,

ik ben nu eerstejaars aan de UU en ik heb tot nu toe een heel relaxt rooster gehad. De eerste 2 maanden had ik denk ik elke dag 2 uurtjes, maar er waren ook groepen die inderdaad 1 dag in de week vrij hadden. Na die twee maanden kreeg ik idd ook 1 dag in de week vrij, het lullige is wel dat de rest een beetje ongelukkig verspreid kan zijn, bijv 1 dag van 15 - 17 uur college, beetje irritant dus.
Na de kerst heb je heel januari en de eerste week van februari vrij (op een congres, 1 tentamen en als je pech hebt hertentamens na dan). Dan krijg je je nieuwe rooster en dat begint voor mij dus a.s. dinsdag. Mijn rooster ziet er momenteel zo uit:
Maandag vrij
Dinsdag van 13 - 17 uur college
Woensdag van 11 tot 13 uur werkgroep
Donderdag van 15 uur tot 17 uur werkgroep
Vrijdag vrij

dus je kan met gemak parttime werken. Wat voor werk doe je als ik vragen mag? Ben zelf ook nog op zoek naar een baantje
pi_77717210
quote:
Op zaterdag 6 februari 2010 21:31 schreef Eva4Evah het volgende:

[..]

Hoi,

ik ben nu eerstejaars aan de UU en ik heb tot nu toe een heel relaxt rooster gehad. De eerste 2 maanden had ik denk ik elke dag 2 uurtjes, maar er waren ook groepen die inderdaad 1 dag in de week vrij hadden. Na die twee maanden kreeg ik idd ook 1 dag in de week vrij, het lullige is wel dat de rest een beetje ongelukkig verspreid kan zijn, bijv 1 dag van 15 - 17 uur college, beetje irritant dus.
Na de kerst heb je heel januari en de eerste week van februari vrij (op een congres, 1 tentamen en als je pech hebt hertentamens na dan). Dan krijg je je nieuwe rooster en dat begint voor mij dus a.s. dinsdag. Mijn rooster ziet er momenteel zo uit:
Maandag vrij
Vrijdag vrij

dus je kan met gemak parttime werken. Wat voor werk doe je als ik vragen mag? Ben zelf ook nog op zoek naar een baantje
Je hebt geluk gehad met je rooster eva, ik moet elke donderdag en vrijdag om 9 uur beginnen
Cause I'm a motherlover,
You're a motherlover.
We should fuck each others mothers
pi_77717226
quote:
Op zaterdag 6 februari 2010 21:31 schreef Eva4Evah het volgende:

[..]

Hoi,

Maandag vrij
Vrijdag vrij

Bedankt voor je uitgebreide reactie!
Ik werk al een tijdje bij een bedrijf als 'sales support'. Het is directiesecretaresse, servicedesk (relatiebeheer etc.) en werk voor/met accountmanagers in één functie. Commercieel werk dus. Ben er nog niet uit of het niet slimmer zou zijn om een juridisch baantje te nemen. Ik stel nu wel contracten op, maar meer dan dat heeft mijn werk niks met rechten te maken.
Valt de studie mee, of moet je er echt veel tijd in steken?
  zaterdag 6 februari 2010 @ 23:14:05 #246
189229 Eva4Evah
Niet teveel zuipen
pi_77717908
quote:
Op zaterdag 6 februari 2010 22:50 schreef evelien89 het volgende:

[..]

Ik werk al een tijdje bij een bedrijf als 'sales support'. Het is directiesecretaresse, servicedesk (relatiebeheer etc.) en werk voor/met accountmanagers in één functie. Commercieel werk dus. Ben er nog niet uit of het niet slimmer zou zijn om een juridisch baantje te nemen. Ik stel nu wel contracten op, maar meer dan dat heeft mijn werk niks met rechten te maken.
Graag gedaan Oh commercieel werk, dat is niks voor mij. En tja een juridisch baantje, ik denk dat je momenteel nog niet zoveel kan als leek zegmaar. Tenzij je ergens weet in te rollen natuurlijk. Zou het zelf niet weten iig.

