abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 3 maart 2010 @ 23:21:56 #251
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_78710621
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 22:44 schreef xxiessiexx het volgende:
Vraag me sowieso af wat een docent wil gaan doen als ik hem een klootzak noem op een forum. Vrijheid van meningsuiting etc.?
Die tijden zijn voorbij inmiddels....
Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
pi_78711002
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 23:20 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

In algemene zin lukt dat nog wel, maar om dat om te zetten naar een originele, nuttige, goed afgebakende, nog niet onderzochte onderzoeksvraag vind ik dan weer best lastig. Maar goed, tijdens de vakken de komende jaartjes maar goed opletten of er niet iets interessants tussen zit.

Jouw identiteit achterhalen valt trouwens tegen. Kun je niet gewoon ff jouw naam en adres zeggen?
Ik ben dan ook afgestapt van het "nog niet onderzochte". Zo vernieuwend ben ik niet. Mijn scriptie wordt meer een beschouwende scriptie + het bekijken van nieuwe wetgeving en de invloed er op.

Mijn achternaam noem ik vrijwel nooit, maar waar ik werk/wat ik doe/waar ik studeer etc. ben ik niet zo geheimzinnig over.
  donderdag 4 maart 2010 @ 18:34:17 #253
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_78740550
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 23:27 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Ik ben dan ook afgestapt van het "nog niet onderzochte". Zo vernieuwend ben ik niet. Mijn scriptie wordt meer een beschouwende scriptie + het bekijken van nieuwe wetgeving en de invloed er op.

Mijn achternaam noem ik vrijwel nooit, maar waar ik werk/wat ik doe/waar ik studeer etc. ben ik niet zo geheimzinnig over.
Dat maakt het idd al weer makkelijker. Aan sommige studies van de UL eisen ze dat je scriptie iets moet bijdragen aan de wetenschap, dat maakt het zoeken iets lastiger....

Marc-Harrie van Ballegooijen misschien?
Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
  vrijdag 5 maart 2010 @ 13:44:02 #254
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_78772215
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 18:34 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Dat maakt het idd al weer makkelijker. Aan sommige studies van de UL eisen ze dat je scriptie iets moet bijdragen aan de wetenschap, dat maakt het zoeken iets lastiger....

Ik heb er echt uuuuuuren over gedaan om Maharbals identiteit te achterhalen, ondanks talloze pm-hints van een ongetwijfeld zeer geamuseerde Maharbal himself... Hij had mij daarentegen razendsnel gevonden
Nulla verba sed acta
pi_78777031
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 23:27 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Volgens mij weet ik het wel door een verstuurde samenvatting via hotmail (tenzij je op hotmail een andere naam gebruikt ).
pi_78785714
quote:

[..]

O, hier is het ook een eis dat het bijdraagt aan de wetenschap. Hoe realistisch is zo'n eis? Het staat er m.i. in voor de formaliteit. Overigens was ik vandaag bij een symposium en heb daar iets heel interessants gehoord en even gesproken met een fiscalist. Weet een goede manier om een (originele + nieuwe) twist aan m'n scriptie te geven!

En nee, dat is het niet.
En inderdaad Leonoor, ik vermaakte me prima .
En nee xxsijioaxjsioxsjax (je weet hoe ik over het typen van je naam denk ), ik gebruik niet m'n echte naam. Google maar eens op de term "John Doe".

Dat is overigens vaak "en".
  vrijdag 5 maart 2010 @ 19:55:45 #257
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_78788018
quote:

[..]

Dat is bij elke universiteit zo. Maar dat betekent niet altijd dat je echt iets nieuws moet 'ontdekken' met empirisch onderzoek of dat je met een nieuwe theorie in het recht moet komen.

Als je een bepaald rechtsfiguur vanuit een originele invalshoek beschouwd (een bepaalde filosofie, economische theorie, etc.) of als je op een originele manier onderzoeksresultaten van andere (rechts)wetenschappers systematisch ordent in een overzichtsartikel, dan voeg je ook nog steeds kennis toe.

Uiteindelijk bepalen originaliteit en diepgang wel mede je cijfer natuurlijk.
pi_78788282
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 19:55 schreef Pool het volgende:

[..]