Wat betreft tijd stoppen in je studie: tja dat verschilt toch echt per persoon. Ikzelf hoef er niet ontzettend veel voor te doen, ja voor de tentamens wel ff flink bikkelen maar als je verder alles een beetje bijhoudt is het wel prima, wat mij betreft dan. Maar ik spreek ook mensen die zeggen dat ze niet meer aan hun sociale leven toekomen en dag en nacht moeten studeren. Terwijl ik echt teveel tijd over heb (hehe, daarom ook een baantje ).
pi_77718642
quote:
Op zaterdag 6 februari 2010 23:14 schreef Eva4Evah het volgende:

[..]

Graag gedaan Oh commercieel werk, dat is niks voor mij. En tja een juridisch baantje, ik denk dat je momenteel nog niet zoveel kan als leek zegmaar. Tenzij je ergens weet in te rollen natuurlijk. Zou het zelf niet weten iig.
Wel eens DAS Je Goed Recht gezien? Daar kan je eigenlijk wel aan de slag zonder echte juridische kennis Wat een kneuzen zijn die juristen daar zeg
  zondag 7 februari 2010 @ 12:18:53 #248
189229 Eva4Evah
Niet teveel zuipen
pi_77726140
quote:
Op zaterdag 6 februari 2010 22:50 schreef dreamzk het volgende:

[..]

Je hebt geluk gehad met je rooster eva, ik moet elke donderdag en vrijdag om 9 uur beginnen
Ai das minder. Heb je dan woensdag vrij?
pi_77726608
quote:
Op zondag 7 februari 2010 12:18 schreef Eva4Evah het volgende:

[..]

Ai das minder. Heb je dan woensdag vrij?
Dat dan weer wel, maar liever de vrijdag vrij gehad, lekker lang weekend
Cause I'm a motherlover,
You're a motherlover.
We should fuck each others mothers
  zondag 7 februari 2010 @ 12:41:29 #250
189229 Eva4Evah
Niet teveel zuipen
pi_77726688
quote:
Op zondag 7 februari 2010 12:37 schreef dreamzk het volgende:

[..]

Dat dan weer wel, maar liever de vrijdag vrij gehad, lekker lang weekend
Inderdaad, woensdag vrij heb je niet zoveel aan... Nouja, huiswerk maken dan maar he
  zondag 7 februari 2010 @ 13:30:25 #251
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_77727935
quote:
Op zondag 7 februari 2010 12:41 schreef Eva4Evah het volgende:

[..]

huiswerk maken
pi_77728114
Ik heb ook geluk gehad met mijn rooster. Maandag en vrijdag vrij, dinsdag dan hoorcolleges + woensdag om 13.00 en donderdag om 11 werkgroep. Mag dus niet klagen

Weet iemand trouwens wanneer we echt vakantie hebben? Ik wil namelijk graag beginnen met het boeken van vakantie, maar volgens het onderwijsjaarrooster moeten we tot midden juli oid naar school??? Hebben we in die laatste weken ook echt tentamens of houdt het ergens in juni al op? (hoopt op het laatste)
pi_77728191
quote:
Op zaterdag 6 februari 2010 22:50 schreef evelien89 het volgende:

[..]

Ik ga met Evah4evah mee. Ik denk ook dat het heel erg verschilt per persoon. Ik ken mensen in mijn werkgroep die met moeite een 6 halen en uren studeren, maar ken er ook wat die helemaal niets doen behalve de dag van te voren en vervolgens een 8 halen. Ik vind het over het algemeen allemaal wel meevallen, het is veel leeswerk en dergelijke, maar absoluut niet moeilijk.
  zondag 7 februari 2010 @ 13:59:35 #254
189229 Eva4Evah
Niet teveel zuipen
pi_77728720
quote:
Op zondag 7 februari 2010 13:36 schreef Florette het volgende:
Ik heb ook geluk gehad met mijn rooster. Maandag en vrijdag vrij, dinsdag dan hoorcolleges + woensdag om 13.00 en donderdag om 11 werkgroep. Mag dus niet klagen

Weet iemand trouwens wanneer we echt vakantie hebben? Ik wil namelijk graag beginnen met het boeken van vakantie, maar volgens het onderwijsjaarrooster moeten we tot midden juli oid naar school??? Hebben we in die laatste weken ook echt tentamens of houdt het ergens in juni al op? (hoopt op het laatste)
Volgens mij - als ik het rooster goed heb bekeken - hebben we sowieso tot 3 juli les. De weken erna zijn herkansingen dus die kan je voor de zekerheid beter vrij houden lijkt me. Volgens mij heb je pas gegarandeerd vrij vanaf de laatste week van juli t/m de eerste week van september
pi_77728990
quote:
Op zondag 7 februari 2010 13:30 schreef Pool het volgende:

[..]
Nja, als je op school geen tussenuren hebt en je kunt het in de les niet afkrijgen dan kun je het beter thuis doen, vandaar huiswerk.
pi_77729023
quote:
Op zondag 7 februari 2010 13:59 schreef Eva4Evah het volgende:

[..]

Volgens mij - als ik het rooster goed heb bekeken - hebben we sowieso tot 3 juli les. De weken erna zijn herkansingen dus die kan je voor de zekerheid beter vrij houden lijkt me. Volgens mij heb je pas gegarandeerd vrij vanaf de laatste week van juli t/m de eerste week van september
In Leiden had je gewoon de laatste twee weken van de zomervakantie roostervrije periode in de zomer herkansingen
  zondag 7 februari 2010 @ 14:12:03 #257
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_77729058
quote:
Op zondag 7 februari 2010 14:09 schreef xxiessiexx het volgende:

[..]

Nja, als je op school geen tussenuren hebt en je kunt het in de les niet afkrijgen dan kun je het beter thuis doen, vandaar huiswerk.
En daarom gaan ze dus de studiefinanciering afschaffen hè.
pi_77729184
quote:
Op zondag 7 februari 2010 14:12 schreef Pool het volgende:

[..]

En daarom gaan ze dus de studiefinanciering afschaffen hè.
Nou, niet zo gemeen gelijk
  zondag 7 februari 2010 @ 14:20:38 #259
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_77729270
quote:
Op zondag 7 februari 2010 14:17 schreef xxiessiexx het volgende:

[..]

Nou, niet zo gemeen gelijk
Sorry, ik moet inderdaad geen onschuldige schoolmeisjes plagen.
pi_77729288
quote:
Op zondag 7 februari 2010 14:20 schreef Pool het volgende:

[..]

Sorry, ik moet inderdaad geen onschuldige schoolmeisjes plagen.
Idd, anders hang ik ff een rechtszaak aan je broek
  zondag 7 februari 2010 @ 14:25:47 #261
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_77729390
quote:
Op zondag 7 februari 2010 14:21 schreef xxiessiexx het volgende:

[..]

Idd, anders hang ik ff een rechtszaak aan je broek
Zou wel een originele vorm van een fok!meet zijn!

Kunnen we niet ergens een leuk kantongerecht uitzoeken waarvoor de ene helft van dit topic de andere dagvaardt?
pi_77729444
quote:
Op zondag 7 februari 2010 14:25 schreef Pool het volgende:

[..]

Zou wel een originele vorm van een fok!meet zijn!

Kunnen we niet ergens een leuk kantongerecht uitzoeken waarvoor de ene helft van dit topic de andere dagvaardt?
Dat zeker
Nja doe me dan toch maar gewoon Utrecht Centraal
pi_77729450
Oei, ninja-edit
  zondag 7 februari 2010 @ 14:32:04 #264
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_77729535
quote:
Op zondag 7 februari 2010 14:27 schreef xxiessiexx het volgende:

[..]

Dat zeker
Nja doe me dan toch maar gewoon Utrecht Centraal
Bij dat trefpuntstandbeeld dat iedere 10 minuten minstens een keer door een 'grappige' treinreiziger van achteren wordt 'genomen'? Dan kunnen we toch beter die 5 minuten doorlopen naar Vrouwe Justitiaplein 1.
pi_77729565
quote:
Op zondag 7 februari 2010 14:32 schreef Pool het volgende:

[..]