Dat is bij elke universiteit zo. Maar dat betekent niet altijd dat je echt iets nieuws moet 'ontdekken' met empirisch onderzoek of dat je met een nieuwe theorie in het recht moet komen.

Als je een bepaald rechtsfiguur vanuit een originele invalshoek beschouwd (een bepaalde filosofie, economische theorie, etc.) of als je op een originele manier onderzoeksresultaten van andere (rechts)wetenschappers systematisch ordent in een overzichtsartikel, dan voeg je ook nog steeds kennis toe.

Uiteindelijk bepalen originaliteit en diepgang wel mede je cijfer natuurlijk.
Een pak beter verwoord dan ik .
pi_78790385
Over iets meer dan een maand alweer de laatste tentamens van de master, het gaat zo snel opeens .
So many adventures couldn't happen today, so many songs we forgot to play, so many dreams swinging out of the blue.
  vrijdag 5 maart 2010 @ 21:30:47 #260
43784 Dr_Strangelove
We'll meet again
pi_78793027
Ik moet trouwens even de complimenten geven aan de RUG. Ik had in het kader van mijn beroep een vraag gesteld aan een hoogleraar van de RUG, en die heeft me heel netjes en uitgebreid antwoord gegeven.

Van de twee docenten van de UvT die ik voor m'n andere bezwaar benaderd had, heeft er één niet gereageerd en de ander had helaas geen tijd.
"Patriotism is the last refuge of a scoundrel"
  zaterdag 6 maart 2010 @ 17:58:28 #261
189229 Eva4Evah
Niet teveel zuipen
pi_78820455
Heeft iemand voor mij misschien een samenvatting van Nollkaemper - Kern van het internationaal publiekrecht?
pi_78857544
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 17:58 schreef Eva4Evah het volgende:
Heeft iemand voor mij misschien een samenvatting van Nollkaemper - Kern van het internationaal publiekrecht?
I need it too!
Ik ben bijna klaar met mijn opzet, moet een pleitnota over rechtsvraag 4 schrijven, wat een *** werk
Welke moet jij?
  zondag 7 maart 2010 @ 19:55:43 #263
138747 ScottTracy
zo niet mij
pi_78857986
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 17:58 schreef Eva4Evah het volgende:
http://www.studentsonly.nl/uittreksels/sv2.asp?boekid=249

Kost wel een paar euro maar ach
Don't cry because it's over. Smile because it happened.
Liefde is een bitch plus een macht der gewoonte
pi_78862410
quote:
Op zondag 7 maart 2010 19:46 schreef Florette het volgende:

[..]

I need it too!
Ik ben bijna klaar met mijn opzet, moet een pleitnota over rechtsvraag 4 schrijven, wat een *** werk
Welke moet jij?
Voor wanneer moeten we die pleitnota inleveren? Ik moet nl nog beginnen en ik moet ook nog die toets doen, ik loop zwaar achter. Vanaf morgen weer om 9uur in de bieb
Cause I'm a motherlover,
You're a motherlover.
We should fuck each others mothers
  zondag 7 maart 2010 @ 21:46:41 #265
189229 Eva4Evah
Niet teveel zuipen
pi_78864566
quote:
Op zondag 7 maart 2010 19:46 schreef Florette het volgende:

[..]

I need it too!
Welke moet jij?
Ik moet een vonnis schrijven over vraag 2. Heb er vandaag al aardig aan gewerkt, maar vind het wel lastig hoor. Zit nogal in dubio. Het hoeft trouwens toch niet zo lang te zijn, die 4 vragen in totaal moeten toch maar 1 a4 zijn (de voorlopige dus he, niet de definitieve)?
  zondag 7 maart 2010 @ 21:47:33 #266
189229 Eva4Evah
Niet teveel zuipen
pi_78864616
quote:
Op zondag 7 maart 2010 21:11 schreef dreamzk het volgende:

[..]

Voor wanneer moeten we die pleitnota inleveren? Ik moet nl nog beginnen en ik moet ook nog die toets doen, ik loop zwaar achter. Vanaf morgen weer om 9uur in de bieb
Volgens mij dinsdag, maar weet het niet zeker. Moet die toets ook nog doen, hoorde dat je veel moest opzoeken in de reader en dat 40 min wel weinig is (vermoedde ik al)...
pi_78868402
Ik hoorde ook dat 40 minuten weinig is.. Moet de toets ook nog doen, maar ga wel eerst de samenvatting doorlezen. Ik zie het wel, het is maar 5% dus ach.

Vind die nota ook echt lastig, kon twee kanten op en wist echt niet welke ik moest kiezen... Moet het trouwens 1 a4 per persoon zijn of 1 a4 voor de hele groep? Ik dacht namelijk 1 a4-tje voor mezelf.. heb 'm nu wel af, maar ben er nog niet echt tevreden over.
pi_78868585
quote:
Op zondag 7 maart 2010 19:55 schreef ScottTracy het volgende:

[..]

http://www.studentsonly.nl/uittreksels/sv2.asp?boekid=249

Kost wel een paar euro maar ach
Thanks, ik ben al voorzien.
Evah4Evah, heb je 'm nog nodig? Ik heb deze via via gekregen! Kan 'm je wel even sturen.
pi_78871786
quote:
Op zondag 7 maart 2010 22:53 schreef Florette het volgende:

[..]

Evah4Evah, heb je 'm nog nodig? Ik heb deze via via gekregen! Kan 'm je wel even sturen.
Als je hem ook naar mij kan sturen?
Cause I'm a motherlover,
You're a motherlover.
pi_78871812
quote:
Op zondag 7 maart 2010 22:49 schreef Florette het volgende:
Ik hoorde ook dat 40 minuten weinig is.. Moet de toets ook nog doen, maar ga wel eerst de samenvatting doorlezen. Ik zie het wel, het is maar 5% dus ach.

Vind die nota ook echt lastig, kon twee kanten op en wist echt niet welke ik moest kiezen... Moet het trouwens 1 a4 per persoon zijn of 1 a4 voor de hele groep? Ik dacht namelijk 1 a4-tje voor mezelf.. heb 'm nu wel af, maar ben er nog niet echt tevreden over.
En wat ik ervan begreep was dat iedereen een nota moest inleveren en dat je daarna als groep die oefenrechtbank moet voorbereiden.
Cause I'm a motherlover,
You're a motherlover.
  maandag 8 maart 2010 @ 09:51:09 #271
189229 Eva4Evah
Niet teveel zuipen
pi_78878839
quote:
Op zondag 7 maart 2010 22:53 schreef Florette het volgende:

[..]

Dat zou super zijn Ik PM je mijn email even!
  maandag 8 maart 2010 @ 10:20:16 #272
189229 Eva4Evah
Niet teveel zuipen
pi_78879547
quote:
Op zondag 7 maart 2010 22:49 schreef Florette het volgende:

Ik dacht 1 a4tje voor de hele groep, maar nou weet ik het ook niet meer zeker
pi_78880321
quote:
Op maandag 8 maart 2010 10:20 schreef Eva4Evah het volgende:

[..]

Ik dacht 1 a4tje voor de hele groep, maar nou weet ik het ook niet meer zeker
Kheb net even flink ingelezen en we moeten dus per groepje 1 a4-tje met de beantwoording van de vier rechtsvragen in het kort. Is niet zo heel veel werk dus ik ga daar zo maar eens aan beginnen.

Casus van strafrecht staat ook online, gaat over noodweer dus dat is interessant
Cause I'm a motherlover,
You're a motherlover.
  maandag 8 maart 2010 @ 10:44:18 #274
189229 Eva4Evah
Niet teveel zuipen
pi_78880356
quote:
Op maandag 8 maart 2010 10:43 schreef dreamzk het volgende:

[..]

Kheb net even flink ingelezen en we moeten dus per groepje 1 a4-tje met de beantwoording van de vier rechtsvragen in het kort. Is niet zo heel veel werk dus ik ga daar zo maar eens aan beginnen.

Casus van strafrecht staat ook online, gaat over noodweer dus dat is interessant
Waar heb je dat gevonden? Heb het werkboek ook al doorgespit maar niet gezien...
pi_78880651
quote:
Op maandag 8 maart 2010 10:44 schreef Eva4Evah het volgende:

[..]

Waar heb je dat gevonden? Heb het werkboek ook al doorgespit maar niet gezien...
Op webCT en via een studiegenoot die in een andere werkgroep zit.
Cause I'm a motherlover,
You're a motherlover.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')