Bij dat trefpuntstandbeeld dat iedere 10 minuten minstens een keer door een 'grappige' treinreiziger van achteren wordt 'genomen'? Dan kunnen we toch beter die 5 minuten doorlopen naar Vrouwe Justitiaplein 1.
Ik heb geen idee wat je bedoelt Heb pas één keer een meeting gehad op Utrecht Centraal en toen was ik zo zenuwachtig dat dit soort dingen me niet opvielen Toen werd ik gewoon opgehaald bij het perron waar m'n trein aankwam trouwens.
  zondag 7 februari 2010 @ 14:39:01 #266
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_77729709
quote:
Op zondag 7 februari 2010 14:33 schreef xxiessiexx het volgende:

[..]

Ik heb geen idee wat je bedoelt Heb pas één keer een meeting gehad op Utrecht Centraal en toen was ik zo zenuwachtig dat dit soort dingen me niet opvielen Toen werd ik gewoon opgehaald bij het perron waar m'n trein aankwam trouwens.
Vroeger had je midden in de centrale hal bij dat vertrektijdenbord een bordje staan met 'Trefpunt'. Tot dat ineens niet meer artistiek genoeg was natuurlijk. Nu staat er een bronzen beeld met geloof ik twee mensen, waarvan er eentje bukt. En laatst moest ik daar ruim een half uur wachten op de nachttrein en gebeurde het dus al twee keer dat ik het zag. Maar goed het pleit voor je dat het je niet is opgevallen.

(en met Vrouwe Justitiaplein 1 bedoelde ik het kantongerecht, dat daar vlakbij het station is)
pi_77729796
quote:
Op zondag 7 februari 2010 14:39 schreef Pool het volgende:

[..]

Vroeger had je midden in de centrale hal bij dat vertrektijdenbord een bordje staan met 'Trefpunt'. Tot dat ineens niet meer artistiek genoeg was natuurlijk. Nu staat er een bronzen beeld met geloof ik twee mensen, waarvan er eentje bukt. En laatst moest ik daar ruim een half uur wachten op de nachttrein en gebeurde het dus al twee keer dat ik het zag. Maar goed het pleit voor je dat het je niet is opgevallen.

(en met Vrouwe Justitiaplein 1 bedoelde ik het kantongerecht, dat daar vlakbij het station is)
Hahaha oke vanaf nu ga ik er natuurlijk op letten, ook al kom ik echt bijna nooit op Utrecht Centraal

En ja ja Vrouw Justitiaplein begreep ik wel

Voel ik nu een eerste WO Rechten meeting aankomen?
  zondag 7 februari 2010 @ 14:55:10 #268
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_77730119
quote:
Op zondag 7 februari 2010 14:42 schreef xxiessiexx het volgende:

[..]

Hahaha oke vanaf nu ga ik er natuurlijk op letten, ook al kom ik echt bijna nooit op Utrecht Centraal

En ja ja Vrouw Justitiaplein begreep ik wel

Voel ik nu een eerste WO Rechten meeting aankomen?
Dat mag, maar daar ben ik dan zelf niet bij, nogal gesteld op de internetanonimiteit en zo.

Bovendien: een al afgestudeerde ouwe vent op zo'n studentenmeeting kan natuurlijk echt niet.
pi_77730160
quote:
Op zondag 7 februari 2010 14:55 schreef Pool het volgende:

[..]

Dat mag, maar daar ben ik dan zelf niet bij, nogal gesteld op de internetanonimiteit en zo.

Bovendien: een al afgestudeerde ouwe vent op zo'n studentenmeeting kan natuurlijk echt niet.
1983 en oud?
Meh, ik hoor er ook niet echt meer bij, ben geen student meer, net gestopt met m'n opleiding
pi_77730621
Godgloeiende #$)U#$(*#)($*#. Gisternacht (ja, ik heb een opdracht lopen maken en ik was niet uit ) al ruim 3 uur bezig geweest en nu ook alweer 4 uur bezig...en IK KOM ER NIET UIT .

Tax Accounting 1 - Maharbal 0
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')